[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.441 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjtristan schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:58:
Ongelofelijk al die leaks in een paar weken :o.
7032 was eigenlijk ook geleaked door dezelfde persoon die 7048 had geleaked, alleen hij is gestopt met het seeden daarvan.
Maar ik ben alweer blij dat 7057 er is :D, en misschien komt 7065 ook binnenkort naar buiten, die build zou ook wel eens de RC1 kunnen worden.
onderaan de eula van 7057 staat dat het de rc1 is...

ps
er is ook geen validatie scherm meer, klopt dat of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Zoals al vaker hier gemeld gaat het om een pre-RC. De EULA is inderdaad wel van de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:44:
[...]

ps
er is ook geen validatie scherm meer, klopt dat of kijk ik verkeerd?
RC1 krijgt een hoger buildnummer, aardig wat hoger zelfs :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:51:
[...]

RC1 krijgt een hoger buildnummer, aardig wat hoger zelfs :)
vertel, vertel!!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Geruchten gaan dat de RC1 richting de 7080 gaat.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Ik vind het best zolang ze m'n Start-Menu weer fixen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik weet iig dat de laatste build 7063 is (van afgelopen vrijdag!!)
en dat ze in het weekend er niet aan werken... en dat de geruchten over 7065 en alle andere build's boven de 7063 FAKE zijn !!
er word ong. 1 build per werkdag gemaakt.
en dat de RC (final RC build) binnen nu en 2 weken word gemaakt...
dus dan kom je idd voor de RC build uit tussen de 7063 en de 7100 :P

[ Voor 31% gewijzigd door edgarf28 op 15-03-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:52
Zojuist overgestapt van build 7000 naar build 7057 (beiden 64-bit), de installatie duurde ca. 20 minuten en ben de volgende zaken tegengekomen:

- Het geluid is na installatie perfect: bij eerdere builds moesten er aparte drivers worden geinstalleerd om het geluid perfect te krijgen.
- De zoekfunctie neemt nu wel mijn Internet explorer favorieten mee (zoals Vista dat ook doet)
- Winamp gaf bij eerdere builds diverse problemen, maar werkt nu zoals het hoort
- Bluetooth dongle wordt juist herkend
- Mijn Nokia N82 wordt nog steeds niet volledig herkend (Nokia PC Suite is geinstalleerd)
- nVidia drivers werden niet automatisch gedownload door Windows Update, terwijl dat eerst wel zo was.
- Futuremark 3D Vantage score met 181.71 Geforce win7 64bit beta:
  • build 7000: 3DMark score: P5670, GPU: 4572, CPU: 20284
  • build 7057: 3DMark score: P5577, GPU: 4491, CPU: 20308

[ Voor 8% gewijzigd door Chills op 15-03-2009 13:11 . Reden: Opm. geluid toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Chills schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:49:
Zojuist overgestapt van build 7000 naar build 7057 (beiden 64-bit), de installatie duurde ca. 20 minuten en ben de volgende zaken tegengekomen:

- Het geluid is na installatie perfect: bij eerdere builds moesten er aparte drivers worden geinstalleerd om het geluid perfect te krijgen.
- De zoekfunctie neemt nu wel mijn Internet explorer favorieten mee (zoals Vista dat ook doet)
- Winamp gaf bij eerdere builds diverse problemen, maar werkt nu zoals het hoort
- Mijn Nokia N82 wordt nog steeds niet volledig herkend (Nokia PC Suite is geinstalleerd)
- nVidia drivers werden niet automatisch gedownload door Windows Update, terwijl dat eerst wel zo was.
Gaat het hier om een verse install of een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Dit was een verse installatie, waarbij de partitie van de vorige installatie is geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Chills schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:49:

Ik zit op build 7048 en ik merkte inderdaad ook dat er geen geluidsdrivers meer werden geïnstalleerd itt bij build 7000.
Maar bij mij blijkt dit wat nadelig uit te pakken: telkens als ik mijn speakers op mute zet of wanneer ik mijn pc uitschakelen, hoor ik een soort van plop-geluid. Dit was bij build 7000 niet zo.

Aangezien ik build 7057 nog niet heb getest: zijn er mensen die dit probleem met build 7048 ook hadden, en eventueel kunnen zeggen of dit bij build 7057 opgelost is?

(Ik gebruik de 64-bit versies)
(Mijn mobo is Asus P5K Deluxe Wifi-ap en gebruik dus het built-in sounddevice)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
Dat is toevallig: ik heb hetzelfde moederbord ! Ik probeerde eigenlijk te zeggen dat ik geen extra drivers voor het onboard geluid heb geinstalleerd, omdat ik het na installatie al goed vond klinken. Bij eerdere installaties moest ik de drivers installeren om tot een goed geluid te komen.

Dat probleem van de plopjes had ik eigenlijk nooit last van: ik heb het net getest en bij afsluiten en opstarten hoor ik nu inderdaad een plop geluid. Ik zal straks eens testen na installatie van de drivers of dit probleem nog steeds aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren build 7057 geïnstalleerd ter vervanging van Vista. Ik sta er wel van versteld dat hij zo snel opstart ivm met Vista. Onder de minuut geboot, ingelogd en gebruiksklaar. Met Vista duurde dit vaak 3 à 4 minuten op mijn oude laptop (Centrino 1.6Ghz/2GB RAM van meer dan 4 jaar).

Wat me wel opvalt is dat telkens ik inlog, notepad desktop.ini opent O.o
Kun je dat afzetten? Ik was al geen kijken met Hijackthis, maar vond geen registry of startup die dat verklaart.

Overings, build 7000 had dat probleem niet toen ik 'm even in VMWare had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:05:

Kun je dat afzetten? Ik was al geen kijken met Hijackthis, maar vond geen registry of startup die dat verklaart.
Kijk eens een paar pagina's hiervoor

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:05:
Ik heb gisteren build 7057 geïnstalleerd ter vervanging van Vista. Ik sta er wel van versteld dat hij zo snel opstart ivm met Vista. Onder de minuut geboot, ingelogd en gebruiksklaar. Met Vista duurde dit vaak 3 à 4 minuten op mijn oude laptop (Centrino 1.6Ghz/2GB RAM van meer dan 4 jaar).

Overings, build 7000 had dat probleem niet toen ik 'm even in VMWare had geprobeerd.
Fix desktop.ini Auto Open in Notepad on Boot Up in Windows 7 Build 7057

1.Open Windows Explorer, then click on Organize -> Folder and Search Options.
2.Go to View tab.
3.Under “Hidden files and folders” tree, select Show hidden files, folders and drives.
4.Uncheck Hide protected operating system files in order to be able to view the hidden desktop.ini file.
5.Click OK when done.
6.Navigate to C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:common startup in Start Search and hit Enter.
7.Delete desktop.ini file inside the folder.
8.Navigate to C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup folder, or alternatively, just type shell:startup in Start Search and hit Enter.
9.Delete desktop.ini file inside the folder.
10.The bug has been fixed, and no Notepad window with desktop.ini will appear on reboot or startup anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook build 7057 x64 geïnstalleerd. Ik had ook last van de notepadbug, maar bovenstaande methode werkt prima om dit insect te verdelgen.
De nieuwe achtergrond van het loginscherm vind ik persoonlijk erg geslaagd: fris en helder (net zoals Windows 7 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
zojuist geupgrade van 7048 naar 7057:
- weergave van gadgets is verstoord
- wei aero perfomance van mijn 4850 gezakt van 7.9 naar 5.9
- alle items die ik in het startmenu had vastgezet zijn verdwenen

mijn conclusie: 7048 is stabieler dan 7057.
jammer dat er niet gedowngrade kan worden naar 7048.

Jerome.

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Screensaver staat ook op none terwijl er wel een geselecteerd is (upgrade 7000-->7057)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
jeroompje schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:24:

Jerome.
Veel problemen komen ook door de upgrade, je kan beter een clean install doen.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome.
Ik heb geen enkel probleem met 7057 x64. Ik heb wel inderdaad een cleane install uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb gisteren ook een upgrade uitgevoerd naar 7057.
Het probleem van het openen van de desktop.ini is nu opgelost maar heb nu telkens als ik download met alt.binz dat na een paar minuten de netwerk verbinding eruit knalt.
als ik dan de netwerk connectie uit en weer aan zet is het weer heel eventjes goed maar na 2 of 3 keer krijg ik een bsod.
Iemand hier al bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Een upgrade doet ook rare dingen met Google's Chrome, icoon is weg van de taskbar en via het start menu chrome starten lukt niet komt een no permission error, na eerst een ownership van de hele chrome map werkt het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hrhr, met build 7048 - 64bit:

trek je de XBOX 360 controller (wired) uit je laptop

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/244o4gg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:13:
Hrhr, met build 7048 - 64bit:

trek je de XBOX 360 controller (wired) uit je laptop

[afbeelding]
Dat probleem heb ik dus ook met build 7048 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Jerome.
jah, goeie conclusie hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Inderdaad. Het is wel een beta Jerome en zoals je terug kunt lezen hebben meerdere mensen last van problemen bij een upgrade. Mijn clean install van 7057 werkt echt heerlijk en kan me niet vinden in jouw conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er niet alleen om dat het een beta is, de conclusie is ook nogal raar. Dingen zijn nu anders; dus minder stabiel. tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheVMaster schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:18:
Het voordeel is natuurlijk dat ik thuis lekker m'n filmpjes kan downloaden en met MediaCenter m'n tv uitznedingen opnemen..en die dus vrij eenvoudig remote kan bekijken simpel door mediaplayer te starten ipv allerlei ingewikkelde truuks uit te halen.
Het lijkt wel verdacht veel op de WebGuide functionaliteit die je voor Media Center als Addin had - de developer daarvan werkt tegenwoordig voor eHome team van Microsoft overigens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Welke virusscanner gebruiken jullie nu met build 7057? Las iemand waarbij Nod32 niet meer werkte.
Oe en wat een irri geluidjes bij het browsen.. dat zoek ik later nog wel uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Nowa op 15-03-2009 19:48 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik gebruik op het moment de trial van Norton Gaming edition 2009
bevalt me erg goed moet ik zeggen!
kom ook van NOD32 af, en norton gebruikt nog minder systemresources dan nod32 zelfs!! (tenminste de gaming edition)

zou zeggen probeer hem is 14 dagen gratis uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:11
Zo heb de laatste build ook draaien, het lijkt erg snel nu. Zo maar eens wat programma's installeren. Die taakbalk met die kleine icoontjes vind ik wel irritant, zo eens zien hoe dat terug te zetten ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nowa schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:48:
Welke virusscanner gebruiken jullie nu met build 7057? Las iemand waarbij Nod32 niet meer werkte.
Gewoon Eset nod32 versie 4, geen enkel probleem. Ik had eerst Smart Security versie 4 maar kreeg daarmee een probleem na upgrade naar versie 7057. Vermoedelijk heeft de firewall van Eset een probleem met versie 7057.
Ik ondervind meer problemen met de USB copy traagheid. Lijkt wel alsof de problemen van Vista RTM er weer inzitten. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tijdje terug heb ik de officiële beta geïnstalleerd op mijn laptop. Al na 5 minuten werken voelde mijn laptop sneller aan dat het met Vista ooit gedaan heeft. Ik heb geen extra drivers hoeven installeren. Alles deed het prima out of the box. Wel heb ik mijn video drivers geupdate met de officiële drivers van ATI voor extra video performance.

Mijn laptop is overigens een HP Pavilion dv7-1010. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
regmaster schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:02:
[...]

Gewoon Eset nod32 versie 4, geen enkel probleem. Ik had eerst Smart Security versie 4 maar kreeg daarmee een probleem na upgrade naar versie 7057. Vermoedelijk heeft de firewall van Eset een probleem met versie 7057.
Ik ondervind meer problemen met de USB copy traagheid. Lijkt wel alsof de problemen van Vista RTM er weer inzitten. Nog meer mensen last van?
heb je geen last dan, dat je sommige bestanden niet kunt verwijderen van je computer?
want daar had ik last van toen ik NOD32 geinstalleerd had staan op mn computer.
(zowel in 7022 als 7048... 7057 niet met nod32 meer geprobeerd)
sinds ik geen nod32 gebruik, heb ik dat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:23:
[...]

Het lijkt wel verdacht veel op de WebGuide functionaliteit die je voor Media Center als Addin had - de developer daarvan werkt tegenwoordig voor eHome team van Microsoft overigens ;)
:-) Dat was ook het eerste waar ik aan dacht ja. Maar wat ik dan nog wel mis is de sidebar gadget waarmee ik bv. vanaf m'n laptop een tv opname kan schedulen. Verder is het idd net hetzelfde, alleen maken ze gebruik van een andere techniek om de video te streamen aangezien er nu zoiets is als DirectAccess (m.b.v. Toredo geloof ik)...

Ik lees hier dus net een interview met Dough Berret (de maker van Webguide), er komt dus wel een WebGuide voor Windows 7, maar de huidige werkt dus niet ivm andere opslag van gidsdata, etc.
Me: Hi Doug, Thanks for giving me a minute.

Doug: No problem

Me: So, the big question I get often during user group meetings is "Will Webguide work in Windows 7 and I have to tell them 'No'"

Doug: Yup, the guide data is stored in a different data type and the new WTV format is not supported by Webguide.

Me: This is under NDA, so can you tell me if there is any work being done on a new version of Webguide?

Doug: Actually, I gave a demo of what I'm working on at PDC, so it's not really NDA.

Me: Awesome, So what can you tell me?

Doug opened up a Live Mesh session on his desktop.

Doug: I'll show you.

He opened up an app on the Mesh window titled "Webguide Mesh"

Me: Webguide Mesh? Is that what it's being called?

Doug: That's a working name. I had to come up with something for CEDIA and that was just something they would understand there. The name may change.

He showed me some guide stuff and said that it was coming from Fake Data. The interface looks like the old webguide menus.

Me: Will it have all the functionality of the original webguide?

Doug: Yup

Me: ALL the functionality?

Doug: Yup, that's the plan. Of course this is VERY early in the process and it may all change. We'll have to wait and see what the final version looks like. Right now I can open up mesh while on the road and change a cached schedule to record a program, then when you connect to the net, mesh will upload the changes and then you will get a confirmation that the program was scheduled. That's all the software does at this point in time.

Me: That's great news Doug! I know you're busy, so I'll let you go. Thanks for your time.

Doug: Welcome, seeya later.

[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
hier loopt windows 7 (7000) prima, prestatie index is + 0.2 omhoog gegaan in vergelijking met Vista , is niet veel maar toch wat. loopt prima geen grote of vreemde problemen
maar vast lopen is vast lopen, dan kom je er alleen uit met een harde reset. :( . maar daar hebben we de afgelopen week geen last meer van gehad. waarschijnlijk door de updates ??

Verder ook eens op mijn reserve systeem geprobeerd daar loopt het ook (systeem van meer dan 6 jaar oud)

start sneller op dan vista, :)

[ Voor 57% gewijzigd door ronaldme op 15-03-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 23:26
Heb een macbookje te leen (Zwarte 13,3" met C2D T8300 en 2 GB mem). Even Windows 7 (built 7057) op geprobeerd. Install was een eitje met bootcamp (v2.13). Op geluid na werkte alles out of the box (ook de apple remote). Nieuwe drivers van realtek site gedownload, ook geluid doet het nu. Eerste en enige vastloper al gehad na 5 min met muziek afspelen. Verder draait het heel soepel en snel. Vooral het hebben van meerdere startpagina's in IE gaat nu veel sneller tov Vista.

Mooi feature vind ik de mogelijkheid om je netwerk te mappen en het roll backen van drivers is ideaal. Heb er iig al mee kunnen voorkomen dat een nieuwe diver mijn wifi verbinding vernaggelde. Verder heel blij dat de sidebar passé.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver rollback, had je dat al niet in Windows XP :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
edgarf28 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:13:
[...]

heb je geen last dan, dat je sommige bestanden niet kunt verwijderen van je computer?
want daar had ik last van toen ik NOD32 geinstalleerd had staan op mn computer.
(zowel in 7022 als 7048... 7057 niet met nod32 meer geprobeerd)
sinds ik geen nod32 gebruik, heb ik dat niet meer...
Nee, dat probleem heb ik niet. Wat wel nog steeds traag is het scannen van gedownloade bestanden. Maar dat was onder Vista ook al zo. Maar bestanden verwijderen gaat prima. Ik heb nu 7057 op mijn Asus 1000H draaien en op mijn standaard pc versie 7048 en op beide Eset NOD32. De laatste versie van Symantec Endpoint protection gaf te vaak een BSOD. Jammer want er zit een erg goede firewall in, blokkeerde zelfs een Nmap scan naar OS fingerprint, dat kom ik bij andere Windows Firewall software niet tegen. Hoe is Norton Gaming edition 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kaspersky heeft ook een beta versie op hun website staan. Ik ben er persoonlijk wel over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:52:
Driver rollback, had je dat al niet in Windows XP :')
nooit opgevallen :P

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
ndsc schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:00:
Inderdaad. Het is wel een beta Jerome en zoals je terug kunt lezen hebben meerdere mensen last van problemen bij een upgrade. Mijn clean install van 7057 werkt echt heerlijk en kan me niet vinden in jouw conclusie.
Probeer eens een share uit naar een xp bak, in 7057 is er iets met het netwerk "broken" dit word nu eindelijk op meerdere forums gemeld.
Tussen 7057 en Vista gaat het wel goed NAS en samba servers gaan ook niet helemaal lekker.
Dus dan is 7048 zo gek nog nie als dat daarin werkt... :)

En dit is geen "upgrade" bug doet zich ook voor bij clean installs.

[ Voor 5% gewijzigd door WC-Juf op 16-03-2009 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ervaring met Built 7057 icm NAS (CH3SNAS - Samba based) - dikke 5 MB/s over wifi. Geen probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 16-03-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Even tussendoor, is de servervariant van build 7057 ook geleaked?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Yanze schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:52:
Even tussendoor, is de servervariant van build 7057 ook geleaked?
Servervariant?

Is dat niet gewoon win server 2k8 RC2 ?

[ Voor 9% gewijzigd door Bigbadkip op 16-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Nowa schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:48:
Ik gebruik Bitdefender 2009 internet security en dit werkt probleemloos. Ben nog geen rare of vreemde dingen met deze combinatie tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Bigbadkip schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:27:
[...]
Servervariant?

Is dat niet gewoon win server 2k8 RC2 ?
Windows 7 Server = Windows Server 2008 R2

Momenteel draai ik van de server nog build 7000 en van de client build 7057. Aangezien ik graag nieuwere builds test wil ik die dus ook upgraden, maar volgens mij is server nog niet zo populair als client in het 'alternatieve circuit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Bedankt voor de suggesties mensen.
Momenteel Nod32 trial geinstalleerd en tot nu toe loopt het prima.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De geruchtenmolen is weer geüpdate :P
Windows 7

* The most recent build compiled is build 7061 on March 11, 2009
* Internal RC-escrow builds of Windows 7 & Windows Server 2008 R2 will be delivered to select testers on the fourth week of April 2009
* Release candidate for Windows 7 & for Windows Server 2008 R2 will be released to the public during the last week of May 2009
Dus de nieuwste geruchten gaan uit van een mei RC, in plaats van een april RC (dat zou jammer zijn, maar haastige spoed enzo :P ).

En iets anders:
Wisten jullie al dat jullie de achtergrond van het logon scherm konden veranderen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:35:
De geruchtenmolen is weer geüpdate :P

[...]
Dus de nieuwste geruchten gaan uit van een mei RC, in plaats van een april RC (dat zou jammer zijn, maar haastige spoed enzo :P ).

En iets anders:
Wisten jullie al dat jullie de achtergrond van het logon scherm konden veranderen? :)
/me ziet login-schermen met vette OEM-logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:58:
[...]
Wel vaag...ik heb Windows 7 (build 7048) in een VHD geinstalleerd en bij de upgrade (na de reboot) krijg ik dus een melding dat hij de 'oude' install niet kan vinden. Na SHIFT-F10 en Diskpart bij de lijst met harddisks staat dus die virtual harddisk (VHD) er dus niet tussen. HMm.....ff kijken hoe we dat kunnen fixen...
Nog vager ... ik heb Windows Server 2008 R2 build 7000 in een VHD geinstalleerd. Ik ben nu ingelogd en probeer te upgraden naar Windows Server 2008 R2 build 7048 en ik krijg onderstaande foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://bol43a.bay.livefilestore.com/y1phFYy6ayjvm5L9a_BhGURpaWQdWS9yOljOOhfta7rQHbouo6y4p06WmsQK7aWLaw42xPzZfWhM-Ou66kBsslEiw/VHD_Upgrade_Error.jpg

Hoe heb jij dan uberhaupt een upgrade kunnen doen? Ik kan alleen maar op 'Close' klikken en ben weer terug op mijn desktop. Zou er een verschil zitten tussen client & server? Zou er een verschil zijn tussen upgrades van verschillende builds? Ik heb nog een werkende Windows 7 build 7000 ook geinstalleerd in een VHD, ik zal deze eens proberen te upgraden naar 7057.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat kon in vista ook al.(met een tooltje dan)

Ik snap niet dat iedereen zo happig is op de nieuwe build...7000 is vrij stabiel zonder heftige problemen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Hoe nieuwer hoe dichter bij de uiteindelijke experience lijkt me??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:12:
[...]

Dat kon in vista ook al.(met een tooltje dan)
Daar zeg je het ;)
Nu heb je dus geen tooltje nodig, maar gewoon een registry-key en een plaatje in de juiste map :)
Is echt 1 seconde werk, om het te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ghostrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:12:
Ik snap niet dat iedereen zo happig is op de nieuwe build...7000 is vrij stabiel zonder heftige problemen.
Op mijn laptop is 7057 echt een stuk beter dan 7000 (die inderdaad ook al erg goed was). Wat dat betreft is het dus leuk om het te volgen.

Aan de andere kant, voor het gemak, kan je inderdaad wachten op de RC build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Naar mijn idee is 7057 ook sneller, stabieler (vooral IE) en wat strakker in de GUI dan build 7000. En inderdaad gewoon leuk om te volgen wat er allemaal bij komt, af gaat, veranderd, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Je kan dat lelijke login/shutdown screen in je register veranderen:

http://www.withinwindows....background-customization/

Steps to Change Windows 7 Build 7057 Logon Background Image

1. press win+r key and Type Regedit at run prompt
2. Locate following registry key
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background
3. Now in right-side pane, change value of OEMBackground to 1.
4. Now place your custom image in %windir%\system32\oobe
5. Create a new folder info and background within newly created info folder
Folder path should look like this %windir%\System32\oobe\info\backgrounds
6. Now place your desired logon wallpaper within this background folder with file name as backgroundDefault.jpg
Images Name with resolutions
backgroundDefault.jpg
background768×1280.jpg (0.6)
background900×1440.jpg (0.625)
background960×1280.jpg (0.75)
background1024×1280.jpg (0.8)
background1280×1024.jpg (1.25)
background1024×768.jpg (1.33-)
background1280×960.jpg (1.33-)
background1600×1200.jpg (1.33-)
background1440×900.jpg (1.6)
background1920×1200.jpg (1.6)
background1280×768.jpg (1.66-)
background1360×768.jpg (1.770833-)
Please NOTE: Images must be less than 256kb in size
The backgroundDefault.jpg image is loaded and stretched-to-fit when a resolution/ratio specific background cannot be found.

En 7061 is uitgeleverd aan testers - http://news.softpedia.com...-in-May-2009-106822.shtml

Edit ik lees weer te laat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door WC-Juf op 16-03-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:14:
Nu heb je dus geen tooltje nodig, maar gewoon een registry-key en een plaatje in de juiste map :)
ik gok zomaar dat dat tooltje hetzelfde doet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Excuus als het al is langs gekomen, maar ik zit met het volgende probleem :

sinds gisterenavond Win 7 geinstalleerd en draait op zich goed.
Ik heb een kale installatie naast Vista gedaan (Muiz release unattended installatie).

Echter nu werkt Vista niet meer (om de begrijpelijke reden....)

Natuurlijk wil ik wel met Vista kunnen werken, aangezien het nu (nog) mijn hoofd-systeem is.

Weet iemand of ik Vista weer aan de praat kan krijgen, misschien via een installatie OVER de huidige Vista heen ? (omdat het een unattended installatie is, zie ik geen mogelijkheid om over de huidige versie te installeren)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb een tijdje met Windows 7 gewerkt en ik vind het best goed werken moet ik zeggen. In sommige vlakken is hij zelfs sneller dan Windows XP, maar hij is zeker weten sneller dan Windows Vista, dat kan ook bijna niet anders. Nu werk ik op een Windows Vista PC, maar zodra Windows 7 uit is ga ik die er denk ik op zetten.

Windows 7 heb ik getest in een Virtual Machine, alleen daar krijg ik het Aero niet aan, das wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Waarom word de snelheid nou altijd vergeleken met windows xp, kom op zeg dat is een OS van pak hem beetj 7/8 jaar oud, moet windows 7 dan sneller zijn? natuurlijk is dat zwaarder, neemt niet weg dat xp nog gewoon prima werkt dat zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
ik heb nu twee verschillende 7057 32 bits versies van het net gehaald... beide iso's gebrand.. maar beide zijn niet bootable...

mis ikke iets????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik probeer zonder succes m'n Realtek onboard audio aan te praat te krijgen over build 7057. Het gaat om een onboard ALC883 en daarvoor gebruik ik deze driver. meuk: Realtek HD Audio 2.18
De installatie van de wizard levert, net als het handmatig verwijzen naar de driver via de device manager, geen werkende geluidskaart op maar resulteert constant in 'n "No audio output device is installed" melding rechts onderin de taakbalk. (Het gaat overigens om een update en geeen clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ikke4 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:13:
ik heb nu twee verschillende 7057 32 bits versies van het net gehaald... beide iso's gebrand.. maar beide zijn niet bootable...
Geen officieel publieke MS release = you're on your own ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Laatst online: 12:49
Ik zou ook gewoon de oudere versies van die driver downloaden. Gewoon even uitproberen welke werkt. Dat had ik ook bij mijn sound cart.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mils schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:25:
Ik zou ook gewoon de oudere versies van die driver downloaden. Gewoon even uitproberen welke werkt. Dat had ik ook bij mijn sound cart.
Ik heb ook 2.17 geprobeerd maar die geeft dezelfde problemen. Device manager geeft: Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Met vorige builds had ik dit probleem niet en werkte het geluid direct.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 16-03-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de persoon hierboven die een probleem had met de installatie van 7057 (niet bootable)... geen idee welke je dan gedownload hebt, maar ik heb de iso gebrand op een DVD-RW, en gewoon kunnen installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ikke4 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:13:

mis ikke iets????
Ik zeg lees de startpost :+ en maak een bootable USB stick....
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:25:
Voor de persoon hierboven die een probleem had met de installatie van 7057 (niet bootable)... geen idee welke je dan gedownload hebt, maar ik heb de iso gebrand op een DVD-RW, en gewoon kunnen installeren. :)
Ach..als je ff googled kom je 100-en instructies tegen om bv. vanaf een USB stick te kunnen installeren. Als ik het me goed herinner :+ staat er zelfs een step-by-step guide in de startpost ;)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 16-03-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Anonnymous! schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:52:
Waarom word de snelheid nou altijd vergeleken met windows xp, kom op zeg dat is een OS van pak hem beetj 7/8 jaar oud, moet windows 7 dan sneller zijn? natuurlijk is dat zwaarder, neemt niet weg dat xp nog gewoon prima werkt dat zeg ik niet.
Omdat mensen nog steeds met winXP werken, that's why.
Het kan best dat Vista SP1 ondertussen ook werkbaar draait, maar het punt is gewoon dat mensen waarschijnlijk ondertussen wel nieuwere hardware hebben, maar daar nog lekker XP op draaien.. (Ik draai namelijk liever xp met ObjectDock dan Vista64 (waar OD niet onder werkt, en wat geen enkele andere functionaliteit toevoegt die ik nodig heb of kan gebruiken, zoals de Win7 Libraries (en eindelijk een functionerende Windows Search).
Daarnaast is die nadruk op "snelheid" zo groot omdat alle kopiëertaken in vista (voor SP1) godgruwelijk traag waren, en we dus willen voorkomen dat MS nog een keer een half-af zijnde beta gaat leveren, die pas werkte nadat SP1 uitkwam.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Er zijn eindelijk betadrivers voor de X-Fi extreme Audio. Was al wel wat, maar dit is officieel spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Sjah schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:17:
Er zijn eindelijk betadrivers voor de X-Fi extreme Audio. Was al wel wat, maar dit is officieel spul.
Waar heb jij het over, er zijn al sinds build 7000 en mogelijk eerder al drivers voor de X-Fi extreme audio zo binnen te halen.

Bij de upgrade naar 7048 en 7057 wordt elke eerste boot gekeken met de update software van Creative zelf of er nieuwe drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

foppe-jan schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:11:
en we dus willen voorkomen dat MS nog een keer een half-af zijnde beta gaat leveren, die pas werkte nadat SP1 uitkwam.
Windows 7 is inderdaad beter dan Vista, maar dat gelul over Vista als zijnde een onwerkbaar of niet af zijnde OS is echt pure onzin. Helaas was het zo dat er driver problemen waren die voor mensen problemen veroorzaakte, grotendeels overigens veroorzaakt door Nvidia en Creative.

Ik had "gewoon" een laptop waarvoor alle drivers beschikbaar waren, evenals mijn moeder al snel een Acer laptop had die gewoon werkte en mijn broer een HP laptop kocht waarop Vista draaide. Allemaal 0,0 problemen en goede ervaringen.

Vista was geen geweldige foutloze ervaring, dat klopt. Echter, degene die een systeem had waarvan de drivers op orde waren hadden gewoon een goede ervaring. Je kan het Microsoft inderdaad kwalijk nemen dat ze laat reageerde op het langzame copieren over het netwerk, maar om het een Beta OS te noemen :z

Ik snap gebruikers overigens die op XP bleven omdat Vista voor mensen te weinig toegevoegde waarde bood, maar dat maakt nog geen slecht OS van Vista :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 16-03-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
TheVMaster schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:28:
[...]

Ik zeg lees de startpost :+ en maak een bootable USB stick....

[...]

Ach..als je ff googled kom je 100-en instructies tegen om bv. vanaf een USB stick te kunnen installeren. Als ik het me goed herinner :+ staat er zelfs een step-by-step guide in de startpost ;)
ik zal het allemaal ff bekijke.. de 7000 versie heb ik gewoon gebrand op dvd en opgestart. dit geintje werkte niet met 7057. in ieder geval bedankt..

ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
PWM schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:47:
[...]

Windows 7 is inderdaad beter dan Vista, maar dat gelul over Vista als zijnde een onwerkbaar of niet af zijnde OS is echt pure onzin. Helaas was het zo dat er driver problemen waren die voor mensen problemen veroorzaakte, grotendeels overigens veroorzaakt door Nvidia en Creative.

Ik had "gewoon" een laptop waarvoor alle drivers beschikbaar waren, evenals mijn moeder al snel een Acer laptop had die gewoon werkte en mijn broer een HP laptop kocht waarop Vista draaide. Allemaal 0,0 problemen en goede ervaringen.

Vista was geen geweldige foutloze ervaring, dat klopt. Echter, degene die een systeem had waarvan de drivers op orde waren hadden gewoon een goede ervaring. Je kan het Microsoft inderdaad kwalijk nemen dat ze laat reageerde op het langzame copieren over het netwerk, maar om het een Beta OS te noemen :z

Ik snap gebruikers overigens die op XP bleven omdat Vista voor mensen te weinig toegevoegde waarde bood, maar dat maakt nog geen slecht OS van Vista :)
Hier ben ik het compleet mee eens! M'n ouders, m'n vrouw en zelfs m'n opa hebben gewoon goede ervaringen met Vista aangezien ze allemaal een 'nieuwe' pc hebben aangeschaft waarop alles gewoon goed werkte.

Maar ja..Windows 7 is wel weer een hele verbetering t.o.v. Windows XP en Windows Vista :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 16:09
Ik heb nu de beta van windows 7 geïnstalleerd en het is build 7000, staat er rechts onderin het bureaublad maar nu vraag ik mij af of het zinvol is om naar build 7057 te gaan. En zo ja hoe kan dat? Moet ik dan windows 7 weer opnieuw installeren? Of gebeurd dat automatisch via de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
walletje-w schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:24:
Ik heb nu de beta van windows 7 geïnstalleerd en het is build 7000, staat er rechts onderin het bureaublad maar nu vraag ik mij af of het zinvol is om naar build 7057 te gaan. En zo ja hoe kan dat? Moet ik dan windows 7 weer opnieuw installeren? Of gebeurd dat automatisch via de updates.
Persoonlijk zou ik wachten tot de RC uit is, over 1 of 2 maandjes.
De tussenbuilds zijn niet officieel en niet perse beter, al zitten er wel meer gefixte bugs in natuurlijk.

Eerst gewoon rondkijken in de officiele beta, voor je verder kijkt, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik krijg RDP niet actief met build 7075

Netstat -a wil maar niet poort 3389 tonen ...

Is toch normaal enkel 2de radiobutton aanzetten bij remote settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
SideShow schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:21:

Aannemende dat je geen rare firewall hebt draaien (die van windows ook al gecontroleerd? ;-)), of achter een kapotte router zit, ja.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SideShow schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:21:

Ik zou (als je vanaf een andere Vista of Windows 7 of Server 2008 machine je pc wilt overnemen) radiobutton 3 (Allow connections only from computers running Remote Desktop with Network level Authentication, maar als je Windows XP hebt zonder de nieuwste RDP versie kun je inderdaad alleen maar RDP-en m.b.v. radiobutton 2 :)
SideShow schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:32:
[...]

windows firew staat uit, en ik gebruik niks voor de rest, clean install
Windows Firewall hoeft niet uit, er wordt gewoon een rule aangemaakt in je firewall. Start desnoods ff de firewall op (Orb (ehh..Start) -type in-> Firewall -> Start nu Windows Firewall with Advanced Security bovenin de lijst...

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 16-03-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

foppe-jan schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Aannemende dat je geen rare firewall hebt draaien (die van windows ook al gecontroleerd? ;-)), of achter een kapotte router zit, ja.
windows firew staat uit, en ik gebruik niks voor de rest, clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jérôme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 07:15
na clean install van 7057 geeft WEI index dezelfde (verlaagde) waarden als een upgrade vanaf 7048
blijkbaar heeft microsoft de wei-index aangepast ?!

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
jeroompje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:33:
na clean install van 7057 geeft WEI index dezelfde (verlaagde) waarden als een upgrade vanaf 7048
blijkbaar heeft microsoft de wei-index aangepast ?!
Niet om jouw systeem te 'underwaarderen', maar wat hebben die waarden nu eigenlijk te zegggen? Is dit om te kunnen pochen in de gamer society of om te kunnen zien hoe goed Windows X nu 'presteert'? Ik draai die WEI ook altijd nadat ik al mijn drivers etc geinstalleerd heb, maar dat ik nu conclusies aan die score hang ... nee ... ik zie het nut er (nog) niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Yanze schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:09:
[...]

Niet om jouw systeem te 'underwaarderen', maar wat hebben die waarden nu eigenlijk te zegggen? Is dit om te kunnen pochen in de gamer society of om te kunnen zien hoe goed Windows X nu 'presteert'? Ik draai die WEI ook altijd nadat ik al mijn drivers etc geinstalleerd heb, maar dat ik nu conclusies aan die score hang ... nee ... ik zie het nut er (nog) niet van in.
Inderdaad, ik gebruik het vooral om te zien of elk compenent wel een beetje naar behoren scoort, vooral na een nieuwe driver e.d.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-D
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:28

M-D

Ik zit eraan te denken om ook Windows 7 te gaan installeren als primaire OS.

Is dit een goed idee? Of kan ik beter wachten op RC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
M-D schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:24:

Wat denk je zelf?

Hoe vaak ben je bereid een herinstallatie te doen omdat de beta/RC-tijd erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
M-D schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:24:

Op zich kan het best, maar eh....het is neit zeker of je de beta kunt updaten met de RC :+ Dus misschien moet je dan een herinstall doen ;)
Thombias schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:35:
[...]

Wat denk je zelf?

Hoe vaak ben je bereid een herinstallatie te doen omdat de beta/RC-tijd erop zit?
Ach....ik draai (en velen met mij) draaien al sinds minimaal begin januari Windows 7 (Beta's en Pre-RC's) enneh..het herinstalleren valt best mee...althans als je niet 400 programma's geinstalleerd hebt staan. Je bent ff een uurtje of 2 zoet....en daarbij installeer ik de meeste programma's pas als ik ze nodig heb ;)

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 17-03-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 09:30

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Zijn er al mensen die een WDS deploy gedaan hebben?
Ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee71/martdl/Win7/Win7-Deploy-error.jpg
Nu heb ik het capture en boot image beide van de Windows 7 cd gemaakt, geen probleem. Deze werken beide prima. Ik heb geen unattend.xml o.i.d. aan het image gekoppeld aangezien ik eerst wil weten of deployment Uberhaupt goed gaat, niet dus.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb de vraag ook al op Technet achtergelaten maar daar komen weinig reacties op.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-D
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:28

M-D

Thombias schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:35:
[...]

Wat denk je zelf?

Heb niet zo'n probleem met vake herinstallatie's, maar als RC al vrij snel uit komt wacht ik daar liever op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik heb nog iets ontdekt dat vermoedelijk een driver probleem is met ATI (komt voor in builds 7000, 7022, 7048, 7056). Misschien kunnen anderen dit bevestigen, voor ik het rapport instuur;
ik heb 2 schermpjes op een ATI 4550 zitten; een klein VGA paneel die o.a. 1920x1080 kan downscalen en een full HD scherm op DVI (dus ook 1920x1080). Deze wil ik natuurlijk in clone draaien, en tot voor kort dacht ik dat het willekeur was wanneer het wel of niet werkte. Maar ik heb er nu structuur in kunnen ontdekken; als ik de PC opnieuw opstart (via het start menu) dan, snapt ie opeens de resolutie van het VGA paneel niet meer. Hij ziet dan niet de ondersteuning voor 1920x1080, het DVI scherm is dan uitgeschakeld en het VGA paneel staat op 1024x768; ik kan proberen te "forceren" wat ik wil, maar ik krijg de VGA panel niet meer op 1920x1080. Maar als ik de PC uitzet, of gewoon een hard reset doe met de powerswitch (power button 4sec indrukken), en terug in windows kom werkt alles weer normaal.
Ik heb natuurlijk een vrij specifieke setup, maar toch maar de vraag; zijn er mensen die iets dergelijks mee hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:12
Even een korte vraag:

Kan je eigenlijk kiezen welke versie je wilt installeren met de nieuwe build 7057 (zeg Home Basic)? Volgens mij heb ik die optie niet zien langs komen en installeerde hij meteen ultimate. Kan het nu even niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gusev schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:06:
Even een korte vraag:

Kan je eigenlijk kiezen welke versie je wilt installeren met de nieuwe build 7057 (zeg Home Basic)? Volgens mij heb ik die optie niet zien langs komen en installeerde hij meteen ultimate. Kan het nu even niet testen...
Volgens mij heb je inderdaad alleen Ultimate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:07:
[...]
Volgens mij heb je inderdaad alleen Ultimate :)
Klopt, je hebt geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Mert schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:42:
Zijn er al mensen die een WDS deploy gedaan hebben?
Ik krijg de volgende melding:
[afbeelding]
Nu heb ik het capture en boot image beide van de Windows 7 cd gemaakt, geen probleem. Deze werken beide prima. Ik heb geen unattend.xml o.i.d. aan het image gekoppeld aangezien ik eerst wil weten of deployment Uberhaupt goed gaat, niet dus.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb de vraag ook al op Technet achtergelaten maar daar komen weinig reacties op.
Ehh...en als je MDT 2010 gebruikt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
SearchIndexer.exe & System Idle Proces gebruiken hier constant 50% CPU Usage, Is dat normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nsxipw.jpg

Verder bevalt Windows 7 echt super. Ga zeker te weten meteen over als die officeel uitkomt. Misschien dat ik tot die tijd nog een Primair OS van ga maken..

Af en toe zijn er nog wel wat kleine bugjes, zoals Sticky Notes die niet meer werken, kopiëren van files, deleten van files op desktop, nieuwe map maken die maar niet wilt verschijnen... maar verder echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
zeromussov schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:32:
SearchIndexer.exe & System Idle Proces gebruiken hier constant 50% CPU Usage, Is dat normaal?

[afbeelding]

Verder bevalt Windows 7 echt super. Ga zeker te weten meteen over als die officeel uitkomt. Misschien dat ik tot die tijd nog een Primair OS van ga maken..

Af en toe zijn er nog wel wat kleine bugjes, zoals Sticky Notes die niet meer werken, kopiëren van files, deleten van files op desktop, nieuwe map maken die maar niet wilt verschijnen... maar verder echt top.
lol, system idle process is dat je CPU niets doet :-)
hoe lang draait je pc al? misschien is je indexer nog met z'n eerste index bezig. houdt vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Draai Windows 7 nu al iets meer dan een week... en de CPU blijft altijd boven de 50% (e6750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

.Johnny schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:07:
[...]

lol, system idle process is dat je CPU niets doet :-)
hoe lang draait je pc al? misschien is je indexer nog met z'n eerste index bezig. houdt vanzelf op.
Ik heb een hekel aan die indexer. Dat Windows Vista zo traag is komt voornamelijk door die indexer die de hele dag staat de loeien. Waarom maken ze het niet zo net zoals bij Linux of OSX? Regulier laten indexen in plaats van de hele dag te scannen..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
Erhnam schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:15:
[...]

Ik heb een hekel aan die indexer. Dat Windows Vista zo traag is komt voornamelijk door die indexer die de hele dag staat de loeien. Waarom maken ze het niet zo net zoals bij Linux of OSX? Regulier laten indexen in plaats van de hele dag te scannen..
Ik snap al die problemen met de indexing niet. de 1e paar dagen scant hij en daarna merk je het niet eens meer. Heb eergisteren een clean instalge daan en nu draait de indexing service op 3 a 4 procent.

Het mooiste eraan vind ik dat ik nu op Start druk en dan gelijk een zoekterm kan opgeven, er wordt dan ook gelijk in outlook e.d. gezocht. Scheelt veel klik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erhnam schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:15:
[...]

De index kost nul komma nul performance, die indext alleen als de computer idle is. Daarnaast is-ie vooral bezig na een verse install, daarna merk je er bijna niets van (tenzij je elke dag tientallen/honderden nieuwe bestanden toevoegt aan de mappen die je indexeert.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.