!!!!!!
Die speakers van B&W met een dubbele woofer hebben dat wel vaker. De 604 (nou niet bepaald een top-end speaker), is ook niet al te makkelijk aan te sturen. Slecht eigenlijk.dtjv schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:04:
[...]
Ehm, ja, een Cambridge gaat dat inderdaad niet trekken (hoe goed trouwens de 840-serie ook is).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik ben gestuit op het merk "Sanus" heeft mijns inziens zeer strakke en mooie meubelen.lex schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:31:
Ik ben nu al anderhalf jaar op zoek naar een fatsoenlijk meubel, maar alle dingen die ik mooi vind zijn ontzettend duurBreed, laag, dicht in hoogglans wit
* lex zoekt verder
Kijk eens op: http://www.sanus.com
UK heb ik de prijzen vandaan, ben ook aan het kijken in belgie en Duitsland. Als je in de UK bestel zeg maar de reciever + al de speakers zijn de verzendkosten maar 115,- met DHL.
Ik heb net me monitor audio GS set afgebeld en de B&W CM besteld ze hebben er nog eens 700 vanaf gedaan omdat ik alles bij hun bestel ( reciever en 5.1 set )
dtjv schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:04:
[...]
Ehm, ja, een Cambridge gaat dat inderdaad niet trekken (hoe goed trouwens de 840-serie ook is).
[...]
JvS, helaas, het ging om dieJvS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:00:
[...]
Die speakers van B&W met een dubbele woofer hebben dat wel vaker. De 604 (nou niet bepaald een top-end speaker), is ook niet al te makkelijk aan te sturen. Slecht eigenlijk.

[Voor 25% gewijzigd door Sparhawk op 22-04-2009 17:53]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Binnenkort verhuizen naar een echt huis ipv studentenflat.. dit was voor mij aanleiding om de afgelopen maanden alvast wat hifi aankopen te doen
d
Recent een 50 " 6 serie samsung plasma gekocht, een rotel receiver en vandaag EINDELIJK (2 maanden levertijd) mijn B&W speakers binnen.
Nu verder uitbreiden met center en rears en ook een andere versterker. Eventueel de rotel uitbreiden met een losse eindtrap omdat hij toch te kort schiet voor mijn B&Ws.
Wat foto's van mijn starters set.. nog in mijn oude studentenflat..dus op de inrichting en de cheapass vloer hoef je niet te letten
In het nieuwe huis wil ik de plasma aan de muur hebben, hiervoor had ik een 32" lcd aan de muur (zie ook vlek op de muur voor de oplettende kijkers:P). De JBL sub + oude front speakers van JBL zijn niet in gebruik. De 804's leveren meer dan voldoende bass..! Geen sub nodig dus.
Verder een mooie vloer + strakke inrichting en ook een grotere huiskamer zodat de boxen wat beter passen in het interieur. Helaas mogen de kapjes er niet af van me vriendin, het geel mistaat een beetje in het nieuwe interieur
De foto van de harmony ab's is overigens een grapje.. ik heb 6 multifunctional harmony ab's..
Voor elke tv een andere harmony..de andere twee staan niet op de foto omdat deze op mijn werk liggen. De harmony 1000 gebruik ik overigens alleen voor de woonkamer + verlichting
Werkt perfect en past mooi bij mijn high end speakers 
Verder nog een Epson beamer liggen die ik niet gebruik, deze gaat gebruikt worden samen met de oude harmon kardon + jbl 5.1 set voor mijn dedicated home cinema ruimte op zolder in het nieuwe huis

Recent een 50 " 6 serie samsung plasma gekocht, een rotel receiver en vandaag EINDELIJK (2 maanden levertijd) mijn B&W speakers binnen.
Nu verder uitbreiden met center en rears en ook een andere versterker. Eventueel de rotel uitbreiden met een losse eindtrap omdat hij toch te kort schiet voor mijn B&Ws.
Wat foto's van mijn starters set.. nog in mijn oude studentenflat..dus op de inrichting en de cheapass vloer hoef je niet te letten

In het nieuwe huis wil ik de plasma aan de muur hebben, hiervoor had ik een 32" lcd aan de muur (zie ook vlek op de muur voor de oplettende kijkers:P). De JBL sub + oude front speakers van JBL zijn niet in gebruik. De 804's leveren meer dan voldoende bass..! Geen sub nodig dus.
Verder een mooie vloer + strakke inrichting en ook een grotere huiskamer zodat de boxen wat beter passen in het interieur. Helaas mogen de kapjes er niet af van me vriendin, het geel mistaat een beetje in het nieuwe interieur

De foto van de harmony ab's is overigens een grapje.. ik heb 6 multifunctional harmony ab's..

Verder nog een Epson beamer liggen die ik niet gebruik, deze gaat gebruikt worden samen met de oude harmon kardon + jbl 5.1 set voor mijn dedicated home cinema ruimte op zolder in het nieuwe huis

[Voor 39% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2009 09:31]
Die UFO's van je vriendin?

Ik realiseer me dat mijn vraag hier niet helemaal thuis hoort, maar om daar nou een nieuw topic voor te openen..
Het is echt heel stom, maar krijg het niet gevonden. Ik ben op zoek naar een jack-tulp kabel, van fatsoenlijke kwaliteit, langer dan 2 meter (rond de 3 - 4 meter is prima!). Nu ben ik in mijn woonplaats, Breda, op 6 adressen geweest. En of het houdt bij 2 meter kabel op, of ze komen met ontzettend dunne/fragiele kabeltjes aanzetten. Momenteel gebruik ik een Ixus jack-tulp kabel, maar die is (vanwege overstap pc / iMac) dus te kort geworden. Weet iemand een adres waar ze gegarandeerd zulke kabels hebben?
Budget is zo'n 30-40 euro. (Meer dan dat vind ik onzin, aangezien de Ixus jack-tulp 2 meter kabel 17 euro heeft gekost!)
Het is echt heel stom, maar krijg het niet gevonden. Ik ben op zoek naar een jack-tulp kabel, van fatsoenlijke kwaliteit, langer dan 2 meter (rond de 3 - 4 meter is prima!). Nu ben ik in mijn woonplaats, Breda, op 6 adressen geweest. En of het houdt bij 2 meter kabel op, of ze komen met ontzettend dunne/fragiele kabeltjes aanzetten. Momenteel gebruik ik een Ixus jack-tulp kabel, maar die is (vanwege overstap pc / iMac) dus te kort geworden. Weet iemand een adres waar ze gegarandeerd zulke kabels hebben?
Budget is zo'n 30-40 euro. (Meer dan dat vind ik onzin, aangezien de Ixus jack-tulp 2 meter kabel 17 euro heeft gekost!)
electronica-online.nl heeft daar drie varianten op.
Normaal/dropveter (1,50 euro ofzo)
Nette kabel (6,50)
Nog mooiere kabel (17 euro)
Ik zou die middelste nemen. Ziet er goed uit, lekker cheap.
Normaal/dropveter (1,50 euro ofzo)
Nette kabel (6,50)
Nog mooiere kabel (17 euro)
Ik zou die middelste nemen. Ziet er goed uit, lekker cheap.
[Voor 57% gewijzigd door JvS op 22-04-2009 22:37]
JvS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:06:
[...]
Die UFO's van je vriendin?Oh, dan is het terecht. Die zou ik ook niet willen aansturen
.

Toen jij nog in het rood was, was je veel aardiger en behulpzamer
terecht dat je nu weer in het zwart loopt, als je je users zo af loopt te kraken

en toch heb ik nu een trauma

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ik heb de zelfde in het kersen (tijdje terug gepost ook). Als je de bass nog iets strakker wilt moet je de pootjes eronder zetten. Ik zie ze bij jou niet staan, ik heb ze in het begin ook zonder pootjes gehad, nu heb ik ze wel op pootjes en zeker met zon vloer klinkt de bas nog strakker! Echt super tevreden mee (ik raad het zeker aan!).Workaholic schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:53:
EINDELIJK (2 maanden levertijd) mijn B&W speakers binnen.De 804's
Verder, leuke startersset!
Wat voor apparaat had je daar aangesloten op de TV? Die interface ziet er wel mooi uit namelijk.Workaholic schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
En dat schrijft hij dus ookPHiXioN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:55:
Luxe hoor, alleen denk ik dat je sub nu wel een beetje overbodig is naast die 804's.

Anyway, mooie set up hoor. Jammer dat je van je vriending de kapjes er niet af mag halen. Mijn vriendin zegt (gelukkig) dat het B&W-geel juist een mooi contrast geeft in onze woonkamer. Helaas heb ik dan weer niet zulke fantastische B&W's als die van jou. Mooi spul en post ook plaatjes van je set up in je nieuwe huis!
@Workaholic
Mooie set hoor. mooie tv en de 8 serie van BW is echt top, maar was toch wel boven mijn budget
@Misq
Welke shop in UK heb je je spullen besteld dan? Heb nog 2 rears nodig, kan ik daar eens kijken voor de prijzen.
Mooie set hoor. mooie tv en de 8 serie van BW is echt top, maar was toch wel boven mijn budget
@Misq
Welke shop in UK heb je je spullen besteld dan? Heb nog 2 rears nodig, kan ik daar eens kijken voor de prijzen.
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Ik zal wel even antwoorden voor hem, want weet het antwoord ookThinkPadd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:39:
[...]
Wat voor apparaat had je daar aangesloten op de TV? Die interface ziet er wel mooi uit namelijk.

Dat is MediaPortal software voor je pc.
Zie dit topic voor meer info:
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Je vergist jeMister I schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:46:
[...]
Ik zal wel even antwoorden voor hem, want weet het antwoord ook
Dat is MediaPortal software voor je pc.
Zie dit topic voor meer info:
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Ach, af en toe de frontjes er af halen gaat ook prima4nGeLuS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:04:
[...]
En dat schrijft hij dus ook![]()
Anyway, mooie set up hoor. Jammer dat je van je vriending de kapjes er niet af mag halen. Mijn vriendin zegt (gelukkig) dat het B&W-geel juist een mooi contrast geeft in onze woonkamer. Helaas heb ik dan weer niet zulke fantastische B&W's als die van jou. Mooi spul en post ook plaatjes van je set up in je nieuwe huis!

Die is dus over van de oude harmon kardon + jbl set en gaat dus naar de HT zolder + beamerPHiXioN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:55:
Luxe hoor, alleen denk ik dat je sub nu wel een beetje overbodig is naast die 804's.

Zie reactie hierboven.. Xbox 1 (op marktplaats te krijgen voor + - 50 euro). Deze heeft diverse skin mogelijkheden en streamed gewoon lekker vanaf mijn muziek servertje.. muziek & dvd's etc, ik hoef niets te branden of uit te pakken.. dit doet hij allemaal zelf.. ook de muziek album + foto's etc doet hij automatisch. Super systeem! Heb elke tv voorzien van een xbox in huis..zodat we overal films, series of muziek kunnen kijken/luisteren.ThinkPadd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:39:
[...]
Wat voor apparaat had je daar aangesloten op de TV? Die interface ziet er wel mooi uit namelijk.
Goedkopere mediacenter is er dus niet

Ik zag dat er spikes en ook soort rubberenvoetjes bij zaten.. welke van de twee gebruik jij? Ik mis overigens een handleiding oid bij de speakers.. ik wist eerst niet wat die terminals waren voor de bedrading achterop..ook maar gegoktsemicon schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:38:
[...]
Ik heb de zelfde in het kersen (tijdje terug gepost ook). Als je de bass nog iets strakker wilt moet je de pootjes eronder zetten. Ik zie ze bij jou niet staan, ik heb ze in het begin ook zonder pootjes gehad, nu heb ik ze wel op pootjes en zeker met zon vloer klinkt de bas nog strakker! Echt super tevreden mee (ik raad het zeker aan!).
Verder, leuke startersset!

[Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 23-04-2009 10:20]
Ik heb de RVS orginele spikes met custom-made alluminum voetjes (gewoon rondjes, afgehoekt, en een "putje" in het midden voorde punt van de spike). Ik denk dat die rubberen opzich zelfde effect hebben als mijn allu voetjes. Kan evt wel foto plaatsen binnenkort, altijd leuk die B&W's ^_^Ik zag dat er spikes en ook soort rubberenvoetjes bij zaten.. welke van de twee gebruik jij? Ik mis overigens een handleiding oid bij de speakers.. ik wist eerst niet wat die terminals waren voor de bedrading achterop..ook maar gegokt..
Wat meer info + foto zou wel fijn zijn, ik begrijp het gebruik van die voetjes niet helemaal.semicon schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:06:
[...]
Ik heb de RVS orginele spikes met custom-made alluminum voetjes (gewoon rondjes, afgehoekt, en een "putje" in het midden voorde punt van de spike). Ik denk dat die rubberen opzich zelfde effect hebben als mijn allu voetjes. Kan evt wel foto plaatsen binnenkort, altijd leuk die B&W's ^_^
Zijn het nou twee aparte voetjes/opties? Of moet ik ze samen gebruiken? Er zit een boutje bij de spikes, die heb ik toch niet nodig als ik gewoon het schroefdraad erin draai met de spikes aan de onderkant?
De bout kan je gebruiken om te "levellen" aangezien hij een 4poot speaker is (geld voor alle 4poots denk ik, 3poot kan niet wiebelen) heb je meer kans op wiebelen, je stelt met de bout in hoe "diep" je hem in de speaker wilt schroeven.
je hebt de sprike, daarover doe je dus eerst je bout tot bijna einde. Je schoeft hem dan onder de speaker, en stelt het af (met de boutjes tot hij niet meer wiebelt). standaard had ik er geen voetjes bij (die komen onder de spike, want anders krijg je misschien putjes in je vloer!). Daarom had ik die allu-voetjes eronder (zal wel een foto maken om e.e.a. te verduidelijken, maar zit nu nog op mijn werk).
je hebt de sprike, daarover doe je dus eerst je bout tot bijna einde. Je schoeft hem dan onder de speaker, en stelt het af (met de boutjes tot hij niet meer wiebelt). standaard had ik er geen voetjes bij (die komen onder de spike, want anders krijg je misschien putjes in je vloer!). Daarom had ik die allu-voetjes eronder (zal wel een foto maken om e.e.a. te verduidelijken, maar zit nu nog op mijn werk).
Anoniem: 185410
Welke kabels gebruik je daarvoor? Zoiets?? Ik ben zelf namelijk niet echt tevreden over de audio van de xbox, maar weet niet goed hoe ik het zou kunnen verbeteren.Workaholic schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:13:
[...]
Je vergist jeDit is geen media portal maar een xbox van 50 euro die alles naar HD upscaled
Bevalt heeeeeeel erg goed, voor 50 euro een media center die HD upscaling doet! Heerlijk!
Anoniem: 12019
XBMC?Die is er dus ook voor de pc.Workaholic schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:13:
Je vergist jeDit is geen media portal maar een xbox van 50 euro die alles naar HD upscaled
Bevalt heeeeeeel erg goed, voor 50 euro een media center die HD upscaling doet! Heerlijk!
.. Xbox 1 (op marktplaats te krijgen voor + - 50 euro). Deze heeft diverse skin mogelijkheden en streamed gewoon lekker vanaf mijn muziek servertje.. muziek & dvd's etc, ik hoef niets te branden of uit te pakken.. dit doet hij allemaal zelf.. ook de muziek album + foto's etc doet hij automatisch. Super systeem! Heb elke tv voorzien van een xbox in huis..zodat we overal films, series of muziek kunnen kijken/luisteren.
Goedkopere mediacenter is er dus nietJe kunt er zelfs nog op gamen als je dat zou willen
I know, heb zelf ook een Xbox 1 gehad met XBMC.Workaholic schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:13:
Zie reactie hierboven.. Xbox 1 (op marktplaats te krijgen voor + - 50 euro). Deze heeft diverse skin mogelijkheden en streamed gewoon lekker vanaf mijn muziek servertje.. muziek & dvd's etc, ik hoef niets te branden of uit te pakken.. dit doet hij allemaal zelf.. ook de muziek album + foto's etc doet hij automatisch. Super systeem! Heb elke tv voorzien van een xbox in huis..zodat we overal films, series of muziek kunnen kijken/luisteren.
Goedkopere mediacenter is er dus nietJe kunt er zelfs nog op gamen als je dat zou willen
Hoe heb je de Xbox aangesloten dan? Via Component? of via de standaard rood wit geel stekkertjes?
Beeld ziet er namelijk erg goed uit.
Voor de mensen hierboven :
Ik gebruik deze kabel met component video (HD resoluties 720 en 1080) en optisch geluid voor naar de versterker.
Resolutie van dvd's worden upscaled naar een HD resolutie an 1920x1080, het beeld is haarscherp op mijn 50" plasma.
De skin en de bijbehorende film/audio achtergronden (veranderen dynamisch elke paar sec) zijn ook aangepast voor deze resolutie en de interface ziet er daarom ook erg scherp uit!
Met name de dynamische achtergronden zijn erg gaaf, afhankelijk van waar ik in de mediacenter zit pakt hij of audio achtergronden (artiesten) of bijv films bij dvd's.
Ik wil eventueel met de compacte camera een kort filmpje maken voor op youtube als iemand dit graag wil zien..
Ik gebruik deze kabel met component video (HD resoluties 720 en 1080) en optisch geluid voor naar de versterker.
Resolutie van dvd's worden upscaled naar een HD resolutie an 1920x1080, het beeld is haarscherp op mijn 50" plasma.
De skin en de bijbehorende film/audio achtergronden (veranderen dynamisch elke paar sec) zijn ook aangepast voor deze resolutie en de interface ziet er daarom ook erg scherp uit!
Met name de dynamische achtergronden zijn erg gaaf, afhankelijk van waar ik in de mediacenter zit pakt hij of audio achtergronden (artiesten) of bijv films bij dvd's.
Ik wil eventueel met de compacte camera een kort filmpje maken voor op youtube als iemand dit graag wil zien..
[Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 23-04-2009 16:02]
NopeAnoniem: 118498 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:45:
de xbox 1 heeft toch een maximale output resolutie van 480p of hoe zit dat?

Mijn tv geeft vrolijk 1080 aan, daarnaast kun je dit ook nog terug vinden op : http://faq.teamxbox.com/d...-Console-FirstGeneration/ als bewijs

Zie ook het XBMC topic [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII
Laten we verder niet offtopic gaan voor wat betreft de xbox

[Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 23-04-2009 18:33]
Als je TV het weergeeft wordt het ook geupscaled naar 1080 (als je een 1080 scherm hebt). Dat upscalen door apparatuur is IMO een beetje overhyped. Of doet een Xbox 1 dat op een hele bijzonder goede manier ofzo?Workaholic schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:00:
http://www.hifigear.co.uk...t_id=7349&category_id=596mvdveek schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:11:
@Workaholic
@Misq
Heeft ze voor een leuke prijs heb ze bij hun besteld met de denon 3808A totaal koste het me 5238,-
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar mijn xbox zorgt voor de upscaling, ik kan de resolutie kiezen. Als ik tv kijk doet mijn plasma dit ook niet upscalen naar 1920xJvS schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:51:
[...]
Als je TV het weergeeft wordt het ook geupscaled naar 1080 (als je een 1080 scherm hebt). Dat upscalen door apparatuur is IMO een beetje overhyped. Of doet een Xbox 1 dat op een hele bijzonder goede manier ofzo?

Xbox kan via diverse upscaling engines en settings overigens het beeld renderen, dus "commercieel" upscaling kun je dit niet noemen

[Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 23-04-2009 22:35]
Jawel hoor, anders zou je geen volledig scherm gevuld krijgenWorkaholic schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:32:
[...]
Ik begrijp je reactie niet helemaal, maar mijn xbox zorgt voor de upscaling, ik kan de resolutie kiezen. Als ik tv kijk doet mijn plasma dit ook niet upscalen naar 1920x

Hehe naja ik zal wel een leek op het gebied van audi/video zijn want dit wist ik niet
Het beeld is wel minder scherp of juist scherper afhankelijk van de resolutie die ik selecteer (voor zowel het tv signaal als de xbox
)

Het beeld is wel minder scherp of juist scherper afhankelijk van de resolutie die ik selecteer (voor zowel het tv signaal als de xbox

Ze hebben daar wel meer mooie aanbiedingen. Ik zat zelf te kijken naar een set van Dali (Concept). Daar koop ik voor niet veel meer de Ikon serie.Anoniem: 153166 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:28:
[...]
http://www.hifigear.co.uk...t_id=7349&category_id=596
Heeft ze voor een leuke prijs heb ze bij hun besteld met de denon 3808A totaal koste het me 5238,-
Stomme vraag misschien, maar hoe weet je in het buitenland of de prijs per paar is of per stuk. Ik kan die vaak niet vergelijken met Nederlandse prijzen waarvan ik dat wel weet... (als je het dubbele neemt dan zijn ze weer duurder, is het per paar, dan is eht weer veel goedkoper)
En voor de Apple TVAnoniem: 12019 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:00:
XBMC?Die is er dus ook voor de pc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben er eindelijk aan toe gekomen ook eens wat pics te maken.
Totaal overzichtje van de voorkant
Focal 816W in zijn blote billen
Apparatuur
Surrounds
Focal 800SR in zijn blote billen
Wat je ziet :
Samsung LE46M86 --> Is een hele fijne TV
Denon ARV3808A --> Mijn beste aankoop van vorig jaar ( icm de luidsprekers )
Logitecht Harmony 1000
Wii
Playstation 3
Xbox360
HDI Dune HD Center --> NMT met bluray speler er in, mijn beste aankoop van dit jaar. Moet nog iets tegen komen wat hij niet af kan spelen
UPC HD DVR ( wat een drama apparaat is dat )
Paar Living colors lampen van Philips
Schaap --> ooit gehad en het heeft gewoon wat
Paar blu rays
Moet Buddha zijn op het schilderij btw ( import indonesie )
2x Focal 816W Limited Edition Fronts
1x Focal 800CC Center
2x Focal 800SR Dipolaire surrounds
Geen SW want de fronts geven me toch een geluid. Wat een wereld luidsprekers voor 800euro st
Wishlist :
Sim2 GrandeCinema beamer, maar dan moet ik eerst een grotere woonkamer hebben.
En mijn vriendin nog overtuigen een beamer van 15 ruggen te kopen, maar dat lukt wel
Totaal overzichtje van de voorkant
Focal 816W in zijn blote billen
Apparatuur
Surrounds
Focal 800SR in zijn blote billen
Wat je ziet :
Samsung LE46M86 --> Is een hele fijne TV
Denon ARV3808A --> Mijn beste aankoop van vorig jaar ( icm de luidsprekers )
Logitecht Harmony 1000
Wii
Playstation 3
Xbox360
HDI Dune HD Center --> NMT met bluray speler er in, mijn beste aankoop van dit jaar. Moet nog iets tegen komen wat hij niet af kan spelen
UPC HD DVR ( wat een drama apparaat is dat )
Paar Living colors lampen van Philips
Schaap --> ooit gehad en het heeft gewoon wat

Paar blu rays
Moet Buddha zijn op het schilderij btw ( import indonesie )
2x Focal 816W Limited Edition Fronts
1x Focal 800CC Center
2x Focal 800SR Dipolaire surrounds
Geen SW want de fronts geven me toch een geluid. Wat een wereld luidsprekers voor 800euro st
Wishlist :
Sim2 GrandeCinema beamer, maar dan moet ik eerst een grotere woonkamer hebben.
En mijn vriendin nog overtuigen een beamer van 15 ruggen te kopen, maar dat lukt wel

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Vertel je geheim!Malignant schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:45:

Ik hoop hier ook binnenkort mijn eerste setup te plaatsen, het huisje is bijna klaar

Mijn geheid : een stuk hout :P:Psh4dow schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:47:
[...]
Vertel je geheim!. Nette set hoor!
Ik hoop hier ook binnenkort mijn eerste setup te plaatsen, het huisje is bijna klaar.
Nee geintje, gewoon meenemen en laat haar ook een CD en/of Bluray meenemen.
Laat haar het verschil zien en horen en dan krijg je een heleboel voor elkaar

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Ziet er goed uit. Welke stands zijn dat eigenlijk? Ze lijken op de B-Techt BT606 die ik net bij Komplett.nl heb besteld... Klopt dit?MikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:15:
Kleine update:
Voor: [afbeelding]
na:
[afbeelding]
Kleine resumee:
Harman/Kardon AVR7000
Harman/Kardon DVD30
Harman/Kardon HD750
ProJect Debut III + ProJect phono-amp
2x Dynaudio 52SE
Dynaudio 122c
Rel Q150
Panasonic TX-P42X10
Samsung DVB-270R
Nintendo Wii
Logitech Harmony 525
Zo ja...bevallen ze een beetje? Ik ga ze nl. gebruiken i.c.m. met mijn net aangeschafte B&W CM1's
Klopt inderdaad...
Alleen heb ik de 80cm variant. Die komt beter uit op oorhoogte dan de 60cm variant.
Bevallen opzich prima... Was alleen een kloteklus om ze te vullen met zand
Leuke stands tegen een leuke prijs, dacht ik zo!
Alleen heb ik de 80cm variant. Die komt beter uit op oorhoogte dan de 60cm variant.
Bevallen opzich prima... Was alleen een kloteklus om ze te vullen met zand

Leuke stands tegen een leuke prijs, dacht ik zo!
@malignant, hele apparte speakers, vooral het design van die achterspeakers.
Enneh.. @workaholic; ik zou nog die spike laten zien.
Enneh.. @workaholic; ik zou nog die spike laten zien.
Thanks Semicon! Je gebruikt die rubberen pootjes dus niet? Vreemd dat B&W geen alu rondjes zoals deze meegeeft, want erg praktisch is het niet om dit op je vloer te zetten.
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Ik neem aan dat je er in het midden ook een gaatje of dergelijke in hebt (geslagen?) voor de stabiliteit?
Ik overweeg om de B&W's op de rubberen pootjes te zetten voorlopig, of misschien wel op de spikes zonder alu plaatje aangezien het toch een oude vloer is en we gaan verhuizen
Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag? Ik neem aan dat je er in het midden ook een gaatje of dergelijke in hebt (geslagen?) voor de stabiliteit?
Ik overweeg om de B&W's op de rubberen pootjes te zetten voorlopig, of misschien wel op de spikes zonder alu plaatje aangezien het toch een oude vloer is en we gaan verhuizen

[Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 25-04-2009 08:35]
Deze alu voetjes heeft een goede vriend van mij zelf gedraait/gemaakt? op een bank. En dat heeft me alleen een zak spekkies gekost... hehe.Workaholic schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 08:35:

Mocht je nou die rubbere pootjes niks vinden, mijn pa heeft altijd zijn infinity kappa speakers op allu pootjes gehad zonder zo'n voet eronder (welliswaar wel op een plavuizen vloer). Ik zou hem zo ie zo eens proberen op die pootjes, met of zonder het rubber eronder.
Ik heb ze zojuist op spikes gezet zonder alu voetje en het klinkt al een stuk beter!! Thanks!!
Het laag is inderdaad strakker geworden en is nu niet meer te veel op hogere volumes
Thanks! Nu nog opzoek naar wat alu plaatjes voor het nieuwe huis..
Het laag is inderdaad strakker geworden en is nu niet meer te veel op hogere volumes

Als je wat ronde stalen plaatjes zoekt... kijk eens in je portemonnee..Workaholic schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:15:
Ik heb ze zojuist op spikes gezet zonder alu voetje en het klinkt al een stuk beter!! Thanks!!
Ik ga eens wat rondneuzen.. thanks voor the tips.. nu minder gebabbel en meer foto's 
Paar snelle fototjes van de spikes..
ik moet echt een fatsoenlijke camera gaan kopen.. want deze compacte panasonic bakt er zelfs met licht niets van..

ik moet echt een fatsoenlijke camera gaan kopen.. want deze compacte panasonic bakt er zelfs met licht niets van..
[Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 26-04-2009 10:04]
Volgens mij is er een verschil: scaling en uscaling... bij scaling (doen de tv`s zelf) wordt het beeld op maat gemaakt voor de hogere resolutie, terwijl bij upscaling er ook wat beeldverbetering (is een speciale chip bij sommige spelers voor) aangebracht wordt en dat ziet er inderdaad wat beter uit. Ik wil het niet haarscherp noemen, maar dvd`s via mijn PS3 (staat zo`n beetje nummer 1 met upscaling en blurays) op 1080 geven inderdaad mooier beeld...JvS schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:51:
[...]
Als je TV het weergeeft wordt het ook geupscaled naar 1080 (als je een 1080 scherm hebt). Dat upscalen door apparatuur is IMO een beetje overhyped. Of doet een Xbox 1 dat op een hele bijzonder goede manier ofzo?
Verder niet bedoeld om de discussie op te halen (tis een fotothread), maar om even het vershil aan te geven

[Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 25-04-2009 11:10]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
En dan sla je er met een spijker de deuk erin of even met een boor. Dan ben je voor 8 euro per box klaar of 4 als je 1 euro stukken neemtDopdeDouwer schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:44:
[...]
Als je wat ronde stalen plaatjes zoekt... kijk eens in je portemonnee..

Ik houd niet van zuilen maar die jij heb vind ik wel erg mooi. Vooral die gele conusWorkaholic schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:53:
Ik ga eens wat rondneuzen.. thanks voor the tips.. nu minder gebabbel en meer foto's

Staat ook mooi bij die dikke Samsung tv
[Voor 36% gewijzigd door Nico111 op 25-04-2009 12:13]
Mja vond de upscaling zelf erg onnatuurlijk en heb die dus meteen uitgezet en laat de tv het werk (beter) doen.Michael Knight schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:09:
[...]
Ik wil het niet haarscherp noemen, maar dvd`s via mijn PS3 (staat zo`n beetje nummer 1 met upscaling en blurays) op 1080 geven inderdaad mooier beeld...
Nickname does not reflect reality
Nieuwe TV
. Nieuwe foto's:
Het overzicht:
De closeup:
De zitplek en rearspeakers:
5 miljoen afstandsbedieningen. Sinds dit weekend heb ik een logitech Harmony One. Ik zit nog in de africhtingsfase (dat activities gedoe is goed, maar spul aan/uit zetten kan-ie niet consequent
) en dan kan de hele bubs zo een lade in! 
En hier zit ik die meuk nu te uploaden:
De werkplek gaat binnenkort naar een aparte werkkamer en daar komt een eethoek te staan.
De apparatuur:
Sony TA-VA8 ES en SD-EP90ES prologic versterker / surround processor
HTPC
Xbox 360
Panasonic TX-P46G10 (sinds gisteren)
Chario Syntar 200Tower front speakers
Chario Syntar Dialogue
Jame Art surround speakertjes (wit plat, dat was het belangrijkste)
Toekomstplannen:
Ik ben niet zo heel tevreden met hoe de speakers klinken in mijn kamer. Er zijn dus toekomstplannen:
- Een zelfbouw HT sub (Mivoc 12" woofer)
- Nieuwe surround speakers (dipool, plat, witte afwerking, op dezelfde plaats als huidige speakers)
- Nieuwe front speakers. (Ik neig naar de Vifa Premium XT22)
De TV heb ik nu een dagje. Tot op heden ben ik er erg happy mee
.
edit:
Ik zou het bijna vergeten. Het TV meubel is een Lack boekenkastje op z'n kant, waarvan ik in plaats van 3 plankjes, twee plankes gebruik in nieuwe zelfgeboorde gaatjes en de oude gaatjes heb ik dichtgestopt en zwart gespoten
.

Het overzicht:
De closeup:
De zitplek en rearspeakers:
5 miljoen afstandsbedieningen. Sinds dit weekend heb ik een logitech Harmony One. Ik zit nog in de africhtingsfase (dat activities gedoe is goed, maar spul aan/uit zetten kan-ie niet consequent

En hier zit ik die meuk nu te uploaden:
De werkplek gaat binnenkort naar een aparte werkkamer en daar komt een eethoek te staan.
De apparatuur:
HTPC
Xbox 360
Chario Syntar Dialogue
Toekomstplannen:
Ik ben niet zo heel tevreden met hoe de speakers klinken in mijn kamer. Er zijn dus toekomstplannen:
- Een zelfbouw HT sub (Mivoc 12" woofer)
- Nieuwe surround speakers (dipool, plat, witte afwerking, op dezelfde plaats als huidige speakers)
- Nieuwe front speakers. (Ik neig naar de Vifa Premium XT22)
De TV heb ik nu een dagje. Tot op heden ben ik er erg happy mee

edit:
Ik zou het bijna vergeten. Het TV meubel is een Lack boekenkastje op z'n kant, waarvan ik in plaats van 3 plankjes, twee plankes gebruik in nieuwe zelfgeboorde gaatjes en de oude gaatjes heb ik dichtgestopt en zwart gespoten

[Voor 7% gewijzigd door JvS op 26-04-2009 12:15]
Mooie TV
Waarom hangen je rear speakers zo hoog? Klinkt het niet beter als ze op oorhoogte zouden hangen?

Waarom hangen je rear speakers zo hoog? Klinkt het niet beter als ze op oorhoogte zouden hangen?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Vind ik lelijk en ik heb tot nu toe de beste ervaring met rearspeakers die wat hoger staan en wat harder staan. Met films is dat veel mooier dan speakers die rechtstreeks in je oren staan te tetteren. Ik vind dit dan ook beter klinken dan met zuiltjes als achterspeakers.
Alleen met 5.1 muziek zou ik in dure rearspeakers investeren. Met films is opstelling en ruimtelijkheid veel belangrijker (vandaar de dipool speakers).
Alleen met 5.1 muziek zou ik in dure rearspeakers investeren. Met films is opstelling en ruimtelijkheid veel belangrijker (vandaar de dipool speakers).
Wat voor HTPC? Software/hardware?JvS schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:13:
De apparatuur:
HTPC
Xbox 360
Chario Syntar Dialogue
Goed, ook maar eens tijd voor mij om hier een update te posten. De laatste keer dat ik mijn setup hier neergezet heb is inmiddels al een hele tijd geleden en inmiddels is er een hoop veranderd. Dus daar gaat ie dan.
Eerst maar eens een overzichtsfoto van mijn huiskamer HT.
Wat zien we hier allemaal?
De frontspeakers zijn Quadral Aurum 9
Niet op de overzichtsfoto staan de rearspeakers, Quadral Aurum 7. De kleinere broertjes van de Aurum 9
Mijn 'subwoofertje' is een SVS PC Ultra 13
In het midden staat de centerspeaker, een Quadral Aurum Base Prestige, met daaronder een Samsung HDD recorder en de receiver, een Marantz SR8002
Hoe leuk zo'n Marantz receiver ook is, voor mijn speakers kwam ie toch wat power tekort. Vandaar dat ik enige tijd terug een Parasound 2205 eindversterker aan mijn set heb toegevoegd
Als bronnen heb ik momenteel een Panasonic BD35 blu-ray speler, een Denon DVD 2900 dvd/(sa)cd speler en een UPC HD DVR box.
Voor tv kijken heb ik sinds kort een Samsung UE40B7020 tv.
Zoals je op de overzichtsfoto kunt zien heb ik ook een vast projectiescherm in mijn huiskamer hangen. Dit is een twee meter breed scherm van Lumene. De Samsung tv is bevestigd op een elektrische, op afstandbedienbare lift en kan ik tot onder het projectiescherm laten zakken als ik film wil kijken op dat scherm. Voor het projecteren gebruik ik dan een Epson TW5000.
En dat was het dan wel zo'n beetje
Het staat nog in de planning om de kastjes waarin alles nu staat te vervangen door één nieuw, waarschijnlijk zelf te bouwen meubel, waarin ik dan ook de Parasound kwijt wil kunnen. Die staat nu nog op de grond omdat ik geen kastje heb waar ie in past.
Niet op de overzichtsfoto staan de rearspeakers, Quadral Aurum 7. De kleinere broertjes van de Aurum 9
In het midden staat de centerspeaker, een Quadral Aurum Base Prestige, met daaronder een Samsung HDD recorder en de receiver, een Marantz SR8002
Hoe leuk zo'n Marantz receiver ook is, voor mijn speakers kwam ie toch wat power tekort. Vandaar dat ik enige tijd terug een Parasound 2205 eindversterker aan mijn set heb toegevoegd
Als bronnen heb ik momenteel een Panasonic BD35 blu-ray speler, een Denon DVD 2900 dvd/(sa)cd speler en een UPC HD DVR box.
Zoals je op de overzichtsfoto kunt zien heb ik ook een vast projectiescherm in mijn huiskamer hangen. Dit is een twee meter breed scherm van Lumene. De Samsung tv is bevestigd op een elektrische, op afstandbedienbare lift en kan ik tot onder het projectiescherm laten zakken als ik film wil kijken op dat scherm. Voor het projecteren gebruik ik dan een Epson TW5000.

Het staat nog in de planning om de kastjes waarin alles nu staat te vervangen door één nieuw, waarschijnlijk zelf te bouwen meubel, waarin ik dan ook de Parasound kwijt wil kunnen. Die staat nu nog op de grond omdat ik geen kastje heb waar ie in past.
Weinig bijzonders hoor.

AMD Athlon X2 BE-2350 / Asus M2NPV-VM, GeForce 6150 / 2x spinpoint 500GB / Windows XP MCE 2005. De behuizing is nog het meest bijzonder: Silverstone SST-LC03(v)
Anoniem: 185891
Je hebt ze nog steeds zie ik.. De eerste 'serieuze' hifi speakers die ik ooit kocht. Gaat wel lang mee bij jou, inmiddels ben ikzelf sinds ik ze bij jou achterliet iets van vijf sets frontspeakers verder.

Mooi spul allemaaljasjenl schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:27:
Goed, ook maar eens tijd voor mij om hier een update te posten. De laatste keer dat ik mijn setup hier neergezet heb is inmiddels al een hele tijd geleden en inmiddels is er een hoop veranderd. Dus daar gaat ie dan.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Volgens mij heb ik ze nu twee jaar. Ik heb ze een goed jaar daadwerkelijk in gebruik. Ze staan wel op de vervangingslijst, want ik ben er niet zo tevreden mee (scherp hoog en het laag bonkt enorm in mijn ruimte).Anoniem: 185891 schreef op maandag 27 april 2009 @ 07:19:
[...]
Je hebt ze nog steeds zie ik.. De eerste 'serieuze' hifi speakers die ik ooit kocht. Gaat wel lang mee bij jou, inmiddels ben ikzelf sinds ik ze bij jou achterliet iets van vijf sets frontspeakers verder.
Ik ben nu aan het experimenteren met zelfbouw (begin met een sub en met een actief speakertje voor op een boot). Als dat bevalt ga ik zelf mooie fronts bouwen. Model chario syntar 200t is wel het uitgangspunt (ik vind het erg mooi, op een zwart voetje, klein doekje en met een houtfineer afgewerkt).
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Klinkt wel erg stoer!Zoals je op de overzichtsfoto kunt zien heb ik ook een vast projectiescherm in mijn huiskamer hangen. Dit is een twee meter breed scherm van Lumene. De Samsung tv is bevestigd op een elektrische, op afstandbedienbare lift en kan ik tot onder het projectiescherm laten zakken als ik film wil kijken op dat scherm.
Heb je er misschien een filmpje van?
Zelf bouwen is een optie, maar er zijn ook kant-en-klare alternatieven zoals deze beschikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook watSjengcity schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:27:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Klinkt wel erg stoer!

Volg dit topic al een tijdje en er staan echt prachtige home cinema sets en opstellingen tussen.
Sinds kort een HDX-1000 aangeschaft maar helaas is de Pioneer VSX908RDS in reparatie ivm een bekend euvel dat er soms wel en soms geen geluid meer uitkomt. Reparatie is niet al te duur en ja nog altijd goedkoper dan iets nieuws aanschaffen. In combinatie met de Bose Acoustimass 10 II Black klinkt het toch allemaal nog steeds erg mooi tijdens een goede actiefilm.
Hier een foto van de Pioneer.
Sinds kort een HDX-1000 aangeschaft maar helaas is de Pioneer VSX908RDS in reparatie ivm een bekend euvel dat er soms wel en soms geen geluid meer uitkomt. Reparatie is niet al te duur en ja nog altijd goedkoper dan iets nieuws aanschaffen. In combinatie met de Bose Acoustimass 10 II Black klinkt het toch allemaal nog steeds erg mooi tijdens een goede actiefilm.
Hier een foto van de Pioneer.
Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS
Misschien is onderstaand topic wel handig voor je:Sjengcity schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:27:
[...]
[cm] tft vanuit bureau omhoog
En ik heb er pas geleden deze post nog gemaakt. Zelf ben ik niks meer met het systeem gaan doen, maar het heeft zoals het lijkt een hele goede prijs-kwaliteit verhouding:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31686475
Gisteren een nieuwe TV gekocht! dus tijd voor een update!
Oud (Sony KDL 32P3000):
Nieuw (Sony KDL-40W5500 Bravia):
Oud (Sony KDL 32P3000):
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
gefeliciteerd met je nieuwe aankoop
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
Ziet er goed uit.Meelobee schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:31:
Gisteren een nieuwe TV gekocht! dus tijd voor een update!
Oud (Sony KDL 32P3000):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een Sony (en nee, niet flauw bedoeld gewoon pure interesse)?

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Het past eigenlijk net niet, de tv staat niet in het midden, daar moet ik nog wat op bedenken, de receiver op een eigen meubel oid.LuPo schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:41:
[...]
Ziet er goed uit.Het past er op dit moment nog maar net op je meubel hè!
![]()
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een Sony (en nee, niet flauw bedoeld gewoon pure interesse)?
Ik heb gekozen voor Sony omdat mijn ervaring hiermee erg goed is. En specifiek voor dit model gekozen vanwege:
100hz Motionflow, DLNA ondersteuning, uiterlijk, makkelijke bediening (XMB) en vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
De beamer hangt tegen een muur die in een hoek van 45 graden staat t.o.v. de muur waar het scherm tegen hangt. Vandaar de aparte vorm van het plankje. Deze foto verduidelijkt het wellicht wat.TroonStaal schreef op maandag 27 april 2009 @ 07:51:
[...]
Mooi spul allemaalMaar hoe heb je die beamer nou opgesteld, lijkt wel alsof 'ie aan de zijkant staat?
Ik heb dit gemaakt met een standaard tv lift die je gewoon los kunt kopen, deze om precies te zijn. Die heb ik aan een plank gemonteerd die op zijn beurt weer met twee kleine plankjes aan de muur is bevestigd, om zo een bepaalde afstand tussen de tv en de muur c.q. het projectiescherm te creëren. Dat ziet er dan dus van achter zo uit:Sjengcity schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:27:
[...]
En van voren zo:
Een filmpje heb ik gepoogd te maken, maar ik heb een bijzonder crappy fotocamera als het om filmpjes maken aankomt, dus het is niet echt duidelijk. Maar goed, het geeft een beetje een idee

Eerst een stukje film op de tv, dan zakt de tv en switch ik naar de beamer en vervolgens weer andersom.
Klinkt als een bouwlift 

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
IKEA DioderAnoniem: 215257 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:04:
Wat is dat dan voor licht achter je tv?
[Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2009 23:08]
Een paar led strips van Ikea (waar ThinkPad hierboven inderdaad naar doorlinkt). Maar daar moet ik nog een keer betere/mooiere oplossing voor verzinnen, want de verlichting rondom de tv is nog niet echt naar m'n zin.Anoniem: 215257 schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:04:
Wat is dat dan voor licht achter je tv?
Beetje wel ja

Echt heel erg stil is ie ook niet, die lift. Maar goed, je zit natuurlijk niet de hele dag met dat ding te spelen, alleen af en toe als ik film op de beamer wil kijken gaat ie omlaag, meestal staat ie gewoon in de hoge stand, voor tv kijken.
[Voor 3% gewijzigd door jasjenl op 27-04-2009 23:10]
Mjah, kwestie van meer dioders monteren, lijkt me...
Overigens; voor een apparaat van 300 euro vind ik het wel een schandalige berg herrie
Overigens; voor een apparaat van 300 euro vind ik het wel een schandalige berg herrie

Het is meer dat de kleur van het licht me niet bevalt, ik heb liever wat warmer licht en deze dioders zijn van het kille LED typeMikeyMan schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:15:
Mjah, kwestie van meer dioders monteren, lijkt me...
Die 'herrie' valt in de praktijk wel mee hoor, maar wat ik al zei: echt stil is ie niet. Het kan er aan liggen dat mijn tv relatief weinig weegt en dat, met name bij het naar beneden gaan, de lift daardoor eigenlijk niet genoeg belast wordt. Want er staat wel in de handleiding dat hij minimaal 5 kilo moet tillen om bij een neerwaarste beweging niet teveel herrie te maken.Overigens; voor een apparaat van 300 euro vind ik het wel een schandalige berg herrie
Overigens: 300 euro is bijzonder weinig voor zo'n lift, over het algemeen zijn dit soort oplossingen veel duurder. Het is wel een zeer degelijke constructie (draagvermogen is 100 kilo) en er zit een rf afstandsbediening bij. Maar het is geen somfy motor, nee. Toch ben ik met deze oplossing wel tevreden en het is naar mijn mening een goede manier om een vast scherm met een tv te combineren.
[Voor 13% gewijzigd door jasjenl op 27-04-2009 23:20]
Ik vind het er erg cool uitzien! En die herrie, ach.. dan haal je toch even een kopje koffie als je je daar aan gaat storen.jasjenl schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:18:
[...]
Het is meer dat de kleur van het licht me niet bevalt, ik heb liever wat warmer licht en deze dioders zijn van het kille LED type
[...]
Die 'herrie' valt in de praktijk wel mee hoor, maar wat ik al zei: echt stil is ie niet. Het kan er aan liggen dat mijn tv relatief weinig weegt en dat, met name bij het naar beneden gaan, de lift daardoor eigenlijk niet genoeg belast wordt. Want er staat wel in de handleiding dat hij minimaal 5 kilo moet tillen om bij een neerwaarste beweging niet teveel herrie te maken.
Overigens: 300 euro is bijzonder weinig voor zo'n lift, over het algemeen zijn dit soort oplossingen veel duurder. Het is wel een zeer degelijke constructie (draagvermogen is 100 kilo) en er zit een rf afstandsbediening bij. Maar het is geen somfy motor, nee. Toch ben ik met deze oplossing wel tevreden en het is naar mijn mening een goede manier om een vast scherm met een tv te combineren.

Heb je de tv en de beamer gekoppeld aan een mediacenter of kan de beamer ook gekoppeld worden aan een DVD-speler of iets dergelijks? Ik ben namelijk niet zo heel erg thuis in beamers.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
De beamer is gewoon met HDMI op m'n receiver aangesloten en daar is de blu-ray speler weer op aangesloten. De receiver heeft twee HDMI uitgangen, eentje gaat dus naar de beamer, de ander naar de tv. Zo kan ik makkelijk via de receiver switchen tussen tv en beamer.LuPo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:24:
[...]
Ik vind het er erg cool uitzien! En die herrie, ach.. dan haal je toch even een kopje koffie als je je daar aan gaat storen.
Heb je de tv en de beamer gekoppeld aan een mediacenter of kan de beamer ook gekoppeld worden aan een DVD-speler of iets dergelijks? Ik ben namelijk niet zo heel erg thuis in beamers.
MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma! en nog geen echte thumbnails kunnen maken...Workaholic schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe heet die film nou ook alweer joh, ik zit er zo over na te denken, maar kom er gewoon niet op..jasjenl schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:43:
[...]
De beamer hangt tegen een muur die in een hoek van 45 graden staat t.o.v. de muur waar het scherm tegen hangt. Vandaar de aparte vorm van het plankje. Deze foto verduidelijkt het wellicht wat.
[afbeelding]
[...]
Ik heb dit gemaakt met een standaard tv lift die je gewoon los kunt kopen, deze om precies te zijn. Die heb ik aan een plank gemonteerd die op zijn beurt weer met twee kleine plankjes aan de muur is bevestigd, om zo een bepaalde afstand tussen de tv en de muur c.q. het projectiescherm te creëren. Dat ziet er dan dus van achter zo uit:
[afbeelding]
En van voren zo:
[afbeelding]
Een filmpje heb ik gepoogd te maken, maar ik heb een bijzonder crappy fotocamera als het om filmpjes maken aankomt, dus het is niet echt duidelijk. Maar goed, het geeft een beetje een idee
Eerst een stukje film op de tv, dan zakt de tv en switch ik naar de beamer en vervolgens weer andersom.
[video]

One Man Band (Pixar Short)tiswat schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:35:
[...]
Hoe heet die film nou ook alweer joh, ik zit er zo over na te denken, maar kom er gewoon niet op..
kleuren zijn ook een beetje off imo, het gele licht gaat heel erg tegen het groene aan (gifgroenig), valt ook op bij paars, dies ook stukken te licht.jasjenl schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:18:
[...]
Het is meer dat de kleur van het licht me niet bevalt, ik heb liever wat warmer licht en deze dioders zijn van het kille LED type
[...]
Waarom heb je er dan niet voor gekozen om de TV vast aan de muur te hangen en het beamerscherm electrisch naar beneden te laten zakken (voor de TV natuurlijk) ? Is volgens mij goedkoper, maakt minder geluid en je hebt niet continu zo'n groot beamerscherm in je kamer hangen. Zeker omdat je erbij zegt dat je vooral vaak je Samsung TV gebruikt en maar af en toe de beamer.jasjenl schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:18:
[...]
[...]
Die 'herrie' valt in de praktijk wel mee hoor, maar wat ik al zei: echt stil is ie niet. Het kan er aan liggen dat mijn tv relatief weinig weegt en dat, met name bij het naar beneden gaan, de lift daardoor eigenlijk niet genoeg belast wordt. Want er staat wel in de handleiding dat hij minimaal 5 kilo moet tillen om bij een neerwaarste beweging niet teveel herrie te maken.
Toegegeven, deze oplossing is wel uniek natuurlijk, zelf nog niet tegengekomen. Daarom wel mooi om te zien.

Omdat een elektrisch scherm nooit zo strak is als een vast spanscherm, tenzij je voor de hele dure tab-tensioned schermen gaat. En dat ik altijd zo'n vast scherm heb hangen, vind ik geen probleemTkima schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:02:
[...]
Waarom heb je er dan niet voor gekozen om de TV vast aan de muur te hangen en het beamerscherm electrisch naar beneden te laten zakken (voor de TV natuurlijk) ? Is volgens mij goedkoper, maakt minder geluid en je hebt niet continu zo'n groot beamerscherm in je kamer hangen. Zeker omdat je erbij zegt dat je vooral vaak je Samsung TV gebruikt en maar af en toe de beamer.
Toegegeven, deze oplossing is wel uniek natuurlijk, zelf nog niet tegengekomen. Daarom wel mooi om te zien.

Daarnaast zou je, als je een elektisch projectiescherm vóór een tv wil laten zakken, dit scherm dus een stuk van de muur moeten gaan ophangen (zodat de tv er achter past), wat in mijn geval zou betekenen dat ik 'm dmv langere beugels een stuk in de kamer zou moeten gaan hangen (aan het plafond kan niet, ivm het schuine dak). En dat vond ik ook niet zo'n fantastische oplossing.
Nee, ik vond dit de mooiste oplossing en inderdaad, het is ook weer eens wat anders dan wat iedereen al doet en dat heeft ook wel weer wat

En het geluid van de lift heb ik echt geen probleem mee hoor.
Ik denk dat ik gewoon achter of onder de tv/het projectiescherm wat spotlights mbv spaarlampen ga maken. De kleur van dat licht, wat ik in de rest van de kamer ook heb gebruikt, vind ik veel mooier (warmer) dan van LED strips.Helox-in-a-box schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:36:
[...]
kleuren zijn ook een beetje off imo, het gele licht gaat heel erg tegen het groene aan (gifgroenig), valt ook op bij paars, dies ook stukken te licht.
[Voor 18% gewijzigd door jasjenl op 30-04-2009 11:13]
Iets met lui enzocarpetburn schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:36:
[...]
MCP MCDST MCTS MCSA MCSE MCITP MCNPS MCPS + tafeldiploma! en nog geen echte thumbnails kunnen maken...

Stil hier.. Ik was gisteren even bij mijn broertje, die heeft mijn goede smaak voor hifi overgenomen
en een paar Amphion Ion monitors gekocht, echt schatjes zijn dat.
Gekoppeld aan een Rotel 970bx, da's dan weer wat beestachtiger, maar het klonk prima. Helaas geen pica's.

Great minds think alike!
Anoniem: 300922
Hier mijn starters setup
met frontjes
Mission Sub
zonder frontjes
DvD collectie
Wat je ziet
Center: Heco victa 100
Front: Heco victa 500
Sub: Mission E3AS
Rear: Magnat 51A (word nog vervangen)
Receiver: HK 347
HTPC: Silverstone kast met AMD Athlon
RC: Harmony 785
TV: sony KDL 40W2000
Consoles: PS2, PS3, WII
Nas: Sysnology 107e
met frontjes
Mission Sub
zonder frontjes
DvD collectie
Wat je ziet
Mooie setup, moest even goed kijken voordat ik begreep waarom je een blok hout onder een tafeltje hd gefotografeerd. Toen ik het bijschrift las bleek het om de sub te gaanAnoniem: 300922 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 06:45:
Hier mijn starters setup
...knip
Wat je ziet

Ik vroeg me nog af of het beter is om de fronts dicht bij elkaar te zetten of juist verder uit elkaar, maar gericht op de kijk/luister plaats.
In het nieuwe topic zal ik eindelijk mijn nieuwe setup posten, even opruimen en mooie foto's maken

[Voor 36% gewijzigd door Who Am I? op 04-05-2009 08:05]
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
hehehe daarom had ik het er ook even vermeld
.
Ze staan wel gericht op de luisterplaats alleen door ruimte gebrek moest ik ze relatief dicht bij elkaar plaatsen. Mijn vorige speaker set stond wel verder uit elkaar maar persoonlijk merk ik het verschil niet zo erg.

Ze staan wel gericht op de luisterplaats alleen door ruimte gebrek moest ik ze relatief dicht bij elkaar plaatsen. Mijn vorige speaker set stond wel verder uit elkaar maar persoonlijk merk ik het verschil niet zo erg.
Arme vissen, die weten niet wat ze over komen.
Hey, mooie HTPC kast hoor
. Die heb ik ook al jaaaaren in gebruik.

Dat is precies wat ik ook dacht. Maar toch een mooie set.Nico111 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:36:
Arme vissen, die weten niet wat ze over komen.
Het zijn riet en boomkikkers (terrarium) die liggen daar niet wakker vantiswat schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:52:
[...]
Dat is precies wat ik ook dacht. Maar toch een mooie set.

Ik zie nu dat er geen water in zitAnoniem: 300922 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:05:
[...]
Het zijn riet en boomkikkers (terrarium) die liggen daar niet wakker van

Die boom kikkers zullen wel denken dat het vaak onweert.
mvdveek in "Post hier pics en specs van je home cine..."mvdveek schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:52:
@Mister I
De meubels heb ik zelf gemaakt. De zwarte afgelopen zomer en de witte ben ik de laatste weken druk mee bezig geweest. Eigen design ook. Vooral van de witte ben ik erg tevreden met het eind resultaat. Deze is ook redelijk veranderbaar. Alle planken zijn namelijk verwijderbaar, zo kun je de inrichting nog eens veranderen.
Kabels zijn straks allemaal netjes weg.
@mvdveek:
Ik ben zelf ook bezig met een meubel te ontwerpen en heb even wat ideeen van je gepikt

En heb je nog tips waar je hem zo mooi kan laten spuiten (tenminste, ik neem aan dat je zelf geen stofvrije kamer hebt?!?!)
Als mijne af is, zal ik ook eens wat fotos posten...
[Voor 5% gewijzigd door allesflex op 05-05-2009 10:06]
Gezien een subwoofer een flinke "boom" geeft voelen die beestjes zich vast thuisAnoniem: 300922 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:05:
[...]
Het zijn riet en boomkikkers (terrarium) die liggen daar niet wakker van

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Ben al maanden hier aan het rondkijken naar andermans Hifi opstellingen. Meerdere malen "gezeurd" om foto's van B&W CM1's. Sinds vrijdag heb ik ze nu eindelijk zelf
Vanaf de zit plek:
De CM1 van de zijkant:
De CM1 van de voorkant:
De Versterker (Densen B-110):
Wat zie je allemaal?
- Sony Bravia 32D3000 LCD TV
- Sony Playstation 3
- B&W CM1's
- Densen B-110
- Cheapo (3,25 p/m) roze
Monster speakerkabels
- B-Tech BT606 speakerstands
Wat zie je (bijna) niet?
- Mac mini, wordt gebruikt als Mediacentre icm. Plex (achter de TV)
- WD Mybook Studio 500GB (achter de TV)
- Logitech Harmony One
To-do:
- Kabels wegwerken.
- TV ophangen
- Evt. een DAC aanschaffen (Cambridge Audio DAC magic).
Ps. Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's (iPhone). Had geen zin om mn DSLR te pakken. Binnenkort betere foto's
PPs Thumbnails volgen snel...

Vanaf de zit plek:
De CM1 van de zijkant:
De CM1 van de voorkant:
Wat zie je allemaal?
- Sony Playstation 3
- B&W CM1's
- Densen B-110
- Cheapo (3,25 p/m) roze

Wat zie je (bijna) niet?
- Logitech Harmony One
To-do:
- Kabels wegwerken.
- TV ophangen
Ps. Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's (iPhone). Had geen zin om mn DSLR te pakken. Binnenkort betere foto's

[Voor 5% gewijzigd door BurkaN op 05-05-2009 12:08]
Leuke spullen!
Vraagje: hoe bevalt die Densen? Ik ben van plan er binnenkort zelf ook naar te gaan luisteren, en heb er wel al veel goeie dingen over gehoord. Hoe is het gebruiksgemak? En uiteraard, wat vind je van de klank? [:)]
Nu wil ik niet de discussie over kabels etc. weer doen oplaaien, maar je zegt: "cheapo" monster kabels.BurkaN schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:35:
Wat zie je allemaal?
- Cheapo (3,25 p/m) rozeMonster speakerkabels
A: Zo cheap vind ik ze nog niet heb 8 euro voor 6mm2 per meter betaald en dan inc. die vergulde aansluitingen ben je toch mooi 100 euro kwijt voor 5 meter, en je hebt toch aardig wat centimetertjes "over" zo te zien op je foto.
B: ik heb ze zelf ook en ik vind ze goed klinken, zou niet inzien waarom ik ze zou vervangen. koper is koper imho, en dat roze heeft wel wat.
Verder nette setup hoor
@ sjengcity, hier doen ze het prima dus om daar nu het hele bericht voor te quoten
[Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 05-05-2009 12:07]
Je eerste 2 afbeeldingen zijn een beetje dood..BurkaN schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:35:
Ben al maanden hier aan het rondkijken naar andermans Hifi opstellingen. Meerdere malen "gezeurd" om foto's van B&W CM1's. Sinds vrijdag heb ik ze nu eindelijk zelf![]()
![]()
Vanaf de zit plek:
[afbeelding]
De CM1 van de zijkant:
[afbeelding]
De CM1 van de voorkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je allemaal?
- Sony Playstation 3
- B&W CM1's
- Densen B-110
- Cheapo (3,25 p/m) rozeMonster speakerkabels
Wat zie je (bijna) niet?
- Logitech Harmony One
To-do:
- Kabels wegwerken.
- TV ophangen
hier voor de geïnteresseerde;
http://gallery.mac.com/batakan/100177/IMG_0369/web.jpg
http://gallery.mac.com/batakan/100177/IMG_0370/web.jpg
Ik noemde het "cheapo", omdat ik ook weet dat Monster kabels heeft voor 4000 euro p/m. En dat ze gewoon goedkoop waren. Niets aan te merken op de kwaliteit en het geluid.loewie-643- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:04:
[...]
Nu wil ik niet de discussie over kabels etc. weer doen oplaaien, maar je zegt: "cheapo" monster kabels.
A: Zo cheap vind ik ze nog niet heb 8 euro voor 6mm2 per meter betaald en dan inc. die vergulde aansluitingen ben je toch mooi 100 euro kwijt voor 5 meter, en je hebt toch aardig wat centimetertjes "over" zo te zien op je foto.

Inderdaad te veel centimeters over. Komt, omdat dit nog niet de definitieve opstelling is...
HELEMAAL eens! Ze klinken prima!B: ik heb ze zelf ook en ik vind ze goed klinken, zou niet inzien waarom ik ze zou vervangen. koper is koper imho, en dat roze heeft wel wat.
Dank!Verder nette setup hoor

Dit topic is gesloten.