Dat zal even duren tot donderdag, want hij is weer eens VRIJ. Waar haalt de tijd vandaan.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:15:Denan correct me if im wrong?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:15:
[...]
EPG = Electronische programma gids.
Het zou ook pas medio maart online komen.
Ik denk dat ze het stukje bij beetje implementeren,
om te kijken hoe de stabiliteit van de stb blijft.
Ik denk dus dat er nog meer aan zit te komen.
Denan correct me if im wrong?
Dit riekt er volgens mij echt naar dat het beperkt is tot de informatie die we nu zien in de zwarte balk.uit de nieuwsbrief:
Programma informatie op Digitale Televisie
Programma informatie is een onderdeel dat tot heden nog niet beschikbaar was op de Digitale Televisie dienst. De functie is inmiddels ontwikkeld en wordt op dit moment getest. In de loop van maart zal het toegevoegd worden aan de Digitale Televisie dienst. U kunt dan programma informatie zien in de zwarte balk wanneer u van zender wisselt.
Verwijderd
Jah idd he Chocka.. hij zal wel weer eens met zn grote teen zitten spelen whahahachocka schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:34:
[...]
Dat zal even duren tot donderdag, want hij is weer eens VRIJ. Waar haalt de tijd vandaan.
Verwijderd
Jah idd.. maar volgens mij staat het gewoon erg krom in de newsbrief.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:50:
[...]
[...]
Dit riekt er volgens mij echt naar dat het beperkt is tot de informatie die we nu zien in de zwarte balk.
Die word uiteindelijk toch niet door de technische mensen geschreven.
En Denan sprak ook over EPG, en EPG staat voor het wat meer.
Dus ik denk dat we nu gewoon even wat te snel zitten te beoordelen.
En gewoon even Denan z'n reactie moeten afwachten.
Verwijderd
Dat klopt, zoals eerder vermeld wordt dit eerst goed getest. Dit is het begin.inXs schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:24:
naja opzich als eerste implementatie wel relaxed. Uiteraard moet er gewoon gegaan worden naar een EPG zoals Ziggo.
Verwijderd
KICK!Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 03:15:
Iemand ervaring met het spamfilter van XMS? Hij staat nu laag maar gezien het feit dat ik de laatste week veel spam krijg over duitse stofzuigers wil ik hem wel wat hoger zetten. Komt er dan ook verhoudingsgewijs veel niet-spam berichten in de prullenbak?
Verwijderd
Hier kan ik wel wat over zeggen. XMS huurt het netwerk bij Glashart/Reggefiber. De eerste projecten zoals Vathorst en Portaal zijn enkele jaren geleden opgezet volgens een bepaalde constructie. GNEM was toen de eigenaar van de glasvezelnetwerken. Inmiddels worden nagenoeg alle FTTH netwerken aangelegd door Glashart/Reggefiber (die deelneming waar ook KPN aandelen in heeft). Voor alle netwerken die nu aangelegd worden geldt een standaard tarief voor de huur van het netwerk. Glashart heeft besloten de eenmalige kosten voor een aansluiting niet meer door te rekenen als aansluitkosten maar aangezien de aanleg wel terugverdiend moet worden is dit verrekend in een hogere huur per maand voor het glasvezelnetwerk. De providers (dus ook XMS) moeten voor nieuwe gebieden dus een hoger maandtarief betalen voor gebruik van het netwerk. Er gelden echter geen aansluitkosten (vroeger € 150,00). Hier komt het prijsverschil dus vandaan. Daarom zie je voor alle nieuwe gebieden waar XMS aanbiedt een andere tariefsopbouw.JK schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:23:
Ha, gaaf! XMS gaat ook in Kattenbroek waarschijnlijk komen (alhoewel, het is er deels al), ik zit nu in Schothorst via XMS voor 32,95. Vul ik m'n nieuwe adres in Kattenbroek in, dan mag ik voor hetzelfde 42,50 betalen.. foutje?
Dus na 15 maanden word de prijs weer 32,50 euro ?
Exact. Dat zou dan logisch zijn, toch?sjansen schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:43:
Dus na 15 maanden word de prijs weer 32,50 euro ?
Verder vraag ik me af of de heren van XMS al weten wanneer er eindelijk geleverd gaat worden in De Laak 1a van Vathorst. Dat kleine (oude) stukje Vathorst is al jaren verstoten van glas omdat Casema daar een glasvezel projectje heeft lopen dat geheel mislukt is. Overigens zegt de website van XMS al sinds ik hier kwam wonen dat er geleverd zou kunnen worden op mijn adres (waar ik ze een jaar geleden ook op geattendeerd heb).
Om even weer een ander geluid te laten horen: dank u wel Folkert dat u nu wel vaker mee leest en een reactie geeft ...
Ja dat is zeker een dikke pluspunt.swima schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:50:
Om even weer een ander geluid te laten horen: dank u wel Folkert dat u nu wel vaker mee leest en een reactie geeft ...
Ah bedankt Folkert, dat maakt het duidelijk. Maar ik neem aan dat het na 15 maanden niet aangepast wordt en dat dit de gewone netwerkhuurprijs blijft ipv wat men hier boven denkt?
[ Voor 3% gewijzigd door JK op 25-02-2009 21:51 ]
De afwijkende prijzen in andere gebieden zijn inderdaad nooit "actieprijzen" tenzij dat duidelijk vermeld is. Naast het feit dat de aansluitkosten verdwenen zijn is de 'moeilijkheidsgraad' van bepaalde gebieden ook meegerekend. Waar bvb in Nijmegen de aanleg van vezel relatief makkelijk is zal dat in een aantal omliggende gebieden een stuk lastiger(en: duurder) zijn ivm bodemcondities.JK schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:50:
Ah bedankt Folkert, dat maakt het duidelijk. Maar ik neem aan dat het na 15 maanden niet aangepast wordt en dat dit de gewone netwerkhuurprijs blijft ipv wat men hier boven denkt?
Even een vraag aan de die harders.
Ik heb 2 gigabit routers liggen (mocht testen moest er 1 terug brengen maar door diverse problemen ben ik dat vergeten) een sitecom wl-306 en een wl-308.
Beiden hebben ( net als mijn hele oude linksys wrt-54G) de vervelende eigenschap dat bij flink newsserver gebruik de router er opeens uitklapt.
Hij is dan niet meer aanspreekbaar,er is geen internet meer,en de doorvoer naar mijn nassen (is dat het goede meervoud van nas ? ) is ook weg.
Even de power terug en het werkt weer maar als ik op dat moment data aan het wegschrijven was naar de nas dan is die data ook pleite (bij verplaatsen ipv kopyeren).
Ik zoek dus een goede gigabit router,maar ik heb er nu 4 liggen ( 2 niet gigabit en 2 gigabit) en wil niet dat een eventuele nieuwe aanschaf ook weer op de hoop eindigt ( waar ondertussen dus een linksys 150N, een draytek, een wl-306,een siemens van KPN,en ook nog 2 alcatech liggen van KPN)
Nu zag ik laatst een test ergens maar kan die niet meer terug vinden,het had wel met golden star en silver star award te maken waar een router helemaal bovenaan eindigde en een wan-lan troughput had van iets van 800 (hoger dan de sitecom's) maar kan die test niet meer vinden.
Ik las ergens terug dat Benbi ook al een probleem met zijn router had en ben nog aan het zoeken,maar wie weet er een redelijk alternatief ?
Ik heb 2 gigabit routers liggen (mocht testen moest er 1 terug brengen maar door diverse problemen ben ik dat vergeten) een sitecom wl-306 en een wl-308.
Beiden hebben ( net als mijn hele oude linksys wrt-54G) de vervelende eigenschap dat bij flink newsserver gebruik de router er opeens uitklapt.
Hij is dan niet meer aanspreekbaar,er is geen internet meer,en de doorvoer naar mijn nassen (is dat het goede meervoud van nas ? ) is ook weg.
Even de power terug en het werkt weer maar als ik op dat moment data aan het wegschrijven was naar de nas dan is die data ook pleite (bij verplaatsen ipv kopyeren).
Ik zoek dus een goede gigabit router,maar ik heb er nu 4 liggen ( 2 niet gigabit en 2 gigabit) en wil niet dat een eventuele nieuwe aanschaf ook weer op de hoop eindigt ( waar ondertussen dus een linksys 150N, een draytek, een wl-306,een siemens van KPN,en ook nog 2 alcatech liggen van KPN)
Nu zag ik laatst een test ergens maar kan die niet meer terug vinden,het had wel met golden star en silver star award te maken waar een router helemaal bovenaan eindigde en een wan-lan troughput had van iets van 800 (hoger dan de sitecom's) maar kan die test niet meer vinden.
Ik las ergens terug dat Benbi ook al een probleem met zijn router had en ben nog aan het zoeken,maar wie weet er een redelijk alternatief ?
Loopt de Sitecom WL308 "vast" bij veel NNTP (Usenet)-verkeer? Dat kan ik me haast niet voorstellen... Ik heb 'm thuis ook voor testdoeleinden staan, maar heb nog niet getest met veel NNTP-verkeer. Het is ook niet mijn main-router, daarvoor heb ik een home-brew router+fileserver (met Debian Lenny). Dat systeem loopt niet vast als ik een paar honderd GB met ~6MB/s binnenhaal. 
Ik ga deze week maar eens wat downloaden via die router, ik ben benieuwd.
Verwijderd
Het onderwerp spamfilter is op dit forum al een paar keer aan de orde gekomen. Zie aldaar.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 03:15:
Iemand ervaring met het spamfilter van XMS? Hij staat nu laag maar gezien het feit dat ik de laatste week veel spam krijg over duitse stofzuigers wil ik hem wel wat hoger zetten. Komt er dan ook verhoudingsgewijs veel niet-spam berichten in de prullenbak?
Om het maar kort samen te vatten: Sommigen hebben geen of nauwelijks last van spam, anderen worden er mee doodgegooid, onafhankelijk van de stand van het filter.
Persoonlijk ben ik één van degenen die veel spam binnenkrijgt, ondanks de heavy stand van het filter.
Ik laat de email die bij xmsnet binnenkomt doorsturen naar mijn gmail account en daar verdwijnt op een uitzondering na alle spam ook in de spambox.
Ook als ik via Thunderbird mijn email ophaal van xmsnet verdwijnen de spamberichten keurig in de ongewenste berichten map.
Er is bij xmsnet geen mogelijkheid om een bericht tot spam te benoemen, dus van een lerend filter zoals bij Thunderbird of gmail is geen sprake.
Ik heb geen last van mails over Duitse stofzuigers (eufemisme voor wat?), maar krijg wel veel aanbiedingen van Amerikaanse drogisten en eerlijk gezegd lijken die mails me niet zo moeilijk als spam te filteren, maar blijkbaar is dat erg lastig.
Overigens is het niet zo dat er mails in de prullenbak terecht komen; ze worden gefilterd en komen dus binnen of niet.
Nee,het rare is dat de router vastloopt in rust.sylvesterrr schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:42:
Loopt de Sitecom WL308 "vast" bij veel NNTP (Usenet)-verkeer? Dat kan ik me haast niet voorstellen... Ik heb 'm thuis ook voor testdoeleinden staan, maar heb nog niet getest met veel NNTP-verkeer. Het is ook niet mijn main-router, daarvoor heb ik een home-brew router+fileserver (met Debian Lenny). Dat systeem loopt niet vast als ik een paar honderd GB met ~6MB/s binnenhaal.
Stel ik heb gisteravond onwijs veel gedownload met NNTP en ik kom vanochtend mijn bedje uit dan is het bingo,ik start de pc op en er is geen internet.
Er is ook geen intern verkeer.
Maar er knippert ook geen lampje.
De routers inlog page is niet bereikbaar.
Spanningsstekkertje er uit en er weer in, probleem verholpen.
Ik kan als een razende downloaden.
Alleen als ik dus als een gek flink heb lopen downen en 's nachts de boel overzet naar de nas en naar bed ga dan zie ik de volgende ochtend dat de pc elke 20 minuten geprobeerd heef de mail te controleren,dat ergens de filetransfer is weggevallen en dat er geen lan of wan verkeer mogelijk is.
Het gebeurt nooit tijdens het downloaden,altijd een uurtje of 4 of zo er na.
Tegenwoordig copy ik alles eerst naar de nassen en als ik dan zie dat alles heel is over gekomen,wis ik het op de pc,want als ik het verplaats dan is het file tijdens de verplaatsing corrupt geraakt.
Maar ook als ik flink heb gedownload vanaf de usenet groepen 's avonds en ik start de volgende ochtend een pc op,of een nas of de playstation dan is er geen verbinding met het netwerk.
Zowel de 306 als de 308 doen dit.
Ook als ik 's ochtends gedownload heb en ik ben weg gegaan en kom pas laat in de middag thuis,staat de router vast.
Kijk ik draadloos dan is er ook geen station broadcast meer,ik zie alleen de buren nog maar mijn eigen router is weg.
Heb ook bij powermanagement de stroombesparing al uit gezet ( als poorten niet gebruikt worden,wordt de spanning lager gezet,maar dat is het ook niet.
Ok, dan ga ik dus wat downloaden via de router. Vervolgens ga ik een paar uur later eens controleren of de router nog responsive is.
In Veenendaal wordt een nieuwe wijk gebouwd genaamd Veenendaal Oost.
Wordt in deze wijk glasvezel aangelegd of heeft XMS hier niet op ingesprongen?
Er hangen hier wel een kleine 16 apparaten aan die verbinding,weet niet of dat nog van invloed is.sylvesterrr schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:55:
Ok, dan ga ik dus wat downloaden via de router. Vervolgens ga ik een paar uur later eens controleren of de router nog responsive is.
Dáár kan ik niet aan tippen.Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:
[...]
Er hangen hier wel een kleine 16 apparaten aan die verbinding,weet niet of dat nog van invloed is.
Nog even geen Ned 1,2 en 3 in HD:
http://www.digitalekabelt...l_invoering_hdtv_bi.shtml
http://www.digitalekabelt...l_invoering_hdtv_bi.shtml
Verwijderd
Ik heb dit nog niet bemerkt bij mijn Sitecom!Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:31:
een sitecom wl-306 en een wl-308.
mag ik vragen wat voor soort apparaten je hebt aangesloten. Want neem aan dat het geen 16 computers zijn.Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:15:
[...]
Er hangen hier wel een kleine 16 apparaten aan die verbinding,weet niet of dat nog van invloed is.
Weet niet of het er 16 zijn maar ik zal eens tellen.dewaal schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:41:
[...]
mag ik vragen wat voor soort apparaten je hebt aangesloten. Want neem aan dat het geen 16 computers zijn.
1.Playstation 3
2.Mediaspeler met netwerk aansluiting beneden. (Freecom)
3.HTPC
4.Eigen PC
5.Laptop
6.2e laptop (EEEPC)
7.3e laptop (ook EEEPC)
8.Pc Zoon
9.Laptop Zoon
10.Pc slaapkamer (mini pc)
11.Lacie Nas.
12 Linksys Nas.
13.D-Link Nas.
14.Server pc op zolder
15.Pc Logeer/studeerkamer
16.PSP
17.Kastje voor Budgetphone
18.Mediaplayer boven met netwerk aansluiting (Freecom)
Dan 3 stuks sweex gigabit switchen 5 poorten per switch.
Zo, hier in de wijk (A'foort nieuwland noord) wordt nu lekker doorgegraven en kabel gelegd. Straks kunnen de koophuizen ook genieten van een glasaansluiting. Ondertussen nader ik de 2 jaar alweer.
Ondanks een paar kleine storingen niet veel klachten.
Ben dan ook geen power user, download niet veel (maar haal de 50Mbit bij lange na niet), bel niet veel, tv kijk ik op een oud 43 cm dingetje.
Keek voor de gein eens bij Funda naar huizen hier in de buurt, maar nergens een vermelding of ze op glas zijn/worden aangesloten. Lijkt mij toch wel een verkoopargument! Voor het geval ik mijn huurflat eens uit wil is dit toch wel belangrijker dan of het huis een nieuwe keuken heeft bij wijze van spreken.
Mensen in deze wijk die zich nu niet laten aansluiten zijn volgens mij zeer slecht geïnformeerd (of gewoon dom
)
Vraagje: hebben meer mensen last van dat KinkFM niet meer doorkomt? Merkte het gisterenochtend voor het eerst, gisterenavond de radio niet aangehad. Vanmorgen hetzelfde, gebeld naar XMS maar daar was het te druk.
Nu nog steeds geen geluid, dus morgen probeer ik het nog eens.
Ondanks een paar kleine storingen niet veel klachten.
Ben dan ook geen power user, download niet veel (maar haal de 50Mbit bij lange na niet), bel niet veel, tv kijk ik op een oud 43 cm dingetje.
Keek voor de gein eens bij Funda naar huizen hier in de buurt, maar nergens een vermelding of ze op glas zijn/worden aangesloten. Lijkt mij toch wel een verkoopargument! Voor het geval ik mijn huurflat eens uit wil is dit toch wel belangrijker dan of het huis een nieuwe keuken heeft bij wijze van spreken.
Mensen in deze wijk die zich nu niet laten aansluiten zijn volgens mij zeer slecht geïnformeerd (of gewoon dom
Vraagje: hebben meer mensen last van dat KinkFM niet meer doorkomt? Merkte het gisterenochtend voor het eerst, gisterenavond de radio niet aangehad. Vanmorgen hetzelfde, gebeld naar XMS maar daar was het te druk.
Nu nog steeds geen geluid, dus morgen probeer ik het nog eens.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
EPG
Even een korte update over de EPG. Wat je nu in het scherm ziet is de "nu & straks" programma-informatie, niet de EPG. De EPG zal straks getest worden in een aantal XMS gebieden en zal een volledige EPG zijn. De 'nu & straks'-informatie, al is het erg handig, was een te summiere uitbreiding op het IPTV pakket om grootscheeps op de site te vermelden. Aangezien je het direct ziet bij het zappen is ervan uitgegaan dat IPTV klanten vanzelf geïnformeerd worden over deze nieuwe functionaliteit.
Even een korte update over de EPG. Wat je nu in het scherm ziet is de "nu & straks" programma-informatie, niet de EPG. De EPG zal straks getest worden in een aantal XMS gebieden en zal een volledige EPG zijn. De 'nu & straks'-informatie, al is het erg handig, was een te summiere uitbreiding op het IPTV pakket om grootscheeps op de site te vermelden. Aangezien je het direct ziet bij het zappen is ervan uitgegaan dat IPTV klanten vanzelf geïnformeerd worden over deze nieuwe functionaliteit.
Toch gebruik ik bij mijn huidige tv provider de now and next meer dan de EPG,dus het is wel een handige functie om even te zien wat er zometeen komt..
http://veenendaal.opglasvezel.nl/infolog.phpMy-life schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:03:
In Veenendaal wordt een nieuwe wijk gebouwd genaamd Veenendaal Oost.
Kijk even op het kaartje, Veenendaal Oost valt onder gebied E dus daar kan ook glasvezel aangelegd worden. Alleen jammer van die miezerige 2%, slechts 1% meer dan een half jaar terug
Even in de gids* kijken, scheelt een hoop gezap voordat je te weten wat er zo al komt.Nick39 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:20:
Toch gebruik ik bij mijn huidige tv provider de now and next meer dan de EPG,dus het is wel een handige functie om even te zien wat er zometeen komt..
Gids* = een papieren overzicht van het programma aanbod, bedacht in de vorige eeuw.
vergeet je de krant ook niet.chocka schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:26:
[...]
Even in de gids* kijken, scheelt een hoop gezap voordat je te weten wat er zo al komt.
Gids* = een papieren overzicht van het programma aanbod, bedacht in de vorige eeuw.
Ja, ook bedacht in de vorige eeuw. Maar een abonnement op een gids is stukken goedkoper dan op een krant, dus daarom geef ik graag de voorkeur aan gids. Al ZEVENTIEN JAAR valt bij mij iedere week weer de Veronica Gids in de brievenbus. En daar ken nog geen krant tegen op, aldus bij mij.
Iedere avond begint hier met het rond 8 uur inkijken van de gewone papieren gids waar dan een keuze wordt gemaakt van wat gaan we kijken,en anders wordt het een film die we thuis hebben.chocka schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:26:
[...]
Even in de gids* kijken, scheelt een hoop gezap voordat je te weten wat er zo al komt.
Meestal onthou ik dan wel hoe laat ongeveer de programma's beginnen maar vaak zit er wat tijd tussen,al is het maar reclame en dan is de nu en straks optie handig,al was het maar om te zien hoeveel tijd ik nog heb om te zappen.
Ik zou ook via pip het kanaal in de gaten kunnen houden en doorzappen maar dat gebruik ik allemaal niet.
De epg vind ik niet zo handig omdat het me een beetje verwart,allemaal blokjes van minimaal 8 zenders waar vaak niet de hele titels inpassen van de programma's.
Mijn huisgenoten vinden het ook storend,pa als je wilt kijken wat er is dan pak je de gids maar.
Erg prettig, die "nu & straks" programma-informatie"denan schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:26:
EPG

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dan had je gisteren maar moeten kijken wat er vandaag kwam,eigen schuldFiber schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:19:
[...]
Erg prettig, die "nu & straks" programma-informatie"Alleen, het werkt nog niet helemaal goed. Vooral Ned. 1, 2 en 3 en RTL 7 geven 's avonds de eerste 2 programma's van de volgende dag aan.
Verwijderd
whahahaha. Nick LOL
Maar idd ik had dat ook al bemerkt dat dat nog niet goed werkt,
ook al melding van gemaakt in dtv forum.

Maar idd ik had dat ook al bemerkt dat dat nog niet goed werkt,
ook al melding van gemaakt in dtv forum.
Verwijderd
Sinds afgelopen woensdag ook aangesloten op het glasvezelnetwerk (Met xmsnet als provider).
Alles werkt al sinds woensdag, maar daar ben ik per toeval achtergekomen. Het abonnement is ook per woensdag ingegaan (kwam ik achter toen ik donderdag belde welke poort we moesten gebruiken voor internet: poort 1 dus...), maar enige vorm van communicatie ontbreekt. Ik vraag me dan ook af of de rest van de straat er al achter is dat ze de aansluiting al kunnen gebruiken. Heel vreemd.
Ik zag trouwens bij 'Mijn xms' dat de snelheid 50 Mbps is, terwijl er afgesproken is dat de snelheid 100 Mbps zou zijn (glazenkamp-project in Nijmegen). De resultaten bij een speedtest (die van upc) lieten ook zien dat de snelheid inderdaad rond de 50 Mbps is, dus waarschijnlijk is de boel niet goed ingesteld (iemand een goede tip voor een site met een betrouwbare speedtest?).
Digitale tv woensdagavond besteld en vrijdag reeds binnen: netjes. Minder netjes dat er een brief bijzit, waarin stond wat er allemaal bij zou moeten zitten, zo ook een utp-kabel die ik niet verwacht had. Deze zat dan ook niet in de doos. Op zich niet zo erg, maar zet dat dan ook niet in de brief... Beeldkwaliteit is wel erg goed, moet ik zeggen. Veel beter dan iptv van Tele2!
Alles werkt al sinds woensdag, maar daar ben ik per toeval achtergekomen. Het abonnement is ook per woensdag ingegaan (kwam ik achter toen ik donderdag belde welke poort we moesten gebruiken voor internet: poort 1 dus...), maar enige vorm van communicatie ontbreekt. Ik vraag me dan ook af of de rest van de straat er al achter is dat ze de aansluiting al kunnen gebruiken. Heel vreemd.
Ik zag trouwens bij 'Mijn xms' dat de snelheid 50 Mbps is, terwijl er afgesproken is dat de snelheid 100 Mbps zou zijn (glazenkamp-project in Nijmegen). De resultaten bij een speedtest (die van upc) lieten ook zien dat de snelheid inderdaad rond de 50 Mbps is, dus waarschijnlijk is de boel niet goed ingesteld (iemand een goede tip voor een site met een betrouwbare speedtest?).
Digitale tv woensdagavond besteld en vrijdag reeds binnen: netjes. Minder netjes dat er een brief bijzit, waarin stond wat er allemaal bij zou moeten zitten, zo ook een utp-kabel die ik niet verwacht had. Deze zat dan ook niet in de doos. Op zich niet zo erg, maar zet dat dan ook niet in de brief... Beeldkwaliteit is wel erg goed, moet ik zeggen. Veel beter dan iptv van Tele2!
Verwijderd
Deze hoort er wel bij te zitten.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:19:
Minder netjes dat er een brief bijzit, waarin stond wat er allemaal bij zou moeten zitten, zo ook een utp-kabel die ik niet verwacht had. Deze zat dan ook niet in de doos. Op zich niet zo erg, maar zet dat dan ook niet in de brief...
Dus ik zou zeggen gewoon even bellen, want op die kabel heb je gewoon recht.
Veenendaal Oost ligt aan de oostkant van de Rondweg Oost. Gebied E ligt aan de westkant. Dat heet de Dragonder Oost.Tower410 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:10:
[...]
http://veenendaal.opglasvezel.nl/infolog.php
Kijk even op het kaartje, Veenendaal Oost valt onder gebied E dus daar kan ook glasvezel aangelegd worden. Alleen jammer van die miezerige 2%, slechts 1% meer dan een half jaar terugXMS doet ook maar erg weinig aan reclame hiervoor vind ik. Het grote verschil tussen de wijken waar nu aangelegd wordt en de andere wijken komt echt niet doordat er andere mensen wonen. In de wijken waar nu aangelegd wordt heeft XMS alleen veel meer informatie en foldertjes verspreid.
Als ze nu gelijk glas aanleggen in Veenendaal Oost hoeft er geen straat open gebroken te worden.
Ook kunnen nieuwe bewoners gelijk kiezen uit bijv. XMS en andere aanbieders. Je hoeft mensen dan niet over te halen om weg te gaan bij hun huidige provider.
Verwijderd
Beste Folkert,
Ik heb vandaag nog maar eens analoge tv geprobeerd op mijn 40 inch TV. Ik wil namelijk graag programma's opnemen op video, maar het probleem is dat programma's met ondertitel niet om aan te zien zijn. De ondertitels zijn zo onscherp dat ik er zelfs hoofdpijn van krijg als ik er naar kijk.
Als TV zenders niet uitgerekt worden door de TV (dus zwaar wordt ingezoomd op het stukje breedbeeld) dan ziet het er allemaal wel goed scherp uit.
Gezien het waarschijnlijk zo is dat jullie niet over gaan op een beter bronsignaal (gewoon rechtstreeks van de mediagateway) zou ik als alternatief willen voorstellen dat jullie de analoge zenders Anamorf door gaan geven.
Op die manier gebruik je het maximale aantal beeldlijnen en dus zal het beeld op zijn scherpst zijn.
Volgens mij heeft bijna iedereen tegenwoordig een breedbeeldtv of een tv die het beeld weer kan indeuken mocht het opgerekt zijn.
Ander alternatief zou zijn dat we streams op de pc kunnen kijken en eventueel kunnen opnemen of een STB die dit kan.
Ik weet dat er een optie voor eventueel een opnamemogelijkheid met de huidige STB aan zit te komen, maar wanneer dit is, is voorlopig onbekend. Zou het fijn vinden als er eindelijk een oplossing komt voor dit probleem. Wacht er al enkele jaren op.
Groet
Ben
Ik heb vandaag nog maar eens analoge tv geprobeerd op mijn 40 inch TV. Ik wil namelijk graag programma's opnemen op video, maar het probleem is dat programma's met ondertitel niet om aan te zien zijn. De ondertitels zijn zo onscherp dat ik er zelfs hoofdpijn van krijg als ik er naar kijk.
Als TV zenders niet uitgerekt worden door de TV (dus zwaar wordt ingezoomd op het stukje breedbeeld) dan ziet het er allemaal wel goed scherp uit.
Gezien het waarschijnlijk zo is dat jullie niet over gaan op een beter bronsignaal (gewoon rechtstreeks van de mediagateway) zou ik als alternatief willen voorstellen dat jullie de analoge zenders Anamorf door gaan geven.
Op die manier gebruik je het maximale aantal beeldlijnen en dus zal het beeld op zijn scherpst zijn.
Volgens mij heeft bijna iedereen tegenwoordig een breedbeeldtv of een tv die het beeld weer kan indeuken mocht het opgerekt zijn.
Ander alternatief zou zijn dat we streams op de pc kunnen kijken en eventueel kunnen opnemen of een STB die dit kan.
Ik weet dat er een optie voor eventueel een opnamemogelijkheid met de huidige STB aan zit te komen, maar wanneer dit is, is voorlopig onbekend. Zou het fijn vinden als er eindelijk een oplossing komt voor dit probleem. Wacht er al enkele jaren op.
Groet
Ben
Gewoon de gratis zenders op de pc streamen met ip controle zodat niet XMSérs niet kunnen kijken,doet Ziggo ook,bijna overal staat wel een tweede pc,je hebt geen kosten voor een extra aminet,de macrovision protection is toch allang gehackt,je kan desnoods draadloos kijken en je hoeft geen kabels te trekken.
De laatste nieuwsbrief geeft al aan dat ze weinig meer met analoog gaan verbeteren,ze raden lcd bezitters aan om maar digitaal te nemen.
Maar met opnames zit je dan wel,want dual tuners amino's heeft xms niet terwijl je de nieuwste Humax Ziggo dual HD tuner met PVR 320 gig harde schijf koopt voor nog geen 350 euro.
Kortom,je zou alleen kunnen kijken met de amino want aan een opname mogelijkheid ( PVR) heb je weinig als je alleen maar kunt opnemen van het net waarnaar je kijkt,daar heb je alleen wat aan als je niet thuis bent.
De laatste nieuwsbrief geeft al aan dat ze weinig meer met analoog gaan verbeteren,ze raden lcd bezitters aan om maar digitaal te nemen.
Maar met opnames zit je dan wel,want dual tuners amino's heeft xms niet terwijl je de nieuwste Humax Ziggo dual HD tuner met PVR 320 gig harde schijf koopt voor nog geen 350 euro.
Kortom,je zou alleen kunnen kijken met de amino want aan een opname mogelijkheid ( PVR) heb je weinig als je alleen maar kunt opnemen van het net waarnaar je kijkt,daar heb je alleen wat aan als je niet thuis bent.
Verwijderd
Dat zou tenminste al iets zijn. Voor het glas, had ik een satellietdecoder met harddisk erin. Heerlijk hoe je gewoon in een menu programma's kon uitkiezen die dan opgenomen werden. Was zo blij dat ik van dat stomme VHS gebeuren af was. Nu zou ik met mijn HTPC ook videoopnamen kunnen maken maar dan moet wel het signaal dramatisch beter.Nick39 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 06:36:
Mail je klantgegevens even door naar denan@inter.nl.net, dan check ik even wat voor profiel je hebt. (Glazenkamp deelnemers krijgen inderdaad default 100Mbit)Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 21:19:
Sinds afgelopen woensdag ook aangesloten op het glasvezelnetwerk (Met xmsnet als provider).
Je 'uw bent aangesloten brief' zal ik ook direct even checken, die worden automatisch verzonden bij activatie van het abonnement dus daar is ook een log van te vinden.
Volgens mij krijg je bij de STB geen UTP-kabels hoor, lijkt me eerder een foutje in de brief. De pilotdeelnemers kregen wel alle kabels (ook HDMI) maar dat was een extraatje. De reden dat ze geen UTP kabels meeleveren is dat vooraf nooit te voorspellen is wat de afstand is tussen de CPS en de TV.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:31:
[...]
Deze hoort er wel bij te zitten.
Dus ik zou zeggen gewoon even bellen, want op die kabel heb je gewoon recht.
Stuur me even een reminder op denan@inter.nl.net dan zal ik kijken of ik een kwaliteitsmeting kan regelen op jouw locatie. Ik heb het beeldsignaal (analoog) in de Glazenkamp bekeken op een aantal testlocaties en dat zag er prima uit (40" HDready).Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:24:
Beste Folkert,
De firmware die ik van Amino heb gezien was in staat om 2 streams weg te schrijven terwijl je naar een derde keek. Je hoeft dus niet naar hetzelfde net te kijken om een stream te saven. Aangezien het 8Mbit per stream is moet het btw wel een aardig rap HD'tje zijnNick39 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 06:36:
Of dit in de definitieve versie ook mogelijk is durf ik niet te zeggen, die firmware heb ik nog niet gezien.
[ Voor 39% gewijzigd door denan op 02-03-2009 10:28 ]
Je kan natuurlijk ook gewoon wat je wou gaan kijken downloaden. Als het US materiaal is heb je het zelfs een heel stuk eerder, als het NL spul is moet je heel even wachten. Ik kijk geen sport o.i.d. dus dat zou ik niet weten, maar ik kan me voorstellen dat dat ook populair zou zijn om op te nemen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:24:
Beste Folkert,
Groet
Ben
En dan tel je HD nog niet mee,een behoorlijke cache in elk geval op de harde schijf anders krijg je gegarandeerd haperingen in je beeld zeker als je tegelijk wat anders gaat doen,vraag me dan wel af wat de hardware gaat doen als je gaat zappen,dan moet je opneem stream dus gelijk blijven en je "zap" stream steeds veranderen.denan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:12:
[...]
De firmware die ik van Amino heb gezien was in staat om 2 streams weg te schrijven terwijl je naar een derde keek. Je hoeft dus niet naar hetzelfde net te kijken om een stream te saven. Aangezien het 8Mbit per stream is moet het btw wel een aardig rap HD'tje zijn
Of dit in de definitieve versie ook mogelijk is durf ik niet te zeggen, die firmware heb ik nog niet gezien.
Het is alleen jammer dat XMS voor deze afwijkende ip tv heeft gekozen,bij andere reggefiber projecten komt digitale tv via je coax,dus via je vezel voor analoge tv,op die manier gaat het niet van je internetspeed af.
Hoop trouwens dat je nog ff hebt kunnen kijken naar mijn "downgrade" kosten...
Verwijderd
Mijn buurman kreeg deze er wel gratis bij.denan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:12:
[...][...]
Volgens mij krijg je bij de STB geen UTP-kabels hoor, lijkt me eerder een foutje in de brief. De pilotdeelnemers kregen wel alle kabels (ook HDMI) maar dat was een extraatje. De reden dat ze geen UTP kabels meeleveren is dat vooraf nooit te voorspellen is wat de afstand is tussen de CPS en de TV.
[...]
Is btw. geen pilot deelnemer.
Ok ik heb in de afgelopen posts heel wat gelezen of het nu wel of niet mogelijk is om digitale tv via je HTPC te krijgen van XMS zonder setupbox of iig zo dat je via je HTPC kunt zappen.
Zijn er mensen die hier het fijne van weten en zoja het ook nog kunnen uitleggen waarom eea zo is?
Zijn er mensen die hier het fijne van weten en zoja het ook nog kunnen uitleggen waarom eea zo is?
Ter correctie. Bij de bestelling van DTV met de Amino 110, kreeg ik medio augustus vorig jaar naast de Amino 110, een 20 meter lange UTP kabel gratis meegeleverd.denan schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:12:
Volgens mij krijg je bij de STB geen UTP-kabels hoor, lijkt me eerder een foutje in de brief. De pilotdeelnemers kregen wel alle kabels (ook HDMI) maar dat was een extraatje. De reden dat ze geen UTP kabels meeleveren is dat vooraf nooit te voorspellen is wat de afstand is tussen de CPS en de TV.
Als HDTV pilot deelnemer ontving ik bij de Amino 130 géén UTP kabel, maar wel een HDMI kabel. Verder zaten er naast de stroomaansluiting géén kabels bij. Dus de extra optical kabel om de Amino 130 aan mijn versterker te kunnen aansluiten voor het geluid, heb ik zelf aangeschaft.
Mogelijk zijn er meerdere die dit kunnen bevestigen???
Verwijderd
Klopt idd.chocka schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Ter correctie. Bij de bestelling van DTV met de Amino 110, kreeg ik medio augustus vorig jaar naast de Amino 110, een 20 meter lange UTP kabel gratis meegeleverd.
Als HDTV pilot deelnemer ontving ik bij de Amino 130 géén UTP kabel, maar wel een HDMI kabel. Verder zaten er naast de stroomaansluiting géén kabels bij. Dus de extra optical kabel om de Amino 130 aan mijn versterker te kunnen aansluiten voor het geluid, heb ik zelf aangeschaft.
Er zat bij de 130 ook alleen een HDMI kabel hoor.
De optical kabel moest je ook evt. zelf aanschaffen.
Dit is uitgebreid behandeld in topic IV, tenslotte blijft dit tweakers.net Dus even zoeken op termen zoals UDP en user J1nx, die tenslotte ook een hele lijst met UDP adressen gegeven welke simpelweg in VLC player kan invoeren om IPTV op je HTPC te krijgen. Succes ermee.vincienl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:47:
Ok ik heb in de afgelopen posts heel wat gelezen of het nu wel of niet mogelijk is om digitale tv via je HTPC te krijgen van XMS zonder setupbox of iig zo dat je via je HTPC kunt zappen.
Exact zo,maar toen ik mijn 130 moest omruilen in de xms winkel en er dus vanuit ging dat er bij het nieuwe exemplaar ook een HDMI kabel zat,maar dit bleek bij thuiskomst niet zo te zijn,ik had de mijne netjes met de bijgeleverde hdmi kabel ook weer ingeleverd,dus had ik niets en moest ik dus de hdmi kabel voor het retour model zelf aanschaffen.chocka schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Ter correctie. Bij de bestelling van DTV met de Amino 110, kreeg ik medio augustus vorig jaar naast de Amino 110, een 20 meter lange UTP kabel gratis meegeleverd.
Bij de eerste 110 zat een zwarte netwerk kabel van 10 meter,bij de 2e 110 niet.
Optische kabels zaten nergens bij maar dat is vrij normaal,bij de ziggo decoder zit zelfs geen hdmi kabel en tegenwoordig zit bij een dvd speler ook nog maar zelden een scart..
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 02-03-2009 19:08 ]
Dat kan kloppen natuurlijk, want zoals Denan al liet weten was die die HDMI kabel extra geleverd voor de pilot deelnemers en bij Ziggo ben jij geen pilot deelnemer.Nick39 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:06:
[...]
,bij de ziggo decoder zit ook geen hdmi kabel.
Oeps ja haalde ze even door elkaarMy-life schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:58:
[...]
Veenendaal Oost ligt aan de oostkant van de Rondweg Oost. Gebied E ligt aan de westkant. Dat heet de Dragonder Oost.
Als ze nu gelijk glas aanleggen in Veenendaal Oost hoeft er geen straat open gebroken te worden.
Ook kunnen nieuwe bewoners gelijk kiezen uit bijv. XMS en andere aanbieders. Je hoeft mensen dan niet over te halen om weg te gaan bij hun huidige provider.
Verwijderd
8 Mbit per stream / 8 = 1 MByte per seconde. Als je een HD stream hebt is dit 2 MByte per seconde. Volgens mij kan een harde schijf met gemak twee streams van in totaal 4 MByte per sonde wegschrijven.
Sterker nog, als je flink aan het downloaden bent via de newsserver sla je meer informatie per seconde op. Geen enkel probleem dus en als het echt niet anders is, kun je altijd nog een Raid opstelling maken.
Sterker nog, als je flink aan het downloaden bent via de newsserver sla je meer informatie per seconde op. Geen enkel probleem dus en als het echt niet anders is, kun je altijd nog een Raid opstelling maken.
In theorie klopt dit maar er wordt wel wat meer weg geschreven,programma informatie,vaak levert een pvr ook nog pause tv,dus neemt hij al een stukje stream op voor je echt de opdracht gaat geven om dingen op te nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:12:
8 Mbit per stream / 8 = 1 MByte per seconde. Als je een HD stream hebt is dit 2 MByte per seconde. Volgens mij kan een harde schijf met gemak twee streams van in totaal 4 MByte per sonde wegschrijven.
En bij een pc zit een hardware controller voor harde schijven en die zit hier echt niet in.
Ik heb met de pilot van de siemens PVR meegedaan welke ook met een losse harde schijf werkt.
Je zal in praktijk dus een buffer moeten maken,dan zit je met de vraag,is er buffer geheugen in de amino die voor dit doel gebruikt kan worden,zo nee dan zul je een harde schijf moeten hebben met een eigen cache van minimaal toch wel zo'n 16 mb.
Plus dat de pvr software ook nog geladen moet worden,er extra bij.
Ik vraag me af of hetgeen Martijn gezien heeft intern wel een echte 110 was, volgens de specs biedt deze maar ondersteuning voor usb 1.1 dus dat geeft al gelijk aan dat hele hoge datastreams niet kunnen.
De 130 heeft wel usb 2 aan boord.
Het ding wordt al loeiheet,voor 2 streams opnemen en de derde kijken moet je dus 3 streams gaan bufferen,uiteindelijk is Siemens er mee gestopt en dumpen ze het ding nu zoals ie is op de markt en is de support gestopt.
En de 110 zou dat allemaal kunnen,over een usb 1 bus..ik denk dat dat dus de reden is voor het moeten hebben van een snelle harddisk zodat de buffer van de disk zelf gebruikt kan worden,de 110 kan dit niet zelf opvangen,het interne geheugen is ook veel minder, dat en het feit dat in de amerikaanse supportgroepen er helemaal niemand bezig is met de pvr maakt het voor mij toch een beetje toekomstmuziek waar amino mee heeft lopen pronken.
Daarnaast hebben ze een PVR model, de 530 welke inderdaad 2 kanalen simultaan kan opnemen terwijl een derde wordt bekeken,maar dit is het duurste model, en die zouden ze uit de markt gaan prijzen door de 110,de goedkoopste,van deze functionaliteit te voorzien ?
Plus dat de 530 een veel snellere processor bezit dan de 110 en veel meer intern geheugen,en 3 usb poorten.
Ik blijf sceptisch... volgens mij hebben ze gewoon de 530 software zo veranderd dat ie op een 110 kon draaien en een demo model gemaakt,meer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2009 11:03 ]
Goede punten.. maar mocht het toch geimplementeerd kunnen worden zou het natuurlijk een ideale oplossing zijn voor huidige 110/130 gebruikersNick39 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:52:
[...]
In theorie klopt dit maar er wordt wel wat meer weg geschreven,programma informatie,vaak levert een pvr ook nog pause tv,dus neemt hij al een stukje stream op voor je echt de opdracht gaat geven om dingen op te nemen.
En bij een pc zit een hardware controller voor harde schijven en die zit hier echt niet in.
Ik heb met de pilot van de siemens PVR meegedaan welke ook met een losse harde schijf werkt.
Je zal in praktijk dus een buffer moeten maken,dan zit je met de vraag,is er buffer geheugen in de amino die voor dit doel gebruikt kan worden,zo nee dan zul je een harde schijf moeten hebben met een eigen cache van minimaal toch wel zo'n 16 mb.
Plus dat de pvr software ook nog geladen moet worden,er extra bij.
Ik vraag me af of hetgeen Martijn gezien heeft intern wel een echte 110 was, volgens de specs biedt deze maar ondersteuning voor usb 1.1 dus dat geeft al gelijk aan dat hele hoge datastreams niet kunnen.
De 130 heeft wel usb 2 aan boord.
Het ding wordt al loeiheet,voor 2 streams opnemen en de derde kijken moet je dus 3 streams gaan bufferen,uiteindelijk is Siemens er mee gestopt en dumpen ze het ding nu zoals ie is op de markt en is de support gestopt.
En de 110 zou dat allemaal kunnen,over een usb 1 bus..ik denk dat dat dus de reden is voor het moeten hebben van een snelle harddisk zodat de buffer van de disk zelf gebruikt kan worden,de 110 kan dit niet zelf opvangen,het interne geheugen is ook veel minder, dat en het feit dat in de amerikaanse supportgroepen er helemaal niemand bezig is met de pvr maakt het voor mij toch een beetje toekomstmuziek waar amino mee heeft lopen pronken.
Daarnaast hebben ze een PVR model, de 530 welke inderdaad 2 kanalen simultaan kan opnemen terwijl een derde wordt bekeken,maar dit is het duurste model, en die zouden ze uit de markt gaan prijzen door de 110,de goedkoopste,van deze functionaliteit te voorzien ?
Plus dat de 530 een veel snellere processor bezit dan de 110 en veel meer intern geheugen,en 3 usb poorten.
Ik blijf sceptisch... volgens mij hebben ze gewoon de 530 software zo veranderd dat ie op een 110 kon draaien en een demo model gemaakt,meer niet.
Verwijderd
Klopt, de huurtarieven blijven gewoon hetzelfde (ook voor ons). Dus de tarieven veranderen niet.JK schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:50:
http://www.aminocom.com/products/pdf/AmiNET_530_EU_flyer.pdf
Voor de liefhebber.:)
Voor de liefhebber.:)
Verwijderd
Ik was eigenlijk wel van plan dit door te laten gaan. Ik zal in ieder geval morgen vanaf 18.00 uur in het XMS huis Utrecht zijn (Kaaphoorndreef 24 te Utrecht) om iedereen die langs wil komen te ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:25:
@ Folkert > Ik ga er ook maar even vanuit dat de meeting as. woensdag 4 maart niet doorgaat op deze datum.
Omdat ik verder ook niets meer heb vernomen.
Ik haal broodjes en drinken, dus een klein avondmaal is beschikbaar. Hopelijk zie ik enkele van jullie morgen avond.
Verwijderd
Een UTP kabel hoort erbij te zitten. Als hij er niet bij zit dan is het pakket niet goed samengesteld door de leverancier. Via de servicedesk kun je een kabel opvragen, die wordt dan nagestuurd.chocka schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:41:
[...]
Dan vrees ik dat de leverancier wel wat extra winst heeft gemaakt want ik heb in de betatest nogal wat heen en weer moeten schuiven ,ik heb er zeker 4 gehad rechtstreeks via de leverancier en alleen bij de eerste zat een zwarte lange utp kabel,ik weet nog dat ik dacht,misschien is het handig om er zo'n los plugje bij te leveren die je er op kan klikken ( KPN heeft die ook) zodat je geen tang nodig hebt,want zonder plug volstaat een gaatje van 5 mm,met plug moet je ruim 1,5 cm borenVerwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:39:
[...]
Een UTP kabel hoort erbij te zitten. Als hij er niet bij zit dan is het pakket niet goed samengesteld door de leverancier. Via de servicedesk kun je een kabel opvragen, die wordt dan nagestuurd.
Denan/Folkert, al nieuws over die ten onrechte in rekening gebrachte downgrade kosten ?
Ter opfrissing voor Folkert, om de xsnews servers te testen heeft Denan me ff op 100 mbits gezet zodat we konden zien wat voor effect bepaalde handelingen hadden zowel bij xms als bij xsnews.
Toen mijn profiel weer terug ging naar 50 ( een dag later) heeft iemand bij de administratie downgrade kosten van 29 euro of zo aan me berekend.
(de vermelding van die kosten,al dan niet onterecht,staat niet in de algemene voorwaarden trouwens..) http://www.xtramediaservi...0voorwaarden%20XMS(1).pdf
Natuurlijk is het een vergissing maar ik kan me beroepen op artikel 6.6

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2009 15:29 ]
Je had toch met de CSD afgesproken dat je de abonnementskosten zou overmaken ex die 29,- euro? Dat heb ik in ieder geval richting de financiële administratie doorgegeven.Nick39 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Denan/Folkert, al nieuws over die ten onrechte in rekening gebrachte downgrade kosten ?
Ter opfrissing voor Folkert, om de xsnews servers te testen heeft Denan me ff op 100 mbits gezet zodat we konden zien wat voor effect bepaalde handelingen hadden zowel bij xms als bij xsnews.
Toen mijn profiel weer terug ging naar 50 ( een dag later) heeft iemand bij de administratie downgrade kosten van 29 euro of zo aan me berekend.
Ze zouden dit bevestigen,minus ook de newsserverdienst die op 19 -2 is beeindigd maar ook weer voor maart is berekend,maar dat is nooit gedaan.denan schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:25:
[...]
Je had toch met de CSD afgesproken dat je de abonnementskosten zou overmaken ex die 29,- euro? Dat heb ik in ieder geval richting de financiële administratie doorgegeven.
Een meneer met een mooie indonesische naam zou eerst kontakt met jou gaan opnemen over die kosten voordat e.e.a. bevestigd zou worden.
Zie je mail met namen en logs
[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 03-03-2009 15:43 ]
Zoek mee naar alternatieve voor de Animo STB;
http://sba.manufacturer.g...010473309/Set-top-Box.htm
of deze, die ziet er goed uit, nice specs
http://www.matrixstream.c..._1_IP_STB_2.php#STBPhotos
[ Voor 28% gewijzigd door chocka op 03-03-2009 19:40 ]
Gewoon het systeem gebruiken dat ze bij de andere Glashart/Reggefiber projecten zoals ons Brabantnet gebruiken.
Een Sagem decoder welke via de vezel waar ook analoge tv overheen gaat het signaal ophaalt.
Heb het idee dat men met de amino het wiel opnieuw aan het uitvinden is.
De sagem haalt het dus via de andere vezel weg,dus het gaat ook niet van je internet speed af.
Daarnaast is het een beproeft systeem.
Een Sagem decoder welke via de vezel waar ook analoge tv overheen gaat het signaal ophaalt.
Heb het idee dat men met de amino het wiel opnieuw aan het uitvinden is.
De sagem haalt het dus via de andere vezel weg,dus het gaat ook niet van je internet speed af.
Daarnaast is het een beproeft systeem.
Verwijderd
Okey dan,Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:37:
[...]
Ik was eigenlijk wel van plan dit door te laten gaan. Ik zal in ieder geval morgen vanaf 18.00 uur in het XMS huis Utrecht zijn (Kaaphoorndreef 24 te Utrecht) om iedereen die langs wil komen te ontvangen.
Ik haal broodjes en drinken, dus een klein avondmaal is beschikbaar. Hopelijk zie ik enkele van jullie morgen avond.
ik dacht namelijk dat het niet doorging op deze datum, vanwege de stilte.
Maar ik ben al weer hetgeen aan't verzetten wat ik voor woensdag had ingepland.
Dus ik zal vermoedelijk ook aanwezig zijn.
Verwijderd
Hm ze passen beiden beter bijmijn Audio Video apparatuur, dus dat alleen al zou ik een plus vinden. Verder mooie specs inderdaad. Maar dit zegt natuurlijk niets over of het stabieler is etc. En het is ook maar de vraag of je daarmee wel volledige functionaliteit hebt van het product. Een hoop van die features moeten toch in het netwerk verwezenlijkt worden.chocka schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:38:
Zoek mee naar alternatieve voor de Animo STB;
Daarnaast begint iedereen te mopperen denk ik als we plots 300 euro moeten betalen voor een settopbox. Want ik kan me voorstellen dat dat ongeveer de prijs zal zijn van dit apparaat of mogelijk nog duurder. Lijkt me in ieder geval leuk speelgoed en gezien ik nog een allround netwerk mediaplayer wil zou ik de aanschaf van dit apparaat overwegen mocht het in het assortiment van XMS worden toegevoegd :-) Maar goed dat zal wel niet gebeuren.
Het ding van Ziggo (ze noemen het daar interactieve tv) http://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv kost 399 en toch is daar ook zelfs een wachtlijst voor gekomen zoveel mensen wilden hem hebben.
Het zijn toch allemaal rare constructies,bij xms moet je hem kopen,bij Lijbrandt krijg je de digitale decoder in bruikleen (ook de 110) xms gebruikt de 110,andere reggefiber/glashard delen gebruiken weer de sagem.
Maar de boel afblazen wordt helemaal een dure klus,dan ben je terug bij af,men zal dus wel door moeten gaan met de amino want een ander systeem betekent ook dat de uitgegeven centjes voor de 110 weggegooid zijn... dat zal de mensen nog minder bevallen.
@Folkert,omdat toch met regelmaat teveel wordt afgeboekt,wat dan wel weer wordt gecorrigeerd,is betaling per accept giro (desnoods met een bijdrage van 1 euro per accept) niet mogelijk,ik wil iets meer controle over mijn centjes houden.
Het zijn toch allemaal rare constructies,bij xms moet je hem kopen,bij Lijbrandt krijg je de digitale decoder in bruikleen (ook de 110) xms gebruikt de 110,andere reggefiber/glashard delen gebruiken weer de sagem.
Maar de boel afblazen wordt helemaal een dure klus,dan ben je terug bij af,men zal dus wel door moeten gaan met de amino want een ander systeem betekent ook dat de uitgegeven centjes voor de 110 weggegooid zijn... dat zal de mensen nog minder bevallen.
@Folkert,omdat toch met regelmaat teveel wordt afgeboekt,wat dan wel weer wordt gecorrigeerd,is betaling per accept giro (desnoods met een bijdrage van 1 euro per accept) niet mogelijk,ik wil iets meer controle over mijn centjes houden.
[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2009 10:49 ]
Gisteren mooie brief ontvangen van Glashart Veenendaal. Men gaat binnen enkele dagen beginnen met de aanleg van glasvezel in onze straat, wat dan enkele dagen zal duren. Aanbeveling is om de auto die dagen elders te parkeren, omdat gedurende die periode ik mogelijk de straat niet meer in of uit kan.
Prima. Heel goed. Dank voor de vooraankondiging. Top...
MAAR WANNEER DAN???
Prima. Heel goed. Dank voor de vooraankondiging. Top...
MAAR WANNEER DAN???

Verwijderd
Dat is mogelijk Nick,Nick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:37:
kun je in mijn XMS veranderen.
Ik heb de betalingen ook zelf in de hand,
en maak deze zelf over.
Je krijgt geen acceptgiro, je moet deze zelf overmaken na aanleiding van de factuur (die je per mail ontvangt).
Kosten (voor geen automatische incasso) 2,50 euro.
Dus als ik het zelf overboek kost het per keer 2,50 extra ? terwijl als ik de incasso terugboek ik een brief krijg om het over te maken,maar dan kost het geen 2,50..boek ik het toch gewoon iedere keer terug.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:55:
[...]
Dat is mogelijk Nick,
kun je in mijn XMS veranderen.
Ik heb de betalingen ook zelf in de hand,
en maak deze zelf over.
Je krijgt geen acceptgiro, je moet deze zelf overmaken na aanleiding van de factuur (die je per mail ontvangt).
Kosten (voor geen automatische incasso) 2,50 euro.
Gebeld met de postbank,pardon ING,2,50 zijn geen werkelijke kosten, men hanteert een maximum van 1,50.
Maar nu effe niet bedoeld als negatieve spiraal,maar over het factureringssysteem als ik zo'n telefonie abbo neem dat gesprekken binnen nederland dan niets meer kosten,flat fee of zo dan zijn lokale kosten en interlokale kosten gratis.
Helaas nemen steeds meer bedrijven een makkelijk 0900 nummer,dat is makkelijker te onthouden en korter.
Je krijgt de melding dat je belt voor lokaal tarief en dat er geen extra kosten worden berekend.
Toch berekent XMS deze telefoontjes naar dat 0900 lokale nummer tegen lokaal tarief wel buiten die bundel.
Voorbeeld, paradigit computers hebben hun oude 071 nummer vervangen voor een 0900 nummer tegen hetzelfde tarief.
Bel ik het 071 nummer dan valt dit binnen het flatfee abonnement.
Bel ik het 0900 nummer dat net zo duur is dan moet je dat apart betalen.
Bestaat het factureer systeem soms uit 2 damens met een telraam ?
Bij Ziggo ( en nee die is niet met alles beter) vallen lokale 0900 nummers gewoon in de flatfee bundel.
Zij maken wel een splitsing tussen 0900 nummers tegen lokaal tarief en duurdere 0900 service nummers.
[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 04-03-2009 15:01 ]
@Famous
Even gekeken in mijn xms: ik kan wel factuur per post invullen ipv per mail,maar het vinkje bij automatisch betalen kan ik niet weg halen.
Er staat ook,factuur per post 2,50 extra,maar niet dat je dan een acceptgiro krijgt,dat kan je niet veranderen.
Wat ik er uit op maak is dat je kan kiezen of je de factuur per mail wilt ontvangen,dit is gratis.
Of je krijgt de factuur per post,dat kost 2,50.
Maar in beide gevallen moet je wel gebruik maken van automatische betaling hetgeen ook in de algemene voorwaarden staat.
Dus hoe jij het voor elkaar krijgt dat het niet per automatische machtiging wordt afgeschreven,geen idee,maar die keuze heb ik niet.
Even gekeken in mijn xms: ik kan wel factuur per post invullen ipv per mail,maar het vinkje bij automatisch betalen kan ik niet weg halen.
Er staat ook,factuur per post 2,50 extra,maar niet dat je dan een acceptgiro krijgt,dat kan je niet veranderen.
Wat ik er uit op maak is dat je kan kiezen of je de factuur per mail wilt ontvangen,dit is gratis.
Maar in beide gevallen moet je wel gebruik maken van automatische betaling hetgeen ook in de algemene voorwaarden staat.
Dus hoe jij het voor elkaar krijgt dat het niet per automatische machtiging wordt afgeschreven,geen idee,maar die keuze heb ik niet.
Ik dacht altijd dat het heel lastig was om de 0900 nummers uit elkaar te houden, maar blijkbaar kan Ziggo dat dus al wel. Misschien is het een idee voor XMS om keer te onderzoeken of iets vergelijkbaars gedaan kan worden.Nick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:06:
[...]
Dus als ik het zelf overboek kost het per keer 2,50 extra ? terwijl als ik de incasso terugboek ik een brief krijg om het over te maken,maar dan kost het geen 2,50..boek ik het toch gewoon iedere keer terug.(geintje dus)
Gebeld met de postbank,pardon ING,2,50 zijn geen werkelijke kosten, men hanteert een maximum van 1,50.
Maar nu effe niet bedoeld als negatieve spiraal,maar over het factureringssysteem als ik zo'n telefonie abbo neem dat gesprekken binnen nederland dan niets meer kosten,flat fee of zo dan zijn lokale kosten en interlokale kosten gratis.
Helaas nemen steeds meer bedrijven een makkelijk 0900 nummer,dat is makkelijker te onthouden en korter.
Je krijgt de melding dat je belt voor lokaal tarief en dat er geen extra kosten worden berekend.
Toch berekent XMS deze telefoontjes naar dat 0900 lokale nummer tegen lokaal tarief wel buiten die bundel.
Voorbeeld, paradigit computers hebben hun oude 071 nummer vervangen voor een 0900 nummer tegen hetzelfde tarief.
Bij Ziggo ( en nee die is niet met alles beter) vallen lokale 0900 nummers gewoon in de flatfee bundel.
Zij maken wel een splitsing tussen 0900 nummers tegen lokaal tarief en duurdere 0900 service nummers.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Jah ik kan wel iets herrinneren, dat XMS later de keuze daarin gewijzigd heeft.Nick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:37:
@Famous
Ik weet het niet, maby moet je even een belletje pogen naar de helpdesk.
Ik heb even nagekeken, maar heb dit al in het begin van dat ik XMS heb zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 16:01 ]
Heb het nummer op de brief gebeld naar aanleiding van de eerder genoemde post ("parkeert u elders tijdens de graafwerkzaamheden, alleen we vertellen u niet wanneer die werkzaamheden zijn"
).
De dame aan de lijn heeft geen flauw idee welke planning ze hebben bij de aanleg van de glasvezel. Dat wordt van dag tot dag bijgesteld, afhankelijk van het weer. Vandaar ook de vaagheid in de brief. En ja, ze hadden al wel vaker deze vraag gekregen, maar ze vonden dat ze "beter iets dan niets" konden schrijven, omdat de werkzaamheden anders helemaal als een verrassing voor de bewoners zouden komen.
Ik kreeg het advies is om de komende periode sowieso maar elders te parkeren, en pas na de werkzaamheden weer in de eigen straat. Maar hoe weet ik dan in welke straat ik veilig kan parkeren zonder het risico te lopen dat er bij thuiskomst na het werk opeens een grachtje rondom mijn auto is gegraven? Zie het eerste antwoord...
Categorie: "Ziet u dit kastje? En dan hebben we daar ook nog een hele mooie muur voor u!"
De dame aan de lijn heeft geen flauw idee welke planning ze hebben bij de aanleg van de glasvezel. Dat wordt van dag tot dag bijgesteld, afhankelijk van het weer. Vandaar ook de vaagheid in de brief. En ja, ze hadden al wel vaker deze vraag gekregen, maar ze vonden dat ze "beter iets dan niets" konden schrijven, omdat de werkzaamheden anders helemaal als een verrassing voor de bewoners zouden komen.
Ik kreeg het advies is om de komende periode sowieso maar elders te parkeren, en pas na de werkzaamheden weer in de eigen straat. Maar hoe weet ik dan in welke straat ik veilig kan parkeren zonder het risico te lopen dat er bij thuiskomst na het werk opeens een grachtje rondom mijn auto is gegraven? Zie het eerste antwoord...
Categorie: "Ziet u dit kastje? En dan hebben we daar ook nog een hele mooie muur voor u!"

Daarentegen was Ziggo vanochtend alle 3 mijn smartcards kwijt en deed geen digitale decoder het meer.Robinski schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:06:
[...]
Ik dacht altijd dat het heel lastig was om de 0900 nummers uit elkaar te houden, maar blijkbaar kan Ziggo dat dus al wel. Misschien is het een idee voor XMS om keer te onderzoeken of iets vergelijkbaars gedaan kan worden.
Ze zijn alle kaarten aan het samenvoegen zodat je meerdere kaarten op 1 adres kan gebruiken zonder 3 keer te hoeven betalen,maar ik was dus wel op alle 3 de decoders mijn beeld kwijt.
Gewoon maar ff met de ziggofoon gebeld,want het is een 0900 nummer
Ach, normaalgesproken graven ze overdag. Dan zijn de meeste auto's toch weg, naar het werk en zo. Als je auto er wel staat dan ben je meestal zelf ook wel thuis en kun je je auto pas weghalen als het echt nodig is. Ze laten heus geen geul om je auto achter. Het enige wat kan gebeuren is dat de werkzaamheden wat vertraging oplopen omdat er een auto in de weg staat.JME schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:13:
.........
Ik kreeg het advies is om de komende periode sowieso maar elders te parkeren, en pas na de werkzaamheden weer in de eigen straat.
.........

P.S. Ik ben er vanavond niet, ik heb toch geen serieuze klachten, en de meeste wensen en ideeën die ik heb zijn voorlopig veel te rigoreus. (Bijvoorbeeld afschaffen analoog, toevoegen Engelse en Vlaamse commerciëlen aan het digitale TV pakket, etc.)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
op dit moment zijn er nog geen incasso's geweest bij klanten van xmsnet. de termijn factuur en eventuele gespreks kosten.
weet iemand wanneer het wel wordt uitgevoerd.
weet iemand wanneer het wel wordt uitgevoerd.
@ Folkert of andere XMS medewerkers (of ieder ander die me kan helpen uiteraard):
Ik heb nu internet via XMS, maar ga (wat internet betreft helaas) verhuizen naar Leidsche Rijn, de wijk 't Zand. Hier is nog geen XMS verkrijgbaar, maar ik zag wel dat men in Vleuterweide een initiatief is gestart waardoor er nu wel glasvezel wordt gelegd. Ik zou uiteraard graag zien dat dit ook bij ons in de wijk gebeurt, en neem aan dat dan een aantal inwoners een initiatief moeten gaan opstarten. Hebben jullie enig idee hoe te werk te gaan ? Helpt de internetprovider of de beheerder van het glasvezelnetwerk hierbij?
In elk geval alvast dank voor de reacties
Ik heb nu internet via XMS, maar ga (wat internet betreft helaas) verhuizen naar Leidsche Rijn, de wijk 't Zand. Hier is nog geen XMS verkrijgbaar, maar ik zag wel dat men in Vleuterweide een initiatief is gestart waardoor er nu wel glasvezel wordt gelegd. Ik zou uiteraard graag zien dat dit ook bij ons in de wijk gebeurt, en neem aan dat dan een aantal inwoners een initiatief moeten gaan opstarten. Hebben jullie enig idee hoe te werk te gaan ? Helpt de internetprovider of de beheerder van het glasvezelnetwerk hierbij?
In elk geval alvast dank voor de reacties
Zeker eentje met een goud randje voor die 2.50 euro. Of valt dit onder noemer service?!Nick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:37:
Weet je wel hoeveel een velletje papier, afschrijving printer, toner, envelop, porto, 5 secondes salariskosten van een medewerker financiele administratie wel niet kosten...?chocka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:40:
[...]
Zeker eentje met een goud randje voor die 2.50 euro. Of valt dit onder noemer service?!
Nee, geen flauw idee en ga mij nu niet vertellen dat dit 2.50 euro moet gaan kosten.Moraxv schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:08:
[...]
Weet je wel hoeveel een velletje papier, afschrijving printer, toner, envelop, porto, 5 secondes salariskosten van een medewerker financiele administratie wel niet kosten...?
Papier 0.01 cent; Afschrijving printer op 1 velletje papier 0.00 cent; toner verbruik op 1 velletje papier 0.00 cent; Envelop 0.01 cent; porto (bingo) 0.39 cent; 5 seconden medewerker 0.02 cent. Kom ik afgerond hooguit op 0.50 cent uit. Plus 10% indirecte kosten is 0.55 cent. Plus 19% BTW is 0.65 cent Oftewel 2.50 minus 0.65 is 1.85 euro winst op 1 velletje factuurpapier. Dat is een marge van ruim 285%. Maar dat heet economisch denken. En vergeet het ondernemers risico niet. Het is tenslotte krediet crisis.
[ Voor 4% gewijzigd door chocka op 04-03-2009 21:22 ]
Verwijderd
Helaas waren er vanavond weinig XMS gebruikers aanwezig bij de meeting.
Wel jammers, want het was toch zeker wel de moeite waard om aanwezig te zijn.
Één ding wat ik wel even wil melden,
dat is.. dat XMS echt wel serieus met de dingen bezig is.
Tevens konden er ook vragen gesteld worden aan de product manager van XMS,
want deze was ook aanwezig.
Ik heb op dit moment helaas even geen zin om lange post te schrijven.
De bijeenkomst was zeer zeker de moeite waard maar de opkomst bedroevend laag!Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:54:
Helaas waren er vanavond weinig XMS gebruikers aanwezig bij de meeting.
Verwijderd
eyyyy Wiebo...wiebo66 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:17:
[...]
De bijeenkomst was zeer zeker de moeite waard maar de opkomst bedroevend laag!
zal je niet snel vergeten nu meer
Deze discussie hebben we drie threads geleden ook al een keer gehad nickNick39 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:06:
[...]
Een 0900 is een pay-nummer.. of daar nou 0.1ct voor staat per minuut of 2 euro maakt niets uit. Dat er een aantal 0900 aanbieders zijn die ipv 20 eurocent "lokaal tarief" aanhouden (aka 0.04 euro starttarief 0.02 euro per minuut) houd niet automatisch in dat deze betaalde nummers vallen onder de XMS regeling 'bel gratis naar lokale nummers'. Het verschil tussen "nummers die lokaal zijn" en "nummers die de gelijke prijs hebben als de nummers die men lokaal belt" lijkt me redelijk groot
XMS factureert alle 0900 lijnen aan de hand van de gegevens in de COIN db, daar staat ook duidelijk in omschreven wat elk nummer per minuut kost.
Eerder onder de noemer "afschrikken". Het is tegenwoordig heel normaal om voor papieren facturen een hoog bedrag te vragen gezien de workload en de belasting op ons milieu. Dat mensen die een Internet abonnement hebben waarop alle facturen realtime in te zien zijn (en te downloaden zijn) toch nog een papieren factuur willen is (in mijn ogen) niet echt verstandigchocka schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:40:
[...]
Zeker eentje met een goud randje voor die 2.50 euro. Of valt dit onder noemer service?!
[ Voor 18% gewijzigd door denan op 05-03-2009 09:36 ]
Hier verschillen we dan duidelijk van in mening,ik kan zo 3 echt lokale nummers noemen waar dus geen dubbeltje,geen cent aan wordt verdiend,wat ook uit te rekenen is aan de kosten die exact gelijk zijn tussen het 071 en 070 nummer en de 0900 nummers met exact gelijk durende telefoon gesprekken.denan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:32:
[...]
Deze discussie hebben we drie threads geleden ook al een keer gehad nick
[...]. Het verschil tussen "nummers die lokaal zijn" en "nummers die de gelijke prijs hebben als de nummers die men lokaal belt" lijkt me redelijk groot
XMS factureert alle 0900 lijnen aan de hand van de gegevens in de COIN db, daar staat ook duidelijk in omschreven wat elk nummer per minuut kost.
Voor mij zijn in dat geval een lokaal gesprek,en een gesprek dat net zo duur is als een lokaal gesprek,dus gewoon gelijk en geen handige woordspeling om er onderuit te komen.
Dat we die discussie eerder hebben gehad klopt,maar die berekeningen en het princiepe niet,dat is dus geen discussie maar een verschil van mening,ook omdat Ziggo diezelfde nummers wel laat vallen onder het flat fee,dus of je database is wat verouderd maar in elk geval klopt het niet.
Als die COIN database zou kloppen zou Ziggo de nummers ook berekenen,maar juist die 0900 nummers die de melding geven dat ze onder lokaal tarief vallen,worden niet berekend.
Idem als ik ze met mijn mobiel bel,geen extra kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
Dat wil ik ook niet, ik wil gewoon een acceptgirokaart.[...]
Eerder onder de noemer "afschrikken". Het is tegenwoordig heel normaal om voor papieren facturen een hoog bedrag te vragen gezien de workload en de belasting op ons milieu. Dat mensen die een Internet abonnement hebben waarop alle facturen realtime in te zien zijn (en te downloaden zijn) toch nog een papieren factuur willen is (in mijn ogen) niet echt verstandig
Dat XMS me dwingt om incasso te gebruiken bevalt me al niet,dat XMS regelmatig bij verschillende mensen verkeerde bedragen afboekt bevalt me niet,en het wettelijk recht van terugboeken wordt me ontnomen omdat XMS onder haar eigen algemene voorwaarden zegt dat tussentijds verrekenen niet mag maar dat men dient te wachten op een verrekening op de volgende factuur.
Doe je het toch dan ontvang je brieven waar Klaas Bruinsma,als ie nog zou leven,van onder het bed zou zijn gekropen.
Houdt XMS er wel rekening mee dat als er voldoende klachten binnen komen via een MOI formulier ( Melding Onterechte Incasso) zij het recht verliest om nog langer te incasseren voor een bepaalde periode en bij herhaling deze vergunning helemaal kan verliezen ?
De mails aan M.V. van de incasso afdeling ( factuur@xtramediaservices ) worden ook gewoon niet beantwoord.
Nou waren hier de opmerkingen over de negatieve spiraal en zo,maar op deze manier wordt dat wel in stand gehouden.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 05-03-2009 11:31 ]
Voor mezelf e.e.a. op een rij gezet.
Vanochtend heeft,of zou,mijn rechtsbijstand kontakt opnemen met XMS.
Mijn herhaalde mail aan xms met de melding dat ze ten onrechte bijna 40 euro hebben afgeschreven werd nu opeens beantwoord.
Fouten worden erkend en men zou crediteren waarmee ik niet akkoord ga.
De rechtsbijstand zou hier nog over in kontakt treden en inmiddels heb ik ook dezelfde dag nog de belofte van XMS dat ik de bedragen terug mag boeken ipv crediteren.
Jammer dat dit zo moet.
Voor mezelf is het duidelijk dat het niet meer gaat goedkomen tussen mij en xms.
Mijn pogingen om een heel weekeind te proberen een newsserver aan de praat te krijgen (al voor de tweede keer) worden beloond met een ipv een bedankje.
(wel een bedankje van Martijn maar die werkt niet bij XMS) .
Ik heb heel veel tijd in xms gestoken en naar mijn mening nu goede alternatieven behalve voor de internet aansluiting maar ik begreep dat Ziggo dit medio april/mei zou gaan oplossen.
Al mijn andere diensten heb ik onder gebracht bij anderen.
Telefonie loopt via een tweede lijn nu goed via Ziggo en tzt vraag ik XMS mijn nummer te porteren,iets waar ik gezien de ervaringen van Benbi nogal huiverig voor ben,en mijn eigen portering naar XMS ging ook niet goed. (ik kreeg een tijdelijk nummer en na mijn portering bleef dit tijdelijk nummer ook open staan,waardoor dit als een 2e lijn werd gezien hetgeen 4,95 per maand extra kostte)
Nieuws loopt nu via newsXS,ook 50 mbit,betalen per maand voor 8,95.
Tv analoog en digitaal lopen via Ziggo.
Zodra er dus voor internet een goede vervanger is,is het bye bye voor XMS.
Vanwege dezelfde negatieve spiraal heb ik besloten per ommegaande mezelf terug te trekken uit beide fora: dit en dat van XMS's digitale tv.
XMS steekt me zover de strot uit dat ik er continue mijn nek over breek.
Ik ga mijn tijd in andere zaken steken.
Ik heb Portaal ook medegedeeld dat ik me niet meer met XMS blijf bezighouden.
Portaal geeft me groot gelijk,ook zij vinden het hele glasvezel project erg tegengevallen.
Dus: Bye allemaal !
Vanochtend heeft,of zou,mijn rechtsbijstand kontakt opnemen met XMS.
Mijn herhaalde mail aan xms met de melding dat ze ten onrechte bijna 40 euro hebben afgeschreven werd nu opeens beantwoord.
Fouten worden erkend en men zou crediteren waarmee ik niet akkoord ga.
De rechtsbijstand zou hier nog over in kontakt treden en inmiddels heb ik ook dezelfde dag nog de belofte van XMS dat ik de bedragen terug mag boeken ipv crediteren.
Jammer dat dit zo moet.
Voor mezelf is het duidelijk dat het niet meer gaat goedkomen tussen mij en xms.
Mijn pogingen om een heel weekeind te proberen een newsserver aan de praat te krijgen (al voor de tweede keer) worden beloond met een ipv een bedankje.
(wel een bedankje van Martijn maar die werkt niet bij XMS) .
Ik heb heel veel tijd in xms gestoken en naar mijn mening nu goede alternatieven behalve voor de internet aansluiting maar ik begreep dat Ziggo dit medio april/mei zou gaan oplossen.
Al mijn andere diensten heb ik onder gebracht bij anderen.
Telefonie loopt via een tweede lijn nu goed via Ziggo en tzt vraag ik XMS mijn nummer te porteren,iets waar ik gezien de ervaringen van Benbi nogal huiverig voor ben,en mijn eigen portering naar XMS ging ook niet goed. (ik kreeg een tijdelijk nummer en na mijn portering bleef dit tijdelijk nummer ook open staan,waardoor dit als een 2e lijn werd gezien hetgeen 4,95 per maand extra kostte)
Nieuws loopt nu via newsXS,ook 50 mbit,betalen per maand voor 8,95.
Tv analoog en digitaal lopen via Ziggo.
Zodra er dus voor internet een goede vervanger is,is het bye bye voor XMS.
Vanwege dezelfde negatieve spiraal heb ik besloten per ommegaande mezelf terug te trekken uit beide fora: dit en dat van XMS's digitale tv.
XMS steekt me zover de strot uit dat ik er continue mijn nek over breek.
Ik ga mijn tijd in andere zaken steken.
Ik heb Portaal ook medegedeeld dat ik me niet meer met XMS blijf bezighouden.
Portaal geeft me groot gelijk,ook zij vinden het hele glasvezel project erg tegengevallen.
Dus: Bye allemaal !
[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 05-03-2009 12:49 ]
Verwijderd
Ik wil niet lullig doen maarehhh... eindelijk! Werd er een beetje moe van eerlijk gezegd. Veel plezier en succes bij je nieuwe ISP.
Een appel kost 50 cent.. een ei kost 50 cent.. Dus een appel is een ei?Nick39 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:25:
[...]
Voor mij zijn in dat geval een lokaal gesprek,en een gesprek dat net zo duur is als een lokaal gesprek,dus gewoon gelijk en geen handige woordspeling om er onderuit te komen.
0900 nummers kosten gewoon geld.. of dat nu 1 cent is, 100 cent of 1000 cent per minuut boeit verder niet. 0900 nummers die even duur zijn als nummers die onder *lokaal tarief* vallen zijn NIET Lokaal.. Ze hebben dus niets te maken met 'afkoop lokale nummers' en worden gewoon gefactureerd. Die 0900 nummers worden gerate aan de hand van de COIN database en die gebruikt ziggo ook.
Veel succes in ieder geval bij Ziggo.. Ik zal de discussies zeker missen
Verwijderd
Bedankt voor al je bijdragen. Niet in alles met je eens, maar boeiend bleef het tot het eind.Nick39 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:29:
Lijkt me een acrobatische prestatie vergelijkbaar met stuitje tegen de borstXMS steekt me zover de strot uit dat ik er continue mijn nek over breek.
Gisteren is hier de XMS aansluiting opgeleverd. Gelijk 's avonds geprobeerd, welgeteld 2 pagina's kunnen openen (google heel langzaam en speedtest.net en speedtest.bbned.nl, die 10mbit als resultaat aangaven) en daarna was de koek op. Geen pagina's meer te openen en niks te pingen. Op 3 computers (een Dell C2D laptop met XP, een MacBook Pro C2D met OSX en een Dell P4M desktop) geprobeerd, maar totaal geen sjoegem. Storingsmelding voor ingediend.
Nu heb ik het net nog een keer geprobeerd met een 4e computer (een HP C2D laptop), en wederom geen succes. Helpdesk gebeld en die vertelden dat het probleem toch echt in mijn computer moest zitten (dan zouden ze alle vier hetzelfde moeten hebben??)
Echter, de batterij was bijna leeg dus ik pak nog een andere machine (weer een andere, de 5e op rij dus, een Dell P4M laptop) en zowaar die deed het zomaar ineens! Downsnelheid van 35-40mbit en een upsnelheid van 10 volgens diverse testen. Toch weer computer nr 4 eraan gehangen en die werkte nu ook ineens. Echter, weer heel traag (pagina's niet of nauwelijks te openen). Computer 5 weer terug, die kon in ieder geval weer fatsoenlijk pagina's openen. Toen mijn DLink DIR655 router er eens aan gehangen. En de resultaten werden al maar beter! In plaats van de 10mbit upload die ik tot nu toe kreeg, haal ik nu zo'n 40 a 50 mbit upload (met dezelfde computer 4 en 5, maar dan via de DLink router) en ook een stabiele downloadsnelheid.
Bijzonder vage situatie waar ik geen verklaring voor heb, maar hij lijkt 't nu in ieder geval goed te doen. Alsof 'ie gewoon 'op gang' moest komen
Nu hopen dat 'ie het gewoon zo blijft doen, dan vind ik 't allemaal best!
Nu heb ik het net nog een keer geprobeerd met een 4e computer (een HP C2D laptop), en wederom geen succes. Helpdesk gebeld en die vertelden dat het probleem toch echt in mijn computer moest zitten (dan zouden ze alle vier hetzelfde moeten hebben??)
Echter, de batterij was bijna leeg dus ik pak nog een andere machine (weer een andere, de 5e op rij dus, een Dell P4M laptop) en zowaar die deed het zomaar ineens! Downsnelheid van 35-40mbit en een upsnelheid van 10 volgens diverse testen. Toch weer computer nr 4 eraan gehangen en die werkte nu ook ineens. Echter, weer heel traag (pagina's niet of nauwelijks te openen). Computer 5 weer terug, die kon in ieder geval weer fatsoenlijk pagina's openen. Toen mijn DLink DIR655 router er eens aan gehangen. En de resultaten werden al maar beter! In plaats van de 10mbit upload die ik tot nu toe kreeg, haal ik nu zo'n 40 a 50 mbit upload (met dezelfde computer 4 en 5, maar dan via de DLink router) en ook een stabiele downloadsnelheid.
Bijzonder vage situatie waar ik geen verklaring voor heb, maar hij lijkt 't nu in ieder geval goed te doen. Alsof 'ie gewoon 'op gang' moest komen

Dat Portaal Glasvezel vind tegenvallen is een loze opmerking. Portaal doet er zelf helemaal niets aan namelijk. Als een Portaal woning leeg komt en er komt een nieuwe bewoner in, dan wordt die op geen enkele manier geinformeerd over de aanwezige glasvezel in zijn woning.
Bestaande bewoners zijn nooit geforceerd mee te werken aan de projecten waardoor vezels vaak bleven steken op de 2de verdieping in een flat van 8 verdiepingen. De aansluitingen zitten vaak op een onlogische en onhandige plek in de woning waardoor de klant zelf een kable de hele woning door moet trekken om xmsnet uberhaupt te kunnen gebruiken.
Portaal deed dit juist omdat die onhandige meterkasten gelden als gezamenlijke ruimte zodat ze bewoners konden dwingen mee te werken aan het project om eerder genoemde problemen te voorkomen. Dit hebben ze geheel verzuimd.
Als Portaal het vind tegenvallen is het totaal te wijten aan onder andere hun eigen laksheid (en ik kan het weten, ik heb ruim een jaar letterlijk moeten zaniken om iets gedaan te krijgen (en ja, toen heeft nick me wel een duwtje de goede richting op gegeven).
Sinds ik XMS heb ben ik tevreden. Ik heb alleen internet, dus over de overige diensten kan ik niets zeggen. Het enige wat jammer is is dat ik nog steeds mijn mail niet kan gebruiken. Ik heb al 2 keer de helpdesk gebeld voor een nieuw wachtwoord, 2 keer toezegging gehad dat die verstuurd zou worden, maar nog nooit iets ontvangen.
Bestaande bewoners zijn nooit geforceerd mee te werken aan de projecten waardoor vezels vaak bleven steken op de 2de verdieping in een flat van 8 verdiepingen. De aansluitingen zitten vaak op een onlogische en onhandige plek in de woning waardoor de klant zelf een kable de hele woning door moet trekken om xmsnet uberhaupt te kunnen gebruiken.
Portaal deed dit juist omdat die onhandige meterkasten gelden als gezamenlijke ruimte zodat ze bewoners konden dwingen mee te werken aan het project om eerder genoemde problemen te voorkomen. Dit hebben ze geheel verzuimd.
Als Portaal het vind tegenvallen is het totaal te wijten aan onder andere hun eigen laksheid (en ik kan het weten, ik heb ruim een jaar letterlijk moeten zaniken om iets gedaan te krijgen (en ja, toen heeft nick me wel een duwtje de goede richting op gegeven).
Sinds ik XMS heb ben ik tevreden. Ik heb alleen internet, dus over de overige diensten kan ik niets zeggen. Het enige wat jammer is is dat ik nog steeds mijn mail niet kan gebruiken. Ik heb al 2 keer de helpdesk gebeld voor een nieuw wachtwoord, 2 keer toezegging gehad dat die verstuurd zou worden, maar nog nooit iets ontvangen.
* Robinski mag protaal ook niet maar dat heeft een andere reden.
Ben dan ook blij dat als ik over twee maanden op me zelf ga wonen, ik niet bij portaal zit.
Helaas is in de gemeente Breukelen helemaal nergens glasvezel (behalve op de universiteit nijenrode), dus dat wordt opnieuw lobbyen bij de gemeente en woningbouw om iets van de grond te krijgen.
In Maarssen is de gemeente in ieder geval langzaam aan het wakker worden, en proberen ze een project voor koop woningen op te starten, misschien moet ik dan toch maar wat apparatuur bij mijn ouders laten staan
Ben dan ook blij dat als ik over twee maanden op me zelf ga wonen, ik niet bij portaal zit.
Helaas is in de gemeente Breukelen helemaal nergens glasvezel (behalve op de universiteit nijenrode), dus dat wordt opnieuw lobbyen bij de gemeente en woningbouw om iets van de grond te krijgen.
In Maarssen is de gemeente in ieder geval langzaam aan het wakker worden, en proberen ze een project voor koop woningen op te starten, misschien moet ik dan toch maar wat apparatuur bij mijn ouders laten staan
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Denan,
Zijn er op dit moment achterstanden in het incasseren van facturen. Normaal wordt het eind van de maand altijd geincasseerd. Vorige periode was 2 februari geweeest. En de factuur van 23 februari is nog altijd niet geincasseerd.
Ik heb geen dispuut op de factuur dus vind het ook vreemd dat deze dan niet geincasseerd wordt.
Klantnummer 43167
-----------------
Toch even naar jullie servicedesk gebeld en op hun verzoek de betaling handmatig overgemaakt.
Zijn er op dit moment achterstanden in het incasseren van facturen. Normaal wordt het eind van de maand altijd geincasseerd. Vorige periode was 2 februari geweeest. En de factuur van 23 februari is nog altijd niet geincasseerd.
Ik heb geen dispuut op de factuur dus vind het ook vreemd dat deze dan niet geincasseerd wordt.
Klantnummer 43167
-----------------
Toch even naar jullie servicedesk gebeld en op hun verzoek de betaling handmatig overgemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door dewaal op 05-03-2009 19:12 ]