thunder8 in 'nieuws: Franse rechtbank: iPhone-exclusiviteitsdeal Orange terecht beëindigd'
Zoveelste "Nederland moet ook". Mag wmb op -1.
Zoveelste "Nederland moet ook". Mag wmb op -1.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Liefhebber van Tweakers
Bloom word zowat in elke game gebruikt.pino22 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:47:
Was het niet zo dat die techniek in deze game gebruikt word?
Zo ja dan zie ik de link wel en is het gewoon een nulletje
[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 05-02-2009 18:52 ]
Liefhebber van Tweakers
Zoals ik al heb proberen te zeggen, het is leuk om te lezen, maar het heeft verder niks met killzone 2 te maken.pino22 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:50:
Tja ik game niet dus heb geen enkel idee wat er word gebruikt en wat niet![]()
Hij bedoelde het goed iig, ik twijfel over een +1 of een nulletje, wil gaarne wat meer meningen van de andere mods hebben.
Ik zie wel dat het voor lezers toch interessant( meer waarde) kan zijn wat Bloom in houd en in welke games dat word toegepast dus in dat opzicht word het wel een +1 of niet?
[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 05-02-2009 19:22 ]
Liefhebber van Tweakers
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 13% gewijzigd door pino85 op 05-02-2009 19:30 ]
Liefhebber van Tweakers
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Was ook mijn idee.Dirk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:27:
Te veel op de man, een -1 van mij.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Nee, zeker niet je eerste argument. Ik modereer zoveel dat dat gewoon "weggemiddeld" wordt. Daarnaast sta ik voor mijn mening en die mag van mij afwijkend zijn, mits niet in strijd met de richtlijnen. Sommige reacties modereer ik om die reden niet. Bijv. een reactie die ik wel waardevol vind, maar volgens de regels (bijv. off-topic) op -1 gemodereerd zou moeten worden. Dan is mijn gevoel in strijd met de regels en kies dan ervoor om niet te modereren omdat het systeem in principe "heilig"is. Als ik het daar niet mee eens zou zijn, moet ik mijn geluk elders zoeken.mjtdevries schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:21:
[...]
Het ligt er een beetje aan wat de reden is dat je het doet.
- Als het is om de modbot te ontwijken dan is het uiteraard hardstikke fout.
Leren doe ik er niet zoveel van. Ik zei al dat ik overtuigd was van mijn mening. Als ik daaraan twijfel gooi ik de mod in dit forum en bekijk de argumenten die gegeven worden om mijn mening eventueel bij te stellen. Jammer genoeg wordt er vaak slecht (lees mening- en fanmodden) gemod, waardoor je daar nooit lering uit kunt trekken. Dit komt een beetje overeen met het feit dat ik ook niet aangesloten ben bij de grootste politieke partij, omroep, enz. en niet kijk naar de programma's waar de massa naar kijkt. Ik voel me daar niet zo bij thuis (te eigenwijs...- Maar als het is om te leren waar en waarom jou score anders is dan wat anderen geven dan is er niks mis mee. (hoewel het gevaar is dat ej met de meute mee doet, ivp de juiste score te geven)
Zeer zeker belangrijk. Aan de mening van dit forum hecht ik grote waarde, ook al deel ik het niet altijd. Zoals met alle regels zijn ze multi-interpretabel, maar ja soms zit je gewoon fout en dan is het fijn dat dit forum er is.- Als methode om te kijken welke reacties hier aangemeld moeten, vind ik een erg goed idee. Dat ga ik zelf ook maar eens proberen.
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Die reacties zitten in twee verschillende threads, maar inderdaad, dat is totaal offtopic en soms ook regelrecht geflame, allemaal -1.pcgek schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:34:
[...]
Was ook mijn idee.
Vanaf hier danedaniel in 'nieuws: Apple stelt levering nieuwe 17"-MacBook Pro uit' een stuk of 10 reacties ook op -1 gezet, omdat ik ze gewoon offtopic vond. Hoop dat ik dat goed gezien heb.
Ze waren achter elkaar 'te nemen', daarom heb ik dat niet vermeldDirk schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:05:
[...]
Die reacties zitten in twee verschillende threads
Jammer dat die "gast"absoluut niet begrijpt hoe je met respect voor een ander moet reageren. Nu een aboslute -1 IMHO.pcgek schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:15:
Kan deze nog net borft in 'nieuws: Apple stelt levering nieuwe 17"-MacBook Pro uit' of toch maar een -1?
Pjerry leest de les....
Sorry dat ik alleen dit deel van je post quote, maar de rest is voor mijn idee alleen complimenteus en een verduidelijking van je eerdere post. De uitspraak "dan moet hij maar gelijk goed posten" heeft voor mij verschillende invalshoeken. Ik ben het met die uitspraak eens wanneer het er om gaat dat de moderaties tot dan toe niet zouden kloppen, je mag namelijk niet van alle mods verwachten dat ze later de reactie nog eens gaan bekijken om te zien of deze gewijzigd is. Ook wanneer de eerste reactie echt ongewenst was, door het proberen te krijgen van een first post of door sowieso te beginnen met een flame om deze later weer goed te praten, ben ik het met deze uitspraak eens. Wanneer iemand echter later zijn "fout" inziet, al dan niet door dit topic, en zijn reactie aan de hand daarvan verbeterd, verdient hij imho wel een hogere waardering. Echter mag je dan nog niet verwachten dat een ieder welke de reactie voor de wijziging heeft verbeterd heeft gemodereert zijn moderatie aan past.Ik vind de uitspraak "moet hij maar gelijk goed posten" kwalijk. Als ik een rapport maak kan die ook bijgesteld/verbeterd worden; het eindresultaat wordt dan uiteindelijk beoordeeld. Dat geldt m.i. ook voor reacties, productreviews, enz. enz.
When you only live once, try not to die?
Helemaal eens. Ik sprak ook uitsluitend over mijn werkwijze, welke ik niet aan iedereen opleg, noch probeer op te leggen. Ik snap heel goed dat niet iedereen zijn moderaties langs loopt. Ik vind het , voor mij, wel een goede werkwijze.arne schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 02:06:
[...]
Sorry dat ik alleen dit deel van je post quote, maar de rest is voor mijn idee alleen complimenteus en een verduidelijking van je eerdere post. De uitspraak "dan moet hij maar gelijk goed posten" heeft voor mij verschillende invalshoeken. Ik ben het met die uitspraak eens wanneer het er om gaat dat de moderaties tot dan toe niet zouden kloppen, je mag namelijk niet van alle mods verwachten dat ze later de reactie nog eens gaan bekijken om te zien of deze gewijzigd is. Ook wanneer de eerste reactie echt ongewenst was, door het proberen te krijgen van een first post of door sowieso te beginnen met een flame om deze later weer goed te praten, ben ik het met deze uitspraak eens. Wanneer iemand echter later zijn "fout" inziet, al dan niet door dit topic, en zijn reactie aan de hand daarvan verbeterd, verdient hij imho wel een hogere waardering. Echter mag je dan nog niet verwachten dat een ieder welke de reactie voor de wijziging heeft verbeterd heeft gemodereert zijn moderatie aan past.
Pjerry leest de les....
[ Voor 128% gewijzigd door pino85 op 06-02-2009 12:45 ]
Liefhebber van Tweakers
[ Voor 18% gewijzigd door Arne op 06-02-2009 13:05 ]
Zet dat er dan neer?!vgroenewold schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:09:
Dat was zeker niet bedoelt als flame hoor, het WM OS is al tijden niet op een behoorlijke manier doorontwikkeld. Daar zijn zo ongeveer alle reviewers het wel over eens, dat bedoelde ik.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 06-02-2009 16:37 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 06-02-2009 19:24 ]
Ik heb deze reactie, ondanks dat ik Vincent erg waardeer, ook met een -1 beloond. Enerzijds wordt er niet meer gezegd dan de reacties voor hem. Anderzijds vind ik het toch wel een weinig uit de lucht gegrepen. Natuurlijk zijn er bemerkingen te maken op WM 6.1 (zelf jaren met 5.0 gewerkt en de evolutie naar 6.1 is nu niet je van dat): zo is de gebruikersinterface niet te vergelijken met bijv. een iPhone, maar naar mijn idee kan er met WM 6.1 toch nog wel wat meer mee dan met concurrerende Mob-OSsen. Dus zonder onderbouwing een -1.pino22 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:05:
Edit:
Deze onderstaande staat op -1, ik vroeg me af waarom exact
Als het feitelijk klopt wat hij zegt is het toch een nulletje? loopt ms al al tijden achter tov de concurrentie op dit gebied of is dat onjuist( want ik moet bekennen heb het niet intensief gevolgd de laatste tijden)
Maar is het de toon zetting dat men het als een soort van negatieve flame richting ms zou ervaren?
vgroenewold in 'nieuws: 'Windows Mobile 7 verschijnt in april 2010''
Pjerry leest de les....
Die zit nog net op de smalle grens van 50% ontopic en zegt iets zinnigs, die geef ik nog een 0. Vanaf Floor in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' zijn de reacties over het algemeen echter gewoon 100% offtopic en daar heb ik er dus een hele serie -1 gegeven. Uitzondering zijn Verwijderd in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' en bigbadbull in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' die ieder nog wat ontopics te vertellen hadden wat voor mij het offtopic deel voldoende compenseerde.pcgek schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:18:
Deze borkhuis in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' heb ik nog een 0 gegeven,maar dan volgen er toch een 20 a 25 reacties, die volgens mij toch écht nergens meer over gaan. Zou kunnen dat er nog een enkele nul tussen zit.
Wat een gezever zeg!
Die reactie net onder Borkhuis, deze dus, moet vooral naar de -1 omdat die namelijk die hele off-topic draad veroorzaakt. Door zijn opmerking dat "Er is geen enkele realistische situatie waarin je plots heel hard gas zou moeten geven om gevaar te ontwijken." maakt wel dat een hoop mensen met goede voorbeelden dit gaan weerspreken. Als deze op -1 zou hebben gestaan van net na het posten zou de hoeveelheid off-topic posts daar minder hoog zijn !pcgek schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:18:
Deze borkhuis in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' heb ik nog een 0 gegeven,maar dan volgen er toch een 20 a 25 reacties, die volgens mij toch écht nergens meer over gaan. Zou kunnen dat er nog een enkele nul tussen zit.
Wat een gezever zeg!
[ Voor 8% gewijzigd door TheCapK op 06-02-2009 19:42 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
[ Voor 20% gewijzigd door pcgek op 06-02-2009 19:44 ]
Over het randje geduwdk1n8fisher schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:35:
[...]
Die reactie net onder Borkhuis, deze dus, moet vooral naar de -1 omdat die namelijk die hele off-topic draad veroorzaakt. Door zijn opmerking dat "Er is geen enkele realistische situatie waarin je plots heel hard gas zou moeten geven om gevaar te ontwijken." maakt wel dat een hoop mensen met goede voorbeelden dit gaan weerspreken. Als deze op -1 zou hebben gestaan van net na het posten zou de hoeveelheid off-topic posts daar minder hoog zijn !
Deze stonden allemaal al goed, nog wat aangedikt.Vanaf deze: langzaam in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren'
komt er ook weer een bergje off-topic die naar de -1 moeten worden gemod. Dat lukt me niet alleen!
Pjerry leest de les....
[ Voor 57% gewijzigd door pcgek op 06-02-2009 20:38 ]
Vroeg ik me ook al af, maar was hem vergeten te posten.
Pjerry leest de les....
[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 06-02-2009 21:08 ]
Wat is daar dan ontopic aan? Dat gaat puur over het nut van usenet, niet over het blokkeren van websites in het algemeen, en ook niet over torrents of tpb specifiek...RoD schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:03:
In die subdraad heb ik Erwin_Br in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' nog op 0 gezet. Die is nog wel enigszins ontopic.
[ Voor 66% gewijzigd door Dirk op 06-02-2009 21:12 ]
agreed, -1 van mij.Dirk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:09:
[...]
Wat is daar dan ontopic aan? Dat gaat puur over het nut van usenet, niet over het blokkeren van websites in het algemeen, en ook niet over torrents of tpb specifiek...
Beetje gefixt.Overigens valt me op dat ook G F0rce 1 in 'nieuws: Rechter: alle Deense isp's moeten The Pirate Bay blokkeren' nog op 0 staat door een mismodder die er een +1 aan heeft gegeven, die heeft dus ook nog een tikje nodig.
Pjerry leest de les....
[ Voor 47% gewijzigd door Gepetto op 06-02-2009 23:37 ]
Hij reageert op iemand die een ontopic-vergelijking maakt. Zo'n aanvulling is dan nog net ontopic, imo.Dirk schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:09:
[...]
Wat is daar dan ontopic aan? Dat gaat puur over het nut van usenet, niet over het blokkeren van websites in het algemeen, en ook niet over torrents of tpb specifiek...
Ik heb hem -1 gegeven omdat hij beschuldigingen uit die (nog) niet bewezen zijn. De rechtszaak moet nog komen en hij heeft het al over criminelen. Dat is dus wmb een troll en gaat dus op -1! (Ik had hem wel gelezen voor ik hem daarop zette!) Hoe ieder denkt over TPB moet ie zelf weten maar zolang er geen veroordeling is mag je ze niet als criminelen bestempelen!
[ Voor 64% gewijzigd door pcgek op 07-02-2009 10:16 ]
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 07-02-2009 12:42 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nee, hij heeft het over criminaliteit. Dat is iets heel anders. Zijn generieke stelling is een waarheid als een koe, dus heeft niets te maken met de uiteindelijke uitspraak van de rechter. Een nul van mij.k1n8fisher schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:51:
[...]
Ik heb hem -1 gegeven omdat hij beschuldigingen uit die (nog) niet bewezen zijn. De rechtszaak moet nog komen en hij heeft het al over criminelen. Dat is dus wmb een troll en gaat dus op -1! (Ik had hem wel gelezen voor ik hem daarop zette!) Hoe ieder denkt over TPB moet ie zelf weten maar zolang er geen veroordeling is mag je ze niet als criminelen bestempelen!
Pjerry leest de les....
Pjerry leest de les....
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 07-02-2009 15:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Virussen? Scan ze hier!
Toch zul je er wel een mening over hebben. Ik weet van mijn posts meestal ook wel wat ze waard zijnwildhagen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:25:
Over die post doe ik geen uitspraken ivm partijdigheid
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nou ja, het was idd niet helemaal +1, als ik hem zelf een waarde zou moeten geven zou dat een +0.4 zijn zeg maargambieter schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:27:
[...]
Toch zul je er wel een mening over hebben. Ik weet van mijn posts meestal ook wel wat ze waard zijn
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 07-02-2009 15:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
Een grote troll, een -1 is de enige goede score, jammer dat veel mensen trolls niet lijken te herkennen of bestraffen... Juist specifiek met trolls zie ik veel vaker dat ze te hoog worden gemod.wildhagen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:29:
Nog een -1 trouwens: deze reactie is ordinair GL-bashen, trollen (1e regel) en op de man spelen in de 3e alinea ("u hoort" en verder). Lijkt me een -1 waard, en die +1 en zéker die +2 zijn modmisbruik.
[ Voor 17% gewijzigd door Dirk op 07-02-2009 16:49 ]
Hebben we niet te veel een "trollenbril" op. De persoon in kwestie is nou niet de beste debater die ik ooit gezien heb, maar hij verwoordt wel een aantal zaken (welke ik overigens niet deel) die bij een zeer groot publiek leeft. Als we dit als trollen gaan zien, neigt het m.i. ook een beetje naar meningsmodden. Waarom zou de staat en alles daarom heen heilig zijn en mag die niet, zonder het als trollen te zien, aangevallen worden. Nogmaals zijn woordkeuze had ik anders gedaan. Toch een nul van mij.Dirk schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:22:
[...]
Een grote troll, een -1 is de enige goede score, jammer dat veel mensen trolls niet lijken te herkennen of bestraffen... Juist specifiek met trolls zie ik veel vaker dat ze te hoog worden gemod.
Hier kom ik tot een soort gelijke conclusie. Hoewel zijn verhaal doorspekt is met aannames die hij niet hard (kan) maakt (maken), vind ik het totaal toch boven de -1 uitstijgen. Het zet je in ieder geval aan tot denken, ongeacht of je zijn mening deelt of niet. Ook een nul.Een ander: sleezball in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht', op zich een inzichtvolle reactie, maar met zoveel getroll richting Brein... Ik kom op een -1 totaal uit, maar zijn er nog mensen met een andere mening?
Zelfs als ik moeite doe, zie ik hier geen trol. Hij veronderstelt alleen maar.edit:Moartn in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' is ook weer een duidelijke troll die blijkbaar niet herkend wordt...
Mee eens, maar wel waardevol als tegengas. De tweakers zijn nou niet bepaald objectieve beoordeelaars van dit soort zaken. Je komt aan hun "verworven recht" en dan is de overheid gauw de gebeten hond. Ik denk dat ze anders zouden praten als ze aan de andere kant van de tafel zitten.edit2:
SuperDre in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' zie ik de +1 niet van in, hij geeft wel (terecht) aan de parent een fout maakt, maar niet waar, niet echt opbouwend dus. En de rest van zijn post vind ik nu ook niet bepaald bijzonder...
Pjerry leest de les....
Que? Ik vind het wel degelijk trollen. Die hele derde alinea is één grote op-de-man-spelerij. De eerste regel is puur populistisch onderbuik-geleuter (ook als troll op te vatten) en hij generaliseert de hele linkertak van de politiek door ze op één hoop te gooien.Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:23:
[...]
Hebben we niet te veel een "trollenbril" op. De persoon in kwestie is nou niet de beste debater die ik ooit gezien heb, maar hij verwoordt wel een aantal zaken (welke ik overigens niet deel) die bij een zeer groot publiek leeft. Als we dit als trollen gaan zien, neigt het m.i. ook een beetje naar meningsmodden. Waarom zou de staat en alles daarom heen heilig zijn en mag die niet, zonder het als trollen te zien, aangevallen worden. Nogmaals zijn woordkeuze had ik anders gedaan. Toch een nul van mij.
Virussen? Scan ze hier!
Er zijn twee delen waar ik hard over struikel:Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:23:
Hebben we niet te veel een "trollenbril" op. De persoon in kwestie is nou niet de beste debater die ik ooit gezien heb, maar hij verwoordt wel een aantal zaken (welke ik overigens niet deel) die bij een zeer groot publiek leeft. Als we dit als trollen gaan zien, neigt het m.i. ook een beetje naar meningsmodden. Waarom zou de staat en alles daarom heen heilig zijn en mag die niet, zonder het als trollen te zien, aangevallen worden. Nogmaals zijn woordkeuze had ik anders gedaan. Toch een nul van mij.
eneen overheid die liever de bevolking besteelt en bedriegt dan ervoor te zorgen dat ze beschermt wordt.
Terwijl ook een belerenduw naiève soort
niet helpt.Denk hier eens over na
Ook hier een aantal specifieke punten:Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:23:
Hier kom ik tot een soort gelijke conclusie. Hoewel zijn verhaal doorspekt is met aannames die hij niet hard (kan) maakt (maken), vind ik het totaal toch boven de -1 uitstijgen. Het zet je in ieder geval aan tot denken, ongeacht of je zijn mening deelt of niet. Ook een nul.
Maar goed, het levert T. Kuik natuurlijk een bovenmatig riant salaris op, die liet ik ook niet zomaar schieten.
Twee zaken die misschien 'maar' veronderstellingen zijn, maar wel niet-onderbouwde beschuldigingen zijn waarvoor ik toch echt een onderbouwing wil zien.Kortom, hebben Brein en de Thuiskopie inmiddels al naar de werkelijke rechthebbenden overgeboekt..? Aangezien het stichtingen zijn hebben ze geen winst oogmerk en hoeven ze onder aan de streep enkel een 'nul' hebben staan met aftrek van kosten (dus geen Bentley voor meneer Kuik). Maar ik geloof niet dat er iemand ooit iets heeft ontvangen uit naam van één van deze stichtingen, het vermogen wordt niet verdeeld onder diegenen die er recht op hebben en wanneer de stichting opgeheven wordt zal het geld ook als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.
Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:23:
Zelfs als ik moeite doe, zie ik hier geen trol. Hij veronderstelt alleen maar.
gecombineerd metGrappig dat ze altijd torrentsites aanpakken waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 07-02-2009 20:03 ]
Het is een van de betere posts in die categorie, maar +1? Er zit toch behoorlijk wat generaliserende onderbuik in, zoals:Dirk schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:51:
Verwijderd in 'nieuws: Omstreden anti-pedofielensite raakt overbelast'
Een van de weinige voorstanders van deze website die wél met (redelijk) zinnige argumenten aankomt. Van mij mag hij op +1.
Ik vind het een terechte straf voor pedofielen. Er is niks mis met criminelen bekend te maken. Ze verpesten de boel toch alleen maar. En in Belgie vooral komen ze er meestal met slechts een waarschuwinkje vanaf. Zo gaat er voor mij toch een beetje gerechtigheid op.
Mee eens een nul van mij.k1n8fisher schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:09:
Is +1 voor deze: Andros in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' niet een beetje overdreven? Hij geeft een aantal goede punten in een redelijk betoog wat wel +1 waard is maar hij zet er ook wat in wat -1 waard is, quote: "die richten boevenclubs op". 0 is dan een mooi gemiddelde.
Pjerry leest de les....
Pjerry leest de les....
Heeft nog een paar duwtjes nodig, er zwerft nog een +2 van iemand rond... (Powermods, kunnen jullie daar even goed naar kijken/em nog iets omlaag helpen?)wildhagen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:29:
deze reactie is ordinair GL-bashen, trollen (1e regel) en op de man spelen in de 3e alinea ("u hoort" en verder). Lijkt me een -1 waard, en die +1 en zéker die +2 zijn modmisbruik.
An sich heeft ie een punt, maar het is inderdaad een fikse rant. 0 dan maar... (kan het niet over m'n hart krijgen hem op de -1 te gooien, vanwege inhoud. +1 is duidelijk te hoog, zoveel rant zit er wel in)Een ander: sleezball in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht', op zich een inzichtvolle reactie, maar met zoveel getroll richting Brein... Ik kom op een -1 totaal uit, maar zijn er nog mensen met een andere mening?
[ Voor 7% gewijzigd door FreezeXJ op 07-02-2009 20:39 ]
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Een behoorlijk zinloze reactie, maar ik vind hem (nog net) door de beugel kunnen.Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:30:
Wat doe je nu eigenlijk met zo'n reactie.
Zijn eerste zin is dan wel doorgestreept, maar kan toch eigenlijk echt niet. Aan de andere kant is het een reactie op een productreview welke lichter gemodereerd moeten worden.
Ik weet het even niet een 0 of een -1.
Wat vind je er zo trollerig aan?Dirk schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:22:
edit:Moartn in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' is ook weer een duidelijke troll die blijkbaar niet herkend wordt...
De eerste regel is geen meerwaarde, maar ik zie er ook geen troll in.edit2:
SuperDre in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' zie ik de +1 niet van in, hij geeft wel (terecht) aan de parent een fout maakt, maar niet waar, niet echt opbouwend dus. En de rest van zijn post vind ik nu ook niet bepaald bijzonder...
Een aantal opmerkingen neigt naar een -1, maar overall is deze post gewoon een 0 waard, zeker geen +1.k1n8fisher schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:09:
Is +1 voor deze: Andros in 'nieuws: Brein haalt 19 torrentsites uit de lucht' niet een beetje overdreven? Hij geeft een aantal goede punten in een redelijk betoog wat wel +1 waard is maar hij zet er ook wat in wat -1 waard is, quote: "die richten boevenclubs op". 0 is dan een mooi gemiddelde.
Zelf zou ik dit op een 0 houden, maar het inderdaad een twijfelgeval.Pjerry schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:30:
Wat doe je nu eigenlijk met zo'n reactie.
Zijn eerste zin is dan wel doorgestreept, maar kan toch eigenlijk echt niet. Aan de andere kant is het een reactie op een productreview welke lichter gemodereerd moeten worden.
Ik weet het even niet een 0 of een -1.
De toon van de reactie gecombineerd met de gebruikte smiley, zoals ik eerder al zei.mjtdevries schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:56:
Wat vind je er zo trollerig aan?
En dat een torrentsite zo open en bloot kan opereren, is toch een redelijk interessant gegeven.
Ik zie geen enkele reden om lager dan een 0 te geven.
Daar vraag ik ook om een 0, niet om een -1De eerste regel is geen meerwaarde, maar ik zie er ook geen troll in.
En discussies over Brein worden hier zo vaak gevoerd, en dit argument komt daar ook zo vaak in voer, dat ik daarom wel begrijp dat je dat niet elke keer uitgebreid met argumenten onderbouwt, maar dat je je op een gegeven moment beperkt tot: verdiep je er een beetje in voor je post. Dit lever wat mij betreft geen aftrek op.
De tweede zin heeft wel meerwaarde wat mij betreft, want heeft daar gewoon een heel sterk punt tegen al die aanhangers van torrent sites die in dit soort discussies altijd doen alsof het filantropische instellingen zijn.
Dit kan mensen aan het denken zitten.
Het leidt er toe dat ik er in de context van de discussie een +1 voor geef.
(maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen een 0 geven. Maar -1 is wat mij betreft onterecht)
Mwah, de toon is misschien spottend, maar dat maakt de reactie volgens mij niet ongewenst, hij geeft een duidelijke voorbeeld dat men misschien toch niet competent is.Dirk schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:02:
De toon van de reactie gecombineerd met de gebruikte smiley, zoals ik eerder al zei.
Pjerry leest de les....
[ Voor 11% gewijzigd door Ulysses op 08-02-2009 13:29 ]
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 08-02-2009 14:44 ]
Pjerry leest de les....
Dat gaat inderdaad van kwaad tot erger, al is de laatste reactie in die thread weer volledig back on topic: mdj84nl in 'nieuws: NEC zegt Europese pc-markt vaarwel'Pjerry schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:42:
Bij deze reactie (MicGlou in 'nieuws: NEC zegt Europese pc-markt vaarwel') begint het uit de bocht te vliegen, hoewel die m.i. nog net kan;
maar het gaat verder: newinca in 'nieuws: NEC zegt Europese pc-markt vaarwel' zet de beschuldiging recht, maar moet vanwege off-topic toch zeker geen +1 hebben, een nul lijkt mij genoeg;
daarna komt AHBdV ( Verwijderd in 'nieuws: NEC zegt Europese pc-markt vaarwel' ) langs die ook geen onzin verkoopt, maar nu echt volledig off-topic is en wat mij betreft dan ook de eerste -1 in deze subthread krijgt.
Hij had wat netter gesteld kunnen worden en threaded reageren had hem ook veel geholpen, maar een 0 mag hij nog wel hebben.Blijkbaar ontgaat mij iets..... waarom staat deze op -1?
Ja die laatste had ik nog niet op mijn scherm staan toen ik de post maakte. Maar eens ook een nul van mij.Dirk schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:48:
[...]
Dat gaat inderdaad van kwaad tot erger, al is de laatste reactie in die thread weer volledig back on topic: mdj84nl in 'nieuws: NEC zegt Europese pc-markt vaarwel'
[...]
Pjerry leest de les....
Virussen? Scan ze hier!
Ja met een admin erbij waar hij wel kan flamen, of beter gezegd de zaken ter discussie kan stellen als hij het er niet mee eens is.wildhagen schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:26:
Zou een powermod eens kunnen kijken welke modmisbruiker deze reactie een +1 gaf? Klassiek schoolvoorbeeld van een -1, modgezeik, volstrekt offtopic en hij geeft nota bene zelf aan dat het als een flame bedoeld was.
Pjerry leest de les....
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Precies mijn idee. Gewoon lekker niet inhoudelijk op ingaan.Dirk schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:36:
Wat een fanboy... daar heb ik dus echt geen medelijden mee... Ik denk dat ik de rest van zijn apple verheerlijkende reacties ook maar op -1 zet, gewoon domweg offtopic en puur fanboyism.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq