[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geupgrade moest wel een key ingeven tijdens activatie (had tijdens de upgrade (eerste boot) niets ingegeven), 1 key ingegeven van de 5 die MS bij build 7000 uitgaf en activeert gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_the_crow_ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:35:
[...]
Misschien dom van mijn kant. Maar wat nou als je meer dan 10 icons in de balk hebt? Je hebt van Windows-toets + 1 tot 9 (of 0) tot je beschikking.
Niet dat ik me voor kan stellen dat je zoveel in de taakbalk frot, maar goed....je weet nooit. :P
Ik heb 18 icoontjes in de taakbalk. Mijn meeste gebruikte apps, games en tooltjes :)

En de meest gebruikte progjes zijn links, als ik 11 tot 18 nodig heb, dan muis ik dat wel :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Ik draai nu Vista, ik heb de beta van Windows 7, is het slim om te upgraden of is het beter om te formateren en te beginnen met een lege partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
movo. schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:
Ik draai nu Vista, ik heb de beta van Windows 7, is het slim om te upgraden of is het beter om te formateren en te beginnen met een lege partitie?
Het slimste is om een dualboot te maken, dus Windows 7 naast Vista te installeren.
Als er iets misgaat of wat dan ook, heb je altijd nog je Vista partitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de startpost bij "Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken"
LogMeIn Free nog niet staan, deze heb ik gister aan de praat gekregen via onderstaande link.
In de uitleg gebruiken ze FireFox, maar zonder FireFox of met een andere alternatieve browser werkt het ook.

http://community.logmein....ard.id=23&message.id=1498

Als je daarna remote wil inloggen op de machine moet je bij het aanmeldscherm van de remote machine ook de pc naam erbij zetten, en niet alleen de inlognaam, dus
PCnaam\Gebruikersnaam
Wachtwoord

En het werkt (weer) zoals het hoort.

Ow, en stap 8 heb ik hier niet hoeven doen. (Opera als browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

movo. schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:05:
Om even aan te geven, dat het toch gevaarlijk kan zijn:

Mijn 7048 is kapot gegaan. Ik had mijn Mobiele telefoon als modem aangemaakt in Windows 7, waarna een BSOD volgde op tcpip.sys. Ik kan mijn systeem niet eens meer opstarten, bij het Windows logo gaat het al fout. Recovery en Safe opties werken ook niet :)

Dat word dus opnieuw installeren, en de fout aanmelden (die wss ligt bij foutieve drivers van Palm). 100% veilig is het dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:44:
[afbeelding]

_/-\o_

Dit wil ik zien, als je IE uninstallt hebt, en nog geen Fx erop hebt gezet, gewoon geen stiekum toch opkomen van IE.....

http://www.winsupersite.com/win7/win7_7048_02.asp Paul vindt het painfull om Win7 te zien met alles uninstallt (wat uninstallt kan worden), ik vind het een zegen.... ik hoef die Search niet hoor, die gaat ermooi af.

Nooit meer die custom cd'tjes, nou heb ik dat nooit wat gevonden, maar op FTD vind je ze wekelijks. Vlite kan nu wel inpakken, waarvoor is dat nog nodig? ;)
Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit nog verder gaan uitwerken. Tot nu is het meer het verwijderen van de .exe files en blijft de rest van de meuk gewoon in de Windows directory staan. De installatie wordt dus (nog) niet echt sneller en kleiner.

http://windowsitpro.com/w...-apps-from-windows-7.html

De troep blijft dus gewoon bestaan. Het is dus meer uitschakelen dan echt verwijderen. het is zelfs zo dat je zonder de dvd de programma's weer kan terughalen dus het blijft echt op de disk staan. Ander groot nadeel is dat het pas verwijderd kan worden na de installatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Erhnam op 10-03-2009 15:36 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 18:16
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:40:
Als je daarna remote wil inloggen op de machine moet je bij het aanmeldscherm van de remote machine ook de pc naam erbij zetten, en niet alleen de inlognaam, dus
PCnaam\Gebruikersnaam
Wachtwoord

En het werkt (weer) zoals het hoort.

Ow, en stap 8 heb ik hier niet hoeven doen. (Opera als browser)
Erg bedankt voor het delen van deze fix :), ik snapte al niet waarom ik niet meer kon inloggen bij remotely aywhere na de 7000 --> 7048 update..
Heb ruim zitten googlen dit weekend op de fout melding (System Error 1326 has occurred
Logon failure: unknown user name or bad password) maar ik kon niks vinden.

Ben zelf ook een trouwe opera gebruiker, ie8 is overigens helemaal niet te gebruiken tenzij je "Disable HTTP content compression" aan zet.

[ Voor 2% gewijzigd door oscardt op 10-03-2009 15:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:30:
[...]

Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit nog verder gaan uitwerken. Tot nu is het meer het verwijderen van de .exe files en blijft de rest van de meuk gewoon in de Windows directory staan. De installatie wordt dus (nog) niet echt sneller en kleiner.
Waarom zou een installatie sneller worden als de 'meuk' er gewoon op blijft staan?
Het is niet alsof het uit zichzelf in je geheugen gaat nestelen ofzo :P

En die paar MB op je harde schijf maakt tegenwoordig ook weinig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:07:
[...]
Waarom zou een installatie sneller worden als de 'meuk' er gewoon op blijft staan?
Het is niet alsof het uit zichzelf in je geheugen gaat nestelen ofzo :P

En die paar MB op je harde schijf maakt tegenwoordig ook weinig uit :)
Die paar MB maakt inderdaad niet uit maar het scheelt wel als wat je allemaal wel gebruikt dichter bij elkaar staat. (en er dus minder zooi tussen staat die de gebruiker niet gebruikt). In dat geval hoeft de schijf minder grote kop bewegingen ven te maken. Dit geldt trouwens alleen voor de traditionele schijf en niet voor SSD schijven.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ze zijn er ook nog niet :) Het verwijderen van Windows functionaliteit is nog volop in ontwikkeling.
Yes. As it turns out, the ability to remove Windows features like IE 8 and Windows Media Player will be extended to businesses via the usual channels. More specifically, you will be able to create Windows 7 install images using Microsoft's existing deployment tools that include (or don't include) any of the features that can added or removed via the end user Windows Features applet. You can also use Group Policy to control which of these features are available to users. So if you want to deploy versions of Windows 7 that do not include any Windows Media components, you can do so, and then ensure that your users can't add back those features later.
Van Paul Thorrot.

Vanaf Windows 8 zullen waarschijnlijk pas ook de API's e.d. verwijderd kunnen worden, om de schrijvers van apps de tijd te geven hun hardcoded verwijzingen naar WM en IE weg te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-03-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb sinds vanmiddag last van veel schijfactiviteit op de HDD. Wanneer ik Windows 7 opstart is er niks aan de hand, maar zodra ik op "Computer" klik begint Windows 7 iets met de HDD te doen. Het groene 'laadbalkje' boven in beeld gaat ook enorm traag dan, op het einde blijft dat balkje een tijd hangen. Ook bij het installeren van programma's op het punt dat je een locatie moet kiezen begint er ineens heel veel schijfactiviteit, dit houd dan zeker 5 tot 10 minuten aan (dus ook de tijd na een installatie of wanneer ik het 'computer' scherm al lang heb gesloten).

De schijfactiviteit houd na een bepaalde tijd wel op en dan is er verder niks raars, maar zodra ik dan weer het 'computer' schermpje open begint het weer van voren af aan. Iemand hier ook last van of een idee wat het kan zijn?

verder draait 7 echt uitstekend op me laptop, stuk beter dan Vista :) _/-\o_

edit: Nog wat anders, iets wat niet echt een probleem is. Maar sinds W7 zie ik niet meer hoelang ik nog op me accu kan werken, op Vista en XP kan ik dit wel gewoon zien. Moet ik iets aanzetten oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Cubic X op 10-03-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erhnam schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:30:
De troep blijft dus gewoon bestaan. Het is dus meer uitschakelen dan echt verwijderen. het is zelfs zo dat je zonder de dvd de programma's weer kan terughalen dus het blijft echt op de disk staan.
Daar zit ook een redenering achter.

OEMs leveren geen installatieCD's mee, om maar mee te beginnen.
Add/Remove Components wordt dan een one-way operatie, Remove en nooit meer terug te zetten.
Wie gaat die OEM klant helpen?

Ook in een Corpnet omgeving is de image-based deployment een stuk prettiger (lees: standaardisering van je images).
Mocht je als eindgebruiker na een half jaar alsnog besluiten functie XYZ te willen inschakelen zit je wel met een vraagstuk terwijl je als vertegenwoordiger met laptoppie in Verweggistan zonder RemoteAccess zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:22:
[...]

(lees: standaardisering van je images).
Iets waar ze met de versie van Windows 7 (en misschien ook Vista?) heel ver zijn, zie ook 'Anytime Upgrade'.

Wat ik dan jammer vind, is dat er dan alsnog 6 versies zijn waar je uit moet kiezen, in plaats van de je per feature betaald.

Persoonlijk zou ik graag zien dat je voor Windows 'Basic' betaalt, en daarnaast de gewenste functies voor een bepaalde prijs per feature kan kopen.

Maarja, je kan altijd blijven dromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan verdienen ze te weinig waarschijnlijk, of zijn ze bang voor meer concurrentie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:30:
Wat ik dan jammer vind, is dat er dan alsnog 6 versies zijn waar je uit moet kiezen, in plaats van de je per feature betaald.
Mwa, ze hebben juist de twee stromen-tactiek van XP weer gebruikt toch?
http://windowsteamblog.co...t-the-windows-7-skus.aspx

Home (premium) > Ultimate
Professional (Vista's Business)> Ultimate

Dus eigenlijk zijn er maar drie reële keuzes te maken.

Voor SA klanten blijft het Enterprise. Geen keuze voor jou als enduser.
Voor Emerging Markets de Basic variant en een OEM only Starter (die wil je niet).

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 10-03-2009 19:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:12:
Ik heb sinds vanmiddag last van veel schijfactiviteit op de HDD. Wanneer ik Windows 7 opstart is er niks aan de hand, maar zodra ik op "Computer" klik begint Windows 7 iets met de HDD te doen. Het groene 'laadbalkje' boven in beeld gaat ook enorm traag dan, op het einde blijft dat balkje een tijd hangen. Ook bij het installeren van programma's op het punt dat je een locatie moet kiezen begint er ineens heel veel schijfactiviteit, dit houd dan zeker 5 tot 10 minuten aan (dus ook de tijd na een installatie of wanneer ik het 'computer' scherm al lang heb gesloten).

De schijfactiviteit houd na een bepaalde tijd wel op en dan is er verder niks raars, maar zodra ik dan weer het 'computer' schermpje open begint het weer van voren af aan. Iemand hier ook last van of een idee wat het kan zijn?

verder draait 7 echt uitstekend op me laptop, stuk beter dan Vista :) _/-\o_

edit: Nog wat anders, iets wat niet echt een probleem is. Maar sinds W7 zie ik niet meer hoelang ik nog op me accu kan werken, op Vista en XP kan ik dit wel gewoon zien. Moet ik iets aanzetten oid?
Laat me raden, build 7000?

over je accu.... als je met je muis naast de klok op dat batterij icoontje blijft staan, zie je toch hoeveel % procent je accu nog vol is? (je wou het graag in minuten zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:44:
[...]

Laat me raden, build 7000?

over je accu.... als je met je muis naast de klok op dat batterij icoontje blijft staan, zie je toch hoeveel % procent je accu nog vol is? (je wou het graag in minuten zien?)
Build 7048 ;)

Ja, dat procenten kan ik wel zien maar ik zie graag het resterende aantal uur/minuten. In Vista en XP kan ik dit wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:49
Ik heb gister ook build 7048 geinstalleerd, maar ik ben noodgedwongen weer teruggegaan naar build 7000. Ik had het probleem dat mijn systeem op elk willekeurig moment bevroor.

Ik verdenk mijn drivers voor mijn wifi kaart. Het gebeurt telkens als mijn computer zoekt naar de netwerk verbinding. Het installeren van nieuwe drivers had jammer genoeg geen effect.

Of zou het kunnen komen doordat ik een duel boot heb?

xp & win7

Ze staan op twee verschillende fysieke hd's geinstalleerd.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:31:
Probeer het eens te testen met Superfetch uitgeschakeld, dan kan je meteen kijken of dat de reden is.
Als je Superfetch uitschakeld is het idd weg, en aangezien ik er toch niet op zit te wachten dat Windows alles pre/load, laat ik het uit : )

Thanks!

mils: heb hier ook een dualboot setup, maar .. daar ligt het niet aan hoor

zal wel door incompatibilitiet met een driver komen, type wlan kaartje= ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik draai op dit moment nog build 7000 x86, ga vanavond even kijken of 7048 wat oplossingen biedt voor dit probleem;
ik heb een origen S16T kast, die heeft een ingebouwde TFT paneltje die o.a. 1920x1080 ondersteunt en ook een 24" scherm op DVI aangesloten die ook 1920x1080 aan kan.

Af en toe "vergeet" windows dat de ingebouwde TFT 1920x1080 aan kan. de maximum resolutie van dat scherm kan ik dan maar instellen op 1600x1200 en ik kan dan dus ook niet meer mooi in clone draaien. Windows zet em dan trouwens zelf al in extended desktop mode. Af en toe als de PC uit de slaapstand komt zijn de instellingen ineens wel weer goed. Ik heb geen driver voor het TFT schermpje, misschien dat dat zou helpen omdat ik het idee heb dat windows 7 de mogelijkheden van het scherm niet goed uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:15:
[...]
zal wel door incompatibilitiet met een driver komen, type wlan kaartje= ?
Het is een linksys wmp54g kaartje met vista drivers

Het gaat trouwens om de 32 bit versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Mils schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 08:55:
Ik heb gister ook build 7048 geinstalleerd, maar ik ben noodgedwongen weer teruggegaan naar build 7000. Ik had het probleem dat mijn systeem op elk willekeurig moment bevroor.

Ik verdenk mijn drivers voor mijn wifi kaart. Het gebeurt telkens als mijn computer zoekt naar de netwerk verbinding. Het installeren van nieuwe drivers had jammer genoeg geen effect.

Of zou het kunnen komen doordat ik een duel boot heb?

xp & win7

Ze staan op twee verschillende fysieke hd's geinstalleerd.
Je bent niet de enige:
http://www.aeroxp.org/board/index.php?showtopic=12337

Het is inderdaad een WIFI bug, uitgebreid behandeld op neowin.net en de conclusie is dus dat er een aantal WIFI chips zijn die deze problemen geven. Dit is echter alleen in de 64bit build. de x86 werkt perfect.

Edit: zie ik nu dat je 32bit gebruikt? In dat geval moet je even via de device manager de driver upgraden, of in jouw geval misschien downgraden als je dit al heb gedaan. Succes in ieder geval, het is een vresleijk irritant probleem. Ik ben blij dat x86 in ieder geval werkt voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Dannydekr op 11-03-2009 10:38 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Cubic X schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:12:
Heb je hem al een keer op 100% gehad? Dat is volgens mij een nodig voor een OS om de resterende tijd te kunnen geven. Hier doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik zat er net aan te denken om de 64 build te proberen om te kijken of daar het probleem niet speelde.

Maar in de 32 bit versie bestaat dit probleem dus ook. Zodra mijn verbinding weg valt en het wifi kaartje weer een nieuwe verbinding probeert te maken bevriest het hele systeem.

Dan helpt alleen nog maar de oude vertrouwde reset knop :)

edit: De 7000 versie werkt perfect. Dat is het probleem niet, maar ik ga zo toch nog even de 7048 32 bit opnieuw installeren met andere drivers. Ik kan het gewoon niet uitstaan dat het niet goed werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Mils op 11-03-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Als je Superfetch uitschakeld is het idd weg, en aangezien ik er toch niet op zit te wachten dat Windows alles pre/load, laat ik het uit : )

Thanks!
Windows Search uit, Superfetch uit.
Het is dat je de taakbalk gebruikt (toch? :P ), anders zou ik me afvragen waarom je Windows 7 überhaupt uitprobeert 8)7

Just kidding natuurlijk, hè? ;)
Zoals een beeldhouwer ooit zei: "Een kunstwerk is niet pas klaar als er niets meer bij kan, maar als er niets meer af kan" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Mils schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:40:
Ik zat er net aan te denken om de 64 build te proberen om te kijken of daar het probleem niet speelde.

Maar in de 32 bit versie bestaat dit probleem dus ook. Zodra mijn verbinding weg valt en het wifi kaartje weer een nieuwe verbinding probeert te maken bevriest het hele systeem.

Dan helpt alleen nog maar de oude vertrouwde reset knop :)

edit: De 7000 versie werkt perfect. Dat is het probleem niet, maar ik ga zo toch nog even de 7048 32 bit opnieuw installeren met andere drivers. Ik kan het gewoon niet uitstaan dat het niet goed werkt.
Jouw probleem is weer net wat anders als de rest van de meldingen, bij mij was het freezen echt random en bij uploaden van files, en andere hebben een probleem dat de verbinding continu wegvalt. Het feit blijft echter dat WIFI grote problemen heeft in deze build. Je moet dus gewoon geluk hebben met je driver, en in X64 is het geluk met wifidrivers ver te zoeken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Dannydekr op 11-03-2009 11:11 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:17:
Ik draai op dit moment nog build 7000 x86, ga vanavond even kijken of 7048 wat oplossingen biedt voor dit probleem;
ik heb een origen S16T kast, die heeft een ingebouwde TFT paneltje die o.a. 1920x1080 ondersteunt en ook een 24" scherm op DVI aangesloten die ook 1920x1080 aan kan.

Af en toe "vergeet" windows dat de ingebouwde TFT 1920x1080 aan kan. de maximum resolutie van dat scherm kan ik dan maar instellen op 1600x1200 en ik kan dan dus ook niet meer mooi in clone draaien. Windows zet em dan trouwens zelf al in extended desktop mode. Af en toe als de PC uit de slaapstand komt zijn de instellingen ineens wel weer goed. Ik heb geen driver voor het TFT schermpje, misschien dat dat zou helpen omdat ik het idee heb dat windows 7 de mogelijkheden van het scherm niet goed uitleest.
Ik weet wel bijna zeker dat het hier om een driver probleem gaat, mijn advies is dan ook.. probeer andere drivers

@Anandus: taakbalk? (zonder dwm, nu nog sneller! : D) :9

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/1641/w7048.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
PWM schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:37:
[...]

Heb je hem al een keer op 100% gehad? Dat is volgens mij een nodig voor een OS om de resterende tijd te kunnen geven. Hier doet hij het prima.
Al een paar keer volledig opgeladen (100%) en ontladen (5%). Ik zie alleen het aantal procenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, m'n synaptics touchpad scrollfunctie stopt er af en toe mee (meestal tot ik opnieuw opstart, maar soms doet ie het na een tijdje vanzelf ook weer)

dit met Vista64 driver van synaptics.com aangezien er geen W7 driver nog is

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:18:
Vaag, m'n synaptics touchpad scrollfunctie stopt er af en toe mee (meestal tot ik opnieuw opstart, maar soms doet ie het na een tijdje vanzelf ook weer)

dit met Vista64 driver van synaptics.com aangezien er geen W7 driver nog is
Dit probleem heb ik met Vista32, erg vervelend inderdaad..

Heb ook niet kunnen vinden waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik heb nu opnieuw een fresh install gedaan van build 7048. Ik heb ook mijn dual boot xp verwijderd.

Ik heb nu ook de officiële driver van de website van linksys gehaald.

Tot nu toe doet deze build het goed en heb geen freeze van het systeem meer meegemaakt.

Waarschijnlijk heeft win7 nog moeite als er andere besturingssystemen zijn geïnstalleerd tijdens de installatie van win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Waarschijnlijk heeft win7 nog moeite als er andere besturingssystemen zijn geïnstalleerd tijdens de installatie van win7."

Daar geloof ik helemaal niets van, dualboot werkt prima voor zover ik weet (heb al verschillende w7 dualboot setups nu gehad), en je zou er al helemaal geen BSOD's van mogen krijgen..

mja.. had je de stopcode maar genoteerd he, en de eventuele bestandsnaam van de driver die het systeem deed crashen.. dan had je het nu zeker geweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik kreeg jammer genoeg geen BSOD, dus ook geen stopcode. Het hele systeem bevroor gewoon en kon er niets meer mee.

Ik gebruikte de officiële driver die ik via de windows update kreeg aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Dualboot heeft er niets mee te maken. Het is definitief je WIFI kaart en de daarbij horende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
zeromussov schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:46:
[...]

Dit probleem heb ik met Vista32, erg vervelend inderdaad..

Heb ook niet kunnen vinden waar het aan ligt.
Ja, ik heb het probleem al een hele tijd, vanaf build 6056 tot de laatste 7048.
Telkens "Synaptics Touchpad doesn't work anymore" met zo'n groen balkje.

Ligt aan de drivers van Synaptics, want met de standaard driver heb ik nergens last van, echter werkt bij mij de scrollfuctie dan niet...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik wordt langzaam aan een beetje moe van die exe bug. Nu kan ik steam weer niet updaten omdat die zijn eigen .exe niet kan vervangen. Wat ik ook doe, die exe wilt niet weg. Wanneer ik Shift+DEL doe dan verdwijnt die wel, totdat ik refresh en dan staat die er weer? |:(

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rbcq6e.png

Waarom hebben er niet meer mensen hier last van? Ik heb al aardig wat installaties op deze PC achter de rug en ook op mn laptop en heb er altijd last van gehad. Misschien komt het door een programma die ik installeer? Heeft er misschien iemand een tip of een programma dat ik kan gebruiken om erachter te komen waarom Windows mij die exe file niet laat deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
ndsc schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:24:
Ik wordt langzaam aan een beetje moe van die exe bug. Nu kan ik steam weer niet updaten omdat die zijn eigen .exe niet kan vervangen. Wat ik ook doe, die exe wilt niet weg. Wanneer ik Shift+DEL doe dan verdwijnt die wel, totdat ik refresh en dan staat die er weer? |:(

[afbeelding]

Waarom hebben er niet meer mensen hier last van? Ik heb al aardig wat installaties op deze PC achter de rug en ook op mn laptop en heb er altijd last van gehad. Misschien komt het door een programma die ik installeer? Heeft er misschien iemand een tip of een programma dat ik kan gebruiken om erachter te komen waarom Windows mij die exe file niet laat deleten?
Nee, ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Firefox.
En ik ben ook zeker niet de enige ;)

Zie deze post: Petervanakelyen in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
En deze post: ndsc in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Iedereen feedback reportjes sturen !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[afbeelding]

Yup, en dat is zeer irritant, vooral met Visual Studio, als je aan het debuggen zijt. Daarom ben ik nog maar even teruggegaan naar Vista :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Petervanakelyen schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:55:
[...]

Ik sta te popelen om feedback te sturen maar dan moet je wel iets inhoudelijks hebben om te versturen. Iets in trant van "Cannot remove exe files" hebben ze niet veel aan. :+ Voorlopig lijkt het gewoon random voor te komen, soms heb ik er dagen geen last van en een andere keer dan gebeurd het achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Is Build 7048 gewoon te downloaden? Ik heb Build 7000 met een Build 7000 key.

Leuke veranderingen i.i.g.:

http://www.winsupersite.com/win7/win7_7048_02.asp

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2009 23:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
7057 is alweer geleaked :D (32bit).
Met een leuk nieuw welkomsscherm:
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/9758/welcomer.png

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
tjtristan schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 01:00:
[afbeelding]
Mooi! Is er al meer info beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

tjtristan schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 01:00:
[afbeelding]
Die russen toch :)

T gaat hard. Het zou mij niet verwonderen moest MS dit zelf toelaten. Ze hypen 7 er in ieder geval goed mee :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 18:16
Volgens mensen op http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=745470&st=60 is build 7057 de RC1 release zoals blijkbaar te lezen valt in de EULA.

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/8028/rc1b.png

[ Voor 18% gewijzigd door oscardt op 12-03-2009 02:47 . Reden: screenshot erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
ndsc schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 01:39:
[...]

Mooi! Is er al meer info beschikbaar?
Jah een bugje:

Looks like there a known issue with Desktop.ini opening upon reboot.

Ok guys , I've installed it and first thing, I fixed the desktop.ini issue.

Here's How:

1. Under Folder Options -> View , select "Show hidden files, folders and drives" and un-check "Hide protected operating system files" so that you can see the hidden desktop.ini files.
2. Open the start orb and at the search type: shell:startup and press Enter. The start menu startup folder will open, where you will find a desktop.ini file. Delete it.
3. Open the start orb and at the search type: shell:common startup and press Enter. The "all users" start menu startup folder will open, where you will find a desktop.ini file. Delete it too.
4. Done. Reboot and the desktop.ini will not appear again.

En tis een pre RC1... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

WC-Juf schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 03:44:
[...]

Jah een bugje:

Dank, irriteerde me mateloos :P Had al gezocht op alle logische plekken, maar kon niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Iemand al XFire draaiend? Ik word iedere keer uitgelogd als hij een Game Update aan het draaien is...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
[...]

Jah een bugje:

Here's How:

1. Under Folder Options -> View , select "Show hidden files, folders and drives" and un-check "Hide protected operating system files" so that you can see the hidden desktop.ini files.
2. Open the start orb and at the search type: shell:startup and press Enter. The start menu startup folder will open, where you will find a desktop.ini file. Delete it.
3. Open the start orb and at the search type: shell:common startup and press Enter. The "all users" start menu startup folder will open, where you will find a desktop.ini file. Delete it too.

Of het al dan niet een pre-rc1 is, is niet duidelijk. In principe zijn alle builds die voor de RC1 build uitkomen, pre-rc1 builds. Maar het is in ieder geval wel een build die in de RC reeks zit, dus vrijwel gelijkwaardig is aan de komende RC1. Hoewel RC1 pas de eerste weken van April verwacht wordt, wil dat niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Ik zit er aan te denken om dit Windows 7 te gaan installeren op mijn NC10 (2 GB) ik hoor van de ene *dit gaat perfect* en van de ander *dat het gigantisch traag is* kortom ik ben geen fluit verder. :?

Wat is jullie ervaring hiermee?

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
__Kevind__ schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:59:
Ik zit er aan te denken om dit Windows 7 te gaan installeren op mijn NC10 (2 GB) ik hoor van de ene *dit gaat perfect* en van de ander *dat het gigantisch traag is* kortom ik ben geen fluit verder. :?

Ik ken de specs niet. Ik zou zeggen: Probeer het uit :)
Poeh, hey, weer een nieuwe build.
Er wordt wel vrolijk op los gelekt zeg :D :X

Maar volgens de EULA is het de RC(1), blijkbaar? Ik hoorde ook dat deze actief blijft tot 2010, klopt dat?

Edit:
blijkbaar?
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11ienu8.jpg

Zo te zien van 5 maart.
De beta was een build van 12 december en kwam 9 januari uit. Daar zat dus een klein maandje tussen.
Als de RC op 10 april uitkomt, dan betwijfel ik of dit dan de RC is. Het zou het kunnen zijn, maar dan zit er wel heel erg veel ruimte tussen dat-ie gebouwd is en dat-ie gereleased wordt.
Mijn vermoeden is dat de uiteindelijke RC een hogere build zal zijn.
Edit2:
Build 7062 is van 7 maart, dus die is sowieso al recenter.
Al weet men niet of build 7062 fake is of niet :P

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 12-03-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Waarom probeer je die executable dan te verwijderen, daar bestaan toch uninstallers voor? Verder kan je gewoon de permissies van die map of dat bestand aanpassen en dus bijgevolg het bestand verwijderen, of explorer of cmd als administrator opstarten. Maar inderdaad, normaal hoort die om permissies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
[...]

Jah een bugje:

Here's How:

Dat kan ook gewoon in één stap met Command Prompt:
code:
1
del "%AppData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\desktop.ini" "%ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\desktop.ini"

Het tonen van die bestanden en rebooten is verder overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is sowieso nog niet de RC. De Beta Fish is nog de standaard wallpaper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
Hi,

Gister geprobeerd Windows 7 x64 (7048) te installeren, maar ik krijg deze blokkerende foutmelding! (http://www.mydigitallife....ista-on-vmware-serveresx/)

Op deze pagina wordt niet echt een oplossing gevonden, althans, niet werkbaar voor mij.

Het is eigenlijk een heel vaag probleem: ik boot vanaf DVD, en paar minuten later bij bovengenoemd scherm komt ie op de proppen met de vraag dat ie de device drivers van diezelfde DVD drive niet kan vinden?? WTF!?

Het is trouwens een optiarc dvdrw ad-5170A SCSI drive, maar dat doet denk ik niet ter zake.

Systeem specs:

Asus P5K, 4 GB RAM, C2D 6750 processor.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:49:
Het is sowieso nog niet de RC. De Beta Fish is nog de standaard wallpaper ;)
Indeed. Het ziet eruit als een pre-RC met alvast de RC EULA.
En de RC 'houdbaarheidsdatum' :)

Daarnaast zou het knullig zijn als de RC die suffe notepad-startup bug zou hebben :P
Sandrioni schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:51:
Hi,

Gister geprobeerd Windows 7 x64 (7048) te installeren, maar ik krijg deze blokkerende foutmelding! (http://www.mydigitallife....ista-on-vmware-serveresx/)

Op deze pagina wordt niet echt een oplossing gevonden, althans, niet werkbaar voor mij.

Het is eigenlijk een heel vaag probleem: ik boot vanaf DVD, en paar minuten later bij bovengenoemd scherm komt ie op de proppen met de vraag dat ie de device drivers van diezelfde DVD drive niet kan vinden?? WTF!?

Het is trouwens een optiarc dvdrw ad-5170A SCSI drive, maar dat doet denk ik niet ter zake.

Systeem specs:

Asus P5K, 4 GB RAM, C2D 6750 processor.
Ten eerste:
De download van de iso had een goede CRC?

Ten tweede:
Kijk of je ergens drivers van die scsi drive kan vinden, ik denk dat dat het probleem dan is.

Ten derde:
Als dat niet lukt gewoon vanaf de harde schijf of usb installeren :)

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 12-03-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
TaraWij schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:41:
[...]

Waarom probeer je die executable dan te verwijderen, daar bestaan toch uninstallers voor? Verder kan je gewoon de permissies van die map of dat bestand aanpassen en dus bijgevolg het bestand verwijderen, of explorer of cmd als administrator opstarten. Maar inderdaad, normaal hoort die om permissies te vragen.
Ik wil niet vervelend doen maar heb je wel gelezen wat ik schreef en ook de bijbehorende posts? Zelfs met een uninstaller zou die exe niet weg kunnen. Windows houd hem gewoon vast en je kan zelfs geen permissies veranderen:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nc2dj4.png

Het geval was zojuist dat ik Steam installeerde. Die probeerde zichzelf te updaten en dat hield ook in dat het zijn eigen exe moest replacen. Hij kon deze niet verwijderen en dus een error bij het updaten. Deze exe wilde niet weg, wat ik ook deed. Zelfs bij een reboot mocht ik hem niet verwijderen. Je kan alleen wachten totdat die magisch weer vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
anandus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:51:
[...]
Indeed. Het ziet eruit als een pre-RC met alvast de RC EULA.
En de RC 'houdbaarheidsdatum' :)

Daarnaast zou het knullig zijn als de RC die suffe notepad-startup bug zou hebben :P

[...]
Ten eerste:
De download van de iso had een goede CRC?

Ten tweede:
Kijk of je ergens drivers van die scsi drive kan vinden, ik denk dat dat het probleem dan is.

Ten derde:
Als dat niet lukt gewoon vanaf de harde schijf of usb installeren :)
1) Met de ISO zelf was niets mis. Op internet staat dit probleem heel vaak genoemd, maar nergens staat een oplossing )-:

2) Ik zal zoeken.

3) Vanaf HDD installeren? Kan dat? Is dat een kwestie van de bestanden van de image in een mapje op een of andere partitie dumpen en een clean install op C:/ doen?
Een USB stick van >4 GB heb ik niet )-:

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sandrioni schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:57:
[...]
3) Vanaf HDD installeren? Kan dat? Is dat een kwestie van de bestanden van de image in een mapje op een of andere partitie dumpen en een clean install op C:/ doen?
Een USB stick van >4 GB heb ik niet )-:
Ik heb ook geen USB. En geen lege DVDtjes, dus ik moest ook vanaf harde schijf installeren:
1. Install a virtual CD/DVD drive on existing Windows operating system.
2. Mount the Windows Vista or Windows 7 installation DVD ISO image using the virtual drive.
3. Copy all files inside the virtual CD/DVD drive mounted with the ISO into any folder on any partition or hard disk drive not going to be used to install the Windows OS. For example, copy into E:\Windows7.
4. Copy the bootmgr and boot folders nested inside the copied folder (i.e. \Windows7) to root directory of system boot drive, typically C:\.

Note: For Windows Vista, users may need to use this step: Copy the bootmgr folder from E:\Windows7 to C:\ root directory, copy E:\Windows7\boot\boot.sdi file to same folder in C:\boot folder, and then copy bootsect.exe from the E:\Windows7\boot\ folder to C:\ drive.

Note: boot folder in system boot drive is hidden system folder.
5. Create a new folder named sources under the C:\ root folder.
6. Copy the boot.win file inside \Windows7\sources folder to the source folder created in the system boot drive, normally C:\.
7. Open a command prompt as administrator.
8. Run the following command (change the C to your drive path letter if applicable):

C:\boot\bootsect.exe /nt60 C:

For Windows Vista users who copied bootsect.exe to C:\ root folder, use the following command instead:

C:\bootsect.exe /nt60 C:

A successful message is the command completes successfully.
9. Change the name or label of the boot system partition local disk to BDCP or any name you prefer that easier to remember and type (in DOS command promot, use label command).
10. Restart the computer.
11. After booting up, the system will start the corresponding Windows installation process. Select the applicable language to install, time and currency format (regional settings locale) and keyboard or input method in the installation wizard dialog.
12. On the next screen, user will be presented with option to Install Windows. DO NOT press on Install Windows button, instead, click on Repair My Computer link on the bottom left corner.
13. In the Windows Recovery Environment (WinRE) System Recovery Options dialog window, click on Command Prompt to open a DOS Prompt window.
14. Run the format command to format the primary hard disk or partition to clean state:

format c: /q

Note: /q switch, which perform quick format can be omitted to full format. And if existing hard disk partition is of FAT32 filesystem format, use format c: /q /fs:ntfs to convert the file system to NTFS while formatting. Before formatting begins, the command may prompt for hard disk drive or partition label name, if so, enter accordingly (i.e. BDCP).
15. After format completed, start the Windows Vista or Windows 7 installation process again by manually running the setup.exe located in the copied. Note that the setup.exe is not the one located on boot system drive which copied at later step, as the boot drive has been formatted. For example:

E:\Windows7\sources\setup.exe
16. Continue with installation procedures by following on-screen instructions as per normal practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
__Kevind__ schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:59:

Eh..als jij dan uitlegt wat een NC10 is.....dan kunnen we daar misschien iets over roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ndsc schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:54:

Ik wil niet vervelend doen maar heb je wel gelezen wat ik schreef en ook de bijbehorende posts? Zelfs met een uninstaller zou die exe niet weg kunnen. Windows houd hem gewoon vast en je kan zelfs geen permissies veranderen:

[afbeelding]
daar zorgt de TrustedInstaller account normaal gesproken voor - met de installerengine die wél genoeg privileges heeft.

Als het probleem alleen bij Steam optreedt, dan weet je ook gelijk waar je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
alt-92 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:14:
[...]

daar zorgt de TrustedInstaller account normaal gesproken voor - met de installerengine die wél genoeg privileges heeft.

Als het probleem alleen bij Steam optreedt, dan weet je ook gelijk waar je het moet zoeken.
Mja, bekijk ook eens de andere posts. Het treed niet alleen bij Steam op maar bij elke willekeurige exe. Ook bij het downloaden van bestanden met Firefox. Firefox schrijft dan eerst een dummy 0byte bestand en een container met de extensie .part. Wanneer de download klaar is verwijderd die het dummy bestand en renamed de .part file naar .exe. Hierdoor failed die omdat die de .exe niet mag verwijderen. Dit is één van de vele voorbeelden zoals in de vorige posts terug te vinden is.

Het is ook géén permissie probleem omdat je zelf geen permissies kan instellen op de exe zelf. Je mag van Windows als Admin geen owner instellen. Dikke bug dus. Zelfs na reboots kan je het bestand gewoon niet verwijderen. Je móet gewoon wachten totdat het weer mag. Het gebeurd gewoon random dus het is erg lastig te reproduceren daar waar ik er soms helemaal geen last van heb en een andere tijd zit ik met 2 of 3 exe's vast op mijn desktop.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben dus ik hoop erop dat het probleem onder handen genomen wordt. Ik heb er tot nu toe last van in build 7000 en 7022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
TheVMaster schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:05:
[...]

Eh..als jij dan uitlegt wat een NC10 is.....dan kunnen we daar misschien iets over roepen...
Samsung Notebook NC10

Het is een netbook :9

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Windows 7 requirements:
Beta Recommended Specs
Processor speed 1 GHz (either 32-bit or 64-bit)
Memory (RAM) 1 GB
Graphics card DirectX 9.0 capable
Graphics memory 128 MB (for Windows Aero)
HDD free space 16 GB
Other drives DVD-ROM
Audio Audio output
Dus trek je conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb 7048 op een MSI Wind U100 gezet, die heeft dezelfde specs. Het vliegt er doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ndsc schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:44:
Het is ook géén permissie probleem omdat je zelf geen permissies kan instellen op de exe zelf. Je mag van Windows als Admin geen owner instellen. Dikke bug dus.
Raar, ik heb er geen last van onder een build 7000 met de default UAC settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
alt-92 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:46:
[...]

Raar, ik heb er geen last van onder een build 7000 met de default UAC settings.
ik denk dat ndsc bedoelt dat dat alleen niet lukt bij die specifieke .exe;
doet mij vermoeden dat die file gewoon gelocked is door een proces; al eens safe mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
.Johnny schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:34:
[...]

doet mij vermoeden dat die file gewoon gelocked is door een proces; al eens safe mode geprobeerd?
Of unlocker proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
.Johnny schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:34:
[...]

OK, ik begin het stilaan beu te worden.
Dus eventjes voor alle duidelijkheid:

Dat EXE probleem treedt niet alleen op bij Steam, maar ook bij verschillende andere programma's, waaronder Firefox !

Zowel NDSC als ikzelf hebben er last van.
Quote van post:
Nee, ik heb hetzelfde probleem, maar dan met Firefox.
En ik ben ook zeker niet de enige ;)

Zie deze post: Petervanakelyen in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

En die lijst kan dus ondertussen met een heleboel andere berichten worden uitgebreid ook.

Vinden jullie het zo raar dat er een bug in een beta OS wordt gevonden ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Build 7057 is inmiddels op usenet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Men zegt dat de UAC nu ook gefixt is in build 7057... is dat zo???

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben net windows 7 geïnstalleerd op^een pc die vista niet kon trekken. Werkt als een fluitje met toch al wat programma's die geïnstalleerd zijn. Ik vind interface ook beter geworden, met name op de taakbalk :) . Geluid etc werkt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RamO schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:30:
In mijn build 7048 lijkt die al gefixed te zijn zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RamO schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:30:
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat is er juist aan UAC veranderd, dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Never mind.

[ Voor 98% gewijzigd door zeromussov op 12-03-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Joop schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:54:
Dat zal je video driver zijn. Ik weet dat iig de Catalyst drivers onder Vista en Win7 standaard op Underscan staan zodat je iig 100% zeker alles in beeld hebt. (I.m.v. randen die kunnen missen omdat sommige TV's standaard Overscan toepassen.) In de Catalyst Control Panel kun je daarna de Underscan d.m.v. een slider uitschakelen.
Ik heb de meest recente Vista driver voor m'n ATI X1250 geinstalleerd maar ik krijg het CCC met geen mogelijkheid geopend. Het proces CCC.exe wordt wel actief maar daar blijft 't bij. Via het CCC wilde ik ervoor zorgen dat die "underscan" optie uitgezet wordt om fullscreen beeld op m'n 1080p te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

copy paste verhaal van demonoid, de changelog die je nu noemt zijn custom made tweaks door een user

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Windows 7 werkte bijna perfect op mijn laptop (HP Compaq 6715b), alleen het geluid werkte niet goed. De led voor mute ging soms spontaan uit en werkte daarna niet goed meer. Als ik het geluid dan unmute-de hoorde ik maar een seconde geluid waarna het weer gemute werd. Ik kon dit oplossen door via de Sound Mixer de status van de mute te synchroniseren met het ledje. Niet super vervelend, maar toch. Twee dagen geleden stond er plotseling een audio driver update op Windows Update en nu werkt het perfect :) Top dus.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Oke, ze hebben dus enkel dat lek gefixt, en niet de laatste nieuwe: http://www.pretentiousname.com/misc/win7_uac_whitelist2.html
(This is not the same as the two issues Microsoft said they'd fix a week ago! Stop saying this has already been addressed/fixed because it hasn't!)

Petervanakelyen en NDSC: Probeer eens met Process Monitor en AccessChk uit te vissen wat er precies gebeurd, vergelijk ook de permissies eens met een computer waar het wel op werkt (of post ze desnoods hier of in een apart topic). Het is een bug die enkel jullie twee (tot zover ik kan zien) overkomt, niet iedereen heeft dit voor dus het is gewoon iets wat bij jullie anders staat dat dit veroorzaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door TaraWij op 12-03-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

TaraWij schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Oke, ze hebben dus enkel dat lek gefixt, en niet de laatste nieuwe: http://www.pretentiousname.com/misc/win7_uac_whitelist2.html
(This is not the same as the two issues Microsoft said they'd fix a week ago! Stop saying this has already been addressed/fixed because it hasn't!)
Laatste nieuwe? Dat stuk is geschreven op build 7000 met fix en 7022, en ruim een maand geleden. We zijn inmiddels flink wat builds verder. UAC werd pas in 7048 een beetje aangepakt, en is nu volledig gepatched in 7057.

Geen idee of het door hem beschreven probleem verbeterd is, maar blijkbaar is dat niet getest?

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 12-03-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
TaraWij schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Petervanakelyen en NDSC: Probeer eens met Process Monitor en AccessChk uit te vissen wat er precies gebeurd, vergelijk ook de permissies eens met een computer waar het wel op werkt (of post ze desnoods hier of in een apart topic). Het is een bug die enkel jullie twee (tot zover ik kan zien) overkomt, niet iedereen heeft dit voor dus het is gewoon iets wat bij jullie anders staat dat dit veroorzaakt.
Ik zal even een aparte topic maken zodat alles een beetje netjes bij elkaar staat. Probeer meteen even die AccessChk uit

Edit: Zojuist aangemaakt en tevens geen resultaat met AccessChk.

[ Voor 9% gewijzigd door ndsc op 13-03-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
PWM schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:35:
[...]

Laatste nieuwe? Dat stuk is geschreven op build 7000 met fix en 7022, en ruim een maand geleden. We zijn inmiddels flink wat builds verder. UAC werd pas in 7048 een beetje aangepakt, en is nu volledig gepatched in 7057.

Geen idee of het door hem beschreven probleem verbeterd is, maar blijkbaar is dat niet getest?
Er zijn op de officiele blog van de Microsoft Developers de oplossingen tegen twee problemen vermeld geweest, echter is er geen oplossing voor dit derde probleem vermeld geweest. Zoals UAC standaard op alle huidige Windows 7 builds ingesteld staat is dat probleem toepasbaar, slechts bij de hoogste modus kan je dat probleem niet toepassen. De reeds gemaakte aanpassingen aan UAC handelen dit probleem niet af.

Op 5 Februari publiceerde de developers UAC Feedback and Follow-Up, het artikel met de UAC leak is het laatst aangepast geweest op 14 Februari, ook wordt er in Opinion: Windows 7's UAC is a broken mess; mend it or end it verwezen op 4 Maart naar de tekortkomingen en het nog steeds bestaan van dat lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Ik heb een HP Pavilion DV9595ED en alle hardware werkt perfect, op één ding na. Als ik speakers of koptelefoon aansluit wordt dit niet gedetecteerd en blijft de uitvoer via de interne speakertjes lopen. Wat vervelend is want zo kan ik mijn radio niet verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
deadlock2k schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:58:
Ik heb een HP Pavilion DV9595ED en alle hardware werkt perfect, op één ding na. Als ik speakers of koptelefoon aansluit wordt dit niet gedetecteerd en blijft de uitvoer via de interne speakertjes lopen. Wat vervelend is want zo kan ik mijn radio niet verstaan.
Je kan eens proberen de drivers opnieuw te installeren en bij de opties te kijken, heb je ook al geprobeerd zelf manueel de uitgang in te stellen? Hier kan je vrij snel aan door rechts te klikken op het geluid icoon en dan Playback Devices te selecteren. Daar kan je dan een device aanklikken en op Set Default klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Dat werkt vooralsnog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met het delen van mediabestanden buiten je eigen netwerk met behulp van je Windows Live ID?

(Je kan je Windows Live Id koppelen aan je user account, en zodoende media delen)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 13-03-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:42
[...]

Jah een bugje:

Here's How:

lekker ik draaide deze week met 7048 en had hier geen last van... heb hem net geupgrade (dus geen clean install!) naar 7057 en nu heb ik die desktop.ini bug ook :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Powershell schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:45:
[...]

lekker ik draaide deze week met 7048 en had hier geen last van... heb hem net geupgrade (dus geen clean install!) naar 7057 en nu heb ik die desktop.ini bug ook :X
Die 'bug' is gewoon een kwestie van een bestandje verwijderen uit je startup map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En de 64 bits versie van 7057 is geleaked op een russische site (als ik de mensen op Neowin mag geloven).

Er wordt evenwel gezegt dat het om een fake build gaat, omdat de expire date niet overeen stemt met de 32 bits build (hoewel deze ook in 2010 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
EDIT schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:08:
En de 64 bits versie van 7057 is geleaked op een russische site (als ik de mensen op Neowin mag geloven).

Er wordt evenwel gezegt dat het om een fake build gaat, omdat de expire date niet overeen stemt met de 32 bits build (hoewel deze ook in 2010 is).
hmm....kijk daar kunnen we wat mee ;) nu maar hopen dat het geen fake is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 12:05
Wel grappig om dit te lezen in de laatste post op het officiele Windows 7 blog :+ :
Just a reminder, the Beta is the only official build from Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:54:
[...]
Die 'bug' is gewoon een kwestie van een bestandje verwijderen uit je startup map ;)
yeah i know :) maar toch, het treed ineens op op deze machine en dat noem ik dan een 'bug'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:19:
Wel grappig om dit te lezen in de laatste post op het officiele Windows 7 blog :+ :

[...]
Thanks for the tip :)

Op de Windows 7 blog staan nóg meer dingen die veranderd zijn tussen de beta en de RC (eerder was er ook al zo'n soort lijstje)

Het zijn de kleine dingetjes die het toch weer fijner maken, zoals:
10. Right-click in Windows Explorer

For RC we’ve changed the behavior when right-clicking items in the view to address concerns customers were reporting with the Beta. We heard feedback that it was too hard to find space and get to the view’s background context menu for items such as New and Paste. Previously if one right-clicked over any portion of an item she would get the item’s context menu. We now show the view’s context menu when one clicks on any large white space, including the space between a files name and its properties.
Eindelijk :X

En dit zal hopelijk ook wat ergenis weghalen:
19. USB device reliability on resume

We got feedback from a number of customers that their USB devices (e.g. keyboards, mice and drives) stopped working after a suspend/resume cycle. We worked with a number of customers to get traces and isolated the causes to address them post-beta builds. The work around in Beta was to unplug and replug the device to get it functional again—easy for external devices but not possible for internal devices. This workaround will not be needed on RC builds.

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 13-03-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Eerder werd bekend dat Windows 7 al dit jaar uitkomt in plaast van pas in 2010. Neonet meldt dat de nieuwe Windows al in april in de winkels zal liggen.
Dat kan toch niet waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Powershell schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:19:
[...]

yeah i know :) maar toch, het treed ineens op op deze machine en dat noem ik dan een 'bug'
Waarom zou het een bug zijn? Build 7057 is niet officieel vrijgegeven, en is gewoon gelekt door iemand die blijkbaar schijt heeft aan afspraken.

Bij MS hadden ze ook wel door dat bij het opstarten dit gebeurde, ze hebben namelijk ook een beeldscherm. Wellicht zit het ding er niet voor niets, was het even een testje van het 1 of het ander, en maakte dat niet uit omdat 7057 toch niet naar buiten zou gaan.

Dit is de reden waarom MS gewoon wilt dat iedereen de Beta en RC gebruiken. Nu gaan mensen namelijk allemaal dingen verzinnen op tussenbuilds. Het internet staat vol met dit soort kleine zaken, die een build later weer anders zijn.

Als de RC uit is, kunnen we weer klagen als iets niet klopt of niet naar de zin is ;)
shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:24:
[...]

Dan weet je meteen hoe serieus je Neonet kan nemen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 13-03-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
PWM schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:24:
[...]
Dit is de reden waarom MS gewoon wilt dat iedereen de Beta en RC gebruiken. Nu gaan mensen namelijk allemaal dingen verzinnen op tussenbuilds. Het internet staat vol met dit soort kleine zaken, die een build later weer anders zijn.

Als de RC uit is, kunnen we weer klagen als iets niet klopt of niet naar de zin is ;)
prima, dan stel ik voor dat we het vanaf hier alleen maar weer over build 7000 gaan hebben, dat is de enigste beta die officieel beschikbaar was :P

mods: verwijderen we even alle non 7000 build gerelateerde posts :? :+

goed.. back on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:24:
[...]

volgens mij gaat dat gewoon over de RC build...die komt toch gewoon rond (eind) april....

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Powershell schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:29:
[...]

prima, dan stel ik voor dat we het vanaf hier alleen maar weer over build 7000 gaan hebben, dat is de enigste beta die officieel beschikbaar was :P

mods: verwijderen we even alle non 7000 build gerelateerde posts :? :+
Het gaat er niet om dat je er niet over kan praten, het gaat er om dat mensen er conclusies aan gaan verbinden, of problemen melden met een installatie die 4x een upgrade heeft ontvangen naar steeds andere niet officiele builds.

Overigens is het inderdaad policy dat er niet gesproken dient te worden over dit soort zaken, maar word er gewoon een oogje dichtgeknepen.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 13-03-2009 12:34 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.