XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51
martdj schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:16:
[...]

Punt is dat het nogal lang erop blijft staan. Op 8 feb meldde EdenSandra dat die er geen last meer van had. Zelf heb ik er nooit iets van gemerkt, maar dat kan komen omdat ik een eigen mailserver en maildomein gebruik en de XMS mailservers alleen gebruik als relay-server.
Omdat XMS ook weer opnieuw op de blacklists is gekomen doordat XMS klanten hun username/password weer hebben doorgegeven aan spammers.

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:42:
De "snelheidsmeters" in news programma's zijn niet ge-ijkt dus het ene programma kan al snel een andere meting geven,zelfs een andere versie van alt.binz kan dit.
Getest is met alt.binz 0.28.4
Ik sluit mij geheel aan bij de resultaten van Nick, eerder geschreven door hem.
Ik constateer exact dezelfde problemen.

Ik kan wel erbij vermelden dat het news programmanwat Nick in de test gebruikt heeft een goede meting van snelheid aangeven.
Ik heb zelf tijdens de gehele test een du-meter gebruikt.
Deze geven toch de beste resultaten, en zijn vaak beter dan de meters in news proggies.

Verder sluit ik mij voor de rest aan wat Nick al eerder zei,
want om nogmaals het exacte verhaal neer te zetten heeft in dit geval geen nut.

Ze zullen dus nog klink aan de slag moeten gaan XMS hetzij XSNews

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:11:
[...]

Ik sluit mij geheel aan bij de resultaten van Nick, eerder geschreven door hem.
Ik constateer exact dezelfde problemen.

Ik kan wel erbij vermelden dat het news programmanwat Nick in de test gebruikt heeft een goede meting van snelheid aangeven.
Ik heb zelf tijdens de gehele test een du-meter gebruikt.
Deze geven toch de beste resultaten, en zijn vaak beter dan de meters in news proggies.

Verder sluit ik mij voor de rest aan wat Nick al eerder zei,
want om nogmaals het exacte verhaal neer te zetten heeft in dit geval geen nut.

Ze zullen dus nog klink aan de slag moeten gaan XMS hetzij XSNews
Even ter beeldvorming: staat IPTV aan tijdens het testen"? enzoja: wat zijn de scores als de STB 'uit' gaat (van de stroom).

Verwijderd

@ Denan > uiteraard zijn deze testen gedaan met IPTV uit.
Dit om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.
denan schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:15:
[...]

Even ter beeldvorming: staat IPTV aan tijdens het testen"? enzoja: wat zijn de scores als de STB 'uit' gaat (van de stroom).
Heb geen STB.
Maar het probleem is ook dat het via xsnews niet stabiel is,het ene moment zegt men iets te doen en dan zie je ook verbetering,maar als het weer inzakt en je meld dit dan zegt men, vreemd ik heb niets gedaan.
Of het loopt opeens weer iets sneller en je meldt dit en dan is het,hoe kan dat nou,ik doe niets.
SSL net geprobeerd,de ene connectie fout na de andere om even later weer als een zonnetje te lopen ( niet sneller overigens) dus het is ook heel moeilijk om ergens je vinger op te kunnen leggen.

En ze zullen het best druk hebben,ik doe het ook voor mezelf,maar een bedankje kan er niet af terwijl ik al zo'n dag of 3 zeer regelmatig ook via msn aan het klooien ben met ze.
Formuleer ik mijn eindconclusie niet goed dan volgt daar ook nog eens een hatelijke opmerking over in hun forum.
"Mijn XMS" zegt hierover het volgende:
Opzeggen

Uw news abonnement wordt op 2009-03-01 verwijderd. :(

[ Voor 67% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2009 16:16 ]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Jurjen de Vries schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 09:26:
[...]

Ik heb een interview met Folkert gehouden, en de EPG klinkt een stuk uitgebreider dan dat je nu aanhaalt, inclusief programma beschrijvingsinformatie zoals ook in de TV gids staat vermeld. Ik hoop vandaag nog een screenshot te krijgen van de EPG om bij het artikel te plaatsen.

Het volledige interview, incl reactie op 100Mbit is te lezen op http://www.glasvezel.nu/n...vredenheidsonderzoek-vrij
"Het is belangrijk om zowel de mening van de power users te krijgen, als wel die van de gehele klantengroep. Deze twee neemt XMS beide serieus, want XMS wil graag dichtbij de klant staan. Op het Tweakers forum heb ik aangeven een gesprek op kantoor te willen aangaan met de gebruikers die nog vragen, problemen of product ideeën hebben. Helaas valt tot mijn verbazing het animo daarvoor tegen. Zeker in verhouding tot de lopende discussies." aldus Folkert Moolenburgh, directeur van XMS.

Jammer dat je zoiets op een andere site moet terug lezen en dat die dan dergelijke uitspraken niet hier ventileert. Daarbij moet de eerste afspraak nog gaan plaatsvinden, ergens in begin maart in XMS huis Utrecht. Dus om vooraf al te zeggen dat de animo tegenvalt, stelt geen goed vooruitzicht op wat komen gaat. Daarbij hebben zowel Nick als ik ook aangegeven zekers geïnteresseerd te zijn, maar door omstandigheden er niet direct bij te kunnen wezen. Natuurlijk kan de reactie van twee power users net voldoende animo worden genoemd, maar het legt naar mijn mening zo'n negatieve neerslag op zijn eigen voorstel. Hiervan raak je inderdaad niet gemotiveerd iets extra's te doen voor XMS. Jammer.

• chocka
Nick39 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:42:
Andere programma's kunnen andere snelheden geven,dus om nu te voorkomen dat iedereen gaat roepen ik haal wel de 50 mbits,ik heb in mijn test alt.binz gebruikt en ben dit blijven gebruiken om de test zo betrouwbaar mogelijk te houden.
De "snelheidsmeters" in news programma's zijn niet ge-ijkt dus het ene programma kan al snel een andere meting geven,zelfs een andere versie van alt.binz kan dit.
Getest is met alt.binz 0.28.4
Ik heb de payserver van Astraweb en zit met DTV aan en vrouw aan het bellen via voipbuster, te downen met een gemiddelde van 5.5~5.8 MBs. Oftewel 44~46 Mbs en dat bij een 50Mbs abonnement. Dus het verschil van 50 -/- gemiddeld 45 Mbs = 5Mbs zal ik waarschijnlijk niet eens merken. Ik gebruik Newsleecher 3.95 Beta 3.

Dus als ik het zo lees en volg, is XMSnews totaal niet dedicated voor glasvezel als dat die is verkocht. Het is gewoon beschamend te noemen dat de snelheid zelfs tegen valt in jullie testwerk waarbij alles zelfs wordt uitgezet. Mss idd een goed idee zoals Nick aangeeft om die XMSnews dienst eens gewoon uit te zetten.

Verwijderd

Zo, nog even getest en wat duidelijkheid.

Getest met :

- XMS internet abonnement 100 mb,
- XMS/XSnews account van 50 mb,
- stb digitale tv (afgekoppeld).

Resultaten :

Meest loopt de snelheid op 52 mb.
Één uitschieter gehad naar bijna 80 mb.
Veel, Heel Veel zakkers gehad naar wel onder de 20 mb.
Zelfs één keer was de verbinding helemaal weg met de newsserver.

De inzakkers zijn er dus duidelijk nog aanwezig.
Ik kan de 100 mbits niet meer testen want ik zit weer op 50 maar heb er zo ook weinig zin in.
Heel veel mensen klagen bij xsnews,lees dat forum maar eens,dan is het Ziggo die de schuld krijgt,dan krijgt UPC de schuld en als wij bewijzen dat het bij xsnews niet zo goed zit dan zijn onze conclusies niet goed.
Dagen bezig,maar geen bedankje,verderop de opmerking dat ze dat met de helpdesk zouden moeten doen.
Ik zit hier helpdeskje te spelen,Famous ook,Martijn die niet voor XMS werkt ook,maar van xms hoor ik ook weinig.
newsxs geeft zelf toe dat ze iets veranderd hebben in een msn gesprek:
M. zegt:
wij gooien het verkeer direct via xms naar buiten
M. zegt:
niet via ons eigen netwerk
M. zegt:
zometeen gaan we het via het eigen netwerk routeren
M. zegt:
want we vermoeden dat het daar aan igt
M. zegt:
ligt
Nick zegt:
ok ik heb beiden dus we zien :)
M. zegt:
dat is nl. een factor dat verandert is

Er was niets veranderd maar hieruit blijkt dus dat ze vroeger het xms verkeer over hun eigen netwerk routeerden en dat ze dat niet meer doen,er is dus wel degelijk iets veranderd.'
Helaas lukt het M. daarna niet meer om het netwerk weer te routeren zoals ze het eerst deden en zit Nick een dik uur te wachten.
Weer een van die derde partijen die service verlenen aan XMS,die de users zelf de kastanjes uit het vuur laten halen.
Ach,en dan zeg ik zoals iemand me hier al aanraadde,laten ze het lekker onderling uitzoeken,ze als in XMS en xsnews.
Folkert,je hebt nog steeds mijn nummer,mijn mail en mijn adres..een bedankje kan er wel af toch ?
Analoog er uit,digitaal er uit,telefoon er uit,news er uit,gewoon back to basics.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Op het XMS DTV forum kwam ik het volgende tegen dat ik niet vertrouw:
http://dtvuitrol.xmsnet.n...76&start=0&st=0&sk=t&sd=a
daarom heb ik er een opmerking ondergezet om iedereen te waarschuwen.

Hier zijn meer lezers en bovendien is een deel daarvan ook daar lezer en daarom plaats ik het hier ook even.
Wat de gevolgen zijn als je naar deze site gaat weet ik niet maar ik verwacht niet veel goeds.
Mocht alles toch goed in orde zijn dan mijn excuses voor de waarschuwing.

Verwijderd

wiebo66 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:37:
Op het XMS DTV forum kwam ik het volgende tegen dat ik niet vertrouw:
http://dtvuitrol.xmsnet.n...76&start=0&st=0&sk=t&sd=a
daarom heb ik er een opmerking ondergezet om iedereen te waarschuwen.

Hier zijn meer lezers en bovendien is een deel daarvan ook daar lezer en daarom plaats ik het hier ook even.
Wat de gevolgen zijn als je naar deze site gaat weet ik niet maar ik verwacht niet veel goeds.
Mocht alles toch goed in orde zijn dan mijn excuses voor de waarschuwing.
Hey Wiebo,

Beste kun je deze berichten helemaal negeren.
Uiteraard zeker niet op klikken,
maar beste ook niets in dat topic schrijven.
Die lui kennen vaak geen nederlands,
en als zij zien dat er een reactie word gegeven gaan zij vaak door.
Is maar een tipje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
@Famous, je hebt gelijk maar dit staat op dtvuitrol van xms waar ook andere xms gebruikers komen en een waarschuwing is dan wel op zijn plaats.
Ik heb het hier neergezet omdat Denan hier vaak te vinden is en hij is moderator van dtvuitrol en kan dus misschien het bericht sneller verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:14:
@Famous, je hebt gelijk maar dit staat op dtvuitrol van xms waar ook andere xms gebruikers komen en een waarschuwing is dan wel op zijn plaats.
Ik heb het hier neergezet omdat Denan hier vaak te vinden is en hij is moderator van dtvuitrol en kan dus misschien het bericht sneller verwijderen
Dat ben ik idd ook weer met jou eens.
Dacht ik laters aan, idd gaan mensen er dan op klikken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie voor de testgegevens van xsnews:
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

test news server via newsxs:
Per maand opzegbaar,binnen 5 minuten heb je je gegevens.
Ik heb Denan een screenshot gegeven.
Laagste snelheid: 47 mbits ( tegen 41 bij xsnews via xms account) hoogste snelheid 52 mbits (tegen 42 mbits bij xsnews via XMS account).

geen dropdown's waargenomen ( bij xsnews elke download een paar keer ver terug onder de 30)

Kosten bij per maand opzegbaar: newsxs: 8,95 <---
Kosten bij per maand opzegbaar: xsnews: 9,95

Bij het nemen van een jaar abonnement bij newsxs,kosten per maand: 7,95 + gratis een .nl domein met ongelimiteerde mail aanmaak.

Trek je plan,maar ik kan sneller downloaden bij newsxs dan bij xsnews via xms,het is stabieler,het is ook per maand opzegbaar,het is goedkoper,geen dropdowns.

Je kan voor 1,70 of zo ook een klein blokje kopen ( 5 gb) om het te testen,zit je nergens aan vast.

Newsretentie is 160 dagen, verder is alles unlimited, ruimschoots 50 mbits.
Mijn opzeg blokje bij xms blijft dan ook aanstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2009 11:14 . Reden: link vorige post opgenomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:46:
[...]

Hey Wiebo,

Beste kun je deze berichten helemaal negeren.
Uiteraard zeker niet op klikken,
maar beste ook niets in dat topic schrijven.
Die lui kennen vaak geen nederlands,
en als zij zien dat er een reactie word gegeven gaan zij vaak door.
Is maar een tipje :)
Naah het is maar een botje.. gewoon de post reporten dan krijg ik vanzelf een melding en verwijder ik ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alle XMS gebruikers:
Zijn ook huiseigenaren (koopwoningen die niet gelieerd zijn aan woningcorporaties die XMS hebben opgezet) aangesloten op glasvezel? Of zijn alleen de huurwoningen van de desbetreffende woningcorporaties aangesloten op glasvezel?

Ik denk dus dat huiseigenaren wel degelijk zijn aangesloten op glasvezel van XMS. Omdat Reggefiber een dikke vinger in de pap heeft, en die willen graag iedereen aansluiten om straks flink wat huishoudens op Glashart basis aan te sluiten. Weinig upload snelheid en dikke vette prijs er boven op plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:24:
@ alle XMS gebruikers:
Zijn ook huiseigenaren (koopwoningen die niet gelieerd zijn aan woningcorporaties die XMS hebben opgezet) aangesloten op glasvezel? Of zijn alleen de huurwoningen van de desbetreffende woningcorporaties aangesloten op glasvezel?

Ik denk dus dat huiseigenaren wel degelijk zijn aangesloten op glasvezel van XMS. Omdat Reggefiber een dikke vinger in de pap heeft, en die willen graag iedereen aansluiten om straks flink wat huishoudens op Glashart basis aan te sluiten. Weinig upload snelheid en dikke vette prijs er boven op plakken!
Dat zijn ze ook, mits de koopwoningen in een straat staan waar:
- Fiber aanwezig is
- Koppelpunten vrij zijn
- Nog capaciteit op de straatswitch vrij is

Verder zijn er genoeg huiseigenaren die in vraagbundelingstrajecten wonen (bvb glazenkamp). Het is dus niet zo dat alleen de woningcorporaties aangesloten worden.

Verder wil Reggefiber inderdaad zo veel mogelijk woningen aansluiten, dat lijkt me logisch voor een netwerkbouwer :) Wel staan de prijzen van de partijen los van elkaar. Glashart is slechts de naam van de netwerkbouwer, zij zijn zelf geen ISP. Dat zijn dan weer XMS/KPN/Solcon/Lijbrandt/etc. De ISP's bepalen de prijzen maar zijn daarin afhankelijk van de kosten bij reggefiber. Eigenlijk is dit exact hetzelfde aan de ADSL structuur waarbij één partij Operator/Netwerkbouwer is en meerdere ISP's diensten aanleveren.

@hotmail/yahoo blacklist:
De melding dat we van de blacklist af moeten is vorige week al naar de beheerders van die lijsten verzonden maar helaas zijn die niet altijd even snel met het updaten van die blacklists. Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen zijn een aantal dagen terug de mailstromen gesplitst. Zo loopt de webmail van XMS tegenwoordig los van de smtp-server van XMS. Dit voorkomt dus dat alle XMS klanten op een blacklist komen als er weer mensen zijn die hun webmail username/password doorgeven aan spammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@hotmail/yahoo blacklist: ...
Dank je wel Denan - dit is wel een verstandige actie 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:24:
@ alle XMS gebruikers:
Zijn ook huiseigenaren (koopwoningen die niet gelieerd zijn aan woningcorporaties die XMS hebben opgezet) aangesloten op glasvezel?....
Hier in Leiden zijn geen koopwoningen aangesloten in deze wijk en zijn de eigenaren ook niet benaderd.
Hier staan de koopwoningen tussen de huurhuizen in van Portaal en loopt de vezel letterlijk en figuurlijk voor de deur langs.
Er zijn zelfs geen aftakkingen gemaakt naar deze koopwoningen.
Ook in Leiden Merenwijk zijn alleen de huurhuizen aangesloten,het is zelfs zo dat Portaal diverse woningen in een flat heeft verkocht en de rest verhuurd.
Deze koop huizen hebben geen aftakking en geen aansluiting.

[ Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
In v'daal west worden wel een aantal "koopwoningen" aangesloten op XMS, waaronder mijn moeder :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
In utrecht zit ik in een portaal (woningbouwcooperatie) flat. De flat wordt langzaam verkocht en wij zijn dus huiseigenaren. Nu weet ik niet of je dit bedoeld maar ala.

Daarnaast wordt er dus binnenkort een keer een samenkomst met folkert en powerusers in het XMS utrecht huis gedaan. Is inmiddels een datum en tijd bekend? Hier zou ik dan eventueel bij kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor Folkert.
Er is een extra reden waarom ik als "power user" niet aan een dergelijk gesprek wil meewerken.
Het vertrouwen in XMS is tot een dieptepunt gezakt omdat steeds beloftes niet zijn nagekomen.
Uitbreidingen qua digitale zenders bv.
Ook het niet beantwoorden van brieven aan Folkert persoonlijk,zelfs niet het verzoek om,als ze kwijt zijn ze nog eens opnieuw te sturen,mijn al van veel eerder open staande uitnodiging tot een persoonlijk gesprek enz enz.
De problemen met de nieuwsdienst waar power users zoals ik en Famous dagen mee aan het klooien zijn geweest,ondergetekende zelfs dagen heeft opgeofferd om via msn dingen te regelen.
Als enige reactie is er een "boosheid" van XMS waarom dit niet met hun is gedaan maar waarom users dit hebben moeten doen.
Geen woord van dank.

Met als uiteindelijk resultaat dat ik de telefoonlijn van xms alleen nog als backup gebruik,bel via een andere telefoon provider,televisie kijk via een andere provider,news gebruik via een andere provider,digitale tv kijk via een andere provider.
Van een zeer tevreden alles in een gebruiker,goed op de hoogte van alle nieuwe innovaties,goed op de hoogte van marktontwikkelingen,goed op de hoogte van de achterliggende technieken ben ik ingezakt naar een alleen nog internet gebruiker.

Ik denk niet dat mijn aanwezigheid bij een dergelijk gesprek iets constructiefs zal toevoegen.
daarom juist een oproep aan Folkert: geen woorden maar daden.
Op een zoetsappig gesprek,op de koffie bij de directeur,zit ik niet te wachten.
Ik ga er zeker geen reiskosten aan vuilmaken.
Kom over een half jaar nog maar eens met zo'n uitnodiging als de diensten op zijn minst weer op een acceptabel nivo zijn.
De laatste belofte van Folkert was wekelijks het forum te lezen,daarna heb ik um maanden niet meer gezien,om hier een oproep te plaatsen en vervolgens weer pleite te zijn.
Ik ben geen hielenlikker die netjes met mijn beste pakkie bij de directeur op de koffie gaat zitten om de zoveelste beloftes,kwaliteitsverbeteringen enz. aan te horen.
Verbaast het Folkert dat er zo weinig power users zijn die op zijn uitnodiging ingaan ?
Mij niet,van hielenlikken heeft nog niemand me kunnen beschuldigen.
Geen woorden,maar daden,en tot die tijd zal mijn instelling de kwaliteit van dat gesprek niet ten goede komen en blijf ik lekker thuis, tot Folkert eens iets echts te melden heeft ipv een marketing gesprek.
Zonde van mijn geld,zonde van mijn tot nu toe gedane moeite,zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:14:
De problemen met de nieuwsdienst waar power users zoals ik en Famous dagen mee aan het klooien zijn geweest,ondergetekende zelfs dagen heeft opgeofferd om via msn dingen te regelen.
Als enige reactie is er een "boosheid" van XMS waarom dit niet met hun is gedaan maar waarom users dit hebben moeten doen.
Ik denk dat je de 'boosheid' verkeerd begrijpt. Wat de insteek van de XMS CSD is geweest is dat dit soort problemen 1 op 1 (XMS<>XSNEWS) met de CSD opgelost zouden moeten worden. Dat jullie flink aan het testen zijn geslagen is prima maar met XSnews zijn storingsprocessen afgesproken die niet nagekomen werden. Dat men in het weekend met jullie gaat testen is leuk, maar de CSD had liever gehad dat men bij XSnews op tijd had gereageerd op de emails die de CSD stuurde. Daar kwamen namelijk geen reacties op. Het was dus zeker niet op jullie gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Newsserver abonnee,

In de maand januari heeft u helaas wat problemen ondervonden met onze Newsserverdienst. Deze problemen zijn veroorzaakt door capaciteits-uitbreidingen bij onze leverancier van de Newsserverdienst, XS News. Dit is niet de dienstverlening zoals XS News en wij die aan u willen leveren. Vandaar dat we in overleg hebben besloten dat u de komende maand gratis gebruik kunt maken van uw Newsserverabonnement. De verschuldigde abonnementskosten voor de maand maart worden u dus niet in rekening gebracht. We hopen u hiermee te compenseren voor het ongemak in de maand januari.

NB. om er zeker van te zijn dat u deze mail ontvangt hebben we deze mail gestuurd naar alle mailadressen die van u bekend zijn. Het kan dus zijn dat u deze mail op meerdere emailadressen ontvangt.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Met vriendelijke groeten,

Folkert Moolenburgh
Directeur XMS

fijn, ipv februari te crediteren zoals gezegd, krijg je maart gratis.
Aangezien ik de newsdienst heb opgezegd per 1 maart krijg ik dus geen compensatie.
Het verbaast me eigenlijk al niet eens meer .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:14:
Voor Folkert.
Met als uiteindelijk resultaat dat ik de telefoonlijn van xms alleen nog als backup gebruik,bel via een andere telefoon provider,televisie kijk via een andere provider,news gebruik via een andere provider,digitale tv kijk via een andere provider.
Van een zeer tevreden alles in een gebruiker,goed op de hoogte van alle nieuwe innovaties,goed op de hoogte van marktontwikkelingen,goed op de hoogte van de achterliggende technieken ben ik ingezakt naar een alleen nog internet gebruiker.
Tja, hier valt moeilijk tegen te verdedigen. Blijkbaar zijn wij niet in staat aan jouw verwachtingen te voldoen. Maar om zo ontzettend af te geven op XMS en dan toch nog klant te blijven van de internetdienst, dat snap ik niet helemaal.
Ik denk niet dat mijn aanwezigheid bij een dergelijk gesprek iets constructiefs zal toevoegen.
daarom juist een oproep aan Folkert: geen woorden maar daden.
Op een zoetsappig gesprek,op de koffie bij de directeur,zit ik niet te wachten.
Ik ga er zeker geen reiskosten aan vuilmaken.
Kom over een half jaar nog maar eens met zo'n uitnodiging als de diensten op zijn minst weer op een acceptabel nivo zijn.
Kijk, dat vind ik nu weer raar..Ik ben helemaal niet van plan een zoetsappig gesprek aan te gaan. Dit heeft met jullie als kritische gebruikers helemaal geen zin. Ik ben juist van mening dat als je vind dat dingen beter kunnen dat je daar dan eens met elkaar over van gedachten moet wisselen. XMS kan veel leren van zaken zoals jullie dat ervaren. Wat mij betreft leidt dit tot een actielijst waar XMS dan in een vervolgmeeting op terug gaat komen en aangeeft wat we wel en niet hebben kunnen realiseren.
Het is vrij makkelijk om anoniem in een forum allemaal negatieve dingen te roepen, maar daarmee kan ik geen issues oplossen. Ik heb liever dat je 4 maart aanwezig bent, als reiskosten een belemmering zijn dan is dat vrij gemakkelijk weg te nemen. Die betaal ik.

Verder ben ik het helemaal niet eens met jouw stelling dat het allemaal zo slecht is en ik word daarbij bijgestaan door de cijfers. In alle gebieden waar wij diensten aanbieden groeien we, we hebben zeer beperkte opzeggingen en de klantonderzoeken zijn helemaal niet zo slecht. Toch doen wij blijkbaar in jouw ogen iets niet goed want jij bent zo negatief over alles (terwijl je maar 1 dienst afneemt).
De laatste belofte van Folkert was wekelijks het forum te lezen,daarna heb ik um maanden niet meer gezien,om hier een oproep te plaatsen en vervolgens weer pleite te zijn.
Ik ben geen hielenlikker die netjes met mijn beste pakkie bij de directeur op de koffie gaat zitten om de zoveelste beloftes,kwaliteitsverbeteringen enz. aan te horen.
Het klinkt alsof jij denkt dat ik dit niet serieus neem. De enige reactie die ik kan geven is dat dit niet het geval is. Ik ben toch benieuwd welke zoveelste belofte er door XMS gedaan is die niet waargemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:31:
fijn, ipv februari te crediteren zoals gezegd, krijg je maart gratis.
Aangezien ik de newsdienst heb opgezegd per 1 maart krijg ik dus geen compensatie.
Het verbaast me eigenlijk al niet eens meer .. 8)7
Dit heeft te maken met systeem/boekhoudkundige beperkingen bij ons. In principe maakt dit niet uit, tenzij je geen abonnement meer hebt. Ik ga even kijken wat we hier kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:15:
Verder ben ik het helemaal niet eens met jouw stelling dat het allemaal zo slecht is en ik word daarbij bijgestaan door de cijfers. In alle gebieden waar wij diensten aanbieden groeien we, we hebben zeer beperkte opzeggingen en de klantonderzoeken zijn helemaal niet zo slecht. Toch doen wij blijkbaar in jouw ogen iets niet goed want jij bent zo negatief over alles (terwijl je maar 1 dienst afneemt).
Correctie: nog maar 1 dienst afneemt, ik ben begonnen met het hele pakket en heb gisteren als laatste de newsdienst de deur uit gedaan aangezien die nog steeds niet goed functioneert.
En als je de moeite zou nemen om bv de eerste delen van dit topic te lezen zou je kunnen ontdekken dat men mij juist mr positivo noemde wat xms betreft.
Maar dit soort reacties zijn exact de redenen waarom voor mij een gesprek niet meer hoeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:28:
[...]

Correctie: nog maar 1 dienst afneemt, ik ben begonnen met het hele pakket en heb gisteren als laatste de newsdienst de deur uit gedaan aangezien die nog steeds niet goed functioneert.
Maar dit soort reacties zijn exact de redenen waarom voor mij een gesprek niet meer hoeft.
Kun jij opsommen wat er moet gebeuren om jou weer als klant te kunnen terugwinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:28:
[...]
Volgens mij geeft Folkert in zijn reactie gewoon de feiten weer en laat hij de opties open om jouw individuele punten van kritiek bij hem aan te kaarten. Lijkt me juist een prima uitgangspunt voor een gesprek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:37:
[...]

Volgens mij geeft Folkert in zijn reactie gewoon de feiten weer en laat hij de opties open om jouw individuele punten van kritiek bij hem aan te kaarten. Lijkt me juist een prima uitgangspunt voor een gesprek :)
Ik heb een paar maanden geleden Folkert in een aangetekende brief, een mail,een fax uitgenodigd dit te doen.
(een gesprek)
Als die mails en faxen en aangetekende brief hem niet bereikt hebben ( net als bv de decoders die ik jou terug stuurde dan slaapt er iemand ).
Beste Folkert, ik ben degene waar een complete meetploeg van volker stevin en hertzinger thuis zijn geweest voor o.a. analoge tv, ik had 3 decoders in huis voor digitale tv van xms als pilot medewerker,ik ben dagen aan het klooien geweest met de medewerkers van xsnews,de eerste aansluiting van Portaal in deze hele buurt,actief lopen flyeren voor XMS.
De hele aanleg hier van wijkhuisje tot graven heb gefotografeerd,de medewerkers van Stam Infrastructuur die de vezels kwamen blazen dronken hier hun koffie.
Vraag het verder maar aan Denan.
Lid van de advies commissie van Portaal.
Advies persoon voor bv de heer F.Waardenburg van Grebbezicht Infra Structuur uit Capelle aan den IJssel die hier de boel hebben aangelegd in Leiden. (wiens prive nummer ik hier heb)
En dat is niet om mezelf een veer in mijn kont te steken.
Waarom ik lid blijf ?
Ook dat is aangekondigd,in april verhoogt Ziggo de internet snelheden en zou ik bericht krijgen als ik de snelste verbinding opgeleverd kon krijgen.
Dan zou ook internet opgezegd worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:36:
[...]

Kun jij opsommen wat er moet gebeuren om jou weer als klant te kunnen terugwinnen?
<- @nick: Als je op deze vraag concreet antwoord kunt geven lijkt me dat een goede start van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:08:
[...]

<- @nick: Als je op deze vraag concreet antwoord kunt geven lijkt me dat een goede start van de discussie.
Ik vergat nog even advies persoon van de heer W.Slingerland van VolkerWessels Telecom en de heer B.Veldhuisen van Stam en Co. waar ik hele avonden satelliet metingen voor heb gedaan om afwijkingen te constateren tussen het directe satelliet signaal ( 3 schotels op mijn dak) en het door Hertzinger aangeleverde signaal bv van MTV, misschien kan jij je dat nog herinneren Martijn ?
Ik ga eens nadenken over je vraag en mail het antwoord direct aan jou misschien kan jij dat dan doorgeven aan Folkert ?
Of Folkert pm't het even aan mij,ik verzend echt geen hatemails.
Ik ga nu lekker uit eten,heb gelukkig ook nog een sociaal leven al lijkt het alsof ik alleen met internet bezig ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wordt de AmiNet 530 ondertussen al ondersteunt of blijft het bij de 110 en de 130. Ik denk nl dat voor veel mensen de 530 interessant is vanwege de PVR functionaliteit en het HD verhaal. De 130 kan ook HD, maar nou net weer geen PVR.

Ik wil nl best over naar XMS met het totaalpakket, maar dan wel als de 530 gesupport wordt.

Toen ik bovenstaande in maart 2008 vroeg, werd de 530 nl nog niet gesupport. Hoop dat daar inmiddels verandering in is gekomen.

Edit: de site geeft het volgende aan:
De Amino 110 ondersteunt geen PVR-functionaliteit. XMS is druk bezig om andere settopboxen waar wel een PVR-functionaliteit op zit te testen en gereed te maken voor ons netwerk. Momenteel biedt XMS dus nog geen PVR-functionaliteit, echter in de nabije toekomst zal deze functionalliteit er wel komen.

Dus bijna een jaar verder en nog steeds geen PVR? Niet handig |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Tallguy op 20-02-2009 18:30 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Kensei schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:30:
Wordt de AmiNet 530 ondertussen al ondersteunt of blijft het bij de 110 en de 130. Ik denk nl dat voor veel mensen de 530 interessant is vanwege de PVR functionaliteit en het HD verhaal. De 130 kan ook HD, maar nou net weer geen PVR.

Ik wil nl best over naar XMS met het totaalpakket, maar dan wel als de 530 gesupport wordt.

Toen ik bovenstaande in maart 2008 vroeg, werd de 530 nl nog niet gesupport. Hoop dat daar inmiddels verandering in is gekomen.
Neem gewoon een HTPC-tje, installeer mediaportal en ram al die IPTV kanalen daarin.

voordelen:
-pvr functionaliteit
-meerdere "decoder" mogelijk. (meerdere virtueele tv-kaarten, zodat je kan kijken en opnemen tegelijk, afhankelijk van de bandbreedte geloof ik 3 a 4 kaarten mogelijk)
-tvgids tot 7 dagen vooruit
- etc etc, kijk zelf maar eens naar mediaportal.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

j1nx schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:30:
[...]

Neem gewoon een HTPC-tje, installeer mediaportal en ram al die IPTV kanalen daarin.

voordelen:
-pvr functionaliteit
-meerdere "decoder" mogelijk. (meerdere virtueele tv-kaarten, zodat je kan kijken en opnemen tegelijk, afhankelijk van de bandbreedte geloof ik 3 a 4 kaarten mogelijk)
-tvgids tot 7 dagen vooruit
- etc etc, kijk zelf maar eens naar mediaportal.
Nee, wil geen HTPC. Heb niet zoveel zin om nog een apparaat erbij te hebben ivm het TV kijken....gewoon 1 apparaat zoals de Hummy5050..HD & PVR (maar goed...die werkt dus niet op XMS)

EDIT: lees net van st00mwals het volgende bericht van 11-02:
[Glashart] Glasvezel in Deventer
Net even gebeld met de Servicewinkel met de vraag of er binnenkort nog een digitale ontvanger met HDD komt.
Er bestaat er wel 1, de Amino 530. De decoder geeft als beeld 1080i (helaas geen 1080p), EPG (!!!) en heeft een 160GB schijf.
Aan de instellingen wordt door Glashart of Concepts ICT niks gewijzigd, dus als je hem ergens anders kunt bestellen kun je hem gewoon gebruiken.

Aangezien deze vraag vaker is gekomen is het wel waarschijnlijk dat die geleverd gaat worden, maar wanneer is alleen niet bekend.
De 530 zou je dus kunnen aansluiten icm XMS. 1080i is dus prima voor HD Ready maar niet voor Full D...begrijp ik dat goed?

[ Voor 36% gewijzigd door Tallguy op 20-02-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per 01-03-2009 zal ook ik gebruik maken van de Internet (50mbit) + Telefonie diensten van XMS. Nou ben ik denk ik niet te plaatsen in het hokje 'power users', maar ik ben ook wel meer dan een gewone huis/tuin/keuken gebruiker (ik zal mijn ervaringen proberen te delen in dit topic). Ik zat eens even te kijken welke routers ik zou kunnen kopen om zowel het aantal netwerkaansluitingen te vergoten en wireless te creëren en kwam uit op:

Linksys WRT160N:
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT160N

Deze ondersteunt 802.11n 300Mbit/s wat meer als voldoende zou moeten zijn om de 50mbit doorheen te duwen. Nou adviseert XMS momenteel om een 'Netgear WGR614' aan te schaffen welke max. 54MBit/s draadloos ondersteunt.

Ik weet dat kans groot is dat door muren e.d. de volledige wireless snelheid niet gehaald kan worden, maar voor de zekerheid vraag ik me toch af of die Linksys een apparaat is die geen snelheidsveries van de internetverbinding zal veroorzaken @ wireless. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:35:
Per 01-03-2009 zal ook ik gebruik maken van de Internet (50mbit) + Telefonie diensten van XMS in Leiden. Nou ben ik denk ik niet te plaatsen in het hokje 'power users', maar ik ben ook wel meer dan een gewone huis/tuin/keuken gebruiker (ik zal mijn ervaringen proberen te delen in dit topic). Ik zat eens even te kijken welke routers ik zou kunnen kopen om zowel het aantal netwerkaansluitingen te vergoten en wireless te creëren en kwam uit op:

Linksys WRT160N:
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT160N

Deze ondersteunt 802.11n 300Mbit/s wat meer als voldoende zou moeten zijn om de 50mbit doorheen te duwen. Nou adviseert XMS momenteel om een 'Netgear WGR614' aan te schaffen welke max. 54MBit/s draadloos ondersteunt.

Ik weet dat kans groot is dat door muren e.d. de volledige wireless snelheid niet gehaald kan worden, maar voor de zekerheid vraag ik me toch af of die Linksys een apparaat is die geen snelheidsveries van de internetverbinding zal veroorzaken @ wireless. :)
Pak een van de nieuwe sitecom 30x series met wireless N. Ze presteren beter dan linksys/d-link/netgear en zijn stukken goedkoper.

@kensei:
Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk. Amino verwacht de firmware ergens dit jaar te upgraden met deze functionaliteit. Het verhaal dat je quote klopt in ieder geval niet, de Amino's krijgen toegang via een mac/serienummer test. De 530 zal dus niet gaan werken.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 20-02-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Is het volgende ook beschikbaar voor de digitale tv van xms:

http://www.sport1.nl/Pagi...kijkdagen-van-sport1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

denan schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:31:
[...]

Pak een van de nieuwe sitecom 30x series met wireless N. Ze presteren beter dan linksys/d-link/netgear en zijn stukken goedkoper.

@kensei:
Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk. Amino verwacht de firmware ergens dit jaar te upgraden met deze functionaliteit. Het verhaal dat je quote klopt in ieder geval niet, de Amino's krijgen toegang via een mac/serienummer test. De 530 zal dus niet gaan werken.
@Denan... En is er iets bekend of je dan timeshift, pauze/play etc kan doen? Of 2 zenders tegelijkertijd opnemen?
Want wat je aangeeft met een ext HDD is natuurlijk wel een betaalbare oplossing. Zou toppie zijn en dat zou dan ook een reden zijn compleet over te stappen op XMS.
Nog een tipje van de sluier? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:36:
We zitten alweer in topic nummer 5. Plus dat het antwoord van Nick uitermate duidelijk is geweest. En vervolgens kom je met vraag alles nog eens op te sommen. Mr. XMS positivo heeft al genoeg opgesomt wat er zo al moet gebeuren, dus neem weekendje vrij en ga eens op je gemak die topics lezen. Dan heb jij je lijst met opsommingen.

Natuurlijk mag het gesteld worden bijzonder te noemen dat jij als directeur van XMS hier reageert, dat zal ik nooit onder stoelen of banken willen steken. Maar op een gegeven moment is de koek een keer op. Ik ben dadelijk in april ook alweer twee jaar lid van club en Nick waarschijnlijk al vele malen langer. Dus om nu even die ommezwaai te creëren om Nick terug te krijgen, zal lastig worden. Jawel misschien vanuit jouw oogpunt een leuke uitdaging. Kom op zeg, de issue is hier nu niet om Nick als klant terug te krijgen, maar daden in plaats van woorden. Zoals Nick ook aangeeft, blijft hij het allemaal wel volgen en misschien raakt die daarvan wel overtuigd dat die later nog eens overweegt (als die in de mogelijkheid is) om weer meer producten af te nemen. Maar op dit moment zie ik Nick nog niet zo 1 2 3 terugkomen. En misschien ook wel zijn goed recht.
Laat eerst maar zien dat het allemaal beter (anders) kan.

Jij was toch die diegene die hier melden dat die maand newsserver zal worden gecrediteerd en wat gebeurd, meneer verschuilt zich achter een gebrekkig boekhoudsysteem, waardoor het opeens niet mogelijk zal wezen om de daad bij het woord te voeren. Ja, maar je krijgt toch een maand gratis. Geld terug is geld terug en geen wederdienst om iets gratis te krijgen. Leuk voor diegene die het blijven gebruiken. Maar wegens een gebrekkig boekhoudsysteem kunnen jullie diegene die er intussen vanaf gestapt zijn, vooralsnog niet compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heel langzaamaan begint het wel behoorlijk eentonig en saai te worden hier.
Iemand die heel graag een bedankje wil en het niet krijgt.
Iemand die heel ander Nederlands schrijft dan ik kan volgen.
En iemand die blijkbaar niet wil begrijpen, wat er van de kant van XMS geschreven wordt.

Ik leef met jullie allemaal mee, maar het is nu echt wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:37:
[...]
Jij was toch die diegene die hier melden dat die maand newsserver zal worden gecrediteerd en wat gebeurd, meneer verschuilt zich achter een gebrekkig boekhoudsysteem, waardoor het opeens niet mogelijk zal wezen om de daad bij het woord te voeren. Ja, maar je krijgt toch een maand gratis. Geld terug is geld terug en geen wederdienst om iets gratis te krijgen. Leuk voor diegene die het blijven gebruiken. Maar wegens een gebrekkig boekhoudsysteem kunnen jullie diegene die er intussen vanaf gestapt zijn, vooralsnog niet compenseren.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:20:
[...]
Dit heeft te maken met systeem/boekhoudkundige beperkingen bij ons. In principe maakt dit niet uit, tenzij je geen abonnement meer hebt. Ik ga even kijken wat we hier kunnen doen.
Daar wordt dus nog wat op verzonnen....

Ik volg dit topic al een tijdje en ik vind het moedig dat Folkert nog steeds zijn gezicht hier laat zien en ook nog reageert. Zoals eerder al gezegd mogen we blij zijn dat een directeur dit überhaupt doet, de meesten verschuilen zich via tig lagen in de organisatie achter allerlei regels en formulieren waar je het als consument dan maar mee moet doen. Het enige wat lijkt te gebeuren (ik geef toe dat ik niet alle 5 de delen heb doorgelezen) is dat hij volledig wordt afgebrand om bepaalde diensten die niet (goed) werken. Ik zou er ook boos en gefrustreerd zijn, maar als je ontevreden bent ga dan gewoon naar een andere aanbieder i.p.v. eindeloos schreeuwen op/om (in jouw belevenis) niet/slecht werkende diensten van XMS. Scheelt je een hoop levensjaren en hartverzakkingen :P

Overigens krijg ik per 01-03 een internet + telefoon abonnement van XMS, dus Folkert maak je borst maar nat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:55

d0s

sssst

Kensei schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:33:
[...]

Nee, wil geen HTPC. Heb niet zoveel zin om nog een apparaat erbij te hebben ivm het TV kijken....gewoon 1 apparaat zoals de Hummy5050..HD & PVR (maar goed...die werkt dus niet op XMS)

EDIT: lees net van st00mwals het volgende bericht van 11-02:
[Glashart] Glasvezel in Deventer

[...]

De 530 zou je dus kunnen aansluiten icm XMS. 1080i is dus prima voor HD Ready maar niet voor Full D...begrijp ik dat goed?
Als ik me niet vergis is er nog geen enkele hd-decoder die 1080p full kan uitsturen, de decoders van UPC/Ziggo kunnen dit ook niet. Correct me if i'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:31:
[...]

Dankje!

Dat wordt kiezen tussen de WL-303 XR en de WL-306 XR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW :S ik word er even stil van dit alles te lezen!
Ik was sinds vanmorgen niet meer op het forum geweest,
en lees nu net alles.
Ik bedoel het volgende tegen niemand persoonlijk,
maar is wel een beetje grimmig aan't worden.
Maar ik kan alles wel begrijpen,
is niet leuk als je al die dingen bv. meemaakt die Nick heeft ervaren.

Kijk ik help met oa. de News dienst te testen omdat ik dit ook graag doe en wil.
Lijkt mij toch dat XMS dit alleen maar fijn zou vinden.
Want kijk.. als een medewerker van XMS dit allemaal zou moeten doen wat Nick en Ik doen dan is ie even flink zoet ermee.
En XMS heeft het al zo druk, en medewerkers hebben hun handen al vol genoeg aan alles.
Ik heb trouwens ook intensief meegewerkt en getest om de VoiceMail weer ok te krijgen en dat het weer werkt zoals het nu is.

Maar goed..
Laten we het even allemaal koel houden hierzo,
en hopen op een goeie en rustige afloop.

Ik zal ook zeker aanwezig zijn bij de meeting met Folkert,
mede om mijn ideeen en voorstellen te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou Folkert moeten doen om mij terug te krijgen.
Lange post,skippen dus,ik wilde het per mail doen maar aangezien ik de discussie ook hier begonnen ben... ik zal het in klein lettertype doen dan is het misschien nog te overzien.
Voor een groot deel is het frustratie over wat gebeurt is,voor een deel ook technisch en dat gaat Folkert echt niet voor mij veranderen,maar misschien verklaart het mijn boosheid.

Ik heb me aangemeld in 2006,toen was de planning digitale tv eind 2006.
Mijn hele ziggo pakket incl decoders weg gedaan (had ik immers niets meer aan).
Het werd half 2008 voordat digitale tv er eindelijk was.
De analoge tv was niet om aan te zien,meetploegen gehad,het lag aan mijn beleving.'
Inmiddels geeft men toe dat het slechter is,maar in plaats van er iets aan te doen raadt men nu digitale tv aan a 89 euro per decoder voor SD.
De bij digitale tv beloofde uitbreidingen van het pakket zijn er nooit gekomen,op wat flut zenders als Rabo TV en Hyves per televisie (gebruik jij het ? ) na.

Omdat analoge tv niet goed te branden is moest ik terug hiervoor naar Ziggo,die ook een digitaal pakket heeft van ruim 130 zenders.
Bij navraag via xms bleek dat film 1 enz, Hallmark, de Discovery zenders,niet of voorlopig niet gaan komen.
Iedere keer wordten uitbreidingen van zenders vooruit geschoven,en bij de concurrent krijg je er een paar 100 voor dezelfde 9,95 als wat het extra pakket zou kosten.
Folkert gaat voor mij niet analoge TV fixen in Leiden en gaat voor mij niet het digitale zender pakket uitbreiden en gaat de decoders niet weggeven zoals Ziggo nu doet.

De telefoon,het heeft maanden geduurd voordat die dienst weer "op orde" was.
De voicemail problemen duurden bijna een jaar !!!!!!

De beloofde achterwacht bij de helpdesk,gisteren na 10 uur gebeld,bandje,we zijn gesloten.
Bij een storing zaten we nu met de gebakken peren.

De helpdesk,traag met beantwoorden van mail,geeft nog steeds verkeerde adviezen over poortgebruik,gooit als je denkt het beter te weten ( en dat doe ik in 90% van de gevallen) de hoorn er zelfs gewoon op.

De met veel bombarie aangekondigde nieuwsdienst,wat krijg je 512 KB gratis,een dvd binnen halen kost 3 dagen.
We weten allemaal wat er gebeurd is.
De helpdesk van de newsdienst luistert niet naar die van XMS maar wel naar de klant.
Waarom niet, nou die reden is me gezegd,de kennis van de helpdesk van xms is zo beneden peil dat ze er niets mee opschieten.
De betaalde nieuwsdienst werkt nog steeds niet goed,heeft grote dropouts,is langzamer dan de concurrent en duurder.

De facturatie van xms is een ramp,als je de nieuwsdienst opzegt per de 26e staat er dat het de eerste wordt uitgevoerd,maar alle mutaties gedaan na de 25e worden niet verwerkt.
Mails aan de facturatie afdeling worden gewoon niet beantwoord.
Eerst binnenhalen,later wel crediteren en als je storneert wordt je nog net niet opgehaald door de politie.

De beloftes,er wordt beloofd dat de directeur elke week even komt,vervolgens ( en ja er zal echt wel een reden voor zijn,ik zeg niet dat de man slecht is) zie je hem maanden niet meer,geef wel gelijk commentaar maar leest zich niet eerst even in zoals in mijn geval.
Er wordt beloofd dat februari news wordt gecrediteerd,daarvan uitgaand heb ik bij de snellere en goedkopere concurrent een abbo genomen en nu is de creditering opeens veranderd in een gratis maand maart,ja daar heb ik weinig meer aan,er was gezegd dat er gecrediteerd zou worden.
Maar de nieuwsdienst functioneert nog steeds niet goed !

Brieven aan xms,faxen,noem maar op,je krijgt een standaard bevestiging maar nooit inhoudelijk antwoord.
Of je krijgt een afschrik mailtje,diverse keren gelezen dat mensen eerst moesten wijzen op de algemene voorwaarden die de helpdesk zelf blijkbaar niet kent.
Problemen worden nooit door de helpdesk of andere afdelingen opgelost,het is altijd Martijn (Denan) die er achteraan loopt en iets fixt voor de mensen.

En ik kan nog uren doorgaan met het opnoemen van de lijst steeds groter wordende frustraties.
Omdat ik niet dreig maar het gewoon op een gegeven moment zat ben en mijn princiepes heb,zeg ik ook de diensten die niet deugen echt op.
Daarom ben ik van een alles uit de kast,met onbeperkt bellen en extra nieuwspakket, toch goed voor een dikke 70 euro per maand terug gegaan naar alleen nog internet,het enige dat wel goed werkt.
En als klant van al 2006,zal dat in 2009 dus ophouden.

En daarom kan Folkert niets voor me doen,omdat het vertrouwen weg is.
Het vertrouwen in de goedkope en gebrekkige techniek is weg.
De steeds weer gedane beloftes worden niet nagekomen of later weer verdraaid (zie de maand febr. met news).

De laatst verzonden nieuwsbrief doet me de tenen krommen als ex tv technicus,om alles uit je flatscreen te krijgen moet je maar digitaal nemen. ( a 89 euro)
Hallo,er staan hier 4 van die dingen !.
Terwijl Volker Wessels de echte oorzaak noemt,goedkope Hertzinger apparatuur,slechte signaal ruisverhoudingen,verkeerde afstellingen in kopstations.
Analoog mag Ziggo dan 10 zenders minder hebben,hun beeld is 10 keer beter en de missende zenders zitten in hun gratis digitale pakket.
En een digitaal pakket van xms dat nooit zal gaan lijken op dat van ziggo voor diezelfde 9,95 ( die overigens nu gratis decoders uitdelen en waarvan per 1 maart nu 5 smartcards voor de prijs van 1 genomen kunnen worden ).
Beloftes beloftes beloftes,die nooit waar gemaakt worden en die voor 1 klant te behouden ook niet nagekomen zullen worden.

Portaal,in wiens projectgroep ik nog steeds zit,heeft eergisteren nog in een gesprek gezegd dat het glasvezel project een flop is geworden in Leiden.
Nieuwbouwwoningen ( en half Leiden gaat op de schop) worden NIET meer voorzien van glas.
Voorlopig blijft de techniek van morgen steken met apparatuur van gisteren en heeft de kabel een niet te achterhalen voorsprong en daarom kan Folkert me niet overhalen terug te komen.
(hoewel ik met sci/fi er wel even over na zou denken ;) )
Sorry lange post,maar als alles bij XMS zo goed zou zijn,zou deze lange post er niet zijn,en ik heb nog heel wat zaken overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kensei schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:37:
[...]

@Denan... En is er iets bekend of je dan timeshift, pauze/play etc kan doen? Of 2 zenders tegelijkertijd opnemen?
Want wat je aangeeft met een ext HDD is natuurlijk wel een betaalbare oplossing. Zou toppie zijn en dat zou dan ook een reden zijn compleet over te stappen op XMS.
Nog een tipje van de sluier? 8)
Dat hangt van de uiteindelijke implementatie af. De versie die ik gedemo'd zag bij Amino kon 2 zenders tegelijk opnemen en de derde kijken. Dat was wel een zeer onstabiele pre-beta op de IBC dus wat er in de praktijk als definitieve software gaat komen durf ik niet te zeggen :)
Nope, sport1/film1,2,3 zijn eigendom van Chello.
d0s schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:14:
[...]
Als ik me niet vergis is er nog geen enkele hd-decoder die 1080p full kan uitsturen, de decoders van UPC/Ziggo kunnen dit ook niet. Correct me if i'm wrong..
Er is een lijn van motorola die 1080p aankan maar er zijn bijna geen contentaanbieders die bronmateriaal van deze kwaliteit aanbieden. De meesten hebben nog niet eens 720p bronmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim 2 jaar xms, het internet is het beste wat ik ooit heb gehad, dat staat als een huis.
De telefoondienst is redelijk al zijn er soms storingen zoals het niet bereikbaar zijn, problemen met de voicemail, de geluidskwaliteit is ook wat minder.

Analoge tv is niet best, wordt en werd vaak geweten aan verkeerde bekabeling of iets anders lokaals terwijl dat niet altijd het geval is.
Digitale tv is goed qua beeld, aanbod is matig, de amino 110 kan mij niet bekoren, hij is niet meer hyper maar op de uit stand verstuur hij nog steeds een signaal en wordt behoorlijk warm. Doet een beetje goedkoop aan.
De amino 130 (pilot) komt beter uit de bus, met name de afstandbediening vind ik beter, nadeel van de 130 is dat deze ook warm wordt, op de uit stand niet uit is, en dat je niet kan zien of hij aan of uit staat.

De pilot voor hdtv loopt ook al weer een tijdje, verder dan een paar meldingen over het uitvallen van de dienst komen de pilotters niet meer, er is niks te melden en er komt ook niks bij qua aanbod, er wordt nu gewacht op een update van de Amino, dat duurt ook al een poosje wat mijn mening bevestigt dat de Amino niet de beste keus is.
De newsserver gebruik ik niet meer, na het geneuzel met de facturatie en de prijs heb ik een andere en betere.

Ik ga geen tijd besteden aan een ontmoeting met de directeur van xms en een aantal power users, begrijp me niet verkeerd, ik waardeer en respecteer een ieder hier, maar daar ga ik geen tijd insteken, hier wordt door gebruikers perfect weergegeven hoe ze over bepaalde zaken denken en mijn vrije tijd besteed ik liever aan mijn gezin.
Als Folkert dan elders in een interview aangeeft dat er weinig animo is voor een gesprek begrijp ik wel dat er mensen zijn die niet meer willen.
Overigens lijkt mij het dtv forum de uitgelezen plaats om dit soort dingen te bespreken, dit is hier al eens eerder geopperd en dat lijkt mij een goed idee.
Kritiek leveren is makkelijk, daarom een ''verlanglijstje''.

* Aanbod zenders dtv verhogen.
* Diensten als zoover en rabo tv verwijderen, deze hebben geen enkele meerwaarde.
* EPG.
* Beter beeld analoge tv.
* Bereikbaarheid xms voor storingen in weekend en feestdagen.
* Een gratis newsserver waar je wel wat aan hebt.
* Helpdesk beter niveau (beantwoording van klachten via mail vallen hier ook onder)
* Forum voor xms klanten voor storingen, nieuws enz.

Er zijn ongetwijfeld meer zaken die besproken kunnen worden, voor nu lijkt me dit wel genoeg.
Nog een puntje van kritiek, ik krijg 5 mailtjes dat de nieuwsserver dienst een maand gecrediteerd gaat worden terwijl ik die niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
Heeft er iemand een idee over het onderstaande!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

denan schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:57:
[...]

Dat hangt van de uiteindelijke implementatie af. De versie die ik gedemo'd zag bij Amino kon 2 zenders tegelijk opnemen en de derde kijken. Dat was wel een zeer onstabiele pre-beta op de IBC dus wat er in de praktijk als definitieve software gaat komen durf ik niet te zeggen :)

[...]

[...]

Er is een lijn van motorola die 1080p aankan maar er zijn bijna geen contentaanbieders die bronmateriaal van deze kwaliteit aanbieden. De meesten hebben nog niet eens 720p bronmateriaal.
Zie dit antwoord!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Beste Tweakers

Heb een vraag
Wie kan mij vertellen waarom wij steeds bij digitale tv kijken blokjes krijgen en stildstaand beeld en de set top box gaat heel vaak niet aan zowel met de gewone afstandsbeding als met de Logitech Harmony one.
Heb de set top box al geupgrade maar helpt ook niet.De set top box is ook al een keer terug gestuurd maar alles was oke volgens xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

[...]

[...]

[...]

Hoe werkt dat precies dan technisch?

Als je met slechts een externe HD met de amino130 2 zenders tegelijk kunt opnemen en een kunt kijken dan zouden er 3? tuners in moeten zitten.. zou mooi zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Je hebt met IPTV niet te maken met "tuners". Je kan op je eigen pc toch ook 3 iExplorer vensters openen met 3 keer tv gemist op andere kanalen.

Ik vraag me wel af of de USB snel genoeg is om al die data op te slaan. En welk formaat er dan word opgeslagen, zal we TS zijn.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

j1nx schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:52:
Je hebt met IPTV niet te maken met "tuners". Je kan op je eigen pc toch ook 3 iExplorer vensters openen met 3 keer tv gemist op andere kanalen.

Ik vraag me wel af of de USB snel genoeg is om al die data op te slaan. En welk formaat er dan word opgeslagen, zal we TS zijn.
Ochjah logisch.. geen tuners natuurlijk.

Zou mooi zijn, in principe zou 1 opnemen en 1 kijken ook al voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:15:Het is vrij makkelijk om anoniem in een forum allemaal negatieve dingen te roepen, maar daarmee kan ik geen issues oplossen.
Toch vreemd, wij worden benoemd als powerusers, die met hart en ziel voor XMS in onze vrije tijd hier (al vijf topics lang) en op DTVuitrol (voor de pilot) reageren. En vervolgens door meneer Folkert worden afgeschreven als anonieme geesten. Waarmee meneer opeens geen issues kan oplossen, zonder die geesten eerst eens in de ogen te hebben kunnen aankijken. Dank je wel.

Sluit deze topic maar, want wat geschreven wordt is geen realiteit voor XMS.

Proficiat Folkert, je krijgt waar je voor gevraagd hebt. Borst vooruit, neus omhoog. Geef jezelf maar eens een ferme schouderklop. Je had helemaal gelijk. Van jouw gemotiveerde teksten wordt de animo er togenblik niet beter op. Dus die zal inderdaad laag zijn.

Mijn excuses dat ik deze negatieve reactie hier anoniem plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Bij organisaties als XMS heb je verschillende doelgroepen en één daarvan zijn bijv. de powerusers.
Nu maakt deze groep misschien een aantal procent uit van het gehele klantenbestand. Daarintegen geeft deze groep de meeste (inhoudelijke) feedback.

Echter om nu 'keihard' XMS te beoordelen lijkt me niet juist. En dat XMS/folkert vraagt wat er voor nodig is om 1 klant terug te willen vind ik zeer bijzonder. No offence maar f.ck die ene klant, moet je kijken hoeveel 'enkele' klanten er bij e.on/kpn/ziggo etc zijn. Er zijn altijd wel een aantal users die niet te vreden zijn.

Daarnaast had XMS sommige dingen zeker anders kunnen doen, (crediteren/vrije maand newsgroupen etc).

Maar zoals sommige andere al melden laten we in vredesnaam weer richting on-topic gaan.

Zelf heb ik al meer dan een jaar het alles-uit-de-kast pakket, internet rulez, analoge tv op beeldbuis tv in utrecht overvecht is oke.

En om on-topic te raken, van de week is mijn dynamische ip adres weer eens gewijzigd na maanden gelijk te zijn gebleven. Opvallend en stof tot nadenken om maar eens een vast adres te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
@kensei:
Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk.[/quote]

Zal elke willekeurige USB harddisk hiervoor geschikt zijn?
De EPG wordt momenteel getest maar door wie, kunnen de gebruikers niet het beste oordeel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Laten we eerst maar eens afwachten wat de EPG gaat brengen, want zonder goede EPG word het opnemen ook niets.

Een zeven dagen vooruit EPG hebben ze het al moeilijk genoeg mee, terwijl er vandaag de dag genoeg xmltv oplossingen zijn en het op beeld brengen niet meer is als een webpagina. De amino boxen zijn immers niet meer als kleine linux computertjes die booten naar een fullscreen mediaplayer en daar een transparante webbrowser overheen gooien. Die browser connect gewoon naar een webserver waar alle pagina's je OSD voorstellen. Ik zelf zie echt absoluut niet in wat er zo moeilijk moet zijn aan de EPG, maar dat duurd ook al maanden.

Maar nogmaals als je een krachtige settop box wil met EPG, PVR, meerdere "tuners", tvgemist van nederland 1,2,3, rtl, sbs, net5 dan zal je hem zelf moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 19:12
EPG niet zo moeilijk?

Ik heb al een tijdje een media-center, en je moest eens weten hoe veel problemen er zijn met de EPG.
Het weergeven is makkelijk gedaan. Maar de EPG moet ook kloppen.
Sinds er wat problemen zijn met de EPG in de mediacenter, zit er op dat specifieke forum ook iemand van Microsoft mee te lezen. Alleen ze willen/kunnen niet al te veel doen aan de EPG, omdat:

- De EPG mag maar 3 dagen online staan.
- De EPG word vaak door derde gedaan.

Dus ik kan best begrijpen dat XMS dit eerst goed wil bekijken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met de lijn van xms: tig keer goedkoper bellen dan de tarieven van xms,gewoon met je vaste telefoon dus niet met Skype o.i.d.
http://www.belbob.nl/index_wat_is_bob.htm

Ter vergelijking, een gesprek van vast naar mobiel kost via xms:
De gesprekskosten per minuut naar mobiele nummers in Nederland:
Op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur: € 0,1969.
Van 20.00 tot 8.00 uur en in het weekend: € 0,1670.
Het starttarief per gesprek is € 0,05.

Via Belbob:
10 cent per minuut plus 4 cent start tarief,dag en nacht.

Een willekeurig land:
Afghanistan, via xms: 1,29
Via Belbob: een kwartje.

Nu bellen we niet veel met Afghanistan,dus de verenigde staten:
Via XMS: 4,7 cent.
Via bob: lokaal tarief:
Lokaal tarief: In het weekend en ma t/m vrij van 0.00 tot 8.00: 1 cpm, ma t/m vrij van 19.00 tot 24.00 uur: 1,5 cpm, ma t/m vrij van 8.00 tot 19.00 uur: 2,8 cpm

Tip komt van Lijbrandt Telecom.. die van de digitale tv,doe er je voordeel mee :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 22-02-2009 19:09 . Reden: vermelding lokaal tarief. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wij gebruiken altijd teledump

Ik reis nogal veel voor werk, wat ik dan doe;

Koop in dat land een mobiel prepaid kaartje en geef dat nummer dan aan het thuis front. Zij bellen mij dan via teledump en een voor dat land geconfigureerd 0900 nummer.

Ik moet volgende week weer voor 4 weken naar brunei, zal eens kijken of bob goedkoper is.

EDIT: Wow, dat scheeld behoorlijk.

Teledump: Brunei mobiel = 35 cent
Belbob: Brunei mobiel = 2 cent

Bedankt voor de tip !!

[ Voor 16% gewijzigd door j1nx op 22-02-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
pieter01 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:35:
Beste Tweakers

Heb een vraag
Wie kan mij vertellen waarom wij steeds bij digitale tv kijken blokjes krijgen en stildstaand beeld en de set top box gaat heel vaak niet aan zowel met de gewone afstandsbeding als met de Logitech Harmony one.
Heb de set top box al geupgrade maar helpt ook niet.De set top box is ook al een keer terug gestuurd maar alles was oke volgens xms.
@Pieter,

Blokjes en stilstaand beeld kan heel af en toe voorkomen bij digitale tv, maar ik begreep eerder van je dat dit eenmaal per avond voorkwam en helaas maar dat is min of meer gewoon.
De STB110 werkt alleen optimaal als je de afstandsbediening er recht op richt, in forum 4 in hier al veel over gesproken. Ik heb het geluk dat ik in de HDpilot zit en bij de STB130 werkt het allemaal een stuk beter.
Ook met de Logitech afstandsbediening alhoewel ik deze nog niet optimaal geproggrameerd heb.
Wil je het verschil eens zien, dan moet je de straat maar eens oversteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik heb de 50 Mb abbo op de XS newsserver en ik haal ook niet het maximale uit de verbinding.
Afgelopen tijd zat ik steeds op de 1 tot 1½ Mb/sec en daar was ik natuurlijk ook niet blij mee zoals zo velen maar misschien heb ik de oplossing gevonden:
Nadat ik mijn virusscanner van Avast uischakelde schoot de verbinding omhoog naar ruim 5 Mb/sec. het zou dus kunnen dat meer mensen last hebben van de virusscanner.
Maar ik heb ook meteen een vraag is de Avast virusscanner aan te passen zodat de download op topsnelheid doorloopt of wordt ik nu gepakt op mijn eigen woorden "voor een dubbeltje op de eerste rang", Avast is immers een gratis virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 00:17:

Maar ik heb ook meteen een vraag is de Avast virusscanner aan te passen zodat de download op topsnelheid doorloopt of wordt ik nu gepakt op mijn eigen woorden "voor een dubbeltje op de eerste rang", Avast is immers een gratis virusscanner.
Hm ik heb zelf goede ervaringen met AVIRA-Antivir . Ik heb welliswaar de betaalde versie, maar de gratisversie doet het ook prima.

Tjah om een stream op te slaan op schijf hoeft de Amino natuurlijk niet veel te doen. Decoderen van het MPEG signaal hoeft alleen van het signaal dat je ook bekijkt. De rest is een kwestie van rechtstreeks de stream opslaan.

Overigens verwacht ik dat je een probleem krijgt zodra je iets terug wilt kijken (dus bijvoorbeeld nadat je tv hebt gepauzeerd als er onverwacht telefoon is) terwijl je ook een programma aan het "opnemen" bent. Ik vrees dat een harde schijf het dan niet meer gaat redden qua leeskop beweging (vooral omdat we binnen een jaar alle belangrijke zenders in HD bekijken). Dat wordt een USB hubje eraan en twee harde schijven aansluiten :-)

Ik heb ooit een KAON satellietontvanger gehad waar ik ook een harde schijf in had zitten. Hiermee kon ik opnemen, maar het apparaat had een eigen filesystem waar windows niet mee om kon gaan. Tis maar te hopen dat de amicon dat niet heeft, zodat het makkelijk wordt om je uitzendingen te archiveren met je computer. Hm misschien dat een NAS met UTP aansluiting dan uitkomst kan bieden :-) maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Als je de beschermingsconsole van Avast opent en dan de instellingen van Internet Post aanpast vindt daar als het goed is een tab NNTP en daar moet je 'Scan inkomend nieuws uitschakelen' en eventueel ook 'Scan uitkomend nieuws' uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nick39 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:55:
[...]

Hier in Leiden zijn geen koopwoningen aangesloten in deze wijk en zijn de eigenaren ook niet benaderd.
Hier staan de koopwoningen tussen de huurhuizen in van Portaal en loopt de vezel letterlijk en figuurlijk voor de deur langs.
Er zijn zelfs geen aftakkingen gemaakt naar deze koopwoningen.
Ook in Leiden Merenwijk zijn alleen de huurhuizen aangesloten,het is zelfs zo dat Portaal diverse woningen in een flat heeft verkocht en de rest verhuurd.
Deze koop huizen hebben geen aftakking en geen aansluiting.
Bovine Excrement.
Alstjelieft niet praten als je niet weet waar je het over hebt.

Ik heb mijn woning evenals velen van mijn buren gekocht, en we zitten gewoon op XMS. Sterker nog, een collega van me heeft in de arendshorst een woning gekocht, en als hij het kan regelen dat zijn onderburen hun meterkast open houden, word er kabel getrokken voor hem, en een kastje geregeld.

Mateloos irritant als je zo veel post en dingen als feiten gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:28:
Wat zou Folkert moeten doen om mij terug te krijgen.
Lange post,skippen dus,ik wilde het per mail doen maar aangezien ik de discussie ook hier begonnen ben...
In ieder geval bedankt voor je samenvatting. Ik weet wel dat alles in dit forum is langsgekomen maar ik heb gewoon de tijd niet om enkele maanden terug te gaan lezen. Hier kan ik mee aan de slag. Ik merk wel aan je betoog dat het vooral ook zit in de manier waarop wij communiceren en met problemen omgaan. Als je wilt dat ik op elk item uit je betoog reageer dan moet je dat maar laten weten. Lijkt me ook niet nuttig dat er op sommige vlakken een welles nietes discussie ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 00:45:
@kensei:
Via de Amino 130 is straks ook PVR functionaliteit mogelijk middels een USB harddisk.[/quote]

Zal elke willekeurige USB harddisk hiervoor geschikt zijn?
De EPG wordt momenteel getest maar door wie, kunnen de gebruikers niet het beste oordeel geven?
De IPTV dienst is die van Lijbrandt en de EPG wordt eerst getest in Hillegom onder hun gebruikers. Hij is trouwens nog niet actief daar, maar draait nu in het testnetwerk van Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ter attentie van Martijn of Folkert
Factuur:
Eenmalige kosten 24,95 downgrade internet snelheid.
Maand maart news wordt berekend terwijl ik die heb opgezegd.
Ik heb nooit gedowngraded. wanneer klopt het nu eens...
Voor een test heeft Martijn me even op 100 mbits gezet,en ik ben weer terug gezet toen de test afgelopen was,voor die downgrade mag ik nu 24,95 betalen.
Dat wordt weer storneren want op een creditering ga ik niet wachten.

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 23-02-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:53:
[...]

In ieder geval bedankt voor je samenvatting. Ik weet wel dat alles in dit forum is langsgekomen maar ik heb gewoon de tijd niet om enkele maanden terug te gaan lezen. Hier kan ik mee aan de slag. Ik merk wel aan je betoog dat het vooral ook zit in de manier waarop wij communiceren en met problemen omgaan. Als je wilt dat ik op elk item uit je betoog reageer dan moet je dat maar laten weten. Lijkt me ook niet nuttig dat er op sommige vlakken een welles nietes discussie ontstaat.
Het meeste lijkt zeer subjectief, ongeacht hoe naar.

Enfin.

Ik kreeg vorige week een telefoontje van T-Mobile dat ik x jaar klant ben, mijn abonnement gaat verlopen, en of ik een verlenging wilde met een speciale regeling (Iphone gratis, internet gratis).

Dit zette mij aan het denken, en ik heb voor de grap XMS gebeld: Ik ben daar klant sinds het in leiden beschikbaar werd gesteld, en ik vroeg mij af of dit mij iets "extra's" zou verschaffen.

De beste medewerker die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat de gratis news server (512kb, correct?) dit waarschijnlijk was. Echter, deze is voor iedereen beschikbaar.

Helaas was er geen ander bedrag of iets in die trend mogelijk (ook geen fixed IP helaas).

Misschien wat om over na te denken, gezien telco's en koperboeren hier ook vaak wat mee doen.

Nog even over het azijn gepis (is dat de correcte term?) cultuurtje wat hier lijkt te ontstaan op het forum:
Hou er rekening mee dat meningen en ervaringen subjectief zijn; hoe waar en vervelend deze ook kunnen zijn.
Ik neem ook een volledig pakket af, en ik (poweruser) heb weinig tot niets te klagen.

Ik betaal primair voor internet: dit lijkt een betere uptime te hebben dan de zakelijke verbindingen die ik check.
Telefoon, niet zo veel last van, ik gebruik toch voornamelijk mobiel.
Televisie, ik zit in de HDTV (Thanks Denan!) test. Dit is een test, dus alles wat werkt overtreft mijn verwachtingen. In dat respect is het geweldig.

Ik ben niet pro XMS of con. Het zal niet altijd goed gaan voor elke gebruiker. Als een handje vol gebruikers, waar het fout gaat, heel hard schreeuwen dan lijkt dat heel wat. Maar het is nog steeds maar een handje vol.

Mijn Nederlands is nog steeds slecht, maar ik neem aan dat dit coherent genoeg is om te begrijpen, dus aub geen aanvallen op slecht taalgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:00:
ter attentie van Martijn of Folkert
Voor een test heeft Martijn me even op 100 mbits gezet,en ik ben weer terug gezet toen de test afgelopen was,voor die downgrade mag ik nu 24,95 betalen.
Dat wordt weer storneren want op een creditering ga ik niet wachten.
Daarbij komt volgens mij ook nog dat een downgrade helemaal niets kost. Alleen het vastzetten van je IP adres kost eenmalig 24,95. Maar mogelijk vergis ik mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:38:
[...]

Daarbij komt volgens mij ook nog dat een downgrade helemaal niets kost. Alleen het vastzetten van je IP adres kost eenmalig 24,95. Maar mogelijk vergis ik mij!
Mogelijk,beiden heb ik niet gedaan ... dat bedoel ik dus met janboel... ergens de 20e of zo de newsdienst al uitgezet,helpdesk: hij staat nog aan hoor.
Ja Helpdesk.. want op het scherm staat dat dit per 1-3-2009 gebeurt... dus NU staat ie nog aan ook al gebruik ik hem niet meer... heeft u dan voor de 23e wel... jawel..want in dit forum staat exact de datum waarop ik de newsdienst heb uitgezet.
Maar het wordt dan gecrediteert.. meneer... dat kan zijn maar we hebben het over 34 euro waar ik weer achteraan moet,dus storneer ik het hele bedrag,haal er 34 euro vanaf,betaal de rest of XMS dat nu leuk vindt of niet.
En de dreigbrieven die dan automatisch worden aangemaakt worden als niet gelezen beschouwd.
E.e.a. ook vandaag bevestigd per fax aan XMS op 024-3653655 met naam van de medewerker er bij,de datum en de tijd.
Ik ga niet meer wachten op crediteren,ik regel het zelf en goed.
Stekker er uit ? weer een reden voor Folkert.

TAV Folkert:
Een ja en nee spelletje schiet niemand iets mee op, ik denk dat je het goed hebt samengevat wat je conclusies op mijn genoemde bezwaren betreft.
Als je dit gevalletje nu eens voor me uit de knoop wilt trekken,kijk dat ik onbetaald dagen aan het newstesten ben geweest tot daar aan toe,maar dat ik voor dat testen nu zelf moet gaan betalen vind ik nou net effe te ;)
En voor een bloemetje hebben jullie mijn adres... hint..

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 23-02-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het 24,95 kost om te downgraden weet ik niet, maar als je (ter test) wordt ge-upgrade naar 100MBit en later weer wordt gedowngrade naar 50MBit, vind ik het niet gek dat er (al dan niet automatisch) een signaal naar de financiële afdeling gaat van 'Hé een downgrade, dat moet gefactureerd worden'. Je bent immers niet de enige klant die XMS heeft en ook zeker niet de enige die wat aanpast (of in dit geval laat doen). Om dan weer zo hoog van de toren te blazen alsof je zwaar onrecht wordt aangedaan lijkt mij niet nodig. Ja het oogt slordig als dit gebeurt en ja dit kan zeker frustreren, maar logisch nadenkend is het ook niet heel gek dat dit gebeurt.
Nick39 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:58:
[...]Stekker er uit ? weer een reden voor Folkert.
Stekker waar uit, XMS?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:31:
Of het 24,95 kost om te downgraden weet ik niet, maar als je (ter test) wordt ge-upgrade naar 100MBit en later weer wordt gedowngrade naar 50MBit, vind ik het niet gek dat er (al dan niet automatisch) een signaal naar de financiële afdeling gaat van 'Hé een downgrade, dat moet gefactureerd worden'. Je bent immers niet de enige klant die XMS heeft en ook zeker niet de enige die wat aanpast (of in dit geval laat doen). Om dan weer zo hoog van de toren te blazen alsof je zwaar onrecht wordt aangedaan lijkt mij niet nodig. Ja het oogt slordig als dit gebeurt en ja dit kan zeker frustreren, maar logisch nadenkend is het ook niet heel gek dat dit gebeurt.

[...]

Stekker waar uit, XMS?
Valt wel mee,dit is voor de test al meer gedaan,de test was niet voor mij maar voor XMS.
Voor de rest ga ik niet in discussie,het is de zoveelste keer dat men blundert en of ik het wel of niet een zwaar onrecht vind is of hoog van de toren blaas is een kwestie van eigen interpretatie.
Ik denk dat je het topic niet zo goed gevolgd hebt over crediteringen,verkeerde facturering enz.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 23-02-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:12
DaRKaNGLe694 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:58:
[...]

Bovine Excrement.

Ik heb mijn woning evenals velen van mijn buren gekocht, en we zitten gewoon op XMS. Sterker nog, een collega van me heeft in de arendshorst een woning gekocht, en als hij het kan regelen dat zijn onderburen hun meterkast open houden, word er kabel getrokken voor hem, en een kastje geregeld.

Mooi om te lezen dat Nick39 niet altijd gelijk heeft, al denkt hij dat zelf wel altijd. Ook wel weer frapant om te zien dat hij hier niet op reageert. Hij gaat gewoon weer door met zeuren.
Ik ben al van begin af aan bij XMS met volledig pakket en ik ben daar zeer tevreden over. Internet werkt altijd en supersnel. Digitale TV is goed en de kwaliteit van analoge TV is na verbetering door XMS nu ook goed (dezelfde kwaliteit als Ziggo). En over telefonie heb ik ook geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Zojuist even de helpdesk gebeld, maar om een of andere reden kreeg ik wederom ons spook JACCO aan de lijn. Die na melding van postcode + huisnummer, ook meteen even wat te vragen had over hoe de melding van Denan nu duidelijk verwerkt is, omdat er sindsdien gemeten wordt op mijn lijn.

Na tien minuten wachten begon JACCO meteen met een excuus voor de lange wachttijd, waarna ik netjes heb laten weten het uitermate raar te vinden nog steeds te worden gefactureerd voor het gebruik van de XMS newsserver, ondanks dat deze al sinds medio 10 januari is stopgezet. Dus nogmaals excuus voor de puinhoop van de administratie, want hij bovendien bevestigen dat dit inderdaad juist was. Daarbij heb ik netjes gemeld dat het bedrag van deze factuur gestorneerd zal gaan worden en ik in overeenstemming met JACCO het volgende bedrag zal gaan betalen na stiorneren van het factuurbedrag. Oftewel Alles-uit-de-kast plus wat telefoonkosten minus de toegezegde creditering van Folkert ad 9.95 euro. Daarbij zijn wij overeengekomen dat het niet wenselijk is, gezien dit telefoongesprek, dat ik verder nog lastig gevallen wordt met allerlei onhandige brieven waarin gesteld wordt dat niet betaald zal hebben. JACCO kon dit alles ten zeerste be-amen en zal er melding van maken. JACCO bedankt en een fijne avond gewenst.

Ondanks alle prikkelingen, kreeg ik er een best gevoel van weer eens zo'n fijn contact met helpdesk te hebben gehad.

Waarvan ik even geen fijn gevoel van krijg, zijn die users die ik bijna weinig of niet zie op dit forum en nu zo nodig op Nick moeten gaan pikken met woorden als "Azijn Zeiker"en "te hoog van de toren blazen" Wat naar mijn mening, geheel subjectief (en anoniem) onnodig is. Maar daarom mag blijkbaar iedereen zijn mening hebben, dus zal Nick er weinig van aan trekken, Nick kennende. :)

Nogmaals mijn excuses dat ik dit bericht geheel anoniem plaats. Mogelijk zal dit laatste keer zijn dat ik deze melding plaats, want voor sommige ben ik ook niet anoniem. Maar voor bepaalde XMS medewerkers schijnt dit een vervelende reden te kunnen wezen om mogelijk te kunnen handelen. Ja, het zit mij nog steeds niet lekker. En kan het zodoende ook nog niet meteen een plaats geven. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
lethargy schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:05:
[...]

Mooi om te lezen dat Nick39 niet altijd gelijk heeft, al denkt hij dat zelf wel altijd. Ook wel weer frapant om te zien dat hij hier niet op reageert. Hij gaat gewoon weer door met zeuren.
Ik ben al van begin af aan bij XMS met volledig pakket en ik ben daar zeer tevreden over. Internet werkt altijd en supersnel. Digitale TV is goed en de kwaliteit van analoge TV is na verbetering door XMS nu ook goed (dezelfde kwaliteit als Ziggo). En over telefonie heb ik ook geen klachten.
Wat voor fijne reactie hoop je hierop te krijgen??? Want een dergelijke tekst verzin je niet om geen reactie te krijgen.

Dus veel plezier ermee dat alles het bij prima doet. Geniet ervan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:25:
Waarvan ik even geen fijn gevoel van krijg, zijn die users die ik bijna weinig of niet zie op dit forum en nu zo nodig op Nick moeten gaan pikken met woorden als "Azijn Zeiker"en "te hoog van de toren blazen" Wat naar mijn mening, geheel subjectief (en anoniem) onnodig is. Maar daarom mag blijkbaar iedereen zijn mening hebben, dus zal Nick er weinig van aan trekken, Nick kennende. :)
Dus die-hard powerusers mogen op basis van hun bevindingen en ervaringen XMS finaal afbranden, maar als wij 'nieuwelingen' dit willen relativeren dan is dat ineens onnodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:31:
Ook dit bewijst maar weer dat je alleen mag meepraten als je al tig keer slecht contact/ervaring hebt gehad met XMS en dus volledig mee kan klagen ... Positief gestemde klanten/bezoekers worden streng verboden hier ook maar enige vorm van tegenspraak te posten en hebben zodoende hier niks te zoeken.

Je zou haast het idee achter een forum vergeten ...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:44:
[...]

Dus die-hard powerusers mogen op basis van hun bevindingen en ervaringen XMS finaal afbranden, maar als wij 'nieuwelingen' dit willen relativeren dan is dat ineens onnodig?
Ja, daar zeg wat. Natuurlijk mag jij het als nieuweling voor jezelf relativeren, maar hou het dan wel bij jezelf en ga daarbij niet lopen pikken op die-hard poweruser die je is voorgegaan. Dus als relativatie mag je best je eigen ervaring met ons delen, geen enkel probleem. Maar jouw reactie op Nick, maakt jouw geen mindere "Azijn zeiker" dan dat er mogelijk al "Azijn "gezeken wordt. Snap je. De historie voor sommige powerusers reikt al terug tot 2006, terwijl jij er nu mogelijk door omstandigheden nu pas bij komt. Daardoor heb jij geen resticties, maar moet die overjarige poweruser niet het vuur aan zijn schenen gaan leggen.

Nu genoeg hiervoor. Folkert weet intussen waar de schoen wringt en weet mogelijk wat hem te doen staat. En laten we alleen maar hopen dat de lijn progressief weer de goede kant op gaat. Toch!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:12
chocka schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:31:
[...]

Wat voor fijne reactie hoop je hierop te krijgen??? Want een dergelijke tekst verzin je niet om geen reactie te krijgen.

De meeste klanten zijn gewoon tevreden over XMS en een positieve reactie mag toch ook wel geplaatst worden.

Ik geniet er trouwens heel erg van! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een forum inderdaad waar je de goede en slechte reacties kan lezen.
Wat chocka denk ik bedoelt dat je niet op de persoon hoeft te spelen (Nick in dit geval) als deze foutieve info hier neerzet kan je dat ook gewoon melden in plaats van iemand meteen persoonlijk aan te vallen.
Onnodig en zeker bij iemand als Nick, hij heeft hier al menigeen geholpen met diverse probleempjes.

Ikzelf ben blij met xms, het kerstcadeau is aangekomen! Ik krijg 7,95 terug voor de nieuwsserver van januari die ik niet gebruik en niet betaalt heb! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
chocka schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:25:
Ik noem geen namen, ik noemde alleen een sfeer die tot stand werd gebracht. Niet meer, niet minder.

Ik zal je niet vermoeien met de psychologie die daarachter steekt, maar Chocka, wat haal je hier zelf uit?

Zoals iemand veel slimmer dan ik ooit eens zei: Reality is only how people perceive it to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:08:
Het is een forum inderdaad waar je de goede en slechte reacties kan lezen.
Wat chocka denk ik bedoelt dat je niet op de persoon hoeft te spelen (Nick in dit geval) als deze foutieve info hier neerzet kan je dat ook gewoon melden in plaats van iemand meteen persoonlijk aan te vallen.
Onnodig en zeker bij iemand als Nick, hij heeft hier al menigeen geholpen met diverse probleempjes.

Ikzelf ben blij met xms, het kerstcadeau is aangekomen! Ik krijg 7,95 terug voor de nieuwsserver van januari die ik niet gebruik en niet betaalt heb! Bedankt!
Dit is vrij makkelijk. Juist omdat voor somige mensen Nick een hoger aanzien heeft word alles geslikt als zoete koek. Ik vind het bewonderingswaardig dat nick uberhaupt de tijd neemt om mensen te helpen, dat even voorop gesteld. Echter, hij moet ook beseffen dat als hij zich als hulpje wil opstellen, moet hij niet zaken gaan lopen verkondigen alsof het waarheden zijn. Geen idee hoe hij tot zijn coclusie gekomen is, maar het is onwaar, en ook redelijk makkelijk na te gaan.

En voor chocka, misschien "zie" jij een heleboel users nooit posten, dat neemt nog niet weg dat ze er niet al zo lang danwelniet lannger dan jou zitten. Het nederlandse spreekwoord is "spreken is zilver..." of zo iets, toch?

Ik lurk hier al een hele lange tijd, jammer dat je jou maatstaven op posten insteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKaNGLe694 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:49:
[...]

Dit is vrij makkelijk. Juist omdat voor somige mensen Nick een hoger aanzien heeft word alles geslikt als zoete koek. Ik vind het bewonderingswaardig dat nick uberhaupt de tijd neemt om mensen te helpen, dat even voorop gesteld. Echter, hij moet ook beseffen dat als hij zich als hulpje wil opstellen, moet hij niet zaken gaan lopen verkondigen alsof het waarheden zijn. Geen idee hoe hij tot zijn coclusie gekomen is, maar het is onwaar, en ook redelijk makkelijk na te gaan.
Wat is er precies makkelijk?
Het gaat niet om aanzien maar op de manier waarop je iemand wijst op een schijnbaar fout gegeven.
Als je een bericht had neergezet zonder bovenstaande quotes was er niemand over begonnen.
Mijn Nederlands is nog steeds slecht, maar ik neem aan dat dit coherent genoeg is om te begrijpen, dus aub geen aanvallen op slecht taalgebruik.
Je wilt niet dat jou iemand aanspreekt op je nederlands, spreek dan zelf ook op een correcte manier naar een ander.
Ook een toepasselijk spreekwoord: Wie goed doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
irtimmer schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:38:
[...]

Als je de beschermingsconsole van Avast opent en dan de instellingen van Internet Post aanpast vindt daar als het goed is een tab NNTP en daar moet je 'Scan inkomend nieuws uitschakelen' en eventueel ook 'Scan uitkomend nieuws' uitschakelen.
Bedankt, ik heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn factuur klopt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:01:
[...]

Valt wel mee,dit is voor de test al meer gedaan,de test was niet voor mij maar voor XMS.
Voor de rest ga ik niet in discussie,het is de zoveelste keer dat men blundert en of ik het wel of niet een zwaar onrecht vind is of hoog van de toren blaas is een kwestie van eigen interpretatie.
Ik denk dat je het topic niet zo goed gevolgd hebt over crediteringen,verkeerde facturering enz.
De facturatie voor die up/downgrades was expliciet stopgezet. Donderdag ben ik weer aan het werk dan zal ik even naar je facturen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik mijn virusscanner van Avast uischakelde schoot de verbinding omhoog naar ruim 5 Mb/sec.
De testen die ik met de News dienst heb gedaan, waren zonder enige beveiliging aan.
Met beveiliging aan maakt trouwens ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het spamfilter van XMS? Hij staat nu laag maar gezien het feit dat ik de laatste week veel spam krijg over duitse stofzuigers wil ik hem wel wat hoger zetten. Komt er dan ook verhoudingsgewijs veel niet-spam berichten in de prullenbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:41:
[...]

Wat is er precies makkelijk?
Het gaat niet om aanzien maar op de manier waarop je iemand wijst op een schijnbaar fout gegeven.

[...]

Als je een bericht had neergezet zonder bovenstaande quotes was er niemand over begonnen.

[...]

Je wilt niet dat jou iemand aanspreekt op je nederlands, spreek dan zelf ook op een correcte manier naar een ander.
Ook een toepasselijk spreekwoord: Wie goed doet....
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:44:
[...]

Nee ik hoopte dat je de "domheid" van je bericht zou inzien.
Als het volgens jouw redenering logisch zou zijn dat er ergens een seintje zou gaan naar de administratie als een test account weer naar beneden wordt gezet en het dus "logisch" is dat er downgrade kosten in rekening worden gebracht en het dus niet de administratie is die faalt vergeet je namelijk iets heel belangrijks.

Als die redenering klopte zou er namelijk ook een seintje gegaan zijn naar de administratie dat mijn account zou zijn opgehoogd van 50 naar 100 mbits.
Dat kost 59,95 per maand extra,maar die berekenen ze niet !
Als de administratie en de processen zo feilloos zouden werken zouden dus ook deze kosten in rekening moeten zijn gebracht.

Als je vervolgens ruim voor de deadline je news abbo opzegt,in je configuratie scherm ziet dat het is opgezegd,als je in je configuratie scherm ( mijn XMS) ook ziet dat het per 1-3-2009 is opgezegd ( als je te laat bent zou je zien dat er een andere datum staat ) dan is het gewoon een stommiteit van de administratie dat dit toch nog in rekening wordt gebracht. (opgezegd op 19 februari,zie
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." )

Als je dan ook nog opmerkingen over mij maakt,zoals te hoog van de toren blazen terwijl je totaal geen inzicht hebt van de processen en totaal vergeet dat als je zelf roept dat het logisch is dat er downgrade kosten in rekening worden gebracht maar volgens dezelfde logica de upgrade kosten vergeet,neem me dan niet kwalijk dat ik ook even persoonlijk terug reageer.

En over het doel van een forum: een forum is voor mij geen stamcafe waar ik gezellig mee moet drinken met iedereen en vriendjes moet zijn.
Als je naar deel 1,2,3 en 4 zou kijken zou je zien dat ik ook daar vol lof was over XMS.
Een forum is zoals gezegd geen cafe waar we allemaal "hand in hand kameraden" moeten zingen.
De lofperiode voor XMS is voorbij omdat ze de ene stomme na de andere stomme fout maken ( zie de post onder me) dus mister positivo is veranderd in mister negativo en wie daar niet tegen kan waarschuwt maar een moderator.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 24-02-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik had de nieuwsserver alleen als tester, dus in november en december. Hierna bleef hij op de rekening staan en werd hij deze maand gecrediteerd... en ook voor maart staat de nieuwsserver weer op de rekening |:( Straks maar weer even bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:08

JK

Ha, gaaf! XMS gaat ook in Kattenbroek waarschijnlijk komen (alhoewel, het is er deels al), ik zit nu in Schothorst via XMS voor 32,95. Vul ik m'n nieuwe adres in Kattenbroek in, dan mag ik voor hetzelfde 42,50 betalen.. foutje? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:23:
Ha, gaaf! XMS gaat ook in Kattenbroek waarschijnlijk komen (alhoewel, het is er deels al), ik zit nu in Schothorst via XMS voor 32,95. Vul ik m'n nieuwe adres in Kattenbroek in, dan mag ik voor hetzelfde 42,50 betalen.. foutje? :o
Als je het abo kan mee verhuizen blijf je waarschijnlijk wel op de oude prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik krijg nu programma-informatie in beeld over welk programma er nu bezig is en wat het volgende programma wordt (met tijdstippen). Dat is toch niet de beloofde EPG? Zal wel niet aangezien dat pas in maart gepland stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:53:
[...]

Als je het abo kan mee verhuizen blijf je waarschijnlijk wel op de oude prijs.
Dat zou ik zo 1 2 3 nog niet zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:40:
Ik krijg nu programma-informatie in beeld over welk programma er nu bezig is en wat het volgende programma wordt (met tijdstippen). Dat is toch niet de beloofde EPG? Zal wel niet aangezien dat pas in maart gepland stond..
Dat is anders wel wat ik uit Folkerts beschrijving begreep. Het kunnen zien van programma-informatie in het scherm.

Als dit alles is op het gebied van EPG dan vind ik het de term EPG niet waard.

Ik wacht met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:48:
[...]

Dat is anders wel wat ik uit Folkerts beschrijving begreep. Het kunnen zien van programma-informatie in het scherm.

Als dit alles is op het gebied van EPG dan vind ik het de term EPG niet waard.

Ik wacht met spanning af.
EPG = Electronische programma gids.
Het zou ook pas medio maart online komen.
Ik denk dat ze het stukje bij beetje implementeren,
om te kijken hoe de stabiliteit van de stb blijft.
Ik denk dus dat er nog meer aan zit te komen.
Denan correct me if im wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

naja opzich als eerste implementatie wel relaxed. Uiteraard moet er gewoon gegaan worden naar een EPG zoals Ziggo.

superB

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste