[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat gebeurt er dan als je hem in compatibiliteitsmodus zet?
Ik heb het oooooit een keer gedaan, maar ben straal vergeten wat het deed

Edit:
Huh?
Als ik hem compatibiliteitsmodus zet werkt WLM niet meer?

Edit:
Oh, het 'werkt' wel, maar het icon op de taakbalk werkt niet meer.
Kon hem niets een sluiten, hebt het maar via de task manager beëindigd.

Ik heb liever een peekvakje meer dan een disfunctionele knop, in dat geval :)

[ Voor 95% gewijzigd door anandus op 07-03-2009 00:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kvind het inderdaad ook totaal niet werken... Toch een week of 2 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 105569 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:04:
Is er iemand die Windows 7 met VirusScan 8.5i of 8.7i gebruikt? Ik heb het probleem dat bv bij het downloaden van het internet de kopie van temp. internet files naar desktop vast loopt. Als ik dan reboot is de file er wel maar het gaat niet echt lekker. Ik zie ook in de log van McAfee dat windows wat McAfee processen wil stoppen. Dit is ook vreemd. Ik had dit al op 7000 en ook nog op 7048.

Ik vind het ook vreemd dat McAfee wel een beta heeft voor de consumentenversie voor 7 maar niet voor zakelijke klanten. Ik ga maar eens de beta proberen voor consumenten, wellicht dat dit wel goed werkt. Is er al een virusscanner dit goed werkt en met dagelijkse updates? Ik heb kaspersky er ook op gehad maar die had soms een week geen updates.
Ik gebruik ook McAfee VirusScan 8.7i, en had zostraks toevallig ook zo'n fout waar jij het over hebt (temp bestand etc). Dus komt wel meer voor, ik denk dat het met de toegangsbeveiliging heeft te maken, straks eens mee tweaken. Dat Windows McAfee wil sluiten is een bug van de 64-bits versies van Windows (iig Vista en 7). Dit zou met een patch worden opgelost geloof ik, en ik meende een keer op de McAfee fora te hebben gelezen dat die patch in maart zou komen.

Voor de rest werkt hij hier prima. Op m'n normale PC heb ik NOD32 draaien, die werkt goed en heeft dagelijks updates (soms meerdere per dag).

Edit: Hebben jullie trouwens ook wel eens problemen met het Copy & Pasten van bestanden via een thuis netwerk (draadloos of bedraad)? Hij kapt er bij af en toe gewoon mee, het schermpje geeft aan dat hij nog bezig is en dat het nog x aantal minuten in beslag gaat nemen, maar ondertussen is er geen voortgang. Als je hem dan wilt afbreken loopt het overzet proces helemaal vast. Is dit een bekend probleem?

[ Voor 12% gewijzigd door Propane op 07-03-2009 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
7048 32 bit is nu ook op de welbekende plaatsen te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het gaat erom dat als je geen msn vensters meer open hebt dat je niet rechtsonder 'Show hidden icons moet doen', en dan dubbelkilkken op het MSN icoontje.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26512

Ik heb de beta nu ook reeds enige tijd probleemloos draaien, gisteren liep ik echter tegen toch wel een groot probleem aan:

Ik kan een 2de gebruiker aanmaken maar deze gebruiker kan ik niet inloggen, dan blijft de boel hangen
Zijn er mensen bij wie dit wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Snake schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:23:
[...]

Het gaat erom dat als je geen msn vensters meer open hebt dat je niet rechtsonder 'Show hidden icons moet doen', en dan dubbelkilkken op het MSN icoontje.
Hidden icons zijn sowieso maar irritant, ik wil gewoon zien wat er draait. Icoontjes die ik niet wil zien disable ik wel vanuit het programma dat ze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:26
Iemand al geprobeerd die IE uit te schakelen? Werkut?? Wordt die nu echt verwijderd...werrkt FTD nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 20:18
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:19:
Iemand al geprobeerd die IE uit te schakelen? Werkut?? Wordt die nu echt verwijderd...werrkt FTD nog dan?
Alleen het programma IE wordt verwijderd. De renderengine van IE - Trident, kán niet verwijderd worden omdat zo ongeveer alles in Windows dat gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BèR schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:01:
[...]

Hidden icons zijn sowieso maar irritant, ik wil gewoon zien wat er draait. Icoontjes die ik niet wil zien disable ik wel vanuit het programma dat ze maakt.
Dat is een matter of opinion. Ik zie liever gewoon op mijn taakbalk wat er draait (en de status ervan), in plaats van dat ik op het pijltje naast de klok moet klikken om tussen die friemelicoontjes te gaan zoeken.

Waarschijnlijk als je WLM in compatibiliteitsmodus zet komt-ie er ook te staan gok ik (in de tray dus), ik vermoed dat ik hem daarom niet eerder kon vinden. Doe mij maar een werkende taakbalk, waarbij ik direct kan zien wat er actief is en hoe de status is :)

Ik vermoed overigens ook dat met de opkomst van Windows 7, dat steeds minder programma's gebruik zullen maken van de tray, en meer 'interactieve' icoontjes zullen produceren voor op de taakbalk :)
Hoogstens een virusscannertje die daar zal zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ramon schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:22:
[...]

Alleen het programma IE wordt verwijderd. De renderengine van IE - Trident, kán niet verwijderd worden omdat zo ongeveer alles in Windows dat gebruikt.
jamaar.,,, ik hoorde dat rebooten nodig was, dus er wordt iets structureels doorgevoerd. Bijv., als MSN niet meer IE zou KUNNEN openen zou dat een zegen zijn. Iexplore.exe weggooien dat kon ik zelf ook wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozotheclown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 12:08
Ik draaide eerst build 7000 x64 en nu 7048 x64 en er vallen me helaas wel wat dingen op.

In 7000 kon ik mijn printer nog installeren (Lexmark Z2420 wifi inktjet) en mijn scanner ook (Canon Lide 200) alleen had ik het probleempje dat ik met de MS Photoviewer of hie heet dat ding dat standaard bij Win7 zit, niet kon printen. Voor de rest kon ik vanuit elke applicatie printen. Scannen ging ook goed, ook met de Canon software.

Ik 7048 kan ik mijn printer helemaal niet meer aan de praat krijgen, ondanks dat er een driver voor mijn printer bij deze build zit! Mijn scanner werkt maar de Canon software is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.

Verder werkt alles wat ik geprobeerd heb goed, snel, is build 7048 stabiel.

Heeft iemand anders ervaringen met printers en scansoftware inder 7048?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:19:
Kan je zelf toch even testen.
Backup/image maken, doen wat je wil doen, werkt het niet zoals je wilt backup terug. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:56
Kan je build 7048 ook gewoon over build 7000 heen installeren? Of moet je perse een clean install doen?

Overigens draait Windows 7 goed op me laptop (T8300, 3GB Ram, 9600M GT, 250GB 7200RPM HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Stagger: dan moet ik eerst downloaden, maar misschien doe ik dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Cubic X schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:50:
Kan je build 7048 ook gewoon over build 7000 heen installeren? Of moet je perse een clean install doen?

Overigens draait Windows 7 goed op me laptop (T8300, 3GB Ram, 9600M GT, 250GB 7200RPM HDD).
Je hoeft geen clean install te doen, alhoewel is het wel aan te raden, sommige mensen die hebben geupgrade hebben een aantal bugs die mensen met een clean install niet hebben.
Ik zelf heb een upgrade gedaan en het werkt gewoon goed :).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

Ik heb nu bootable versie maar hoe moet ik die branden? Heb een .iso en een .img.

In de Iso staat 1 map: [BOOT]. Daarin zit 1 bestand van 4 gb ofzo. Bootemulation.img. Moet ik die iso of die img dan branden?

mvg, Royal_Noob3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb juist m'n Windows 7 Build 7022 gekloond, maar er is wat misgelopen...

Ik krijg, in plaats van de vier bolletjes die tijdens het opstarten een Windows Logo vormen, gewoon het balkje van Windows Vista.

Verder was m'n BootMGR beschadigd (maar dat is met de DVD gefixt) en kon ik niet meer inloggen met m'n eigen profiel, alleen een tijdelijk.

Ook was de explorer.exe enzo beschadigt, maar dat is allemaal verholpen met een "sfc /scannow" uit te voeren.

Alles werkt dus terug, buiten het balkje van Vista, iemand een idee hoe ik dat terug weg krijg ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Mannen,

Zojuist mijn versie x64 Windows 7 er op gezet, onder de indruk nu al. Echter bij mijn Mobo Asus P6T deluxe + i7 , een keurige driver cdrom gehad, echter ik krijg de software voor mijn chipset niet geinstalleerd.

Hebben jullie zosnel een idee, waar ik een en ander vandaan kan halen.
Thanks alvast.

Never mind, al gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 07-03-2009 13:57 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
In zijn algemeenheid zou ik adviseren om voorlopig (zolang er geen specifieke Win7 drivers zijn) zo min mogelijk extra drivers te installeren. De kans dat je daardoor problemen krijgt is zeker aanwezig. Als je wel echt drivers nodig hebt, omdat het apparaat niet standaard door Windows wordt herkend of omdat er onvoldoende functionaliteit in de standaard driver zit (zoals bij ATI/NVIDIA videokaarten) dan is het uiteraard wel nodig om extra drivers te installeren.

Heb je nu een probleem waarom je (extra) chipset drivers wilt installeren? Volgens mij zou de X58 chipset op je moederbord gewoon standaard moeten werken.

Edit: Te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hmm ik heb geen probleem, echter ik ben geen voorstander van uitroeptekens in mijn Configratie screen, maar ik heb windows naar de inf files laten zoeken, en die staan natuurlijk op mijn mobo cdrom.

Maar voorlopig draait het wel goed, ben erg benieuwd

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271850

Pierre61 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:13:
Hmm ik heb geen probleem, echter ik ben geen voorstander van uitroeptekens in mijn Configratie screen, maar ik heb windows naar de inf files laten zoeken, en die staan natuurlijk op mijn mobo cdrom.

Maar voorlopig draait het wel goed, ben erg benieuwd
Als je nog een oude cdrom hebt van je mobo, met bijv. win XP. Op Asus.com en dan downloads. Even je type invullen en je kan alles downloaden :). Heb mijn nieuwe chipsets daar gevonden, maar ook internetdrivers, vga drivers en whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb dus build 7048 x64 op mijn laptop geïnstalleerd. Alle drivers werden netjes van Windows Update gehaald, tot zover geen probleem. Ik heb dan al mijn extra standaard programma's geïnstalleerd: 7zip, java, firefox, foobar, vlc, AVG free en ccleaner. Nu gedraagt deze laatste zich vreemd. Telkens als ik ccleaner wil opstarten, moet ik 48seconden wachten vooraleer het venster verschijnt. Nochthans zie ik in procesexplorer dat na enkele seconden ccleaner.exe al runt. Mijn CPU schiet ook de hoogte in, voornamelijk het proces avgrsa.exe begint cpupower op te slurpen telekens ik ccleaner opstart. avgrsa.exe is duidelijk een proces van de virusscanner AVG FREE. Met andere programma's heb ik hetzelfde probleem, al moet ik minder lang wachten vooraleer het programma opstart. Ligt het met andere woorden aan de Virusscanner? Deze werkte nochthans perfect in build 7000? Weet iemand hier een oplossing voor?

Update: Net AVG er afgegooid: het probleem is nu opgelost. Maw AVG doet het niet goed... Wat zijn jullie ervaringen met AVG free op build 7048 x64? Zoals eerder vermeldt: op b7000 had ik dit probleem niet :/ . Bestaat hier een oplossing voor, zoniet welke (gratis en legale) alternatieven kan ik gebruiken als virusscanner?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 286523 op 07-03-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:29:
[...]

jamaar.,,, ik hoorde dat rebooten nodig was, dus er wordt iets structureels doorgevoerd. Bijv., als MSN niet meer IE zou KUNNEN openen zou dat een zegen zijn. Iexplore.exe weggooien dat kon ik zelf ook wel....
Als je dat wil moet je gewoon een ander browser als default instellen, dat werkt al sinds Vista. Ze gaan niet de renderengine weggooien, want dan zou je bijvoorbeeld het control panel of de help-functie niet meer kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aan dat soort overdenkingen heb ik geen behoefte. Hoe moeilijk is het om mijn vraag te beantwoorden? Opent IE nog ongevraagd in MSN ,doet ftd het nog, doet Limewire het nog........ De renderengine hoeft van mij niet weg, ik wil dat IE nooit meer zijn gezicht laat zien, klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:04:
Aan dat soort overdenkingen heb ik geen behoefte. Hoe moeilijk is het om mijn vraag te beantwoorden? Opent IE nog ongevraagd in MSN ,doet ftd het nog, doet Limewire het nog........ De renderengine hoeft van mij niet weg, ik wil dat IE nooit meer zijn gezicht laat zien, klaar...
Je kunt ook IE natuurlijk gewoon niet gebruiken. Ik snap dat niet zo..laat IE er gewoon default inzitten (het is nu eenmaal de browser van MSFT). Je kunt toch gewoon Firefox, Opera, etc gebruiken? Wie houdt je tegen!?
Anoniem: 286523 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:17:
[..]]

Update: Net AVG er afgegooid: het probleem is nu opgelost. Maw AVG doet het niet goed... Wat zijn jullie ervaringen met AVG free op build 7048 x64? Zoals eerder vermeldt: op b7000 had ik dit probleem niet :/ . Bestaat hier een oplossing voor, zoniet welke (gratis en legale) alternatieven kan ik gebruiken als virusscanner?
Ik heb jaren lang Avast gebruikt, gratis voor thuisgebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 07-03-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Aan dat soort overdenkingen heb ik geen behoefte. Hoe moeilijk is het om mijn vraag te beantwoorden? Opent IE nog ongevraagd in MSN
Sinds wanneer opent IE ongevraagd in MSN?
Misschien moet je upgraden naar WLM, want ik heb nooit gehad dat IE ongevraagd opent, eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jesus, ik gebruik Fx al 4 jaar, waar zeg ik dat ik IE gebruik?? Enige wat je kan afleiden uit mijn vraag is dat ik irritant vind dat IE heel af ent oe toch weer boven komt, en ik vraag blij of dat nu echt over is, of dat het een wassen neus is. Naja laat ook maar, ik zal zelf wel downloaden en controleren, dacht dat ik niet zo een moeilijke vraag stelde...

@anand: iemand die zijn Live-profiel heeft geupdate, of dat iemand mp3s afspeelt via WMP? En dan klik je daarop, kijk jij maar eens wat er geopend wordt....

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 07-03-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:12:
@anand: iemand die zijn Live-profiel heeft geupdate, of dat iemand mp3s afspeelt via WMP? En dan klik je daarop, kijk jij maar eens wat er geopend wordt....
Een nieuw tab in Firefox ;) (MSN Music, blijkbaar)

Heb je Firefox wel als default browser gezet? (in 'Default Programs' kan je dat configureren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mmh, ik heb xp, misschien jij Vista, die het beter doorvoert?(zoals ramon zei?)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 07-03-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:16:
Mmh, ik heb xp, misschien jij Vista, die het beter doorvoert?
Wacht effe, we hebben het toch over Windows 7? Of ben ik de kluts kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb het over winXp, dacht dat 7 het niet anders deed, misschien my bad.... Dus jij hebt IE "uninstallt" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:19:
ik heb het over winXp, dacht dat 7 het niet anders deed, misschien my bad.... Dus jij hebt IE "uninstallt" ?
Oh, nee, ik heb IE niet geüninstalled, draai build 7022.
Maar Firefox heb ik als default browser, en behalve om Firefox te downloaden heb ik nimmer IE gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, dan voert 7 blijkbaar dat default beter door, want in Xp heeft WLM er schijt aan en pakt IE. Ok, das op zich goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 12:19
Ik heb Internet Explorer 8 gedeïnstalleerd in W7 (build 7048), om te kijken wat voor consequenties het had. Vrij simpel: Je ziet niks meer van IE8, precies zoals men zegt. Geen programma's die iets openen in IE8, geen IE8-verwijzingen meer in Windows en ook via Program Files vind je iexplore.exe niet terug.

Maar de engine zit er nog gewoon in. Ik kan onder andere FTD etc. nog prima gebruiken, die gaan gewoon naar Firefox. Het is zelfs zo dat ik binnen Firefox IE-Tab heb en dat werkt nog gewoon. Hij rendert dan gewoon via de nog steeds aanwezige IE-engine. Kortom: front-end merk je niets van de aanwezigheid van IE8, maar de engine blijft even sterk aanwezig. Ik vind het prima. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat is niet alleen afhankelijk van MS helaas. Er zijn veel programma's die gewoon hardcoded IE openen ipv de standaardbrowser en daar kan alleen de maker van dat programma iets aan doen. Maar de nieuwste versie van MSN, WLM, opent iig gewoon Firefox hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx thijs, ik ben met je eens dat die engine erbij houden opzich wel ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

TheVMaster schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:09:
[...]

Ik heb jaren lang Avast gebruikt, gratis voor thuisgebruik.
ty, ik zal het straks eens uitproberen. Verder iemand problemen met AVG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Tot op heden ook geen probleem met AVG, draait normaal imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:33:
Ik heb juist m'n Windows 7 Build 7022 gekloond, maar er is wat misgelopen...

Ik krijg, in plaats van de vier bolletjes die tijdens het opstarten een Windows Logo vormen, gewoon het balkje van Windows Vista.

Verder was m'n BootMGR beschadigd (maar dat is met de DVD gefixt) en kon ik niet meer inloggen met m'n eigen profiel, alleen een tijdelijk.

Ook was de explorer.exe enzo beschadigt, maar dat is allemaal verholpen met een "sfc /scannow" uit te voeren.

Alles werkt dus terug, buiten het balkje van Vista, iemand een idee hoe ik dat terug weg krijg ?
Bedankt voor de hulp iedereen... :/

Voor degenen met hetzelfde probleem: http://www.mydigitallife....t-changes-to-vista-style/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:55:
[...]

Bedankt voor de hulp iedereen... :/

Voor degenen met hetzelfde probleem: http://www.mydigitallife....t-changes-to-vista-style/
Begrijp ik daaruit dat je waarschijnlijk met de Vista DVD het gefixt hebt? Zoiets begrijp ik uit de link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Voor mensen met een ssd waarschijnlijk interessant:
http://www.tweaktown.com/...mance_compared/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:58:
[...]
Begrijp ik daaruit dat je waarschijnlijk met de Vista DVD het gefixt hebt? Zoiets begrijp ik uit de link?
Nee, helemaal niet, ik heb gewoon de Windows 7 DVD gebruikt.
Maar het komt waarschijnlijk, zoals het artikel vermeld, omdat ik door het clonen m'n Bootmanager ben kwijtgespeeld.

Maar nu werkt alles weer schitterend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

bozotheclown schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:29:
Ik draaide eerst build 7000 x64 en nu 7048 x64 en er vallen me helaas wel wat dingen op.

In 7000 kon ik mijn printer nog installeren (Lexmark Z2420 wifi inktjet) en mijn scanner ook (Canon Lide 200) alleen had ik het probleempje dat ik met de MS Photoviewer of hie heet dat ding dat standaard bij Win7 zit, niet kon printen. Voor de rest kon ik vanuit elke applicatie printen. Scannen ging ook goed, ook met de Canon software.

Ik 7048 kan ik mijn printer helemaal niet meer aan de praat krijgen, ondanks dat er een driver voor mijn printer bij deze build zit! Mijn scanner werkt maar de Canon software is met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.

Verder werkt alles wat ik geprobeerd heb goed, snel, is build 7048 stabiel.

Heeft iemand anders ervaringen met printers en scansoftware inder 7048?
Ik heb hier een HP PSC 1402 staan, voor deze printer zitten er geen drivers bij Windows, maar Windows kan ze via WUP (Windows Update) wel van MS server halen.

Nadat ik via deze manier printer heb geinstalleerd, gewoon via startmenu naar 'scan' zoeken........... er zit een ingebouwd programma in Windows 7 wat je kan gebruiken met je scanner, werkt toppie (-edit: dat heet dus 'Windows Fax & Scan'

-edit 1: ik zie net dat 7048-32bit op de meeste grote bittorrent trackers begint te verschijnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 291618 op 07-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 286523 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:17:
hier ook problemen met build 7048 x64 en avg. windows werd traag, en als ik op de startknop klikte en vervolgens op "all programs" duurde dit ook heel lang tot soms crash als gevolg.
na verwijderen van AVG probleem opgelost

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13
Je kunt hier trouwens zien dat er ook een Nederlandse beta is :)

http://www.hardware.info/...Y8RpaA/Windows_7_Special/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat is eigenlijk een Engelse beta met Nederlands language pack. :)
Inderdaad, werken bij Microsoft heeft zijn voordelen. Aangezien ik Windows 7 Ultimate draai kan ik (Net zoals dit bij Windows Vista Ultimate kan) Language packs installeren en kiezen in welke taal ik de User Interface wil weergeven. Dit is dus een Beta van de NL Language pack (En dus ook nog niet af, vandaar dat sommige stukken nog in het Engels zijn). Wel heel handig voor de vele Internationale presentaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

waarom onstabiele builds testen? ik deed net het zelfde met longhorn, toen uiteindelijk vista af was, ben ik gewoon afgehaakt en naar osx overgestapt, tis gewoon tijdverspilling zeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 18:55
Praat jij maar verder, het is niet dat je eventjes naar osx kan overstappen. Niet iedereen heeft daar het budget voor.
Ik vind Windows 7, heel netjes werken op mijn 4 jaar oud Aldi-laptopje. Dat kan ik van osx niet zeggen, ik krijg het niet geïnstalleerd.

[ Voor 36% gewijzigd door t-town op 08-03-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik gebruik momenteel Avast Home, en die werkt eigelijk super.
Anoniem: 147672 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:13:
waarom onstabiele builds testen? ik deed net het zelfde met longhorn, toen uiteindelijk vista af was, ben ik gewoon afgehaakt en naar osx overgestapt, tis gewoon tijdverspilling zeg ik
Liever onstabele build testen, wat gratis is dan 2000+ euro betalen voor hardware die onstabiel is.

* Snake verwijst naar de problemen met de grafische kaart.

[ Voor 78% gewijzigd door Snake op 08-03-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zullen we hier geen OS flamewars gaan beginnen a.u.b.?

Dank u voor de aandacht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zit hier nog steeds met de oude 7022 build opgescheept, want ik heb maar een 1Mbit internetverbinding, en buren worden het beu dat ik files op hun internet binnenhaal van +4GB... :+

Ik zit echter met een bekend probleem.
Firefox kan veel bestanden niet downloaden, omdat hij niet genoeg rechten daartoe heeft.
Ik kan zelf, ook al ben ik owner, de bestanden ook niet verwijderen, pas na een reboot.

Ik weet zeker dat het al eens gepost is in één van de fora, maar kan het niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:13
Wat doen jullie trouwens voor de rest met windows 7 , testen jullie ook features zoals brache cache en direct access ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Ik heb zojuist even build 7048 op mn laptop geinstalleerd, maar wanneer ik de naam van het administrator account probeer te veranderen, krijg ik de error: "An extended error has occurred. Failed to save Local Policy Database". Zijn er nog anderen met hetzelfde probleem? Kan me tenminste niet herinneren hier problemen mee te hebben gehad bij build 7000..

Voor de rest merk ik weinig van de overgang van 7000 naar 7048 (wat opzich geen slecht iets is :))

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 15:00
kan je win7 niet op een esata schijf installeren? ik heb maar 1 laptop hdd met vista erop, kon geen andere partitie maken, dus ik wou hem op mn 750gb externe ESATA hdd installeren, kan hem wel kiezen, maar dan na de installatie krijg ik een 0xc000000e over winload.exe als ik win7 kies :(

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Petervanakelyen schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:01:
Ik zit echter met een bekend probleem.
Firefox kan veel bestanden niet downloaden, omdat hij niet genoeg rechten daartoe heeft.
Ik kan zelf, ook al ben ik owner, de bestanden ook niet verwijderen, pas na een reboot.

Ik weet zeker dat het al eens gepost is in één van de fora, maar kan het niet meer vinden...
Yep. Ik heb dit voorheen gemeld met deze post. Ik ben er nog niks over tegen gekomen. Wel lijkt het erop dat het probleem zich voor doet wanneer je Windows er een tijdje op hebt staan. Ik dacht eerst een fix gevonden te hebben maar het probleem bleef zich helaas voordoen. Ik ben zelf niet technisch genoeg om dit dieper uit te vogelen dus kan alleen maar hopen dat dit probleem verholpen is met de tijd dat de RTM het licht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
bunneh schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:15:
Wat doen jullie trouwens voor de rest met windows 7 , testen jullie ook features zoals brache cache en direct access ??
Ik installeer allerlei programma's die ik al of niet nuttig vind en kijk of het allemaal goed werkt. Ook bijvoorbeeld een printer delen over het netwerk met een XP 32-bit pc (werkt niet) en diverse multimedia-apparaten. Verder doe ik ook niet moeilijk over de veelheid aan processen die draaien en het aantal programma's in het notificatiegebied. Gewoon de computer voor dagelijkse en niet-alledaagse dingen gebruiken. Ik loop wel hier en daar tegen dingen aan, en daarvan doe ik feedback en zoek ik oplossingen voor.
Voor het echte testen van functionaliteit en prestaties zoals netwerkdoorvoer en de snelheid van de harddisk en geheugen heb ik niet alle tooltjes.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Ik heb Windows 7 op mijn PC (7000) en laptop (7022) die ik dagelijks gebruik. Vaak kom ik kleine dingetjes tegen die net wat beter kunnen en daar stuur ik dan meestal een Feedback report voor.

Voor de rest vind ik het leuk en interessant om het verloop van ontwikkeling te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb build 7022 op mijn Acer Aspire 3681. Standaard waren alle drivers al geinstalleerd maar wanneer ik mijn oordopjes inplug krijg ik er geen geluid door. Heb wat met de settings liggen spelen maar niets werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
timskiej schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:42:
Ik heb build 7022 op mijn Acer Aspire 3681. Standaard waren alle drivers al geinstalleerd maar wanneer ik mijn oordopjes inplug krijg ik er geen geluid door. Heb wat met de settings liggen spelen maar niets werkte.
Ik had dat ook op mijn Toshiba. Het installeren van de Vista drivers verhielp dit. Volgens mij is het een bekend probleem en zou verholpen moeten zijn in de RC release van 7.
29. Improving the headphone experience

Customers informed us that sometimes their audio streams did not properly move from the default speakers to their headphones. The fix required an update to the algorithm we use to detect new devices. In RC the transition works more reliably.

[ Voor 38% gewijzigd door ndsc op 09-03-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik was net dit aan het lezen:
http://blogs.msdn.com/e7/...edback-and-follow-up.aspx
That was already in the works before this discussion and doing this prevents all the mechanics around SendKeys and the like from working. Second, changing the level of the UAC will also prompt for confirmation.
Ik denk niet dat de 7048 de RC is. Want als ik het niveau van het default naar 1 stapje lager zet, krijg ik GEEN melding. Enkel als ik vanaf het hoogste niveau lager wil moet ik op toestemming geven.

Dus ofwel doe ik iets fout, ofwel zit het nog niet in de RC, ofwel is 7048 niet de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 21:00

Grozno

acts without consequence!

Ik kwam tegen dat bij Windows 7 het kunnen starten van apps via Winkey + cijfer een nieuwe feature is, maar hebben mensen hier die shortcut al eens geprobeerd onder vista?

Als ik namelijke in Vista Winkey + 1 indruk start de eerste app uit mijn Quicklaunch. Zo nieuw is dat dus niet ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Grozno schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:51:
Ik kwam tegen dat bij Windows 7 het kunnen starten van apps via Winkey + cijfer een nieuwe feature is, maar hebben mensen hier die shortcut al eens geprobeerd onder vista?

Als ik namelijke in Vista Winkey + 1 indruk start de eerste app uit mijn Quicklaunch. Zo nieuw is dat dus niet ;)
Niemand zegt dat dát nieuw is, dat is er al langer (misschien zelfs sinds XP). Maar ze hebben die functie uitgebreid. Dat is wel nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

Als je (build 7048) resumed from hibernation.... dan ratelt je machine nog even na (een paar minuten), ondanks dat je wel al heel snel je desktop ziet...

Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Anoniem: 291618 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:31:
Als je (build 7048) resumed from hibernation.... dan ratelt je machine nog even na (een paar minuten), ondanks dat je wel al heel snel je desktop ziet...

Waarom is dit?
Cache flushen? Geheugenbeheer? Wat zie je in je Task Manager bij Processes als je de kolommen van I/O bytes aanzet? Welke processen hebben een hoog processorgebruik?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:05
Anoniem: 291618 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:31:

Waarom is dit?
Mijn build 7000 doet dat ook. Hij is dan het hele ram weer vol aan het gooien met cache.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Probeer het eens te testen met Superfetch uitgeschakeld, dan kan je meteen kijken of dat de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat is er in windows 7 zo bijzonder anders aan het netwerk dan in win xp ?

Ik heb op mn pc en mn laptop een XP/Win7 Dual boot.

In xp werkt mn netwerk en internet prima. En in Win7 werkt na het verlopen van de eerste DHCP lease na de instal ( 2 weken ongeveer) niets meer. Enigste wat dan nog werkt om netwerk/internet weer wekend te krijgen is een reinstall. Dit gebeurt nu voor de 3e reinstall op rij na die 2 weken dus.

Als ik nu dus win7 boot heb ik geen netwerk, boot ik op dezelfde machine XP dan werkt alles.

Handmatig instellen werkt ook allemaal niet.

Volgens win7 mis ik een DNS,Gateway en een Hostname.

Ik heb vanalles geprobeerd en google heeft ook niet geholpen. Iemand dit ook meegemaakt of een idee waar het aan kan liggen?

Dit is op Build7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Mensen, ik heb mijn win7 al een tijdje niet gebuikt...

Is er iets ondertussen aan de tdx.sys BSOD i.c.m. NAS en een antivirus gedaan? Ook mensen met een 7048 build? Ik heb zelf build 7000.

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_7048_02_07.jpg

_/-\o_

Dit wil ik zien, als je IE uninstallt hebt, en nog geen Fx erop hebt gezet, gewoon geen stiekum toch opkomen van IE.....

http://www.winsupersite.com/win7/win7_7048_02.asp Paul vindt het painfull om Win7 te zien met alles uninstallt (wat uninstallt kan worden), ik vind het een zegen.... ik hoef die Search niet hoor, die gaat ermooi af.

Nooit meer die custom cd'tjes, nou heb ik dat nooit wat gevonden, maar op FTD vind je ze wekelijks. Vlite kan nu wel inpakken, waarvoor is dat nog nodig? ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 09-03-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 07:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:44:
http://www.winsupersite.com/win7/win7_7048_02.asp Paul vindt het painfull om Win7 te zien met alles uninstallt (wat uninstallt kan worden), ik vind het een zegen.... ik hoef die Search niet hoor, die gaat ermooi af.
Dat zegt ie helemaal niet. Hij zegt dat het painful is dat de search in het startmenu niet meer werkt als je alles uninstallt. Kan ik 'm niet anders dan gelijk in geven, zinloze zoekbalkjes zijn redelijk stupide.
And removing Windows Search kills Start Menu Search, which is painful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
DizzyWeb schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:07:
[...]

Dat zegt ie helemaal niet. Hij zegt dat het painful is dat de search in het startmenu niet meer werkt als je alles uninstallt. Kan ik 'm niet anders dan gelijk in geven, zinloze zoekbalkjes zijn redelijk stupide.

[...]
eh...
als ik hier kijk zie ik toch echt dat het zoekbalkje weg is:
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/win7_7048_02_06.jpg dus geen zinloos zoekbalkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waar zie jij een loos zoekbalkje dan in de screenshots? Hij zegt dat die het painfull vindt dat ook uit het startmenu de Search geheel gedumpt is. Verder zegt die in zijn intro dat het "not pretty " is, alles uninstallt, zonder precies te zeggen wat er allemaal niet pretty is. Ach, in de RTM zal veel van die ugliness wel weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 07:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Ah, okay, mijn fout. Beetje knullig omschreven dan.

Hmm, beetje vreemd. Je verwijdert de search en dan zeg je dat het painful is dat de search dan niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hmm, Windows 7 ziet er wel mooier uit zonder die 'Search Library' optie in elke map.

Ik wil wel kunnen zoeken dmv Start Menu, maar ik zou graag die zoekoptie (rechtsbovenaan) willen verbergen.
Iemand een idee hoe dat gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 08-07 17:44
Draai al een paar weken Windows 7, en ik ben zeer tevreden! :) Vooral het snelle opstarten is een verademing!
Helaas heb ik wel een probleempje, als m'n laptop niet aan de lader hangt, draaien mn spellen met zeer weinig FPS. Als ik vervolgens de lader eraan hang, draaien de spellen veel beter. Het gekke is dat ik bij 'Energiebeheer' alle instellingen voor de Accu als op Stroom aan elkaar gelijk heb gesteld. Ook heb ik nieuwe drivers geprobeerd(182.08 voor NVidia Quadro FX550). Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Snake schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:23:
[...]

MSN in compatibiliteitsmodus en dan dat MSN icoontje dat je vermeld slepen naar de zichtbare iconen, zo werkt het net als vroeger en dat vind ik handiger werken dan dat extra vakje. Ik wil het binnenkort nog wel eens proberen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

anandus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:58:
Niemand zegt dat dát nieuw is, dat is er al langer (misschien zelfs sinds XP). Maar ze hebben die functie uitgebreid. Dat is wel nieuw :)
Misschien dom van mijn kant. Maar wat nou als je meer dan 10 icons in de balk hebt? Je hebt van Windows-toets + 1 tot 9 (of 0) tot je beschikking.
Niet dat ik me voor kan stellen dat je zoveel in de taakbalk frot, maar goed....je weet nooit. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@peter: dat zal wel niet kunnen, misschien is dat wat Paul bedoelt met ugly, Ms zal waarschijnlijk geen perfecte customisable uninstall gaan inbouwen, helaas maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Hij toont aan met alles uit te schakelen dat het niet meer mooi en leuk wordt, als je niets zou uitschakelen zou je dat ook niet kunnen tonen.
Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:44:
ik hoef die Search niet hoor, die gaat ermooi af.
TaraWij in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Waarom hoef je Search niet? Ik kan me niet voorstellen dat iemand totaal nooit zoekt op zijn systeem, dat werkt toch veel efficiënter dan zelf naar het te zoeken bestand of iets dergelijks te navigeren?
_the_crow_ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:35:
[...]
Misschien dom van mijn kant. Maar wat nou als je meer dan 10 icons in de balk hebt? Je hebt van Windows-toets + 1 tot 9 (of 0) tot je beschikking.
Niet dat ik me voor kan stellen dat je zoveel in de taakbalk frot, maar goed....je weet nooit. :P
Je kan programma's die via hotkeys te besturen zijn links indelen en programma's die eerder met de muis te besturen zijn rechts indelen, verder heb ik zelf 10 gepinte iconen dus heb ik deze praktijk tot zover nog niet toegepast. (De andere iconen klik ik gewoonlijk aan)

[ Voor 47% gewijzigd door TaraWij op 09-03-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik zoek werkelijk hooguit 1x per jaar, en dat zijn onbelangrijke searches ook. En nu kan ikm mooi GoogleSearch installen, maar of ik dat wil..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:40:
Ik zoek werkelijk hooguit 1x per jaar, en dat zijn onbelangrijke searches ook. En nu kan ikm mooi GoogleSearch installen, maar of ik dat wil..... :/
Je gebruikt de zoekbalk in het startmenu ook niet? Dat ding vind ik werkelijk ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:40:
Hoe werk jij dan efficiënt? Of maakt het jou niet uit dat het langer duurt om dingen zelf op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, ik loog, ik zoek weleens in mp3's , verder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
ndsc schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:45:
[...]

Ik had dat ook op mijn Toshiba. Het installeren van de Vista drivers verhielp dit. Volgens mij is het een bekend probleem en zou verholpen moeten zijn in de RC release van 7.

[...]
Heb de Vista Realtek drivers vanaf de Acer website geïnstalleerd maar nog steeds geen geluid door men koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:35:
@peter: dat zal wel niet kunnen, misschien is dat wat Paul bedoelt met ugly, Ms zal waarschijnlijk geen perfecte customisable uninstall gaan inbouwen, helaas maar dat was te verwachten.
Als je de Windows Search verwijdert, dan zal je idd. niet meer kunnen zoeken met MS tools, maar ik wil gewoon Windows Search laten staan, en die zoekbalkjes rechtsbovenaan in de mappen verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja en dat kan dus niet lijkt mij, hoe moeten wij dat weten, deze build is net uit... Zoek het uit en verblijdt ons met de uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Joni schreef op zondag 08 maart 2009 @ 21:11:
Dat is eigenlijk een Engelse beta met Nederlands language pack. :)

[...]
Correctie met een half-af Nederlands Language Pack :+
Als ik nu een Win2k8 R2 Server had staan en veel tijd over had ;) dan zou ik Direct Access wel willen testen, maar helaas pindakaas beschik ik niet over extreem veel vrije tijd :+ Maar dit zijn wel zaken die ik eens van wat dichterbij wil bekijken....
TaraWij schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:47:
[...]

Hoe werk jij dan efficiënt? Of maakt het jou niet uit dat het langer duurt om dingen zelf op te zoeken?
Misschien gebruiken die mensen de computer alleen maar om de browser te starten en te gaan internetten!? :+ Ach..ik zou niet meer zonder de search willen...pff..wat scheelt me dat een boel tijd bij het zoeken en/of starten van programma's/documenten etc...

[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[..dubbelpost..]

[ Voor 131% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2009 21:11 . Reden: dubbelpost... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounti_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 12:42
Hier ook mijn probleemje maar posten dan.....

Ik kan niets meer met mijn geopende vensters doen. Sluiten (dmv kruisje) mini-maximaliseren/ verplaatsen... Niets doet het meer... Als ik nu een venster geopend heb, moet ik deze sluiten via de taakbalk.... Waarschijnlijk heb ik zelf iets verkeerds gedaan, maar heb geen idee wat.... Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, want dit werkt toch wel vrij lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier mensen die W7 beta gebruiken met (naast hun monitor) een 1080p TV via HDMI? In W7 wordt de TV wel herkend maar wordt het beeld niet direct beeldvullend op m'n TV getoond, in tegenstelling tot XP waar dat wel direct goed gebeurd.
Het lukt me wel om het bureaublad uit te breiden naar een tweede scherm (de TV) en deze op 1920*1080 in te stellen maar ik wil het beeld clonen met een volledig beeld op m'n TV.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 09-03-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Dat zal je video driver zijn. Ik weet dat iig de Catalyst drivers onder Vista en Win7 standaard op Underscan staan zodat je iig 100% zeker alles in beeld hebt. (I.m.v. randen die kunnen missen omdat sommige TV's standaard Overscan toepassen.) In de Catalyst Control Panel kun je daarna de Underscan d.m.v. een slider uitschakelen.

Ik neem aan dat het bij NVIDIA vergelijkbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:18
_BluRP_ schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:39:
Hier ook mijn probleemje maar posten dan.....

Ik kan niets meer met mijn geopende vensters doen. Sluiten (dmv kruisje) mini-maximaliseren/ verplaatsen... Niets doet het meer... Als ik nu een venster geopend heb, moet ik deze sluiten via de taakbalk.... Waarschijnlijk heb ik zelf iets verkeerds gedaan, maar heb geen idee wat.... Iemand een iedee hoe ik dit op kan loosen, want dit werkt toch wel vrij lastig...
Ik had dit ook toen ik een nieuwe gebruiker had gemaakt (niet met beheerdersrechten). Geen oplossing tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounti_R
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 12:42
lullebakman schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:32:
[...]

Ik had dit ook toen ik een nieuwe gebruiker had gemaakt (niet met beheerdersrechten). Geen oplossing tegengekomen.
Ok, ...

Maar ik had nog geen andere gebruikers toe gevoegd... Ik heb ook nog niemand gehoord die dit probleem ook heeft/had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb net Vista teruggezet. Teveel gezeik met Visual Studio 2008, en dat ie geen schrijfrechten had.

Snake in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Iemand hier al eens over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Maakt Windows 7 niet automatisch een extended partition aan? :X Ik heb nu vier partities en wilde er graag een vijfde bij (heb nog 40GB vrije ruimte die niet gepartitioneerd is), de diskmanager van Windows 7 loopt te zeiken over een maximum van 4 primary partitions. Nu moet ik dus een partitie verwijderen en een extended partition maken, weet iemand hoe je dat in Windows 7 bereikt? In Windows XP deed het OS dit automatisch al 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je kan ook 1 partitie stretchen en die 40gb extra geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 19:12
Snake schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 03:26:
Ik heb net Vista teruggezet. Teveel gezeik met Visual Studio 2008, en dat ie geen schrijfrechten had.

Snake in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Iemand hier al eens over nagedacht?
Dit kwam ik tegen op http://windows7news.com/f...1038.msg3615.html#msg3615

Ik zal is kijken of ik het screenshot kan vinden wat de onderstaande tekst.

Not seen yet but this is the latest info:
The chinese site windows 7 en.cn has posted the screenshot of Windows 7 build 7062.
The screenshot states it to be version 6.1.7062.0 and was compiled on 7th March 2009 at 12:45.
The authenticity of this version of Windows7 is not verified,though if true it would definitely be one of the closest build to the RC version which would be released to public.
Already both the 32 bit and 64 bit version of Windows7 build 7048 has been leaked on net and their has been reports about the builds 7051,7074,7056 though their is no confirmed news about these builds too.

Afbeeldingslocatie: http://www.windows7en.cn/Win7News/UploadFiles_7618/200903/2009030720180187.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mils op 10-03-2009 11:16 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://xtreview.com/id-1734-v-Windows-7-7048-32bit.htm

eerste benches zijn binnen, let wel op je kan niet je build7000 keys gebruiken als je upgrade!
volgens reacties van mensen op tpb

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 10-03-2009 11:29 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ghostrider schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:28:
http://xtreview.com/id-1734-v-Windows-7-7048-32bit.htm

eerste benches zijn binnen, let wel op je kan niet je build7000 keys gebruiken als je upgrade!
volgens reacties van mensen op tpb
Kan wel...ik heb gwn een upgrade gedaan. Key niet veranderd maar toch gevalideerd door MS :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.