Ik heb de full game nu bijna 4 uur gespeeld, zit iets over de 20% completion en 15/75 auto's nu. Dus ik denk dat ik wel iets zinnigs kan zeggen over de game na er even mee bezig te zijn geweest.
De auto's die erin zitten vind ik (tot nu toe) super, het ziet er allemaal strak uit, de paint shop is een leuke toevoeging en er zit voldoende verschil in uiterlijk en handeling van de auto's die ik op dit moment unlocked heb. Het spel draait volgens mij constant op een strakke 60fps, ik heb in ieder geval nog geen slowdown ondervonden. Textures worden af en toe wel iets te veel herhaald, dit valt vooral op in de bergen/platteland, maar het is niet heel erg storend. Verder heeft het allemaal wel een toffe stijl, van de menu's tot de crashes, het past allemaal goed bij elkaar. Al had ik het zelf niet erg gevonden als je gewoon zoals in deel3 aftertouch had gehad in plaats van steeds bijna dezelfde closeup van je crash waarna je enigzins gedesorienteerd bent omdat je niet hebt kunnen zien wat er om je heen gebeurde. De grootste verandering is natuurlijk het free roaming onderdeel.
Ik vind het free roaming aspect van de game een hele leuke feature, als je geen zin hebt om een event te beginnen kan je gewoon lekker rondrijden en nieuwe jumps en shortcuts ontdekken of lekker wat billboards trashen. Voor de meeste gamemodes werkt free roaming ook prima.
Ik had het alleen toch wel fijn gevonden als ze bij races gewoon een vaste route in de stad hadden afgezet. Je bent nu toch vrij veel tijd kwijt aan navigeren en het lijkt erop alsof ze dat hebben gecompenseerd door minder verkeer op de weg te doen, zodat je niet te veel vervelende crashes hebt als je op de kaart zit te kijken. Wat toch wel jammer is, want daar zat toch een deel van de moeilijkheidsgraad van de vorige delen: bij zeer hoge snelheiden tegenliggend verkeer ontwijken.
Ook heb ik nog geen handige manier gevonden om de juiste "burning routes" makkelijk te vinden (de game mode waarbij je met een bepaald model auto binnen een bepaalde tijd van A naar B moet rijden).
Het is echt een kwestie van op de kaart zoeken op welk kruispunt de burningroute te starten is voor het model waar je op dat moment in rijd. Intussen ontdekt dat het startpunt als een oranje rondje met daarin een ster staat aangegeven op je 'radar', dus gelukkig makkelijk te vinden

Showtime daar ga ik niet eens over beginnen
Ik ben er op dit moment nog niet helemaal over uit of ik dit deel echt slechter vind dan Burnout3: Takedown (het eerste deel dat ik zelf gespeeld heb en die ik persoonlijk erg goed vond) De race events zelf zijn wat minder intens en het ontbreken van Crash Junctions een groot gemis. Free roaming is echter, buiten de race events om, een goede toevoeging, de game speelt lekker en online vond ik in de demo heel erg tof (heb ik nu nog niet gedaan) dus ik ga er vanuit dat ik die voor de full game ook als pluspunt mee mag tellen... Ik denk dat de conclusie gewoon is dat de game gewoon iets veranderd is en of dat positief is blijft persoonlijk, maar het is naar mijn mening zeker geen slechte game, er is echter nog wel voldoende ruimte om wat dingetjes te kunnen verbeteren
Even een Editje:
Ik vraag me eigenlijk af hoe lang het zal duren totdat ik de stad een beetje uit mijn hoofd begin te leren: ondertussen gaat de moeilijkheidsgraad wel langzaam omhoog (heb nu een Class B license) dus misschien dat het navigatie aspect na wat meer tijd met de game toch wat minder vervelend aanwezig zal zijn?
[
Voor 7% gewijzigd door
nioz op 23-01-2008 15:56
]