Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
yok schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:15:
Doe precies hetzelfde, maar bij mij doet 'ie het automatisch.

Probeer eens https://www.nuevasync.com/

Dat gebruik ik.
Google biedt sinds kort dezelfde service aan als nuevasync, maar dan zonder omweg.

Weet je zeker dat hij automatisch synct? Kun je het eens testen door een afspraak in te voeren via web met een notificatie (geen sms) en of je die notificatie krijgt op je iPhone (zonder de agenda te openen)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13
Er is 1 ding wat mij niet duidelijk is. Heb net een iphone 16gb aangeschaft van t-mobile met internet. Als je nu op internet gaat word dat automatisch verrekend of moet je echt ergens speciaal op inloggen? Die verkoper is btw vergeten activatiekosten te verrekenen maar hij doet t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27
funk-e schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Google biedt sinds kort dezelfde service aan als nuevasync, maar dan zonder omweg.

Weet je zeker dat hij automatisch synct? Kun je het eens testen door een afspraak in te voeren via web met een notificatie (geen sms) en of je die notificatie krijgt op je iPhone (zonder de agenda te openen)
ik heb het hier even getest, synct gewoon automatisch. Heb je PUSH wel aanstaan, ook onder geavanceerd? (Zal met Fetch ook werken, belangrijk is dat je onder geavanceerd ook op Fetch hebt staan en uiteraard niet op handmatig ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Maite op 12-03-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 20:25
[...]

Dubbelcheck wel even of bij instellingen->nieuwe gegevens->geavanceerd Google Sync op Push, Fetch of Handmatig staat.

Ik heb m van Push naar handmatig gezet, de batterij ging me te snel leeg. Maar als jij Push wil, dan moet ie t met die instellingen gewoon doen.

Nuevasync wil er nog wel eens uitliggen en Gogole Sync gebruik ik sinds t live staat met veel plezier en zonder enige hapering. Notificaties werken perfect en items die ik via mn iGoogle calender toevoeg staan de volgende keer dat ik mn agenda open er in. Die daarna ook weer thuis in mn Outlook2007 komen zodra ik die open. Top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:14:
Ik ben ook aant denken om die 3gjuice te bestellen. Laad die hem 100% op?

Het liefste zou ik een portable dock willen waar je je iphone een keer of 3 mee kunt opladen, ideaal als je naar een festival ofzo gaat. Ik snap niet dat ze dat niet maken...
Kijk je wel eens op Ebay? Zat batterijen te vinden. Misschien is een zonnecel oplader iets voor jou of deze zware 3100mAh "mophie kloon" op ebay : Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:46:
Er is 1 ding wat mij niet duidelijk is. Heb net een iphone 16gb aangeschaft van t-mobile met internet. Als je nu op internet gaat word dat automatisch verrekend of moet je echt ergens speciaal op inloggen? Die verkoper is btw vergeten activatiekosten te verrekenen maar hij doet t wel.
Er wordt niks verrekend omdat het in je abonnement zit. Het is echter wel zo dat er een x aantal dagen een soort van tijdelijk abonnement loopt waarbij je wel voor al die dingen moet betalen. Meer informatie vindt je in het topic over de abonnementen. Misschien ook wel handiger om dit voortaan eerst na te gaan voordat je iets aanschaft, voorkomt verrassingen achteraf ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 12-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Engadget: iPhone 3.0 preview op 17 maart! Laat de speculaties maar beginnen... ;)

http://www.engadget.com/2...3-0-is-coming-march-17th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Oeh, spannend! :9

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:32:
Op Engadget: iPhone 3.0 preview op 17 maart! Laat de speculaties maar beginnen... ;)

http://www.engadget.com/2...3-0-is-coming-march-17th/
Overigens werd vorig jaar in een vergelijkbaar event ook de 2.0 software aangekondigd. Dat was toen voor een groot gedeelte gericht op de SDK. Dat zal nu waarschijnlijk ook weer het geval zijn. Dus temper enigszins je verwachtingen, want vorig jaar duurde het dus ook nog 3 maanden totdat de software beschikbaar was ;) Desondanks is het natuurlijk altijd leuk om te zien wat er aan zit te komen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Het is iig een bevestiging dat er een nieuwe iPhone komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:03:
Het is iig een bevestiging dat er een nieuwe iPhone komt.
Hoezo? Dit gaat over software versie 3.0....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allemaal,

ik heb sinds vandaag een iphone thuis bezorgd gekregen. Nu wil ik dus zo snel mogelijk ermee aan de slag, maar zit nog met 1 vraagje. Ik heb nog een ipod classic (120GB) en wil de iphone ansluiten/activeren op dezelfde pc met dezelfde Itunes.

Is dit moglijk?!? Krijg ik dan geen problemen met 2 devices op 1 itunes.

bvd.

groet,
Hds2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
nee hoor, dat kan prima. Ook tegelijk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hier even een update van mijn "Verbinding verliezen" verhaal.

Ik ben erachter gekomen dat het voornamelijk gebeurd als ik van 3g -> GPRS ga, maar vanmiddag werd het helemaal erg. Telkens als ik een call beindigd had verloor ik de verbinding om 30secs later gewoon weer online te komen...

Dus T-Mobile maar gebeld. Zij raadde me aan om de SIM-kaart in een ander toestel te plaatsen. Gelukkig had een vriend van me een SE Experia bij zich dus daar maar in geplaatst en getest op het traject A'dam Amstel -> Den Helder. Eén en al drama. IE/Opera liep telkens vast als ik van 3g -> GPRS ging, hele toestel ging raar doen :S.

Toen ik in Den Helder aankwam gelijk maar T-mobile gebeld en krijg nu een nieuwe SIM-kaart opgestuurd, kijken of dat het oplost.

Wat ben ik blij dat ik een iPhone heb trouwens, 1 uur kutten met een Experia en ik ben echt blij dat ik geen WM meer hoef te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:14:
Ik ben ook aant denken om die 3gjuice te bestellen. Laad die hem 100% op?

Het liefste zou ik een portable dock willen waar je je iphone een keer of 3 mee kunt opladen, ideaal als je naar een festival ofzo gaat. Ik snap niet dat ze dat niet maken...
Ik heb de 3G Juice en hij laadt de iPhone zeker 1,5 keer op voordat hij leeg is. Het meeste rendement heb je geloof ik als je hem voor de 20% melding aansluit en er weer af haalt bij de 60%. Daarna duurt laden relatief steeds langer geloof ik (druppel lading)
[...]

Ik heb Google Sync ook een tijdje gebruikt, maar Contacten werden bij mij niet gesynced op mijn PC (Adresboek) terwijl ik wel allerlei email adressen toegevoegd kreeg via Google Mail die ik juist niet in mijn Contacten wilde. Google voegt automatisch alle adressen toe waarop je reply'd geloof ik.
De agenda functie werkte wel prefect overigens, en die gebruik ik nog wel (met Push). Ik werd uiteindelijk gek van die zooi in mijn Contactenlijst en dus ben weer teruggegaan op handmatig Contacten beheren. Die veranderen immers toch niet dagelijks, een agenda wel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door autoreverse op 12-03-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
--oeps; 't is al laat

[ Voor 97% gewijzigd door autoreverse op 12-03-2009 22:19 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:18:
[...]

Hoezo? Dit gaat over software versie 3.0....
firmware 1.0 -> eerste iphone
firmware 2.0 -> 2e iphone ("iphone 3g)
firmware 3.0 -> 3e iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Dat de release van 2.0 vorige keer samenviel met de release van de 3G wil natuurlijk niet zeggen dat dat nu weer moet gebeuren ;). Hoewel de kans wel groot is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
Noh, dan moet ik binnenkort weer een nieuwe telefoon aanschaffen :P

Ik hoop dat de firmware ook weer beschikbaar komt voor het eerdere model (dan dus de 3G :) )

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

ZpAz schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:58:
Noh, dan moet ik binnenkort weer een nieuwe telefoon aanschaffen :P

Ik hoop dat de firmware ook weer beschikbaar komt voor het eerdere model (dan dus de 3G :) )
De 2.0 firmware kwam ook voor de eerste iphone, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Klopt inderdaad, niet echt bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bah, door al dat nieuws omtrent een eventuele nieuwe iPhone begin ik erg te twijfelen of ik eind deze maand al wel een nieuw abbo zal aanvragen... Die actie van T-Mobile loop echter eind deze maand af.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Hallo allemaal,

ik heb een vraag over het blokkeren van standaard applicaties op de iPhone. Is het mogelijk om bepaalde functies / applicaties dicht te zetten of te limiteren? Zoja, hoe?

Alvast bedankt voor een antwoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
daroy schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:22:
Hallo allemaal,

ik heb een vraag over het blokkeren van standaard applicaties op de iPhone. Is het mogelijk om bepaalde functies / applicaties dicht te zetten of te limiteren? Zoja, hoe?

Alvast bedankt voor een antwoord.
Als je m jailbreaked kan je met bossprefs (installeren via cydia) bepaalde icons uitzetten. Ik heb bijvoorbeeld het aandelen gebeuren uitgezet. Daar doe ik niks mee..

Weet iemand trouwens waar ik summerboard tegenwoordig vandaan kan halen? Zowel installer als cydia bied m niet aan (wel winterboard overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
--MeAngry-- schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:05:
Bah, door al dat nieuws omtrent een eventuele nieuwe iPhone begin ik erg te twijfelen of ik eind deze maand al wel een nieuw abbo zal aanvragen... Die actie van T-Mobile loop echter eind deze maand af.
Heb je al bij iemand een iphone geprobeerd dan voordat je m koopt?

Ikzelf ben namelijk niet zo tevreden in tegenstelling tot de meeste anderen hier.
Het niet kunnen kopiëren/plakken vind ik gewoon belachelijk en is heel onhandig in mijn geval.

Het niet ondersteunen van flash is ook een behoorlijk gemis. Als je s wist hoeveel sites dat hebben en die kan je dan gewoon niet bekijken

De keren dat bij mij Safari is uitgevallen zijn niet te tellen. Als je daarna weer op internet drukt start de pagina meteen op, maar laadt hij deze opnieuw en ben je al te getypte tekst kwijt.

Er was duidelijk gezegd dat de navigatiesoftware heel snel zou komen, maar je kan nog steeds niet navigeren.

Een leuke wallpaper erop laten staan is zonder jailbrake ook niet mogelijk.

Je kan ook geen stylus gebruiken dus de cursor tussen 2 letters in een woord zetten, daar moet je echt moeite voor doen.

Ik ben zelf taxichauffeur en zit wanneer ik wat tijd heb tussen ritten veel op forums. Dus geen flash, geen navigatie, geen copy/paste en het verdwijnen van mn getypte tekst is voor mij heel irritant.
Als ze deze dingen gefixed hebben in de nieuwe versie, dan ben ik gelukkig. Zo niet, dan is dit absoluut mn laatste niet-windows apparaat.

De keren dat 3G het niet doet zijn ook niet te tellen, maar dat zal aan t-mobile liggen.
Het is een mooi apparaat met mooie vormgeving, maar tot nu toe loop ik vaak tegen de nadelen aan. Anderen kunnen hele andere ervaringen hebben hoor.
De ipod functie vind ik wel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
autoreverse schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:06:
[...]
Ik heb Google Sync ook een tijdje gebruikt, maar Contacten werden bij mij niet gesynced op mijn PC (Adresboek) terwijl ik wel allerlei email adressen toegevoegd kreeg via Google Mail die ik juist niet in mijn Contacten wilde. Google voegt automatisch alle adressen toe waarop je reply'd geloof ik.
De agenda functie werkte wel prefect overigens, en die gebruik ik nog wel (met Push). Ik werd uiteindelijk gek van die zooi in mijn Contactenlijst en dus ben weer teruggegaan op handmatig Contacten beheren. Die veranderen immers toch niet dagelijks, een agenda wel ;)
Wat bedoel je met adresboek? Lokaal op je PC? Ik heb gewoon mijn contacten vanuit outlook geëxporteerd naar gmail. Daarna heb ik mijn iPhone gesynct met gmail. Zo heb ik dus al mijn contacten weer op mijn iPhone staan. Enige probleem bij het syncen is het probleem dat gmail geen tussenvoegsels kent, dus die synct hij op een verkeerde manier.
Ferry34 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:35:
[...]
Je kan ook geen stylus gebruiken dus de cursor tussen 2 letters in een woord zetten, daar moet je echt moeite voor doen.
nou ja, moeite?
1 seconde je vinger op de plaats houden en je kan de cursor verplaatsen <= niet echt veel moeite

[ Voor 59% gewijzigd door funk-e op 13-03-2009 11:46 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf een iPhone 2G, m'n vriendin een 3G, dus ik weet gelukkig precies wat ik koop. :)

Het enige waar ik me eigenlijk in kan vinden is het copy-paste verhaal, maar dat mis ik nu weer niet zo erg dat ik daarvoor een andere telefoon neem. Ik zou namelijk voor geen goud een Windows Mobile toestel nemen, al zou ik er nu een krijgen ter vervanging van m'n 2G, dan gaat dat Windows toestel onmiddellijk weer de deur uit. ;)

Safari crasht bij mij sinds firmware 2.2.1 namelijk helemaal nooit meer (letterlijk!), Flash op een mobiel apparaat was altijd al klote. Ik heb een N95 gehad met Flash Lite 3.0 en dan nog was de helft onbruikbaar. Voor de navigatie heb ik op het moment nog een losse PNA, dat is misschien wat jammer, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee, dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Waar ik wel moeite mee heb, is hoe dat een Windows Mobile toestel werkt => ubertraag. Alles wat je met je vinger doet kost minstens een hele seconde om te verwerken. Terwijl op de iPhone alles direct reageert op een vingerdruk.
Ik heb een telefoon om productief mee te werken, en die 2 keer dat ik copy-paste nog gemist heb overleef ik echt wel, maar een crappy interfase die telkens weer anders werkt en reageert (Windows) vind ik veel erger, want daar heb je continu last van. En dat heb ik bij de iPhone in ieder geval niet! :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

autoreverse schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:06:
[...]

Ik heb de 3G Juice en hij laadt de iPhone zeker 1,5 keer op voordat hij leeg is. Het meeste rendement heb je geloof ik als je hem voor de 20% melding aansluit en er weer af haalt bij de 60%. Daarna duurt laden relatief steeds langer geloof ik (druppel lading)

[...]

De adressen van emails waarop je replied worden toegevoegd aan "Meest contact mee opgenomen" maar niet aan "Mijn contactpersonen" en deze worden dus ook NIET gesynct.

Verder vind ik google sync echt ideaal. Het is gewoon MobileMe maar dan gratis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:45:
Voor de navigatie heb ik op het moment nog een losse PNA, dat is misschien wat jammer, maar daar heb ik niet zo'n moeite mee, dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Waar ik wel moeite mee heb, is hoe dat een Windows Mobile toestel werkt => ubertraag. Alles wat je met je vinger doet kost minstens een hele seconde om te verwerken. Terwijl op de iPhone alles direct reageert op een vingerdruk.
Ik heb een telefoon om productief mee te werken, en die 2 keer dat ik copy-paste nog gemist heb overleef ik echt wel, maar een crappy interfase die telkens weer anders werkt en reageert (Windows) vind ik veel erger, want daar heb je continu last van. En dat heb ik bij de iPhone in ieder geval niet! :)
Jep alles apart typen in de agenda vd iPhone is zekers productief 8)7 En om nou elke x je stom stom mee te sleuren als je veel van auto's verwisselt. Nee voor de zakelijke markt is de iPhone niet bedoeld. Persoonlijk vind ik WM prettiger werken aangezien alle PC's op het werk op windows draait en de omgeving dus zeer bekend is. WM toestellen zijn dan ook zekers geen toestellen voor "beginners". Dat zag je wel met de komst vd HTC Touch Diamond. Veel mensen die de Diamond kochten omdat hij er leuk en compact uit zag. Als je een gebruikersvriendelijk toestel wilt hebben moet je maar een iPhone of een Nokia'tje kopen.

Mijn persoonlijke minpunten van de iPhone:

-Copy en past vind ik dus echt een gemis.
-GSM ontvangst ben ik ook niet echt tevreden over.
-Geen AD2P (Muziek via carkit en tal van BT headphones en speakers die ik niet met de iPhone kan gebruiken).
-Mis de optie bestanden versturen via BT wel. FF op een bv verjaardagsfeestje een foto of een ringtone overzenden naar elkaar is er niet bij.
-Standaard geen film opneem mogelijkheid.
-Batterijduur
-Als een vd weinigen gebruik ik MMS wel (niet iedereen in mijn kenniskring heeft een (smart)phone waar ze hun email met evt foto's kunnen bekijken).
-Het algemene Apple restrictie-beleid

Maar verder is het toestel wel ok maar voor mij geen blijvertje (te saai en te standaard). Voor de doorsnee consument (het overgrote deel dus) is het een stabiel en leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Nog even een vraagje met betrekking tot het syncen van google calender

Toen ik met NuevaSync syncte zag ik de kleuren van mijn verschillende agenda's ook terug op mijn iPhone in de vorm van gekleurde rondjes. Nu ik via google sync zie ik deze kleuren niet. Ik heb sinds ik met google sync ook een nieuwe agenda toegevoegd (nu in totaal 4) Is dat misschien te veel?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik weet niet precies hoeveel, maar ergens op de Google sync. pagina staat dat er wel een maximum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik vind het interessant om te zien dat er hier mensen zijn met een iPhone die van plan zijn een WinMo toestel te kopen terwijl ik juist nu een WinMo toestel heb en er zo snel mogelijk vanaf wilt (en nu het meeste leun naar een iPhone), dat zet me toch wel aan het denken...
Maargoed, iedereen heeft zo zijn eigen wensen en prioriteiten met betrekking tot zijn/haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Er zijn ook zat mensen die vanaf een Winmo (6.0) toestel komen en voor geen goud weer terug willen hoor ;) (Waaronder ik.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 18:30
funk-e schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:01:
Nog even een vraagje met betrekking tot het syncen van google calender

Toen ik met NuevaSync syncte zag ik de kleuren van mijn verschillende agenda's ook terug op mijn iPhone in de vorm van gekleurde rondjes. Nu ik via google sync zie ik deze kleuren niet. Ik heb sinds ik met google sync ook een nieuwe agenda toegevoegd (nu in totaal 4) Is dat misschien te veel?
Ik ben ook van neuva overgestapt naar google sync. Ik heb wel gekleurde agenda items en volgens mij is het maximum aantal agenda's 5 (ik heb er nu 4) Volgens mij heb ik niets specifiek gedaan om die kleurtjes te krijgen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Castor385 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:17:
[...]

Ik ben ook van neuva overgestapt naar google sync. Ik heb wel gekleurde agenda items en volgens mij is het maximum aantal agenda's 5 (ik heb er nu 4) Volgens mij heb ik niets specifiek gedaan om die kleurtjes te krijgen.
Even ter bevestiging; je hebt bij Gmail zeg maar "Mijn contactpersonen" en "Alle contactpersonen", als je emails van mensen ontvangt of emails naar mensen verstuurd die niet al bij je contactpersonen staan dan worden deze toegevoegd als "Meest contact mee opgenomen" te staan en daardoor dus bij "Alle contactpersonen". Nou is dat voor mij geen probleem want als ik sync met mijn WinMo toestel dan synct die alleen de "Mijn contactpersonen" maar ik lees nu hier (vorige pagina oid) dat als je Google synct met je iPhone dat je niet "Mijn contactpersonen" maar "Alle contactpersonen" overzet, wat ofc een groot nadeel zou zijn aangezien je dan veel random email adressen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 18:30
Ik heb alleen de contactpersonen uit "Mijn contactpersonen" binnen gekregen. Voordat ik ging synchroniseren had ik wel even een backup gedraaid naar outlook, en die weer geimporteerd in gmail. Op die manier heb ik zonder heel veel moeite mijn contacten met gmail gekoppeld.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
Welke actie bedoel je? De gratis 24 maanden Web N Walk plus bij je 300 Relax abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Duurt echt nog wel ff voor er een nieuwe iPhone is hoor. Veel te weinig speculatie nog op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:01:
Er zijn ook zat mensen die vanaf een Winmo (6.0) toestel komen en voor geen goud weer terug willen hoor ;) (Waaronder ik.. :) )
Zodra de HTC PRO 2 uitkomt gaat deze jongen ff spelen met WM (6.5). Wacht eigenlijk met smart op de Nokia N97 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:33:
[...]

Zodra de HTC PRO 2 uitkomt gaat deze jongen ff spelen met WM (6.5). Wacht eigenlijk met smart op de Nokia N97 _/-\o_
HTC Touch Po2 komt met WM6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de nieuwe iTunes 8.1 wordt eindelijk het probleem verholpen met de foutieve weergave van iCal kleuren bij een iPhone sync!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:15:
[...]

HTC Touch Po2 komt met WM6.1
Jep maar de update naar 6.5 komt in de zomer en aangezien de PRO 2 ook rond de zomer uitkomt zal 6.1 er wel niet lang op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:18:
[...]

Jep maar de update naar 6.5 komt in de zomer en aangezien de PRO 2 ook rond de zomer uitkomt zal 6.1 er wel niet lang op staan.
Het zal alsnog geen fuck uitmaken, de kernel blijft hetzelfde, 6.5 is gewoon wm 6.x maar dan wat makkelijker te bedienen met je vinger, dat maakt voor een HTC toestel dus geen zak uit aangezien die toch al komt met TF3D en de nieuwste versie van TF3D zorgt ervoor dat je uberhaupt (bijna) niet meer bij de standaard WM gui kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal jou wel geen fuck uitmaken maar mij wel. Een beetje tweaker vind elke update interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij gaat dit topic niet over WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:57:
Het zal jou wel geen fuck uitmaken maar mij wel. Een beetje tweaker vind elke update interessant ;)
Mja het is dus niet eens echt een update..
MarcoC schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:41:
Volgens mij gaat dit topic niet over WM.
Inderdaad, dus laat ik voor de zekerheid nog even dit vragen;
Even ter bevestiging; je hebt bij Gmail zeg maar "Mijn contactpersonen" en "Alle contactpersonen", als je emails van mensen ontvangt of emails naar mensen verstuurd die niet al bij je contactpersonen staan dan worden deze toegevoegd als "Meest contact mee opgenomen" te staan en daardoor dus bij "Alle contactpersonen". Nou is dat voor mij geen probleem want als ik sync met mijn WinMo toestel dan synct die alleen de "Mijn contactpersonen" maar ik lees nu hier (vorige pagina oid) dat als je Google synct met je iPhone dat je niet "Mijn contactpersonen" maar "Alle contactpersonen" overzet, wat ofc een groot nadeel zou zijn aangezien je dan veel random email adressen krijgt. Zijn er hier mensen die syncen met Google die het een of het ander kunnen bevestigen/ontkrachten?

Ook een andere, niet geheel aan de iPhone gerelateerde, vraag;
Google support momenteel alleen contacts en calendar push. Maar je kan op de iPhone wel je gmail account gewoon toevoegen. Maar dan moet je het fetchen.
Wat is precies het verschil tussen "push" en "fetch-met-een-hele-kleine-frequentie-laat-ik-zeggen-voor-de-vergelijking-1-sec". In beide gevallen krijg je de emails (bijv.) binnen zodra ze bij je mailserver aankomen. Het enige verschil is dan dus dat in het ene geval de server het aan je telefoon laat weten en in het andere geval je telefoon het aan de server vraagt? Het verschil is dus alleen dat je meer dataverkeer en meer batterijen verbruikt op je telefoon bij fetchen? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet volgens mij niks over het hoofd.
Fetch : je krijgt het binnen wanneer je het op vraagt (of de freq die je hebt ingesteld).
Push : wanneer het op de server binnen komt word het direct naar je toestel verzonden.
Scheelt dus idd alleen dataverkeer en batterij verbruik. Correct me if i'm wrong.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Mag schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:03:
[...]
Inderdaad, dus laat ik voor de zekerheid nog even dit vragen;
Even ter bevestiging; je hebt bij Gmail zeg maar "Mijn contactpersonen" en "Alle contactpersonen", als je emails van mensen ontvangt of emails naar mensen verstuurd die niet al bij je contactpersonen staan dan worden deze toegevoegd als "Meest contact mee opgenomen" te staan en daardoor dus bij "Alle contactpersonen". Nou is dat voor mij geen probleem want als ik sync met mijn WinMo toestel dan synct die alleen de "Mijn contactpersonen" maar ik lees nu hier (vorige pagina oid) dat als je Google synct met je iPhone dat je niet "Mijn contactpersonen" maar "Alle contactpersonen" overzet, wat ofc een groot nadeel zou zijn aangezien je dan veel random email adressen krijgt. Zijn er hier mensen die syncen met Google die het een of het ander kunnen bevestigen/ontkrachten?
Ik heb Google Sync gebruikt en uitgezet voor Contactpersonen. Ik kreeg inderdaad een hele trits aan email adressen die ik niet in mijn Contacten wil hebben. Ik sync alleen nog de kalender, de Contacten gaan weer gewoon handmatig via iTunes. Ik weet niet of ik iets over het hoofd heb gezien en dat dit probleem (alle email adressen syncen) al dan niet simpel op te lossen is.
Wat je tweede vraag betreft: waar ik nou echt benieuwd naar ben is wat in de praktijk nu echt zuiniger is voor je batterij: óf Push óf Fetch / 15 of 30 minuten. Ik bedoel: bij Fetch denk ik: 4x per uur connectie maken met de server (bij 15 min.) of continu verbonden blijven met de server, dan moet Fetch toch zuiniger zijn? (omdat de iPhone moet blijven 'luisteren' als de server iets pushed?) Ik hoef mijn mail helemaal niet meteen te kunnen lezen 8) maar batterijduur vind ik wel van belang op de iPhone (al heb ik er geen klachten over)
Edit: gezocht via Google, maar er is veel welles/nietes discussie over of iemand heeft het over Push en Fetch tegelijkertijd aan.... Tja, dat lijkt me dan wat overbodig.

[ Voor 11% gewijzigd door autoreverse op 14-03-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

autoreverse schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:40:
[...]

Ik heb Google Sync gebruikt en uitgezet voor Contactpersonen. Ik kreeg inderdaad een hele trits aan email adressen die ik niet in mijn Contacten wil hebben. Ik sync alleen nog de kalender, de Contacten gaan weer gewoon handmatig via iTunes. Ik weet niet of ik iets over het hoofd heb gezien en dat dit probleem (alle email adressen syncen) al dan niet simpel op te lossen is.
Dat is erg jammer, vooral omdat het dus wél goed werkt met WM. Ik vind het wel fijn een backup van al mijn contacten online te hebben, vooral ook omdat ik sowieso nooit Outlook gebruik maar wel gmail... Misschien dan maar gewoon mijn contactenlijst opgeruimd houden ofzo maar dat is ook weer zo'n pokkewerk om elke keer naar contacten te gaan en dan handmatig mensen deleten elke keer als je een mailtje heb verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Mag schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:03:
[...]

Mja het is dus niet eens echt een update..

[...]

Zijn er hier mensen die syncen met Google die het een of het ander kunnen bevestigen/ontkrachten?
Toevallig vandaag ingesteld, en de eerste keer ook het probleem ondervonden waar hier over gepraat wordt. Als je in iTunes instelt dat je Google Contacts wil syncen gaat het fout, en krijg je alle contacten (de groep "All Contacts" dus). Als je Google Sync instelt via deze guide: http://www.google.com/sup...answer=138740&topic=14252
krijg je, zoals ook in de documentatie staat, alleen de groep "My Contacts". In deze groep komen alleen personen te staan die je ofwel handmatig invoert in die groep, of verplaatst vanuit een andere groep. Hiermee werkt het perfect.

Andere settings voor Google sync kun je vinden door met Safari op je iPhone naar http://m.google.com/sync te gaan. Helaas werkt dit niet in het Nederlands. Als je de taal verandert naar Engels krijg je een menuoptie "Sync" erbij. Hier kun je onder andere kiezen welke agenda's je wil syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Stoffel schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:51:
[...]

Toevallig vandaag ingesteld, en de eerste keer ook het probleem ondervonden waar hier over gepraat wordt. Als je in iTunes instelt dat je Google Contacts wil syncen gaat het fout, en krijg je alle contacten (de groep "All Contacts" dus). Als je Google Sync instelt via deze guide: http://www.google.com/sup...answer=138740&topic=14252
krijg je, zoals ook in de documentatie staat, alleen de groep "My Contacts". In deze groep komen alleen personen te staan die je ofwel handmatig invoert in die groep, of verplaatst vanuit een andere groep. Hiermee werkt het perfect.

Andere settings voor Google sync kun je vinden door met Safari op je iPhone naar http://m.google.com/sync te gaan. Helaas werkt dit niet in het Nederlands. Als je de taal verandert naar Engels krijg je een menuoptie "Sync" erbij. Hier kun je onder andere kiezen welke agenda's je wil syncen.
Mja er is dus blijkbaar een misverstand geweest; ik had het de hele tijd al over syncen via MS Exchange en niet via iTunes. De mensen die het probleem hadden hebben dit dus blijkbaar doordat ze niet via exchange maar via itunes syncte. Dat is ofc ouderwets tegenwoordig moet alles via de cloud O-) !
Maargoed, ik ben blij om te horen dat het dus wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Werkt dat ook samen met een exchange account? Dus prive google sync en werk Exchange. Of gaat dat met elkaar in conflict. Heb nou prive en werk gescheiden dmv twee toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Je kan met de iPhone maar met 1 Exchange server tegelijk syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needforspeed
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 22:20
Ik heb sinds een paar dagen Beejiveim op m'n iphone geinstalleerd. Programma is wat betreft Instant messaging echt uitstekend! enigste probleem is helaas dat als ik opgebeld wordt of even snel iemand moet bellen ik gelijk weer offline ga met me MSN.

Is er ook een mogelijkheid om online te zijn met je messenger terwijl je bijvoorbeeld toch even snel een telefoontje pleegt enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
needforspeed schreef op zondag 15 maart 2009 @ 02:49:
Ik heb sinds een paar dagen Beejiveim op m'n iphone geinstalleerd. Programma is wat betreft Instant messaging echt uitstekend! enigste probleem is helaas dat als ik opgebeld wordt of even snel iemand moet bellen ik gelijk weer offline ga met me MSN.

Is er ook een mogelijkheid om online te zijn met je messenger terwijl je bijvoorbeeld toch even snel een telefoontje pleegt enz?
Voorlopig is hier op de iPhone geen oplossing voor. Als je op de homebutton drukt, sluit het programma af. Wellicht dat andere programma's een server side oplossing hebben. Dat zij je aangemeld houden, terwijl je dat niet bent. Zij zullen dan ook alle berichten die naar jou gestuurd worden aan je afleveren zodra je weer online bent. Wellicht dat ook in de toekomst push-notification mogelijk wordt, maar dat is op dit moment nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

IM+ doet dit zeggen ze, niet getest of het ook goed werkt. Volgens mij krijg je mailtjes bij nieuwe IM's en krijgen je vriendjes een soort 'idle' status te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 15-03-2009 10:23 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx

Ik weet niet of je m gejailbreaked hebt? Als dat zo is kan je via cydia het programma backgrounder installeren. Heb het zelf nog niet getest maar ze zeggen dat je per programma kan instellen welke door moet blijven lopen. En als je de SBSettings app geinstalleerd hebt kan je ook een soort taskmanager plugin toevoegen om ook te zien wat er op de achtergrond draait.

Even een vraagje van mijn kant, mijn foto synchronisatie in itunes lijkt one-way. Ik heb op mn laptop een map iphone fotos aangemaakt, daarin een mapje backgrounds en wat achtergronden erin. Vervolgens in itunes ingesteld sync alle fotos van de map iphone fotos. Nu kopieert ie de backgrounds wel naar de iphone, maar de foto's die ik gemaakt het met de iphone niet naar mn laptop :?

Is dit de bedoeling of gaat er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik heb dezelfde vraag gesteld enkele pagina's terug. De app "IM+" houdt je aangemeld als je op je iphone IM+ 'afsluit' en je ontvangt een email zodra je een bericht op msn ontvangt. In de email staat van wie je het bericht hebt gekregen en wat het bericht is dus als het niet interessant is dan hoef je niet eens IM+ weer in te gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
xAndyx schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Even een vraagje van mijn kant, mijn foto synchronisatie in itunes lijkt one-way. Ik heb op mn laptop een map iphone fotos aangemaakt, daarin een mapje backgrounds en wat achtergronden erin. Vervolgens in itunes ingesteld sync alle fotos van de map iphone fotos. Nu kopieert ie de backgrounds wel naar de iphone, maar de foto's die ik gemaakt het met de iphone niet naar mn laptop :?

Is dit de bedoeling of gaat er iets mis?
Dit is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Heb mn fotos eraf gekregen door in het popup berichtje van vista fotos importeren te kiezen.
Deze popup krijg je als je je iphone aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
[...]

Aha, toch kan ik me niet herinneren wat ik hiervoor precies anders heb gedaan. Maar in ieder geval fijn dat er nu een oplossing voor is. Ik ben er toch nog niet uit, qua voordelen en nadelen: ik sync toch dagelijks op mijn computer (staat 's nachts te laden) en zo veel wijzigingen in mijn adresbestand heb ik eigenlijk niet. Daarnaast vind ik het wel fijn dat AdressBook (OSX) "verjaardagen" heeft in de kaarten. Deze functie verdwijnt zodra je Google Sync gebruikt. Ik vind dat zelf wel een handige functie, aangezien ik die kalender op de plee ook nooit meer zie sinds ik een iPhone heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
Aargh, af en toe, hoor.

Mn vorige laptop is overleden, nieuwe gekocht etc.
iPhone er aan gehangen, opnieuw synchroniseren, alles moet gewist... zwaar irritant. Maar niet on overkomelijk.
Maar ik moet nu dus 1 voor 1 mn apps opnieuw downloaden, hoop gekochte apps. En als ik die wil her downloaden moet ik voor een aantal wel betalen en voor een aantal niet.
Waarschijnlijk zijn die apps, opnieuw toegevoegd en worden ze niet als dusdanig herkent dat ik deze in het verleden heb gekocht.
En ik heb dus geen backup van de ipa(?) bestanden van mn vorige computer. Dus ik moet nu de helft opnieuw gaan kopen. Is er niet een optie om mn iphone te syncen, maar dat mijn iphone de master is en niet andersom.
Via google kom ik niet verder dan forum berichten met een vrijwel identieke vraag en allen geven als antwoord een link naar apple support met hoe je apps opnieuw moet downloaden...

zwaar frustrerend. Iemand een oplossing/idee? Of alleen al wat steun zou helpen. :)

edit:
hmmm oplossing?
na nog iets verder zoeken iets gevonden wat helpt.
Je kan met rechts klikken op iPhone in iTunes en dan 'aankopen overzetten'... dat werkt dan weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door SeenD op 15-03-2009 21:36 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Voor wie nog een externe batterij zoekt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21641 (ook in zwart verkrijgbaar)

$11.99 :D

Ben alleen bang dat ik m'n iPhone ermee opblaas ofzo. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Iedereen heeft het over Copy-paste en background apps support ed. Maar de iPhone mist ook nog eens de meest basic features die ze echt nu MOETEN implementeren....

iPhone firmware 3.0 wishlist:

1. - Doorsturen SMS - absurd dat dit nu niet kan 8)7
2. - Enkele SMSjes verwijderen ipv. volledig "gesprek" verwijderen
3. - Versturen/Ontvangen van Contact gegevens v.a. iPhone > zowel via Mail, SMS en Bluetooth (vCard).
4. - Copy/Paste in het volledige OS en niet half... (bv. alleen in Mail en SMS wat ik straks nl. verwacht).
5. - Kunnen accepteren van E-mail invites van iCal > ook dit is absurd dat dit nu niet kan! 8)7
6. - Meerdere foto's tegelijkertijd kunnen versturen via mail...
7. - Betere Bluetooth support > o.a. A2DP, versturen/ontvangen foto's ed.
8. - Video's kunnen maken met de crappy camera...
9. - Background apps support

EDIT:
10. - Landscape SMS kunnen typen...
EDIT2:
11. - .Voice Dial support

Nummers 1, 2, 3 en 4 zijn gewoon features die er in MOETEN! komen...

Al het bovenstaande is simpelweg toe te voegen met een software update en zijn gewone standaard features die in heel veel andere simpele niet-smartphones te vinden zijn... Waarom dan niet de iPhone...

Iemand nog wat toe te voegen aan het lijstje...?

[ Voor 7% gewijzigd door Flatwhite op 16-03-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Flatwhite schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:16:
...
Dat is nu juist het probleem, voor een ieder zijn weer andere functies onmisbaar en zo krijg je al gauw een 20 of 30 punten - lijst met functies die Apple moet integreren. Daarna krijg je dan mensen die het simpele eenvoud gaan missen van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

autoreverse schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Dat is nu juist het probleem, voor een ieder zijn weer andere functies onmisbaar en zo krijg je al gauw een 20 of 30 punten - lijst met functies die Apple moet integreren. Daarna krijg je dan mensen die het simpele eenvoud gaan missen van de iPhone.
Extra functies betekent niet persé dat het niet meer eenvoudig is. MMS is een soort basic functie die elke telefoon zou moeten hebben nu, maar je hoeft het niet te gebruiken.
Zelfde met copy paste etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iets raars vandaag..
Weekje podcasts geluisterd in de auto. Ga ik vandaag voor het eerst weer naar mijn albums, wat blijkt, alle albums hebben een of andere wazige albumart, die volgens mij uit de podcasts komt. Ga ik dan daadwerkelijk een album/track luisteren, laat hij wel de goeie art zien. Is sowieso embedded, dus zou zeer sterk zijn als die vernaggeld zou worden. Ik heb dus geen enkele albumart van iTunes (dus niks gelinked), alles is embedded in de mp3's.
Iemand dit al eens eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
SeenD schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:28:
Aargh, af en toe, hoor.

Maar ik moet nu dus 1 voor 1 mn apps opnieuw downloaden, hoop gekochte apps. En als ik die wil her downloaden moet ik voor een aantal wel betalen en voor een aantal niet.
Waarschijnlijk zijn die apps, opnieuw toegevoegd en worden ze niet als dusdanig herkent dat ik deze in het verleden heb gekocht.

edit:
na nog iets verder zoeken iets gevonden wat helpt.
Je kan met rechts klikken op iPhone in iTunes en dan 'aankopen overzetten'... dat werkt dan weer wel.
Dat laatste is natuurlijk een goede mogelijkheid.
Als je de app op hetzelfde account koopt (je moet dus inderdaad bevestigen dat je m koopt), krijg je daarna te horen dat je 'm al gekocht hebt en je kan dan de app gratis downloaden (zo niet, dan kun je dat melden bij de klantenservice, en krijg je t gewoon teruggeboekt).

Wat ook irritant is: ik heb een mac.com account gehad, en nu me.com (met zelfde gebruikersnaam). In principe wisselt dit gewoon uit (het is ook de bedoeling dat dit dezelfde accounts zijn), maar als er een update is voor een op mijn mac.com account gekochte app, dan kan ik 'm niet downloaden als ie op mijn standaard me.com account staat! Dit is een fout in het systeem, maar ondanks meerdere contacten met de klantenservice kunnen ze het niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Iedereen heeft het over Copy-paste en background apps support ed. Maar de iPhone mist ook nog eens de meest basic features die ze echt nu MOETEN implementeren....

3. - Versturen/Ontvangen van Contact gegevens v.a. iPhone > zowel via Mail, SMS en Bluetooth (vCard).
4. - Copy/Paste in het volledige OS en niet half... (bv. alleen in Mail en SMS wat ik straks nl. verwacht).
5. - Kunnen accepteren van E-mail invites van iCal > ook dit is absurd dat dit nu niet kan! 8)7

Al het bovenstaande is simpelweg toe te voegen met een software update en zijn gewone standaard features die in heel veel andere simpele niet-smartphones te vinden zijn... Waarom dan niet de iPhone...

ik vind het ook absurd dat je de iphone niet kan draaien naar landscape view bij het typen van een sms, maar wel bij bijvoorbeeld e-mail. Ik kom in landscape view net wat lekkerder uit met mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

KingKoning schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:02:
[...]

ik vind het ook absurd dat je de iphone niet kan draaien naar landscape view bij het typen van een sms, maar wel bij bijvoorbeeld e-mail. Ik kom in landscape view net wat lekkerder uit met mijn handen.
Ik vind het absurd dat dat beeldscherm draait bij internetten als ik lekker op de bank of in mn bed lig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Gewoon copy paste vanuit verkenner naar iphone, belachelijk dat dit niet kan en heel irritant omdat sommige apps absurde omwegen moeten maken om toch maar iets op de iphone te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
autoreverse schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Maar kom op.... De meeste door mij genoemde functies vind je zelfs in de meest simpele Nokia/Smartphone.
Als Apple beweert dat de iPhone "de beste GSM" is, dan moeten dergelijke basic functies toch wel toegevoegd kunnen worden...
8)7 :?

Ik snap niet hoe het toevoegen van mijn genoemde functies de iPhone ingewikkelder maken. Juist dan hoef je niet allemaal verschillende Apps aan te schaffen die dergelijke functies wel kunnen...Je hoeft dan zelfs niet meer je iPhone te jailbreaken...

[ Voor 17% gewijzigd door Flatwhite op 16-03-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Yep, ik mis voicedial heel erg in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Flatwhite schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:04:
[...]

Maar kom op.... De meeste door mij genoemde functies vind je zelfs in de meest simpele Nokia/Smartphone.
Als Apple beweert dat de iPhone "de beste GSM" is, dan moeten dergelijke basic functies toch wel toegevoegd kunnen worden...
8)7 :?
Beste != de meeste features.
Van je lijstje mis ik alleen degelijke Bluetooth support. En dat alleen maar omdat ik dan m'n foto's via bluetooth naar de fotoprinter in het station hier kan sturen, sja..

Kortom: zoveel mensen, zoveel wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tourniquet schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:09:
Voor wie nog een externe batterij zoekt:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21641 (ook in zwart verkrijgbaar)

$11.99 :D

Ben alleen bang dat ik m'n iPhone ermee opblaas ofzo. :')
De mijne blies zichzelf op (letterlijk), niet mijn iPhone, na een valletje op een harde vloer :) Dat was wel scary, een gloeiend heet aluminium ballonnetje tussen twee opengebarsten stukken behuizing in mijn tas. Structuur van mijn tas was in de behuizing gesmolten.

Maar mijn iPhone opladen deed die tot op dat moment perfect ;) (was iets ander model van DX trouwens)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Het zal niet als nieuwtje op de frontpage verschijnen, maar ik vond dit artikel toch wel leuk genoeg om even hier als linkje te posten. Het is het verhaal achter de man die de metalen rand maakte van de iPhones en iPods. En als je 'polish' niet helemaal mooi meer is, moet je even naar Japan, maar dan repareert hij hem ook voor 16.58 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
rst77 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:31:
[...]

Yep, ik mis voicedial heel erg in de auto!
Parrot carkitje :)
Die doen het veel beter dan de standaard voicedial functies van telefoons.
Nooit een voicetag leren, het ding synced je contactpersonen, en daarna kun je gewoon tegen je Parrot praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat de iPhone zich niet op features richt maar op bruikbaarheid, op productiviteit dus. Ik vind nou niet dat background processen (die er al op zitten !) verder uitgebreid moeten worden zodat je allerlei programma's in de achtergrond kunt draaien. Ik zou graag aan het einde van de dag die iPhone nog willen gebruiken om een telefoontje te kunnen plegen. Met al die background processen is de accu snel leeg en loopt hij eerder vast omdat het geheugen volloopt en niet teruggegeven kan worden omdat er nog allerlei applicaties draaien. Iets als copy-paste (of cut/copy-paste) is veel zinniger omdat het de boel productiever maakt doordat je stukjes informatie kunt selecteren en elders kunt plakken zodat je het bijvoorbeeld weer kunt versturen.

Overigens is voicedialing iets wat hedendaagse carkits ook kunnen doen zoals Ultrasub terecht aangeeft. Verder is het niet echt handig, in het openbaar zelfs irritant en achterlijk (beeld je in dat er iemand tegen z'n telefoon staat te schreeuwen om iemand te bellen en dit herhaaldelijk moet doen omdat het anders niet werkt wegens al die achtergrondgeluiden). Zullen we vast wel terug zien komen in 1 van de nieuwe spotjes van SIRE ;) Daarnaast zijn er inmiddels ook al diverse stukjes software waarmee je dit kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Ik wil zo'n iSkin Solo FX kopen, maar damn, $20 verzendkosten naar NL. :{ Iemand een idee waar ik zo'n ding kan krijgen in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Heren, wellicht kan 1 van jullie mij helpen.

Ik ben druk bezig om een ringtone op mijn iPhone te zetten. Dat had ik al eens gedaan dus de procedure is mij bekend. Echter tot het daadwerkelijk syncen met mijn iPhone.

In mijn mapjes "ringtones" in iTunes staan nu 2 nummers. Echter als ik synchroniseer pakt ie alleen de oude ringtone.
Zie ik wat over het hoofd?

edit:
Na de laatste update van de firmware merk ik nu dat ik gewoon helemaal niets op mijn iPhone kan zetten? :o

[ Voor 13% gewijzigd door Xilantof op 17-03-2009 20:17 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
OK supervet event! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
CHECK > _/-\o_
NOPES > :(
semi-CHECK > _/-\o_

EDIT:
10. - Landscape SMS kunnen typen...
CHECK > _/-\o_
EDIT2:
11. - .Voice Dial support
NOPES

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Xilantof schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:57:
Heren, wellicht kan 1 van jullie mij helpen.

Ik ben druk bezig om een ringtone op mijn iPhone te zetten. Dat had ik al eens gedaan dus de procedure is mij bekend. Echter tot het daadwerkelijk syncen met mijn iPhone.

In mijn mapjes "ringtones" in iTunes staan nu 2 nummers. Echter als ik synchroniseer pakt ie alleen de oude ringtone.
Zie ik wat over het hoofd?

edit:
Na de laatste update van de firmware merk ik nu dat ik gewoon helemaal niets op mijn iPhone kan zetten? :o
Hij is waarschijnlijk langer dan 40 seconden, maar in de topicstart staat precies omschreven waar de ringtone aan moet voldoen:
Hoe kan ik een eigen ringtone instellen?

Mac gebruikers kunnen dit het makkelijkst doen via het programmapakket iLife '08 van Apple zelf waarin het programma Garageband zit. Hiermee kun je een willekeurig audiobestand selecteren bewerken en omzetten naar het juiste formaat zodat je iPhone hem accepteert als beltoon.

Voor Windows gebruikers is er het programma iPhone Ringtone Maker van Efiko Software. Je kunt daarvan een demo downloaden welke je 3 ringtones laat maken. Vanuit dit programma wordt het direct toegevoegd aan je ringtone collectie in iTunes 7.7. Logischerwijs dien je op de Mac en PC nog wel even te synchroniseren en daarna via het instellingen menu je ringtone in te stellen.

Daarnaast kan het ook via iTunes zelf (met dank aan Fab1Man):

* Ga naar de MP3 die je wilt converten naar ringtone.
* Rechtsklik op MP3 -> Info Tonen -> Opties -> stel bij begintijd je starttijd in, dus stel op 0:10 gaat dat in waarmee je wilt beginnen. Eindtijd moet maximaal 40 seconden later zijn.
* Sluit venster.
* Rechtsklik op MP3 -> Selectie converteren naar AAC
* Rechtsklik op de ringtone -> In Windows Explorer tonen.
* Extensie wijzigen van m4a naar m4r.
* Plaats je ringtone in een map waar je 'm wilt hebben en dubbelklik op de ringtone.
* Er komt een nieuwe tab bij in iTunes, genaamd ringtones.
* Wanneer je nu je iPhone synchroniseert, heb je de tab "Ringtones". Hierin kun je de gewenste ringtone(s) selecteren om te syncen met je iPhone.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Dat is echt goed nieuws dit. Heb sowieso voor 't eerst in m'n leven al geen behoefte aan een nieuwe telefoon na ong. 4 maanden (heb 'm nu al 9 maanden ofzo naar volle tevredenheid) en die 3.0 maakt het zo te zien bijna helemaal af zelfs. Echt helemaal top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Hoedje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:18:
[...]

Hij is waarschijnlijk langer dan 40 seconden, maar in de topicstart staat precies omschreven waar de ringtone aan moet voldoen:

[...]
Hij is nu precies 40 sec. Ik zal hem iets verkleinen nog...

Maar dat doet nog niets af aan het feit dat ik gewoon helemaal niets kan synchroniseren... :o
Geen muziek, playlists, niets...

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb de startpost geupdate met info over de nieuwe iPhone 3.0 software :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Echt een mooie update inderdaad :9~

Een ding vraag ik me nog af over copy/paste; de trigger is dubbeltap, en het werkt ook inSafari. Maar in Safari is een dubbeltap al zoom in/ out. Ben benieuwd hoe ze hier onderscheid tussen maken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voeg nog maar toe dat BT tethering/modem ook kan. Goedemorgen. Alle pijnpunten in 1 keer opgelost - ik ben altijd best kritisch over Apple maar dit is een indrukwekkend staaltje van naar je klanten luisteren.

Eens even kijken wat de iPhone hier in Zwitserland eigenlijk kost. Na de tuimeling van de franc vorige week (in een luttele 5 minuten verloor elke Zwitser 5% van zijn buitenlandse koopkracht!) heeft importeren uit Eurolanden ook weinig zin.

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 17-03-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57

f.h

Zpottr schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:02:
Een ding vraag ik me nog af over copy/paste; de trigger is dubbeltap, en het werkt ook inSafari. Maar in Safari is een dubbeltap al zoom in/ out. Ben benieuwd hoe ze hier onderscheid tussen maken.
Volgens mij werkt dat zoomen in de tekstvensters voor bijvoorbeeld de url niet, dus dat zou geen probleem zijn. Maar hoe je bijvoorbeeld een zin van een website kopieert om in een smsje/e-mail te plakken vraag ik me ook wel af.

Verder erg fijne update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dreamvoid schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:03:
Voeg nog maar toe dat BT tethering/modem ook kan. Goedemorgen. Alle pijnpunten in 1 keer opgelost - ik ben altijd best kritisch over Apple maar dit is een indrukwekkend staaltje van naar je klanten luisteren.
Ok, hier moet ik toch echt even op reageren. Ik ben een tevreden gebruiker van een iPhone 3G, en heb voordat ik deze heb aangeschaft al verschillende iPod's in mijn handen gehad. Maar 'een indrukwekkend staaltje van naar je klanten luisteren'? Dat zou ik dit dus niet noemen. Apple is daar sowieso niet zo heel erg sterk in, en gaat vooral haar eigen gang (dat is niet altijd slecht).

Dit is een goed voorbeeld. Het is een prima update waar iedereen waarschijnlijk erg blij mee zal zijn, maar zeg nou eerlijk (ook al is die discussie al eerder gevoerd): deze functies hadden er toch direct al in moeten zitten? Ik ben ook erg enthousiast over het feit dat we deze functies nu eindelijk krijgen, maar dat is vooral omdat het eigenlijk vanzelfsprekende functies zijn die er nu eindelijk in zitten.

Ik denk gewoon dat dit een sterk staaltje naar de klant luisteren noemen te ver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Weet iemand trouwens met welk type dev account je toegang krijgt tot de betas van al dit moois? Het gratis account zal wel niet genoeg zijn gok ik :)

Update: alleen de $99 en $299 accounts idd (standard / enterprise). Niet onverwacht, heh.

@ hierboven: Nee, ik denk niet "dat die er in hadden moeten zitten". Ik denk dat het gebodene gezien 17M verkochte devices aardig aansloot bij de vragen uit de markt; wat wil je daar tegen in brengen? Op een gegeven moment moet je gewoon shippen en beslissingen maken over wat mee gaat en wat niet. Elke kleine feature kost tijd, iets als C/P dat diep ingrijpt op /elke/ tekst-interactie in de hele telefoon kost heeel veel tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Zpottr op 17-03-2009 21:27 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Zpottr schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:02:
Als je een dubbeltap op tekst doet krijg je dan uiteraard het copy/paste gebeuren, en is er geen tekst, dan zoomt ie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:46:
[...]

Als je een dubbeltap op tekst doet krijg je dan uiteraard het copy/paste gebeuren, en is er geen tekst, dan zoomt ie in.
In safari moet je hem ingedrukt houden op te tekst. Zo heb ik het begrepen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ben erg tevreden met de nieuwe update.
Toch jammer dat de release zoveel maanden moet duren.

Je kan veel zeggen over Apple, maar ik vind het erg netjes dat ze zo loyaal zijn aan de klanten met betrekking tot updates. Ze zouden erg veel geld kunnen verdienen als ze deze updates niet zouden aanbieden voor oudere iPhones.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Zpottr schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:21:
Nee, ik denk niet "dat die er in hadden moeten zitten". Ik denk dat het gebodene gezien 17M verkochte devices aardig aansloot bij de vragen uit de markt; wat wil je daar tegen in brengen? Op een gegeven moment moet je gewoon shippen en beslissingen maken over wat mee gaat en wat niet. Elke kleine feature kost tijd, iets als C/P dat diep ingrijpt op /elke/ tekst-interactie in de hele telefoon kost heeel veel tijd.
Daar ben ik me wel van bewust hoor, het is vast geen simpele feature om in te bouwen, dat neemt echter niet weg dat het verder gewoon basisfunctionaliteit is. Zeker op een apparaat als de iPhone. Het feit dat veel mensen ook zonder konden zegt in mijn ogen ook niets over in hoeverre zo'n functie vanzelfsprekend is of niet.

Bovendien zijn we nu alweer twee jaar verder hoor. In de tussentijd is vaak genoeg gezegd dat het kopiëren en plakken van teksten niet mogelijk was, maar dat dit eigenlijk wel wenselijk was. Als Apple het dan na een jaar eindelijk in een update stopt, dan vind ik niet dat je daaruit de conclusie mag trekken dat Apple zo goed naar zijn klanten luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bevestig dat dit wordt geupdate of zijn we het er gewoon mee eens??

Hoop natuurlijk gewoon het eerste :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:20:
[...]

Absoluut bevestigd! Zie gizmodo.com engadget.com _/-\o_ :9~
Patriot schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Daar ben ik me wel van bewust hoor, het is vast geen simpele feature om in te bouwen, dat neemt echter niet weg dat het verder gewoon basisfunctionaliteit is. Zeker op een apparaat als de iPhone. Het feit dat veel mensen ook zonder konden zegt in mijn ogen ook niets over in hoeverre zo'n functie vanzelfsprekend is of niet.

Bovendien zijn we nu alweer twee jaar verder hoor. In de tussentijd is vaak genoeg gezegd dat het kopiëren en plakken van teksten niet mogelijk was, maar dat dit eigenlijk wel wenselijk was. Als Apple het dan na een jaar eindelijk in een update stopt, dan vind ik niet dat je daaruit de conclusie mag trekken dat Apple zo goed naar zijn klanten luistert.
Als ze C/P nooit zouden hebben toegevoegd..ookal wil de meerderheid dit wel, dan betekend het dat ze niet naar de consument luisteren.

M.a.w. nu deze functie en meerdere functies WEL hebben toegevoegd betekend het toch dat ze WEL goed hebben geluisterd??? Of ben ik nou gek??

1. Er zijn functies gevraagd.
2. De functies zijn met een firmware update geleverd....

Dat is toch luisteren naar de consument???

Sterker nog...ze voegen niet alleen basic features toe....ze brengen UBERHAUPT software updates uit voor de iPhone. Hoe vaak doet een SonyEricsson dat met zijn smartphone? Hoe vak krijg je een ROM update op je WindowsMobile geval? Vaak je moet je een nieuwe telefoon aanschaffen om nieuwe functies te krijgen...
Apple brengt een hele grote update uit die de iPhone IMHO helemaal compleet maakt en dan wordt er nog gezeurd... 8)7

Apple is/was laat met het toevoegen van een aantal basis functies...Eens! Toegegeven! Nu wordt het gratis toegevoegd, plus nog een shitload aan goede nieuwe functies...M.a.w. je 1 jaar oude iPhone is straks meer "waard" dan bij aanschaf. Ik ken geen enkel voorbeeld van een smartphone fabrikant die hetzelfde doet...

[ Voor 8% gewijzigd door Flatwhite op 17-03-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:20:
[...]

Alles waar CHECK bij staat is bevestigd :9

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iphone _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

De presentatie staat online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iemand die ebuddy gebruikt om te msnen? (op iphone)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.