PlayTV voor de Playstation 3

Pagina: 1
Acties:
  • 26.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xarranca.com/wp-content/uploads/2007/10/playtv_c.jpg

Sommigen van jullie zullen ongetwijfeld weten dat PlayTV aangekondigd is voor de PS3. Wat getoond is over PlayTV spreekt mij heel erg aan. Voor diegene die nog niets van PlayTV weet en zijn PS3 als mediacenter wil gaan gebruiken is PlayTV toch een artikel wat in de gaten gehouden moet worden.

Voor al het nieuws, bekendmakingen, vragen en antwoorden m.b.t. PlayTV wil ik dit topic openen.
Een beknopte uitleg over wat PlayTV ons moet gaan bieden is hieronder te vinden.

Wat is PlayTV?

Sony heeft een tijdens de Games Convention in Leipzig aangekondigd te komen met de PlayTV. Sony's PlayTV is een TV-Tuner in een externe behuizing die het mogelijk moet maken om de Playstation3 (PS3) om te toveren tot een geavanceerde recorder, waarmee gebruikers TV kunnen kijken, pauzeren en kunen opnemen. Momenteel wordt er nog veel gekloot met Tversity, Nero, WMP11 en andere tools om muziek, foto's en film naar de PS3 te streamen. Hierover is een topic en ik wil het daarom ook niet deze "functionaliteit" gaan hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/generationps3/images/Tigrou/Accessoires/playtv-ps3.jpg

Wat kan PlayTV?

PlayTV heeft een dual-tuner en PVR software nodig om de PS3 te veranderen in een veelzijdig mediacenter. Wanneer men in het bezit is van een Playstation Portable (PSP) kan met PlayTV zelfs het mogelijk worden om op afstand via een Wi-Fi-verbinding opnames in te stellen, TV te kijken en opgenomen programma’s bekijken. Het wordt mogelijk om via een USB-kabel opgenomen TV-programma’s over te zetten naar de PSP om ze in hoge kwaliteit te bekijken, waar en wanneer je maar wilt.

Wat wordt ondersteund?

PlayTV ondersteund formaten tot 1080p (weergeven én opnemen) en ontvangt zijn signalen over DVB-T
Verder is PlayTV uitgerust met een EPG (Electronic Programma Guide) waar het gehele programmaoverzicht op te vinden is. De besturing kan met de Sixaxis of met de optionele afstandsbediening voor de PS3.
PlayTV word via een USB verbinding aangesloten op de PS3.

Wanneer is PlayTV beschikbaar?

Voor tot nu bekend komt PlayTV al begin 2008 naar Europa. Goed nieuws, maar voor alsnog komt PlayTV eerst naar de UK, Frankrijk, Italie, Duitsland en Spanje. Voor de BeNeLux staat nog niets gepland.

PlayTV demonstratie

[YouTube: http://www.youtube.com/v/zJQSAxqGCTU&rel=1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Nice, ik verwacht er wel veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Volgens mij heb je er als Digitale TV kijker in NL nog niet zoveel aan omdat dat ding niet bijvoorbeeld UPC Digital kan decoderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oftewel... je kunt digitenne bekijken... met belabberde bitrate en SD-resolutie.

Leuke poging van Sony (mooi apparaat), maar voor Nederland zul je er niet zoveel aan hebben.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

enkel DVB-T :?

Sorry, mag ik even lachen met alle sukkelaars die dit ding gaan kopen, overhyped als ze zijn? :p
Nog erger dan apple fanboys. Apple is op zijn minst nog enigsinds nuttig.
Oftewel... je kunt digitenne bekijken... met belabberde bitrate en SD-resolutie.
ALS dat onding decoderkaartjes ondersteunt, anders bekijk jij helemaal niets :p

[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 28-12-2007 15:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

De PSP functies lijken me erg tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DVB-T gaat het inderdaad niet worden op de Nederlandse markt. Heeft dat ding mischien ook een HMDI ingang om een signaal van een externe settop box te verwerken? Of anders kunnen ze mischien versies maken die DVB-C, DVB-S en IPTV ondersteunen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik vraag mij af hoe dat zit met die 1080p weergave en opname, zijn er in het buitenland daadwerkelijk 1080p uitzendingen via DVB-T? Dat zou betekenen dat ze daar NOG minder zenders kunnen uitzenden dan hier in Nederland al het geval is, even er vanuitgaande dat de bandbreedte voor DVB-T een internationale standaard is.

Ik heb het vermoeden dat ze het hier hebben over het feit dat de PS3 (als settopbox) in staat is te upscalen naar 1080p en dat waarschijnlijk iets mooier kan doen dan de gemiddelde tuner met goedkopere hardware.

Daarnaast, als hij werkelijk alleen FTA kan ontvangen ben je meteen klaar in Nederland, tenzij ze een deal sluiten met KPN, of ze gaan er vanuit dat 3 zenders voldoende is 8)7

Ik volg dit met belangstelling, maar meer details zou geen overbodige luxe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Boeboe schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:25:
enkel DVB-T :?

Sorry, mag ik even lachen met alle sukkelaars die dit ding gaan kopen, overhyped als ze zijn? :p
Nog erger dan apple fanboys. Apple is op zijn minst nog enigsinds nuttig.

[...]

ALS dat onding decoderkaartjes ondersteunt, anders bekijk jij helemaal niets :p
Natuurlijk mag je lachen. Want ik ben een van die sukkelaars die hem misschien gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dit play tv doet me erg denken aan de PSX van sony:
Sony PSX - verdere details

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Er is weer wat nieuws bekend over PlayTV. http://threespeech.com/blog/?p=828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:00
In Juli is playtv beschikbaar in de UK

nieuws: Playtv komt in juli naar Verenigd Koninkrijk, later in de Benelux

Het heeft veel potentie, de vraag is alleen of de kleine Nederlandse markt interessant genoeg is en hoe de kabelboeren hierop anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-03 17:20
De UK is ook echt de enige plek in Europa waar ik kan zien dat het een succes wordt.

De UK heeft een veel beter ontwikkeld "to-air" netwerk dan de rest van europa. Mede doordat de bevolkingsdichtheid veel lager is het in verhouding veel te duur om een goed dekkend kabelnetwerk aan te leggen zoals in Nederland en andere landen in Europa.

Daardaar zijn DAB en DVB-T veel verder ontwikkeld en verspreid dan in de rest van Europa.

Tenzij Sony een Play-tv versie gaat uitbrengen met DVB-C en/of DVB-S is dit apparaat in de rest van Europa kansloos.

En 1080P..... LMOA Iemand die in die marketing leugen trapt.... 8)7 zelfs DVB-C heeft te weinig bandbreedte om 1080P te verspreiden, laat staan DVB-T.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:00
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=134987

Toch vertraging voor PlayTV!? Waarom kondigt Sony zo vaak applicaties aan die vervolgens worden uitgesteld....en uitgesteld!! Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Misschien volgende week meer duidelijkheid?
That could mean we will see an announcement during next week's PlayStation Day event in London, when SCE president Kaz Hirai and European boss David Reeves will deliver a press conference expected to detail plans for the rest of 2008.
In Nederland moeten ze dat ding simpelweg uitbrengen met de optie om je digitenne smartcard er in te stoppen, ik snap het probleem niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 23:09
Kan je met dit ding alléén digitale DVB-T bekijken of kan je er ook analoge TV mee bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 23:09
Jorn1986 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:45:
Kan je met dit ding alléén digitale DVB-T bekijken of kan je er ook analoge TV mee bekijken?
Weet iemand hier antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Zoals ik het begrijp, alleen DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23

nlboy

Alles kitz?

Op Play.com is ie al te bestellen, maar ja helaas schiet je denk ik hier in Nederland niet zoveel mee op als het DVB-T is. :{ Echt bale, ik had 'm graag willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

yzf1kr schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 12:36:
De UK is ook echt de enige plek in Europa waar ik kan zien dat het een succes wordt.

De UK heeft een veel beter ontwikkeld "to-air" netwerk dan de rest van europa. Mede doordat de bevolkingsdichtheid veel lager is het in verhouding veel te duur om een goed dekkend kabelnetwerk aan te leggen zoals in Nederland en andere landen in Europa.

Daardaar zijn DAB en DVB-T veel verder ontwikkeld en verspreid dan in de rest van Europa.

Tenzij Sony een Play-tv versie gaat uitbrengen met DVB-C en/of DVB-S is dit apparaat in de rest van Europa kansloos.

En 1080P..... LMOA Iemand die in die marketing leugen trapt.... 8)7 zelfs DVB-C heeft te weinig bandbreedte om 1080P te verspreiden, laat staan DVB-T.
Vergeet Frankrijk niet. Daar hebben alleen bepaalde wijken in bepaalde grote steden kabel en dan houdt het op. De meeste huishoudens moeten het gewoon met een sprietje of een parabool op het dak doen. De huidige analoge uitzendingen worden echter langzaam stopgezet, waarbij een eerste proef met alleen DVB-T al is begonnen in een gemeente van 20.000 personen. De enige concurrent van DVB-T is TVoIP (TV over IP, dus via ADSL2+), tenminste als je in een gebied woont waar je niet afhankelijk bent van France Telecom.

Ondergetekende woont dus in een gehucht van 5000 inwoners en kabel kun je dus vergeten, evenals TVoIP. Dus staat er in de huiskamer een HTPC met een DVB-T-tuner heel heel heel erg zachtjes te zoemen. Deze wordt binnenkort, als in, er is een pakketje onderweg, vervangen door een PS3+Play TV.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Slecht nieuws, (gerucht)

"Sony gaat de PlayTV niet promoten in Nederland, hij zal waarschijnlijk alleen verkrijgbaar zijn via import.
Aangezien in nederland niet voldoende zenders FTA beschikbaar zijn heeft een release hier weinig tot geen zin.
De PlayTV advertentie en dedicated pagina zijn dan ook van de nederlandse playstation website verdwenen." (klopt denk ik want ik kan ze niet meer vinden)

Heeft iemand reeds een playTV uit de UK gehaald en geprobeerd hier in Nederland?

Anoniem: 255271

Mothergoose schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:48:
Slecht nieuws, (gerucht)

"Sony gaat de PlayTV niet promoten in Nederland, hij zal waarschijnlijk alleen verkrijgbaar zijn via import.
Aangezien in nederland niet voldoende zenders FTA beschikbaar zijn heeft een release hier weinig tot geen zin.
De PlayTV advertentie en dedicated pagina zijn dan ook van de nederlandse playstation website verdwenen." (klopt denk ik want ik kan ze niet meer vinden)

Heeft iemand reeds een playTV uit de UK gehaald en geprobeerd hier in Nederland?
Enig idee of hij in België wel word gereleased? Dan exporteer ik wel tot bij jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Is er al meer bekend over het playTV gebeuren?? Werkt het met Digitenne bijvoorbeeld?

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

-d-

Rob1106 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:33:
Is er al meer bekend over het playTV gebeuren?? Werkt het met Digitenne bijvoorbeeld?
Nee, kan geen smartcard/CAM in - zal dus wel werken met NED1/2/3, niet met de overige zenders.

[ Voor 5% gewijzigd door -d- op 02-06-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
Gebruikt iemand hier een geïmporteerde PlayTV ontvanger voor de free to air kanalen? Kan je je PS3 daarbij ook als harddiskrecorder gebruiken met een timeropname of zit dat niet in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-03 21:54
Heeft iemand een suggestie waar dit product met ideal of acceptgiro te verkrijgen is?
Of is het slechts te importeren en betaling via paypal?

Voor 50-70 Euro vind ik het nog steeds een goede optie.
Ik kijk namelijk echt niet zoveel commerciële zenders en de combinatie met een een harddiskrecorder (zijnde je PS3) vind ik het nog steeds interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-03 14:48
-d- schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:17:
[...]

Nee, kan geen smartcard/CAM in - zal dus wel werken met NED1/2/3, niet met de overige zenders.
En als je smartcard/cam nou in de tv zelf moet? Dus DVBT in je tv gebouwd zeg maar>
Antenne aansluiten op de playtv en die weer op de tv zeg maar.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

-d-

DaveD1109 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:50:
[...]

En als je smartcard/cam nou in de tv zelf moet? Dus DVBT in je tv gebouwd zeg maar>
Antenne aansluiten op de playtv en die weer op de tv zeg maar.
Nee, kan niet. De Tuner zit in de PlayTV, die moet de kanalen decoderen mbv de CAM module (conax) en digitenne smartcard. Als je hem in de TV plugt kan de TV prima de kanalen ontvangen (indien de TV DVB-T heeft), maar dus via de TV en niet PlayTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47
Kurt_Knakker schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:00:
Heeft iemand een suggestie waar dit product met ideal of acceptgiro te verkrijgen is?
Of is het slechts te importeren en betaling via paypal?

Voor 50-70 Euro vind ik het nog steeds een goede optie.
Ik kijk namelijk echt niet zoveel commerciële zenders en de combinatie met een een harddiskrecorder (zijnde je PS3) vind ik het nog steeds interessant.
Onder het motto beter laat dan nooit nog een tip voor je: als je geen creditcard hebt dan kan je een bankrekening aan Paypal koppelen om saldo vanaf over te hevelen en zo toch te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:35
Wellicht is het verstandig te wachten met bestellen. Ergens dit jaar komt Sony Cambridge met PlayTV 2. Het gerucht gaat dat hier HD recording in zit. Echter lijkt het nog steeds vooral voor de engelse markt gemaakt te zijn dus :
  • DVC-T
  • Alleen free-to-air kanalen, geen CI+ support o.i.d. :'(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Pagina: 1