[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:37
Die index service draait niet de hele tijd. Zodra alle files van de opgegeven locaties zijn geindexeerd stopt hij ermee, maar zodra je nieuwe files toevoegd aan die locaties worden alleen die files aan de index toegevoegd.

Het indexeren kan alleen wat langer duren als je de hele tijd werkt op je computer omdat de indexservice automatisch stopt zodra er op de computer gewerkt wordt.

Zodra ik een fresh install heb gedaan laat ik de computer gewoon een nachtje aanstaan zodat alles geindexeerd wordt. De volgende dag kan ik gewoon werken op de computer zonder dat er geindexeerd word. Ik zou echt niet meer kunnen zonder het indexeren en de search functie. Ik gebruik die functie echt dagelijks voor het snel zoeken van setjes enz.

edit: Een hoop mensen met dezelfde gedachten op hetzelfde moment ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mils op 17-03-2009 12:05 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens vind ik de index/search op Windows 7 zeer goed, beter dan wat ik op Linux heb geprobeerd (iets met een teckel, geloof ik :P ) en on par met Spotlight, imho :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:03:
[...]
De index kost nul komma nul performance, die indext alleen als de computer idle is. Daarnaast is-ie vooral bezig na een verse install, daarna merk je er bijna niets van (tenzij je elke dag tientallen/honderden nieuwe bestanden toevoegt aan de mappen die je indexeert.
Heb vista draaien sinds deze uit is, maar heb nu toch de indexservice maar uitgeschakeld. In eerste instantie heb ik het aantal locaties voor indexen naar beneden gehaald, maar dat hielp nog niet genoeg. Vaak zag ik dat searchindexer bezig was en een hoop resources opslokte terwijl ik dat, op dat moment, helemaal niet wilde. Nu ben ik ook van dat hd geratel af. Zoveel meerwaarde voegt het voor mij ook weer niet toe, aangezien ik de zoekfunctie niet vaak gebruik. Moet zeggen dat vista hierdoor een stuk beter/sneller draait, maar dat is mijn ervaring. Hoop dan ook dat ze dit in windows 7 hebben verbeterd! Laat dat ding echt alleen indexen wanneer de pc idle is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-03-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Net een bug gevonden in build 7057, als ik in Windows Media Player MP3's afspeel, en onder in de taakbalk over het WMP icoontje ga, krijg ik een klein preview scherm van WMP, echter staat WMP hier op z'n kop in afgebeeld. En als je daarna met je muis op het preview schermpje gaat staan, krijg je WMP op z'n kop in je beeld :P Niet zo handig ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Razer op 17-03-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:18:
[...]

Heb vista draaien sinds deze uit is, maar heb nu toch de indexservice maar uitgeschakeld. In eerste instantie heb ik het aantal locaties voor indexen naar beneden gehaald, maar dat hielp nog niet genoeg. Vaak zag ik dat searchindexer bezig was en een hoop resources opslokte terwijl ik dat, op dat moment, helemaal niet wilde. Nu ben ik ook van dat hd geratel af. Zoveel meerwaarde voegt het voor mij ook weer niet toe, aangezien ik de zoekfunctie niet vaak gebruik. Moet zeggen dat vista hierdoor een stuk beter/sneller draait, maar dat is mijn ervaring. Hoop dan ook dat ze dit in windows 7 hebben verbeterd! Laat dat ding echt alleen indexen wanneer de pc idle is.
Ik zou zeggen: Probeer Windows 7 eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Tot voor kort werkte ik alleen maar met XP-computers (heb dus geen kennis van Vista), maar sinds een paar dagen ben ik ook Windows 7 gaan gebruiken.

Heb al veel gehoord over dat UAC gebeuren en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze het beste op de hoogste stand kan zetten (veel veiliger).

Maar nu het volgende: Als je Windows 7 installeert, maak je ook gelijk het 1e account aan (het administrator-account).
Onder dat account heb ik eigenlijk inmiddels alles al geinstalleerd, maar nu vroeg ik me af: Is het niet (veel) veilger om een account aan te maken waar ik mijn 'gewone' dagelijkse dingen in doe en die administrator-account verder niet/nauwelijks meer gebruik? Want nu gebruik ik dus continu dat admin-account, wat volgens mij veel meer risico's met zich meebrengt, OOK met de UAC op maximaal.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Tripl3 D schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:23:
Jijzelf, want je vraag is retorisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat ik straks maar een een volledige re-install ga doen, misschien dat dat het probleem verhelpt.

Wat is eigenlijk beter om te kiezen als je 4GB geheugen hebt? (momenteel draai ik 64bit) Maar schijnbaar kost 64bit ook weer meer geheugen waardoor het even snel/langzamer wordt dan de 32bit versie?

Er zijn nogal tegenstrijdige berichten hierover... dus wat is nu het beste om te kiezen met 4GB geheugen?

- De nieuwe feature dat je de windows snel kan resizen, links,rechts,boven,midden vind ik ook super. Gebruik het nu regelmatig!

[ Voor 3% gewijzigd door zeromussov op 17-03-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
zeromussov schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:29:
[...]

Ik denk dat ik straks maar een een volledige re-install ga doen, misschien dat dat het probleem verhelpt.

Wat is eigenlijk beter om te kiezen als je 4GB geheugen hebt? (momenteel draai ik 64bit) Maar schijnbaar kost 64bit ook weer meer geheugen waardoor het even snel/langzamer wordt dan de 32bit versie?

Er zijn nogal tegenstrijdige berichten hierover... dus wat is nu het beste om te kiezen met 4GB geheugen?

- De nieuwe feature dat je de windows snel kan resizen, links,rechts,boven,midden vind ik ook super. Gebruik het nu regelmatig!
Ach, van de technische kant weet ik niet of het echt uitmaakt. Als je 32bit gebruikt is er 3GB beschikbaar en bij 64bit 4GB. Waarschijnlijk zal je wel wat performance winst hebben in bepaalde applicaties maar mijn ervaring is dat je er zelf niet veel van merkt. Zo zat ik met build 7000 op 64bit en ik zit nu met build 7057 op 32bit. Ik merk zelf geen verschil maar denk dat wanneer je de kans hebt gewoon 64bit kan installeren mits je geen driver problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm...dat zijn de gedachten van Neowin, 'k moet het nog zien. Dat zou betekenen dat de RC zowat 2 maanden later komt dan eerder gesuggereerd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tot voor kort werkte ik alleen maar met XP-computers (heb dus geen kennis van Vista), maar sinds een paar dagen ben ik ook Windows 7 gaan gebruiken.
En dus heb je ook een van de belangrijke aspecten van UAC zelf gemist daardoor, namelijk dat je weliswaar met een administrator-account zit maar die is eigenlijk krachteloos totdat er de juiste privileges aan toegekend worden (bij de UAC prompt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

TheVMaster schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:46:
[...]

Hmm...dat zijn de gedachten van Neowin, 'k moet het nog zien. Dat zou betekenen dat de RC zowat 2 maanden later komt dan eerder gesuggereerd... :(
Ik denk dat het nog best wel eens kan kloppen. Wat je ziet is dat ze ieder scherm, lay-out, onder handen aan het nemen. Inprinciepe mogen er na de RC geen grote dingen meer wijzigen en dat zou dus inhouden dat ze de hele interface door en door getweaked moeten hebben. Dit zou inderdaad nog wel eens twee maanden kunnen duren.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Er staat nu een mooi artikel op Ars over wat er allemaal veranderd is in 7057 sinds build 7000. Merendeel UI veranderingen maar toch interessant om te lezen. Zo zijn er veel dingen langs mij gegaan. :P

Side by side: UI changes from Windows 7 beta to build 7057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 09:30

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

TheVMaster schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Ehh...en als je MDT 2010 gebruikt? :p
Wat zou ik daarmee moeten doen dan?
Ik heb al een werkende WDS server, Vista deployment gaat prima. En images maken gaat ook prima.
Bevat deze MDT dan een update voor WDS?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

alt-92 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:30:
[...]

En dus heb je ook een van de belangrijke aspecten van UAC zelf gemist daardoor, namelijk dat je weliswaar met een administrator-account zit maar die is eigenlijk krachteloos totdat er de juiste privileges aan toegekend worden (bij de UAC prompt).
Kan ik hier dan uit opmaken, dat als ik UAC op maximaal heb staan, dat het niet uit maakt dat ik als admin ingelogd ben qua veiligheid?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draai admin account met UAC helemaal uit en vooralsnog geen firewall. Moet zeggen dat ik absoluut geen onveilig gevoel heb. Tuurlijk UAC beschermt je wel meer en admin rechten op je standaard account kunnen voor meer problemen zorgen maar als ik een goede firewall instel dan zit dat wel goed.
Ik hoef niet mijn systeem dicht te bouwen waardoor ik er zelf meer last van heb dan een hacker. Willen ze echt kwaad komen ze er wel doorheen en anders is je firewall en virusscanner verdediging genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 17-03-2009 16:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Mert schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:13:
[...]

Wat zou ik daarmee moeten doen dan?
Ik heb al een werkende WDS server, Vista deployment gaat prima. En images maken gaat ook prima.
Bevat deze MDT dan een update voor WDS?
NOu ik weet dat je bijvoorbeeld niet zondermeer Windows 7 kunt uitrollen m.b.v. MDT 2008, misschien geldt dat ook voor WDS. 'k heb hier geen ervaring mee (WDS icm windows 7) maar ik kan me voorstellen dat dat dus ook problemen kan geven.

Misschien wat info : http://blogs.technet.com/...7-deployment-changes.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:14
Heb hem nu ook maar is geinstalleerd op mijn oude desktop AMD 2800+, 512mb en moet zeggen draait zeer lekker daarop. Nog wel de beta (7000) die was vrijgegeven door MS.

Ga hem van de week installeren op oude dell D600 laptop ook maar is testen.

Des te meer bugs we reporten des te beter wordt de OS :P als ze daadwerkelijk ook alle feedback onder de loep nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Hebben meer mensen in 7048 dat windows backup ook system drives van andere OS'en toevoegt aan de "noodzakelijke" drives om te backuppen, en zelfs een hele partitie toevoegt waarop mss 5gb aan applicaties staan, en voor de rest alleen maar multimediabestanden (waardoor hij een schijf van 300gb "moet" backuppen terwijl er niet meer dan een paar gb daarvan daadwerkelijk relevant is.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
PWM schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:47:
[...]

Windows 7 is inderdaad beter dan Vista, maar dat gelul over Vista als zijnde een onwerkbaar of niet af zijnde OS is echt pure onzin. Helaas was het zo dat er driver problemen waren die voor mensen problemen veroorzaakte, grotendeels overigens veroorzaakt door Nvidia en Creative.

Ik had "gewoon" een laptop waarvoor alle drivers beschikbaar waren, evenals mijn moeder al snel een Acer laptop had die gewoon werkte en mijn broer een HP laptop kocht waarop Vista draaide. Allemaal 0,0 problemen en goede ervaringen.
Mijn oom had ook zo'n laptop (een of andere aspire) met 2gb ram en een 4800+ turion x2 (iirc), en dat ding was dus echt zo stroperig als de neten voor sp1 langskwam. die stroperigheid, het feit dat windows updatecycli op dat ding tot 1.5u per keer duurden voor het installeren, vaak fout gingen (ik heb bepaalde updates 10tallen keren opnieuw moeten installeren voor ze eindelijk goed gingen, en sommige updates werden na reboot gewoon opnieuw aangeboden ondanks dat ze wel "goed" waren geïnstalleerd), in combinatie met die lompe prefetch die aan 2gb ram eigenlijk tekort had om vloeiend te werken, maakte vista voor mij redelijk "onbruikbaar."

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:41
ndsc schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:08:
Er staat nu een mooi artikel op Ars over wat er allemaal veranderd is in 7057 sinds build 7000. Merendeel UI veranderingen maar toch interessant om te lezen. Zo zijn er veel dingen langs mij gegaan. :P

Linkje werkt niet :s Ben wel benieuwd naar de final UI :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
bartju schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Linkje werkt niet :s Ben wel benieuwd naar de final UI :P
Lijkt erop dat Ars eventjes niet te bereiken is. De UI zal zelf niet drastisch veranderen en zoals je ziet in het artikel op Ars zijn het allemaal kleine tweaks die gedaan worden. Onbelangrijk zijn die tweaks overigs niet. Zo merk ik zelf dat 7057 ten opzichte van 7000 al wat completer aan voelt en het al meer op een final release lijkt.

Vandaar dat ik denk dat de veranderingen na 7057 minimaal zullen zijn. 7057 werkt dusdanig goed op mijn PC dat ze er van mij de sticker RTM erop mogen plakken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Wat ik irritant vind van de taskbar is de notificaties van geminimaliseerde windows en het "peek icons" gebeuren. Wanneer ik bijvoorbeeld 4 Live Messenger windows geminimaliseerd op de taskbar hebt staan en iemand stuurt een bericht dan licht het icoon netjes op en knippert.

Alleen wanneer je dan met je muis hovert om te kijken welke persoon een bericht gestuurd heeft dan knippert niet meteen de window die je aandacht vereist. De knipper sequence lijkt voor zowel de taskbar knop als de peek windows gelijktijdig te gaan. Hierdoor moet je soms een fractie van een seconde wachten totdat de window oplicht bij hoveren. De sequence in 7057 is knip -> knip -> pauze en herhaal. Soms kom je net precies in die pauze terecht en licht er geen enkele icoon op waarna je dan automatisch langs alle windows kijkt om het knipperende icoon te vinden.

Lijkt een beetje mieren neuken maar wanneer je veel met WLM bezig bent en met meerdere chat windows werkt vind ik het erg irritant om steeds te wachten totdat de window knippert. Eigenlijk moet de desbetreffende window meteen oplichten wanneer de peak icons omhoog springen zodat je meteen door kunt.

Iemand die zich hier ook in kan vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door ndsc op 17-03-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
ik lees hier niets over de nieuwe geluidjes in build 7057. Ik vind deze echt verschrkkelijk, maar zal wel wennen op den duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 17-09 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb net ook build 7057 geinstalleerd want ik werd gek van de instabiliteit van ie8 in build 7000. Ik zie wel een paar veranderingen (geluidje nog niet gehoord :P) maar wat ik mis is de windows logo screen saver :S deze zat wel in build 7000 maar is gone in 7057, zo ook windows energy screensaver. Was dit al bekend? en is er een manier om die over te poorten van 7000? want ik heb op me laptop nog wel build 7000. Kon de screensaver niet vinden in de windows/system32 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Die screensavers zijn inderdaad weggelaten, helaas.

(Links 7000, rechts 7057)
Afbeeldingslocatie: http://static.arstechnica.com/7000_7057_screen_saver_settings.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ndsc schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:43:
Die screensavers zijn inderdaad weggelaten, helaas.

(Links 7000, rechts 7057)
[afbeelding]
Hmmm jammer :'( komen vast wel terug in de RC versie dus mag niet klagen toch? :X
En nieuwe geluid waar kan ik die horen? want bij inloggen hoor ik nog het vista geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
SpeedfreakR schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:45:
[...]

Hmmm jammer :'( komen vast wel terug in de RC versie dus mag niet klagen toch? :X
En nieuwe geluid waar kan ik die horen? want bij inloggen hoor ik nog het vista geluid....
Moet je eens het thema aanpassen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
Zag een tijdje terug hier voorbij komen (geloof bij anandus) dat windows indexing service ook live mail indexeert.
Werkt dat ook als je imap gebruikt? :$
Geen idee of ie dan ergens een cache opslaat die hij indexeert ofzo. So far lijkt het erop dat ie het namelijk niet doet. Zou wel handig zijn.

Verder bevalt het nog steeds prima *O*
Wel merk ik op dat IE8 in build 7022 niet heel stabiel is. Werkt verder prima, en best snel, maar hij crashed ook regelmatig. Soms levert dat een 'crash-loop' op. Crash -> recover -> crash -> recover, etc :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Fonta schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:47:
[...]

Moet je eens het thema aanpassen :p
HAHA OMG ja, mircosoft heeft een compleet orkest ingehuurt om windows geluidjes op tenemen maar sommige muziekanten wilde een solo dus dat hebben ze zo opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:57:
Zag een tijdje terug hier voorbij komen (geloof bij anandus) dat windows indexing service ook live mail indexeert.
Werkt dat ook als je imap gebruikt? :$
Ja :)
Ik heb verschillende gmail-accounts, allen met IMAP in Windows Live Mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:07:
[...]
Ja :)
Ik heb verschillende gmail-accounts, allen met IMAP in Windows Live Mail :)
En als jij zoekt via het startmenu, vind je je mail semi-instantly?
Als ik zoek naar woorden die zeker in mijn mail staan, is ie een hele tijd aan het zoeken, en komt dan uiteindelijk met niks op de proppen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:31:
[...]

En als jij zoekt via het startmenu, vind je je mail semi-instantly?
Als ik zoek naar woorden die zeker in mijn mail staan, is ie een hele tijd aan het zoeken, en komt dan uiteindelijk met niks op de proppen.
Hmmm.. bij mij ook niet?
Eerder werkte het wel, misschien was dat bij een oudere build (of nieuwere versie WLMail) ofzo? Ik weet het ook niet :) (Ik draai nu 7057, dus een 'interim-build', niet de 7000)
Het werkte eerst wel (zie een screenshot die ik eerder postte).
Misschien zijn er settings veranderd?

Oude screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/s324h3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 17-03-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Ik heb een probleem met Windows 7, als ik bijvoorbeeld Word 2007 open heb, en deze opsla dan loopt Wordt vast. Ik probeer Wordt dan de sluiten in Taakbeheer, echter lukt dit niet bij het tabblad Programma's als bij Processen. De enige oplossing om Word, of een ander programma dit deze kuur ook vertoont, te verhelpen is om op de reboot knop van mijn kast te drukken (oftewel: Windows 7 opnieuw opstarten). Proberen uit te loggen / van gebruiker te verwisselen / officieël opnieuw opstarten, is er niet bij omdat Windows 7 dan het desbetreffende programma niet kan afsluiten. Ik vind dit jammer want het is zo'n fijn OS 8) _/-\o_

P.s. ik draai de BETA (Build 7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:35:
[...]
Hmmm.. bij mij ook niet?
Eerder werkte het wel, misschien was dat bij een oudere build (of nieuwere versie WLMail) ofzo? Ik weet het ook niet :) (Ik draai nu 7057, dus een 'interim-build', niet de 7000)
Het werkte eerst wel (zie een screenshot die ik eerder postte).
Misschien zijn er settings veranderd?

Oude screenshot:
[afbeelding]
Dat screenshot bedoelde ik idd :)
Draai zelf 7022 op desktop, zal van de week 7057 op laptop eens een slinger geven, misschien dat die het wel doet.
Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt, tnx :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:58:
[...]

Dat screenshot bedoelde ik idd :)
Draai zelf 7022 op desktop, zal van de week 7057 op laptop eens een slinger geven, misschien dat die het wel doet.
Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt, tnx :)
Bij mij doet-ie het nu niet en ik draai 7057. Ik weet niet of het aan de build ligt of ergens anders aan. Dus ik weet niet of de upgrade zou helpen.
Voorheen draaide ik 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Pinobigbird

doesn't share food!

Mooi overzicht :) Had was gezien dat er wat icoontjes veranderd waren, maar er is dus veel meer veranderd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38

Kijk, dit zijn nu eens leuke en handige linkjes, bedankt!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
Ik heb ook eens de 7057 op mn C2D sys geinstalleerd, installatie duurde wel even, maar het OS zelf draait perfect, nog geen problemen gehad, ben er erg tevreden van zelfs! Intressante taskbar ordening.

Zodus dacht ik het eff te installeren op mn laptop (dual core AMD, 2GB ram, 250GB hdd).
Installatie verloopt netjes, maar eens op de desktop (ziet er overigens perfect uit) kan ik gewoon niets doen, overal foutmeldingen en vastlopers.
Driverprobleem zou ik denken, maar ik krijg de kans niet ze te installeren :(

[ Voor 6% gewijzigd door DeNB3rt op 17-03-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju

Nu werkte de link wel. Zie dat er aardig wat kleine dingetjes zijn veranderd. Ik draai nog steeds build 7000 en wacht op de RC1. Wel leuk om te zien wat er nu al is veranderd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 21:10
Ik ben begonnen met Windows 7 Ultimate (build 7057) te installeren, echter kon ik volgens mij bij de installatatie nergens partities instellen. Had bij installatie gehoopt mijn 500GB schijf in twee keer 250GB te kunnen partitioneren. Ik weet zo 1,2,3 niet meer of dit bij Vista nog wel kon, bij XP i.i.g. wel. Zie ik iets over het hoofd?

Bij Advanced install heb ik de optie alleen langs zien komen om te formateren, extend heb ik zien staan, maar kon ik niet aanklikken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:26:
Ik ben begonnen met Windows 7 Ultimate (build 7057) te installeren, echter kon ik volgens mij bij de installatatie nergens partities instellen. Had bij installatie gehoopt mijn 500GB schijf in twee keer 250GB te kunnen partitioneren. Ik weet zo 1,2,3 niet meer of dit bij Vista nog wel kon, bij XP i.i.g. wel. Zie ik iets over het hoofd?

Bij Advanced install heb ik de optie alleen langs zien komen om te formateren, extend heb ik zien staan, maar kon ik niet aanklikken.
Het lijkt wel alsof de schijf reeds gepartitioneerd was, dan had je dus eerst de partitie weg moeten gooien.
En daarna 2 partities aan moeten maken maar als je nu naar de disk management gaat kan je volgens mij alsnog je schijf partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgun7405
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09-2014
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:26:

Jumpman wanneer je de installatie start vanuit windows dan kan dat inderdaad niet. Wanneer je de installatie opstart via een dvd dan kun je wel voor deze optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Topgun7405 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:24:
[...]

Jumpman wanneer je de installatie start vanuit windows dan kan dat inderdaad niet. Wanneer je de installatie opstart via een dvd dan kun je wel voor deze optie kiezen.
Installatie gestart vanaf de DVD (BIOS first boot device: DVD-ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deetje
  • Laatst online: 09-10-2024
Heb eigenlijk een kort vraagje.

Ik draai Windows 7 64bit al enkele maanden. Ik werk met een USB Belking Wirelless Receiver. Mijn draadloze verbinding valt regelmatig gewoon weg.

Zou dit aan de beta kunnen liggen? Is een dergelijk probleem gekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
.Johnny schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:53:
Ik heb nog iets ontdekt dat vermoedelijk een driver probleem is met ATI (komt voor in builds 7000, 7022, 7048, 7056). Misschien kunnen anderen dit bevestigen, voor ik het rapport instuur;
ik heb 2 schermpjes op een ATI 4550 zitten; een klein VGA paneel die o.a. 1920x1080 kan downscalen en een full HD scherm op DVI (dus ook 1920x1080). Deze wil ik natuurlijk in clone draaien, en tot voor kort dacht ik dat het willekeur was wanneer het wel of niet werkte. Maar ik heb er nu structuur in kunnen ontdekken; als ik de PC opnieuw opstart (via het start menu) dan, snapt ie opeens de resolutie van het VGA paneel niet meer. Hij ziet dan niet de ondersteuning voor 1920x1080, het DVI scherm is dan uitgeschakeld en het VGA paneel staat op 1024x768; ik kan proberen te "forceren" wat ik wil, maar ik krijg de VGA panel niet meer op 1920x1080. Maar als ik de PC uitzet, of gewoon een hard reset doe met de powerswitch (power button 4sec indrukken), en terug in windows kom werkt alles weer normaal.
Ik heb natuurlijk een vrij specifieke setup, maar toch maar de vraag; zijn er mensen die iets dergelijks mee hebben gemaakt?
doh! geen feedback knop in build 7057 meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Deetje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:29:
Ik draai Windows 7 64bit al enkele maanden. Ik werk met een USB Belking Wirelless Receiver. Mijn draadloze verbinding valt regelmatig gewoon weg.

Het zou handig zijn als je de build versie erbij zet. Elke build heeft weer specifieke problemen.

Je zou ook een andere driver kunnen proberen om zo uit te kunnen sluiten dat het ligt aan je driver.

ps. Welke security gebruik je voor de beveiliging van je wireless netwerk? Ik had ook veel last van een wegvallende verbinding toen ik WPA2 gebruikte. Ik kreeg toen de tip van linksys om gewoon wpa te gebruiken. Hierdoor is mijn verbinding een stuk stabieler geworden.

[ Voor 20% gewijzigd door Mils op 18-03-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgun7405
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09-2014
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:26:
[...]

Installatie gestart vanaf de DVD (BIOS first boot device: DVD-ROM).
Dan is het antwoord van Fonta helemaal correct. Je had de partitie van 500 Gb moeten verwijderen tijdens de installatie. Deze optie is aanwezig bij de advanced opties, heb ik nl zelf ook gedaan (ik heb overigens build 7057). Vervolgens is het mogelijk om een of meerdere nieuwe partities aan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Topgun7405 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:58:
[...]

Dan is het antwoord van Fonta helemaal correct. Je had de partitie van 500 Gb moeten verwijderen tijdens de installatie. Deze optie is aanwezig bij de advanced opties, heb ik nl zelf ook gedaan (ik heb overigens build 7057). Vervolgens is het mogelijk om een of meerdere nieuwe partities aan kunnen maken.
Okay duidelijk. Thnx, ik ga dit vanavond nog eens proberen, waarschijlijk dan toch een optie over het hoofd gezien. Dit zou dan ook verklaaren waarom ik niet veel via Google vond m.b.t. Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Deetje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:29:
Heb eigenlijk een kort vraagje.

Onder build 7000 heb ik vaak BSOD's gehad op mijn wireless driver en onder build 7057 viel mijn wireless verbinding regelmatig na een kwartier uit. In beide gevallen heb ik het kunnen oplossen door niet de Microsoft wireless driver te gebruiken, maar de (Vista) versie van de fabrikant, Dell in mijn geval.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bartju schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:32:
[...]

Nu werkte de link wel. Zie dat er aardig wat kleine dingetjes zijn veranderd. Ik draai nog steeds build 7000 en wacht op de RC1. Wel leuk om te zien wat er nu al is veranderd :*)
Echt veel is er niet veranderd maar ik denk dat er met de echte RC1 nog wel wat meer aangepast is :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
.Johnny schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:52:
[...]

doh! geen feedback knop in build 7057 meer!
Maar volgens mij wel een feedback applicatie op je desktop ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 19-09 14:02
Waar kan ik de gratis upgrade naar build 7057 wehalen ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
SanderPS3 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:44:
Van de welbekende sites met illegale content.
7057 is niet door MS beschikbaar gesteld aan het grote publiek, en is dus niet legaal te downloaden.
Beetje zoeken en je vind het wel, maar hier op GoT mag er niet naar gelinked worden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

SanderPS3 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:44:
Nergens, het gaat om uitgelekte builds en die worden hier niet aangereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet mogelijk op een legale manier, alleen build 7000 is publiekelijk 'vrij gegeven'

maar je hebt ongetwijfeld welles gehoord van bittorrent ;)

-edit: ik draai nu 7048, naar volle tevredenheid

is het een goed idee om te updaten naar de RC (7061)?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:48:
Helaas niet mogelijk op een legale manier, alleen build 7000 is publiekelijk 'vrij gegeven'

maar je hebt ongetwijfeld welles gehoord van bittorrent ;)

-edit: ik draai nu 7048, naar volle tevredenheid

is het een goed idee om te updaten naar de RC (7061)?
7061? HMm..de 7057 draait goed, 'k ken de 7061 niet :+ Althans wist niet dat die ook al in het wild gespot was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ik kreeg een mailtje van een of ander windows 7 forum :p ooit eens voor aangemeld. Stond dit opvallende nieuws in:

Update: Latest Build 7061 RTM version has been send to selected testers, I'll keep You informed.

Denk dat hij snel zal uitlekken :*)

Hier is de bron.

[ Voor 19% gewijzigd door bartju op 18-03-2009 15:44 . Reden: bron erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartju schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:36:
Ik kreeg een mailtje van een of ander windows 7 forum :p ooit eens voor aangemeld. Stond dit opvallende nieuws in:

Update: Latest Build 7061 RTM version has been send to selected testers, I'll keep You informed.

Hier is de bron.
Ik heb ook op diverse fora dat Build 7061 uit is, maar ik las daarbij ook her en der hetvolgende:
Build 7061 was sent to Japan testers, it was about localized stuff. It's not a leak, it was a real (past) weekend bug bash that MS wanted to do.
Het lijkt wel een wereldwijde wedstrijd om zoveel mogelijk Builds te spotten en te verzamelen! :D

Ik hou het voorlopig bij Build 7057, deze voldoet momenteel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vanuit het Neowin forum (http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=747788):

6.1.7057.0.winmain.090305-2000
6.1.7058.0.winmain.090307-1140
6.1.7059.0.winmain.090309-1815
6.1.7060.0.winmain.090310-1910
6.1.7061.0.winmain.090311-1856
6.1.7062.0.winmain.090312-1900
6.1.7063.0.winmain.090313-1842

Het is of fake, of wachten op een leak. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 18-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik bedoel maar ;) de 7061 is dus helemaal niet de laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

bartju schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:36:

7061 zal ongetwijfeld uitlekken, maar heeft niets met RC te maken, en al helemaal niet met RTM.

Een Escrow build betekend dat er daarna tijdelijk niets meer word gedaan, en iedereen op het testen van RC word gezet. Zodra die word vrijgegeven, gaan ze verder met builds.

Aangezien build 7063 twee werkdagen na 7061 kwam, kan ik je wel verklappen dat 7061 geen RC build is ;)

EDIT:

Of je doet een refresh als je na een half uur weer het scherm opent |:(

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 18-03-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
PWM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:09:
[...]

EDIT:

Of je doet een refresh als je na een half uur weer het scherm opent |:(
niet zo streng voor jezelf, we zitten hier niet op een sollicitatiegesprek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:09:
Ik bedoel maar ;) de 7061 is dus helemaal niet de laatste ;)
Misschien zijn ze al bezig met SP1? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Laatst online: 29-08 16:46
Dat nog net niet, maar ze vliegen wel met die builds. Hier screenshot van build 7070.

http://www.windows7en.com/Win7News/5431.html

Weet niet of deze echt of fake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Dionisio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:29:
Dat nog net niet, maar ze vliegen wel met die builds. Hier screenshot van build 7070.

Dunno...maar wat is die soort van slidebar bovenin die screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju

Denk fake, interface ziet er wel erg rommelig uit. Een van de dingen die win7 juist zou verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer van een ander forum:
I saw the post on this thread. I find it a sad attempt at making it seem like it's 7070 by making the icons and such bigger. The date is the 29th also, which the latest 29th was February of course and they weren't up to build 7070 by then, nor were they up to 7061.
;)

edit: Ik heb weer een nieuwe Build gespot! Zelfs een nieuwe versie!

[Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/125l111.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Laatst online: 29-08 16:46
Zo zo, ff snel met photoshop in elkaar geflanst toevallig??? :)

Edit:
ff een vraagje.
Ik wil vanavond build 7057 x64 gaan draaien op mijn pc. Wat is jullie ervaring met deze build???
Is deze stabiel en snel? Crasht ie veel? Heeft iemand ervaring met de Catalyst 9.2 vista drivers op de build???
En hoe gaat het gamen van bijv. TF2, CS en DoD Source?

[ Voor 69% gewijzigd door Dionisio op 18-03-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dionisio schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:54:

Edit:
ff een vraagje.
Ik wil vanavond build 7057 x64 gaan draaien op mijn pc. Wat is jullie ervaring met deze build???
Is deze stabiel en snel? Crasht ie veel? Heeft iemand ervaring met de Catalyst 9.2 vista drivers op de build???
TF2 en CS werken gewoon bij mij, DoD heb ik niet maar is dezelfde enginge dus ik zie geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bartju schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:
[...]

Denk fake, interface ziet er wel erg rommelig uit. Een van de dingen die win7 juist zou verbeteren.
Of iemand rommelig met gadgets op de desktop omgaat wil niet zeggen of dit wel of niet een genuine build 7070 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik heb ook build 7057 draaien en gaat als een tierelier maar zoals je weet is build 7057 x64 nog niet zolang downloadbaar en heb ik dus nog niet zo heel veel getest.
Wel had ik na het installeren een wegvallende netwerkverbinding telkens wanneer ik wat downloade van nieuwsgroepen of een filmpje afspeelde op internet.
Na installatie van de laatste nvidia moederbord drivers geen last meer van gehad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:
[...]

[...]

;)

[[afbeelding]
Lol, als we die afbeelding voor serieus nemen, zou het me niet verbazen als we binnen een uur aan build 9999 zitten _O-

Wel grappig gedaan.

Maar het lijkt wel echt een sport om de laatste build te spotten, ik heb de vorige build nog niet op 50% gedownload of de volgende is er al :p
TheVMaster schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:37:
[...]

Dunno...maar wat is die soort van slidebar bovenin die screenshots?
Lijkt een beetje op het Dell Dock voor Vista dat je meegeïnstalleerd krijgt op nieuwe Dell laptops.

Edit:
ff een vraagje.
Draait bij mij retestabiel.
Al draaien alle Windows 7 builds retestabiel, die ik tot nu toe heb getest (en dat zijn er echt wel veel...) :)

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-03-2009 20:16 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:41:
[...]

[...]

;)

[[afbeelding]
terms to: Steve Jobs.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Petervanakelyen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:11:

Maar het lijkt wel echt een sport om de laatste build te spotten, ik heb de vorige build nog niet op 50% gedownload of de volgende is er al :p
Je kan bezig blijven, want elke werkdag komt er een nieuwe build :) Vandaag 7065 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Edit:
ff een vraagje.
Draait prima hier, met de laatste ATi drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Laatst online: 28-04 20:05
op een gemiddelde laptop de 7057 niet draaiende krijgen (maw foutmeldingen bij alles wat ik doe).
op mn vaste desktop draait ie wel perfect.

Aan wat kan dit liggen? driverprobleem? drivers via veilige modus proberen te installen? anyone? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
DeNB3rt schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:41:
op een gemiddelde laptop de 7057 niet draaiende krijgen (maw foutmeldingen bij alles wat ik doe).

Aan wat kan dit liggen? driverprobleem? drivers via veilige modus proberen te installen? anyone? :X
Welke foutmeldingen krijg je? Wanneer krijg je foutmeldingen? Welke drivers installeer je? Wat heb je zelf al geprobeerd?

We zijn (nog) geen helderzienden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

edit: With ^ dus :P

Welke foutmeldingen?
Welk merk/type laptop?

;)

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 19-03-2009 01:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Het lukt mij niet om de ATI 9.3 drivers te installeren. Ik krijg de foutmelding die je ook bij vorige installaties kreeg bij ATI drivers:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.591.0.0000
Size: 90 Mbytes

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier

Gebruikt systeem:

Windows 7057 32 bit
Videokaart ATI Radeon x1550

[ Voor 10% gewijzigd door Mils op 19-03-2009 12:08 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:04
Mils schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:04:
Het lukt mij niet om de ATI 9.3 drivers te installeren. Ik krijg de foutmelding die je ook bij vorige installaties kreeg bij ATI drivers:

ATI Display Driver
Final Status: Fail
Version of Item: 8.591.0.0000
Size: 90 Mbytes

Error messages
Driver Install: the driver package does not specify a hardware identifier
juist.. en welke versie van windows..? aan de melding te zien vermoed ik de 64bit versie? (x64)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb 't al eerder gevraagd maar zit nog steeds met het probleem. Na een upgrade van 7022 naar 7057 werkt m'n geluid niet meer. Heb al verschillende drivers geprobeerd waaronder de R216 t/m R219 maar geen van allen hebben een werkende geluidskaart tot gevolg.. Iemand ditzelfde probleem? (32-bit)

Heeft trouwens iemand een HP 1610 aan de praat gekregen? De Vista driver van HP laat zich helaas niet installeren...

[ Voor 17% gewijzigd door JBS op 19-03-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg foutmelding hr:0x80070643 als ik Windows Live Messenger wil installeren..
Op google rond gezocht, zeggen ze dat het eraan ligt dat ik x32 draai en ik x64 wil installeren.. Maar wil gewoon x32 installeren uiteraard.
Ligt dit aan Windows 7 beta? Of omdat ik draai onder VMWare ofzo?

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 13:55 . Reden: Toch niet ;x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik draai WLM op 2 W7 installaties. Nu beide 5057 maar voorheen 7000 en 7022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
PWM schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:17:
[...]

Je kan bezig blijven, want elke werkdag komt er een nieuwe build :) Vandaag 7065 :P
Ik weet het, een Microsoft medewerker heeft het me verteld onlangs.
Maar niet elke build wordt geleaked ;)
DeNB3rt schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:41:

Hmm, laten we eens beginnen met de specificaties van die laptop.
Mijn Compaq Presario 1260 (AMD K6, 256MB SDRAM) is ook een gemiddelde laptop, dan wel van de middeleeuwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:45:
Krijg foutmelding hr:0x80070643 als ik Windows Live Messenger wil installeren..
Op google rond gezocht, zeggen ze dat het eraan ligt dat ik x32 draai en ik x64 wil installeren.. Maar wil gewoon x32 installeren uiteraard.
Ligt dit aan Windows 7 beta? Of omdat ik draai onder VMWare ofzo?
Ehh...ik heb gewoon 32bits (is er uberhaupt een 64bits versie?) van WLM draaien op een x64 versie van Windows 7.

Wat me wel is opgevallen is dat ik niet meer op 2 pc's tegelijk aangelogd kan zijn, maar of dat nu aan WLM ligt of aan de build (7057) van Windows 7 is mij niet duidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds windows 7 (build 7000) erop staat problemen met mijn netwerkverbindingen, het werkt toch allemaal net even anders dan het XP waar ik vandaan kom. Ook een nadeel is dat nog niet alle programma's compatibel zijn met windows 7, gelukkig is er een mooie lijst van gemaakt hier!!

Heeft er nog iemand last van verbindingsproblemen? Kan het liggen aan mijn avast antivirussoftware die het onder XP en vista prima doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

TheVMaster schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:07:
[...]

Ehh...ik heb gewoon 32bits (is er uberhaupt een 64bits versie?) van WLM draaien op een x64 versie van Windows 7.

Wat me wel is opgevallen is dat ik niet meer op 2 pc's tegelijk aangelogd kan zijn, maar of dat nu aan WLM ligt of aan de build (7057) van Windows 7 is mij niet duidelijk.....
Bij mij gaat dat nog prima met build 7057 op m'n desktop en laptop. Ik gebruik WLM 14.0.8064.206.

@WMNoot: wat voor problemen? Ik had bij build 7000 het probleem dat ik m'n netwerkkaart na elke herstart opnieuw moest installeren. Na een complete herinstallatie van W7 was dat probleem opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door JBS op 19-03-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

Even instellingen doorspitten van WLM, zat ergens een optie om je zelf af te melden als je nog een keer aanlogt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hebben meerdere mensen er last van dat bij build 7057 hij bij het instaleren een eeuwigheid blijft staan op "Expanding windows files..(0%)".
Er is wel veel hardeschijf activiteit, en ook de dvd-drive werkt nog.
Maar hij blijft op 0% hangen :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja precies, kdacht ook al dat x32 of x64 er niet veel mee te maken had.. Maar toch beetje jammer dat die WLM dan bugged bij mij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Dit is zwaar kut. Ik heb al een tijd lang bij een harde schijf een rechten probleem wat ik nooit echt heb kunnen oplossen. Echter is het tot op heden nooit echt een bezwaar geweest omdat ik altijd mijn files nog kon benaderen.

Nu heb ik na een tijdje vista weer geprobeerd te hebben toch weer Windows 7 als OS geinstalleerd en het probleem is terug, worse then ever.

het gaat om mijn E:/ schijf, daarvan zijn sommige bestanden gelocked. wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LcsAaw916xPZ5H9nGEQzNqFH/full.jpg
Dit zijn de hoofd mappen, hier zie je al een slotje op de map video's, het gekke is dat ik in die folder alle files gewoon kan openen.
we gaan door naar de map muziek, als ik dan doorbrowse tot de werkelijke mp3 bestanden zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KJiMg8adKyIdaWEL74aeEtaR/full.jpg

en dat is mijn probleem, ik kan mijn mp3's niet meer afspelen. Is er een manier om de beveiligings instellingen te resetten ofzo? of anders in ieder geval een manier om mijn mp3's weer los te krijgen?

Ik heb gewoon administrator rechten en snap daarom niet zo goed wat hier het probleem is.

Edit: Needless to say dat ik me een ongeluk heb zitten werken in de beveiligingsrechten van schijf en/of mappen maar daar is tot zover geen oplossing te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bornin op 19-03-2009 18:23 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Motrax schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:46:
[...]
Even instellingen doorspitten van WLM, zat ergens een optie om je zelf af te melden als je nog een keer aanlogt.
Idd goed idee, wel vaag..want het werkte voorheen altijd enneh...misschien wel ergens een vinkje teveel aangezet :+ Gelukkig ligt het niet aan WLM en Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
bornin7ty2 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:21:
Dit is zwaar kut. Ik heb al een tijd lang bij een harde schijf een rechten probleem wat ik nooit echt heb kunnen oplossen. Echter is het tot op heden nooit echt een bezwaar geweest omdat ik altijd mijn files nog kon benaderen.

Nu heb ik na een tijdje vista weer geprobeerd te hebben toch weer Windows 7 als OS geinstalleerd en het probleem is terug, worse then ever.

het gaat om mijn E:/ schijf, daarvan zijn sommige bestanden gelocked. wat plaatjes:
[afbeelding]
Dit zijn de hoofd mappen, hier zie je al een slotje op de map video's, het gekke is dat ik in die folder alle files gewoon kan openen.
we gaan door naar de map muziek, als ik dan doorbrowse tot de werkelijke mp3 bestanden zie je dit:
[afbeelding]

en dat is mijn probleem, ik kan mijn mp3's niet meer afspelen. Is er een manier om de beveiligings instellingen te resetten ofzo? of anders in ieder geval een manier om mijn mp3's weer los te krijgen?

Ik heb gewoon administrator rechten en snap daarom niet zo goed wat hier het probleem is.
Ff owner worden van je bestanden (vink wel even aan dat de rechten ook moeten worden doorgevoerd op de submappen) en dan ff de Users groep toevoegen en die Full Control rechten geven. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
TheVMaster schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:23:
[...]

Ff owner worden van je bestanden (vink wel even aan dat de rechten ook moeten worden doorgevoerd op de submappen) en dan ff de Users groep toevoegen en die Full Control rechten geven. Problem solved.
Super !!!. mp3's doen het weer maar er staan nog steeds van die iri slotjes op. kunnen die nog weg?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Waar kan je de nieuwst build vandaan halen? Gewoon via update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ryatzu schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:55:
Waar kan je de nieuwst build vandaan halen? Gewoon via update?
Nee, het gaat iets minder vlotjes dan dat, al is bittorrent niet zo ingewikkeld... :+
De nieuwste builds zijn namelijk gelekt, en niet officieel vrijgegeven door MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Nu online
Ah vandaar, laat dan maar.
Dan wacht ik nog wel effe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
bornin7ty2 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:44:
[...]

Super !!!. mp3's doen het weer maar er staan nog steeds van die iri slotjes op. kunnen die nog weg?
Hmm...heb je bij het zetten van rechten ook ff op Advanced geklikt en daar aangegeven dat de rechten ook gelden voor de onderliggende mappen?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.