Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
Thread nummer 5 alweer van het grote XMS - glasvezelinternet topic.

http://www.xmsnet.nl/images/logo.png
Glasvezelinternet voor particulieren
Dit is een vervolg thread van de threads:
[Portaal] 10 Mb/s internet?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel IV

Over XMS
Een aantal jaren geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.

Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet, voip-telefonie en Digitale Televisie.
Ook is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten in een groot aantal pilotprojecten.
Kan iedereen zomaar een glasvezelaansluiting krijgen?

Nee, aangezien de aanleg van een glasvezelnetwerk een zeer kostbaar traject is levert XMS alleen glasvezeldiensten in vooraf afgebakende gebieden. In de meeste gevallen zijn dit Portaal/Dudok/Alliantie woningen, maar vaak starten mensen ook eigen vraagbundelingstrajecten op. Is er voldoende vraag in een stad dan zal XMS, tezamen met de GNEM/Reggefiber, een project opstarten en de stad/wijk van glasvezel voorzien.

Voorbeelden van dergelijke trajecten zijn:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.glasvezelwijchen.nl/
http://www.glazenkamp.nl/
(en nog vele anderen)

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de bewoner. Hiervoor krijgt men op een centrale locatie in de woning (bvb in de meterkast) een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd waarop men de computer/televisie of telefoon kan aansluiten.

In veel gevallen zal de aansluitprijs per woning onder de 150,- euro liggen. Recente projecten hebben vaak een speciale 'burenactie' waarbij de aansluitkosten lager worden naarmate meer mensen in een straat/wijk zich aanmelden. Het uiteindelijke bedrag komt dan vaak op 75,- uit.. en vaak is de aanleg zelfs helemaal gratis!

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders geenkosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting. Neem dus niet de hardware mee mocht je verhuizen!
Contact

Website: www.xmsnet.nl
Email: support@xmsnet.nl
Helpdesk: 0800 555 2 555
Planningsvragen

In de meeste nieuwe trajecten zijn speciale voorzieningen getroffen om nieuwe klanten te voorzien van een correcte planning. Per regio stelt XMS een bouwmanager aan die de oplevering van glasvezel in een gebied zal coordineren. In de meeste gevallen zijn deze mensen gewoon telefonisch bereikbaar en zal het nummer via de helpdesk gecommuniceerd worden.

Maar: Houd aub wel rekening met het feit dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een project is dat niet makkelijk in te plannen is. Vaak heeft een aannemer te maken met onverwachte vertragende factoren en is niet duidelijk te zeggen wanneer een specifieke woning aangesloten zal worden.(In ieder geval niet ruim vooraf). De reden dat de aanleg van het netwerk zo complex is heeft vooral te maken met het feit dat het netwerk nog gebouwd moet worden. ADSL (koper) of Coax-netwerken zijn natuurlijk al lang aanwezig in de meeste gemeenten/woningen, dus een abonnement aanvragen op één van deze netwerken is een kwestie van een dienst activeren. Voor het opleveren van een glasvezelnetwerk zal het complete netwerk eerst aangelegd moeten worden.

De aanleg hiervan bestaat per wijkdeel/stad uit een aantal fasen:
In de eerste fase worden de centrales geplaatst en legt men het 'core netwerk' aan.
In de tweede fase begint men met het legggen van de glasvezel naar de straten/woningen.
In de derde (en laatste) fase sluit men de woningen aan op de glasvezel en worden de diensten geactiveerd.
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakelen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen.

Telefoon: 0800 555 2 555 (servicedesk) 08:00-22:00
Fax: 024-3592550
E-mail: support@xtramediaservices.nl

XMS - Diensten

Ik zal mijn best doen om het dienstenoverzicht bij te houden, maar kijk voor het actuele overzicht altijd op www.xmsnet.nl.

XMS - Internet

XMS levert standaard een symmetrische glasvezelverbinding van 50/50Mbit voor 32.95 per maand. Optioneel is tegen een meerprijs een 100/100Mbit abonnement af te nemen. Dankzij de koppeling die XMS heeft op de AMS-IX (via het netwerk van InterNLnet) halen in alle gevallen klanten ook daadwerkelijk deze snelheid. Dit in schril contrast met bvb bestaande DSL/Coax netwerken waar de snelheden vaak lager uitvallen dan geadverteerd.

Bij het internet abonnement zitten natuurlijk email faciliteiten (10Gb mailbox) en persoonlijke hosting (100Mbyte). Ook zitten een spamfilter en een email-virusscanner in het abonnement.

Neemt men XMS af dan krijgt men op een centrale locatie een glasvezelaansluitpunt aangesloten waarop men de computer aan kan sluiten. Belangrijk hierbij is wel dat het aansluitpunt wel voorzien is van 4 (of 8 ) UTP-poorten, maar in de praktijk zal slechts één van deze poorten voorzien zijn van een internet verbinding. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je dus een router moeten plaatsen.

Belangrijk:Let bij de aanschaf wel op of de router echt in staat is om 50/50Mbit verkeer te routeren, in de praktijk blijkt dat veel modellen dit niet kunnen.. en dus ergens op de 20-30Mbit blijven steken. Dit ondanks het feit dat men de routers verkoopt als 100Mbit router. Of een router de doorvoersnelheid (throughput) van 50Mbit of 100Mbit ook werkelijk aankan is terug te vinden op www.smallnetbuilder.com. Let hierbij vooral op de LAN/WAN throughput.

Poortverdelingen XMS glasvezelaansluitpunten

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV
(in sommige gevallen kan het voorkomen dat deze poorten omgedraaid zijn)

XMS - Telefonie

De telefoniedienst van XMS is gebasseerd op het platform dat ook voor Optibel gebruikt is (www.optibel.nl). Deze dienst is meerdere keren als een kwalitatief uitstekende dienst getest in bvb Computer Totaal. In de praktijk zullen er dus geen verschillen zijn tussen het vertrouwde analoge telefonienetwerk en XMS telefonie. In tegenstelling tot veel andere VoIP diensten heeft XMS het volledige netwerk qua QoS onder controle dus van standaard VoIP problemen (jitter/echo/etc) is er geen sprake.

Elke telefoonlijn heeft een eigen gereserveerd gebied binnen het netwerk en is dus onafhankelijk van up/download gedrag van XMS klanten.

Op het XMS aansluitpunt zijn 2 telefoonlijnen aan te sluiten (de 2e is voor een meerprijs/maand af te nemen via het klantenportal), maar dit zijn wel analoge telefoonlijnen. ISDN telefoons zullen dus niet werken.

De XMS telefoniedienst bied ondersteuning voor alle gangbare STS-functionaliteiten, bvb wisselgesprek, 3-way calling, callfwd, etc. Een overzicht hiervan is te vinden op www.xmsnet.nl.

XMS - Analoge televisie

Op het glasvezelaansluitpunt zit ook een aansluiting voor analoge televisie. Doormiddel van een F-connector is een traditionele coax-kabel aan te sluiten op deze aansluiting en kun je je bestaande coax-installatie aansluiten op het analoge signaal van XMS.

In de huidige vorm geeft XMS via het analoge signaal 40Televisie, en 35-40 radiozenders door (note: Dit kan wel per regio verschillen, kijk voor het actuele overzicht op www.xmsnet.nl) die zonder settop-box te bekijken zijn. Het signaal komt binnen via een 2e glasvezel en is dus niet van invloed op de snelheid van het XMS internetverkeer.

XMS - Digitale televisie

Sinds kort is het ook mogelijk om bij XMS gebruik te maken van interactieve digitale televisie. Voor het gebruik hiervan is echter wel een zogeheten Settop-box nodig die men los moet kopen. Een voorwaarde voor het afnemen van digitale televisie is echter wel dat men een abonnement heeft op XMS-analoge televisie. Voor het ontvangen van digitale televisie zullen dan geen extra kosten in rekening worden gebracht.

VideoOnDemand diensten
Met XMS digitale televisie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal VoD diensten. Dit zijn interactieve diensten zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist of RTL+. Een verschil met de websites van deze diensten is natuurlijk de beeldkwaliteit, in de meeste gevallen zal dit bij de VoD-diensten van XMS een stuk hoger zijn dan bij de webbased-varianten (4Mbit versus 0.5Mbit).
Naast de huidige VoD diensten zijn er natuurlijk nog een groot aantal in ontwikkeling, maar hierover kan ik nu nog weinig vertellen.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

HDTV
Naast standaard televisie (SD/PAL) is XMS ook druk bezig met de introductie van een eigen HD-pakket. Juni/Juli 2008 zullen hiervoor de eerste pilots starten en de verwachting is dat er dan binnen een redelijk korte tijd een af te nemen dienst zal komen. De reden dat XMS niet eerder is begonnen met een HD-dienst had vooral te maken met het feit dat er nog bijna geen zenders waren die uitzonden in HD. Met de recente verschuivingen in de TV markt is er echter een duidelijk groeiend aanbod in HD uitzendingen.

Verbruikte bandbreedte
Net zoals bij analoge tv is het digitale televisie-signaal onafhankelijk van de internetverbinding. De huidige capaciteit per woning is 100/100Mbit, dus als je een 50/50Mbit internetabonnement gebruikt zal IPTV de overige bandbreedte verbruiken.

[Voor 100% gewijzigd door denan op 07-04-2009 09:43]

XMS - Handige links

http://dtvuitrol.xmsnet.nl (forum ter ondersteuning van de uitrol van digitale televisie)
http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel

Handleidingen
XMS installatiehandleidingen
XMS installatiehandleiding digitale televisie

[Voor 98% gewijzigd door denan op 12-12-2008 12:23]

Disclaimer
Ik ben bij de beginperiode van XMS direct betrokken geweest bij de techniek en support, maar houd me momenteel alleen op projectbasis met XMS bezig. Alles wat ik hier post is dus iets wat ik op persoonlijke titel doe en heeft geen (directe) banden met XMS. Heb je vragen/opmerkingen voor XMS dan raad ik je aan om dit via de normale ingangen te laten verlopen. Stuur mij dus geen persoonlijke messages of emails, meestal heb ik het te druk om daar op te reageren. Tevens post ik hier als hobby en het moet dus 'wel leuk blijven'! Zodra dit topic verzand in een flamewar trek ik me terug..

Maar: verwacht van mij ook geen 'de klant heeft altijd gelijk' houding... als ik vind dat ik gelijk heb, zal ik dat te vuur en te zwaard verdedigen ;) Met 'normale' discussies heb ik dus ook geen enkel probleem!

Verder zijn er geen rechten te ontlenen aan iets wat ik op tweakers post ten opzichte van XMS, InterNLnet of Alice. Ondanks de vrijwillige natuur van mijn posts op GoT werk ik wel regelmatig voor bovenstaande bedrijven en alles wat ik post zullen mensen toch zien als een uiting van dat bedrijf. Dit zijn zaken waar je voorzichtig mee moet omspringen.. en dat is de reden van deze disclaimer.

Ik zou natuurlijk ook onder een andere naam kunnen posten en/of het feit dat ik voor een bepaald bedrijf werk geheim kunnen houden, maar dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn en waarschijnlijk kunnen leiden tot "gekleurde" posts. Dan kies ik er liever voor om er eerlijk voor uit te komen waar ik werk en wat ik doe. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat voor waarde ze hechten aan mijn posts.

Mijn streven is om dit een constructief forum te houden en mijzelf wat betreft glasvezeldiensten zo neutraal mogelijk op te stellen.

[Voor 99% gewijzigd door denan op 12-12-2008 12:23]

reserved3
reserved 4
reserved 5
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:32:
@Denan, in de starttopic ben je vergeten deel 4 te vermelden,dit is al deel 5.
Goed punt.. fixed.
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:45:
"Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakellen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen. "

Muggeziften, het is doorschakelen en niet doorschakellen.
Verder is het HD stuk niet actueel meer,hier kan beter in komen te staan dat deze dienst medio 2009 actief wordt,er wordt "in de toekomst" gesproken over juli 2008 terwijl dit al geweest is.
Dat de dienst snel daarna zal starten staat wat raar aangezien 2008 al bijna voorbij is ;)
Typo is gefixed.. het HDTV verhaal herschrijf ik zodra er een dienst is :)

@ransbal:
Lever eens een tracert aan naar de newsserver van xs4all, wellicht dat daar iets vreemds opvalt.
Saboteur schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:11:
Na een halfjaar wachten is nu eindelijk mijn glasvezel aansluiting (particulier) opgeleverd. (@ Denan 3553CR 14)
Vreemd is het voor mij wel dat hierover zeer weinig bekend is bij XMS.
Ze zijn nu nog steeds uit aan het uitzoeken zijn hoe ik aangesloten moet gaan worden, dat terwijl een telemarketier van XMS mij in juli zelf deze aansluiting heeft aangeboden/verkocht en een XMS medewerker deze aansluiting afgelopen week zelf begeleid heeft.
Ik hoop van harte dat dit aankomende week afgehandeld kan worden zodat ik eindelijk kan gaan genieten van deze voor mij nieuwe glas ervaring.
Je staat gewoon niet als klant in ons systeem: als alles aangesloten is zal de snelste weg een digitale aanmelding zijn. Als je op www.xmsnet.nl je gegevens invult zal binnen een paar minuten je abonnement actief zijn.
Yup.. druk met andere projecten :)
Het is aangepast nu.
Ik ben er gewoon.. maar het is inderdaad 'eindejaarsdrukte'.. Folkert is volgens mij op vakantie nu.
absrnd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:50:
nu een uur later nog niets :(

maar is mijn MAC adres van mijn iMac ?, want die was al maanden al verbonden met mijn oude router, dat zou dan niet uit moeten maken !.

ik heb nu de Airport zonder password aangesloten, de airport geeft groen licht, kan verbinding maken met de Extreme, maar kan nog steeds niet via de Extreme het web op.
ik heb toch het idee dat er wat instellingen niet goed zijn om het internet op te kunnen.
Clone het mac-adres van de router die verbinding heeft in je airport en hij gaat direct online.
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:56:
[...]

Een gewoon kerstkaartje had ik dan meer gewaardeerd dan door wat er in dit kaartje beschreven stond.
Ik kende de actie niet maar ik lees het als een attentie voor mensen die de nieuwsbrief niet lezen (dat is toch gemm. 80% :P). Niet alles is meteen zo negatief uit te leggen. Niet zozeer een sigaar uit eigen doos als wel een reminder waar de doos ligt waarvan je het bestaan niet kende.
Nick39 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:20:
De vraag is alleen,heb ik als gebruiker van XMS iets te maken met die achterliggende providers?
Nee, ik heb te maken met XMS die voor een koopje overal bij derden diensten inkoopt.
Koopje tussen haakjes,maar XMS hoeft niet te investeren in hardware.
Alleen door overal die koopjes te halen,zal je dus overal voor moeten dokken :(
Zoals ik het begrijp heeft XMS gewoon gratis acces geregeld voor alle klanten, zij het niet op volle snelheid. Bij veel mensen is dat nog niet duidelijk (dat is ook te merken aan de vragen/reacties van klanten op dit kaartje).. waarbij je niet moet vergeten dat jullie vaak beter op de hoogte zijn dan een doorsnee klant.
Anoniem: 245454 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:26:
[...]

Ik begrijp hieruit dat de 20% die de nieuwsbrief wel lezen, feitelijk niet kunnen lezen en zo stom zijn dat ze niet begrijpen dat er als er Kerstcadeautje voor alle XMS internetters staat het natuurlijk niet voor hen geldt.
Hmmm.. het kan mijn koppijn zijn.. of het feit dat ik nog te weinig koffie op heb.. Maar ik begrijp de strekking van je post voor geen meter :)
halo schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:15:
Hoe lang duurt het voor dat je digitale Televisie krijgt als het besteld hebt?
heb vandaag besteld en vroeg me af of dat lang duurd, vooral nu met al die feest dagen enzo
De dienst gaat direct aan en binnen 3-5 werkdagen heb je de STB in huis. Vraag me wel af hoe snel TNT dat voor elkaar gaat krijgen met de drukte tijdens de feestdagen :)
Wilde schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:03:
Mooi niet gebeurd dus... Ik had het kunnen weten gewoon. Ga vandaag een klachtenbrief schrijven (want aan de helpdesk ondersteunen ze de pilot niet zeggen ze) en zeg xmsnews ook op als ik er geen reaktie op krijg. Vind dit dus echt geen stijl, en dan gaat het me niet om de hoogte van het bedrag ofzo.. Wordt wat beloofd en vervolgens vergeten..
Een brief schrijven hoeft niet.. stuur je contactgegevens + klantnummer even naar denan@inter.nl.net dan zal ik de betrokken projectleider vragen om het uit te zoeken.

Add: nvm.. heb al met de projectleider gesproken en die had de 'gratis maand' inderdaad nog niet laten verrekenen. Gezien de vakantieperiode zal het waarschijnlijk niet deze week gebeuren maar ik zal hem vragen dit zo snel mogelijk door te voeren.

[Voor 16% gewijzigd door denan op 22-12-2008 16:18]

B4MB4M schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:26:
@denan,

Ik ben gebruiker geweest in de news server pilot, en heb een mailtje gestuurd (17 november) met mijn debiteuren nummer naar de newspilot. Vorige maand is het abonnements geld voor december + een deel van november in rekening gebracht (vanaf de 17de) , zojuist krijg ik de rekening voor de maand Januari. Op welke termijn gaat de maand korting ongeveer komen ? of wil ik te snel ;-)
Gisteren is alles in gang gezet maar waarschijnlijk is de factuurronde van XMS nu al geweest (geen idee hoe die timing exact loopt). Op de eerstvolgende factuur zal het abonnement gecrediteerd worden.

@overig commentaar: (disclaimer: eigen mening.. geen XMS reactie) Mensen mensen.. niet zo negatief. Het is niet het einde van de wereld.. Natuurlijk is het niet handig als men die éénmalige creditering van € 9,95 vergeet uit te voeren voor Pilotdeelnemers... maar om nou zo fatalistisch te reageren in deze thread vind ik wel erg 'over the top'.

Net zoals de reacties op dat kaartje van XMS: XMS had zich ook kunnen beperken tot twee betaalde abonnementen en de gratis acces weg kunnen laten. De wens vanuit XMS klanten voor een (betaalde) binary newsserver bestaat al bijna net zolang als XMS zelf.. Nu heb je die mogelijkheid en vervolgens valt iedereen over de tekst op een kaartje wat puur bedoelt is om alle XMS klanten te informeren over de gratis versie.

XMS is natuurlijk ook bezig met nieuwe producten, maar dan moet de markt er wel klaar voor zijn. Het heeft weinig nut voor XMS om een dienst/product te introduceren waar maar een zeer klein percentage gebruik van kan (of: wil) maken. De focus ligt momenteel voornamelijk op het DTV/HDTV product maar er staan nog voldoende andere zaken op de roadmap voor 2009. Verder is men druk bezig met het verscherpen/verduidelijken van alle processen (bouwprocessen/brieven/klantenportal/etc) en heeft men recentelijk ook de capaciteit op de helpdesk sterk uitgebreid (met een gemm wachttijd van 1min10 tot gevolg).
Ook heeft men de laatste tijd scherpere afspraken gemaakt met externe partijen die zaken beheren die een impact kunnen hebben op de kwaliteit van de XMS-diensten. Zo is de monitoring verscherpt en zijn nieuwe escallatietrajecten vastgesteld voor het geval dat er iets mis gaat met één van de dienstenleveranciers. Naast dit alles zijn er ook verschillende trajecten gestart om de kwaliteit van alle diensten van XMS te meten (en zo nodig bij te sturen).

Laten we de focus in ieder geval terugbrengen tot het basisproduct: Jullie hebben allemaal een perfect stabiele 50/50Mbit verbinding met de laagste ping van Nederland. Jullie hebben digitale tv, een nieuwsserver, telefonie en analoge tv voor een prijs die bij de meeste andere leveranciers stukken hoger ligt. Natuurlijk gaan er hier en daar wel eens zaken mis, maar dat gebeurt in alle bedrijven waar mensen werken. De kunst is alleen dat je leert van je eigen fouten en je coulant opstelt richting klanten. Mijn ervaring is dat XMS voldoet aan beiden :)

Over het algemeen ben ik nog redelijk jaloers op jullie.. ik zit namelijk thuis op een 6/1Mbit ADSL lijntje van Alice te werken :P
Anoniem: 245454 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:37:
[...]

Zouden er XMS'ers zijn die geen XMS internet hebben?
Ik kan mij alleen alle medewerkers van XMS voorstellen!

Mijn opmerking van een paar dagen geleden schijnt te kloppen. Denan heeft dit al bevestigd en als er storingen zijn merkt blijkbaar niemand van XMS dit, omdat ze geen gebruik maken van de XMS diensten?
Er zijn genoeg XMS medewerkers die een glasvezelaansluiting hebben, maar ik werk niet bij XMS (zoals je wellicht wel weet :)). BIj mij komt de vezel tot op 100 meter van mijn koophuis.. helaas net te ver om door te trekken.
Wilde schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:30:
[...]

Ik heb het idee dat het probleem bij de frontend van XMS ligt, en niet bij XSNEWS. Maargoed hopelijk kunnen zij een medewerker van xms wakker bellen. Crap :(
De frontend van XMS staat bij XSNEWS, de foutmeldingen die jullie krijgen komen dus van XSnews af, niet van XMS. Daar (bij XSnews) is hoogstwaarschijnlijk iets fout gegaan de afgelopen dagen. Wel netjes dat ze het zo snel opgepakt hebben.
chocka schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:23:
[...]

Ondanks dat je niet van XMS, toch bedankt voor je antwoord. Maar het is wederom een storing waarvan XMS het probleem bij derden legt. Die kerstkaart was zeker ook niet van XMS.

Natuurlijk is netjes dat de derden partij in deze wel reageert ondanks dat het kerst is en het probleem verhelpt. Maar de essentie blijft dat wij klant zijn van XMS welke die service niet verleent en niet van al die derden partijen.
XMS legt de storing niet bij derden.. dat deed ik :) XMS zal waarschijnlijk met XSnews gaan onderzoeken waar het probleem ontstaan is en dan de klanten informeren.
Anoniem: 223352 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:49:
het is eerste kerstdag en geen klote te doen helaas dus denk ga maar even op de pc even de e-mail kijken
en ja hoor weer eens een storing en natuurlijk niemand te bereiken van xms
:X en al zou er iemand zijn een e-mail sturen gaat weer niet want dit werkt niet.
kan dus weer eens geen e-mail kijken of versturen. :(
straks zal de tv er ook wel uitliggen en zal ik ook wel niet meer kunnen spelen on-line
zucht-zucht wat een armoede in deze tijd
|:( nee het begint me steeds meer tegen te staan dat xms.
zelfde als die newsserver zou allemaal sneller zijn nou mooi niet met eweka gaat het anderhalf keer zo snel?
vreemd maar het is wel zo }:O
1) net gechecked maar er is geen storing met de mailserver (geweest). Wellicht een probleem met je virusscanner/firewall?
2) met die newsserver haal je zonder problemen 50Mbit. Zit je daaronder dan is er iets anders aan de hand in je lokale instellingen.
Afhankelijk van de exacte versie kan die router 24-49Mbit halen. Ik gok dat je router dus het probleem is.
chocka schreef op zondag 28 december 2008 @ 07:27:
[...]

Nou, dat is leuk dan. Intussen is het ruim 12 uren verder en melding staat er nog steeds, ook Newsleecher geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Wel vreemd, heb toch veel verschillende payserver gehad en nog nooit met geen enkele problemen gehad.
Choka: email je klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan zal ik even in de interface kijken hoe & wat.
Anoniem: 214837 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:34:
[...]

Geen antwoord op mijn vraag gehad via de mail van xms.
Vandaag is wel het bedrag afgeschreven, nog maar een mail verstuurd over hoe of wat.
Wederom slechte service.
Volgens mij zijn er momenteel heel wat mensen vrij/ op vakantie dus de mail zal iets trager beantwoord worden dan normaal. Ik heb wel een bevestiging gezien dat men de bedragen gaat crediteren op de XMS facturen van de pilotdeelnemers.
Anoniem: 269348 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:50:
@ Cocka > ik heb daar nog nooit van gehoord in ieder geval, maar het zou best wel eens kunnen idd.
btw. bij mij zit alles zo op de poorten zoals het hoort, en geen fone probleem hier,
De juiste poortverdeling is:
8 poorts DRG
DRG op poort 1 (of 2),
TV op poort 2 (of 1)
Internet op poort 8

4 poorts DRG
TV op poort 1
Internet op poort 4
Het gebeurt vaker als er een netwerk upgrade of zo wordt gedaan,of dat er een kleine stroomstoring is geweest,dat om de een of andere reden alle verbindingen weer up komen behalve de telefoon.
Dat lampje blijft dan uit,maar vaak ziet men dat over het hoofd,of men weet helemaal niet dat het moet branden.
Een reset en even stekker er uit en voila, alles brandt weer en gewoon weer bellen,en geen gezeur over een poort 2 die zou worden overbelast, kom zeg er zit een overmarge van 50 mbit op die drg ( minus dan je digitale tv maar dat is way geen 50 mbit ! )
Ben blij dat het opgelost is.
Het probleem is echter dat je met die resetknop de DRG compleet kunt wissen. Daarom mag de helpdesk dat ook niet zomaar met een eindklant uitvoeren van de netwerkbeheerder.
chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:33:
[...]

Blijf het wel vreemd vinden omdat het toch Denan was die mij destijds heeft geadviseerd poort 4 voor mijn internet te gaan gebruiken. Ik zal eens zoeken waar en wanneer.

Gevonden, 17 november 2008, kreeg ik het advies van Denan:

"maar heb zojuist info van Denan om DRG van stroom te zetten voor minimaal een half uur zodat de lease verloopt en zich kan herstellen. Daarna de aansluitingen van de poorten te wijzigen. Namelijk internet van poort 1 naar poort 4 en DTV van poort 2 naar poort 1. Ik heb een 4 poorts DRG."
En ongemerkt is vanaf die tijd mijn snelheid achteruit gegaan. Dus daarmee is mijn oorzaak van het probleem ook weer achterhaald.
Dus de snelheid gaat achteruit met internet op poort 4 en IPTV op poort 1? Dat kan alleen gebeuren als je een torrentclient open zou hebben met hoge aantallen connecties (daar zit namelijk een cap op om te voorkomen dat iemand met een slechte configuratie het complete wijknetwerk saturate).

[Voor 67% gewijzigd door denan op 06-01-2009 09:03]

Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Ik vermoed het ook want als er voor internet op poort 4 bij de 4 poorts DRG gecapt wordt dan zal er voor de 8 poorts ook een gecapte poort moeten zijn,het was trouwens altijd policy dat nergens gecapt werd maar dat bij misbruik de persoon zou worden aangesproken.
Nu wordt er dus gecapt bij teveel verbindingen,dat is tegen de afspraken... als er al iemand op die 4e poort zit want officieel is dat bij mijn weten niet meegedeeld..
Ho Nick.. niet te snel met de conclusies. XMS 'capped' niets maar uit bescherming voor het netwerk zit er een limiet aan het aantal open p2p connecties. Het blijkt namelijk dat er een aantal mensen zijn die hun torrentclient op 1839012389120 maximale threads hebben staan met een timeout van 24 uur. Dan staan er dus in het netwerk 1839012389120 connecties 24 uur lang niets te doen en hebben de XMS routers het druk met nietsdoen.
Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:09:
@Denan, sorry misschien voor de te overhaaste conclusie,ben wat allergisch voor het woord Cappen maar los daarvan is poort 4 dus tot nu toe bij iedereen die er op aansluit een probleem geval.
Bescherming of niet,zoals Chocka terecht zegt hoeven "wij" niet de dupe te worden van slechte configuraties van anderen.
Als de protectie alleen voor teveel connecties zou gelden zouden we er geen last van mogen hebben.
Ik, Chocka,Benbi en nog anderen ervaren allemaal problemen op die poort vandaar dat ik niet geloven kan dat netwerkbeheer dit goed gedaan heeft,of wat ik eerder geloof,zich heeft vergist in het doorgeven van de poortnummers.
Ik denk eerder dat er een aanpassing is geweest in het netwerk waardoor het bovenstaande ontstaan is, toen ik dit in november doorgaf was dit namelijk niet aan de orde. De vraag ligt nu in ieder geval bij de helpdesk en die zoeken het verder uit bij de netwerkbeheerder.

Dat ze zich vergist hebben in het doorgeven van poortnummers lijkt me sterk, het was namelijk een lange discussie tussen hen en ons waarom internet opeens van poort 2 naar 4 zou moeten :)

[Voor 8% gewijzigd door denan op 07-01-2009 07:50]

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 05:42:
En zo loopt mijn snelheid met de router ertussen :

Router WRT300N

Amsterdam:
[afbeelding]

Overigens hoeft je niet de stroom van de drg af te halen.
Hij laat de lease gewoon vanzelf los binnen een uurtje.
Nee, die speedtest.net servers kunnen dit gewoon niet meten.
Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:
Heb je toevallig een linkje met wat meer info over de features van windows 7 ? screenshots e.d. ?
Ik wilde nooit over op vista en heb nog 5 licenties liggen van XP maar dat raakt ooit eens op.
http://arstechnica.com/articles/paedia/windows-7-beta.ars

Ik moet zeggen dat ik na 10 minuten vista (van het weekend nieuwe computer geïnstalleerd) het os al behoorlijk beu was :) Windows 7 is iets sneller/iets stabieler maar heeft dezelfde interface en onderliggende ui-engine als vista. Als je daar een hekel aan hebt zal windows 7 ook irritant zijn :)
Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan,moet je dan indexeren en zo aanzetten ? ik heb namelijk een hekel aan geratel als ik niet weet waardoor dat komt,beetje para misschien.
Indexing is altijd het eerste dat bij mij uitgaat. Dat geratel als mijn computer even niets doet is enorm irritant.. nog irritanter is het als je plots ziet dat je een spelletje aan het spelen bent en de discacces zo traag is geworden dat je 2x zo lang wacht op popups :P
En daar is niets mis mee.!. (denkt aan de Amiga 500 & 1200 die nog steeds op zolder staan in een doos)
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
Hahaha die Nick.
Ik ga strax even al je fotootjes bekijken.

Maar ok, even een vraagje aan allen.
Ik wil een nieuwe router aanschaffen en deze sprak mij erg aan de :

Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router.

Maar wil toch even een oordeel van de exper's hier.
Is dit wel een OK router.
Het is zo en zo een Gigabit router, dus dat moet ok zijn.
Prima router, heb hem zelf ook een tijdje in de test gehad. Hij verslaat het meeste dure cisco/linksys/d-link spul wat over het algemeen 2/3x zo duur is. Vooral met UDP verkeer bleek de sitecom een ster, waarbij de meeste cisco routers inzakten tot 30Mbit bleek de sitecom gewoon 100Mbit te verstoken wlan-lan.
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:19:
[...]

@ Denan > dus ik doe een goede aankoop met deze router ?
En deze werkt ook gewoon klasse met al het overige verkeer (buiten gaming om) zoals gewoon internetten, downloaden (newsserver) etc etc ?
Yup.. prima ding.. we raden hem ook aan in de nieuwe gebieden :)
Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:32:
De laatste tijd loopt het weer goed met telefonie.
Wel vraag ik me af,ik heb even bij Solcon zitten neuzen,zo'n telefonie filter waarin je bepaalde nummers kunt opslaan die je niet meer kunnen bellen,komt dat er ook ooit bij XMS ?
De verhalen waren er toen van wel maar ik heb er niets meer van mogen lezen.
Ik zou het een handige optie vinden om door middel van een portal bepaalde nummers op te geven die je niet mogen bellen.
Vroeger had ik daar de telepathic voor,maar die werkt niet meer bij xms helaas.
Zo'n filter is al een tijd geleden op de wish-list geplaatst maar daarvoor moet de telefonieprovider wat aanpassingen doen in hun admin systeem. Wanneer (en: of) het gaat komen is dus onduidelijk. Momenteel staat vooral kwaliteitsbewaking hoog op de agenda.
Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:26:
XMS kan er wel wat aan doen,althans ik hoop dat ze dat al gedaan hebben, in de link die bij de mail zit staat dat xms haar ip ranges moet opgeven en daarbij moet opgeven wat de contact adressen zijn, als ze dat gedaan heeft is het afwachten ja,heeft ze dat niet gedaan dan kost het tijd.
Misschien is het handiger als ook een uitgaand spamfilter actief wordt bij xms,en dan een die iets effectiever is dan het inkomende filter ;)
Aangezien iedereen mijn hotmail adres heeft kost mij dit dus geld,ik kan het nergens omzetten.
90% van alle mail komt via hotmail en wordt niet afgeleverd en veranderen kan ook niet omdat de activatiemail daarvoor niet aankomt.
Natuurlijk hebben ze dat meteen gedaan toen duidelijk was dat we op een blacklist stonden bij hotmail, maar of dat bij Hotmail doorgevoerd is hangt voornamelijk af van Hotmail.

Kun je trouwens niet gewoon in hotmail je .forward uitzetten? (via een proxyserver als je thuisadres op een blacklist staat)

@choka:
Op een blacklist uitkomen is iets wat elke provider kan overkomen.. vooral als veel gebruikers niet opletten en alle links in spammails aanklikken of .exe attachments openen. Aangeven waar het probleem vandaan komt zie ik niet als een poging om de verantwoordelijkheid af te schuiven :) Hotmail zelf staat bijvoorbeeld regelmatig in de top3 blacklists van de wereld met een subselectie van de 20 servers die ze gebruiken.

[Voor 4% gewijzigd door denan op 19-01-2009 14:34]

schaduw schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
Voor de gebruikers van de 50Mbit verbinding: je kunt Obama vanaf 17 uur ook op Joost bekijken :P
http://www.joost.com/Obama_Inauguration_Live
Voor XMS pilotdeelnemers is de inauguratie ook in hd te bekijken op ned 1 HD.
JK schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb direct messaging aangezet.. neem aan dat dat de PM-functie is ;)
Telefonie gaat wel en als dat blijkbaar via internet gaat dan mag die DRG wel eens een IP adres doorgeven aan wat we er aan hangen!!! :o
Waarschijnlijk staat er een lock in de wijkrouter op je mac-adres. Bel anders de helpdesk even om te kijken wat er daar in de DHCP registratie staat (ARP leases).
JK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:39:
Het balletje ligt nu eigenlijk wel bij XMSNet. Ik heb alles gedaan wat ik van daaruit kon doen (incl. de tips van Nick39), hoop alleen wel dat het een beetje snel wordt opgelost, is geen leuke binnenkomer voor haar, terwijl ik altijd vol lof ben over XMSNet en glasvezel 8)
De snelste weg is even bellen en vragen of er een sticky arp-lease in de registratie staat.. of stuur de klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan kijk ik wel even in de systemen van XMS.

Spenkman:
1 bedrijfspand verglazen gebeurt in de praktijk bijna nooit. Voor de meeste leveranciers moet je toch wel met een heel industrieterrein komen wil het kostendekkend zijn.
Als het pand in het gebied van XMS ligt (ie: tussen de woningen) dan is een normale XMS aansluiting wel mogelijk. Het enige verschil daarin met een zakelijke aansluiting is dat je geen SLA's kunt afsluiten en XMS geen aansprakelijkheid draagt voor bedrijfsmatige schade ontstaan door verbindingsproblemen.
Definitieve poortverdeling 4 poorts CPS (DRG)

Zojuist contact gehad met iemand van de netwerkbeheerder. Ze zijn in het verhaal gedoken en zijn tot de conclusie gekomen dat er sprake is geweest van een communicatiefout. De poortverdeling die ze richting XMS hebben gecommuniceerd was niet correct. De correcte verdeling is:

Poort 1: IPTV
Poort 2: internet
Poort 3: leeg
Poort 4: leeg
Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:17:
[...]

Misschien is het een idee om dit gewoon voor alle duidelijkheid in de start post te zetten ??
Het is in elk geval leuk geweest dat wij als gebruikers gezien hebben dat poort 4 niet juist was en daar zit toch het belang in van de terug koppeling,alleen zonder jou was dit dus weer niet gelukt.
Done :)
Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker is ;) bij xs4all heb je ook veel meer :)
Hotmail is iets wat nu bij hotmail ligt, het is aan hen om de blacklist te updaten.

Wat betreft die homepageruimte:-> dat kun je beter aan Folkert vragen.
wiebo66 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:34:
Snelheidstest XMS.
Er wordt hier veel gesproken over snelheidstesten welke wel en niet betrouwbaar zouden zijn.
Ik weet in elk geval zeker dat er een niet betrouwbaar is en dat is die van XMS zelf.
De XMS snelheid volgens de test is 24 Mb en als ik mijn snelheid test t.o. XMS kom ik ergens in de 30Mb uit en halverwege de test blijft de XMS meter staan.We hebben toch al geruime tijd 50Mb!!
Geen goede reclame voor XMS, heeft de webmaster misschien een paar maanden geslapen?
Denan misschien kun je iemand wakker schudden bij XMS of als Folkert dit leest jij zit dichter bij de bron!
Die snelheidstest is ook meer bedoeld voor ADSL/Kabel gebruikers die op de site komen kijken en het snelheidsverschil willen meten. Zoals in de vorige thread aangegeven download deze test maar een zeer klein bestandje en is hij niet betrouwmaar om snelheden boven de 20-24Mbit te meten.
Anoniem: 214837 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:15:
[...]
Januari duurt nog een week en ik krijg nu al een factuur voor februari?
Ik gebruik de newsserver van xms vanaf december niet meer, ik heb een andere payserver.
En dan mag ik weer een maand gaan wachten tot ik mijn geld terug krijg?
Beetje vreemde manier van werken daar bij xms, van de vorige factuur die niet klopte kreeg ik een bericht terug dat het verrekend werd met de volgende factuur, ik heb nu een mail verstuurd dat ik een nieuwe factuur wil, waarom moet ik een maand op mijn geld wachten?
Het lijkt mij ook inderdaad handiger om net als de telefoonkosten deze achteraf te factureren.
Als Folkert nog meeleest (reageren doet hij niet meer) hier mag wel eens aandacht aan besteed worden.
Men is dit al aan het aanpassen in de billing-software.Wanneer het 'live' zal staan durf ik echter nog niet te zeggen.
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:39:
[...]

tot op heden heb ik hier nog geen last van gehad.
Ik heb dat al een keer of twee eerder gehad (beide keren met altbinz). Gewoon de hele altbinz dir weggooien en opnieuw installeren. Bij mij gebeurde dit omdat ik handmatig een paar oude .nzb files verwijderde en altbinz dacht dat ze er nog waren. Waarom vervolgens alle downloads corrupt waren is mij ook niet duidelijk :)
ari3 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:08:
Hey, is bij jullie de XMS nieuwsserver ook onbereikbaar? Hij blijft hier hangen met "Connecting..." in GrabIt. Er staat geen nieuwsserverstoring op de XMS support pagina. M'n internet werkt wel gezien ik dit kon posten.

Edit: krijg een socket timeout... een ping naar news.xmsnet.nl geeft ook timeout...
Yup, lijkt erop dat er iets bij XSNews is omgevallen. Er is een melding uitgegaan richting XSnews en die zijn er mee bezig.
Anoniem: 207306 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:31:
World of Warcraft latency...

Meer mensen last van insane latency? Heb ineens vandaag latency van 600 - 1200. In den beginne van mijn XMS ook gehad, maar na wat veranderingen bij XMS supersnel.

Maar alle player in mijn guild hebben geen high latency maar ik wel, wordt er gestoord van....

Ja, heb volgens de regels de dirs addons deleted, alles volgens het boekje, helpt niet.

Denan, jouw er iets over bekend? Vorige keer was het de route die traag was
*logged in*.. 11 ms (chamber of aspects).. niks mis met de route :)

@newsserver snelheidsproblemen:
Gisteren is er schijnbaar een grote winxp/vista patch gereleased, onze testcomputers hier haalden ook maar 50kb/sec gedurende een uur of 2-3. Toen de patch klaar was ging het opeens weer met 5600kbps.

Add: ik zie nu toch ook vreemde zaken, het lijkt er sterk op dat er ergens bij XSnews iets mis gaat waardoor de maximale bandbreedte richting XMS gecapped is op 90Mbit. Het totale verkeer weigert namelijk boven de 88Mbit uit te komen op onze XSnews interface.

[Voor 12% gewijzigd door denan op 30-01-2009 08:26]

Uit de netwerkstats blijkt dat het dataverkeer sinds 10:00 omhoogschiet, kunnen jullie ook even testen wat voor snelheden jullie halen? Ik kan mijn testverbinding niet continu openzetten aangezien mijn laptop dat niet trekt.
Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:10:
[...]
mooi een pot verf pakken en hem met afplakband bewerken en er een metselwerk motiefje aan geven,staat ie nog los en zit er niets in dan zou ik hem een paar keer subtiel verplaatsen,misschien snappen ze de hint.
Toen ik het verhaal de eerste keer las ging ik uit van een grote kast die onder het raam stond, nu laat je een foto zien van een kastje dat ver van je ramen af staat op gemeentegrond. Kijkend naar de foto vraag ik me ook af hoe dit de waarde van je woning zal laten dalen, als er een kastje staat van de nuon op de stoep naast je woning zakt de waarde toch ook niet?

Verder is het gemeentegrond dus ik denk dat je gewoon pech hebt, dat zijn risico's die je aangaat als je een woning koopt waarbij je muur grenst aan de stoep.
nachtwaker schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:05:
[...]

Het vreemde nu is dat het lijkt dat het alweer veel beter gaat. Momenteel zit ie tussen de 42-47 mbit in

Hmm te vroeg gejuicht zit weer onder de 30 mbit, was een schijt zooi, wordt het wel een beetje zat. Dit kost te veel tijd.
Krijg net bericht dat ze bij XSnews wat zaken gaan omgooien, de verbinding zal zo dus even compleet wegvallen en hopelijk zit daarna weer iedereen op 50Mbit.
Hopjesvla79 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:19:
[...]

idem hier in Arnhem, weet niet sinds wanneer, maar het heeft er dus wel ettelijke uren plat gelegen...
Ik zal het laten onderzoeken, storingsmeldingen heb ik in ieder geval niet langs zien komen. Was er geen dialtone? of kreeg je een ingesprek-toon? Wat waren de symptomen exact?
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:51:
@Benbi
Alleen,komt er een wisselgesprek binnen dan gaat de fax opeens antwoorden dwars door het gesprek heen omdat ie "denkt" dat de wisselgesprektoon een oproeptoon is van een andere fax.
Het zelfde kan je bij een bedrijf bv bereiken door tijdens het gesprek te fluiten.
Luistert een fax mee, dan gaat die geheid antwoorden,niet leuk voor de partij,maar soms wel hilarisch leuk.
Dus je fax slaat al aan als er 1x een piepje te horen is van 500ms? Lijkt me eigenlijk (zoals benbi al aangeeft) een slordigheidje van de fax. Kun je hem niet minder gevoelig instellen?
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:00:
[...]
Het gaat niet om het pieptoontje zelf ( het zijn er trouwens 2) maar om de toonhoogte,deze is
Ik leg de schuld niet puur bij de fax, als je wisselgesprek uit zet moet het ook uit blijven. Wel kan ik uit je geschiedenis halen dat in jouw geval meerdere keren (bijna 2x per week) de firmware in de DRG herladen is. Bij elke reload ging wisselgesprek weer aan aangezien alle settings dan in de reset gingen. Aangezien ze nu je firmware met rust laten zou het eenmalig uitzetten voldoende moeten zijn (via #43# oid?).

Los daarvan vind ik het wel erg snel als een fax na 1 piepje van 500ms aan slaat, ongeacht de toonhoogte. Dat DTMF toontje heeft juist die toonhoogte zodat je daar telefoons op kunt aansluiten die wisselgesprekken herkennen en een melding in beeld kunnen geven (voorzover die in Nederland bestaan btw).
chocka schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:27:
als klant niet zijn verantwoordelijk te spreken kan krijgen. Hij geeft als antwoord "Klant wenst geboden advies niet te accepteren, dus als u verder geen vragen meer heeft, beëindig ik hierbij ons gesprek" en flikkert de hoorn op haak. Werkelijk waar, mijn bloed kookt ervan. Schijnbaar is de laatste info van Denan nog niet binnen de XMS helpdesk gecommuniceerd. Gewoon te triest voor woorden.
Jawel hoor want ik heb de emails voor de XMS helpdesk over dit onderwerp langs zien komen (gelijk aan mijn post hier). Email de naam van de helpdeskmedewerker naar denan@inter.nl.net dan zal ik het aankaarten.
Fiber schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:33:
[...]
Waar ik me dan weer mateloos aan irriteer is het eindeloze verwijzen naar derden als er iets mis gaat. Zet er dan minimaal een gratis telefoonnummer bij of zo, dan gaan we daar wel aankloppen. Of beter nog geef het telefoon menu bij XMS de volgende opties: Voor derden kies 1....., Voor Optibel kies 1, voor GNEM kies 2, etc, etc... O-)

Zal wel weer wishfull thinking zijn maar Denan zou ze minimaal in de Startpost kunnen zetten. Van AMX IX tot XS en van Herzinger tot Optibel. _/-\o_

Hier overigens geen telefoonstoring, geen tv storing en internet lijkt het na gisteren ook weer goed te doen. :)
(Amersfoort, 8 poorts kastje) :)
Volgens mij valt dat verwijzen naar derden door de helpdesk wel mee, zij weten heel goed dat zij altijd het primaire aanspreekpunt zijn. De enige die wel eens diepgaand aangeeft waar bepaalde problemen vandaag komen ben ik op dit forum, maar dat is om zaken te verduidelijken.

Wat betreft het 1 op 1 doorzetten naar de storingsdiensten van derden: Helaas kan dit vaak niet. Deze bedrijven hebben geen consumenteningang en zullen niet zomaar calls aannemen over individuele klachten. Via de helpdesk moeten in alle gevallen ook een groot aantal basistests uitgevoerd worden voordat een outage doorgezet kan worden naar bvb een Telio of HSO. Als alle calls 1 op 1 doorgezet zouden worden naar dit soort partijen zouden ze overspoeld worden met onzinigge calls (trust me.. 90% van de supportcalls gaat vaak nergens over) en daarvoor zijn deze organisaties niet ingericht.
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:01:
@Fiber, sorry een boek,zal ongetwijfeld commentaar op komen dat ik toch niet lees.:
Helemaal mee eens dat je beter 2 goed werkende diensten kan aan bieden dan 5 gedeeltelijk werkende diensten.
Wat het Hotmail probleem betreft..er is nog een variant,als ik via xms een mail verstuur met als return (reply) adres mijn hotmail adres,dan komt ie wel aan.
Terwijl dat wel via de smtp server van xms gaat en dat ip en mijn ip dus meekrijgt.
Schiet mij maar lek.
Alleen waar ik dus wel op hoop is dat als die mail niet afgeleverd wordt er wel een foutmelding komt want ik heb er een bloedhekel aan dat ik moet twijfelen van "is die mail wel verstuurd/aangekomen" .
En wat gebeurt er met mijn niet afgeleverde mail,gaat die in de digitale schredder of komt die bij de ander in de ongewenste post ?
Zo'n weigermelding kan alleen vanuit de server die de email weigert komen. Zolang hotmail geen 'denied' stuurt weet de XMS mailserver nooit of een mail geweigerd is of niet. Aangezien je ook geen foutmeldingen vanuit de XMS mailserver krijgt zal de mail geaccepteerd worden door hotmail, waarschijnlijk om daar in /dev/null te verdwijnen.
We hebben al een paar keer een grote internetstoring gehad in het weekeind,geen xms beschikbaar.
Een grote telefoonstoring gehad (meerdere) en wederom geen xms beschikbaar.
Een grote newsstoring,niemand beschikbaar.
Een maandenlang durende voicemail storing.
En dan wordt er geroepen,we hebben de verantwoordelijke dienst op het matje geroepen en zullen er op toezien dat.... maar ze vergeten even toen de storing zich voordeed dat er bij XMS weer eens niemand bereikbaar was.
Dat storingsprocedures buiten kantoortijden staan op de lijst voor XMS maar ik zal het balletje nogmaals opgooien.
Anoniem: 269348 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:48:
@ Nick > Hoe staat het nu met de XSNews storing ?
Ik haal weer netjes 5700kbps en het dataverkeer op onze interface ziet er goed uit. Het probleem lijkt verholpen te zijn.
chocka schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:11:
[...]

Laten we poll starten, wedden dat die zoek raakt.

Wederom te triest voor woorden, modern bedrijf vraagt om ouderwets getekend briefpapier. Ze hebben bij XMS al moeite om hun interne mail fatsoenlijk te lezen, laat staan dat ze uit voeten kunnen met briefpapier.
Het is heel normaal hoor dat klachten die tot teruggave van abonnementsgeld leiden schriftelijk ingediend moeten worden, de meeste bedrijven werken zo :)
PS @Denan: Heb je die helpdeskmedewerkers nog kunnen spreken, JACO en die Jan Doedel???
Beide namen waren niet bekend (ook doedel niet ;))maar ik heb de helpdesk verzocht om nogmaals de email met instructies rond te mailen, uit een check blijkt dat de vorige keer info toch echt heel duidelijk is doorgegeven aan alle medewerkers.
chocka schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 06:12:
[...]
Toch vreemd, als de helpdeskmedewerker de telefoon aanneemt met jaco of jacko/jakko (of zo iets) en jij een dag later gaat informeren dat er geen enkel persoon is geweest die een dergelijke naam heeft en afgelopen maandagavond op de helpdesk heeft gewerkt. Schijnbaar heb ik met een spook zitten praten.
Dat.. of het is een communicatiefoutje geweest. Persoonlijk ben ik meer 'down to earth' en geloof ik niet zo snel in spoken :)
TV kwaliteit Utrecht/Maarsen bijgesteld

Eind januari heeft de netwerkbeheerder met een onafhankelijke meetpartij een bezoek gebracht aan het analoge headend voor Utrecht/Maarsen omdat er wat kwaliteitsklachten waren over een aantal zenders. Alle componenten zijn doorgemeten en, waar nodig, bijgesteld. In de praktijk moet dit leiden tot een verbetering van de kwaliteit van Analoge TV. Voor de andere regio's zullen de komende tijd gelijksoortige acties uitgevoerd worden.
Nick39 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:30:
Ik ben telefonisch onbereikbaar,meerdere mensen dit probleem ?
@Fiber,nergens is ook maar iets overdreven,beetje jammer.
Je bent in gesprek.. kabeltje eruit?
sPENKMAN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:21:
[...]

Het verwerken van opzeggingen lijkt wel goed te gaan, vanuit het perspectief van XMS dan. Er is betaald tot 28-2 voor de nieuwsdienst:
code:
1
2
50Mbit bandbreedte XS News
€ 9.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 9.95

Maar inloggen ho maar, toch maar even mailen dan ;)
Dat corrigeert men automatisch de volgende maand, heeft te maken met het vooruit incasseren van bepaalde kosten. Zoals een paar pages terug aangegeven is men bezig om de financiele software aan te passen zodat deze 'bewust' is van pakketwijzigingen met een toekomstige datum. Zodra dat afgerond is komen dit soort dingen niet meer voor.
Anoniem: 214837 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:31:
[...]

Dat had de financiële administratie wel even mogen melden, ik krijg nu al 2x een factuur voor de newsserver terwijl ik die niet gebruik.
Dus als de software niet is aangepast eind deze maand krijg ik weer de kosten voor de newsserver?
Ik heb trouwens nog geen reactie mogen ontvangen nav de laatste factuur.

Ik zag dat Folkert ook weer in het land is, misschien ook wel een punt voor op de agenda, de informatie naar de klant en het beantwoorden van klachten van de facturatie.
Hij loopt maximaal 1 maand door, dus als je hem 2 maanden geleden hebt stopgezet mag je geen incasso's meer krijgen.
Nick39 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:11:
[...]

En wat als je aan het begin van de maand de dienst hebt uit gezet ( zoals ik) maar halverwege besluit hem toch weer aan te zetten ?
Betaal je dan dubbel,gaat de software volledig over zijn nek,of kan je het beste wachten tot de 1e van de volgende maand ?
Geen idee, volgens mij betaal je dan per de 1e van de volgende maand oid :)
Anoniem: 214837 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:27:
[...]

Dat werkt dan niet goed, ik heb hem in december stopgezet.
hmmm stuur je adresgegevens even naar denan@inter.nl.net dan log ik even in bij XMS.
Anoniem: 214837 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:27:
[...]

Dat werkt dan niet goed, ik heb hem in december stopgezet.
Het klopt ook, alleen door een foutje verschijnt hij nog wel op de facturen. Wat je echter op de volgende regel in je facturen steeds ziet staan is dat er direct een creditering achteraan komt:

C&P uit jouw factuur:
25Mbit bandbreedte XS News € 7.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 7.95
Creditering: Crediteren van 25Mbit bandbreedte XS News € -7.95

Het kost je dus geen geld maar het staat een beetje slordig op de factuur. Men zal dit van de eerstvolgende factuur wissen, vanuit de financiële administratie stond al een ticket open om dit te verwijderen.
@Folkert, welkom terug.
Ik lees je bericht met stijgende verbazing.
Als je als directeur van een bedrijf in een discussie forum moet lezen hoe je bedrijf het de afgelopen maanden heeft gedaan en welke problemen er allemaal zijn geweest dan zou ik zelf maar 2 conclusies kunnen trekken.
1.Je laat je niet goed informeren of je informeert niet zelf.
2.Men deelt je bewust bepaalde zaken niet mede.
Beide conclusies passen een directeur van een bedrijf niet best.
Graag wil ik je er voor de 4e keer op wijzen dat zowel schriftelijk,per mail en per fax je een aantal klachten zijn ingediend en dat ik nu DAS rechtsbijstand heb ingeschakeld.
Vergeet aub niet dat de klachten op dit forum niet generiek zijn voor de hele klantenbase waar Folkert mee te maken heeft:

- De nieuwsdienst is pas sinds kort van start gegaan en heeft nog betrekkelijk weinig gebruikers (waarvan de meesten hier actief zijn)
- De telefoniestoring van afgelopen zondag was geen generieke storing, slechts een aantal klanten hebben hier overlast van ondervonden.
- Jullie vallen over het algemeen onder de 'power users' die hun dienst optimaal benutten en belasten. Hierdoor vallen zaken bij jullie sneller op dan bij 'generieke klanten'.

Folkert is als directeur verantwoordelijk voor alle XMS klanten, niet alleen voor de (altijd zeer aanwezige) technische klantengroep die op Tweakers actief is :)

Persoonlijk ben ik van mening dat de tendens in dit forum erg flexibel is, zoals op de meeste fora. Het ene moment is alles goed en het andere moment is alles slecht. Momenteel zitten we duidelijk in een 'XMS is SLECHT!' cyclus waarbij we momenteel elk
- storingsbericht
- foutje van nieuwe helpdeskmedewerkers
- Persoonlijk probleem
- Random persbericht over glasvezel
- etc

zien als bewijs dat XMS slecht bezig is.

De meeste XMS klanten hebben nergens problemen mee en zijn zeer tevreden over hun dienst. Natuurlijk kunnen wat zaken beter aangepakt worden (de helpdesk heeft het momenteel te druk door groeiende klantpopulatie & oplevertrajecten/de financiele software mag wat slimmer worden/etc) maar 'an sich' zijn er echt geen grote verschillen tussen de dienstverlening van XMS in de startperiode en de dienstverlening nu.

Als klanten een probleem ergens mee hebben lost de helpdesk het op, als een klant recht heeft op een creditering krijgt hij/zij die ook.. etc.

[Voor 4% gewijzigd door denan op 05-02-2009 15:48]

Anoniem: 214837 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:13:
[...]

Die creditering is van januari, dus heb ik 7,95 teveel betaald. (op papier dan, ik heb deze factuur gestorneerd)
Wat ik veel erger vind is dat de facturatie niet reageert op mijn mail, ik vorige maand hetzelfde had en ook pas op mijn 2e mailtje gereageerd werd, nu helemaal niet.
Nee hoor, want op de factuur van januari zaten 2 crediteringen van 7,95, kijk maar eens op je klantenportal.
chocka schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:38:
[...]

Ondanks dat je er niet meer werkt, zal je toch denken met een dergelijke reactie dat je indirect op provisie basis nog werkt voor XMS. Voor ieder positief bericht over XMS hier op tweakers, mag je maandelijks tikken. ;)
Was dat maar waar.. :)
Maar dat even terzijde.

Ondanks dat je die Jacco van maandagavond niet hebt kunnen achterhalen, ervaar ik het als "hardcore" gebruiker van XMS toch als erg triest dat als ik dan weer eens noodzakelijk contact moet hebben met de helpdesk, dat zo iets als die poortverdeling dan nog niet bekend blijkt te zijn bij de helpdeskmedewerkers. En dan mag jij het allemaal wel weer recht praten, maar helemaal kloppen doet het gewoon niet.
Ik ben er ondertussen achter wie het is, het is een nieuwe medewerker op de helpdesk. Rechtpraten doe ik het zeker niet. Aan de hand van dit verhaal heb ik ook de helpdeskmanager verzocht om mensen eraan te herinneren dat ze de informatie-updates moeten bijhouden en bij twijfel naar een 2e/3e lijns gaan. Wat ik gewoon aanhaal is dat een menselijke fout niet direct het bewijs is voor het feit dat XMS 'the root of all evil' is ;)

Als ik jouw posts lees weet ik wat de gedachte erachter is, net als bij de posts van Nick. Daardoor kan ik jullie uitingen nuanceren, maar mensen die hier vers op het forum komen zullen dat niet doorhebben. Als ik niet af en toe een tegengeluid zou geven zou deze thread wegzakken in een eenzijdige discussie of flamewar, ongeacht de kwaliteit van de diensten van XMS :)

Voor een voorbeeld zie Edensandra's case: er is al een aantal keer aangegeven dat de kosten gewoon in rekening worden gebracht terwijl zijn contract afgelopen is (voor news). Mensen reageren erop en zeggen dat de administratie niet op orde is, vervolgens roept iemand dat de schuld bij finance ligt.. en uiteindelijk is iedere werknemer bij XMS een prutser en stelt het bedrijf niets voor. Als ik vervolgens ga kijken en het blijkt dat het wel degelijk correct is uitgevoerd post Edensandra netjes een excuusje.. maar wat denk je dat bij de meeste mensen blijft hangen? Die 8 posts dat de facturatie k*t is of die laatste post waarin blijkt dat het wel goed zat? Bij mij zouden in ieder geval die eerste 8 posts blijven hangen :)
JK schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:31:
Was het alweer bekend dat je vanaf XMS weer niet naar Hotmail kan mailen ivm spam policy enz? :(
Ik kon het in de vorige 2 pagina's niet vinden en had er volgens mij gister nog geen last van, maar pas net....
Yup, we staan er weer op. Evenals XS4all, UPC en Ziggo. Het blijkt toch lastig te zijn om klanten duidelijk te maken dat men niet moet reageren op slecht opgestelde half engels emails van mailadmin@emailadmin.cz.tr.gd.gsd.tw waarin men mensen oproept op hun username/password te bevestigen omdat anders hun account verloopt :P
wiebo66 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:52:
Met bovenstaande bericht wil ik XMS niet de hemel in prijzen maar dat betekent ook niet dat we met alles uit de kast het onderste uit de kan moeten hebben of voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten. De ADSL en kabelleveranciers hebben de jarenlange kennis en ervaring waar ze op teren maar wij hebben de snelheid dus de toekomst!
Aan de andere kant is het wel zo dat een 50Mbps newsdienst ook 50Mbps moet zijn (dat is ie btw weer sinds maandag.. haal je minder dan is er iets anders aan de hand). :)

Maar om op je post in te haken: Ik ben het er grotendeels mee eens, de negatieve tendens is af en toe wel erg sterk aanwezig. Maar over het algemeen is dat juist de kracht van een forum als dit (mits genuanceerd): zaken die misgaan worden direct sterk uitvergroot en zijn makkelijker aan te pakken. Wat ik af en toe echter wel mis is is het besef dat een probleemoplossing een startfase, uitvoeringsfase en afsluitfase heeft. Als iemand hier roept dat de server maar 40Mbit haalt dan moet iemand dat gaan onderzoeken. Vervolgens (als het goed is) weet men waar het probleem zit en daarna verhelpt men het. Uiteindelijk gaan we dan testen of alles weer in orde is en sluiten we de case. Dit kost tijd.. en dat gunnen jullie XMS (of: de beruchte "derden")niet altijd O-)
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:52:
@ Denan, Folkert > Wat ik ook vind is dat de meerprijs van 59,95 euro voor 100Mbit internet aan de zeer hoge kant is.
Denan > jij hebt al eerder (maar dat is zelf nog in het vorige forum geweest) dat je dit eens ging aangeven/aankaarten bij XMS.
Klopt, het staat ook op de agenda maar heeft momenteel een lagere prioriteit dan de 328492384 zaken die verder nog op de agenda staan. Het productmanagement van XMS is er in ieder geval van op de hoogte.

[Voor 36% gewijzigd door denan op 06-02-2009 09:11]

Anoniem: 214837 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:49:
[...]

Klopt inderdaad, door mijn fout is dit onnodig hier geuit, wat ik jammer vind is dat ik een mail verstuurd heb naar de facturatie waar dan geen antwoord op komt.
Als men mij gebeld had of mijn mail beantwoord dat het wel degelijk klopt maar dat het een beetje raar staat weergegeven was deze discussie hier ook niet geweest.

Jij behartigt hier de belangen van xms en dat wordt door een ieder hier zeer gewaardeerd, maar dat nivo zou ook bij xms moeten zijn, vaak worden hier storingen of problemen hier sneller opgelost of besproken.
Mijn punt was niet dat jouw post onterecht was maar dat in een forum de neiging bestaat om daar massaal op in te gaan voordat duidelijk is of het terecht is. Wat betreft de reactie op je email->ze hebben een intern ticket geopend met het verzoek je factuur aan te passen, waarschijnlijk wachten ze daar tot dat gedaan is (meestal een paar dagen voor de volgende factuurrun) voor ze een reactie sturen. Het zou eigenlijk netter zijn als ze meteen een reactie hadden verzonden ("we pakken het op!").
Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:57:
Aan de andere kant en ik hoef geen veer in mijn reet,ben ik gvd 2 dagen aan het testen met personeel van een newsdienst (wat de klantenservice zou moeten doen) de vorige keer ben ik ook toen er gewoon een newsdienst storing was wel degene die het met Yuri oploste,zelfs geen bedankje van XMS
De helpdesk van XMS is ook tijdens alle outages bezig geweest met XSnews. Dat men uiteindelijk sneller reageerde op jouw reacties en klachten dan op die van de directe afnemer(XMS) is iets waarover men bij de CSD/XMS uiterst ontevreden was. Dit is intern opgepakt bij zowel XMS als XSnews (Folkert heeft hier als het goed is vandaag/maandag een reactie over).
en dan nog moeilijk doen als ik een paar centen terug vraag, en ben ik ook dagen bezig geweest achter de schermen met Chocka en ook met Famous en dan wordt er gezegd dat ik overdrijf en geen standaard klant ben enz. dat kwetst.
Ik denk dat de meeste mensen hier je reacties wel op waarde schatten hoor :) "Geen standaard klant" is in mijn ogen ook meer een compliment dan een dooddoener.
Als een nieuwe klant alleen het negatieve wil lezen en niet het positieve er tussen door,ja dat is dan jammer.
Persoonlijk wil ik ervoor waken dat we wegzakken in een negatieve discussie en daardoor niet meer constructief bezig kunnen zijn.. Het zou prettig zijn als we op een positieve manier met elkaar om kunnen gaan en als XMS als bedrijf dicht bij de mensen staat.. ondanks de drukte van de laatste tijd lukt dat toch meestal aardig, maar je moet niet verwachten dat een 1e lijns helpdesk erg flexibel kan handelen. Dat ik nou af en toe (voor testdoeleinden) bij een XMS klant een 100/100Mbit profiel liet activeren of een dienst gratis activeerde zijn natuurlijk uitzonderingen :)
Toch zou een forum met stapsgewijze menu structuur zoals Problemen en dan een subverdeling met bv snelheid,newsdienst,mail,telefonie een stukje administratie met als subverdeling facturering, een algemeen deel misschien veel frustraties kunnen verhelpen en het ook overzichtelijker houden.
Zeker ook een huiskamer ;)
Dan kun je als lezer de berichten die je niet interesseren, skippen.
Het ziggo forum heeft dat ook en daar zijn constant 4 ziggo medewerkers bezig.
Wellicht dat XMS in de toekomst ook met iets dergelijks kan komen, persoonlijk vind ik het wel een goed idee.
Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:50:
Ik denk dat ze (xsnews) in het tweede geval er wel mee bezig zijn geweest ( met de melding van XMS ) maar er gewoon niet teveel mee konden.
Ze hadden een testkonijn nodig.
Dat snap ik, maar op vrijdag/zaterdag was de helpdesk ook bereikbaar en in staat tot het uitvoeren van tests. Het is mooi dat ze uiteindelijk met jou in het weekend bezig zijn geweest maar ze hadden dit natuurlijk netjes met de helpdesk op moeten lossen. :)
chocka schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:56:
Bij ons valt nu alles er uit. Heb dit laatst ook al eens mee gemaakt. Erg storend. (Arnhem City) Direct daarna doet telefoon en internet het wel weer, maar de STB moet eerst gereset worden alvorens deze het weer wil doen. Het is een piekstoring, waarbij alles even uitvalt voor een fractie van seconden.

Het frapante is dat ik dit vorige week ook mee maakte rond dezelfde tijd. Heb er zojuist ook een melding van gemaakt bij de helpdesk, waar ik wederom weer dezelfde Jacco (spook) van vorige week aan de lijn kreeg. Jacco maakt er zeker even melding van zodat er mogelijk gemeten of nagekeken kan worden.
Klopt, laat aub de poorten zitten zoals ze nu zitten dan laat ik de netwerkbeheerder een continue meting op jouw lijn zetten. Het lijkt erop alsof er ergens een vreemd conflict optreed tussen alle diensten in bepaalde situaties. We hebben het al in onderzoek, jij bent een van de eerste testcases :)
Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:53:
Zeg Martijn,

Ik hoor regelmatig mijn DRG klikken alsof er ergens een relais om gaat of zo. Heb jij enig idee wat dat kan zijn? Ik merk dan niks aparts in de verbinding of zo.
Geen idee :) Mijn ADSL modem thuis klikt en sist ook wel eens :)
Verder vind ik het raar dat websites waarbij je IP kunt localiseren aangeven dat ik in Maarsen woon. Waarom kan dit niet gewoon Nijmegen zijn? Is toch groot zat voor een eigen IP domein zou je zeggen binnen XMSnet.
Het is al lastig genoeg om de IP-administratie op static/dhcp te verdelen met een klantengroep die zo verspreid is als die van XMS.. Wellicht dat we in de toekomst bij een herverdeling van de IP's eens naar geografische IP's gaan kijken... Prioriteit heeft het echter niet.
Nee, alice zit ook op het bbned netwerk. Als er problemen met de lijn zijn moeten ze dat gewoon met alice oplossen. Een downgrade van de snelheid is al voldoende.

@nick:
Die test was echt enorme prut.. Alice is VoDSL en geen VoIP en ze hebben waardeloze maatstaven gebruikt om cijfers te geven (wachttijd bij het opzetten van een call ipv geluidskwaliteit/betrouwbaarheid/stabiliteit/QoS?)

Zie: denan

Verder komen de callaantallen niet overeen, hebben ze vanaf afwijkende setups en locaties getest en klopt hun eindberekening niet. Alice blijft ruim onder het wettelijk toegestane aantal failed callsetups waar andere partijen daar ruim overheen gaan. Ook negeert men het feit dat de wachttijd een stuk lager is als je na het draaien van een nummer op # draait.

Prutstest van een pruts testbureau wat waarschijnlijk testcontracten heeft met andere aanbieders (zo werkt telecompaper ook). Jammer dat iedereen de tekst overneemt zonder er inhoudelijk naar te kijken.

Leuk detail: Zowel Scarlet als Alice lopen over exact hetzelfde telefonienetwerk bij BBNED, toch wijken de resultaten in de test van Iping sterk af. Alleen dat is al een reden om het resultaat in twijfel te trekken. Dat daar dan ook nog een opmerking van de testers bij staat dat 'scarlet iets lager scoorde omdat men waarschijnlijk een probleem op die locatie had' geeft aan dat er een sterke bias is.

[Voor 54% gewijzigd door denan op 11-02-2009 07:43]

Anoniem: 22438 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:52:
[...]
Had ik al eens gebuzzd over Optibel? 8)
Optibel is gewoon Telio.. dus exact hetzelfde als het XMS netwerk :)
Loveparade schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
[...]
Marantz was altijd zeer goed, Philips was redelijk tot goed en Aristona was altijd matig. Daar zijn ze op een gegeven moment zo enorm mee de mist in gegaan toen Philips van die 3 merken een tunerversterker aanbood ter test en wederom de bovengenoemde resultaten uit de test kwamen. Toen maakte Philips bekend dat ze dat wel hadden verwacht en alle 3 de apparaten exact hetzelfde waren, behalve de buitenkant en het merkje _/-\o_

Helaas is dit al ruim 20 jaar geleden en kan ik geen online linkje meer vinden, maar wat zijn ze toen door het stof gegaan bij de Consumentnebond :D
tja.. zo gaat het helaas wel vaker. Jammer dat de mainstream media dit direct oppikt, maar van tweakers had ik meer inhoudelijk niveau verwacht..

Anyway.. als je interesse hebt in het onderzoek -> denan in "Alice - adsl/glasvezel topic: Deel 4" Zie daar mijn respons :)
Anoniem: 269348 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:42:
[...]

@ Denan >

Dus een downgrade van de snelheid kan de stabiliteit van de lijn verbeteren ?
Yup.. klinkt als een issue met de interne kabels/splitter (maar die heb je al nagekeken neem ik aan) of iets met het analoge netwerk van KPN (koper).
Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Als jij worsten zeikt vraag ik me af of je misschien niet beter in xxx adult films mee kan spelen ;)
Ik weet wel dat menigeen blij zou zijn met onze snelheden,alleen het was voor de verhuizing gewoon veel stabieler,als de grafiek een output zou zijn van de san andreas breuk bij Californie zou ik allang het hele gebied hebben laten ontruimen.
Ik vind het prima als ze meer tijd nodig hebben om het in orde te krijgen maar leg de schuld niet steeds bij anderen en geef dan gewoon toe,het lukt ons nog niet.
Ze hebben hun serverpark verhuisd naar een andere goedkopere co-locatie en ik snap nu wel waarom deze goedkoper was.
De maximaal verbruikte bandbreedte XMS->XSnews interface komt ook totaal niet in de buurt van de totaal mogelijke bandbreedte op die interface. Ook heeft het eerst wel goed gewerkt. Om het XSnews supportproces goed te kunnen testen->stuur een email met je klacht over de dienst (voorzien van voor/na situatiebeschrijvingen zodat de CSD niet naar je router gaat kijken) inclusief screenshots van de behaalde snelheid & openstaande proceslijst naar de helpdesk.
Nick39 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:24:
[...]

De helpdesk van xms of xsnews ?
Gewoon bij de XMS helpdesk. Er waren de afgelopen weken veel zieken daar dus er was een achterstand. Momenteel ziet die mailbox er een stuk rooskleuriger uit.
chocka schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:09:
Heb zaterdag via marktplaats iets gekocht en de verkoper gebruikt een YAHOO adres, maar ieder mail die probeer te versturen naar de de verkoper komt direct weer terug. Ik dacht dat dit probleem intussen wel eens zal zijn opgelost.
Was het ook, maar we staan er weer opnieuw op. Vorige week nog is er iemand opgespoord die zijn wachtwoorden voor de webmail-interface had doorgegeven aan een paar 'nigerianen'.
martdj schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:31:
[...]

Ze hebben er nogal moeite mee he?
Even teruglezen in dit topic.. dan weet je hoe dit komt :)
martdj schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:16:
[...]

Punt is dat het nogal lang erop blijft staan. Op 8 feb meldde EdenSandra dat die er geen last meer van had. Zelf heb ik er nooit iets van gemerkt, maar dat kan komen omdat ik een eigen mailserver en maildomein gebruik en de XMS mailservers alleen gebruik als relay-server.
Omdat XMS ook weer opnieuw op de blacklists is gekomen doordat XMS klanten hun username/password weer hebben doorgegeven aan spammers.
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:11:
[...]

Ik sluit mij geheel aan bij de resultaten van Nick, eerder geschreven door hem.
Ik constateer exact dezelfde problemen.

Ik kan wel erbij vermelden dat het news programmanwat Nick in de test gebruikt heeft een goede meting van snelheid aangeven.
Ik heb zelf tijdens de gehele test een du-meter gebruikt.
Deze geven toch de beste resultaten, en zijn vaak beter dan de meters in news proggies.

Verder sluit ik mij voor de rest aan wat Nick al eerder zei,
want om nogmaals het exacte verhaal neer te zetten heeft in dit geval geen nut.

Ze zullen dus nog klink aan de slag moeten gaan XMS hetzij XSNews
Even ter beeldvorming: staat IPTV aan tijdens het testen"? enzoja: wat zijn de scores als de STB 'uit' gaat (van de stroom).
Anoniem: 269348 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:46:
[...]

Hey Wiebo,

Beste kun je deze berichten helemaal negeren.
Uiteraard zeker niet op klikken,
maar beste ook niets in dat topic schrijven.
Die lui kennen vaak geen nederlands,
en als zij zien dat er een reactie word gegeven gaan zij vaak door.
Is maar een tipje :)
Naah het is maar een botje.. gewoon de post reporten dan krijg ik vanzelf een melding en verwijder ik ze.
Anoniem: 225698 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:24:
@ alle XMS gebruikers:
Zijn ook huiseigenaren (koopwoningen die niet gelieerd zijn aan woningcorporaties die XMS hebben opgezet) aangesloten op glasvezel? Of zijn alleen de huurwoningen van de desbetreffende woningcorporaties aangesloten op glasvezel?

Ik denk dus dat huiseigenaren wel degelijk zijn aangesloten op glasvezel van XMS. Omdat Reggefiber een dikke vinger in de pap heeft, en die willen graag iedereen aansluiten om straks flink wat huishoudens op Glashart basis aan te sluiten. Weinig upload snelheid en dikke vette prijs er boven op plakken!
Dat zijn ze ook, mits de koopwoningen in een straat staan waar:
- Fiber aanwezig is
- Koppelpunten vrij zijn
- Nog capaciteit op de straatswitch vrij is

Verder zijn er genoeg huiseigenaren die in vraagbundelingstrajecten wonen (bvb glazenkamp). Het is dus niet zo dat alleen de woningcorporaties aangesloten worden.

Verder wil Reggefiber inderdaad zo veel mogelijk woningen aansluiten, dat lijkt me logisch voor een netwerkbouwer :) Wel staan de prijzen van de partijen los van elkaar. Glashart is slechts de naam van de netwerkbouwer, zij zijn zelf geen ISP. Dat zijn dan weer XMS/KPN/Solcon/Lijbrandt/etc. De ISP's bepalen de prijzen maar zijn daarin afhankelijk van de kosten bij reggefiber. Eigenlijk is dit exact hetzelfde aan de ADSL structuur waarbij één partij Operator/Netwerkbouwer is en meerdere ISP's diensten aanleveren.

@hotmail/yahoo blacklist:
De melding dat we van de blacklist af moeten is vorige week al naar de beheerders van die lijsten verzonden maar helaas zijn die niet altijd even snel met het updaten van die blacklists. Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen zijn een aantal dagen terug de mailstromen gesplitst. Zo loopt de webmail van XMS tegenwoordig los van de smtp-server van XMS. Dit voorkomt dus dat alle XMS klanten op een blacklist komen als er weer mensen zijn die hun webmail username/password doorgeven aan spammers.
Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:14:
De problemen met de nieuwsdienst waar power users zoals ik en Famous dagen mee aan het klooien zijn geweest,ondergetekende zelfs dagen heeft opgeofferd om via msn dingen te regelen.
Als enige reactie is er een "boosheid" van XMS waarom dit niet met hun is gedaan maar waarom users dit hebben moeten doen.
Ik denk dat je de 'boosheid' verkeerd begrijpt. Wat de insteek van de XMS CSD is geweest is dat dit soort problemen 1 op 1 (XMS<>XSNEWS) met de CSD opgelost zouden moeten worden. Dat jullie flink aan het testen zijn geslagen is prima maar met XSnews zijn storingsprocessen afgesproken die niet nagekomen werden. Dat men in het weekend met jullie gaat testen is leuk, maar de CSD had liever gehad dat men bij XSnews op tijd had gereageerd op de emails die de CSD stuurde. Daar kwamen namelijk geen reacties op. Het was dus zeker niet op jullie gericht :)
Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:28:
[...]
Correctie: nog maar 1 dienst afneemt, ik ben begonnen met het hele pakket en heb gisteren als laatste de newsdienst de deur uit gedaan aangezien die nog steeds niet goed functioneert.
Maar dit soort reacties zijn exact de redenen waarom voor mij een gesprek niet meer hoeft.
Volgens mij geeft Folkert in zijn reactie gewoon de feiten weer en laat hij de opties open om jouw individuele punten van kritiek bij hem aan te kaarten. Lijkt me juist een prima uitgangspunt voor een gesprek :)
Anoniem: 280137 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:36:
[...]

Kun jij opsommen wat er moet gebeuren om jou weer als klant te kunnen terugwinnen?
<- @nick: Als je op deze vraag concreet antwoord kunt geven lijkt me dat een goede start van de discussie.
Anoniem: 174316 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:35:
Per 01-03-2009 zal ook ik gebruik maken van de Internet (50mbit) + Telefonie diensten van XMS in Leiden. Nou ben ik denk ik niet te plaatsen in het hokje 'power users', maar ik ben ook wel meer dan een gewone huis/tuin/keuken gebruiker (ik zal mijn ervaringen proberen te delen in dit topic). Ik zat eens even te kijken welke routers ik zou kunnen kopen om zowel het aantal netwerkaansluitingen te vergoten en wireless te creëren en kwam uit op:

Linksys WRT160N:
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT160N

Deze ondersteunt 802.11n 300Mbit/s wat meer als voldoende zou moeten zijn om de 50mbit doorheen te duwen. Nou adviseert XMS momenteel om een 'Netgear WGR614' aan te schaffen welke max. 54MBit/s draadloos ondersteunt.

Ik weet dat kans groot is dat door muren e.d. de volledige wireless snelheid niet gehaald kan worden, maar voor de zekerheid vraag ik me toch af of die Linksys een apparaat is die geen snelheidsveries van de internetverbinding zal veroorzaken @ wireless. :)
Pak een van de nieuwe sitecom 30x series met wireless N. Ze presteren beter dan linksys/d-link/netgear en zijn stukken goedkoper.

@kensei:
Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk. Amino verwacht de firmware ergens dit jaar te upgraden met deze functionaliteit. Het verhaal dat je quote klopt in ieder geval niet, de Amino's krijgen toegang via een mac/serienummer test. De 530 zal dus niet gaan werken.

[Voor 10% gewijzigd door denan op 20-02-2009 19:32]

Kensei schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:37:
[...]

@Denan... En is er iets bekend of je dan timeshift, pauze/play etc kan doen? Of 2 zenders tegelijkertijd opnemen?
Want wat je aangeeft met een ext HDD is natuurlijk wel een betaalbare oplossing. Zou toppie zijn en dat zou dan ook een reden zijn compleet over te stappen op XMS.
Nog een tipje van de sluier? 8)
Dat hangt van de uiteindelijke implementatie af. De versie die ik gedemo'd zag bij Amino kon 2 zenders tegelijk opnemen en de derde kijken. Dat was wel een zeer onstabiele pre-beta op de IBC dus wat er in de praktijk als definitieve software gaat komen durf ik niet te zeggen :)
Nope, sport1/film1,2,3 zijn eigendom van Chello.
d0s schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:14:
[...]
Als ik me niet vergis is er nog geen enkele hd-decoder die 1080p full kan uitsturen, de decoders van UPC/Ziggo kunnen dit ook niet. Correct me if i'm wrong..
Er is een lijn van motorola die 1080p aankan maar er zijn bijna geen contentaanbieders die bronmateriaal van deze kwaliteit aanbieden. De meesten hebben nog niet eens 720p bronmateriaal.
Nick39 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:01:
[...]

Valt wel mee,dit is voor de test al meer gedaan,de test was niet voor mij maar voor XMS.
Voor de rest ga ik niet in discussie,het is de zoveelste keer dat men blundert en of ik het wel of niet een zwaar onrecht vind is of hoog van de toren blaas is een kwestie van eigen interpretatie.
Ik denk dat je het topic niet zo goed gevolgd hebt over crediteringen,verkeerde facturering enz.
De facturatie voor die up/downgrades was expliciet stopgezet. Donderdag ben ik weer aan het werk dan zal ik even naar je facturen kijken.
JK schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:50:
Ah bedankt Folkert, dat maakt het duidelijk. Maar ik neem aan dat het na 15 maanden niet aangepast wordt en dat dit de gewone netwerkhuurprijs blijft ipv wat men hier boven denkt?
De afwijkende prijzen in andere gebieden zijn inderdaad nooit "actieprijzen" tenzij dat duidelijk vermeld is. Naast het feit dat de aansluitkosten verdwenen zijn is de 'moeilijkheidsgraad' van bepaalde gebieden ook meegerekend. Waar bvb in Nijmegen de aanleg van vezel relatief makkelijk is zal dat in een aantal omliggende gebieden een stuk lastiger(en: duurder) zijn ivm bodemcondities.
EPG

Even een korte update over de EPG. Wat je nu in het scherm ziet is de "nu & straks" programma-informatie, niet de EPG. De EPG zal straks getest worden in een aantal XMS gebieden en zal een volledige EPG zijn. De 'nu & straks'-informatie, al is het erg handig, was een te summiere uitbreiding op het IPTV pakket om grootscheeps op de site te vermelden. Aangezien je het direct ziet bij het zappen is ervan uitgegaan dat IPTV klanten vanzelf geïnformeerd worden over deze nieuwe functionaliteit.
Anoniem: 36712 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:19:
Sinds afgelopen woensdag ook aangesloten op het glasvezelnetwerk (Met xmsnet als provider).
Alles werkt al sinds woensdag, maar daar ben ik per toeval achtergekomen. Het abonnement is ook per woensdag ingegaan (kwam ik achter toen ik donderdag belde welke poort we moesten gebruiken voor internet: poort 1 dus...), maar enige vorm van communicatie ontbreekt. Ik vraag me dan ook af of de rest van de straat er al achter is dat ze de aansluiting al kunnen gebruiken. Heel vreemd.
Ik zag trouwens bij 'Mijn xms' dat de snelheid 50 Mbps is, terwijl er afgesproken is dat de snelheid 100 Mbps zou zijn (glazenkamp-project in Nijmegen). De resultaten bij een speedtest (die van upc) lieten ook zien dat de snelheid inderdaad rond de 50 Mbps is, dus waarschijnlijk is de boel niet goed ingesteld (iemand een goede tip voor een site met een betrouwbare speedtest?).
Digitale tv woensdagavond besteld en vrijdag reeds binnen: netjes. Minder netjes dat er een brief bijzit, waarin stond wat er allemaal bij zou moeten zitten, zo ook een utp-kabel die ik niet verwacht had. Deze zat dan ook niet in de doos. Op zich niet zo erg, maar zet dat dan ook niet in de brief... Beeldkwaliteit is wel erg goed, moet ik zeggen. Veel beter dan iptv van Tele2!
Mail je klantgegevens even door naar denan@inter.nl.net, dan check ik even wat voor profiel je hebt. (Glazenkamp deelnemers krijgen inderdaad default 100Mbit)

Je 'uw bent aangesloten brief' zal ik ook direct even checken, die worden automatisch verzonden bij activatie van het abonnement dus daar is ook een log van te vinden.
Anoniem: 269348 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:31:
[...]

Deze hoort er wel bij te zitten.
Dus ik zou zeggen gewoon even bellen, want op die kabel heb je gewoon recht.
Volgens mij krijg je bij de STB geen UTP-kabels hoor, lijkt me eerder een foutje in de brief. De pilotdeelnemers kregen wel alle kabels (ook HDMI) maar dat was een extraatje. De reden dat ze geen UTP kabels meeleveren is dat vooraf nooit te voorspellen is wat de afstand is tussen de CPS en de TV.
Anoniem: 22438 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:24:
Beste Folkert,

Ik heb vandaag nog maar eens analoge tv geprobeerd op mijn 40 inch TV. Ik wil namelijk graag programma's opnemen op video, maar het probleem is dat programma's met ondertitel niet om aan te zien zijn. De ondertitels zijn zo onscherp dat ik er zelfs hoofdpijn van krijg als ik er naar kijk.
Als TV zenders niet uitgerekt worden door de TV (dus zwaar wordt ingezoomd op het stukje breedbeeld) dan ziet het er allemaal wel goed scherp uit.
Stuur me even een reminder op denan@inter.nl.net dan zal ik kijken of ik een kwaliteitsmeting kan regelen op jouw locatie. Ik heb het beeldsignaal (analoog) in de Glazenkamp bekeken op een aantal testlocaties en dat zag er prima uit (40" HDready).
Nick39 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 06:36:
Maar met opnames zit je dan wel,want dual tuners amino's heeft xms niet terwijl je de nieuwste Humax Ziggo dual HD tuner met PVR 320 gig harde schijf koopt voor nog geen 350 euro.
Kortom,je zou alleen kunnen kijken met de amino want aan een opname mogelijkheid ( PVR) heb je weinig als je alleen maar kunt opnemen van het net waarnaar je kijkt,daar heb je alleen wat aan als je niet thuis bent.
De firmware die ik van Amino heb gezien was in staat om 2 streams weg te schrijven terwijl je naar een derde keek. Je hoeft dus niet naar hetzelfde net te kijken om een stream te saven. Aangezien het 8Mbit per stream is moet het btw wel een aardig rap HD'tje zijn :)
Of dit in de definitieve versie ook mogelijk is durf ik niet te zeggen, die firmware heb ik nog niet gezien.

[Voor 39% gewijzigd door denan op 02-03-2009 10:28]

Nick39 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Denan/Folkert, al nieuws over die ten onrechte in rekening gebrachte downgrade kosten ?
Ter opfrissing voor Folkert, om de xsnews servers te testen heeft Denan me ff op 100 mbits gezet zodat we konden zien wat voor effect bepaalde handelingen hadden zowel bij xms als bij xsnews.
Toen mijn profiel weer terug ging naar 50 ( een dag later) heeft iemand bij de administratie downgrade kosten van 29 euro of zo aan me berekend.
Je had toch met de CSD afgesproken dat je de abonnementskosten zou overmaken ex die 29,- euro? Dat heb ik in ieder geval richting de financiële administratie doorgegeven.
Nick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:06:
[...]
Bel ik het 071 nummer dan valt dit binnen het flatfee abonnement.
Bel ik het 0900 nummer dat net zo duur is dan moet je dat apart betalen.
Bestaat het factureer systeem soms uit 2 damens met een telraam ? >:)
Bij Ziggo ( en nee die is niet met alles beter) vallen lokale 0900 nummers gewoon in de flatfee bundel.
Zij maken wel een splitsing tussen 0900 nummers tegen lokaal tarief en duurdere 0900 service nummers.
Deze discussie hebben we drie threads geleden ook al een keer gehad nick :)

Een 0900 is een pay-nummer.. of daar nou 0.1ct voor staat per minuut of 2 euro maakt niets uit. Dat er een aantal 0900 aanbieders zijn die ipv 20 eurocent "lokaal tarief" aanhouden (aka 0.04 euro starttarief 0.02 euro per minuut) houd niet automatisch in dat deze betaalde nummers vallen onder de XMS regeling 'bel gratis naar lokale nummers'. Het verschil tussen "nummers die lokaal zijn" en "nummers die de gelijke prijs hebben als de nummers die men lokaal belt" lijkt me redelijk groot :)

XMS factureert alle 0900 lijnen aan de hand van de gegevens in de COIN db, daar staat ook duidelijk in omschreven wat elk nummer per minuut kost.
chocka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:40:
[...]
Zeker eentje met een goud randje voor die 2.50 euro. Of valt dit onder noemer service?!
Eerder onder de noemer "afschrikken". Het is tegenwoordig heel normaal om voor papieren facturen een hoog bedrag te vragen gezien de workload en de belasting op ons milieu. Dat mensen die een Internet abonnement hebben waarop alle facturen realtime in te zien zijn (en te downloaden zijn) toch nog een papieren factuur willen is (in mijn ogen) niet echt verstandig :)

[Voor 18% gewijzigd door denan op 05-03-2009 09:36]

Nick39 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:25:
[...]
Voor mij zijn in dat geval een lokaal gesprek,en een gesprek dat net zo duur is als een lokaal gesprek,dus gewoon gelijk en geen handige woordspeling om er onderuit te komen.
Een appel kost 50 cent.. een ei kost 50 cent.. Dus een appel is een ei?

0900 nummers kosten gewoon geld.. of dat nu 1 cent is, 100 cent of 1000 cent per minuut boeit verder niet. 0900 nummers die even duur zijn als nummers die onder *lokaal tarief* vallen zijn NIET Lokaal.. Ze hebben dus niets te maken met 'afkoop lokale nummers' en worden gewoon gefactureerd. Die 0900 nummers worden gerate aan de hand van de COIN database en die gebruikt ziggo ook.

Veel succes in ieder geval bij Ziggo.. Ik zal de discussies zeker missen :)
chocka schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 05:56:
Bekend probleem, pincode is 4x één en als je per abuis 5x één drukt dan springt de STB meteen naar Nederland 1.
Is dat dan een probleem? Het lijkt me redelijk normaal gedrag dat een apparaat wat voor een functie 4 toetsdrukken nodig heeft iets anders doet als je 5 toetsen indrukt :)
Aanpassing outbound mailservers XMS (webmail en SMTP)

De afgelopen maanden heeft de XMS mailserver een aantal keer op blacklists gestaan doordat klanten hun username/password aan spammers gaven. De meeste outbound spam werd vervolgens via de webmail-server verzonden en om te voorkomen dat hierdoor ook de smtp-server op de blacklist kwam zijn enkele weken geleden de smtp-server en de webmail-server op aparte servers geplaatst.

Zojuist is nog een extra maatregel actief geworden: outbound spam & virusfiltering. Emails die een virus bevatten of aan bepaalde spamcriteria voldoen worden door de server geweigerd. Verzenders zullen hiervan een bericht krijgen met daarin de reden(spamassassin) van weigering van de email.

Mocht je dus dit soort meldingen krijgen dan weet je dat je email te veel op spam lijkt of dat je een virus/trojan scan moet draaien :)
swima schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:53:
Goed om te horen :)

De smtp-server is nog steeds smtp.xmsnet.nl toch?
Yup, webmail.xmsnet.nl is op een andere server geplaatst.
Anoniem: 22438 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:
nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde

Martijn, Folkert, hebben jullie dit ook gehoord / gelezen? Gaan jullie er nu voor zorgen dat er heel snel BBC in het digitale aanbod van XMS komt? Zou ik geweldig vinden!

Mogelijk mag BBC HD er dan ook definitief in.

Ben benieuwd!
Yup, goed nieuws :) (en je hebt nu nog alleen maar het Demo kanaal, de werkelijke BBC HD is qua content een stuk leuker)
Anoniem: 36712 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:23:
[...]
ALs het te lang duurt, of gewoon nooit gebeurt omdat er iets in het proces stokt, heb je gewoon pech, XMS heeft geen enkele zicht op dit proces. Hele vreemd zaak. Het kan ook gewoon tot 4 weken duren. Als je aangeeft dat je dit wel erg lang vindt, dan wordt doodleuk gezegd: zo'n lange wachttijd is normaal, want dat komt vaker voor. Mijn antwoord hierop was: er zijn wel meer dingen die gebeuren die wel eens voorkomen, maar die toch niet normaal zijn (zal verder geen voorbeelden geven, maar had niet het idee dat de helpdesk medewerker begreep wat ik bedoelde...). Direct NA dit gesprek kreeg ik dus de mail die ik eerder vandaag aanhaalde; het lijtk erop dat de numemrportering gewoon nog een keer aangevraagd is, toch?
Zo werkt het helaas wel: Op nummerporteringen is geen invloed uit te oefenen. Vaak hoort partij X ook pas weken na de klant van partij Y dat de portering is afgeketst. Dit kan allerlei redenen hebben. Wat soms ook wel eens gebeurt is dat een verzoek ingeschoten is maar dat er geen reactie komt vanuit de "donor" partij, in die gevallen kun je niet anders dan een nieuw verzoek inschieten.

Dit is iets waar alle providers tegenaan kunnen lopen en niet zozeer een 'xms'-case. Waar we nu wel mee bezig zijn is om het proces inzichtelijker te maken voor klanten zodat men de porteringsstatus zelf kan checken en eventueel zelf bij de donor kan klagen.
tomic schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:03:
Even een vraagje: hoe kom je in dat packetfront modem? want ik krijg geen ip adres...?

ik neem aan dat je via een webadmin het een en andere moet/kan configgen? :9
Denk aan die 1 uur lease-timeout bij het aansluiten van een device met een ander mac-adres.
chocka schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:10:
Sorry Denan, niet op de persoon af. Maar ondanks dat ik weet dat mijn lijn in een testcircuit zit, valt mij op dat ik keer op keer moet vernemen dat er steeds niks bijzonders aan de hand is. En al die oplossingen wat te doen bij storingen van aan/uit zetten enzo weten we intussen wel.
Klopt, en daarom geef ik ze ook niet. Er liggen nu een aantal testcases bij de netwerkbeheerder en die hebben de zaak nu in onderzoek. Ik zal straks om een update vragen.
(add: aangezien dit een technisch onderzoek van de netwerkbeheerder is weet de CSD hier niets van af, als je de helpdesk belt zullen zij dus niets kunnen zien)

@benbi: staat nog op de to-do list, maar ik was nog wat extra mensen aan het verzamelen.

add: over de storing van afgelopen weekend-> Ik krijg net een email dat er binnen het netwerk issues waren door een plotseling enorme toename van het gebruik van VideoOnDemand-diensten. IPTV en Internet zijn binnen het netwerk gescheiden, maar Unicast (VideoOnDemand-diensten) en Multicast (de normale zenders) lopen wel over dezelfde route. Hier bleek dus een bottleneck in te zitten die ze nu via een workaround verholpen hebben. Dit is wel een tijdelijke fix maar de definitieve oplossing zal tijdens een onderhoudswindow geïmplementeerd worden.
(en ja: de storingsdienst werkt ook in het weekend, het duurde alleen even voordat het probleem gelocaliseerd was)

[Voor 39% gewijzigd door denan op 16-03-2009 10:05]

Pagina: 1 2

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee