Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

De demo van Cut / Copy / Paste in de keynote laat goed zien wat mogelijk is. Geweldig gedaan! _/-\o_

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flatwhite schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:29:
M.a.w. nu deze functie en meerdere functies WEL hebben toegevoegd betekend het toch dat ze WEL goed hebben geluisterd??? Of ben ik nou gek??

1. Er zijn functies gevraagd.
2. De functies zijn met een firmware update geleverd....

Dat is toch luisteren naar de consument???
Nou niet helemaal. Als men erom vraagt en je voegt het toe dan luister je en voer je het uit. Dat zegt nog niks over hoe goed je naar je klanten luistert. Als het toevoegen ervan pas na 2 jaar gebeurd terwijl het basic stuff is welke de concurrentie al bij de launch van een device heeft is het nog maar de vraag of je wel zo goed naar je klanten luistert. Aantal zaken roept gebruikers al vanaf de eerste versie en zitten er pas sinds 3.0 in. Dat had dan ook in 2.0 gekund of in een tussenliggende update (hebben ze ook al eens gedaan, die autocorrect uit kunnen schakelen bijvoorbeeld). Dat is waar een aantal mensen op doelen. Wat echter wel zo is, is dat een Palm dit nooit zou doen. Die brengen een keertje 1 of 2 updates uit met eigenlijk alleen bugfixes en niets nieuws aan features en dan is het einde support. Bij Apple zie je op een aantal punten toch wel rasse verbeteringen zitten en voegen ze 2 jaar na dato alsnog aan de eerste iPhone iets toe als cut, copy, paste & undo. Ze doen het wat dat betreft toch wel wat beter dan Palm. Maar goed, deze manier van updaten kan natuurlijk ook je strategie zijn om je device continu in de spotlights te houden. Het blijft gewoon heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
ppl schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:50:
[...]
Maar goed, deze manier van updaten kan natuurlijk ook je strategie zijn om je device continu in de spotlights te houden. Het blijft gewoon heel apart.
Ik denk dat dit wel waar is. Ik zie de ads al voor de nieuwe iPhone straks: "Nu met MMS en copy/paste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goed nieuws, klinkt allemaal goed dat OS 3.0. Doet dit nog iets met de geruchten dat er op niet al te lange termijn een nieuwe Iphone aan zou komen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Kun je ook bestanden (foto's, video's, mp3) versturen via bluetooh in os 3.0 naar andere telefoons dan de Iphone???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:43:
Goed nieuws, klinkt allemaal goed dat OS 3.0. Doet dit nog iets met de geruchten dat er op niet al te lange termijn een nieuwe Iphone aan zou komen?
Tot nu toe hebben ze elk jaar een nieuwe iphone uitgebracht, dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze deze zomer weer met een nieuw model komen, al dan niet tegelijkertijd met OS 3.0 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
2 keer is nog niet echt een patroon......

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

opzich ben ik erg blij met de nieuwe functies. Of ze nu vanaf het begin erin hadden moeten zitten of niet. Ik ben een tevreden touch gebruiker. Maar kans dat ik een iphone aan zal schaffen is nu toch groter. Tevens houden ze zo ook natuurlijk klanten.
Toch kan het altijd beter. Zelf zou ik ook graag ondersteuning voor WMV of MPEG video bestanden zien. Het is leuk dat ik overal (via wifi) mijn mail kan lezen/beantwoorden en schrijven. Maar die leuke filmpjes van een goede vriend kan ik nooit bekijken. En dat vind ik toch wel jammer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal van de week de beta eens gaan installeren (Ik heb een dev account ;) ) en eens wat reviews gaan schrijven over de nieuwe functionaliteit. Ben benieuwd hoe goed het allemaal al werkt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
DarkSide schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:59:
opzich ben ik erg blij met de nieuwe functies. Of ze nu vanaf het begin erin hadden moeten zitten of niet. Ik ben een tevreden touch gebruiker. Maar kans dat ik een iphone aan zal schaffen is nu toch groter. Tevens houden ze zo ook natuurlijk klanten.
Toch kan het altijd beter. Zelf zou ik ook graag ondersteuning voor WMV of MPEG video bestanden zien. Het is leuk dat ik overal (via wifi) mijn mail kan lezen/beantwoorden en schrijven. Maar die leuke filmpjes van een goede vriend kan ik nooit bekijken. En dat vind ik toch wel jammer.
WMV en MPEG gaat nooit (officieel) gebeuren. De koppeling met iTunes is te belangrijk voor Apple, en ze houden vast aan het MP4/M4V formaat.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat ik me nou afvroeg... Is het ook mogelijk om die beta van 3.0 op mijn iPhone te installeren of is het alleen mogelijk om als ontwikkelaar een emulator te gebruiken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
ppl schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:50:
Als men erom vraagt en je voegt het toe dan luister je en voer je het uit. Dat zegt nog niks over hoe goed je naar je klanten luistert. Als het toevoegen ervan pas na 2 jaar gebeurd terwijl het basic stuff is welke de concurrentie al bij de launch van een device heeft is het nog maar de vraag of je wel zo goed naar je klanten luistert.
Ik vind dit een klein beetje mierenneuqen als ik zo vrij mag zijn. ;)
Het kan ook anders (je geeft zelf al mooi voorbeeld met Palm)..

Bovendien zijn die 'basic features' niet op elk OS zo makkelijk te implenteren zoals jij suggereert. Men had het bijvoorbeeld ook nog over bepaalde (zie Q&A) 'security issues'.

En zelfs al was de implentatie zo eenvoudig, dan is het strategisch idd heel slim. :)
Dat je er dan even op moet wachten, ach.. Ik kon in de tussentijd alsnog prima uit de weg met mn iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:
Wat ik me nou afvroeg... Is het ook mogelijk om die beta van 3.0 op mijn iPhone te installeren of is het alleen mogelijk om als ontwikkelaar een emulator te gebruiken?
Als ontwikkelaar kun je de beta direct op je iPhone installeren plus op een aantal andere iPhones die je gebruikt voor het testen van je applicatie. Je moet daar echter wel een aantal stappen voor doorlopen.

Aanvragen van account
Provisioning profiles aanmaken
Application ID's etc...
Niet echt moeilijk maar wel lastig omdat je het precies in de juiste volgorde moet doen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chiron schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:29:
[...]

Tot nu toe hebben ze elk jaar een nieuwe iphone uitgebracht, dus ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat ze deze zomer weer met een nieuw model komen, al dan niet tegelijkertijd met OS 3.0 :)
Hmm :( zit te twijfelen over een iPhone maar ik heb weinig zin er nu 1 te kopen om over drie maanden tegen een oud model aan te zitten kijken. Nog maar even geduld uitoefenen en de geruchten in de gaten houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Ik lees overal over OS 3.0 maar nergens wanneer deze wordt verwacht. Anyone? :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Erhnam schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:
Als je developer bent kun je een de beta installeren op je iPhone. Echter kun je dan niet meer terug naar een eerdere versie. :) Daarom wacht ik nog maar even, stel dat het niet echt bevalt kan ik niet meer terug naar 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
daniëlpunt schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:21:
[...]
Als je developer bent kun je een de beta installeren op je iPhone. Echter kun je dan niet meer terug naar een eerdere versie. :) Daarom wacht ik nog maar even, stel dat het niet echt bevalt kan ik niet meer terug naar 2.0
Je moet trouwens wel een betaalde developer zijn (minimaal het 99 euro pakket). Met mijn gratis account kan ik hem niet krijgen.

Uit je post maak ik op dat jij er wel bij kan. Weet je misschien of de 3.0 beta ook voor de iPhone 2G geschikt is? Of is de beta alleen voor de 3G?
Royz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:20:
"Deze zomer" is het specifiekste wat je nu van Apple zal krijgen. En als iemand anders wat roept dan zou ik daar niet al te veel op vertrouwen want Apple is nu eenmaal de enige die dit zeker weet.

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 18-03-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Royz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:20:
De meeste sites vermelden anders gewoon juni, bijv: http://www.intomobile.com...uncements.html#more-43296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij is dat een gok gebaseerd op de WWDC die dan plaats zal vinden (de developer's conference) en de gebruikelijke releasedatum voor iPhone updates. Maar het blijft een gok, voor zover ik heb gezien heeft Apple tijdens de persconferentie alleen 'Deze zomer' genoemd en dus geen specifieke maand. Maar ik heb de video nog niet bekeken, moet ik wel zeggen dus misschien dat ze het toch genoemd hebben, maar meestal zijn ze vrij scherp op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

GekkePrutser schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:23:
[...]

Je moet trouwens wel een betaalde developer zijn (minimaal het 99 euro pakket). Met mijn gratis account kan ik hem niet krijgen.

Uit je post maak ik op dat jij er wel bij kan. Weet je misschien of de 3.0 beta ook voor de iPhone 2G geschikt is? Of is de beta alleen voor de 3G?
Ik heb zelf een 3G en nog geen beta geinstalleerd, maar ik verwacht wel dat de beta ook op de 2G werkt. De uiteindelijke versie moet ook werken op een 2G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

OK deze zomer dus :). Ik zag wel dat de beta nu bezig was. Ben benieuwd klinkt goed allemaal. Hoop dat tethering doorgaat met T-mobile, maar ik vrees van niet eigenlijk...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
Waar kan ik me registeren als beta tester. (welek site?)
Ik wil die beta wel zsm testen :)

Ik wil trouwens ook gaan ontwikkelen voor de Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Iemand met een developer account kan meerdere telefoons registreren, alleen
1) je kunt niet meer terug als het allemaal toch iets te beta blijkt
2) een developer riskeert zijn account als jij Apple boos maakt (NDA)
GekkePrutser schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:34:
Volgens mij is dat een gok gebaseerd op de WWDC die dan plaats zal vinden (de developer's conference) en de gebruikelijke releasedatum voor iPhone updates. Maar het blijft een gok, voor zover ik heb gezien heeft Apple tijdens de persconferentie alleen 'Deze zomer' genoemd en dus geen specifieke maand. Maar ik heb de video nog niet bekeken, moet ik wel zeggen dus misschien dat ze het toch genoemd hebben, maar meestal zijn ze vrij scherp op dat gebied.
3G werd aangekondigd in (9?) juni, op de markt gebracht in (11?) juli. Ik zou de software update niet verwachten voor de volgende hardware revisie (die er echt wel aankomt; 32GB?). Enige tijdlijn die Apple genoemd heeft is "deze zomer"

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Flatwhite schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:29:
[...]

Als ze C/P nooit zouden hebben toegevoegd..ookal wil de meerderheid dit wel, dan betekend het dat ze niet naar de consument luisteren.

M.a.w. nu deze functie en meerdere functies WEL hebben toegevoegd betekend het toch dat ze WEL goed hebben geluisterd??? Of ben ik nou gek??

1. Er zijn functies gevraagd.
2. De functies zijn met een firmware update geleverd...
Stel nou dat je je zoontje vraagt of hij enkele klusjes wil doen. Vervolgens wacht hij drie weken, om vervolgens te presenteren hoe hij het gaat doen. Je moet dan alleen nog wel even 2 weken wachten want hij is er nog niet klaar voor. Uiteindelijk doet hij het wel.

Prijs je je zoontje dan ook omdat hij zo geweldig goed naar je luisterde?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij met de support die Apple geeft op zijn iPhone (maar eigenlijk al zijn apparaten), die is gewoon erg goed. Ik ben ook altijd érg blij met de updates voor het ding. Maar deze specifieke update is er gewoon eentje die niet zoveel lof verdient als al die andere. Er zitten teveel functies in die er in mijn ogen allang in hadden kunnen zitten, nu presenteren ze het met een heleboel bombarie alsof het revolutionair is maar dat is helemaal niet zo.

Ik vind gewoon dat de reactie op deze update wel iets gematigder kan.

EDIT:
JanvdVeer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:14:
[...]

Dat is imho geen reden om dan maar ongematigd positief te zijn over deze update, maar ik snap waar je heen wilt.
Bovendien zijn die 'basic features' niet op elk OS zo makkelijk te implenteren zoals jij suggereert. Men had het bijvoorbeeld ook nog over bepaalde (zie Q&A) 'security issues'.
Lastig te implementeren, ok. Maar ik geloof niet dat ze hier twee jaar mee bezig geweest zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Patriot op 18-03-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
3.0 is / wordt echt geweldig! Ik had nooit durven hopen dat zoveel functies alsnog ingebouwd/toegevoegd zouden worden. Ik zie op SBSettings na zometeen geen enkele reden meer om te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

Xilantof schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:57:
Heren, wellicht kan 1 van jullie mij helpen.

Ik ben druk bezig om een ringtone op mijn iPhone te zetten. Dat had ik al eens gedaan dus de procedure is mij bekend. Echter tot het daadwerkelijk syncen met mijn iPhone.

In mijn mapjes "ringtones" in iTunes staan nu 2 nummers. Echter als ik synchroniseer pakt ie alleen de oude ringtone.
Zie ik wat over het hoofd?

edit:
Na de laatste update van de firmware merk ik nu dat ik gewoon helemaal niets op mijn iPhone kan zetten? :o
Ik gebruik zelf Audiko, erg makkelijk en het komt in je iTunes beschikbaar als ringtone zodat je alleen hoeft te synchen. Wel even bij de synch instellingen kijken van je iPhone of hij alle ringtones syncht.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 18-03-2009 11:25 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobile625 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:46:
Waar kan ik me registeren als beta tester. (welek site?)
Ik wil die beta wel zsm testen :)

Ik wil trouwens ook gaan ontwikkelen voor de Iphone
Je kunt je inschrijven op de devcenter site van apple...
have fun :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
autoreverse schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:21:
3.0 is / wordt echt geweldig! Ik had nooit durven hopen dat zoveel functies alsnog ingebouwd/toegevoegd zouden worden. Ik zie op SBSettings na zometeen geen enkele reden meer om te jailbreaken.
Tuurlijk wel, met Dtunes filmpjes van het net downloaden (3gp etc) en achteraf gewoon kunnen afspelen!
Youtubes filmpjes downloaden :)

backgrounder, Cycorder en SBSettings!

Ooh ja en mijn agenda kunnen bekijken op mijn Lockscreen!
En strx misschien bluetooth functie om bestanden naar andere tellies te sturen :*) :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

mobile625 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:56:
Kun je ook bestanden (foto's, video's, mp3) versturen via bluetooh in os 3.0 naar andere telefoons dan de Iphone???
Hmmm dat vraag ik me ook af ja. Blijkt niet echt uit de presentatie. Naar andere Iphones geen prob., maar naar andere merken/modellen? Zou wel top zijn, natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

In de 'haven' is nu de beta 3.0 te downloaden. Na wat google werk lees ik over al dat je deze niet zomaar kunt installeren. Je telefoon moet bij Apple geregistreerd staat met je UDID.

http://search.twitter.com/search?q=iphone++torrent

Dus mijn advies , doe voorzichtig ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
Ik heb ook gelezen dat de 3.0 beta erg sloom is en niet alles werkt.
It's definitely a beta, though: it's laggy all around and some things don't work, like taking a photo directly in the MMS app. We took some quick snaps, check 'em out below and let us know what you want to see in the video!
http://www.engadget.com/2009/03/17/iphone-os-3-0-hands-on/

[ Voor 69% gewijzigd door Castor385 op 18-03-2009 13:12 ]

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

mobile625 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:26:
[...]

Tuurlijk wel, met Dtunes filmpjes van het net downloaden (3gp etc) en achteraf gewoon kunnen afspelen!
Youtubes filmpjes downloaden :)

backgrounder, Cycorder en SBSettings!

Ooh ja en mijn agenda kunnen bekijken op mijn Lockscreen!
En strx misschien bluetooth functie om bestanden naar andere tellies te sturen :*) :P ;)
SBSettings en Notifier (en geleende apps) vind ook wel erg fijn. En 5 icon hack.
Los daarvan niets dan lof over 3.0. Had echt nooit verwacht dat dit er allemaal in zou zitten. Het voelt alsof ik in de zomer weer een nieuwe telefoon krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 18-03-2009 13:07 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Voor mij belangrijkste nieuwe features:
- Spotligt, werkelijk de handigste nieuwe functie die er bij zit. ik denk alleen niet dat je via spotlight ook kan searchen op de IMAP server wat dan weer echt jammer zou zijn
- Push notifications, belstatus met push notificaties? twitter? google reader? im in! (hopelijk is dit wel per applicatie instelbaar, nu.nl mag van mij zonder push zooi blijven)
- landscape toetsenborden overal (nobrainer)
- native wifi auto login, hoef ik niet meer easy wifi te gebruiken
- copy & paste & cut (zelfs voor html, ben benieuwd hoe goed dat gaat met complexere websites)
- en ik lees op gizmodo dat er een apple app komt om files mee te sharen. Heeft iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
JanvdVeer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:14:
[...]

Het verschil is daarin wel dat Palm 2,5 jaar niks heeft uitgebracht maar er wel aan gewerkt heeft. Apple heeft daarentegen wel wat uitgebracht en er ook nog eens aangewerkt. Gevolg is dat Palm nu op het randje van het faillissement staat en zich echt gigantisch moet bewijzen met webOS en de Palm Pre. De druk is daar nu heel hoog. Als je de rest van het segment bekijkt dan heeft dat ook niet bepaald stil gezeten. Die iPhone heeft toch aardig wat weten te pushen op gebied van multitouch op een smartphone. Of je dan zo blij moet zijn met hoe Palm het heeft gedaan valt dus nog wel te bezien. Apple had het zich wel beter kunnen veroorloven dan Palm gezien het Palm z'n core business is en Apple nog tig andere dingen heeft.

Noem het mierenneuken of niet maar zo te zien is het wel iets waar heel veel mensen over vallen. Persoonlijk zit ik er ook niet zo heel erg mee omdat ik die features bij nader inzien toch allemaal niet zo hard mis dat mijn iPhone daardoor onbruikbaar is. Ding is prima te gebruiken maar de nieuwe features stellen mij wel in staat om het beter/optimaler te gebruiken.
Daar hebben meerdere fabrikanten last van gehad. Desondanks was het weer wel mogelijk om contactpersonen te gebruiken in mail, sms, etc. Als het echt een groot security issue was geweest had zelfs dat niet gekund. Daarnaast zijn er al tal van devices die op eenzelfde wijze werken en waarbij het ook gewoon kan. Voorbeelden te over die laten zien dat het dus juist wel makkelijk te implementeren is. Maar goed, het kan best zijn dat er andere issues speelden waardoor ze het niet lekker aan de praat kregen.

Ik gok er ook op dat het e.e.a. ook te maken heeft met een stukje knowhow. Ze zijn een nieuwe speler op de markt en dachten dat ze het wel konden met hun business model. Die hebben ze met de 3G wat aangepast omdat het toch niet zo bleek te werken. Dat zal ongetwijfeld ook wel voor meer dingen gelden. Er zijn ook al geruchten dat men op gebied van keuring van de apps voor de app store ook last hebben van capaciteitsproblemen (te weinig mensen). Ook dat soort dingen zullen allemaal wel meespelen naast natuurlijk het strategische voordeel. Daarom ook dat ik dit gewoon heel raar blijf vinden zoals zovelen.

Overigens snap ik al die heisa niet zo m.b.t. het "lekker maken". Die mensen hebben dus werkelijk waar geen enkele clue, inlevingsvermogen of ook maar enige sense van de wereld. Aankondigen dat je een nieuw product hebt, dat demonstreren en het dan veeeeeeeel later releasen is doodnormaal! Nokia kondigt iets aan, nou dan weet je dat je het een half jaar tot een jaar later mag verwachten. Garmin kondigde de nuvifone aan en nu meer dan een jaar later is er nog steeds niet bekend wanneer hij dan toch echt op de markt komt. In de auto industrie doen ze hetzelfde en nog een graadje erger: ons lekker maken met conceptcars die nooit in productie gaan (maar daar zijn het dan ook conceptcars voor ;)). Microsoft heeft Windows 7 aangekondigd en zien we die nu in de winkels? Nee, wordt ook pas eind dit jaar verwacht. De Palm Pre dan..begin dit jaar aangekondigd en vermoedelijk pas in de zomer op de markt.

Om het maar even heel kort door de bocht te zetten: je bent gewoon een enorme zeikerd als je begint te piepen over dat het nu nog niet gereleased wordt en je nog een tijdje moet wachten. Nou boehoe hoor... :X Welkom op Aarde waar het normaal is dat men iets aankondigt, demonstreert en veel later op de markt brengt. De reacties hierover mogen wel wat volwassener.
Patriot schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:05:
Er zitten teveel functies in die er in mijn ogen allang in hadden kunnen zitten, nu presenteren ze het met een heleboel bombarie alsof het revolutionair is maar dat is helemaal niet zo.
Nou ja, het is revolutionair voor de iPhone :)
Lt. Marx schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:10:
- Spotligt, werkelijk de handigste nieuwe functie die er bij zit. ik denk alleen niet dat je via spotlight ook kan searchen op de IMAP server wat dan weer echt jammer zou zijn
Vanuit mail zelf is te zoeken op IMAP servers. Gezien dat dezelfde techniek gebruikt wordt voor spotlight zou je theoretisch hetzelfde moeten kunnen. De vraag hier is echter hoe diep spotlight gaat zoeken.
- Push notifications, belstatus met push notificaties? twitter? google reader? im in! (hopelijk is dit wel per applicatie instelbaar, nu.nl mag van mij zonder push zooi blijven)
Apple levert de infrastructuur en meer niet. De ontwikkelaars zijn degene die beslissen of ze er gebruik van willen maken of niet.
Als je het iPhone abonnement van T-Mobile hebt zit er wel een maar achter. Als je 60 dagen lang geen hotspot gebruikt wordt je automatisch voor deze dienst afgemeld. Wil je het weer gebruiken dan moet je je weer aanmelden door HOTSPOT te sms naar 9434. Houd er dan wel rekening mee dat je een nieuw wachtwoord krijgt toegewezen dus die zul je nadien weer moeten wijzigen in je oude wachtwoord of je moet het wachtwoord in de autologin steeds weer aanpassen (met copy-paste niet zo'n probleem meer).
- copy & paste & cut (zelfs voor html, ben benieuwd hoe goed dat gaat met complexere websites)
Heeft iemand een idee wat er gebeurd als je html kopieert en dan paste in een plain text mailtje of in een sms/mmsje? Dat heb ik nog niet gevonden. Ik neem aan dat het in geval van plain text gewoon de tekst erin wordt gezet zonder al die html zut erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 18-03-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- landscape toetsenborden overal (nobrainer)
- en ik lees op gizmodo dat er een apple app komt om files mee te sharen. Heeft iemand hier meer info over?
Volgens mij was dat alleen maar tussen devices die 'Bonjour' ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Waarschuwing voor mensen die de gelekte 3.0beta willen proberen: vooralsnog kun je niet terug naar 2.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Je moet toch ook een developper account hebben om je iPhone te activeren? Dus je kan hem mischien wel als niet devver downloaden, maar dan kan je na de installatie mischien je telefoon al niet meer installeren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Fantastische update!! :) dan voel ik me toch niet zo down als er straks in juni een nieuwe iPhone uitkomt en ik nog een jaar er aan vast zit. Niet dat ik niet 2 jaar met de iPhone 3g kan ofzo hoor. ;)

Anywho, ik vraag me af of ze de emoticons nu standaard aan gaan zetten want ik krijg ze steeds meer van andere mensen die een iPhone hebben.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://xs537.xs.to/xs537/09123/img_0023293.png

nieuws: NS wil iPhone- en Blackberry-reisplanner maken

1 en 1 optellen en de Trein applicatie werkt niet meer...? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Pff je hebt nog gelijk ook, hier werkt hij ook niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

(zelfs voor html, ben benieuwd hoe goed dat gaat met complexere websites)
Komt vast goed, is op ongeveer hetzelfde gebaseerd als wat nu het automatisch inzoomen regelt als je ergens op dubbeldrukt en dat werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Oei, crash naar home screen bij het plannen van een route zelfs :P

Ik houd het even op toeval, zeker omdat de NS nog geen alternatief heeft. Is eerder aan de hand geweest als de opmaak van de NS mobiel site wijzigde. Wellicht is dat hier ook gebeurd.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Mm idd, die NS app doet et niet meer.. Nu ligt m.ns.nl er ook uit, dus 1+1 = 2..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

IJnte schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:36:
Mm idd, die NS app doet et niet meer.. Nu ligt m.ns.nl er ook uit, dus 1+1 = 2..
NS heeft de site aangepast maar Dennis heeft al een nieuwe brondefinitie voor Trein klaarstaan. Desnoods even handmatig updaten in de App, huidige versie moet nu 9031817 zijn. Bij mij doet ie het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 10-09 11:31
Dat is dan raar want bij mij staat en blijft hij op 9012313 staan, ook als ik handmatig update door op het versienummer te tikken. En buiten dat om, bij mij doet hij het gewoon (weer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Dagg: Misschien app even sluiten en opnieuw starten?

Klik: http://www.engadget.com/2...phone-os-3-0-walkthrough/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09-09 22:00
Hij doet et idd weer na de update. Bedankt :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

ik heb een iphone, waar de simlock nog opzit dat is het probleem niet, maar hij geeft steeds de cd met itunes aan een eronder ene kabel met pijl omhoog.

Om de zoveel tijd reset hij automatisch.

hoe kan ik dit toestel een nacht uitzetten?

Knop indrukken bovenop werkt niet.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

• Search in Mail, Calendar, and iPod. These Apple applications have specific search interfaces. The search in Mail doesn't support the message content yet, but it supports searching in IMAP servers—that will save a lot of time logging into Gmail.
Dit is wel treurig eigenlijk, je kan niet eens searchen in de bodies van email? dan durf ik wel te zeggen dat je er nagenoeg geen zak aan hebt! Op naam zoeken en onderwerp ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
racoon schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:08:
ik heb een iphone, waar de simlock nog opzit dat is het probleem niet, maar hij geeft steeds de cd met itunes aan een eronder ene kabel met pijl omhoog.

Om de zoveel tijd reset hij automatisch.

hoe kan ik dit toestel een nacht uitzetten?

Knop indrukken bovenop werkt niet.
Sleepknop (die bovenop) even ingedrukt houden (3s) en dan de Power Off slider naar rechts schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Diddle schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 02:51:
[...]

Sleepknop (die bovenop) even ingedrukt houden (3s) en dan de Power Off slider naar rechts schuiven.
Dat werkt dus niet , de power off slider komt niet, moest hem gewoon wat langer ingedrukt houden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:29:
[...]

Dat werkt dus niet , de power off slider komt niet, moest hem gewoon wat langer ingedrukt houden.
Hm, hier is het gewoon 3 seconden. Anders kun je ook nog 10 seconden zowel de sleepknop als de home button ingedrukt houden, dan gaat hij ook uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 16:12
Gaat er eigenlijk ooit nog Flash ondersteuning ingebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
gisteren is mijn dock voor de iphone gearriveerd uit Hong KOng(via ebay besteld)....nu zoek ik een programmatje dat een duidelijk overzicht geeft van:

- tijd/datum/dag
- gemiste oproepen
- ontvangen emails en berichten
- eventueel het weer
- leuk zou zijn als er ook nog foto's getoond kunnen worden als soort van fotolijstje maar dit is niet noodzakelijk

De achterliggende gedachte is:
als ik op het werk is staat de iphone voor me onder mijn monitor in de dock, ik zou graag zien dat hij continue de status weergeeft van gemiste oproepen en ontvangen berichten, 1 in oogopslag dus.

Het scherm moet dus continue aanblijven en wat info laten zien. Ook draag ik de iphone niet de hele tijd bij me, dus als ik terug op mijn plek ben wil ik direct kunnen zien of ik nog email/sms/telefoontjes heb ontvangen.

Ik heb natuurlijk zelf zitten zoeken, maar ik heb nog niets gevonden. Bij voorkeur moet het programma natuurlijk gratis zijn maar eventueel ben ik wel bereid een klein bedrag te betalen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Lt. Marx schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:44:
[...]

Dit is wel treurig eigenlijk, je kan niet eens searchen in de bodies van email? dan durf ik wel te zeggen dat je er nagenoeg geen zak aan hebt! Op naam zoeken en onderwerp ofzo?
Erg kort door de bocht.
Nu kan ik niks zoeken. Straks kan ik wel zoeken. Je hebt er niks aan? Sja, jij misschien niet maar 1000'en anderen wel, want die hebben subjects in hun mailverkeer wat misschien wel ergens op slaat. Daarnaast, ff snel filteren op personen is natuurlijk ook niet weg.
Dus ja, er zit iets in wat je zegt. Maar je gaat erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

UltraSub schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:04:
[...]

Erg kort door de bocht.
Nu kan ik niks zoeken. Straks kan ik wel zoeken. Je hebt er niks aan? Sja, jij misschien niet maar 1000'en anderen wel, want die hebben subjects in hun mailverkeer wat misschien wel ergens op slaat. Daarnaast, ff snel filteren op personen is natuurlijk ook niet weg.
Dus ja, er zit iets in wat je zegt. Maar je gaat erg kort door de bocht.
je hebt gelijk. Het was maar dat ik de presentatie zag en dacht: Yes! overal zoeken in bijna al mijn informatie, geniaal! (zie trouwens ook een eerdere post van mij waar ik zeg dat spotlight de belangrijkste nieuwe feature is voor me) Toen kwam ik erachter dat de mailsearch beperkt is. Nog steeds wel handig (handiger als niets) maar niet zo krachtig als dat ik dacht. Net even de keynote teruggekeken en het wordt wel even gezegd on stage dat je kan zoeken in to/from/subject of alle headers, maar heel erg duidelijk vond ik het blijkbaar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af, hoeveel mensen hebben hier nu last van haarscheurtjes? Ik zelf heb mijn iPhone een maand en nog niets gemerkt. Ik was toch wel benieuwd hoe groot de kans is dat je last krijgt van haarscheurtjes, of krijgt iedereen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:59:
Ik vroeg me af, hoeveel mensen hebben hier nu last van haarscheurtjes? Ik zelf heb mijn iPhone een maand en nog niets gemerkt. Ik was toch wel benieuwd hoe groot de kans is dat je last krijgt van haarscheurtjes, of krijgt iedereen ze?
Ik heb mijn iPhone vanaf de eerste dag dat ie in NL kwam, en ik heb er nog helemaal geen gezeur mee gehad.
Geen haar scheurtjes, maar ook geen functies die het ineens niet meer deden ofzo...

Het enige wat me opvalt, is dat als ik een paar iPhone's naast elkaar leg ze allemaal een andere kleurzweem hebben 8)7 (helderheid op zn hoogst)
Mij maakt het ni echt uit omdat er toch geen photoshop voor de iPhone is :+ , maar ik vind t wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:59:
Volgens mij echt een productie-issue uit de beginperiode; ik heb er de laatste maanden eigenlijk niets meer over gelezen. De mijne is ruim 6 mnd oud nu, geen problemen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Als je 'n haarscheurtje hebt dat voelbaar is afhankelijk van de richting waarmee je erover wrijft, wat kan ik dan het beste doen? Ik woon in België en heb 't bij de lokale Mobistar winkel gekocht.
Worden haarscheurtjes erger na een tijd, m.a.w. kan de iPhone er echt van kapot gaan? Want op zich stoort 't me niet. Ik wil echter niet over 2 jaar ineens een niet-werkend stuk technologie van 600 euro hebben.

En: ben ik de enige die het raar vind dat we de garantie van de iPhone in België/Nederland niet kunnen uitbreiden naar 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
En: ben ik de enige die het raar vind dat we de garantie van de iPhone in België/Nederland niet kunnen uitbreiden naar 2 jaar?
Jep... http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zpottr schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:20:
[...]

Volgens mij echt een productie-issue uit de beginperiode; ik heb er de laatste maanden eigenlijk niets meer over gelezen. De mijne is ruim 6 mnd oud nu, geen problemen.
Het zijn LCD's die zijn nooit van dezelfde kwaliteit. Het is dus niet eens echt een issue te noemen maar gewoon een nadeel van de techniek. Met gewone schermen heb je dat ook, er kunnen forse verschillen tussen zelfde merk, type en batch schermen zitten als je ze naast elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
dit zocht ik dus precies: http://www.rockyourphone....intelliscreen.html?feat=y

wie gebruikt dit? Ervaringen? Aanschaffen/downloaden werkt een beetje raar ik moet een "Free Rock Your Phone Desktop Client software" installeren op mijn computer of ipone? Wat is dit? Is dit te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:37:
[...]

Het zijn LCD's die zijn nooit van dezelfde kwaliteit. Het is dus niet eens echt een issue te noemen maar gewoon een nadeel van de techniek. Met gewone schermen heb je dat ook, er kunnen forse verschillen tussen zelfde merk, type en batch schermen zitten als je ze naast elkaar zet.
Klopt maar da's een antwoord op iemand anders ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 07:07
borgdaville schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:44:

wie gebruikt dit? Ervaringen? Aanschaffen/downloaden werkt een beetje raar ik moet een "Free Rock Your Phone Desktop Client software" installeren op mijn computer of ipone? Wat is dit? Is dit te vertrouwen?
Het verhaal van Intelliscreen:
• Nee, je hoeft geen RockYourPhone oid te installeren als het goed is, dit is een verzameling van meerdere apps, intelliscreen is ook los te krijgen
• Intelliscreen is niet door Apple goed gekeurd, dit betekend dat het niet in de appstore te krijgen is. Je moet dus je iPhone jailbreaken.
• Het laat inderdaad al deze informatie zien, al moet ik er wel bijzeggen, dat dit dus alleen op je lock screen is. Dit gaat automatisch (om batterij te besparen) na 10 seconden ofzo uit.
• Ik ken intelliscreen, heb de demo gebruikt een tijdje terug.. Wel aardige app, alleen vond ik het geld niet helemaal waard. Ik gebruik nu lock calendar, waarmee ik puur mijn komende afspraken op mijn lockscreen tover. Hier ging het mij vooral ook om. :)

Als je toch je iPhone jailbreaked, kan ik je wel statusnotifier aanraden. Deze laat, ala je bluetooth-icoontje, in de bar bovenin een icoontje zien voor van alles. Nieuwe mail, gemiste gesprekken, nieuw sms, nieuw IM bericht, etc
Ook kan je hem reminders laten geven voor gemiste gesprekken / ongelezen smsjes etc. Bijvoorbeeld dat hij iedere 5 minuten gaat trillen, in plaats van eenmalig.
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u261/bradenwh/08-11.jpg
Dit idee dus (rechtsbovenin)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Dat weet ik ook. Maar in de praktijk wordt het niet nageleefd. Want hoe kan het anders dat Apple nog steeds al zijn producten met standaard slechts 1 jaar verkoopt? http://www.apple.com/benl/support/iphone/service/faq/

Dat zou dan toch illegaal moeten zijn?

Als ik over een jaar naar de winkel ga met mijn iPhone zeggen zij wel degelijk "sorry, je hebt hier geen garantie meer op". Heb ik al aan de hand gehad met een Mighty Mouse bvb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:44:
Iets raars vandaag..
Weekje podcasts geluisterd in de auto. Ga ik vandaag voor het eerst weer naar mijn albums, wat blijkt, alle albums hebben een of andere wazige albumart, die volgens mij uit de podcasts komt. Ga ik dan daadwerkelijk een album/track luisteren, laat hij wel de goeie art zien. Is sowieso embedded, dus zou zeer sterk zijn als die vernaggeld zou worden. Ik heb dus geen enkele albumart van iTunes (dus niks gelinked), alles is embedded in de mp3's.
Iemand dit al eens eerder gehad?
Voorzichtige kick. In al het Apple event geweld wellicht verloren gegaan.

Fuck.. Een volledige resync lost het niet op. Zal alles moeten verwijderen van mijn iPhone en opnieuw er op moeten zetten. Niemand die dit al eens heeft gehad? 2.2.0 en jailbroken hier.
** zucht **

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

UltraSub schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 07:40:
[...]
Voorzichtige kick. In al het Apple event geweld wellicht verloren gegaan.

Fuck.. Een volledige resync lost het niet op. Zal alles moeten verwijderen van mijn iPhone en opnieuw er op moeten zetten. Niemand die dit al eens heeft gehad? 2.2.0 en jailbroken hier.
** zucht **
Bij problemen met coverart zou het aan- en uitzetten van coverart kunnen helpen.
In iTunes (bij je iPhone instellingen) coverart uitzetten, syncen, aanzetten om vervolgens wederom te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Humm toen ik nog een HTC Touch Diamond had, had ik zon app op mijn mac draaien.
Ik kon toen vanuit me mac bellen/smen/mailen (op de tel) en alles met die app(maar typte e.d. dus gewoon op de mac)
Ik weet de naam van de app helaas niet meer, maar is er ook zoiets voor de iphone (icm met macosx)?

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-03-2009 10:34 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
zAo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:22:
[...]

Bij problemen met coverart zou het aan- en uitzetten van coverart kunnen helpen.
In iTunes (bij je iPhone instellingen) coverart uitzetten, syncen, aanzetten om vervolgens wederom te syncen.
Dan zal ik wel blind zijn, maar ik zie geen mogelijkheid om coverart uit te zetten in iTunes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

borgdaville schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:44:

Ik heb Intelliscreen draaien op mijn iPhone. Ik ben er erg tevreden over. In mijn lockscreen zie ik meteen mijn kalenderafspraken, gemiste oproepen, voicemails emails en sms berichten. Sport, weer, nieuws en dergelijke heb ik uitgezet want dat boeit me niet.

ook krijg je bovenin je statusbar icoontjes te zien voor gemiste oproepen, sms-berichten, voicemails enzo.

Je hoeft verder geen software op je PC te installeren, je kan intelliscreen gewoon los downloaden via cydia. Je iPhone moet dus wel gejailbreaked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds gisteren ben ik ook de gelukkige bezitter van een mooi iPhone 3G (16gb). Een unlocked versie, uit Italië afkomstig (besteld op centralpoint.nl). Hij zat nog helemaal in het plastic, gewoon nieuw dus.

Wat wil nou het geval? Alles werkt prima met mijn KPN simkaart (uit september 2008, gekregen bij mijn N96 met abonnement). Sms'en, internetten, AppStore, alles werkt goed. Wanneer ik echter iemand probeer te bellen of wanneer ik gebeld word, wordt de verbinding verbroken. Ik krijg de melding 'Gesprek beëindigd' en het gesprek wordt dus ook echt afgebroken. Soms direct nadat ik iemand bel, soms gaat de telefoon van de persoon die ik bel een of twee keer over. Qua bereik zit alles goed, ik heb gewoon KPN netwerk en 3G staat aan. Op het moment dat de verbinding wordt verbroken vallen ook alle 'streepjes' bereik die ik heb weg om na een aantal seconden (na het verbreken van de verbinding) weer terug te keren...

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al van alles geprobeerd: 3G uitgeschakeld, harde reset, firmware terug gezet via iTunes, T-Mobile simkaart geprobeerd... Niks helpt. Steeds worden de gesprekken afgebroken. Momenteel heb ik bij de leverancier een retouraanvraag ingediend, maar toch vraag ik me af of iemand hier de oorzaak voor weet. Baal er behoorlijk van. Komt dit door mijn KPN-simkaart (zou raar zijn omdat T-Mobile ook niet werkt)? Is dit incidentieel of een vaker voorkomend probleem? Kan ik hetzelfde verwachten mocht ik een nieuwe iPhone toegestuurd krijgen?

Graag hoor ik jullie suggesties, ervaringen of tips!

Groet,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 17:54
AAAAAAAAAAAAAHH, Had perongeluk push email aan laten staan deze maand. FOCK, heb nu voor 120 euro aan internetkosten van Hi :'(. Weer een weekend voor niets werken jeej!

PROTIP: Zet je internets uit, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maks schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:56:
AAAAAAAAAAAAAHH, Had perongeluk push email aan laten staan deze maand. FOCK, heb nu voor 120 euro aan internetkosten van Hi :'(. Weer een weekend voor niets werken jeej!

PROTIP: Zet je internets uit, :(
Of neem voor 10eu in de maand extra op je abonnement een onbeperkt internet abonnement.
Had ook een keer een dure rekening voor een paar MB aan verkeer. 80 euro extra geloof ik.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 17:54
ReCreator schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Of neem voor 10eu in de maand extra op je abonnement een onbeperkt internet abonnement.
Had ook een keer een dure rekening voor een paar MB aan verkeer. 80 euro geloof ik.
Ja dat kan niet met terugwerkende kracht, ook al smeekte ik nog zo hard. Dat is natuurlijk ook big money voor Hi natuurlijk... Dataverbruik was ongeveer 50 mb en dus 100 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:51:
[...]

Ik heb Intelliscreen draaien op mijn iPhone. Ik ben er erg tevreden over. In mijn lockscreen zie ik meteen mijn kalenderafspraken, gemiste oproepen, voicemails emails en sms berichten. Sport, weer, nieuws en dergelijke heb ik uitgezet want dat boeit me niet.
aha, klopt het dat deze info alleen in het unlock screen zichtbaar te maken is en dat dit maar ene paar seconden zichtbaar is omdat daarna het scherm uitgaat. Ik wil hem namelijk in mijn doc continue aanhebben en zo direct zicht op mijn agenda, gemiste oproepen en nieuwe berichten.
Je hoeft verder geen software op je PC te installeren, je kan intelliscreen gewoon los downloaden via cydia. Je iPhone moet dus wel gejailbreaked zijn.
wat is dat gejailbreak? Zijn er risico's? Garantie? Kan ik straks nog naar 3.0 upgraden? Wat is de beste manier om dit te doen? Dit is vast al vaker gevraagd, maar ik kan via google en GoT niet echt hele duidelijke informatie vinden.

Ik ben hier een beetje bang voor omdat ik hiervoor HTC telefoons had en daar had het klooien met de beveiligingen om andere software erop te zetten nogal eens het effect dat de telefoon niets meer deed.

btw: ik gebruik de laatste iphone software, dit is uit mijn hoofd 2.2.1 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
borgdaville schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:23:
[...]
wat is dat gejailbreak? Zijn er risico's? Garantie? Kan ik straks nog naar 3.0 upgraden? Wat is de beste manier om dit te doen? Dit is vast al vaker gevraagd, maar ik kan via google en GoT niet echt hele duidelijke informatie vinden.

Ik ben hier een beetje bang voor omdat ik hiervoor HTC telefoons had en daar had het klooien met de beveiligingen om andere software erop te zetten nogal eens het effect dat de telefoon niets meer deed.

btw: ik gebruik de laatste iphone software, dit is uit mijn hoofd 2.2.1 .
Op GoT wordt wat eigen inzet wel gewaardeerd. Er is een heel topic over jaibreaken, die in de topicstart en de topicwaarschuwing staat. Die heeft al een heel informatieve topicstart: [iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 2. Je hebt kans op vage problemen bij en na het jailbreaken. Overigens zijn er genoeg mensen die geen enkel probleem hebben. Maar dat is een afweging die je voor jezelf moet maken, wil je zo graag de extra functionaliteit dat je...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net ff de hele presentatie over OS 3.0 bekeken. Damn. Nou wordt het écht een vet telefoontje.
Kan haast niet wachten. De presentatie is overigens waard om uit te zitten ;)

http://events.apple.com.e...3lajkszg/event/index.html

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Kan niet wachten tot mijn developpers account wordt goedgekeurt, dan kan ik devven, en de 3.0 beta uitproberen :) Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
UltraSub schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:01:
Net ff de hele presentatie over OS 3.0 bekeken. Damn. Nou wordt het écht een vet telefoontje.

Damn, nu wordt het eindelijk een telefoontje.. Belachelijk dat ik dingen als mms en copy/paste niet kan, terwijl dat op m'n 2 jaar oude HTC wel lukt..
Gelukkig maakt de gebruiksvriendelijkheid en het feit dat de iPhone wel goed synct met m'n Mac een hoop goed..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48

yok

Aangezien ik morgen naar het buitenland ga wil ik geen onnodige internetkosten hebben. Moet ik dan dataroaming uitzetten? Of push e.d. ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
yok schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:10:
Aangezien ik morgen naar het buitenland ga wil ik geen onnodige internetkosten hebben. Moet ik dan dataroaming uitzetten? Of push e.d. ook?
Gewoon data roaming, push en fetch uitzetten lijkt me. Zet 3G ook maar gewoon uit, totdat je internet wil gebruiken.
Xeanor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:02:
Ik wil zo'n iSkin Solo FX kopen, maar damn, $20 verzendkosten naar NL. :{ Iemand een idee waar ik zo'n ding kan krijgen in Europa?
Iemand die hier nog een antwoord op weet misschien?

[ Voor 90% gewijzigd door Xeanor op 20-03-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

Bij roaming wordt dataroaming automatisch uitgezet :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

borgdaville schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:23:

aha, klopt het dat deze info alleen in het unlock screen zichtbaar te maken is en dat dit maar ene paar seconden zichtbaar is omdat daarna het scherm uitgaat. Ik wil hem namelijk in mijn doc continue aanhebben en zo direct zicht op mijn agenda, gemiste oproepen en nieuwe berichten.
Je kan volgens mij in je instellingen gewoon instellen hoe lang het scherm aan moet blijven. Ik dacht bij algemeen>automatisch slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Xeanor schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:33:
[...]

Gewoon data roaming, push en fetch uitzetten lijkt me. Zet 3G ook maar gewoon uit, totdat je internet wil gebruiken.

[...]

Iemand die hier nog een antwoord op weet misschien?
http://www.iskin.com/store/I2findareseller.tpl

Hier al gekeken neem ik aan? Hier staan wel wat winkels bij. Misschien moet je een van die winkels die het dichts in de buurt is even bellen? En anders wat verder weg als je een OV hebt ook proberen ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

vooghel schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 18:37:
Bij roaming wordt dataroaming automatisch uitgezet :).
Maar kun je het op een Iphone wel weer aan zetten? Als ik geen internet kan gebruiken in het buitenland dan haak ik bij deze af voor een Iphone *prikt ballonnetje door* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:15:
[...]

Maar kun je het op een Iphone wel weer aan zetten? Als ik geen internet kan gebruiken in het buitenland dan haak ik bij deze af voor een Iphone *prikt ballonnetje door* :'(
Natuurlijk kan dat.. Is gewoon een setting. Default staat datagebruik bij roaming uit. Als jij dat niet wil, dan zet je het aan. Maar be prepared voor ping ping pegels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
UltraSub schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:01:

Bedankt voor deze link!

Ik zie al interessante dingen voor mezelf: echte navigatie en een verbetering bij gebruik van een fm-transmitter.
En jawel: knippen kopiëren en plakken!!

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 21-03-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
JA!!!
Eindelijk bij sms en email, Landscape modus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Is er eigenlijk al iets bekend over welke navigatie-softwarebouwers plannen hebben om iets voor de iPhone te ontwikkelen? Van TomTom wist ik dat ze een tijd geleden al iets werkends hadden geproduceerd, maar dat kwam destijds niet door de censuur van Apple en is dus nooit uitgebracht, maar verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
Elwood Blues schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:28:
Is er eigenlijk al iets bekend over welke navigatie-softwarebouwers plannen hebben om iets voor de iPhone te ontwikkelen? Van TomTom wist ik dat ze een tijd geleden al iets werkends hadden geproduceerd, maar dat kwam destijds niet door de censuur van Apple en is dus nooit uitgebracht, maar verder?
Ik ben ook hoogstens verbaasd dat TomTom destijds al niet door het Apple Regime heen kwam. Hoe goed had een deal kunnen zijn. Exlcusieve rechten voor TomTom om hun navigatie software te gebruiken op de iPhone. Simpeler kan het niet. Alleen te downloaden via de Appstore. Voor een paar tientjes. Makkelijk up te daten kaarten etc. Vind het nog steeds een domme zet. Maar wie weet wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Ehm, TomTom is er zelf mee gestopt. Tenminste ze hadden eerst plannen en zeiden dat het prima werkte. Maar ze hebben het uiteindelijk niet doorgezet, vanwege o.a. problemen met de prijsvoering. Dat zou nu ook opgelost kunnen worden, ze kunnen immers in de app zelf de kaarten aanbieden. Daarbij ligt de focus bij TomTom duidelijk op de eigen apparaten en niet op PDA's / smartphones waar navigatiesoftware op kan draaien. Maar goed, de potentiele iPhone navigatiemarkt is behoorlijk groot, dus er zullen vast wel een paar bedrijven inspringen. Er is meer dan TomTom :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik denk dat als TomTom nu niet inspringt met OS3.0 dat ze goed gek zijn. Ook als je kijkt naar het nieuwe in-app buy mechanisme inderdaad. Ik zie geen problemen meer om door het regime heen te komen, als je kijkt naar de presentatie zie je dat Apple zelf zegt, turn by turn navigation, but... BYOM (bring your own maps). Het zou mijn niets verwonderen als TomTom nu al bezig is met de devkit.

Vraag me overigens wel af of die GPS chip wel nauwkeurig genoeg is. Kijk eens naar de vele apps die iets met GPS doen, en waar de reviews stuk voor stuk zeggen dat het niet echt bruikbaar is omdat het zo onnauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48

yok

ReCreator schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:58:
[...]

Had ook een keer een dure rekening voor een paar MB aan verkeer. 80 euro extra geloof ik.
Ik heb onbepert internet van T-Mobile. Dat geldt toch niet voor in het buitenland (België)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 16:13

vooghel

Cunning linguist

yok schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Ik heb onbepert internet van T-Mobile. Dat geldt toch niet voor in het buitenland (België)?
Nee, maar ik vermoed dat ReCreator geen standaard T-Mobile iPhone abonnement heeft en daarom extra datakosten had.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoedje schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:52:
Ehm, TomTom is er zelf mee gestopt. Tenminste ze hadden eerst plannen en zeiden dat het prima werkte. Maar ze hebben het uiteindelijk niet doorgezet, vanwege o.a. problemen met de prijsvoering. Dat zou nu ook opgelost kunnen worden, ze kunnen immers in de app zelf de kaarten aanbieden. Daarbij ligt de focus bij TomTom duidelijk op de eigen apparaten en niet op PDA's / smartphones waar navigatiesoftware op kan draaien.
Dat is wel een markt die niet meer lang lucratief kan blijven, met in-dash oplossingen die in steeds lower end auto's terecht komen en een telefoonmarkt die overspoeld wordt met smartphones met GPS.

Ik durf er wel iets op in te zetten dat ze dit jaar met iPhone software komen. Hopelijk wel aan te schaffen met iTunes tegoed zodat mijn speculatie met gift cards (Dixons aanbieding) de moeite waard is ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
UltraSub schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:52:
Ik denk dat als TomTom nu niet inspringt met OS3.0 dat ze goed gek zijn. Ook als je kijkt naar het nieuwe in-app buy mechanisme inderdaad. Ik zie geen problemen meer om door het regime heen te komen, als je kijkt naar de presentatie zie je dat Apple zelf zegt, turn by turn navigation, but... BYOM (bring your own maps). Het zou mijn niets verwonderen als TomTom nu al bezig is met de devkit.

Vraag me overigens wel af of die GPS chip wel nauwkeurig genoeg is. Kijk eens naar de vele apps die iets met GPS doen, en waar de reviews stuk voor stuk zeggen dat het niet echt bruikbaar is omdat het zo onnauwkeurig is.
De meeste GPS-ontvangers zijn niet zo heel nauwkeurig, maar TomTom heeft een soort "snap-to-road"-functie in hun software.

Verder ben ik het met je eens dat TomTom dom zou zijn als ze nu niet inspringen. Goede apps verkopen als een trein in de App Store, en TomTom is een hele sterke merknaam. Het zou een hele makkelijke bron van inkomsten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

MarcoC schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:51:
[...]
De meeste GPS-ontvangers zijn niet zo heel nauwkeurig, maar TomTom heeft een soort "snap-to-road"-functie in hun software.
Yeh, dat in combinatie met het feit dat als je in een auto rijdt en dus relatief snel beweegt zorgt ervoor dat je iphone dus goed kan bepalen waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 07:07
Ik gebruik op het moment xGPS op m'n iPhone, en moet toegeven dat daar nog wel het een en ander aan bugs in zitten mbt GPS-verwerking.. Soms sta ik stil voor een stoplicht en begint ineens te knipperen "wrong way", terwijl ik toch echt de goede route volg. Puur foutje dus door signaalverwerking / onnouwkeurigheid van de GPSchip. Hopelijk komt apple's software met wat meer precisie :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:30:
[...]

Damn, nu wordt het eindelijk een telefoontje.. Belachelijk dat ik dingen als mms en copy/paste niet kan, terwijl dat op m'n 2 jaar oude HTC wel lukt..
Gelukkig maakt de gebruiksvriendelijkheid en het feit dat de iPhone wel goed synct met m'n Mac een hoop goed..
Nou joy dat mms, de mensen met een T-Mobile iPhone abonnement kunnen het gewoon bij e-mail houden, scheelt ze weer 50 ct per mms.

Die sync is sinds iTunes 8.1 helemaal goed, kleurtjes van agenda's in iCal die nu fatsoenlijk gesynct worden ook als je ze nadien wijzigt. Dadelijk ook nog sync voor de notities. Nu nog support voor todo's en dat ding begint al dermate compleet te worden dat menig business user er nu helemaal warm voor loopt. Dat je in iPhone OS 3.0 ook caldav en iCal uitnodigingen kunt gebruiken maakt het natuurlijk helemaal af. Als ze nou gewoon eens die agenda db opengooien zodat andere apps er gebruik van kunnen maken moet dat al helemaal voor een impuls gaan zorgen. Dat zal voorlopig niet gaan gebeuren ben ik bang :(
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:15:
Ow, kunnen is helemaal geen probleem. Je wil alleen op dit moment absoluut geen gebruik maken van dataverkeer in het buitenland met een kaartje uit Nederland. Dan kun je beter een kaartje voor dat land aanschaffen. Of je vindt het leuk om bakken met geld over de balk te smijten (as in geld teveel). Dataverkeer in het buitenland is stervensduur en kan een rekening geven van honderden tot duizenden euro's. Dat ligt niet aan welke telefoon dan ook, dat ligt aan de enorme inhaligheid van de telco's. Gelukkig hebben we nog een Vivian Reding die daar de banden aan gaat leggen. Dan nog is het gebruik van dataverkeer in het buitenland niet zo aantrekkelijk maar het voorkomt wel dat je acties moet uithalen als het verkopen van je auto om je telefoonrekening te betalen.

Als jij internet in het buitenland wil gebruiken dan zou ik sowieso je bankrekening maar doorprikken, daar houd je nadien bar weinig tot niets meer van over :(
Elwood Blues schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 09:28:
Dat van TomTom was alleen maar gebrul dat ze een werkende versie in het lab hadden, later zelfs geruchten dat Apple ze heeft afgewezen. Bij wat verdere navraag bleek dat er bij Apple helemaal niets was ingediend en dat er alleen een werkende versie was waarvan ze niet eens een demo konden/wilden geven. Tja, dat klinkt nogal heel erg als gebakken lucht van TomTom. Dat ze een versie klaar hebben liggen zou ik dan ook niet geloven.

Er is overigens wel iets gaande bij een andere bekende fabrikant voor navigatie op mobieltjes (die net zo goed, zo niet beter is dan TomTom, helaas is de naam me ontschoten). Zij zijn wel aan het werk om iets te maken voor iPhone OS 3.0. Verder is er nog niet echt wat bekend, ook geen fabrikanten die naar voren zijn gekomen met dat ze een versie zouden hebben.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.