Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 19:22
Gebruik mijn macbook pro icm met mn 24" LED ACD. Dit heeft het de hele week gedaan maar nu blijft het beeld van mn ACD zwart! :X , backlight is duidelijk aan het branden, geluid doet het ook van de ACD, en bovendien laad mn macbook op via de aansluit kabels die bij de ACD zitten!

Als OSX opstart zie ik heel even mn achtergrond en dit knalt in zwart !

wat t doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook het probleem dat wanneer je MBP uit een deepsleep komt en je dus dat scherm met het Apple logo krijgt dit niet netjes uitgelijnd in het midden maar meer links staat? Verder heb ik ook wat gekleurde noise boven aan. Zo ja, valt dit op te lossen of moet ik Apple bellen?

Verder geeft TextMate en Safari vaak redraw problemen waardoor ik even moet scrollen om de tekst leesbaar te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 26-04-2009 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:46
Kan iemand mij uitsluitsel geven over dit:
De low-end macbook pro heeft een 9400m gpu met 256MB shared geheugen.
De macbook pro heeft ook nog een 9600m GT met 256 Mb geheugen (op de low-end).
Is dit bij de 9600 nu shared of dedicated. Ik vind tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 23:39
t-town schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:19:
9600 is dedicated 256MB, 9400m zit built-in op de chipset (geen aparte kaart) en heeft shared geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:53
t-town schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:19:
Het geheugen van de 9600M GT is dedicated.

Edit: Net te laat gepost :>

[ Voor 3% gewijzigd door Falconey op 26-04-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft één van jullie ook last van mijn hierboven benoemde problemen? Erg irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 13:50
Hoe warm word de cpu bij jullie op idle?
Ik haal op idle rond de 50 graden, ga ik safari openen om te surfen of iets over netwerk kopieren dan schiet de temp naar 60-65 graden.

Dat kunnen toch niet normale temp zijn voor weinig belasting op de cpu en/of vga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
alienfruit schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:15:
Heeft één van jullie ook last van mijn hierboven benoemde problemen? Erg irritant :)
Ik maak gebruik van de deep sleep widget en heb nergens last van, ook niet het redraw probleem in TextMate of andere programma's.
Jimmy_Boy schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:19:
Hoe warm word de cpu bij jullie op idle?
Ik haal op idle rond de 50 graden, ga ik safari openen om te surfen of iets over netwerk kopieren dan schiet de temp naar 60-65 graden.

Dat kunnen toch niet normale temp zijn voor weinig belasting op de cpu en/of vga
Idle zit ik meestal op 45-50 graden icm. 9400M, 60-65 met 9600GT. Onder load loopt de cpu al heel snel op naar 80-90 graden waar de fans sneller beginnen te draaien (niet altijd, SMC reset of reboot verhelpt dit).

Onder matige load (Carbon Copy Cloner, ~50% cpu en wat disk activity) zit de temp op ~70-75 graden icm. 9400M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-04 09:22

quelake

PSN Quelake

BloodDragon schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:22:
[...]

9600 is dedicated 256MB, 9400m zit built-in op de chipset (geen aparte kaart) en heeft shared geheugen.
De 9600 is ook geen aparte kaart, beide chips zitten gesoldeerd op het motherboard.

Ik draaide net op de accu op ongeveer 44 graden celcius voor mn CPU. Heb hem even aan de power gehangen voor een meting op volle snelheid, en ik zie ook hier de temp snel oplopen naar iig 51 graden op idle (nou ja, ik ben natuurlijk dit bericht online aan het zetten ;) )

Hij loopt nu een beetje te schommelen tussen de 48 en 53 graden. Dit is met beide GPU's actief. Ik heb wel mn Macbook op een Griffin Elevator staan, dus hij kan lekker ademen.

[ Voor 43% gewijzigd door quelake op 27-04-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik zal binnenkort eens een foto maken. Als het lukt... Het komt ook niet altijd voor. Maar na een nacht dichtgeklapt te zijn heb ik toch wel last van 's morgens. Verder flikkert het beeld ook in Flash movies en heb ik redraw problemen in Safari en/of TextMate. Zal er straks een screenshot van maken.

[ Voor 79% gewijzigd door alienfruit op 28-04-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

ThePupD schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:01:
Weet niet of er nog mensen zijn die mijn probleem herinneren. Had al een tijdje last van flikkeringen op mijn MBP late 208 scherm. ZO nu en dan kwamen er zwarte flikekringen door mijn beeld. Heb hiervoor herhaaldelijk moeten bellen naar de technische diesnt (die ik echt belabberd vond) en uiteindleijk na een maand wachten kon ik m inleverenm bij een macdealer die een service center had (dus ff in totaal 3 uur voor in de trein moeten zitten) ben m nu een maandje kwijt geweest, wordt ik paar dagen gelden opgebeld dat ze er naar hebben gekeken en dat ze niks hebben gevonden en dat ik m niet op kon haleb. Dus blabla bla maar meer dan dat londen ze niet doen. Kijk opzich kan ik met die storing zo nu en dan wel leven maar zometeen wordt t erger en geldt mijn garantie niet meer... dus ik weet niet echt wat ik nou moetd oen (behalve mn MBP ophalen) want de flikkering is niet constant en t kan soms wel een paar uur duren (of een paar minuten) voordat mn scherm weer flikkert.

Dus zoiezo wel beetje poep dat ik m een maand ben kwijt ben geweest en dat er alsnog niks is gedaan.
Ik heb inmiddels ook last van het probleem.

We zijn niet de enigen:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=592413

http://discussions.apple....threadID=1807105&tstart=0
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=596727

Schijnt alleen voor te komen als de 9400 is geselecteerd met een lage brightness..

Vooralsnog is er geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik krijg dit altijd in programma's: Redraw probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Heb je wellicht zelf een memory-upgrade gedaan? Ik kan me herinneren dat dergelijke redrawproblemen dan ook op kunnen treden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nee, gewoon een standaard instapmodel uit de Apple Store in London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sspruijt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 16:40
Ik kwam er vandaag achter, toen ik bij m'n vriendin aan het werken was, dat de buitenkant van mijn MBP erg statisch is. Als ik over de buitenkant wrijf met m'n vinger trilt het zeg maar een beetje, hij staat onder lading. Ook was ik m'n iPhone aan het opladen via USB en toen ik hem opnam voelde ik ook lading aan m'n oor. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het opzich niet zo'n probleem, ben alleen benieuwd of het mijn MBP kan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:44

Grin

Ride si sapis.

Inderdaad Sspruit, dit valt mij ook op!
Ik heb het idee dat het komt door de geborstelde buitenkant, niet (zozeer?) door spanning. Of spanning aan de buitenkant schadelijk is...geen idee, mijn exemplaar loopt al enkele weken non-stop te draaien, geen klachten tot zover.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30
Sspruijt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:20:
Ik kwam er vandaag achter, toen ik bij m'n vriendin aan het werken was, dat de buitenkant van mijn MBP erg statisch is. Als ik over de buitenkant wrijf met m'n vinger trilt het zeg maar een beetje, hij staat onder lading. Ook was ik m'n iPhone aan het opladen via USB en toen ik hem opnam voelde ik ook lading aan m'n oor. Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het opzich niet zo'n probleem, ben alleen benieuwd of het mijn MBP kan beschadigen.
Kan goed zijn dat je de magsafe geaard in je stopcontact hebt gestoken waardoor je die tinteling krijgt. Je moet maar eens de magsafe met het kort kopje in je stopcontact steken, normaal gezien heb je het probleem dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
1voud schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:46:
[...]

Kan goed zijn dat je de magsafe geaard in je stopcontact hebt gestoken waardoor je die tinteling krijgt. Je moet maar eens de magsafe met het kort kopje in je stopcontact steken, normaal gezien heb je het probleem dan niet.
Ik weet er niet zo veel vanaf, maar is het niet juist omdat de stekker niet in een geaard stopcontact zit? 8)7

Overigens heb ik deze tinteling ook altijd, maakt niet uit of ik de adapter direct of via het extra verleng snoer in het stopcontact prop. Verder ook inderdaad bij alle usb stekkers, apparaten en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Dat heb ik ook als ik de geaarde kabel niet gebruik.

Met mijn pc had ik vroeger precies hetzelfde gevoel als ik langs de behuizing ga met een vinger, sinds ik aarde heb aangelegd heb ik er geen last meer van. (leuk was als je dan de verwarming perongeluk aanraakte gelijk met de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30
BloodDragon schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:57:
[...]

Ik weet er niet zo veel vanaf, maar is het niet juist omdat de stekker niet in een geaard stopcontact zit? 8)7

Overigens heb ik deze tinteling ook altijd, maakt niet uit of ik de adapter direct of via het extra verleng snoer in het stopcontact prop. Verder ook inderdaad bij alle usb stekkers, apparaten en dergelijke...
ja ik heb het eigenlijk net andersom hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik denk niet dat het iets met de aarde te maken heeft, heb er ook last van als ik op de batterij werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Grin schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:57:
Ik denk niet dat het iets met de aarde te maken heeft, heb er ook last van als ik op de batterij werk...
hmm, vreemd, dat heb ik dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Vuvuzela

My spire is forming

Veel Macbook pro's hebben dat "probleem". Bij mijn vorige heb ik het gevoeld. En bij de Unibody die ik nu heb heb ik het ook 1 keer gevoeld.

Grr ik krijg time machine gewoon niet aan de praat. Nieuwe 15.4 2.53ghz unibody icm. een nieuwe externe hdd. Krijg steeds een foutmelding dat er fout is opgetreden bij het kopieren. In console staan er foutmeldingen maar telken bij andere bestanden. Lijkt dus erg random te zijn. Heel frustrerend

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:15

Maartenvs

For Sale

Klinkt als een hd die niet lang meer heeft. Draai eens wat testen op beide drives. Of genereer eens flink wat IO's gedurende enige tijd. Heb dit ook gehad bij mijn nieuwe drive. Die hield het toen nog 2 dagen vol en toen was het over.

[ Voor 26% gewijzigd door Maartenvs op 01-05-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Is de macbook uperhaupt geaard? De stekker in het stopcontact wel, zie ik, maar tussen de adapter en macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Maartenvs schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:58:
Klinkt als een hd die niet lang meer heeft. Draai eens wat testen op beide drives. Of genereer eens flink wat IO's gedurende enige tijd. Heb dit ook gehad bij mijn nieuwe drive. Die hield het toen nog 2 dagen vol en toen was het over.
Schijf van mn Macbook? Ik heb iig met schijfhulpprogramma en diskwarrior alle schijven voor zover dat kan gescand etc. Dat heeft niets opgeleverd. Die externe heb ik vandaag weer nieuw opgehaald de vorige was volgens de winkel idd kapot. Maar ik heb nu na het uit en aandoen van de ext. schijf weer een foutmelding gekregen dat de TM partitie geformateerd moet worden. Kan er wel mee leven. Als de andere partities maar niet ophouden (dat was bij de vorige schijf wel het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Weet iemand of de oude Macbook Pro nog ergens nieuw te koop is in de 15,4 inch uitvoering? Bijvoorbeeld een Mediamarkt ergens waar nog wat dozen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Zoek goed via Google. 2/3 weken geleden zag ik er nog genoeg aangeboden staan. Al zal je denk wel snel moeten zijn.

Ik heb net een Time Machine backup kunnen maken. Nu gewoon via usb. Normaal heb ik die HDD aangesloten via Esata met een Expresscard met Esata aansluiting. Misschien dat die bugt, het is een goedkope Digitus oid. Ging overigens wel snel! Volgens Xbench tegen de 100mb/s via esata en 30mb/s via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19
Anoniem: 248577 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 21:29:
Weet iemand of de oude Macbook Pro nog ergens nieuw te koop is in de 15,4 inch uitvoering? Bijvoorbeeld een Mediamarkt ergens waar nog wat dozen staan.
Ruilen tegen een nieuwe 15.4"? ;) Dan krijg je van mijn de 'oude' (Juli 2008). :P

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

ZpAz schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:47:
[...]

Ruilen tegen een nieuwe 15.4"? ;) Dan krijg je van mijn de 'oude' (Juli 2008). :P
Bedankt voor je genereuze aanbod maar toch maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

* Whieee gaat vandaag weer naar de appeldokter :(

Mijn unibody MacBook is gerepareerd en dat gaan we even checken *O*

maar...

Mijn mid 2007 MBP gaf vanmorgen na een reboot geen beeld meer; op een extern scherm ook niet. Resets helpen niet, etc. Waarschijnlijk is het dus het beruchte 8600m issue. Gaat lekker met mijn Macs deze week 8)7

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:35

4POX

Everybody is wired

Whieee schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:05:
* Whieee gaat vandaag weer naar de appeldokter :(

Mijn mid 2007 MBP gaf vanmorgen na een reboot geen beeld meer; op een extern scherm ook niet. Resets helpen niet, etc. Waarschijnlijk is het dus het beruchte 8600m issue. Gaat lekker met mijn Macs deze week 8)7
Ik ken angsten. hele grote angsten dat mijn 8600M chip stuk gaat op het moment dat mijn MBP net uit de 2 jaar periode komt. Mijn MBP uit maart 2008 heeft in het begin problemen gehad. Dat is door apple later verholpen. Maar hardwarematig blijft het een tijdbom.

Apple heeft dit probleem erkent en geeft iedereen met die tijdbom chip 2 jaar garantie inplaats van 1 jaar op de videochip

Nu merk ik dat Apples pas echt stuk gaan na die twee jaar. Ik heb dat gezien bij een maat van mij. iBook gaat stuk na 2 jaar. En nu zijn iMac is ook stuk. Allemaal nadat de extra garantie van Apple is afgelopen. (er is een serie ibooks met een slecht gesoldeerde videochip en iMac met een slechte voeding. Apple heeft voor die machines een twee jarige extra garantie gelevert.)

Mijn machine wil ik graag drie jaar gebruiken. Moet ik me zorgen maken of kan ik iets bedenken om Apple mijn logicboard te laten vervangen ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bij MacHouse Woerden werd mij verteld dat er 2 jaar extra garantie aan de standaardgarantie zijn vastgeplakt. Ook in dit Apple Support artikel wordt niet over een garantieduur gerept. Als je het probleem krijgt, ga je dus gewoon naar een reseller en wijs je ze op deze support pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik heb eindelijk mijn MBP binnen. Hij lag al twee weken bij een collega in Engeland te wachten, maar nu is hij er. Wat een heerlijke machine zeg! En dat LED ACD is helemaal fantastisch. Moet wel even gecalibreerd worden, maar heel mooi scherm.

Heb de afgelopen maanden op een hackint0sh gewerkt, en dat beviel al goed (vandaar de aanschaf van de MBP), maar dat komt toch niet in de buurt van een echte Mac.

Maakte me nog even 'zorgen' over de voedingskabels (UK stekker), maar de ACD heeft gewoon een euro snoer zoals in een normale computer, en via ebay een stekker blokje voor de MBP gescoord voor 5 euro incl verzendkosten. Al kan daar natuurlijk ook een 2-polig snoer in.

Nu nog alle software installeren, dat is altijd een berg werk. Maar het schiet al op. :) Denk niet dat ik nog veel achter mijn gewone pc zal zitten.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

zit op puntje van mijn stoel om een mac book pro te bestellen.
wil dan de 15 inch 2.4 ghz versie, upgraden naar 4 gb ram en de 250 gb hdd te nemen.
en dan eventueel zelf de hdd upgraden naar 500 gb.

MAAR:

nu zit ik te twijvelen voor de applecare. 3 jaar garantie is wel lekker maar is het de 349 eu waard?
want voor dat zelfde meergeld heb je ook een macbook pro met 2.66 ghz, 4gb ram en 320 gb schijf.

het zal het uiteraard wel waard zijn waneer je na 1 jaar dikke repair krijgt van 500 eu.

wie van jullie mac eigenaars hebben de extra applecare gelijk genomen?
of pas later gedaan vlak voor je 1 jaar care af liep? ongetwijveld zijn die carepacks wel goedkoper los te krijgen via web.

en in hoeverre is het te verwaarlozen van dat videogeheugen op de 9600 gt. zou er veel performace verschil in zitten tussen de 256 en de 512 mb versie?
uit reviews word ik niet wijzer. zijn er niet echt veel die duidelijk zijn.

en heeft het zin om telefonisch te bestellen en dan te vragen naar korting of doet apple niet aan korting.
ben geen student dus dat gaat niet op.
bij dell en hp lukt het me meestal wel wat centen eraf te krijgen maar lukt dat ook met apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

Over die Applecare, kijk eens bij MyCom bij garantietermijnen en welke laptops ze in het assortiment hebben: http://www.mycom.nl/MyComInfoGarantie.aspx#2

Weet niet of het opweegt tegen Applecare maar in mijn ervaring is de garantieprocedure bij MyCom redelijk goed in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:36
Applecare moet je gewoon op Ebay kopen. Kost je iets van 100 euro en je garantie wordt ook gewoon verlengd naar 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok apple care kan er later bij.
maar dan heb ik zelf het idee dat cpu verschil tussen 2.4 ghz en 2.66 te verwaarlozen is en de 256 vs 512 mb video ram ook wel? voor de rest is het gewoon zelfde macbook pro.

maar mensen ervaring met bestellen via telefoon met apple en vragen naar korting?
ik ga het zowiezo proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 06-05-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
ILT schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:50:
[...]

Over die Applecare, kijk eens bij MyCom bij garantietermijnen en welke laptops ze in het assortiment hebben: http://www.mycom.nl/MyComInfoGarantie.aspx#2

Weet niet of het opweegt tegen Applecare maar in mijn ervaring is de garantieprocedure bij MyCom redelijk goed in orde.
En wat kost het bij Mycom (zie het niet zo 1,2,3 staan op hun site)

Bij RAF was (ZIE DAT ZE NU alleen maar Applecare verkopen...) het ook goedkoper dan bij Apple zelf, maar heb daar geen ervaring mee als je van de garantie gebruik moet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:00
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:23:
zit op puntje van mijn stoel om een mac book pro te bestellen.
wil dan de 15 inch 2.4 ghz versie, upgraden naar 4 gb ram en de 250 gb hdd te nemen.
en dan eventueel zelf de hdd upgraden naar 500 gb.
Zit op hetzelfde puntje, ipv upgraden ben ik aan het rondkijken naar de 2.53 versie welke al vanaf 1899 (macdiscount) te krijgen is. Deze heeft dus al 4 Gb geheugen en 320 Gb HD en dus 512 video geheugen. Dus voor iets meer een betere machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richard-5 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:28:
[...]

Zit op hetzelfde puntje, ipv upgraden ben ik aan het rondkijken naar de 2.53 versie welke al vanaf 1899 (macdiscount) te krijgen is. Deze heeft dus al 4 Gb geheugen en 320 Gb HD en dus 512 video geheugen. Dus voor iets meer een betere machine.
maar dat is toch een oude model of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:29:
[...]

maar dat is toch een oude model of?
Wat is oud? In maart is alleen de CPU snelheid verhoogd naar 2.6, de rest is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richard-5 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Wat is oud? In maart is alleen de CPU snelheid verhoogd naar 2.6, de rest is hetzelfde.
ik zie het, dacht dat het een nog oude model was.
wel intressant dan dat model voor dat geld.
zijn er meer webshops die dat model nog aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:35:
[...]
ik zie het, dacht dat het een nog oude model was.
wel intressant dan dat model voor dat geld.
zijn er meer webshops die dat model nog aanbieden?
Ja, ook gewone winkels, maar niet voor 1899,- Prijzen varieren van 1949 tot 2249,-.
Laagste quote die ik kreeg was 1924,-

Even rondneuzen, googlen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

richard-5 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:37:
[...]

Ja, ook gewone winkels, maar niet voor 1899,- Prijzen varieren van 1949 tot 2249,-.
Laagste quote die ik kreeg was 1924,-

Even rondneuzen, googlen en bellen.
ik gaat er ook even naar kijken, thnx voor tip.
zie dat ifactors hem ook nog heeft maar dan voor 1999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Whieee schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:24:
Bij MacHouse Woerden werd mij verteld dat er 2 jaar extra garantie aan de standaardgarantie zijn vastgeplakt. Ook in dit Apple Support artikel wordt niet over een garantieduur gerept. Als je het probleem krijgt, ga je dus gewoon naar een reseller en wijs je ze op deze support pagina ;)
En vandaag kreeg ik alweer telefoon van MacHouse Woerden. Mijn MBP is gemaakt (nieuw logicboard) en werkt weer perfect. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113663

Bah, mijn scherm van mijn santa rosa macbook pro doet soms vreemd als ik het openklap, dan verschijnt er soms een verticale streep met blauwe pixels.
Ik neem aan dat mijn connector stuk aan het gaan is, aangezien het meestal enkel in een bepaalde hoek voorkomt. Nu zag ik op ifixit.com dat die connector precies vastzit in het scherm :'(.
Heeft iemand hetzelfde voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik heb sinds kort echt een gevalletje "vaag" met mn MBP van late 2007. Na een bepaalde tijd stopt mijn keyboard en trackpad er gewoon mee! Ik zat te denken aan een los zittend stekkertje o.i.d, maar na controle blijkt dit allemaal goed te zitten.

Het rare is dat wanneer ik de laptop in sleep zet en dan weer "wakker maak", het keyboard en trackpad weer reageert. Heb al een SMC en PRAM zap uitgevoerd maar het probleem blijft. Natuurlijk weer buiten de garantie :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

domi235 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:39:
Ik heb sinds kort echt een gevalletje "vaag" met mn MBP van late 2007. Na een bepaalde tijd stopt mijn keyboard en trackpad er gewoon mee! Ik zat te denken aan een los zittend stekkertje o.i.d, maar na controle blijkt dit allemaal goed te zitten.

Het rare is dat wanneer ik de laptop in sleep zet en dan weer "wakker maak", het keyboard en trackpad weer reageert. Heb al een SMC en PRAM zap uitgevoerd maar het probleem blijft. Natuurlijk weer buiten de garantie :(
Dat is vaag inderdaad. Wat geeft een Apple Hardware Test? Heb je overigens ook aangepaste drivers voor een muis geïnstalleerd? Die willen ook nog wel eens ruzie zoeken met USB. Wat je ook eens kan proberen: Als keyboard en trackpad ermee stoppen, werkt je Apple remote dan nog? De IR sensor en internal Keyboard/trackpad delen dezelfde USB bus namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:42
Dit probleem heb ik ook gehad. Nadat ik de laptop 13 maanden en 1 dag had. Langs geweest bij MacHouse in A'dam. Daar konden ze er niks mee en gaven ze me te kennen dat ik met Apple moest bellen. Had van tevoren wel gezocht naar het probleem op het Apple forum. Daar een topic gevonden met het probleem en een workaround, maar overduidelijk is dat het een hardware fout is. Dat heb ik in het telefoongesprek en ook bij de MacHouse duidelijk gemaakt (wel op een vriendelijke toon). Na een half uur babbelen met de Apple helpdesk, topic ID doorgeven etc etc namen ze het in overweging. Werd gemaild of ik foto's wilde maken, zo gezegd zo gedaan. Na een paar dagen reactie dat ik de laptop binnen mocht brengen bij een reseller voor reparatie. Nieuwe topcase. Heb de link van het topic nu niet bij de hand, maar met wat zoeken moet je eruit komen.

Succes!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Nog even melden, Dixons heeft dit weekend de aanbieding dat hun de BTW betalen. MBP 2.66 nu voor 1890.66

http://www.dixons.nl/De_o...+Pro.7111029/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb een standaard macbook pro 15 inch 2.4 ghz,2gb besteld net.
en los 2x 2 gb geheugen en een 500 gb 7200 rpm hdd.
dit was goedkoper dan via apple zelf.
geheugen apple +90 eu. nu kingston dimms voor 50.
apple gaat niet verder dan 320 7200 gb en kost 120 eu meer.
nu heb ik los een 500 gb 7200 besteld voor 120.

ff afwachten waneer alles komt, gelijk upgraden en reinstallen.
ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Laatst online: 11-03 22:27
Mijn MBP ging vandaag aan in mijn applesac in mijn rugzak. Je kunt je voorstellen dat dat en stonk door de hitte en dat hij leeg was :(

Ik denk dat hij aan is gegaan door een alarm in iCal. Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat hij niet aangaat in clamshell mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 151407 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:29:
heb een standaard macbook pro 15 inch 2.4 ghz,2gb besteld net.
en los 2x 2 gb geheugen en een 500 gb 7200 rpm hdd.
dit was goedkoper dan via apple zelf.
geheugen apple +90 eu. nu kingston dimms voor 50.
apple gaat niet verder dan 320 7200 gb en kost 120 eu meer.
nu heb ik los een 500 gb 7200 besteld voor 120.

ff afwachten waneer alles komt, gelijk upgraden en reinstallen.
ben benieuwd.
Kingston KTA-MB1066K2/4G toevallig? In dat geval wens ik je sterkte. Ik heb in de afgelopen 5 maanden al 2 van die kits versleten, en diverse Apple resellers weigeren nog Kingston geheugen te leveren omdat het teveel problemen oplevert. Ik hoop dat jij meer geluk hebt :)
Utopist schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:37:
Mijn MBP ging vandaag aan in mijn applesac in mijn rugzak. Je kunt je voorstellen dat dat en stonk door de hitte en dat hij leeg was :(

Ik denk dat hij aan is gegaan door een alarm in iCal. Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat hij niet aangaat in clamshell mode?
In principe mag je Mac niet aan gaan als deze in slaap staat. Wellicht is je Mac niet goed dicht geweest of sta je toe dat een BT apparaat de Mac uit slaap haalt?

[ Voor 26% gewijzigd door Whieee op 07-05-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168456

Whieee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:06:
[...]

Kingston KTA-MB1066K2/4G toevallig? In dat geval wens ik je sterkte. Ik heb in de afgelopen 5 maanden al 2 van die kits versleten, en diverse Apple resellers weigeren nog Kingston geheugen te leveren omdat het teveel problemen oplevert. Ik hoop dat jij meer geluk hebt :)

[...]

In principe mag je Mac niet aan gaan als deze in slaap staat. Wellicht is je Mac niet goed dicht geweest of sta je toe dat een BT apparaat de Mac uit slaap haalt?
Hoe verander je dan dat de mac niet reageert op BT apparaten als hij in slaap staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

System Prefs -> Bluetooth -> Advanced -> Allow Bluetooth devices to wake this computer :)

edit: maar je kan natuurlijk ook gewoon je muis uitzetten als je die in je tas stopt ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Whieee op 07-05-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Hm, nee, hij was goed dicht, want hij zat in de applesac (sleeve) het is een unibody ook trouwens. Ik heb verder geen bluetooth devices, wel een wireless keyboard maar die stond uit. Alleen toen ik hem aanzette zag ik de popup van iCal, dus ik denk dat het alarm aanging toen hij dicht was. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168456

Whieee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:31:
System Prefs -> Bluetooth -> Advanced -> Allow Bluetooth devices to wake this computer :)

edit: maar je kan natuurlijk ook gewoon je muis uitzetten als je die in je tas stopt ;)
Haha bedankt, gelijk maar even ingesteld! Ik heb nog steeds last met het vinden van al deze opties! (Ben voorheen een windows gebruiker geweest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 168456 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:36:
[...]

Haha bedankt, gelijk maar even ingesteld! Ik heb nog steeds last met het vinden van al deze opties! (Ben voorheen een windows gebruiker geweest!)
Meestal helpt t door niet te denken aan waar iets onder Windows zat, maar aan waar jij t als volledig domme gebruiker zou wegstoppen. En anders is er altijd nog het zoekveld van System Prefs. Probeer dat veld een keer uit, het werkt erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
hey thanks, bij mij stond het ook aan, omdat ik dat wireless alu tobo heb denk ik dat het daardoor kwam. thanks voor de heads up! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

heb net apple gebeld en mijn order laten aanpassen met 4 gb ram. en gelijk toch maar die carepack erbij.
die paar 100 eu meer op al dat bedrag maakt me dan ook niet meer uit.
alleen zelf dan de hdd vervangen met 500 gb.
ben benieuwd hoe lang het duurt voodat hij binnen is.

nu het volgende besteld:
macbook pro 15 inch
2,4-GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
250GB Serial ATA @ 5400
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
AppleCare Protection Plan for MacBook Pro (w/or w/o Display) - Auto-enroll

en los een 500 gb 7200 rpm schijf bij salland.

ik wil ook steam erop gaan draaien en tf2 weer spelen.
beste is dan bootcamp voor meeste performance of via parralels of crossover??

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 08-05-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kingston KTA-MB1066K2/4G werkt hier als een trein. Gisteren geïnstalleerd zonder problemen.
Behalve....Wie bedenkt in <$naam> naam dat ze 0.4 mm schroeven moeten gebruiken bij een user-serviceable onderdeel?
Ik heb 3 zaken bezocht (incl. de MacMe... thumbs up guys! -O- :N ) in Groningen die me allemaal niet konden helpen. Uiteindelijk hadden ze de juiste tools @ de Marklin trein store d:)b . De beste man herkende het probleem, heeft zelf ook een Mac.

[ Voor 3% gewijzigd door Grin op 08-05-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:45:
[...]
beste is dan bootcamp voor meeste performance of via parralels of crossover??
Boot Camp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel met xp dan, vista krijg je gratis peformance verlies op grafisch gebied met steam.
of hebben ze dat al eens opgelost bij valve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Is het normaal dat die 9600M GT bloedje heet wordt (ca 80 graden) als je die aanzet ipv de 9400?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Grin schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:01:
Kingston KTA-MB1066K2/4G werkt hier als een trein. Gisteren geïnstalleerd zonder problemen.
Behalve....Wie bedenkt in <$naam> naam dat ze 0.4 mm schroeven moeten gebruiken bij een user-serviceable onderdeel?
Ik heb 3 zaken bezocht (incl. de MacMe... thumbs up guys! -O- :N ) in Groningen die me allemaal niet konden helpen. Uiteindelijk hadden ze de juiste tools @ de Marklin trein store d:)b . De beste man herkende het probleem, heeft zelf ook een Mac.
Mijn tweede kit werkte 3 maanden zonder issues om vervolgens out of the blue het loodje te leggen. Zie ook het MacBook topic. MacHouse Woerden is bijvoorbeeld ook al volledig gestopt met het leveren van Kingston RAM voor de unibody modellen omdat er teveel problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 13:33
Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:14:
[...]

wel met xp dan, vista krijg je gratis peformance verlies op grafisch gebied met steam.
of hebben ze dat al eens opgelost bij valve?
ik game zelf ook onder bootcamp.
xp draait gewoon goed maar ik heb nu windows 7 draaien en ik moet zechen dat dat toch ook wel heel mooi draait heb er nog niks te klaagen over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Vandaag is het gebeurd, vanochtend een MBP 2.66 gehaald bij Dixons. Die 20% korting kon ik niet negeren ;-). Binnenkort plaatje in "Show je Apple" topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169543

Net ff met bootcamp windows proberen te installeren maar mn macbook pro liep vast tijdens het partioneren..
Dus maar ff uitgezet en opnieuw aan, bleek dat ie inene klaar was?? 32 GB voor de windows schijf.
Oke, opnieuw opstarten en windows installeren via de andere schijf >>
Kom ik in t scherm om de schijf te kiezen staat ie er niet tussen!! en kan m via bootcamp ook niet wijzigen en/of verwijderen :? ???
Ik snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
afterburn schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:25:
Is het normaal dat die 9600M GT bloedje heet wordt (ca 80 graden) als je die aanzet ipv de 9400?
Onder zwaar gebruik helaas wel denk ik. De mijne word ook zo heet :/ .

Overigens raad ik aan Vista te gebruiken ipv XP, aangezien Vista net een beetje beter draait qua touchpad en bootcamp drivers :) . Voor performance kan je het beste XP kiezen, je zou ook nog Crossover Games kunnen proberen, draait best aardig met TF2. Gebruik het zelf iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Doe geen bootcamp. :)

Ik heb Fusion draaien voor een programma wat ik niet onder osx kan krijgen, maar de rest gaat gewoon native. Spellen doe ik toch niet.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 18:04
GVD!!

Zit Gisteren op me werk, Pak een blikje LiptonIce iets te wild. Gaan er zo een paar drupples op m'n Macbook Pro.

Nu doet het BackLight onder de Enter en aantal omheen ligende toetsen het niet meer goed.. en de entertoets plakt :(

Net gebeld met MacHouse Woerden. Deze geven aan dat reparatie van alleen het keyboard mij 186 euro gaat kosten.

In augustus ben in in de US misschien dat ik dan toch nog een Unibody daar gaat kopen!!

Darn!! echt kut!! |:(

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Anoniem: 169543 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:04:
Net ff met bootcamp windows proberen te installeren maar mn macbook pro liep vast tijdens het partioneren..
Dus maar ff uitgezet en opnieuw aan, bleek dat ie inene klaar was?? 32 GB voor de windows schijf.
Oke, opnieuw opstarten en windows installeren via de andere schijf >>
Kom ik in t scherm om de schijf te kiezen staat ie er niet tussen!! en kan m via bootcamp ook niet wijzigen en/of verwijderen :? ???
Ik snap er niks van
Weet je zeker dat hij vastliep? Dat je een beachball ziet betekent niet dat je Mac vast stond. Partitioneren kan LANG duren, zeker als er veel data verplaatst moet worden om ruimte vrij te maken.

Ik zou overigens even kijken in Schijfhulpprogramma of je de nieuwe 'partitie' weer kan omvormen tot vrije ruimte en deze dan vervolgens weer samen te voegen met Macintosh HD. Daarna kan je het nogmaals proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 09-05-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Iemand de nieuwe windows 7 RC (7100) 64-bit al op z'n MacBook Pro Unibody broberen zetten?

Bij mij werkt de schermhelderheid niet meer en de Trackpad is niet meer multitouch (is zelfs geen optie meer in Boot Camp configuratiescherm).

In de 7000 beta werkte dit allemaal wel.

Reden dat ik het hier vraag is omdat schermhelderheid (backlight) en multi-touch trackpad geen probleem kan vormen op iMac's vermits die dat niet hebben.

Ik heb de Boot Camp update 2.1 for Vista 64 al gedownload maar deze doet niets wanneer ik hem probeer te openen, tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:46:
GVD!!

Zit Gisteren op me werk, Pak een blikje LiptonIce iets te wild. Gaan er zo een paar drupples op m'n Macbook Pro.

Nu doet het BackLight onder de Enter en aantal omheen ligende toetsen het niet meer goed.. en de entertoets plakt :(

Net gebeld met MacHouse Woerden. Deze geven aan dat reparatie van alleen het keyboard mij 186 euro gaat kosten.

In augustus ben in in de US misschien dat ik dan toch nog een Unibody daar gaat kopen!!

Darn!! echt kut!! |:(
Ik zou gewoon via eBay een ander toetsenbord voor je MBP kopen, er worden er genoeg aangeboden voor bedragen rond de 40/50 dollar. Tenzij je natuurlijk een reden zoekt om zo'n mooie unibody te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ook unibody pro met win7 en idd, de speciale toetsen werken niet. met name geluidsknoppen vind ik irritant.
Net voor het eerst geprobeerd TF2 op te starten, hing vast in een soort grijzig zwart beeld dus ik start hem opnieuw op: geen enkel besturingssysteem gevonden. Wel bij de bootcamp opties de twee iconen (osx en win7) maar opstarten ho maar. osx stopt bij een soort grijs verboden ingang teken.
Ben bang dat dat een reinstall wordt.

...bizar... 8 keer opnieuw geprobeerd en steeds niets, en nu opgestart met cmd+v en na een waslijst aan witte onduidelijke tekst regels start hij gewoon door... disk utility erover en deze week voor de zekerheid wel snel timemachine eens regelen, maar lijkt erop dat het gewoon weer goed gaat gaan.

er zat wel zo'n tien minuten tussen, kan hij te warm geweest zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door mr.paaJ op 09-05-2009 20:25 . Reden: automatischgefixt? ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-08-2009
richard-5 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:29:
Vandaag is het gebeurd, vanochtend een MBP 2.66 gehaald bij Dixons. Die 20% korting kon ik niet negeren ;-).
Alleen was het geen 20% korting, maar ongeveer 15% ;)

Mooie aankoop overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Lounge Deluxe schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:24:
[...]
Ik zou gewoon via eBay een ander toetsenbord voor je MBP kopen, er worden er genoeg aangeboden voor bedragen rond de 40/50 dollar. Tenzij je natuurlijk een reden zoekt om zo'n mooie unibody te kopen :)
Zal ook kijken voor een nieuw TOBO via e-bay!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
tsja en als het de printplaat eronder betreft die gecorrodeerd is of ingevreten dan ben je alsnog de L*L en ben je veel meer kwijt.....

(wat dat aangaat is die koolzuurhoudende frisdrank echt troep)

[ Voor 40% gewijzigd door Vhond op 10-05-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Na tijden twijfelen heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt om een Macbook Pro te kopen, ik wil graag de 17" versie hebben. Nu vraag ik me af of het videokaartje wat er in zit, een 9600M 512 Mb of deze sterk genoeg is om ook daadwerkelijk ook full HD 1080p(1920 x 1200) vloeiend te kunnen weer geven?
Zelf speel ik ook nog World of warcraft en is dit kaartje hier ook geschikt voor als je een native resolutie hebt van 1920 x 1200 of moet je alles op low zetten en van de native resolutie afstappen, want dat zou zonde zijn.
In de macstore, zei de verkoper dat bijvoorbeeld Call of Duty, makkelijk op alles full kan op de hoogste resolutie, dus zou World of warcraft dit ook moeten kunnen en dat er zonder problemen van schokken en stoten hd tv gekeken kon worden, maar eerlijk gezegd heb ik liever even bevestiging van een gebruiker/tweaker. Ik kon hier verder niet zoveel over vinden op GOT forum en ook ander websites hebben niet echt concrete benchmarks.

Als blijkt dat ik beter de 15,4 " kan nemen omdat de grafische prestaties dan veel beter zijn, gezien de lagere resolutiemet hetzelfde videokaartje dan ga ik dan liever hiervoor. Prijs is geen probleem en zou het liefst dan ook de 17" nemen maar als dat betekend dat ik op grafische prestaties hier uiteindelijk op moet inleveren dan koop ik dus liever de 15,4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Ik heb een vraagje met betrekking tot het uitbreiden van het geheugen.
Ik heb een 15 MBP Penryn (maart) en wil van de standaard 2 gig 667 naar
4 gig 800 (Deze bijvoorbeeld)

Lijkt mij dat dit gewoon kan omdat de bussnelheid 800 is, maar je weet het maar nooit :9
Is dit mogelijk? En is dit dan een goede keuze of moet ik naar specificaties als latency kijken?
Ik ben niet thuis in al deze termen en hoe deze hardware werkt. Wat hebben andere mbp gebruikers gekozen toen ze hun geheugen hadden uitgebreid?

Ik heb het geheugen nodig, omdat ik regelmatig photoshop, illustrator, dreamweaver, transmission en nog een paar andere applicaties open heb staan. Extra geheugen lijkt dan wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

BzR schreef op maandag 11 mei 2009 @ 00:59:
Na tijden twijfelen heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt om een Macbook Pro te kopen, ik wil graag de 17" versie hebben. Nu vraag ik me af of het videokaartje wat er in zit, een 9600M 512 Mb of deze sterk genoeg is om ook daadwerkelijk ook full HD 1080p(1920 x 1200) vloeiend te kunnen weer geven?
Zelf speel ik ook nog World of warcraft en is dit kaartje hier ook geschikt voor als je een native resolutie hebt van 1920 x 1200 of moet je alles op low zetten en van de native resolutie afstappen, want dat zou zonde zijn.
In de macstore, zei de verkoper dat bijvoorbeeld Call of Duty, makkelijk op alles full kan op de hoogste resolutie, dus zou World of warcraft dit ook moeten kunnen en dat er zonder problemen van schokken en stoten hd tv gekeken kon worden, maar eerlijk gezegd heb ik liever even bevestiging van een gebruiker/tweaker. Ik kon hier verder niet zoveel over vinden op GOT forum en ook ander websites hebben niet echt concrete benchmarks.

Als blijkt dat ik beter de 15,4 " kan nemen omdat de grafische prestaties dan veel beter zijn, gezien de lagere resolutiemet hetzelfde videokaartje dan ga ik dan liever hiervoor. Prijs is geen probleem en zou het liefst dan ook de 17" nemen maar als dat betekend dat ik op grafische prestaties hier uiteindelijk op moet inleveren dan koop ik dus liever de 15,4"
Ik heb de 15" variant, maar met een 24" ACD met een resolutie op 1920x1200 en ik kan je verzekeren, HD video gaat zonder probleem. Ik kan de HD trailers op de Apple site streamend fullscreen afspelen op 1080p resolutie, zonder schokken of haperingen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
afterburn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 06:37:
[...]

Ik heb de 15" variant, maar met een 24" ACD met een resolutie op 1920x1200 en ik kan je verzekeren, HD video gaat zonder probleem. Ik kan de HD trailers op de Apple site streamend fullscreen afspelen op 1080p resolutie, zonder schokken of haperingen.
Mijn early 2008 MBP met een 8600GT 256MB trok dat zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Idd, hij doet het met de 9400M; de 9600M GT heb ik zelfs nog niet gebruikt. :)

HD content is helemaal niet zo zwaar om te doen. Gamen is veel zwaarder, en je hoeft Crysis niet te proberen. CoD en WC zouden geen probleem moeten zijn (geen 1ste hands ervaringen; ik game niet)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Is het normaal dat het appeltje op de achterkant van m' n Macbook Pro , meer geel getint is dan vel wit, zoals bij de normale macbookjes van 2 klasgenoten van mij ? (het gaat bij alle 3 om een uni-body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand ervaring met de Western Digital WD5000BEVT Scorpio Blue 500GB in macbook?
zou gewoon goed moeten gaan als ik die in mijn nieuwe macbook pro gelijjk stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
BigJeff schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:25:
Is het normaal dat het appeltje op de achterkant van m' n Macbook Pro , meer geel getint is dan vel wit, zoals bij de normale macbookjes van 2 klasgenoten van mij ? (het gaat bij alle 3 om een uni-body)
Ook kwam ik er net achter dat mij sudden motion sensor anders om reageert (kwam er achter met liquid mac).
Zijn dit soort dingen normaal ? Of komt het vaker voor ? Zijn er oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vhond schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:06:
tsja en als het de printplaat eronder betreft die gecorrodeerd is of ingevreten dan ben je alsnog de L*L en ben je veel meer kwijt.....

(wat dat aangaat is die koolzuurhoudende frisdrank echt troep)
Nah. denk niet dat het door gedruppeld is naar de print plaaten.

Het was paar druppels waarvan een enkel onder de enter knop is gedruppeld.

Ook na een stress test geen probleemen. verschil in temps is er ook niet. Alleen ja langer termijn. afwachten als er wel wat op je printplaat komt hoeft dat natuurlijk niet direct gevolgen te hebben dat kan later naar voren komen.

Ik heb er voor nu gewoon vertrouwen in dat me print plaat niet is aangetast, dus binnen kort even een toetsenbord bestellen via e-bay. Plakken van entertoets is nu hellemaal weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 151407 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:10:
iemand ervaring met de Western Digital WD5000BEVT Scorpio Blue 500GB in macbook?
zou gewoon goed moeten gaan als ik die in mijn nieuwe macbook pro gelijjk stop?
Jep, zelf ook gedaan in mn MBP Unibody, snelle hdd die ook nog eens aardig stil is. Zie mijn ervaring hier: [MacBook] Harde schijf vervangen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb eindelijk een foto kunnen maken van mijn MBP probleem: foto probleem (1MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:39:
[...]

Jep, zelf ook gedaan in mn MBP Unibody, snelle hdd die ook nog eens aardig stil is. Zie mijn ervaring hier: [MacBook] Harde schijf vervangen
ok top. had eerst 500 gb 7200 rpm besteld maar is niet te krijgen.
nu maar deze wd kopen denk met gelijk externe behuizing voor de 250 gb die uit macbook pro komt.
heb ik gelijk een externe hdd voor timemachine.
redcoon heeft wel leuke aanbieding.
http://www.redcoon.nl/ind...0BEVT_Scorpio_Blue_Set_1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Anoniem: 151407 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:21:
[...]

ok top. had eerst 500 gb 7200 rpm besteld maar is niet te krijgen.
nu maar deze wd kopen denk met gelijk externe behuizing voor de 250 gb die uit macbook pro komt.
heb ik gelijk een externe hdd voor timemachine.
redcoon heeft wel leuke aanbieding.
http://www.redcoon.nl/ind...0BEVT_Scorpio_Blue_Set_1/
vreemd, als je die url pakt is hij 102 euro, maar pak je die bij de pricewatch is het 84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BloodDragon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:16:
[...]

vreemd, als je die url pakt is hij 102 euro, maar pak je die bij de pricewatch is het 84
omdat er een behuizing bij zit. tis de hdd met een external enclosure.
los is hij idd 84 maar ik heb hem met de hdd behuizing erbij zodat ik van de 250 gb die uit de mbp komt een externe hdd kan maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 11-05-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:19
afterburn schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:40:
Idd, hij doet het met de 9400M; de 9600M GT heb ik zelfs nog niet gebruikt. :)

HD content is helemaal niet zo zwaar om te doen. Gamen is veel zwaarder, en je hoeft Crysis niet te proberen. CoD en WC zouden geen probleem moeten zijn (geen 1ste hands ervaringen; ik game niet)
Crysis zal prima draaien hoor, mischien niet op max met met AA, maar zeker zonder AA (of mischien 2x) en medium/high settings zal hij wel draaien hoor.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben gebruik gaan maken van Fan Control v1.2, dat werkt prima met de 9400 IGP, maar met de 9600GT geeft hij "lege waardes" aan. Daarnaast zie ik in Photoshop CS4 > Preferences > Performance dat er ook geen videokaart wordt gedecteerd, terwijl dat bij de 9400 wel het geval is...

Iemand een idee? Ik heb de laatste updates geinstalleerd.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

aramdin schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:30:
Ik ben gebruik gaan maken van Fan Control v1.2, dat werkt prima met de 9400 IGP, maar met de 9600GT geeft hij "lege waardes" aan. Daarnaast zie ik in Photoshop CS4 > Preferences > Performance dat er ook geen videokaart wordt gedecteerd, terwijl dat bij de 9400 wel het geval is...

Iemand een idee? Ik heb de laatste updates geinstalleerd.
Niet echt nee. Er zal toch ergens iets verkeerd staan. Ik heb net even gekeken, en ik heb onder performance wel degelijk een videokaart gedetecteerd staan met de 9600M GT aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/images/cs4perf.png

Maar ik gebruik geen aparte progjes zoals Fan Control. Denk dat Apple wel over eea heeft nagedacht mbt warmte huishouding.

[ Voor 8% gewijzigd door afterburn op 11-05-2009 22:18 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-04 15:17
BigJeff schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:22:
[...]

Ook kwam ik er net achter dat mij sudden motion sensor anders om reageert (kwam er achter met liquid mac).
Zijn dit soort dingen normaal ? Of komt het vaker voor ? Zijn er oplossing voor ?
Mijn sudden motion sensor werkt ook andersom in liquid mac, verder heb ik geen rare dingen kunnen ontdekken. Lijkt me niet dat dit ernstig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft iemand van jullie ook dezelfde problemen als mij? Ruis en links uitgelijnd apple logo: probleem na deepsleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 24-04 19:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.