Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

-lama-

[ Voor 98% gewijzigd door kaassouffle op 09-01-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Bob Popcorn

Plop!

hebben mensen met de eerste generatie SR MBP's ook last van dat het open/dicht knopje helemaal afgesleten is?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

amahusu schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:56:
[...]

nou nou, forgive me for my ignorance, maar ik ging er vanuit dat ie gewoon gewoon gebruik maakt van 1 van de 2 videokaarten. Bovendien bedoelde ik fm09 (= Football Manager 2009 wat dus geen zwaar grafisch spel is) ipv pro evo en dat zou ie gewoon moeten trekken, gezien m'n 2.0 mb dat ook gewoon trekt (wel traag). Ik snap ook wel dat ik Crysis niet hoef te proberen in Parallels, maar een voornamelijk textbased footbalsim met een poepsimpele 3d engine zou ie gewoon moeten trekken niet? Of ik heb een hardware/software probleem waar ik niet van op de hoogte ben..
Hmmm hopelijk heb je je MBP nog niet teruggestuurd. Want waarom zou je FM 2009 onder Parallels draaien terwijl je hem ook gewoon in Mac OSX kunt spelen ?! De originele game (of minder legale iso) bevat de installatiebestanden voor Windows EN OSX. Ik draai de game met mijn Alu macbook 2.0 en een gemounte ISO bestand zodat ik het origineel niet steeds in de DVD-slotloader hoef te laten voor als ik weer eens een potje wil spelen. En Pro Evo gaat je MBP ook wel met gemak trekken, maar wel native onder windows via bootcamp aangezien er volgens mij geen OSX versie is. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bob Popcorn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:48:
hebben mensen met de eerste generatie SR MBP's ook last van dat het open/dicht knopje helemaal afgesleten is?
Hier niet iig (MBP mid-2007)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

^^0nMe schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:17:
[...]

Hmmm hopelijk heb je je MBP nog niet teruggestuurd. Want waarom zou je FM 2009 onder Parallels draaien terwijl je hem ook gewoon in Mac OSX kunt spelen ?! De originele game (of minder legale iso) bevat de installatiebestanden voor Windows EN OSX. Ik draai de game met mijn Alu macbook 2.0 en een gemounte ISO bestand zodat ik het origineel niet steeds in de DVD-slotloader hoef te laten voor als ik weer eens een potje wil spelen. En Pro Evo gaat je MBP ook wel met gemak trekken, maar wel native onder windows via bootcamp aangezien er volgens mij geen OSX versie is. :P
klopt, onder osx draait ie ook, alleen de voorgaande series vielen erg tegen wat betreft support voor de mac. Bovendien zijn vrijwel alle tools (superscout, fmscout etc) alleen beschikbaar voor windows. Enfin, dat is weer een hele andere discussie die hier niet thuis hoort ;). Begrijp me niet verkeerd, ik werk ook veel met illustrator, indesign, lightwave etc. en dat trekt ie allemaal moeiteloos en daar ben ik zeer over te spreken. Vandaar dat de klap hard aankwam toen ik erachter kwam dat ie een simpele footbalsim niet trekt in vm. In bootcamp heeft ie idd ook weinig problemen met de meeste spellen (mits je niet alles op high zet ;)), maar zo'n hardcore gamer ben ik nou ook weer niet. Ik gebruik m'n mac enkel en alleen voor werk en studie en 'af en toe' een potje fm om te ontspannen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Even een vraag aan de mensen welke hun laptop gebruiken icm een invisibleshield of ander gelijksoortig product.

"Verliest de laptop zijn warmte slechter door dit soort stickers?"

Ik had mijn witte macbook wel beplakt met een full body kit en dat gaf geen problemen, maar de MBP is compleet van aluminium, lijkt me niet echt bevorderlijk voor de warmte afgifte lijkt me. Op internet vind ik geen echt duidelijke conclusies hoewel ik wel een paar posts was tegen gekomen van MBA gebruikers die geen verschil merkte.
Ik weet dat veel mensen dit soort producten maar onzinnig vinden, maar als er 1 zandkorrel onder je mac ligt en je verschuift hem... dat geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
ik heb een groot probleem :|
Ik wou mijn macbook pro zijn batterij kalibreren volgens de instructies van apple. Dus eerst volledig opladen, dan in sleepmode laten gaan en dan wachten totdat de batterij echt helemaal is leeggelopen.
Nu doet mijn laptop niets meer, hij start niet meer op en de oplader ligt altijd groen terwijl de batterij leeg is(? ze geeft een constant flikkerend groen lichtje...).

Ik heb de methode al gedaan met batterij eruit en powerknop +5 seconden inhouden, maar helaas pindakaas niets dan een doode laptop. :(

Iemand die mij kan helpen ??

ps: het is een mb pro van de vorige generatie dus met een 8600 GT

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Heb je 'em ook al eens opgestart zonder batterij maar met de adapter?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
Step schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:24:
Heb je 'em ook al eens opgestart zonder batterij maar met de adapter?
natuurlijk, hij start ook zonder batterij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44

Step

step@tweakers.net#

Het is dus of je adapter of je logicboard? :) Wellicht een adapter van iemand anders geprobeerd indien mogelijk? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
Step schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:28:
Het is dus of je adapter of je logicboard? :) Wellicht een adapter van iemand anders geprobeerd indien mogelijk? :)
de adapter gaat nu terug orangje, de laptop start echter niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ronaldmathies schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:18:
[...]

Je kan ook gewoon op de kingston website kijken, hier hebben ze een zoek mogelijkheid om op jouw type apple notebook te zoeken en dan verteld hij netjes welke geheugen kitjes je kan gebruiken.
Het type geheugen weet ik ook wel, ik vroeg me alleen af welk bepaald merk het beste was qua snelheid.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Het tikken is over! Heb hem 10 sec ondersteboven aan gehad, en nu tikt de fan niet meer :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Sinds kort heb ik een MBP (:D), maar hoe zit het nu met die F7 toets? Vroegah kon je daarmee t externe display aanzetten, kan dat nu met een andere?

Clamshell mode vind ik nogal omslachtig, eerst de MBP dichtdoen en dan weer aanzetten, ookal duurt het maar een paar seconden, een toets zou handiger zijn.

Het enige wat bij mij tot nu toe nog niet werkte was Windows, maar na een format van de bootcamp partitie en het lezen van de handleiding werkt zelfs dat 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_Razor op 10-01-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:59

B2

wa' seggie?

ReCreator schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Hmm die kreeg ik ook :S

Na de herinstall niet meer gehad.. van het weekend maar even uitgebreid testen. Wil wel graag binnen de garantie nog actie ondernemen nu het nog kan :)

Ik las achteraf ook nog dat het te maken kon hebben met rechten.
ASP (Card Services in Zwolle) heeft de Superdrive vervangen voor een nieuw exemplaar en de problemen zijn over. Jippie ;)

[ Voor 60% gewijzigd door B2 op 10-01-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Bob Popcorn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:48:
Ik heb een 2de generatie MacBook Pro (November 2006) en heb hetzelfde "probleem". Het is slijtage en zoiets wordt niet door garantie gedekt. Ik heb een actief AppleCare Protection Plan maar dat is alleen voor een electronica defect. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Eiríkr schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:19:
[...]

Ik heb een 2de generatie MacBook Pro (November 2006) en heb hetzelfde "probleem". Het is slijtage en zoiets wordt niet door garantie gedekt. Ik heb een actief AppleCare Protection Plan maar dat is alleen voor een electronica defect. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Niet helemaal, mid 2008 hier, maar hij slijt wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
De mijne komt uit september 2007 en de openknop is net zo mooi en schoon en fris als toen ik 'm uit de doos haalde. Zuurgraad van je vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Jup, ook bij mij ziet de knop er net als nieuw uit. (sinds sept 07).

BTW. Ik zit nu op 410 cycles en m'n health schommelt tussen de 75-82%

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Volgens mij gaat mijn accu nog niet zo heel lekker als ik het zo zie..

93% na 37 cycles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de oude 15 inch MBP nog ergens te koop? vind dat design wat mooier maar kan ze nergens meer vinden en de 17 inch vind ik wat te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:48:
Is de oude 15 inch MBP nog ergens te koop? vind dat design wat mooier maar kan ze nergens meer vinden en de 17 inch vind ik wat te groot...
Bij Prowarehouse zie ik nog een 15" variant in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 22:49

Bob Popcorn

Plop!

Vriend van me heeft ook zo'n afgesleten knopje, zelfde periode gekocht. Boeit me verder niet, maar vroeg me af of meer mensen het hadden :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 21:24
ik heb het ook al van toen men MBP een maand oud was... nu is hij 3-4 maand oud en is het volledig donkergrijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Misschien kijk ik eroverheen, maar weet iemand van voor panel er zit in de nieuwste unibody MacBook / Macbook Pro (15" en 17")?

Is het een beetje een goed panel voor bijv. fotobewerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
In de 15" zit in elk geval een TN, dus niet fantastisch voor foto's. De 17" is nog niet uit dus dat is onduidelijk, heeft wel een hoge(re?) gamut. Even de reviews afwachten dus.

Er zijn bijna geen laptops met een beter panel te koop, dus verkijk je daar niet op. Voor fotobewerking koop je een los scherm van goede kwaliteit. De nieuwe Cinema Display heeft naar verluid een LG H-IPS panel, prima dus. Of een beetje goede Dell, heeft meer aansluitmogelijkheden en is iets goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door remmelt op 12-01-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:56:
[...]

Zelfde probleem had ik. Check of je externe monitor wel werkt. Zo niet, dan is je videokaart dood. Dat kan door een defectieve batch van NVidia komen, waarvoor apple ook buiten de garantie deze dingen repareert.

Kijk eens op dit linkje voor meer info :
http://support.apple.com/kb/TS2377

Mijne ligt nog steeds bij reparatie, via A-Mac in Amersfoort. Ik heb inmiddels ook mijn late MBP 2008 / 2.8 / 4Gb / 320 @ 7200 toeren binnen (gelijk besteld). Mooi ding. Maar ik hoop wel dat mijn oude netjes word gerepareerd.
Wooow, heb net een formulier toegestuurd gekregen met erop de kosten en de vraag of ik hier mee akkoord wil gaan. Het schijnt dat ze het onderdeel "PCBA, MLB, 2.2 GHZ, REV2" moeten vervangen... kostenplaatje € 965,69 !! Het lijkt net alsof ze niets doen met het bovenstaande artikel? (welke ik had bijgevoegd bij het inleveren). Ik ga nog even bellen hoe dat zit en anders hopen dat ik hier voor verzekerd ben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Gaan we weer: hoe oud is je laptop? Valt 'ie onder de probleemgevallen in genoemde link? "If the NVIDIA graphics processor in your MacBook Pro has failed, or fails within two years of the original date of purchase, a repair will be done free of charge, even if your MacBook Pro is out of warranty."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
remmelt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:22:
Gaan we weer: hoe oud is je laptop? Valt 'ie onder de probleemgevallen in genoemde link? "If the NVIDIA graphics processor in your MacBook Pro has failed, or fails within two years of the original date of purchase, a repair will be done free of charge, even if your MacBook Pro is out of warranty."
Late 2007 (15-Inch, 2.2GHz), voldoet exact aan de omschrijvingen van het artikel.. zoals ik al eerder gepost heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

remmelt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:19:
In de 15" zit in elk geval een TN, dus niet fantastisch voor foto's. De 17" is nog niet uit dus dat is onduidelijk, heeft wel een hoge(re?) gamut. Even de reviews afwachten dus.

Er zijn bijna geen laptops met een beter panel te koop, dus verkijk je daar niet op. Voor fotobewerking koop je een los scherm van goede kwaliteit. De nieuwe Cinema Display heeft naar verluid een LG H-IPS panel, prima dus. Of een beetje goede Dell, heeft meer aansluitmogelijkheden en is iets goedkoper.
In de 24" iMac zit toch ook een H-IPS-panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Justin: dan zou je 'm vergoed moeten krijgen, lijkt me. Bel even met Apple, die zijn vaak heel schappelijk! Leg het ze gewoon voor zonder dwingend over te komen, vraag hun mening. Dit heeft me in het verleden al twee nieuwe batterijen opgeleverd.

In de 24" iMac zit inderdaad ook een H-IPS. In de 20" zit dan weer een TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:45
Justin: ik zat in _exact_ hetzelfde schuitje als jij nu zit. Heeft me in totaal 3,5 week van intensief bellen gekost.

Apple heeft een testapplicatie die je AASP moet draaien, en die logfile moet worden opgestuurd naar Apple. Apple bepaalt aan de hand _daarvan_ (de logfile dus) of jij onder dat probleem valt. (De errorcode die "er uit zou moeten komen" is uiteraard beroepsgeheim..)

Daarnaast is er nog het Europees Consumenten Recht. je AASP kan je voorzien van de juiste formulieren / richtlijnen (DM me anders maar, ik heb ze ook nog liggen). Worden die formulieren alsnog niet goedgekeurd, dan kan je contact opnement met Apple Customer Relations (zo is het bij mij na 3,5 week ook uiteindelijk gelukt.)

Ik hoop dat je iets aan deze post hebt, het had mij iig een hoop tijd gescheeld!! ;)
Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

tijntjethf schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
Volgens mij gaat mijn accu nog niet zo heel lekker als ik het zo zie..

93% na 37 cycles
Dat is wel erg vaag. Mijn accu heeft 122 cycles gehad en staat nog op 100% volgens iState.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Laatst online: 28-08 20:48
Toen ik hem net een paar dagen had, stond hij op 98%.. maar toen wist ik nog niet wat het betekende :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
heb momenteel 133 cycles ( in 5 maand ) is wel erg veel precies :D en zit op 94% mssn nog eens calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
94% is heel goed hoor, niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ben ik trouwens de enige hier die vind dat die magsafe connector van de MB(p) net zoals die van de MB air zou moeten zijn...
Afbeeldingslocatie: http://mikegyver.com/files/Magsafe%20air_1.jpg
zou een hoop 'gevouw' van de kabel precies na de magsafe krimpkous besparen in vrijwel elke positie van mijn MBP (bank, bureau, bed, collegezaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LxgOne
tzou zoiezo wel mooier zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ze hadden alle aansluitingen aan de achterkant moeten maken (zoals bij mijn Dell laptop). Dan kun je veel fraaier kabels wegwerken. En als je de laptop op schoot hebt is het ook praktischer. Maar ik ben al lang blij met MagSafe. Anders was de laptop al een keer tegen de vlakte gegaan. :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

BugBoy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:54:
Ze hadden alle aansluitingen aan de achterkant moeten maken (zoals bij mijn Dell laptop). Dan kun je veel fraaier kabels wegwerken. En als je de laptop op schoot hebt is het ook praktischer. Maar ik ben al lang blij met MagSafe. Anders was de laptop al een keer tegen de vlakte gegaan. :)
Kijk eens naar de titanium PowerBook G4. Die had de aansluitingen aan de achterkant. Overigens was dat geen groot succes. De 'opbouw' scharnieren zijn minder stevig dan het huidige type scharnier, en bovendien kan je nu tenminste eenvoudig zien waar de aansluitingen zitten ipv een beetje gokken waar de stekker in moet of de laptop om te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 22:24
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Hoedje/Crib/crib21.jpg

Als je je laptop zo hebt liggen, dan is het ideaal dat nu alle aansluitingen aan de linkerkant zitten (dit is nog een plaatje van m'n oude Macbook Pro). Met m'n Macbook ziet het er nu strak(ker) uit :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Argh! Ik had gisteren tijdens BF2 een BSOD op mijn Late 2008 MBP, ik heb uit searches begrepen dat ik gewoon Nvidia System tools oid moet installeren zodat de fans harder gaan draaien?

Heeft iemand anders dit ook gehad trouwens? Wanneer ik een usb apparaat of de displayport connector aansluit,reageert mijn apple remote nog maar sporadisch. Apple gebeld, die zeggen dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Dutch_Razor schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:25:
Argh! Ik had gisteren tijdens BF2 een BSOD op mijn Late 2008 MBP, ik heb uit searches begrepen dat ik gewoon Nvidia System tools oid moet installeren zodat de fans harder gaan draaien?

Heeft iemand anders dit ook gehad trouwens? Wanneer ik een usb apparaat of de displayport connector aansluit,reageert mijn apple remote nog maar sporadisch. Apple gebeld, die zeggen dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt :S
Nvidia system tools? Nog nooit van gehoord. Voor zover ik weet is er nog altijd niet echt een goed windows programma waarmee je de fan speed handmatig kan instellen. Wel kan je met smcFanControl onder OS X de snelheid hoger instellen en dan opnieuw opstarten in Windows. Deze (minimum) snelheid houdt hij dan. Overigens werkt dit niet voor iedereen. Bij mezelf zijn zo in ieder geval wel bij bijna alle spellen de problemen opgelost. Wordt tijd dat Apple zelf een update releast waarmee de fans sneller reageren op de GPU temperatuur.

Tweede probleem ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aansluitingen aan achterkant!!!??!! Neee, als er iets onlogisch is dan is het dat wel. Je gaat geen aansluitingen maken aan de achterkant van iets waar je iets moet in en uitpluggen en wat mobiel moet zijn. Dat is juist 1 van de belachelijke kunten van andere fabrikanten dat ze aansluitingen maar doen waar ze dat mooi uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

In BF2 heb ik ook regelmatig BSOD's maar deze zijn niet temperatuur gerelateerd. Soms krijg ik deze al tijdens het laadscherm. Vooral als ik tijdens het laden een van de functietoetsen gebruik om bijvoorbeeld het geluid harder te zetten. Als ik echter windows start en hierna het spel start en niet de functietoesten gebruik, crash het spel zo goed als nooit. Dit blijkt echter volgens fora een bekend probleem te zijn omdat BF2 niet lekker werkte met bepaalde drivers oid, ben het even kwijt welke precies het probleem vormen, maar de support van BF2 bleek niet echt "je van het" te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Nu wordt ie gek, ik zet de Nvidia tools op external display only, en nu start mijn Bootcamp helemaal niet meer op :S Volgens mij hebben die parreles tools de display driver gemold ofzo :S

@Maartenvs: BF2 is inderdaad een zeer buggy spel, maar ik dacht dat een applicatie geen BSOD kon triggeren, slechts het OS en de drivers?

Wat is er trouwens met de F7 toets gebeurd waar je t scherm modus mee kon instellen? Ik dacht dat dat F4 was op de nieuwe MBP maar die doet ook niets?

[ Voor 19% gewijzigd door Dutch_Razor op 13-01-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
beste mac gebruikers

ik heb een raar probleem, en dacht ik leg het hier even voor.

ik heb een mbp van aug2008 (het 2,4ghz,4gb,8600gt dat model zeg maar) en deze werkt perfect,
op me linker usb poort laad ik vaak me iphone op en op me rechter sluit ik me time machine schijf aan (als ik thuis ben)

maar nu kwam ik er laatst acher dat me rechter usb poort geen normale usb apparaten herkend, alleen apparaten met een apparte voeding doen het hier op, (een normale usb pen wordt al niet herkend)
me linker pakt wel alles.

dit is zowel op de accu als op de adapter.

is dit normaal, hebben meer mensen het? of heb ik hier met een defect te maken?

dank
menno

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
Donstil schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:20:
beste mac gebruikers

ik heb een raar probleem, en dacht ik leg het hier even voor.

ik heb een mbp van aug2008 (het 2,4ghz,4gb,8600gt dat model zeg maar) en deze werkt perfect,
op me mijn linker usb poort laad ik vaak me mijn iphone op en op me de rechter sluit ik me mijn time machine schijf aan (als ik thuis ben)

maar nu kwam ik er laatst acher dat me de rechter usb poort geen normale usb apparaten herkend, alleen apparaten met een apparte voeding doen het hier op, (een normale usb pen wordt al niet herkend)
me De linker pakt wel alles.

dit is zowel op de accu als op de adapter.

is dit normaal, hebben meer mensen het? of heb ik hier met een defect te maken?

dank
menno
Klinkt als een defect. De externe schijf heeft neem ik aan externe voeding? Klinkt alsof je usb geen voeding meer levert aan apparaten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Utopist schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:02:
[...]

Klinkt als een defect. De externe schijf heeft neem ik aan externe voeding? Klinkt alsof je usb geen voeding meer levert aan apparaten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Je die heeft idd een losse voeding, het zal idd een USB voeding probleem zijn.
Daarom vroeg ik me af of dit normaal was bij deze modellen ivm (bv) accu besparing.

Maar is natuurlijk onhandig, gaat het linker usb kanaal ooit defect dan heb je niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren op een vervangende HDD voor m'n MacBook Pro 17" 2.4 C2D uit nov. 2007. Weet iemand of deze modellenreeks een Sata 300 bus heeft, of "gewoon" een Sata 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Volgens deze website heeft dat model een SATA 100 interface intern.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:03:
Volgens deze website heeft dat model een SATA 100 interface intern.
Thanks, andige site trouwens, die staat vanaf nu in m'n favorieten.

Trouwens nog een andere vraag, heeft de MBP met het Santa Rosa platform soms een klein intern (piezo) speakertje op het moederbord? heel af en toe (<1x per dag) komt er een PC-moederbord-opstartgeluid-achtig piepgeluidje van ca. 0,5 seconde uit mijn boevengenoemde MBP. Er gebeurt verder niets, kan gewoon blijven werken, maar het viel me op dit 'ie dit ook doet met m'n hoofdtelefoon aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:34:
[...]

Thanks, andige site trouwens, die staat vanaf nu in m'n favorieten.

Trouwens nog een andere vraag, heeft de MBP met het Santa Rosa platform soms een klein intern (piezo) speakertje op het moederbord? heel af en toe (<1x per dag) komt er een PC-moederbord-opstartgeluid-achtig piepgeluidje van ca. 0,5 seconde uit mijn boevengenoemde MBP. Er gebeurt verder niets, kan gewoon blijven werken, maar het viel me op dit 'ie dit ook doet met m'n hoofdtelefoon aangesloten.
Als je op zoek bent naar info over $type_mac, download dan MacTracker eens. Ook een erg handig tooltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
:(

Ik heb waarschijnlijk ook het zwarte scherm probleem. Daarnet even FlatOut 2 in Mac OS X gedaan, na ongeveer 10 minuten: Zwart scherm + geluid dat blijft hangen :( .

Tips: Wachten, terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:44
Killzone schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:37:
:(

Ik heb waarschijnlijk ook het zwarte scherm probleem. Daarnet even FlatOut 2 in Mac OS X gedaan, na ongeveer 10 minuten: Zwart scherm + geluid dat blijft hangen :( .

Tips: Wachten, terugbrengen?
Als je het zoals jou in OS X makkelijk kan reproduceren zou ik direct teruggaan en vragen om een nieuw logic board. Dit is een duidelijk aan te tonen fout waar ze niet moeilijk over kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Mensen met zwart scherm: breng hem terug!
Heb ik ook gedaan en ze hebben m'n logic board vervangen. Ik heb sindsdien geen enkel BSOD nog gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Blue Screen of Dead? :D _/-\o_

Ik krijg het alleen als ik de 9600GT gebruik, en die zwaar belast met een game op hoge instellingen. Even onderzoeken dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel mem en HD kan er max in de oude Macbook Pro (Core Duo 2Ghz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
MysticMan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:
[...]

Nvidia system tools? Nog nooit van gehoord. Voor zover ik weet is er nog altijd niet echt een goed windows programma waarmee je de fan speed handmatig kan instellen. Wel kan je met smcFanControl onder OS X de snelheid hoger instellen en dan opnieuw opstarten in Windows. Deze (minimum) snelheid houdt hij dan. Overigens werkt dit niet voor iedereen. Bij mezelf zijn zo in ieder geval wel bij bijna alle spellen de problemen opgelost. Wordt tijd dat Apple zelf een update releast waarmee de fans sneller reageren op de GPU temperatuur.

Tweede probleem ken ik niet.
Probleem lag waarschijnlijk aan Parralels tools, toch gingen de fans eerst helemaal niet harder draaien tijdens spellen, nu met System tools wel. Veroorzaakt wel een vrij hard ventilatorgeluid als je een spel speelt, maar zodra het even minder druk wordt is dat weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Heb sinds kort sporadisch last van een raar eentonig/piep geluid wat uit m'n MBP (Jan 08) komt. Heb hier een filmpje staan waarop het te horen is: http://www.youtube.com/watch?v=XQPwWb9CIoI
Hierbij begint ook tevens het gekleurd cirkeltje te lopen en reageert hij op niks meer (je kan nog wel de muis heen en weer bewegen). Heb al contact opgenomen met Apple Support maar die konden me alleen vertellen dat ik me SMC moet resetten en anders met PRAM en NVRAM resetten. Maar beide dingen hebben dus ook niet geholpen....

Iemand die dit probleem ook al eens gehad heeft bij zijn/haar MBP? Laatste optie toch maar langs een Apple Service Provider te gaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Op dit moment heb ik een 200gig 5400rpm schijfje in mijn macbook pro.
naast 25gig aan foto's/wat mails/leopard gebruik ik weinig schijf ruimte.

Daarom zat ik er aan te denken een 60gig OCZ SSD schijfje te plaatsen.

Ik heb een MBP van NET voor de Unibody en vraag me af of dit een beetje makkelijk te doen is (zoals het geheugen bv)

Maar vooral, zijn er mensen hier die er een in hun MBP hebben ?
Die het dus kunnen aanbevelen of afraden ?

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:41:
Hoeveel mem en HD kan er max in de oude Macbook Pro (Core Duo 2Ghz)?
Heb je al een poging gedaan om daar zelf achter te komen? Het is in ongeveer 3 seconden te googlen (afhankelijk van je typsnelheid). Een beetje inzet wordt hier wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
SyS_ErroR schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:18:
Justin: ik zat in _exact_ hetzelfde schuitje als jij nu zit. Heeft me in totaal 3,5 week van intensief bellen gekost.

Apple heeft een testapplicatie die je AASP moet draaien, en die logfile moet worden opgestuurd naar Apple. Apple bepaalt aan de hand _daarvan_ (de logfile dus) of jij onder dat probleem valt. (De errorcode die "er uit zou moeten komen" is uiteraard beroepsgeheim..)

Daarnaast is er nog het Europees Consumenten Recht. je AASP kan je voorzien van de juiste formulieren / richtlijnen (DM me anders maar, ik heb ze ook nog liggen). Worden die formulieren alsnog niet goedgekeurd, dan kan je contact opnement met Apple Customer Relations (zo is het bij mij na 3,5 week ook uiteindelijk gelukt.)

Ik hoop dat je iets aan deze post hebt, het had mij iig een hoop tijd gescheeld!! ;)
Succes!!
Super, aan deze informatie heb ik veel gehad. Ik heb mijn MacBook Pro in middels al terug en hij werkt weer perfect! Bedankt voor de info, een telefoontje naar de AASP was genoeg in mijn geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:26:
Op dit moment heb ik een 200gig 5400rpm schijfje in mijn macbook pro.
naast 25gig aan foto's/wat mails/leopard gebruik ik weinig schijf ruimte.

Daarom zat ik er aan te denken een 60gig OCZ SSD schijfje te plaatsen.

Ik heb een MBP van NET voor de Unibody en vraag me af of dit een beetje makkelijk te doen is (zoals het geheugen bv)

Maar vooral, zijn er mensen hier die er een in hun MBP hebben ?
Die het dus kunnen aanbevelen of afraden ?

Menno
Ik heb bij mn vorige MBP ook de harde schijf vervangen. Het vergt beduidend meer moeite dan bij de unibody. Je moet namelijk een stuk of 15 schroefjes losschroeven (als 't niet meer is) en dan kan je 't toetsenbord gedeelte loshalen. Daar moet je ook nog 2 schroefjes loshalen en dan kan je 'm verwisselen. Op internet zijn ook wel tutorials te vinden. Heb er zelf toen ook eentje gebruikt. In mn huidige unibody heb ik ook de hd verwisseld voor een SSD. Is zeker een aanrader en zou nu zeker niet meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Justinski schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:43:
[...]

Super, aan deze informatie heb ik veel gehad. Ik heb mijn MacBook Pro in middels al terug en hij werkt weer perfect! Bedankt voor de info, een telefoontje naar de AASP was genoeg in mijn geval :D
Gelukkig! ;)

Dan heb je overduidelijk meer geluk gehad als ik destijds had!! ;)
Geniet van je "nieuwe" MBP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:10:
[...]

Ik heb bij mn vorige MBP ook de harde schijf vervangen. Het vergt beduidend meer moeite dan bij de unibody. Je moet namelijk een stuk of 15 schroefjes losschroeven (als 't niet meer is) en dan kan je 't toetsenbord gedeelte loshalen. Daar moet je ook nog 2 schroefjes loshalen en dan kan je 'm verwisselen. Op internet zijn ook wel tutorials te vinden. Heb er zelf toen ook eentje gebruikt. In mn huidige unibody heb ik ook de hd verwisseld voor een SSD. Is zeker een aanrader en zou nu zeker niet meer terug willen.
ooh dat is wel vervelend, ik hoopte (me macbook ligt bij apple dus kon niet zelf kijken) dat de harddisk er een beetje makkelijk kon (zoals geheugen bv)

Maar kwa snelheid is het wel de moeite waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Donstil schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:55:
[...]

ooh dat is wel vervelend, ik hoopte (me macbook ligt bij apple dus kon niet zelf kijken) dat de harddisk er een beetje makkelijk kon (zoals geheugen bv)

Maar kwa snelheid is het wel de moeite waard ?
Kwa snelheid is 't zeker de moeite waard. Opstarten gaat ong. 1/3 sneller dan voorheen en programma's (met name Adobe en Office pakket) starten ook beduidend sneller op. Daarnaast geluids- en warmteloos, wat ook wel prettig is. Heb overigens een OCZ Core V2 120GB :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:19:
[...]

Heb je al een poging gedaan om daar zelf achter te komen? Het is in ongeveer 3 seconden te googlen (afhankelijk van je typsnelheid). Een beetje inzet wordt hier wel verwacht.
Bedankt voor de inzet! Gek genoeg kon ik met mijn 'pro' googleskills niets vinden. Uiteindelijk Mactracker gedownload en daar stond het in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een MBP kopen. Dit voorjaar komen kennissen uit Engeland naar Nederland, en zij zouden een MBP voor mij kunnen meebrengen. Gezien de huidige koers natuurlijk erg interessant.

Dat ik een ander stekkertje of een adapter nodig heb is mij duidelijk, maar dat zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Wat mij nog toe onduidelijk is, is de garantie op een MBP uit Engeland. Mocht er iets mis mee zijn, kan ik dan ook in Nederland terecht met mijn probleem, of moet ik hem dan opsturen naar Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Garantie gaat gewoon via Nederland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Stekkertje kost 1.93$ bij dealextreme,com, garantie deed Apple helemaal niet moeilijik over :) (ik had iets met de remote icm mijn monitor, bleek misschien aan deo ntvanger te liggen, maar verder is het zo'n vaag probleem dat t wss aan de G15 driver lag).

Ik zou wel goed bedenken wanneer je em koopt, begin january was de MBP 1394 euro, tegenwoordig altweer 1475. Hij kan zakken , hij kan stijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Mijn macbook Pro is van maart 2008. Accu staat nu op 183 cycles en de health tikt nu de 58 % aan. Ik mag vandaag de dag blij zijn als ik nog 2 uren haal op de accu lading.

Vorige week nog de accu gekalibreerd en de SMC gereset. De system profiler geeft aan : Condition: Check battery

Kom ik in aanmerking voor een andere accu? Of moet het nog bonter ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Je komt in aanmerking voor een nieuwe accu! ;)
Gewoon ff telefoontje naar Apple, dan is het binnen 10min geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:10:
Je komt in aanmerking voor een nieuwe accu! ;)
Gewoon ff telefoontje naar Apple, dan is het binnen 10min geregeld!
what he said. 58% na 183 cycles is wel een beetje jammer. Gewoon even met Apple bellen en dan komt het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
misschien een verschrikkelijke n00b vraag he.. maar hoe kan je die Cycles bekijken?!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 04:32
Bij system profiler onder het tabblad power, of je kan programma's zoals istat of coconut battery gebruiken, die geven ook gelijk je health aan.

[ Voor 31% gewijzigd door wesleytjuh op 21-01-2009 20:02 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Appeltje, Over deze Mac, Meer Info..., voeding, aantal cycli. Overigens kan je ook even iStat Pro downloaden en bij je widgets zetten. Kan je 't nog sneller aflezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
Kneep schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:00:
Heb sinds kort sporadisch last van een raar eentonig/piep geluid wat uit m'n MBP (Jan 08) komt. Heb hier een filmpje staan waarop het te horen is: http://www.youtube.com/watch?v=XQPwWb9CIoI
Hierbij begint ook tevens het gekleurd cirkeltje te lopen en reageert hij op niks meer (je kan nog wel de muis heen en weer bewegen). Heb al contact opgenomen met Apple Support maar die konden me alleen vertellen dat ik me SMC moet resetten en anders met PRAM en NVRAM resetten. Maar beide dingen hebben dus ook niet geholpen....

Iemand die dit probleem ook al eens gehad heeft bij zijn/haar MBP? Laatste optie toch maar langs een Apple Service Provider te gaan...?
Niemand die dit geluid ook ooit uit zijn MBP heeft horen komen? Zou graag willen weten waardoor het veroorzaakt wordt, volgens de man aan de telefoon kon het niet van de harde schijf komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:38:
Ik wil binnenkort een MBP kopen. Dit voorjaar komen kennissen uit Engeland naar Nederland, en zij zouden een MBP voor mij kunnen meebrengen. Gezien de huidige koers natuurlijk erg interessant.

Dat ik een ander stekkertje of een adapter nodig heb is mij duidelijk, maar dat zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Wat mij nog toe onduidelijk is, is de garantie op een MBP uit Engeland. Mocht er iets mis mee zijn, kan ik dan ook in Nederland terecht met mijn probleem, of moet ik hem dan opsturen naar Engeland?
Ik heb zelf gister een macbook pro uit engeland ontvangen. Ding kostte mij 1780 euro uit me hoofd, is de meest uitgebreide versie(2.53GHz, 4GB). Je kan de verkoper op ebay vinden: "electronic king". Dan krijg je een amerikaanse notebook en als je gaat zeuren om de stekker krijg je 20 dollar retour om een nederlandse te kopen :)

[edit]
Het is trouwens wel enorm wennen zeg, dat os x.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
LED-Maniak schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:27:
[...]

Ik heb zelf gister een macbook pro uit engeland ontvangen. Ding kostte mij 1780 euro uit me hoofd, is de meest uitgebreide versie(2.53GHz, 4GB). Je kan de verkoper op ebay vinden: "electronic king". Dan krijg je een amerikaanse notebook en als je gaat zeuren om de stekker krijg je 20 dollar retour om een nederlandse te kopen :)

[edit]
Het is trouwens wel enorm wennen zeg, dat os x.
Splinternieuw sealed in de doos? Mooie prijs dan :-)

OS X is even wennen. Ik had goede week nodig.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Aries.Mu schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:40:
[...]

Splinternieuw sealed in de doos? Mooie prijs dan :-)

OS X is even wennen. Ik had goede week nodig.
Splinternieuw in sealed doos zonder dat de verzegeling was verbroken. Registreren ging ook goed :)

Ik mis hier en daar nog wat 'logica'(zit natuurlijk op windows gedachte). Waarom installeert software zich niet maar moet ik het naar de application folder verschuiven bijv. Een waar raadsel :+

Merk wel dat me accu echt super lang meegaat en de macbook koud blijft bij gebruik van OS X in tegenstelling tot windows(en ervaring met andere laptops). Partities aanmaken lukt niet helemaal goed, bootcamp doet wat vervelend dus even kijken hoe dat zit.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
LED-Maniak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:18:
[...]

Splinternieuw in sealed doos zonder dat de verzegeling was verbroken. Registreren ging ook goed :)

Ik mis hier en daar nog wat 'logica'(zit natuurlijk op windows gedachte). Waarom installeert software zich niet maar moet ik het naar de application folder verschuiven bijv. Een waar raadsel :+

Merk wel dat me accu echt super lang meegaat en de macbook koud blijft bij gebruik van OS X in tegenstelling tot windows(en ervaring met andere laptops). Partities aanmaken lukt niet helemaal goed, bootcamp doet wat vervelend dus even kijken hoe dat zit.
Zat net ff te kijken bij "electronic king" maar heij heeft helaas niet echt goede aanbiedingen in de gewone Macbook 13"... Heb je een speciale actie gehad bij deze eBay user?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
goed kijken. Hij verzend uit de VS en uit de UK namelijk.

*klik*

is in euro 1230 euro. Komen geen invoerrechten bij. Volgensmij nog wel verzendkosten maar dan scheelt het alsnog minimaal 200 euro.

Je kan overigens ook nog een best offer doen, scheelt je weer 50 pond.

[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 22-01-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opladen van mijn MPB late doet er langer over dan leeghalen. Ik moet 3-4u opladen, dat is wss het dubbel van mijn PowerBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:55:
Opladen van mijn MPB late doet er langer over dan leeghalen. Ik moet 3-4u opladen, dat is wss het dubbel van mijn PowerBook
dat is normaal bij Lithium polymer accu's daarnaast gaat eht sneller als je MBP uitstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 12:03

Legoblokje

Stap niet op me!

Sn0wblind schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:30:
[...]

dat is normaal bij Lithium polymer accu's daarnaast gaat eht sneller als je MBP uitstaat
En naar de 90-95% gaat ook sneller dan de laatste 5%, dat wil ook nog wel eens verwarring veroorzaken. Ik doe (uit het hoofd) er (max.) 2 uur over om m'n Macbook Pro late 2007 op te laden. En nu iets van bijna 400 cycles zit m'n health op 77% (ik maak intensief gebruik van de accu, minstens 1 keer per dag 90-99% ontlading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Legoblokje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:55:
[...]

En naar de 90-95% gaat ook sneller dan de laatste 5%, dat wil ook nog wel eens verwarring veroorzaken. Ik doe (uit het hoofd) er (max.) 2 uur over om m'n Macbook Pro late 2007 op te laden. En nu iets van bijna 400 cycles zit m'n health op 77% (ik maak intensief gebruik van de accu, minstens 1 keer per dag 90-99% ontlading).
dat van het laatste beetje was ik vergeten te vermelden ja, dat laat het bijna 2x zo lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:05:
Mijn macbook Pro is van maart 2008. Accu staat nu op 183 cycles en de health tikt nu de 58 % aan. Ik mag vandaag de dag blij zijn als ik nog 2 uren haal op de accu lading.

Vorige week nog de accu gekalibreerd en de SMC gereset. De system profiler geeft aan : Condition: Check battery

Kom ik in aanmerking voor een andere accu? Of moet het nog bonter ?
Accu ligt nu bij de lokale apple winkel. Ze gaan hem uitgebreid testen.

Ze hebben vanavond een test gedaan met mijn MBP. Na 3 uren draaien bij hun op de TD zat de accu nog vol met voor een uur aan energie. De laptop kan dus 4 uren halen als je er niets mee doet.

Ik ben nu erg benieuwd wat ze zullen ontdekken aan mijn accu. Ik bel morgen ook even met Apple zelf wat hun procedure is. Ik heb nu een accu te leen van de apple store om toch mijn gat in de laptop op te vullen. Die geeft 286 cycles aan met 38 procent healt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LED-Maniak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:26:
goed kijken. Hij verzend uit de VS en uit de UK namelijk.

*klik*

is in euro 1230 euro. Komen geen invoerrechten bij. Volgensmij nog wel verzendkosten maar dan scheelt het alsnog minimaal 200 euro.

Je kan overigens ook nog een best offer doen, scheelt je weer 50 pond.
Je koopt in Nederland een nieuwe 15" Macbook Pro 2,4Ghz voor 1050 euro (tenminste na wat afdingen).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Je koopt in Nederland een nieuwe 15" Macbook Pro 2,4Ghz voor 1050 euro (tenminste na wat afdingen).
IK hoop dat je het niet over nieuwe unibody's hebt neem ik aan? Zo ja, think again echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mooooody schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Een korting van 42%? Dat lijkt me wel heel erg sterk als de marge van Apple zelf 35% is en dat daar voor een reseller maar iets van 10% van over blijft.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Euh, uiteraard het oude model uit begin 2008 (leek me logisch...)
Ik heb er 2 weken geleden eentje voor 1050 euro bij de Mediamarkt gekocht, vandaar :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 24-01-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Mooooody schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:08:
Ik heb er 2 weken geleden eentje voor 1050 euro bij de Mediamarkt gekocht, vandaar :)
uhhm, hoezo logisch? Ik had het over het nieuwe model... Toch even een verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Mooooody schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:08:
Welke MM als ik vragen mag? :> 1050 voor een 2,4 GHz is erg nice en hoorde van iemand dat er volgende week misschien 19% korting op apple producten is volgende week, misschien maar es een kijkje nemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MM Enschede was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik ben ook nog op zoek naar een oude Macbook (die nieuwe vind ik te glanzend). Die 1050 is wel erg netjes, maar Enschede is te ver voor mij. Zijn er nog mensen die hem elders nog goedkoper hebben gezien dan 1300, liefst in de buurt van Rdam of via postorder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy_V schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:42:
Ik ben ook nog op zoek naar een oude Macbook (die nieuwe vind ik te glanzend). Die 1050 is wel erg netjes, maar Enschede is te ver voor mij. Zijn er nog mensen die hem elders nog goedkoper hebben gezien dan 1300, liefst in de buurt van Rdam of via postorder...
Macbook of Macbook pro? De macbook is namelijk te vinden voor veel minder dan 1050.. ik denk dat je de MBP bedoelt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Weet iemand hoe ik 5 partities kan krijgen die echt werken?
1x os x
1x windows
3x data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik bedoel dus de pro early 2008 2.4Ghz ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.