Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.387 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219813

Anoniem: 260755 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:17:
Luitjes, hoe staat het met de kabelmeet? :P Ik had ondertussen een paar data verwacht.

Wat dachten jullie van 19 of 26 april? :?
Ik kan beide data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

bulldoze schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:33:
[...]
Oke, mijn tulp naar xlr was idd ground op pin 1 en 3 en signal op pin 2. Heb ik pin 1 eraf gesoldeerd en toen begon de boel ontzettend te brommen. Draaien aan de potmeter (in passive linestage) was hoorbaar als een geruis.

Ik heb hierna de amps direct op de dac aangesloten en het volume geregeld met de gain pots op de amps. In eerste instantie geen kraak gehoord, maar kon de pots niet helemaal open draaien (het was al laat ;).
Dezelfde kabel (met pin 1 en 3 als ground) en dezelfde passive line stage met andere bron dan de DAC leverde weer geen problemen op.. 8)7
Dan blijft over: clipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 13:53
Ik wil de 12ax7 buisjes in mijn Yaqin MC-100b gaan vervangen en denk hierbij aan de Tung sol of de EH5751. Kan iemand mij over de streep trekken welke het van de 2 gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Topicstarter
volgens mij zijn Tung Sol hele goeie buisjes (gebaseerd op wat ik heb onthouden van welke ik zou kiezen, ik ben de redenen een beetje kwijt). Maar vinz98 geeft ook al antwoord zie ik nu.
Specop schreef op woensdag 08 april 2009 @ 01:00:
ik heb de leisure 6 besteld, nu hopen dat ie ook aankomt en een beetje op tijd... Welke kabels zal ik gebruiken, denk niet dat die fancy kabels werken aangezien je toch wel wat weerstand wilt hebben heb ik ergens gelezen
Ik ben erg benieuwd wat je ervan zult vinden.
Over die kabels: ik weet niet wat je waar gelezen hebt, maar ik heb een sterk vermoeden dat dat verhaal niet echt gaat stroken met de werkelijkheid. Om het even niet gewoon als BS-verhaal af te wimpelen.
Gebruik alsjeblieft wel een beetje fatsoenlijke kabels. Nee, het hoeft echt geen kapitaal te kosten (aan kabel-fetisjisme wordt al genoeg verdiend) maar je kunt mooie speakers van €2000 echt de nek omdraaien met slechte kabels. Mindere speakers trws ook al.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 08-04-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

kikkeraap schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:12:
Ik wil de 12ax7 buisjes in mijn Yaqin MC-100b gaan vervangen en denk hierbij aan de Tung sol of de EH5751. Kan iemand mij over de streep trekken welke het van de 2 gaan worden?
Het hele geluid wordt bepaald door de combinatie van buizen en welke luidspreker er op staat. De EH schijnt erg neutraal en weinig warm te klinken en mist bass. Maar als je juist een heel jumpy systeem hebt wat je in wilt tomen is de EH misschien weer wel de juiste keuze.
De Tung sol schijnt warmer te klinken en in het hoog lekker.
Je vraag is daarom erg moeilijk.
Kijk hier eens:

Tung Sol vs EH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@specop...Ik ben het geheel eens met Jeep...niet al te dure kabels zijn bijv. Audioquest, van den Hul of supra.

Audioquest kabels gaan van 2,50 euro de meter
van den Hul gaan van 10 euro de meter
Supra kabels van 5,00 euro de meter.

Met name audioquest maak in de lagere klasse echt mooie kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235262

kikkeraap schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:12:
In mijn Yaqin MC100B speelde de EH 5751 gold en deze vondt ik het lekkerste klinken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik zag op ebay de volgende kabel: A Pair Audioquest Gibraltar 3M Speaker Cable Bi Wire
Dit is met banana plugs, weet niet of mn denon avr 1803 dat wel lust. Kosten 130euro voor 2 kabels (...)

:X

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Specop...tja..je weet hoe ik erover denk. Ik verkocht vrij veel audioquest, toen ik een audiozaak werkte, puur omdat de prijs-kwaliteitverhouding goed is. Dus ik zeg doen! (waar ken ik dat van?)

Maar goed..het is een bi-wire hé. Hebben de speakers een Bi-wire aansluiting? Indien ja..neem dan zeker bi-wire want dat komt het laag ten goede. Betere controle, meer definitie.

Met je AVR1803 heeft het niets te maken. Want aan de versterkerzijde heb je 2 connectoren per kabel en aan de speakerzijde dus 4 connectoren voor bi-wire. En voor zover ik kan zien op ebay zijn alle aangeboden audioquest met bananenstekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

He mensen, kabels en bi-wire..... doe dat nu aub niet hier.
Ik heb er zo mijn mening over en ga dat anders zo posten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:02:
He mensen, kabels en bi-wire..... doe dat nu aub niet hier.
Ik heb er zo mijn mening over en ga dat anders zo posten.
Ik zou er bang van worden :o

maar komop zeg, even een korte vraag moet kunnen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

zijn die banaanstekkers van een beetje kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boudewijn...het valt onder de noemer chinese hifi. Tenslotte worden ze ingekocht in china..Verder heb ik mijn antwoord gegeven en is voor mij de kous af.

Wat je ook van kabels vind is mij best maar als je het verschil niet hoort tussen single en bi-wire...dan tja..

@siqdiz...Ze doen hun werk. Er zijn mooiere maar voor 130 euro heb je niet klagen.

@jeep..ben toch benieuwd wat boudewijn had willen posten, jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03-2022
Specop schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:38:
ik zag op ebay de volgende kabel: A Pair Audioquest Gibraltar 3M Speaker Cable Bi Wire
Dit is met banana plugs, weet niet of mn denon avr 1803 dat wel lust. Kosten 130euro voor 2 kabels (...)
Hoi Specop,

Ik ben al jaren een Audioquest fan en heb verschillende interlinks en luidsprekerkabels in bezit (gehad).
Op de meeste interlinks heb ik weinig aan te merken maar bij de luidsprekerkabels is het anders.
Ik heb er nog geen gehoord die mij kon boeien. Meestal ging ik snel weer terug naar mijn v/d Hull 352 Hybrid. Beetje ronde, wollig klinkende kabel maar prettiger om naar te luisteren dan de Audioquest speakerkabels. Ik heb overigens alleen de Audioquest luidsprekerkabels in de 'onderkant' prijsklasse gehoord.

Maar recentelijk heb ik luidsprekerkabel gemaakt van Mil. Spec kabel (3x16AWG kabel (verzilverd koper), getwist en shielded). 2 kabels per speaker gebruikt (één voor + één voor -). Deze twee kabels weer getwist en een mooie sleeve erom heen. Voor 50 Euro klaar en klinkt beter dan elke speakerkabel die ik ooit eerder heb gehoord.

Ik ben absoluut van mening dat kabels wel degelijk invloed hebben in wat je uiteindelijk uit je speakers hoort komen maar dat wil nog niet zeggen dat het ook een dure kabel hoeft te zijn. Maar daar hebben we een ander topic voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Anoniem: 219813 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:34:
@boudewijn...het valt onder de noemer chinese hifi. Tenslotte worden ze ingekocht in china..Verder heb ik mijn antwoord gegeven en is voor mij de kous af.
Klopt, het ging over de afmontage van de kabels en er werd niet over de (vermeende) kwaliteit oid gesproken.
Dus kappen maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

:o volgens mij heb ik hier een gevoelige snaar geraakt! :D

Maar ik heb dus goeie response gehad van http://chinese-hifi.co.uk/, op elke vraag meteen de volgende dag antwoord totdat ik gister betaald en een vraag gesteld heb, ik zie nu nog geen response... :/

Ik geef m nog een dagje :'(

hmmm, dus zelf kabel maken is ook een optie, zijn hier handleidingen voor en heeft dit speciale gereedschap nodig? Of kan ik ook handgemaakte van een doe-het-zelver tweaker kopen? (is dat slim? :+ )

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt het gewoon zelf maken.
Zelf maak ik ze altijd met een tweetal neutrik connectors (goud, dit ivm voorkomen van oxidatie). Want ze zijn stevig en kunnen mishandeld worden.
En dan nette coax erbij van 60ct per meter (rg58? rg59?). Haal beide gewoon bij farnell, maar bij bmm electronics zijn ze ook te scoren.

Ook maar aan 1 kant de massa verbinden..... anders krijg je groundloops.
Niet te gek veel tin gebruiken, zorg ervoor dat er goed contact is tussen kabel en connector.

Verder even nameten met je multimeter of het geen kortsluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755

Heeft iemand nog ECC81 en ECC83 (12AX7 en 12AT7) buisjes liggen (niet Chinees) die weg moeten en wel aardig klinken?

@Rhodes54: Dat wil ik ook wel uitproberen. Waar haal ik die Mil.spec kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@H3D: ik heb TFjes waar ik niets mee doe. Wel gebruikt maar meten nog prima. Zijn 81'jes trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 10-04-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Da_maniaC schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:33:
Weet iemand hier toevallig een Nederlandse retailer die de Travagans White verkoopt?
Ik krijg met Google gewoon alleen hun eigen shop gevonden. :/
Iemand? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Nee, sorry. Ik kan je wel vertellen dat als je het via de shop koopt je altijd goedkoper uit bent dan dat je het via een tussenpersoon gaat kopen die ook weer zijn marge aan je door gaat rekenen.
Dusss ik zou zeggen bestellen maar, je hebt ze tenslotte gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhodes54 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:59:
[...]

Hoi Specop,

Ik ben al jaren een Audioquest fan en heb verschillende interlinks en luidsprekerkabels in bezit (gehad).
Op de meeste interlinks heb ik weinig aan te merken maar bij de luidsprekerkabels is het anders.
Ik heb er nog geen gehoord die mij kon boeien. Meestal ging ik snel weer terug naar mijn v/d Hull 352 Hybrid. Beetje ronde, wollig klinkende kabel maar prettiger om naar te luisteren dan de Audioquest speakerkabels. Ik heb overigens alleen de Audioquest luidsprekerkabels in de 'onderkant' prijsklasse gehoord.
Uit bovenstaande blijkt zeer je eigen mening..want het bevreemd me dat audioquest je niet beviel..maar als ik hoor wat je schrijft over v/d hull dan ja..dan begrijp ik het wel. audioquest heeft de eigenschappen van v/d hull totaal niet. A.Q. is frisser, dynamisch en wellicht in negatieve woorden gezegd wat hard te noemen. Totaal tegenovergesteld aan v/d hull..begrijp me niet verkeerd hoor..want ik ik nog steeds een set v/d hull D352 liggen (ookal gebruik ik ze niet, ik heb MIT MH750 biwire achter mijn set liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Ik raakte je kwijt bij neutrik con...
Na een poging verder te lezen kan ik het ook niet echt begrijpend lezen. :D

Ik heb maar een ebay setje gehaald. De speakers worden volgende week verzonden, hoop ze binnenkort te mogen ontvangen
Boudewijn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:10:
Je kunt het gewoon zelf maken.
Zelf maak ik ze altijd met een tweetal neutrik connectors (goud, dit ivm voorkomen van oxidatie). Want ze zijn stevig en kunnen mishandeld worden.
En dan nette coax erbij van 60ct per meter (rg58? rg59?). Haal beide gewoon bij farnell, maar bij bmm electronics zijn ze ook te scoren.

Ook maar aan 1 kant de massa verbinden..... anders krijg je groundloops.
Niet te gek veel tin gebruiken, zorg ervoor dat er goed contact is tussen kabel en connector.

Verder even nameten met je multimeter of het geen kortsluiting is.

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Neutrik is een merk, dat goede non-bullshit connectoren maakt. Ook voor de professionele mensen (XLR, Speakon etc...).

Zij hebben gewoon nette degelijke connectoren voor een nette prijs (tussen de 2 en de 10 euro ongeveer). De meerprijs zit vaak in de degelijkheid of verende aarde (zodat je ground before signal hebt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Waarom coax? En niet gewone kabel zoals BMM SR200?

Die anti-cable is nog best duur als je een wat grotere lengte wilt hebben, ik zie niet in waarom dit niet gewoon "another cable company" is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@specop..maar wat voor setje heb je nu gekocht dan? De gibraltar heeft in het verleden wel aardige recensies gehad.http://www.audioreview.co...r/PRD_124890_1584crx.aspx

BTW..mag de waarschuwing weg? Het is hier namelijk verdomd gezellig :)

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 12-04-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Anoniem: 219813 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:17:
@specop..maar wat voor setje heb je nu gekocht dan?
audioquest Gibraltar Speaker Cable (2.5M Pair) bi-wire van ebay uit china. voor rond de 100euro

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Even een vraagje over de MHZS 33
Van het weekend had ik in plaats van een CD per ongeluk een DVD in de speler gestopt.
Helaas blijft de speler proberen die DVD te lezen wat dus niet lukt.
Uiteindelijk het ding moeten openschroeven om mijn DVD weer terug te krijgen.

Heeft iemand misschien een trucje om de speler toch de lade te laten openen?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 20:07
Afbeeldingslocatie: http://www.1ekeus.nl/catalog/images/4430160_slijptol_pws115.jpg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gefeliciteerd met het vinden van dit probleem. Dan is het apparaat dus even dom als mijn windows-pc, die blijft ook maar zeuren als ik een schijfje erin stop die niet meer leesbaar is. Zoòò irritant!

Had je ook geprobeerd de knop 'lade open' in te drukken en vast te houden voor het inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zeg doen die Chinezen ook aan speakerboxen? Wordt eens tijd om mijn (30w rms) speakertjes te vervangen (heb een 2x 300w versterker, ja ik weet het tis maf).

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoek maar eens op Aurum Cantus binnen de China HIFI topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Bedankt voor de tip :D.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 260755 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:45:
Heeft iemand nog ECC81 en ECC83 (12AX7 en 12AT7) buisjes liggen (niet Chinees) die weg moeten en wel aardig klinken?

@Rhodes54: Dat wil ik ook wel uitproberen. Waar haal ik die Mil.spec kabels?
Ik heb ze inmiddels +/- twee weken in gebruik en ik ben er nog steeds erg over te spreken. Rete strak in het hele frequentie gebied en geeft het stereobeeld en ruimtelijkheid prima weer.
Ik ben tevreden (en dat ben ik meestal niet of niet direct).

Zoek op eBay naar M27500-16SP3S23
Er is één verkoper die het regelmatig aanbied. Hij heeft ook mooi 26AWG kabel wat prima voor interlinks of interne kabel te gebruiken is. ook verzilverd koper, afgeschermt en getwist. Voor die 26AWG kabel betaal je iets van 15 euro voor 25feet.
Anoniem: 219813 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:31:

Uit bovenstaande blijkt zeer je eigen mening..want het bevreemd me dat audioquest je niet beviel..maar als ik hoor wat je schrijft over v/d hull dan ja..dan begrijp ik het wel. audioquest heeft de eigenschappen van v/d hull totaal niet. A.Q. is frisser, dynamisch en wellicht in negatieve woorden gezegd wat hard te noemen. Totaal tegenovergesteld aan v/d hull..begrijp me niet verkeerd hoor..want ik ik nog steeds een set v/d hull D352 liggen (ookal gebruik ik ze niet, ik heb MIT MH750 biwire achter mijn set liggen).
Ik ben eigenlijk helemaal geen van der hull fan: die 'verhult' veel te veel details en hebben altijd een ronde, vaak wollige onderkant.
Wat me vooral tegenstaat aan de Audioquest speakerkabels is dat het allemaal wat te metalig, te hard wordt, zoals jij zegt. Met de interlinks heb ik daar helemaal geen last van. Ik heb vanalles in diverse prijsklassen en allemaal hebben ze zo hun eigen sound, maar er is er geen die hard en/of metalig wordt.

Anyway, de homemade kabel is vooralsnog de winnaar. Zal even kijken of ik een fotootje kan posten.

[ Voor 41% gewijzigd door rhodes54 op 14-04-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

vinz98 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:41:
[...]

Dan blijft over: clipping?
Na het verwijderen van mn eigen linestage zijn alle problemen verdwenen (alps 10k potmeter.. twee ingangen en een dpdt switch). Ik regel nu tijdelijk het volume met mixer van windows. Ik weet dat dit niet goed is maar moet nog verder met mijn nieuwe tube buffer en volumeregelaar. De oude linestage heeft nu zn plekje gevonden bij de pc speakers.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Bazer schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:11:
Even een vraagje over de MHZS 33
Van het weekend had ik in plaats van een CD per ongeluk een DVD in de speler gestopt.
Helaas blijft de speler proberen die DVD te lezen wat dus niet lukt.
Uiteindelijk het ding moeten openschroeven om mijn DVD weer terug te krijgen.

Heeft iemand misschien een trucje om de speler toch de lade te laten openen?
Ja, spanning direct op de eject motor zetten. Heb zo laatst ook een tape verwijderd uit een machine.. Penlite batterij op de motor aansluiten. Op eigen risico deze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ik moet het gezellig houden hier, maar ik moet toch zeggen dat ik nauwelijks geduld heb om te wachten op mn speakers en kabels :9~

heb hoge verwachtingen aangezien ik nu jamo en philips boxen heb uit het jaar 0, nog 10 dagen.. als de boot tenminste niet wordt overvallen door piraten oid... }:O

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Specop schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:39:
ik moet het gezellig houden hier, maar ik moet toch zeggen dat ik nauwelijks geduld heb om te wachten op mn speakers en kabels :9~

heb hoge verwachtingen aangezien ik nu jamo en philips boxen heb uit het jaar 0, nog 10 dagen.. als de boot tenminste niet wordt overvallen door piraten oid... }:O
Ik hoop dat je mazzelt met de BTW / Invoerrechten. Tot nu toe heb ik al aardig wat dingen laten verschepen maar nog geen enkele keer te maken gehad met invoerrechten.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 49130 op 15-04-2009 09:13 . Reden: per ongeluk de quote verqloot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

@rhodes54 , bedankt voor de cable tip , ik heb zojuist die M27500-16SP3S23 besteld (25ft)
en ben reuze benieuw hoe die zal "klinken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:37:
@rhodes54 , bedankt voor de cable tip , ik heb zojuist die M27500-16SP3S23 besteld (25ft)
en ben reuze benieuw hoe die zal "klinken"
Ja, ik ben ook erg benieuwd hoe anderen de kabel ervaren. Ik weet niet wat voor lengte speakerkabels je nodig hebt maar hou er rekening mee dat je 2x de afstand van beide speakers nodig hebt. Dus stel je hebt speakerkabels nodig van twee meter, dan heb je in totaal 8 meter kabel nodig. Ik had in totaal 35 feet kabel nodig om speakerkabels van 3 meter te kunnen maken.

Je kunt overigens gewoon extra bestellen bij de verkoper door hem even een berichtje te sturen na je aankoop.

p.s. De kabel is retestrak getwist en samengeperst dus doe wel even een yoga sessie voor je gaat beginnen met het strippen van de kabel. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rhodes54 op 15-04-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rhodes54 , ik gebruik nu 2 kabels van 2 meter = dus 4 meter totaal wordt dus 8 meter
en moet wel lukken met 25 ft volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

bulldoze schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:48:
[...]
Ja, spanning direct op de eject motor zetten. Heb zo laatst ook een tape verwijderd uit een machine.. Penlite batterij op de motor aansluiten. Op eigen risico deze..
Tja, om dat te doen zal de kap er tóch af moeten. Dus dan pak ik net zo lief meteen de disc eruit. Als eenmaal de kap van de speler af is kan je makkelijk bij de CD (of DVD in dit geval). Het is alleen een gewinkel om die speler uit de kast te halen met alle kabelwirwar enzo dus dat doe ik liever niet.

@]eep: knop ingedrukt houden werkt helaas niet. Ik heb stop en eject geprobeerd. misschien kan ik de afstandbediening eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bazer: Jeep bedoelde dat je de cd speler uitzet. Om vervolgens de eject knop al ingedrukt te hebben en houden voordat je m weer aanzet. Dat heeft bij mij destijds idd ook geholpen. Had je het zo geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 223060 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:45:
@rhodes54 , ik gebruik nu 2 kabels van 2 meter = dus 4 meter totaal wordt dus 8 meter
en moet wel lukken met 25 ft volgens mij
Dan ga je het net niet halen want 25 feet = 7,62 meter (1 foot = 30,48 cm) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of je gebruikt gewoon heeeele lange stekkers :P

zeg Teacher... kun je nou eens die overbodige en betuttelende waarschuwing weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhodes54 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:48:
[...]

Dan ga je het net niet halen want 25 feet = 7,62 meter (1 foot = 30,48 cm) :)
Geeft niet , ik heb gelukkig nog wat speling met die kabels dus een paar centimeter per
kabel minder is geen probleem wat dat betreft .Hoe heb jij trouwens die kabels afgewerkt
als ik vragen mag ? met banaanstekers of met kabelschoenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hermankora: wat dacht je van deze: http://cgi.ebay.com/Rhodi...trksid=p4634.c0.m14.l1262 ?

Is ook nog eens Chinees (ahum Taiwanees) en ik ben wel benieuwd naar die combi. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zijn idd hele mooie pluggen!

Zeg Rhodes54, een plaatje hoe je de kabel opgebouwd hebt zou het eea wel verduidelijken. En waarom heb je hem zo opgebouwd? Je kunt toch al bijna van 1 kabel bi-wiren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het gaat over biwiren enzo en mensen snappen niet waarom teacher (?) die warning neerzet? ;)

Doe eens niet mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Anoniem: 260755 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:41:
@Bazer: Jeep bedoelde dat je de cd speler uitzet. Om vervolgens de eject knop al ingedrukt te hebben en houden voordat je m weer aanzet. Dat heeft bij mij destijds idd ook geholpen. Had je het zo geprobeerd?
Ah zo. Dat heb ik niet geprobeerd. Zal het van het weekend eens proberen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260755 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:03:
@Hermankora: wat dacht je van deze: http://cgi.ebay.com/Rhodi...trksid=p4634.c0.m14.l1262 ?

Is ook nog eens Chinees (ahum Taiwanees) en ik ben wel benieuwd naar die combi. >:)
Zien er inderdaad indrukwekkend uit echter ik "zweer" nog steeds bij goed gesoldeerde kabelschoenen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 260755 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:03:

De link waarnaar je verwijst is van Vintage Audio Lab, ook de verkoper van de gewelige Valab DAC waar ik het een paar pagina's geleden over had. Dit dac-je is misschien wel het meest eenvoudige ontwerp ooit en daardoor klinkt ie echt geweldig!

De verkoper is in ieder geval betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:11:
Dat zijn idd hele mooie pluggen!

Zeg Rhodes54, een plaatje hoe je de kabel opgebouwd hebt zou het eea wel verduidelijken. En waarom heb je hem zo opgebouwd? Je kunt toch al bijna van 1 kabel bi-wiren?
Ik zal vandaag even proberen een fotootje te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Wat zien ze er mooi uit maar wat vallen ze me tegen.
Ik heb bij appeltje een stel AURUM 2 Deluxe HiFi BOOKSHELF Loudspeakers gekocht maar ik had er veel meer van verwacht. In ieder geval geen duidelijke verbetering ten opzichte van mijn oude Mission's 733.en die is er niet.
Niet in klankkleur niet in diepte en zeker in details mis ik veel.
Is er iets verkeerd( aangesloten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Normaal zou ik je zo helpen maar mijn glazen bol is even in de reparatie vandaag.

Ik vind het prima speakers, hebben beide het? Wat is de rest van je set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Boudewijn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:44:
Normaal zou ik je zo helpen maar mijn glazen bol is even in de reparatie vandaag.

Ik vind het prima speakers, hebben beide het? Wat is de rest van je set?
Ik heb er een G&W 2006 versterker op aangesloten met gear city snoertjes.
Er staat een Marantz cd 4000 speler cd'tjes te draaien en dat is het.
Maar het is echt een dip die ik moeilijk thuis kan verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja nog steeds lekker veel informatie?
Treedt hjet altijd op? Bij beide speakers?

'gear city snoertjes' is dat dropveter of gewoon kabe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens, nog iets...
ik las dat er een nieuwe FAQ voor Audio en Hifi komt en dat daar ook een stukje over dit topic in komt. Gaan we dat door een bepaald iemand laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb destijds wat voor teacher geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
PaulAM schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:25:
Wat zien ze er mooi uit maar wat vallen ze me tegen.
Ik heb bij appeltje een stel AURUM 2 Deluxe HiFi BOOKSHELF Loudspeakers gekocht maar ik had er veel meer van verwacht. In ieder geval geen duidelijke verbetering ten opzichte van mijn oude Mission's 733.en die is er niet.
Niet in klankkleur niet in diepte en zeker in details mis ik veel.
Is er iets verkeerd( aangesloten) ?
Ik heb de Aurum Cantus 2 (NIET deluxe) van appeltje nu ca 2-3 weken, en ze vielen mij in het begin ook erg tegen. Wat je zegt vooral qua detail en de klankkleur is een beetje kleurloos, maar eenmaal ingespeeld vind ik ze zeker niet slecht. De soundstage vind ik wel mooi, hoewel 't bij mij een beetje "tussen de luidsprekers" blijft steken (mss omdat ik niet behoorlijke stands of iets anders stevigs heb om ze op te zetten). Scheiding van instrumenten ligt hoog (volgens mij dankzij de tweeter), maar hij blijft detail missen tegenover wat ik gewend ben.
Hoop dat ik het een beetje kan oplossen door andere speakerkabels dan de standaard dropveter die er nu tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@paulAM en WO153R...Ik vind jullie posts wel eerlijk. Ik kan er helaas niet over zeggen omdat ik ze nog nooit gehoord. Jullie posts geeft wel aan dat luisteren belangrijker is dan afgaan op recensies.

Jullie geven beide aan details te missen in het geluid en dat de speaker wat kleurloos is. Zou het kunnen zijn dat de neutraliteit van de speaker je niet ligt en dat dat de indruk wekt dat je details mist?

Overigens van vloerstaanders (mission 733) naar monitorspeakers is een behoorlijke overgang en dat is wel wennen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:24:
Ik heb destijds wat voor teacher geschreven.
Edit
vanwege een groots gebaar van Abbadon kan ik zelf even mijn post editten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan bijgedragen hebt. Ik zag het heel toevallig en was een beetje verbaasd (en voelde me eerlijk gezegd ook wel gepasseerd). Ik had het zelf ook wel even willen zien, of aan bijdragen.

@wo153r (wat is dat nou voor naamw8woord)
Plaatsing in de ruimte is heel belangrijk, zeker met deze ribbons. Juist omdat ze zo precies zijn. Verder zijn voor kleine monitors stevige stands van groot belang. Vooral voor de basweergave. Voorbeeld; wel eens een kanon zien afschieten vanaf een roeibootje? Erg precies richten zal er niet bijzijn.
Als de speaker van voor naar achteren gaat wiebelen door de baslijnen krijg je dopplereffecten in de rest van de frequenties.
Wat had je trouwens voor versterker? Dat zal ook iets uitmaken, want volgens mij zijn deze speakertjes heelerg schaalbaar. Dwz dat je met een goedkope versterker al aardig geluid hebt maar dat het steeds beter wordt naarmate de versterker beter wordt.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 21-04-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
@]eep
Ik heb een Dussun DS99 er nu op aangesloten, die ook wat "droog" is, maar de speakers zijn dat zeker ook. Ik heb nog een Yaqin VK2100 die ik ook nog even wil proberen, maar tegenover de DS99 mist die wat detail in 't laag tot laag-mid (uit ervaring met andere speakers).
Het enige wat me tegen staat is dat ze wat detail missen in het hoog, rest is dik in orde. Ik had eerst ook vloerstaanders (Infinity Alpha 30), die in het hoog meer dan genoeg detail hadden maar het lieten afweten qua bas en soundstage (zijn ook meer bedoeld als onderdeel van een surround set).
De speakers staan bij niet instabiel oid maar op een tafel die snel gaat meetrillen en vlakbij een houten muur, niet echt optimaal dus. Wel leuk dat ze exact dezelfde kleur hebben als de muur :) Ik heb een paar metalen muurbeugels gezien die ik met wat korting kan krijgen, dan komen ze wel dichter bij de muur dan ze nu zijn maar dan kan ik ze aan een betonnen draagmuur hangen.

offtopic:
Die naam is een verbastering van nickname's die ik me over de jaren heb aangedaan en toevallig heel goed samenvielen.. alleen 't eerste en laatste teken zijn letters, rest cijfers.

[ Voor 9% gewijzigd door W0153R op 17-04-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher is het ff zat

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Het topic moest even afkoelen, dat is onderhand wel gebeurd.

Ik wil eenieder er wel op wijzen dat dit over Chinese HiFi gaat en niet over kabels. Nu zijn er natuurlijk ook Chinese kabels, maar uiteindelijk zal het topic verzanden in waar elk topic waar kabels aan bod komen verzandt; onprettige sfeer en het wegdrukken van het eigenlijke onderwerp. Laat dit niet gebeuren, dat zou zonde zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraag & aanbod is niet helemaal de bedoeling hier.

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 20-04-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Updateje van m'n speakers:
Ik dacht dat ze ingespeeld waren, maar dat was nog niet zo..
Ze zijn weer wat beter, maar missen nog wel wat ruimtelijkheid, wat heel goed kan liggen aan mijn plaatsing van de speakers (wordt binnenkort verbeterd).
Het klopt inderdaad dat deze speakertjes de versterker heel erg door laten schijnen, met m'n Yaqin VK2100 klinken ze voor geen meter, losse bas, gebrek aan detail (behalve in het hoog), soundstage die bijna niks voorstelt. Terwijl dezelfde versterker heel goed kan klinken met andere speakers.
Lijkt of ze buizen niet zo leuk vinden, ik had in het begin de transistor-uitgang van DAC-5 gebruikt, maar snel overgeschakeld naar buizen-uitgang om m'n nieuwe siemens-buisje te proberen (en omdat de soundstage in begin erg klein was) en vervolgens zo gelaten... geen goed idee. In combinatie met m'n Dussun DS99 kan je echt gebruik maken van een strakke bron.

@DJ Henk
Je zei dat je een 6N23P-EV in je DAC-5 had gestopt, heb je toevallig ook het siemens buisje erin gehad zodat je een vergelijking kan trekken? Ik vind het siemens buisje duidelijk beter dan die van EH, maar om het een meerwaarde tegenover de transistor-uitgang te noemen gaat me iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dat houten bouwdelen niet echt fijn voor de bas zijn. Ik heb destijds voor mijn kleine monitorspeakertjes flink zware betongevulde stands gemaakt met spikes onder en boven (marmer plaatje met soort kauwgum onder de speakers als bescherming en verzwaring) en dat gaf een behoorlijke verbetering in de bas. Veel gecontroleerder en strakker.
Wanden reflecteren het geluid dus als je een speaker tegen een wand zet wordt de bas met 3 dB versterkt. Dus in de hoek +6dB. Ik raad je aan om ze eens op een hele stevige ondergrond (of stand) op 0.5-1m van de achterwand te plaatsen en dan op 1/5 van de wandlengte. Gewoon even met een meetlint uitmeten of de afstand tot je luisterplek gelijk is. En even spelen met hoeveel je speakers naar binnen wijzen.

Pauli had ook een hele interessante methode (zoek maar op zijn naam dan kom je hem vast tegen): zet 1 speaker op je luisterpleken ga op de plek luisteren waar je speaker moet komen te staan. Teken de plek af op de vloer en draai de boel weer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:20
Mensen, ik heb een paar posts verwijderd. Niet dat ik dol ben op censuur, maar het beklag doen over een forumlid of crewlid moet toch echt ergens anders gebeuren (LA of via DM, mail, whatever).

Ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn met z'n allen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heren van deze thread, laat jullie door mij niet weerhouden om door te gaan.

Ik stop met het reageren hier omdat ik mij het laatste half jaar meer erger als dat ik er plezier aan beleef. Dit hoeft niet aan jullie te liggen maar kan ook een overgevoeligheid van mij zijn.

Hier zijn mensen aanwezig met goede input en voor hun is het ook belangrijk dat de thread blijft doorgaan.
Ik ben altijd beschikbaar via de mail of op de andere bekende forums.

Veel luister plezier.

Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 235262 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:44:
Heren van deze thread, laat jullie door mij niet weerhouden om door te gaan.

Ik stop met het reageren hier omdat ik mij het laatste half jaar meer erger als dat ik er plezier aan beleef. Dit hoeft niet aan jullie te liggen maar kan ook een overgevoeligheid van mij zijn.

Hier zijn mensen aanwezig met goede input en voor hun is het ook belangrijk dat de thread blijft doorgaan.
Ik ben altijd beschikbaar via de mail of op de andere bekende forums.

Veel luister plezier.

Ronny
Same here.

Ik ben per DM of mail wel nog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rhodes54 , stuur even een PM als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
haha, ja is goed want ik durf hier niks meer over kabels te posten.;-)
Ik heb inmiddels wat foto's.

Je moet alleen in je opties even aanzetten dat je PM kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de afgelopen dagen sterk getwijfeld of ik de post zou plaatsen maar ik doe het toch maar. Ik kap er (voorlopig) ook mee als deelnemer op deze thread en draag dezelfde reden aan als koifarm. Voor de rest ben ik ook via DM en mail bereikbaar. Succes verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219813 op 23-04-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhodes54 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:55:
haha, ja is goed want ik durf hier niks meer over kabels te posten.;-)
Ik heb inmiddels wat foto's.

Je moet alleen in je opties even aanzetten dat je PM kunt ontvangen.
je kan mij toch gewoon een mailtje sturen ? zie mijn mailadres in mijn profiel aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag m'n MHZS CD33F opgehaald van het postkantoor, staat nu mooi in te spelen met de nieuwe Royksopp. Eerste indrukken: als bron klinkt hij een stuk "levendiger" dan m'n playstation 3. Aan de binnenzijde zien alle componenten / printplaten er hetzelfde uit als de CD33E, waarom de F toevoeging is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:06:
Vandaag m'n MHZS CD33F opgehaald van het postkantoor, staat nu mooi in te spelen met de nieuwe Royksopp. Eerste indrukken: als bron klinkt hij een stuk "levendiger" dan m'n playstation 3. Aan de binnenzijde zien alle componenten / printplaten er hetzelfde uit als de CD33E, waarom de F toevoeging is me een raadsel.
wat is die "Royksopp" als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royksopp is een Noorse duo, een beetje in de trend van Chemical Brothers maar dan wat rustiger. Zojuist hebben ze een nieuwe plaat uitgebracht genaamd "Junior".

Afbeeldingslocatie: http://topshaft.com/uploads/posts/2009-03/1237707087_royksopp-junior.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

beetje OT: aanrader = royksopp - what else is there (thin white duke remix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiekjesbakker
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Anoniem: 235262 schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:51:
[mbr] vraag & aanbod is niet helemaal de bedoeling hier.[/]
teacher schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:57:
beetje OT: aanrader = royksopp - what else is there (thin white duke remix)
met als sig: "gezocht: documentaire - kinderen van de hondsberg. Heb je 'em? DM!"

ik weet genoeg :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik vind het vorige album va Röyksopp beter. Ik moet er wel bijzeggen dat mijn kopietje van Junior slachtoffer is van de loudnesswar.

Teacher: je hebt een 'gezocht' advertentie in je sig staan, en je modereert anderen dat dit niet de plek is voor 'vraag en aanbod'. Dit zou sommige mensen zomaar in het verkeerde keelgat kunnen schieten lijkt mij zo.
Ik zeg zo maar wat hoor...

* Anoniem: 13443 heeft trouwens wel het idee dat ons fijne draadje zo onderhand toch wel redelijk de nek is omgedraaid zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
'spam' dan wel 'v&a' mag niet in posts.

In sigs / homepages mag dat wel. Lees er de discussie in LA maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rhodes54 ik zie nog niks verschijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Anoniem: 49130 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:06:
Leuk dat je hem binnen hebt!

Er zal intern wel een verschil zitten verwacht ik. Het lijkt erop dat MHZS daarvoor de laatste letter van het typenummer gebruikt. 33E is oude versie, 33F nieuwe, straks dus een 33G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zondag heb ik mn camera weer terug, zal eens een paar feauteaux maken van de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Omdat er meerdere mensen benieuwd zijn naar de kabel heb ik toch maar besloten de plaatjes even te posten. Als iemand het er niet mee eens is, dan hoor ik het wel.

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/627/img4286r.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/8918/img4287p.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/9227/img4288y.th.jpg

Foto 1 Foto 2 Foto 3

Het was lastig om fatsoenlijke foto's te maken en ik hoop dat het een beetje goed te zien is wat ik heb gedaan.
Ik heb ervoor gekozen om per speaker twee kabels te gebruiken omdat je per kabel maar 3 aders ter beschikking hebt. Daarbij zijn de aders niet zo dik (de totale doorsnee v/d kabel is +/- 5mm) en er moet natuurlijk wel wat vermogen doorheen kunnen lopen.

Ik heb eerst alles gestript, daarna +/- 10cm krimpkous op alle eindes (4x rood, 4x zwart). vervolgens de kabel getwist. De kabel is ongelooflijk stug en als je twee kabels gaat twisten blijft hij keurig getwist op zijn plek zitten. Sleeve eromheen getrokken en als laatste nog een stuk krimpkous op de plek waar de sleeve eindigt en de losse aders naar buiten komen.

Ik heb er nog geen connectoren aanzitten omdat ik eerst wilde weten of de kabel wel goed klonk. Nu, inmiddels 3 weken later ben ik nog steeds zeer enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rhodes54 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:54:
Omdat er meerdere mensen benieuwd zijn naar de kabel heb ik toch maar besloten de plaatjes even te posten. Als iemand het er niet mee eens is, dan hoor ik het wel.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Foto 1 Foto 2 Foto 3

Het was lastig om fatsoenlijke foto's te maken en ik hoop dat het een beetje goed te zien is wat ik heb gedaan.
Ik heb ervoor gekozen om per speaker twee kabels te gebruiken omdat je per kabel maar 3 aders ter beschikking hebt. Daarbij zijn de aders niet zo dik (de totale doorsnee v/d kabel is +/- 5mm) en er moet natuurlijk wel wat vermogen doorheen kunnen lopen.

Ik heb eerst alles gestript, daarna +/- 10cm krimpkous op alle eindes (4x rood, 4x zwart). vervolgens de kabel getwist. De kabel is ongelooflijk stug en als je twee kabels gaat twisten blijft hij keurig getwist op zijn plek zitten. Sleeve eromheen getrokken en als laatste nog een stuk krimpkous op de plek waar de sleeve eindigt en de losse aders naar buiten komen.

Ik heb er nog geen connectoren aanzitten omdat ik eerst wilde weten of de kabel wel goed klonk. Nu, inmiddels 3 weken later ben ik nog steeds zeer enthousiast.
ziet er goed uit ! ik hoop dat het mij ook gaat lukken volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodes54
Anoniem: 223060 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:41:
ziet er goed uit ! ik hoop dat het mij ook gaat lukken volgende week
Dat weet ik wel zeker. Het strippen is de grootste hel. ;)
Trouwens heb ik Viablue Redline gebruikt als sleeving. Vond hem er wel luxe uitzien en is bijna net zo duur als de standard zwarte sleeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Ik ga binnenkort uit een gebouw dat gesloopt word een zootje netwerkkabel trekken, als iemand interesse heeft kan ik wel wat extra eruit trekken. Verzenden heb ik alleen niet zoveel zin in, liever ophalen in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
:( helaas, mijn Yaqin MS-300B begon vanmiddag te roken. Ik dacht al wat raars in de kamer te ruiken, maar kon het nog niet helemaal plaatsen waar de geur vandaan kwam, het was een soort zoete geur, niet onprettig. 10 minuten later begon de Yaqin te walmen en te roken. Het was witte rook. De rook stonk niet. Wat wel gek is dat er wel gewoon geluid uit kwam. Ik heb heb maar meteen uit gedaan. Iemand ideeen wat het kan zijn?

Wel jammer van de 3 versterkers uit china zijn er al 2 na enkele maanden kapot gegaan(ook een kapotte MC100B). Kunnen we niet eens een poll doen over hoeveel apparaten uit China er na een jaar nog werken? Ben wel benieuwd eigenlijk, ik heb het idee dat het uitval percentage redelijk hoog is.

Baal er wel stevig van, in 1 jaar 1200E aan versterker kapot ;( Hoop dat ik het betaalbaar kan laten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door hemaworst op 26-04-2009 19:25 ]

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemaworst schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:03:
:( helaas, mijn Yaqin MS-300B begon vanmiddag te roken. Ik dacht al wat raars in de kamer te ruiken, maar kon het nog niet helemaal plaatsen waar de geur vandaan kwam, het was een soort zoete geur, niet onprettig. 10 minuten later begon de Yaqin te walmen en te roken. Het was witte rook. De rook stonk niet. Wat wel gek is dat er wel gewoon geluid uit kwam. Ik heb heb maar meteen uit gedaan. Iemand ideeen wat het kan zijn?

Wel jammer van de 3 versterkers uit china zijn er al 2 na enkele maanden kapot gegaan(ook een kapotte MC100B). Kunnen we niet eens een poll doen over hoeveel apparaten uit China er na een jaar nog werken? Ben wel benieuwd eigenlijk, ik heb het idee dat het uitval percentage redelijk hoog is.

Baal er wel stevig van, in 1 jaar 1200E aan versterker kapot ;( Hoop dat ik het betaalbaar kan laten maken.
gokje; condensatoren. Heb je al gekeken of je fysieke schade ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 21:16
hemaworst schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:03:

Stuur me even een berichtje al je een reparateur nodig hebt. Heb, door schade en schande, inmiddels een zeer goede reparateur gevonden die bekend is met buizen en Chinese Hifi.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik zit te denken om deze chinese versterker te kopen:

http://www.e-audio.net/servlet/Detail?no=13

Zijn er mensen die ervaring met deze hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja wel ongeveer. Het is bijna dezelfde als de Yarland FV34C maar dan minder mooi opgebouwd (geen ingangsrelais enzo). Ik neem aan dat er nog verzendkosten enzo bovenop komen. Je kunt IMO beter de echte nemen voor €309 incl garantie bij Crafty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300379

Na lange tijd de verhalen gevolgd te hebben, heb ik besloten ook een versterker te kopen in China.
Waarschijnlijk wordt het de Shanling SLM-A40MKIII (359 GBP shipped). Maar de Cayin 265Ai en Xindak XA6900 zijn voor mij ook serieuze overwegingen. (of is dit een slecht plan....)
De reden dat ik voor torren kies is omdat versterkers bij mij 24/7 aan staan (TV, CD, XBOX360, alles gaat er overheen).
Alle bovengenoemde modellen zijn bij chinese-hifi.co.uk het goedkoopst. Iemand ervaring met deze store? En hoe zit het met de waarschuwingen op de website van de fabrikant (Shanling/Cayin), dat er mogelijk vervalsingen in omloop zijn? Is dit marktbescherming om de importeur tevreden te stellen of is er echt wat aan de hand? In elk geval doe ik voor ik bestel nog een aanvraag bij timaudio, omdat hij deze modellen ook aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Vanochtend een cd aangezet om lekker wakker te worden. Blijkt dat er maar uit 1 luidspreker geluid komt. Na wat eliminaties gedaan te hebben blijkt nu dat een van de voorversterkerbuisjes (12AX7A) defect is. Vandaar hier even wat vragen:

Kan het kwaad als ik de versterker nu even zo gebruik?
Weet iemand misschien een goed setje van deze buisjes (of een vervangend model) te vinden?
Is het verstandig ook de andere voorversterkerbuisjes mee te vervangen?

Alvast bedankt!

@TRB6: Ik heb tot nog toe alleen bij Timaudio besteld. Kan soms wel lang duren als hij iets zelf niet op voorraad heeft maar is altijd nog netjes aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-06 10:35

Asphyxion

I am, therefor I think

Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met platenspelers uit China? Bv de Consonance LP 3.1 of 1 van de Amari Accoustics platenspelers?

Ik vraag me echt af hoe de kwaliteit van deze platenspelers is tov de reguliere merken als Pro-ject en Clearaudio etc.

Qua prijs liggen de instap modellen iets onder de 1000 US dollar (incl element en arm) en dat vind ik eigenlijk net een beetje te veel om een gokje te wagen (zeker met de huidige dollar koers). Ik kan verder erg weinig info over deze platenspelers vinden. Mijn vriendin vind ze in elk geval mooi, dus dat is mooi meegenomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Anoniem: 13443 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:10:
Ja wel ongeveer. Het is bijna dezelfde als de Yarland FV34C maar dan minder mooi opgebouwd (geen ingangsrelais enzo). Ik neem aan dat er nog verzendkosten enzo bovenop komen. Je kunt IMO beter de echte nemen voor €309 incl garantie bij Crafty.
oké ik ga eens kijken naar de yarlands!

Mijn speakers zijn overgens de wharfedale evo10
87DB/6 ohm.
Min ohm: 4,3 Ohm
Wel redelijk vlak impendantieverloop zonder veel dippen.

Wel is de kamer waar de set komt heel klein (3 bij 4 meter)

Is het wel mogelijk met een 2*11 watt om een normaal geluidsvolume te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:09
Anoniem: 235262 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:10:
Even een update van de michell syncro aanbieder.Er zit een mission 774 arm met coral mc element op.
Zegt mij niets, misschien een van jullie.

Ik zit aan yaqin ms12b of ook dynavox phono pre te denken.
Is die Michell nog ergens te koop?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.