XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay let me rephrase that: Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de personen achter deze die-hard xmssers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:25:
[...]

Okay let me rephrase that: Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de personen achter deze die-hard xmssers
Come and visit me ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dikom.nl/images/koffie-leverancier.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Chocka got a face too

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je just for men van harte aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:50:
[...]

Ik kan je just for men van harte aanbevelen ;)
Sorry mijn chinees is niet zo best, what u mean with: just for men. 8)

Oh lampje brandt! Nee, liever niet want aan jouw foto is goed te zien hoe het werkt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 07-02-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:11:
.........
Portaal .......... sloopt nu wijk voor wijk en de mijne is straks ook aan de beurt.
............
Onze wijk (Soesterkwartier, Amersfoort, ook grotendeels Portaal) stond een paar jaar geleden ook op de nominatie voor sloop. Dit is teruggedraaid naar renovatie na langdurige protesten en acties. Het hoeft dus niet definitief te zijn, maar dan moet je wel protesteren..... De SP heeft hier veel ervaring mee. Succes! :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:11:
Misschien een idee om dit te doen via de plaatselijke XMS huizen ?
Dat kan idd een goed idee zijn Nick :)
Beschouwt Portaal het vezel project als mislukt ?
Niemand die het zeggen kan.
En wie gaat dat betalen ?
Ik denk dat je dan bij de directie van Portaal even moet aankloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:03:
[...]

Sorry mijn chinees is niet zo best, what u mean with: just for men. 8)

Oh lampje brandt! Nee, liever niet want aan jouw foto is goed te zien hoe het werkt. ;)
Ik ben as blond :)
@Fiber, uiteraard zal het niet zonder slag of stoot gaan,alleen wonen in mijn wijk voor een groot deel oude mensen en wat je nu toch veel hoort is,nou ja dan gaan we naar het bejaardenhuis.
Vermoedelijk had men die beslissing steeds voor zich uitgeschoven en is dit dan de gelegenheid om dan naar het bejaardentehuis te gaan.
Het klopt ook niet, verderop in dezelfde straat,ja dat zijn inderdaad oude huizen,ook qua indeling.
Van die granieten vloeren in de gang en zo,dakkapelletje,geen cv.
Deze huizen (blokje van 7) zijn 30 jaar geleden gerenoveerd,10 jaar geleden van dubbelglas voorzien,overal cv,ik heb een badkamer met bubbelbad,4 slaapkamers waarvan geen deur of raam knelt,open haard,nieuwe inbouwkeuken,januari nog voorzien van een hoogrendements verwarmingsketel door de woningbouw,er is geen tocht,er is geen vocht,ik zou echt niet weten wat ze hieraan zouden moeten renoveren,het verzakt niet.
Misschien een vlizotrapje naar de zolder maar thats it !
Gelukkig heb ik een vriendje bij de krant die er nu is ingedoken maar massaal protest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:00:
@ De Waal > ik denk dat het verstandiger nu is om eerst even af te wachten, aangezien het mij verstandig lijkt eerst dit gesprek af te wachten.
Niet om ervan af te zien hoor,
dit issue ligt hoog bij mij in het vaandel.

En misschien is het dan zelfs wat om een landelijke XMS gebruikers (klankbord) groep te maken.
Maar dan blijft altijd het reizen een issue.
Maar als dat mensen wel aanspreekt kijk dan kun je maby Utrecht als meeting plaats houden.
Maar goed,
laat ik niet te ver vooruit lopen.
Kijk als dit niets is en word dan kunnen we altijd nog in Amersfoort een groepje opzetten.
Maar dit lijkt mij dus wel iets om met Folkert te bespreken.
Dan weten we gelijk of we de medewerking krijgen van XMS.

Ben jij trouwens ook aanwezig dan in Nijmegen voor het gesprek met Folkert ?
ik wil dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oki.. maar goed,
nu maar eerst even afwachten waneer dat gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
sattertje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:53:
Het is op gemeentegrond, de stoep. Maar tegen de voorkant van mijn woning.
Zie pic
.Afbeeldingslocatie: http://www.klavertjevier.nl/DSC03230_ch.jpg
Waar is eigenlijk dit kastje voor? Ik dacht vanuit de manholes de verbindingen naar de huizen werden gemaakt?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

ben ook erg geïnteresseerd wanneer er een soort van klankbord groep wordt opgericht in Amersfoort. Ben zelf dan woonachtig in Vathorst, over 2 jaar naar een nieuwbouwlocatie in Vathorst (een nog nieuwere nieuwbouw dan de rest) en heb nog wel wat dingen die ik graag wil delen of over wil discussiëren.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ inXs > als de meeting is met Folkert (XMS) dan ga ik dit bespreken.
Ik kom hier nog zeker over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws voor hotmail gebruikers.
Ik kan weer mail versturen naar hotmail adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest van wat kleingeld af in secret millionair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat is het hier stil ECHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wordt XMS nu ook Glashart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Nee, de naam van netwerken in nieuwe uitrolgebieden is Glashart (Hazenkamp Nijmegen onder Glashart Nijmegen, Wijchen onder de naam Glashart Wijchen). XMS is de dienstenprovider op deze netwerken. Glashart is dus slechts een label van Reggefiber voor de aanleg van nieuwe glasvezelnetwerken.

Reggefiber is echter ook aandeelhouder in XMS. Reggefiber rolt nieuwe netwerken uit (en doopt oude netwerken om) onder het label Glashart. Er is een onderscheid tussen de investeerder van het netwerk en de provider welke hierop diensten levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Glashart is alleen de infra, niet de providers.

Spuit 11 :P....

Ook bestaande glasvezelnetwerken worden omgedoopt in Glashart, ze willen 1 naam voor alle netwerken die ze exploiteren.

[ Voor 60% gewijzigd door The Wizard op 09-02-2009 19:51 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bij ons valt nu alles er uit. Heb dit laatst ook al eens mee gemaakt. Erg storend. (Arnhem City) Direct daarna doet telefoon en internet het wel weer, maar de STB moet eerst gereset worden alvorens deze het weer wil doen. Het is een piekstoring, waarbij alles even uitvalt voor een fractie van seconden.

Het frapante is dat ik dit vorige week ook mee maakte rond dezelfde tijd. Heb er zojuist ook een melding van gemaakt bij de helpdesk, waar ik wederom weer dezelfde Jacco (spook) van vorige week aan de lijn kreeg. Jacco maakt er zeker even melding van zodat er mogelijk gemeten of nagekeken kan worden.

[ Voor 42% gewijzigd door chocka op 09-02-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:22
chocka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:56:
Bij ons valt nu alles er uit. Heb dit laatst ook al eens mee gemaakt. Erg storend. (Arnhem City) Direct daarna doet telefoon en internet het wel weer, maar de STB moet eerst gereset worden alvorens deze het weer wil doen. Het is een piekstoring, waarbij alles even uitvalt voor een fractie van seconden.

Het frapante is dat ik dit vorige week ook mee maakte rond dezelfde tijd. Heb er zojuist ook een melding van gemaakt bij de helpdesk, waar ik wederom weer dezelfde Jacco (spook) van vorige week aan de lijn kreeg. Jacco maakt er zeker even melding van zodat er mogelijk gemeten of nagekeken kan worden.
Klopt, laat aub de poorten zitten zoals ze nu zitten dan laat ik de netwerkbeheerder een continue meting op jouw lijn zetten. Het lijkt erop alsof er ergens een vreemd conflict optreed tussen alle diensten in bepaalde situaties. We hebben het al in onderzoek, jij bent een van de eerste testcases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Martijn,

Ik hoor regelmatig mijn DRG klikken alsof er ergens een relais om gaat of zo. Heb jij enig idee wat dat kan zijn? Ik merk dan niks aparts in de verbinding of zo.

Verder vind ik het raar dat websites waarbij je IP kunt localiseren aangeven dat ik in Maarsen woon. Waarom kan dit niet gewoon Nijmegen zijn? Is toch groot zat voor een eigen IP domein zou je zeggen binnen XMSnet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:53:
Zeg Martijn,

Ik hoor regelmatig mijn DRG klikken alsof er ergens een relais om gaat of zo. Heb jij enig idee wat dat kan zijn? Ik merk dan niks aparts in de verbinding of zo.
Geen idee :) Mijn ADSL modem thuis klikt en sist ook wel eens :)
Verder vind ik het raar dat websites waarbij je IP kunt localiseren aangeven dat ik in Maarsen woon. Waarom kan dit niet gewoon Nijmegen zijn? Is toch groot zat voor een eigen IP domein zou je zeggen binnen XMSnet.
Het is al lastig genoeg om de IP-administratie op static/dhcp te verdelen met een klantengroep die zo verspreid is als die van XMS.. Wellicht dat we in de toekomst bij een herverdeling van de IP's eens naar geografische IP's gaan kijken... Prioriteit heeft het echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:53:
Zeg Martijn,

Jij hebt tenminste nog glas... Ik woon in Maarssen maar geen geen glas krijgen omdat het geen portaal woning is :( Mijn oma kan wel glas krijgen, maar die heeft er dan weer niks aan.

Wel zag ik vandaag dat de gemeente Maarssen gaat onderzoeken of ze op een manier een volledig dekkend glasvezel netwerk kunnen helpen realiseren :D

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:02:
[...]
Jij hebt tenminste nog glas... Ik woon in Maarssen maar geen geen glas krijgen omdat het geen portaal woning is :( Mijn oma kan wel glas krijgen, maar die heeft er dan weer niks aan.

Wel zag ik vandaag dat de gemeente Maarssen gaat onderzoeken of ze op een manier een volledig dekkend glasvezel netwerk kunnen helpen realiseren :D
Ik ben uiteraard ook heel blij dat ik glasvezel heb. Overigens vind ik het vreemd dat Maarssen met dubbel S is terwijl http://www.tracemyip.org/ en vergelijkbare sites spreken van Maarsen.

Ik dacht even dat het twee verschillende plaatsen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha die benbi..
onze taalanalist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:01:
hahaha die benbi..
onze taalanalist :P
Nou ja dat ook :p

Maar ik blijkbaar staat de naam Maarssen bij een of andere database waar al die trackingsites gebruik van maken verkeerd gespeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alice en Telfort slechtste Voip-aanbieders

Zat Alice niet op of via "ons" netwerk ?

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=98187&mxp=221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:23:
Alice en Telfort slechtste Voip-aanbieders

Zat Alice niet op of via "ons" netwerk ?

http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=98187&mxp=221
klopt idd, zodat ik weet maakt Alice gebruik van het InterNL netwerk.
En kennisje van mij heeft veel problemen met Alice,
en ze kunnen het maar niet oplossen.
Internet knalt er steeds uit en telefoon ook om de 6 min zoiets.

@ Denan > Hun hebben zoiets van een 7Mb verbinding.
Kan het kloppen dat als de verbinding naar 4 Mb gezet word dat de lijn dan stabieler word ?
Want hun weten echt niet meer wat ze moeten doen.

Ik weet dit is eig. iets voor in het Alice forum, maar is maar één keertje dat ik dit even doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nee, alice zit ook op het bbned netwerk. Als er problemen met de lijn zijn moeten ze dat gewoon met alice oplossen. Een downgrade van de snelheid is al voldoende.

@nick:
Die test was echt enorme prut.. Alice is VoDSL en geen VoIP en ze hebben waardeloze maatstaven gebruikt om cijfers te geven (wachttijd bij het opzetten van een call ipv geluidskwaliteit/betrouwbaarheid/stabiliteit/QoS?)

Zie: denan

Verder komen de callaantallen niet overeen, hebben ze vanaf afwijkende setups en locaties getest en klopt hun eindberekening niet. Alice blijft ruim onder het wettelijk toegestane aantal failed callsetups waar andere partijen daar ruim overheen gaan. Ook negeert men het feit dat de wachttijd een stuk lager is als je na het draaien van een nummer op # draait.

Prutstest van een pruts testbureau wat waarschijnlijk testcontracten heeft met andere aanbieders (zo werkt telecompaper ook). Jammer dat iedereen de tekst overneemt zonder er inhoudelijk naar te kijken.

Leuk detail: Zowel Scarlet als Alice lopen over exact hetzelfde telefonienetwerk bij BBNED, toch wijken de resultaten in de test van Iping sterk af. Alleen dat is al een reden om het resultaat in twijfel te trekken. Dat daar dan ook nog een opmerking van de testers bij staat dat 'scarlet iets lager scoorde omdat men waarschijnlijk een probleem op die locatie had' geeft aan dat er een sterke bias is.

[ Voor 54% gewijzigd door denan op 11-02-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:31:
Nee, alice zit ook op het bbned netwerk. Als er problemen met de lijn zijn moeten ze dat gewoon met alice oplossen. Een downgrade van de snelheid is al voldoende.

@nick:
Die test was echt enorme prut.. ...te kijken.

Leuk detail: Zowel Scarlet als Alice lopen over exact hetzelfde telefonienetwerk bij BBNED, toch wijken de resultaten in de test van Iping sterk af. Alleen dat is al een reden om het resultaat in twijfel te trekken. Dat daar dan ook nog een opmerking van de testers bij staat dat 'scarlet iets lager scoorde omdat men waarschijnlijk een probleem op die locatie had' geeft aan dat er een sterke bias is.
Ik vond het ook niet echt een overtuigende test. Al was het maar omdat mijn moeder Telfort heeft en haar klacht niet gaat over het aantal niet op te zetten verbindingen en zo. Het gaat er om dat ze vaak niet bereikbaar is en dat de telefoniedienst het vaak helemaal niet doet. Als het werkt, is het meestal prima in orde. Ik denk ook dat er geen enkele consument is die bij 803 belpogingen waarvan er 5 niet lukken, gelijk het gevoel heeft dat de service slecht is. 112 is natuurlijk zo nog een keer gedraaid.

Het zijn juist de langdurige storingen die vaak voorkomen die mensen op den duur irriteren.

Had ik al eens gebuzzd over Optibel? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:52:
[...]
Had ik al eens gebuzzd over Optibel? 8)
Optibel is gewoon Telio.. dus exact hetzelfde als het XMS netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat is toch al jaren zo met dat soort testen. In de Computer Totaal kreeg diegene die het meeste adverteerde altijd de beste resultaten.

Allerleukste vind ik nog testen van de Consumentenbond van vroeger.

Marantz was altijd zeer goed, Philips was redelijk tot goed en Aristona was altijd matig. Daar zijn ze op een gegeven moment zo enorm mee de mist in gegaan toen Philips van die 3 merken een tunerversterker aanbood ter test en wederom de bovengenoemde resultaten uit de test kwamen. Toen maakte Philips bekend dat ze dat wel hadden verwacht en alle 3 de apparaten exact hetzelfde waren, behalve de buitenkant en het merkje _/-\o_

Helaas is dit al ruim 20 jaar geleden en kan ik geen online linkje meer vinden, maar wat zijn ze toen door het stof gegaan bij de Consumentnebond :D

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 11-02-2009 09:38 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
[...]
Marantz was altijd zeer goed, Philips was redelijk tot goed en Aristona was altijd matig. Daar zijn ze op een gegeven moment zo enorm mee de mist in gegaan toen Philips van die 3 merken een tunerversterker aanbood ter test en wederom de bovengenoemde resultaten uit de test kwamen. Toen maakte Philips bekend dat ze dat wel hadden verwacht en alle 3 de apparaten exact hetzelfde waren, behalve de buitenkant en het merkje _/-\o_

Helaas is dit al ruim 20 jaar geleden en kan ik geen online linkje meer vinden, maar wat zijn ze toen door het stof gegaan bij de Consumentnebond :D
tja.. zo gaat het helaas wel vaker. Jammer dat de mainstream media dit direct oppikt, maar van tweakers had ik meer inhoudelijk niveau verwacht..

Anyway.. als je interesse hebt in het onderzoek -> denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" Zie daar mijn respons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan,ik probeer het verder na te lezen in de andere topics.
Overigens komt xs4all er als 2e slechte er uit.
Dit is een volle dochter van KPN.
Ze gebruiken hetzelfde netwerk als Het Net die juist bovenaan eindigde.
Ik heb een vriend bij xs4all en die is er juist heel erg over te spreken,zo mag je bv je voip settings weten en kan je een adapter meenemen op vakantie zodat je vanuit je hotel via internet gewoon goedkoop kan bellen enz...
Ik heb geen zin om links te gaan plakken maar heb de test al bij 4 of 5 anderen op zien duiken.
Persoonlijk heb ik de ervaring dat Tele2 het nummer van mijn vriendin verkeerd in een database had gezet waardoor ze 2 weken niet kon bellen of gebeld kon worden.
Ze kregen het nummer er ook niet meer uit en na 2 weken hebben ze van Tele2 uit het kontrakt stopgezet wegens "technische belemmeringen" .
Zit je van de ene dag op de ander zonder.
Had ik meegetest dan had ik XMS/Telio/Optibel zeker niet op 1 gezet maar toch echt wel hoger dan Tele2.
Het kranten artikel: http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 11-02-2009 10:12 . Reden: toevoeging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan >

Dus een downgrade van de snelheid kan de stabiliteit van de lijn verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:42:
[...]

@ Denan >

Dus een downgrade van de snelheid kan de stabiliteit van de lijn verbeteren ?
Yup.. klinkt als een issue met de interne kabels/splitter (maar die heb je al nagekeken neem ik aan) of iets met het analoge netwerk van KPN (koper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Yup.. klinkt als een issue met de interne kabels/splitter (maar die heb je al nagekeken neem ik aan) of iets met het analoge netwerk van KPN (koper).
Of de afstand tot de centrale

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar PM ontvangen voor een bijeenkomst. Ik doe daarom maar een voorstel: Woensdag 25 februari om een uur of 7 's avonds in Utrecht (XMS huis). Ik zorg voor broodjes en drinken. Zijn er mensen die hiervoor te porren zijn?
Mvg,Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:21:
Ik heb een paar PM ontvangen voor een bijeenkomst. Ik doe daarom maar een voorstel: Woensdag 25 februari om een uur of 7 's avonds in Utrecht (XMS huis). Ik zorg voor broodjes en drinken. Zijn er mensen die hiervoor te porren zijn?
Mvg,Folkert
Wat mij betreft komt het niet briljant uit in de voorjaarsvakantie.
Laat dus verstek gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 08:00:
[...]

Optibel is gewoon Telio.. dus exact hetzelfde als het XMS netwerk :)
Hm qua netwerk wel, qua prijsstelling niet. Daarnaast is het zo dat je met een andere hardware werkt en daar dus ook minder of andere problemen tegenkomt dan bij XMS. En ik moet nu eenmaal zeggen dat mijn ervaringen met Optibel nu eenmaal positiever zijn dan van XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:
[...]

Wat mij betreft komt het niet briljant uit in de voorjaarsvakantie.
Laat dus verstek gaan :(
Dat is waar, even vergeten. Mijn kinderen hebben volgende week vrij maar de week erna is het ook nog vakantie. Laten we het een week later doen (4 maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Jah ik heb het al een keer nagelopen met hun.
Ze hebben ook een nieuwe modem gekregen, ook dat verhielp niets.
Het is gewoon zo, eens in de 6á 10 min knalt gewoon de hele verbinding weg (aan modem te zien).
Ze hebben deze problemen nooit zo extreem gehad,
en Alice weet het niet meer.
Dus stelde ze voor de snelheid naar beneden te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:47:
[...]

Het is gewoon zo, eens in de 6á 10 min knalt gewoon de hele verbinding weg (aan modem te zien).
Ik zou dit alleen doen als Alice belooft dat als het niet helpt dat dan de snelheid kosteloos weer terug kan naar het oude nivo.

Verwijderd

[...]

Wij hebben op het werk allemaal internetverbindingen van BBeyond. Lekker traag en reteduur. Een van de ADSL verbindingen viel om de haverklap weg. (een waar een groep van 11 jongeren op moet internetten) Eerst was ik ervan overtuigd dat het aan de snelheid lag. Uiteindelijk hebben ze de snelheid opgehoogd naar 3Mbit/s (onvoorstelbare snelheid voor een groep van 11 jongeren) Uiteindelijk is het probleem pas opgelost toen een monteur na heeel veel klagen en steeds beweren dat het aan onze kant zat, in de centrale iets heeft vervangen.

Het kan dus heel goed zijn dat jij van alles zit te proberen, maar dat het probleem gewoon in de centrale zit.

Verwijderd

Thnk voor de adviezen.
Het is idd een vervelend iets,
en vooral als er al van alles gedaan is.
Ik heb het zelf ervaren na een telefoontje met hun.
Telefoon verbinding knalde er 2 maal uit.
En dan duurd het even weer voordat je hun kunt bereiken.
Want ze zijn daarna gewoon even niet te bereiken.

Verwijderd

[...]

Ik heb dat ook gehad toen ik bij tweakdsl kwam. (8Mbit) De verbinding was gewoon niet stabiel te krijgen. Om de haverklap lag hij eruit. Ben toen erg druk geweest met de helpdesk van tweak. UIteraard was de verdenking eerst op de thuis installatie, maar toen ze iemand gestuurd hebben om het te bekijken en na te meten bleek er aan deze kant niet mis te zijn. UIteindelijk bleek een snelheids verlaging de oplossing te zijn....teminste gedeeltelijk. Hij bleef er nog regelmatig afvallen, maar het bleek ook dat mijn modem niet zo heel goed was is het ophouden van de lijn. Ik heb toen op aanraden van een kenner een Zyxel genomen en daar met hem een wijziging in aangebracht en toen was ie wel stabiel..... daarna zelfs de snelheid weer wat opgeschroeft en bleef het redelijk goed gaan. het ging om het aanzetten van "rate adaptation" En het probleem bij mij was de afstand tot de centrale bij hoge snelheden...

Uiteraard weet ik niet of bij jou hetzelfde speelt, maar wellicht een poging waard.

edit : verkeerde quote

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:04:
[...]Uiteraard weet ik niet of bij jou hetzelfde speelt, maar wellicht een poging waard.
Het is gelukkig niet mijn verbinding, maar van een kennisje.
Ik zit gelukkig op glas.
Maar ik ga er eerderdaags weer even langs,
want is vervelend voor ze.

En betreffende de Newsserver van XMS/XSNews.
De snelheid is nog steeds niet zo als het hoort.
De snelheid liep altijd keurig netjes stabiel rond de max. snelheid.
Nu haalt hij nog steeds niet (sinds eind januari) de max.
Het blijft steken tussen de 41 en 44mb.
Denk meldt dit even omdat Folkert melde dat hij ermee aan de slag ging ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel zeer blij met de stabielere nieuwsdienst onderschrijf ik het bericht van famous, tussen de 41 en 43 mbits.. nou scheelt het niet heel veel,maar 50 mbits is het beslist niet.
De snelheid lag beslist hoger voor de upgrade !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is het nog mogelijk voor de startpost om bij digitale TV aan te geven welke settopboxen worden geleverd cq. ondersteunt?
Volgens mij is het nl niet zo dat je zomaar elke settopbox kan gebruiken, maar alleen degenen die XMS 'vrijgeeft'.

Ik hoop trouwens dat de Humax5050 gebruikt kan/mag worden.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Kensei schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:07:
Is het nog mogelijk voor de startpost om bij digitale TV aan te geven welke settopboxen worden geleverd cq. ondersteunt?
Volgens mij is het nl niet zo dat je zomaar elke settopbox kan gebruiken, maar alleen degenen die XMS 'vrijgeeft'.

Alleen de door xms geleverde settopboxen kunnen gebruikt worden of het moet verandert zijn (al lijkt het me niet).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:21:
[...]

Alleen de door xms geleverde settopboxen kunnen gebruikt worden of het moet verandert zijn (al lijkt het me niet).
Nope, dat is niet veranderd.
Alleen de Amino 110 en 130 die door XMS geleverd zijn werken icm abonnement bij XMS.
(btw met de Amino 130 word op dit moment een pilot (test) gehouden onder pilot users).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kensei schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:07:

De humax 5050 is een irdeto HD decoder/pvr,welke niet geschikt is voor IP TV.
Het is geen kwestie van vrijgeven,deze decoder zal het nooit gaan doen bij XMS,het gebruikte protocol en de gebruikte codering is totaal anders.
Deze decoder kan alleen gebruikt worden bij Ziggo, CAIW, DELTA en Kabel Noord.
Het is een zogenaamde eenweg decoder waar je dus helemaal niets aan hebt bij XMS omdat deze IPTV gebruikt waarbij ook commando's terug gegeven worden aan het netwerk en dat kan deze decoder niet.
Het digitale IPTV signaal van XMS loopt niet via de coax kabel dus zal nooit door deze decoder kunnen worden gedecodeerd en de gebruikte irdeto codering waar de humax op werkt is eigendom van een sub holding van Ziggo.

Zoals Famous al zegt,de enige decoder die werkt is de amino 110 en straks voor HD de 130.
Beiden hebben geen opneem functionaliteit,in het verleden is wel toegezegd dat er een applicatie zou komen die dit mogelijk zou maken op te kunnen nemen op een harddisk die je zou kunnen aansluiten op de usb poort maar hier wordt door amino niets meer over gezegd.
Er werkt ook geen enkele harddisk op de usb poort,alleen een optioneel niet in Nederland verkrijgbaar toetsenboard.

Aan een decoder van een andere provider heb je dus helemaal niets.
Andersom zal de XMS decoder het dus ook niet doen bij de andere providers.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 13-02-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het http://www.xmsforum.nl/index.php definitief gestopt is ofzo ?
Die site is al maanden niet meer te bereiken.
Ligt dit alleen bij mij, of iedereen hier last van?

edit/ heb alwel achterhaald dat de site inactief is volgens whois.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:22:
Weet iemand of het http://www.xmsforum.nl/index.php definitief gestopt is ofzo ?

Site is uit de lucht volgens mij, niets meer van te vinden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:56:
[...]

Site is uit de lucht volgens mij, niets meer van te vinden.
idd. en dat is echt al een heletijd zo.
Gaat eerder in de maanden vallen dan in weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even:
Er zijn nog steeds problemen met de newsserver.
De oorspronkelijke 48 die ik er haalde.zijn er nu met enige mazzel 42,vaak zakt de verbinding in tot onder de 40 met zelfs dips naar 30.
Onzinnige duscussies in het forum over cpu's en zo levert weinig op.
Dat anderen dezelfde problemen hebben maakt ze weinig uit ( waaronder Famous)
Ik heb geprobeerd uit te leggen dat ik bij een proefabbo elders 52 mbits haal met dezelfde opstelling en dat dit nog een euro minder kost per maand ook.
Heb geprobeerd uit te leggen dat ik met een sitecom 308 werk, cat 6 kabel, gigabit netwerk kaart en dat mijn bekabeling,mijn setup,de nietjes waarmee de kabel vast zit,de verf op de muur achter de kabel en zelfs mijn buren hetzelfde zijn gebleven en nu wordt min of meer de boel terug gelegd bij XMS.
Ik ben geen azijnzeiker maar het gaat er om dat als zij de dienst verhuizen en het opeens tot 12 mbits langzamer is dan eerst dat ik een beetje link wordt als ze dan aan mijn apparatuur gaan twijfelen terwijl ik 2 van mijn vrije dagen opgeofferd heb om samen met daar de boel weer draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeik je echt geen azijn Nick,
ik af en toe worsten ;) (jij vat em wel lol)

Maar idd Nick,
ik ben het helemaal met jou eens.
Nou voor mij is één ding duidelijk.
Is het niet opgelost voor het einde van de maand,
dan ga ik naar newsxs toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:37:
zeik je echt geen azijn Nick,
ik af en toe worsten ;) (jij vat em wel lol)

Maar idd Nick,
ik ben het helemaal met jou eens.
Nou voor mij is één ding duidelijk.
Is het niet opgelost voor het einde van de maand,
dan ga ik naar newsxs toe.
Als jij worsten zeikt vraag ik me af of je misschien niet beter in xxx adult films mee kan spelen ;)
Ik weet wel dat menigeen blij zou zijn met onze snelheden,alleen het was voor de verhuizing gewoon veel stabieler,als de grafiek een output zou zijn van de san andreas breuk bij Californie zou ik allang het hele gebied hebben laten ontruimen.
Ik vind het prima als ze meer tijd nodig hebben om het in orde te krijgen maar leg de schuld niet steeds bij anderen en geef dan gewoon toe,het lukt ons nog niet.
Ze hebben hun serverpark verhuisd naar een andere goedkopere co-locatie en ik snap nu wel waarom deze goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Als jij worsten zeikt vraag ik me af of je misschien niet beter in xxx adult films mee kan spelen ;)
Ik weet wel dat menigeen blij zou zijn met onze snelheden,alleen het was voor de verhuizing gewoon veel stabieler,als de grafiek een output zou zijn van de san andreas breuk bij Californie zou ik allang het hele gebied hebben laten ontruimen.
Ik vind het prima als ze meer tijd nodig hebben om het in orde te krijgen maar leg de schuld niet steeds bij anderen en geef dan gewoon toe,het lukt ons nog niet.
Ze hebben hun serverpark verhuisd naar een andere goedkopere co-locatie en ik snap nu wel waarom deze goedkoper was.
De maximaal verbruikte bandbreedte XMS->XSnews interface komt ook totaal niet in de buurt van de totaal mogelijke bandbreedte op die interface. Ook heeft het eerst wel goed gewerkt. Om het XSnews supportproces goed te kunnen testen->stuur een email met je klacht over de dienst (voorzien van voor/na situatiebeschrijvingen zodat de CSD niet naar je router gaat kijken) inclusief screenshots van de behaalde snelheid & openstaande proceslijst naar de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:46:
[...]

De maximaal verbruikte bandbreedte XMS->XSnews interface komt ook totaal niet in de buurt van de totaal mogelijke bandbreedte op die interface. Ook heeft het eerst wel goed gewerkt. Om het XSnews supportproces goed te kunnen testen->stuur een email met je klacht over de dienst (voorzien van voor/na situatiebeschrijvingen zodat de CSD niet naar je router gaat kijken) inclusief screenshots van de behaalde snelheid & openstaande proceslijst naar de helpdesk.
Nou Mi..... van XSNews die zou vandaag contact met XMS gaan opnemen,
dat heeft hij beloofd op het XSNews forum.
Dus ik wacht dat eerst wel even af.
Ik ben het even zat dat gedoe allemaal.
Iedereen weet dat het bij XS gewoon zit.
En Mi..... zou dit gaan bespreken met XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:46:
[...]

De helpdesk van xms of xsnews ?
Ik vind het geen ramp dit te doen alleen D. van de helpdesk is nu nog bezig met mails beantwoorden van 29 januari.. laatst hadden we de hotmail blokkade dus ik mailde dat.
Stond ook niets van op de storingen lijst ( die zo mooi onder werkzaamheden verstopt zit,waarom niet gewoon in het menu,zijn de storingen soms geheim ? ) daarna meldde ik dat we ook op de yahoo blokkade lijst stonden,krijg je 2 weken er na een mailtje dat je wel op de storingen page moet kijken en dat het bekend is, ja hallo die mail was allang achterhaald.
Ik wil best nu weer storingen gaan melden maar als ik over 14 dagen weer pas antwoord krijg zit ik weer een maand aan xsnews vast en dat wil ik dus niet meer,ik ga over op newsxs.
Ik vind storingen melden prima maar dan wel op een adres waar er direct naar gekeken wordt en niet pas na 14 dagen want dan is de uitschrijf termijn voorbij en zit ik weer een maand aan die kreupele dienst vast.
Met het risico dat de creditering van de vorige storingsmaand dus ook weer niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:24:
[...]

De helpdesk van xms of xsnews ?
Gewoon bij de XMS helpdesk. Er waren de afgelopen weken veel zieken daar dus er was een achterstand. Momenteel ziet die mailbox er een stuk rooskleuriger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:37:
[...]

Gewoon bij de XMS helpdesk. Er waren de afgelopen weken veel zieken daar dus er was een achterstand. Momenteel ziet die mailbox er een stuk rooskleuriger uit.
Heb 2 dumps aan jou gestuurd, een met de snelheid rond de 39 (moest ik eerst saven op de ouderwetse manier,printscreen dan irfanview, paste, save ) daarna proceslijst op dezelfde manier.
De titel van de gedownloadde film slaat overigens niet op jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan en Nick > sorry dat ik er even geen zin aan had hoor.
Mijn excuses.
Maar ik zat er gewoon vandaag even doorheen, qua goed voelen.
Maar thnk Nick dat je het even op jou neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:53:
@ Denan en Nick > sorry dat ik er even geen zin aan had hoor.
Mijn excuses.
Maar ik zat er gewoon vandaag even doorheen, qua goed voelen.
Maar thnk Nick dat je het even op jou neemt.
Ik heb een procesdump en snelheid screendump van 39 mbits gestuurd en een procesdump en snelheid screendump van bijna 46 (later was ie nog wat hoger maar zit steeds te laat op de print screen) waarbij ook nog eens de mail werd gecontroleerd waaruit blijkt dat mijn pc het makkelijk aankan.
Processor gebruik zat zo rond de 17 %.
Tijdens de test waren de scan gedeeltes van avast voor usenet uit (ik wordt gek van dat draaiende bolletje anders en misschien vertraagt het) en was de sidebar aan, het control center voor mijn printer,de ndas driver voor mijn mediaplayer actief.
In totaal zo'n 47 processen draaiend waaronder sandboxie die ook standaard aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:17:
[...]

Ik heb een procesdump en snelheid screendump van 39 mbits gestuurd en een procesdump en snelheid screendump van bijna 46 (later was ie nog wat hoger maar zit steeds te laat op de print screen) waarbij ook nog eens de mail werd gecontroleerd waaruit blijkt dat mijn pc het makkelijk aankan.
Processor gebruik zat zo rond de 17 %.
Tijdens de test waren de scan gedeeltes van avast voor usenet uit (ik wordt gek van dat draaiende bolletje anders en misschien vertraagt het) en was de sidebar aan, het control center voor mijn printer,de ndas driver voor mijn mediaplayer actief.
In totaal zo'n 47 processen draaiend waaronder sandboxie die ook standaard aan staat.
Key dan.
Thnk dat je de info ook even meld :*)

En nu afwachten dus maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahum, ik heb met Grabit wel gemerkt dat het soms zo kan zijn dat het niet zozeer de processor is die de boel vertraagt, maar meer ook het schrijven naar de harde schijf.

Tip, gebruik voor je cache en voor de uitpak folder en zo steeds twee fysiek andere schijven. En dan het liefst nog andere schijven dan je systeemschijf zodat ze ongemoeid continu data kunnen wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:39:
Ahum, ik heb met Grabit wel gemerkt dat het soms zo kan zijn dat het niet zozeer de processor is die de boel vertraagt, maar meer ook het schrijven naar de harde schijf.

Tip, gebruik voor je cache en voor de uitpak folder en zo steeds twee fysiek andere schijven. En dan het liefst nog andere schijven dan je systeemschijf zodat ze ongemoeid continu data kunnen wegschrijven.
In princiepe deed ik dit al, ik heb 1 tb harde schijf met windows verdeeld in 2 partities C en D, de tweede schijf is ook 1 TB en is een gehele partitie: E
Op de D partitie staat mijn virtuele geheugen en verder niets.
De downloads komen op de E schijf terecht.
Maar dit was ook al zo voor de download problemen vanaf de newsserver.
Ik wil niet teveel gaan veranderen,want dat zou niet eerlijk zijn voor testen.
Feit is dus dat er niets aan het systeem veranderd is, dat dus voor de verhuizing ook al deze setup was en toen wel de snelheden werden bereikt en er na niet meer.
Ga ik daar nu teveel aan klooien dan kan ik,Denan en xmsnews niet meer zien of mijn "geklooi" het nou is dat een beter resultaat geeft of de veranderingen van xmsnews.
Je zou een beetje een situatie krijgen van,je brommertje loopt opeens niet meer goed NA een servicebeurt,hij ging 40 maar na de beurt nog maar 25.
Oh meneer,dan zetten we er een snel uitlaatje onder,dan gaat ie weer 45.
Da's natuurlijk niet de oplossing,gekeken moet worden wat men aan het brommertje verkloot heeft waardoor ie opeens nog maar 25 gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
het vreemde ik download dus rechtstreeks bij xsnews dus niet via de tussenweg van xms. En daar haal ik wel de snelheid voor en na de verhuizing.

Maar als ik begrijp als je via xms download gaat het trager. Dus ligt daar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:08:
het vreemde ik download dus rechtstreeks bij xsnews dus niet via de tussenweg van xms. En daar haal ik wel de snelheid voor en na de verhuizing.

Maar als ik begrijp als je via xms download gaat het trager. Dus ligt daar het probleem.
Ja tussen xms en xsnews zit een stukkie hardware, een server,welke bij xsnews staat.
Jullie gebruiken reader.xsnews.nl of zo en wij moeten news.xmsnet.nl gebruiken.
Waarom wij ook niet gewoon gelijk gebruik mogen maken van de xsnews reader weet ik niet,het zal te maken hebben met de manier waarop aangemeld en gefactureerd moet worden.
Nou is xsnews extreme 100 mbits of zo, dus naar mijn idee is de xms reader gewoon een afgeknepen server die 50 mbits maximaal kan afleveren.
Daar is iets niet goed afgesteld.
Nu heeft dat ding nooit 50 mbits gegeven maar nu schommelt de lijn tussen 35 en 45 meer naar beneden dan naar boven.
Alleen denken ze bij xsnews dat het sinds de verhuizing bij xms ligt terwijl ik ( en vermoedelijk ook xms) denk dat het toch echt bij xsnews zit.
Op het beruchte weekeind was ik aan het testen met iemand van xsnews en toen draaide ie op ruim 52 mbits waarna er werd geroepen dat er ff iets moest worden omgeschakeld.
Vermoedelijk zat ik op het 52 mbits moment rechtstreeks op hun reader.
Toen de boel weer terug kwam was het zeer variabel met maximaal 45 bits en zo is het gebleven.
Ikzelf denk dat als de server news.xmsnet.nl echt een fisieke machine is,daar iets serieus mee mis is,omdat ik voor het schakelen op de bewuste dag aan de ruim 52 zat.
Nu moet ik dus aan de hand van screenshots van de snelheid en de machine proceslog als het ware gaan aantonen dat mijn computertje het wel aankan... nou die wordt echt niet warm of koud van die 45 mbits want die heeft ook tuim 100 mbits gedraaid.. bij 45 processen incl 40 mbits transfer is nog geen 11% van de recourses in gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:17:
[...] waaronder sandboxie die ook standaard aan staat.
[OFFTOPIC] Werkt dat fijn zo'n sandboxie en wat heb je er zo al in zitten aan programma's. Ben even benieuwd, had er iemand over gesproken, maar moet het een en ander nog uitproberen! Las wel dat die software gratis blijft, ondanks een vertraging bij het opstarten van circa vijf seconden, klopt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:47:
[...]

[OFFTOPIC] Werkt dat fijn zo'n sandboxie en wat heb je er zo al in zitten aan programma's. Ben even benieuwd, had er iemand over gesproken, maar moet het een en ander nog uitproberen! Las wel dat die software gratis blijft, ondanks een vertraging bij het opstarten van circa vijf seconden, klopt dat.
Een sandbox is een virtuele omgeving,een kluis,waar niets uit of in kan.
Je kan een besmet programma opstarten in een sandbox,maar de besmetting kan de sandbox niet uit.
Het is dus volkomen veilig om bestanden op te starten die je verdenkt van een virus maar 1 keer moet runnen... bv een besmette keygen of installer.
Aangezien een virusscanner soms niet altijd op tijd kan ingrijpen,of bv een programma met een stukje spyware in de installer niet kan tegenhouden,kan je die in de sandbox runnen.
De spyware kan niet zich niet in je systeem installeren vanuit de installer,maar de files worden wel gewoon uitgepakt.
Daarna kopieer je de uitgepakte progs gewoon uit de sandbox en de installer met spyware heeft pech gehad.
Ik heb geen vertraging.
Natuurlijk heb je spyware killers,maar daarmee moet je al een besmet systeem cleanen.
Je hebt ook spyware blockers ( real time protection) maar die blokkeren de opstart van het besmette file waardoor je er niets mee kan.
In een sandbox kan dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heb zaterdag via marktplaats iets gekocht en de verkoper gebruikt een YAHOO adres, maar ieder mail die probeer te versturen naar de de verkoper komt direct weer terug. Ik dacht dat dit probleem intussen wel eens zal zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:09:
Heb zaterdag via marktplaats iets gekocht en de verkoper gebruikt een YAHOO adres, maar ieder mail die probeer te versturen naar de de verkoper komt direct weer terug. Ik dacht dat dit probleem intussen wel eens zal zijn opgelost.
Was het ook, maar we staan er weer opnieuw op. Vorige week nog is er iemand opgespoord die zijn wachtwoorden voor de webmail-interface had doorgegeven aan een paar 'nigerianen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mensen met xms news mogen 15 verbindingen hebben.
Wat krijg ik bij 15 verbindingen:
[17-2-2009 21:11:48] [T4] Could not connect (xms) 502 Only 20 connections allowed. [B]
[17-2-2009 21:11:48] [T8] Could not connect (xms) 502 Only 20 connections allowed. [B]

Ik heb het echt gehad met dat xsnews.
newsxs, per maand opzegbaar, 50 mbits, 8,95 ipv 9,95 bij xms.
Facturering loopt niet via xms dus ook daar geen dubbele maanden meer die in rekening worden gebracht.

[ Voor 81% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar op 20 connections werkt het toch gewoon Nick !?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:22:
Maar op 20 connections werkt het toch gewoon Nick !?!?
Soms wel soms niet,Denan kreeg ook deze errors,heb het wel met ze gehad,mijn testaccount doet het 1,5 week later nog niet bij xsnews en dan gewoon volhouden dat toch alles goed moet zijn..
Wel voor degenen die willen overstappen naar een andere newsprovider,doe dit snel anders zit je weer een maand aan xsnews vast.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah... Mi..... reageerd ook niet echt op berichtjes.
Pfffff... gaat idd echt niet lekkers.
Kijk als het niet snel ok is ga ik gewoon newxs is even testen.
Wertke newsxs goed bij jou nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:48:
Tjah... Mi..... reageerd ook niet echt op berichtjes.
Pfffff... gaat idd echt niet lekkers.
Kijk als het niet snel ok is ga ik gewoon newxs is even testen.
Wertke newsxs goed bij jou nick?
Ja maar kon maar 1 dag proberen,ik neem nu gewoon voor 8,95 een maandabbo,automatische machtiging dus gelijk toegang en ik had toch nog een maand via xms tegoed.
Stelletje amateurs bij xsnews,doet jouw test account het wel dan bij xsnews ?

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 17-02-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:59
Heb zelf een Elite-abo bij XSNews zelf afgesloten (linkje). Trek aardig de vezel dicht, meestal boven de 5,2 MB/sec.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:50:
[...]

Stelletje amateurs bij xsnews,doet jouw test account het wel dan bij xsnews ?
Nou dat weet ik nog niet of dat wel kan.
Ik heb het aangeboden, want dan wil ik het hier ook wel even testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benjenkins schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:53:
Heb zelf een Elite-abo bij XSNews zelf afgesloten (linkje). Trek aardig de vezel dicht, meestal boven de 5,2 MB/sec.

:)
Sorry,als het zo'n puinhoop is ga ik beslist niet rechtstreeks bij ze een account nemen.
Adverteren op de voorpagina dat je 5 dagen proef bij ze kan nemen,ga je je inschrijven,blijkt dat die proefperiode waarmee ze adverteren op de hoofdpagina dus niet kan worden afgenomen.
Ik wil wel eerst graag eens testen of er nu wel een verschil is !

[ Voor 79% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
Ik maak sinds vandaag weer gebruik van Astraweb ($ 11 per maand met Kleverig-actie). Het downloaden gaat met circa 5,5MB/s. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 17-02-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een nieuwe test account.. ikzelf heb het idee dat het er niet echt stabieler op is maar heb het ook nog niet echt goed kunnen testen.

Vanwege iets dat ff bij de test blijkbaar niet lukt is er momenteel heel even geen news via xms.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
news draait weer en wordt verder getest.

Deze is wel grappig, speedtest houdt um niet bij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/413450269.png

Zo willen we het niet ( en ik geloof nooit dat het gebeuren zou) maar:
http://www.nu.nl/internet...ter-de-broek-via-sms.html
Als je je upc rekening niet op tijd betaalt krijg je een sms !!!

[ Voor 101% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heb vandaag de nieuwsbrief ontvangen en moet er toch iets over kwijt:
Programma informatie op Digitale Televisie

Programma informatie is een onderdeel dat tot heden nog niet beschikbaar was op de Digitale Televisie dienst. De functie is inmiddels ontwikkeld en wordt op dit moment getest. In de loop van maart zal het toegevoegd worden aan de Digitale Televisie dienst. U kunt dan programma informatie zien in de zwarte balk wanneer u van zender wisselt.
Dit leest NIET als EPG. Dit leest meer als de teletekst functie van pagina 220, welke voor NED1; 2 en 3 middels een balkje laat zien wat voor programma er is en komt, maar dan voor DTV van XMS. Plus wie of waar wordt dit getest???

Proficiat Nick: "Vanwege het geringe aantal bezoekers is het XMS huis in Leiden vanaf 20 februari 2009 gesloten." Wordt zeker in in de sloopregeling meegenomen :)

En voor Folkert: Hou eens op met dit zielige gedoe. Kom op man, je biedt glas aan met snelheden van 50Mb en treurt het mij ten zeerste om te moeten lezen:
Uitbreiding capaciteit newsserver

[...} Alle XMS internetabonnees hebben gratis de beschikking over een 512Kb aansluiting.
Wauw daar wordt je als klant van XMS toch (helemaal niet) happy van. Een gratis doucheputje, waarbij het water maar niet weg wilt lopen.

Daarnaast vond ik de nieuwsbrief meer een open sollicitatie om personeel aan te trekken bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 23:22:

De eigenaar is lastig te bereiken, maar heb hem zojuist op een ander mailadres gemaild. Er staan namelijk ook nog wat berichten van de XMS gebruikersgroep Utrecht op, die ik graag weer terug zie... Ik laat wel weten hoe of wat ik verneem.

Over gebruikersgroepen gesproken, ik las dat je in Amersfoort iets wilt gaan doen? Nu weet ik wel wat daar al het eea actief is. Namelijk Stichting Bewoners Netwerken Amersfoort (SBNA) waarin o.a. de initiatiefnemers van Vathorst en Nieuwland in vertegenwoordigd zijn. Misschien een idee om contact met hun op te nemen?

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:39:
Daarnaast vond ik de nieuwsbrief meer een open sollicitatie om personeel aan te trekken bij de helpdesk.
Dit zie je tegenwoordig wel meer voorkomen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:22:
[...]

De eigenaar is lastig te bereiken, maar heb hem zojuist op een ander mailadres gemaild. Er staan namelijk ook nog wat berichten van de XMS gebruikersgroep Utrecht op, die ik graag weer terug zie... Ik laat wel weten hoe of wat ik verneem.
Okey Thnks.
Hoor het wel van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jurjen de Vries schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:22:
[...]Over gebruikersgroepen gesproken, ik las dat je in Amersfoort iets wilt gaan doen? Nu weet ik wel wat daar al het eea actief is. Namelijk Stichting Bewoners Netwerken Amersfoort (SBNA) waarin o.a. de initiatiefnemers van Vathorst en Nieuwland in vertegenwoordigd zijn. Misschien een idee om contact met hun op te nemen?
Ik weet idd dat dat bestaat.
Maar ik vind ook dat die zich meer richten op Vathorst en omgeving,
dan bv. schothorst, soesterkwartier etc etc.
Ik weet toevallig dat ze bestaan, maar verder denk ik dat weinig mensen ervan gehoord hebben.

Ik wil toch heel iets anders gaan opzetten, dan hoe hun te werk gaan en wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:30:
[...]

Ik weet idd dat dat bestaat.
Maar ik vind ook dat die zich meer richten op Vathorst en omgeving,
dan bv. schothorst, soesterkwartier etc etc.
Ik weet toevallig dat ze bestaan, maar verder denk ik dat weinig mensen ervan gehoord hebben.

Ik wil toch heel iets anders gaan opzetten, dan hoe hun te werk gaan en wat ze doen.
Wat is jouw idee daarbij dan qua opzet? Ik heb zelf het idee dat ze zich op heel Amersfoort richten, onlangs hebben ze ook Kattenbroek op weg geholpen en zijn ze ook voor heel Amersfoort met video/wijk tv bezig, hebben ruimte vanuit XMS voor TV en gameservers in het XMS huis. Nog sterker meestal helpen ze ook initiatieven buiten Amersfoort. Dat is wat ik ervan ondervonden heb.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jurjen > Ik ben daarover nog in "denk" fase :)
En er word toch binnenkort vermoedelijk over gesproken.
Dus even word vervolgd wat dat betreft.

Iets landelijks is ook wel een idee.

En zo en zo gaat het dan echt puur en alleen om de diensten,
dus geen andere zaker erbij.

• Jurjen de Vries
chocka schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:39:
Heb vandaag de nieuwsbrief ontvangen en moet er toch iets over kwijt:
Programma informatie op Digitale Televisie
...
Dit leest NIET als EPG. Dit leest meer als de teletekst functie van pagina 220, welke voor NED1; 2 en 3 middels een balkje laat zien wat voor programma er is en komt, maar dan voor DTV van XMS. Plus wie of waar wordt dit getest???
Ik heb een interview met Folkert gehouden, en de EPG klinkt een stuk uitgebreider dan dat je nu aanhaalt, inclusief programma beschrijvingsinformatie zoals ook in de TV gids staat vermeld. Ik hoop vandaag nog een screenshot te krijgen van de EPG om bij het artikel te plaatsen.

Het volledige interview, incl reactie op 100Mbit is te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...vredenheidsonderzoek-vrij

Verwijderd

De news dienst zijn Nick en Ik volop aant testen.
Deze loopt wel redelijk okey nu.
Maar wel af en toe dropouts naar 42 mb.
En hier zijn test resultaten van de newsdienst.
Helaas is voor een andere test mijn xms account weer op 50 mbits terug gezet (stond even op 100)
Hierbij haalde ik bij een identieke film,zonder virusscanners of mailcheck de volgende resultaten:

Een directe xsnews account 45 tot 46 mbits.
Een xms account 41 tot 42 mbits met terug schieters naar 39.
In beide gevallen soms ( ook door famous bemerkt) is er soms een aanzienlijke dropout waarbij de verbinding terug zakt naar onder de 30 mbits,dit duurt bij mij althans, ongeveer een minuut tussen full speed,inzakken en weer terug naar full speed en komt met een onvoorspelbare interval terug.

2 dingen zijn nu duidelijk.
Als XMS zegt dat ze 50 mbits levert,levert ze voor news in elk geval geen 50 mbits maar iets minder.
De snelheid van het news abbo VIA een XMS account is LAGER dan via een direct xsnews account.

Toen mijn account op 100 mbits stond haalde ik ongeveer 90 mbits.
In beide gevallen,bij news verkeer, is de verkregen snelheid bij de newsdienst exact 10% lager dan de opgegeven snelheid.
Dus bij een 50 mbits account haal ik 45 mbits,
Bij een 100 mbits account haal ik 90 mbits.

Aangetoond (met 90 mbits) is dat mijn apparatuur dus die 50 mbits ruimschoots aankan.
Nu kan er wel geroepen worden , overhead en zo,maar als je een 50 mbits account hebt,moet je die 50 mbits gewoon krijgen,zet hem dan op 55 zodat je minus de overhead netto 50 overhoudt.
Ook aangetoond:
Een direct xsnews account is sneller en stabieler dan een account via xms.
De techneuten zullen moeten uitvogelen hoe dit komt.

Ook aangetoond is dat door een fout bij xsnews degenen met een 100 mbits account bij xms ipv 50 mbits news per ongeluk ook de volledige snelheid kregen, zo'n 90 mbits dus,dit is helaas terug gezet.

Andere programma's kunnen andere snelheden geven,dus om nu te voorkomen dat iedereen gaat roepen ik haal wel de 50 mbits,ik heb in mijn test alt.binz gebruikt en ben dit blijven gebruiken om de test zo betrouwbaar mogelijk te houden.
De "snelheidsmeters" in news programma's zijn niet ge-ijkt dus het ene programma kan al snel een andere meting geven,zelfs een andere versie van alt.binz kan dit.
Getest is met alt.binz 0.28.4

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2009 12:54 ]

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
Email
--------------------Geplaatst op 29-01-2009--------------------
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen o.a. @live.com en @MSN.com emailadressen ook onder.

Dit probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.

Onze excuses voor evt. ongemak.
Ze hebben er nogal moeite mee he?

• denan
martdj schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:31:
[...]

Ze hebben er nogal moeite mee he?
Even teruglezen in dit topic.. dan weet je hoe dit komt :)

• martdj
  • Laatst online: 12-09 11:07
denan schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:52:
[...]
Even teruglezen in dit topic.. dan weet je hoe dit komt :)
Punt is dat het nogal lang erop blijft staan. Op 8 feb meldde EdenSandra dat die er geen last meer van had. Zelf heb ik er nooit iets van gemerkt, maar dat kan komen omdat ik een eigen mailserver en maildomein gebruik en de XMS mailservers alleen gebruik als relay-server.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste