Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 82.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:47:
[...]

RE is bijlange geen 'stevige shooter' of een run and blast shooter zoals de voorbeelden die je opnoemt.

Als RE dus de stijl van GoW overneemt is het geen RE meer, en kan de franchise net zo goed stopgezet worden.

Zoals gezegd, het gaat om het gevoel. Als je dat niet zo ervaart, dan is het niet jouw soort game, maar dat maakt de game voor de mensen die bekend zijn met de serie en de mechanics niet slecht.

Wat is dat hier trouwens over dat 'lekker wegspelen'... :s Ik heb talloze games gespeeld die in het begin niet lekker 'wegspelen', maar waar je gewoon een beetje aan moet wennen. Alsof fifa vanaf minuut 1 'lekker' wegspeelt voor wie nog nooit fifa heeft gespeeld.

RE is dus nadrukkelijk NIET gelijk aan left for dead. Als je op die manier zombies wil afknallen moet je LFD kopen.
Het ging mij er ook niet om, of de game slecht was of niet, ik heb alleen niks met de besturing.. maar dat moet idd misschien komen, zo vond ik Uncharted, ook niet echt top in het begin kwa besturing, maar trok dit later bij... Fifa daarentegen vind ik een uiterst goed speelbaar spel, ook voor een beginner.
En ik weet ook wel dat de games die ik opnoemde, een ander caliber game is als RE, maar het ging mij om de besturing, en bovenal het camerapunt. Het maakt natuurlijk verder ook niet uit, ieder zijn eigen smaak, en dit smaakje (besturing) lust ik (nog) niet.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
Tja, na het zien van het e3 filmpje snapte ik de hele hype om RE5 niet en de game gaat dus flink tegenvallen (lees zevens als cijfer), dat kan je nu al wel verwachten met zon demo. Overigens vond ik de demo prima te pruimen, erg leuk met coop, wel knuddige besturing maar ik ben dan ook geen RE fan. Mijn verwachtingen waren echter praktisch nul, dus dan valt het al snel mee :)

Echter ik lees veel tegenvallende verhalen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige is dat de developer zegt dat ze met opzet die knudde besturing hebben gebruikt om het gevoel te creëren dat je niet snel kan rennen/verweren, dat zou moeten bijdragen aan het beklemmende horror gevoel. Iemand die dat zegt moet nog maar eens bij zichzelf te rade gaan...na verloop van tijd wen je natuurlijk wel aan de besturing en gaat het prima. Games moeten het ook van mond op mond reclame hebben en als iemand zegt dat de besturing kut is zal die ander niet snel overgaan tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Besturing is toch hetzelfde als RE4? Ik had er niet zoveel problemen mee.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
ourplayground schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:33:
[...]

Dat zal best maar ik vind dit een ontzettende afbreuk aan de gameplay.. het speelt absoluut niet lekker weg..daarnaast vond ik er niets claustrofobisch aan. De graphics vond ik dik ok, de sfeer ook.. maar de besturing.. als dat zo blijft is het een reden voor mij om de game NIET te kopen.
zo ervaarde is RE4 op de cube ook... vooral in het eerste dorp waar alles ineens teveel word. kwestie van wennen en dan is het nog doller dan op het begin:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Shiver23 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:59:
Besturing is toch hetzelfde als RE4? Ik had er niet zoveel problemen mee.
Niet als je de Wii versie gewend bent. Damn dan is dit wel even wat anders ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:03
Ik las net op ps3life.nl :o

Killzone 2 om half acht te zien op RTL 4
In de reclame op de Nederlandse televisie zender RTL 4 verscheen net wel iets heel opmerkelijks, we zagen namelijk een aankondiging van een Killzone 2 item voorbij komen! Iets wat niet vaak (Lees: Nooit) voorkomt op grote publieke zenders die zich niet bezig houden met games. In ieder geval, zap om half 8 snel naar RTL 4 en hoor wat hun te zeggen hebben over de door hun genoemde 'grootste multimediaproductie van de lage landen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Beetje selectief geheugen hebben ze dan bij PS3life, kan wel wat titels noemen die zowel Journaal als RTL nieuws aandacht kregen. Bij Halo 2 en 3 opende ze er mee. Uitbreiding WoW kwam uitgebreid aan bod, en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Het is wel de eerste PS3 game met dit soort aandacht, en terecht. Heb net de Gametrailers review zitten kijken (link) en het ziet er allemaal geweldig uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 03-02-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik zag net de aankondiging :P Kijk het zo wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Doe je een stukje over een Playstation game, gebruik je een Xbox 360 controller |:(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ToIFWM6KWmr1ZzwXXJ0qoGRq/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:51:
Doe je een stukje over een Playstation game, gebruik je een Xbox 360 controller |:(
Haha, ja, alhoewel dat gedeelte over de totale game omzet ging natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Blijkbaar is Sony erg goed aan het lobbyen gegaan, want in het Financieel Dagblad vandaag ging het ook ineens over de staat van de gameindustrie in Nederland, met Killzone 2 als 1 van de grote voorbeelden.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik krijg juist wel weer zin in RE5 na het spelen van de demo. Zat er eigenlijk niet heel erg meer op te wachten, maar nu komt het gevoel van 4 weer wat terug, en die heeft mij destijds echt aangenaam verrast. Na het spelen van Uncharted en GTA moest ik ook weer even wennen aan de "niet rennen en schieten tegelijk" gameplay, maar na de demo een paar keer doorgelopen te hebben gaat dat best. Trouwens de linkerstick naar beneden duwen en dan op X drukken zorgt ervoor dat je snel een 180graden draai maakt, iets wat soms erg goed van pas komt als bijvoorbeeld aan het zoenen bent met een chainsaw en je eigenlijk snel rechtsomkeert moet maken.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialMforMike schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:49:
Trouwens de linkerstick naar beneden duwen en dan op X drukken zorgt ervoor dat je snel een 180graden draai maakt, iets wat soms erg goed van pas komt als bijvoorbeeld aan het zoenen bent met een chainsaw en je eigenlijk snel rechtsomkeert moet maken.
Aan het zoenen met een chainsaw? :p That ain't gonna be pretty ;)

Tja, alsof iedereen zomaar in het echt zou kunnen rennen en headshots maken tegelijk. 8)7 Zelfs Jack Bauer staat telkens even stil om gericht vijanden uit te schakelen. Gaan, plop plop, beetje verder, richten, snel schieten, enz...

RE is gewoon geen quake/spray and pray/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djerror schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:45:
[...]

Rennen dmv van de linkerpook indrukken zou ook verboden moeten worden..zooo irritant mn duim wordt er vernaggeld van...doe dan de ren functie onder L2 ofzo..zoals bij resistance2 werkt voor mij een stuk prettiger
Ja dat is bij CoD ook zo pauper geregeld, volgens mij bij Battlefield ook. Die drukfunctie is bij de dualshock nou eenmaal een stuk minder gevoelig dan bij de 360 controller met als resultaat dat je zo nu en dan uit je sprint gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Nieuwe Uncharted 2-screenshots _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.widgamer.com/screens/ps3/17537/large/screenshots/108768_uncharted-2--among-thieves.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.widgamer.com/screens/ps3/17537/large/screenshots/108763_uncharted-2--among-thieves.jpg

Op http://www.widgamer.com/v...among-thieves_108765.html vind je er meer.

[ Voor 15% gewijzigd door ymmv op 04-02-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Dus Uncharted word weer een 720p-game?
Of is het meer toeval dat die screenshots 1280 x 720 zijn?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

FeaR1986 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:14:
[...]

Aangezien vrijwel alle PS3 games op 720P (soms iets meer of minder) draaien, en gezien de grafische kwaliteit van het eerste deel denk ik dat je daar 99,9% zeker van kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 16:42

scorpie

Supra Addict

Mwoah, Naughty Dogs team ICE maakt wel de SDK voor de PS3 he, dus het kan heel goed zijn dat ze gewoon prima 1080P eruit weten te blazen. Erg mooi trouwens, zou zo weer deel 1 willen uitspelen en meteen voor die platinum trophy gaan, het is dat ik er geen tijd voor heb :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je vrij installeerbare psn games niet gewoon kunnen up- en downloaden via Internet en USB-sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Als ik het me goed herinner was Uncharted: Drake's Fortune native 640p, dus 720p is al een stap omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Ik heb liever een spel met echt mooie graphics en effecten in 720p dan een spel met wat mindere graphics in 1080p.

Kijk een spel zoals Wipeout HD en Super Rub a Dub werken uitstekend in 1080p omdat de graphics -hoewel zeer mooi IMO, vooral bij Wipeout- best simpel zijn.

Een spel als Killzone 2 bijvoorbeeld heeft zoveel smoke, particles, wind en weet ik veel voor effecten dat je dat gewoon niet in 1080p haalt. Dat zal met Uncharted ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CoD4 heeft overigens 1080p op de cover staan, maar als je 720p en 1080p beide geselecteerd hebt in je PS3, dan gaat ie naar 720p. Zet je 720p uit en alleen 1080p (extra) aan, dan doet ie het wel, maar ik ben nog geen kwaliteitsverschil tegengekomen :P Misschien moet ik eens beter kijken :+ (Ja, wel 1080p-TV :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
@ Osiris, hoe groot is je tv ? Persoonlijk vind ik dat 1080P pas echt merkbaar is bij een dikke 80 cm, ( denk toch wel aan 1 meter ) IMO in ieder geval

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:55:
CoD4 heeft overigens 1080p op de cover staan, maar als je 720p en 1080p beide geselecteerd hebt in je PS3, dan gaat ie naar 720p. Zet je 720p uit en alleen 1080p (extra) aan, dan doet ie het wel, maar ik ben nog geen kwaliteitsverschil tegengekomen :P Misschien moet ik eens beter kijken :+ (Ja, wel 1080p-TV :+)
Zelfde met DeadSpace, het spel is gewoon 720 en kan upscalen naar 1080.
Dus kan je beter gewoon in 720 spelen imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

dialMforMike schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:49:
Ik krijg juist wel weer zin in RE5 na het spelen van de demo. Zat er eigenlijk niet heel erg meer op te wachten, maar nu komt het gevoel van 4 weer wat terug, en die heeft mij destijds echt aangenaam verrast.
Ik ben er gisteren mee bezig geweest, maar het speelt naar mijn mening als een draak. Ik heb RE0 met veel plezier gespeeld, maar dat was ook een hele andere setting. Het is echt de ouderwetse tankbesturing. Het lijkt me ook een vreemde designkeuze om een stroef bewegende tankbesturing te gebruiken om een beklemmende sfeer neer te zetten. Wellicht wat gechargeerd, maar: ik heb liever dat je een beklemmende sfeer neerzet op de manier van Dead Space, dus door muziek, enge geluiden en decor, dan maar twee ' gehandicapten' neer te gooien. De keuze om niet tegelijk te schieten en te lopen is toch ook niet meer van deze tijd? Het moet een speciaal team voorstellen, ik hoop dat ze _enige_ training in hun opleiding krijgen.
Anyhoe, misschien moet ik zien hoe het moet spelen, maar ik kom al niet door het eerste deel heen. Ik heb ook geen idee of de toestromende menigte oneindig is, of dat je die moet afmaken, voordat je door kan in het level. Waar ik eerst nog twijfel had over een eventuele aankoop, is die nu wel helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees overal dat vorige PSN update een FF XIII trailer bevatte maar ik zie deze nergens staan. Ik ben in alle genre's al gaan zoeken maar geen geluk. Ik weet dat ik evengoed via de playstation browser naar bv. de officiele site kan om het te zien maar dat is niet de bedoeling. Heeft iemand deze trailer zien staan? Sorry als dit al gevraagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 15:04
Mass Effect 2 word waarschijnlijk Multi-Platform en in 2010 ook Bad Company 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb mijn PS3 nu bijna 15 maanden. Eigenlijk sinds GTA VI uitkwam begon de ventilator van de PS te blazen als een stofzuiger. Bekend probleem lees ik overal, maar wat doet Sony hier aan, na 15 maanden. Garantie van
Sony was geloof ik één jaar, EU garantie is 2jr..

Iemand die hem hiervoor heeft teruggestuurd? Of die me wat kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
FeaR1986 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:14:
[...]

Zal ook meer te maken hebben met de algemene resolutie van monitoren. 1920x1080 screenshots zit ik niet op te wachten, past toch niet op me scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tankbuster schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:29:
Mass Effect 2 word waarschijnlijk Multi-Platform en in 2010 ook Bad Company 2 :)
Waarschijnlijk? Een week geleden heeft EA bekend gemaakt dat het spel juist niet in ontwikkeling is voor de PS3.

Ben benieuwd wat er is gebeurd in deze week dat dat nu weer anders is? Ik zeg overigens niet dat het onmogelijk is, maar waarschijnlijk is weer een ander uiterste.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 04-02-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik heb even een vraag met betrekking tot het online gedeelte.

Ik heb hier het spel Monster Madness: grave danger
Deze heeft ook een online co-op mogelijkheid.
Echter ik kan geen enkele speler of game vinden.
De servers lopen via gamespy.
Nu vermoed ik dat het hier in nederlank ook bijna niet gespeeld word.

Is er een mogelijklheid om bijvoobeeld te switchen naar andere redio's zodat je meer servers hebt?
Ik heb op de ps3 al een nieuwe gebruiker aangemaakt, alleen hier niks aan te passen.

Zou dit via een nieuwe online account wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Resistance 2 is nu 45 euro incl. verzendkosten bij http://www.mediaoffer.nl/

Ze krijgen ook KZ2, ik ga hem daar kopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Armada schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:37:
[...]
Ik ben er gisteren mee bezig geweest, maar het speelt naar mijn mening als een draak. Ik heb RE0 met veel plezier gespeeld, maar dat was ook een hele andere setting. Het is echt de ouderwetse tankbesturing. Het lijkt me ook een vreemde designkeuze om een stroef bewegende tankbesturing te gebruiken om een beklemmende sfeer neer te zetten. Wellicht wat gechargeerd, maar: ik heb liever dat je een beklemmende sfeer neerzet op de manier van Dead Space, dus door muziek, enge geluiden en decor, dan maar twee ' gehandicapten' neer te gooien. De keuze om niet tegelijk te schieten en te lopen is toch ook niet meer van deze tijd? Het moet een speciaal team voorstellen, ik hoop dat ze _enige_ training in hun opleiding krijgen.
Op het niet-kunnen-lopen-en-schieten-tegelijk na is het besturingsmechanisme vrij standaard toch? Voelt voor mij iig hetzelfde aan als spelen in Uncharted en GTA, dus als het lopen/schieten het grootste probleem is dan kan je er misschien nog overheen komen. Over de groepen "zombies" die je aanvallen kan ik zeggen dat het op een gegeven moment ophoud, in beide levels. Gewoon proberen veel te bewegen, soms niet schieten maar lopen dus ;), en in leven blijven. Laat je niet opsluiten.

En in het tweede demolevel moet je de zombie met de kettingzaag neerkrijgen. Wel jammer dat de ruimtes in de demo vrij klein zijn, in het begindorp in RE4 had je nog de ruimte om ze makkelijk voorbij te lopen en kon je wat meer wennen aan alles, maar in deze demo zijn het smalle gangetjes, dus als je al wat moeite hebt met de controls dan is het erg chaotisch met al die gasten op je nek.

Ik snap best dat mensen op de demo (RE in het algemeen) afknappen, kan alleen zeggen (in het geval dat RE5 ook echt de kwaliteit van 4 benaderd) dat doorzetten wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
dialMforMike schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:02:
[...]
Ik snap best dat mensen op de demo (RE in het algemeen) afknappen, kan alleen zeggen (in het geval dat RE5 ook echt de kwaliteit van 4 benaderd) dat doorzetten wel de moeite waard is.
Sja je wordt in de demo behoorlijk in het diepe gegooit en als je de besturing en fee van RE4 niet bekend is of gewoon niks vond dan ga je dat bij RE5 ook niet vinden. Ikzelf heb enorm genoten van RE4 op mijn PS2 en het gevoel van de game was wel weer terug bij de RE5 demo. Deze game ga ik waarschijnlijk wel kopen. Mocht ik tegen die tijd tijd kunnen vinden tussen de multiplayer van Killzone 2 in.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Ik heb vandaag weer RE5 geprobeerd met andere controls die meer op RE4 leken. Dit keer ging de camera met je looprichting waardoor ik niet tegen muren opliep als ik de hoek omging maar het zorgde er ook voor dat je geen optimaal zicht hebt. In het huisje aangekomen liep ik tegen het inventorysysteem en mijn oliedomme partner aan . Terwijl jezelf aangevallen wordt door zombies moet je je partner munitie geven. Dat moet dus realtime. Terwijl jij zit uit te vogelen hoe de inventory werkt (en wat die lelijke ikonen nou moeten voorstellen) gaat je je partner de pijp uit en houdt het spel weer op. Het helpt natuurlijk ook niet dat je in de demo direct in het diepe gegooid wordt zonder dat je de kans krijgt om aan die archaische controls te wennen. Je raakt als speler zo enkel gefrustreerd.

Ik denk dat ik veel tijd nodig heb om aan RE5 te wennen. Dit was vantevoren een van mijn toptitels van 2009 maar voorlopig heeft het spel (of liever gezegd de demo) enkel frustraties opgeleverd en is het spel voorlopig van mijn "Day 1"-lijstje geschrapt.

[ Voor 16% gewijzigd door ymmv op 04-02-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

dialMforMike schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:02:
[...]

Op het niet-kunnen-lopen-en-schieten-tegelijk na is het besturingsmechanisme vrij standaard toch? Voelt voor mij iig hetzelfde aan als spelen in Uncharted en GTA, dus als het lopen/schieten het grootste probleem is dan kan je er misschien nog overheen komen. Over de groepen "zombies" die je aanvallen kan ik zeggen dat het op een gegeven moment ophoud, in beide levels. Gewoon proberen veel te bewegen, soms niet schieten maar lopen dus ;), en in leven blijven. Laat je niet opsluiten.

Nee, dit is toch wel anders dan Uncharted. Dat komt waarschijnlijk door het laser systeem of zo ipv een echte roos. Ik heb nu te vaak dat ik zie dat een laser door iemand zijn hoofd heengaat, ipv dat je ziet dat die stuit op iemand zijn hoofd en dan schiet ik toch maar omdat ik me niet kan voorstellen dat nog iets meer naar links of rechts hem wel op het hoofd plaatst. En het duurt ook te lang omdat de rest al over het hek komt.

En dan komt daarnaast nog dat er een hele bende over het hek komt, maar dat degene die ik dus onder het hek neerknal wel allerlei ammo en goud laten vallen. Dan kan ik wel rond blijven joggen, maar dan gaat mijn ammo voorraad helemaal jard achteruit.

Nou misschien toch nog maar even een keertje proberen. Misschien ben ik de laatste tijd wel te veel verwend met cover zoekende shooters ipv rondje joggen met schieten tussendoor... ;) Ik ben gewend dat ik meestal alles wel neerknal, voordat het enigszins in de buurt komt, maar dit leek wel een normale kroegavond, alleen dan dat de tegenpartij zoekt naar de beste gegadigde om zijn bijl in te planten en ik om mijn pakje ammo in te legen. Het zal wel komen doordat ik nooit RE4 heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:15:
Ik lees overal dat vorige PSN update een FF XIII trailer bevatte maar ik zie deze nergens staan. Ik ben in alle genre's al gaan zoeken maar geen geluk. Ik weet dat ik evengoed via de playstation browser naar bv. de officiele site kan om het te zien maar dat is niet de bedoeling. Heeft iemand deze trailer zien staan? Sorry als dit al gevraagd werd.
Ik heb de trailer uit de Amerikaanse PS Store gedownload, ik zou daar even kijken! ;)

edit: Die screens van Uncharted 2 zien er mooi uit! Wellicht komt er een co-op mode? :9~

[ Voor 8% gewijzigd door WickedWizard op 04-02-2009 17:47 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Armada schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:37:
[...]
Het zal wel komen doordat ik nooit RE4 heb gespeeld.
Dat mag natuurlijk nooit een reden zijn dat iemand een game niet kan waarderen (op de verhaallijn misschien na), en zoals je ziet zijn er meerdere mensen teleurgesteld in de RE5 demo. Denk dat Capcom toch iets verkeerd heeft gedaan. Als ze alleen de RE4 "vets" weten te benaderen dan stelt de game toch wat teleur.

Overigens heb ik een redelijke hekel aan coöp spelen met een CPU medespeler, ze lopen in de weg en ik heb altijd het idee dat ik hem continue moet redden terwijl ik mijn handen al vol heb aan mijzelf (Half-Life2 comes to mind). Zo dacht ik op een gegeven moment dat ze mij aan het dekken was terwijl ik mij bemoeide met een paar andere zombies toen ik toch de kettingzaag in mijn nek kreeg. Rondje daarna kreeg zij de volle laag, de trut. Dus ik hoop dat we niet het hele spel met een CPU medespeler moeten doen. Ik was bij 4 ook heel blij als Ashley weer werd weeggevoerd, al had zij wel haar momenten.

Een spel (RE5 of misschien Uncharted) coöp met een echt persoon spelen lijkt me daarentegen wel weer erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Wat is een mooi tooltje om .mov bestanden om te zetten naar een formaat die de ps3 aankan? MP4 ofzo?

Als je hierop gaat googlen verzuip je in de freeware van bedenkelijke kwaliteit, wie heeft een goeie tip?

Heb de HD trailer binnen van Transformers 2, en die wil ik graag op de grote tv zien?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Grannd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:40:
Als ik het me goed herinner was Uncharted: Drake's Fortune native 640p, dus 720p is al een stap omhoog :)
Nope, native 720p ;) GTA 4 was 640p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Morgen staat de demo van Killzone in de PSstore.

Weet niet of het al bekent was maar zeg het maar ff succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Remco Tr schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:56:
Morgen staat de demo van Killzone in de PSstore.

Weet niet of het al bekent was maar zeg het maar ff succes!!
Wat ik er van meegekregen heb, is dat een exclusive voor de pre-orders en moet de rest nog een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een vraag. Heeft iemand inmiddels al enig idee waneer Sony zijn eigen merk PS3 toetsenboard die op de controller bevestigd kan worden zal uit gaan brengen?
Volgens mij zijn er nog maar enkele types van het merk Logic3 namelijk?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 04-02-2009 21:05 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Volgens mij kun je die al bestellen bij oa play.com.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 13:39
AW_Bos schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:04:
Even een vraag. Heeft iemand inmiddels al enig idee waneer Sony zijn eigen merk PS3 toetsenboard die op de controller bevestigd kan worden zal uit gaan brengen?
Volgens mij zijn er nog maar enkele types van het merk Logic3 namelijk?
Bedoel je deze?
Deze zijn vlot verkrijgbaar in verschillende winkels in België. Hoe het voor Nederland zit weet ik niet. Ik heb er zelf vorige week eentje (wel azerty) gekocht in de Mediamarkt (Gent) voor EUR 36,90.
In het begin is het wat raar om met de duimen te typen, maar dat went snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

bertalizer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:27:
[...]

Bedoel je deze?
Deze zijn vlot verkrijgbaar in verschillende winkels in België. Hoe het voor Nederland zit weet ik niet. Ik heb er zelf vorige week eentje (wel azerty) gekocht in de Mediamarkt (Gent) voor EUR 36,90.
In het begin is het wat raar om met de duimen te typen, maar dat went snel.
Consoleshop is een Nederlands bedrijf, en de Nederlandse variant heeft dat ding ook gewoon in voorraad.

Mja, 60 euro voor dat stomme ding.....

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 04-02-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Zijn er nog fans van PSN game The Last Guy? Vriendin was in het begin fan, maar naar mate het moeilijker werd haakte zij af en stapte ik in :) Spel nu uitgespeeld, maar het zit hem (net als bij Monsters) niet in het eenmalig uitspelen, maar het steeds opnieuw doen van levels en daarbij een goede score behalen. Wat echter zeer jammer is, is dat je je score niet op naam kan zetten, maar alle high-scores worden aan je PSN naam gekoppeld. Zo kan ik dus niet zien of mijn vriendin, neef, buurjongen of overgrootvader een score heeft gehaald waar ik mee kan wedijveren, alleen de echte high-score wordt bewaard en dat vind ik echt doodzonde, doet toch wat af aan de replay value. Gemiste kans durf ik het zelfs te noemen. Eigenlijk gewoon zwak. Of ik nou 2179ste sta in de leaderboard kan me niet heel veel boeien.

Sterker nog als je een high-score hebt gehaald krijg je dat niet eens te zien of horen, je moet goed bijhouden wat je nieuwe score is en dan maar in het menu kijken of het goed genoeg was. Voor de rest wel een goede snake kloon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 15-09 06:55
wicked1980 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:51:
Wat is een mooi tooltje om .mov bestanden om te zetten naar een formaat die de ps3 aankan? MP4 ofzo?

Als je hierop gaat googlen verzuip je in de freeware van bedenkelijke kwaliteit, wie heeft een goeie tip?

Heb de HD trailer binnen van Transformers 2, en die wil ik graag op de grote tv zien?

Ik gebruik FFmpegX (mac) Weet niet of die er ook voor windows is, maar doet wat die moet doen en erg goed.
Kan in ieder geval .mov naar .mp4 converten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Net toch even de RE5 demo het eerste level opnieuw geprobeerd en opzich went het wel, alleen het richten met die laser is een beetje vreemd. Toch is de sfeer wel erg beklemmend, maar als je in het eerste level gaat rennen en dan op dat ophoogje komt kan je ze makkelijk allemaal afmaken tot die heli komt. Alleen die grote ging niet dood, maar bleef stilstaan niets doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 16:42

scorpie

Supra Addict

Armada schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:01:
[...]

Wat ik er van meegekregen heb, is dat een exclusive voor de pre-orders en moet de rest nog een paar dagen wachten.
Nope, zelfs voor US is morgen de demo te vinden in de PS Store. (Zonder preorder redeem code nodig te hebben dus)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 07:11

Sandyman538

SandstorM [148839]

scorpie schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:22:
[...]

Nope, zelfs voor US is morgen de demo te vinden in de PS Store. (Zonder preorder redeem code nodig te hebben dus)
Ik heb hier en daar gelezen dat in Amerika morgen een demo komt voor alle mensen die ge pre-ordered hebben bij gamestop en dat er voor ons sowieso een demo komt. Geen idee of deze info klopt. Anders zou gamestop namelijk een tijdje hebben geadverteerd dat pre-orders een demo zouden krijgen en dan zou nu iedereen het krijgen in Amerika dan.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

http://www.joystiq.com/20...itting-psn-on-february-5/

Hier melden ze: In de EU store beschikbaar voor iedereen, voor de US voor mensen die aan de Gamestop pre-order meegedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialMforMike schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:38:
[...]

Ik was bij 4 ook heel blij als Ashley weer werd weeggevoerd, al had zij wel haar momenten.
Haha inderdaad, ik was ook blij toen ze wegging. Hoeveel keer ze niet werd gekidnapt, man man. Toch vond ik 1 van de meest stressy momenten wanneer je als Ashley zonder wapens en enkel een zaklamp enkele plagas tegen het lijf liep, en dan die ridderharnassen die achter je liepen! brrr ... :X

RE5 zal ik met plezier enkele keren uitspelen in online co-op en offline co-op (splitscreen) maar alleen met een cpu-gestuurde Sheva? Toch nog even afwachten denk ik.

Ik vind de demo heel leuk, al valt de munitieschaarste toch weer op soms. Andere keren is er dan wel weer genoeg, veel hangt af van je partner natuurlijk. Houd hij niet-bruikbare munitie bij, verspeelt hij zijn ammo in Rambo-stijl? Dat het maar snel friday the 13 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Armada schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:31:

Hier melden ze: In de EU store beschikbaar voor iedereen, voor de US voor mensen die aan de Gamestop pre-order meegedaan hebben.
Zo hoort het ook, een spel uit de EU moeten wij als eerste kunnen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
dialMforMike schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:38:

Dat mag natuurlijk nooit een reden zijn dat iemand een game niet kan waarderen (op de verhaallijn misschien na), en zoals je ziet zijn er meerdere mensen teleurgesteld in de RE5 demo. Denk dat Capcom toch iets verkeerd heeft gedaan. Als ze alleen de RE4 "vets" weten te benaderen dan stelt de game toch wat teleur.
Ligt eraan wat men ervan had verwacht. Ik verwachte eigenlijk een RE4 systeem met dikkere gfx. check! Veel nieuwe gamers hebben een RE helemaal nog nooit gespeeld en als het dan niet lijkt op Gears of COD is het "onspeelbaar" Juist je beklemmende camera geeft het spel zijn beklemmende sfeer. Je weet gewoon niet goed wat er achter je gebeurd en daarom ben je steeds zenuwachtig om je heen aan het kijken of er niks kwijlend in een hoekjes staat.
Een spel (RE5 of misschien Uncharted) coöp met een echt persoon spelen lijkt me daarentegen wel weer erg leuk.
Maar de Co-op is toch al bevestigd voor RE5?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

swopdark schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:20:
[...]

Ligt eraan wat men ervan had verwacht. Ik verwachte eigenlijk een RE4 systeem met dikkere gfx. check! Veel nieuwe gamers hebben een RE helemaal nog nooit gespeeld en als het dan niet lijkt op Gears of COD is het "onspeelbaar" Juist je beklemmende camera geeft het spel zijn beklemmende sfeer. Je weet gewoon niet goed wat er achter je gebeurd en daarom ben je steeds zenuwachtig om je heen aan het kijken of er niks kwijlend in een hoekjes staat.
Heeft Dead Space juist niet laten zien dat het ook anders kan (meer aan de besturingskant)? Bovendien, ik vind deze RE veel minder beklemmend dan de eerste delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

dialMforMike schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:39:
[...] Wat echter zeer jammer is, is dat je je score niet op naam kan zetten, maar alle high-scores worden aan je PSN naam gekoppeld. Zo kan ik dus niet zien of mijn vriendin, neef, buurjongen of overgrootvader een score heeft gehaald waar ik mee kan wedijveren, alleen de echte high-score wordt bewaard en dat vind ik echt doodzonde, doet toch wat af aan de replay value. Gemiste kans durf ik het zelfs te noemen. Eigenlijk gewoon zwak. Of ik nou 2179ste sta in de leaderboard kan me niet heel veel boeien.
[...]
En een aparte XMB/PSN account aanmaken voor je vriendin was te veel werk? ;)

Heb op mijn PS3 ook verschillende accounts, tenminste geen gedoe met wie hoever was en wel/niet saves overschrijven enzo...

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

nFo

Resident Evil 5 graphic comparison video:
PS3 vs Xbox 360, PS3 versie wordt echt veel beter ;)
http://www.gametab.com/news/2875014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

nFo schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:56:
Ja maar je moet niet vergeten dat het een demo is en nog niet final, en de PS3 versie kwam later uit.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Seraphus-Y schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:39:
[...]

En een aparte XMB/PSN account aanmaken voor je vriendin was te veel werk? ;)

Heb op mijn PS3 ook verschillende accounts, tenminste geen gedoe met wie hoever was en wel/niet saves overschrijven enzo...
Dan hoef ik dus alleen voor een ieder die komt een apart account aan te maken, en dan gaat het vergelijken ook nog steeds "uitloggen, ander account inloggen, oh is dat je high-score, uitloggen, master account weer inloggen". Sorry, ik zie die methode niet direct als iets werkbaars in dit verband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

nFo

mace schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:01:
[...]

Ja maar je moet niet vergeten dat het een demo is en nog niet final, en de PS3 versie kwam later uit.

:+
Ja die demo is een pre- E3 2008 versie.
Ga hem ook is checken op de PS3, kan die verschillen niet voorstellen. :+
Is er al een Resident Evil 5 topic btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
De AA en lichteffecten lijken idd een stuk overtuigender over te komen. Zo te zien moet je het ook met een stylus besturen... die gasten bij Sony jatten wat af bij de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Armada schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:31:

Ook raar, een demo beschikbaar stellen voor mensen die het spel toch al besteld hebben. Ik dacht juist dat demo's er voor waren om mensen kennis te laten maken met het spel zodat ze het daarna gaan kopen :?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 14:33
mace schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:29:
[...]

Consoleshop is een Nederlands bedrijf, en de Nederlandse variant heeft dat ding ook gewoon in voorraad.

Mja, 60 euro voor dat stomme ding.....
bij saturn tilburg hadden ze er nog genoeg (officiele) en volgens mij vroegen ze er maar 40 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reuzekind schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:32:
[...]

Ook raar, een demo beschikbaar stellen voor mensen die het spel toch al besteld hebben. Ik dacht juist dat demo's er voor waren om mensen kennis te laten maken met het spel zodat ze het daarna gaan kopen :?
Je kan het ook beschouwen als een bonus die je nu al krijgt omdat je het spel pre-ordered hebt. Het feit dat je door te pre-orderen al snel even een demo kunt spelen voor release, heeft volgens mij ervoor gezorgd dat er meer mensen het nu al gaan pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:58:
[...]

Je kan het ook beschouwen als een bonus die je nu al krijgt omdat je het spel pre-ordered hebt. Het feit dat je door te pre-orderen al snel even een demo kunt spelen voor release, heeft volgens mij ervoor gezorgd dat er meer mensen het nu al gaan pre-orderen.
Marketing-technisch niet logisch. De mensen die het al besteld hebben zijn al binnen. De andere groep is wat dat betreft interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik vond dit ook wel een uitgebreide vergelijking. Er lijken nog wat problemen bij de MT framework engine voor de PS3 te liggen.

http://www.the-horror.com...php?id=features&s=bh5demo

Maar laten we maar wachten op de finale builds voor een echt vergelijking. De PS3 versie kan de 360 versie nog inhalen (of misschien is dat op dit moment intern al het geval).
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:20:
[...]

Marketing-technisch niet logisch. De mensen die het al besteld hebben zijn al binnen. De andere groep is wat dat betreft interessanter.
Tja, wat is er niet logisch aan? Mensen die hem gepre-ordered hebben, vinden het waarschijnlijk ook leuk om de demo eerder te spelen. En je houdt ze de worst voor, voordat ze pre-orderen natuurlijk, het is al duidelijk van tevoren aangekondigd dat dit een Gamestop actie zou worden. In de EU gaan de pre-orders trouwens ook goed:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=207519

[ Voor 34% gewijzigd door Armada op 05-02-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Armada schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:48:
[...]
we maar wachten op de finale builds voor een echt vergelijking. De PS3 versie kan de 360 versie nog inhalen (of misschien is dat op dit moment intern al het geval).

[...]

Tja, wat is er niet logisch aan? Mensen die hem gepre-ordered hebben, vinden het waarschijnlijk ook leuk om de demo eerder te spelen. En je houdt ze de worst voor, voordat ze pre-orderen natuurlijk, het is al duidelijk van tevoren aangekondigd dat dit een Gamestop actie zou worden. In de EU gaan de pre-orders trouwens ook goed:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=207519
Wat er niet logisch aan is is dat de pre-orders de game al gekocht hebben en dus heeft de ontwikkelaar/uitgever de centen al binnen. Degene die nog geen pre-order hebben staan zijn dus nog de potentiële kopers, en die zouden dus intressanter moeten zijn voor de ontwikkelaar/uitgever.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Meelobee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Wat er niet logisch aan is is dat de pre-orders de game al gekocht hebben en dus heeft de ontwikkelaar/uitgever de centen al binnen. Degene die nog geen pre-order hebben staan zijn dus nog de potentiële kopers, en die zouden dus intressanter moeten zijn voor de ontwikkelaar/uitgever.
Ze proberen toch die potentiele kopers om te zetten in pre-order klanten door hun een eerdere demo te beloven als ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
[...]

Ik vond dit ook wel een uitgebreide vergelijking. Er lijken nog wat problemen bij de MT framework engine voor de PS3 te liggen.

Maar laten we maar wachten op de finale builds voor een echt vergelijking. De PS3 versie kan de 360 versie nog inhalen (of misschien is dat op dit moment intern al het geval).
lol, natuurlijk wordt ie, net zoals 99% van de multiplatform titels beter op de 360... waar komt die rare 'hoop' toch vandaan dat 't mooier zou zijn op de ps3? ze hebben geen jaren de tijd zoals geurilla (of hoe je t ook moge schrijven) om die engine te verbeteren.. 360 is stuk makkelijker te developpen dus ga er maar vanuit dat 't zoals de meeste titels wat brakker is dan de 360 versie. Wil overigens niet zeggen dat t spel er minder op wordt want je ziet t verschil toch nauwelijks ingame (je focussed dan echt niet op wat bumpmapping etc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:45:
[...]

Ze proberen toch die potentiele kopers om te zetten in pre-order klanten door hun een eerdere demo te beloven als ze dat doen?
Daarmee zouden ze een grote groep uitsluiten die na het spelen van de demo wellicht ook een pre-order zal plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:59:
[...]

Daarmee zouden ze een grote groep uitsluiten die na het spelen van de demo wellicht ook een pre-order zal plaatsen.
Die downloaden de demo later deze maand (voor de US dan).
Snowdog schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:55:
[...]

ze hebben geen jaren de tijd zoals geurilla (of hoe je t ook moge schrijven) om die engine te verbeteren..
Jawel, want de MT Framework engine wordt al door diverse Capcom titels gebruikt en zal voor toekomstige titels gebruikt gaan worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Armada op 05-02-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:55:
[...]
lol, natuurlijk wordt ie, net zoals 99% van de multiplatform titels beter op de 360... waar komt die rare 'hoop' toch vandaan dat 't mooier zou zijn op de ps3? ze hebben geen jaren de tijd zoals geurilla (of hoe je t ook moge schrijven) om die engine te verbeteren.. 360 is stuk makkelijker te developpen dus ga er maar vanuit dat 't zoals de meeste titels wat brakker is dan de 360 versie. Wil overigens niet zeggen dat t spel er minder op wordt want je ziet t verschil toch nauwelijks ingame (je focussed dan echt niet op wat bumpmapping etc)...
Capcom werkt al jaren aan deze engine dus er is tijd zat om hem goed te optimaliseren voor beide platforms. Zo moeilijk is deferred shading nou ook weer niet. Maar zoals ik al vaker heb uitgelegd: multi-platform game engines gebruiken, wanneer ze niet voor beide platforms zijn geoptimized, gewoon 1 shader lib en daarmee worden alle effects gedaan, dus de gpu doet het meeste werk. Het probleem is nu dat de gpu op de ps3 minder rap is. In feite is de engine dus gewoon niet geoptimized voor de ps3. Overigens loopt hij ook als een draak op de 360 (waar ik hem op heb geprobeerd) temeer omdat je veel tearing hebt. Tearing is echt not-done, het is geen 2001 meer.

Overigens is de game een rampzalig gedrocht IMHO, want de game mechanics zijn echt te beroerd voor woorden. Supertraag omdraaien, weinig ammo, een side-kick die in de weg loopt etc.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Weinig ammo hoort bij het spel, verder ben ik het met je eens.

Terwijl Resident Evil 4 een verfrissende vernieuwing was van de serie, en nog steeds een van de beste spellen aller tijden, lijkt RE5 eigenlijk meer een stap achteruit dan vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
EfBe schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:32:
[...]

Capcom werkt al jaren aan deze engine dus er is tijd zat om hem goed te optimaliseren voor beide platforms. Zo moeilijk is deferred shading nou ook weer niet. Maar zoals ik al vaker heb uitgelegd: multi-platform game engines gebruiken, wanneer ze niet voor beide platforms zijn geoptimized, gewoon 1 shader lib en daarmee worden alle effects gedaan, dus de gpu doet het meeste werk. Het probleem is nu dat de gpu op de ps3 minder rap is. In feite is de engine dus gewoon niet geoptimized voor de ps3. Overigens loopt hij ook als een draak op de 360 (waar ik hem op heb geprobeerd) temeer omdat je veel tearing hebt. Tearing is echt not-done, het is geen 2001 meer.

Overigens is de game een rampzalig gedrocht IMHO, want de game mechanics zijn echt te beroerd voor woorden. Supertraag omdraaien, weinig ammo, een side-kick die in de weg loopt etc.
In de PS3-versie zit juist weer geen tearing. Zullen we nu gaan beweren dat de PS3-versie nu toch wel de betere versie gaat worden van de twee? Nou nee, want zie beneden:
[...]

QFT.

Die demos zijn in Japan al in december uitgegeven. Deze demo's zijn ook al voor E3 gebruikt. We hebben het dus over code die meer dan 9 maanden oud is als het spel op 13 maart uitkomt! Het is wel heel erg voorbarig om dan te roepen dat de PS3-versie natuurlijk achter zal lopen op de 360-versie, zeker als de verschillen 9 maanden geleden zo minimaal waren dat je gedetailleerde screenshots nodig hebt om achter die verschillen te komen.Daarbij werden ook nog 'ns verschillende builds van hetzelfde spel met elkaar vergeleken wat de vergelijking nog krommer maakte.

Capcom heeft met Devil May Cry een jaar geleden al bewezen dat hun multiplatformgames geen enkel verschil met elkaar lieten zien. Dat zal met RE5 ook het geval zijn. Websites die tot op de laatste particle mierenneuken over verschillen tussen multiplatformgames op de PS3 en 360 doen dit enkel om de fanboyvuurtjes fel te laten vlammen: controverse staat garant voor hits en daarmee reclameinkomsten.

[ Voor 28% gewijzigd door ymmv op 05-02-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36
[...]

Heb weinig mensen horen klagen over tearing, zelf niet gespeeld dus geen idee, overigens gaat mijn verhaal in op het algehele verhaal multiplatform wat dus in 99% van de keren uitloopt in een betere versie op 360 (waarschijnlijk omdat hij daar ook in 1e instantie voor developped wordt)... Denk dat je bij RE5 dus niet op iets anders hoeft te tellen en zeker niet omdat er nog tijd is tussen die versies, tis niet alsof ze al die tijd gaan devoten om de ps3 versie beter te maken.. en ja dat het niet geoptimezed is is duidelijk, maar goed dat kost dus schijnbaar ook nogal veel tijd voor de ps3 (zoals ook al veel besproken is) en een game als kz2 ook wel aantoont...

heb eigenlijk vrij veel positief commentaar op de game gehoord ,maar traag draaien lijkt idd een slecht punt te zijn. Weinig ammo vind ik een slecht punt van commentaar, alle games moeten tegenwoordig maar newb proof zijn... Ben blij dat er (hoop ik) weer eens een moeilijke game komt, die je niet binnen een paar uur/dagen kan uitspelen maar waar je weken mee bezig bent... Al vrees ik dat die games zijn uitgestorven >.<
En brakke AI dat is ook wel lastig idd, maar goed voor dat soort dingen tel ik eerder op een fix voor de release dan op gfx gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de demo nou uit of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En dan toch kopen? :) En waarom op de 360 als ik vragen mag? (niet dat dit topic weer in 360 vs ps3 moet ontaarden maar gewoon interesse) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
KILLZONE DEMO STAAT ONLINE!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
[...]
Nou nou... deze game is toch gemaakt om in co-op te spelen? Niet voor niets bieden ze de mogelijkheid om on-line met random players(hoeft dus niet per sé mensen in je friends list te zijn) de game te doorlopen. Ik zou dit spel echt niet samen met een CPU side-kick willen spelen. Daarnaast is weinig ammo een kenmerk van de RE-serie, persoonlijk kan ik dat wel waarderen. En wat betreft het omdraaien: ik mag toch hopen dat je niet steeds je stick naar links/rechts beweegt om je om te draaien? Als je de linkerstick naar achteren houdt en op X drukt, draai je je snel 180 graden om en dat werkt prima imo. Het is misschien even wennen, maar na 2 keer de demo te hebben gespeeld gebeurde dit bij mij gewoon intuïtief... en dan valt het allemaal wel mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik koop RE5 echt niet, alleen al om de setting niet.
En waarom op de 360 als ik vragen mag? (niet dat dit topic weer in 360 vs ps3 moet ontaarden maar gewoon interesse) ;)
Omdat die toevallig aan stond en de demo toen beschikbaar kwam en ik heb dus daarop heb gedownload ;).
CaptainCharisma schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:13:
[...]
Nou nou... deze game is toch gemaakt om in co-op te spelen? Niet voor niets bieden ze de mogelijkheid om on-line met random players(hoeft dus niet per sé mensen in je friends list te zijn) de game te doorlopen.
tja, maar misschien wil ik helemaal niet samen met een ander persoon een game spelen? En al helemaal niet met een random iemand. Tuurlijk, voor de mensen die dat wel willen, prima optie, maar ik speel games liever in mn eentje wanneer deze zich er toe lenen zoals RE, en andere shooters, zodat ik op mn eigen tempo door de game kan gaan. Het lijkt me sterk dat ik daarin alleen sta.
Ik zou dit spel echt niet samen met een CPU side-kick willen spelen. Daarnaast is weinig ammo een kenmerk van de RE-serie, persoonlijk kan ik dat wel waarderen. En wat betreft het omdraaien: ik mag toch hopen dat je niet steeds je stick naar links/rechts beweegt om je om te draaien? Als je de linkerstick naar achteren houdt en op X drukt, draai je je snel 180 graden om en dat werkt prima imo.
Hoe? Nee niet geprobeerd. maar niet alleen het volledig omdraaien, ook het draaien an sig is IMHO gewoon k*t. Net als lopen + schieten wat er niet in zit. Net zo dom als het wisselen tussen zaklamp en wapen in Doom 3. Het is de zoveelste game van capcom die eeuwenoude game mechanics gewoon handhaaft, net zoals bij DMC4: kamer in, vijanden verslaan, kamer uit, camera f*cks up, je loopt pardoes weer de kamer in, en hoppa, die 3 sjaken die je net plat had geslagen zijn er weer. :X.
Het is misschien even wennen, maar na 2 keer de demo te hebben gespeeld gebeurde dit bij mij gewoon intuïtief... en dan valt het allemaal wel mee hoor ;)
Ik ben blij voor je, maar ik vind het alles behalve meevallen, maar goed, het is geen moeten. Na de crappy demo experience hem eraf gekegeld en ik ga er verder ook geen tijd meer aan besteden.

[ Voor 69% gewijzigd door EfBe op 05-02-2009 17:30 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dat nu niet gezegt, zoiets moet je voor je zelf houden! Nu duurt het downloaden alleen maar langer, het gaat hier echt rete langzaam met de 10mbps lijn.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
Haha om ongeveer 1 over 5 was het al niet meer te doen :P Zegt wel behoorlijk wat dit...heel de EU is volgens mij aan 't downloaden (en de rest van de wereld met een EU account bien sure >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:28:
[...]

Had dat nu niet gezegt, zoiets moet je voor je zelf houden! Nu duurt het downloaden alleen maar langer, het gaat hier echt rete langzaam met de 10mbps lijn.. :z
Ik snap die verhalen over traag downloaden niet. Bij mij jakkert de demo over mijn 20Mb-lijn zo ongeveer met de volledige snelheid naar binnen. De demo is bij mij in een kwartiertje binnen. De PSN is hier altijd supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Aub zeg dat nou niet :'( haha. Een grove berekening geeft mij dat de mijne ongeveer om 21:00 klaar is 8)7 !

Edit: Overigens ook een 20Mb lijntje hiero

Edit2: Om me post een beetje nuttig te maken (al eens eerder gevraagd in dit topic geloof ik)...Weet er iemand of je op een of andere manier een beetje kunt troubleshooten om erachter te komen waarom PSN op drukke tijden zulke lage downloadsnelheden haalt bij sommige mensen?

Waarschijnlijk zegt iedereen tsja drukke tijden idd, maar dus niet bij iedereen! Want bij sommige mensen gaat het dus bij drukke tijden ook als een tiereleier. (Overdags (zeg, wanneer iedereen op school/werk zit :P ) gaat het altijd wel super snel.)

- DMZ al geprobeerd
- Poorten open gezet (static ip)
- DHCP laten regelen

NAT 2 staat ie overigens altijd op bij mij. Brakke interne netwerkkaart? Iets met account te maken?

[ Voor 88% gewijzigd door Gusev op 05-02-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
zit nu op 20% van de demo, laten we zeggen 30 minuten bezig nu

;)

wat voor demo is het precies? ? (ga ondertussen googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Gusev schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:45:
Aub zeg dat nou niet :'( haha. Een grove berekening geeft mij dat de mijne ongeveer om 21:00 klaar is 8)7 !

Edit: Overigens ook een 20Mb lijntje hiero
PS3 Aan, killzone 2 downloaden, switch to media center, start Lost s5e04..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
demo was na 10min binnen hier ziet er wel netjes uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Muta schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:48:
zit nu op 20% van de demo, laten we zeggen 30 minuten bezig nu

;)

wat voor demo is het precies? ? (ga ondertussen googlen)
:| Ehm, een demo van wellicht de meest geänticipeerde demo voor de PS3 dit jaar... 8)7

edit: of bedoel je wat de demo inhoudt? Volgens mij bevat de demo een tutorial en twee sectors van het eerste level. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door WickedWizard op 05-02-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik begrijp die snelheid ook niet, staat nu 2 a 3 minuten aan en was al op 15%, gewoon draadloos, dus dat kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
CaptainCharisma schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:51:
[...]

:| Ehm, een demo van wellicht de meest geänticipeerde demo voor de PS3 dit jaar... 8)7

edit: of bedoel je wat de demo inhoudt? Volgens mij bevat de demo een tutorial en twee sectors van het eerste level. ;)
ja, ik hoopte op multiplayer demo, maja kan niks vinden... zal wel niet zo zijn, maja resistance 2 mutliplayer is niet mijn ding, dus kga denk killzone 2 kopen, zou mijn 1e game worden die ik koop,
(far cry 2, gta IV, rachet * clank, resistance 2 en assasins creed, kreeg ik bij mijn pack)

moet toch iets te doen hebben totdat blizzard eindelijk sc2 released :+

anyway, kan iemand bevestigen of het sp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:55:
[...]

ja, ik hoopte op multiplayer demo, maja kan niks vinden... zal wel niet zo zijn, maja resistance 2 mutliplayer is neit mijn ding, dus kga denk killzone 2 kopen, zou mijn 1e game worden die ik ook,
(far cry 2, gta IV, rachet * clank, resistance 2 en assasins creed, kreeg ik bij mijn pack)

moet toch iets te doen hebben totdat blizzard eindelijk sc2 released :+

anyway, kan iemand bevestigen of het sp is?
Demo is inderdaad geen multiplayer, wel jammer. Als ik het spel zou kopen zou ik het om de multiplayer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Hoe kan dit nou jongens haha (oke ik ga zo nuttige dingen doen ipv alleen maar naar me tv zitte stare :P ) Maar heeft er dan niemand een idee hoe het zit met die snelheden...

Sta je in een 'wachtrij' ofzo?!

Als ik google krijg ik alleen maar klagende mensen op forums (zoals ik :+ ), maar geen mogelijke oplossingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tex5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12-2015
Gusev schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:57:
Hoe kan dit nou jongens haha (oke ik ga zo nuttige dingen doen ipv alleen maar naar me tv zitte stare :P ) Maar heeft er dan niemand een idee hoe het zit met die snelheden...

Sta je in een 'wachtrij' ofzo?!

Als ik google krijg ik alleen maar klagende mensen op forums (zoals ik :+ ), maar geen mogelijke oplossingen..
Hij was hier ook in 10 mins binnen. Denk dat sommige via goeie routes naar de PSN servers gaan en andere via "kut" routes. Dit ligt aan je ISP & de uplinks van PSN. Geen idee wat de IP's zijn maar als iemand ze weet kan je routes vergelijken (tracert IP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
hmm..oke, en type modems, kan dat wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Wat ik mij afvraag. In de PlayStation Store kun je ook bijv. Burnout Paradise Ultimate downloaden. Kost 35E, maar dan heb je wel de full game. Download je dan alles? Of krijg je een dvd opgestuurd ofzo?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

Download je hem gewoon naar je PS3 :)

Kan je dus 'meteen' spelen, is aan je account gebonden dus als je een nieuwe PS3 koopt oid kan je hem gewoon opnieuw downloaden, meestal kunnen PSN games op 5 PS3's gespeeld worden onder dezelfde account. Daarom kan je ook met wat vrienden afspreken een PSN Game te kopen, kan je de prijs delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:12
Killzone 2 demo is erg goed. Ben absoluut geen FPS speler op de PS3, maar wilde toch even kijken hoe het er uit zag. Klasse hoor!!! En het geluid is perfect. Heerlijke sfeer.

Ook Burnout Paradise Party pack gekocht, en dat speelt weer erg leuk. Max 8 players die na elkaar wat opdrachten moeten uitvoeren. Had even gedacht dat als je met 2 spelers dit zou dan, dat je misschien split screen zou krijgen.

Kortom: heerlijk avondje voor de boeg :P
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...