Ghanzzzzz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:38:
[...]
Bedankt voor je reactie! Klinkt dus erg positief

Ik heb zelf ook vrij warm klinkende speakers die wat mij betreft wel soms heel iets feller mogen (JM Reynaud Twin mkII), dus wat dat betreft komt jouw beschrijving goed van pas!
Ook op het net zie ik er weinig slechte dingen over (op een zere rug van het tillen na, haha)
Dit moet nu net lukken, ik had een half jaar geleden de JM reynaud emeraude bij mij thuis eens op demo op de Dussun.
Toen had ik nog mijn Wharfedale luidsprekers en niet mijn Hyperions.
http://www.jm-reynaud.com/jmr_us/emeuraude.html
Ik weet niet of er veel klankverschil zit met de emeraude versus de twins.
Ik twijfelde alleszins heel hard om ze aan te kopen.
Ik heb nu ook de standmount Hyperion HWS-586 in mijn bezit, benieuwd hoe deze zouden vergelijken met de standmounts van JM reynaud.
Het geluid was zeer natuur getrouw op de JM Reynaud vond ik, precies.
Vooral het mid/hoog was mooi maar voor mij mocht het iet wat minder hoog zijn en meer mid als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik wou misschien net het omgekeerde van wat jij nu wil, dat ze iets feller gaan spelen bij jou... Tja tis allemaal afhankelijk ook van smaak of misschien akoestiek in de kamer.
Sindsdien gebruik ik nu de Dussun met Rothwell attenuators...
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/attenuators.html
Oorspronkelijk had ik deze gekocht omdat ze zorgen voor een soort weerstand tussen de pre en power sectie van de dussun zodat het volume iets hoger kan opengedraaid worden, dit zou ook moeten zorgen voor meer stabiliteit.
Want de Dussun V8i heeft wel een zeer gevoelig volume... en je kan het amper op stand 3 a 4 zetten en het gaat al heel luid terwijl hij tot 12 gaat.
Maar wat ik niet wist en tot een voordeel voor mij uitdraaide, is dat door het gebruik van die attenuators het koele/felle van de dussun ietsje meer op de achtergrond raakte en er iets meer nadruk was op mid en niet mid/hoog, het werd voor mij net ietsje natureller in mijn setup.
Maar misschien heb jij daar niet echt veel aan, ik weet het niet.
Ik had ook wat netkabels vergeleken en had op de Dussun een goed resultaat met de Wireworld Aurora, vooral ook in het laag werd het nog iets aangenamer, andere kabels deden weinig tot niets.
Indien je voor de Dussun zou gaan..
Je hebt het misschien al gelezen over de Dussun, maar ik zou je adviseren de Dussun minimaal een paar weken te laten spelen voor je echt gaat luisteren.
Ik heb daarvoor een weerstandje aan mijn speakers gegangen zodat het volume ietsje meer naar omhoog kan en ik toch nog kan gaan slapen zonder dat ik muziek hoor in mijn bed.