[cm] tft vanuit bureau omhoog

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk op het moment een ander soort oplossing,...

Ik zou mijn tft scherm aan 2 horizontale buizen willen bevestigen, met schuifbare ringen er aan. zodat je het tft scherm naar links en rechts kan bewegen over de twee (glij)stangen.

Nu wil ik dat de stangen aan de rechterkant van het scherm in een kast (met deurtjes) gaan, waarin het scherm verborgen wordt.

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/406/motorgy5.jpg

Dit alles wil ik dus gaan aansturen met behulp van een soort van motor.

- ten eerste wat voor contstructie is het handigst hiervoor? Voor zowel het glijden over de stang, als het openen én sluiten van de deurtjes.

- wat voor motor (kracht) is hiervoor nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door HyperTrophy op 13-03-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

MrDummy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:16:
De fietspomp is maar een grapje. Een compressor kun je wel ernaast zetten, maar voor zover ik weet zijn veel compressoren niet stil. Ze ratelen als een gek.
Tenzij je in de garage een compressor hebt.. met een lange slang die je naar je kamer wil omleiden :o
Dat lawaai kun je ook oplossen met een drukvat. Die slaat de lucht onder druk op, waardoor je zonder compressor kunt werken. Door een flink drukvat te gebruiken kun je dan meerdere malen de tv oppompen. Je kunt er dan voor kiezen om of een relatief 'trage' en daarmee stillere compressor te gebruiken of juist een hele krachtige die je op een door jouw te kiezen tijdstip even snel het drukvat vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
@ HyperTrophy

Wat mij een gemakkelijke oplossing lijkt is om aan het uiteinde van de glijstangen (helemaal links op je tekening) een katrol of tandwiel te plaatsen, en daar een kabel of ketting overheen te laten lopen die je vast maakt aan je monitor, en achter de monitor langs naar je kast loopt. In de kast weer een katrol of tandwiel waar de kabel overheen terug loopt naar de andere kant van je monitor zodat je een gesloten kring hebt zegmaar.

Dan heb je enkel nog een motor en een aandrijf systeem nodig om het systeem te laten werken.

Nadeel van een kabel is dat die mogelijk in de loop van de tijd rekt en van de katrollen af kan gaan lopen, of niet voldoende onder spanning staat zodat je niet genoeg 'grip' op de aandrijving hebt. voordeel is echter wel dat het er netjes uit ziet.
Als je voor de ketting gaat, wat er imo minder mooi uit ziet, heb je zowiezo minder problemen met de aandrijving, een tandwiel heeft altijd wel grip, plus dat een ketting minder snel rekt. Nadeeltje is wel dat je de tandwielen een beetje vet moet houden om de boel soepel te laten lopen...

Een andere optie die ook al ergens in dit topic word genoemd is een spanband achtige constructie, dus een platte brede kabel zegmaar.

Voordeel van de horizontale constructie ten opzichte van de vertikale is dat je geen blokkeer systeem nodig hebt, mocht de motor uitvallen ligt je monitor niet aan barrels op de vloer.

Wat betreft de constructie van het deurtje, gewoon een ongeveerd scharnier (eventueel met een sluit-magneetje, om hem op zn plaats te houden als de monitor uit staat) dat door de monitor word open geduwd als ie naar buiten gaat, en met behulp van een soort haak systeem aan de linkerkant van je monitor dichtgetrokken word bij het naar binnen rijden.

De kracht van de motor hoefd niet heel erg groot te zijn om het systeem te laten werken, je hebt immers alleen te maken met de wrijving over de glijstangen en de kabels over de katrollen...

Dit waren mijn eerste ideen... hoop dat je dr iets aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Iemand nog een goed uit te werken, het liefst zo clean mogelijk?

ik loop hier qua brainstormen een beetje op vast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
HyperTrophy schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:00:
Iemand nog een goed uit te werken, het liefst zo clean mogelijk?

ik loop hier qua brainstormen een beetje op vast namelijk.
serverrails zowel links als rechts, een klik slotje (1x indrukken vast, nog een keer los) en een veer/gewicht+katrol

you do the math

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Volgens mij heeft die niet zo'n grote uitloop, uit mijn idee gezien dan. Plus dat het niet echt clean oogt.

Ik poog nog naar iets te zoeken zodat ik het op stangen/buizen kan laten geleiden.

mss een draad door de buis, en een draad over de buis, die het tft over de buis links en rechts kan trekken.

Maar hoe ik een strakke geleiding over die buis kan realiseren, zonder beschadigingen aan de buis, dmv schuifbewegingen weet ik nog niet

[ Voor 18% gewijzigd door HyperTrophy op 20-03-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob2908
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
HyperTrophy schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:59:
Volgens mij heeft die niet zo'n grote uitloop, uit mijn idee gezien dan. Plus dat het niet echt clean oogt.

Ik poog nog naar iets te zoeken zodat ik het op stangen/buizen kan laten geleiden.

mss een draad door de buis, en een draad over de buis, die het tft over de buis links en rechts kan trekken.

Maar hoe ik een strakke geleiding over die buis kan realiseren, zonder beschadigingen aan de buis, dmv schuifbewegingen weet ik nog niet
Weet niet of dit werkt maar zou ook kunnen: In een buis over de gehele lengte een sleuf frezen en door die sleuf laat je dan ophangpunten komen en door die buis laat je zeg maar iets op en neer bewegen, is nogal vaag zo, heb daarom ff een voorbeeld in elkaar geflanst hoop dat dat iets duidelijker is
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/leo.ewalds/Afbeeldingen/onderdeeltjes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/leo.ewalds/Afbeeldingen/geleidertje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/leo.ewalds/Afbeeldingen/geleidertje2.jpg
dat rode wat je ziet laat je dan op en neer bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
mja, zat ook al in een klein gedachtenspinsel vanavond, maar het zou dan beter zijn, om de ophanging aan de onderkant van de buis te doen (is mooier) zowieso voor het doorhangen, en dus beter geleiden van de binnenste buis.

Maar ik reken er wel op dat de lengte van die sleuf plus minus een meter lang moet zijn.

Top id. ff uitdenken hoe ik de ophangplaat voor het tft scherm nog aan zoiets kan laten ophangen.

En nog iets om het voort te trekken, en terug uiteraard. maar denk dat dat wel met mijn eerder idee (met een (staal)draad) gaat lukken, hoop ik.

Ik wil dit ff goed uitdenken, en dan zal ik jullie zeker op de hoogte houden van een complete stealth bureau. :) mdf bureaublad van ong 5cm dik blad.
Hierin zit de bekabeling van het toetsenbord en de buis, en hierin kan je ook de muis en het toetsenbord in wegleggen onder een deksel.
aan de rechterhand een kast van vloer tot ongeveer 40-50cm boven het bureaublad uitstekend.
Onder het bureaublad zit de pckast uiteraard, en bovenin ruimte voor cd's/ dvd's en dergelijke.
Aan de achterkant van deze kast zit dwars de "hangar" voor de uitschuifbare tft. hieruit zal dus een dergelijk ophang-glij-systeem komen.

Deurtjes moeten idd sluiten en opengaan bij het uit- en ingaan van het tftscherm.

moet dus nog ff brainstormen, en m'n huis compleet inrichten (heb net huis gekocht) en daar moet natuurlijk ook een fatsoenlijke computerkamer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat ook altijd wel goed 'roetsjt' zijn industrielagers op een buisframe, zoals hier toegepast:

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/rowingbike-revolver_vergren.jpg

Als je de laklaag van het frame wilt beschermen zou je een 'bandje' van een reepje (race-) fietsbinnenband of isolatieplakband om de lager kunnen spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hehe, da;s wel errug heavy metal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
heb al een wat meer ingenieus id bedacht voor het transport, alleen blijf bij de middelen nog steken, zal vant weekend ff wat graphics tonen voor het totaalbeeld en het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Je zou ook iets kunnen maken als bij een autokofferbak wordt toegepast. Als je de tft in je bereau duwd wordt er een bepaalde energie opgebouwd welke weer vrij komt als je een knoppie oid indrukt. Hierdoor komt dan je scherm omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hij komt niet omhoog :) maar glijdt links en rechts over een stang, maar denk dat je de authentieke gedachte van dit topic bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heeft iemand al aan een schoolbord mechanisme gedacht? Ik zag er laatst eentje op de gang liggen (we zijn nu aan het overschakelen op Smartboards)..
Toen dacht ik er ff aan dat een schoolbord best zwaar is, maar dat 'ie op dat mechanisme best makkelijker te tillen is!

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfffff wat doen jullie allemaal ingewikkeld zeg...

De elektrische lineaire actuator (genoemd op pagina 2) is verreweg de makkelijkste en goedkoopste manier om dit te doen.

Je neemt 2 dunne buizen (12mm ofzo) aan weerszijden van het scherm. In het midden onder het scherm komt de LinAc en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
HyperTrophy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:30:
hij komt niet omhoog :) maar glijdt links en rechts over een stang, maar denk dat je de authentieke gedachte van dit topic bedoelt.
Ja dit zou idd het best kunnen op de manier die jij aangeeft. Net zoals een achtbaan bakje op z'n rails rijd. Aan de bovenkant en beide zijkanten een lager en hij glijd lekker soepel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:27:
pfffff wat doen jullie allemaal ingewikkeld zeg...

De elektrische lineaire actuator (genoemd op pagina 2) is verreweg de makkelijkste en goedkoopste manier om dit te doen.

Je neemt 2 dunne buizen (12mm ofzo) aan weerszijden van het scherm. In het midden onder het scherm komt de LinAc en klaar is kees.
op zich geen raar idee, producten zien er belovend uit,

maar ik zoek dan wel zo'n apparaat wat minimaal een meter uit moet kunnen lopen om mijn project te doen slagen, en ik heb dat bij hun nog niet kunnen vinden, of ik kijk niet goed?

En ik kan bij hun tot dusver ook nog geen prijsopgave vinden van hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
HyperTrophy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:23:
maar ik zoek dan wel zo'n apparaat wat minimaal een meter uit moet kunnen lopen om mijn project te doen slagen, en ik heb dat bij hun nog niet kunnen vinden, of ik kijk niet goed?
Misschien een elektrisch bedienbare auto-antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23
ik heb sinds kort een sony ericsson w850i... nou lees ik al tijden dit topic omdat ik zelf ooit ook zoiets wil bouwen voor me 22" nou zat ik te bedenken een systeem zoals in een schuiftelefoon?
kan iemand uitzoeken hoe dat precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
da's toch niet automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slingertj3 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:36:
ik heb sinds kort een sony ericsson w850i... nou lees ik al tijden dit topic omdat ik zelf ooit ook zoiets wil bouwen voor me 22" nou zat ik te bedenken een systeem zoals in een schuiftelefoon?
kan iemand uitzoeken hoe dat precies werkt?
dit gaat ook met lagertjes op klieine asjes bij de d500 is dat goed te zien achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk zelf dat je dit beter met pneumatiek kan doen. je heb niet achterlijk veel onderdelen nodig.

boodscappenlijstje
- twee dubbelwerkende cilinders doorsnee 3 tot 4 cm echt niet meer wat dat is zonde geld ik zou zelf met 3 gaan. en ze moeten gebufferd zijn en moeten een snelheids regelaar(smoorventiel) ingebouwd hebben. dit is erg belangrijk of anders gebruik je een tft per dag.
- 5/2 ventiel
- twee druschakelaars
-durkfles a 5 liter als het in je buget past een fles die zoveel mogelijk druk kan hebben 100 bar (maar die zijn wel duur)
-slangen
en dat was het

opstelling

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/1944/ideega4.jpg

kijk dit lijkt mij niet zo heel erg moeilijk.
ik kan maandag wel even in een catalogus kijken en even de exacte prijsen vermelden.

ik hoop dat jullie er nog wat aan hebben

gegroet

thijs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik denk dat het met cilinders toch flink duur gaat worden hoor. Zeker als je een drukvat nodig hebt (en iets op het geheel op druk te brengen lijkt me?).

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
HyperTrophy schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:39:
Ik zoek eigenlijk op het moment een ander soort oplossing,...

Ik zou mijn tft scherm aan 2 horizontale buizen willen bevestigen, met schuifbare ringen er aan. zodat je het tft scherm naar links en rechts kan bewegen over de twee (glij)stangen.

....
Is dit project nog gerealiseerd ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cd-rom drive anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Laatst online: 21-07-2024
antenne van een auto om hem om hoog te duwen misschien iets? ???

werkt ook op 12 volt :):) en zodra je de pc aan zet dat je ook je scherm omhoog komt

antenne van een mercedes ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Een cdrom drive of een antennemotor zijn niet sterk genoeg om een redelijk scherm omhoog te krijgen... Pneumatiek lijkt mij inderdaad de beste methode om dit aan te pakken. Ben zelf ook aan het denken om dit te maken, maar eerst een degelijk scherm kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
als je een juiste druk veer neemt ( die ook aan de meeste koffer kleppen zit) alleen dan een iets zwakkere dan wil antenne wel want die drukt eigelijk alleen lucht naar boven de drukveer doet dan de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
En hoe geraak je dan weer naar beneden? Dan moet je je gasveer ook weer samendrukken, waar je dus meer kracht voor nodig hebt dan een antennemotor kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
@ puddinkie
antenne van een auto om hem om hoog te duwen misschien iets? ???

werkt ook op 12 volt :):) en zodra je de pc aan zet dat je ook je scherm omhoog komt

antenne van een mercedes ofzo

moet je wel die van een mercedes w114,w115 of w108 (zijn gemaakt van ongv 1966 tot dec 1976 voor w114,w115 de w108 tot ongv 1973) 8)
die hebben wel wat kracht 8) en die heb je in volautomaat en half automaat 8)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
hmm, ligt eraanwat je verstaat onder 'wat kracht' een 17"LCD monitor weegt al snel tussen de 2,5 en 3,5 kilo, exclusief het systeem waar de monitor in bevestigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
daarom ook die powerliffies :):) die zorgen dat het gewicht eigelijk op 0 blijft ;)

koffer klep weegt ook niks als de liffies er aan zitte n maar ga maar is naar de sloop en doe een koffer klep open zonder die liffies denk dat je je wezeloos schrikt ;)
je hoeft geen dure te kopen omdat je 1 nodig hebt met weinig kracht :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een complete set? Te duur of voldoet dit niet als tweaker zijnde ;) ?
Bij van opstal hebben ze die dingen namelijk, is een groothandel met ook een particulier deel!
Weet niet zo hoeveel ze kosten.

Van opstal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
puddinkie schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:52:
daarom ook die powerliffies :):) die zorgen dat het gewicht eigelijk op 0 blijft ;)

koffer klep weegt ook niks als de liffies er aan zitte n maar ga maar is naar de sloop en doe een koffer klep open zonder die liffies denk dat je je wezeloos schrikt ;)
je hoeft geen dure te kopen omdat je 1 nodig hebt met weinig kracht :):)
En zoals ik al zei: je hebt veel meer kracht nodig om je kofferdeksel dicht te slaan dan het zou zijn zonder deze gasveren. Je zal dus voor het omhoog doen niet al te veel kracht nodig hebben, maar naar beneden zal veel moeizamer gaan, waardoor je dus iets krachtiger nodig zal hebben dan een antennemotor of dergelijke... Pneumatiek is hiervoor veel handiger/beter, aloewel er nog wel andere oplossingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
pneumatisch gaat dat dan niet te hard dicht ??? of misschien nog een vertrager er tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 17:14
pneumatisch is tricky ja ... als dat genoeg druk opgebouwt heeft gaat het snel :P

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sine schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 00:49:
pneumatisch is tricky ja ... als dat genoeg druk opgebouwt heeft gaat het snel :P
Volgende Topic: Hoe krijg ik mijn TFT uit mijn plafond.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VINK_jr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-01-2023
Pixxel schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:41:
hmm, ligt eraanwat je verstaat onder 'wat kracht' een 17"LCD monitor weegt al snel tussen de 2,5 en 3,5 kilo, exclusief het systeem waar de monitor in bevestigd is...
ik denk wel dat die antennes van de modellen die ik een paar posts hier boven hebgenoemt die tft wel kunne tillen hoor ;)

http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen auto-krik systeem? Makkelijk te maken met een paar stukskes U profiel, moeren, een lange 6 kant bout en een motor met snelspankop(van accutol).

Snel, krachtig, acuraat, goedkoop, eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:08:
[...]

Volgende Topic: Hoe krijg ik mijn TFT uit mijn plafond.. >:)
Ook pneumatiek is regelbaar :P Als je daarintegen full power omhoog pusht, dan hangt je tft inderdaad in het plafond :D Binnenkort ga ik hier maar eens mee spelen, maar eerst buiten testen met een baksteen :D (een 23" cinema display is een beetje duur om te leren vliegen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het leuke van dit topic is toch wel dat hij al 7 pagina's betreft, maar nog geen 1 iemand iets gemaakt heeft :D

inclusief ondergetekende :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Falcon schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:09:
Het leuke van dit topic is toch wel dat hij al 7 pagina's betreft, maar nog geen 1 iemand iets gemaakt heeft :D

inclusief ondergetekende :)
wat dacht je van 14 ;) of kun je je aantal posts per pagina in je preferences zetten ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
GeniusJennis schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:04:
[...]

wat dacht je van 14 ;) of kun je je aantal posts per pagina in je preferencer zetten ofzo :?
waarschijnlijk wel, want hier zijn het er 18 :9

En inderdaad, wie voelt zich geroepen te gaan bouwen? Misschien is het ook leuk om in de TS eventueel een overzicht te zetten met al aangehaalde punten, zien wie ze als eerste door gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
een soort autokrik iets met een boormachine erop? :9 Boormachine kun je in snelheid regelen. En krik gaat dus niet te snel of te langzaam. een oude 9V boormachine is rium voldoende denk ik je haalt het accublock ervan af en zet er een Universiele adapter op. Klaar.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Cave_Boy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:16:
een soort autokrik iets met een boormachine erop? :9 Boormachine kun je in snelheid regelen. En krik gaat dus niet te snel of te langzaam. een oude 9V boormachine is rium voldoende denk ik je haalt het accublock ervan af en zet er een Universiele adapter op. Klaar.... :P
Dan is deze gemakkelijker, alleen is de uitslag van dat ding niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
wel als je de krik groter maakt. Langere schroefdraad en langere armen.
sopsop schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:44:
[...]

Dan is deze gemakkelijker, alleen is de uitslag van dat ding niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
op zich wel idee en misschien dan met een schakelsysteem op je pc aansluiten

als je je pc aan zet dat je scherm ook om hoog komt :):) en misschien dan ook zelf aanspringt:):)

maar goed ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
ehm, volgens mij is dat al 7 eeh 18 eeh 14 pagina's het plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
puddinkie schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:33:
op zich wel idee en misschien dan met een schakelsysteem op je pc aansluiten

als je je pc aan zet dat je scherm ook om hoog komt :):) en misschien dan ook zelf aanspringt:):)

maar goed ben benieuwd
Die krik is 12volt!!!! Dat moet gemakkelijk aan een Molex te zetten zijn. En met een gewicht van 1000 kilo kun je een flinke tft liften. Daarbij komt dat het een krik is, die zal niet vanzelf naar beneden zakken als de stroom er af gaat (dat lijkt me nogal link).

[ Voor 19% gewijzigd door TheSiemNL op 21-04-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
10A. da's toch een flink voedinkje wat je er dan aan wil hangen... oke, da's 120W maar je slurpt een boel power bij je HDDs weg, en ik denk toch dat je het beter apart kan voeden. ook veiliger voor je dierbare PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Relais schakelen via een molex, pc aan, relais schakelt, scherm naar boven..
(enkel moet je dan nog iets verzinnen om hem weer beneden te krijgen ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet 2 tandwielen en een ketting? Electromotortje erop en draaien maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

MYST schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:47:
Relais schakelen via een molex, pc aan, relais schakelt, scherm naar boven..
(enkel moet je dan nog iets verzinnen om hem weer beneden te krijgen ook :P )
Als die krik zelf schakelaartjes heeft voor het begin en het einde is dat geen probleem, je kan een maak maak relais gebruiken. Die dus als je pc aanstaat de motor de ene kant om laat draaien, en als je pc uitgaat de andere kant weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
maar als je pc eerder uitgaat dan je scherm beneden is hangt je scherm nog half boven het buro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Hier hebben ze eea kant en klaar, weet niet wat het kost helaas.
Afbeeldingslocatie: http://www.beamer.de/produkte/zubehoer/img/flatlift_ani.gif

http://www.beamer.de/produkte/zubehoer/flatlift_popup.html

[ Voor 3% gewijzigd door sjolmers op 24-04-2007 12:31 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
een pomp die druk geeft zolang er stroom op staat en als de stroom er afgaat dat hij geen druk meer geeft :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

puddinkie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:47:
een pomp die druk geeft zolang er stroom op staat en als de stroom er afgaat dat hij geen druk meer geeft :):)
En dat hij de druk minder laat worden op het moment dat een bepaalde waarde op de z-as is behaald(z-as is de verticale as volgens mij, of heb ik dat fout :P ?)
zeg maar zoveel druk dat hij op zijn plaats blijft

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

puddinkie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:09:
maar als je pc eerder uitgaat dan je scherm beneden is hangt je scherm nog half boven het buro
Okay ik leg het anders uit. Je sluit een 2e voeding via een relais aan op de krik, met het relais (meerdere schakelaars)
STEL:
stand 1 (geen voeding vanaf de pc)
stand 2 (wel voeding vanaf pc)

in stand1 draait de motor de krik naar beneden (met een schakelaar op het eind zodat deze niet doordraait).
in stand 2 draait de motor de krik naar boven (ook weer met een schakelaar op het einde).

Er zijn verbreek relais die als ze niet gevoed worden JUIST aan de andere zijde schakelen

[ Voor 7% gewijzigd door Armageddon_2k op 24-04-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen even een oude cd drive uit elkaar halen, want dat systeem moet na te bootsen zijn. maar ik denk dat het idee met tegengewicht en een klein motortje het beste is om te kunnen maken. wanneer gaat de topicstarter is beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:19:
...
ik ga morgen even een oude cd drive uit elkaar halen

wanneer gaat de topicstarter is beginnen?
..
Check die date :P

Die heeft ondertussen al lang en breed zo'n ding in de winkel gehaald.
Maar ik ben blij dat jij nu een poging gaat wagen, ben benieuwd.

[ Voor 45% gewijzigd door GeniusJennis op 02-05-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oom heeft een hydrolische (hoe je t ook schrijft) zelfgemaakte houthakker, op een aanhanger. boomstam erop, en dat ding drukt de stam in 2en. gewoon rustig aan. Hij is er best handig in die dingen te maken, ik ga ook even bij hem vragen. Als ik mn buro wil gaan maken met het uitkomend scherm, word dat wel pas zomer. nu heb ik tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:37:
Mijn oom heeft een hydrolische (hoe je t ook schrijft) zelfgemaakte houthakker, op een aanhanger. boomstam erop, en dat ding drukt de stam in 2en. gewoon rustig aan. Hij is er best handig in die dingen te maken, ik ga ook even bij hem vragen. Als ik mn buro wil gaan maken met het uitkomend scherm, word dat wel pas zomer. nu heb ik tijdgebrek.
Mooi, vergeet niet om het hier dan even te posten !!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:23

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

mijn idee: gasveren :) die moet je dus gewoon naar beneden kunnen drukken, en vast kunnen klikken met een ander mechanisme. (bijv. wat vaak wordt gebruikt om klepjes op oude tv's vast te klikken)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:37:
ja fijn idee 8)7 lekker met hydrolische motor die doorgaans genoeg lawaai maken werken, en nee hij kan niet uit met een kleine cilinder dan moet je weer een speciaal patroon kopen
dat kost handen vol geld al wil je het goed doen, en dan nog niet te hebben over de olie troep die je kan krijgen op je grond nee ik bedank

pneumatiek is goedkoper en schoner en je kan gewoon een buis onder druk zetten en motor uit, en een pneumatische bedient 4/5 ventiel boven op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat het idee van een motertje op de sloop halen van een elesctrisch autoraam al voorbij is gekomen. Kost niks en kan opzicht redelijk wat gewicht drukken. Werk op 12v, schakelaartje erbij kopen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:45:
Neem aan dat het idee van een motertje op de sloop halen van een elesctrisch autoraam al voorbij is gekomen. Kost niks en kan opzicht redelijk wat gewicht drukken. Werk op 12v, schakelaartje erbij kopen en klaar :)
Pfff al zo F%$#@ vaak...... :O

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ook ik gaat aan de gang hiermee, alleen met een 27" lcd tv aan het voeteneind van m'n bed. Ik gebruik een combinatie met schaarinrichting met draaid met langspoed en/of contragewicht

eerst de tv aanschaffen binnen een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik ben mn werkdagen nog steeds aan het slijten, door kladjes te maken met schetsen, maar ik kom er nog niet uit.

hoe kan ik horizontaal mijn tft scherm over 2 geleiders laten schuiven.

het moet max. 1 meter kunnen verschuiven...
ik wil toch echt met de bouwvak aan het knutselen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
wat je zou kunnen doen is de aanschaf van een lcd letten op de montagesystemen. er zijn bij mijn weten een aantal montagesystemen waarbij je een scherm met wat schroeven aan een muur kunt hangen. in plaats van een muur neem je een plaatje hout, die je met een aantal glijders over de twee stangen kunt laten gaan. Het enige punt is dan nog je aandrijving, maar die zal naar mijn idee niet heel sterk hoeven zijn, het is maximaal 4 kilo die je voortschuift. enige probleem waar je tegenaan zou kunnen lopen is de overbrenging, er zijn verschillende manieren met allemaal voor en nadelen.

ketting/band: volledige cirkel nodig, dus een tandwiel aan zowel de computer zijde, als aan de andere kant. mogelijk kans op smeer en viezigheid aan je bureau
pneumatiek: relatief duur, geluidsoverlast, maar geen lelijke ketting over je bureau gespannen.

wat ook kan: gewoon met de hand, gaat sneller, en je zit toch al aan je bureau als je je pc aanzet: geen geluidsoverlast, kans op mankementen is minder, etc etc. (echter, je bent een tweaker of niet he? 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
  • Laatst online: 15-03 21:35
HyperTrophy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:00:
hoe kan ik horizontaal mijn tft scherm over 2 geleiders laten schuiven.
vertikaal misschien :?

[ Voor 1% gewijzigd door SilentWings op 30-06-2007 22:10 . Reden: oeps, niet alles goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken ;) ) dat hij zn monitor horizontaal wil laten uitschuiven. En ja, dat is dus anders als wat de meesten willen :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ik zag pas op mijn werk bureau's van Ahrend die via knopjes omhoog en omlaag kunnen, en dat vrijwel geruisloos.
Het meganisme zit in de 2 poten van dat bureau, en zou heel goed bruikbaar zijn voor tft-lift doeleinden :D
Ik heb zelf al zitten zoeken naar prijzen enzo, maar die zijn niet echt te vinden helaas :(

de fabrikant van het liftsysteem is "logicdata" uit oostenrijk >> http://www.logicdata.at/
ik heb hun gemailt voor nederlandse verkopers, maar heb geen reacktie gehad. :(

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
brinkdinges schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:29:
[...]

Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken ;) ) dat hij zn monitor horizontaal wil laten uitschuiven. En ja, dat is dus anders als wat de meesten willen :P
je slaat de spreekwoordelijke spijker op z'n kop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ik wil de pret niet bederven maar is het niet makkelijker om het scherm in het tafelblad te verwerken?

Dus dat je een vierkante uitsparing maakt daar schanieren aan bevestigd. Vervolgens monteer je het scherm aan de onderkant en klap je het geheel dicht. Waneer je het scherm wilt zien klap je het geheel omhoog en kun je genieten van je scherm.

Dit is mischien niet de meest mooie oplossing maar het lijkt me makkelijker dan alle ideenen die ik hier zie rondvliegen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Dat ligt helemaal aan hoe goed je bent met knutselen/hoeveel ruimte je op welke manier hebt. In mijn bureau is het bijvoorbeeld zo goed als onmogelijk om zoiets te doen omdat er dwarsbalken en poten onder zitten, dus is het verticale-uitschuiven praktisch de enige mogelijkheid.

En er is natuurlijk de gadget-factor: hoe krijg je jouw idee met een elektromotortje een beetje geruisloos en vloeiend openklappend? Uiteraard kun je het handmatig doen maar dan is de hele coolheidsfactor weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
  • Laatst online: 15-03 21:35
@HyperTrophy

Bureaulade geleiders? Is dat geen idee?
Zijn volgens mij al voorbij gekomen in dit topic.

Aandrijving met draadeind, of katrollen, wat je zelf leuk/haalbaar lijkt.
Heb je eigenlijk al een moter ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mentox schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:12:
Ik wil de pret niet bederven maar is het niet makkelijker om het scherm in het tafelblad te verwerken?

Dus dat je een vierkante uitsparing maakt daar schanieren aan bevestigd. Vervolgens monteer je het scherm aan de onderkant en klap je het geheel dicht. Waneer je het scherm wilt zien klap je het geheel omhoog en kun je genieten van je scherm.

Dit is mischien niet de meest mooie oplossing maar het lijkt me makkelijker dan alle ideenen die ik hier zie rondvliegen.
dit lijkt me zeker, geen verkeerde oplossing, zal het eens gaan uitdenken

zit je natuurlijk wel met het zekeren/vastzetten van het scherm in gesloten, als in open positie.
en even kijken hoe de constructie van het buroblad in orde blijft

bureaugeleiders gaat in deze situatie niet op ivm de dimensies en dergelijke.

mocht het schuifsysteem iets worden, dan wordt het zeker een +12v electromotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:54

DropjesLover

Dit dus ->

hmm, ik denk dat het bouwen hiervan niet echt de moeilijkheid is, maar de aansturing. met name als je het elektrisch wil doen, dan moet je ook een schakeling maken met sensoren om de uiterste en minimale stand door te geven, welke dan zowel de strook uitschakelen als het omkeren verzorgen.
ik wil nog een gordijn voor een dakkoepeltje dat ik heb aansturen, de rails heb ik al, de stof ook, maar dan rest nog de vraag van:
welke eindschakelaartjes
welk motortje
welk schakelaartje
hoe schakel je het geheel?

ik zat te denken aan 2 eindschakelaartjes, 1 knopje (indrukken = open/dichtgaan, afhankelijk van de stand) en een motortje
dan het geheel zo aansluiten dat zodra ie een uiterste stand bereikt de eindschakelaar zowel de stroom omdraait (= andere kant op bewegen) als de stroom uitschakelt. de drukknop bedient ook de stroom.
dus 1 relais dat de stroom omkeert en 1 relais wat de stroom in/uit schakelt, met zowel een eindschakelaar als een knopje...

wie weet hier een aansluitschema voor, met eventuele onderdelen? het makkelijkst is het geheel op 12V te laten lopen, maar de andere onderdelen moeten tegen een bepaalde stroom kunnen, welke weer afhankelijk is van de belasting, welke niet echt in te schatten is (wrijving, eigengewicht) en dus het vermogen dat op het circuit komt te staan, dat gelijk is aan het vermogen dat het motortje nodig heeft/trekt.
nu is dit voor mijn gordijntje gering, maar een dergelijke aansturing heb je ook nodig eigenlijk alles wat in een vlak beweegt (tv's/beeldschermen uit kastjes/rolluiken/garagedeuren)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 12:50

T1psY

Dumo-Technics

misschien een molex van je pc naar buitenbrengen en dan met behulp van een relais de aansturing van de motor maken --> pc aan, motor naar boven. Bij het uitschakelen van de pc kan je misschien met behulp van een tijdrelais maken dat de motor nog draait om naar beneden te gaan...

je relais kan je met het 2e contact (uit contact) naar beneden laten gaan als je een DC motor hebt... polariteit omwisselen

[ Voor 18% gewijzigd door T1psY op 06-07-2007 12:22 ]

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Laatst online: 07-09 13:37
SilentWings schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:56:
@HyperTrophy

Bureaulade geleiders? Is dat geen idee?
Zijn volgens mij al voorbij gekomen in dit topic.

Aandrijving met draadeind, of katrollen, wat je zelf leuk/haalbaar lijkt.
Heb je eigenlijk al een moter ofzoiets?
Heb hier een tijdje over na zitten denken, als dit zou werken, scheelt dit aanzienlijk in de kosten. Ik zit namelijk al een hele tijd met 19" geleiderails van een server.
Alleen ben tot de conclusie gekomen dat ladegeleiders niet gaan werken, omdat hun constuctie alleen bedoelt is voor horizontale werking, en geen verticale geleiding, denk maar aan het inhangen van je lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Doh... Gamma en andere bouwmarkten hebben genoeg assorti aan metalen geleiders. Omdat ze van kogellagers voorzien zijn, schuift dat zowel horizontaal (dragend vermogen) als verticaal (ingesloten geleiders) goed. Je moet niet voor kunststof geleiders gaan, dat geeft groot weerstand.
En dat ook nog in verschillende sterktes. Zoek maar uit :)

De constructie lijkt veel op servergeleiders, en ook nog goedkoper!

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 10-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even op de volgende website kijken en niet gaan doe-het-zelven. KNIP spam
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zelf maken is duurder en het eindresultaat is veelal niet bevredigend.

Heb zelf de uitvoering tot 42 inch en dit werkt super.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
hebbie een filmpje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor de prijs hoef je hiet niet te laten zeg je ... op hun site zie ik echter nergens prijzen. Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

dat wou ik ook net posten, vanuit de dump van geenstijl zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ja en dan? dan heb je heel wat spulletjes van hun nodig, en dan ben je al 300 euro verder...

zal toch iets met elektromotor worden, gezien de prijs, comfort qua geluid, en de manier hoe je er aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al meer dan 2 jaar een topic en nog niemand die het voor mekaar heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
niemand is zo gek om redelijk veel geld te gaan besteden aan het omhoog laten gaan van een beeldscherm.. Al kan ik me voorstellen dat het best makkelijk is met een laptop-scherm :+

Maar als iemand zich nog geroepen voelt om iets te doen, laat het hier wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
al meer dan 2 jaar een topic en nog niemand die het voor mekaar heeft :D
idd beetje jammer,

maar het eist ook gewoon veel

- zo stil mogelijk
- zo goedkoop mogelijk
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan
- mooie afwerking
- aansturing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

HyperTrophy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:01:
[...]

idd beetje jammer,

maar het eist ook gewoon veel

- zo stil mogelijk
- zo goedkoop mogelijk
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan
- mooie afwerking
- aansturing!
Heb de oplossing.

- zo stil mogelijk (spierkracht)
- zo goedkoop mogelijk (spierkracht)
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan (geen)
- mooie afwerking (geen=mooist)
- aansturing! (brains)

idd een erg moeilijke opgave

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hey, je bent een Tweaker, of je bent het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt het toch het beste dat je een DVD/CD rom namaakt, gaat wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:19:
Ik zou even op de volgende website kijken en niet gaan doe-het-zelven. www.gafe.nl
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zelf maken is duurder en het eindresultaat is veelal niet bevredigend.

Heb zelf de uitvoering tot 42 inch en dit werkt super.
Hmm dat je het voor de prijs niet hoeft te laten vind ik wat overdreven. Moet zeggen dat ik ze namelijk niet goedkoop vind:

Type/prijs

A. 975,00

B. 799,00/999,00 (resp. tot 32 en 42 inch)

C. 295,00 / 395,00 (resp. tot 30 en 42 inch)

Type C is nog wel relatief interessant maar echt goedkoop kan ik het niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Kunnen ze geen versie tot 22" maken? :+
En dan voor 50 euro ofzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik ga binnenkort een type C halen.
heel goedkoop is het idd niet, maar het is wel een perfecte oplossing, met draadremote en wireless.

Als ik het huis heb, dan gaat er een tv aan hangen die wegzakt in het meubel. :)

Type C kan 120 kilo dragen dacht ik, ruim genoeg zou ik zeggen ;)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Laatst online: 07-09 13:37
Als er nou iemand eentje neemt, evt met sponsoring, en deze dan openmaakt, en kijkt hoe hij technisch werkt en in elkaar zit ?

Dan kan de rest hun versie maken gebaseerd op bewezen techniek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
En dan natuurlijk de miniatuur versie? :+

@van de waal: You take picture? (lees met bijbehorende japanse accent :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:24:
[...]

Type C is nog wel relatief interessant maar echt goedkoop kan ik het niet noemen...
Type C is zeker wel goed te doen hoor. Ga maar na wat het e.e.a. moet kosten. RF zender/ontvanger unit, VESA beugel, geleiding, transformator, Motor, plaatwerk en ga zo nog maar even door,.

Eeen goede TV lift maak je niet zomaar zelf hoor. Dat wordt veel te lichtzinnig over gedacht door de meesten.

Ik heb zelf al zoveel calculaties gemaakt en je komt er echt niet mee uit.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste