Vind ik op zich best een goed idee, maar dan moet er wel eerst een onderscheid gemaakt worden tussen -1 troll/flame en -1 overbodig/offtopicvgroenewold schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:18:
Vandaar dat ik eigenlijk vind dat je mensen die nogal opmerkelijk veel -1's krijgen in bepaalde topics, ook uit die topics moet kunnen halen. De enige manier om het mismodden en het ranten tegen te gaan is om mensen rechten te ontnemen.
Klopt en dat is niet altijd gemakkelijk.
Maar het idee op zich vind ik wel in essentie een goede al zal het toch heel wat werk met zich mee brengen om dit te bewerkstelligen, maar uiteindelijk denk ik dat we en tweakers er mee gebaat zijn want er is een groep mensen zo ver ik dat kan zien die altijd waar de gelegenheid zich voor doet dat soort opmerkingen plaatsen.
En het moet niet te vergeten wel in de koers liggen wat men wil op tweakers aangezien er zoals we weten een groot topic lopende is waarin men oppert dat wij wat minder streng zouden moeten gaan worden en sneller wat hogere punten zouden moeten uitdelen( zo interperteerde ik het iig)
Maar we wachten af, je idee spreekt mij wel aan om de echte rotte appels als het ware er tussen uit te krijgen
Edit:
Laten we hopen dat die +2 een typo was
Verwijderd in 'nieuws: Landrush voor verkrijgen .tel-domein gaat van start'
Maar het idee op zich vind ik wel in essentie een goede al zal het toch heel wat werk met zich mee brengen om dit te bewerkstelligen, maar uiteindelijk denk ik dat we en tweakers er mee gebaat zijn want er is een groep mensen zo ver ik dat kan zien die altijd waar de gelegenheid zich voor doet dat soort opmerkingen plaatsen.
En het moet niet te vergeten wel in de koers liggen wat men wil op tweakers aangezien er zoals we weten een groot topic lopende is waarin men oppert dat wij wat minder streng zouden moeten gaan worden en sneller wat hogere punten zouden moeten uitdelen( zo interperteerde ik het iig)
Maar we wachten af, je idee spreekt mij wel aan om de echte rotte appels als het ware er tussen uit te krijgen
Edit:
Laten we hopen dat die +2 een typo was
Verwijderd in 'nieuws: Landrush voor verkrijgen .tel-domein gaat van start'
[ Voor 108% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 16:30 ]
Liefhebber van Tweakers
FluoDude in 'nieuws: Rechtszaak The Pirate Bay begint op 16 februari'
Overbodige reactie en off-topic, kan wat mij betreft op -1
Ben het deels met je eens, echter aan de andere kant snap ik zijn reactie wel degelijk, het is al vaker zo geweest wat hij bedoelt te zeggen, iets word offline gehaald vanwege een rechtzaak bv in deze en een tijd(je) later start men weer in bv een ander land en is het weer up.
Dat haal ik uit zijn woorden dat hij dit bedoeld.
Hij zegt het misschien niet op de beste manier maar ik begrijp hem en totaal offtopic vind ik het dan ook niet.
Of ik het dan een meer waarde vind hebben nee ook niet dus ik kom dan op een 0 uit al vind ik het wel een magere 0 eerlijk gezegd.
geven we hem voordeel van de twijfel of niet? ik ging er van uit dat we dit wel meer moesten gaan toepassen?
Wat zeggen we hier van?
In Search of Sunrise in 'nieuws: Apple daagt Duitse webwinkel wegens gebruik iPhone-plaatjes'
Ik vind het deels een 0 deels ook een -1, wederom beetje dubbel gevoel heb ik er over vanwege dit soort opmerkingen:
Hij zegt het misschien niet op de beste manier maar ik begrijp hem en totaal offtopic vind ik het dan ook niet.
Of ik het dan een meer waarde vind hebben nee ook niet dus ik kom dan op een 0 uit al vind ik het wel een magere 0 eerlijk gezegd.
geven we hem voordeel van de twijfel of niet? ik ging er van uit dat we dit wel meer moesten gaan toepassen?
Wat zeggen we hier van?
In Search of Sunrise in 'nieuws: Apple daagt Duitse webwinkel wegens gebruik iPhone-plaatjes'
Ik vind het deels een 0 deels ook een -1, wederom beetje dubbel gevoel heb ik er over vanwege dit soort opmerkingen:
Dus als jullie hier op beiden punten kunnen reageren ben ik ook weer geholpenMja, lui zijn is blijkbaar de nieuwste trend tegenwoordig
[ Voor 208% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 17:16 ]
Liefhebber van Tweakers
Deze lijkt mij geen -1 waard. Een nul wel.
junkchaser in 'nieuws: Kleinste letters ooit geschreven'
[ Voor 54% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-02-2009 17:01 ]
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Hier wederom een geval van mis modding op een erge manier imo..
het is al eens vaker gezegd, de laatste tijd word het vind ik wel erger met totale mis mods en misbruik..
Jelle E in 'nieuws: Landrush voor verkrijgen .tel-domein gaat van start'
Deze hoort ook op -1 thuis lijkt me gezien de andere soort gelijke opmerkingen die ook naar -1 zijn gegaan
het is al eens vaker gezegd, de laatste tijd word het vind ik wel erger met totale mis mods en misbruik..
Jelle E in 'nieuws: Landrush voor verkrijgen .tel-domein gaat van start'
Deze hoort ook op -1 thuis lijkt me gezien de andere soort gelijke opmerkingen die ook naar -1 zijn gegaan
Liefhebber van Tweakers
Moeten onderstaande reacties wellicht een tikje naar +2 vanwege het meer +2 willen modereren (volle breedte gebruiken):
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'
Marcks in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'
Marcks in 'nieuws: TU Delft: 'sociale p2p' maakt consumentenheffing noodzakelijk'
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Erg goede posts. Mogen wmb ook wel op +2, want ze zijn toch zeker wel beter dan de gemiddelde +1.
Janusch in 'nieuws: Toshiba introduceert snelle smartphone met 4,1"-scherm'
Ik zie niet in waarom deze op -1 moet.
[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 03-02-2009 17:47 ]
Idem hier heb hem een nulletje gegeven
Liefhebber van Tweakers
Kunnen jullie hier even naar kijken?
warp in 'nieuws: Panasonic introduceert 'neo-plasma'-tv's met WirelessHD'
Ik maak een ontopic opmerking over een mijns inziens nogal nutteloze feature, en dat wordt beloond met een -1? Ik verwacht geen +2 o.i.d., maar lager dan default score lijkt mij nogal aan de vreemde kant.
Ik maak een ontopic opmerking over een mijns inziens nogal nutteloze feature, en dat wordt beloond met een -1? Ik verwacht geen +2 o.i.d., maar lager dan default score lijkt mij nogal aan de vreemde kant.
Megaflix schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:31:
FluoDude in 'nieuws: Rechtszaak The Pirate Bay begint op 16 februari'
Inderdaad onduidelijk maar niet offtopic, die mag van mij op 0.pino22 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:39:
Ben het deels met je eens, echter aan de andere kant snap ik zijn reactie wel degelijk, het is al vaker zo geweest wat hij bedoelt te zeggen, iets word offline gehaald vanwege een rechtzaak bv in deze en een tijd(je) later start men weer in bv een ander land en is het weer up.
Ik vind hem niet echt netjes en ook niet echt ontopic, tel ik beiden op dan kom ik op een -1 uit.Wat zeggen we hier van?
Dus als jullie hier op beiden punten kunnen reageren ben ik ook weer geholpen
Ook voor een grap vind ik die te simpel, dan kun je de meest flauwe opmerkingen wel een 0 gaan geven, een -1 van mij.dirkjesdirk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:59:
Deze lijkt mij geen -1 waard. Een nul wel.
Ik vind dat hij de argumenten van zijn tegenstander toch echt te gemakkelijk afdoet, die houd ik op een +1.MrAngry schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:09:
Moeten onderstaande reacties wellicht een tikje naar +2 vanwege het meer +2 willen modereren (volle breedte gebruiken):
Deze pakt het beter aan, die wil ik inderdaad wel een +2 geven.
Nog een extra 0 erbij.RoD schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:15:
Erg goede posts. Mogen wmb ook wel op +2, want ze zijn toch zeker wel beter dan de gemiddelde +1.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Alvi: Reactie op 'BenQ brengt drie all-in-one-pc's uit'
Grappig dit... Wat voor smiley kan ik hier het beste naast zetten... Netjes op de vingertjes getikt en afgestraft
hartverwarmende eensgezindheid eigenlijk...
Ach, wat voor zin heeft het ook. Weet ik meteen dat de frontpage ook off-limit is om reacties te plaatsen. Verzuip maar in de oneliners die met het schitterende modsysteem wel gewoon op 0 blijven staan.
Nagenoeg de meeste andere reacties die ik plaats halen vlot 80% +1, 10% +2. Maar goed... Weer minder te doen hier.
Er staan onderaan voorbeelden dat ook HP of sony dergelijke formfactors hebben. Ik heb niets specifiek met apple en hoef ook absoluut niemand te overtuigen, want het boeit me niet waar iedereen mee werkt. Maar dat domme 'oeh, er staat iets anders dan osx op, nu heb je tenminste een 'echte' pc, gniffel, gniffel...'
Lacheuuuuh
Neerbuigend? Omdat ik iemand wil wijzen op zijn erg dubieus opgestelde gemakkelijk mis te interpreteren kinderachtige opmerking?
Grappig dit... Wat voor smiley kan ik hier het beste naast zetten... Netjes op de vingertjes getikt en afgestraft
Ach, wat voor zin heeft het ook. Weet ik meteen dat de frontpage ook off-limit is om reacties te plaatsen. Verzuip maar in de oneliners die met het schitterende modsysteem wel gewoon op 0 blijven staan.
Nagenoeg de meeste andere reacties die ik plaats halen vlot 80% +1, 10% +2. Maar goed... Weer minder te doen hier.
Er staan onderaan voorbeelden dat ook HP of sony dergelijke formfactors hebben. Ik heb niets specifiek met apple en hoef ook absoluut niemand te overtuigen, want het boeit me niet waar iedereen mee werkt. Maar dat domme 'oeh, er staat iets anders dan osx op, nu heb je tenminste een 'echte' pc, gniffel, gniffel...'
Lacheuuuuh

Neerbuigend? Omdat ik iemand wil wijzen op zijn erg dubieus opgestelde gemakkelijk mis te interpreteren kinderachtige opmerking?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 21:27 ]
Ik weet niet hoor, maar volgens mij ga je nogal off-topic, die pc heeft niets met een iMac te maken. Verder zijn mensen waarop je reageert niet te overtuigen met een uitleg over een Mac die beter is, gewoon lekker laten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:18:
Alvi: Reactie op 'BenQ brengt drie all-in-one-pc's uit'
Grappig dit... Wat voor smiley kan ik hier het beste naast zetten... deze waarschijnlijk:Netjes op de vingertjes getikt en afgestraft
hartverwarmende eensgezindheid eigenlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door vgroenewold op 03-02-2009 21:24 ]
Het is niet constructief, ranterig en trollerig. Net als de reply die je hier plaatst. Misschien moet je eerst eens naar je manier van reageren kijken alvorens te klagen. Want hier scoor je geen punten mee.
Overigens is "don't feed the troll" hier ook wel op van toepassing. Op de reactie waarop je reageert kun je (imo) gewoon beter niet reageren.
Overigens is "don't feed the troll" hier ook wel op van toepassing. Op de reactie waarop je reageert kun je (imo) gewoon beter niet reageren.
Neerbuigende reacties zijn, hoe inhoudelijk sterk ook, ongewenst. Dezelfde boodschap kan ook in een niet-neerbuigende reply gestoken worden (en dan op +2 eindigen)
't is een keuze, maar rantpartijen aanmoedigen... neuh.
't is een keuze, maar rantpartijen aanmoedigen... neuh.
Ik ben wel benieuwd wat de reden is dat ik hier -1 voor krijg. Ik val niemand aan, en het zijn feiten.
Die Bruine in 'nieuws: Toshiba introduceert snelle smartphone met 4,1"-scherm'
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
je edit richting de mods helpt ook niet naar een 0 toe, dat is al een goede reden om je een -1 uit te delen, niet verstandig om dat te doenwarp schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:05:
Kunnen jullie hier even naar kijken?
[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 22:17 ]
Liefhebber van Tweakers
Ook bij jou, dit stukje hier onder is voor veel mods al voldoende om je naar een -1 te zetten en het op de man spelen ook, duidelijke -1 als je het mij vraagtDie Bruine schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:55:
Ik ben wel benieuwd wat de reden is dat ik hier -1 voor krijg. Ik val niemand aan, en het zijn feiten.
Edit:Ongewenst!? ehr ik wijs alleen op de feiten mensen. ignorance is bliss...
Kijk even hier naar:
Dit zijn de beginnende reacties met de vergelijking naar auto's + lampen die naar -1 zijn gezet
Ackermans1973 in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen' -1
skabouter in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen' -1
Moeten we deze 2 dan ook niet consequent naar -1 zetten?
Ik begrijp wel wat de onderste 2 bedoelen maar ik vind het te ver gezocht
Pim. in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
Ramon in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
Edit 2:
Dit is lijkt me een -1, hij zegt voor de 4e keer( of zelfs nog meerdere keren) het zelfde als de rest boven hem
joop99 in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
Zelfde hier
Berkowic in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 23:14 ]
Liefhebber van Tweakers
EDIT:
@pino22 Die van 'Ramon' is voor mij een -1, en die van 'Pim' brengt ook maar weinig licht in de duisternis, voor mij ook -1 dus. Maar misschien dat er iemand is die daar anders over denkt.
@die bruine
De eerste helft van je tekst bestaat uit 'op de persoon spelen' daarom de -1. Dus valt het wel degelijk in de categorie die je aanhaalt.
Na het klagen over de moderaties hoort hij daar helemaal.
@pino22 Die van 'Ramon' is voor mij een -1, en die van 'Pim' brengt ook maar weinig licht in de duisternis, voor mij ook -1 dus. Maar misschien dat er iemand is die daar anders over denkt.
@die bruine
De eerste helft van je tekst bestaat uit 'op de persoon spelen' daarom de -1. Dus valt het wel degelijk in de categorie die je aanhaalt.
Na het klagen over de moderaties hoort hij daar helemaal.
[ Voor 53% gewijzigd door pcgek op 03-02-2009 22:44 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
@Pino22
Ik vind de reacties van Pim. in ieder geval geen -1 waard. Hij spreekt metaforisch, in de termen van de degene op wie hij reageert. Pim. bevestigt de mening van Sjah, die op het artikel sloeg. hij reageert indirect op het artikel en daardoor is zijn post niet geheel offtopic. De post van Ramon is een flauwe grap. Ik twijfel nog tussen de 0 en de -1

Ik vind de reacties van Pim. in ieder geval geen -1 waard. Hij spreekt metaforisch, in de termen van de degene op wie hij reageert. Pim. bevestigt de mening van Sjah, die op het artikel sloeg. hij reageert indirect op het artikel en daardoor is zijn post niet geheel offtopic. De post van Ramon is een flauwe grap. Ik twijfel nog tussen de 0 en de -1
[ Voor 10% gewijzigd door YoupS op 03-02-2009 22:53 . Reden: naam verkeerd getypt ]
Ik ga mee met YoupS. Hij probeert gewoon een leuk grapje te maken die wel gewoon binding heeft met software in het algemeen. Ik vind deze iig niet vervelend om te zien. Die van Ramon vind ik er dan weer te lang over doorgaan zonder enige inhoud.
☻/
/▌
/ \
Waarom dat gezichtje?YoupS schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:51:
@Pino22![]()

Je moet toch niet tegen de muur lopen he!
De reactie van Pim is idd na paar keer door gelezen te hebben wel goed uitgelegd dus een 0.
Maar de reactie van Ramon ik vind hem flauw niet grappig maar ik heb ook geen humor dus dan zal ik in deze op jullie gevoel voor humor vertrouwen en met jullie mee gaan.
Kan de reactie van berkowic waar ik in mijn vorige post naar verwees die moet nog een zetje krijgen.
[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 03-02-2009 23:13 ]
Liefhebber van Tweakers
Pim werkt gewoon een metafoor ontopic uit, dat is een normale reactie en dus een 0. De reactie van Ramon zie ik als een nog wat verdere uitwerking die op zich ook nog wel terecht is, geen onzinnig gezeur of een flauwe grap dus, dus die geef ik ook een 0.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ah, klopt. Toch wat te snel gelezen. 'Mag' kan wel beter 'kan' worden, maar hij bedoeld dus dat je zonder IE niet veel met internet kan doen (zijn mening).
☻/
/▌
/ \
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Ik had deze even gemist, maar wil er toch nog even op reageren.arne schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:24:
Waarom is Verwijderd in 'nieuws: Microsoft laat gebruikers Vista SP1 en XP SP3 niet langer blokkeren' op +2 gefixed? Hetgene dat hij meld staat letterlijk in het artikel, al is deze inderdaad enigszins raar opgebouwd.
Op het moment dat ik de reactie schreef was de post wel degelijk een +2. In eerste instantie gaf het artikel een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Daarom kwamen er ook in de kortste keren 60+ hoogst verontwaardigde reacties. Dat verkeerde beeld heb ik met deze post rechtgezet, en toen stopte ook de reeks met verontwaardigde reacties.
Echter, doordat ik de informatie van deze post ook in de FP-feedback heb gezet, is het artikel de volgende dag overeenkomstig mijn opmerkingen aangepast. Daardoor dat het nu lijkt alsof ik hetzelfde zeg als het artikel. Maar het is dus precies andersom !!
En dat levert wel een uiterst ongewenst effect op... Ik word in de moderatie bestraft, omdat het artikel achteraf op mijn eigen aanwijzingen is gecorrigeerd!
En dat is toch niet zo aardig, wanneer je juist hard hebt meegeholpen om de zaken te verbeteren... Nou zit ik niet op +2's te geilen, maar vrolijk wordt je er op deze manier ook niet van.
netvor in 'nieuws: Landrush voor verkrijgen .tel-domein gaat van start'
is beetje overdreven, mag naar 0 imho...
is beetje overdreven, mag naar 0 imho...
Ik snap je ik gaf je ook een +1, maar je kan het degene niet kwalijk nemen die jou een +1 gaven en geen +2.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:38:
[...]
Ik had deze even gemist, maar wil er toch nog even op reageren.
Op het moment dat ik de reactie schreef was de post wel degelijk een +2. In eerste instantie gaf het artikel een volkomen verkeerd beeld van de situatie. Daarom kwamen er ook in de kortste keren 60+ hoogst verontwaardigde reacties. Dat verkeerde beeld heb ik met deze post rechtgezet, en toen stopte ook de reeks met verontwaardigde reacties.
Echter, doordat ik de informatie van deze post ook in de FP-feedback heb gezet, is het artikel de volgende dag overeenkomstig mijn opmerkingen aangepast. Daardoor dat het nu lijkt alsof ik hetzelfde zeg als het artikel. Maar het is dus precies andersom !!
En dat levert wel een uiterst ongewenst effect op... Ik word in de moderatie bestraft, omdat het artikel achteraf op mijn eigen aanwijzingen is gecorrigeerd!
En dat is toch niet zo aardig, wanneer je juist hard hebt meegeholpen om de zaken te verbeteren... Nou zit ik niet op +2's te geilen, maar vrolijk wordt je er op deze manier ook niet van.
Men wist immers niet dat wat jij poste er al stond voor het artikel werd aangepast, en dat dit werd aangepast nadat jij en daar poste en ook nog eens in de FP feedback.
Dat is dan weer een neven effect in dit geval een negatieve.
Ik weet niet of men jou +1 nogmaals naar een +2 kan aanpassen, dat beslissen de power mods, maar het zou zeer zeker meer dan terecht zijn in jou geval als het exact zo is als wat jij zegt.
[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 00:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Als het zo zat was een fix op de score waar de reactie op stond op het moment dat het artikel veranderd werd misschien wel terecht geweest. Dergelijke reacties moeten beloond worden, en dan is zo'n fix wel een hulpmiddel daarbij. Want je kunt inderdaad de mensen die achteraf nog modereren daarvoor bestraffen.
De reactie was gefixeerd. De quote die als reactie op jouw reactie wordt gegeven stond echter kennelijk ook al in het originele bericht. Die is namelijk van een half uur later dan jouw post. Aan de hand van die quote was hetgene je daar aanhaalt voor mij toch al vrij duidelijk.
edit:
ter verduidelijking, het gaat om de volgende quote:
Korben in 'nieuws: Microsoft laat beheerders Vista SP1 en XP SP3 niet langer blokkeren - update'
edit:
ter verduidelijking, het gaat om de volgende quote:
uit de volgende reactie:LeBlanc benadrukt echter wel dat de Service Packs niet automatisch worden geïnstalleerd. "Voor Service Packs moet je akkoord gaan voordat de installatie begint. Als de Automatische Updates-functionaliteit is ingeschakeld, zal Windows Update melden dat er een belangrijke update is. Als je die niet wil installeren, kan je simpelweg weigeren."
Korben in 'nieuws: Microsoft laat beheerders Vista SP1 en XP SP3 niet langer blokkeren - update'
[ Voor 51% gewijzigd door Arne op 04-02-2009 00:54 ]
When you only live once, try not to die?
Deze reactie kan nog een zetje gebruiken, is de zo veelste die het zelfde aanhaalt als 10 anderen.
[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 00:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Het is een dubbelpost, maar wel binnen de 5-minutengrens. Dus een 0, imo.
Daar had ik niet eens puur naar gekeken, het ging mij er over dat hij iets zegt wat al door anderen echt exact het zelfde is gezegd.
En ik herinner me nog een kleine discussie paar dagen terug dat als men dat doet het ongewenst word en een -1 vandaar..
Maar mijn vraag toen was ook wanneer is het dan ongewenst word dat als men 3x het zelfde zegt 4x of 5x
In dit geval is hij volgens mij de derde die exact het zelfde zegt als 2 personen boven hem.
Dus de vraag is het dan nu nog een 0 of toch -1?
En ik herinner me nog een kleine discussie paar dagen terug dat als men dat doet het ongewenst word en een -1 vandaar..
Maar mijn vraag toen was ook wanneer is het dan ongewenst word dat als men 3x het zelfde zegt 4x of 5x
In dit geval is hij volgens mij de derde die exact het zelfde zegt als 2 personen boven hem.
Dus de vraag is het dan nu nog een 0 of toch -1?
[ Voor 35% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 00:57 ]
Liefhebber van Tweakers
Klopt. Maar hij geeft een relevante reply op een bepaalde post. Das ansich een 0. De reden om het naar de -1 te gooien is omdat het al eerder exact hetzelfde is gezegd, inderdaad. Daar heb je gelijk in. Echter, we hebben 5 minuten als grens gesteld (soort ongeschreven regel) waarin een dubbelpost niet als dubbelpost gemodereerd dient te worden. Voorzover ik kan zien zijn er geen reacties geweest die meer dan 5 minuten eerder waren, dus geef ik het een 0.
Edit: Nouja, zelfs al is hij de twintigste. Het gaat erom dat mensen "beschermd" worden tegen mensen die toevallig net even eerder dan zij posten. Het is wat lullig als mensen een behulpzame reply neergezet hebben, maar naar -1 gemod worden als er net even iemand eerder was.
Al zou het bij twintig mensen die hetzelfde zeggen toch wel wat vervuilend worden
Edit: Nouja, zelfs al is hij de twintigste. Het gaat erom dat mensen "beschermd" worden tegen mensen die toevallig net even eerder dan zij posten. Het is wat lullig als mensen een behulpzame reply neergezet hebben, maar naar -1 gemod worden als er net even iemand eerder was.
Al zou het bij twintig mensen die hetzelfde zeggen toch wel wat vervuilend worden
[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 04-02-2009 00:57 ]
Een dubbelpost is het niet. Wel is het zwaar nutteloos, aangezien het punt van meerdere versies al lang duidelijk was, maar geen dubbelpost
. Nutteloos maar onschuldig maakt het imho een 0.
Ah weet ik dat ook weer he, waarom staat zoiets nu niet in de FaQ 
@ Arne tja ik ben misschien a pain in the ass nu maar als we dit dan een 0 geven en paar dagen/pagina's terug een zelfde geval/gevallen( dacht ik uit mijn hoofd) en dat werd wel naar -1 gezet vanwege de reden die jij aanhaalt.. was onschuldig maar nutteloos en al meerdere malen herhaald verder was er niets aan de hand.
Ralf wil niet moeilijk doen enkel het begrijpen of ziet hij het even te zwart/wit
@ Arne tja ik ben misschien a pain in the ass nu maar als we dit dan een 0 geven en paar dagen/pagina's terug een zelfde geval/gevallen( dacht ik uit mijn hoofd) en dat werd wel naar -1 gezet vanwege de reden die jij aanhaalt.. was onschuldig maar nutteloos en al meerdere malen herhaald verder was er niets aan de hand.
Ralf wil niet moeilijk doen enkel het begrijpen of ziet hij het even te zwart/wit
[ Voor 84% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 01:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Omdat het hier min of meer verzonnen is.. en we houden ons er nu gewoon aanpino22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:59:
Ah weet ik dat ook weer he, waarom staat zoiets nu niet in de FaQ
Misschien zat er dan bij dat geval meer dan 5 minuten tussen?@ Arne tja ik ben misschien a pain in the ass nu maar als we dit dan een 0 geven en paar dagen/pagina's terug een zelfde geval/gevallen( dacht ik uit mijn hoofd) en dat werd wel naar -1 gezet vanwege de reden die jij aanhaalt.. was onschuldig maar nutteloos en al meerdere malen herhaald verder was er niets aan de hand.
Ik heb hem eigenlijk nog helemaal niks gegeven, maar misschien ben ik wel gewoon in een goede bui
. Nee, dat is het niet, maar in dit geval heb ik het idee dat hij nog een poging doet iets nuttigs toe te voegen, al is het voor het punt geheel onnodig. Het is in ieder geval niet offtopic, aangezien het topic ook over windows versies gaat.
Ik weet niet of dat in de bedoelde reactie van een paar dagen geleden ook niet het geval was. Ook weet ik niet om welke reactie van een paar dagen geleden het precies gaat, wanneer je die nog eens aan kan halen kan ik mijn eigen punt misschien ook weer beter snappen
Ik weet niet of dat in de bedoelde reactie van een paar dagen geleden ook niet het geval was. Ook weet ik niet om welke reactie van een paar dagen geleden het precies gaat, wanneer je die nog eens aan kan halen kan ik mijn eigen punt misschien ook weer beter snappen
Na een eindje gezocht te hebben, vanaf deze pagina en dan mijn eerste reply, daar begint het
Het kleine-mismoderatietopic deel XIII
Maar nu ik het nog eens bekeken heb er zaten veeel meer dan 5 min tussen idd en het was de 5e reactie van de 15 dus dan ligt het ook weer wat anders afijn.
Naja het zal wel te laat voor me zijn omdat ik alles door elkaar haal ik slaap blijkbaar al half
Toch bedankt voor de uitleg nogmaals heb weer wat geleerd!
Edit: Was in het algemeen bedoelt van me maar kwam blijkbaar over alsof het puur een post was waar jij op had gereageerd al heb ik dat niet gezegd in mijn post want ik had het over we
Maar niet boos op me worden he Arne;(
Ralf gaat zijn bedje opzoeken
Het kleine-mismoderatietopic deel XIII
Maar nu ik het nog eens bekeken heb er zaten veeel meer dan 5 min tussen idd en het was de 5e reactie van de 15 dus dan ligt het ook weer wat anders afijn.
Naja het zal wel te laat voor me zijn omdat ik alles door elkaar haal ik slaap blijkbaar al half

Toch bedankt voor de uitleg nogmaals heb weer wat geleerd!
Edit: Was in het algemeen bedoelt van me maar kwam blijkbaar over alsof het puur een post was waar jij op had gereageerd al heb ik dat niet gezegd in mijn post want ik had het over we
Maar niet boos op me worden he Arne;(
Ralf gaat zijn bedje opzoeken
[ Voor 102% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 05:43 ]
Liefhebber van Tweakers
Het is een dubbelpost, welke door het kleine tijdsverschil niet als dubbelpost wordt gemodereerd.
edit: de aangehaalde post heb ik trouwens geheel niet op gereageerd?!
edit: de aangehaalde post heb ik trouwens geheel niet op gereageerd?!
[ Voor 27% gewijzigd door Arne op 04-02-2009 01:22 ]
Misschien is het wel een idee - nu we toch bezig zijn de moderaties aan te passen; meer + mogelijkheden - om ook de "-"kant aan te passen. Trollen, flamen, enz. op -2 en off-topic -1. Ik vind die eerste vorm ook veel onwenselijker dan de tweede. Bij off-topic moet ik soms met tegenzin een -1 geven (conform de richtlijnen), terwijl er toch ook zoiets bestaat als "zinvol" off-topic, m.a.w. interessante info die absoluut niets met het artikel van doen hebben (ik weet dat er andere mogelijkheden zin om die info te spuien, maar toch ...).vgroenewold schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:18:
[...]
Vandaar dat ik eigenlijk vind dat je mensen die nogal opmerkelijk veel -1's krijgen in bepaalde topics, ook uit die topics moet kunnen halen. De enige manier om het mismodden en het ranten tegen te gaan is om mensen rechten te ontnemen.
Te veel -2's is automatisch een (tijdelijke) ban.....
/edit
IMHO moet de +2 direct weer gefixt worden.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:38:
[...]
Ik had deze even gemist, maar wil er toch nog even op reageren.
[...]
Op het moment dat ik de reactie schreef was de post wel degelijk een +2. In eerste instantie gaf het artikel een
[ Voor 22% gewijzigd door Pjerry op 04-02-2009 02:16 ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Waarom? Het stond ook al in het originele artikel, al was het misschien minder duidelijk. Zie de eerder door mij aangehaalde reactie op hem en de bijbehorende quote. Fixeren van een score is imho een noodmaatregel welke alleen genomen dient te worden wanneer er duidelijk door te veel mensen is gemeningmod / pappegaaimod en de score daardoor duidelijk op een onjuiste score staat, en redelijkerwijs niet meer via de normale weg tot de juiste score kan komen. Dat is mijn inziens hier niet het geval.
[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 04-02-2009 02:32 ]
Waarom staan er -1 moderaties in deze reactie?
XyritZz in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
Ik heb deze reactie zelfs een +1 gegeven. Onterecht "-"moderen is imo minstens zo erg als ongewenst "+"modereren. Iets voor de powers om naar te kijken?
XyritZz in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen'
Ik heb deze reactie zelfs een +1 gegeven. Onterecht "-"moderen is imo minstens zo erg als ongewenst "+"modereren. Iets voor de powers om naar te kijken?
Pjerry leest de les....
Dat is waarschijnlijk van 1 iemand die niet verder keek dan de eerste regel...
Iets anders kan ik me ook niet bedenkenarne schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 04:19:
Dat is waarschijnlijk van 1 iemand die niet verder keek dan de eerste regel...
Deze reactie staat ruim op -1. M.i. toch gewoon een nulletje.
Pjerry leest de les....
+1 voor deze reactie
.
Door mijn -1 (off-topic) nu terug naar nul.
Het hele verhaal lijkt weer te ontbranden in Apple vs MS. Ben het zat en mod nu alle (minder relevante) Apple opmerkingen op -1.

Door mijn -1 (off-topic) nu terug naar nul.
Het hele verhaal lijkt weer te ontbranden in Apple vs MS. Ben het zat en mod nu alle (minder relevante) Apple opmerkingen op -1.
Pjerry leest de les....
Die hele thread staat vol met apple vs windows/ms/OS X opmerkingen etc.. tot je er moedeloos van word..
Altijd feest dit soort nieuws berichten voor ons
Maar ik vind in je post boven me die reactie toch naar de -1 neigen als ik dit lees(MS bashing)
Wat trouwens wel heel veel gebeurd wat MS ook doet het is nooit goed dat blijkt wel weer.
Ik zou die dus absoluut niet compenseren met een +1 Pjerry want dat is niet juist imo
Ik heb hem tevens een -1 gegeven.
Als je al 20 van die berichten bent tegen gekomen met flames/trolls naar MS toe dan kan ik het wel begrijpen dat je het beu gaat zijn.
Altijd feest dit soort nieuws berichten voor ons
Maar ik vind in je post boven me die reactie toch naar de -1 neigen als ik dit lees(MS bashing)
Wat trouwens wel heel veel gebeurd wat MS ook doet het is nooit goed dat blijkt wel weer.
Ik zou die dus absoluut niet compenseren met een +1 Pjerry want dat is niet juist imo
Er is gewoon geen ontkomen aan maar in veel gevallen gewoon tja ik denk dan wat heeft het er nog mee te maken, is gewoon irritant aan het worden vind ik persoonlijk maar goed, dat zal wel de reden zijn dat men de reactie in je eerste post boven me op -1 heeft gezet omdat bepaalde mods het ook beu waren en omdat het nogal basherig over kan komen.Get real. Dit hele versiegezeur is gewoon weer another failure van MS.
Als je al 20 van die berichten bent tegen gekomen met flames/trolls naar MS toe dan kan ik het wel begrijpen dat je het beu gaat zijn.
Ook deze heeft een -1 gekregen van me net als dat ik alle andere flames/trolls bashing over MS of apple ed dat heb gegeven, ik vind dat dit gedrag echt eens zou moeten ophoudenik zie de vragen al komen van onze klanten, Meneer welke versie raadt u mij aan, wat zijn de verschillen etc, terwijl Microsoft het zelf amper weet !
[ Voor 62% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 09:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Uitermate kinderachtig, maar ja dat is tweakers.pino22 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 22:13:
je edit richting de mods helpt ook niet naar een 0 toe, dat is al een goede reden om je een -1 uit te delen, niet verstandig om dat te doen
Toch kan ik me voorstellen dat dit soort reacties voor een leek wat onbegrijpelijk zijn. Moet wel toegeven dat ik met het modereren serieus bezig ben, en daardoor het humoristische er niet van kan/wil inzien.Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 23:06:
Pim werkt gewoon een metafoor ontopic uit, dat ie een normale reactie en dus een 0. De reactie van Ramon zie ik als een nog wat verdere uitwerking die op zich ook nog wel terecht is, geen onzinnig gezeur of een flauwe grap dus, dus die geef ik ook een 0.
Zal daar toch eens wat beter op gaan letten dan.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ik vond het een goede vraag van je, maar laat die edit gewoon weg. Dan was het (in elk geval voor mij) gewoon een 0 geweest.warp schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:54:
[...]
Uitermate kinderachtig, maar ja dat is tweakers.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen' Meerwaarde? mwuah, niet echt ... gaat over een heel ander product en heeft een hoog I.W.A.B gehalte imo.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Mijn reactie in de Windows 7 comp.programma, wat zou hier de basis zijn geweest voor de zoveel -1's?
SinergyX in 'nieuws: Microsoft start compatibiliteitsprogramma Windows 7'
Moet ik dan maar bij elke post de complete geschiedenis van de brakke divers and x-fi gaan posten, om uberhaubt op 0 te blijven, inclusief de complete list van issues met elke driver op elke windows OS? (de drivers in win7 64bit werken ook helemaal nog niet goed).
Moet ik dan maar bij elke post de complete geschiedenis van de brakke divers and x-fi gaan posten, om uberhaubt op 0 te blijven, inclusief de complete list van issues met elke driver op elke windows OS? (de drivers in win7 64bit werken ook helemaal nog niet goed).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je het niet eens bent edit dan niet, kom het dan hier eerst melden, dan kan men er naar kijken en zo nodig aan passen.warp schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:54:
[...]
Uitermate kinderachtig, maar ja dat is tweakers.
Zoals al gezegd het was gewoon waarschijnlijk dan een 0 geweest.
Als je gaat editen richting de mods dan is de kans eigenlijk 100% dat je naar de -1 gaat omdat dit niet word getolereerd
[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 10:13 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd in 'nieuws: Netbook-versie Windows 7 draait maximaal drie applicaties simultaan'
Wie biedt hier +1 voor? ^o)...
Wie biedt hier +1 voor? ^o)...
Verwijderd in 'nieuws: Netbook-versie Windows 7 draait maximaal drie applicaties simultaan'
Naar dit soort reacties mag in deze thread ook even goed gekeken worden. Er worden daar om de een of andere reden nogal wat +2's uitgedeeld, for no reason.
Naar dit soort reacties mag in deze thread ook even goed gekeken worden. Er worden daar om de een of andere reden nogal wat +2's uitgedeeld, for no reason.
ehm... loop ik heel erg achter als ik niet weet wat een I.W.A.B. gehalte is?Ulysses schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:00:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat zes versies van Windows 7 uitbrengen' Meerwaarde? mwuah, niet echt ... gaat over een heel ander product en heeft een hoog I.W.A.B gehalte imo.
Maar ik vind een +1 wel op zijn plaats. Het is hardstikke on-topic en laat duidelijk zien hoe je snel aan een boel versies komt.
Dat totaal andere product is de voorganger, dus dan lijkt me in deze discussie niet off-topic of zo.
Vooral als mensen het aantal versies van Vista vergelijken met XP en dan denken dat XP weinig versies had.
@vmsw en @ Vgroenewold
Ik geef daar geen +1 voor iig.. een -1 lijkt mij meer op zijn plaats
@ Synergxy
Ik heb je daar een nulletje gegeven
@ escovan
Dat is een duidelijke +1 als je het mij vraagt
@ Mjtdevries I.W.A.B = ik weet alles beter
Ik weet dit omdat ze mij zo noemen in onze familie mijn oom ook en me opa ook.. is een familie kwaal in bepaalde gevallen
Ik geef daar geen +1 voor iig.. een -1 lijkt mij meer op zijn plaats
@ Synergxy
Ik heb je daar een nulletje gegeven
@ escovan
Dat is een duidelijke +1 als je het mij vraagt
@ Mjtdevries I.W.A.B = ik weet alles beter
Ik weet dit omdat ze mij zo noemen in onze familie mijn oom ook en me opa ook.. is een familie kwaal in bepaalde gevallen
[ Voor 198% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 10:21 ]
Liefhebber van Tweakers
Aan de ene kant: om steeds creative mee te dragen is overbodig. Aan de andere kant, een compatibiliteitsprogramma van MS legt idd de poort open voor bedrijven, juist zoals Creative, om alvast te beginnen.... en daarmee ben je sowieso ontopic.SinergyX schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:08:
Mijn reactie in de Windows 7 comp.programma, wat zou hier de basis zijn geweest voor de zoveel -1's?
* Delerium geeft zetje omhoog.
Het is niet iets wat perse op -1 moet staan en dus geen stricte regels van het systeem. Het probleem is dat als iemand zijn reactie edit het vaak gelijk >50% offtopic is. Wanneer er een goede reactie staat en er staat een korte edit over een moderatie, dan is de inhoud van de reactie belangrijker.pino22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:09:
[...]
...
Als je gaat editen richting de mods dan is de kans eigenlijk 100% dat je naar de -1 gaat omdat dit niet word getolereerd
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ik ben op dit moment hard op zoek naar de "Select All"' => "Moderatie -1" optie....vgroenewold schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:13:
Bij dit soort threads wordt je behoorlijke moedeloos....
Dus stel, ik maak een opmerking richting de mods omdat ze mij omlaag hebben gezet door middel van een gemaakte edit in mijn post, dan betekend dat niet automatisch dat ik op -1 behoor te worden gezet door andere mods die dat zien vanwege die edit, als de inhoud goed is correct?Kixtart schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:29:
[...]
Het is niet iets wat perse op -1 moet staan en dus geen stricte regels van het systeem. Het probleem is dat als iemand zijn reactie edit het vaak gelijk >50% offtopic is. Wanneer er een goede reactie staat en er staat een korte edit over een moderatie, dan is de inhoud van de reactie belangrijker.
Dat wist ik niet, ik ben bijna nog geen gevallen tegen gekomen waarin men niet naar de -1 werd gezet maar ik ben ook nog maar een kleine fractie actief van wat jij bent.
Ik heb wel eens gezien dat iemand bv zei in een edit:
Waarom?
En kwam dat melden en dat werd gewoon een nulletje, maar vaak blijft het niet bij het woordje waarom heb ik tot nu toe dan ervaren
Maar zo leer ik wederom iets
[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 10:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Hoeveel -1's zag jij dan eigenlijk?SinergyX schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:08:
Ik zie nu maar 2x -1.
Of zijn er een lading papegaai modders die gauw hun moderatie aanpassen op het moment dat de gemiddelde score weer op 0 terecht komt?
Blijkbaar nadat Delerium hier paar post boven die opmerking plaatste dat hij hem omhoog zette is men alles naar de 0 gaan zetten.
Ik zelf vond het een twijfel geval een tijd daar voor al, hij heeft wel gelijk maar creative word er elke keer bij betrokken dat is echt een open deur inschoppen natuurlijk.
Ik gaf hem toch het voordeel, maar ik kan ook wel begrijpen als mensen hem wel een -1 zouden geven
Al denk ik dt het voordeel gunnen hier wel op zijn plaats is
Dit is echt zo'n geval op de grens voor mijn gevoel dan
Ik zelf vond het een twijfel geval een tijd daar voor al, hij heeft wel gelijk maar creative word er elke keer bij betrokken dat is echt een open deur inschoppen natuurlijk.
Ik gaf hem toch het voordeel, maar ik kan ook wel begrijpen als mensen hem wel een -1 zouden geven
Al denk ik dt het voordeel gunnen hier wel op zijn plaats is
Dit is echt zo'n geval op de grens voor mijn gevoel dan
[ Voor 82% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 10:44 ]
Liefhebber van Tweakers
Een reactie kan je alleen beoordelen naar wat je ziet. Of je wel of geen kennis hebt, je modt datgene wat er dan staat. Was ervoor of erna alsnog een edit gezet dan heb je of de oorspronkelijke reactie toch gemist of de edit van de nodige negatieve balast voorzien (dan had íe maar direct goed moeten zijn).
Aangezien voor users onmogelijk kennis van die edits bestaat is het eigenlijk de ongeschreven regel dat je de reactie beoordeeld zoals je 'm ziet. Zit je te laag omdat erna een heel verhaal geedit wordt is dat niet des users probleem IMO (íets met eerlijk zijn).
En daarbij, door dat toe te staan motiveer je users eigenlijk door reacties mbv edits te verbeteren. Of als iemand z'n reactie verslechterd met modgezeik-edits dan pak je 'm ook aan.
Inderdaad, Mod A tot G ziet een bericht wat niet ge-edit is maar toch word hij net naar de -1 gezet als voorbeeld even.
De user vind dit niet kunnen en uit protest edit hij/zij het bericht met een( relatief vaak) flame richting de mods( meestal hebben alle mods het dan meteen gedaan)
Daarna komen mods G tot Z langs en die zien de reactie met die edit, en dan word het voor veel van hun automatisch een -1, terwijl het zonder de edit een nulletje had kunnen zijn of een +1( mods kunnen natuurlijk ook mis modden of een typo maken)
Ik begrijp dat het soms ook frustrerend voor een user kan zijn als je voor je gevoel onterecht omlaag word gemod, maar de beste weg is dat om hier te melden en niet zelf editen uit protest is mijn ervaring zelf, ik denk ook wel dat er veel users zullen zijn die dit ook wel weten of ze leren het vaak daarna wel.
Ik heb ook wel eens een niet vriendelijke edit gedaan, ik was even lichtelijk ontvlambaar denk ik en had contact daarna opgenomen met een mod die mij aangaf van als je het volgende keer meld dan bereik je echt meer aangezien men op deze manier als mod zich geprovoceerd kan voelen en je post dan gewoon kwalitatief erg hard achteruit gaat.
Dat deed ik dus de volgende keer toen zoiets voor kwam en het is idd zo men kijkt erna en als het niet terecht was dan word het omhoog gemod.
Maar dit bovenstaande is dan als het over het negatieve aspect gaat van editen
De user vind dit niet kunnen en uit protest edit hij/zij het bericht met een( relatief vaak) flame richting de mods( meestal hebben alle mods het dan meteen gedaan)
Daarna komen mods G tot Z langs en die zien de reactie met die edit, en dan word het voor veel van hun automatisch een -1, terwijl het zonder de edit een nulletje had kunnen zijn of een +1( mods kunnen natuurlijk ook mis modden of een typo maken)
Ik begrijp dat het soms ook frustrerend voor een user kan zijn als je voor je gevoel onterecht omlaag word gemod, maar de beste weg is dat om hier te melden en niet zelf editen uit protest is mijn ervaring zelf, ik denk ook wel dat er veel users zullen zijn die dit ook wel weten of ze leren het vaak daarna wel.
Ik heb ook wel eens een niet vriendelijke edit gedaan, ik was even lichtelijk ontvlambaar denk ik en had contact daarna opgenomen met een mod die mij aangaf van als je het volgende keer meld dan bereik je echt meer aangezien men op deze manier als mod zich geprovoceerd kan voelen en je post dan gewoon kwalitatief erg hard achteruit gaat.
Dat deed ik dus de volgende keer toen zoiets voor kwam en het is idd zo men kijkt erna en als het niet terecht was dan word het omhoog gemod.
Maar dit bovenstaande is dan als het over het negatieve aspect gaat van editen
[ Voor 48% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 11:02 ]
Liefhebber van Tweakers
Eerste keer dat ik keek waren het er 4, later heb ik er wel nog 6 gezien, toen weer 4. Nu nog maar 2.mjtdevries schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:34:
Hoeveel -1's zag jij dan eigenlijk?
Ik zie nu maar 2x -1.
Of zijn er een lading papegaai modders die gauw hun moderatie aanpassen op het moment dat de gemiddelde score weer op 0 terecht komt?
Ben het wel eens dat Creative inderdaad bij elke windows bericht er wel wordt bijgetrokken, maar imho niet anders dan de iphone voorkomt in elk denkbare GSM nieuwbericht
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het topic gaat over een Toshiba smartphone. First post gaat over een mogelijke aanschaf. Mijn repliek, ga toch maar eerst eens op onderzoek uit naar Toshiba toestellen.
Dus dit:
Nou beste maat, verdiep je dan nog maar eens in Toshiba toestellen. Heb je er ooit 1 in het wild gezien? Ja misschien 2x toch, zoiets!? Toshiba heeft een extreem slechte naam wanneer het gaat om support op hun Windows toestellen. Kijk maar eens rond in ons vertrouwd forum. En als je dat niet genoeg vindt moet je eens een kijkje nemen op Google. Begin dan maar bij de G900 en loop zo de "verbeterde" modellen af.
Is op de man af en een -1 waard? Hmm, voortaan maar gewoon mn smoel houden dan. Ik beledig hier niemand en trap zeker niet op tenen. En anders wil ik gewoon van die moderator horen waarom het -1 is. Het was al een -1 voor mijn edit.
Dus dit:
Nou beste maat, verdiep je dan nog maar eens in Toshiba toestellen. Heb je er ooit 1 in het wild gezien? Ja misschien 2x toch, zoiets!? Toshiba heeft een extreem slechte naam wanneer het gaat om support op hun Windows toestellen. Kijk maar eens rond in ons vertrouwd forum. En als je dat niet genoeg vindt moet je eens een kijkje nemen op Google. Begin dan maar bij de G900 en loop zo de "verbeterde" modellen af.
Is op de man af en een -1 waard? Hmm, voortaan maar gewoon mn smoel houden dan. Ik beledig hier niemand en trap zeker niet op tenen. En anders wil ik gewoon van die moderator horen waarom het -1 is. Het was al een -1 voor mijn edit.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Een linkje werkt echt stukken beter dan een quote...
We hebben het dus hier over:
We hebben het dus hier over:
[ Voor 79% gewijzigd door Arne op 04-02-2009 12:31 ]
@arne, zie een paar pagina's terug
Je had maar 1x een -1 van iemand op het moment dat je hier jouw reactie kwam melden. Door het begin, edit en toon vind ik een -1 zeker niet vreemd. Ik denk dat die edit de reactie voor velen duidelijker een -1 geworden is, want het valt gewoon onder offtopic, want niemand heeft er wat aan.
Zelf vind ik het nog net een 0 in totaal zonder die klaagedit, maar ik vind het begin zeker ook niet een nette manier van communiceren met iemand.
Je had maar 1x een -1 van iemand op het moment dat je hier jouw reactie kwam melden. Door het begin, edit en toon vind ik een -1 zeker niet vreemd. Ik denk dat die edit de reactie voor velen duidelijker een -1 geworden is, want het valt gewoon onder offtopic, want niemand heeft er wat aan.
Zelf vind ik het nog net een 0 in totaal zonder die klaagedit, maar ik vind het begin zeker ook niet een nette manier van communiceren met iemand.
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 04-02-2009 12:39 ]
☻/
/▌
/ \
Ik zal hem dan eens ontleden.Die Bruine schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:45:
Het topic gaat over een Toshiba smartphone. First post gaat over een mogelijke aanschaf. Mijn repliek, ga toch maar eerst eens op onderzoek uit naar Toshiba toestellen.
Dus dit:
Een heel joviale manier van aanspreken, die echter ook heel vaak sarcastisch wordt gebruikt en daardoor toch een negatieve bijklank heeft gekregen. Als je het zegt hoor je hoe het bedoeld wordt, geschreven niet, dan kan het dus fout geinterpreteerd worden.Nou beste maat,
Klinkt als 'je hebt je huiswerk niet gedaan.'verdiep je dan nog maar eens in Toshiba toestellen.
Doet er nog een schepje bovenop, klinkt heel denigrerend.Heb je er ooit 1 in het wild gezien? Ja misschien 2x toch, zoiets!?
Gewoon netjes, niks op aan te merken.Toshiba heeft een extreem slechte naam wanneer het gaat om support op hun Windows toestellen.
Klinkt erg belerend.Kijk maar eens rond in ons vertrouwd forum.
Doet daar nog eeen schepje bovenop.En als je dat niet genoeg vindt moet je eens een kijkje nemen op Google.
Een sterke vooringenomenheid, klinkt ook niet prettig.Begin dan maar bij de G900 en loop zo de "verbeterde" modellen af.
Zoals je ziet, het is vooral de toon die niet goed overkomt, een andere formulering kan heel veel helpen hier.
Maar sowieso, die edit op het eind maakt het voor mij een duidelijke -1.
GENETX in 'nieuws: Sapphire introduceert AM3 790GX-moederbord'
Volgens mij een typische "must read".
Volgens mij een typische "must read".
Verwijderd
Inderdaad, ik geef er ook een +2 voor.
Zal ook even een pm naar Genetx sturen, dat hij dit foutje in het artikel beter niet aan de redactie had moeten melden.

(Sorry... kon het niet laten.
)
Vraag me trouwens wel af hoe iemand hier in vredesnaam een -1 voor kan geven?
Hopelijk een slip of the mouse, anders mag die wel gelijk zijn moderatie rechten ontnomen worden.
Zal ook even een pm naar Genetx sturen, dat hij dit foutje in het artikel beter niet aan de redactie had moeten melden.

(Sorry... kon het niet laten.
Vraag me trouwens wel af hoe iemand hier in vredesnaam een -1 voor kan geven?

Hopelijk een slip of the mouse, anders mag die wel gelijk zijn moderatie rechten ontnomen worden.
Ook een +2 van mijn kant hele goede post
Liefhebber van Tweakers
Helemaal niet zo'n gekke post inderdaad. Mag wmb ook wel op 0.
@AHBdV: Diegene die -1 gaf heeft zijn moderatie weer ingetrokken.
@AHBdV: Diegene die -1 gaf heeft zijn moderatie weer ingetrokken.
Zetje naar neutraal gegeven
Liefhebber van Tweakers
Toch gaat er m.i. te veel op -1. Als je hier kijkt dan zijn dat 2 posts die best op nul mogen.
DJ TerraByte in 'reviews: 5800 Xpressmusic: eindelijk een touchscreen-Nokia'
Deze is zelfs behulpzaam (+1?)
joppe.s in 'reviews: 5800 Xpressmusic: eindelijk een touchscreen-Nokia'
De eerste is imo ook gewoon een nulletje geen -1, ondanks die ene regel over HTC
De 2e vind ik op zich zelf een goede tip, ik kijk daar ook zo goed als altijd op, zeer interessante site met veel informatie en specificaties.
Lijkt me dit alles behalve een -1.
Een +1 is misschien net wat te veel van het goede maar een dikke nul is dit zeker.
Ik begrijp al die -1 uitdelers ook helemaal niet, dus als paar pro mods hem even een nulletje geven staat hij zo weer op neutraal want -1 uitdelen is mismodding in dit geval
Even deze, ik vind dit echt geen -1 gewoon een nulletje
Verwijderd in 'nieuws: 'Schrappen adminrechten vermindert Windows-risico's met 92 procent''
De 2e vind ik op zich zelf een goede tip, ik kijk daar ook zo goed als altijd op, zeer interessante site met veel informatie en specificaties.
Lijkt me dit alles behalve een -1.
Een +1 is misschien net wat te veel van het goede maar een dikke nul is dit zeker.
Ik begrijp al die -1 uitdelers ook helemaal niet, dus als paar pro mods hem even een nulletje geven staat hij zo weer op neutraal want -1 uitdelen is mismodding in dit geval
Verwijderd in 'nieuws: 'Schrappen adminrechten vermindert Windows-risico's met 92 procent''
[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 15:35 ]
Liefhebber van Tweakers
Van deze snap ik het nog wel een beetje. De toon kan heel erg makkelijk als een ordinaire rant opgevat worden. Maar ik geef 'm toch maar een 0.dirkjesdirk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:07:
Toch gaat er m.i. te veel op -1. Als je hier kijkt dan zijn dat 2 posts die best op nul mogen.
(heeft overigens nog maar heel weinig moderaties gehad, dus die staat nu ook meteen op 0)
Ik ken die site niet, maar lijkt mij ook behulpzaam bedoelt.
Vreemd genoeg heeft die 22 keer -1 gekregen. Die krijg ik niet van de -1 af. (en +1 geven vind ik een beetje teveel van het goede)
Ik zie daar een positieve noot voor de nokia als excuus voor een rant op de HTC, offtopic dus.dirkjesdirk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:07:
Behulpzaam, maar niet echt ontopic en ook niet threaded, totaal een 0.Deze is zelfs behulpzaam (+1?)
Inderdaad een 0.pino22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:18:
Het is imho een 0, maar ik kan mij goed indenken dat het bij veel mensen als spam overkomt en die dus een -1 geven.Deze is zelfs behulpzaam (+1?)
Verwijderd
Ik kan me een -1 wel voorstellen... Want wat interesseert het de lezer nou dat hij een RAID0+1 in z'n systeem heeft, die blijkbaar ook nog eens slecht werkt, en herrie maakt? En dat z'n nieuwe über-systeem beter wordt... Klinkt erg naar dat typische Tweakers verschijnsel waar men zo nodig het eigen systeem moet adverteren.dirkjesdirk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:53:
Geen briljante post, maar -1?
Verwijderd in 'nieuws: MSI geeft Radeon HD4870 een 92mm-fan'
De eerste regel is onschuldig, de rest zwaar overbodig. Ik vindt -1 net zo hard op z'n plaats als 0.
Een +2 voor deze reactie is natuurlijk modmisbruik van de bovenste plank, en zou imho wel eens onderzocht mogen worden.
Zelfs die +1 is al veel en veel te hoog, en toch heeft een hele volière aan pagepaaien wel een +1 gegeven.
Moge duidelijk zijn dat deze reactie gewoon een 0 waard is.
Zelfs die +1 is al veel en veel te hoog, en toch heeft een hele volière aan pagepaaien wel een +1 gegeven.
Virussen? Scan ze hier!
@ AHBdV
Ik heb hem een nulletje gegeven, onschuldig voor mij wel totaal offtopic maar ik geef hem het voordeel
@ Wildhagen
Dat is inderdaad gewoon een 0 niets meer niets minder
Ik heb hem een nulletje gegeven, onschuldig voor mij wel totaal offtopic maar ik geef hem het voordeel
@ Wildhagen
Dat is inderdaad gewoon een 0 niets meer niets minder
[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 17:34 ]
Liefhebber van Tweakers
@wildhagen
Ik zou hem zelf een 0 geven, maar als je het een hele scherpe opmerking vond, dan is een +1 ook mogelijk. Alleen ik vind'm te flauw.
Ik zou hem zelf een 0 geven, maar als je het een hele scherpe opmerking vond, dan is een +1 ook mogelijk. Alleen ik vind'm te flauw.

Ik heb nergens iets met een +1 gecompenseerd. Ik denk dat je mijn bericht op de verkeerde manier leest. De reactie stond op +1, terwijl ik het een -1 waard vond. Mijn -1 bracht de reactie op nul.pino22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 06:04:
Die hele threa[.............]el weer.
[...]
Maar de reactie is nu ruim -1......
Pjerry leest de les....
Mijn excuses beste Pjerry
Verkeerd begrepen/gelezen, ik dacht ook al van Pjerry zou dat nooit een +1 geven.. maar ik had er verder niet nog eens naar gekeken
Verkeerd begrepen/gelezen, ik dacht ook al van Pjerry zou dat nooit een +1 geven.. maar ik had er verder niet nog eens naar gekeken
[ Voor 87% gewijzigd door pino85 op 04-02-2009 18:38 ]
Liefhebber van Tweakers
Geaccepteerdpino22 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:36:
Mijn excuses beste Pjerry![]()
Pjerry leest de les....
Wat ik altijd doe, (maar dat wordt door een boel pro's en powers niet gedeeld) is af en toe mijn moderatie performance doorlopen. Zijn er grote afwijkingen dan bekijk ik die reactie nog eens. Is de reactie positief dan wel negatief ge-edit, dan stel ik mijn oordeel bij. Is de afwijking gewoon groot en in mijn ogen onterecht dan sleep ik hem naar dit forum. Daarmee voorkom ik in ieder geval dat ik een goede reactie (ieder mens mag toch tot inkeer komenDelerium schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:48:
[...]
Een reactie kan je alleen beoordelen naar wat je ziet. Of je wel of geen kennis hebt, je modt datgene wat er dan staat. Was ervoor of erna alsnog een edit gezet dan heb je of de oorspronkelijke reactie toch gemist of de edit van de nodige negatieve balast voorzien (dan had íe maar direct goed moeten zijn).
Aangezien voor users onmogelijk kennis van die edits bestaat is het eigenlijk de ongeschreven regel dat je de reactie beoordeeld zoals je 'm ziet. Zit je te laag omdat erna een heel verhaal geedit wordt is dat niet des users probleem IMO (íets met eerlijk zijn).
En daarbij, door dat toe te staan motiveer je users eigenlijk door reacties mbv edits te verbeteren. Of als iemand z'n reactie verslechterd met modgezeik-edits dan pak je 'm ook aan.

Pjerry leest de les....
En zelfs 0 vind ik nog ruim beloond voor zo'n opmerking die ook als troll richting India kan worden opgevat! Heb ook maar een 0 gegeven!wildhagen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:09:
Een +2 voor deze reactie is natuurlijk modmisbruik van de bovenste plank, en zou imho wel eens onderzocht mogen worden.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik zat ook te twijfelen, vooral om dat het nog niet eens duidelijk is of het wel om een USB stick gaat.
Ik denk dat hij het als sarcastische grap bedoelde, maar veel waard is het niet.k1n8fisher schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:33:
En zelfs 0 vind ik nog ruim beloond voor zo'n opmerking die ook als troll richting India kan worden opgevat! Heb ook maar een 0 gegeven!
Wat zeggen we hier van?
Kassad in 'nieuws: Proef met gratis internet in trein Groningen-Leeuwarden'
Kassad in 'nieuws: Proef met gratis internet in trein Groningen-Leeuwarden'
[ Voor 181% gewijzigd door pino85 op 05-02-2009 06:20 ]
Liefhebber van Tweakers
Puur een 'ikke' verhaal. Zo kunnen er wel meer staan, maar deze ergerde me en heb ik dus op -1 gezet.
Het ligt er een beetje aan wat de reden is dat je het doet.Pjerry schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:49:
[...]
Wat ik altijd doe, (maar dat wordt door een boel pro's en powers niet gedeeld) is af en toe mijn moderatie performance doorlopen. Zijn er grote afwijkingen dan bekijk ik die reactie nog eens. Is de reactie positief dan wel negatief ge-edit, dan stel ik mijn oordeel bij. Is de afwijking gewoon groot en in mijn ogen onterecht dan sleep ik hem naar dit forum. Daarmee voorkom ik in ieder geval dat ik een goede reactie (ieder mens mag toch tot inkeer komen) de grond in mod, omdat de reactie eerst slecht was.
- Als het is om de modbot te ontwijken dan is het uiteraard hardstikke fout.
- Maar als het is om te leren waar en waarom jou score anders is dan wat anderen geven dan is er niks mis mee. (hoewel het gevaar is dat ej met de meute mee doet, ivp de juiste score te geven)
- Als methode om te kijken welke reacties hier aangemeld moeten, vind ik een erg goed idee. Dat ga ik zelf ook maar eens proberen.
In draden als deze komen gewoon 'ikke'verhalen los. Dat lokt het nieuws zeg maar uit. En ook aan wat gebruikers ervaren kan je informatie halen, al was het maar omdat het leeft en werkt. Dus voor mij zijn 'ikke'-replies vaker een 0 dan een -1.Dirk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:39:
Puur een 'ikke' verhaal. Zo kunnen er wel meer staan, maar deze ergerde me en heb ik dus op -1 gezet.
Wat het ergerende hiervan is, is mij niet duidelijk. Volgens mij voldoende opgezet en neutraal dat ik het ergereren eraan niet herken.
edit:
Heb hem ook een nulletje gegeven , maar hij kan nog wel een zetje naar 0 gebruiken op dit moment..
Heb hem ook een nulletje gegeven , maar hij kan nog wel een zetje naar 0 gebruiken op dit moment..
[ Voor 111% gewijzigd door pino85 op 05-02-2009 12:55 ]
Liefhebber van Tweakers
Wat heb je dan aan de informatie dat hij een dongle heeft? En wat is het verschil met het dumpen van systeemspecs bij een topic over een nieuw stuk hardware? Waarom zouden wij moeten weten dat hij het ook gaat proberen?
[ Voor 16% gewijzigd door Arne op 05-02-2009 12:57 ]
Geen idee. Maar anderzijds, bepaal jij wat hij wel en niet moet posten? Een beetje vrije ruimte voor userinput whatsoever kan geen kwaad toch?
-1 is voor werkelijk overbodige meuk, zoals schelden, drammen, zeiken enzo
-1 is voor werkelijk overbodige meuk, zoals schelden, drammen, zeiken enzo
Ik bepaal helemaal niet wat hij wel en niet moet posten, ik probeer alleen te bepalen in hoeverre datgene dat hij post relevantie heeft voor de rest van de bezoekers. In dit geval combineert hij een typische "ik ook" reactie met een "ik heb ... en heb ... dus helemaal niet nodig" reactie. afaik waren beide soorten reactie ongewenst. Voor mij valt dit dan ook in de werkelijk overbodige meuk.
[ Voor 8% gewijzigd door Arne op 05-02-2009 13:42 ]
Dit topic is gesloten.