Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 126.290 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Hoe het nu wettelijk geregeld is weet ik ook niet ,maar hou ten alle tijde rekening dat jij bij moet betalen !
maar afgezien daarvan heb je een apparaat in huis dat in Europa het veelvoudige kost .. dus aan jou de keus .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Anoniem: 223060 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
Hoe het nu wettelijk geregeld is weet ik ook niet ,maar hou ten alle tijde rekening dat jij bij moet betalen !
maar afgezien daarvan heb je een apparaat in huis dat in Europa het veelvoudige kost .. dus aan jou de keus .
Dat is helemaal waar :)
Ik denk er dan ook over om bij Timaudio te bestellen. Ik hou er ook zeker rekening mee dat ik bij moet betalen, maar een verschil van 10% op het totaalplaatje voel je natuurlijk wel een beetje in je portemonnee. Mochten nog meer mensen ervaring hebben met het kopen, dan hoor ik het graag natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre55
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-04-2021
Tja, soms lijkt het erop dat heffingen een loterij zijn. Anderhalf jaar geleden heb ik bij Timaudio en MHZS 33 gekocht en via Hong Kong Post laten versturen. Nooit een naheffing gekregen. Worden daarentegen spullen met FedEx ed. verstuurd dan is het altijd bingo.
Mijn advies is om als je geduld hebt en het pakket is niet te zwaar is dit gewoon met de reguliere post te laten versturen. Dan heb je de minste kans op naheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
andre55 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:38:
Tja, soms lijkt het erop dat heffingen een loterij zijn. Anderhalf jaar geleden heb ik bij Timaudio en MHZS 33 gekocht en via Hong Kong Post laten versturen. Nooit een naheffing gekregen. Worden daarentegen spullen met FedEx ed. verstuurd dan is het altijd bingo.
Mijn advies is om als je geduld hebt en het pakket is niet te zwaar is dit gewoon met de reguliere post te laten versturen. Dan heb je de minste kans op naheffingen.
Ik heb Tim gesproken en hij verzend pakketten boven de 21 kg alleen nog via DHL. Echt raar dan hoe onzorgvuldig onze douane is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Zijn er hier toevallig mensen die (tegenbetaling uiteraard) een MHZS 88F kunnen repareren???

Ik kom er zelf niet uit en heb al geprobeerd onderdelen tussen twee spelers uit te wisselen zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334817

matra-v6, wat doet hij wel en niet?. Welke onderdelen heb je gewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De speler stopt er na ongeveer een half uur mee. Waarschijnlijk een probleem met warmte omdat hij het (soms) niet gelijk weer doet maar pas na een minuut of 5 weer wil spelen.

Ik heb het gehelo loopwer al omgewisseld maar het probleem bleef. Ook heb ik de versterkingsbuizen omgeruild zonder resultaat.

@Jeep: bedankt voor de mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matra-v6, dit heb ik al vaker meegemaakt met de MHZS spelers. Een oorzaak kan het oscileren van de spanningsregelaars van de DAC zijn. Dit is te herkennen aan het zeer heet worden van hun koellichamen. Dit is te verhinderen door aan de onderkant van de spanningsstabilisatoren tussen " in " en massa en " uit " en massa, 100nf condensatoren te solderen. Ergens moet daarvan ook nog wel foto's staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.ict-net.net/osci.jpg

foto gevonden

Een andere oorzaak kan zijn dat de zenerdiode van 3,3 Volt voor de DAC defect is. Dit kan behalve warmlopen van de DAC ook het totaal verbranden van de DAC tot gevolg hebben.( Dit kan ook bij het oscilatie probleem).
Maar kijk eerst maar of het het eerste probleem is en zet de speler zo min mogelijk aan zolang de storing niet is opgelost.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 334817 op 12-01-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanavond de condensatoren in de speler gesoldeerd. Was nog best een gepiel voor een beginner. :) Vol goede hoop de speler weer in elkaar geschroefd en de stekker erin gestoken... Niets!

Een nieuw probleem heeft zich nu aangekondigd. De speler herkent geen enkele cd meer! Als ik hem aanzet gaat hij de cd "scannen" maar aan het einde blijft het oog steken. Hij gaat iets omhoog, een stukje terug en probeerd weer het einde te lezen...

Aangezien dit wat wazig klinkt heb ik er maar een filmpje van geschoten:

http://www.youtube.com/watch?v=CHiiKH7ya_s

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Hiervoor deed hij dit dus niet en ik heb het loopwerk nog met geen vinger aangeraakt. (op het filmpje ligt het weliswaar open, maar dat heb ik gedaan nadat de speler de cd's niet meer las)

Als ik er geen cd in doe zegt hij trouwens wel netjes "no disc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
Waarom staat de leeskop in zijn uiterste stand? Normaalgesproken hoort ie aan de kant van de spindel te zitten...

Lijkt me sowieso een gevalletje van verkeerd om aangesloten (heb ik bij dezelfde speler ook eens gehad met hetzelfde resultaat).

Toevallig niet ergens een kloddertje tin tussen 2 contactpuntjes laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat de speler de cd niet kan lezen staat de kop in de uiterste stand als ik de spanning eraf gooi. Zodra je de speler weer aan zet gaat hij eerst naar zijn beginstand, en dan probeerd hij om te gaan lezen hoe lang de cd duurt. Daarbij gaat het dus mis.... Hij kan op de een of andere manier het einde van de cd's niet meer lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
Alle kabeltjes nagelopen (eruit en er weer in)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matra-v6, het no disc verhaal wordt veroorzaak door de connector van de platte kabel van het loopwerk. Ik bedoel dus die witte kunstoffilm kabel. De connectoren gaan in het midden te ver uit elkaar staan. Kabel uit de connector halen .De connector met een tangetje aanknijpen en daarna de kabel weer plaatsen zonder te veel heen en weer te wrikken.
Dit kan ook het geval zijn aan de andere kant, onder het loopwerk. Maar probeer maar eerst de connector op de ( voedings) printplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Anoniem: 338894 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:58:
[...]

Ik heb wel interesse in de DAC8, kleurt mooi bij mijn XA6950
Je hebt PM ivm de Xindac DAC-8. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265403

Na lange afwezigheid op het forum,deel ik jullie graag enkele mooie aanbiedingen op Ebay mee
Verschillende Jolida JD102/JD302BRC/JD502BRC in veiling op de winkel van mikeair23
Het betreft nieuwe apparaten in originele verpakking,oorspronkelijk aangeboden
door Tubophile (invoerder van o.a. Jolida in Frankrijk)
Geen extra heffingen of BTW te betalen dus :)

Ik heb zelf de JD102 gekocht
Koud uit de doos reeds een mooi klinkende versterker
Na tube rolling>> 4 JJ EL84//2 JAN-Philips 12AT7WC//1 TJ Fullmusic 12AU7 :
Resultaat een sprankelend,nooit agressief hoog
mooi doortekend midden
breed en diep geluidsbeeld :9

Absolute aanrader(s) deze Jolida,die uit de oorspronkelijke Chinese fabriek komen
De geschiedenis van het merk staat op de website van Tubophile (in het Frans jammer genoeg)
Positieve reviews bij de vleet cf www.jolida.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Bedankt voor de tip hifigor. Ik zie dat die versterker 2x15 watt leverd.
Kan je hier met een gemiddelde speaker een beetje mee wegkomen? Lijkt me namelijk vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Even een vraagje aan de mensen hier:

Heeft iemand deze versterker al eens in het echt gehoord?:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Elke keer weer trekt dit model mijn aandacht. Zuiver en alleen voor de looks. Maar hij is eigenlijk net te duur om hem op de gok te kopen. Lampizator heeft er wel een mening over en die slaat aan het modden om hem in zijn ogen perfect te maken. Maar laat ik het zo zeggen: Lampizator en ik delen niet altijd dezelfde smaak qua sound ;-)

Dus ik ben eigenlijk benieuwd of iemand ervaring heeft met deze versterker (mag ook de KT88 of KT90 versie zijn)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Killer , deze versterker lijkt erg veel op die van Music Angel KT 88 die ik zo'n jaar gebruikt heb . Ik moet je wel vertellen dat ik de buizen gewisseld heb door betere en hierna klonk hij geweldig vooral in de Triode stand .Ik weet niet of deze Soundluster/Xiangsheng ook een schakelaar heeft voor Triode/Ultralinear want ik
haal dit niet uit de omschrijving van deze versterker , trouwens als jij wilt gaan tuberollen op deze versterker
besef dan wel dat er in totaal 10 buizen in zitten ! wat wel een kostbare aangelegenheid gaat worden .
Wat jij ook kan doen is die Jolida JD502BRC eventueel kopen bij Mikeair23 wat HIFIGOR al aangaf dit
is ook een KT88 versterker die toch wel beter gebouwd is als die Soundluster/Xiangsheng volgens mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Iemand nog tips voor een leuke hoofdtelefoonversterker?
Ik heb er al twee maar achja, er kan er altijd nog ééntje bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

mace schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:04:
Iemand nog tips voor een leuke hoofdtelefoonversterker?
Ik heb er al twee maar achja, er kan er altijd nog ééntje bij. :+
Ik weet niet welke je al hebt, maar ik ben heel erg tevreden over de Ming-Da MC-66

@Hermankora:

bedankt voor de info!

[ Voor 6% gewijzigd door Killer op 18-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Killer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Ik weet niet welke je al hebt, maar ik ben heel erg tevreden over de Ming-Da MC-66

@Hermankora:

bedankt voor de info!
Ik heb nog geen chinese versterkers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

mace schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:54:
[...]

Ik heb nog geen chinese versterkers. :)
Nou ja, ik gebruik deze in combinatie met een HD650 en dat bevalt uitstekend:

Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/05/i/001/35/af/19cc_10.JPG

Deze heb ik ook nog, bevalt even goed, ik zou ze blind niet uit elkaar kunnen houden denk ik:

http://media.photobucket....arthurwells/BadaAlex3.jpg

Als je wat goedkoper wilt beginnen, dan is deze ook een heel goed uitgangspunt:

http://cgi.ebay.com/Valve...ain_0?hash=item3a56c8949e

Of deze:

http://cgi.ebay.com/Xiang...fiers?hash=item3ca943310e

[ Voor 21% gewijzigd door Killer op 18-01-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 10:44
Heeft er iemand ervaring met de Shengya CD-18 of een gelijkwaardig chinees cd-spelertje? Ben wel eens benieuwd of ze even goed zijn als westerse merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mandera schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:02:
Heeft er iemand ervaring met de Shengya CD-18 of een gelijkwaardig chinees cd-spelertje? Ben wel eens benieuwd of ze even goed zijn als westerse merken :)
Vooral hier en ook op andere forums zijn ze gek van de chinese tube MHZS CD spelers.
En ik ook wel na hem gehoord te hebben moet ik zeggen. ;)
In een testje hier op het forum kwam hij als beste eruit en ook de Marantz njoe tjoeb moest de duimen leggen.
De goedkope CD33 is al zeer goed, ook makkelijk en goedkoop te modificeren voor nog beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338894 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:58:
[...]

Ik heb wel interesse in de DAC8, kleurt mooi bij mijn XA6950
Hallo Bassieboy, kom je nog op het forum hier? Heb je mijn PM ontvangen?

Ik ga mijn Xindak DAC-8 verkopen, laat me weten of je al dan niet nog geintresseerd bent.
Jij krijgt eerst de kans voor hij te koop word aangeboden op veilingsites. ;)
Ik doe ongeveer 350 a 400 euro af van zijn nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 10:44
Anoniem: 288063 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:06:
[...]

Vooral hier en ook op andere forums zijn ze gek van de chinese tube MHZS CD spelers.
En ik ook wel na hem gehoord te hebben moet ik zeggen. ;)
In een testje hier op het forum kwam hij als beste eruit en ook de Marantz njoe tjoeb moest de duimen leggen.
De goedkope CD33 is al zeer goed, ook makkelijk en goedkoop te modificeren voor nog beter geluid.
Ik kan nergens een plek meer vinden waar ze de CD33 verkopen. Alleen maar nieuwere series. Maar zijn buizen niet een beetje achterhaald? Net als een computer die vroeger op buizen en ponskaarten werkte :P

Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat deze cd-spelers even goed klinken als westerse toppers maar ik kan me ook zwaar vergissen natuurlijk ;) Daarom vraag ik het ook hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha, goed topiv om buizen als ouderwets te bestempelen... ;) Feit is dat dure westerse spelers soms ook met buizen werken maar dan betaal je wel tig keer de prijs van een MHZS speler. Als je de Chinese hi-fi topics terug leest zul je genoeg over buizen terug kunnen lezen.

Mijn eigen ervaring: ik had een redelijk mooie set NAD versterker en cd-speler staan totdat de cd-speler er de brui aan gaf. Na wat zoekwerk naar een echt goede cd-speler dan toch een cd88 besteld en dat was het begin van het einde.... Het verschil met de NAD was gigantisch! Veel meer detail in de muziek. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de mods voor deze spelers, want dan zouden ze nog een stuk beter moeten gaan klinken.

De speler kun je trouwens bi Pacific Audio kopen en ik denk ook wel dat ze een demo hebben staan, de cd22 en cd99 staan er momenteel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Mandera schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:02:
Niet met de CD-18, maar ik heb de Sheng Ya S-10CS. Dit is het iets oudere en duurdere broertje. Ik ben heel erg tevreden met deze speler. Echt een groot verschil met mijn vorige speler (Myryad T10).
Volgens velen is deze dan ook gelijk aan de europese Vincent S6mk die ongeveer 3x zo duur is. Zelf durf ik deze vergelijking niet te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Killer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Nou ja, ik gebruik deze in combinatie met een HD650 en dat bevalt uitstekend:

[afbeelding]

Deze heb ik ook nog, bevalt even goed, ik zou ze blind niet uit elkaar kunnen houden denk ik:

http://media.photobucket....arthurwells/BadaAlex3.jpg

Als je wat goedkoper wilt beginnen, dan is deze ook een heel goed uitgangspunt:

http://cgi.ebay.com/Valve...ain_0?hash=item3a56c8949e

Of deze:

http://cgi.ebay.com/Xiang...fiers?hash=item3ca943310e
Dat komt mooi uit want ik heb ook een HD650. :)

Ik heb al een zelfbouw buizenversterker, dus ik neig meer richting solid state, iets wat ik makkelijk kan verplaatsen enzo.

Hoeft niet zozeer een portable te zijn, aangezien ik al een MINT versterkertje heb. (Is een soort doorontwikkelde cmoy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:11:
Het ligt er helemaal aan bij welke leverancier jij in China iets besteld , verkopers via Ebay markeren de
goederen vaak als "gift" en zetten er dan een bepaalde waarde op die veel lager is als de oorspronkelijke
verkoopprijs .Ik heb in het verleden al 2x een versterker via Ebay gekocht en daar moest ik toen zo ongeveer
tussen de 40 en 60 euro aan de deur afrekenen .Mijn CD speler heb ik jaren geleden bij Cattylink gekocht
en daar kreeg ik nog een leuke rekening van TNT inclusief een Douane specificatie voor die als volgt was
samengesteld : VT = omzetbelasting € 69,16 DT = invoerrechten € 27,17 AOF ( wat dit inhoud weet ik niet ) € 5,78 dus totaal € 102,11 ! bijbetalen !
Wel, gisteren is mijn MHZS CD88G en Bada LB-5600 stekkerblok/filter aangekomen via DHL van Cattylink.
Trouwens zeer tevreden over. :*)
Ik moest niets aan bijkomende tax betalen.
Er is mij enkel een paar dagen geleden gebeld geweest om te vragen of het klopt dat ik een verzending van Hong Kong verwacht.
Of er nog een factuur achteraf gaat volgen weet ik niet, ik denk het niet want er is mij daarover niets ingelicht.

Enig probleempje is dat bij de CD speler geen handleidingkje zat, hoewel dit uitdrukkelijk vermeld staat op de site van cattylink dat er een engelstalige bijzit.
Had Cattylink gemaild en gevraagd of ze mij één konden opsturen.
Ondertussen antwoord gekregen van Cattylink maar ze vragen me of een PDFje van de handleiding volstaat. :?
Ok dan maar zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
Waar heb je die voor nodig dan? Zo ingewikkeld is de bediening van de cd-speler toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gideon schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:16:
Waar heb je die voor nodig dan? Zo ingewikkeld is de bediening van de cd-speler toch niet?
Daar niet van, Ik draag zeer zorg voor mijn gerief, heb het graag compleet.
Maar zo erg vind ik het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nou, die handleidingen stellen vaak niks voor. Anderhalf kantje aan gebrabbel en slecht vertaald engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

mace schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:55:
[...]
Dat komt mooi uit want ik heb ook een HD650. :)

Ik heb al een zelfbouw buizenversterker, dus ik neig meer richting solid state, iets wat ik makkelijk kan verplaatsen enzo.

Hoeft niet zozeer een portable te zijn, aangezien ik al een MINT versterkertje heb. (Is een soort doorontwikkelde cmoy).
Een vriend van mij heeft deze in gebruiik:

http://cgi.ebay.com/Edifi...ain_0?hash=item3ca7677a6b

En met de HD650 klinkt die uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Killer schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:14:
[...]

Een vriend van mij heeft deze in gebruiik:

http://cgi.ebay.com/Edifi...ain_0?hash=item3ca7677a6b

En met de HD650 klinkt die uitstekend.
Bedankt voor de tip, ik was hem zelf ook al tegen gekomen, maar als ik google op die naam dan komen er geen goede verhalen. :'(

Omdat bijna alle chinese hoofdtelefoonversterkers buizenamps zijn, en ik toch iets in solid state wil, heb ik besloten om een M3 te gaan bouwen, samen met de bijbehorende Sigma11 PSU.

Ik heb al de PCB's en alle aktieve componenten besteld, ik moet nog de condensatoren en weerstanden bestellen en dan kan ik hem in elkaar bouwen. :)

Eventueel komt er t.z.t. nog een little dot versterker bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 16:28
mace schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de tip, ik was hem zelf ook al tegen gekomen, maar als ik google op die naam dan komen er geen goede verhalen. :'(

Omdat bijna alle chinese hoofdtelefoonversterkers buizenamps zijn, en ik toch iets in solid state wil, heb ik besloten om een M3 te gaan bouwen, samen met de bijbehorende Sigma11 PSU.
Ik heb deze, de G&W TW-J1 Headphone Amplifier.
Afbeeldingslocatie: http://www.china-highend-hifi.com/GW%20-TW-J1%20-%20001,%20w350.jpg

Is ook een optie als je een solid state wilt. En niet duur!

Ik heb hem nu 3 jaar, niet al te veel gebruikt, maar zeker tevreden. Heb geen referentiemateriaal, maar met mn Sennheiser 650 komt er een meer dan acceptabel geluid uit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Balboa op 21-01-2010 19:42 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
Anoniem: 288063 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:44:
[...]

Hallo Bassieboy, kom je nog op het forum hier? Heb je mijn PM ontvangen?

Ik ga mijn Xindak DAC-8 verkopen, laat me weten of je al dan niet nog geintresseerd bent.
Jij krijgt eerst de kans voor hij te koop word aangeboden op veilingsites. ;)
Ik doe ongeveer 350 a 400 euro af van zijn nieuwprijs.
Heb je de DAC toevallig al verkocht aan Bassieboy? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:51:
Bedankt voor de tip hifigor. Ik zie dat die versterker 2x15 watt leverd.
Kan je hier met een gemiddelde speaker een beetje mee wegkomen? Lijkt me namelijk vrij weinig
Ik heb JM LAB FOCAL CHORUS 726S speakers met een gevoeligheid van 91.5dB 2.8V / 1 M
Vermogen is ruim voldoende voor mijn luisterrruimte (+/- 24m²),
tenzij je een feestje wil bouwen....

De site is intussen jammer genoeg opgedoekt door E-bay...
Het was te mooi om waar te zijn!

Hou de site van Jolida France in de gaten :

http://shop.benl.ebay.be/...=&_armrs=1&_from=&_ipg=25

Daar staan regelmatig interessante aanbiedingen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om weten

De toestellen van het "Franse merk " Advance Acoustic of het "Amerikaanse merk" EMOTIVA worden
geproduceerd bij TONEWINNER

Vb TONEWINNER TY-20
http://cgi.benl.ebay.be/T...ain_0?hash=item3efc173c74

EMOTIVA ERC-1
http://emotiva.com/erc1.shtm

De foto's spreken voor zichzelf
Zowel Advance Acoustic als Emotiva hebben een aantal goede tot uitstekende
reviews vergaard in de internationale pers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nice, ziet er goed uit.

Al valt me wel meteen op dat Winner andere componenten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:28:
Nice, ziet er goed uit.

Al valt me wel meteen op dat Winner andere componenten gebruikt.
Het voedingsgedeelte lijkt identiek in elk geval
EMOTIVA zal allicht enkele kleine wijzigingen laten aanbrengen

Hetzelfde geldt voor VINCENT // SHENGYA,
grotendeels dezelfde basis,met enkele wijzigingen door de
Europese OEM klant...

De kabels van W&M worden gemaakt door CHOSEAL
Hier enkel kosmetische verschillen denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 265403 op 24-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:38
als je een headphone amp zoekt is het merk audio gd misschien wel iets, daar zijn de mensen van headfi heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Die zien er goed uit k0l3n. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mace op 25-01-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taab schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:08:
[...]

Heb je de DAC toevallig al verkocht aan Bassieboy? O-)
Neen, bassieboy lijkt van de wereldbol verdwenen.
Hij staat oa nu ook op het HT forum geadverteert.
Heb ondertussen een bod gekregen van 475 euro.
Ik wacht nog een paar dagen af, voor 500 euro zou ik zeer tevreden zijn.
Dus als iemand van hier hem wil wacht niet te lang want ik ga nog hooguit een dag of 2 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Ik zit nu toch maar te denken aan een Dussun V6i (gewoon uit Nederland)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.gmhifi.nl/media/dussun/product_image/v6i_front_big_700x700.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Ghanzzzzz op 27-01-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:37:
Ik zit nu toch maar te denken aan een Dussun V6i (gewoon uit Nederland)
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

[afbeelding]
Ik heb de V8i, niet de V6i.
Zeer krachtige mooie versterker, zeker voor zijn prijs zeer kwalitatief gebouwd.
Klinkt iets upfront en een tikkel koel in vergelijking met bvb een Arcam.
De lage tonen worden zeer goed ondersteunt op momenten als ze er moeten zijn, gearticuleerd, punchy en een nogal prominent aanwezige midrange.
Tot dusver naar mijn ervaring klinkt het zeer goed met een wat rustigere tot warme speaker zoals Dynaudio, Spendor en de Hyperions waar ik nu mee speel.
Een voordeel aan deze geintegreerde versterker is dat je hem als aparte power amp of pre amp kan gebruiken.
Wellicht ga ik eens experimenteren met een buizen pre amp op mijn V8i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341939

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en vind dit een interessante discussie over de Chinese hifi, ik heb naar aanleiding van diverse reviews en omdat ik mijn cd speler wilde vervangen voor een beter exemplaar bij Ornec een Consonance Reference 2.3 besteld.
Ik kan niet anders zeggen: ze reageren snel op de e-mails, de levering en alles was op tijd, niets mis mee.
Maar, ik constateer dat ik een 220 Volt app. binnen heb gekregen en na mijn e-mail waarop ik om uitleg vraag waarom dit geen 230 Volt app. is word het erg stil. Ik denk zelf dat er ook geen reactie meer komt. :(
Dat is jammer want dan hadden ze een klant en gelijk ook niet meer, want de kwaliteit van de Chinese spullen is voor mijn gevoel erg goed en de cd speler is absoluut een aanrader. Ik wil wel vaker spullen uit China bestellen (kabels, netfilters e.d.).
Ik heb eigenlijk de volgende vraag: heeft er iemand ervaring mee dat 220 Volt app. serieus stuk gaat, ik denk zelf als ik de ringkerntrafo vervang dat ik dan eigenlijk het probleem ondervang, de cd speler moet toch open omdat ik de buis in de uitgang voor een mooie NOS buis wil vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er mis met 220V? Het nederlandse lichtnet is toch al -10% en +6%.... Die 220V is ruim binnen de marges ;).

Een (passende trafo) vervangen is wel van een andere orde van grootte dan een buisje fixen ;).
Sowieso.. wat zal er dan stuk gaan? Alles hangt toch achter een zener of spanningsregelaar.... er zal hooguit wat meer stroom (nou ja 5%) door de trafo lopen. Dat lijkt me niet zo'n issue.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, boudewijn.
Ik ben mij bewust dat een trafo wisselen wel een andere klus als een buis vervangen maar het is toch ook zonde als je een nieuw apparaat hebt waar na enige tijd een rookpluim uitkomt.
Maar je hebt gelijk, apparaten die tijdens het "oude" 220 Volt net draaiden, die draaien nu ook gewoon door.
Alleen heb ik bij mijn amerikaans versterkers wel expliciet een 230 volt versie uitgeleverd gekregen, dus daarom mijn misschien onterechte wantrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja die amerikaanse spullen zijn dan sterk op de markt hier gericht ;).
Ik ken ook mensen in de UK (240V!) die gewoon chinese 220V apparatuur gebruiken.

Opzich valt zelfs dat (240V) nog binnen de toleranties die hier golden in de 220V tijd (namelijk +- 10%).
Even rekenen is 110% van 220 242 volt.

Als je 106% (huidige max tolerantie) van 230 neemt zit je op 243.8.
Aangenomen dus dat de netspanning binnen de toleranties zit (en je apparatuur de 10% tolerantie bij een 220V net in acht neemt....) scheelt het nog geen 2V ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is het nu alleen nog maar genieten van de muziek, want hij klinkt koud uit de doos al fantastisch, zeker in combinatie met mijn ander buizen app. en voor dat geld kun je in nederland nergens anders voor deze bouw - en geluidskwaliteit terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien grappig om eens in je wcd te meten hoevel volt je daadwerkelijk op je wcd hebt. Ik heb hier slechts 215V ! Dus geen probleem voor een 220V apparaat! De marges zijn vrij ruim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341939 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:35:
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en vind dit een interessante discussie over de Chinese hifi, ik heb naar aanleiding van diverse reviews en omdat ik mijn cd speler wilde vervangen voor een beter exemplaar bij Ornec een Consonance Reference 2.3 besteld.
Ik kan niet anders zeggen: ze reageren snel op de e-mails, de levering en alles was op tijd, niets mis mee.
Maar, ik constateer dat ik een 220 Volt app. binnen heb gekregen en na mijn e-mail waarop ik om uitleg vraag waarom dit geen 230 Volt app. is word het erg stil. Ik denk zelf dat er ook geen reactie meer komt. :(
Dat is jammer want dan hadden ze een klant en gelijk ook niet meer, want de kwaliteit van de Chinese spullen is voor mijn gevoel erg goed en de cd speler is absoluut een aanrader. Ik wil wel vaker spullen uit China bestellen (kabels, netfilters e.d.).
Ik heb eigenlijk de volgende vraag: heeft er iemand ervaring mee dat 220 Volt app. serieus stuk gaat, ik denk zelf als ik de ringkerntrafo vervang dat ik dan eigenlijk het probleem ondervang, de cd speler moet toch open omdat ik de buis in de uitgang voor een mooie NOS buis wil vervangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik weet niet welke type buis/buizen er in die cd speler zitten , je kan natuurlijk altijd deze vervangen
door hoorbaar betere type's , maar pas op dat je het niet te gek gaat maken want voordat je het weet
kan je heel veel euro's uitgeven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Anoniem: 288063 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:10:
[...]

Ik heb de V8i, niet de V6i.
Zeer krachtige mooie versterker, zeker voor zijn prijs zeer kwalitatief gebouwd.
Klinkt iets upfront en een tikkel koel in vergelijking met bvb een Arcam.
De lage tonen worden zeer goed ondersteunt op momenten als ze er moeten zijn, gearticuleerd, punchy en een nogal prominent aanwezige midrange.
Tot dusver naar mijn ervaring klinkt het zeer goed met een wat rustigere tot warme speaker zoals Dynaudio, Spendor en de Hyperions waar ik nu mee speel.
Een voordeel aan deze geintegreerde versterker is dat je hem als aparte power amp of pre amp kan gebruiken.
Wellicht ga ik eens experimenteren met een buizen pre amp op mijn V8i.
Bedankt voor je reactie! Klinkt dus erg positief :)
Ik heb zelf ook vrij warm klinkende speakers die wat mij betreft wel soms heel iets feller mogen (JM Reynaud Twin mkII), dus wat dat betreft komt jouw beschrijving goed van pas!
Ook op het net zie ik er weinig slechte dingen over (op een zere rug van het tillen na, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
Wat betreft de 220V het kan allemaal wel, zeker binnen de marges. Alleen zou ik toch de spanning op je wcd eens meten en uitzoeken wat de marges op de trafos zijn. Ik heb bijvoorbeeld inmiddels al 237V op mijn wcd staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:38:
[...]

Bedankt voor je reactie! Klinkt dus erg positief :)
Ik heb zelf ook vrij warm klinkende speakers die wat mij betreft wel soms heel iets feller mogen (JM Reynaud Twin mkII), dus wat dat betreft komt jouw beschrijving goed van pas!
Ook op het net zie ik er weinig slechte dingen over (op een zere rug van het tillen na, haha)
Dit moet nu net lukken, ik had een half jaar geleden de JM reynaud emeraude bij mij thuis eens op demo op de Dussun. :D
Toen had ik nog mijn Wharfedale luidsprekers en niet mijn Hyperions.
http://www.jm-reynaud.com/jmr_us/emeuraude.html
Ik weet niet of er veel klankverschil zit met de emeraude versus de twins.
Ik twijfelde alleszins heel hard om ze aan te kopen.
Ik heb nu ook de standmount Hyperion HWS-586 in mijn bezit, benieuwd hoe deze zouden vergelijken met de standmounts van JM reynaud.
Het geluid was zeer natuur getrouw op de JM Reynaud vond ik, precies.
Vooral het mid/hoog was mooi maar voor mij mocht het iet wat minder hoog zijn en meer mid als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik wou misschien net het omgekeerde van wat jij nu wil, dat ze iets feller gaan spelen bij jou... Tja tis allemaal afhankelijk ook van smaak of misschien akoestiek in de kamer.
Sindsdien gebruik ik nu de Dussun met Rothwell attenuators...
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
Oorspronkelijk had ik deze gekocht omdat ze zorgen voor een soort weerstand tussen de pre en power sectie van de dussun zodat het volume iets hoger kan opengedraaid worden, dit zou ook moeten zorgen voor meer stabiliteit.
Want de Dussun V8i heeft wel een zeer gevoelig volume... en je kan het amper op stand 3 a 4 zetten en het gaat al heel luid terwijl hij tot 12 gaat.
Maar wat ik niet wist en tot een voordeel voor mij uitdraaide, is dat door het gebruik van die attenuators het koele/felle van de dussun ietsje meer op de achtergrond raakte en er iets meer nadruk was op mid en niet mid/hoog, het werd voor mij net ietsje natureller in mijn setup.
Maar misschien heb jij daar niet echt veel aan, ik weet het niet.
Ik had ook wat netkabels vergeleken en had op de Dussun een goed resultaat met de Wireworld Aurora, vooral ook in het laag werd het nog iets aangenamer, andere kabels deden weinig tot niets.
Indien je voor de Dussun zou gaan..
Je hebt het misschien al gelezen over de Dussun, maar ik zou je adviseren de Dussun minimaal een paar weken te laten spelen voor je echt gaat luisteren.
Ik heb daarvoor een weerstandje aan mijn speakers gegangen zodat het volume ietsje meer naar omhoog kan en ik toch nog kan gaan slapen zonder dat ik muziek hoor in mijn bed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Soww.. dat is weer heel wat zinvolle informatie!! De Emauraudes zijn in theorie wel beter dan de Twins, maarja.. kan misschien op dezelfde versterker heel anders uitpakken.
Erg leuk dat zoiets als die attenuators al een behoorlijk geluidsverschil kan veroorzaken. Leuk om er mee te gaan experimenteren lijkt me :)
Ik had er trouwens nog niet eerder van gehoord (ben nog een beetje een rookie) en zal er eens rustig over gaan lezen. Is me immers nog niet geheel duidelijk.

Ik hoop dat de V6i dan ietsje makkelijker is met de volumeregeling. Hij heeft immers wel iets minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote:

Ik weet niet welke type buis/buizen er in die cd speler zitten , je kan natuurlijk altijd deze vervangen
door hoorbaar betere type's , maar pas op dat je het niet te gek gaat maken want voordat je het weet
kan je heel veel euro's uitgeven.

Dat heb ik gezien, er zit in de cd epeler een Sovtek 6H30 buisje, maar een NOS exemplaar gaat 6 keer over de kop, toch maar even over nadeken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Boudewijn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:23:
Een maatje van mij heeft een little dot mk2 staat, met daarin het rare issue dat als hij een hoofdtelefoon aansluit de versterker na een tijdje het niet meer doet op 1 kanaal (het rechter).

Gewoon een berg ruis (geen brom, maar ruis).

Uiteraard ding geopend, scope eraan. Uurtje opwarmen en links en rechts vergelijken. Niente, werkt prima.

Tot we een hoofdtelefeoon (zowel een 60Ohm AKG als een cheap-ass sennheiser) eraan hingen... toen ging het rechter kanaal na een tijdje dood. Hierna heb ik helaas niet meer kunnen meten, het was al behoorlijk laat.

Kan iemand me vertellen waar ik naar moet kijken? Zowel de pentode als de EL95's zijn al verwisseld met nieuwe setjes.

Het lijkt er dus op dat het probleem pas optreedt als er stroom gaat lopen... zou dat een gare weerstand zijn? Ik vind er een aantal niet al te fijn uitzien.

Heb de (rechter) helft van de print trouwens al opnieuw gesoldeerd, zodat de dramatische soldeerskill van de fabricerende chinees iig uitgesloten zijn.
Kheb de little dot mk3. Klinkt fantastisch met mijn HD650, maar sinds vandaag doet het rechterkanaal het ook niet meer. 1-2min na het aanzetten van de little dot hoor ik een harde "popgeluid" en daarna komt er alleen maar ruis uit het rechterkanaal. Tubes swappen en andere geluidskaart/headphone resulteert in dezelfde situatie, dus het ligt aan het apparaat zelf.

Kheb met de ebayverkoper een mailwisseling gehad, en volgens hem kan ik het gewoon opsturen om het te laten maken. Ik krijg later deze week te horen hoe en wat. Hopelijk wordt het opsturen geen duur grapje. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:26:
Mja die amerikaanse spullen zijn dan sterk op de markt hier gericht ;).
Ik ken ook mensen in de UK (240V!) die gewoon chinese 220V apparatuur gebruiken.

Opzich valt zelfs dat (240V) nog binnen de toleranties die hier golden in de 220V tijd (namelijk +- 10%).
Even rekenen is 110% van 220 242 volt.

Als je 106% (huidige max tolerantie) van 230 neemt zit je op 243.8.
Aangenomen dus dat de netspanning binnen de toleranties zit (en je apparatuur de 10% tolerantie bij een 220V net in acht neemt....) scheelt het nog geen 2V ;).
Nederland en grote delen van Europa zitten al weer tijden op een spanning van 230V/50Hz. Zelfs de UK heeft officieel 230V (hoewel dat vaak naar boven afwijkt richting de 240V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sterker nog, ze hebben de standaard zo gemaakt dat zowel 220v als 240v gewoon binnen de marges past. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 29-01-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:55:
Soww.. dat is weer heel wat zinvolle informatie!! De Emauraudes zijn in theorie wel beter dan de Twins, maarja.. kan misschien op dezelfde versterker heel anders uitpakken.
Erg leuk dat zoiets als die attenuators al een behoorlijk geluidsverschil kan veroorzaken. Leuk om er mee te gaan experimenteren lijkt me :)
Ik had er trouwens nog niet eerder van gehoord (ben nog een beetje een rookie) en zal er eens rustig over gaan lezen. Is me immers nog niet geheel duidelijk.

Ik hoop dat de V6i dan ietsje makkelijker is met de volumeregeling. Hij heeft immers wel iets minder vermogen.
Ok, als je wil hou ons dan op de hoogte van jouw upgrade perikelen. ;)
Hier een link van toestellen die worden aangeraden via dit forum, de Dussun staat daar ook bij.
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 6
De Bada versterkers lijken me ook heel mooi maar zouden warmer klinken.
En over een Classic versterker is er ook een mooie review op 6moons.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 29-01-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Ik zal jullie hier zeker op de hoogte brengen. Mijn besluit met betrekking van de aankoop van een Dussun staat voor 95% vast. Hoop dat ik nu een beetje snel mijn oude complete set kan verkopen (Myryad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:24
Lange tijd hier niets laten horen. Nu maar weer eens bij China hifi een DOGE 6130R besteld, krijg ik na 2 weken en diverse mails van mijn kant :X een antwoord dat deze niet meer leverbaar is en dat deze vervangen is door de DOGE 3. Of ik maar wil bijbetalen :( .

Enfin, voor 75 euro extra krijg je dan ook een phono-trap, da's altijd leuk.

Inmiddels zijn we weer een maand verder en niets meer gehoord dus via PayPal maar een klacht ingediend. Ook nu na 2 weken nog niets gehoord dus klacht maar upgraden naar claim. :( :( :( :(

Had rekening gehouden met slechte communicatie maar dit slaat alles..... wees gewaarschuwd, ik bestel er nooit meer iets tenzij je veel geduld hebt, geen verwachtingen en met PayPal hebt betaald :)

Dit weekend ga ik naar een tweedehands Primaluna Prologue 2 luisteren, dat zal m wel worden.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831

Na dit topic en voorgaande delen aandachtig te hebben doorgenomen, behoorlijk wat uurtjes zijn daarin geschoten, ben ik toch enthousiast geraakt voor Chinese Hi-Fi. Vooral de buizenversterkers trekken mijn aandacht en heb besloten om er een aan te schaffen alleen door de bomen zie ik het bos niet meer. ik heb mijn keuze beperkt tot:

Bewitch 6550
Yaqin MC-100b
MA XDSE KT88

Sta ook open voor andere merken. Nu ben ik benieuwd waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. Heb op dit moment als stereo staan Denon dcd 1500 cd speler, Denon Pma 1500 versterker en Phonar P5.5 edma cap+ speakers. De speakers hebben een gevoeligheid van 92dB. De sound van dit systeem bevalt me alleszins echter wil ik gewoon een buizenversterker voor erbij. Hou absoluut niet van een bonkende bas. De muziek dit ik doorgaans luistert varieert van klasiek tot rock. Ben benieuwd naar jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geldersscheepje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:23:
Lange tijd hier niets laten horen. Nu maar weer eens bij China hifi een DOGE 6130R besteld, krijg ik na 2 weken en diverse mails van mijn kant :X een antwoord dat deze niet meer leverbaar is en dat deze vervangen is door de DOGE 3. Of ik maar wil bijbetalen :( .

Enfin, voor 75 euro extra krijg je dan ook een phono-trap, da's altijd leuk.

Inmiddels zijn we weer een maand verder en niets meer gehoord dus via PayPal maar een klacht ingediend. Ook nu na 2 weken nog niets gehoord dus klacht maar upgraden naar claim. :( :( :( :(

Had rekening gehouden met slechte communicatie maar dit slaat alles..... wees gewaarschuwd, ik bestel er nooit meer iets tenzij je veel geduld hebt, geen verwachtingen en met PayPal hebt betaald :)

Dit weekend ga ik naar een tweedehands Primaluna Prologue 2 luisteren, dat zal m wel worden.
Ik neem altijd eerst eens contact op om te zien hoe ze reageren of op aanraden via fora.
Ik heb altijd direkt terug antwoord gehad bij Cattylink en daar maar besteld, bestelling was versassend vlug geleverd, binnen de 2 weken!
Achteraf wel nog een factuurtje gehad van DHL omdat het uit Hong Kong kwam maar het was toch nog wat goedkoper dan sommige andere dealers.

Dus je gaat naar Primaluna luisteren? Ik zou je aanraden ook eens te overwegen om naar bvb de Sac Silk Glowmaster KT88 te gaan luisteren van http://www.sacthailand.com/ als je budget het toelaat.
Misschien ook wel te beluisteren bij audiosellers.nl
http://www.audiosellers.n...task=view&id=23&Itemid=76

Indien geintresseerd, ik heb er een review van in pdf vorm van Hifiworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265403 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:17:
Goed om weten

De toestellen van het "Franse merk " Advance Acoustic of het "Amerikaanse merk" EMOTIVA worden
geproduceerd bij TONEWINNER

Vb TONEWINNER TY-20
http://cgi.benl.ebay.be/T...ain_0?hash=item3efc173c74

EMOTIVA ERC-1
http://emotiva.com/erc1.shtm

De foto's spreken voor zichzelf
Zowel Advance Acoustic als Emotiva hebben een aantal goede tot uitstekende
reviews vergaard in de internationale pers!
Als er iemand de ERC-1 cd speler heeft of waagt te kopen... Waarom geen vergelijkingstestje met één van de MHZS spelers?? Kben daar wel benieuwd naar.
Ik had al gelezen over iemand op een forum die aan het raven was over zijn ERC-1 en zag in zijn profiel dat hij ook een MHZS CD33 in zijn bezit had. Had hem daarover een message gestuurd maar kreeg geen antwoord, misschien was hij wat te voorbarig en op zijn bek gevallen? Sommigen vonden dan ook weer niet zoveel verschil met de ERC-1 en DacMagic bevoorbeeld.
Ahja, we zullen het misschien nooit weten als het moet afhangen van die amerikaanse forums.
Maar kheb alleszins bij Emotiva al een preorder van hun surround processor die gaat uikomen.
Welk ander merk brengt een surround processor uit die betaalbaar is? Terwijl een volledige surround versterker met alles erop en eraan goedkoper is?? Dit heb ik nooit echt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

van de week zo'n verbruiks meter gekocht die je tussen de stekker in het stopcontact plaatst (ja bij de lidl ja :P) en vanmiddag dat ding even tussen de versterker gehad, dat was wel even schrikekn kreng trekt zo'n 1900watt :P Nu ga ik er niet vanuit dat het helemaal nauwkeurig is maar 200watt meer of midner maakt met op zo'n vermogen ook neit meer uit. Het is iig wel meer dan ik had verwacht.

de CD33 trok maar 200watt dus dat viel wel mee. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 29-01-2010 20:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:01:
Na dit topic en voorgaande delen aandachtig te hebben doorgenomen, behoorlijk wat uurtjes zijn daarin geschoten, ben ik toch enthousiast geraakt voor Chinese Hi-Fi. Vooral de buizenversterkers trekken mijn aandacht en heb besloten om er een aan te schaffen alleen door de bomen zie ik het bos niet meer. ik heb mijn keuze beperkt tot:

Bewitch 6550
Yaqin MC-100b
MA XDSE KT88

Sta ook open voor andere merken. Nu ben ik benieuwd waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. Heb op dit moment als stereo staan Denon dcd 1500 cd speler, Denon Pma 1500 versterker en Phonar P5.5 edma cap+ speakers. De speakers hebben een gevoeligheid van 92dB. De sound van dit systeem bevalt me alleszins echter wil ik gewoon een buizenversterker voor erbij. Hou absoluut niet van een bonkende bas. De muziek dit ik doorgaans luistert varieert van klasiek tot rock. Ben benieuwd naar jullie advies
Ik heb zelf ook de Denon PMA 1500 en DCD 735 gehad en ben nu ook overgestapt op buizen app.
Als stereo speelt nu een Rogeu Audio voor- en eindversterker (de Perseus en stereo 90), helaas niet chinees :? dus was niet goedkoop en als cd speler een Opera Audio Reference 2.3 (wel chinees). Als luidsprekers, voor de compleetheid, Opera Grande Mezza.
Deze set geeft de helderheid van de Denon, maar het geluid is meer in balans, de bas is in proportie en het midden is mooi open ook het hoog is helder zonder scherp te worden.
Het stereo beeld is fantastisch, ik ben mijn collectie cd`s weer aan het herontdekken. >:)
Het voordeel van de Rogeu vind ik eigenlijk dat niet dat "lijzige" heeft wat ik wel eens bij andere buizenversterkers gehoord heb.
Veel plezier met uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip echter 2500 dollar voor slechts de eindtrap ligt boven mijn budget. Het is niet zo dat ik van miijn geintegreerde versterker afwil. Het lijkt me gewoon leuk om voor een relatief klein bedrag kennis te maken met een buizenversterker vandaar dat ik in dit topic ben beland. Dus als er nog ervaringsdeskundigen zijn met een van bovengenoemde versterkers graag

Altam wat bedoel je met een lijzig geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:01:
Bedankt voor de tip echter 2500 dollar voor slechts de eindtrap ligt boven mijn budget. Het is niet zo dat ik van miijn geintegreerde versterker afwil. Het lijkt me gewoon leuk om voor een relatief klein bedrag kennis te maken met een buizenversterker vandaar dat ik in dit topic ben beland. Dus als er nog ervaringsdeskundigen zijn met een van bovengenoemde versterkers graag

Altam wat bedoel je met een lijzig geluid?
Ik had de versterkers al gekocht voordat ik dit forum had ontdekt. 8)7
Ik heb een Italiaanse buizenset horen spelen en met jazz en langzame muziek klonk dit fantastisch, maar met pop en rock klonk het niet, het sprak niet aan. Ik weet niet waaraan dit ligt, soort buizen of combi van app?
Ik vind dat een versterker met alle soorten muziek levendig moet klinken en bij de Rogeu lukt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand meer over dit soort stroom voorzieningen? Ervaringen? Of ben je toch beter af met een goedkoper filter?

http://www.dussun.com/english/x-serial.html

http://www.xindak.com/en-us/product_detail_info.asp?id=425

Bij cattylink kan de Dussun X800 en X1200 als 230V standaard besteld worden maar hebben die dan shucko/Euro stopcontacten?

http://www.cattylink.com/page266.html

Mij lijkt het op een soort PS Audio Power Plant maar mischien is dit beter en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:32
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. De X10-D + LM4780 AUDIO AMP van HLLY leek me wel wat, maar kan er weinig over vinden. Heeft iemand er misschien ervaring mee?
http://www.hllyelectronic...fm_transmitter_1_100.html

Ik heb hem ook op taobao gevonden voor omgerekend 96 euro. Nu komen hier natuurlijk flinke verzendkosten bij, maar dit zou best eens goedkoper uit kunnen vallen dan bij HLLY.
http://item.taobao.com/au...4f89422f2d61a6eb2cc74.htm

[ Voor 36% gewijzigd door ruco88 op 06-02-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aanbieding op Ebay bij Tubophile : JOLIDA JD102B voor 359€ !!!! (Nieuw/2jaar garantie)
Veiling op dezelfde site van een nieuwe JOLIDA JD300B (loopt af binnen 2 dagen)
Buitenkansjes! :P

Mijn 102B staat lustig te spelen aangesloten op een SHANLING CD300 (Pacific Audio)
met Opera Consonance ELLA BABY powercords,via een BADA LB5600 filter
W&M Audio (=Choseal) XLR interconnects
LS kabels van XINDAK SC03

Ik ben een overtuigd Audiosinofiel geworden!♥♥♥♥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Ghanzzzzz schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:08:
Ik zal jullie hier zeker op de hoogte brengen. Mijn besluit met betrekking van de aankoop van een Dussun staat voor 95% vast. Hoop dat ik nu een beetje snel mijn oude complete set kan verkopen (Myryad)
En ja.. de kogel is door de kerk :D
Aankomende vrijdag komt de Dussun V6i

Ik neem hem 2dehands van iemand over voor een goede prijs.
Dus geen import (met hoge transportkosten over 30 kg) :)
Van de verkoper neem ik ook meteen de Audioquest pre-amp jumpers over ivm de slechte originele bruggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:01:

Bewitch 6550
Yaqin MC-100b
MA XDSE KT88

Is de AudioRomy KT 88 misschien ook wat voor jou ? of heb jij al een keuze gemaakt/gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:20:
[...]

Van de verkoper neem ik ook meteen de Audioquest pre-amp jumpers over ivm de slechte originele bruggen :)
Proficiat met de aankoop! Dan is hij waarschijnlijk al ingespeeld neem ik aan.
Import was nieuw ook al niet echt nodig hoor als je bij GM hifi besteld in Nederland, bij mij brachten ze de D9 en V8i aan de deur voor 50 euro en ik ben van Belgie.
http://www.gmhifi.nl/
Ik kocht de V8i daar voor 1200 euro, de V6i staat daar voor 980 euro.
Maar als 2de hands zul je wellicht een veel betere deal hebben.
Die Audioquest jumpers kende ik niet, ziet er goed uit, ik gebruik de Jenalab Dussy jumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Die jumpers zien er ook goed uit zeg!
Voor mij is dat merk eigenlijk nog helemaal onbekend, maar als ik erop google zie ik er wel wat Dussuns bij.
Ik heb idd een goede deal gesloten met de V6i die mijn kant op komt voor 450,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:48:
[...]

Is de AudioRomy KT 88 misschien ook wat voor jou ? of heb jij al een keuze gemaakt/gekocht ?
Nee ik ben er nog niet uit er zijn zoveel verschillende recensies over de producten. Het varieert van mensen die compleet in extase raken vd (geluids)kwaliteit tot mensen die het huilen met de pet op vinden. Mag ik vragen waarom je de AudioRomy aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik deze versterker al meer dan een jaar gebruik tot volle tevredenheid, ik weet niet waar jij woont
maar jij kan altijd langskomen om eens een keer naar deze versterker te komen luisteren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naar mensen zoals jij ben ik op zoek mensen die de spullen al wat langer hebben draaien en daaruit hun mening trekken. Heb je nog modificaties uitgevoerd? of misschien buizen verwissselt? Wat voor speakers gebruik je? ik woon zelf in de omgeving van eindhoven. Mocht het niet te ver weg zijn ben ik wel erg geinterreseert in een luistersessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342831 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:50:
naar mensen zoals jij ben ik op zoek mensen die de spullen al wat langer hebben draaien en daaruit hun mening trekken. Heb je nog modificaties uitgevoerd? of misschien buizen verwissselt? Wat voor speakers gebruik je? ik woon zelf in de omgeving van eindhoven. Mocht het niet te ver weg zijn ben ik wel erg geinterreseert in een luistersessie.
Standaard klinkt deze versterker zeker niet slecht met de Chinesche buizen , ik heb echter wel deze buizen
vervangen door betere want dat is het nu het leuke van een buizenversterker dat je kan expirimenteren met buizen naar eigen "smaak" , tevens heb ik ook nog de koppelcondensatoren vervangen door Rusische PIO's
en de standaardpotmeter is nu vervangen door een Alps Blue Velvet .Als speakers gebruik ik al een jaar de
Usher X 718 monitoren .

Nou ben ik zelf niet vies van een beetje klussen dus dit lijkt me dan wel wat. Hoeveel zou je zeggen dat de modificaties hebben bijgedragen aan het geluid? ik neem aan dat het qua kosten ook goed te overbruggen is?

Anoniem: 342831 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:52:
Nou ben ik zelf niet vies van een beetje klussen dus dit lijkt me dan wel wat. Hoeveel zou je zeggen dat de modificaties hebben bijgedragen aan het geluid? ik neem aan dat het qua kosten ook goed te overbruggen is?
De grootste geluidswinst zit met name in het vervangen van de vv buisjes ,maar ja hier kan je het net zo gek
maken als je zelf wilt wat de kosten betreft , die nieuwe PIO's kostte mij een aantal euro's en de nieuwe potmeter ( ongeveer 20 euro) heeft volgens mij geen invloed op de geluidskwaliteit gehad .
Wat die buizen betreft heb ik er tot nog toe zo'n 300 euro aan uitgegeven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288094

Nee, dat mag dus niet... Daarvoor hebben we hier Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 12-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Weet iemand of er hoogwaardige maar relatief goedkope stepped attenuators te krijgen zijn in de chinese-hifi markt?

Een stepped attenuator is als een potmeter maar dan met losse weerstanden ipv een koolstofbaan.
Deze zijn in principe beter dan potmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:12:
Weet iemand of er hoogwaardige maar relatief goedkope stepped attenuators te krijgen zijn in de chinese-hifi markt?

Een stepped attenuator is als een potmeter maar dan met losse weerstanden ipv een koolstofbaan.
Deze zijn in principe beter dan potmeters.
kijk eens op www.kaponk.com/taxonomy/term/55
ik denk dat dit een e bayshop is in Thailand
daar staat er een voor 1570 baht = ongeveer zo'n 34 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is vrij netjes, voor een 24-staps exemplaar.
Kun je hem zelf niet 1-2-3 voor bouwen.

Zeker als het vishay/dale R's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Boudewijn schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:33:
Zeker als het vishay/dale R's zijn.
Je moet natuurlijk wel hopen dat het echte zijn ;) . 34 euro is zeer zeker niet veel voor een dergelijk potmeter. Alleen 24 stapjes zou ik erg krapjes vinden

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zat al weer ff op ebay te koekeloeren. Die thaise site vind ik een beetje te vaag om daar wat te kopen. :P

Deze

Of Deze

Of een kitje

Met knop (verschil met de anderen????)

[ Voor 74% gewijzigd door mace op 12-02-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor die 10USD verschil zou ik hem die chinees maar lekker in elkaar laten zetten eigenlijk.
Uiteraard aangenomen dat het goed in elkaar wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:20:
[...]

Heb je de Dussun ondertussen? Wat zijn je eerste indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Jup, de Dussun is gearriveerd!
En ik moet zeggen.. heerlijke versterker :D
Eigenlijk is het geluid er op alle fronten wel op vooruit gegaan. Waar hij bij de vorige eigenaar best scherp klonk, heb ik daar met de JMR's eigenlijk helemaal geen last van. Warm geluid, gedetailleerd, veel controle en het ziet er ook nog eens goed uit.

In de huidige opstelling krijgt hij alleen niet zo gek veel frisse lucht, maar aan de andere kant wordt hij ook niet of nauwelijks warm. Plaatje bij het praatje..

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/8812/dussun.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ugh, tele2 box, rampending. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 16:28
@Ghanzzzzz Voor de levensduur van je versterker en cd-speler zou ik er toch echt voor kiezen hier een andere oplossing voor te zoeken. Deze opstelling is zeker niet bevorderlijk gezien de warmte ontwikkeling e.d.

Wel mooi ding die Dussun. Heb ooit de DS99 gehad, dat was al niet verkeerd!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Haha, jullie hebben allebei gelijk. Dat ding van Tele2 is een rampending en hij heeft idd meer koeling nodig.

Mochten mensen een idee hebben voor een beter koeling, dan hoor ik het graag. Zou het bijvoorbeeld al volstaan als 'het rampending' er uit weggaat en ik de CD-speler een paar centimeter ophoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghanzzzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:57:
Haha, jullie hebben allebei gelijk. Dat ding van Tele2 is een rampending en hij heeft idd meer koeling nodig.

Mochten mensen een idee hebben voor een beter koeling, dan hoor ik het graag. Zou het bijvoorbeeld al volstaan als 'het rampending' er uit weggaat en ik de CD-speler een paar centimeter ophoog?
Mijn V8i word ook niet echt warm, maar hoe diep meet die cd speler? Komt hij over de ventilatie opening van de versterker te staan? Zoniet denk ik dat het wel voldoende zal zijn. Gewoon het Tele 2 bakje weg. Ophogen van de cd speler kan nooit kwaad, wat rubber voetjes eronder ofzo. Die kast lijkt volledig massief, je kan waarschijnlijk achteraan voor geen verluchting zorgen zeker? Nouja, misschien toch niet zo een goed idee met de verwarmingsradiator daar.

Het ziet er overigens anders wel netjes uit zo, leuk dat de Dussun je bevalt.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 288063 op 21-02-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Hij staat gedeeltelijk op de ventilatieopening van de versterker, maar heeft dus nog wel een stukje ventilatie over. Daarnaast is er ook nog een klein beetje ventilatie aan de zijkanten.
Ophogen kan sowieso geen kwaad en van Tele2 wil ik toch af. Toch maar eens verdiepen of een alphacrypt card (icm Ziggo) in de Pana Plasma gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En we kunnen hier verder. HiFi uit China versusde bekende commerciele HiFi deel 11

Nieuw topic en nieuwe mensen, hardstikke leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Met hem ^^ :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.