Sommigen van jullie zullen ongetwijfeld weten dat PlayTV aangekondigd is voor de PS3. Wat getoond is over PlayTV spreekt mij heel erg aan. Voor diegene die nog niets van PlayTV weet en zijn PS3 als mediacenter wil gaan gebruiken is PlayTV toch een artikel wat in de gaten gehouden moet worden.
Voor al het nieuws, bekendmakingen, vragen en antwoorden m.b.t. PlayTV wil ik dit topic openen.
Een beknopte uitleg over wat PlayTV ons moet gaan bieden is hieronder te vinden.
Wat is PlayTV?
Sony heeft een tijdens de Games Convention in Leipzig aangekondigd te komen met de PlayTV. Sony's PlayTV is een TV-Tuner in een externe behuizing die het mogelijk moet maken om de Playstation3 (PS3) om te toveren tot een geavanceerde recorder, waarmee gebruikers TV kunnen kijken, pauzeren en kunen opnemen. Momenteel wordt er nog veel gekloot met Tversity, Nero, WMP11 en andere tools om muziek, foto's en film naar de PS3 te streamen. Hierover is een topic en ik wil het daarom ook niet deze "functionaliteit" gaan hebben.

Wat kan PlayTV?
PlayTV heeft een dual-tuner en PVR software nodig om de PS3 te veranderen in een veelzijdig mediacenter. Wanneer men in het bezit is van een Playstation Portable (PSP) kan met PlayTV zelfs het mogelijk worden om op afstand via een Wi-Fi-verbinding opnames in te stellen, TV te kijken en opgenomen programma’s bekijken. Het wordt mogelijk om via een USB-kabel opgenomen TV-programma’s over te zetten naar de PSP om ze in hoge kwaliteit te bekijken, waar en wanneer je maar wilt.
Wat wordt ondersteund?
PlayTV ondersteund formaten tot 1080p (weergeven én opnemen) en ontvangt zijn signalen over DVB-T
Verder is PlayTV uitgerust met een EPG (Electronic Programma Guide) waar het gehele programmaoverzicht op te vinden is. De besturing kan met de Sixaxis of met de optionele afstandsbediening voor de PS3.
PlayTV word via een USB verbinding aangesloten op de PS3.
Wanneer is PlayTV beschikbaar?
Voor tot nu bekend komt PlayTV al begin 2008 naar Europa. Goed nieuws, maar voor alsnog komt PlayTV eerst naar de UK, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje. Voor de BeNeLux staat nog niets gepland.
PlayTV demonstratie
[YouTube: http://www.youtube.com/v/zJQSAxqGCTU&rel=1]