-lama-
[ Voor 98% gewijzigd door kaassouffle op 09-01-2009 11:25 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 98% gewijzigd door kaassouffle op 09-01-2009 11:25 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Hmmm hopelijk heb je je MBP nog niet teruggestuurd. Want waarom zou je FM 2009 onder Parallels draaien terwijl je hem ook gewoon in Mac OSX kunt spelen ?! De originele game (of minder legale iso) bevat de installatiebestanden voor Windows EN OSX. Ik draai de game met mijn Alu macbook 2.0 en een gemounte ISO bestand zodat ik het origineel niet steeds in de DVD-slotloader hoef te laten voor als ik weer eens een potje wil spelen. En Pro Evo gaat je MBP ook wel met gemak trekken, maar wel native onder windows via bootcamp aangezien er volgens mij geen OSX versie is.amahusu schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:56:
[...]
nou nou, forgive me for my ignorance, maar ik ging er vanuit dat ie gewoon gewoon gebruik maakt van 1 van de 2 videokaarten. Bovendien bedoelde ik fm09 (= Football Manager 2009 wat dus geen zwaar grafisch spel is) ipv pro evo en dat zou ie gewoon moeten trekken, gezien m'n 2.0 mb dat ook gewoon trekt (wel traag). Ik snap ook wel dat ik Crysis niet hoef te proberen in Parallels, maar een voornamelijk textbased footbalsim met een poepsimpele 3d engine zou ie gewoon moeten trekken niet? Of ik heb een hardware/software probleem waar ik niet van op de hoogte ben..
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Hier niet iig (MBP mid-2007)Bob Popcorn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:48:
hebben mensen met de eerste generatie SR MBP's ook last van dat het open/dicht knopje helemaal afgesleten is?
Launching containers into space
klopt, onder osx draait ie ook, alleen de voorgaande series vielen erg tegen wat betreft support voor de mac. Bovendien zijn vrijwel alle tools (superscout, fmscout etc) alleen beschikbaar voor windows. Enfin, dat is weer een hele andere discussie die hier niet thuis hoort^^0nMe schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:17:
[...]
Hmmm hopelijk heb je je MBP nog niet teruggestuurd. Want waarom zou je FM 2009 onder Parallels draaien terwijl je hem ook gewoon in Mac OSX kunt spelen ?! De originele game (of minder legale iso) bevat de installatiebestanden voor Windows EN OSX. Ik draai de game met mijn Alu macbook 2.0 en een gemounte ISO bestand zodat ik het origineel niet steeds in de DVD-slotloader hoef te laten voor als ik weer eens een potje wil spelen. En Pro Evo gaat je MBP ook wel met gemak trekken, maar wel native onder windows via bootcamp aangezien er volgens mij geen OSX versie is.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Now i am become death , the destroyer of worlds.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
natuurlijk, hij start ook zonder batterij nietStep schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:24:
Heb je 'em ook al eens opgestart zonder batterij maar met de adapter?
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
de adapter gaat nu terug orangje, de laptop start echter niet.Step schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:28:
Het is dus of je adapter of je logicboard?Wellicht een adapter van iemand anders geprobeerd indien mogelijk?
Het type geheugen weet ik ook wel, ik vroeg me alleen af welk bepaald merk het beste was qua snelheid.ronaldmathies schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:18:
[...]
Je kan ook gewoon op de kingston website kijken, hier hebben ze een zoek mogelijkheid om op jouw type apple notebook te zoeken en dan verteld hij netjes welke geheugen kitjes je kan gebruiken.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 20% gewijzigd door Dutch_Razor op 10-01-2009 14:11 ]
ASP (Card Services in Zwolle) heeft de Superdrive vervangen voor een nieuw exemplaar en de problemen zijn over. JippieReCreator schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:58:
[...]
Hmm die kreeg ik ook
Na de herinstall niet meer gehad.. van het weekend maar even uitgebreid testen. Wil wel graag binnen de garantie nog actie ondernemen nu het nog kan
Ik las achteraf ook nog dat het te maken kon hebben met rechten.
[ Voor 60% gewijzigd door B2 op 10-01-2009 14:36 ]
Ik heb een 2de generatie MacBook Pro (November 2006) en heb hetzelfde "probleem". Het is slijtage en zoiets wordt niet door garantie gedekt. Ik heb een actief AppleCare Protection Plan maar dat is alleen voor een electronica defect. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.Bob Popcorn schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:48:
hebben mensen met de eerste generatie SR MBP's ook last van dat het open/dicht knopje helemaal afgesleten is?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Niet helemaal, mid 2008 hier, maar hij slijt wel.Eiríkr schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:19:
[...]
Ik heb een 2de generatie MacBook Pro (November 2006) en heb hetzelfde "probleem". Het is slijtage en zoiets wordt niet door garantie gedekt. Ik heb een actief AppleCare Protection Plan maar dat is alleen voor een electronica defect. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Verwijderd
Bij Prowarehouse zie ik nog een 15" variant in de lijst staan.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:48:
Is de oude 15 inch MBP nog ergens te koop? vind dat design wat mooier maar kan ze nergens meer vinden en de 17 inch vind ik wat te groot...
Kan niet stoppen met ontploffen!
[ Voor 12% gewijzigd door remmelt op 12-01-2009 13:19 ]
Wooow, heb net een formulier toegestuurd gekregen met erop de kosten en de vraag of ik hier mee akkoord wil gaan. Het schijnt dat ze het onderdeel "PCBA, MLB, 2.2 GHZ, REV2" moeten vervangen... kostenplaatje € 965,69 !! Het lijkt net alsof ze niets doen met het bovenstaande artikel? (welke ik had bijgevoegd bij het inleveren). Ik ga nog even bellen hoe dat zit en anders hopen dat ik hier voor verzekerd benVerwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:56:
[...]
Zelfde probleem had ik. Check of je externe monitor wel werkt. Zo niet, dan is je videokaart dood. Dat kan door een defectieve batch van NVidia komen, waarvoor apple ook buiten de garantie deze dingen repareert.
Kijk eens op dit linkje voor meer info :
http://support.apple.com/kb/TS2377
Mijne ligt nog steeds bij reparatie, via A-Mac in Amersfoort. Ik heb inmiddels ook mijn late MBP 2008 / 2.8 / 4Gb / 320 @ 7200 toeren binnen (gelijk besteld). Mooi ding. Maar ik hoop wel dat mijn oude netjes word gerepareerd.
Late 2007 (15-Inch, 2.2GHz), voldoet exact aan de omschrijvingen van het artikel.. zoals ik al eerder gepost hebremmelt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:22:
Gaan we weer: hoe oud is je laptop? Valt 'ie onder de probleemgevallen in genoemde link? "If the NVIDIA graphics processor in your MacBook Pro has failed, or fails within two years of the original date of purchase, a repair will be done free of charge, even if your MacBook Pro is out of warranty."
In de 24" iMac zit toch ook een H-IPS-panel?remmelt schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:19:
In de 15" zit in elk geval een TN, dus niet fantastisch voor foto's. De 17" is nog niet uit dus dat is onduidelijk, heeft wel een hoge(re?) gamut. Even de reviews afwachten dus.
Er zijn bijna geen laptops met een beter panel te koop, dus verkijk je daar niet op. Voor fotobewerking koop je een los scherm van goede kwaliteit. De nieuwe Cinema Display heeft naar verluid een LG H-IPS panel, prima dus. Of een beetje goede Dell, heeft meer aansluitmogelijkheden en is iets goedkoper.
Dat is wel erg vaag. Mijn accu heeft 122 cycles gehad en staat nog op 100% volgens iState.tijntjethf schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:41:
Volgens mij gaat mijn accu nog niet zo heel lekker als ik het zo zie..
93% na 37 cycles
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Kijk eens naar de titanium PowerBook G4. Die had de aansluitingen aan de achterkant. Overigens was dat geen groot succes. De 'opbouw' scharnieren zijn minder stevig dan het huidige type scharnier, en bovendien kan je nu tenminste eenvoudig zien waar de aansluitingen zitten ipv een beetje gokken waar de stekker in moet of de laptop om te draaienBugBoy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:54:
Ze hadden alle aansluitingen aan de achterkant moeten maken (zoals bij mijn Dell laptop). Dan kun je veel fraaier kabels wegwerken. En als je de laptop op schoot hebt is het ook praktischer. Maar ik ben al lang blij met MagSafe. Anders was de laptop al een keer tegen de vlakte gegaan.
BugBoy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:54:
Ze hadden alle aansluitingen aan de achterkant moeten maken (zoals bij mijn Dell laptop). Dan kun je veel fraaier kabels wegwerken. En als je de laptop op schoot hebt is het ook praktischer. Maar ik ben al lang blij met MagSafe. Anders was de laptop al een keer tegen de vlakte gegaan.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nvidia system tools? Nog nooit van gehoord. Voor zover ik weet is er nog altijd niet echt een goed windows programma waarmee je de fan speed handmatig kan instellen. Wel kan je met smcFanControl onder OS X de snelheid hoger instellen en dan opnieuw opstarten in Windows. Deze (minimum) snelheid houdt hij dan. Overigens werkt dit niet voor iedereen. Bij mezelf zijn zo in ieder geval wel bij bijna alle spellen de problemen opgelost. Wordt tijd dat Apple zelf een update releast waarmee de fans sneller reageren op de GPU temperatuur.Dutch_Razor schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:25:
Argh! Ik had gisteren tijdens BF2 een BSOD op mijn Late 2008 MBP, ik heb uit searches begrepen dat ik gewoon Nvidia System tools oid moet installeren zodat de fans harder gaan draaien?
Heeft iemand anders dit ook gehad trouwens? Wanneer ik een usb apparaat of de displayport connector aansluit,reageert mijn apple remote nog maar sporadisch. Apple gebeld, die zeggen dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt
Aansluitingen aan achterkant!!!??!! Neee, als er iets onlogisch is dan is het dat wel. Je gaat geen aansluitingen maken aan de achterkant van iets waar je iets moet in en uitpluggen en wat mobiel moet zijn. Dat is juist 1 van de belachelijke kunten van andere fabrikanten dat ze aansluitingen maar doen waar ze dat mooi uitkomt.BugBoy schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:54:
[ Voor 19% gewijzigd door Dutch_Razor op 13-01-2009 22:38 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klinkt als een defect. De externe schijf heeft neem ik aan externe voeding? Klinkt alsof je usb geen voeding meer levert aan apparaten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.Donstil schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:20:
beste mac gebruikers
ik heb een raar probleem, en dacht ik leg het hier even voor.
ik heb een mbp van aug2008 (het 2,4ghz,4gb,8600gt dat model zeg maar) en deze werkt perfect,
op me mijn linker usb poort laad ik vaak me mijn iphone op en op me de rechter sluit ik me mijn time machine schijf aan (als ik thuis ben)
maar nu kwam ik er laatst acher dat me de rechter usb poort geen normale usb apparaten herkend, alleen apparaten met een apparte voeding doen het hier op, (een normale usb pen wordt al niet herkend)
me De linker pakt wel alles.
dit is zowel op de accu als op de adapter.
is dit normaal, hebben meer mensen het? of heb ik hier met een defect te maken?
dank
menno
Je die heeft idd een losse voeding, het zal idd een USB voeding probleem zijn.Utopist schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 01:02:
[...]
Klinkt als een defect. De externe schijf heeft neem ik aan externe voeding? Klinkt alsof je usb geen voeding meer levert aan apparaten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.
Verwijderd
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Thanks, andige site trouwens, die staat vanaf nu in m'n favorieten.Digistorm schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:03:
Volgens deze website heeft dat model een SATA 100 interface intern.
Als je op zoek bent naar info over $type_mac, download dan MacTracker eens. Ook een erg handig tooltjeVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:34:
[...]
Thanks, andige site trouwens, die staat vanaf nu in m'n favorieten.
Trouwens nog een andere vraag, heeft de MBP met het Santa Rosa platform soms een klein intern (piezo) speakertje op het moederbord? heel af en toe (<1x per dag) komt er een PC-moederbord-opstartgeluid-achtig piepgeluidje van ca. 0,5 seconde uit mijn boevengenoemde MBP. Er gebeurt verder niets, kan gewoon blijven werken, maar het viel me op dit 'ie dit ook doet met m'n hoofdtelefoon aangesloten.
Als je het zoals jou in OS X makkelijk kan reproduceren zou ik direct teruggaan en vragen om een nieuw logic board. Dit is een duidelijk aan te tonen fout waar ze niet moeilijk over kunnen doen.Killzone schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:37:
Ik heb waarschijnlijk ook het zwarte scherm probleem. Daarnet even FlatOut 2 in Mac OS X gedaan, na ongeveer 10 minuten: Zwart scherm + geluid dat blijft hangen.
Tips: Wachten, terugbrengen?
Probleem lag waarschijnlijk aan Parralels tools, toch gingen de fans eerst helemaal niet harder draaien tijdens spellen, nu met System tools wel. Veroorzaakt wel een vrij hard ventilatorgeluid als je een spel speelt, maar zodra het even minder druk wordt is dat weer wegMysticMan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:52:
[...]
Nvidia system tools? Nog nooit van gehoord. Voor zover ik weet is er nog altijd niet echt een goed windows programma waarmee je de fan speed handmatig kan instellen. Wel kan je met smcFanControl onder OS X de snelheid hoger instellen en dan opnieuw opstarten in Windows. Deze (minimum) snelheid houdt hij dan. Overigens werkt dit niet voor iedereen. Bij mezelf zijn zo in ieder geval wel bij bijna alle spellen de problemen opgelost. Wordt tijd dat Apple zelf een update releast waarmee de fans sneller reageren op de GPU temperatuur.
Tweede probleem ken ik niet.
Heb je al een poging gedaan om daar zelf achter te komen? Het is in ongeveer 3 seconden te googlen (afhankelijk van je typsnelheid). Een beetje inzet wordt hier wel verwacht.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:41:
Hoeveel mem en HD kan er max in de oude Macbook Pro (Core Duo 2Ghz)?
Super, aan deze informatie heb ik veel gehad. Ik heb mijn MacBook Pro in middels al terug en hij werkt weer perfect! Bedankt voor de info, een telefoontje naar de AASP was genoeg in mijn gevalSyS_ErroR schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:18:
Justin: ik zat in _exact_ hetzelfde schuitje als jij nu zit. Heeft me in totaal 3,5 week van intensief bellen gekost.
Apple heeft een testapplicatie die je AASP moet draaien, en die logfile moet worden opgestuurd naar Apple. Apple bepaalt aan de hand _daarvan_ (de logfile dus) of jij onder dat probleem valt. (De errorcode die "er uit zou moeten komen" is uiteraard beroepsgeheim..)
Daarnaast is er nog het Europees Consumenten Recht. je AASP kan je voorzien van de juiste formulieren / richtlijnen (DM me anders maar, ik heb ze ook nog liggen). Worden die formulieren alsnog niet goedgekeurd, dan kan je contact opnement met Apple Customer Relations (zo is het bij mij na 3,5 week ook uiteindelijk gelukt.)
Ik hoop dat je iets aan deze post hebt, het had mij iig een hoop tijd gescheeld!!
Succes!!
Ik heb bij mn vorige MBP ook de harde schijf vervangen. Het vergt beduidend meer moeite dan bij de unibody. Je moet namelijk een stuk of 15 schroefjes losschroeven (als 't niet meer is) en dan kan je 't toetsenbord gedeelte loshalen. Daar moet je ook nog 2 schroefjes loshalen en dan kan je 'm verwisselen. Op internet zijn ook wel tutorials te vinden. Heb er zelf toen ook eentje gebruikt. In mn huidige unibody heb ik ook de hd verwisseld voor een SSD. Is zeker een aanrader en zou nu zeker niet meer terug willen.Donstil schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:26:
Op dit moment heb ik een 200gig 5400rpm schijfje in mijn macbook pro.
naast 25gig aan foto's/wat mails/leopard gebruik ik weinig schijf ruimte.
Daarom zat ik er aan te denken een 60gig OCZ SSD schijfje te plaatsen.
Ik heb een MBP van NET voor de Unibody en vraag me af of dit een beetje makkelijk te doen is (zoals het geheugen bv)
Maar vooral, zijn er mensen hier die er een in hun MBP hebben ?
Die het dus kunnen aanbevelen of afraden ?
Menno
Gelukkig!Justinski schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:43:
[...]
Super, aan deze informatie heb ik veel gehad. Ik heb mijn MacBook Pro in middels al terug en hij werkt weer perfect! Bedankt voor de info, een telefoontje naar de AASP was genoeg in mijn geval
ooh dat is wel vervelend, ik hoopte (me macbook ligt bij apple dus kon niet zelf kijken) dat de harddisk er een beetje makkelijk kon (zoals geheugen bv)Jolly_Jumper schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:10:
[...]
Ik heb bij mn vorige MBP ook de harde schijf vervangen. Het vergt beduidend meer moeite dan bij de unibody. Je moet namelijk een stuk of 15 schroefjes losschroeven (als 't niet meer is) en dan kan je 't toetsenbord gedeelte loshalen. Daar moet je ook nog 2 schroefjes loshalen en dan kan je 'm verwisselen. Op internet zijn ook wel tutorials te vinden. Heb er zelf toen ook eentje gebruikt. In mn huidige unibody heb ik ook de hd verwisseld voor een SSD. Is zeker een aanrader en zou nu zeker niet meer terug willen.
Kwa snelheid is 't zeker de moeite waard. Opstarten gaat ong. 1/3 sneller dan voorheen en programma's (met name Adobe en Office pakket) starten ook beduidend sneller op. Daarnaast geluids- en warmteloos, wat ook wel prettig is. Heb overigens een OCZ Core V2 120GBDonstil schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:55:
[...]
ooh dat is wel vervelend, ik hoopte (me macbook ligt bij apple dus kon niet zelf kijken) dat de harddisk er een beetje makkelijk kon (zoals geheugen bv)
Maar kwa snelheid is het wel de moeite waard ?
Verwijderd
Bedankt voor de inzet! Gek genoeg kon ik met mijn 'pro' googleskills niets vinden. Uiteindelijk Mactracker gedownload en daar stond het in..Whieee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:19:
[...]
Heb je al een poging gedaan om daar zelf achter te komen? Het is in ongeveer 3 seconden te googlen (afhankelijk van je typsnelheid). Een beetje inzet wordt hier wel verwacht.
Verwijderd
what he said. 58% na 183 cycles is wel een beetje jammer. Gewoon even met Apple bellen en dan komt het goed.SyS_ErroR schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:10:
Je komt in aanmerking voor een nieuwe accu!
Gewoon ff telefoontje naar Apple, dan is het binnen 10min geregeld!
www.vdzande.com
[ Voor 31% gewijzigd door wesleytjuh op 21-01-2009 20:02 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Niemand die dit geluid ook ooit uit zijn MBP heeft horen komen? Zou graag willen weten waardoor het veroorzaakt wordt, volgens de man aan de telefoon kon het niet van de harde schijf komen...Kneep schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 01:00:
Heb sinds kort sporadisch last van een raar eentonig/piep geluid wat uit m'n MBP (Jan 08) komt. Heb hier een filmpje staan waarop het te horen is: http://www.youtube.com/watch?v=XQPwWb9CIoI
Hierbij begint ook tevens het gekleurd cirkeltje te lopen en reageert hij op niks meer (je kan nog wel de muis heen en weer bewegen). Heb al contact opgenomen met Apple Support maar die konden me alleen vertellen dat ik me SMC moet resetten en anders met PRAM en NVRAM resetten. Maar beide dingen hebben dus ook niet geholpen....
Iemand die dit probleem ook al eens gehad heeft bij zijn/haar MBP? Laatste optie toch maar langs een Apple Service Provider te gaan...?
Ik heb zelf gister een macbook pro uit engeland ontvangen. Ding kostte mij 1780 euro uit me hoofd, is de meest uitgebreide versie(2.53GHz, 4GB). Je kan de verkoper op ebay vinden: "electronic king". Dan krijg je een amerikaanse notebook en als je gaat zeuren om de stekker krijg je 20 dollar retour om een nederlandse te kopenVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:38:
Ik wil binnenkort een MBP kopen. Dit voorjaar komen kennissen uit Engeland naar Nederland, en zij zouden een MBP voor mij kunnen meebrengen. Gezien de huidige koers natuurlijk erg interessant.
Dat ik een ander stekkertje of een adapter nodig heb is mij duidelijk, maar dat zal niet zo'n probleem zijn, denk ik. Wat mij nog toe onduidelijk is, is de garantie op een MBP uit Engeland. Mocht er iets mis mee zijn, kan ik dan ook in Nederland terecht met mijn probleem, of moet ik hem dan opsturen naar Engeland?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Splinternieuw sealed in de doos? Mooie prijs dan :-)LED-Maniak schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:27:
[...]
Ik heb zelf gister een macbook pro uit engeland ontvangen. Ding kostte mij 1780 euro uit me hoofd, is de meest uitgebreide versie(2.53GHz, 4GB). Je kan de verkoper op ebay vinden: "electronic king". Dan krijg je een amerikaanse notebook en als je gaat zeuren om de stekker krijg je 20 dollar retour om een nederlandse te kopen
[edit]
Het is trouwens wel enorm wennen zeg, dat os x.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Splinternieuw in sealed doos zonder dat de verzegeling was verbroken. Registreren ging ook goedAries.Mu schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:40:
[...]
Splinternieuw sealed in de doos? Mooie prijs dan :-)
OS X is even wennen. Ik had goede week nodig.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zat net ff te kijken bij "electronic king" maar heij heeft helaas niet echt goede aanbiedingen in de gewone Macbook 13"... Heb je een speciale actie gehad bij deze eBay user?LED-Maniak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:18:
[...]
Splinternieuw in sealed doos zonder dat de verzegeling was verbroken. Registreren ging ook goed![]()
Ik mis hier en daar nog wat 'logica'(zit natuurlijk op windows gedachte). Waarom installeert software zich niet maar moet ik het naar de application folder verschuiven bijv. Een waar raadsel![]()
Merk wel dat me accu echt super lang meegaat en de macbook koud blijft bij gebruik van OS X in tegenstelling tot windows(en ervaring met andere laptops). Partities aanmaken lukt niet helemaal goed, bootcamp doet wat vervelend dus even kijken hoe dat zit.
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
[ Voor 9% gewijzigd door LED-Maniak op 22-01-2009 16:10 ]
Verwijderd
dat is normaal bij Lithium polymer accu's daarnaast gaat eht sneller als je MBP uitstaatVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:55:
Opladen van mijn MPB late doet er langer over dan leeghalen. Ik moet 3-4u opladen, dat is wss het dubbel van mijn PowerBook
En naar de 90-95% gaat ook sneller dan de laatste 5%, dat wil ook nog wel eens verwarring veroorzaken. Ik doe (uit het hoofd) er (max.) 2 uur over om m'n Macbook Pro late 2007 op te laden. En nu iets van bijna 400 cycles zit m'n health op 77% (ik maak intensief gebruik van de accu, minstens 1 keer per dag 90-99% ontlading).Sn0wblind schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:30:
[...]
dat is normaal bij Lithium polymer accu's daarnaast gaat eht sneller als je MBP uitstaat
dat van het laatste beetje was ik vergeten te vermelden ja, dat laat het bijna 2x zo lang duren.Legoblokje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:55:
[...]
En naar de 90-95% gaat ook sneller dan de laatste 5%, dat wil ook nog wel eens verwarring veroorzaken. Ik doe (uit het hoofd) er (max.) 2 uur over om m'n Macbook Pro late 2007 op te laden. En nu iets van bijna 400 cycles zit m'n health op 77% (ik maak intensief gebruik van de accu, minstens 1 keer per dag 90-99% ontlading).
Accu ligt nu bij de lokale apple winkel. Ze gaan hem uitgebreid testen.4POX schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:05:
Mijn macbook Pro is van maart 2008. Accu staat nu op 183 cycles en de health tikt nu de 58 % aan. Ik mag vandaag de dag blij zijn als ik nog 2 uren haal op de accu lading.
Vorige week nog de accu gekalibreerd en de SMC gereset. De system profiler geeft aan : Condition: Check battery
Kom ik in aanmerking voor een andere accu? Of moet het nog bonter ?
Je koopt in Nederland een nieuwe 15" Macbook Pro 2,4Ghz voor 1050 euro (tenminste na wat afdingen).LED-Maniak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:26:
goed kijken. Hij verzend uit de VS en uit de UK namelijk.
*klik*
is in euro 1230 euro. Komen geen invoerrechten bij. Volgensmij nog wel verzendkosten maar dan scheelt het alsnog minimaal 200 euro.
Je kan overigens ook nog een best offer doen, scheelt je weer 50 pond.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
IK hoop dat je het niet over nieuwe unibody's hebt neem ik aan? Zo ja, think again echtMooooody schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:45:
[...]
Je koopt in Nederland een nieuwe 15" Macbook Pro 2,4Ghz voor 1050 euro (tenminste na wat afdingen).
Een korting van 42%? Dat lijkt me wel heel erg sterk als de marge van Apple zelf 35% is en dat daar voor een reseller maar iets van 10% van over blijft.Mooooody schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:45:
[...]
Je koopt in Nederland een nieuwe 15" Macbook Pro 2,4Ghz voor 1050 euro (tenminste na wat afdingen).
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 24-01-2009 12:10 ]
uhhm, hoezo logisch? Ik had het over het nieuwe model... Toch even een verschilMooooody schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:08:
Euh, uiteraard het oude model uit begin 2008 (leek me logisch...)
Ik heb er 2 weken geleden eentje voor 1050 euro bij de Mediamarkt gekocht, vandaar
Welke MM als ik vragen mag?Mooooody schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:08:
Euh, uiteraard het oude model uit begin 2008 (leek me logisch...)
Ik heb er 2 weken geleden eentje voor 1050 euro bij de Mediamarkt gekocht, vandaar
Verwijderd
Macbook of Macbook pro? De macbook is namelijk te vinden voor veel minder dan 1050.. ik denk dat je de MBP bedoelt!Rudy_V schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:42:
Ik ben ook nog op zoek naar een oude Macbook (die nieuwe vind ik te glanzend). Die 1050 is wel erg netjes, maar Enschede is te ver voor mij. Zijn er nog mensen die hem elders nog goedkoper hebben gezien dan 1300, liefst in de buurt van Rdam of via postorder...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq