[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.440 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:31:
[...]

volgens mij gaat dat gewoon over de RC build...die komt toch gewoon rond (eind) april....
10 april :)
(dacht ik?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die officiele RC build, komt ie ook weer zo publiek uit als de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

13. Trimming sound schemes to help performance
We know our customers care about performance. We discovered that by just trimming the shutdown and logoff WAV files, we could save up to 400 ms. Every little bit counts.

Moet je dat zelf doen, of bedoelen ze dat MS dit heeft aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SideShow schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:48:
13. Trimming sound schemes to help performance
We know our customers care about performance. We discovered that by just trimming the shutdown and logoff WAV files, we could save up to 400 ms. Every little bit counts.

Moet je dat zelf doen, of bedoelen ze dat MS dit heeft aangepast ?
MS heeft dit aangepast voor de RC build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
PWM schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:32:
Overigens is het inderdaad policy dat er niet gesproken dient te worden over dit soort zaken
Waar kan ik ergens dit beleid ter discussie stellen? Ik ben regelmatig officiëel betatester en veel dingen vallen niet onder een NDA en kunnen dus gewoon besproken worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Moet je dit filmpje eens kijken, daarin zit (o.a.) een grafiekje waarin ze meten hoe lang het duurt wanneer je op de start-button klikt en wanneer het menu dan uiteindelijk uitklapt ... om de user experience zo ultiem mogelijk te laten zijn.

http://technet.microsoft....459187.aspx?ITPID=istream

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://blogs.msdn.com/e7/...nges-from-beta-to-rc.aspx

Hier trouwens een update met wat ze allemaal hebben aangepast voor de RC. Ik begin wel erg benieuwd te worden.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is iedereen het er dus nu over eens dat de 5057 niet de RC is ?
En welk buildnummer zou de échte RC dan wel hebben ?

Kan namelijk niet wachten tot 10 april :p
Ben echt enthousiast, en ook omdat er echt rekening is gehouden met de Feedback die we heb gegeven.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PWM schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:32:
Overigens is het inderdaad policy dat er niet gesproken dient te worden over dit soort zaken, maar word er gewoon een oogje dichtgeknepen.
Die harde regel is er met de laatste herziening van het Windows Clients - Beleid niet teruggekomen? :)

Wat wel zo is dat we mogen verwachten dat je je gezond verstand gebruikt als het om posten van materiaal gaat wat
1) niet officieel vrijgegeven is door $leverancier
2) onder NDA staat
Dat is dan ook in de meeste gevallen afdoende.

Alhoewel sommige reacties hier wel weer boekdelen spreken zeg...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hoe 'anders' is Win7 wat betreft opslag van instellingen en rondslingerende files van programma's (application data, local files etc) tov XP? Is er iemand die zijn programma's en instellingen probeert te delen tussen verschillende Windows versies?

Ik heb nu mijn "Documents and Settings" en "Program Files" op een andere schijf. Als ik iets verpruts of als XP vervuilt raakt zet ik een klein image terug. Ik draai (soms) Vista van een andere partitie, en sommige programma's (zoals Adobe CS3) draaien dan ook gewoon zonder aparte installatie (wat trouwens volgens mij ook niet kan). Andere programma's werken na het kopiëren van een stukje registry. Documenten deel ik met junctions (ntfs). Of ik ook Application Data etc kan delen heb ik nog niet durven proberen, maar zou wel mooi zijn. Anyway dat is Vista. Iemand dergelijke ervaringen met Windows 7?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:50:
Hoe 'anders' is Win7 wat betreft opslag van instellingen en rondslingerende files van programma's (application data, local files etc) tov XP? Is er iemand die zijn programma's en instellingen probeert te delen tussen verschillende Windows versies?

Ik heb nu mijn "Documents and Settings" en "Program Files" op een andere schijf. Als ik iets verpruts of als XP vervuilt raakt zet ik een klein image terug. Ik draai (soms) Vista van een andere partitie, en sommige programma's (zoals Adobe CS3) draaien dan ook gewoon zonder aparte installatie (wat trouwens volgens mij ook niet kan). Andere programma's werken na het kopiëren van een stukje registry. Documenten deel ik met junctions (ntfs). Of ik ook Application Data etc kan delen heb ik nog niet durven proberen, maar zou wel mooi zijn. Anyway dat is Vista. Iemand dergelijke ervaringen met Windows 7?
Ik zou zoiets niet aandurven.
Ongeacht OS, zou ik niet zomaar programma's zonder installatie draaien, maar dat is mijn mening :)

Voor je documenten is het overigens geen probleem, die kan je gewoon in een library includen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 14:12
Is het overigens nieuw dat je nu o.a. bij het installeren onderaan ook ziet wat er 'allemaal' wordt gedaan...

Dus bijvoorbeeld bij het kopieeren van de windows files niet alleen meer bovenaan het aantal procenten staat maar ook onderaan hoeveel mb er is gekopieerd van het totaal e.d.

Iemand dit opgevallen...(zie het nu voor het 'eerst' in build 7057)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

alt-92 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:30:
[...]

Die harde regel is er met de laatste herziening van het Windows Clients - Beleid niet teruggekomen? :)
Vaker lezen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gusev schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:29:
Is het overigens nieuw dat je nu o.a. bij het installeren onderaan ook ziet wat er 'allemaal' wordt gedaan...

Dus bijvoorbeeld bij het kopieeren van de windows files niet alleen meer bovenaan het aantal procenten staat maar ook onderaan hoeveel mb er is gekopieerd van het totaal e.d.

Ik deed voor het eerst een upgrade, dus dacht dat het daarbij hoorde, maar het was mij inderdaad opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Toevallig dat ik het ook voor het eerst bij een update heb gehad :), dus wellicht is het bij een schone installatie weggelaten, misschien kan iemand dat bevestigen/ontkrachten...

edit:

Ik denk dat ze het welkomsscherm nog gaan/moeten updaten, want ik vind het jammer dan de groene lijn soms net achter je tekst te zien is, waardoor je bij het lezen toch wordt afgeleidt...super ini mini dingetje, maar toch blijft het irritant...Ze hebben de positie van de usericon namelijk al naar beneden bijgesteld, want die kwam er anders precies overheen...dus ze zijn de 'wallpaper' nog aan 't tweaken denk ik :P

[ Voor 55% gewijzigd door Gusev op 13-03-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 15-09 21:53
Heeft iemand hier de 7057 al draaiende? Ben nog steeds bezig met downloaden van 1 seed (van 160 :X )

edit: 57 dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door thecompany op 13-03-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

thecompany schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:33:
Heeft iemand hier de 7056 al draaiende? Ben nog steeds bezig met downloaden van 1 seed (van 160 :X )
7056 8)7 Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien nog even ten overvloede:
Intermediate Builds die niet officieel publiekelijk zijn vrijgegeven door Microsoft worden doorgaans voor specifieke zaken/bugfixes released.
Dit geeft dus ook geen garanties op wel of niet aanwezig zijn van feature X, Y, of Z of de werking daarvan.
Oftewel:
Your mileage may vary, it may blow up your computer, abscond with your wife/girlfriend, toss your cookies or just work fine.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ja, ik heb zojuist geupgrade van 7022. Behalve dat m'n audio niet meer werkt, de oplossing om dit probleem op te lossen door het automatisch herinstalleren van de driver helpt niet, krijg ik nog wat meldingen bij het starten van Windows. Voor de rest kan ik er nog niets zinnigs over zeggen... (32-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:45:
Misschien nog even ten overvloede:
Intermediate Builds die niet officieel publiekelijk zijn vrijgegeven door Microsoft worden doorgaans voor specifieke zaken/bugfixes released.
Dit geeft dus ook geen garanties op wel of niet aanwezig zijn van feature X, Y, of Z of de werking daarvan.
Oftewel:
Your mileage may vary, it may blow up your computer, abscond with your wife/girlfriend, toss your cookies or just work fine.
LOL....maar inderdaad ten overvloede ;) We zijn toch hier voor 99% toch ITers die weten wat ze doen.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is het iemand trouwens ook opgevallen dat IE8 (althans, op mijn systeem) werkelijk razendsnel is? Ik heb hier ook andere browsers op mijn systeem, maar geen 1 geeft mij het snelle gevoel van IE8 nu geeft, Safari komt in de buurt. Hoe is het mogelijk dat uit tests IE8 altijd zo slecht presteert?

/7057 heb ik het dus over :)

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-03-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:26:
Is het iemand trouwens ook opgevallen dat IE8 (althans, op mijn systeem) werkelijk razendsnel is? Ik heb hier ook andere browsers op mijn systeem, maar geen 1 geeft mij het snelle gevoel van IE8 nu geeft, Safari komt in de buurt. Hoe is het mogelijk dat uit tests IE8 altijd zo slecht presteert?
In build 7057 bedoel je!? In de 7000 build vond ik hem om te huilen zo slecht..., maar sinds build 7022 werkt hij redelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Hebben meer mensen last van de nforce drivers? zolang ik enkel de smbus drivers installeer gaat het prima maar als ik mediashield erop zet krijg ik een bsod bij het opstarten.
installeren was in vista-compibaliteits modus.

hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:52
Ik hoorde op mijn werk dat Windows 7 eigenlijk al stabieler draait als Vista en momenteel prima te gebruiken is als primair besturingssysteem? Wat is jullie ervaring?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat wel erg snel met die builds. November 2009 lijkt nog ver af (nog 8 maanden). Hoe je het keert of draait, windows 7 is reeds in de 7000 build erg stabiel.

/me droomt hardop van een release voor de zomer (juli is perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ephymerous schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:58:
Ik hoorde op mijn werk dat Windows 7 eigenlijk al stabieler draait als Vista en momenteel prima te gebruiken is als primair besturingssysteem? Wat is jullie ervaring?
TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:34:
[...]

In build 7057 bedoel je!? In de 7000 build vond ik hem om te huilen zo slecht..., maar sinds build 7022 werkt hij redelijk...
In build 7000 zat toch ook niet de uiteindelijke versie van IE8 in? Die is pas in een latere build gekomen dacht ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 18:16
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:59:
Ik denk nog steeds dat een 7-7-2009 release er wel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Anonnymous! schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:47:
Hebben meer mensen last van de nforce drivers? zolang ik enkel de smbus drivers installeer gaat het prima maar als ik mediashield erop zet krijg ik een bsod bij het opstarten.
installeren was in vista-compibaliteits modus.

hebben meer mensen hier last van?
Ik installeer enkel de nForce drivers van Windows Update, heb het nog niet gewaagd om de echte nForce drivers voor Vista te installeren, het werkt zo prima...
Ik gebruik het al sinds de 6xxx builds, en het draait prima stabiel.
Ik gebruik het trouwens zelf ook als Main OS.
Je moet er echter wel tegen kunnen dat je regelmatig moet upgraden, en feedback reports moet sturen.
Het gaat wel erg snel met die builds. November 2009 lijkt nog ver af (nog 8 maanden). Hoe je het keert of draait, windows 7 is reeds in de 7000 build erg stabiel.

* Petervanakelyen deelt atarax droom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@pwm: zo slecht is IE ook niet, mijn ervaring is dat het best rap is. Die antieke trident engine heeft nog wat lucht blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter

* TheVMaster hoopt dat ook en op een launchparty voor augustus :+

Zul je net zien dat Windows 7 voor de zomer uitkomt, er een launchparty komt en ik dan op vakantie ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:20:
[...]

* TheVMaster hoopt dat ook en op een launchparty voor augustus :+

Zul je net zien dat Windows 7 voor de zomer uitkomt, er een launchparty komt en ik dan op vakantie ben :(
Ik zal je wel een goodybag opsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:22:
[...]

Ik zal je wel een goodybag opsturen ;)
Ja maar.....'k heb een auto vol met meerijders :+

offtopic:
Bij de Vista launch was m'n vrouw (toen nog vriendin), m'n pa en een goed vriend mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
@Vmaster: nou en? Dan betaal je toch voor de verandering eens voor je Windows?? Moet toch geen probleem zijn voor een diehard fan als jij?

Of ben je toch niet zo een fan als het om prijsbeleid gaat? :+ Niet dat ikdat wel ben, want qua poen en Ms... :r

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 13-03-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 05:42
Hmm, bij het upgraden van build 7048 naar 7057 geeft de setup de volgende foutmelding:
These devices might not work properly after the upgrade. Before upgrading, we recommend updating the drivers for these devices. Cancel the upgrade, open Control Panel and search for "updated device drivers", or go to the device manufacturer's website to search for updated drivers.
o Keyboard Filter
Straks maar weer eens een verse install proberen (maar eerst alles weer backupen :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet het niet hoor, maar als je ziet dat we nu al aan deel 5 toe zijn, lijkt het je dan niet logisch dat je inmiddels meer dan genoeg info uit die topics kan halen?

Echt, dit nu nog op deze manier vragen getuigt wel van verdomde weinig inzet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Net build 7057 geinstalleerd, draait opzich prima...alleen jammer dat Eset Nod32 niet meer werkt, bij vorige builds werkte die 100% prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:24:
[...]

Ja maar.....'k heb een auto vol met meerijders :+

offtopic:
Bij de Vista launch was m'n vrouw (toen nog vriendin), m'n pa en een goed vriend mee...
Voor als je op vakantie bent, bedoelde ik...
Sjah schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:26:
@Vmaster: nou en? Dan betaal je toch voor de verandering eens voor je Windows?? Moet toch geen probleem zijn voor een diehard fan als jij?

Of ben je toch niet zo een fan als het om prijsbeleid gaat? :+ Niet dat ikdat wel ben, want qua poen en Ms... :r
Het was de bedoeling om het dus gratis op te sturen, op je vakantiebestemming kan Windows 7 ook kopen in de winkel anders :p

En ik ga ook proberen zo veel mogelijk mensen mee te nemen, natuurlijk ;)
Sjah schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:42:
[...]

Ja in HongKong, als je daar mocht zijn, zal je hem vinden voor 5 euro. Of die legaal is, is een tweede.... ;)

Ja ik neem ook 1 makker mee, misschien 2.
OK, dus even ter verduidelijking @TheVMaster: als je op vakantie bent, en je mist daardoor de Windows 7 launch, zal ik je wel gratis een goodybag opsturen (heb er dan toch 6 B) )

@Sjah: snap je het nu nog niet ? :P

Maar ik hoop dat ik er wel tijdig achter kom, niet dat ze de datum een uur op voorhand op een beveiligde site zetten die max. 2kb/s. haalt, zoals toen bij de download van de bèta :X

* Petervanakelyen denkt terug aan de beroemde nacht van de F5 toets...

[ Voor 29% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-03-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:39:
[...]

Het was de bedoeling om het dus gratis op te sturen, op je vakantiebestemming kan Windows 7 ook kopen in de winkel anders :p
Ja in HongKong, als je daar mocht zijn, zal je hem vinden voor 5 euro. Of die legaal is, is een tweede.... ;)

Ja ik neem ook 1 makker mee, misschien 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb 7000 geupgrade naar 7057 op mijn laptop en desktop van 7000-->7022-->7048-->7057

- Startmenu de pinned programs zijn allemaal "weg" maar als ik ze opnieuw toevoeg krijg ik overal een (2) achter de programma naam dus ze zijn er wel nog ergens in cyber space, dit gebeurde op beide computers alleen met 7057.

- Netwerk shares benaderen gaat niet alleen als beide pc's in w7 zijn zien ze elkaar , W7 ziet geen XP shares ook zag ik dat je nu kan kiezen tussen 128 bit encryption en 40/56 encryption (wat geen verschil maakte) in network&sharing center/ advanced sharing settings.

- Veel netwerk en homegroup gerelateerde services heb ik gedisabled (op me desktop), opzich is het niet vreemd na een upgrade dat bijna alles weer op auto start staat maar in 7057 staat homegroup en veel network bla services op manual start, wat niet loopt krijg ik ook niet gestart misschien vandaar die wazige share problemen alhoewel dit prima werkte in vorige upgrades.

- Netwerk icoon weg, kan niet opnieuw toevoegen want de optie is greyed out, desktop was ie ookw eg maar de optie is niet grijs.

Verder loopt het goed, ik hoop alleen dat het inlog/shutdown menu nog veranderd met die poepvlieg wat nu verward rondvliegt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:37:
Net build 7057 geinstalleerd, draait opzich prima...alleen jammer dat Eset Nod32 niet meer werkt, bij vorige builds werkte die 100% prima.
versie 4 gebruiken die werkt prima

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Ik gebruik het net pakweg bijna 2 maanden en ik kan niets anders zeggen dat ik heel tevreden ben met Windows 7. Bij mij draait alles en soms kom ik een kleine bug tegen maar die is dan absoluut niet relevant voor de rest van het systeem, oftewel daar merk ik dan niets van.
Ik draai Windows 7 op een HP laptop en alles werd gelijk herkend en geïnstalleerd. De enigste, vervelende, bug die ik nu heb (en in de vorige versies ook al had, is dat als de laptop in slaapstand is gegaan en ik de laptop weer opstart, de netwerkverbindingen niet meer werken. Wat ik dan moet doen is het systeem helemaal uitzetten en dan weer opstarten. Maar gelukkig gaat dit lekker snel!

Dus als primair besturingssysteem? Bij mij wel, ik draai er geen ander systeem meer 'naast'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Powershell schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:54:
[...]

versie 4 gebruiken die werkt prima
2.7 doet het ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Wat gebruiken jullie voor het afspelen van Bluray schijfjes onder Windows 7? Ik ben nu in de weer met PowerDVD en voorlopig werkt het allemaal voor geen meter. Ik ben even aan het stoeien geweest met wat "piraten" versies aangezien de PowerDVD op de OEM DVD het helemaal vertikt om te installeren.

Zijn er goeie gratis alternatieven op WinDVD en PowerDVD die een beetje werken? Veel van die onzin werkt gewoon niet op 7.

---

Ik heb mijn OEM versie geinstalleerd gekregen maar wanneer ik de Bluray disc er in steek vraagt die om PowerDVD te updaten en de update faalt. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door ndsc op 13-03-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
zou kunnen alleen die is stokoud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:37:
Installeer versie 4 maar dan werkt het (x64)

Ik krijg geen performance indicatie. Welke ATI driver gebruiken jullie voor 7057?

[ Voor 12% gewijzigd door Agent-X op 13-03-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hmm, straks versie 4 van NOD32 dan maar eens downloaden. Overigens werkt Windows Live Messenger ook niet meer sinds de installatie van build 7057, der is toch iets niet helemaal goed met die build (of me installatie is verrot, maar dat lijkt me sterk :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:47:
Hmm, straks versie 4 van NOD32 dan maar eens downloaden. Overigens werkt Windows Live Messenger ook niet meer sinds de installatie van build 7057, der is toch iets niet helemaal goed met die build (of me installatie is verrot, maar dat lijkt me sterk :P).
live messenger werkt hier prima op deze build... je installatie lijkt me dan 'verrot'

maar dat krijg je (althans kan je krijgen) als je via torrents download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sjah schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:26:

Ach....'k heb hier 3 legale Windows Vista Ultimate's liggen...eh...correctie 4 :+ en heb er voor geen een betaald. Om eerlijk te zijn ben ik ook niet van plan (afgezien van een OEM bij een nieuwe pc) te betalen voor mijn OS'en. Je moet gewoon de juiste seminars bezoeken.....

Of je aanmelden voor een 3 maand proefabonnement voor TechNET Plus Direct ;) via deze link...

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:47:
De oplossing voor Windows Live producten met 7057 is eerder in het topic gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Powershell schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:49:
[...]

live messenger werkt hier prima op deze build... je installatie lijkt me dan 'verrot'

maar dat krijg je (althans kan je krijgen) als je via torrents download ;)
Hij is niet via torrents gedownload... O-) :> :)
Live Messenger start wel gewoon, maar hij kan niet aanmelden. De service zou tijdelijk niet beschikbaar zijn, maar dat is bull want op me gewone pc kan ik wel inloggen 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:53:
[...]

Hij is niet via torrents gedownload... O-) :> :)
Live Messenger start wel gewoon, maar hij kan niet aanmelden. De service zou tijdelijk niet beschikbaar zijn, maar dat is bull want op me gewone pc kan ik wel inloggen 8)7 :P
Heb je de eerder geposte oplossing geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:54:
[...]
Heb je de eerder geposte oplossing geprobeerd?
Welke precies? Ben 5 pagina terug gegaan, maar zie geen oplossing of iemand die ook over dit probleem spreekt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Welke precies? Ben 5 pagina terug gegaan, maar zie geen oplossing of iemand die ook over dit probleem spreekt 8)7
Ja, ik dacht toch echt een oplossing gezien te hebben, maar misschien was het op een ander forum, zla even rondkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Heb het inmiddels opgelost...wel een nasty bug trouwens. Werkt weer perfect nu :D

Toch niet, nu is er niemand online (terwijl dat wel zou moeten) 8)7 |:( _/-\o_ :X

Je moest een mapje verwijderen in je Windows folder :P

[ Voor 49% gewijzigd door Cubic X op 13-03-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cubic X schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:03:
Heb het inmiddels opgelost...wel een nasty bug trouwens. Werkt weer perfect nu :D
Hoe? Je moest een cache toch legen oid? :)

Van wat ik op Neowin forums had gelezen hoort dit te werken:
problem fixed. must have been a corrupt file store

browse to C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft and delete the Windows Live Contacts folder if you get and error signing in

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 13-03-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gusev schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:29:

Ja cool is dat....hehe...'k kon tijdens de upgrade ook nog mooi ff een screenshot van dat schempje maken :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2wbWi0lKrF5KZZdj0jjKiLj2/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2009 22:33 . Reden: Afbeelding beetje op maat gemaakt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Vind ik absoluut nuttige informatie inderdaad, wat feedback in plaats van alleen procenten...Maar ook bij jou een upgrade dus :P Ga er vanuit dat het bij een clean install ook hetzelfde is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Heb net build 7057 erop staan. Nu wil ik mijn systeem raten alleen dan krijg ik de foutmelding dat write caching uit staat. Als oplossing zegt de melding "check the device manager option to enable write caching".

Iemand dit al eens gezien?

btw Windows 7 moet snel op de markt komen. Windows 7 maakt alles weer goed :)

Kan de IT wel gebruiken, veel bedrijven hebben al die tijd vanaf windows xp al budget apart gezet. Zodadelijk moeten ze wel om. Windows 7 is de moeite waard.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Gusev schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:39:
Vind ik absoluut nuttige informatie inderdaad, wat feedback in plaats van alleen procenten...Maar ook bij jou een upgrade dus :P Ga er vanuit dat het bij een clean install ook hetzelfde is....?
Eh..bij een clean install zal hij niets veilig hoeven te stellen, dus ik verwacht dan andere info :+

Wel vaag...ik heb Windows 7 (build 7048) in een VHD geinstalleerd en bij de upgrade (na de reboot) krijg ik dus een melding dat hij de 'oude' install niet kan vinden. Na SHIFT-F10 en Diskpart bij de lijst met harddisks staat dus die virtual harddisk (VHD) er dus niet tussen. HMm.....ff kijken hoe we dat kunnen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
FireStarter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:57:
Heb net build 7057 erop staan. Nu wil ik mijn systeem raten alleen dan krijg ik de foutmelding dat write caching uit staat. Als oplossing zegt de melding "check the device manager option to enable write caching".

Kan de IT wel gebruiken, veel bedrijven hebben al die tijd vanaf windows xp al budget apart gezet. Zodadelijk moeten ze wel om. Windows 7 is de moeite waard.
Je moet in de device manager bij de eigenschappen van je harde schijf de write caching aanzetten, dit zal de prestaties van je harde schijf verbeteren. Zorg er wel op dat de stroom niet zomaar kan wegvallen, anders verlies je de laatst weggeschreven data misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41

CoolGamer

What is it? Dragons?

TaraWij schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:10:
[...]

Je moet in de device manager bij de eigenschappen van je harde schijf de write caching aanzetten, dit zal de prestaties van je harde schijf verbeteren. Zorg er wel op dat de stroom niet zomaar kan wegvallen, anders verlies je de laatst weggeschreven data misschien.
Toch vreemd, aangezien dit standaard altijd gewoon aanstaat bij Vista bij vaste schijven. Zal wel een foutje zijn dan.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 17:32
Hoe zit het met de multimon suport van de Superbar in de nieuwe semi-RC?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm.....het upgraden van de installatie in een VHD wilde dus niet lukken :( 'k heb hem maar ff opnieuw geinstalleerd.
Wel grappig...echt binnen de 20 minuten stond hij er helemaal op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wordt in de nieuwe builds ook meer hardware ondersteund in device stage? Zou het leuk vinden als mijn Touch Pro van HTC ondersteund zou worden. Iemand die mij daar wat over kan vertellen? Draai zelf nog build 7000.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:52:
Wordt in de nieuwe builds ook meer hardware ondersteund in device stage? Zou het leuk vinden als mijn Touch Pro van HTC ondersteund zou worden. Iemand die mij daar wat over kan vertellen? Draai zelf nog build 7000.
Heb je de nieuwe lijst van RC-updates niet gelezen?

Fabrikanten willen graag een baseline Device Stage, zodat ze daar oudere producten af kunnen vangen.

Dus grote kans dat er veel meer telefoons, mp3-spelers, etc ondersteund zullen worden in Device Stage :)

Edit:
14. Baseline Device Stage experience

Device Stage continues to enjoy positive reviews. For example, we saw this post on on a blog: “I have to be honest this works very well, it worked with my MP3 player in showing how much charge it had and other details as well is able to display the manual and offer me everything I needed to do with it effortlessly, including having the correct icon and image of the product.” However, we occasionally hear “too bad , my N70 aint supported either :-( …hopefully they are gonna support a ton more device by the time windows 7 get released”.

We took feedback like this to the devices makers and they too would like more integration given the interest from our customers. Several manufacturers are implementing custom experiences, but a large number have also opted to support their older devices in what we call the “baseline” Device Stage experience.

This UX works exactly like full Device Stage; the device image appears on the taskbar whenever it is connected and tasks are exposed in the Jump List. On first connect, the shell Window containing all of the built-in tasks appears automatically and is always just one click away from the desktop icon or device image in the Devices and Printers folder. When the device maker implements a custom Device Stage experience for a device, it gets posted on the Web and the baseline experience gets upgraded when the device is later reconnected. The core functionality is the same, but all of the branding, imaging and vendor-specific tasks are now available automatically in the same convenient UI.

[ Voor 58% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jup gezien, maar ik dacht een groot bedrijf zoals HTC met windows mobile telefoons heeft ondertussen misschien al wat gereleased wat in de nieuwe versies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Ik heb om mij heen goede verhalen gehoord over Windows 7.
Hoe staan de Tweakers er tegenover?

Ik denk dat ik nog even wacht op de eerste RC en dat ik dan misschien wel overstag ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit is al deel 5, je kan dus 5 delen aan topics doorlezen om te weten hoe tweakers er tegenover staan. \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinker
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 15:42
Tsurany schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:08:
Dit is al deel 5, je kan dus 5 delen aan topics doorlezen om te weten hoe tweakers er tegenover staan. \
Inderdaad beetje een overbodige vraag, mijn excuses ;)
Ik ga maar eens beginnen met doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Iemand enig idee hoe het start-menu weer normaal word met de 7057 build? Mijn start-menu is weer leeg en iedere snelkoppeling krijg nu (2). :P Ze zijn dus nog ergens aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 14:38

WoutF

Hoofdredacteur
Is het iemand al gelukt om te upgraden van 7000 naar 7057 met de X64 versie? Ik krijg een error
"windows can not copy files required for installation. the files may be corrupt or missing. make sure all files required for installation are available and restart the installation. Error code:0X80070241"

Ik heb het geprobeerd van DVD, van HDD en van USB drive.
Ik ga nog proberen een andere image te vinden, maar aangezien het branden perfect lukt en ik ook de gehele inhoud naar HDD kan kopieren vraag ik me af of het echt een corrupte install file betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
FireStarter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:57:

Werk zelf bij een groot Nederlands bedrijf dat de overstap aan het maken is naar Vista, als ze nou even gewacht hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

meh.. van Vista naar 7 is niet zo'n grote overgang meer, dat komt wel met de volgende image releasecycle mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
WoutF schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:52:
Is het iemand al gelukt om te upgraden van 7000 naar 7057 met de X64 versie? Ik krijg een error
"windows can not copy files required for installation. the files may be corrupt or missing. make sure all files required for installation are available and restart the installation. Error code:0X80070241"

Ik ga nog proberen een andere image te vinden, maar aangezien het branden perfect lukt en ik ook de gehele inhoud naar HDD kan kopieren vraag ik me af of het echt een corrupte install file betreft.
Volgens mij is er alleen nog maar een build 7057 voor X86 (32bit).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Jumpman schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is er alleen nog maar een build 7057 voor X86 (32bit).
das niet waar, x64 is te krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Zou iemand het volgende kunnen reproduceren, denk een bugje :P :

Taskbar > Properties > Start Menu > Customize en daar een aantal zaken niet 'display-en' (bijvoorbeeld Documents, Music, Pictures en Videos)

Dan ff alles ok-en. Dan is nu als het goed is je startmenu 'lager'.

Maar als je nog eens naar Taskbar > Properties > Start Menu > Customize gaat dan staat er standaard 'number of recent programs to display' op 10. Zet die eentje hoger en weer terug op 10 en ok alles weer en je startmenu is nu weer 'hoger'.

Conclusie: in windows xp(?)/vista ging je startmenu hoogte altijd uit van het aantal recente programma's, maar lijkt nu even uit te gaan van je 'links' in je startmenu.

Overigens alleen getest in build 7057 (32bit) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gusev schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:46:
Zou iemand het volgende kunnen reproduceren, denk een bugje :P :

Taskbar > Properties > Start Menu > Customize en daar een aantal zaken niet 'display-en' (bijvoorbeeld Documents, Music, Pictures en Videos)

Dan ff alles ok-en. Dan is nu als het goed is je startmenu 'lager'.

Maar als je nog eens naar Taskbar > Properties > Start Menu > Customize gaat dan staat er standaard 'number of recent programs to display' op 10. Zet die eentje hoger en weer terug op 10 en ok alles weer en je startmenu is nu weer 'hoger'.

Conclusie: in windows xp(?)/vista ging je startmenu hoogte altijd uit van het aantal recente programma's, maar lijkt nu even uit te gaan van je 'links' in je startmenu.

Overigens alleen getest in build 7057 (32bit) ;)
Ik zie geen verschil, maar dat kan ook komen omdat ik maar 4 recent programs heb (die volgens mij sinds de install daar staan :P).

Overigens, over bugs gesproken, als je in de task manager dubbelklikt op het grafiekje van de cpui, en dan weer erop dubbelklikt, dan is de task manager niet helemaal netjes meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Powershell schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:21:
[...]

das niet waar, x64 is te krijg
Correct, fout van mij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ongelofelijk al die leaks in een paar weken :o.
7032 was eigenlijk ook geleaked door dezelfde persoon die 7048 had geleaked, alleen hij is gestopt met het seeden daarvan.
Maar ik ben alweer blij dat 7057 er is :D, en misschien komt 7065 ook binnenkort naar buiten, die build zou ook wel eens de RC1 kunnen worden.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28

Mnstrspeed

Aw, Snap!

MOAW schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:06:
Iemand enig idee hoe het start-menu weer normaal word met de 7057 build? Mijn start-menu is weer leeg en iedere snelkoppeling krijg nu (2). :P Ze zijn dus nog ergens aanwezig.
Same here.. Net van 7048 x64 naar 7057 x64 geupgrade. Zou je zo aardig willen zijn het hier even te posten als je een oplossing vindt? vind het namelijk behoorlijk irritant :P

Edit: Chrome begint me ook een beetje te irriteren.. Iemand een idee of updaten naar een dev versie van Chronium de bugs onder Windows 7 x64 verhelpt?

[ Voor 14% gewijzigd door Mnstrspeed op 14-03-2009 13:39 ]

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Hm.. ik heb nou al 2 BSoDs gehad op 7048 terwijl ik via remote desktop ingelogd ben. Met beide keren geen foutmelding die hij verstuurt naar MS, dus dat is een beetje jammer. Event log geeft ook niet/nauwelijks informatie. :(

[ Voor 12% gewijzigd door foppe-jan op 14-03-2009 13:36 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:42:
Hmm.....het upgraden van de installatie in een VHD wilde dus niet lukken :( 'k heb hem maar ff opnieuw geinstalleerd.
Ik zal zo'n upgrade deze week ook eens gaan testen, eerst mijn verse 7057 installatie weer 'productie-ready' krijgen. Installatie is inderdaad 20 minuten, maar daarna ben je nog wel ff zoet met al je settings & programma's & zo.

Was dit de eerste keer dat je een VHD-upgrade deed?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:06
anandus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:00:
[...]
Ik heb ook geen USB. En geen lege DVDtjes, dus ik moest ook vanaf harde schijf installeren:

[...]
Dit werkt niet. Ik krijg een foutmelding als ik de c:/bootsect.exe /nt60 c: uitvoer. Ik draai nl Vista 32 bit, en dat slikt ie niet. Terwijl ik wel een clean install wil doen, en niet wil upgraden of zo.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 20:26
Mnstrspeed schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:35:
[...]
Edit: Chrome begint me ook een beetje te irriteren.. Iemand een idee of updaten naar een dev versie van Chronium de bugs onder Windows 7 x64 verhelpt?
Bij mij wel in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Mnstrspeed schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:35:
[...]

Same here.. Net van 7048 x64 naar 7057 x64 geupgrade. Zou je zo aardig willen zijn het hier even te posten als je een oplossing vindt? vind het namelijk behoorlijk irritant :P
Ik heb dit eerder ook al gepost valt me wel op dat de engelse collega's hier nog geen melding van maken, krijg ze ook niet terug.

Er is een oplossing maar fik me niet ervoor af :p

Al die pinned shotcuts wat je eerst had zoek ze nog eens op in je start/all programs maak een snelkoppeling ervan naar je desktop.
Als je alle fav's shotcuts erop heb verander dan de naam tis gay maar bv CLeaner ipv CCleaner FTD 3.xx alleen FTD newleecher spatie ertussen enz , copy die meuk daarna in een new mappie ergens en pin alles vervolgens opnieuw vast :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
WoutF schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:52:

Ik krijg dezelfde foutmelding...Ik dacht dat het aan mij lag aangezien ik Windows 7 in een VHD had geinstalleerd....
Yanze schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:38:
[...]

Ik zal zo'n upgrade deze week ook eens gaan testen, eerst mijn verse 7057 installatie weer 'productie-ready' krijgen. Installatie is inderdaad 20 minuten, maar daarna ben je nog wel ff zoet met al je settings & programma's & zo.

Was dit de eerste keer dat je een VHD-upgrade deed?
Ik kreeg dus dezelfde foutmelding als WOUTF (zie de quote boven dit bericht), misschien ligt het
niet aan het upgraden van een VHD install.

Als ik van 't weekend tijd heb zal ik in een VM wel ff een install doen van 7048 (32 en 64 bit) en dan kijken of de upgrade bij beide wel of niet werkt. Zo niet kan ik daar gelijk ff een blogpost aan besteden :p

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sandrioni schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:06:
[...]

Dit werkt niet. Ik krijg een foutmelding als ik de c:/bootsect.exe /nt60 c: uitvoer. Ik draai nl Vista 32 bit, en dat slikt ie niet. Terwijl ik wel een clean install wil doen, en niet wil upgraden of zo.
Je 'upgrade' wel naar een 32bit-versie?
(Hij wil afaik geen 32bit bootsect overschrijven door een 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Sandrioni schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:06:
[...]

Ehh...wrom niet ff een dvd-tje fikken (wat kosten die nog tegenwoordig? :)) of vanaf een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik heb 7057 uitgeprobeerd, maar zat met het probleem van de wireless polling, zoals in vista.

Vista deed om de minuut een 'zware' check om te zien als er nieuwe netwerken in bereik zijn, wat een lagstoot veroorzaakt van +- 3 seconden. Ik heb tig keer geprobeerd om het weg te krijgen, nooit gelukt (alle oplossingen op google waren outdated) Dan was ik weer naar XP gegaan, waar het probleem niet aanwezig was.

Het zat ook niet in build 7000, maar vanaf nu dus weer wel .... conclusie dus, wireless gamen momenteel onmogelijk op windows 7 7057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is toch alleen dit vinkje uitzetten?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2qgyxUqlIwEHYaEDRYxbH2c4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

http://tinypic.com/view.php?pic=514n11&s=5

[ Voor 42% gewijzigd door SideShow op 14-03-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Waaauuwww......ik heb net ff iets nieuws getest wat al aanwezig was in Build 7048, maar pas echt goed werkt met build 7057 : Internet Access to home media.
Als je wilt weten hoe je het configureert moet je m'n blog op het IT Pro Community-blog (of in het Engels op m'n eigen blog) maar even lezen.

Wat kan je hiermee? Ik heb via MediaPlayer mijn media geshared via internet (Lees de how-to's hierboven even om te zien hoe je dat doet) en kan dus nu vanaf mijn laptop (vanaf een heel andere locatie, zonder een VPN verbinding of iets dergelijks) mijn films, muziek en foto's bekijken....

Films streamen gewoon vloeiend (volgens mij worden ze opnieuw geencode, maar goed)...maar het werkt (zelfs HD films..dus reencode moet gewoon aangezien ik maar 100kb upload heb).

Dit werkt (als ik het goed gezien heb) op dezelfde manier als DirectAccess m.b.v. Toredo of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:03:
Waaauuwww......ik heb net ff iets nieuws getest wat al aanwezig was in Build 7048, maar pas echt goed werkt met build 7057 : Internet Access to home media.
Als je wilt weten hoe je het configureert moet je m'n blog op het IT Pro Community-blog (of in het Engels op m'n eigen blog) maar even lezen.

Wat kan je hiermee? Ik heb via MediaPlayer mijn media geshared via internet (Lees de how-to's hierboven even om te zien hoe je dat doet) en kan dus nu vanaf mijn laptop (vanaf een heel andere locatie, zonder een VPN verbinding of iets dergelijks) mijn films, muziek en foto's bekijken....

Films streamen gewoon vloeiend (volgens mij worden ze opnieuw geencode, maar goed)...maar het werkt (zelfs HD films..dus reencode moet gewoon aangezien ik maar 100kb upload heb).

Dit werkt (als ik het goed gezien heb) op dezelfde manier als DirectAccess m.b.v. Toredo of iets dergelijks!
Is dat met koppeling aan je Live ID?
(Wat ik gisteren vroeg: anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...")

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:06:
[...]
Is dat met koppeling aan je Live ID?
(Wat ik gisteren vroeg: anandus in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D...")
Yess..it is :-) 'k liet het net ff m'n zwager zien...hehe...zie gewoon de hele f**king video library op mijn eigen pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:10:
[...]

Yess..it is :-) 'k liet het net ff m'n zwager zien...hehe...zie gewoon de hele f**king video library op mijn eigen pc....
Interessant. Ik vroeg het al af, maar ben zelden in een netwerk buitenshuis.
Maar fijn om te horen dat het zo goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:13:
[...]
Interessant. Ik vroeg het al af, maar ben zelden in een netwerk buitenshuis.
Maar fijn om te horen dat het zo goed werkt :)
Ach..het is denk ik voornamelijk handig voor mensen met een pc thuis en een laptop (of netbook) voor op het werk (of op vakantie..met internetaansluiting:p)

Het voordeel is natuurlijk dat ik thuis lekker m'n filmpjes kan downloaden en met MediaCenter m'n tv uitznedingen opnemen..en die dus vrij eenvoudig remote kan bekijken simpel door mediaplayer te starten ipv allerlei ingewikkelde truuks uit te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is in de laatste build ook dat "For testing purposes only" watermerk weg? :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:25:
Is in de laatste build ook dat "For testing purposes only" watermerk weg? :X
Ja :)
(Er staat nu 'For Evaluation Purposes")

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 14-03-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50
Het is jammer dat dit nog steeds niet gefixed is. Gamen met wireless op vista/7 is nog steeds geen doen dan :/

Edit: kunnen er nog bugreports gedaan worden? misschien doen ze er wel iets tegen

[ Voor 13% gewijzigd door BonzO op 15-03-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BonzO schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Het is jammer dat dit nog steeds niet gefixed is. Gamen met wireless op vista/7 is nog steeds geen doen dan :/

Edit: kunnen er nog bugreports gedaan worden? misschien doen ze er wel iets tegen
Ik heb er anders geen last van, wat me doet vermoeden dat het misschien meer aan de drivers kan liggen? Hebben jullie verschillende wifi-adapters?

Feedback kan je natuurlijk altijd blijven insturen :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.