@OMD
mooi zeg die witte Elac's
mooi zeg die witte Elac's

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zit een 500gb hdd in met allerlei muziek en filmateriaal. Zo bedoelde ik het eigenlijk meer.keepitfrosty schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:21:
[...]
Hoe heb je die andere ps3 ingericht als mediacenter?? Heb je er linux ofzo opgeknald? Normaal is het toch alleen even de juiste mappen delen op je pc en streamen naar de ps3 en hoef je toch verder niks in te richten? Wel grappig om te zien 2 ps3-tjes
[Voor 4% gewijzigd door OMD op 14-04-2009 14:45]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik vind zelf de pootjes vrij hoog. Qua inkijkhoek zal het een stuk beter zijn maar je ziet nu alles onder/achter het kastje liggen. Imho niet heel erg mooi.Anoniem: 279403 schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:55:
Zo even wat nieuwe pics, er is nog wat veranderd. De Pioneer BR speler staat er nu die 100x beter dan de Panasonic mijn oude DVD's afspeelt (mooier beeld) BR doet hij uiteraard ook perfect. Denk wel wat ik nieuwe kabels moet hebben want de verbinding lijkt soms even verbroken te worden. Verder heb ik het tafeltje op pootjes gezet want het scherm stond eigenlijk te laag (benen in het beeld haha) en de center stond ook veel te laag dus het klinkt ook weer beter nu. Heb het liefste de center erop maar ja is helaas geen optie. Ook staat er nu een Sqeezebox van Logitech die perfect mijn muziek van de MAC afstreamt en het klinkt ook nog eens vele malen mooier dan via de PS3. De PS3 is dus de deur uit voor veel te lage prijs maar goed stond wat stof te verzamelen en wou graag de Pioneer BluRay. PS3 komt ooit wel weer want als Gran Turismo 5 uitkomt (eindelijk) staat er weer een PS3 haha, enigste spel wat ik eigenlijk speelde op de PS3 (GT5P) maar goed dat duurt nog wel een jaar minstens. Hoe dan ook dit weekend lekker aan genieten van oude DVDtjes en vanavond Madagaskar 2 BluRay kijken!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Anoniem: 279403
Of leg er een paar woordenboeken onder, en check dan meteen hoe je mand spelt.Anoniem: 279403 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:00:
Mha hou er niet van als iets er staat en niks doet...
Er komen nog mantjes onder ofzo of het wordt weggewerkt, moet ik in ieder geval nog mee bezig want dat is idd een nadeel.
Aah, ze zijn niet zo plat als ze op de foto eruit zienOMD schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:08:
Versterker: Vincent SV-236MK zwart
CD-speler: Yamaha geval ( afkomstig van een Pianocraft E-810 )
Luidsprekers: Elac FS207 anniversary hoogglans wit
Op deze foto kun je de diepte van de voet goed zien.Helox-in-a-box schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:01:
[...]
Aah, ze zijn niet zo plat als ze op de foto eruit zien
http://images0.speurders....636/46365080_1_detail.jpg
dacht namelijk dat het platte speakers waren
[Voor 7% gewijzigd door LuPo op 16-04-2009 08:52]
4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
[Voor 18% gewijzigd door 107mb op 16-04-2009 22:26]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen wij op kopersbezichtiging in dit huis kwamen. Deze ruimte was voorheen een speelkamer voor de kids, en aangezien wij die niet hadden op het moment van de koop wer het mijn hokkie. Het heeft wel een jaar of vijf geduurd voordat het eruitziet zoals nu. Ik heb heel lang naar een 24"TV gekeken, in een stereo opstelling. En dan heel langzaam wordt er een en ander geupgraded en bijgebouwd...lj_tree schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:04:
In me volgende huis komt ook zoiets:)
[Voor 13% gewijzigd door 107mb op 17-04-2009 08:30]
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
En bedankt, je hebt me een reden gegeven om nog wat groter te willen gaan wonen107mb schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:22:
ik heb een nieuwe lens te leen op mijn camera (sigma 10-20 op canon 30D),
en paar nieuwe gadgets, dus genoeg redenen om weer wat plaatjes te posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 256748
Ik had vooraan de rs6 en achteraan de gsfx voor surround. De GS10 stonden op de stereo versterker aangesloten.Roamor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:20:
Huh? Je hebt die Monitor Audio's gehalveerd? Waarom laat je dan die GS10's staan ipv die RS6'en?
Ik zou die RS6'en vooraan laten staan en de GS10'en naar achteren verplaatsen, maar ieder zijn keus natuurlijk.
Sfeervol en mooie collectie.107mb schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:22:
ik heb een nieuwe lens te leen op mijn camera (sigma 10-20 op canon 30D),
en paar nieuwe gadgets, dus genoeg redenen om weer wat plaatjes te posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat zien jullie:
Hitachi PJ-TX100
Projecta 160*90 cm scherm
Harman Kardon AVR 430
Samsung HD-DVD 850
XBOX classic
Pinnacle Showcenter 200
Philips 967 pick-up (nieuw)
TCC TC750mm pick-up pre amp (nieuw)
2* Infinity Reference 81 MkII front
2* Infinity Reference 31 MkII rear
Infinity Reference 100 MkII center
DIY 10" sub: Alcone driver + Detonation DT150 sub amp
Logitech Harmony 525 (nieuw)
dit alles is geplaatst in een dedicated kamer van 3 bij 4,5 meter.
De DIY-trots is naast de sub toch wel een beetje de twee posters op de muur. Een derde is in de maak (Sean Connery).
Tevens ben ik nu een LP opslagsysteem aan het maken, zodat er 3*3 LP's aan de muur komen te hangen. Deze strips komen op de muur waar de bank aan staat, zeg maar aan de andere kant van de DVD kast.
komend weekend maak ik een paar nieuwe foto's... ben nu te onrustig om ze niet te plaatsen....
misschien tips voor nieuwe plaatjes?? iig zonnekap gebruiken!
Zou niet echt slim zijn om een paar speakers uit dat segment als rears te gebruiken! Zeer mooi spul die GS serie.Roamor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:20:
Huh? Je hebt die Monitor Audio's gehalveerd? Waarom laat je dan die GS10's staan ipv die RS6'en?
Ik zou die RS6'en vooraan laten staan en de GS10'en naar achteren verplaatsen, maar ieder zijn keus natuurlijk.
Anoniem: 250661
het meubel ook maar ff ingekort zeker?Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:00:
Hoi,
Heb een aantal updates gedaan. Ja voor sommige misschien niet maar voor mij wel.
Ik heb afscheid genomen van surround en ben voor een stereo set-up gegaan.
Vroeger
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
Denon 3808
Denon dvd-1940
Denon pma-1500ae
Denon dcd-1500ae
PS3
INDI hd-receiver
Monitor Audio RS6 surround set
Monitor Audio GS10 stereo
Nu
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
INDI hd-receiver
PS3
Musical Fidelity A5.5 integrated
Musical Fidelity A5.5 CD
Monitor Audio GS10
Atacama Nexus 6 stand
haha ja, vond het lelijk om zo een groot meubel maar half vol te hebbenAnoniem: 250661 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:16:
[...]
het meubel ook maar ff ingekort zeker?
Anoniem: 279696
Kijk eens aanAnoniem: 256748 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:00:
Hoi,
Heb een aantal updates gedaan. Ja voor sommige misschien niet maar voor mij wel.
Vroeger
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
Denon 3808
Denon dvd-1940
Denon pma-1500ae
Denon dcd-1500ae
PS3
INDI hd-receiver
Nu
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
INDI hd-receiver
PS3
Musical Fidelity A5.5 CD
Monitor Audio GS10
Atacama Nexus 6 stand
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 279696 op 18-04-2009 12:57]
Anoniem: 132825
Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:00:
Hoi,
Vroeger
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
Denon 3808
Denon dvd-1940
Denon pma-1500ae
Denon dcd-1500ae
PS3
INDI hd-receiver
Nu
[afbeelding]
Pioneer pdp-LX5090
INDI hd-receiver
PS3
Musical Fidelity A5.5 CD
Monitor Audio GS10
Atacama Nexus 6 stand
Anoniem: 250661
Mag ik vragen waar je deze uitspraak op baseert?Anoniem: 132825 schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:33:
Eindelijk iemand die verstand heeft van televisies!
Pioneer maakt puur op prestatie gemeten de beste platte schermen op dit moment. Het slaat verder nergens op dat iemand alleen 'eindelijk' verstand heeft van televisies als-ie een pioneer koopt. Ik heb zelf ook veel verstand van televisies en ga een panasonic kopen. Prijs kwalitatief net effe iets scherperAnoniem: 250661 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:11:
[...]
Mag ik vragen waar je deze uitspraak op baseert?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hij ziet iemand met, waarschijnlijk, dezelfde televisie en gooit zo'n opmerking eruit.Anoniem: 250661 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:11:
[...]
Mag ik vragen waar je deze uitspraak op baseert?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20105341lex schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:31:
Ik ben nu al anderhalf jaar op zoek naar een fatsoenlijk meubel, maar alle dingen die ik mooi vind zijn ontzettend duurBreed, laag, dicht in hoogglans wit
* lex zoekt verder
Hoe hoog het jij het middelpunt van je tv? Wil namelijk het zelfde meubel kopen, maar mijn versterker en mediacenter moeten boven op het meubel komen...Quido schreef op maandag 13 april 2009 @ 02:01:
Hierbij ook mijn setup:
- Samsung 40" LCD
- Marantz SR-4600 receiver
- KEF 2005.2 5.1
- HTPC
- PS3 ( staat tijdelijk bovenop de kast, word iets te warm onderin. Nog geen tijd gehad om dat op te lossen! )
- Kast van IKEA
[afbeelding]
hij is niet dichtl3p schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:48:
[...]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20105341
beetje lak erover en klaar voor 6 tientjes
Ik dacht dat omdat hij laag dat je er overheen zou vallen.lex schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:41:
[...]
hij is niet dichtheb wel wat dingen bij Ikea gezien, maar het is het allemaal net niet jammer genoeg
IceManX schreef: sowieso
JvS schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:25:
[...]
Pioneer maakt puur op prestatie gemeten de beste platte schermen op dit moment. Het slaat verder nergens op dat iemand alleen 'eindelijk' verstand heeft van televisies als-ie een pioneer koopt. Ik heb zelf ook veel verstand van televisies en ga een panasonic kopen. Prijs kwalitatief net effe iets scherper.
Mooie fronts! Mijn voorkeur gaat uit naar de kaploosSick Nick schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:24:
Even een update hier, heb de oude speakersset (bij elkaar geraapt spul, zag er niet zo mooi uit maar klonk op zich wel goed) vervangen door een set van Wharfedale. Oogt en klinkt een stuk beter:
[afbeelding]
Alles netjes uitgemeten en zoveel mogelijk naar de dobly/thx norm neer gezet.
[afbeelding]
De brede center
[afbeelding]
De hoge fronts
[afbeelding]
Zonder de kapjes
De versterker, pc, dvdspeler en tv zijn nog hetzelfde
Het is de Wharfedale Achromatic WA-C4 (Dimensions 115 x 600 x 76). Weet niet of hij los te koop is, hij is onderdeel van het Achromatic surround pakket. Als fronts heb ik de WA-T8 (Dimensions 1165 x 115 x 76), je hebt ook de T4 met minder speakers erin (mist de onderste 4) en minder hoog (94cm ipv 116). Als surround heb ik de WA-S2. Allemaal met dezelfde speakers erin dus klank rondom is hetzelfde.l3p schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:35:
[...]
Mooie center speaker, hoe klinkt ie en is ie nog ergens te krijgen ?
Na een lange zoektocht naar de ultieme muziek/geluidsweergave heb ik deze eindelijk gevonden. Voor een beschrijving van mijn set, lees verder...
-Luidsprekers-
De luidsprekers in mijn set zijn de ADM9.1 van het Britse merk AVI. De AVI ADM9.1 zijn zeer bijzondere luidsprekers, maar eigenlijk zijn het meer dan dat. De ADM9.1 zijn namelijk actieve monitor luidsprekers. Dit betekend dat ze een actief filter hebben (in plaats van passief in conventionele luidsprekersystemen) en aangestuurd worden door ingebouwde, zeer krachtige versterkers. Voordeel hiervan is de zeer lage vervorming en (dus) een zeer goede controle. Anders dan de meeste andere actieve luidsprekers hebben deze luidsprekers óók nog een hoogwaardige voorversterking én een state-of-the-art 24 bit Digitaal naar Analoog-Converter (Wolfson WM8471) ingebouwd. Alles wat je nodig hebt is een digitale bron (oude PC, Mac, muziekserver of zelfs een CD speler met optische uitgang) en koppel dit d.m.v. 1 kabeltje aan de ADM9.1 speakers. Dit alles tesamen vormt een compleet muzieksysteem dat zich kan meten met de allerbeste voor een fractie van de prijs ten opzichte van aparte componenten en een passief systeem (en dan is dit systeem nog beter).
-Versterkers-
Elke ADM9.1 luidspreker heeft twee discrete, bi-polaire lineaire versterkers met ieder een aparte voeding welke intermodulatie vervorming elimineert. Elke basdriver heeft 250W en elke tweeter 75W (per luidspreker!). De drivers zijn speciaal ontworpen om het enorme vermogen aan te kunnen en er is geen vervorming.
Voor meer en betere uitleg:
http://www.avihifi.co.uk/avid/avid.html
Deze uitleg van Ashley James (AVI hifi) verduidelijkt het concept:
http://uk.cinenow.com/vid...-vision-bristol-show-2008
-Subwoofer-
Als aanvulling op de AVI ADM9.1 luidsprekers gebruik ik een AVI 10" subwoofer (speciaal ontworpen als aanvulling op de ADM9.1. Deze sub is enorm krachtig (krachtiger dan andere commerciele subwoofers) en integreert naadloos aan de ADM9.1.
De sub is een 35 liter behuizing van 34x43x36 cm met een hoogwaardige 10” driver van zo’n 12 kilo, aangestuurd door een speciale versie van de krachtige 220 Watt, 50 Ampère bi-polaire eindversterker van AVI, dus geen goedkope klasse d. De sub weegt een zo’n 35 kilo! De sub is speciaal ontworpen voor de ADM9.1, maar is ook zeer geschikt voor Home Theater doeleinden. Het mooiste is dat deze subwoofer maar €1100,- kost...
-Bron audio (digitaal)-
Alle muziek staat digitaal opgeslagen in Apple’s iTunes, wat draait op een Apple MacBook (die ik gebruik als media-server). Deze stuurt het signaal draadloos door naar een Airport Express draadloze ontvanger en door middel van de digitale, optische uitgang aangesloten op de digitale ingang van de AVI ADM9.1.
Als afstandsbediening gebruik ik een Apple iPod Touch en het handige (gratis) programma “Remote”, zodat ik de muziek eenvoudig kan bedienen vanaf de bank (of overal in het hele huis).
Daarnaast gebruik ik Hifidelio muziekserver, sinds kort weer in Nederland te krijgen. Erg mooi apparaat met veel bedieningsgemak en natuurlijk perfecte geluidskwaliteit wanneer digitaal aangesloten op de ADM9.1.
-Luidsprekers standaards-
Als luidspreker standaards gebruik ik de Audio Magic Genta XL, omdat deze zeer stabiel en stevig (gemaakt van lood en aluminium), maar vooral ook erg mooi zijn. Bovendien passen ze qua maat perfect bij de ADM9.1.
-Beeld-
Voor het beeld heb ik een Panasonic 42PV70 42" plasmascherm. Wellicht in de toekomst een (groter?) Full HD scherm, maar voorlopig zeer tevreden.
-Bron beeld-
Allereerst een Apple TV voor (HD)films, TV series, YouTube, foto’s etc. Erg leuk apparaat, maar zorg wel dat je in de Amerikaanse iTunes Store kunt kopen.
Voor DVD en (download) HD materiaal heb ik een TViX HD-6500 media player. Deze mediaspeler speelt bijna alles. Alle DVD’s zijn opgeslagen op een harde schijf, die op het netwerk zit aangesloten. De TViX streamed via het netwerk alle het DVD en HD materiaal.
Verder heb ik nog een Nintendo Wii en Digitenne van KPN.
-Bekabeling-
Een bijkomend voordeel bij de AVI luidsprekers is dat ik geen (dure?) luidsprekerskabels meer nodig hebt. Een simpel digitaal kabeltje tussen de bron en de speakers is genoeg.
Voor het beeld gebruik ik de W&M Audio HD-01 HDMI kabels van. Deze kabels hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Kwaliteit en de afwerking is gewoon top - voor een prima lage prijs.
...call for a Big Lebowski
Anoniem: 185410
Omdat zuilen niet per definitie beter zijn? Goede monitor heeft sowieso eigenlijk geen ondersteuning van een sub nodig en daarnaast zal een zuil in de meeste gevallen niet zo laag gaan als een goede sub.Anoniem: 185410 schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:41:
leuk, maar waarom heb je niet voor twee zuilen gekozen ipv voor twee monitors en een vrij aanwezige subwoofer?
[Voor 23% gewijzigd door Mitchelll010 op 20-04-2009 19:26]
Anoniem: 215257
geen van je afbeeldingen werken..MaChOmIdGeT schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:19:
Na veel gelezen te hebben zet ik ook mijn woonkamer maar is online...
[afbeelding]
Setup :
Harman Kardon Avr 137
Samsung 7 series Lcd
Sanyo Z2000 Full Hd Beamer
Thermaltake Htpc, Phenom 9550, 4 Gb ddr2, Nvidia 9800GT+, en voor een heerlijk geluid de Audiotrak 7.1 hifi
Klipsch RVX-54 Speaker system
Playstation 3
En bovenop de bovenste kastjes een niet noemenswaardig projectiescherm
[afbeelding]
Kastjes van de Ikea en de hardware in de lades ingebouwd
[afbeelding]
Receiver Close Up
[afbeelding]
Close Up Htpc
[afbeelding]
Scherm
[afbeelding]
Beamer
Omdat dit beter klinkt (en er zijn geen vloerstaanders van AVI die beter klinken dan de ADM9.1s)Anoniem: 185410 schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:41:
leuk, maar waarom heb je niet voor twee zuilen gekozen ipv voor twee monitors en een vrij aanwezige subwoofer?
[Voor 13% gewijzigd door Da_man op 20-04-2009 19:35]
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik heb al een tijdje de RS-1, maar toch ging ik de winkel beluisteren hoe ze daar klinken. In mijn woonkamer klinken ze gewoon anders dan toen ik nog thuis woonde. Daar vergeleek ik de RS-1 met de RS-6. De RS-1 was gewoon veel strakker dan zijn grote broer. Welliswaar minder diep, maar dat is logisch. De bassgitaar klonk gewoon veel aantrekkelijker op de RS-1Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:30:
[...]
Ik had vooraan de rs6 en achteraan de gsfx voor surround. De GS10 stonden op de stereo versterker aangesloten.
Ik heb de hele surround set (speakers en receiver) verkocht. De RS6 kunnen trouwens niet mee met de GS10. Misschien gaan ze lager in een grotere kamer maar de GS10 is INDRUKWEKKEND voor een boekenplankspeaker. Veel mooier hoog, middengebied en zelfs laag (veel sneller).
Een boekenplank moet echt niet onderdoen voor een vloerstaander, het is gewoon een ander geluid.
...en waarom?
Mooie setup joh! Mooie oplossing om je HTPC in zo'n lade te bouwen, werkelijk geniaal!MaChOmIdGeT schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:19:
[afbeelding]
[/img]
Setup :
Harman Kardon Avr 137
Samsung 7 series Lcd
Sanyo Z2000 Full Hd Beamer
Thermaltake Htpc, Phenom 9550, 4 Gb ddr2, Nvidia 9800GT+, en voor een heerlijk geluid de Audiotrak 7.1 hifi
Klipsch RVX-54 Speaker system
Playstation 3
En bovenop de bovenste kastjes een niet noemenswaardig projectiescherm
[afbeelding]
Kastjes van de Ikea en de hardware in de lades ingebouwd
[afbeelding]
[/img]
Receiver Close Up
[afbeelding]
[/img]
Close Up Htpc
[afbeelding]
[/img]
Scherm
[afbeelding]
[/img]
Beamer
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Ziet er mooi uit hoor, maar presteert je center nog wel goed door het doek heen?MaChOmIdGeT schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:19:
[Voor 5% gewijzigd door Sparhawk op 20-04-2009 21:30]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Het zal vast niet erg moeilijk zijn om de lade op een kier te zettenThinkPadd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:12:
Kan de warmte wel goed weg als je hardware in zo'n lade staat?
Volgens mij zit die plank tegen de muur, en zit er geen opening in de bovenkant waar je warmte heen kan (warmte gaat omhoog he)
We hebben redelijk mazzel gehad, de luidsprekers + versterkers waren 2e hands. Van de luidsprekers (die een aantal kleine krasjes op de zijkant hadden) is echt bijzonder veel afgegaan.PHiXioN schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:02:
Holy crap, dat is nogal een set-up. Bijzondere apparatuur. Dat heeft je wel aardig wat gekost als ik zo die exotische pronkstukken zie.
Dat ook, maar 3 120 mm fans achterin en in de bodem doen ook wonderen, enne het geluid van de center is wel iets gedempt maar niet noemenswaardig ... scherm is geluidsdoorlatendFrenzyFreak schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:07:
[...]
Het zal vast niet erg moeilijk zijn om de lade op een kier te zetten
Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91
*Kwijl*, die Revels zijn echt prachtig (qua geluid). Ik moet zeggen dat ik met de looks ook prima kan leven. Ik heb ze wel eens gedemoot en verkocht, en, mits goed aangestuurd, ze klinken fabelachtig.Sparhawk schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:25:
En last but not least:Het design van de luidsprekers is nogal euh aparten ik ben er na een half jaar nog steeds niet uit of ik ze nou mooi vind of niet. Gelukkig maak ik me geen zorgen over de geluidskwaliteit
Lucky bastard,Sparhawk schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:19:
[...]
We hebben redelijk mazzel gehad, de luidsprekers + versterkers waren 2e hands. Van de luidsprekers (die een aantal kleine krasjes op de zijkant hadden) is echt bijzonder veel afgegaan.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Voor films maakt het niet zo heel veel uit. Voor muziek moet je de speakers juist niet teveel uit elkaar zetten. Een theorie is dat je een mooie scherpe driehoek moet kunnen maken naar de luisterplek. Dat komt dan meestal neer op 3,5m uit elkaar. Ik hou zelf van dicht op elkaar staande speakers en bij mij zit er maar 2,20m tussen.Grozno schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:07:
Op veel foto's hier zie ik dat de linker en rechter frontspeakers tamelijk dicht bij de center worden geplaatst.
Is het niet beter deze meer naar de buitenkant te plaatsen, voor de 'richting' van het geluid?
Anoniem: 100386
Is die receiver niet een tikkie te licht voor die speakers ? Ik weet dat de opgegeven wattages van H/K anders zijn bemeten dan die van andere merken (heb zelf een H/K gehad) maar ondanks dat is een 255 niet echt krachtig.mvdveek schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:50:
Hier een update van mijn set
Hieronder zoals het was:
[afbeelding]
Hier zoals het nu is:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je:
TV - Samsung LE40A656
Receiver - Harman Kardan AVR 255
Front Speakers - Bowers & Wilkins CM9![]()
Center speaker - Bowers & Wilkins CMCentre2![]()
Surround en Sub zijn nog van Harman Kardon HKST11BQ
Bluray - Panasonic DMP-BD30
Decoder - Samsung DCH-R360
Gamen - Wii
Netfiler - Belkin PureAV Homecinema Power Console PF50
En een nieuw meubel
Veranderingen zijn nog lang niet klaar.
Ben dit jaar nog van alles van plan. De schouw gaat er nog uit en daar komt een voorzet wand. Zo kan ik alle kabels ook gelijk mooi weg weken. Meubel en boxen zullen nog verder naar achter gezet worden.
En de rears, sub en receiver staan nog op de planning om vervangen te worden.
ben benieuwd naar jullie commentaar
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Om welke Wharfedale luidsprekers gaat hier bij deze?! Zien er nice uit namelijk!Sick Nick schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:24:
Even een update hier, heb de oude speakersset (bij elkaar geraapt spul, zag er niet zo mooi uit maar klonk op zich wel goed) vervangen door een set van Wharfedale. Oogt en klinkt een stuk beter:
[afbeelding]
Alles netjes uitgemeten en zoveel mogelijk naar de dobly/thx norm neer gezet.
[afbeelding]
De brede center
[afbeelding]
De hoge fronts
[afbeelding]
Zonder de kapjes
De versterker, pc, dvdspeler en tv zijn nog hetzelfde
Nou, dat kan je in drie maanden bij elkaar sparen als je op uitgaans en luxerantsoen gaat zou ik zeggenlj_tree schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:08:
Dude....2CM9 en een CMC2....geld over?
Ik wil mijn front speakers ook vervangen door CM7 of 9 maar is me nu nog een beetje te duur...700 euro per speaker:P
Is een beetje afhankelijk van je inkomen en wat je bij het uitgaan uitgeeft... verder komt er nu het terrasjesweer aan, en je meent toch niet dat je de komende maanden thuis zou gaan zitten om zo een week eerder die luidsprekers te hebben?JvS schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:04:
[...]
Nou, dat kan je in drie maanden bij elkaar sparen als je op uitgaans en luxerantsoen gaat zou ik zeggen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Hij lijkt mij zo laag te staan? of valt dat wel mee? Verder natuurlijk mooi opgeruimd!Erhnam schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:38:
Zie hier, mijn pana g10 42 inch
In kast netjes opgeruimd
[afbeelding]
Met PS3 en toebehoren..
[afbeelding]
Blu-ray filmpje
[afbeelding]
Basement Bios ---- Exo-S
Ze hebben geen Italiaans design a la Sonus Faber, maar klinken wel veel beter en zijn stukken goedkoper.PHiXioN schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:02:
De AVI monitors van de vorige pagina spreken mij ook wel enigzins aan. Ik vind ze niet echt mooi, maar als ze echt zo goed zijn is het ideaal. Een beetje minder vind ik dat de digitale ingangen optisch zijn, die kabeltjes kan je niet mooi wegwerken en om hoekjes vouwen.
Mooie kast, ben altijd wel gecharmeerd van de meubelen van Riviera Maison. Wat is dat voor vloer trouwens? Steigerplanken, of gewoon massief houten delen?Erhnam schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:38:
Zie hier, mijn pana g10 42 inch
In kast netjes opgeruimd
[afbeelding]
Met PS3 en toebehoren..
[afbeelding]
Blu-ray filmpje
[afbeelding]
No Shame, only Fame!
[Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 22-04-2009 09:51]
Thx! Ja die kast komt van een outlet vandaan. 500 euro voor die kast vond ik zeer netjes.S2801 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:32:
[...]
Mooie kast, ben altijd wel gecharmeerd van de meubelen van Riviera Maison. Wat is dat voor vloer trouwens? Steigerplanken, of gewoon massief houten delen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Ehh, zoek de verschillenMikeyMan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:15:
Kleine update:
Voor: [afbeelding]
na:
[afbeelding]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
2: meer cd's en dvd's.cypher21 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:42:
[...]
Ehh, zoek de verschillen
1: je hebt opgeruimd
2: ...
[Voor 8% gewijzigd door FeaR op 21-04-2009 20:53]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Gitaar staat andersom..cypher21 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:42:
[...]
Ehh, zoek de verschillen
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
cypher21 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:42:
[...]
Ehh, zoek de verschillen
[Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 21-04-2009 21:45]
5. DVD'S leunen nu naar rechts ipv naar linksFeaR1986 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:52:
[...]
2: meer cd's en dvd's.
3: Wii horizontaal in plaats van verticaal.
4: LCD/Plasma (40"?) in plaats van een oude CRT bak.
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Anoniem: 100386
pre-pro is een behoorlijke investering. 5-kanaals (of 7 kanaals) eindversterkers zijn niet standaard, en een goede is in ieder geval niet goedkoop. Daarnaast is het nogal een opgave om dat te realiseren. Het zijn grote apparaten, je hebt dure/duurdere interlinks nodig tussen de pre en de pro, en het kan ook nog wel eens een moeizame afstelling kunne worden totdat je de juiste balans vindt. Het zou me niet eens verbazen dat je dan ook nog eens een aparte video-processor zal moeten inschakelen, gewoonweg omdat je pre-pro gespecialiseerd is in audiomvdveek schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:54:
@G_M_C
Hij is idd wel wat te licht. Alhoewel er goed geluid uit de speakers komt nu, zullen ze zeker beter tot hun recht komen met een betere versterker. Dat staat ook zeker op de planning. Maar eerst weer even sparenBen er ook nog niet helemaal uit wat ik dan neem. De nieuwe 15serie van Rotel lijkt me wel wat. Maar de pre/pro functies vallen me voor die prijs wat tegen. Maar gewoon een top-end receiver zou ook nog een optie kunnen zijn.
[...]
Ik miest iemand anders laten kijken, ik zag het maar nietcypher21 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:06:
nog een aantal scherpe
6: Plant is gedraait
7: het is mooi weer ipv regenachtig/bewolkt
8: het lampje/kaarsje is van het midden naar het eind geschoven op de vensterbank
Nee geintje hoor, de LCD staat er goed bij. Maar vanwege het meubel moest ik toch echt twee keer kijken
I second thatErhnam schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:37:
[...]
Thx! Ja die kast komt van een outlet vandaan. 500 euro voor die kast vond ik zeer netjes.
Offtopic: De vloer is trouwens een eiken kastelenvloer. www.escovloeren.nl -> (Massief houten vloeren - Onbehandelde vloerdelen - Eiken - Rustiekkleurcode klassiek. Echt een aanrader voor mensen die een mooie eiken vloer willen!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Waar heb je die CM serie speakers vandaan?? Misschien wel wat voor mij inplaats van de Monitor Audio GS Seriesmvdveek schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:50:
Hier een update van mijn set
Hieronder zoals het was:
[afbeelding]
Hier zoals het nu is:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je:
TV - Samsung LE40A656
Receiver - Harman Kardan AVR 255
Front Speakers - Bowers & Wilkins CM9![]()
Center speaker - Bowers & Wilkins CMCentre2![]()
Surround en Sub zijn nog van Harman Kardon HKST11BQ
Bluray - Panasonic DMP-BD30
Decoder - Samsung DCH-R360
Gamen - Wii
Netfiler - Belkin PureAV Homecinema Power Console PF50
En een nieuw meubel
Veranderingen zijn nog lang niet klaar.
Ben dit jaar nog van alles van plan. De schouw gaat er nog uit en daar komt een voorzet wand. Zo kan ik alle kabels ook gelijk mooi weg weken. Meubel en boxen zullen nog verder naar achter gezet worden.
En de rears, sub en receiver staan nog op de planning om vervangen te worden.
ben benieuwd naar jullie commentaar
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153166 op 22-04-2009 01:51]
Ik ben idd een lucky bastard jadtjv schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:01:
[...]
*Kwijl*, die Revels zijn echt prachtig (qua geluid). Ik moet zeggen dat ik met de looks ook prima kan leven. Ik heb ze wel eens gedemoot en verkocht, en, mits goed aangestuurd, ze klinken fabelachtig.![]()
[...]
Lucky bastard,
Ehm, ja, een Cambridge gaat dat inderdaad niet trekken (hoe goed trouwens de 840-serie ook is).Sparhawk schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:25:
[...]
Ik ben idd een lucky bastard ja
Vraagje,
Toen jij ze verkocht, waar gingen ze toen voor weg, en wat was jouw ervaring mtb versterkers? We hebben deze eerst op een cambridge versteker (ben vergeten welke) geluisterd, en die schoot bij een wat hoger volume spontaan in de beveiliging
De enige manier waarop wij ze toen goed aangestuurd kregen was met een enorme Mark Levinson 332 eindversterker (200Wpch). Maar we hadden op dat moment niet zo heel veel anders staan, en bovendien zijn de nieuwe ML's naar mijn smaak nog geen schaduw van de vorige modellen, voor veel te veel geld.Voor de rest hebben we ze alleen op deze amp geluisterd, maar ik ben stiekum wel beniewd of ze nog veel beter gaan klinken op een nog veel betere amp (al word ik thuis vermoord als ik met dit voorstel langskom)
Het is stiekum toch echt de 407 (alhoewel die niet op de website staat)dtjv schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:04:
[...]
Ehm, ja, een Cambridge gaat dat inderdaad niet trekken (hoe goed trouwens de 840-serie ook is).
[...]
De enige manier waarop wij ze toen goed aangestuurd kregen was met een enorme Mark Levinson 332 eindversterker (200Wpch). Maar we hadden op dat moment niet zo heel veel anders staan, en bovendien zijn de nieuwe ML's naar mijn smaak nog geen schaduw van de vorige modellen, voor veel te veel geld.
Ik weet niet wat het niveau van je Advance Acoustic is, ik heb ze nog nooit gehoord. (Kan het trouwens kloppen dat je eindversterker stiekem typenummer 406 heeft, en niet 407? Da's de enige die ik kan terugvinden op hun site.) Ik ben zelf een enorme fan van Ayre (zowel voor- als eindversterkers). De V-5xe of (nog mooier) V-1xe zijn volgens mij geweldige versterkers voor zo'n speaker. Maar goed, de prijsklasse wordt dan wel een heel ander verhaal (en 5 keer zo duur is nooit 5 keer zo mooi).
Misschien kun je een winkel vinden die je een versterker laat uitproberen? Het is dan wel verstandig om eerst te gaan sparen...
Ik kijk net en ze kosten gewoon 1250,- per stuk die B&W CM9 best duur vergeleken met net over de grens waar ze 1700,- per 2 kosten.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details