Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Jimmie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:46:
[...]

Als je 250 uur met sniper hebt gespeeld moet je weten dat een soldier rocket je nooit in 1x kan doden :+

Wat Valve schrijft klopt trouwens wel, door een Sniper doodgaan is gewoon het meest frustrerend omdat je er weinig tegen begint. Kan wel rockets naar ze toe schieten, maar dan heb je meestal alsnog een schot door je kop of ze stappen een stukkie opzij en richten opnieuw op je knar...
Daarom vind ik ook een Sniper weinig toegevoegde waarde hebben in TF2. Het zorgt er eigenlijk alleen voor dat spelers niet stil blijven staan. Gegeven is wel dat de Sniper een belangerijke taak kan hebben: Medics pikken etc, maar echt toevoegend aan het team-spirit vind ik het niet.

Dit van een speler die ruim anderhalf uur sniper achter zijn naam heeft staan.

* DeX rent naar een hoekje voordat hij in elkaar gebeukt word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, kom maar op met die snipers. Stickyjump op hun hoofd en daarna lekker flessen :> . En die close combat snipers....ik moet het nog maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:58:
Tja, kom maar op met die snipers. Stickyjump op hun hoofd en daarna lekker flessen :> . En die close combat snipers....ik moet het nog maar zien.
Het is ook niet echt mogelijk om van de Sniper iets "close range" te maken. Dat gaat ook wel erg tegen de principes van een sniper in. Geef de Sniper een M1 Garand ofzo, Iron sight, medium/long range, 8 clip size, long reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Ik denk dat er nogal wat verschillende begrippen door elkaar gebruikt worden hier. Close range is een relatief begrip. In dit geval betekent het niet dat een sniper net zoals een spy naar iemand toe moet lopen denk ik. Maar in plaats van een kilometer afstand iemand afschieten zal dat verkleind worden naar bijvoorbeeld 100 meter. Dat betekent nog steeds dat je eerst dichter naar de sniper moet komen om ze effectief aan te vallen, maar wel meer binnen bereik. Een kilometer lopen betekent dat een sniper een aantal keer kan proberen te headshotten en noobs kunnen gewoon paar keer op je lichaam schieten waardoor je alsnog dood bent.

Om een quote erbij te pakken uit de blog.
we chose the goal of designing an unlockable that encouraged the Sniper to get a little closer to his target.
Ik snap dus niet helemaal waarom iedereen dat "a little closer" meteen vertalen naar close combat. Denk dat de kans erg klein is dat de sniper close combat zal worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Jimmie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:46:
[...]

Als je 250 uur met sniper hebt gespeeld moet je weten dat een soldier rocket je nooit in 1x kan doden :+

Wat Valve schrijft klopt trouwens wel, door een Sniper doodgaan is gewoon het meest frustrerend omdat je er weinig tegen begint. Kan wel rockets naar ze toe schieten, maar dan heb je meestal alsnog een schot door je kop of ze stappen een stukkie opzij en richten opnieuw op je knar...
Ik heb 125 hp, zo een rocket doet

105-112 (Direct hit 270 crit, Splash at 3ft/1m: 226 crit, Splash at 6ft/2m: 140 crit)

Doet pijn hoor!
DeX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Daarom vind ik ook een Sniper weinig toegevoegde waarde hebben in TF2. Het zorgt er eigenlijk alleen voor dat spelers niet stil blijven staan. Gegeven is wel dat de Sniper een belangerijke taak kan hebben: Medics pikken etc, maar echt toevoegend aan het team-spirit vind ik het niet.

Tsja, dat krijg je met Pub prutsers :+
Dat kan, maar naar mijn idee ben ik door een non crit point blank rocket meteen de sjaak. Zal het wel eens testen van de week :) (kan zijn dat mijn observatie fubar is)

hmm wellicht dat ik in de war ben met een sticky die 74-153 dmg doet (in your face)

[ Voor 52% gewijzigd door Notna op 07-05-2009 16:30 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 21:15

User

S3

Beter lezen, 270 is een crit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:54
Je observatie is fubar :P . Je kan nooit iemand met full HP als soldier one-shotten ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 07-05-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Volgens mij is de algemene tendens allang dat snipers dichterbij komen. Nadat je hebt geleerd om scouts te snipen en close-combat te doen is je toegevoegde waarde veel groter en kan je de sniper aanvallend gebruiken. Het vergrote risico van doodgaan vind ik dan niet opwegen tegen het feit dat mensen je niet verwachten en dat jij snel medics, soldiers en heavies eruit kan plukken.
Ik zie verder het nut niet in van een close-combat gun voor de sniper, dan is het niet echt meer de sniper?

Maargoed, ik zal waarschijnlijk ff geen sniper spelen als de update uitkomt, had bij de scout update ook ff geen zin om scout te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
DeX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Waarom geen toegevoegde waarde. Je hebt zat maps waar er wordt gevochten voor een control point, en een sniper kan dan op afstand het één en ander goed verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 6v6 kan een goede sniper de ronde winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best zijn, maar ik denk dat het spel beter was geweest zonder sniper.
Nu spelen snipers vaak hun eigen mini-game... snipers killen snipers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:51:
Kan best zijn, maar ik denk dat het spel beter was geweest zonder sniper.
Nu spelen snipers vaak hun eigen mini-game... snipers killen snipers
Dat doen prutsers ja. En besides, lekker toch? Heb jij geen last van de andere snipers :)

Snipers zijn een essentieel onderdeel, klaar. Het headshotten van een medic in een 6 vs 6 is cruciaal voor winnen of verliezen. Dat het in de pub vaak een 'kijken wie de andere sniper eerst dood krijgt' spelletje is, komt omdat de meeste pubs gewoon prutsers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 13:54
Als ik soms Arie zie snipen in een war (7vs7 oid) heb ik soms echt het gevoel: Dit is niet eerlijk voor het andere team :P . Imba sniper 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Als ik Arie zie snipen dan markeer ik 'm als prooi :), let the hunt begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over goede snipers gesproken...

2009-05-07 Pretty Linc 4 kills with SMG.
2009-05-07 Headshot Kills 36 Most headshot kills.

(lol @ pimpen met pub skillz) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Tijdje terug al weer:

2008-12-30 Pretty Linc 27 kills with SMG.
2008-12-30 Headshot Kills 109 Most headshot kills.
2008-12-30 Best Sniper 157 snipings as sniper.

Dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meh, stats zijn voor sukkels zolang ze niet die van mij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:54:
Tijdje terug al weer:

2008-12-30 Pretty Linc 27 kills with SMG.
2008-12-30 Headshot Kills 109 Most headshot kills.
2008-12-30 Best Sniper 157 snipings as sniper.

Dus....
Vieze bodyshotter ben je ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb zelfs ook een minimaal aantal uurtjes aan sniper class erop zitten maar wat kan ik me vreselijk ergeren aan die snipers die je altijd op zo'n moment doodschieten als je net in gevecht bent met iemand anders en je 'm bijna hebt! (vooral in 2fort ook, kom je naar buiten rennen BOEM weer kogel door je kop) Overigens heb ik voor de snipers die niet campen maar gewoon mee naar voren komen en van 5m inzoomen wel weer respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen toegang tot bepaalde sites hier maar gaat het over die kitchen chopper reclame? Zelf zag ik die op youtube afgelopen week, je zou vanwege die "free 2nd beating" bijna die spullen gaan bestellen.

"I love my bowl" :*)

P.S
Iemand wel eens de old-school versie van TF2 (Gang Garrison) uitgeprobeerd? Had het een poosje geleden al gespeeld maar met de 2.1 update toch weer een paar keer geprobeerd. Geinig als je niet al te veel lag hebt want anders is jumpen best tricky. Plus de heavy man heeft nu ook manwiches (je ziet ze hem ook naar binnen werken) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door CapTVK op 11-05-2009 11:57 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Omdat ik er nou nooit achter kom wat de algemene mening is op de server, heb ik een survey gemaakt. Vul even in, stuur door naar andere regulars en misschien kunnen we in kaart brengen wat nou de algemene mening is, ipv wie het hardst schreeuwt cq het meeste post. :)

Klik (Alleen als je regelmatig op de GoT server speelt svp)

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonzo,

Er zit iets niet goed in de likertschaal die je bij vraag 3 gebruikt. Als ik 3 (neutraal) selecteer kan ik die optie niet bij de andere map vragen gebruiken want dan springt het vinkje gelijk door naar die vraag en is de vorige weer leeg. Met andere woorden, je kan niet bij alle map types "neutraal" invullen.

edit: werkt nu wel

P.S

Ik denk dat de meeste wel weten wat je bedoeld maar naar een voorbeeld als "Hampshire Heavies" verwijzen heeft alleen zin als veel spelers daar uberhaupt komen. Wat ik betwijfel. Het voegt op deze manier niet zoveel toe. Beter kan je dan een stukje laten zien van zo'n menu. (HH is wel een goede server met hoog niveau trouwens ;) ).

Ieder geval goed om te zien dat iemand eens serieus wil onderzoeken wat de mening van de spelers op GoT1 is. :)

[ Voor 42% gewijzigd door CapTVK op 11-05-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Mooi initiatief. Vooral dat van de votescramble lijkt me belangrijk. Het is nu vaak moeilijk om een scramble van de grond te krijgen, omdat iedereen het moet intypen.

Hoi trouwens, eerste post op GoT :w . Ik heb TF2 pas een tijdje, maar de GoT server is meteen mijn regular geworden. Altijd lachen daar :) (naast de HH's idd, ook leuke servers). Ik speel altijd als skeej of skeej#Yarr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

skndd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:28:
Mooi initiatief. Vooral dat van de votescramble lijkt me belangrijk. Het is nu vaak moeilijk om een scramble van de grond te krijgen, omdat iedereen het moet intypen.

Hoi trouwens, eerste post op GoT :w . Ik heb TF2 pas een tijdje, maar de GoT server is meteen mijn regular geworden. Altijd lachen daar :) (naast de HH's idd, ook leuke servers). Ik speel altijd als skeej of skeej#Yarr
Helemaal mee eens, ik heb dan ook voor een votescramble menu gekozen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Ik heb toch maar niet voor die votescramble gekozen, lijkt me te spamgevoelig en ik ben bang dat dat voortdurend gaat worden gebruikt door iemand van het verliezende team. Verder mis ik wat opties voor server 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Ik heb voor server 2 alle opties die de afgelopen maanden geopperd zijn neergegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=39L7MsnKaWc]
Had deze taunt nog niet gehoord, krijg je als je meerdere bouwsels van een engy sloopt :D

En uiteraard is er een remix van :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FOhcUT0Ir_o]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze heavy quote bij domination is ook erg leuk, pas onlangs gehoord:

"I'm going to kill you and kill you and kill you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:42:
[video]
Had deze taunt nog niet gehoord, krijg je als je meerdere bouwsels van een engy sloopt :D

En uiteraard is er een remix van :P
[video]
De scout kan daar maar op 1 manier op reageren.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PQhKqUDQWlY]
(negeer de videobeelden, kon geen fragment met betere geluidskwaliteit vinden dan dit)

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 12-05-2009 21:11 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je dacht dat het niet erger kon...

[ Voor 10% gewijzigd door LUH-3417 op 12-05-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Die aankondigingen zijn ook altijd zo sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

In feite een Sniper Rifle met minder (effectief) bereik, een kortere oplaadtijd en nog steeds de mogelijkheid om een insta-death headshot te maken? Interessant. :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 12-05-2009 22:44 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sweet, ik had eigenlijk zoiets als je tegenstander aan een muur nagelen bij de engineer verwacht (rivetgun) maar de sniper kan hiermee wel uit de voeten lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:39:
In feite een Sniper Rifle met minder (effectief) bereik, een kortere oplaadtijd en nog steeds de mogelijkheid om een insta-death headshot te maken? Interessant. :)
Dat is oplaadtijd, zegt op zich niks over de reload tijd. Lijkt me sterk dat je net zo snel aanlegt/herlaad als met je rifle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwhaha pijl & boog. Dat had ik niet verwacht.
Maar wederom een geniale aankondiging. Die teksten zijn altijd zo briljant geschreven. Hulde!

Zie al voor me hoe de soldiers rond rennen met een stel pijlen in hun helm

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 12-05-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ze lenen gewoon wat programmacode van de kruisboog uit HL2 :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Oh...
Hells YEAH!

Had het niet verwacht, wel gehoopt! Snipers in TFC konden nog heerlijk leg-shots uitvoeren om scouts te vertragen of Heavies om te toveren in slakken. Het lijkt me dat met de longbow ze de assist-kills weer willen terugbrengen bij de sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nieuwe sniperupdate ziet er netjes uit, hopelijk krijgen we dan ook snel de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

I lolled

Honestly, wtf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Weet niet wie Afbeeldingslocatie: http://www.reelcollectibles.co.nz/images/horror/resident_evil/resident_evil_hot_toys_jack_krauser_12.jpg kent uit Resident Evil 4 ?

Dat was geniaal om met hem te spelen in de minigame met zn pijl en boog :>

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afbeeldingslocatie: http://www.teamfortress.com/images/posts/ouch.jpg
Doet met denken aan F.E.A.R. met die nailgun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JumpStart schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:13:
Ze lenen gewoon wat programmacode van de kruisboog uit HL2 :+
Dat is/was juist zo briljant :D De Thief reeks had ook pijl en boog en dat vond ik echt geweldig !! Komt ook een nieuw deel van straks als ik Ubisoft mag geloven :Y)

* nero355 gaat heeeeel veel lol hebben :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

hmmm ben ik de enige die de teksten leuk vind maar het vooruitzicht van NOG een wapen wat de actie stillegt wat vervelend vind? (sandman anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Beide bevorderen wel teamwork, zoals bedoeld door Valve als het goed is :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Lt. Marx schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:29:
hmmm ben ik de enige die de teksten leuk vind maar het vooruitzicht van NOG een wapen wat de actie stillegt wat vervelend vind? (sandman anyone?)
Actie word niet echt stilgelegd natuurlijk. Tuurlijk, je kan mensen crippelen, maar als ze aan de muur hangen zijn ze toch al dood :P

Overigens vind ik het wel een goede keuze voor een nieuw wapen; je haalt nog steeds niet het nu van een afstands classe weg. Echter ben je nu wel meer in staat wat dichter bij te komen. Uiteraard val te bezien hoe dichtbij iemand moet zijn hiervoor maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wat is dat lasertje op de borstkas van de sniper? gewoon een aparte crosshair, of sneakpeek van volgend wapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lt. Marx schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:04:
Wat is dat lasertje op de borstkas van de sniper? gewoon een aparte crosshair, of sneakpeek van volgend wapen?
Dat is zeer waarschijnlijk van de Huntsman longbow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Leuk als je spy bent. Loop je cloaked in de battlefield hang je opeens decloaked tegen een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:31:
Beide bevorderen wel teamwork, zoals bedoeld door Valve als het goed is :)
Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk bevorderd een wapen teamwork wat je in staat stelt van elke andere class te winnen in 1op1. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onzin. Sandman stelt je niet in staat alles één op één te winnen. Tenminste niet als je tegenstander het juiste aantal chromosomen heeft. Ten eerste mis je je bal vaak, ten tweede doe je minder damage dan normaal en ten derde heeft de gestunde een team dat hem kan helpen. Bovendien zijn mensen die met de sandman spelen sowieso niet echt heel handig, aangezien de double jump veel handiger is. Weet niet op welke servers jij speelt, maar op de GoT-server word ik zo weinig gebonkt dat ik er iedere keer nog om kan lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LUH-3417 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:37:
Onzin. Sandman stelt je niet in staat alles één op één te winnen. Tenminste niet als je tegenstander het juiste aantal chromosomen heeft. Ten eerste mis je je bal vaak, ten tweede doe je minder damage dan normaal en ten derde heeft de gestunde een team dat hem kan helpen. Bovendien zijn mensen die met de sandman spelen sowieso niet echt heel handig, aangezien de double jump veel handiger is. Weet niet op welke servers jij speelt, maar op de GoT-server word ik zo weinig gebonkt dat ik er iedere keer nog om kan lachen.
Ik speel zelf niet zo veel public, maar alsnog ben er ik er zeker van dat de meeste van je argumenten als een tang op een varken slaan.

1. Als je mist met je bal kun je wegrennen; "kost" je verder niks om zo te spelen; daarnaast is dit geen argument om te beweren dat een wapen minder waard zou zijn, zo kun je ook zeggen dat de sniperrifle niks voorstelt omdat de gemiddelde speler er veel mee zal missen.
2. Die 50% minder schade stelt in de praktijk niks voor, zes scattergun schoten doen nog steeds 285dmg (icm pistool kun je in theorie >500dmg doen @50%).
3. Ik heb het duidelijk over een één op éen situatie.

Let ook op mijn woordkeuze, ik zeg dat dit wapen je in staat stelt alles te winnen in een één op één situatie, niet dat iedere scout met sandman alles zal winnen in één op één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cabo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:14:
Leuk als je spy bent. Loop je cloaked in de battlefield hang je opeens decloaked tegen een muur.
Nog veel leuker. Loop je cloaked rond met een non-cloaked pijl in je rug.
Valt niet op heur :9

@LUH
Doublejump kun je best missen als je de FAN hebt. Heb mensen sprongen zien maken met de FAN die ik ze met doublejump niet zie nadoen.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 13-05-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same. Gaat er zo belachelijk uitzien.

@ Iedereen die de FaN beter vindt dan de scattergun is iemand die eigenlijk geen scout moet spelen :P. FaN jumps zijn veel slechter (understatement) dan double jumps en je hebt te weinig schoten. De sandman is waardeloos omdat je double jump verliest. Als de FaN zo goed was, waarom speelt geen enkele goede scout ermee?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
@Koeitje: Gelukkig ken je alle goede scouts een weet je dat ze allemaal niet de FaN gebruiken. Naar mijn idee is een goede speler iemand die het wapen dat hij heeft, ongeacht welke het is, goed kan gebruiken.

Leuke update van de sniper trouwens! Alleen maak ik er niet uit op dat er gestunned wordt of iets dergelijks. Dat hangen aan de muur gebeurt toch alleen als iemand door dat schot dood gaat? Dit staat er namelijk over op de site: "No, the Huntsman doesn't stun. It pins dead/dying players."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crell schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:36:
@Koeitje: Gelukkig ken je alle goede scouts een weet je dat ze allemaal niet de FaN gebruiken. Naar mijn idee is een goede speler iemand die het wapen dat hij heeft, ongeacht welke het is, goed kan gebruiken.
Nee ik ken niet alle "goede scouts", maar ik weet wel dat Para, Zerox, Jh, Masiina, Bybben, Predz, Carnage, Appz, (moet ik doorgaan?) niet de fan gebruiken ;). Zelfs in dingen die meer voor de fun zijn zoals pickups heb ik ze (de TCM en wotr mensen spelen regelmatig pickups) nog nooit de fan zien gebruiken (toen ze in mijn team zaten of in het andere team). Als zij niet de FaN gebruiken heeft dat een reden ;). Als de FaN net zo goed of beter was zou zeker de helft de FaN gebruiken. Een goede speler kiest het juiste wapen voor de juiste situatie. Natuurlijk kan een goede speler ook met een minderwaardig wapen schade aanrichten, maar als hij de keus heeft gaat hij natuurlijk voor de beste. In Q3 kan je ook longrange hitscannen met de MG, maar als je een railgun hebt: why bother?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Crell schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:36:
Leuke update van de sniper trouwens! Alleen maak ik er niet uit op dat er gestunned wordt of iets dergelijks. Dat hangen aan de muur gebeurt toch alleen als iemand door dat schot dood gaat? Dit staat er namelijk over op de site: "No, the Huntsman doesn't stun. It pins dead/dying players."
Lijkt mij dat je geimmobiliseerd wordt wanneer geraakt, daarna kan je de echte finishing shot maken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:44:
Een goede speler kiest het juiste wapen voor de juiste situatie.
Helemaal mee eens, denk alleen dat er best wel wat situaties zijn dat de FaN beter werkt. De burst damage is een stuk hoger, gezien die twee knallen er rap uit gaan en meer damage per knal doen. Daarnaast kan je gebruik maken van de pushback feature, maar die is inderdaad lang niet op alle maps even nuttig.

[ Voor 10% gewijzigd door Crell op 13-05-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crell schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:05:
[...]

Helemaal mee eens, denk alleen dat er best wel wat situaties zijn dat de FaN beter werkt. De burst damage is een stuk hoger, gezien die twee knallen er rap uit gaan en meer damage per knal doen. Daarnaast kan je gebruik maken van de pushback feature, maar die is inderdaad lang niet op alle maps even nuttig.
Ik denk dat deze discussie niet gaat werken, omdat je gewoon geen ervaring hebt met goede scouts en de taken van een scout. No offense natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:11:
Ik denk dat deze discussie niet gaat werken, omdat je gewoon geen ervaring hebt met goede scouts en de taken van een scout. No offense natuurlijk :).
Ervan uitgaande dat iedereen alleen pro-games speelt... Denk dat dat voor lang niet alle GoTers het geval is. Medics die niet lijken te weten dat ze ook kunnen healen heb je waarschijnlijk ook geen last van dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterha
  • Laatst online: 09-09 14:48
Ik ben wel benieuwd naar die sniper update. Speel zelf bijna nooit sniper, meestal als ik me een beetje begin te vervelen probeer ik een nieuwe klas uit, maar hoop door deze update meer te gaan snipen. Hoop niet, zoals met de scout-update, dat iedereen massaal de geupdate class gaat spelen. Werd op een gegeven moment echt gek van die overvliegende balletjes.
Hopelijk zorgt de update ervoor dat de sniper wat meer mee gaat doen in het spel. Ik weet dat goede spelers dat wel doen, maar op de publieke servers blijven ze toch meestal staan op het balkonnetje van cf_2fort. Het zou wel cool zijn om met de pijl en boog Rambo stijl een offensief te vormen in een pyro/heavy-medic team oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:03:
1. Als je mist met je bal kun je wegrennen; "kost" je verder niks om zo te spelen; daarnaast is dit geen argument om te beweren dat een wapen minder waard zou zijn, zo kun je ook zeggen dat de sniperrifle niks voorstelt omdat de gemiddelde speler er veel mee zal missen.
2. Die 50% minder schade stelt in de praktijk niks voor, zes scattergun schoten doen nog steeds 285dmg (icm pistool kun je in theorie >500dmg doen @50%).
3. Ik heb het duidelijk over een één op éen situatie.

Let ook op mijn woordkeuze, ik zeg dat dit wapen je in staat stelt alles te winnen in een één op één situatie, niet dat iedere scout met sandman alles zal winnen in één op één.
Wegrennen omdat je bal mis ging is niet hetzelfde als een gevecht winnen. :) Ik noemde het omdat de sandman zo'n lange recharge time heeft en omdat hij lastig te mikken is. Bovendien; als je met je scattergun veel schade wilt doen, moet je dichtbij zijn en als je van dichtbij stunt, is de vijand maar kort gestunned.

Het stunnen van ubers vind ik ook onzin, maar ik vind de sandman niet overpowered. Niet in normale TF2 games. Je zou evengoed kunnen zeggen dat de spy in staat is iedere één op één te winnen en daarom overpowered is. Hij cloakt, staat achter je, decloakt en backstabbed je. Waarom is hij niet overpowered? Omdat je teammates je waarschuwen of de spy killen zodra ze hem zien. Of wapens één op één overpowered zijn in Team Fortress is niet zo heel relevant.

Oh, en FaN-jumps zijn trouwens niet zo heel spannend. Alleen in combinatie met doublejump kun je op nieuwe plekken komen, maar hij reload te langzaam en als je iemand niet two-shot, moet je wegrennen om te reloaden. De enige situatie waarin hij echt handig is om op badlands een soldier of demo die naar de spire springt in mid-air te raken en hem zo te laten vallen. Maar goed, hoe vaak gebeurt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21
LUH-3417 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:27:
De enige situatie waarin hij echt handig is om op badlands een soldier of demo die naar de spire springt in mid-air te raken en hem zo te laten vallen.
Bovendien heb je daar natuurlijk bij voorkeur een solly voor die de tegenstander met een dubbele airshot gewoon afmaakt.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone scattergun kan ook in bepaalde gevallen rocketjumps/stickyjumps stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Day 2

Postcard :D

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 14-05-2009 02:52 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Jammer dat ze nog steeds weinig gebruik maken van de Alpine style in non-arena maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
Geniaal die postcard. Die nieuwe maps lijken me ook wel leuk. Meer gebruik van de environment; sawblades en terugvallen van cart bij uphill pushen.
Die Nucleus zal leuk worden eerste paar dagen, long sightlines waarbij iedereen sniper is... Zou bijna niet durven door het midden te lopen, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ik vind die Payload race echt wel tof er uit zien! Heb er zin an! nieuwe maps zien er ook best ok uit, jammer dat het Arena maps zijn,.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Resultaten survey! 77 mensen hebben de survey genomen, aangezien er nu al 13 uur geen reactie meer geweest is, is het tijd om te posten.

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%201.png
Votecrits: 63.6% no

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%202.png
Ratemap: 68.4% yes

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%203.png
Maptypes, volgorde van populairheid:
Payload gem. 4.19
5 cp gem. 4.14
CP A/D gem. 4.08
KotH gem. 3.00
CTF gem. 2.91

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%204.png
Server 2:
Roll the dice: 44.7 %
Server 1 dublicate: 28.9%
No crits, 18 slot 14.5%
Death Match 11.8%

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%205.png
Votescramble: 79.7% yes

Afbeeldingslocatie: http://files.howmuchfortheape.com/poll/Afbeelding%206.png
Kick specs on mapchange: 73.9% yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie nieuwe maps van Valve waarvan een met nieuwe spelvorm (al waren er al een paar maps die hetzelfde payload race principe gebruikten). Ok, de andere twee maps zijn arena maps maar die zijn op zijn tijd ook wel leuk. Ben benieuwd hoe het werkt met sawblades.

Maar waar blijven nou die hoedjes die nog voor de sniper update uit zouden komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nucleus ... of een Q3 of een UT'99 map die gekopieerd is voor TF2 met enige aanpassingen ... alleen welke :? Naam komt niet overeen met de lay-out in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Wil iemand die postcard even copy pasten, m'n werk heeft die site geblokt en ik ben erg benieuwd.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2iuw3rc.jpg

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Tnx, ziet er mooi uit!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Die laatste regel op het kaartje lijkt op een hint voor een volgende unlock. Misschien een soort soort self-heal of een gelimiteerde team heal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:46:
Die laatste regel op het kaartje lijkt op een hint voor een volgende unlock. Misschien een soort soort self-heal of een gelimiteerde team heal?
Brain surgeon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:26
Brain surgeon met een headshot of een flink kapmes dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

We gaan allemaal potjes pis drinken voor een health boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Wel apart dat ze de game mode al een beetje hadden verklapt bij de scout update:
http://www.teamfortress.com/scoutupdate/energydrink.htm

Bewust of onbewust? Of misschien konden ze de game mode niet optijd afronden voor de scoutupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Iets voor in de SP.

Borderless windowmode Team Fortress 2
Execute the game with the command line parameter -windowed. Add -noborder to remove window border.

De TF2 GUI mist de borderless optie tov L4D.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik snap je post niet helemaal, -noborder is om de rand van je hele spel-window weg te halen en werkt op alle Orange Box games (DoD:S, TF2, L4D etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tsunami schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:26:
Ik snap je post niet helemaal, -noborder is om de rand van je hele spel-window weg te halen en werkt op alle Orange Box games (DoD:S, TF2, L4D etc).
Nou goed dat wist ik dus niet maar in L4D heb je deze optie in de GUI, in TF2 niet dus heb ik gezocht hoe dat wel voor elkaar te krijgen. Staat niet in de SP maar is toch best handig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik kom even laat voor het feest :). Ik heb in het verleden TFC veel gedaan maar heb nooit TF2 gekocht. Deze week toch maar gedaan en ik moet zeggen dat het spel lekker weg speelt. Voor ik het weet ben ik een paar uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Graham schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:39:
[...]

Nou goed dat wist ik dus niet maar in L4D heb je deze optie in de GUI, in TF2 niet dus heb ik gezocht hoe dat wel voor elkaar te krijgen. Staat niet in de SP maar is toch best handig.
Oh ok, dat wist ik dan weer niet, te weinig L4D gespeeld :) Maar inderdaad zou een lijstje van handige launch options wel fijn zijn, zijn al een paar keer gepost dus moeten wel terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cabo gaat het moeilijk krijgen!
The Razorback is a beautiful hand-carved tribal shield, built using indigenous techniques passed from father to son since before recorded time. Sometimes the old ways really are the best ways. And after using the Razorback in the field, we quickly discovered this was not one of those times.

All the tribal craftsmanship in the world, it turns out, cannot stop a modern butter knife. So we taped a car battery to it. Sure, the added weight of the redesigned Razorback’ll slow you down a little. But any poor sap dumb enough to backstab you while you’re sporting one is getting a surprise to the tune of 10,000 volts. Plus, if they want to stab you again, they’ll have to wait until their knife cools down. Which is lucky for you, since the Razorback collapses into a million finely crafted pieces after a single stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Why???
Waarom gaan we nou updates maken die counter-class specific zijn? Bovendien is de sniper geen prime target voor een Spy. Alhoewel het een logische reactie is op de zwakheden van de Sniper, lijkt me dit iets meer voor de 2Fort fans onder ons.

* DeX duikt weer een hoekje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Grappig... Gaat wel meevallen, zoals met elke class kun je zien welke wapens een class bij zich heeft. En anders revolver 8).

Ik probeer stoer over te komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 09-09 00:29
ik ben het eens met Dex :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 3 is uit van de sniper, maar hebben jullie ook altijd een scrambled up webpage? Ik heb dat bij elke update. Alsof ze vergeten hun css files aan te passen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
Zo te zien showen ze ook al een stuk van een nieuwe payload map :), ziet er goed uit maar ben benieuwd of dit puur als 2de wapen is of iets wat je standaard kan aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Basz0r schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:17:
Zo te zien showen ze ook al een stuk van een nieuwe payload map :), ziet er goed uit maar ben benieuwd of dit puur als 2de wapen is of iets wat je standaard kan aan doen.
Waarschijnlijk een replacement voor de SMG slot. Hierdoor heb je geen 2e wapen meer, loop je langzamer en heb je een mooie tribal shield op je rug. Toegevoegde waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Ik zie het als een behoorlijke toegevoegde waarde eigenlijk. Naast andere snipers zijn spies het effectiefst tegen snipers. Als je jezelf tegen 1 stab kan beschermen scheelt dat een hoop. Het zal in ieder geval van die irritante mannetjes stoppen die het zat zijn om geheadshot te worden en dan snel spy switchen om één keer ook even de sniper te irriteren. Die Gonzo is ook zo'n kwal die dat regelmatig doet. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

GonzoNL schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:08:
Ik zie het als een behoorlijke toegevoegde waarde eigenlijk. Naast andere snipers zijn spies het effectiefst tegen snipers. Als je jezelf tegen 1 stab kan beschermen scheelt dat een hoop. Het zal in ieder geval van die irritante mannetjes stoppen die het zat zijn om geheadshot te worden en dan snel spy switchen om één keer ook even de sniper te irriteren. Die Gonzo is ook zo'n kwal die dat regelmatig doet. Bah.
Mee eens! Maar waarom dan toch niet iets non-class specifieks, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://programs.wcs.org/laoswildlifephotoexhibition/images/12/02trap.jpg

Zoiets past bij de "hunter" idee van een sniper, en kan ingezet worden om alle flankende classes beter te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat er niet ergens zo'n "beartrap" verborgen in de TF2 bestanden? :)

Zou wel leuk zijn geweest als je gangen en sluipweggetjes kon voorzien van beartraps. Wat dat spy-only schild betreft waarschijnlijk heeft Valve gekeken naar de belangrijkste doodsoorzaken bij snipers en dan kom je naast snipers al snel uit op backstabs. Dus enigzins wel logisch dat de sniper een class specifieke counter krijgt. Al had ik liever gezien dat je het schild ook daadwerkelijk actief kan gebruiken en voor je kon houden voor een paar (1-3) seconden bescherming tegen kogels voordat het uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Sweet, minder backstabs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
Het is wel geinig, maar als je daardoor je gun en snelheid moet opofferen ben je natuurlijk een stuk minder blij als opeens een scout langs komt zoefen... Of als die spy na 1 poging gecloacked en weg gegaan is kan hij je de tweede keer wel gewoon backstabben als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Crell schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:51:
Het is wel geinig, maar als je daardoor je gun en snelheid moet opofferen ben je natuurlijk een stuk minder blij als opeens een scout langs komt zoefen... Of als die spy na 1 poging gecloacked en weg gegaan is kan hij je de tweede keer wel gewoon backstabben als ik het goed begrijp.
Nvm :P loze opmerking :P

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 15-05-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Niet online
DeX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:22:
[...]

Waarschijnlijk een replacement voor de SMG slot. Hierdoor heb je geen 2e wapen meer, loop je langzamer en heb je een mooie tribal shield op je rug. Toegevoegde waarde?
Natuurlijk, je hoeft je niet meer op Spy's te focussen.

edit:/ Op het forum van Steam zijn er ook al mensen die een spy achter de sniper gespot hebben op het plaatje. http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=860180

[ Voor 21% gewijzigd door Basz0r op 15-05-2009 13:23 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.