• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 10:42

Samsung NC10 netbook

Deel 1 - Deel 2 - Deel 3

Inleiding:
November 2008 betrad ook Samsung de netbook markt met hun nieuwe NC10.
Hiermee gaan ze de concurrentie aan met onder andere de EeePC, MSI Wind en Acer Aspire One.
Kwa specificaties verschilt hij niet erg veel van de gemiddelde netbook, maar als we Samsung mogen geloven blinkt hij wel uit kwa uithoudingsvermogen (tot 8 uur!*). Ook zit er een speciaal anti-bacterieel toetsenbord op, lekker hygiënisch dus :)

* In de praktijk blijkt dit rond de 6 uur te zijn, nog steeds niks mis mee dus.

T.net nieuwsbericht:
Samsung heeft de specificaties van zijn netbook bekendgemaakt. De NC10 verrast niet met zijn specificaties; wel opmerkelijk zijn het antibacteriële toetsenbord en de accuduur, die circa acht uur bedraagt.

Een prijs van de NC10 is nog niet bekend; wel zou de netbook vanaf oktober in Europa, waaronder Nederland, verkrijgbaar zijn. De ultraportable van Samsung beschikt, zoals vrijwel alle kloons, over een Intel Atom-processor met een kloksnelheid van 1,6GHz. De hoeveelheid geheugen van de netbook is niet gespecificeerd, maar zal naar alle waarschijnlijkheid 1GB bedragen. Als opslag kan gekozen worden tussen een harde schijf van 80GB of van 160GB: een ssd-optie is er niet. Het besturingssysteem is de Home-editie van Windows XP. De NC10 is voorzien van een 10,2"-beeldscherm met een resolutie van 1024x600 pixels, dat door leds verlicht wordt.

Het relatief grote beeldscherm maakt een volgens Samsung een fullsize-toetsenbord mogelijk, dat bovendien van een antibacteriële coating voorzien is. Deze coating bestaat uit nano-zilverdeeltjes. Voor zijn communicatie met de buitenwereld beschikt de ultraportable over een lan-aansluiting en over een draadloze Atheros-netwerkkaart die geschikt is voor b- en g-netwerken. Optioneel is een bluetooth 2.0-module met edr. De netbook is verder voorzien van een webcam met 1,3 megapixels en heeft de gebruikelijke poorten en een kaartlezer aan boord. Als accu wordt een model met zes cellen meegeleverd, wat het gewicht van de NC10 op een stevige 1,33 kilo brengt, maar wel zo'n acht uur gebruikstijd mogelijk zou maken. De NC10 zou in pianozwart, wit en metallic blauw verkrijgbaar worden.

Tech specs
ProcessorIntel Atom N270 (1,6 GHz, 533 MHz)
ChipsetIntel 945GSE
BesturingssysteemGenuine Microsoft Windows® XP® Home (SP3)
GeheugenDDR2 533 MHz 1 GB
LCD10,2" WSVGA (1024 x 600) Non-gloss SuperBright© LED backlit
HDD160 GB (5400 rpm S-ATA)
Grafische processorIntel® Graphics Media Accelerator 950 graphics core
WirelessAtheros 802.11b.g WLAN
Bluetooth 2.0 + Enhanced Data Rate
LAN10/100Mbps Ethernet
I / O Poorten3-in-1 kaartlezer (SD, SDHC, MMC)
3 x USB 2.0
1 x Hoofdtelefoonuitgang
1 x Microfooningang
1 x Interne microfoon
1 x VGA-poort
1 x RJ45 (LAN)
Multimedia1.3 megapixel Web Camera
Accu6-cell lithium-ionbatterij 5200mAh
Speaker3 W Stereo Speaker (1,5 Watt x 2)
Afmetingen (B x D x H)261 x 185,5 x 30,3 mm
Gewicht1,33 kg (incl. 6-cel batterij)
Garantie2 jaar internationale Collect and Return-garantie

Samsung Persbericht

De NC10 is verkrijgbaar in de kleuren;
  • Pianozwart
  • Wit
  • Metallic blauw
Hij leverbaar sinds november en kost rond de 370 - 400 euro.

Foto's

Live foto's
En nog een paar!

Accesoires
» 9 Cell 7800mA Replacement Battery in zwart en wit bij Mall HK Online
» 10" sleeve bij DealExtreme

Extra info:
Nieuws sites
Liliputing | EEEPCnew.de
Umpcportal | Jkkmobile
Aving Notebook | Kleinelaptops.nl

Bestellen:
pricewatch: Samsung NC10-KA04NL Wit
pricewatch: Samsung NC10-KA06NL Zwart
pricewatch: Samsung NC10-KA05NL Blauw
Praten over prijzen en/of beschikbaarheid doe je hier!

Reviews
eeepcnews.de
Laptopmag
Trustedreviews
Russische review (vertaald)
PCPro.co.uk
Tweakers vergelijkingstest

Downloads
Drivers (mirror1)
Drivers (mirror2)
Two Finger Scroll (werkt prima op de NC10, alleen wel even de Pinch functie uitzetten!)

Tips & tricks
Equalizer instellingen (om 't geluid te verbeteren)
Ubuntu drivers/howto (voor 9.04 niet nodig aangezien er al veel meer out-of-the-box werkt)
Mac OSX op de NC10? (Handleiding 2)
Nieuwe hardeschijf plaatsen
Een aantal sleeves besproken
Touchscreen inbouwen!
Verborgen Intel bios (blijf hier weg als je niet weet wat je doet!)
720p content vloeiend(er) afspelen

Opmerkingen en/of aanvullingen graag even via de mail aangezien ik niet alles in dit topic kan volgen. (v-br [at] live [punt] nl)

[Voor 10% gewijzigd door Vinze op 07-05-2009 13:43]

Anoniem: 238260

Heeft er al iemand ergens een los verkrijgbare nc10 reserve accu gevonden?
Op dealextreme staat nu een accu voor de msi wind voor 50 dollar. Zou mooi zijn wanneer ze daar ook een accu voor de nc10 gaan verkopen voor die prijs.

• Khil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12
Ik ga de wifi-kaart van mijn NC10 vervangen voor een type dat ook onder OS X werkt. Ik zag in deel 1 enkele mensen die een derde antenne hebben geplaatst, wordt de ontvangst hierdoor veel beter? Ik heb nu geen klachten maar zit ook vrij dicht op mijn wifi-toegangspunt. Als de boel toch open moet kan zo'n draadje er natuurlijk ook nog wel bij...

Toon de skills in je profiel.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 20:26
Misschien is het meteen ook een idee om het V92 modem te schrappen uit de omschrijving in de openingspost?

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 16:00
Alcatrash schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:40:
Ik ga de wifi-kaart van mijn NC10 vervangen voor een type dat ook onder OS X werkt. Ik zag in deel 1 enkele mensen die een derde antenne hebben geplaatst, wordt de ontvangst hierdoor veel beter? Ik heb nu geen klachten maar zit ook vrij dicht op mijn wifi-toegangspunt. Als de boel toch open moet kan zo'n draadje er natuurlijk ook nog wel bij...
Volgens mij was het signaal daardoor wel sterker, maar het was niet perse nodig.

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
Waar haal je dat kaartje?

• Anoniem: 198824
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Met de derde antenne erbij kan je theoretisch 450 mbps doorvoersnelheid halen, mits je router compatibel is. Er is al iemand die 300 mbps gehaald heeft met zijn NC-10. Laat je die derde antenne weg, dan wordt de max. te behalen snelheid aanzienlijk lager en kan je net zo goed voor een kaart gaan met slechts 2 antenne aansluitingen :)

• shappie
  • Niet online
Mooi dat er een deel II is gekomen. Houdt het wel overzichtelijk idd.

Mijn NC10 werkt echt perfect. Pas mee naar school genomen en gewoon van 9 tot 4 op 1 acculading gewerkt (wel met 1 uur standby tijd tussendoor) en hij was ook echt op aan het eind :P. Hij had 6% en viel uit nadat ik net klaar was dus precies goed.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58
Hebben meer mensen hier al eens problemen gehad dat het toetsenbord niet reageerde als je wilde inloggen op windowsxp? Maar na een reset je wel weer response krijgt en verder geen problemen hebt.

Misschien ook handig om in de startpost te vermelden dat je in Polen (iPlus) en Hongarije maar ook Duitsland (Vodafone) al een versie kunt kopen via mobiele operator(s) met 3G HSDPA (simcard-slot) ingebouwd. Bij T-mobile NL echter (nog) niet. Ook niet in losse verkoop. De verwachting is wel dat dit in een nieuwere versie komt anno 2009.

PS: Ik heb een aantal andere opmerkingen ivm startpost deel 2 op de mail gezet naar je Vinze.

[Voor 22% gewijzigd door funrider op 17-12-2008 10:46]

Anoniem: 278656

arnoud_h schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:40:
Misschien is het meteen ook een idee om het V92 modem te schrappen uit de omschrijving in de openingspost?
Als de openingspost aangepast wordt, lijkt mij wel nodig want "Binnenkort betreed ook Samsung de netbook markt met hun nieuwe NC10." 8)7
Kan dit plaatje er ook in? http://proximus.mine.nu/forum/eq_samsung.jpg
NC10 geluid wordt veel beter met deze instellingen.

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 20:10
Hoe werkt zo'n simcard slot eigenlijk? Moet je daar perse een afzonderlijk data abonnement voor hebben?

Ik heb nu namelijk een HTC TytnII en heb bij vodafone 2 simcards met een normaal telefoon abonnement en voor € 10 p/m een data abonnement. Kan ik dan 1 simcard in de NC10 pluggen voor UMTS of werkt het zo niet?

• Khil
Davidgilmour: op eBay heb je ze vanaf 20 dollar, zoek maar eens op 'Dell DW 1490'. Daarop zit dezelfde Broadcom-chip als de Apple Airport-kaartjes, dus werkt out of the box. :)

• davidgilmour
Alcatrash schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:47:
Davidgilmour: op eBay heb je ze vanaf 20 dollar, zoek maar eens op 'Dell DW 1490'. Daarop zit dezelfde Broadcom-chip als de Apple Airport-kaartjes, dus werkt out of the box. :)
Ik zal even kijken, kun je je ervaringen met OSX op de NC10 posten, ben het zelf ook sterk aan het overwegen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 12:40

Nss

The Dude Abides

paoloA schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:29:
Hoe werkt zo'n simcard slot eigenlijk? Moet je daar perse een afzonderlijk data abonnement voor hebben?

Ik heb nu namelijk een HTC TytnII en heb bij vodafone 2 simcards met een normaal telefoon abonnement en voor € 10 p/m een data abonnement. Kan ik dan 1 simcard in de NC10 pluggen voor UMTS of werkt het zo niet?
Is niet echt voor dit topic bedoelt, maar in principe zal je wel een apart abonnement moeten hebben. Om 2 redenen: 1. Een dual-sim werkt alleen in 1 apparaat die aan staat tegelijk. Dus de simkaart zal wel werken in de NC10, echter moet je telefoon dan niet ook tegelijk aanstaan. Lijkt me niet de bedoeling. 2) Vodafone zal het niet toestaan dat je met je €10/maand Zorgeloos internet blox gaat surfen met een laptop. Is alleen voor internet op je telefoon bedoelt. In hoeverre ze aan de hand van imei nummers of http headers oid dit controleren weet ik niet en kan je beste even in het Telecom forum zoeken/vragen. Ook voor meer informatie hierover kan je daar het beste zijn.
Overigens kun je ook gewoon via 'internet sharing' op windows mobile heel makkelijk connecten met internet via je telefoon, heb je geen ingebouwd umts modem voor nodig. Blijf je wel bij probleem 2 zitten (op imei na dan).

• Niet online
paoloA schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:29:

Ik heb een N95 met een data abonnement en kan d.m.v. Bluetooth mijn 3G verbinding aanspreken voor internet en met Joikuspot kan ik van mijn mobiel een 3G accespoint maken die ik kan benaderen met de NC-10. Dus eigenlijk heb je dan geen simcard slot nodig? Mobiel heb je toch altijd bij je, enige nadeel is dan waarschijnlijk de accuduur van je mobiel?

• Khil
Davidgilmour, ik ga pas over als ik die wifi-kaart heb. Zonder wifi heb je weinig aan zo'n apparaat :) dus nu nog even Windoos.

Bijna alles werkt inmiddels wel, zie dit draadje op InsanelyMac.

• derkvanp
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
zijn er tweakers die football manager 2009 werkend hebben op de nc10? Tips over vergelijkbare games zijn ook welkom :9

• Vinze
Startpost zojuist even ge-update, bedankt voor het mailtje funrider!
Ook heb ik de equalizer instellingen van jdenbrok er even ingezet.

Vandaag trouwens ook m'n hoesje van DealExtreme binnengekregen, erg snel geleverd moet ik zeggen (anderhalve week) Hier even wat foto's:
http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/100_1834.png
http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/100_1835.png
http://i314.photobucket.com/albums/ll431/Vinzr/100_1838.png

NC10 past er mooi in, niet te krap, niet te ruim.
Muisje en laderspul past ook in het bovenste vakje, dus kan alles nu mooi bij elkaar houden.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
omdat ik nu verknocht ben aan mn Eeepc900 wilde ik hem toch eerst in mn handen hebben :)

Hij lag bij de paragidit i DYNABYTE 8)7 n breda in de vitrine, en aangezien dat ik daar vaker kom was het geen probleem om er even mee te spelen! :)

Samen met mn Eee900 ernaast moet ik zeggen, machtig fijn toetsenbord en een stuk sneller dan mn eee900!

Kortom, deze gaat naar mn zus en ik haal de samsung!

• davidgilmour
Tomino schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:08:
omdat ik nu verknocht ben aan mn Eeepc900 wilde ik hem toch eerst in mn handen hebben :)

Hij lag bij de paragidit in breda in de vitrine, en aangezien dat ik daar vaker kom was het geen probleem om er even mee te spelen! :)

Samen met mn Eee900 ernaast moet ik zeggen, machtig fijn toetsenbord en een stuk sneller dan mn eee900!

Kortom, deze gaat naar mn zus en ik haal de samsung!
Ook ik heb de 900 ingeruild voor de NC10. Stukken beter inderdaad.

• Philflow
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Prima startpost lijkt me. 1 opmerking: " In de praktijk blijkt dit rond de 5 uur te zijn, nog steeds niks mis mee dus."
Wat mij betreft mag je wel 6 zeggen. Dat haal ik vrij makkelijk.

Notebookjournal haalt 6 uur en 14 minuten onder 30% CPU load.
http://www.notebookjourna...msung-nc10-winchester-679

[Voor 29% gewijzigd door Philflow op 17-12-2008 18:50]

• Tomino
vraagt zich even iets af *

Om je ram up te graden, kan dat makkelijk net zoals de EEEPC met een klepje, of moet de hele behuizing open? :)

• Philflow

Philflow

^ Klepje

• arnoud_h
[b][message=31215056,noline]Hij lag bij de paragidit in breda in de vitrine, en aangezien dat ik daar vaker kom was het geen probleem om er even mee te spelen! :)

Ah, ze verkopen 'm ondertussen dus ook bij de Paradigit?

• arnoud_h
Vinze schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:41:
Je kunt die opmerking over het modem " - (Nog) niet in Nederland" weglaten, want er gaat echt geen NC10 met een analoog modem in Nederland komen. Dat beloof ik :)

Dit heeft fout in het originele persbericht gestaan, en om mensen niet helemaal hyper te krijgen (WOW een modem!) kun je het hier prima in z'n geheel weg halen.

• EdwardvGelder
arnoud_h schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:11:
[...]

Ah, ze verkopen 'm ondertussen dus ook bij de Paradigit?
Ik denk het niet, ik denk dat ze hem in de vitrine hebben liggen en dat ze hem niet verkopen :+
Ik verwacht het wel, aangezien ze hem daar hebben liggen, het zou zonde zijn om zoiets moois te hebben liggen en het dan niet te verkopen.

• funrider
Graag gedaan. Alleen paar zaken lopen qua schrijfwijze niet helemaal en nog paar aanvullingen. 'November 2008..' In november 2008..
'De NC10 wordt verkrijgbaar' lijkt me dat dat 'is' moet worden.

De blauwe versie is overigens wel los te koop via t-mobile winkels (ook met abo).

Zou bij specs ook achter 6 cell nog even vermelden dat het om een '5200mAh' accu gaat.

omtrent 3G lijkt me het alleen maar duidelijk dit te vermelden dat dat er niet in zit. scheelt een hoop vragen. Je kunt erbij zetten dat dit wel in Polen, Duitsland beschikbaar is.

• Tomino
EdwardvGelder schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:16:
[...]

Ik denk het niet, ik denk dat ze hem in de vitrine hebben liggen en dat ze hem niet verkopen :+
Ik verwacht het wel, aangezien ze hem daar hebben liggen, het zou zonde zijn om zoiets moois te hebben liggen en het dan niet te verkopen.
Foutje, zie mn originele bericht.

Het was bij de Dynabyte :D

• EdwardvGelder
Tomino schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:42:
[...]

Foutje, zie mn originele bericht.

Het was bij de Dynabyte :D
:P :+ _/-\o_
Dan weet ik het niet Arnoud.. Sorry ;)

Anoniem: 281052

Hi,

Ik was heel lang opzoek naar een leuke sleeve nou heb er 1 gevonden bij de media markt in Utrecht.

het is wel voor 8,9" maar de NC10 past er goed in.

http://www.pocketables.net/2008/01/fujitsu-u810-ca.html hier staat wat leuke foto's is wel voor een fuijtsu maar zijn mooie duidelijke foto's.

Heb trouwens een witte gekocht past mooi bij mijn mooie witte Pareltje :)

Gr.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 281052 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:47:
Jij hebt een Zeroshock III 9 inch en de NC10 past er in?

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 08:46

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik sta op het punt om een nettop aan te schaffen en hoop dat jullie een vraag voor me kunnen beantwoorden.

Op dit moment is voor mij de keuze gevallen op of een Asus eee PC 1000H of een Samsung NC10.
Nu vraag ik me af wat het voordeel is van de NC10 t.o.v. de 1000H?

Een voordeel van de NC10 is bijvoorbeeld het toetsenboord en de GMA 950, maar een nadeel is de speakers, die bij de eee PC weer erg goed zijn, maar die heeft weer doorgaans een GMA 900/910.

Ik heb natuurlijk al heel wat topics en reviews gelezen, maar wil graag jullie mening horen.

Op dit moment heb ik moeite met kiezen, dus alle tips zijn welkom!

• Philflow

Philflow

Jobbie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:41:
Gewicht, accu duur, uiterlijk (imo). Details zijn na te lezen op notebookjournal.de

[Voor 13% gewijzigd door Philflow op 18-12-2008 08:53]

Anoniem: 20084

Op dit moment is voor mij de keuze gevallen op of een Asus eee PC 1000H of een Samsung NC10.

Een voordeel van de NC10 is bijvoorbeeld het toetsenboord en de GMA 950, maar een nadeel is de speakers, die bij de eee PC weer erg goed zijn, maar die heeft weer doorgaans een GMA 900/910.

Ik heb natuurlijk al heel wat topics en reviews gelezen, maar wil graag jullie mening horen.

Op dit moment heb ik moeite met kiezen, dus alle tips zijn welkom!
Deze vraag is al TIG keer voor je beantwoord in deel 1. Wel minimaal 3 mensen (inclusief mijzelf) hebben een lijstje opgesomt.
Maw: zoek nog maar een keer want dat heb je blijkbaar niet gedaan.

Wel een opmerking voor wie de duitse testrapport erbij houdt:
De NL versie van NC10 heeft WEL bluetooth. Ik gebruik zelf namelijk de BT muis van Logitech (V470) met mijn NC10'etje.
Waarom hebben ze in vredesnaam BT er trouwens uitgelaten in de duitse versie ?!?!?!?"!

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 20084 op 18-12-2008 08:59]

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Er zijn 81 pagina's waarvan ik er ongeveer 25 heb gelezen.

Eerst een search gedaan op eee en daarna op 1000H... hieruit kwamen natuurlijk genoeg topics naar voren die ik zoveel mogelijk gelezen heb...

Laat ik de vraag anders stellen:

Zijn de speakers nou in vergelijking slecht t.o.v. de Eee 1000H of valt dat echt wel mee.

Voor mij zouden slechte speakers echt een dealbreaker zijn... dus als iemand de vergelijking heeft kunnen maken, hoor ik graag hoe groot het verschil is.

• Philflow

Philflow

Ik heb ze niet allebei gehoord maar afgaande op alle reviews: Als speakers zo belangrijker zijn dan ben je beter af met de 1000h.

• EdwardvGelder
Ik ben een keer naar de mm geweest en heb op beide netbooks, nc10 en 1000H muziek afgespeeld, de 1000H kan wel harder en heeft wel iets beter geluid, maar als je echt muziek wilt afspelen op je netbook dan moet je eigenlijk externe boxjes erop aansluiten of een headset, dan heeft de nc10 wel goed geluid, van de 1000H weet ik het niet, maar ik denk dat het niet zo heel veel verschil maakt.

Anoniem: 281052 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:47:
Hi,

Ik was heel lang opzoek naar een leuke sleeve nou heb er 1 gevonden bij de media markt in Utrecht.

http://www.pocketables.net/2008/01/fujitsu-u810-ca.html hier staat wat leuke foto's is wel voor een fuijtsu maar zijn mooie duidelijke foto's.

Heb trouwens een witte gekocht past mooi bij mijn mooie witte Pareltje :)

Gr.
Je vergeet iets te noemen: de prijs

Jobbie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:56:

Zijn de speakers nou in vergelijking slecht t.o.v. de Eee 1000H of valt dat echt wel mee.

Voor mij zouden slechte speakers echt een dealbreaker zijn... dus als iemand de vergelijking heeft kunnen maken, hoor ik graag hoe groot het verschil is.
Er zijn reviews waarin staat dat het geluid bij beiden ongeveer hetzelfde is. Wil je goed geluid dan zul je op beide een koptelefoon of speakers moeten aansluiten.
Ik vind de andere verschillen zoals toetsenbord en accuduur veel belangrijker en zou daar de keuze vanaf laten hangen.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jobbie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:56:

Laat ik de vraag anders stellen:

Geluid kwaliteit van de netbook speakers is per definitie niet geweldig. De onderlinge verschillen zijn marginaal. De NC10 is daarop geen negatieve uitzondering. De geluid kwaliteit van de NC10 speakers is te verbeteren met de equaliser van de Realtek driver (bron ;-)

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:48
Ik heb de samsung nc10 nu 2 dagen binnen en ik ben zeer content met dit apparaat! Alleen zit ik nu met een probleempje. Ik probeer ubuntu als 2de OS te installeren via een USB stick op de 2de partitie. Er zitten immers standaard 2 partities op de HD (eigenlijk 3 maar eentje is voor restore van samsung). Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar ubuntu te installeren. Ik heb via een proggie de ubuntu 8.10 .iso op een usb-stick gezet zodat ie bootable wordt. De USB-stick start wel op met ubuntu maar tijdens het laden geeft ie een error waar een leek totaal geen raad mee weet.

Het probleem is dus dat hij blijft hangen omdat er een file niet wordt gevonden. Ik heb verschillende websites proberen te vinden die helpen maar dit is dus kansloos.

Ik snap niet waarom linux nu gewoon een keer wat makkelijker wordt gemaakt zodat een leek dit ook kan installeren!

Dit is de error die ik krijg:

Gave up waiting for root device. Common problems:
- Boot args (cat /proc/cmdline)
- Check rootdelay= (did the system wait long enough?)
- Check root= (did the system wait for the right device?)
- Missing modules (cat /proc/modules; ls /dev)
ALERT! does not exist. Dropping to a shell!

[Voor 15% gewijzigd door Pollore op 18-12-2008 11:09]

Upside down

• funrider
Ik sta op het punt om een nettop aan te schaffen en hoop dat jullie een vraag voor me kunnen beantwoorden.

voordelen NC10: langere accuduur, toetsenbord is meer degelijk, ook logisch plaats rechter shift toets bijv., goed scherm, betere looks dan 1000H als je t mij vraagt.

nadelen NC10: kleine trackpad en gaar geluid is ietwat te verbeteren met andere equalizer instellingen. Maar punt blijft dat speaker op onderkant zit en gewoon gaar is. Met koptelefoon/externe speakers klinkt al iets beter.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dank voor de reacties...

Ik moet zo maar eens zelf naar een MM gaan om eens te luisteren.

Ik wil m trouwens kopen om te surfen en misschien wat 720p filmpjes te bekijken (via tv).
Surfen wordt geen probleem en 720p moet met de juiste codecs ook wel lukken...
Downloaden, branden e.d. doe ik op een desktop.

Als ik m hiervoor wil gebruiken, zou een NC10 dan een goede vervanger kunnen zijn van een laptop van € 500?

Ik surf nu op m'n iPhone... dus het kan alleen maar beter... :)

• S87
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09-2019
wou de nc10 kopen bij de it´s, blijkt het van € 377,- naar € 413,- te zijn verhoogd. Lekker niet dus!
weet iemand waar die nu het goedkoopst te verkrijgen is??

• Philflow

Philflow

S87 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:52:
wou de nc10 kopen bij de it´s, blijkt het van € 377,- naar € 413,- te zijn verhoogd. Lekker niet dus!
weet iemand waar die nu het goedkoopst te verkrijgen is??
http://www.modern.nl/WINK...p=Netbook&adcamp=tweakers
actiecode: actie 5k
Jobbie schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:51:
en 720p moet met de juiste codecs ook wel lukken...
met het afspelen van 720p merkte ik een lichte vertraging van het geluid.
720p mkv file, FFdshow, MPC.

[Voor 23% gewijzigd door Philflow op 18-12-2008 11:58]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32
@Craytahar: "waiting for root device" heeft niks met een missend bestand te maken. maar dat ie of je harddisk niet herkent, of er is geen partitie vrij om iets op te installeren. heb je wel in windows de 2e partitie eerst weggegooid?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Anoniem: 238260 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:38:
[...]

Je vergeet iets te noemen: de prijs
15 eurotjesssss

Philflow schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:24:
[...]

Jij hebt een Zeroshock III 9 inch en de NC10 past er in?
Ja hij past een beetje strak misschien maar rits gaat dicht en beetje strak vind ik wel mooi.

Is er iemand die windows opnieuw geinstalleerd heeft en daana opnieuw de samsung recovery heeft geinstalleerd?
Ik heb de nc10 een keer helemaal opnieuw geinstalleerd en twijfel nu of ik de recovery zal installeren of een ander recovery programma zal zoeken. Hoe installeert de samsung recovery? Maakt hij zelf weer een nieuwe partitie? Ik wil hem niet nu proberen te installeren omdat ik bang ben dat het mijn partities weer gaar veranderen.
Kan iemand een ander programma adviseren?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 278656 op 18-12-2008 12:26]

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 13:36
Ik had bij m'n eerste installatie de partitie indeling gemist en las op internet dat je via een install met de recovery cd weer zou kunnen kiezen(schijnbaar niet want ik heb het weer niet gezien) en heb dus windows opnieuw erop gezet. Vervolgens miste alle drivers e.d. en heb ik dus de recovery die ik bij de eerste install heb gemaakt weer teruggezet. Nu heb ik dus wel m'n zelfgekozen partitieindeling en ook samsung recovery. Deze recovery teruginstellen gaat simpel en lekker snel, dus vindt het een prettig programma.

Bottomline: na gebruik te maken van de recovery solution was ik m'n partitieindeling niet kwijt en neem aan dat dat bij jou dus ook niet gaat gebeuren.

Anoniem: 19152

net in afoort
its 449,00E
daar kon dan nog 8% af
te duur dus ( in zwart)
dus modern http://gathering.tweakers.net/global/smileys/devil.gif

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2022
funrider schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:41:
Hebben meer mensen hier al eens problemen gehad dat het toetsenbord niet reageerde als je wilde inloggen op windowsxp? Maar na een reset je wel weer response krijgt en verder geen problemen hebt.
Ik heb nu al enkele keren het probleem gehad dat mijn wachtwoord niet wordt geaccepteerd nadat ik de NC10 weer uit slaapstand heb gehaald. Klinkt dus ongeveer vergelijkbaar. Alleen opnieuw opstarten verhelpt het probleem.

Dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt en weet dus ook niet waar het aan kan liggen. Eerst keer dacht ik dat ik m'n wachtwoord foutief had ingevoerd, maar na enkele keer opnieuw typen kwam ik erachter dat XP me werkelijk
buiten sloot :P

Zijn er nog meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

Mijn Systeem.....

Anoniem: 281878

ron_stultiens schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:54:
[...]

Ik heb nu al enkele keren het probleem gehad dat mijn wachtwoord niet wordt geaccepteerd nadat ik de NC10 weer uit slaapstand heb gehaald. Klinkt dus ongeveer vergelijkbaar. Alleen opnieuw opstarten verhelpt het probleem.

Dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt en weet dus ook niet waar het aan kan liggen. Eerst keer dacht ik dat ik m'n wachtwoord foutief had ingevoerd, maar na enkele keer opnieuw typen kwam ik erachter dat XP me werkelijk
buiten sloot :P

Zijn er nog meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Staat je numlock aan?

• Philflow

Philflow

Anoniem: 281052 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:08:
[...]
Ja hij past een beetje strak misschien maar rits gaat dicht en beetje strak vind ik wel mooi.
Hmm dan zou de 10" perfect moeten passen maar er was iemand die zei dat dat niet paste.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02 18:29

NeoMe

#Addict

Morgen is het zover, dan gaan we hier de stad ( Eindhoven ) in en kopen een nc-10. Online valt sowieso al af omdat ze dat niet wil, ze wil hem meteen de avond mee naar huis nemen en aan de gang. Gaan bij BCC, It's, MM en Dixons langs. Uiteraard gaan we voor de goedkoopste, en als het een tientje scheelt bij MediaMarkt en dan kletsen we er een muismatje en een muisje bij.

Edit: Verder voegt deze hele post net als eigenlijk mijn andere posts nooit iets toe ;). Meisje wil niet online bestellen, maar toch bedankt voor de prijsinfo/koopjesjacht die gegeven is.

[Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 18-12-2008 17:15]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29
NeoMe schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:52:
Morgen is het zover, dan gaan we hier de stad ( Eindhoven ) in en kopen een nc-10. Online valt sowieso al af omdat ze dat niet wil, ze wil hem meteen de avond mee naar huis nemen en aan de gang. Gaan bij BCC, It's, MM en Dixons langs. Uiteraard gaan we voor de goedkoopste, en als het een tientje scheelt bij MediaMarkt en dan kletsen we er een muismatje en een muisje bij.
Sorry maar wat voegen dit soort posts nou toe aan een topic (ja net als de mijne, maar ik word er af en toe wat moe van dat er in veel topics geen nuttige info meer te vinden is door al het geneuzel).

• shappie
  • Niet online
@Craytahar
Heb je de normale manier gebruikt van bootable ubuntu installeren? Dit is met de CD (op een desktop pc dus) in het menu een bootable usb disk laten maken door ubuntu zelf. Dit lijkt verdacht veel op een probleem met jouw bootable usb stick inplaats van een probleem met linux (niet toegankelijk voor leeks).

linkje: https://help.ubuntu.com/c...g%20USB%20startup%20disk:
En dan method 1 gebruiken het liefste.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 12:56
StrayDog schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:35:
[...]

Sorry maar wat voegen dit soort posts nou toe aan een topic (ja net als de mijne, maar ik word er af en toe wat moe van dat er in veel topics geen nuttige info meer te vinden is door al het geneuzel).
Idd. heel leuk dat je een nc10 gaat kopen, maar als iedereen dat hier gaat posten hebben we straks 200posts van ik ga morgen een nc10 kopen en joepie ik heb mijn nc10 gekocht 8)7

• Philflow

Philflow

Foto's: De NC10 uitelkaar gehaald: http://merlinpat.blogspot.com/

• wsmaal
  • Niet online
StrayDog schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:35:
[...]

Een waarschuwing onder de Quick Reply, zoals elders op dit forum bij [Ervaringen] van de Acer, EeePC & MSI netbooks, zou zeker niet misplaatst zijn.

• Vinze
wsmaal schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:46:
[...]

Een waarschuwing onder de Quick Reply, zoals elders op dit forum bij [Ervaringen] van de Acer, EeePC & MSI netbooks, zou zeker niet misplaatst zijn.
Ja daar heb ik ookal naar gekeken, maar kan ik (als topic starter) dat ook doen?

En om deze post toch nog even nuttig te maken;
Zojuist een Trust RP8700 bluetooth muis gekocht, en werkt perfect!
Eerste x even handmatig connectie maken, en verder pakt ie hem iedere keer binnen 2 seconden :)

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-03 23:14
Voor de mensen die een H264 af willen spelen op 720P formaat:

Beste optie:
Installeer CoreAVC en AC3Filter. Beide zijn codecs voor windows media player. Zet daarna in de CoreAVC instellingen het deblocking filter uit. Dit scheelt wel iets op de beeldkwaliteit, maar dat zie je op het schermpje toch niet (het wordt al geresized... naar een lagere resolutie). Je krijgt dan een mkv afgespeeld met ergens tussen de 30 en 50% processorusage.

Gratis optie:
Installeer Videolan of FFDshow en zet daar de deblocking filters uit. Let erop dat deze codecs wel trager zijn en (in mijn ogen) ook een mindere beeldkwaliteit opleveren.

Met deblocking filter aan is een 720p van wat hogere kwaliteit niet prettig af te spelen, soms zakt de framerate.

• Willaaam
Ohja, over de blotches... ik had ze ook. Daarnaast was (waarschijnlijk) mijn chipset niet lekker want ik kreeg tijdens het opladen continue witte artifacts over het scherm. Nu omgeruild voor een nieuwe en probleem opgelost. Geen blotches en geen witte streepjes. Wel een supertrage toshibaschijf, maar die is dan ook meteen verdwenen :p

Anoniem: 280932

Mijn Sammy ( zwart , modern ) werkt nog steeds prima. ( vanaf 1 oktober in huis ),

Dualboot met windows XP en vista ultimate ( Corsair 2GB geheugen ). Vista met dreamscene bureaublad, werkt perfect.

Via drivermax alles geupdate ( niet dat dat nodig was hoor, maar je weet maar nooit ).
Via Easy BCD de boot ini aangepast, waardoor xp nu wel weer automatisch als default opstart.

Ik ben nog steeds erg tevreden. :) :) :) :) _/-\o_

Bedankt voor alle info op dit forum, vista drivers enzovoort. :)

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-03 16:55
NeoMe schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:52:

Edit: Verder voegt deze hele post net als eigenlijk mijn andere posts nooit iets toe ;). Meisje wil niet online bestellen, maar toch bedankt voor de prijsinfo/koopjesjacht die gegeven is.
kniepkonte

• jordi.c
Ik wil morgen XP Pro Corporate erop zetten.

Kan ik tijdens de windows setup ook de hidden partitie verwijderen genaamd 'RECVORY' ala 6,01Gib?

Iemand die dit geprobeerd heeft?

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Anoniem: 238260 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:38:
Heeft er al iemand ergens een los verkrijgbare nc10 reserve accu gevonden?
Op dealextreme staat nu een accu voor de msi wind voor 50 dollar. Zou mooi zijn wanneer ze daar ook een accu voor de nc10 gaan verkopen voor die prijs.
http://cgi.ebay.com/Batte...%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

108 dollar....

Raven

• RAAF12

RAAF12

jordi.c schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:52:
Ik wil morgen XP Pro Corporate erop zetten.

Kan ik tijdens de windows setup ook de hidden partitie verwijderen genaamd 'RECVORY' ala 6,01Gib?

Iemand die dit geprobeerd heeft?
Die partitie kan je verwijderen tijdens de setup, overigens krijg je wel problemen met een corporate editie en de update server van MS.

Raven

• Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 01:39:
[...]

Die partitie kan je verwijderen tijdens de setup, overigens krijg je wel problemen met een corporate editie en de update server van MS.
XP Pro heb ik er weer afgegooid, kreeg allerlei meldingen van windows waardoor ik niet kon updaten toen ik dat eindelijk verholpen had en office 2007 wou installeren lukte dat niet. XP Home van de bijgeleverde recovery cd er weer op gezet en nergens meer last van...

De degelijkheid van het scherm valt te bezien. Wanneer de nc10 aan staat en je drukt vervolgens licht op de achterkant van het scherm dan komt er een mooie afdruk van je vinger in het scherm te staan...
Voor mij reden om een case met een verharde buitenkant aan te schaffen.

RAAF12 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 01:39:
[...]

Ik heb de corparate geinstalleerd. Als je een echte code hebt dan werkt alles gewoon goed, ook het updaten. Als je een code van internet haalt, moet je er vanuit gaan dat deze al geblokkeerd is of binnenkort geblokkeerd wordt. Ik heb ook zonder problemen office 2007 geinstalleerd.

Ik heb deze methode gebruikt: http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html Nadeel is wel dat je alles, ook de recovery partitie weg moet gooien. Maar nu hoefde ik geen externe cdrom aan te schaffen.

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 12:40

Nss

The Dude Abides

De prijs van een nieuwe batterij valt erg mee. Zie hier op ebay eentje voor 39.99 britse pond, verzendkosten 18.99. Tegen huidige koers is dat €62,50. Komt dan nog wel BTW in NL waarschijnlijk bij, maar valt toch wel mee. Ben benieuwd wat ze hier in de winkel gaan kosten.

• vincent84
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-02 20:51
Willaaam schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:14:
Voor de mensen die een H264 af willen spelen op 720P formaat:

Beste optie:
Installeer CoreAVC en AC3Filter. Beide zijn codecs voor windows media player. Zet daarna in de CoreAVC instellingen het deblocking filter uit. Dit scheelt wel iets op de beeldkwaliteit, maar dat zie je op het schermpje toch niet (het wordt al geresized... naar een lagere resolutie). Je krijgt dan een mkv afgespeeld met ergens tussen de 30 en 50% processorusage.

Gratis optie:
Installeer Videolan of FFDshow en zet daar de deblocking filters uit. Let erop dat deze codecs wel trager zijn en (in mijn ogen) ook een mindere beeldkwaliteit opleveren.

Met deblocking filter aan is een 720p van wat hogere kwaliteit niet prettig af te spelen, soms zakt de framerate.
Dit vind ik een hele goeie tip. Ik heb een aantal mkv bestanden die ik dus niet goed afgespeeld kreeg op de NC10. Ik gebruikte hier videolan voor. Heb nu de codecs geïnstalleerd en het loopt gewoon zoals het hoort in windows media player.
Het uitschakelen van de deblocking filters kon ik echter niet vinden in VLC.

[Voor 27% gewijzigd door vincent84 op 19-12-2008 12:34]

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-12-2022
Nee staat niet aan daarom dat het zo vreemd is. Ook alle andere toetsenbord layouts zijn verwijderd zodat deze niet plotseling kan overspringen.

Mijn Systeem.....

Anoniem: 224533

Bij Modern en Mycom zijn ze momenteel niet op voorraad.

Weet iemand waar ik dit netboekje voor 400 kan halen, vóór de Kerst? :P

En heeft iemand toevallig de mediamarkt prijs? (Rijswijk/Den Haag zou helemaal mooi zijn)

• Philflow

Philflow

Anoniem: 224533 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:47:
Weet iemand waar ik dit netboekje voor 400 kan halen, vóór de Kerst? :P
Je beste kans is dan bij It's met de stickeractie.
Bij de MM Arena was ie 449,-

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Philflow schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:55:
[...]

Je beste kans is dan bij It's met de stickeractie.
Bij de MM Arena was ie 449,-
Ik heb het in Engeland gekocht voor 340 euro's. Kun je het niet bestellen via internet? Echter het zal je dan niet lukken voor de kerst. Succes.

Jamesbond007uk

• wsmaal
  • Niet online
Hier een (recente) vergelijkende test van de Asus EeePC 1000H, Asus EeePC S101, Acer Aspire One, Packard Bell Dot, Gigabyte M912x en de Samsung NC10 netbook.

Anoniem: 281043

Vandaag trouwens ook m'n hoesje van DealExtreme binnengekregen, erg snel geleverd moet ik zeggen (anderhalve week) Hier even wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

NC10 past er mooi in, niet te krap, niet te ruim.
Muisje en laderspul past ook in het bovenste vakje, dus kan alles nu mooi bij elkaar houden.
ik heb hem vandaag binnen gekregen. ik ben er ook erg tevreden mee en dat voor die 9 euro..
eveneens bij DealExtreme trouwens. snelle service. :)

• Philflow

Philflow

wsmaal schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:20:
Hier een (recente) vergelijkende test van de Asus EeePC 1000H, Asus EeePC S101, Acer Aspire One, Packard Bell Dot, Gigabyte M912x en de Samsung NC10 netbook.
Kon het niet laten om toch even te laten weten dat de NC10 echt langer mee gaat op de accu dan de 1000h.
gertitombo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:01:
[...]
Ik heb het in Engeland gekocht voor 340 euro's. Kun je het niet bestellen via internet? Echter het zal je dan niet lukken voor de kerst. Succes.
Zou inderdaad moeten kunnen. Laptops zijn er een stuk goedkoper dan hier. Geen invoerrechten en internationale garantie. Dat ik zo weinig hoor over importeren uit UK op Tweakers verbaasd me.

[Voor 33% gewijzigd door Philflow op 19-12-2008 19:56]

• RAAF12

RAAF12

Anoniem: 278656 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:29:
[...]

Ik heb de corparate geinstalleerd. Als je een echte code hebt dan werkt alles gewoon goed, ook het updaten. Als je een code van internet haalt, moet je er vanuit gaan dat deze al geblokkeerd is of binnenkort geblokkeerd wordt. Ik heb ook zonder problemen office 2007 geinstalleerd.

Ik heb deze methode gebruikt: http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html Nadeel is wel dat je alles, ook de recovery partitie weg moet gooien. Maar nu hoefde ik geen externe cdrom aan te schaffen.
De corporate zonder online validatie check wordt alleen in bulk aan grote bedrijven verkocht, in de winkel zal je hem niet aantreffen. Dus een particulier met een notebook kan niet aan een legale corporate editie komen.
De validatie heeft MS al ingevoerd in de update server...Ga jij updaten dan vraagt ie om de genuie validation, critical updates kan je wel downen, maar non critical niet en ook geen extra's zoals bijv. de baseline serurity advisor die het systeem checked op ontbrekende updates.

Raven

• RAAF12

RAAF12

Philflow schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:54:
[...]

Kon het niet laten om toch even te laten weten dat de NC10 echt langer mee gaat op de accu dan de 1000h.

[...]

Zou inderdaad moeten kunnen. Laptops zijn er een stuk goedkoper dan hier. Geen invoerrechten en internationale garantie. Dat ik zo weinig hoor over importeren uit UK op Tweakers verbaasd me.
VerbaasT me helemaal niet. Verzendkosten en douane afhandeling komen erbij. De grens voor taxfree winkelen is wel net opgetrokken voor import vanuit het buitenland. Zie de douane site van NL.

Raven

• jordi.c
Corporate werkt perfect evenals office 2k7 enterprise, heheh :).

Ik vind het toch wel link om mijn passwords en andere persoonlijke informatie onversleuteld op de netbook te laten staan denk aan diefstal/verlies.

Is er iemand die met TrueCrypt aan de haal is gegaan? Je kan ook de O/S encrypten met dit progje volgens mij :). Zit nog te twijfelen tussen C en D of alleen de D partitie waar Data op staat.

• shappie
  • Niet online
@Philflow
Idd dat alle laptops 4 tot 5 uur halen is echt niet waar. De NC10 haalt 6 tot 7 uur accutijd.

• RAAF12

RAAF12

[quote]Anoniem: 280932 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:36:
Mijn Sammy ( zwart , modern ) werkt nog steeds prima. ( vanaf 1 oktober in huis ),

Onmogelijk, moet 1 november zijn. _/-\o_

Raven

• Philflow

Philflow

RAAF12 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:34:
[...]
Verzendkosten en douane afhandeling komen erbij. .
UK is EU. M.a.w. geen invoerrechten of douane afhandeling. Verzendkosten vallen alles mee.
Voor garantie is het natuurlijk niet ideaal en je krijgt een pond teken op je tobo.

• davidgilmour
Philflow schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:35:
[...]

Hmm dan zou de 10" perfect moeten passen maar er was iemand die zei dat dat niet paste.
Ben al weken op zoek naar een nederlandse webwinkel of gewone winkel waar ze de 10 en 12 inch witte zeroshock op voorraad hebben. Tot nu toe nergens succes gehad.

Anoniem: 182253

Ey ik hoor soms een raar geluid uit mn nc10. Soms heer je een soort tik, alsof een veer aanspant ofzo, vet raar metalig geluid. Weet iemand wat dit is? Lijkt op random momenten te komen, en echt uit apparaat zelf niet de speakers.

• Niet online
Anoniem: 182253 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:35:
Ey ik hoor soms een raar geluid uit mn nc10. Soms heer je een soort tik, alsof een veer aanspant ofzo, vet raar metalig geluid. Weet iemand wat dit is? Lijkt op random momenten te komen, en echt uit apparaat zelf niet de speakers.
Harde schijf probleem?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-03 15:52
Heeft iemand dat battery calibration al gedaan?

Ik heb dat zonet gedaan, alleen mijn wear is nog steeds even hoog als altijd (9,6%).

• Willaaam
vincent84 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:33:
[...]

Dit vind ik een hele goeie tip. Ik heb een aantal mkv bestanden die ik dus niet goed afgespeeld kreeg op de NC10. Ik gebruikte hier videolan voor. Heb nu de codecs geïnstalleerd en het loopt gewoon zoals het hoort in windows media player.
Het uitschakelen van de deblocking filters kon ik echter niet vinden in VLC.
Staat bij de advanced settings, moet je eerst even een vinkje voor inschakelen.
Ik heb hier op de pc nog de oude gui dus kan je er eventjes niet mee helpen, maar het zit vrij diep verborgen.
Daar heet het iig "skip loop filter" bij de advanced settings van de x264 codec.

• EdwardvGelder
BlackWhizz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:10:

Ik heb dat zonet gedaan, alleen mijn wear is nog steeds even hoog als altijd (9,6%).
Ik had dat laatst gedaan, toen mijn wear in een paar dagen 11,6% was geworden ipv de normale 5,5%, toen ik het had gedaan was hij weer 5,5% maar binnen een week zat hij weer op de 11,6% volgens mij.
Ik heb nu maar dat programma uitgezet en ga over een maandje weer kijken ofzo.
Als je echt merkt dat je batterijduur erop achteruitgaat moet je nog eens goed kijken, anders niet teveel waarde aan hechten.

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoor dat ook soms ja. Heb het idee dat het de harde schijf is die in rust gaat?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Philflow

Philflow

BlackWhizz schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:10:

Ik heb het ook gedaan en ook bij mij heeft het niets veranderd. Ik zou andere mensen het ook afraden te gebruiken tenzij het echt nodig is.
Ey ik hoor soms een raar geluid uit mn nc10. Soms heer je een soort tik, alsof een veer aanspant ofzo, vet raar metalig geluid. Weet iemand wat dit is?
Zeer waarschijnlijk head parking van de harde schijf. Welk merk HDD heb je? Fujitsu?
Je kunt HdTune Pro trial downloaden en de acoustic management veranderen, kijken of dat effect heeft. Er zijn nog een paar andere mogelijkheden om het op te lossen.
________
Nieuws: "Nieuw Netbook van Samsung in April" (bericht stelt weinig voor) :
http://translate.google.c...vril/&hl=en&langpair=auto|en&tbb=1&ie=utf-8

[Voor 49% gewijzigd door Philflow op 20-12-2008 11:34]

• wsmaal
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:54:
[...]

Hoewel de 1000H een accu van 6800mAh heeft gaat de 5200mAh accu van de NC10 gemiddeld langer mee, hetgeen inderdaad door talloze (gebruiker) reviews inmiddels is bevestigd.

Waarmee ik het wel eens ben (reviewer denkt aan een exemplarische fout van het reviewexemplaar) is dat het trackpad van de NC10 soms traag of zelfs helemaal niet reageert wanneer het wordt geactiveerd. Wellicht is dat te wijten aan het feit dat de CPU soms "eventjes" met een taak van een hogere prioriteit bezig is...

supershoe schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:46:
[...]

Ik hoor dat ook soms ja. Heb het idee dat het de harde schijf is die in rust gaat?
Het is mij ook opgevallen.
Lijkt mij dat de HD zichzelf kalibreert omdat ie even te warm is geworden. Ik heb een Fujitsu HD.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 238260 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:25:
[...]
Lijkt mij dat de HD zichzelf kalibreert omdat ie even te warm is geworden. Ik heb een Fujitsu HD.
Zoals ik hierboven zei is het klikken het parkeren van de koppen en zijn er enkele methodes om het te verhelpen. HDtune pro, hdparm enz. Meer info op NBR.

Philflow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:35:
[...]

Zoals ik hierboven zei is het klikken het parkeren van de koppen en zijn er enkele methodes om het te verhelpen. HDtune pro, hdparm enz. Meer info op NBR.
Oke, bedankt. Dacht dat het met het kalibreren te maken had. Ik zie het misschien over het hoofd maar wat is NBR?
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee