Subwoofer voor muziek, en wat mag tie kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Topicstarter
Hoi

Ik kan op dit moment aan een 2e hands subwoofer van B&W (de AS6) komen, en nu heb ik daar 2 vragen over.

Wat zou deze ongeveer 2e hands mogen kosten?
Heeft het zin, om deze alleen voor muziek (dus niet voor dvd) te kopen? Nu weet ik dat dat dat een gevaarlijke vraag is >:), maar toch graag een gemotiveerd antwoord :)

Rest van de set bestaat uit
Marantz PM 68 versterker
Marantz CD-67 MKII cdspeler
B&W 602 speakers (oude serie)

Thanx,

Sparhawk

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zeg maximaal 550 tot 600 gulden. Als-ie er nog strak uitziet..

Voor meningen over subs:

[search=subwoofer]

en dan:

[topic=186472]

Ik vind een AS6 niet de allermooiste sub die ik ken... Een 602 vind ik daarentegen wel aardig laag weergeven...

Klik maar op die links en lees... De reply's

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 20:09 schreef JvS het volgende:
Ik zeg maximaal 550 tot 600 gulden. Als-ie er nog strak uitziet..
Ok, dank.
Weet jij heel toevallig ook ooit wat ie nieuw heeft gekost?
Voor meningen over subs:
[search=subwoofer]
en dan:
[topic=186472]
Jups, heb ik gelezen, alleen boel mensen met boel verschillende ideeën, en aangezien het 2e hands is, is het dus ook geen optie om eens rustig te gaan luisteren, wat normaal altijd mijn (enige) criterium is.
Ik vind een AS6 niet de allermooiste sub die ik ken... Een 602 vind ik daarentegen wel aardig laag weergeven...
Ok, heb jij dan een beter voorstel voor een enigszins betaalbare sub (<1200), die ook nog redelijk klinkt bij mijn speakers.
Is zelfbouw dan een optie?
Wat betreft mijn speakers, het laag is absoluut niet onaardig, alleen hoe lager hoe beter, vind ik

Sparhawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

schot voor open doel...zal ik 'm maar inkoppen?...REL dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 02 augustus 2001 20:31 schreef Sparhawk1978 het volgende:

[..]

Ok, dank.
Weet jij heel toevallig ook ooit wat ie nieuw heeft gekost?
[..]
normaal 1599, als uitloop 1000 piek. Daar ga ik vanuit. En dan /2 + een beetje is een mooie richtprijs voor tweedehands...
Jups, heb ik gelezen, alleen boel mensen met boel verschillende ideeën, en aangezien het 2e hands is, is het dus ook geen optie om eens rustig te gaan luisteren, wat normaal altijd mijn (enige) criterium is.
lastig.
[..]

Ok, heb jij dan een beter voorstel voor een enigszins betaalbare sub (<1200), die ook nog redelijk klinkt bij mijn speakers.
Is zelfbouw dan een optie?
Wat betreft mijn speakers, het laag is absoluut niet onaardig, alleen hoe lager hoe beter, vind ik
Dan heb je misschien wel wat aan een AS6, want die gaat best wel lager dan een 602. Een leuke sub is wellicht een rel Q50 (misschien 2ehands) of een quake (1000 piek). Dat zijn wel wat kleinere subjes, maar wel leuk.

Verder maakt paradigm voor niet al teveel geld leuke subs (verantwoording: Yokozuna). Bij Richersounds schijn je die te kunnen kopen. Een PS1000 vind ik wel aardig veelbelovend. (linkje).

Nieuw is uiteraard wel een heel stukkie duurder dan tweedehands, maar je koopt wel zekerheid... Ik ken trouwens wel iemand die naar tevredenheid met een AS6 en ook twee oude 602's speelt. (Heb ik zelf btw ook :)).
Sparhawk
Als je in een hele discussie elke keer je naam aan de onderkant zet, leest dat heel irritant. Hij staat er al naast, ok? :)

Zie ook de faq ;)
Op donderdag 02 augustus 2001 21:19 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
schot voor open doel...zal ik 'm maar inkoppen?...REL dus...
bwehehe, AV-volkje is voorspelbaar.. Ben 't met je eens...

jag heeft een Yamaha sub, en die is ook wel aardig moet ik zeggen.. Weet alleen niet welke :o. Een "echte" zeg maar, niet zo'n YST45 oid :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Dan heb je misschien wel wat aan een AS6, want die gaat best wel lager dan een 602. Een leuke sub is wellicht een rel Q50 (misschien 2ehands) of een quake (1000 piek). Dat zijn wel wat kleinere subjes, maar wel leuk.
Jups, die Rel ken ik. Die heb ik samen met de tannoy D300 op een fatsoenlijke Rotel versterker gehoord (ben ff type van die Rotel kwijt), en dat klonk best wel verbazingwekkend gaaf. Vandaar dat ik eens rond aan het neuzen was, en mijn idee was: ik houd het bij de zelfde fabrikant, en in dezelfde lijn...
Verder maakt paradigm voor niet al teveel geld leuke subs (verantwoording: Yokozuna). Bij Richersounds schijn je die te kunnen kopen. Een PS1000 vind ik wel aardig veelbelovend. (linkje).
OK, zal ik eens naar kijken.
Nieuw is uiteraard wel een heel stukkie duurder dan tweedehands, maar je koopt wel zekerheid...
Ik koop wel vaker spullen 2de hands, dus moet wel los lopen...
Ik ken trouwens wel iemand die naar tevredenheid met een AS6 en ook twee oude 602's speelt. (Heb ik zelf btw ook :)).
Jups, wist ik, ik had het andere topic, en sowieso meerdere topics al gelezen. Blijven b.t.w. briljante speakers voor fl 350 p.s. nieuw >:)
Hoe beviel die andere persoon die sub dan, in combinatie met de luidsprekers?
Als je in een hele discussie elke keer je naam aan de onderkant zet, leest dat heel irritant. Hij staat er al naast, ok? :)
Zie ook de faq ;)
[..]
:( DEMN, lees je die hele faq, en steken toch je newsgroepgewoontes weer de kop op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Topicstarter
Iemand nog goede ideeën? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:38
ik ben ook erg tevreden met m'n rel quake. Zowel bij muziek als bij dvd's..

maar als je budget toch ruim 1000 piek is, kun je toch best gaan luisteren naar een paar nieuwe?
Pagina: 1