Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:03:
1. Als je mist met je bal kun je wegrennen; "kost" je verder niks om zo te spelen; daarnaast is dit geen argument om te beweren dat een wapen minder waard zou zijn, zo kun je ook zeggen dat de sniperrifle niks voorstelt omdat de gemiddelde speler er veel mee zal missen.
2. Die 50% minder schade stelt in de praktijk niks voor, zes scattergun schoten doen nog steeds 285dmg (icm pistool kun je in theorie >500dmg doen @50%).
3. Ik heb het duidelijk over een één op éen situatie.
Let ook op mijn woordkeuze, ik zeg dat dit wapen je in staat stelt alles te winnen in een één op één situatie, niet dat iedere scout met sandman alles
zal winnen in één op één.
Wegrennen omdat je bal mis ging is niet hetzelfde als een gevecht winnen.

Ik noemde het omdat de sandman zo'n lange recharge time heeft en omdat hij lastig te mikken is. Bovendien; als je met je scattergun veel schade wilt doen, moet je dichtbij zijn en als je van dichtbij stunt, is de vijand maar kort gestunned.
Het stunnen van ubers vind ik ook onzin, maar ik vind de sandman niet overpowered. Niet in normale TF2 games. Je zou evengoed kunnen zeggen dat de spy in staat is iedere één op één te winnen en daarom overpowered is. Hij cloakt, staat achter je, decloakt en backstabbed je. Waarom is hij niet overpowered? Omdat je teammates je waarschuwen of de spy killen zodra ze hem zien. Of wapens één op één overpowered zijn in
Team Fortress is niet zo heel relevant.
Oh, en FaN-jumps zijn trouwens niet zo heel spannend. Alleen in combinatie met doublejump kun je op nieuwe plekken komen, maar hij reload te langzaam en als je iemand niet two-shot, moet je wegrennen om te reloaden. De enige situatie waarin hij echt handig is om op badlands een soldier of demo die naar de spire springt in mid-air te raken en hem zo te laten vallen. Maar goed, hoe vaak gebeurt dat...