Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

LED-Maniak schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:54:
Weet iemand hoe ik 5 partities kan krijgen die echt werken?
1x os x
1x windows
3x data
Pin me er niet op vast maar op mijn gewone pc kon ik maar max. 4 partities maken op 1 schijf. Ik weet niet of dit een fat/ntfs of windows beperking is maar mogelijk kan dit ook niet op een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

LED-Maniak schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:54:
Weet iemand hoe ik 5 partities kan krijgen die echt werken?
1x os x
1x windows
3x data
Hiervoor kun je beter een topic in ASD voor aanmaken, aangezien het weinig met de MacBook Pro zelf te maken heeft :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Maartenvs schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:32:
[...]

Pin me er niet op vast maar op mijn gewone pc kon ik maar max. 4 partities maken op 1 schijf. Ik weet niet of dit een fat/ntfs of windows beperking is maar mogelijk kan dit ook niet op een Mac.
offtopic:
De limiet is inderdaad 4 primaire partities maar dat heeft niks te maken met het bestands- of besturingssysteem, wel met de MBR. Wil je meer dan 4 partities dan offer je een primaire partitie op om er een extended partitie van te maken. Binnen die extended partitie kan je dan zoveel logische partities maken als je zelf wil (minimum 1 want een extended partitie kan geen data bevatten).

Just fyi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, ik heb geprobeerd te zoeken en het probleem wel een aantal keer gevonden maar helaas daarbij geen oplossingen.

Als ik m'n Macbook Pro ( early 2008 ) opnieuw wil installeren en opstart van CD met C ingedrukt krijg je normaal een mooi installatie menu. Dit krijg ik ook alleen omdat gek genoeg de backlighting niet wordt geactiveerd is dit zo goed als niet zichtbaar. Als je heel goed kijkt zie je wel het taalkeuze menu maar dit is natuurlijk geen doen. PRAM reset gedaan en bracht geen verschil, iemand toevallig nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Bij de mediamarkt Rdam zijn op dit moment alle Macbook pros 2.4 Early 2008 in de aanbieding voor 1130 euro (ivm actie, dat MM de BTW betaalt oid, maar effectief zijn ze van 1350 voor 1130). Meteen eentje meegenomen, er stonden er nog ongeveer 40.

[ Voor 18% gewijzigd door M_V op 25-01-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Rudy_V schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:26:
Bij de mediamarkt Rdam zijn op dit moment alle Macbook pros 2.4 Early 2008 in de aanbieding voor 1130 euro (ivm actie, dat MM de BTW betaalt oid, maar effectief zijn ze van 1350 voor 1130). Meteen eentje meegenomen, er stonden er nog ongeveer 40.
Misschien had je nog wat moeten afdingen zoals Mooody, die hem voor 1050 had meegenomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maartenvs schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:32:
[...]

Met de standaard pc-indeling klopt dat idd maar zo werkt het niet helemaal bij de Intel Macs omdat daar gebruik wordt gemaakt van GUID Partition Table (GPT). Dat GPT kan tot een 128 partities maken. Inmiddels heeft FreeBSD 7.1 ook al flink wat ondersteuning voor het gebruik van GPT en schijnt zelfs Microsoft Windows het te snappen. Dankzij dat GPT werkt het dus weer net even anders op een Mac dan doorgaans op een pc (die dus inderdaad max maar 4 primaire partities snapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierboven al kort aangestipt:
Dinsdag 27 januari alle computers en notebooks 16% korting bij de Mediamarkt........

PS: dus geen 19% want de huidige prijzen zijn allemaal inclusief prijzen, de BTW zit daar al in verwerkt en bedraagt dus 19% bovenop de kale (excl.) prijs. Om de prijs exclusief BTW te berekenen kun je globaal gezegd, 16% afhalen van de huidige verkoopprijs (exact: 15,96%).

Je krijgt dus ook gewoon een bon met daarop BTW (voor de ondernemers). Het is dus gewoon een kortingsactie en heeft belastingtechnisch niets met BTW te maken. Maar het is zeker voor Apple producten een erg mooie actie :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:35:
Dinsdag 27 januari alle computers en notebooks 16% korting bij de Mediamarkt........

PS: dus geen 19% want de huidige prijzen zijn allemaal inclusief prijzen, de BTW zit daar al in verwerkt en bedraagt dus 19% bovenop de kale (excl.) prijs. Om de prijs exclusief BTW te berekenen kun je globaal gezegd, 16% afhalen van de huidige verkoopprijs (exact: 15,96%).

Je krijgt dus ook gewoon een bon met daarop BTW (voor de ondernemers). Het is dus gewoon een kortingsactie en heeft belastingtechnisch niets met BTW te maken. Maar het is zeker voor Apple producten een erg mooie actie :)
Of je hem nu deelt door 1,19 of vermenigvuldigt met 0,84 maakt (bijna) niet uit hoor... :O

1799/1.19=1511.76
1799*0.84=1511.16

Afrondingsfouten voorbehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt dit ook voor de nieuwe MacBook Pro?

Dan kan ik mijn ADC nog even in m'n zak houden! (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:43:
[...]

Of je hem nu deelt door 1,19 of vermenigvuldigt met 0,84 maakt (bijna) niet uit hoor... :O

1799/1.19=1511.76
1799*0.84=1511.16

Afrondingsfouten voorbehouden ;)
Met een kortingslogan als "Geen BTW" mag je er zeker van zijn dat een aanzienlijk deel van de mensen gewoon 19% zou aftrekken van de oorspronkelijke aankoopprijs. "16% korting" is wat dat betreft een stuk meer foolproof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:35:

Hmm, dan wordt het wel een erg leuke actie als dat ook voor de nieuwe macbooks geldt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pheno79 op 26-01-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

da's zeker interessant; aangezien ik een mpb ook wel kan gebruiken...alleen ik zou graag een harddrive upgrade in de 15 inch willen (7200 rpm), dat is vast wat lastiger te regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:15:
[...]

Hmm, dan wordt het wel een erg leuke actie als dat ook voor de nieuwe macbooks pros geldt. Ik kan namelijk ook nog de btw er af halen... Dus dat is dan nog 19% er af. Eens kijken of ik het doe en of ik morgen even thuis werk met een korte pauze om 8 uur 's ochtends :D
Dit geldt ook voor de nieuwe MBP's. Dus gewoon de hele Apple collectie (en uiteraard alle andere laptops/pc's van andere merken).

Sommige MM geven vandaag (en Rotterdam ook gisteren) al de korting op de laptops, dus wie weet hoef je niet tot morgen 8.00 te wachten als je vanavond even gaat buurten (als je tenminste in de buurt woont van een MM dan want anders is het risico wat groot er speciaal heen te rijden).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

gratis_vodka schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:20:
da's zeker interessant; aangezien ik een mpb ook wel kan gebruiken...alleen ik zou graag een harddrive upgrade in de 15 inch willen (7200 rpm), dat is vast wat lastiger te regelen....
Die kun je sowieso beter zelf inbouwen, dan houd je zelf een 5400rpm schijfje over en zet je er goedkoper een grotere en snellere schijf in. :) (Tenzij je van 320GB 5400rpm naar 250GB 7200rpm had willen downgraden.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

kan dat gewoon? ik had idd het idee te downgraden maar aangezien 'n 7200 rpm notebook schijfje maar iets van 7 tientjes kost....moet je wel neem ik aan OSX opnieuw reinstallen?

In dat geval overweeg ik morgen tussen de middag even een ritje die kant op te doen :D

[ Voor 20% gewijzigd door gratis_vodka op 26-01-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 31-08 09:13
gratis_vodka schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:40:
kan dat gewoon? ik had idd het idee te downgraden maar aangezien 'n 7200 rpm notebook schijfje maar iets van 7 tientjes kost....moet je wel neem ik aan OSX opnieuw reinstallen?
Dat ligt eraan of je time capsule al gebruikt. Maar het kan gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

time capsule is niet echt relevant (gebruik ik bovendien ook niet); het wordt voor mij namelijk een geheel nieuw schoon te gebruiken computer.

edit: of bedoel je, dat je een back up kan maken van de schone installatie en die in z'n geheel terug kan zetten ofzo?

[ Voor 42% gewijzigd door gratis_vodka op 26-01-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kortingsacties van de Mediamarkt mogen in het Shopping Forum worden besproken. Dit topic is bedoeld voor discussies en ervaringen over de MacBook Pro :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen ook een macbook pro halen met die mediamarkt actie. Maar is er al wat meer bekent over die GPU problemen? Is de kans groot dat ik morgen een macbook pro krijgt met deze problemen. En hoe zit het met dat externe scherm probleem. Met die strepen enzo?

Alvast bedankt,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Nou Marco... ik heb hier nog steeds elke keer weer last van. Apple helpdesk had ik ook weinig aan...

na 20 minuten:
' ja meneer... ik denk dat het toch een hardware of een software probleem is...'

Echt waar joh???

Maar goed, risico heb je altijd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

even voor mijzelf een vrg: ik heb net even coconutbattery geinstalleerd om te kijken hoehet met mijn batterij zat. Ik wordt er echter niet veel wijzer van... maar het ziet eruit of alles oke is?:

current battery charge: 4362 mah
max. battery charge: 4613 mah

current battery capacity 4613 mah
original battery capacity: 4600 mah

Ik bekeek dit toen ie niet in het stroom zat.

Geen idee wat het betekent maar dit is toch wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Laatst online: 16-01 21:24
je batterij is beter dan dat ie uit de winkel kwam ;) ( je zit op 100,3% :)

is het een nieuwe MBP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

je batterij health is perfect :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ja het is de nieuste MBP... nou dat is dan mooi om te weten:)
Hij zal alsnog terug naar apple moeten daar nietvan, maar in ieder geval is de batterij goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

http://support.apple.com/...IDIA_Graphics_Update_2009 ? Zou wat probleempjes moeten verhelpen. Al ervaringen bij MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Als kersverse Macfan; worden dit soort updates automatisch uitgerold, of moet je ze zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

quelake schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:
Als kersverse Macfan; worden dit soort updates automatisch uitgerold, of moet je ze zelf installeren?
Menubalk -> Appeltje -> Software Update...

isse simpel :Y)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geboden op een Macbook Pro via eBay. Hij komt uit Groot Brittannië en heeft een qwerty toetsenbord (wat er niet bijstond overigens). Kan ik, indien ik de bieding win (mijn maximumbod is nu 1200 pond, 1277 euro volgens mijn convertor widget - denk niet dat ik het hier mee haal?) de MBP in België inwisselen voor een Azerty? (Ik wist overigens niet dat jullie in Nederland met Qwerty werken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:12:
Kan ik, indien de MBP in België inwisselen voor een Azerty? (Ik wist overigens niet dat jullie in Nederland met Qwerty werken..)
Seriously, wat maakt dat je denkt dat dat zou moeten kunnen? :D

Nee, dat kan dus niet. Niet gratis iig. Je wordt geacht het juiste keyboard te selecteren op het moment dat je 'm besteld. Tegen betaling kun je 'm ongetwijfeld wel laten ombouwen overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb geboden op een Macbook Pro via eBay. Hij komt uit Groot Brittannië en heeft een qwerty toetsenbord (wat er niet bijstond overigens). Kan ik, indien ik de bieding win (mijn maximumbod is nu 1200 pond, 1277 euro volgens mijn convertor widget - denk niet dat ik het hier mee haal?) de MBP in België inwisselen voor een Azerty? (Ik wist overigens niet dat jullie in Nederland met Qwerty werken..)
Wacht even... je gaat een MacBook Pro kopen via eBay, en vervolgens wil je hem bij een reseller gaan omruilen voor een nieuw exemplaar?! 7(8)7

Gotta try that :D _O-

Vergelijk het hiermee: als ik nu via marktplaats/speurders/etc een tweedehands BMW koop met een witlederen interieur, zou ik dan naar de BMW dealer kunnen rijden om hem om te wisselen voor een zwartlederen interieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:55:
[...]

Wacht even... je gaat een MacBook Pro kopen via eBay, en vervolgens wil je hem bij een reseller gaan omruilen voor een nieuw exemplaar?! 7(8)7

Gotta try that :D _O-

Vergelijk het hiermee: als ik nu via marktplaats/speurders/etc een tweedehands BMW koop met een witlederen interieur, zou ik dan naar de BMW dealer kunnen rijden om hem om te wisselen voor een zwartlederen interieur?
Ten eerste gaat het niet om een tweede hands MBP, en ten tweede zou ik het eerder zo formuleren: ik koop een BMW en naderhand had ik toch liever andere wieldoppen gewenst; ik ga naar de garage om de wieldoppen (tegen betaling) te vervangen. Misschien dat ik in mijn initiële post iets duidelijker had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:09:
[...]

Ten eerste gaat het niet om een tweede hands MBP, en ten tweede zou ik het eerder zo formuleren: ik koop een BMW en naderhand had ik toch liever andere wieldoppen gewenst; ik ga naar de garage om de wieldoppen (tegen betaling) te vervangen. Misschien dat ik in mijn initiële post iets duidelijker had moeten zijn.
Dan nog loopt je vergelijking krom ;). Het zou meer als volgt moeten zijn: Jij koopt een BMW in het buitenland die in Nederland/België niet met een bepaalde uitrusting geleverd wordt. Vervolgens verwacht je wel dat een franchisenemer een volledige auto omwisselt die in NL/België niet verkocht kan worden omdat de uitrusting voor hetzelfde geld anders is. Hoe groot acht jij die kans dan?

Ze kunnen het vast wel tegen betaling voor je ombouwen, maar je kunt niet altijd voor een kwartje op de eerste rij zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Als je even had gekeken naar de Apple keyboard localizations dan was je vast opgevallen dat naast ons Belgen enkel de Fransen ook met azerty werken. De Britten werken dus met qwerty en de kans dat een MBP uit de UK dan een azerty keyboard heeft lijkt mij erg klein tot onbestaande.

Voor ons is het dus een stuk moeilijker om een MBP uit het buitenland te halen en zo geld uit te sparen, of we moeten bereid zijn te leren werken met een qwerty ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanatic_david schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:39:
[...]
Voor ons is het dus een stuk moeilijker om een MBP uit het buitenland te halen en zo geld uit te sparen, of we moeten bereid zijn te leren werken met een qwerty ;(
Mja, dit is inderdaad spijtig.

@ de andere: ja jullie hebben gelijk, mijn opportunisme maakte me een beetje blind voor de werkelijkheid :)
Gelukkige heb ik een laag bod gedaan (als ik slechts 1.283 voor een MBP moet betalen, neem ik er graag een qwerty toetsenbord bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Wie heeft ooit bedacht dat AZERTY handiger was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:02:
Wie heeft ooit bedacht dat AZERTY handiger was?
En de punt en alle cijfers onder de shift zitten? Geen idee.. Wie heeft ooit bedacht om aan de linkerkant te gaan rijden? Om inches ed te gebruiken? Om wiet te legaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inches: 1 inch = 1 vingerkootje of 1 duim, zo kan je gemakkelijk iets meten met je vingers.
Links rijden: toen ridders op paarden zaten, en de meeste rechtshandig waren, kon je zo dus je zwaard trekken en vechten terwijl je links reed.
Wiet legaliseren: euhm, tja ;)
Azerty: wss omdat België (frans) nogal veel met accenten moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Volgens mij ben ik ook de dupe van het overbekende 8600mgt videokaart hitte probleem.
Bij het spelen van Worms3D loopt de GPU temperatuur binnen no time op naar 83 graden.
Red alert3 onder bootcamp draait ook echt kut, en dat met een 2,5ghz, 512mb 8600mgt, 4 gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

haagseblowin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:35:
Volgens mij ben ik ook de dupe van het overbekende 8600mgt videokaart hitte probleem.
Bij het spelen van Worms3D loopt de GPU temperatuur binnen no time op naar 83 graden.
Red alert3 onder bootcamp draait ook echt kut, en dat met een 2,5ghz, 512mb 8600mgt, 4 gb geheugen.
Dat die 83 graden wordt is toch geen probleem ? Ik zie niet echt in jou posting wat het probleem is.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Heeft iemand al last gehad van het touchpad dat opeens uitvalt? In windows onder bootcamp stopt hij er soms spontaan mee, in OS x doet hij het dan ook soms niet.

En het lijkt wel of hij zijn instellingen "tap to click" soms gewoon kwijtraakt om de een of andere reden..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen nogmaals BTW korting bij MM op laptops, zie: http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Even voor alle duidelijkheid, je krijgt geen btw korting, je krijgt 19% korting over de prijs incluis btw. Dat komt neer op zo'n 16% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk je bij de MM ofzo, het enige wat ik van je zie is reclame voor de kortingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

haagseblowin schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:35:
Volgens mij kan jij beter eens opzoeken wat dat overbekende hitteprobleem precies inhoudt. Zoals 4POX reeds aangaf is 83 graden volstrekt normaal en dus helemaal geen reden om aan te nemen dat jouw MBP het defect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:32:
[...]

Werk je bij de MM ofzo, het enige wat ik van je zie is reclame voor de kortingen....
Nee :) Ik werk er niet en heb geen aandelen in het moederconcern of in Apple ;)
Wil alleen andere mensen wijzen op deze mooie mogelijkheid goedkoop een Apple te bemachtigen :P
PS: ik lever ook wel technische bijdragen en maak startposts :*) , zie Telecommunicatie-topics

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Desalniettemin horen de vermelding van dit kortingsacties niet in dit topic thuis. Daarvoor kun je beter een topic openen in het Shopping Forum. Dit topic is bedoeld om over de MacBook Pro te discussiëren en ervaringen uit te wisselen, niet over kortingsacties van de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Laatst online: 03-02 21:49
Ik heb een probleem met mijn MBP Unibody,
de lichten onder de toetsen doen het niet goed meer, waardoor alleen de middelste toetsen worden verlicht..
ik zou niet weten hoe dit is gekomen, iemand hetzelfde probleem tegengekomen en was het gratis te repareren bij een machouse oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Het gaat je helemaal niks kosten (behalve een paar dagen zonder MBP dan), je MBP is nog geen jaar oud en dit valt dus nog onder de standaard AppleCare van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik ben benieuwd hoe deze schijf het gaat doen in de nieuwe MPBs!
http://forum.notebookrevi...read.php?t=271131&page=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er blijft aardig wat stof plakken aan m'n beeldscherm, tips?

Gewoon een doekje heeeeeel klein beetje nat maken?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:12:
- Kamer stofzuigen
- Scherm schoonmaken
- Nog meer stofzuigen
- Niet in een stoffig gebied gaan zitten
- Langs de stof heen kijken

;)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:07
Je kamer stof vrij maken;)

Zorgen dat je laptop niet al te statisch geladen is. Geaardstopcontact en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Voor de waardebepaling van je macs is er een site waar je je specs invult en zo de waarde bepaalt van je tweede hands mac.
Alleen ik weet de url niet meer, weet iemand waar ik het over heb die ook de url weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja (en google ook): http://www.mac2sell.net/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en een MBP gekocht bij de MM met de kortings actie :P Jammergenoeg waren ze op dus moest ik een bestellen. Nu blijkt dat hij vrij slecht te leveren is. Heeft iemand hier ervaring met wachttijden? Ik ben best wel benieuwt hoe lang dit kan gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Moe_Szyslak schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:33:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en een MBP gekocht bij de MM met de kortings actie :P Jammergenoeg waren ze op dus moest ik een bestellen. Nu blijkt dat hij vrij slecht te leveren is. Heeft iemand hier ervaring met wachttijden? Ik ben best wel benieuwt hoe lang dit kan gaan duren...
Levertijd Apple producten Deel 5 ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moe_Szyslak schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:33:
Levertijd Apple producten Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:27:
En het lijkt wel of hij zijn instellingen "tap to click" soms gewoon kwijtraakt om de een of andere reden..
Zelfde probleem hier, wanneer ik in Mac OSX werk is alles prima, boot ik naar Bootcamp (Vista 64 bit) daar werkt tap to click helemaal niet, en boot ik weer terug naar Mac OSX dan is het daar ook ineens uitgeschakeld. Moet ik eerst weer naar het 'touchpad' instellingen scherm, en dan werkt het ineeens wel weer.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
dat probleem heb ik ook met geluid overigens. Zet ik het uit in os x, dan wil het in vista niet aan, tenzij ik me oordopjes er in doe en er weer uit haal...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Hier ook diezelfde problemen, bootcamp is nog niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In oktober 2008 een mbp gekocht met (naar nu blijkt) het welbekende NVIDIA probleem, waarover hier http://support.apple.com/kb/TS2377 wordt gesproken.

Eerste keer ingeleverd (A Mac Den Bosch), hebben ze het Logic Board vervangen, naar men zegt voor een REV 2. Problemen bleven bestaan, waren nog wat problemen bijgekomen. Daarvoor hebben ze in de tweede reparatie ronde de temp sensor en de back-up batterij vervangen. Maar, niet het logic board. Men kon het probleem niet reproduceren (ff surfen en je ziet het meteen).

Nu ga ik 'm deze week voor de derde keer inleveren. Tips? Kan ik zien of ze het echt vervangen hebben (zonder open te maken)? Kan er beter een andere versie videokaart in (wellicht domme opmerking)?

Gegevens kaart nu:

Chipsetmodel: GeForce 8600M GT
Type: Beeldscherm
Bus: PCIe
Breedte PCIe-baan: x16
VRAM (totaal): 256 MB
Fabrikant: NVIDIA (0x10de)
Apparaatcode: 0x0407
Revisiecode: 0x00a1
ROM-revisie: 3212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kijk naar het serienummer van je machine. Dat is gebonden aan je logicboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Laatst online: 09-04 12:25
Bel anders ook even met Apple zelf, die vind ik vaak netter en toeschietelijker dan de resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WHIEEE: hoe zou die connectie duidelijk moeten worden? Waar wordt dit geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:30:
Kijk naar het serienummer van je machine. Dat is gebonden aan je logicboard.
Zetten ze het serienummer bij een nieuw moederbord niet over van het oude? Zo heb ik een nieuw logic board gekregen, maar hebben ze vergeten te flashen en is mijn serienummer dus SystemSeumb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:53:
[...]

Zetten ze het serienummer bij een nieuw moederbord niet over van het oude? Zo heb ik een nieuw logic board gekregen, maar hebben ze vergeten te flashen en is mijn serienummer dus SystemSeumb :p
Dat wordt dan ook niet geflashed ;) Je serienummer 'klopt dus niet meer' na een logicboard replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wil graag een geheugen upgrade doen, late 2008 MBP. Nu waren er wat problemen met non-apple gecertificeerd ddr3 geheugen.
http://www.tuaw.com/2008/...er-3rd-party-ram-upgrade/

Zijn er hier ervaren gebruikers van Crucial DDR3 SO-DIMM 1066MHz 2GB CL7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

matinez schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:40:
Wil graag een geheugen upgrade doen, late 2008 MBP. Nu waren er wat problemen met non-apple gecertificeerd ddr3 geheugen.

Ik draai hier nu een paar weken net die Crucials zonder problemen. Er loopt verder ook al een topic over geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik heb ook de Crucials in m'n late 2008 MBP. Hier ook tot nu toe geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:31
Ik heb deze ook zonder problemen in mijn mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
crossposten is niet de bedoeling :)

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 02-02-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-09 16:46
matinez schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:40:

Eveneens 2x 2gb crucial geheugen in mijn late 2008 mbp. Tot nu toe geen probleem bemerkt, ook niet wanneer comp >72 uur achter elkaar aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds december een MacBook Pro late 2008. Nu ontving ik de eerste paar dagen een "low battery warning" als de accu bijna op was, inmiddels niet meer.

De accu gaat volgens mij gewoon 5h mee, maar op het eind valt hij zonder waarschuwing uit. Op de Apple forums heb ik dit probleem zien langskomen, maar een oplossing buiten smc reset, en accu calibratie heb ik niet kunnen vinden. SMC reset heb ik gedaan, accu calibratie is i.m.o. niet nodig gezien het patroon waarop ik mijn accu oplaad/ ontlaad. (volledige charge, volledige ontladen, volledige charge etc...)

Zijn er meer mensen die geen "low battery warning" ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
cornelixnootje1 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:40:
[mbr]crossposten is niet de bedoeling :)[/]
Die schijf leek mij interessant voor zowel een schijven topic als een MBP topic. Ik postte hem in beide als een mededeling voor een ieder die de 500gb / 7200rpm schijf in zijn MPB wilde stoppen, en daar een benchmark oid van nodig had, dus meer als hulp. Ik dacht dat crossposten altijd om 2x dezelfde vraag stellen ging, wat inderdaad irritant is.

In ieder geval, mocht iemand meer willen weten over de 500gb ervaringen in een MBP, hier is de originele post: cornelixnootje1 in "[MacBook] Harde schijf vervangen" en zodra ik ervaringen heb zal ik ze dan ook maar in dat topic neerzetten. Tenzij iemand met blauw lettertype besluit dat die toch meer hier plaats horen te hebben.

Ik ben in de war. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen een MacBook Pro, late 2008. Bevalt prima.

Wat mij wel op valt is dat de kleuren op (vooral de banner van Tweakers) wat faler zijn.

Heeft iemand een goed color profile voor mij of een linkje? Heb ooit eens gelezen hier dat iemand een goed profile had gevonden, maar kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Als ik de reviews mag geloven is dat scherm bijna perfect. :) Dus weet je zeker dat je oude scherm niet de "foute" kleuren weergaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
gustavson schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:12:
[...]

Eveneens 2x 2gb crucial geheugen in mijn late 2008 mbp. Tot nu toe geen probleem bemerkt, ook niet wanneer comp >72 uur achter elkaar aan staat.
Met laatste firmware update moet dit probleem opgelost zijn. Ik run hier ook probleemloos 2X 2GB van Crucial op een MacBook 2.4ghz (alu) (alle unibody MacBooks hadden dit probleem namelijk).

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Gewoon een doekje heeeeeel klein beetje nat maken?
Wat ik op het werk regelmatig doe, is lichtjes met de plakrand van een Post-It over je beeldscherm heen gaan. Je zal verbaasd zijn hoeveel stof zo'n Post-It meeneemt. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 01:48:
Als ik de reviews mag geloven is dat scherm bijna perfect. :) Dus weet je zeker dat je oude scherm niet de "foute" kleuren weergaf?
Heb jaaaaren op een Windows bak gewerkt en sinds kort op de Mac. Misschien dat het daar aan ligt. Voor mij gevoel is bijvoorbeeld de banner van Tweakers een beetje rood / rozig en vrij dof. Kan ook aan de banner liggen, ik ga er op andere sites en foto's eens goed op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
In vergelijking met mijn LG monitor ziet ie er precies hetzelfde uit, ligt het misschien aan je kleuren profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:56:
Sinds een paar dagen een MacBook Pro, late 2008. Bevalt prima.

Wat mij wel op valt is dat de kleuren op (vooral de banner van Tweakers) wat faler zijn.

Heeft iemand een goed color profile voor mij of een linkje? Heb ooit eens gelezen hier dat iemand een goed profile had gevonden, maar kan het niet meer terug vinden.
Gokje, je gebruikt Safari? Interessant stukje om te lezen (ook voor anderen): Kheldar in "Adobe Lightroom 2". Download Firefox, zet colormanagement daarin aan en je ziet weer wat je gewent was.

En het is vaal, niet faal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 07-02-2009 14:24 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb men macbook pro al bijna 2 jaar en altijd heel tevreden over geweest, maar nu doet hij wat raar en zou ik jullie om wat hulp willen vragen.

Het probleem is: Ik probeer hem op te starten en ik krijg wel het opstartgeluidje maar daarna gebeurt er niets meer. Het blijft een zwart scherm...

Ik heb al pram gereset en pmu gereset maar beiden blijken niet te werken...

Weten jullie wat er scheelt en wat mogelijk de oplossing zou kunnen zijn?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Ik heb sinds kort een MacBook Pro (early 2008) en ik erger me er gruwelijk aan het volgende: het kabeltje wat van de adapter naar mijn MacBook loopt, is verre van soepel. Doordat het zo stug is, krult het vaak alle kanten op en is het ook lastig op te rollen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
*knip* geen reclame maken

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 07-02-2009 17:32 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:15:
[...]

Heb jaaaaren op een Windows bak gewerkt en sinds kort op de Mac. Misschien dat het daar aan ligt. Voor mij gevoel is bijvoorbeeld de banner van Tweakers een beetje rood / rozig en vrij dof. Kan ook aan de banner liggen, ik ga er op andere sites en foto's eens goed op letten!
Probeer in dat geval je scherm eens te calibreren en stel dan 2.2 als gamma in. De Mac gebruikt 1.8 standaard als gamma terwijl een Windows 2.2 gebruikt. Door die lagere gamma waarde is je scherm wat "witter" waardoor het zou kunnen zijn dat kleuren wat doffer lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
ppl schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:33:
[...]

Probeer in dat geval je scherm eens te calibreren en stel dan 2.2 als gamma in. De Mac gebruikt 1.8 standaard als gamma terwijl een Windows 2.2 gebruikt. Door die lagere gamma waarde is je scherm wat "witter" waardoor het zou kunnen zijn dat kleuren wat doffer lijken.
Thanks voor mij werkt dit in ieder geval :). Kleuren springen er nu veel meer uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen helemaal opgelost of moet ik toch nog opletten als ik dit model wil aankopen?Want anders koop ik een gewone macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 19:57:
Zijn de problemen helemaal opgelost of moet ik toch nog opletten als ik dit model wil aankopen?Want anders koop ik een gewone macbook.
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

* Whieee helpt Niek1616 even onder de steen vandaan ;)

Er zijn wat issues met de GF9600m GT. Zoek er dit topic ook maar even op na. Niet iedereen heeft er last van, maar het is er wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Whieee schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 21:38:
[...]

* Whieee helpt Niek1616 even onder de steen vandaan ;)

Er zijn wat issues met de GF9600m GT. Zoek er dit topic ook maar even op na. Niet iedereen heeft er last van, maar het is er wel. ;)
Dat wist ik, maar hij zei "of moet ik nog opletten", dus ik ging ervan uit dat het iets zichtbaars was wat wellicht niet onder de garantie valt.

Dit videokaart probleem is volgens mij geen probleem omdat je dan gewoon een nieuwe krijgt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Dat waren de problemen dat de mbp bij bijvoorbeeld crysis/farcry2/whatever welk spel in bootcamp, in ene een blauw scherm gaf?

Als dat het het probleem was, kopen die macbook pro. Heb hem nu 2-3 maanden en no problemo hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cornelixnootje1 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 02:19:
[...]

Dat wist ik, maar hij zei "of moet ik nog opletten", dus ik ging ervan uit dat het iets zichtbaars was wat wellicht niet onder de garantie valt.

Dit videokaart probleem is volgens mij geen probleem omdat je dan gewoon een nieuwe krijgt, toch?
Opletten --> voorzichtig zijn, de aankoop overwegen, etc.

Overigens is het heel erg leuk dat je een nieuwe krijgt, maar ik zou er persoonlijk niet blij van worden als ik mijn machine moet inruilen. Je bent hem toch even kwijt, moet weer data gaan kopieren, apps opnieuw installeren, etc. Dan liever in 1x goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Als overstapper gaan dingen niet in een 1x goed, ik zou dan het eventueel niet erg vinden ;) haha

Eventueel kan je ook nog een time machine-kopie maken en overzetten, het hoeft allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Welk 9600M GT probleem trouwens? Mijn BSOD die ik postte in bootcamp was overigens aan Parralels te wijten, en de fans spinnen na een driver reinstall ook up, dus volgens mij is er niet echt iets aan de hand.
Whieee schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Opletten --> voorzichtig zijn, de aankoop overwegen, etc.

Overigens is het heel erg leuk dat je een nieuwe krijgt, maar ik zou er persoonlijk niet blij van worden als ik mijn machine moet inruilen. Je bent hem toch even kwijt, moet weer data gaan kopieren, apps opnieuw installeren, etc. Dan liever in 1x goed
Mja , toen er vermoedelijk iets mis was met mijn infrarood receiver wilden ze ter plekke de topcase ombouwen, was em hooguit 2 uur kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Afgelopen weekend mijn MacBook Pro ter reparatie aangeboden bij de lokale Apple boer. :|

Vrijdag ochtend was er niks aan de hand, vrijdag avond, ik doe de klep los om uit slaapstand te komen. Wel het geluid dat de dvd drive geinitialiseerd wordt, maar geen beeld. Ook nog geprobeerd via een extern scherm. Dus ok, jammer, het zal een probleem zijn met de Nvidia chipset. Ik heb namelijk een MacBook Pro die last zou kunnen hebben van dat soldeer probleem wat vorig jaar bekend werd. Niks aan de hand, wordt gratis opgelost, mist systeem twee jaar of jonger is.

Ik bij de Apple boer de boel uitgelegd, gaan zelf even kijken. Gaat de hele laptop niet meer aan, ook niet als de voeding eraan geknoopt wordt. Logic Board stuk? Hoop het niet, want dat is een reparatie van 1000+ euro terwijl de laptop zelf nog hooguit zo'n 800 euro waard is.

Nu dus maar aangegeven dat ze het ding opsturen. Als blijkt dat er een reparatie noodzakelijk is die meer is dan 800 euro dan schrijf ik mijn huidige MacBook Pro definitief in een keer af. Komt er wel gelijk een nieuwe MacBook Pro voor in de plaats, maar ik was eigenlijk van plan nog wat langer te doen met mijn huidige kapotte MacBook Pro.

Hopen maar dat het geen logic board is en gewoon de GPU. Maar ja, ik ben bang. Op zo'n moment dat je daar achter komt denk je in de winkel toch wel: "Had ik misschien toch Apple Care moeten nemen?" :?

Je kan wel roepen, 3 jaar fabrieksgarantie enzo, maar het is toch een ding wat ik bijna 2 jaar (zichtbaar) intensief gebruikt heb. Zie het dan maar is hard te maken dat het een fabrikage fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Heeft iemand al enig idee wanneer Mini displayport to HDMI komt. Volgens Moniprice.com zou deze eind januari op de markt komen.. maar op die site kan ik nog niks vinden!! Toch maar hopen dat ze hier snel mee zullen komen.. Kan ik eindelijk mijn MAcje op onze HDTV hangen..

Ohja weet iemand trouwens hoe dat zit.. Bij de minidisplayport zit geen audio ingebouwd. Zou er dan een kabel komen die zowel optical out en mini displayport combineert naar 1 single HDMI uitvoer?? Hoop het wel dan...

Gr. Roel

(ohja weet niet zeker of ik dit in het juiste forum zet, anders alvast SORRY 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ik sluit mijn MBP al tijden aan op de TV, gewoon een 10m DVI-HDMI kabel voor 10 euro gehaald bij een of andere online winkel.

Audio gaat naar de 3,5mm in poort op de tv :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Razor op 09-02-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb net mijn MBP opgehaald en hij is nu volledig up-and-running. Ik heb echter een vraagje over de prullenbak. Als ik die wil openen gebeurt er niets. Als ik op rechtermuisknop druk en dan voor openen kies gebeurt er nog steeds niets. Als ik op Empty Trash klik kan ik em ineens wel leeg gooien. Mis ik iets? Ik zou namelijk graag eerst willen zien wat ik precies in dat ding heb zitten voordat ik em leeg gooi ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.