[cm] tft vanuit bureau omhoog

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:22
ik wil voor beneden in de woonkamer achter een dressoir een tft laten omhoog komen om tv te kijken. Moet hiervoor nog alles kopen behalve de kast. Maar ik zat te denken om een tft scherm 19inch met een externe tuner te kopen. zodat je geen pc aan hoeft te hebben om tv te kijken.
Dit alles wil ik wegwerken in een kast. En het tft scherm wil ik achteruit de kast omhoog komen zodat je hem niet ziet als hij niet aan is.
Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Het mooiste lijkt mij om een gasveer omhoog te laten komen.
maar hoe haal je deze omhoog / omlaag??
heb ook al eens rond zitten kijken, en kwam toen met een electromotor tegen, maar hier was verder nioet veel informatie bij.

iemand ideeen??

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ook het begin van vanilla sky gezien?
even de making of zoeke ;-)

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
diedazz schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:58:
ook het begin van vanilla sky gezien?
even de making of zoeke ;-)
nee niet gezien ... komt het daarin ook voor? Dan toch eens kijken :)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 19:45

boner

misantropisch altruïst

klinkt een beetje als een big-ass cd-drive uitvoering maar dan met een scherm ipv een cd-lade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:21
Nico van Eigen Huis En Tuin heeft dit ooit gemaakt kan ik me herrineren. Deze werkte met een afstandsbediening en kwam uit een gleuf omhoog ofzo. Dat Nico het gemaakt heeft betekend vaak dat er een commerciële oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Gr0wLiThE schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:27:
Nico van Eigen Huis En Tuin heeft dit ooit gemaakt kan ik me herrineren. Deze werkte met een afstandsbediening en kwam uit een gleuf omhoog ofzo. Dat Nico het gemaakt heeft betekend vaak dat er een commerciële oplossing voor is.
Dus ff RTL 4 contacten ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
mijn idee: een soort rails (net zoiets als je keyboard onder die kastjes uit komt zetten) maar dan vertikaal.
Neem dan iets wat zo ongeveer even zwaar is als je tft en gebruik dit als contragewicht. Dan kun je met een heel licht motortje het hele zaakje omhoog/omlaag laten gaan door middel van touwtjes
touwtje wikkel je paar keer om de as van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 07:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

http://www.auton.com/content/gallery/plasma.html

http://www.kitchencabinethardware.com/tv-lifts.html

http://www.google.com/sea...off&q=tv+lift&btnG=Search

Zat systemen op de markt dus. En ik denk zelfs dat zoiets zelf ook wel te maken valt mete en goede electromotor, wat censoren en een IC die alles bij houdt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gasdruk! Zodat als hij omhoog komt je dat heerlijke *ptsj geluid hoord :Y)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Erasmo schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:42:
Gasdruk! Zodat als hij omhoog komt je dat heerlijke *ptsj geluid hoord :Y)
dat zou helemaal toppie wezen en heel 8)

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Met grasdruk valt het wel mee denk ik. Je hebt dan een oude bureaustoel nodig, en een soort van hefboom. Daarna kan je met wat katrollen en wat touw en bijvoorbeeld de geleidingsrails van een lade een prima constructie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
LauPro schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:47:
Met grasdruk valt het wel mee denk ik. Je hebt dan een oude bureaustoel nodig, en een soort van hefboom. Daarna kan je met wat katrollen en wat touw en bijvoorbeeld de geleidingsrails van een lade een prima constructie maken.
is dat niet een beetje groot / overkill zon veer van een bureau stoel???

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Neuh denk het niet, zo'n bureaustoel moet ook het gewicht van je hele lichaam kunnen houden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75438

Bureaustoelen schieten meteen omhoog, je moet juist iets hebben waardoor het geleidelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
bij pimp my ride seizoen 3 flikken ze dat ook in een truck..
2 grote rails achter het tft scherm die dan mbv luchtdruk zorgen dat het scherm omhoog/omlaag gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Gasveren die je in de auto vindt. Meestal bij de achterklep. Die heb je waarschijnelijk ook in kleinere formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Morphine schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:56:
bij pimp my ride seizoen 3 flikken ze dat ook in een truck..
2 grote rails achter het tft scherm die dan mbv luchtdruk zorgen dat het scherm omhoog/omlaag gaat
dan maar eens gaan zoeken hoe je zon luchtdruk veer laat bewegen....

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ik zit nu te denken :
ij technics lego heb je ook van die luchtdruk pompjes ... daaraan zet je een motortje die lucht pompt in de leidingen. en dan met een schakelaar kan je ervoor zorgen dat hij lucht erin pompt / helaal niks doet / of lucht eruit laat..

misschien zoiets gaan bouwen, alleen dan wat groter ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Al eens aan de automatische raambediening van een auto gedacht?
Haal er 2 uit een sloopauto, moet toch genoeg kunnen zijn om een 19" paneel omhoug te krijgen.

Is verder ook prima af te stellen qua hoogte en snelheid >:)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
en hoe krijg je dat scherm weer naar beneden? Op je TFT gaan zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-03 17:18
arjants schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:10:
Haal er 2 uit een sloopauto, moet toch genoeg kunnen zijn om een 19" paneel omhoug te krijgen.

Dat lijkt me een veel beter idee dan gasveren. Nu hoef je tenminste niet met je volle gewicht op de tft te gaan hangen wil je hem naar beneden krijgen ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Vet! Dit idee had ik ooit ook samen met een vriend uitgewerkt, maar dan voor een TV.

De bedoeling was dat de Televisie uit een kist aan het voeteind van het bed omhoogkwam. Idee om dit te kunnen doen was m.b.v. een hydraulische pomp. Helaas nooit meer verder aan gewerkt. Dus deze blijf ik even volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
arjants schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:10:

hee ... dat kan ook.... en bijdie ramen zit ook een stop / een op en neer ... dus alles wat je ook wilt kunnen met je tv

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik bedoel natuurlijk de gasveer UIT de bureaustoel halen. Als je be meganiek van een bureaustoel bekijkt zie je dat er een soort van hefboom ingebouwd is om hem aan te passen. Als je dat iets aanpast kan je er makelijk een servo aan hangen en gaan. Het is maar een idee hor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141859

Allemaal mooi die gasdrukoplossingen, maar makkelijk is anders.

Misschien heb je ze wel eens gezien, maar in veel oude panden zit een raam dat horizontaal omhoog geschoven wordt. Werkt dus precies andersom als wat jij wil, maar het princiepe is hetzelfde. Neem een geleide rails (zoals al eerder is genoemd) die je zo bij de bouwmarkt kan halen (zo'n ding dat anders in een bureaula zit) en neem een contra gewicht (stuk lood is het mooist) via een paar simpele katrollen kan je een zetje geven aan je contra gewicht en zal er getrokken worden aan je reeds uitgechoven bureaula rails. Hierdoor zal de rails naarboven bewegen en je scherm dus ook.

Kortom 1 of 2 bloken lood, 2 soepel lopende bureaula rails, een paar katrolletjes (denk 4) en wat touw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132519

Die lijkt me duur :D :P

Maar iig lijkt me dat idee van automatische autoramen vel relaxed. Schakel een relais + IR ontvanger mee en klaar is je remote upo/down tv :) (of vind een oud ziekenhuis bed :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Erg cool idee, het coolste is natuurlijk als je het met perslucht doet, als was het alleen al om het geluid. Maar ik denk dat de manier waarmee je de meeste kans hebt idd, met een contragewicht en wat katrollen is, dan maak je gewoon een soort miniatuur lift na. Moet je maar eens naar die aflevering van Mythbusters kijken :)

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dom idee misschien, maar ik heb een tijd geleden een autokrik met een motor gezien. Kostte geen reet, gaat netjes een goed eind omhoog en werkt gewoon betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Koop op de sloop het mechanisme van een elektrische autoruit, beetje modden (tft is wat dikker :P) en klaar :)

Of volg gewoon dat princiepe, beetje googlen.
http://auto.howstuffworks.com/power-window.htm bij voorbeeld voor uitleg er over.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

gas/of elektrisch vraag me af wat het gaat worden ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

het ID doet me denken aan een elektrische brood-toaster :o

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
vso schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:06:
gas/of elektrisch vraag me af wat het gaat worden ..
moet ik zelf ook nog ff kijken ... gas is duurder als electrisch, alleen HOE duur is het nu om het met gas te maken.

heb even een mailtje gestuurd naar die linak (www.linak.nl) ... kijken wat die zeggen

[ Voor 14% gewijzigd door Rusky op 25-04-2005 20:31 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:36

DoD Cerberus

blabla!

net ff over zitten denken, hetvolgende lijkt me een vrij gemakkelijke en niet al te dure oplossing:

2 rails aan de zijkanten van de monitor, zoals al eerder genoemd, bovenin een kleine katrol en een tegengewicht, wat net ietsjes lichter is dan de monitor, je monitor zal dan dus naar beneden zakken, dan haal je bij de sloop een elektrische antenne uit een auto, t mechaniek pas je ietsjes aan en je zorgt er voor dat de antenne de monitor omhoog duwt, omdat er een tegengewicht aan hangt heb je maar weinig kracht nodig om de monitor omhoog te duwen en als je de antenne weer laat zakken zal de monitor met dezelfde snelheid naar beneden zakken

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:00
Vraagje, Heb je een perslucht aansluiting in huis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
DoD Cerberus schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:50:
net ff over zitten denken, hetvolgende lijkt me een vrij gemakkelijke en niet al te dure oplossing:

2 rails aan de zijkanten van de monitor, zoals al eerder genoemd, bovenin een kleine katrol en een tegengewicht, wat net ietsjes lichter is dan de monitor, .....
je zal minimaal 2 katrollen dan nodig hebben. omdat je boven in geen vast punt hebt om het gewicht overheen te laten gaan. zal je je draad aan bovenkant monitor vast moeten maken. dan naar beneden gaan, een katrol om draad naar boven te laten gaan en een katrol om draad naar beneden te laten gaan om gewicht aan te hangen

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
justinb81 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:53:
Vraagje, Heb je een perslucht aansluiting in huis dan?
nee ... maar perslucht kan je toch ook krijgen met een kleine compressor om die lucht te genereren

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rusky schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:01:
[...]

nee ... maar perslucht kan je toch ook krijgen met een kleine compressor om die lucht te genereren
... en dat maakt ook helemaal geen teringherrie ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
zon kleine inhoud hoef je toch niet een gigantisch ding voor te hebben. Ik neem aan dat je kleinere formaten heb (voor een paar cc) die niet veel herrie maken

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Rusky schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:08:
zon kleine inhoud hoef je toch niet een gigantisch ding voor te hebben. Ik neem aan dat je kleinere formaten heb (voor een paar cc) die niet veel herrie maken
juist de kleintjes maken een debiele teringherrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik denk dat als je met een katrol systeem het best het gewicht kan verdelen en dan heb je ook niet zo'n zware motor nodig ..

uitleg: d.m.v meerdere katrollen kan je gewicht wat je moet tillen "verkleinen"

een stappen motor met een timer kan je leuke dingen doen ... afhankelijk van je budget/tijd/ kan je het ook netjes maken natuurlijk ..

de 2 opties zijn
- gas gedreven til systeem
- elektrisch

bouw opties
- je kan het zoals een lift laten werken (contra gewicht) scheelt voor de motor "till" werk
- je kan het syteem omhoog duwen ...
- d.m.v een katroll systeem laten "zakken"
* in een soort la weg werken die dus ipv voor-naar-achter hoog-naar-laag werkt (beter weg te werken)
* met een telescoop rails systeem laten werken (bovenkant wel weg werken met een deurtje)

en dit alles natuurlijk elektronisch gestuurd via .. de 101 manieren die nog mogelijk zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
HunterPro schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:09:
[...]

Inderdaad. Heb hier een airbrush compressortje en dat is geen "gaaf psssst geluid" 8)7

Ik zou voor de electrische ramen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Scoor een gasveer van de sloop / 2e hands winkel (ook veel bedden, hebben mooie gasveertjes)

En ga rekenen aan je gewicht, kracht en opzet van stangen.
Je kan makkelijk, net zoals een achterklep van een auto, een configuratie bedenken met een dood punt erin.
Wanneer je dan het scherm een klein beetje helpt, zal hij netjes naar boven gaan.

Dus een combi van het autoraam-principe en wat mechanica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

frickY schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:13:
[...]

Inderdaad. Heb hier een airbrush compressortje en dat is geen "gaaf psssst geluid" 8)7

Ik zou voor de electrische ramen gaan.
Dat denk ik ook ja. Dat ik denk ik wel het makkelijkst.
Als je toch pssst wil horen :9~ kan je misschien een systeempje maken wat toch op gas werkt maar dan niet met behulp van een compressortje maar met van die tankjes samengeperste lucht, moet je alleen wel steeds een nieuw tankje kopen (die heb je voor lucht buksen, slagroom spuiten etc.) Maar dit wordt dan wel een ingewikkelde en omslagtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75438

Gewoon electronisch gaan, dan een scriptje maken die een wav/mp3 afspeelt met een pssshhht geluid. Kun je het vetste geluid pakken wat er te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139180

als je nou eens twee ladegeleiders van een keukenkastje pakt, een contagewicht zoals al eerder is geopperd en dan een simpele afstandsbediening die je bij de aldi kunt kopen zodat je de lampen aan en uit kan zetten. een trafo ertussen, kleine motor en klaar ben je.

edit: oja en een klein luisprekertje met het TSSSSJJJJ geluidje

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 139180 op 26-04-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139180

leuk projectje trouwens... ga er ook maar eens mee bezig

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 139180 op 26-04-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Rusky schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:12:
[...]

moet ik zelf ook nog ff kijken ... gas is duurder als electrisch, alleen HOE duur is het nu om het met gas te maken.

heb even een mailtje gestuurd naar die linak (www.linak.nl) ... kijken wat die zeggen
Ik heb hier evt zo'n ding liggen met een slag van 25 cm d8 ik die je mag overnemen....
Verder ook nog een paar met een slag van 10 / 15 cm... maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ding heeft iest van 3000 N duw / trek power dis dat scermpie lukt wel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Henning op 26-04-2005 09:34 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
offtopic:
Die wil ik wel onder mn scooter als achter schokdemper :+

Wat hebben mensen toch met het TSSSSJFFF-geluid.. na 4x wordt het alleen maar irritant. Of als je tv wilt kijken als je vriendin al/nog ligt te slapen :? Ga voor de ZOEFFFF van een electrische motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 10:52

Jelte,89

Woodworking

3000 nm ?
Lijkt me stug dat zit nog niet eens in een vrachtwagen....
Kun je niet met tandwielen werken (is al gezegd) net als een bigass CD rommetje..
offtopic:
Ik ben ook bezig met zoiets ik laat mijn 'control panell' zo 'uit' mijn case komen..

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien even hier kijken:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=23486.0

Is een beamerlift, die precies doet wat jij wil alleen laat deze de lift naar beneden gaan ipv naar boven. Is gemaakt met scharnierende delen en een oude boortol geloof ik.

Denk aan een autokrik met een electrische boor die de slinger aandraait ipv dat je hem met de hand omhoog draait.... Maakt ook minder herrie als je het met een motortje van een boortol kan doen denk ik.

[ Voor 29% gewijzigd door MenaceD op 26-04-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
PowerFreak schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:34:
[...]
Ik heb hier evt zo'n ding liggen met een slag van 25 cm d8 ik die je mag overnemen....
Verder ook nog een paar met een slag van 10 / 15 cm... maar dat weet ik niet 100% zeker.
de hoogte van een 19inch tft scherm zonder voet zal uitkomen rond de 37cm. Dus aan een slag van 25cm heb je niks, en ik wil hem niet een stukje erbovenuit laten steken. liefst dus een slag van 40cm... een beetje speling, want scherm heb ik nog niet

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

de mwuuurp van een elektrisch motortje is ook ongelofelijk vers...

maar serieus, ik zou gewoon voor de oplossing van het autowindow gaan zoals resistor zei, hij noemde ook een link waar je er veel over kunt lezen. En zo wordt het topic een beetje onnuttig, er komen geen nieuwe idee'en maar iedereen zegt elektro/gas/railsmetgewichten en dan gaat t vooral om t geluid :? Ik zou gewoon een van die dingen kiezen (elektro lijkt me het best)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
als ik geen reactie hoor van dat bedrijf met die gasveren... of dat is mij te duur, gaat ik zeker te weten voor die autoramen. Is goedkoop, makkelijk te maken, en je hebt het volgens mij aardig voor elkaar.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
mijn simpele idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhilbers/got/tft_katrol.gif

wel iets van rubber "touw" nemen anders heeft het katrol geen grip
Oja en je tft zit aan de andere kant van de rail (groen waarbij de rails nog iets van 15 cm doorloopt onder je tft anders is het niet stabiel)

[ Voor 35% gewijzigd door savale op 27-04-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128202

Savale ,

Jij hebt het beste idee en werkt met het princiepe wat ze bijv. ook gebruiken in een lift.
Het maken van het mechanisme dus niet moeilijk maar Rusky hoe wil je het gaan doen met de bediening. Want hoe wil je van een afstandje met bijv. de afstandbediening van je avermedia tvbox (de tv tuner) afstandbediening het mechanisme in werking zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
1 opmerking bij het idee van savale. Het scherm kan nooit verder komen als het punt van de katrol met motor. En zal er altijd een stukje van je rails uitsteken, of een randje van je monitor zie je nooit.

ik hoop dat er infrarode ogen zijn die te programeren zijn... als je je tv-tuner aanzet, dat hij omhoog komt. En als dat niet lukt, ga ik gewoon voor een drukknopje in de kast.

[ Voor 38% gewijzigd door Rusky op 27-04-2005 16:51 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Rusky schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:39:
1 opmerking bij het idee van savale. Het scherm kan nooit verder komen als het punt van de katrol met motor. En zal er altijd een stukje van je rails uitsteken, of een randje van je monitor zie je nooit.
daarom maak je de rails ook wat langer dan je tft snap? :)
ik hoop dat er infrarode ogen zijn die te programeren zijn... als je je tv-tuner aanzet, dat hij omhoog komt. En als dat niet lukt, ga ik gewoon voor een drukknopje in de kast.
allebei wel mogelijk, alleen die infraroodontvanger zul je inderdaad zo moeten maken dat ie alleen op je tv afstandbediening "let" .

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 27-04-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Je kunt ook even langs de autosloop gaan, zo'n motortje dat normaal gebruikt wordt in elektrische ramen zou dé oplossing zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
hopelijk zo mijn probleem even geschetst....

Afbeeldingslocatie: http://www.dirco.nl/tek2.JPG

je krijgt dus op een gegeven moment een punt waar de tft niet verder kan omdat hij dan een dood moment krijgt

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:34
Er zijn apparaatjes (vrij goedkoop) die reageren op het aan/uit knopje op je afstandsbediening.
Ze zijn bedoeld om je TV/radio helemaal uit te zetten, als je op standby klikt, ivm brandveiligheid enzo.

Als je deze nu eens gebruikt in combinatie met die autoraamgevalletjes?

Dan moetn je proberen die 'simpele' knopjes te nemen, die je kort indrukt, en dat je raam dan helemaal dicht gaat, en bij de volgende 'klik' helemaal open gaat.

Dan heb je dus als je op het on/off knopje van je AB drukt, de klik voor aan en omhoog, en later precies hetzelfde maar dan voor uit en naar beneden....

Bedenk me nu alleen dat jij je TV niet aan kunt zetten met je AB, terwijl die nog met z'n sensor in de kast zit.... IR ontvanger in je kast modden missch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Dan monteer je de 'kabel' toch niet aan de onderkant van het tft, maar aan de onderkant van je rails (die in het rechter plaatje er onderuit steekt).

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Shakespeare2000 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:18:
Dan monteer je de 'kabel' toch niet aan de onderkant van het tft, maar aan de onderkant van je rails (die in het rechter plaatje er onderuit steekt).
ja duh.... 8)7 |:( :Z

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:30
Ja duh... zo schets je het toch niet! Een dood punt houdt je altijd, maar je kunt zelf wel spelen met de hoogte die het tft uit de kast moet komen. Als je tft een meter uit de kast moet komen, moet je er voor zorgen dat je bevestiging van je kabel +- een meter onder de onderkant van het tft komt.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Shakespeare2000 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:25:
[...]

Ja duh... zo schets je het toch niet! Een dood punt houdt je altijd, maar je kunt zelf wel spelen met de hoogte die het tft uit de kast moet komen. Als je tft een meter uit de kast moet komen, moet je er voor zorgen dat je bevestiging van je kabel +- een meter onder de onderkant van het tft komt.
ik bedoelde dat ik stom bezig was

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:34
Op inkoopacties.net loopt net een actie voor raambediening en automatische vergrendeling enzo... opzich nog wel duur, maar missch. dat je met die vergrendelingset ook iets kunt? (30 euo ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Volgens mij is het railsysteem inderdaad het handigst. Makkelijk af te stemmen en makkelijk te maken. Verder snap ik niet helemaal dat iedereen zegt dat je dan een stuk van het mechanisme ziet, want als je de tft dus gewoon op een blokje zet, kan je het mechanisme lager doen waardoor je er niets van ziet, zoals Shakespeare2000 dat ook meld.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-06 22:47

chaser

BJup schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:31:
Op inkoopacties.net loopt net een actie voor raambediening en automatische vergrendeling enzo... opzich nog wel duur, maar missch. dat je met die vergrendelingset ook iets kunt? (30 euo ofzo)
Staan ook losse motoren bij (motor voor 6,50)
Kunnen wel maximaal 3kg tillen maar als je er meerdere gebruikt moet het toch lukken
Lijkt me trouwens een leuk project
Ga dit weekend eens een buro proberen te "ontwerpen" waarbij de tft wegvalt in het blad

Mijn ouders hebben namelijk continu een computer aan staan in de woonkeuken
Maar dat vind mijn vader toch storend in het interieur
Kan dan wel een buro voor ze maken waarbij als je klaar ben dat je niet meer kan zien dat er een computer inzit
(ja ik weet dat je daar een laptop voor kan gebruiken maar dan haal je hem de 1e paar keer weg maar daarna blijft de laptop op die plek staan
En dat is ook de bedoeling niet

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 23:54
Is het geen idee om het CD-rom speler principe toe te passen? Via een soort tandwiel-strook omhoog doen? Ik ben ook wel geïnteresseert om dit te maken, en wat mij wel gaaf lijkt, is dat je het een 'duwtje' kan geven en dat het dan geleidelijk omlaag gaat.

Oftewel: Kan je niet een soort vergrote versie maken van een cd-rom speler laatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134884

.Peter schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:17:
Is het geen idee om het CD-rom speler principe toe te passen? Via een soort tandwiel-strook omhoog doen? Ik ben ook wel geïnteresseert om dit te maken, en wat mij wel gaaf lijkt, is dat je het een 'duwtje' kan geven en dat het dan geleidelijk omlaag gaat.

Oftewel: Kan je niet een soort vergrote versie maken van een cd-rom speler laatje?
Da's niet echt functioneel denk ik, als er een keer iets op tikt / valt (moet je sowieso niet doen :P) dan zakt je scherm naar beneden. Ik denk op zich dat een vergroot cd-rom mechanisme niet zo'n slecht idee is, maar het tikje-> naar beneden lijkt me niet zo'n goed plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15:53

Nox

Noxiuz

veel mod-plezier:

http://www.inkoopacties.net/ia/p61n9czp/1/tw1ccyyp

elektrische ramen, 4 motoren.

zal het wel redden denk ik, met nog evt een extra ballast.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
daar zitten geen raam-omhoogschuif-dingen bij.. dus je hebt er niks aan... toch?

[ Voor 6% gewijzigd door nonan op 28-04-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15:53

Nox

Noxiuz

nonan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:31:
daar zitten geen raam-omhoogschuif-dingen bij.. dus je hebt er niks aan... toch?
hoe bedoel je ?

EDIT:

Complete universe set raamopeners voor 4 ramen. Complete set raamopeners voor 4 ramen. Wordt compleet geleverd met motoren, schakelaars, bevestigingsmaterialen en kabels (met 30 A. zekering)

30 A is wel wat, als ie gem. 20 a 25 A gebruikt..

[ Voor 39% gewijzigd door Nox op 28-04-2005 22:36 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14
Rusky schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:08:
hopelijk zo mijn probleem even geschetst....

[afbeelding]

je krijgt dus op een gegeven moment een punt waar de tft niet verder kan omdat hij dan een dood moment krijgt
Dat dooie punt kun je voorkomen door het touw verder naar onderen te bevestigen. Moet je wel iets onder je TFT maken natuurlijk, maar 't kan wel.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141859

Als er dus van die rails wordt gebruikt zoals in een bureaula (zit ook in de beamer lift) dan komt de rails met het scherm omhoog. Dus dat kan wel...

EDIT:
Ik geloof dat iedereen met hetzelfde probleem speelt, maar zo'n rails bestaat uit 3 delen. Deel 1 (het breedste deel waar alles in zit) zit vast net onder je blad (waar je het uit wil laten verschijnen) Deel 3 is het kleinste deel en sit aan je scherm vast. Deel 2 zit tussen 3 en 1. Nu komt het mooie, als deel 3 omhoog wil, legt deel 2 de helft van deze afstand af. Dus als jij je katrol hieraan vast maakt zit je katrol halverwege je scherm op het moment dat het scherm boven je blad is. Met een goed uitgekient contra gewicht moet dit heel weinig energie kosten en dus een klein motortje dat ergens aan de kabel een sling kan geven moet dat lukken. Nu nog een AB ervoor (en ik meen dat je bij de bouwmarkt ook stopkontakten kan kopen met ab) en een goed schakelingetje...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 141859 op 28-04-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 75438 schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:55:
[...]

Bureaustoelen schieten meteen omhoog, je moet juist iets hebben waardoor het geleidelijk gaat.
Mja, beetje lullig als je je 90" plasmascherm in een baan om de aarde lanceert hè :P
HunterPro schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:09:
[...]

De 8 bar gascompressor met een 100liter tank in me vaders schuur anders ook hoor.....
Aannemende dat die katrol net onder de bovenkant van het kanstje zit, say 3 cm, kun je de katrol ook 3 cm inder de TFT vastmaken, door een stukje hout op de tft te lijmen/schroeven oid, kwestie van meten & kalibreren :)

^^ is al genoemd, ik zwijg :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn opa moest lachen toen ik em dit liet zien omdat ik het wel vet idee vind en hij vrij handig is. Hij heeft vroeger zoiets gebouwd.

Wat hun gedaan hadden was een TV-Meubel waaruit een complete TV omhoog kwam zetten. Dit gebeurde heel simpel door de asbak (die de TV naar beneden hield) eraf te halen waardoor de TV begon te stijgen. Dit alles was geregel dmet staalkabels en katrollen. Volgens hem was dit voor een TFT nog makkelijker te doen omdat het allemaal klein is en kwa gewicht veel lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ikbensander schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:19:
Mijn opa moest lachen toen ik em dit liet zien omdat ik het wel vet idee vind en hij vrij handig is. Hij heeft vroeger zoiets gebouwd.

Wat hun gedaan hadden was een TV-Meubel waaruit een complete TV omhoog kwam zetten. Dit gebeurde heel simpel door de asbak (die de TV naar beneden hield) eraf te halen waardoor de TV begon te stijgen. Dit alles was geregel dmet staalkabels en katrollen. Volgens hem was dit voor een TFT nog makkelijker te doen omdat het allemaal klein is en kwa gewicht veel lichter
Das niet zo gek; kwestie van een contragewicht dat net ff lichter is dan tv + asbak, maar zwaarder dan de TV (danwel in verhouding geknutseld met katrollen :)). De constructie is boeiender. Ik zou gaan voor rails en een stuk PVC pijp achterop die 'snug fit' om een stalen buis schuift om de boel stabiel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 23:54
Anoniem: 134884 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:28:
[...]

Da's niet echt functioneel denk ik, als er een keer iets op tikt / valt (moet je sowieso niet doen :P) dan zakt je scherm naar beneden. Ik denk op zich dat een vergroot cd-rom mechanisme niet zo'n slecht idee is, maar het tikje-> naar beneden lijkt me niet zo'n goed plan
Klopt, maar daar zou je toch ook een soort vertraging op kunnen zetten? Een CD-Rom speler gaat ook niet met ieder klein tikje weer terug naar binnen.

Wat me helemaal het einde lijkt is dat je dat systeem middels software via een voice-commando kan besturen :+ 'Monitor omhoog!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

.Peter schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:45:
[...]

Klopt, maar daar zou je toch ook een soort vertraging op kunnen zetten? Een CD-Rom speler gaat ook niet met ieder klein tikje weer terug naar binnen.

Wat me helemaal het einde lijkt is dat je dat systeem middels software via een voice-commando kan besturen :+ 'Monitor omhoog!'
"ACS....LAMP" als je begrijpt wat ik bedoel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 12:50

blaatschaaap

schaap

Anoniem: 75438 schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:55:
[...]

offtopic:
kzie het al voor me :P trek je aan die hendel schiet je tft scherm 3 meter door de lucht :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

.Peter schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:45:
[...]Wat me helemaal het einde lijkt is dat je dat systeem middels software via een voice-commando kan besturen :+ 'Monitor omhoog!'
"Computer, end transmission", en dan gaat ie weer naar beneden, zeker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
gewoon met een touw en een motortje die het touw oprolt en hem zo ophijst aan een katrol ??

TFT hang je dan in geleiderails en je maakt er een steun met een katrolletje onder. Afbeeldingslocatie: http://www.noepzor.nl/tftophijs.jpg

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34
Misschien een idee om iets te doen met zo'n motor / stang om garagedeuren mee te automatiseren? Je ken ze wel: motor aan het plafond, stand aan je normale deur... zit meestal ook meteen een afstandsbediening bij. Als je dit nu verticaal kan monteren.... Gewicht van een TFT lijkt me geen probleem, want zo'n deur is vaak veel zwaarder.

Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.hovogaragedeur.nl/prod/acces/images_acces/8.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jurri@n op 30-04-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Haha ben je gek ? zo'n ding is veel te groot, en veel te lomp. Tevens maakt deze behoorlijk wat kabaal wat me niet zo mooi lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
NoepZor schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:06:
gewoon met een touw en een motortje die het touw oprolt en hem zo ophijst aan een katrol ??

TFT hang je dan in geleiderails en je maakt er een steun met een katrolletje onder. [afbeelding]
en hoe krijg je zoiets stabiel? dan kan je beter een rail-systeem nemen met katrol

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135884

savale schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:06:
mijn simpele idee:

[afbeelding]

wel iets van rubber "touw" nemen anders heeft het katrol geen grip
Oja en je tft zit aan de andere kant van de rail (groen waarbij de rails nog iets van 15 cm doorloopt onder je tft anders is het niet stabiel)
Of hem uitvoeren met een oude fietsketting oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Denk dat n paar mensen vergeten dat bij veel ideen het tft weer naar beneden kletterd als je de spanning van het motortje haalt. Elec. ramen systeem uit een auto lijkt me de beste oplossing, maar laten we even afwachten wat de ts gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
ts is nu aan het kijken voor gasveren bij de welkoop ...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hej, toevallig: http://www.twoeyestv.nl/

net zoiets, een platte tevee die uit een tvmeubel schuift, misschien kunnen zij je helpen?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37519

Ik zou met in elkaar schuivende metalen rails en een electromotor werken. Roterend motortje met slag van ongeveer 190 graden, zodra de 180 graden gepasseerd is "valt"de monitor in een slot en zit íe stevig vast.

Hmmm, dit moet ik eens uittekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 18:56
NoepZor schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:06:

TFT hang je dan in geleiderails en je maakt er een steun met een katrolletje onder. [afbeelding]
dit is volgens mij het meest simpele en ook effectiefste ontwerp :)

stabiel krijgen is geen punt, aangezien de monitor tussen de geleiderails zit en dus niet kan omkiepen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
En hoe hou je het TFT op haar plaatst na het uitschakelen van de motor? En hoe krijg je hem weer naar beneden?
Dan zou ik liever met een lang tapeind werken welke je laat draaien waardoor deze zichzelf naar boven en onder schroeft. Weinig kracht voor nodig, en kan ik elke positie gestopt worden. Nadeel kan zijn dat je een hoog RPM motortje moet hebben, of een brede tap, omdat het bewegen anders wel erg sloom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Om te zorgen dat het scherm niet naar beneden gaat als de motor uit gaat, kun je een wormwiel gebruiken. Van lego kun je het wel maken, dan drijf je het wormwiel aan met de motor (evt met een vertraging), dat wormwiel laat een normaal tandwiel draaien, die vervolgens het scherm omhoog draait. Op het scherm moeten van die platte strips met tanden zitten. Nadeel is wel dat het heel langzaam gaat.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12
Je zou ook met relais kunnen gaan werken en dan op de boven en onderkant (binnenin) een stripje metaal als je monitor dan bovenin is klapt de relais om zodat het motortje niet door blijft draaien en zichzelf doorbrand en hetzelfde maar dan wanneer hij naar beneden gaat.
misschien een beetje moeilijk uitgelegt maar ik zal vanavond het uittekenen op de computer ik ben nu op me werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143254

Hier een tekening van een ander systeem....

http://www.dclinearactuat...pop%20up%20tv%20plans.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 143254 op 02-05-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
kijk dat is stoer... alleen ze zittenin amerika, ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten. Heb nu een mail naar ze getuurd of dat ik ze ook in nederland kan bestellen

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143254

Rusky schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:01:
[...]

kijk dat is stoer... alleen ze zittenin amerika, ben benieuwd hoeveel dat gaat kosten. Heb nu een mail naar ze getuurd of dat ik ze ook in nederland kan bestellen
Dit is volgens mij een nederlands bedrijf... heeft ze ook..
http://www.elmeq.nl/produ...tors/linearactuators.html

http://www.elmekanic.nl/h....html?lin_actuatoren.html

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 143254 op 03-05-2005 10:56 . Reden: nog een link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 19:45

boner

misantropisch altruïst

waaom neem je niet een goede (dubbele) laderail. Dus eentje die helemaal naar buiten kan zoals een kassaladen. En er dan een schaarkrik achtige oplossing onder?

Kost allemaal geen fluit.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste