Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 82.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39

kingfriko

100 % BULLY

Was er gelukkig vroeg bij dus had de demo ook redelijk snel binnen , demo had wel wat langer mogen zijn .
Heb de demo nou 5 x gespeeld , ziet er toch wel goed uit allemaal :9

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik ben erg onder de indruk van de grafische praal van Killzone 2. Dat hebben die mensen bij Guerilla toch erg mooi gedaan. Dit is overigens ook de eerste keer dat ik dit 'wow-effect' meemaak op mijn Playstation 3. Normaal gesproken stoort het gebrek aan AA me enorm op een groot scherm, maar het is me deze keer niet opgevallen.

Ik moet alleen wel heel erg wennen aan het langzaam draaien van je wapen, het lijkt wel alsof het allemaal een halve seconde later reageert. Ik ben dan ook een die-hard Call of Duty speler, dus wellicht heeft het gewoon wat gewenning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Ook net de demo gespeeld. Zeer onder de indruk, het ziet er zeer goed uit. Mooie diverse decors, het is allemaal wel grauw, dat hoort bij de sfeersetting, er is geen eentonigheid door de opbouw van de demo. Mooie lichteffecten en de speler voelt ook dat zijn char ' meaty' is, dus een soort inhouden bij een sprong. Ja, deze gaat op de kooplijst.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
KZ2 demo downed traag als dikke stront door een rietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Hij vloog er bij mij door heen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Killzone 2 heeft een eigen topic: [PS3] Killzone 2, berichten over dat spel kunnen dan ook beter daar geplaatst worden en houd het dan wel een beetje nuttig. Berichten zoals de 2 hierboven zijn dat niet echt.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Even over iets anders...

Zijn er mensen die een Frag FX hebben?
Lijkt me wel ideaal voor fps-games op de PS3, maar kan ze nog nergens vinden in NL.
Worden ze in NL wel uberhaubt verkocht?

http://www.splitfish.com/?uid=4nkpfqinh2cvv3t0

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:05:
[...]

Is er al een Resident Evil 5 topic btw ?
Under construction :+

Morgen is hij klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen bij wie de RE5 demo gewoon vastloopt bij het loaden (laden na het eerste ingame filmpje met die kerel die op dat dak staat te schreeuwen).

Ik was telkens een offline co-op gestart, en heb de ps3 telkens daar via de knop moeten afzetten, want dat bleef maar duren. Iemand die kan zeggen hoelang die laadtijd daar is? Maar ik kan me niet voorstellen dat die langer is dan de periode die ik gewacht heb.

Een andere keer was het volledige hoofdmenu totaal f*cked, bleef maar op zwart gaan, terug komen, terug op zwart.

Ik zal later (morgen of zo) eens in singleplayer proberen, anders is het weer mooi 900Mb voor niets gedownload :( (ja, limieten ja...) Van wat ik kon opmaken uit dat korte stukje te voet, pikken de controls snel op.

Ja, x om sneller te lopen (ipv analoog met de stick verder of minder ver duwen) is een beetje raar, maar het pakt wel snel op, vind ik. Ik weet het niet zeker, maar er staat me iets van bij dat ik nog al games gespeeld heb die het op die manier doen, maar vraag me niet welke. Het komt me in elk geval niet helemaal 'onbekend' over.

Ik heb verder nog geen enkele RE gespeeld (had geen GC vroeger) dus ik ben eens benieuwd wat het wordt. Niet lopen en schieten tegelijk lijkt mij op zich ook niet echt een probleem.

Iemand die weet waarom in splitscreen co-op beide beelden tov elkaar verschoven zijn?

Killzone 2 was trouwens hyperkort! :( Weer 1.2 Gb min of meer overboord gegooid.

RE5 lijkt me wel een leuke game om te hebben, maar dan mag het eindproduct echt niet meer crashen op co-op, want dat is de enige reden dat ik 'm zou kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 16:14
Bullus schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:33:
Even over iets anders...

Lijkt me wel ideaal voor fps-games op de PS3, maar kan ze nog nergens vinden in NL.

Ik vind zoiets meer aandoen als cheaten. Je hebt een oneerlijk voordeel ten opzichte van mensen die wel gewoon met hun controller aimen en dat geleerd hebben. Aimen met de muis doe je op de pc, op een console met een stick.
Wat mij betreft zouden ze die dingen onbruikbaar mogen maken in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Melniek schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:54:
[...]

Ik vind zoiets meer aandoen als cheaten. Je hebt een oneerlijk voordeel ten opzichte van mensen die wel gewoon met hun controller aimen en dat geleerd hebben. Aimen met de muis doe je op de pc, op een console met een stick.
Eensch. Je hebt er zoveel voordeel van. Het leuke van consoles is dat iedereen dezelfde moeilijkheidsgraad heeft aangezien met een controller mikken gewoon lastiger is dan met tobo + muis.

Killzone 2 demo ziet er goed uit, speelt lekker weg, je moet alleen de y en x as wel op max sensitivity zetten anders draai je in zo'n 20 seconden om je as... 8)7

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:53:
Zijn er nog mensen bij wie de RE5 demo gewoon vastloopt bij het loaden (laden na het eerste ingame filmpje met die kerel die op dat dak staat te schreeuwen).

Ik was telkens een offline co-op gestart, en heb de ps3 telkens daar via de knop moeten afzetten, want dat bleef maar duren. Iemand die kan zeggen hoelang die laadtijd daar is? Maar ik kan me niet voorstellen dat die langer is dan de periode die ik gewacht heb.

Een andere keer was het volledige hoofdmenu totaal f*cked, bleef maar op zwart gaan, terug komen, terug op zwart.

Ik zal later (morgen of zo) eens in singleplayer proberen, anders is het weer mooi 900Mb voor niets gedownload :( (ja, limieten ja...) Van wat ik kon opmaken uit dat korte stukje te voet, pikken de controls snel op.

Ja, x om sneller te lopen (ipv analoog met de stick verder of minder ver duwen) is een beetje raar, maar het pakt wel snel op, vind ik. Ik weet het niet zeker, maar er staat me iets van bij dat ik nog al games gespeeld heb die het op die manier doen, maar vraag me niet welke. Het komt me in elk geval niet helemaal 'onbekend' over.

Ik heb verder nog geen enkele RE gespeeld (had geen GC vroeger) dus ik ben eens benieuwd wat het wordt. Niet lopen en schieten tegelijk lijkt mij op zich ook niet echt een probleem.

Iemand die weet waarom in splitscreen co-op beide beelden tov elkaar verschoven zijn?

Killzone 2 was trouwens hyperkort! :( Weer 1.2 Gb min of meer overboord gegooid.

RE5 lijkt me wel een leuke game om te hebben, maar dan mag het eindproduct echt niet meer crashen op co-op, want dat is de enige reden dat ik 'm zou kopen.
Hehe die limieten hé, ook telenet?

Ik heb geen problemen gehad met de demo, niet vastgelopen en ondertussen de twee stages elk 10-15 keer gedaan. Enkel singleplayer en online co-op dus geen offline co-op zoals jij. Het is natuurlijk een demo dus zie het niet als een afgewerkt product. Moest het je overkomen dat je dit hebt met het volledig spel kan je de schijf gewoon omruilen in de winkel (ticketje sparen dus).

Kruisje om sneller te lopen - >> GTA games? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou het wel eens kunnen zijn :)

Je komt volgens mij in elk geval geen functie te kort, waardoor 'x' gewoon 'overblijft'. In dat geval is het geen probleem om daarvoor 'x' te gebruiken.

Het nadeel met het stickje om de snelheid te regelen, is dat je vaak moeilijker normaal traag kan wandelen. Bij veel games switch dit dan constant tussen en de loop en wandelanimatie, of soms gewoon stilstaan, dat ziet er ook niet uit.

Ik ga er van uit dat het precisiewerk wordt, ook qua positionering (ben ik verkeerd?) en dat ik dus liefst gewoon standaard wandel. Lopen met x, lijkt me geen drama.

<KNIP> debiele tweakers... |:(

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Melniek schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:54:
[...]

Als je aimbot gebruikt ,dat is pas cheaten. Denk dat de die hards ,misschien wel bter zyn met een stick. Een muis voeld gewoon vertrouwd aan by een fps.
Beschouw je een stuurtje ook als cheat?

Zag op play.com dat ze daar gewoon playtv te koop hebben
http://www.play.com/Games...ing=playtv&searchsource=0

Zou dat ook in NL werken?

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 06-02-2009 02:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laser van mijn ps3 heeft het begeven vrees ik :'(

Telkens ik de ps3 opstart en een game er in duw, kan hij de disc niet lezen. Onmiddellijk nadat ik een schijf erin duw zie ik rechtsboven het icoontje dat hij bezig is met een disc te lezen maar na ongeveer 20 seconden verdwijnt dit, zonder dat hij het spel leest.

Dankzij mijn hardnekkigheid kan ik uiteindelijk wel gamen, dit gaat als volgt: 2-3 verschillende games afwisselend in de ps3 duwen en eruit halen tot de laser succesvol is in het lezen. Zo gebeurt het meestal dat ik 15-20 minuten naast de kast sta en constant schijfjes er in duw. Op 1 of andere manier leest hij Fifa 09 altijd eerder dan ander games. Eenmaal hij 1 spel leest, leest hij ook de anderen (meestal toch).

Het gaat om een 60GB met BC (launch model) die nu bijna 2 jaar oud is. Garantie heb ik niet meer.

Naar wat ik al gehoord heb ga ik hem waarschijnlijk 3-4 weken kwijt zijn ter reparatie. Maar wat betreft de kosten? Neemt Sony deze op zich en betaal ik enkel de verzending (heen en terug) of hoe zit dat?
En krijg ik mijn 60GB model terug of ga ik moeten vrede nemen met een 40GB + compensatie :P (gratis spel ofzo) of sturen ze een 80GB model?

Echt jammer dat ik niet over de kennis beschik om de laser zelf te vervangen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Ah joh, maak je niet druk, bestel zo'n hele Blu-ray Disc unit en swap hem zelf, kind kan de was doen.

http://www.youtube.com/watch?v=Qztw_aUBQhI

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Misschien kijk ik ergens overheen, maar zit er een verschil tussen de 40GB en de 80GB versie van de Playstation 3? Buiten de harde schijf uiteraard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:13:

Zelfs m'n vriendin gebruikt de ps3 ten volle.
PS3 is waarschijnlijk enige reden dat ze bij je blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 11:18
Jerk184 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:57:

Ook Burnout Paradise Party pack gekocht, en dat speelt weer erg leuk. Max 8 players die na elkaar wat opdrachten moeten uitvoeren. Had even gedacht dat als je met 2 spelers dit zou dan, dat je misschien split screen zou krijgen.

Kortom: heerlijk avondje voor de boeg :P
Er is een apart topic voor BP: BP Topic Als je zin hebt om online met GoT'ers te spelen voeg mij maar toe en in het topic zijn er meer die online spelen, ik op het moment eigenlijk wel elke avond.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:00:
[...]
PS3 is waarschijnlijk enige reden dat ze bij je blijft.
OMG! :P Mag 't niet zeggen probably maar moest echt effe hard lachen :D

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jan Laros schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:03:
Misschien kijk ik ergens overheen, maar zit er een verschil tussen de 40GB en de 80GB versie van de Playstation 3? Buiten de harde schijf uiteraard ;).
er zit een andere laser in, althans ander type, als ik me goed herinner. Dus als je het zelf gaat doen, wel zorgen dat je de juiste unit bestelt.

(ik heb het over de laser unit, niet de gehele drive. die is hetzelfde, maar de laser unit die je ook kunt vervangen is verschillend)

[ Voor 14% gewijzigd door EfBe op 06-02-2009 09:34 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 15-09 18:26
Jan Laros schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:03:
De 80GB heeft een kleinere CPU/GPU dan de 40GB en is daarmee koeler en energiezuiniger. Zie Wikipedia: PlayStation 3 hardware

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 06-02-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Bullus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 01:17:
[...]

Als je aimbot gebruikt ,dat is pas cheaten. Denk dat de die hards ,misschien wel bter zyn met een stick. Een muis voeld gewoon vertrouwd aan by een fps.
Beschouw je een stuurtje ook als cheat?

Zag op play.com dat ze daar gewoon playtv te koop hebben
http://www.play.com/Games...ing=playtv&searchsource=0

Zou dat ook in NL werken?
PlayTV kan DVB-T signalen verwerken, maar volgens mij heeft hij geen kaartlezer, zodat je de decoderkaartjes van b.v. digitenne niet kunt gebruiken. Je kan dus alleen Ned 1/2/3 bekijken, want die zijn FTA.

Zie ook het topic hier op GoT PlayTV voor de Playstation 3

[ Voor 10% gewijzigd door reuzekind op 06-02-2009 09:52 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

ymmv schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:35:
[...]

De 80GB heeft een kleinere CPU/GPU dan de 40GB en is daarmee koeler en energiezuiniger. Zie Wikipedia: PlayStation 3 hardware
Thanks! De nieuwe 80GB's in de winkels zijn inmiddels allemaal op 65nm gebakken of moet ik echt specifiek op de typenummering letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Jan Laros schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:23:
[...]

Thanks! De nieuwe 80GB's in de winkels zijn inmiddels allemaal op 65nm gebakken of moet ik echt specifiek op de typenummering letten?
Als het goed is, is er in Europa alleen de volgende typenummering beschikbaar (voor 80GB! Je hebt uiteraard ook nog de 160GB(?)): CECHKxx (xx=04 voor Europa)
Met 65nm verbruikt de PS3 nu gemiddeld tussen de 90 en 120w :P haha
Gewoon kopen!

Misschien heb je hier nog wat aan: Wikipedia: PlayStation 3 hardware

[ Voor 4% gewijzigd door Gusev op 06-02-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik heb zo'n PS3 -Killzone2 pak besteld. Kan ik ervan uitgaan dat ik dan zo'n 65nm unit krijg?
Dan denk ik minder watt -> minder hitte -> minder fanherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
MEGATRON schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:33:
Ik heb zo'n PS3 -Killzone2 pak besteld. Kan ik ervan uitgaan dat ik dan zo'n 65nm unit krijg?
Dan denk ik minder watt -> minder hitte -> minder fanherrie.
Daar kan je vanuit gaan ja :)
Tenminste, het lijkt me van wel, 100% zeker weten doe je nooit natuurlijk. Misschien hadden ze nog ergens een ouwe ps3 in een hoekje liggen die jij dan krijgt. :+

[ Voor 21% gewijzigd door kaos001 op 06-02-2009 11:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Even over iets anders...

Ik heb er wel eens naar gekeken, want het schieten van mij kan wel iets beter op de PS3. Alleen ik vind het vals spelen daarom toch maar niet gedaan (dacht iedereen er maar zo over) :') . Het mooie van de PS3 is dat iedereen gelijke kansen zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 03:01:
De laser van mijn ps3 heeft het begeven vrees ik :'(

Telkens ik de ps3 opstart en een game er in duw, kan hij de disc niet lezen. Onmiddellijk nadat ik een schijf erin duw zie ik rechtsboven het icoontje dat hij bezig is met een disc te lezen maar na ongeveer 20 seconden verdwijnt dit, zonder dat hij het spel leest.

Dankzij mijn hardnekkigheid kan ik uiteindelijk wel gamen, dit gaat als volgt: 2-3 verschillende games afwisselend in de ps3 duwen en eruit halen tot de laser succesvol is in het lezen. Zo gebeurt het meestal dat ik 15-20 minuten naast de kast sta en constant schijfjes er in duw. Op 1 of andere manier leest hij Fifa 09 altijd eerder dan ander games. Eenmaal hij 1 spel leest, leest hij ook de anderen (meestal toch).

Het gaat om een 60GB met BC (launch model) die nu bijna 2 jaar oud is. Garantie heb ik niet meer.

Naar wat ik al gehoord heb ga ik hem waarschijnlijk 3-4 weken kwijt zijn ter reparatie. Maar wat betreft de kosten? Neemt Sony deze op zich en betaal ik enkel de verzending (heen en terug) of hoe zit dat?
En krijg ik mijn 60GB model terug of ga ik moeten vrede nemen met een 40GB + compensatie :P (gratis spel ofzo) of sturen ze een 80GB model?

Echt jammer dat ik niet over de kennis beschik om de laser zelf te vervangen. |:(
Ik heb mijn laser laten vervangen voor 90€ inclusief inbouw...In ieder geval een stuk goedkoper dan Sony.... (www.xcontrol.nl)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Even over iets anders...

Ik heb er eentje, bij play.com besteld. Werkt OK, maar ik gebruik hem eigenlijk niet zo vaak. Maar goed, nu weer een beetje aan het pielen met de FPS'en, dus ik zal hem weer van stal halen. Werkt op zich best mooi, maar bij het ene spel gaat het beter dan bij het andere. CoD4 is erg OK trouwens.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:36:
[...]

Ik heb mijn laser laten vervangen voor 90€ inclusief inbouw...In ieder geval een stuk goedkoper dan Sony.... (www.xcontrol.nl)
Bedankt voor de tip, maar Almelo is voor mij nogal ver (ik woon in België) dus qua verzendingskosten zal het op hetzelfde neerkomen vrees ik.
scorpie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:34:
Ah joh, maak je niet druk, bestel zo'n hele Blu-ray Disc unit en swap hem zelf, kind kan de was doen.

http://www.youtube.com/watch?v=Qztw_aUBQhI
Ziet er makkelijk uit op youtube, maar als er iets verkeerd gaat wil Sony hem niet meer repareren zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
weet iemand of je met de nieuwe pms ook albumcovers kan weergeven? en hoe?

probeer t nu door gewoon door de cover dezelfde naam te geven als het nummer .jpg
maar dat werkt niet :(

[ Voor 46% gewijzigd door Reloader op 06-02-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 22:42
Reloader schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:51:

probeer t nu door gewoon door de cover dezelfde naam te geven als het nummer .jpg
maar dat werkt niet :(
Bedoel je voor mp3's of voor video files?

Ff mezelf quoten voor het geval het over video files gaat :P :
Gusev schreef op maandag 26 januari 2009 @ 14:12:
Kan iemand mij op weg helpen met het volgende:

Ik zou graag m.b.v. de PS3 Media Server thumbnail generation een mooie verticale lijst van me movies krijgen.

Het probleem nu echter is dat ik me movies in aparte mappen heb staan. Is het mogelijk om al je movies in 1 map te zetten met hun bijbehorende thumbnail? Naar mijn idee gaat het niet werken aangezien je thumbnail folder.jpg moet heetten...of is het bijvoorbeeld ook mogelijk om movienaam.mpg en movienaam.jpg te gebruiken voor de thumbnails?

edit:
Ik heb dit gevonden op het officiele forum van PS3 Media Server:
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=34

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten...Ze hebben het daar in mijn voorbeeld over het volgende:

Movie: movienaam.mpg
Thumbnail: movienaam.mpg.cover.jpg OF movienaam.mpg.cover.png

Ik heb het echt nog nooit op deze manier zien staan, met de extensie van de movie en cover ervoor.........

edit2:
Okeeee...lezen is ook een vak B)
Het staat gewoon in de readme file van PS3 Media Server!!!! :$

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Hillie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb er eentje, bij play.com besteld. Werkt OK, maar ik gebruik hem eigenlijk niet zo vaak. Maar goed, nu weer een beetje aan het pielen met de FPS'en, dus ik zal hem weer van stal halen. Werkt op zich best mooi, maar bij het ene spel gaat het beter dan bij het andere. CoD4 is erg OK trouwens.
is dat dan de reden dat ik af en toe ziekelijk wordt afgeschoten bij COD4. Ik kan het best redelijk, maar soms zit er dan opeens zo'n potje bij waar iemand van de tegenstanders echt te goed is?!?
Ik heb soms echt het gevoel dat er ge-cheat wordt (maar goed ik kan dan ook niet echt goed tegen mn verlies, dus als het niet gaat ligt het natuurlijk altijd ergens anders aan :P)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Cheaten op consoles gaat heel erg lastig, dus je kan er vanuit gaan dat de andere gewoon beter is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
tja, dat denk ik ook, maar soms is het verschil imo echt te groot. misschien dat lag nog uitmaakt, want ik ervaar COD4 wel als heel laggy.

Naja, zelfs als de andere beter zijn, kan ik het toch nooit accepteren, dus eigenlijk maakt het ook niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Reloader schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:51:
Ik heb mijn muziek geordend via de mediaspeler van windows. Daarbij kan je plaatjes aan muziekbestanden koppelen die de PS3 daarna gewoon overneemt wanneer je de bestanden naar je PS3 kopieert.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Coolsnarf schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:24:
tja, dat denk ik ook, maar soms is het verschil imo echt te groot. misschien dat lag nog uitmaakt, want ik ervaar COD4 wel als heel laggy.

Naja, zelfs als de andere beter zijn, kan ik het toch nooit accepteren, dus eigenlijk maakt het ook niks uit ;)
Dan ligt dat aan jouw netwerk/internetabo want de CoD servers zijn echt bijna 90% lagvrij, ervoer je de lag in één of meerdere keren spelen?

De topspelers van CoD spelen bijna allemaal met een FragFX geloof ik, de ene noemt het cheaten de ander ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Resident Evil 5 topic is er, te vinden bij shooters natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:44:
De topspelers van CoD spelen bijna allemaal met een FragFX geloof ik, de ene noemt het cheaten de ander ontwikkeling.
Zolang er geen auto dingen inzitten als Aim of sneller schieten heb ik er geen probleem mee. Er zijn echter ook controllers die magazijnen binnen 1 seconde leegschieten i.p.v. bursts te geven. Gelukkig worden die wel gebanned, maar af en toe kom je ze nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

PWM schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:53:
[...]

Zolang er geen auto dingen inzitten als Aim of sneller schieten heb ik er geen probleem mee. Er zijn echter ook controllers die magazijnen binnen 1 seconde leegschieten i.p.v. bursts te geven. Gelukkig worden die wel gebanned, maar af en toe kom je ze nog wel tegen.
Is toch de auto-fire functie, zeer handig bij de martelingen van Metal Gear Solid op de PSX en Ps 2 :DWeet niet of hij ook voor de PS3 bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb ff gezocht op Ebay voor de FragFX v2, maar die zijn nog pre-order ook op officiele site.
Half febr. zouden ze leverbaar zijn (volgens ebay)

Gister wel 1 gezien op Amazon.co.uk, waarschijnlijk v1., maar vandaag waren ze daar ook uitverkocht.:(
Ik wacht af.
Wil graag met de FragFx Killzone2 spelen, COD,Battlefield enz, kan ik nog op de pc spelen, behalve KZ2, die komt niet op de pc, vandaar.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Bullus schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:10:
Heb ff gezocht op Ebay voor de FragFX v2, maar die zijn nog pre-order ook op officiele site.
Half febr. zouden ze leverbaar zijn (volgens ebay)

Gister wel 1 gezien op Amazon.co.uk, waarschijnlijk v1., maar vandaag waren ze daar ook uitverkocht.:(
Ik wacht af.
Wil graag met de FragFx Killzone2 spelen, COD,Battlefield enz, kan ik nog op de pc spelen, behalve KZ2, die komt niet op de pc, vandaar.
Uit pure interesse, waarom wil je zo graag met de FragFX spelen ipv met een gewone controller zoals de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
Gusev schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Als het goed is, is er in Europa alleen de volgende typenummering beschikbaar (voor 80GB! Je hebt uiteraard ook nog de 160GB(?)): CECHKxx (xx=04 voor Europa)
Met 65nm verbruikt de PS3 nu gemiddeld tussen de 90 en 120w :P haha
Gewoon kopen!

Misschien heb je hier nog wat aan: Wikipedia: PlayStation 3 hardware
Volgens mij was het ook nog zo, dat de 80gb versie minder en kleinere chips heeft dan de 40gb versie. Hierdoor verbruikt de 80gb versie iets minder dan de 40gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Bioshock voor slechts 23,50 op play.com incl verzenden.

link

mooi deal, helaas heeft de game voor mij nooit echt de aanzet tot kopen kunnen doordrukken. De Demo destijds op Live was wel leuk maar het pakte me gewoon niet. Ook de demo op het PSN heeft me niet kunnen overtuigen. ondanks de lyrische reviews.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sandyman538 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:27:
[...]

Uit pure interesse, waarom wil je zo graag met de FragFX spelen ipv met een gewone controller zoals de rest?
Volgens mij heb je al een oordeel voor mij liggen.Lijkt wel of er een taboe hier heerst over de FragFx, zoals de rest

Een vraag aan alle geinteresseerden;

Hoe zou je het liefst een fps game op de console gaan spelen,zoals Killzone 2?

1- Met FragFx of
2- met de controller

De FragFx is niet iets illegaals of zo, iedereen heeft de keuze om hem te halen.
Als je kijkt hoeveel vraag er is voor de FragFx, dan begrijp ik niet dat je spreekt over de rest
Why have I heard the Fragfx was unavailable or out of stock all the time? Due to high demand, there has been limited to zero availability of the Fragfx in 2008, a new and improved Fragfx is rolling out to 15 countries worldwide in the next 3-6 weeks. Worldwide demand of the Frag has forced us to increase our production, and more should be available through major distributors very soon - We just haven't been able to keep enough Frags in stock!
http://www.splitfish.com/?uid=1dug832tamn4pwk3

Je hebt toch ook de keuze ,als je achter de pc een race-game speelt die je speelt met:
-keyboard
-gamepad
-stuurtje

Ben je dan een cheater, zoals sommigen zeggen, als je met gamepad of stuurtje speelt?
Iedereen heeft de dezelfde keuze om ook met gamepad/stuurtje te spelen en zo ook met de FragFx/Controller.
Het is niet alleen voor de headshots O-) , maar ook voor de volledige/vertrouwd spel ervaring die je hebt als je een fps met muis speelt. Nu heb ik dat niet met de controller, heb de closed online beta en nu ook de sp demo alleen een paar keer gespeeld, hoe vet de graphics ook zijn, ik heb er geen leuke spelervaring erbij gekregen. Dat hoop ik wel te krijgen met de FragFx.

Just my 50cents

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
swopdark schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:40:
Bioshock voor slechts 23,50 op play.com incl verzenden.
Hmm...dat is wel een mooie prijs ja. Ik heb mezelf er ook nog niet van kunnen overtuigen om m te halen, omdat ik denk dat het toch niks voor mij gaat zijn.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
Op zich heb ik niks tegen de FragFx controller. Ik ben ook niet zo'n held met de normale controller ;).

Ik moet wel zeggen dat ik er nu eindelijk redelijk aan gewend ben om met een normale controller een shooter te spelen.

Ik heb een tijd terug ook op het punt gestaan om zo'n FragFx controller te kopen. De reden waarom ik het niet heb gedaan is gewoon omdat ik gewoon liever lui op de bank zit te gamen met een controller in de hand. Lui op de bank en een muis in de hand lijkt mij geen fijne combinatie.

Dus ik kies er dan maar voor om wat vaker neergeknald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Bullus schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:53:
[...]

Volgens mij heb je al een oordeel voor mij liggen.Lijkt wel of er een taboe hier heerst over de FragFx, zoals de rest
Dat klopt, maar ik was toch nieuwsgierig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:44:
[...]

Dan ligt dat aan jouw netwerk/internetabo want de CoD servers zijn echt bijna 90% lagvrij, ervoer je de lag in één of meerdere keren spelen?

die discussie wil ik nog wel aangaan. Het komt nl voor dat als er mensen uit Amerika in de groep zitten dat zij dan laggy zijn. Terwijl mensen uit Europa (even gegeneraliseerd natuurlijk) wel altijd een goede connectie hebben.

Tegenwoordig gaat het zelfs zover dat we met onze groep eigenlijk altijd proberen host te zijn, want dan hebben we er het minste last van, maar zou het natuurlijk weer kunnen dat de anderen er wel meer last van hebben wat dan weer voordeel voor ons zou opleveren.

Ik ben er dus toch nog niet echt over uit dat de servers van COD4 goed zijn, want bv bij Resistance 1 en 2 heb ik eigenlijk (bijna) nooit lag ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
[Probleempje]

Ik log automatisch in op PSN, echter nu ben ik mijn wachtwoord vergeten (weet alleen hoeveel tekens omdat ik auto inlog), en mijn geheime vraag weet ik ook niet meer (ik had gedacht dat je gewoon via E-mail kon opvragen zoals normaal altijd wel kan, maar niet dus). Voor alsnog geen probleem, kan gewoon spelen, maar mocht ps3 toevallig kapot gaan ben ik dus alles kwijt aangezien die aan mijn account gekoppeld staan (erg zonde van me trophies, doe ze niet voor niks!)

Heeft er iemand ervaring met het terugkrijgen van geheime vraag of wachtwoord? En nee blijven gokken werkt ook niet echt, heb nu al zo verschrikkelijk veel mogelijkheden bij beide geprobeerd.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:51:
[Probleempje]

Ik log automatisch in op PSN, echter nu ben ik mijn wachtwoord vergeten (weet alleen hoeveel tekens omdat ik auto inlog), en mijn geheime vraag weet ik ook niet meer (ik had gedacht dat je gewoon via E-mail kon opvragen zoals normaal altijd wel kan, maar niet dus). Voor alsnog geen probleem, kan gewoon spelen, maar mocht ps3 toevallig kapot gaan ben ik dus alles kwijt aangezien die aan mijn account gekoppeld staan (erg zonde van me trophies, doe ze niet voor niks!)

Heeft er iemand ervaring met het terugkrijgen van geheime vraag of wachtwoord? En nee blijven gokken werkt ook niet echt, heb nu al zo verschrikkelijk veel mogelijkheden bij beide geprobeerd.
Yep, gewoon een nieuwe account aanmaken, als je dat doet krijg je de optie om je wachtwoord terug te krijgen (dan komt iets genre 'heb je al een account?' of 'paswoord verloren'). Ik heb dit ook gehad een maand of 6 geleden. Dan krijg je een mail toegestuurd en kan je een nieuw wachtwoord kiezen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:04:
[...]

Yep, gewoon een nieuwe account aanmaken, als je dat doet krijg je de optie om je wachtwoord terug te krijgen (dan komt iets genre 'heb je al een account?' of 'paswoord verloren'). Ik heb dit ook gehad een maand of 6 geleden. Dan krijg je een mail toegestuurd en kan je een nieuw wachtwoord kiezen. Succes
Helaas werkt het niet zo gemakkelijk, als je nieuwe account maakt en ik vul me E-mail in krijg ik de melding:
Het E-mail adres kan niet gebruikt worden, probeer het opnieuw aub.

En doe ik wachtwoord vergeten moet ik id, geboortedatum en geheime vraag invullen (en die geheime vraag weet ik dus ook niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Bedankt voor de tip, maar Almelo is voor mij nogal ver (ik woon in België) dus qua verzendingskosten zal het op hetzelfde neerkomen vrees ik.

[...]

Ziet er makkelijk uit op youtube, maar als er iets verkeerd gaat wil Sony hem niet meer repareren zeker?
Nope want je moet een sticker verwijderen om bij de eerste schroef te komen en daarme vervalt je garantie. Het is denk ik niet erg lastig maar je moet wel erg secuur werken en enige ervaring met sleutelen aan PCs is zeker geen overbodige luxe.

Ik vond het de 20 euro bovenop de kosten voor een laser niet waard in ieder geval.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:46:
[...]

Nope want je moet een sticker verwijderen om bij de eerste schroef te komen en daarme vervalt je garantie. Het is denk ik niet erg lastig maar je moet wel erg secuur werken en enige ervaring met sleutelen aan PCs is zeker geen overbodige luxe.

Ik vond het de 20 euro bovenop de kosten voor een laser niet waard in ieder geval.
Dus 20 euro + 80 euro voor de laser is wat je aan Sony hebt moeten betalen? Ik hoorde meestal bedragen van rond de 200-240 euro en dat vond ik teveel, kan ik evengoed een nieuwe kopen, of hem zelf proberen te herstellen. Voor 20 euro (verzendingskosten) maakt het inderdaad weinig uit en kan ik hem beter opsturen.

Garantie heb ik sowieso niet meer aangezien ik men ps3 heb sinds de launch (bijna 2j geleden) en het kasticket ben ik kwijt.

Op het filmpje ziet het er simpel uit, paar vijsjes losdraaien, kapje er af, blu-ray drive eruit, kabeltje los, nieuwe drive aansluiten op de kabel, op zijn plaats zetten en terug in elkaar steken. Hmm dilemma :)
Als ik het zelf doe, doe ik het zeker met iemand die thuis is in pc hardware.
Only schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 22:25:
[...]

Helaas werkt het niet zo gemakkelijk, als je nieuwe account maakt en ik vul me E-mail in krijg ik de melding:
Het E-mail adres kan niet gebruikt worden, probeer het opnieuw aub.

En doe ik wachtwoord vergeten moet ik id, geboortedatum en geheime vraag invullen (en die geheime vraag weet ik dus ook niet meer).
Hm in dat geval best even naar Sony bellen. Ik wist wel mijn geheime vraag nog dus ik kon mijn pas op die manier recupereren, want aan de telefoon wilden ze dit niet zeggen. Met een paar gegevens (profielnaam, geb. datum, email etc.) bij de hand, kunnen ze dit wel voor je oplossen. OF Je kan altijd nog even een gokje wagen ook hé :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft het bestellen van een nieuwe blu-ray drive voor de ps3. Zijn er verschillende types drives? Ik ga binnenkort 2 drives bestellen (voor de ps3 van een vriend en voor die van mezelf) en ik wil natuurlijk de goede bestellen.

Ik heb een 60GB met BC. Is het de drive die ervoor zorgt dat hij PS2 games kan lezen of ligt dat aan de hardware? Het zou minder leuk zijn moest ik er een nieuwe drive in plaatsen en dan constateren dat hij geen PS2 games meer leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
of er verschillende drives zijn weet ik niet.
De BC komt in ieder geval niet uit de drive volgens mij, maar zit in een chip op het mainboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook non-60gb PS3s kunnen DVDs afspelen, dus ook deze hebben een rode laser aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle ps3'en kunnen DVD's afspelen, maar die rode laser wil nog niet zeggen dat hij ook ps2 games kan lezen.

Als de BC niet uit de drive komt zoals Marco zegt, is dat ook al goed nieuws, bedankt.

Nu nog even zien of er verschillende drives zijn, en zoja, welke de beste is voor de ps3. Valt de originele (maar dan nieuw) ook te bestellen of zal dit een ander type / merk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 06:43:
[...]
Dus 20 euro + 80 euro voor de laser is wat je aan Sony hebt moeten betalen? Ik hoorde meestal bedragen van rond de 200-240 euro en dat vond ik teveel, kan ik evengoed een nieuwe kopen, of hem zelf proberen te herstellen. Voor 20 euro (verzendingskosten) maakt het inderdaad weinig uit en kan ik hem beter opsturen.

Garantie heb ik sowieso niet meer aangezien ik men ps3 heb sinds de launch (bijna 2j geleden) en het kasticket ben ik kwijt.
Ga nou eens achter de feite aan ipv allerlei dingen verzinnen. :p Ik heb me PS3 ook sinds launch en heb sinds donerdag gratis een andere PS3 ontvangen.(disc lezen probleem) Gewoon even bellen zou ik zeggen...Ik had binnen 2 weken me vervangende wel goed werkende PS3 in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Er zit toch maar 1 lens in de ps3? Ik heb nog nooit gehoord dat een ps3 geen blurays meer kon lezen maar nog wel dvd's / cd's.
Lijkt me ook redelijk aannemelijk, want dvd's hebben ook al een dunner spoor in die discs, en die lens moet ook sterker kunnen focussen. En dvd spelers hebben ook maar 1 lens. Dat het licht wat erdoor wordt geschoten andere eigenschappen heeft tijdens het lezen van andere media klopt ja, maar de lens hoeft alleen maar scherp te stellen, en als dat niet meer werkt voor Blu-Ray discs, dan werkt het echt niet meer voor dvd's.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:08:
[...]

Ga nou eens achter de feite aan ipv allerlei dingen verzinnen. :p Ik heb me PS3 ook sinds launch en heb sinds donerdag gratis een andere PS3 ontvangen.(disc lezen probleem) Gewoon even bellen zou ik zeggen...Ik had binnen 2 weken me vervangende wel goed werkende PS3 in huis.
Ja, dat hoor ik toch, ik zal me maar wat laten wijsmaken hebben zeker <+:)

Maar had je nog je betaalbewijs? Daar vroegen ze namelijk om toen ik belde en die ben ik kwijt..
scorpie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:11:
Er zit toch maar 1 lens in de ps3? Ik heb nog nooit gehoord dat een ps3 geen blurays meer kon lezen maar nog wel dvd's / cd's.
Toch is het zo, elke dvd / ps2 game gaat er de eerste poging in, ps3 spellen verslechterd met de dag merk ik. Enkel Fifa 09 leest hij na een stuk of tien keer proberen. Andere games lukten de vorige week nog in dezelfde stijl, maar nu zelfs niet meer na 40-50 keer :P (kan nog altijd 60 keer proberen maar ook mijn geduld heeft grenzen :) )

Trouwens een vriend van heeft krak hetzelfde probleem, sinds een maand of twee al, ps3 games worden niet gelezen, dvd's zonder problemen. In zijn geval gaat het om een 40GB zonder BC.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn PS2 las op een gegeven moment ook alleen nog cd's, en geen DVD's meer :P Geen idee hoe dat technisch kan overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook redelijk aannemelijk, want dvd's hebben ook al een dunner spoor in die discs, en die lens moet ook sterker kunnen focussen. En dvd spelers hebben ook maar 1 lens. Dat het licht wat erdoor wordt geschoten andere eigenschappen heeft tijdens het lezen van andere media klopt ja, maar de lens hoeft alleen maar scherp te stellen, en als dat niet meer werkt voor Blu-Ray discs, dan werkt het echt niet meer voor dvd's.
CD/DVD = rode laser
Blu-Ray = blauwe laser

DVD spelers hebben dus maar één lens (laser) omdat CD en DVD beide met rood licht werken.
2 verschillende lasers nodig dus als je ook Blu-Ray wil spelen.

Bovenstaande post is te verklaren door stof op de lens. Bij CD komt het allemaal niet zo nauw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

DVD werkt met 650nm licht, maar CD met 780. Dus het is niet dezelfde laser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De PS3 heeft één blauwe laser. Die kan CD, SACD, DVD en BR lezen.
http://www.youtube.com/wa...-8NzYHr80&feature=related

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
De oude type ps3's hebben als het goed is een andere drive, met 2 lasers aanboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Even een game-ervarinkje delen... PixelJunk Eden. Vandaag gekocht online en samen met een vriend anderhalve "garden" uitgespeeld. Heel erg origineel, erg leuk ook. Simpel, maar verslavend.

Zijn er hier meer Eden-spelers? Is het een beetje uit te spelen? Wij vonden de 2e bloem in de 2e tuin al lastig worden... :S

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Shiver23 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:47:
De PS3 heeft één blauwe laser. Die kan CD, SACD, DVD en BR lezen.
http://www.youtube.com/wa...-8NzYHr80&feature=related
Hij heeft 1 lens, maar meerdere lasers.

Ik heb zo'n ding eens van dichtbij open gehad omdat ik de laserdiode wilde hebben voor een laserpointer. Er zit 1 lasertje in met 3 pinnetjes die 3 verschillende golflengtes licht kan uitzenden voor CD, DVD en Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

mace schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:05:
[...]

Hij heeft 1 lens, maar meerdere lasers.

Ik heb zo'n ding eens van dichtbij open gehad omdat ik de laserdiode wilde hebben voor een laserpointer. Er zit 1 lasertje in met 3 pinnetjes die 3 verschillende golflengtes licht kan uitzenden voor CD, DVD en Blu-ray.
Hmmm, volgens mij leg je nu net uit dat er ook maar 1 laser in zit, maar dan met drie standen?
Ik zie eerlijk gezegd technisch niet de noodzaak om nog een rode laser aan boord te hebben als je al een blauwe hebt. Een meer precieze laser is ook prima in staat om de ruimere banen van een DVD (laat staan een CD) te interpreteren. En dan heb ik het nog niet over het kosten aspect.

[ Voor 23% gewijzigd door Armada op 09-02-2009 11:54 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Als het goed is ga ik eind deze week de Denon AVR-2809 Black ontvangen.
Deze heb ik "speciaal" aangeschaft om HD audio te kunnen luisteren vanaf de PS3.

Nu weet ik dat Dolby True HD en DTS HD in LCPM (multi chanel out) worden uitgezonden.
Maar ik vroeg me af. Mijn tv herkent wel het gewone DD 5.1 of DTS signaal als de PS3 dat over HDMI uitzend. Dus als ik dvd's/games kijk/speel met alleen DD5.1 of DTS zie ik die codecs dan wel op mijn receiver of zal het ten alle tijden Multi In zijn wat mijn Denon weer gaat geven?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:12
ik heb iets geks met de resident evil 5 demo, zodra ik deze opstart en het eerste level kies dan kan ik gewoon spelen maar zodra ik het huisje in stap dan komt er een filmpje maar na dat filmpje blijft de demo hangen op het now loading scherm.... iemand anders die dit ook heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 06:43:
[...]

Op het filmpje ziet het er simpel uit, paar vijsjes losdraaien, kapje er af, blu-ray drive eruit, kabeltje los, nieuwe drive aansluiten op de kabel, op zijn plaats zetten en terug in elkaar steken. Hmm dilemma :)
Als ik het zelf doe, doe ik het zeker met iemand die thuis is in pc hardware.
Nee! Dit is via de site die ik eerder aanhaalde Sony is vele malen duurder - Dan ben je beter uit met een nieuwe PS3 + gunstige bundle.

Ik zou de reparatie buiten garantie nooit door Sony laten uitvoeren aangezien de prijzen die worden gerekend belachelijk zijn. Met een beetje zoeken vind je een nieuwe laser voor ~60€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik weet niet hoe snel ik die demo van RE5 er weer moest afhalen.
Wat een klote besturing.
Geld hetzelfde voor Bourne Conspericy demo.
Quick events zijn gewoon niet mijn ding.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:37:
Dus als ik dvd's/games kijk/speel met alleen DD5.1 of DTS zie ik die codecs dan wel op mijn receiver of zal het ten alle tijden Multi In zijn wat mijn Denon weer gaat geven?
Als ik hier de PS3 en de receiver met elkaar laat communiceren en de HDMI-instellingen automatisch laat detecteren zijn "alle" opties aangevinkt. Dat is op zich prima. Op de receiver heb ik dan echter, zoals je al zei/verwachtte, altijd PCM (dat zal bij de Denon dan inderdaad wel Multi In zijn) staan.

Aangezien ik Blu-ray discs bekijk op een losse speler heb ik alle PCM-audio zoveel mogelijk uitgevinkt op de PS3, zodat alleen de "basis" (minimaal benodigde) formaten overblijven. Dan zie je op de receiver wél DD/DTS staan. Ik vind het op deze manier ook veel mooier klinken, al zal er nu wel iemand gaan zeggen dat dat niet kan aangezien PCM gewoon gedecodeerde DD/DTS is. Dat is waar, maar DTS zo doorgeven aan de receiver via bitstream klinkt gewoon (hier) veel beter dan via PCM. De receiver zal zijn werk dan wellicht beter (of anders) doen dan de PS3.

Als je die (über! ;) ) receiver binnen hebt gewoon even proberen wat het beste klinkt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Donnie Darko schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:50:
ik heb iets geks met de resident evil 5 demo, zodra ik deze opstart en het eerste level kies dan kan ik gewoon spelen maar zodra ik het huisje in stap dan komt er een filmpje maar na dat filmpje blijft de demo hangen op het now loading scherm.... iemand anders die dit ook heeft??
Ja ik heb precies hetzelfde (zie ook het RE topic), niks aan te doen. Alleen demo opnieuw downloaden schijnt te helpen maar daar had ik zelf geen zin meer in.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:00:
[...]

Dat is waar, maar DTS zo doorgeven aan de receiver via bitstream klinkt gewoon (hier) veel beter dan via PCM. De receiver zal zijn werk dan wellicht beter (of anders) doen dan de PS3.
Da's knap, want je mag toch verwachten dat bij het decoderen geen informatie meer verloren gaat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De reciever doet dat echt niet anders dan de PS3, ik gooi het op een gevalletje psychoakoestiek. :P

Wat wel zo kan zijn is dat de DSP anders staat ingesteld voor PCM dan DTS/DD (ander effect ofzo). Dus dat je daardoor een verschil krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 09-02-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Osiris schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:08:
[...]

Da's knap, want je mag toch verwachten dat bij het decoderen geen informatie meer verloren gaat? 8)7
DD en DTS zijn wel gecomprimeerde formaten. Decoderen daarvan kan zeker wel tot verschillende resultaten leiden. Zeker als je nog extra opties gebruikt om de bijvoorbeeld je dynamisch bereik te veranderen.
Met de HD-formaten is het al losless-audio. LPCM of niet zou dan geen verschil meer moeten geven. Kan natuurlijk dat je receiver andere postprocessing gebruikt waardoor het anders klinkt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Donnie Darko schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:50:
Toevallig offline co-op en een background-download lopen? Dan de background-download op pause zetten.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Shiver23 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:23:
[...]

DD en DTS zijn wel gecomprimeerde formaten. Decoderen daarvan kan zeker wel tot verschillende resultaten leiden. Zeker als je nog extra opties gebruikt om de bijvoorbeeld je dynamisch bereik te veranderen.
Met de HD-formaten is het al losless-audio. LPCM of niet zou dan geen verschil meer moeten geven. Kan natuurlijk dat je receiver andere postprocessing gebruikt waardoor het anders klinkt.
Dat ben ik niet met je eens, het zijn lossy formaten ja, maar het is gewoon een rekensommetje en als er dus een andere uitkomst is bij de ene decoder dan de andere, dan is die decoder niet goed.

Wat er verder met het signaal gebeurt kan natuurlijk heel erg veel uitmaken, maar in de basis moet elke decoder dezelfde stream decoderen uit het signaal van DTS/DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mace schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:31:
[...]
Dat ben ik niet met je eens, het zijn lossy formaten ja, maar het is gewoon een rekensommetje en als er dus een andere uitkomst is bij de ene decoder dan de andere, dan is die decoder niet goed.

Wat er verder met het signaal gebeurt kan natuurlijk heel erg veel uitmaken, maar in de basis moet elke decoder dezelfde stream decoderen uit het signaal van DTS/DD
Verbaasde me zelf ook nogal hoor, moet ik eerlijk zeggen. En heb het 10x geprobeerd, omdat ik het ook niet geloofde (bij de oudere firmwares kon je gewoon tijdens de film tussen LPCM/bitstream switchen, was ideaal, dat kan nu helaas niet meer). DTS bitstreamen klinkt echt significant beter dan via PCM doorgeven. En nee, de versterker staat dan gewoon op "Pure Direct", geen enkele postprocessing gebeurt er dan.

Het "zal" niet kúnnen nee, maar toch is het (nogmaals: hier, zal dus wel iéts over het hoofd zien) wel zo. Het verschil is bijvoorbeeld veel groter dan tussen DTS en DTS -HD Master, daartussen hoor ik relatief weinig verschil.

Ben dan ook best wel benieuwd hoe dat op de Denon van FeaR1986 gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostie schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:56:
[...]

Nee! Dit is via de site die ik eerder aanhaalde Sony is vele malen duurder - Dan ben je beter uit met een nieuwe PS3 + gunstige bundle.

Ik zou de reparatie buiten garantie nooit door Sony laten uitvoeren aangezien de prijzen die worden gerekend belachelijk zijn. Met een beetje zoeken vind je een nieuwe laser voor ~60€.
Ok ik ben overtuigd, dan probeer ik hem zelf te herstellen. Tevens omdat ik een maat van me zijn ps3 (met kasticket!) heeft laten herstellen bij Sony voor 240 euro, plus een maand kwijt, dat is schandalig. (bevestigd door game mania ondertussen, waar ik hem heb gekocht)
Zou het kunnen dat mijn lens door bvb. stof geen discs meer leest, of is deze zeker stuk?

Even gekeken op komplett naar blu ray drives, en daar zie ik deze 2 staan:

Sony BDP-S350 Blu-Ray Speler
Stereo Output
Komplett #: 370129/Art. nr. fabrikant: BDP-S350
Beschikbaarheid: 10 voorradig

Samsung BD-P1500 Blu-Ray Speler
Komplett #: 348416/Art. nr. fabrikant: BD-P1500/XEC
Beschikbaarheid: 5 voorradig

Maakt het uit of het van Sony zelf is of werkt elke blu-ray drive? Sony heeft bvb. verschillende drives. Prijzen zijn daar best duur 189-199 ballen zeg. Dit zijn dan zelfs de goedkoopste. Toch maar even verder zoeken denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hoe is de Killzone demo mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Psst! He, moet je kijken!

[ Voor 20% gewijzigd door itons op 09-02-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:57:
[...]

Ok ik ben overtuigd, dan probeer ik hem zelf te herstellen. Tevens omdat ik een maat van me zijn ps3 (met kasticket!) heeft laten herstellen bij Sony voor 240 euro, plus een maand kwijt, dat is schandalig. (bevestigd door game mania ondertussen, waar ik hem heb gekocht)
Zou het kunnen dat mijn lens door bvb. stof geen discs meer leest, of is deze zeker stuk?

Even gekeken op komplett naar blu ray drives, en daar zie ik deze 2 staan:

Sony BDP-S350 Blu-Ray Speler
Stereo Output
Komplett #: 370129/Art. nr. fabrikant: BDP-S350
Beschikbaarheid: 10 voorradig

Samsung BD-P1500 Blu-Ray Speler
Komplett #: 348416/Art. nr. fabrikant: BD-P1500/XEC
Beschikbaarheid: 5 voorradig

Maakt het uit of het van Sony zelf is of werkt elke blu-ray drive? Sony heeft bvb. verschillende drives. Prijzen zijn daar best duur 189-199 ballen zeg. Dit zijn dan zelfs de goedkoopste. Toch maar even verder zoeken denk ik.
Je kan niet zomaar elke Blu-Ray speler gebruiken in de PS3....
Je moet ergens een PS3 bluray drive vinden.

Edit: of alleen de laser: http://www.consolepro.nl/...00aaa-voor-ps3-p-326.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Hmmz, fijn, net contact gehad met sony, maar die doen dus werkelijk waar echt geen ene moeite om je te helpen (PSN account). Ja, dan moet u een nieuwe aanmaken, verder komt der echt helemaal niks uit, dan vind ik dan weer een beetje jammer van sony :( En dan heb ik zelfs nog een 2e account met dezelfde geheime vraag..en waarvan ik wel het wachtwoord heb en kan inloggen..maar dan nog kan je helemaal niks :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spaceboy schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:09:
Even een game-ervarinkje delen... PixelJunk Eden. Vandaag gekocht online en samen met een vriend anderhalve "garden" uitgespeeld. Heel erg origineel, erg leuk ook. Simpel, maar verslavend.

Zijn er hier meer Eden-spelers? Is het een beetje uit te spelen? Wij vonden de 2e bloem in de 2e tuin al lastig worden... :S
Ja hier zitten redelijk wat Eden spelers maar meer PJ monsters spelers geloof ik aan de reacties.
Volgens mij komt er een patch uit met verbeteringen die oa de speelbaarheid vergroten. Eden kan inderdaad behoorlijk moeilijk zijn soms, met een pilletje op ga je ook helemaal los op die muziek... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:51:
[...]

Je kan niet zomaar elke Blu-Ray speler gebruiken in de PS3....
Je moet ergens een PS3 bluray drive vinden.

Edit: of alleen de laser: http://www.consolepro.nl/...00aaa-voor-ps3-p-326.html
Bedankt voor de tip, nu weet ik al een stuk meer.

De zoektocht naar een winkel waar ze dit verkopen has begun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:21:
[...]

Bedankt voor de tip, nu weet ik al een stuk meer.

De zoektocht naar een winkel waar ze dit verkopen has begun :)
Je zal 'm niet snel in een echte winkel vinden hoor. De link van de winkel die ik net gaf staat goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan ik jammergenoeg die site niet openen (werk) maar als ik thuis ben ga ik zeker kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Jahoor, in 't begin is het wennen. Maar uiteindelijk wordt je best goed in de game. Alleen de allerlaatste vd t laatste level heb ik met een walkthrough-video gedaan. Daarbij moet je puzzelen en daarvoor heb je veel te weinig tijd dus dan ben je uren bezig dat laatste level te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het zelf in garden 3 erg lastig worden. Garden 4 vond ik daarentegen weer super makkelijk :?

Zit nu alleen vast bij garden 6 omdat ik de ingang niet kan vinden in het " hoofdlevel". Denk dat ik gewoon iets meer spectra moet vinden en dan zie ik vanzelf wel waar de plantjes heengroeien. Ik moest zoiezo al meerdere spectra vinden in de eerste 4 gardens voordat ik bij de 5e garden kon komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 18:38

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat is nou eigenlijk de bedoeling van dat PixelJunk Eden? Ik heb die demo een keer geprobeerd (al weer een half jaar geleden ofzo) maar ik snapte er geen ene ruk van :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doel in eden is om de garden compleet te maken. Dit doe je door met je beestje(geen idee hoe dat ding heet) rond te slingeren en pollen te verzamelen. Hiermee vul je seeds, en als je deze vervolgens raakt groot de garden waar je inzit met wat meer planten/aanhangsels. Hierdoor moet je je rond zien te slingeren tot je alle spectra van een garden vindt. Je kan er echter maar 1 per keer bij krijgen.

Stel je hebt de 1e spectra gevonden, dan moet je de volgende keer 2 spectra vinden, etc. En zo heeft elke garden 5 spectra en zijn er 10 gardens.

Het spel wordt steeds moeilijker en ik begreep dat de us version al een patch had gehad die een aantal dingen iets makkelijker maakt en zelfs een continue toevoegd. Maar dit is uiteraard nog niet uitgekomen voor onze europese versie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

Europeanen zijn gewoon beter in games ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Net de FEAR 2 Demo gespeeld.

Leuk spel, de graphics zijn best OK en het is een spannend spel met veel van die vage enge shit.
Je mag zowat het halve wapenarsenaal proberen, behalve de gewone shotgun, pistol, SMG en assault rifle mag je ook met coolere shit schieten zoals de rocket launcher, een laser, de sniper rifle en verschillende soorten granaten en mijnen. De demo was lekker lang, op het laatst mag je zelfs in een soort mech klimmen, erg leuk.

Wat me eigenlijk gigantisch stoorde aan de game was de framerate, deze was abominabel slecht, echt heel erg schokkerig.

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 09-02-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Voor degene die hem nog niet hebben: Little Big Planet € 34,- (inclusief verzendkosten, EU/NL versie):

http://1dayfly.com/membershop.asp (member worden is gratis).

Ik ga Little Big Planet ook maar proberen voor deze prijs, ben benieuwd.

Motorstorm: Pacific Rift is hier ook al voorbijgekomen voor € 34,- (inclusief verzendkosten, EU/NL versie) en Singstar Vol. 3 met 2 microphone's € 39.95 (inclusief verzendkosten, EU/NL versie).

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2009 23:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@ Jumpman, Kijk eens naar LBP op dvd.co.uk daar kost hij +/- € 23,00 incl. verzenden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-02-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
WiLLoW_TieN schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:04:
@ Jumpman, Kijk eens naar LBP op dvd.co.uk daar kost hij +/- € 23,00 incl. verzenden ;)
€ 19,48 zelfs op dit moment. ;) NL versie? Er is een creditcard nodig en die heb ik niet. :s

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2009 23:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...