Het kleine-mismoderatietopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 18.818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is inderdaad een normale onschuldige reactie die prima op 0 kan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Mee eens een -1 van mij. Hebben nog wel wat extra's nodig. De +1's bij de eerste zijn wel erg vreemd in mijn ogen

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is crew, sommige mensen gaan dan automatisch hoger geven zonder naar de kwaliteit te kijken, ik heb het wel vaker gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Staan nu allemaal op -1. Voorspelbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:02:
Het is crew, sommige mensen gaan dan automatisch hoger geven zonder naar de kwaliteit te kijken, ik heb het wel vaker gezien. :)
Was mij ook al wel eens opgevallen. Maar het gebeurt ook bij heel actieve posters, zie de discussie welke ik onlangs voerde met pino22. Mensen weten nog niet dat die regel alleen geldt als ik wat post :*) .

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 31-01-2009 19:22 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik plaats hem hier maar. Hoe kan dit?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sSxRyPGI9uVZtYlsdzQUY0im/full.png

Deze gast krijgt als Moderatie 1x -1. Hoe kan hij dan gemiddeld een 1.0 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gemiddelde is -1, alleen die - valt kennelijk van de regel af in de layout.

Effectief staat hij op 0, omdat er eerst een expertmod (of promod) langs moet komen, daar degene die een -1 gaf slechts een 'gewone' mod is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Staat een minnetje voor. Layout klopt niet helemaal bij jou.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kixtart schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:31:
Staat een minnetje voor. Layout klopt niet helemaal bij jou.
O-) Duh, het minnetje staat er boven :P

Bugje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

IE6 toevallig? Ik kan het me wel herinneren en volgens mij gebeurde het daar standaard, in welk geval het ook niet gefixt zal worden, de devvers hebben wel eens verklaard dat minor bugs in IE6 niet meer verholpen worden, de browser is te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik vind dit een moeilijke. Enerzijds flauw, anderzijds toch eigenlijk wel een antwoord op de vraag die er voor gesteld wordt.
Wat mij betreft het voordeel van de twijfel, dus toch maar een nul.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind hem te goedkoop, een -1 van mij dus.

Overigens: na Verwijderd in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update' vind ik Verwijderd in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update' echt geen +1 meer waard...

[ Voor 67% gewijzigd door Dirk op 31-01-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Dirk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:46:
Dat is inderdaad een normale onschuldige reactie die prima op 0 kan.
Zoals het topic wat ik op het forum al had geopend over andere mate van moderatie bij bepaalde topics, lijkt me dit ook zo'n typisch geval. Waarom eigenlijk worden de, pak 'em beet, 30 modders die dat op -1 hadden gezet niet gewoon gewaarschuwd danwel de rechten ontnomen? Een -1 voor die post is volkomen onterecht en door rechten weg te halen voor die modders, denk ik dat andere topics ook weleens wat beter worden gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Omdat het op zich valide was om hem offtopic te noemen. Al was dan wel opvallend dat alle omliggende reacties wel een 0 kregen, terwijl hier de balans duidelijk naar de -1 lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

vgroenewold schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:23:
[...]

Zoals het topic wat ik op het forum al had geopend over andere mate van moderatie bij bepaalde topics, lijkt me dit ook zo'n typisch geval. Waarom eigenlijk worden de, pak 'em beet, 30 modders die dat op -1 hadden gezet niet gewoon gewaarschuwd danwel de rechten ontnomen? Een -1 voor die post is volkomen onterecht en door rechten weg te halen voor die modders, denk ik dat andere topics ook weleens wat beter worden gemod.
Ik stem voor !!!! De enige manier om die mismodders eens aan te pakken. Kun je gelijk het fanmodden meenemen. Niet gelijk alles kwijt, maar eerst een week blokkeren, dan een maand en dan :w

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Slaat echt idd nergens op. De inhoud van de teksten zijn één-op-één gelijk (bij benadering) en het is nb. een reactie op een reactie van je eerste link. 8)7 . Een nul is hierdoor eigenlijk nog goed betaald.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

vgroenewold schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:23:
[...]

Waarom eigenlijk worden de, pak 'em beet, 30 modders die dat op -1 hadden gezet niet gewoon gewaarschuwd danwel de rechten ontnomen?
Waarom moet dat hier besproken worden? Dit is volgens mij niet het juiste topic daarvoor.

[ Voor 25% gewijzigd door pcgek op 31-01-2009 22:12 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie:
Ero-Sensei in 'nieuws: Verkopen Playstation 2 halveren'
mag van mij wel naar +1 gemod worden. Moet wel snel......

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ok, wie heeft mijn hele thread op -1 gezet?

albatross in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen'

Laat ik de FAQ eens quoten:

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Ik denk dat hier toch wat mening-modden heeft plaatsgevonden. Ik vind het een onprettige gedachte om persoonlijke gegevens, zoals telefoon adres boeken, online bij een telefoon provider te zetten, omdat dit soort gegevens telkens weer voor commerciele doeleinden wordt gebruikt (zoals in het genoemde geval van de reisgegevens bij Franse chip-knip). En waarschuw mensen dus dat ze, wat mij betreft, toch maar beter niet in het "Zet Uw persoonlijke gegevens maar bij ons neer, lekker makkelijk!" lokkertje moeten trappen. En dat maakt mijn post, wat? Een flamebait, een troll, een doelloze first post, een zwaar off-topic bericht zonder enige toegevoegde waarde, een misplaatste grap, een onnodig kwetsende reactie?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Beiden min 1 gegeven, maar ze kunnen nog wat schopjes gebruiken want er is velen keren een 0 gegeven en bij de eerste zelfs ook +1.
Waarom men bij crew stukken milder is geen idee.. het zou niets moeten uitmaken wie je bent imo.

Deze post is toch duidelijk een -1 of niet?
Desolation Angel in 'nieuws: 'AMD's RV790 wordt HD 4970 en HD 4995 X2''
Net als de 2 die er onder staan.

Hier nog iemand die imo een totale mis mod maakt met een +2( gebeurd de laatste dagen steeds vaker dat je dit ziet)
pelleke in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'.
Hier nog iemand die echt totaal mis mod met een +1
Baardmeester in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'
Hier weer 1
Verwijderd in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'

Is het mij of zou men gewoon even beter moeten na denken en volgens de richtlijnen moeten modden.. Het kan een mis klik zijn maar dan zijn er de laatste tijd wel veel mis klikken

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 08:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Pjerry schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:51:
Ik vind dit een moeilijke. Enerzijds flauw, anderzijds toch eigenlijk wel een antwoord op de vraag die er voor gesteld wordt.
Wat mij betreft het voordeel van de twijfel, dus toch maar een nul.
Die vind ik een 0 waard, is gewoon onschuldig.

Als zelfs deze ScuL in 'nieuws: Sony waarschuwt voor jaarverlies van 2,2 miljard euro' volgens ProMods een 0 waard is? :P

[ Voor 14% gewijzigd door pcgek op 01-02-2009 12:06 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een correctie is wat anders dan een heel flauw geintje... Ik vind dat geintje dus ook geen 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 07:58:
[...]

Beiden min 1 gegeven, maar ze kunnen nog wat schopjes gebruiken want er is velen keren een 0 gegeven en bij de eerste zelfs ook +1.
Waarom men bij crew stukken milder is geen idee.. het zou niets moeten uitmaken wie je bent imo.

Deze post is toch duidelijk een -1 of niet?
Desolation Angel in 'nieuws: 'AMD's RV790 wordt HD 4970 en HD 4995 X2''
Net als de 2 die er onder staan.

Hier nog iemand die imo een totale mis mod maakt met een +2( gebeurd de laatste dagen steeds vaker dat je dit ziet)
pelleke in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'.
Hier nog iemand die echt totaal mis mod met een +1
Baardmeester in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'
Hier weer 1
Verwijderd in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'

Is het mij of zou men gewoon even beter moeten na denken en volgens de richtlijnen moeten modden.. Het kan een mis klik zijn maar dan zijn er de laatste tijd wel veel mis klikken
Met alle reacties geef ik je helemaal gelijk :)
albatross schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:07:
Ok, wie heeft mijn hele thread op -1 gezet?

albatross in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen'

Laat ik de FAQ eens quoten:

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Ik denk dat hier toch wat mening-modden heeft plaatsgevonden. Ik vind het een onprettige gedachte om persoonlijke gegevens, zoals telefoon adres boeken, online bij een telefoon provider te zetten, omdat dit soort gegevens telkens weer voor commerciele doeleinden wordt gebruikt (zoals in het genoemde geval van de reisgegevens bij Franse chip-knip). En waarschuw mensen dus dat ze, wat mij betreft, toch maar beter niet in het "Zet Uw persoonlijke gegevens maar bij ons neer, lekker makkelijk!" lokkertje moeten trappen. En dat maakt mijn post, wat? Een flamebait, een troll, een doelloze first post, een zwaar off-topic bericht zonder enige toegevoegde waarde, een misplaatste grap, een onnodig kwetsende reactie?
Van twee criteria zou ik het logisch vinden als deze als reden zijn gebruikt om jouw reactie op -1 te zetten: offtopic en troll.
Persoonlijk vind ik het offtopic gehalte wel meevallen, al is het wel de inleiding tot een offtopic discussie over gmail. Bij de drie reacties onder jouw reactie heb ik dan ook allemaal een punt afgetrokken wegens offtopic, wat resulteert in twee keer -1 en een keer een 0.
Het trollerige blijft, je gooit daar een paar beschuldigingen neer zonder ze echt behoorlijk te onderbouwen, maar omdat je vrij algemeen blijft heb ik besloten je ook dat niet al te zwaar aan te rekenen, zodat je al met al alsnog net een 0 van mij krijgt.

Wat me wel ergert bij dat artikel zijn alle discussies over het epd. Als algemeen voorbeeld inzake privacy issues heb ik er totaal geen probleem mee, maar ze gaan er veel te diep op in. De volgende reacties vind ik dan ook geen +1 waard: Mark in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' en Mafkees in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen'. Terwijl Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' voor mij de grens overgaat en zover offtopic gaat dat hij van mij naar -1 mag. Ook de daaronderstaande reacties heb ik op -1 gezet, maar die staan al op hun plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Die van 'mark' en 'mafkees' heb ik allebei een +1 gegeven omdat het wel ontopic is. Het gaat over centrale dataopslag,en dat ze dan het EPD erbij halen was voor mij geen reden tot aftrek. Maar misschien heb ik dat wel verkeerd gezien.

Vond het trouwens toch al geen makkelijk draadje. :)

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 01-02-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wie heeft dan al die andere +1's uitgedeeld? Want ik zie nu bij Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen', Croga in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen', Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' en Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' allemaal +1 verschijnen, terwijl dezen allemaal niets meer met dataopslag en privacy te maken hebben. Een 0 zou eventueel nog kunnen, maar ik vind ze allemaal een -1 waard wegens te veel offtopic.
Daarnaast, Mark en Mafkees gaan heel specifiek in op het epd, dat gaat niet meer over dataopslag of privacy in het algemeen, dus die zijn voor mij op zijn minst wel gedeeltelijk offtopic. Voldoende om een punt af te trekken.

En ook deze troll krijgt een +1 Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' :X

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 01-02-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Alleen de eerste heb ik een 0 gegeven, de rest -1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waarom zou je die eerste nog een 0 geven? Die gaat totaal niet meer over de telefoon of zijn methode van dataopslag, die gaat puur over het epd en niets meer, het valt ook niet meer terug te koppelen naar het oorspronkelijke onderwerp, het is gewoon totaal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Had ze gister al gemod,maar des te vaker dat ik hem nu lees...... Toch maar een -1 van gemaakt nu.

EDIT:

En deze gaat toch ook nergens over Nibbz in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' net als degene die daar aan vastzit?

[ Voor 43% gewijzigd door pcgek op 01-02-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik zie niet veel mis met die reactie(s) eigenlijk. Het is gewoon een alternatieve oplossing wanneer je je telefoonnummers op een andere telefoon wilt zetten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dirk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:56:
Wie heeft dan al die andere +1's uitgedeeld? Want ik zie nu bij Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen', Croga in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen', Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' en Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' allemaal +1 verschijnen, terwijl dezen allemaal niets meer met dataopslag en privacy te maken hebben. Een 0 zou eventueel nog kunnen, maar ik vind ze allemaal een -1 waard wegens te veel offtopic.
Daarnaast, Mark en Mafkees gaan heel specifiek in op het epd, dat gaat niet meer over dataopslag of privacy in het algemeen, dus die zijn voor mij op zijn minst wel gedeeltelijk offtopic. Voldoende om een punt af te trekken.

En ook deze troll krijgt een +1 Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen' :X
Ben het eens met alles wat je zegt, de eerste link heeft trouwens geen +1 gekregen maar naar mijn verbazing zelfs een +2..
Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf maakt 'revolutionaire' telefoon zonder geheugen'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die is gewijzigd, duidelijk een compensatiemodder dus... Kixtart! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat was eerst idd wel degelijk een +1. Duidelijk iemand die dolgraag zijn modrechten wil verliezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Iemand met 16000 moderaties in totaal al. Even goed doorkijken ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hoe zit het nu met deze reactie?
Die was toch overbodig en een -1 dacht ik dat de algemene mening hier toch was? maar er blijven maar nulletjes bij komen dus ik dacht ik kaart het nog even aan
arnoudwokke in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'
edit:

Zelfde voor deze reactie

ACM in 'nieuws: Google blokkeert toegang tot alle sites door storing - update'

[ Voor 40% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 17:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het is niet altijd zwart of wit pino22, soms zit het er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, maar deze twee zijn toch echt volstrekt en zwaar offtopic, en daarmee -1.

Soms kan je idd twijfelen, maar bij deze twee toch echt niet imho. Het heeft met het topic helemaal niks meer te maken.

Daarnaast lokt het nog eens andere reacties uit, zoals je onder deze reacties kan lezen, waardoor het meer en meer offtopic gaat. Ook dat is ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Daarom ik snap ook niet waarom een 0 uitdelen omdat het crew is? ze voordeel van de twijfel geven wat we anders niet bij* gewone members geven*?

Daarbij zoals Wildhagen al aangeeft volslagen offtopic en het roept meer van die onzin reacties op en dat is gewoon 2x een -1 aangezien we dat bij gewone members ook zo behoren te doen.

Ik wil dan ook de pro/power mods vragen om ze gewoon naar de -1 te zetten want anders geven we wel een verkeerd signaal af naar andere gebruikers imo.
Er moet geen verschil gemaakt worden lijkt mij

Edit:

Ah je had niet gelezen dat wist ik niet, omdat je reageerde ging ik daar wel van uit ;)
Lees het maar als je wilt en geef dan je mening wat jij er van vind.
En idd er is een hoop gemis mod omdat het crew is wat gewoon jammer is helaas maar wat kun je er aan doen he, dat zal altijd wel gewoon blijven gebeuren door heel wat personen blijkbaar, maar ik doe er niet aan mee..

[ Voor 96% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 18:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dan zijn er toch een hoop mismods geweest. Ik heb het artikel niet gelezen dus ook niet gemod.

EDIT : Gelezen en mee eens. (omdat ik er aan ben begonnen moet ik de rest ook doen) :'(

EDIT 2: Ben er op de helft mee gestopt, begon mij teveel op het 'gelukkig nieuwjaar' festijn te lijken. Maar dan met meer rood. :P

[ Voor 58% gewijzigd door pcgek op 01-02-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ja het werk is zwaar van een mod , there is no end ;)
Wat zeggen we hier van?
kozue in 'nieuws: Nielsen gaat kantoorinefficiëntie te lijf met verwijderen 'reply to all'-knop'
Ik vind dit geen nulletje meer maar een -1 zo op het eerste gezicht.
De aanleiding zijn de 3 reacties er boven.

[ Voor 143% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 18:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is gewoon offtopic lijkt mij, zie geen relatie meer met het artikel. net als deze Zer0 in 'nieuws: Nielsen gaat kantoorinefficiëntie te lijf met verwijderen 'reply to all'-knop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pino22 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:00:
Wat zeggen we hier van?
kozue in 'nieuws: Nielsen gaat kantoorinefficiëntie te lijf met verwijderen 'reply to all'-knop'
Deze opmerking vind ik net over het randje gaan, te ver off-topic. De discussie daarboven snap ik wel, die is logisch uit een on-topic opmerking ontstaan. M.a.w. kozue een -1 en de rest nog net een nul IMHO.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, het gaat dan van "per ongeluk iemand verwonden" vs "per ongeluk reply-to-all" naar "opzettelijk iemand verwonden" vs "opzettelijk reply-to-all". Dat laatste zal denk ik ontzettend weinig voorkomen, dus in dat opzicht is kozue's reactie vrij off-topic. Niet echt een dikke -1 waard... ik zou het op het toekomstige niveau ertussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Een offtopic vraag van mijn kant even.
Komen er dan tussen niveau's, zo ja is er al iets meer bekend wanneer?
Ik heb dat niet zo gevolgd namelijk

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:00:
Wat zeggen we hier van?
Onzinnige offtopic.
Hij trekt de analogie nog wat verder door, op zich nog wel ontopic.
pino22 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:23:
Een offtopic vraag van mijn kant even.
Komen er dan tussen niveau's, zo ja is er al iets meer bekend wanneer?
Ik heb dat niet zo gevolgd namelijk
Er zou een +3 niveau komen. Wanneer is (voor gebruikers) onbekend, it's done when it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah ok, dat is natuurlijk een mooi gezegde its done when its done.

+2's worden al amper tot weinig uitgedeeld, ik snap niet waarom er dan nog een +3 gedeelte moet komen aan 1 kant.
Het kan natuurlijk ook bevorderlijk gaan werken dat men eerder een +2 gaat uitdelen maar dat is als het ingevoerd word nog te bezien.
Heb er dus een gemixt gevoel over maar we wachten af, iig bedankt voor de info zo ver.

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 18:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:28:
[...]

Hij trekt de analogie nog wat verder door, op zich nog wel ontopic.
Hij is wat ver gezocht, maar wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pino22 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:32:
Ah ok, dat is natuurlijk een mooi gezegde its done when its done.

+2's worden al amper tot weinig uitgedeeld, ik snap niet waarom er dan nog een +3 gedeelte moet komen aan 1 kant.
Het kan natuurlijk ook bevorderlijk gaan werken dat men eerder een +2 gaat uitdelen maar dat is als het ingevoerd word nog te bezien.
Heb er dus een gemixt gevoel over maar we wachten af, iig bedankt voor de info zo ver.
Het idee erachter is (ongeveer) de +2 +3 te maken, +1 naar +2 en dan 0 te splitsen naar 0 en +1 waarbij je ook minder snel een -1 zal hoeven geven. Effectief dus wat meer middelen om positief te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Op die manier, helemaal duidelijk, het heeft dan dus te maken met de hardere randjes weg werken wat in een ander topic werd besproken:

Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!
Ik tja ik heb er verder geen problemen mee al vind ik alles wel wat overdreven natuurlijk positief is goed dat werkt beter kan mensen aansporen om beter hun best te gaan doen maar aan andere kant het moet niet to much worden als je begrijpt wat ik bedoel maar dan zal men de richtlijnen toch wel aanpassen lijkt me als men wil dat we wat minder snel -1 uitdelen dus minder streng worden en wat meer positief moeten gaan modden.
Maar laat ik er over op houden anders zijn we dadelijk een pagina verder met mijn offtopic gebrabbel

[ Voor 114% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 18:47 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

@ Pjerry, ben ik mee eens een -1 is echt te zwaar.
Een nulletje van mijn kant

Verdiend deze post geen +1?
Het is wel speculatie zoals hij aangeeft maar ik zelf vind hem toch meer brengen dan een 0 post.
Sitalovic in 'nieuws: NEC trekt zich terug uit lcd-markt'

[ Voor 58% gewijzigd door pino85 op 01-02-2009 20:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Speculatie, maar draagt wel bij aan de discussie. Mag wmb wel een +1 hebben.

Avdo in 'nieuws: Microsoft brengt geen bèta meer uit van Windows 7'
Dit lijkt mij een 0. Zie er niks kwaads aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
lijkt mij ook

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Mijn inziens ook een nulletje

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

RoD schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:22:
Speculatie, maar draagt wel bij aan de discussie. Mag wmb wel een +1 hebben.

Avdo in 'nieuws: Microsoft brengt geen bèta meer uit van Windows 7'
Dit lijkt mij een 0. Zie er niks kwaads aan.
Allemaal gedaan en gefixt.

Punksmurf in 'nieuws: Adobe werkt samen met Apple aan Flash-ondersteuning iPhone'
Moderatiegezeur: -1.

[ Voor 9% gewijzigd door Pjerry op 02-02-2009 00:09 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die wilde ik ook posten. Zeker met de edit maakt het een -1. Kan niet meer modden want dat had ik al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Net een laatste tikje gegeven, staat nu goed op -1!
Verder eens met pino22 en RoD daarboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: Adobe werkt samen met Apple aan Flash-ondersteuning iPhone'
Hoe moet deze gemod worden? Aan de ene kant is het een informatief stukje tekst, en aan de andere kant is het een rant richting de redactie met een gecopypaste stukje zonder vermelding van welke website het komt.

-1? Vanwege de rant + copypaste "dump". Of een 0? Om er iets tussenin te kiezen. Of toch een +1? Omdat het toch ook wel weer informatief is cq. bijdraagt aan de discussie.

* RoD weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die rant kost hem sowieso een punt, het ontbreken van de bron zorgt ervoor dat hij de 0 ook niet bereikt... Met bron had je zijn verhaal kunnen verifiëren en op waarde kunnen schatten, nu heb je er totaal niets aan. Zonder die rant was het dan nog wel een 0 geweest, maar met gaat hij voor mij onder de scheidslijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 02-02-2009 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ja ik vind het een twijfel geval.
1 punt kwijt vanwege de rant,1 punt erbij omdat het toch wel wat bijdraagt aan voor mijn gevoel dan.( al is er geen duidelijke bron vermeld maar het heeft ook geen negatieve toevoeging aan de discussie toch?)
Ik kom dan eigenlijk gewoon op een 0 uit maar ik twijfel er zelf erg over net als jou RoD
Hem voordeel van de twijfel geven of niet is de vraag.

Edit: ik denk dat ik hem toch het voordeel ga geven en voor de 0 ga

[ Voor 45% gewijzigd door pino85 op 02-02-2009 02:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks wat in zijn post staat klopt. Kan je met 100% foutieve informatie ook een 0 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yep. Dat is gewoon een 0. Foutieve informatie kan weerlegd worden door er op te reageren. Ongewenst is foute informatie niet. Behalve als je moedwillig foutieve informatie gaat zitten verspreiden. Maar dat is eigenlijk trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 02:15:
[...]

Niks wat in zijn post staat klopt. Kan je met 100% foutieve informatie ook een 0 krijgen?
Zijn verhaal wordt verderop idd volledig ontkracht. Echter dat maakt hem geen -1. Sterker nog door die opmerking hebben we nu kennis kunnen nemen van hoe het werkelijk zit. Misschien moet hij daarom wel een +1 krijgen (Grapje Boris....).
pino22 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 02:02:
Ja ik vind het een twijfel geval.
1 punt kwijt vanwege de rant,1 punt erbij omdat het toch wel wat bijdraagt aan voor mijn gevoel dan.( al is er geen duidelijke bron vermeld maar het heeft ook geen negatieve toevoeging aan de discussie toch?)
Ik kom dan eigenlijk gewoon op een 0 uit maar ik twijfel er zelf erg over net als jou RoD
Hem voordeel van de twijfel geven of niet is de vraag.

Edit: ik denk dat ik hem toch het voordeel ga geven en voor de 0 ga
Kan me helemaal bij Sesamstraat ( :P kben beetje melig) aansluiten. Ook van mij een nul.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Lol Pjerry :9~

Is dit echt een +1, want ik dacht gelezen te hebben dat wat deze user aankaart al eerder werd, de post er boven gezegd alleen dan net wat anders en die werd ook naar 0 gemod
Cyberslak in 'nieuws: 'Intel annuleert Auburndale- en Havendale-processors''

[ Voor 105% gewijzigd door pino85 op 02-02-2009 07:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pino22 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 06:28:
Lol Pjerry :9~

Is dit echt een +1, want ik dacht gelezen te hebben dat wat deze user aankaart al eerder werd, de post er boven gezegd alleen dan net wat anders en die werd ook naar 0 gemod
Cyberslak in 'nieuws: 'Intel annuleert Auburndale- en Havendale-processors''
Je moet kunnen blijven lachen pino22. Natuurlijk geen +1...... :>

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal een duwtje over de rand gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
vond die derde nog wel humor hebben, de rest maar even een trap na gegeven.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wat denken we hier van?
LessRam in 'nieuws: India werkt aan notebook van 20 dollar'
En de reacties er onder, de reactie waar het mee begint die staat op -1 namelijk en ik zie de link ook niet meer gaat gewoon te veel offtopic net als de reacties er onder dus -1 imo

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 02-02-2009 12:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit gaat veel te offtopic. Imo dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wankel in 'nieuws: Beveiliging iPhone-applicaties gekraakt'
Ik zie niet in waarom dit een -1 moet zijn.

Het.Draakje in 'nieuws: Beveiliging iPhone-applicaties gekraakt'
Zeker met de laatste zin is dit geen +1.

hugoy in 'nieuws: Beveiliging iPhone-applicaties gekraakt'
Veel te offtopic voor de +1 imo.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 02-02-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik zie hierin geen relatie met het nieuws meer SRI in 'nieuws: Intel kondigt nieuwe steppings aan voor Xeons en Core i7' daarom dus -1. Of moet je gezien het artikel toch wat soepeler modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

pcgek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:56:
Ik zie hierin geen relatie met het nieuws meer SRI in 'nieuws: Intel kondigt nieuwe steppings aan voor Xeons en Core i7' daarom dus -1. Of moet je gezien het artikel toch wat soepeler modden?
Nee hoor: gewoon -1. Heeft ie van mij net ook gekregen!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Femme schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:36:
Er wordt inderdaad matig gemodereerd. Er mogen veel meer +1's uitgedeeld worden dan nu wordt gedaan. Met een beetje moetje zijn er soms ook +2's te ontwaren (een goede methode is een fris artikel modereren waar je zelf nog veel invloed op hebt, daarna filteren op +1 en bekijken wat van deze reacties een must-read is).
Dat idee van Femme heb ik eens toegepast op nieuws: Microsoft noemt UAC-probleem Windows 7 'ontwerpkeuze' . Lezen op +1 en daarna gekeken wat er van die +1's weer de beste zijn :)
Er zijn nu 36 +1's en geen +2's. Ik vind de beste van de +1's de volgende en die heb ik dan ook op +2 gemodereerd.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft noemt UAC-probleem Windows 7 'ontwerpkeuze''
pe1dnn in 'nieuws: Microsoft noemt UAC-probleem Windows 7 'ontwerpkeuze''
kozue in 'nieuws: Microsoft noemt UAC-probleem Windows 7 'ontwerpkeuze''
ToAoM in 'nieuws: Microsoft noemt UAC-probleem Windows 7 'ontwerpkeuze''

[ Voor 10% gewijzigd door Megaflix op 02-02-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik wil niet zeggen dat er in het voorbeeld wat je noemt geen +2 reacties zitten. Maar er zijn ook voorbeelden genoeg te bedenken waar je alle +1 reacties er uit kunt lichten, om er vervolgens niet 1 +2 post bij te vinden.

Of is het bij veel +1 reacties gewoon de bedoeling om toch meer +2 te 'forceren'?

[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 02-02-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Het zijn nette reacties die idd wel meer dan +1 mogen hebben. Misschien niet allemaal even sterk als +2 maar in het kader van meer +2 geven zijn het zeker geen slechte kandidaten! Ik doe dus mee!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Laatst online: 03-04-2015
Is deze post nou echt een -1? Volgens mij is dit gewoon een normale post, of zie ik nou iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gewoon een 0 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
pcgek schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:15:
Of is het bij veel +1 reacties gewoon de bedoeling om toch meer +2 te 'forceren'?
Nee, het onderscheid is te klein. Er worden zo weinig +2's gegeven, dat er reacties die een +2 zouden kunnen krijgen op +1 blijven steken, waardoor ook weer mooie +1's op 0 blijven hangen. De bandbreedte van scores moet volledig gebruikt gaan worden. Zoals ik al in die quote van Femme laat zien is het aantal +1's te laag. Bijna alle scores worden op 0 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel vaker gezien dat pro -piraterij argumenten op tweakers 0 blijven en dat pro label teksten altijd hoger gemod worden; nu weer een mooi voorbeeld.

Verwijderd in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'

Het begint met een ongegronde uithaal naar de originele poster:
'Het enige 'businessmodel' dat jij wil zien is gratis content voor iedereen.'
Dit kan om te beginnen je als flame zien.

'Maar zonder inkomsten kan je sowieso al niet spreken van 'businessmodel''
Fout argument, poster gaat er vanuit dat er met piraterij geen inkomsten zijn.

'In de grond blijft het zo dat één partij een intellectuel eigendom als product creëert, '
Incorrect, de producten worden door verschillende partijen gecreert:artiesten, producers en het label.

De volgende alineas drammen door op het bovenstaande onjuiste argument dat piraterij = geen inkomsten.

Vervolgens gaat het over dat het businessmodel om moet, en de poster zegt dat iTunes goed genoeg is, helemaal juist want dat draait ook lekker. Ook al zijn de nummers illegaal te verkrijgen. Waar zit hier het argument?

---
Argumentatie is belangrijk, niet alleen politiek correcte uitgangspunten.
Graag hoor ik van iemand die dit naar boven heeft gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:34:
Ik heb wel vaker gezien dat pro -piraterij argumenten op tweakers 0 blijven en dat pro label teksten altijd hoger gemod worden; nu weer een mooi voorbeeld.

Verwijderd in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'

Het begint met een ongegronde uithaal naar de originele poster:
'Het enige 'businessmodel' dat jij wil zien is gratis content voor iedereen.'
Dit kan om te beginnen je als flame zien.
Dat is inderdaad een conclusie met een licht trollerige ondertoon. Als inleiding op zijn verhaal nog wel acceptabel.
'Maar zonder inkomsten kan je sowieso al niet spreken van 'businessmodel''
Fout argument, poster gaat er vanuit dat er met piraterij geen inkomsten zijn.
Niet voor de platenmaatschappijen/ artiesten, wat daar bedoeld lijkt te worden. Argument is valide dus. Als je anders wil beargumenteren: ga je gang in de reacties, de moderatie is daar niet het geëigende middel voor.
'In de grond blijft het zo dat één partij een intellectuel eigendom als product creëert, '
Incorrect, de producten worden door verschillende partijen gecreert:artiesten, producers en het label.
Samengevat tot een partij in de reactie. Opnieuw: niet mee eens, reactie schrijven, niet lager modden.
De volgende alineas drammen door op het bovenstaande onjuiste argument dat piraterij = geen inkomsten.
Zoals daarnet gesteld, binnen zijn redenatie wel een valide argument en laten we wel wezen: geld uit piraterij wordt niet toegepast voor de zaken die hij daar noemt. Opnieuw, maak je punt kenbaar door middel van een reactie.
Vervolgens gaat het over dat het businessmodel om moet, en de poster zegt dat iTunes goed genoeg is, helemaal juist want dat draait ook lekker. Ook al zijn de nummers illegaal te verkrijgen. Waar zit hier het argument?
Dat tegen gratis (illegaal) niet geconcurreerd kan worden en dat daarom de (vermeende) rechten van de artiesten beschermd moeten worden.
Argumentatie is belangrijk, niet alleen politiek correcte uitgangspunten.
Graag hoor ik van iemand die dit naar boven heeft gemod.
Zoals je dus ziet, ieder argument is valide, jij bent het er alleen niet mee eens. Iets wat je prima kun uiten door middel van een reactie, maar niet mag blijken uit je moderatie. De -1 die gegeven is, is dus ook totaal fout. Al is die +2 ook niet terecht.
/me DirkW heeft een +1 gegeven, net als overigens een aantal child-reacties die tegen hem ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik gaf hem ook een +1..
Wilde het net gaan onderbouwen maar dat is denk ik niet meer nodig.
Een -1 is absurd maar een +2 is ook niet nodig voor deze reactie vind ik zelf dan, het is voor mij een +1.

@Megaflix, die manier die jij toepast die Femme aangaf pas ik ook al een tijdje toe, werkt erg goed en zo zou iedereen moeten werken denk ik.
Dat je soms er gewoon geen +2 uit kan halen dat kan voorkomen maar ik denk dat het veel gevallen wel goed werkt.
Ik gaf ook al eerder een keer aan net als vele anderen dat men te weinig +2's uitdeelt wat jammer is.
Die blijven op +1 staan terwijl er vaak echt must reads bij zitten, +2 is ook weer geen heilig niveau vind ik dan, en dat idee heb ik er nu wel soms bij.
Net als +1's die op 0 blijven staan , en nullen die te snel op -1 worden gezet of blijven staan.
Natuurlijk gebeurd het ook wel eens anders om, dat bepaalde posts een te hoge waardering krijgen.
Maar het blijft natuurlijk niet altijd gemakkelijk, je hebt vaak van die twijfel gevallen , het is gewoon maat werk als het ware, en iedereen past richtlijnen op hem/haar zijn eigen manier toe.
Maar ik ben als positieveling er van overtuigt dat men het op een zo goed mogelijke manier toepast en als er nieuwe richtlijnen komen die niet uit kunnen blijven denk ik dat we wat meer positiever zouden moeten modden, dat men dit ook zal doen.. al vind ik zelf dat het niet zo is dat men altijd te streng mod.. dat is niet juist, secuur en met een zeer kritische blik ja ik denk het wel over het algemeen, misschien soms iets te maar ik noem dat niet verkeerd op een site als tweakers.net moet je ook wel kritisch zijn en blijven.. maar misschien is het idd wel zo dat we in het algemeen soms wat te streng zouden zijn, ik weet dat niet zeker, ik persoonlijk vind mezelf in de meeste gevallen niet te streng modden

Wat een lap tekst als ik het nu bekijk maar ach :+

[ Voor 119% gewijzigd door pino85 op 02-02-2009 23:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

RayNbow

Kirika <3

? ? in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'
Wat doen we eigenlijk met posts die een industrie beschuldigen van omkoperij?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Naar beneden modden :P

De maffiavergelijking en beschuldiging van omkopen doet niet bijdragen aan een hoge score. Gecombineerd met het feit dat het een behoorlijke algehele rant is, doet mij een -1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gaat inderdaad veel te offtopic. Wat mij betreft ook kandidaat voor de -1. Dit heeft totaal geen binding meer met het artikel en valt dus wmb onder zwaar offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW heeft hem over het randje geschopt.
Nog meer naar de -1 :N
Overigens ook de parent is al zover offtopic dat hij geen +1 meer waard is: Verwijderd in 'nieuws: India werkt aan notebook van 20 dollar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:16:
[...]

/me DirkW heeft hem over het randje geschopt.
Door viermaal +1, toch weer opgeklommen. Nog even hulp nodig....
[...]

Nog meer naar de -1 :N
Overigens ook de parent is al zover offtopic dat hij geen +1 meer waard is: Verwijderd in 'nieuws: India werkt aan notebook van 20 dollar'
Die had ik gek genoeg (vanwege het goede verhaal) wel een +1 gegeven. Maar nu het licht gekregen en de boel even op nul gezet, waar de reactie dan nu op staat.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Voor mij ook duidelijk een -1.
Hij mag nog wel wat schopjes hebben aangezien er ook meerdere malen een +1 is uitgedeeld

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik snap nu dat er erg veel 0-modders zijn de laatste tijd. Neem nu deze reactie: vgroenewold in 'nieuws: Apple daagt Duitse webwinkel wegens gebruik iPhone-plaatjes'

Da's gewoon een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb em net op -1 gemod :P Anders had ik em ook hier gemeld ;) Waarom kom je trouwens je eigen reactie aangeven? :)

himlims_ in 'nieuws: Apple daagt Duitse webwinkel wegens gebruik iPhone-plaatjes'
Dit lijkt me een -1. Rant + moderatieklagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
RoD schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:22:
Ik heb em net op -1 gemod :P Anders had ik em ook hier gemeld ;) Waarom kom je trouwens je eigen reactie aangeven? :)

himlims_ in 'nieuws: Apple daagt Duitse webwinkel wegens gebruik iPhone-plaatjes'
Dit lijkt me een -1. Rant + moderatieklagen.
Omdat ik weer eens zin had om die reactie te geven, maar wel vind dat het een -1 is. :) Mij viel verder op dat de eerste modders allemaal een 0 geven, misschien een idee voor de aanscherping van het mod-systeem ook.

[ Voor 10% gewijzigd door vgroenewold op 03-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
P-Nut in 'nieuws: Rechtszaak The Pirate Bay begint op 16 februari'

imo doet 'ie niet meer dan een stukje uit het artikel copy/pasten, is dat geen -1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Degene die hier een +2 aan heeft gegeven mag ook wel even nagekeken worden imo
jj71 in 'nieuws: Google Earth zoekt oceaanbodem op en voegt tijdbalk toe'

@ Jap,

Idd hij legt het ook niet aan iemand uit dat was mijn eerste gevoel van quote hij het omdat iemand iets vroeg maar ook dat is niet het geval voor mij draagt zoiets dan helemaal niets bij -1.

Dan deze even een vraagje, waarom krijgt hij zo vaak een -1?
BioHazard in 'nieuws: BioWare toont beelden van Star Wars: The Old Republic'
Hij heeft het filmpje gezien en reageert toch onschuldig met dat het hem interessant lijkt.
Is dat een -1 waard?
Ik zelf vind van niet gewoon een nulletje
Edit: hij staat weer op de 0.

Hier nog een mismod die dit een +1 geeft.. lijkt me toch overduidelijk dat dit echt 200% een -1 is?
jporter in 'nieuws: BioWare toont beelden van Star Wars: The Old Republic'

Edit 2:
Welke mods dit een +1 geven misschien moet daar even naar gekeken worden?

[ Voor 83% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 14:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Wauw, dat was weer een heerlijk Apple draadje. Volgens mij staat alles nu wel redelijk, maar als jullie het ook nog even willen nalopen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben er op dit moment nog mee bezig. Er wordt lekker geflamed ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja het is altijd het zelfde in dat soort topics.. zeker als het of over apple gaat of de iphone of windows vs OS X /ATI/Nvidia/AMD/Intel ed..
Ik begrijp ook niet dat mensen niet even bij zich zelf te rade gaan van op dat soort manieren reageren als in dit geval de iphone post als voorbeeld
apple = ruzie zoekende armoedzaaiers..

Welk plaatje er ook op een site wordt gezet, je bent zoiezo een loser als een iPhone koopt!

jah jah fanboy's, kritiek op apple is -2 mod ik weet het
Ik begrijp het gewoon niet..
Maar ik ben ook bang dat mensen gewoon zo zullen blijven reageren.. waarom ik heb geen enkel idee want volwassen mensen die zo reageren het blijft mij een raadsel wat ze daar nu zelf aan hebben.
En dan als ze hun post editen en ons de mods even met de lange vinger aanwijzen omdat we ze met dit soort opmerkingen omlaag modden, hebben ze niet eens door hoe onbeschaafd ze zelf in de reacties zijn denk ik dan
Ach ja wat een wereld leven we in he ;)

[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 15:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Vandaar dat ik eigenlijk vind dat je mensen die nogal opmerkelijk veel -1's krijgen in bepaalde topics, ook uit die topics moet kunnen halen. De enige manier om het mismodden en het ranten tegen te gaan is om mensen rechten te ontnemen.

[ Voor 45% gewijzigd door vgroenewold op 03-02-2009 15:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.