[cm] tft vanuit bureau omhoog

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 62.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-03 21:35
HyperTrophy schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:00:
hoe kan ik horizontaal mijn tft scherm over 2 geleiders laten schuiven.
vertikaal misschien :?

[ Voor 1% gewijzigd door SilentWings op 30-06-2007 22:10 . Reden: oeps, niet alles goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken ;) ) dat hij zn monitor horizontaal wil laten uitschuiven. En ja, dat is dus anders als wat de meesten willen :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

Ik zag pas op mijn werk bureau's van Ahrend die via knopjes omhoog en omlaag kunnen, en dat vrijwel geruisloos.
Het meganisme zit in de 2 poten van dat bureau, en zou heel goed bruikbaar zijn voor tft-lift doeleinden :D
Ik heb zelf al zitten zoeken naar prijzen enzo, maar die zijn niet echt te vinden helaas :(

de fabrikant van het liftsysteem is "logicdata" uit oostenrijk >> http://www.logicdata.at/
ik heb hun gemailt voor nederlandse verkopers, maar heb geen reacktie gehad. :(

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
brinkdinges schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:29:
[...]

Neeh, eerder in dit topic heeft hij gepost (tenminste ik neem aan dat hij dat was, heb het niet nagekeken ;) ) dat hij zn monitor horizontaal wil laten uitschuiven. En ja, dat is dus anders als wat de meesten willen :P
je slaat de spreekwoordelijke spijker op z'n kop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Ik wil de pret niet bederven maar is het niet makkelijker om het scherm in het tafelblad te verwerken?

Dus dat je een vierkante uitsparing maakt daar schanieren aan bevestigd. Vervolgens monteer je het scherm aan de onderkant en klap je het geheel dicht. Waneer je het scherm wilt zien klap je het geheel omhoog en kun je genieten van je scherm.

Dit is mischien niet de meest mooie oplossing maar het lijkt me makkelijker dan alle ideenen die ik hier zie rondvliegen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Dat ligt helemaal aan hoe goed je bent met knutselen/hoeveel ruimte je op welke manier hebt. In mijn bureau is het bijvoorbeeld zo goed als onmogelijk om zoiets te doen omdat er dwarsbalken en poten onder zitten, dus is het verticale-uitschuiven praktisch de enige mogelijkheid.

En er is natuurlijk de gadget-factor: hoe krijg je jouw idee met een elektromotortje een beetje geruisloos en vloeiend openklappend? Uiteraard kun je het handmatig doen maar dan is de hele coolheidsfactor weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentWings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-03 21:35
@HyperTrophy

Bureaulade geleiders? Is dat geen idee?
Zijn volgens mij al voorbij gekomen in dit topic.

Aandrijving met draadeind, of katrollen, wat je zelf leuk/haalbaar lijkt.
Heb je eigenlijk al een moter ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mentox schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:12:
Ik wil de pret niet bederven maar is het niet makkelijker om het scherm in het tafelblad te verwerken?

Dus dat je een vierkante uitsparing maakt daar schanieren aan bevestigd. Vervolgens monteer je het scherm aan de onderkant en klap je het geheel dicht. Waneer je het scherm wilt zien klap je het geheel omhoog en kun je genieten van je scherm.

Dit is mischien niet de meest mooie oplossing maar het lijkt me makkelijker dan alle ideenen die ik hier zie rondvliegen.
dit lijkt me zeker, geen verkeerde oplossing, zal het eens gaan uitdenken

zit je natuurlijk wel met het zekeren/vastzetten van het scherm in gesloten, als in open positie.
en even kijken hoe de constructie van het buroblad in orde blijft

bureaugeleiders gaat in deze situatie niet op ivm de dimensies en dergelijke.

mocht het schuifsysteem iets worden, dan wordt het zeker een +12v electromotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 22:54

DropjesLover

Dit dus ->

hmm, ik denk dat het bouwen hiervan niet echt de moeilijkheid is, maar de aansturing. met name als je het elektrisch wil doen, dan moet je ook een schakeling maken met sensoren om de uiterste en minimale stand door te geven, welke dan zowel de strook uitschakelen als het omkeren verzorgen.
ik wil nog een gordijn voor een dakkoepeltje dat ik heb aansturen, de rails heb ik al, de stof ook, maar dan rest nog de vraag van:
welke eindschakelaartjes
welk motortje
welk schakelaartje
hoe schakel je het geheel?

ik zat te denken aan 2 eindschakelaartjes, 1 knopje (indrukken = open/dichtgaan, afhankelijk van de stand) en een motortje
dan het geheel zo aansluiten dat zodra ie een uiterste stand bereikt de eindschakelaar zowel de stroom omdraait (= andere kant op bewegen) als de stroom uitschakelt. de drukknop bedient ook de stroom.
dus 1 relais dat de stroom omkeert en 1 relais wat de stroom in/uit schakelt, met zowel een eindschakelaar als een knopje...

wie weet hier een aansluitschema voor, met eventuele onderdelen? het makkelijkst is het geheel op 12V te laten lopen, maar de andere onderdelen moeten tegen een bepaalde stroom kunnen, welke weer afhankelijk is van de belasting, welke niet echt in te schatten is (wrijving, eigengewicht) en dus het vermogen dat op het circuit komt te staan, dat gelijk is aan het vermogen dat het motortje nodig heeft/trekt.
nu is dit voor mijn gordijntje gering, maar een dergelijke aansturing heb je ook nodig eigenlijk alles wat in een vlak beweegt (tv's/beeldschermen uit kastjes/rolluiken/garagedeuren)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 12:50

T1psY

Dumo-Technics

misschien een molex van je pc naar buitenbrengen en dan met behulp van een relais de aansturing van de motor maken --> pc aan, motor naar boven. Bij het uitschakelen van de pc kan je misschien met behulp van een tijdrelais maken dat de motor nog draait om naar beneden te gaan...

je relais kan je met het 2e contact (uit contact) naar beneden laten gaan als je een DC motor hebt... polariteit omwisselen

[ Voor 18% gewijzigd door T1psY op 06-07-2007 12:22 ]

http://www.dumo-technics.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
SilentWings schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:56:
@HyperTrophy

Bureaulade geleiders? Is dat geen idee?
Zijn volgens mij al voorbij gekomen in dit topic.

Aandrijving met draadeind, of katrollen, wat je zelf leuk/haalbaar lijkt.
Heb je eigenlijk al een moter ofzoiets?
Heb hier een tijdje over na zitten denken, als dit zou werken, scheelt dit aanzienlijk in de kosten. Ik zit namelijk al een hele tijd met 19" geleiderails van een server.
Alleen ben tot de conclusie gekomen dat ladegeleiders niet gaan werken, omdat hun constuctie alleen bedoelt is voor horizontale werking, en geen verticale geleiding, denk maar aan het inhangen van je lades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Doh... Gamma en andere bouwmarkten hebben genoeg assorti aan metalen geleiders. Omdat ze van kogellagers voorzien zijn, schuift dat zowel horizontaal (dragend vermogen) als verticaal (ingesloten geleiders) goed. Je moet niet voor kunststof geleiders gaan, dat geeft groot weerstand.
En dat ook nog in verschillende sterktes. Zoek maar uit :)

De constructie lijkt veel op servergeleiders, en ook nog goedkoper!

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 10-07-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even op de volgende website kijken en niet gaan doe-het-zelven. KNIP spam
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zelf maken is duurder en het eindresultaat is veelal niet bevredigend.

Heb zelf de uitvoering tot 42 inch en dit werkt super.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
hebbie een filmpje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor de prijs hoef je hiet niet te laten zeg je ... op hun site zie ik echter nergens prijzen. Wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

dat wou ik ook net posten, vanuit de dump van geenstijl zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ja en dan? dan heb je heel wat spulletjes van hun nodig, en dan ben je al 300 euro verder...

zal toch iets met elektromotor worden, gezien de prijs, comfort qua geluid, en de manier hoe je er aan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al meer dan 2 jaar een topic en nog niemand die het voor mekaar heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
niemand is zo gek om redelijk veel geld te gaan besteden aan het omhoog laten gaan van een beeldscherm.. Al kan ik me voorstellen dat het best makkelijk is met een laptop-scherm :+

Maar als iemand zich nog geroepen voelt om iets te doen, laat het hier wel zien ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:30:
al meer dan 2 jaar een topic en nog niemand die het voor mekaar heeft :D
idd beetje jammer,

maar het eist ook gewoon veel

- zo stil mogelijk
- zo goedkoop mogelijk
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan
- mooie afwerking
- aansturing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59

Twazerty

AVCHDCoder developer

HyperTrophy schreef op maandag 16 juli 2007 @ 01:01:
[...]

idd beetje jammer,

maar het eist ook gewoon veel

- zo stil mogelijk
- zo goedkoop mogelijk
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan
- mooie afwerking
- aansturing!
Heb de oplossing.

- zo stil mogelijk (spierkracht)
- zo goedkoop mogelijk (spierkracht)
- eenvoud van materialen, en de herkomst ervan (geen)
- mooie afwerking (geen=mooist)
- aansturing! (brains)

idd een erg moeilijke opgave

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hey, je bent een Tweaker, of je bent het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt het toch het beste dat je een DVD/CD rom namaakt, gaat wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:19:
Ik zou even op de volgende website kijken en niet gaan doe-het-zelven. www.gafe.nl
Voor de prijs hoef je het niet te laten, zelf maken is duurder en het eindresultaat is veelal niet bevredigend.

Heb zelf de uitvoering tot 42 inch en dit werkt super.
Hmm dat je het voor de prijs niet hoeft te laten vind ik wat overdreven. Moet zeggen dat ik ze namelijk niet goedkoop vind:

Type/prijs

A. 975,00

B. 799,00/999,00 (resp. tot 32 en 42 inch)

C. 295,00 / 395,00 (resp. tot 30 en 42 inch)

Type C is nog wel relatief interessant maar echt goedkoop kan ik het niet noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
Kunnen ze geen versie tot 22" maken? :+
En dan voor 50 euro ofzo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus

Tinus

shit happens

ik ga binnenkort een type C halen.
heel goedkoop is het idd niet, maar het is wel een perfecte oplossing, met draadremote en wireless.

Als ik het huis heb, dan gaat er een tv aan hangen die wegzakt in het meubel. :)

Type C kan 120 kilo dragen dacht ik, ruim genoeg zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Als er nou iemand eentje neemt, evt met sponsoring, en deze dan openmaakt, en kijkt hoe hij technisch werkt en in elkaar zit ?

Dan kan de rest hun versie maken gebaseerd op bewezen techniek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Niet online
En dan natuurlijk de miniatuur versie? :+

@van de waal: You take picture? (lees met bijbehorende japanse accent :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:24:
[...]

Type C is nog wel relatief interessant maar echt goedkoop kan ik het niet noemen...
Type C is zeker wel goed te doen hoor. Ga maar na wat het e.e.a. moet kosten. RF zender/ontvanger unit, VESA beugel, geleiding, transformator, Motor, plaatwerk en ga zo nog maar even door,.

Eeen goede TV lift maak je niet zomaar zelf hoor. Dat wordt veel te lichtzinnig over gedacht door de meesten.

Ik heb zelf al zoveel calculaties gemaakt en je komt er echt niet mee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

Ik wil ook wel zo'n type C... Iemand een link naar een bestelformulier ofzo?

Vraag me trouwens af of je die lift kan vastmaken op de grond of dat je hem achter een meubel kan schroeven, ik wil namelijk m'n LCD achter een dressoir zetten en dus niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus

Tinus

shit happens

S1W schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:05:

Vraag me trouwens af of je die lift kan vastmaken op de grond of dat je hem achter een meubel kan schroeven, ik wil namelijk m'n LCD achter een dressoir zetten en dus niet erin.
gewoon ff mailen, adres vind je wel op http://www.gafe.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Jullie zijn je er wel van bewust dat gebruiker 'van de waal' met 99,9% waarschijnlijkheid de eigenaar is van het bedrijf dat hij adviseert (zie: http://www.gafe.nl/index.php?page=10&sub=24&lang=1)? En dat hij zich speciaal heeft geregistreerd om hier zijn product te vermelden?

Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij dat een risico vindt maar hou het iig in de gaten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bozozo op 30-07-2007 00:06 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Bozozo schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:05:
Jullie zijn je er wel van bewust dat gebruiker 'van de waal' met 99,9% waarschijnlijkheid de eigenaar is van het bedrijf dat hij adviseert (zie: http://www.gafe.nl/index.php?page=10&sub=24&lang=1)? En dat hij zich speciaal heeft geregistreerd om hier zijn product te vermelden?

Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij dat een risico vindt maar hou het iig in de gaten :)
Inderdaad, op 11 juli ingeschreven. En op zijn vragen in het topic geeft hij al geen antwoord. Dat voorspeld niet veel goeds vor het zaken doen met zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Hm in dit geval vind ik Silvino ook verdacht, geregistreerd op 24 juli en slechts 1 bericht op het hele forum.. maar dit kan natuurlijk toeval zijn. Het is natuurlijk prima als een bedrijf eventueel ondersteuning wil leveren en vragen wil beantwoorden alleen is openheid dan natuurlijk wel gewenst en voordoen als 'tevreden klant' schiet mij dan een beetje in het verkeerde keelgat en lijkt mij niet de bedoeling. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Wij zijn inderdaad sinds kort de leverancier van deze liftsystemen ja. Ik heb echter pas besloten deze liftsystemen te gaan verkopen nadat ik er voor privé gebruik één aangeschaft heb.

Heb de afgelopen 2,5 jaar in eigen beheer 3 soorten TV liftsystemen ontwikkeld en verkocht die allemaal goed werkten maar in de praktijk veel te duur bleken. (kostprijs >600)

Nu dit product zich reeds meer dan bewezen heeft heb ik ertoe besloten om zelf geen TV liften meer te ontwikkelen en wel om bovengenoemde reden.

Daarbij komt ook nog het technische aspect kijken, ik werk / ontwikkel al langere tijd in hoogte verstelbare oplossingen en weet heel goed wat wel en wat niet kan.

Ik wil jullie deze mogelijkheid niet onthouden want ik ben er van overtuigt het een hoop tijd en geld bespaart.
*Knip* Ik heb de reclame even weggeknipt.
Dit is een forum, geen plaats om nieuwe klanten te werven ;)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2007 00:27 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar zit het tweakers-aspect dan nog? Natuurlijk is zo'n lift-systeem kopen veel eenvoudiger en goedkoper. Een PC-kast kopen (al dan niet met lampjes ed) is ook veel goedkoper dan er zelf eentje bouwen (en dan heb ik het nog niet eens over de werktijd!) of zelfs modden. Maar dan is de fun er natuurlijk ook meteen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:20:
En waar zit het tweakers-aspect dan nog? Natuurlijk is zo'n lift-systeem kopen veel eenvoudiger en goedkoper. Een PC-kast kopen (al dan niet met lampjes ed) is ook veel goedkoper dan er zelf eentje bouwen (en dan heb ik het nog niet eens over de werktijd!) of zelfs modden. Maar dan is de fun er natuurlijk ook meteen af ;)
Het tweakers aspect zit hem m.i. dan nog in het construeren van het meubel waarin het systeem gebouwd dient te worden.

maar ieder z'n ding natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 30-06 15:11
Het maken van een meubel is niet tweaken ;) Bouwpakket ikea, gat zagen en klaar.
Dit kan natuurlijk wel uitgebreid worden met leds die knipperen als de lift naar boven of naar beneden gaat. Een bijbehorende mist maker die voor de nodige rook effecten zorgt. En een sound device trom geroffel maakt. Dit is tweaken :P

@bvankerckhoven
Precies, al moet je het omhoog pompen met een fietspomp. Dan heb je het in ieder geval zelf gemaakt ;)

[ Voor 62% gewijzigd door battler op 30-07-2007 16:31 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van dat rook-effect lijkt me anders echt reuze :9 ... hey, ik begin zin te krijgen om hiervan mijn volgende mod te maken, nadat mijn case af is ga ik toch eens beginnen aan een nieuw bureau (met Ikea-onderstel :P ) ... en dan die rook en dat getrom ... zalig idee ... een hele kermis erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]battler schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:28:
Het maken van een meubel is niet tweaken ;) Bouwpakket ikea, gat zagen en klaar.
Dit kan natuurlijk wel uitgebreid worden met leds die knipperen als de lift naar boven of naar beneden gaat. Een bijbehorende mist maker die voor de nodige rook effecten zorgt. En een sound device trom geroffel maakt. Dit is tweaken :P

Die keuze ligt bij de eindgebruiker, ik heb in mijn geval zelf een design meubel ontworpen en veel gebruik gemaakt van HPL en RVS. Later komt er nog sfeerlichting in.

Maarja zoals ik al zei, ieder z'n ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:05:

Is op beide manieren mogelijk, in een normale situatie wordt hij tegen een achterwand geplaatst maar om de mogelijkheden te vergroten heb ik een voetplaat ontwikkeld waarmee het ook mogelijk is om het apparaat aande vloer te verankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Is op beide manieren mogelijk, in een normale situatie wordt hij tegen een achterwand geplaatst maar om de mogelijkheden te vergroten heb ik een voetplaat ontwikkeld waarmee het ook mogelijk is om het apparaat aande vloer te verankeren.
Mooi! zit die voetplaat standaard bij het geleverde produkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:38:
[...]

Mooi! zit die voetplaat standaard bij het geleverde produkt?
Nee deze moet er als optie bij besteld worden. Dit omdat het systeem in 95% van de gevallen via de reguliere montagepunten bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus

Tinus

shit happens

nou, ik ben vandaag deze lift wezen halen in amersfoort, en ik moet zeggen, het ding zit echt heel degelijk in elkaar, goede stalen tandwielen, metalen geleiders, alles is van metaal, lekker stevig.
beweging is heel soepel en bijna geruisloos, echt netjes. :)

Het kost wat, maar dan heb je ook echt wat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
zou je een filmpje kunnen uploaden? is altijd leuk om te zien (en te horen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Inderdaad, dit weekend wordt het mooit weer, dan moet een filmpje wel kunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
kostenplaatje voor type c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 395,00 EXCLUSIEF BTW

Daarbij komen eventueel nog de verzendkosten a € 16,00 binnn Nederland.

Maar ze zijn op afspraak ook af te halen in Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
jah mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Iemand trouwens een paar goede voorbeeldkasten waar zo'n lift in zou passen? Ik heb namelijk niet zo'n zin om zelf een kast in elkaar te klussen (wordt niks ben ik bang :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik denk dat hij zo'n prijs niet wilt betalen ;)
En ik kan hem daarin geen ongelijk geven, moet veel goedkoper kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MYST schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat hij zo'n prijs niet wilt betalen ;)
En ik kan hem daarin geen ongelijk geven, moet veel goedkoper kunnen..
Misschien als je 1000 stuks tegelijk maakt wel ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Heeft er überhaupt nog iemand een poging gewaagd om dit project te realiseren ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Nope, tot nu toe nog geen een idee kunnen bedenken om het praktisch te maken, en voor weinig doekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Een aardige Kick. Laatst bij de Engelse pimp my ride lieten ze een 7" tft met behulp van twee electrische antennes omhoog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Zoals al vaker gezegd gewoon de armen + motor uit een autodeur slopen voor elektrische ramen.
Dat lijkt me het simpelst.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Dat dit topic nog bestaat en open is :S

Dit heb ik al ZO vaak voorbij zien komen "Zoals al vaker gezegd gewoon de armen + motor uit een autodeur slopen voor elektrische ramen.
Dat lijkt me het simpelst." gewoon irritant.
Hier ook nog geen persoon gezien dit ook echt geprobeerd heeft te fabrieken....of heb ik iets gemist?

Sorry maar moest het even kwijt :|

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 10-11-2007 17:15 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik durf wel te zeggen dat het goedkoper is (op den duur) om een kant en klare liftinstallatie te nemen. Deze is betrouwbaarder (of iig garantie) en je kan zelf altijd tweaken door hem aan te sluiten op een universele afstandbediening oid.

Bedoel, bij het tweaken van je computer hoef je toch ook niet zelf de videokaart te ontwerpen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
meschien een idee een [roluik-zonescherm - screens ] moter kun je in alle soorten maten kracht krijgen is een buis motor
kun je op alle plaatsen laten stoppen kun je evt ook nog op afstand bediening krijgen
en standaard motor is ong 70cm breed diameter ong 6cm

Afbeeldingslocatie: http://www.hugos.nl/images/68.jpg

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben laatst in rdam geweest bij de firma Splusb (laboratorium meubilair)
Daar was de navigator een mooi product werkt met gaslift. Wordt daar gemaakt.

Kijk op
http://www.splusb.nl/sb20...r/NAVIGATOR_BROCHURE_.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu eens gewoon het zelfde systeem gebruikt als dat je hebt in een auto met automatische ramen dan kan je dat makkelijk aanpassen voor een bureau.

Heb ik pas ook gemaakt bij me thuis maar dan voor me LCD in de slaapkamer.
Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Werkt perfect
Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:11:
Werkt perfect
A.u.b de pics en specs posten, ik denk dat je er in dit topic heel wat mensen blij mee kunt maken.

[ Voor 20% gewijzigd door GeniusJennis op 29-12-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat vandaag voor het eerst dit topic te lezen. Heb zelf ook plannen voor mijn tv's. Kwam op de volgende site uit http://www.firgelliauto.com/TV%20Lift.htm
Hier een aardige tekening met een lineare motor. Deze zijn te koop vanaf ongeveer 70Eur op de engelse site, afhankelijk van de uitslag en het maximale gewicht. Na m'n vakantie eens mee aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zal begin jan. ( 1e week ) even wat pics maken en dan haal ik de kast die ik er omheen heb wel even uit elkaar zodat jullie alles goed kunnen zien.

Het is vrij simpel je kan het zelfs via een afstandsbediening doen als je wilt, je zult alleen even moeten gaan snuffelen bij een autosloopbedrijf of toevallig iemand hebben die bij een Iveco of ander vrachtwagen bedrijf/garage werkt gezien die wat steviger zijn en wat meer gewicht kunnen hebben.

Maar specs komen dus snel + pics en als ik in een goede bui ben kan ik wel een soort handleiding maken of iets in die trend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:24:
[...]

Ok ik zal begin jan. ( 1e week ) even wat pics maken en dan haal ik de kast die ik er omheen heb wel even uit elkaar zodat jullie alles goed kunnen zien.
...
Maar specs komen dus snel + pics en als ik in een goede bui ben kan ik wel een soort handleiding maken of iets in die trend :)
Sweet :P :9

[ Voor 26% gewijzigd door GeniusJennis op 01-01-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
Ik ben bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mn nieuwe buro heb ga ik ook maar hier eens aan zitten vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
zoals al eerder gezecht is kun je een voorbeeld van een goede luchtpomp in een technisch lego doos zien.

het principe daarvan is dat er een in/uitvoer bijzit waardoor je lucht kunt pompen en weglaten lopen waardoor de pomp weer omlaag gaat.

mijn tip zou dus zijn: een ronde aluminium buis pakken en een rond stuk hout of iets anders dat precies in de buis past maar geen lucht langs kan doormiddel van een rubbertje langs het hout bijvoorbeeld.

als je op die ronde schijf dan een staaf zet komt die erboven uit als er lucht word bijgepompt wat dus zou kunnen betekenen dat je daar je tft aan bevestigt.

je moet alleen dan ook een pomp hebben die de lucht weer wegzuigt zodat de het tft scherm weer daald.

dit zou je kunnen doen doormiddel van een luchtbed pomp :p meestal kunnen die een luchtbed oppompen en leeg laten lopen. (ze maken alleen wel veel herrie en ik weet niet of ze sterk genoeg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 01:09
Dit is nou een mod waar ik al heel lang over zit na te denken. Ga je aan de slag komt je monitor uit je bureaumeubel omhoog. Ben je klaar verdwijnt alles weer.

Heeft iemand al iets gebouwd?

Zijn er al pictures beschikbaar?

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
Hey, ik wil jullie allereerst bedanken voor jullie ideeën die mij gelopen hebben het volgende idee te creëren;

Ik denk dat dit het moet doen;

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/2/5305474533.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/2/5305474518.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/main/2/5305474573.jpg

Nodig;
2 Katrolletjes.
1 Oogje (één katrol mogelijk te vervangen door een extra oogje)
MDF hout.
Schroeven.
4 Wielen.
1 Motortje (mogelijk een DVD/CD Drive)

Animation;
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj127/JurJoosten/done.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:39:
Hey, ik wil jullie allereerst bedanken voor jullie ideeën die mij gelopen hebben het volgende idee te creëren;

Ik denk dat dit het moet doen;

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nodig;
2 Katrolletjes.
1 Oogje (één katrol mogelijk te vervangen door een extra oogje)
MDF hout.
Schroeven.
4 Wielen.
1 Motortje (mogelijk een DVD/CD Drive)

Animation;
[afbeelding]
Wisselt dat achterste wiel nou van grootte? Hoe ga je dat doen?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagjez schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:35:
zoals al eerder gezecht is kun je een voorbeeld van een goede luchtpomp in een technisch lego doos zien.

het principe daarvan is dat er een in/uitvoer bijzit waardoor je lucht kunt pompen en weglaten lopen waardoor de pomp weer omlaag gaat.

mijn tip zou dus zijn: een ronde aluminium buis pakken en een rond stuk hout of iets anders dat precies in de buis past maar geen lucht langs kan doormiddel van een rubbertje langs het hout bijvoorbeeld.

als je op die ronde schijf dan een staaf zet komt die erboven uit als er lucht word bijgepompt wat dus zou kunnen betekenen dat je daar je tft aan bevestigt.

je moet alleen dan ook een pomp hebben die de lucht weer wegzuigt zodat de het tft scherm weer daald.

dit zou je kunnen doen doormiddel van een luchtbed pomp :p meestal kunnen die een luchtbed oppompen en leeg laten lopen. (ze maken alleen wel veel herrie en ik weet niet of ze sterk genoeg zijn)
volgens mij kun je beter een actuator nemen. een compressor maakt veel lawaai en zelf een cilinder maken is nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
c0ne schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:42:
[...]

Wisselt dat achterste wiel nou van grootte? Hoe ga je dat doen?
Nou nee... In de eerste pic. heb ik dat wiel gewoon te klein gemaakt :P Dit heb ik vervolgens verholpen en verwerkt in de 2de pic. Maar niet in de eerste :P

Dus dat wiel moet zo groot zijn als op de 2de pic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:55:
[...]

Nou nee... In de eerste pic. heb ik dat wiel gewoon te klein gemaakt :P Dit heb ik vervolgens verholpen en verwerkt in de 2de pic. Maar niet in de eerste :P

Ik bedoel in de animatie? Of is dat pic1 en pic2?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Jur Joosten schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 13:55:
Kun je niet beter kleine geleiderolletjes monteren die op een vaste plaats tegen de zijpanelen aan gemonteerd zitten, zo ver mogelijk bovenin? Nu wordt het een beetje wiebelig op het moment dat de monitor rechtop staat, doordat de afstand tussen de voorste geleiderolletjes en de achterste geleiderollen erg klein wordt.

Nog beter is het om de plank tussen sets van 2 geleiderolletjes in te sluiten, zodat deze ook niet naar voren kan vallen op het moment dat deze rechtop staat. Zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Klosje of metalen strip met 2 geleiderolletjes,
Draaibaar rondom een bout in het midden, gemonteerd tegen zijpaneel.

_______ 
                 | ___ |      \
                 |/ . \|       \
                 |\___/|       |
                 |     |      \|/
                 |     |       v
                 |  Ø  |
        /\       |     |
       /  \      | ___ |
         \       |/ . \|
          \      |\___/|
                 |_____|

De plank past precies tussen de geleiderolletjes.
                 _______ 
                 | ___ |
                 |/ . \|
                 |\___/|
---------------------------------------------

---------------------------------------------
                 | ___ |
                 |/ . \|
                 |\___/|
                 |_____|

Addit: je zou ook simpelweg kleine aluminium U profieltjes aan de zijkant van de plank kunnen schroeven, en dan van die kunststof plankendragertjes in het zijpaneel kunnen zetten die mooi tussen het profiel vallen. Dan heb je een iets zwaardere motor nodig, maar dat is sowieso aan te raden met een constructie die meerdere kilo's weegt. Of gewoon handbediening, daar is op zich ook niets mis mee, zolang het maar een even simpele beweging is als op een knopje drukken :)

Wat ik wel héél doordacht vind van je ontwerp is het feit dat de constructie niet meer in de weg zit bij je knieën op het moment dat je achter de computer zit d:)b Laat de arbo-inspecteur maar komen :P

Addit: Als je met die aluminium U-profielen aan de slag gaat, zou je dezelfde constructie ook kunnen gebruiken voor de geleiding van de onderkant van het paneel. Je schroeft dan 2 profielen aan de zijpanelen van de kast, en zet dan pennetjes aan het kantelbare paneel. In plaats van pennetjes zou je ook een nylon blokje kunnen gebruiken dat draaibaar op een houtschroef zit. Je kunt de binnenkant van de alu rail een beetje invetten als dat nodig is, maar zonder vet blijft natuurlijk schoner. Voor de stabiliteit is het gunstig om de rails aan de zijkant een beetje naar beneden te laten aflopen (dus aan de voorkant iets hoger dan aan de achterkant) zodat er nog een redelijke afstand tussen de ophangpunten zit op het moment dat de plank rechtop staat :) Zo'n constructie met een pennetje in een rails zie je trouwens veel bij houten klapstoelen, dus 't kan best veel hebben.

Addit:
Nu heb je nog een groot 'gat' in het bovenblad waar de monitor doorheen komt. Stel dat je aan de bovenkant ook een rails hebt waar een plank in hangt (horizontaal, vergelijkbaar met een lade).
Die plank heeft dan 3 functies: het dicht de opening af, je kunt er je toetsenbord en muismat op kwijt, en het is met 2 kabels via rolletjes achter het bureau met de monitorplank verbonden, dus als je het toetsenbordpaneel naar je toe trekt, dan komt de monitor omhoog. Ik zit alleen nog een beetje te puzzelen of dat paneel direct op het bovenblad moet liggen, of een stukje eronder (maar in dat geval moet de constructie wat lastiger om het gat te vullen, denk aan de roldeur van een autobusje). Of wacht even, wellicht is het nog het eenvoudigst om het gehele bovenblad naar voren te kunnen trekken.

[ Voor 43% gewijzigd door benoni op 23-02-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een poging gedaan.
Ik heb gebruik gemaakt van een lineaire motor uit een electrisch verstelbare stoel.

Het voordeel hiervan is dat er een afstandbediening aan zit en gewoon een stekker voor in het stopcontact.

Nu het nadeel. het bereik van deze motor (draadeind waar een blokje op zit dat heen en weer kan) is zo'n 20 cm.

Voor het liften van een 22 inch lcd scherm uit een kast heb ik minimaal 40 a 50 cm nodig.
Ik heb wat zitten knutselen aan een schaarlift en heb de motor horizontaal geplaatst, maar dit werkte niet echt. je hebt hiervoor 2 punten nodig niet naar elkaar toe komen.
In dit geval is er 1 vast punt en verschuift de andere alleen.. de schaar loopt hierdoor scheef.

Ik heb met mbv een schaarlift van u profieltjes een lift van 30 cm gehaald, maar nog steeds niet de afstand overbrugt die ik nodig heb.

Wie heeft een idee hoe ik 50cm kan overbruggen gebruik makend van een motor met een bereik van 20 cm.

de motor die ik heb lijkt op de motor in dit filmpje (alleen dan korter :-( )
http://www.youtube.com/watch?v=QljYC4-Njjg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:58:
In dit geval is er 1 vast punt en verschuift de andere alleen.. de schaar loopt hierdoor scheef.
Dat moet toch wel goed gaan als je voor het vaste punt het kruispunt van de schaar neemt, en dus de lineaire motor vrij ophangt aan de 'uiteinden' van de schaar? Het geheel kun je monteren op een uitschuifrails met kogellagers, en als dat wat te wiebelig is zet je er links en rechts een railsje bij.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
           |__/_|_\__|
             /  |  \
            /   |   \
           /    |    \
          /     |     \
          \     |     /
           \    |    /
_ __________\___|___/__________ ________________________
_\ __________\__|__/__________ /________________________
              \ | /
               \|/
               |o|        <- middelpunt schaar gefixeerd
               /|\
              /|||\
             / ||| \
            /  |||  \
           /o=/////|o|/////=====       <- lineaire motor
          /    |||    \                   horizontaal in
               |||                         de kast 
               |||
               |||
               |||
               | |
               | |
               | |
               | |
               | |
               | |      <- vaste deel van uitschuifrails
               | |
               | |
_______________|_|______________________________________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een optie, dank je wel!
Ga ik even mee aan de slag als ik tijd heb.
Ik laat nog wel even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even foto's gemaakt van de opstelling.
Mijn idee was om eerst even een soort van proefopstelling te maken van mdf.
Als ik alles technisch aan de praat heb ga ik kijken waar en hoe en waar ik het in ga bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/531/1000646ky9.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/7716/1000649gt2.th.jpg

(het tweede plaatje toont het bereik en niet de afstand die ik kan overbruggen mbv de motor in de huidige opstelling)

Ik ga de laderails plat tegen de achterwand bevestigen en een U profiel in het midden voor het gefixeerde punt van de schaarlift.
Ik besef me net ook dat het houten plaatje waar ik een lcd beugel op wil gaan zetten te klein is en te hoog zit.

to be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ziet er netjes uit.

Ik zie dat de railsjes drie uitschuivende segmenten hebben. Onderin elk segment kun je er een latje of een aluprofiel tussen schroeven, waar je dan in het midden een bout op kunt schroeven die als kruispunt voor de schaar dient. Zo dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
    |    ||           ||    |
    |____||___________||____|
         ||=====o=====||
         ..    / \    ..
         ||   /   \   ||
         ||  /     \  ||
         || o       o ||
         ||  \     /  ||
         ||   \   /   ||
         ||    \ /    ||
_ _______||=====o=====||_______ ________________________
_\ ______..    / \    ..______ /________________________
         ||   /   \   ||
         ||  /     \  ||
         || o       o ||
         ||  \     /  ||
         ||   \   /   ||
         ||    \ /    ||
         ||=====o=====||
         ..    / \    ..
         ||   /   \   ||
         ||  /     \  ||
         || o=/////|o|/////=====       <- lineaire motor
         ||  \     /  ||                  horizontaal in
         ||   \   /   ||                  de kast 
         ||    \ /    ||
         ||=====o=====||             

Addit: Je kunt de lineaire motor dan ook verticaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er weer wat tijd in gestoken, maar loop weer vast.
In eerste instantie had ik alu U-profieltjes voor de schaarlift, maar toen kwam ik erachter dat de boutjes en moertjes die ik wilde gebruiken net zo groot waren als het profieltje in ik ze hierdoor niet goed kon aandraaien.
ik ben verder gegaan met vierkante alu profieljes en dit ging op zich prima, totdat er een knakte op het punt waar er een gat in geboord was.

vervolgens ben ik verder gegaan met profielen van ijzer (van die dingen die je op de muur kunt schroeven en waar je haken aan kan hangen waar een plank op kan liggen).

Dit gaat op zich prima.
Nu heb ik op een plaat mdf 2 gewichten van 2,5 kilo gemonteerd om zo een lcd te simuleren en nu merk ik dat de schaarlift niet omhoog komt door de druk die er van boven op staat.
De ingeklapte schaarlift gaat ipv uit elkaar door de druk van bovenaf (gewicht) en de druk van onderaf (motor) juist verder in elkaar.

Ook zonder de gewichten komt de schaarlift moeizaam uit de ingeklapte positie omhoog. het lukt pas op het moment dat de gecentreerde knooppunten enkele centimeters afstand van elkaar hebben.dan pas komt hij omhoog.

heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik werk dus met een lineaire motor met een bereik van 20 cd welke ik nu vertikaal heb geplaatst.
Onderste knooppunt van de schaarlift gefixeerd in de kast. 2e knooppunt vastgezet aan het deel van de motor dat omhoog komt en het bovenste knooppunt gemonteerd op een alu profiel op het bovenste deel van de kogellager rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
We hebben ooit eens voor een project op zo'n een schaarlift moeten maken, inclusief berekeningen. Daaruit kwam onder andere dat de kracht eigenlijk oneindig groot is als je hem helemaal inklapt ;) Daar heb jij dus nu ook last van. Dat kun je oplossen door hem minder ver in te laten klappen, maar dan moet het geheel weer groter worden uitgevoerd en dat is dus ook niet zo handig. Een grotere motor dan maar? :P

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

<kickje> hoe is de status van de tv-lift-oplossing ? Ik ben er zelf ook naar op zoek en na wat speurwerk kwam ik ook op een ideetje: een garagedeuropener. Zo'n ding 'trekt' een garagedeur omhoog en zou dus m.b.v. een katrolletje ook een tv-plateau omhoog moeten kunnen trekken uit een kast/bureau. Als voorbeeld: een garagedeuropener ;) Moet met een beetje zoeken waarschijnlijk ook 2dehands te vinden zijn.

Of wat dachten we hiervan: deskline. Als je er een bureau 60cm mee kan verhogen moet dat ook gaan met een lcd/tft.. Weet alleen niets van de prijzen...

[ Voor 17% gewijzigd door Rincewind op 10-09-2008 15:26 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Verwijderd

Gebruik zo minmogelijk 'scharnier' punten in de schaarkonstructie, zeker als je boutje/ moertje gebruikt ipv kogellagers. De wrijving en de wrijving die de constructie vanuit 0 ondervind is gigantisch, komt ook bij dat alu-profiel enigzinds mee veert.
Ik zou het zoeken in staal u profiel en dan een lange naaldlager.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:43
Leuk idee! Mijn mening over de beste oplossing voor deze kwestie is toch om te werken met katrollen die bijvoorbeeld door een ruitenwissermotor (van de sloop) aangedreven worden. Verder moet je altijd rekening houden dat je de contructie en aandrijving berekend en maakt op 2x (of iig minimaal 1,3x) de werkelijke belasting, wil je er lang plezier van hebben. Verder zou ik idd ook kiezen voor 2 lade geleiderails ter geleiding van het geheel. 2 eindschakelaars kunnen eenvoudig in het circuit opgenomen worden om ervoor te zorgen dat het geheel op tijd stopt, schakeling heb ik volgens mij al voorbij zien komen.

Nog even over het puntje draadstang met moeren: vergis je niet in de wrijzing die deze oplossing met zich meebrengt! Sowieso zou ik gebruik maken van trapezium draad, omdat deze een veel groter flank oppervlak heeft, waardoor de opp druk omlaag gaat en daarmee de wrijving ook. Verder heb je bij deze oplossing ook de stangen in het zicht, katrollen kun je mooi wegwerken.

Al met al zijn de oplossingen volgens mij al wel de revue gepasseerd, nu nog iemand die dit werkelijk gaat uitvoeren. Zelf heb ik er helaas geen tijd voor :(

Iig succes aan degene die ermee aan de gang gaat!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je er de ruimte voor hebt gebruik maken van een contra-gewicht of veer, dan hoef je helemaal niet zo'n sterke motor te hebben. Maar dat hadden jullie vast zelf ook al bedacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Even een schopje.
Ik heb hier ook een aantal maanden naar zitten kijken, maar nooit echt een goede oplossing gevonden.
Gisteren ben ik weer eens gaan kijken en ben op onderstaande site uitgekomen
http://www.screentech.nl

Iemand hier al ervaringen mee? Want het ziet er uit als een goed en goedkoop systeem. Ik denk niet dat als je het zelf bouwt het veel goedkoper kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59
Heej,

Echt een super goed idee! VET!
ik heb zelf ook al eens gedacht een dergelijk systeem te maken, maar tijdgebrek heeft me ervan weerhouden. Maar aangezien jij hetzelfde idee hebt zal ik mijn ontwerp laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/522/tftbureau.th.jpg

het beeldscherm is bevestigd op twee statieven (blauw), welke glijden door een rails (rood). De statieven brengen het scherm op de juiste hoogte, zodat het geheel niet boven het bureau hoeft uit te komen.
De statieven zijn verbonden aan een kabel waar contragewichten aan hangen (lt. blauw), die beiden iets zwaarder zijn dan de helft van het beeldscherm. Het scherm wordt ook verbonden aan een kabel, waardoor een motortje het scherm omhoog en omlaag kan laten gaan.

Misschien ben ik ook al te laat, maar ik had niet zoveel zin om 19 pagina's aan tekst door te lezen!
Succes als je nog moet beginnen!

[ Voor 4% gewijzigd door Mystery02 op 28-03-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:16:
Even een schopje.
Ik heb hier ook een aantal maanden naar zitten kijken, maar nooit echt een goede oplossing gevonden.
Gisteren ben ik weer eens gaan kijken en ben op onderstaande site uitgekomen
http://www.screentech.nl

Iemand hier al ervaringen mee? Want het ziet er uit als een goed en goedkoop systeem. Ik denk niet dat als je het zelf bouwt het veel goedkoper kan doen?
Goede tip!! Bedankt! Ik ga ergens eind september verhuizen en ik zit er aan te denken om zoiets toe te passen. Die liftjes op de site zijn niet zo duur en aangezien mijn handen kapot maken wat mijn ogen zien, is het beter voor mij om iets kant-en-klaar te kopen... ;)

Een collega van me denkt er ook over na, dus ik hoop binnenkort een review te kunnen plaatsen (maar goed, eerst verhuizen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:49

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik zag de toppic en dacht toch even reageren.
Waar ik aan dacht was dat je misschien wel gebruik moet maken van katrollen.
Kijk maar eens naar een grootzeil van een zeilboot.
Als je de hefdraad meerdere keren door 2 katrollen (boven en onder) laat lopen, dan wordt de benodigde kracht stukken minder om een gewicht op te heffen.

Check de link maar even, misschien maakt het dat wat duidelijker dan mijn eigen wartaal ;-)
http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 14-07-2009 12:17 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
skinlee78 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:16:
Ik zag de toppic en dacht toch even reageren.
Waar ik aan dacht was dat je misschien wel gebruik moet maken van katrollen.
Kijk maar eens naar een grootzeil van een zeilboot.
Als je de hefdraad meerdere keren door 2 katrollen (boven en onder) laat lopen, dan wordt de benodigde kracht stukken minder om een gewicht op te heffen.

Check de link maar even, misschien maakt het dat wat duidelijker dan mijn eigen wartaal ;-)
http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1
Om de een of andere reden denk ik dat jij het hele topic nog niet gelezen hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van dit forum ben ik wat gaan knutselen
het schuift nu al een maandje perfect op mijn slaapkamer

Op een multiplexplaat aan weerszijden beugels gemonteerd
Met daar aan cv buizen
Hier tussen geleiden twee loopwagens onderdelen van een automatische deur
Aan een zijde een contra gewicht met 6 pvc pijpen met gevuld met lood 15 kg
Aan de ander kant een LCD tv van 15kg

Motor aan de onderzijde gemonteerd en aan de bovenzijde een snaarwiel
Een riem loopt helmaal rond
lcd aan de bovenzijde gemonteerd
Gewichten aan de onderzijde dit zorg er voor dat het perfect in evenwicht hangt
De motor heeft niet veel kracht nodig om de lcd omhoog te laten gaan

I]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 14:04
die van mij is over een weekje klaar ik zal dan wel ff foto's posten (ik heb 12v autoraam motortjes gebruikt en ze aan 13vgehangen:P)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste