vertikaal misschienHyperTrophy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:00:
hoe kan ik horizontaal mijn tft scherm over 2 geleiders laten schuiven.
[ Voor 1% gewijzigd door SilentWings op 30-06-2007 22:10 . Reden: oeps, niet alles goed gelezen ]
vertikaal misschienHyperTrophy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:00:
hoe kan ik horizontaal mijn tft scherm over 2 geleiders laten schuiven.
[ Voor 1% gewijzigd door SilentWings op 30-06-2007 22:10 . Reden: oeps, niet alles goed gelezen ]
Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken
Casemod: Cubeleon
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
je slaat de spreekwoordelijke spijker op z'n kop inderdaad.brinkdinges schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:29:
[...]
Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken) dat hij zn monitor horizontaal wil laten uitschuiven. En ja, dat is dus anders als wat de meesten willen
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
dit lijkt me zeker, geen verkeerde oplossing, zal het eens gaan uitdenkenMentox schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:12:
Ik wil de pret niet bederven maar is het niet makkelijker om het scherm in het tafelblad te verwerken?
Dus dat je een vierkante uitsparing maakt daar schanieren aan bevestigd. Vervolgens monteer je het scherm aan de onderkant en klap je het geheel dicht. Waneer je het scherm wilt zien klap je het geheel omhoog en kun je genieten van je scherm.
Dit is mischien niet de meest mooie oplossing maar het lijkt me makkelijker dan alle ideenen die ik hier zie rondvliegen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
[ Voor 18% gewijzigd door T1psY op 06-07-2007 12:22 ]
http://www.dumo-technics.com
Heb hier een tijdje over na zitten denken, als dit zou werken, scheelt dit aanzienlijk in de kosten. Ik zit namelijk al een hele tijd met 19" geleiderails van een server.SilentWings schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:56:
@HyperTrophy
Bureaulade geleiders? Is dat geen idee?
Zijn volgens mij al voorbij gekomen in dit topic.
Aandrijving met draadeind, of katrollen, wat je zelf leuk/haalbaar lijkt.
Heb je eigenlijk al een moter ofzoiets?
[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 10-07-2007 12:49 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2007 00:29 ]
Verwijderd
Geen filmpje maar wel PDF:
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
idd beetje jammer,Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
al meer dan 2 jaar een topic en nog niemand die het voor mekaar heeft
Heb de oplossing.HyperTrophy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:01:
[...]
idd beetje jammer,
maar het eist ook gewoon veel
- zo stil mogelijk
- zo goedkoop mogelijk
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan
- mooie afwerking
- aansturing!
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Hmm dat je het voor de prijs niet hoeft te laten vind ik wat overdreven. Moet zeggen dat ik ze namelijk niet goedkoop vind:Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:19:
Ik zou even op de volgende website kijken en niet gaan doe-het-zelven. www.gafe.nl
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zelf maken is duurder en het eindresultaat is veelal niet bevredigend.
Heb zelf de uitvoering tot 42 inch en dit werkt super.
Verwijderd
Type C is zeker wel goed te doen hoor. Ga maar na wat het e.e.a. moet kosten. RF zender/ontvanger unit, VESA beugel, geleiding, transformator, Motor, plaatwerk en ga zo nog maar even door,.kingrichard47 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:24:
[...]
Type C is nog wel relatief interessant maar echt goedkoop kan ik het niet noemen...
gewoon ff mailen, adres vind je wel op http://www.gafe.nl/S1W schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:05:
Ik wil ook wel zo'n type C... Iemand een link naar een bestelformulier ofzo?
Vraag me trouwens af of je die lift kan vastmaken op de grond of dat je hem achter een meubel kan schroeven, ik wil namelijk m'n LCD achter een dressoir zetten en dus niet erin.
[ Voor 7% gewijzigd door Bozozo op 30-07-2007 00:06 ]
Inderdaad, op 11 juli ingeschreven. En op zijn vragen in het topic geeft hij al geen antwoord. Dat voorspeld niet veel goeds vor het zaken doen met zo iemand.Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:05:
Jullie zijn je er wel van bewust dat gebruiker 'van de waal' met 99,9% waarschijnlijkheid de eigenaar is van het bedrijf dat hij adviseert (zie: http://www.gafe.nl/index.php?page=10&sub=24&lang=1)? En dat hij zich speciaal heeft geregistreerd om hier zijn product te vermelden?
Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij dat een risico vindt maar hou het iig in de gaten
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2007 00:27 . Reden: spam ]
Verwijderd
Verwijderd
Het tweakers aspect zit hem m.i. dan nog in het construeren van het meubel waarin het systeem gebouwd dient te worden.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:20:
En waar zit het tweakers-aspect dan nog? Natuurlijk is zo'n lift-systeem kopen veel eenvoudiger en goedkoper. Een PC-kast kopen (al dan niet met lampjes ed) is ook veel goedkoper dan er zelf eentje bouwen (en dan heb ik het nog niet eens over de werktijd!) of zelfs modden. Maar dan is de fun er natuurlijk ook meteen af
[ Voor 62% gewijzigd door battler op 30-07-2007 16:31 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Is op beide manieren mogelijk, in een normale situatie wordt hij tegen een achterwand geplaatst maar om de mogelijkheden te vergroten heb ik een voetplaat ontwikkeld waarmee het ook mogelijk is om het apparaat aande vloer te verankeren.S1W schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:05:
Ik wil ook wel zo'n type C... Iemand een link naar een bestelformulier ofzo?
Vraag me trouwens af of je die lift kan vastmaken op de grond of dat je hem achter een meubel kan schroeven, ik wil namelijk m'n LCD achter een dressoir zetten en dus niet erin.
Mooi! zit die voetplaat standaard bij het geleverde produkt?Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:41:
[...]
Is op beide manieren mogelijk, in een normale situatie wordt hij tegen een achterwand geplaatst maar om de mogelijkheden te vergroten heb ik een voetplaat ontwikkeld waarmee het ook mogelijk is om het apparaat aande vloer te verankeren.
Verwijderd
Nee deze moet er als optie bij besteld worden. Dit omdat het systeem in 95% van de gevallen via de reguliere montagepunten bevestigd wordt.S1W schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:38:
[...]
Mooi! zit die voetplaat standaard bij het geleverde produkt?
Verwijderd
€ 395,00 EXCLUSIEF BTWHyperTrophy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:11:
kostenplaatje voor type c?
Ik denk dat hij zo'n prijs niet wilt betalen
Verwijderd
Misschien als je 1000 stuks tegelijk maakt wel ja...MYST schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:01:
[...]
Ik denk dat hij zo'n prijs niet wilt betalen
En ik kan hem daarin geen ongelijk geven, moet veel goedkoper kunnen..
Specs: http://specs.tweak.to/14067
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 10-11-2007 17:15 ]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Verwijderd
Pics?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Heb ik pas ook gemaakt bij me thuis maar dan voor me LCD in de slaapkamer.
Werkt perfect
A.u.b de pics en specs posten, ik denk dat je er in dit topic heel wat mensen blij mee kunt maken.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Heb ik pas ook gemaakt bij me thuis maar dan voor me LCD in de slaapkamer.
Werkt perfect
[ Voor 20% gewijzigd door GeniusJennis op 29-12-2007 17:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ok ik zal begin jan. ( 1e week ) even wat pics maken en dan haal ik de kast die ik er omheen heb wel even uit elkaar zodat jullie alles goed kunnen zien.
SweetVerwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:24:
[...]
Ok ik zal begin jan. ( 1e week ) even wat pics maken en dan haal ik de kast die ik er omheen heb wel even uit elkaar zodat jullie alles goed kunnen zien.
...
Maar specs komen dus snel + pics en als ik in een goede bui ben kan ik wel een soort handleiding maken of iets in die trend
[ Voor 26% gewijzigd door GeniusJennis op 01-01-2008 18:34 ]
madzib
Wisselt dat achterste wiel nou van grootte? Hoe ga je dat doen?Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:39:
Hey, ik wil jullie allereerst bedanken voor jullie ideeën die mij gelopen hebben het volgende idee te creëren;
Ik denk dat dit het moet doen;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nodig;
2 Katrolletjes.
1 Oogje (één katrol mogelijk te vervangen door een extra oogje)
MDF hout.
Schroeven.
4 Wielen.
1 Motortje (mogelijk een DVD/CD Drive)
Animation;
[afbeelding]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Verwijderd
volgens mij kun je beter een actuator nemen. een compressor maakt veel lawaai en zelf een cilinder maken is nogal moeilijk.vraagjez schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:35:
zoals al eerder gezecht is kun je een voorbeeld van een goede luchtpomp in een technisch lego doos zien.
het principe daarvan is dat er een in/uitvoer bijzit waardoor je lucht kunt pompen en weglaten lopen waardoor de pomp weer omlaag gaat.
mijn tip zou dus zijn: een ronde aluminium buis pakken en een rond stuk hout of iets anders dat precies in de buis past maar geen lucht langs kan doormiddel van een rubbertje langs het hout bijvoorbeeld.
als je op die ronde schijf dan een staaf zet komt die erboven uit als er lucht word bijgepompt wat dus zou kunnen betekenen dat je daar je tft aan bevestigt.
je moet alleen dan ook een pomp hebben die de lucht weer wegzuigt zodat de het tft scherm weer daald.
dit zou je kunnen doen doormiddel van een luchtbed pompmeestal kunnen die een luchtbed oppompen en leeg laten lopen. (ze maken alleen wel veel herrie en ik weet niet of ze sterk genoeg zijn)
Nou nee... In de eerste pic. heb ik dat wiel gewoon te klein gemaaktc0ne schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
[...]
Wisselt dat achterste wiel nou van grootte? Hoe ga je dat doen?
Ik bedoel in de animatie? Of is dat pic1 en pic2?Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:55:
[...]
Nou nee... In de eerste pic. heb ik dat wiel gewoon te klein gemaaktDit heb ik vervolgens verholpen en verwerkt in de 2de pic. Maar niet in de eerste
![]()
Dus dat wiel moet zo groot zijn als op de 2de pic staat.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Kun je niet beter kleine geleiderolletjes monteren die op een vaste plaats tegen de zijpanelen aan gemonteerd zitten, zo ver mogelijk bovenin? Nu wordt het een beetje wiebelig op het moment dat de monitor rechtop staat, doordat de afstand tussen de voorste geleiderolletjes en de achterste geleiderollen erg klein wordt.Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:55:
Dus dat wiel moet zo groot zijn als op de 2de pic staat.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Klosje of metalen strip met 2 geleiderolletjes, Draaibaar rondom een bout in het midden, gemonteerd tegen zijpaneel. _______ | ___ | \ |/ . \| \ |\___/| | | | \|/ | | v | Ø | /\ | | / \ | ___ | \ |/ . \| \ |\___/| |_____| De plank past precies tussen de geleiderolletjes. _______ | ___ | |/ . \| |\___/| --------------------------------------------- --------------------------------------------- | ___ | |/ . \| |\___/| |_____| |
[ Voor 43% gewijzigd door benoni op 23-02-2008 15:13 ]
Verwijderd
Dat moet toch wel goed gaan als je voor het vaste punt het kruispunt van de schaar neemt, en dus de lineaire motor vrij ophangt aan de 'uiteinden' van de schaar? Het geheel kun je monteren op een uitschuifrails met kogellagers, en als dat wat te wiebelig is zet je er links en rechts een railsje bij.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:58:
In dit geval is er 1 vast punt en verschuift de andere alleen.. de schaar loopt hierdoor scheef.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| _______________________________ \_____________________________/ | o | | /|\ | <- ophangframe op uitschuifrails |__/_|_\__| / | \ / | \ / | \ / | \ \ | / \ | / _ __________\___|___/__________ ________________________ _\ __________\__|__/__________ /________________________ \ | / \|/ |o| <- middelpunt schaar gefixeerd /|\ /|||\ / ||| \ / ||| \ /o=/////|o|/////===== <- lineaire motor / ||| \ horizontaal in ||| de kast ||| ||| ||| | | | | | | | | | | | | <- vaste deel van uitschuifrails | | | | _______________|_|______________________________________ ________________________________________________________ |
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| _______________________________ \_____________________________/ | || || | | || || | | || || | | || || | | || || | |____||___________||____| ||=====o=====|| .. / \ .. || / \ || || / \ || || o o || || \ / || || \ / || || \ / || _ _______||=====o=====||_______ ________________________ _\ ______.. / \ ..______ /________________________ || / \ || || / \ || || o o || || \ / || || \ / || || \ / || ||=====o=====|| .. / \ .. || / \ || || / \ || || o=/////|o|/////===== <- lineaire motor || \ / || horizontaal in || \ / || de kast || \ / || ||=====o=====|| ________________________________________________________ ________________________________________________________ |
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Rincewind op 10-09-2008 15:26 ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
Lenovo Thinkpad Yoga X380
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Mystery02 op 28-03-2009 18:50 ]
Verwijderd
Goede tip!! Bedankt! Ik ga ergens eind september verhuizen en ik zit er aan te denken om zoiets toe te passen. Die liftjes op de site zijn niet zo duur en aangezien mijn handen kapot maken wat mijn ogen zien, is het beter voor mij om iets kant-en-klaar te kopen...Mister I schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:16:
Even een schopje.
Ik heb hier ook een aantal maanden naar zitten kijken, maar nooit echt een goede oplossing gevonden.
Gisteren ben ik weer eens gaan kijken en ben op onderstaande site uitgekomen
http://www.screentech.nl
Iemand hier al ervaringen mee? Want het ziet er uit als een goed en goedkoop systeem. Ik denk niet dat als je het zelf bouwt het veel goedkoper kan doen?
[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 14-07-2009 12:17 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Om de een of andere reden denk ik dat jij het hele topic nog niet gelezen hebtskinlee78 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:16:
Ik zag de toppic en dacht toch even reageren.
Waar ik aan dacht was dat je misschien wel gebruik moet maken van katrollen.
Kijk maar eens naar een grootzeil van een zeilboot.
Als je de hefdraad meerdere keren door 2 katrollen (boven en onder) laat lopen, dan wordt de benodigde kracht stukken minder om een gewicht op te heffen.
Check de link maar even, misschien maakt het dat wat duidelijker dan mijn eigen wartaal ;-)
http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 20:55 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq