XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Thread nummer 5 alweer van het grote XMS - glasvezelinternet topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.xmsnet.nl/images/logo.png
Glasvezelinternet voor particulieren
Dit is een vervolg thread van de threads:
[Portaal] 10 Mb/s internet?
XMS Glasvezelinternet voor particulieren (Portaal/Dudok/SCW)
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel III
XMS Glasvezelinternet voor particulieren - deel IV

Over XMS
Een aantal jaren geleden is de woningstichting Portaal begonnen met plannen voor het aansluiten van al haar huurwoningen op een glasvezelnetwerk. Uiteindelijk is de investeringsmaatschappij GNEM hierbij betrokken geraakt. De structuur van het netwerk is open dus elke partij kan diensten gaan leveren op het glasvezelnetwerk.

Er was echter bij de start van het project wel een partij nodig die de eerste nieuwe diensten zou gaan leveren en hiervoor is uiteindelijk het bedrijf XMS opgericht. XMS bied momenteel diensten als analoge televisie over het glasvezelnetwerk, glasvezelinternet, voip-telefonie en Digitale Televisie.
Ook is druk bezig met de ontwikkeling van nieuwe diensten in een groot aantal pilotprojecten.
Kan iedereen zomaar een glasvezelaansluiting krijgen?

Nee, aangezien de aanleg van een glasvezelnetwerk een zeer kostbaar traject is levert XMS alleen glasvezeldiensten in vooraf afgebakende gebieden. In de meeste gevallen zijn dit Portaal/Dudok/Alliantie woningen, maar vaak starten mensen ook eigen vraagbundelingstrajecten op. Is er voldoende vraag in een stad dan zal XMS, tezamen met de GNEM/Reggefiber, een project opstarten en de stad/wijk van glasvezel voorzien.

Voorbeelden van dergelijke trajecten zijn:
http://www.nieuwlandopglasvezel.nl
http://www.glasvezelwijchen.nl/
http://www.glazenkamp.nl/
(en nog vele anderen)

De aansluiting van een woning kost XMS tussen de 1200 en 1500 euro per woning. Een groot deel hiervan komt op rekening van de GNEM, maar per woning zijn er uiteindelijk 150,- euro aansluitkosten voor de bewoner. Hiervoor krijgt men op een centrale locatie in de woning (bvb in de meterkast) een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd waarop men de computer/televisie of telefoon kan aansluiten.

In veel gevallen zal de aansluitprijs per woning onder de 150,- euro liggen. Recente projecten hebben vaak een speciale 'burenactie' waarbij de aansluitkosten lager worden naarmate meer mensen in een straat/wijk zich aanmelden. Het uiteindelijke bedrag komt dan vaak op 75,- uit.. en vaak is de aanleg zelfs helemaal gratis!

Belangrijk: Met Portaal/SCW/Dudok zijn er afspraken gemaakt waardoor de huurders geenkosten berekend krijgen voor de glasvezelaansluiting dus in dit geval zal de verhuurder de kosten op zich nemen. De verhuurder blijft dus ook eigenaar van de hardware in de meterkast en de glasvezelaansluiting. Neem dus niet de hardware mee mocht je verhuizen!
Contact

Website: www.xmsnet.nl
Email: support@xmsnet.nl
Helpdesk: 0800 555 2 555
Planningsvragen

In de meeste nieuwe trajecten zijn speciale voorzieningen getroffen om nieuwe klanten te voorzien van een correcte planning. Per regio stelt XMS een bouwmanager aan die de oplevering van glasvezel in een gebied zal coordineren. In de meeste gevallen zijn deze mensen gewoon telefonisch bereikbaar en zal het nummer via de helpdesk gecommuniceerd worden.

Maar: Houd aub wel rekening met het feit dat de aanleg van een glasvezelnetwerk een project is dat niet makkelijk in te plannen is. Vaak heeft een aannemer te maken met onverwachte vertragende factoren en is niet duidelijk te zeggen wanneer een specifieke woning aangesloten zal worden.(In ieder geval niet ruim vooraf). De reden dat de aanleg van het netwerk zo complex is heeft vooral te maken met het feit dat het netwerk nog gebouwd moet worden. ADSL (koper) of Coax-netwerken zijn natuurlijk al lang aanwezig in de meeste gemeenten/woningen, dus een abonnement aanvragen op één van deze netwerken is een kwestie van een dienst activeren. Voor het opleveren van een glasvezelnetwerk zal het complete netwerk eerst aangelegd moeten worden.

De aanleg hiervan bestaat per wijkdeel/stad uit een aantal fasen:
In de eerste fase worden de centrales geplaatst en legt men het 'core netwerk' aan.
In de tweede fase begint men met het legggen van de glasvezel naar de straten/woningen.
In de derde (en laatste) fase sluit men de woningen aan op de glasvezel en worden de diensten geactiveerd.
Vragen over configureren van diensten via het klantenportal
Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakelen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen.

Telefoon: 0800 555 2 555 (servicedesk) 08:00-22:00
Fax: 024-3592550
E-mail: support@xtramediaservices.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

XMS - Diensten

Ik zal mijn best doen om het dienstenoverzicht bij te houden, maar kijk voor het actuele overzicht altijd op www.xmsnet.nl.

XMS - Internet

XMS levert standaard een symmetrische glasvezelverbinding van 50/50Mbit voor 32.95 per maand. Optioneel is tegen een meerprijs een 100/100Mbit abonnement af te nemen. Dankzij de koppeling die XMS heeft op de AMS-IX (via het netwerk van InterNLnet) halen in alle gevallen klanten ook daadwerkelijk deze snelheid. Dit in schril contrast met bvb bestaande DSL/Coax netwerken waar de snelheden vaak lager uitvallen dan geadverteerd.

Bij het internet abonnement zitten natuurlijk email faciliteiten (10Gb mailbox) en persoonlijke hosting (100Mbyte). Ook zitten een spamfilter en een email-virusscanner in het abonnement.

Neemt men XMS af dan krijgt men op een centrale locatie een glasvezelaansluitpunt aangesloten waarop men de computer aan kan sluiten. Belangrijk hierbij is wel dat het aansluitpunt wel voorzien is van 4 (of 8 ) UTP-poorten, maar in de praktijk zal slechts één van deze poorten voorzien zijn van een internet verbinding. Wil je meerdere computers aansluiten dan zul je dus een router moeten plaatsen.

Belangrijk:Let bij de aanschaf wel op of de router echt in staat is om 50/50Mbit verkeer te routeren, in de praktijk blijkt dat veel modellen dit niet kunnen.. en dus ergens op de 20-30Mbit blijven steken. Dit ondanks het feit dat men de routers verkoopt als 100Mbit router. Of een router de doorvoersnelheid (throughput) van 50Mbit of 100Mbit ook werkelijk aankan is terug te vinden op www.smallnetbuilder.com. Let hierbij vooral op de LAN/WAN throughput.

Poortverdelingen XMS glasvezelaansluitpunten

Packetfront 8 poorts CPS
Poort 1: DRG-22 (telefonie)
Poort 2: IPTV
Poort 8: Internet

DRG 4 poorts CPS
Poort 1: IPTV
Poort 2: Internet

Genexis CPS
Poort 1:Internet
Poort 2:IPTV
(in sommige gevallen kan het voorkomen dat deze poorten omgedraaid zijn)

XMS - Telefonie

De telefoniedienst van XMS is gebasseerd op het platform dat ook voor Optibel gebruikt is (www.optibel.nl). Deze dienst is meerdere keren als een kwalitatief uitstekende dienst getest in bvb Computer Totaal. In de praktijk zullen er dus geen verschillen zijn tussen het vertrouwde analoge telefonienetwerk en XMS telefonie. In tegenstelling tot veel andere VoIP diensten heeft XMS het volledige netwerk qua QoS onder controle dus van standaard VoIP problemen (jitter/echo/etc) is er geen sprake.

Elke telefoonlijn heeft een eigen gereserveerd gebied binnen het netwerk en is dus onafhankelijk van up/download gedrag van XMS klanten.

Op het XMS aansluitpunt zijn 2 telefoonlijnen aan te sluiten (de 2e is voor een meerprijs/maand af te nemen via het klantenportal), maar dit zijn wel analoge telefoonlijnen. ISDN telefoons zullen dus niet werken.

De XMS telefoniedienst bied ondersteuning voor alle gangbare STS-functionaliteiten, bvb wisselgesprek, 3-way calling, callfwd, etc. Een overzicht hiervan is te vinden op www.xmsnet.nl.

XMS - Analoge televisie

Op het glasvezelaansluitpunt zit ook een aansluiting voor analoge televisie. Doormiddel van een F-connector is een traditionele coax-kabel aan te sluiten op deze aansluiting en kun je je bestaande coax-installatie aansluiten op het analoge signaal van XMS.

In de huidige vorm geeft XMS via het analoge signaal 40Televisie, en 35-40 radiozenders door (note: Dit kan wel per regio verschillen, kijk voor het actuele overzicht op www.xmsnet.nl) die zonder settop-box te bekijken zijn. Het signaal komt binnen via een 2e glasvezel en is dus niet van invloed op de snelheid van het XMS internetverkeer.

XMS - Digitale televisie

Sinds kort is het ook mogelijk om bij XMS gebruik te maken van interactieve digitale televisie. Voor het gebruik hiervan is echter wel een zogeheten Settop-box nodig die men los moet kopen. Een voorwaarde voor het afnemen van digitale televisie is echter wel dat men een abonnement heeft op XMS-analoge televisie. Voor het ontvangen van digitale televisie zullen dan geen extra kosten in rekening worden gebracht.

VideoOnDemand diensten
Met XMS digitale televisie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een aantal VoD diensten. Dit zijn interactieve diensten zoals bijvoorbeeld uitzendinggemist of RTL+. Een verschil met de websites van deze diensten is natuurlijk de beeldkwaliteit, in de meeste gevallen zal dit bij de VoD-diensten van XMS een stuk hoger zijn dan bij de webbased-varianten (4Mbit versus 0.5Mbit).
Naast de huidige VoD diensten zijn er natuurlijk nog een groot aantal in ontwikkeling, maar hierover kan ik nu nog weinig vertellen.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van digitale televisie zal natuurlijk een stuk hoger liggen dan bij analoge televisie doordat wij de NOB-mediagateway streams 1 op 1 doorgeven (8Mit/kanaal). De meeste streams zijn echter wel gewoon in het SD(PAL)-formaat, dus verwacht geen HD-kwaliteit. Dit hangt puur af van het feit dat de zenders niet uitzenden in HD.

HDTV
Naast standaard televisie (SD/PAL) is XMS ook druk bezig met de introductie van een eigen HD-pakket. Juni/Juli 2008 zullen hiervoor de eerste pilots starten en de verwachting is dat er dan binnen een redelijk korte tijd een af te nemen dienst zal komen. De reden dat XMS niet eerder is begonnen met een HD-dienst had vooral te maken met het feit dat er nog bijna geen zenders waren die uitzonden in HD. Met de recente verschuivingen in de TV markt is er echter een duidelijk groeiend aanbod in HD uitzendingen.

Verbruikte bandbreedte
Net zoals bij analoge tv is het digitale televisie-signaal onafhankelijk van de internetverbinding. De huidige capaciteit per woning is 100/100Mbit, dus als je een 50/50Mbit internetabonnement gebruikt zal IPTV de overige bandbreedte verbruiken.

[ Voor 100% gewijzigd door denan op 07-04-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

XMS - Handige links

http://dtvuitrol.xmsnet.nl (forum ter ondersteuning van de uitrol van digitale televisie)
http://www.smalnetbuilder.com (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?
http://dtvuitrol.xmsnet.nl/dtvnhd.pdf Digitale televisie & HDTV artikel

Handleidingen
XMS installatiehandleidingen
XMS installatiehandleiding digitale televisie

[ Voor 98% gewijzigd door denan op 12-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Disclaimer
Ik ben bij de beginperiode van XMS direct betrokken geweest bij de techniek en support, maar houd me momenteel alleen op projectbasis met XMS bezig. Alles wat ik hier post is dus iets wat ik op persoonlijke titel doe en heeft geen (directe) banden met XMS. Heb je vragen/opmerkingen voor XMS dan raad ik je aan om dit via de normale ingangen te laten verlopen. Stuur mij dus geen persoonlijke messages of emails, meestal heb ik het te druk om daar op te reageren. Tevens post ik hier als hobby en het moet dus 'wel leuk blijven'! Zodra dit topic verzand in een flamewar trek ik me terug..

Maar: verwacht van mij ook geen 'de klant heeft altijd gelijk' houding... als ik vind dat ik gelijk heb, zal ik dat te vuur en te zwaard verdedigen ;) Met 'normale' discussies heb ik dus ook geen enkel probleem!

Verder zijn er geen rechten te ontlenen aan iets wat ik op tweakers post ten opzichte van XMS, InterNLnet of Alice. Ondanks de vrijwillige natuur van mijn posts op GoT werk ik wel regelmatig voor bovenstaande bedrijven en alles wat ik post zullen mensen toch zien als een uiting van dat bedrijf. Dit zijn zaken waar je voorzichtig mee moet omspringen.. en dat is de reden van deze disclaimer.

Ik zou natuurlijk ook onder een andere naam kunnen posten en/of het feit dat ik voor een bepaald bedrijf werk geheim kunnen houden, maar dat zou in mijn ogen oneerlijk zijn en waarschijnlijk kunnen leiden tot "gekleurde" posts. Dan kies ik er liever voor om er eerlijk voor uit te komen waar ik werk en wat ik doe. Zo kunnen mensen zelf bepalen wat voor waarde ze hechten aan mijn posts.

Mijn streven is om dit een constructief forum te houden en mijzelf wat betreft glasvezeldiensten zo neutraal mogelijk op te stellen.

[ Voor 99% gewijzigd door denan op 12-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
reserved3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
reserved 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
reserved 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Folkert op vakantie of zo ?
Alle concrete vragen die er waren in het vorig topic,( XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV ) zijn al ondergesneeuwd door andere zaken maar reacties op mijn punten en prive berichten en brieven,mails en faxen blijven uit.
Ook op die van anderen.

@Denan, in de starttopic ben je vergeten deel 4 te vermelden,dit is al deel 5.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 12-12-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:32:
@Denan, in de starttopic ben je vergeten deel 4 te vermelden,dit is al deel 5.
Goed punt.. fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakellen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen. "

Muggeziften, het is doorschakelen en niet doorschakellen.
Verder is het HD stuk niet actueel meer,hier kan beter in komen te staan dat deze dienst medio 2009 actief wordt,er wordt "in de toekomst" gesproken over juli 2008 terwijl dit al geweest is.
Dat de dienst snel daarna zal starten staat wat raar aangezien 2008 al bijna voorbij is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Nieuw topic, nieuwe vraag :)

Sinds ik in Amersfoort, Vathorst woon heb ik een xmsnet internet only aansluiting, tv kijk ik digitaal via Ziggo en voor bellen heb ik mijn xs4all account. Met het xs4all account kan ik ook gebruik maken van newszilla.xs4all.nl als newsserver, maar dit is verschrikkelijk traag via de xmsnet lijn (max 50Kbps bij 4 theads). xs4all Zegt niks te blokkeren en volgens mij blokkeert xmsnet ook niet, want met een proefaccount kon ik bij xnews goed gebruik maken van de bandbreedte die xmsnet mij bied.

Waar moet ik de waarheid zoeken en wat kan ik doen om normaal met mijn xmsnet lijn gebruik te maken van de mogelijkheden van xs4all newszilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:45:
"Voor het configureren van de diensten heeft XMS een klantenportal (http://mijn.xtramediaservices.nl) Hierop zijn zaken als anoniem bellen, voicemail, doorschakellen, vaste IP-adressen, facturen, telefoniegegevens etcetcetc te regelen. Mocht je iets willen aanpassen, kijk dan aub eerst even hier voor het in dit forum te vragen. "

Muggeziften, het is doorschakelen en niet doorschakellen.
Verder is het HD stuk niet actueel meer,hier kan beter in komen te staan dat deze dienst medio 2009 actief wordt,er wordt "in de toekomst" gesproken over juli 2008 terwijl dit al geweest is.
Dat de dienst snel daarna zal starten staat wat raar aangezien 2008 al bijna voorbij is ;)
Typo is gefixed.. het HDTV verhaal herschrijf ik zodra er een dienst is :)

@ransbal:
Lever eens een tracert aan naar de newsserver van xs4all, wellicht dat daar iets vreemds opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:59

GerkeP

Vragen mag altijd........

ransbal schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:42:
Nieuw topic, nieuwe vraag :)

Sinds ik in Amersfoort, Vathorst woon heb ik een xmsnet internet only aansluiting, tv kijk ik digitaal via Ziggo en voor bellen heb ik mijn xs4all account. Met het xs4all account kan ik ook gebruik maken van newszilla.xs4all.nl als newsserver, maar dit is verschrikkelijk traag via de xmsnet lijn (max 50Kbps bij 4 theads). xs4all Zegt niks te blokkeren en volgens mij blokkeert xmsnet ook niet, want met een proefaccount kon ik bij xnews goed gebruik maken van de bandbreedte die xmsnet mij bied.

Waar moet ik de waarheid zoeken en wat kan ik doen om normaal met mijn xmsnet lijn gebruik te maken van de mogelijkheden van xs4all newszilla?
Zet de boel maar eens terug naar 3 threads, dan werkt het, die 4e thread helpt je performance om zeep omdat xs4all dat niet toestaat.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xms bij lange na niet meer de snelste:
Bron: NL Kabel
** Nadat in september Amsterdam en Almere al waren aangesloten, is Fiber Power Internet via het vernieuwde netwerk nu ook beschikbaar in diverse plaatsen in de regio’s Rotterdam, Eindhoven, Nijmegen en Dordrecht. Hierdoor heeft nu al bijna de helft van alle huishoudens in het UPC verzorgingsgebied toegang tot Fiber Power Internet. Andere gemeenten volgen in 2009. Met de snelheden van 60 en 120 Mbps is Fiber Power Internet tot vijf maal sneller dan ADSL. (NL Kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehh.. nou als ik boven in de startpost op deel IV klik kom ik hier,in deel V terecht dus dat linkje staat er nu wel,maar klopt nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:31

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:59:
xms bij lange na niet meer de snelste:
..........
Ligt er een beetje aan hoe je kijkt..... ;)

UPC FP60: 60/6 voor E60 / maand
UPC FP120 120/10 voor E80 / maand

XMS 50/50 voor E33 / maand

Nog beter lijkt mij OnsNet in Nuenen 100/100 voor E36 / maand. Moet je wel eerst naar Nuenen verhuizen.

Als je maar betaald is er hier en daar ook al Gigabit internet beschikbaar..... :z
http://www.ethernet.nl/in...andbreedtes-ethernet.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-03 18:09
Bij diensten ontbreekt nog de nieuwe info aangaande het gebruik van de newsserver?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:38:
[...]

Ligt er een beetje aan hoe je kijkt..... ;)

UPC FP60: 60/6 voor E60 / maand
UPC FP120 120/10 voor E80 / maand

XMS 50/50 voor E33 / maand

Nog beter lijkt mij OnsNet in Nuenen 100/100 voor E36 / maand. Moet je wel eerst naar Nuenen verhuizen.

Als je maar betaald is er hier en daar ook al Gigabit internet beschikbaar..... :z
http://www.ethernet.nl/in...andbreedtes-ethernet.html
Ons Brabantnet is nu 32,50 voor 100/100 ;)
(20 euro vastrecht en 12,50 voor 100/100)
http://www.onsbrabantnet....d=17&rubriek_subrub_2=179
Het kan dus al sneller en goedkoper :)
Nieuwsgroepen zijn voor dat bedrag 4 verbindingen van 512 KB,dat is ook 2x sneller dan XMS en onsBrabantnet breidt ook al aardig uit :)
De virtuele HD ruimte die Folkert wil gaan inrichten voor het delen van video's is trouwens daar dus gewoon al in voorbereiding en heet daar "ons Plein" dus erg origineel is dat idee ook niet.

"OnsPlein
Hiermee krijgt u de mogelijkheid om, via internet, video's te delen met uw vrienden en kennissen, en indien u dat wilt ook met alle andere gebruikers van OnsPlein. Hiervoor kunnen OnsBrabantNet klanten zelf groepen aanmaken waar u mensen voor uit kunt nodigen. De voetbalvereniging, de dansschool, de muziekschool, de gemeente, het gilde, het kerkkoor en het culturele centrum kunnen allemaal (evt. in een eigen besloten groep) video’s uploaden zodat deze altijd door gebruikers bekeken kunnen worden. "
http://www.onsbrabantnet....&module_id=1&onderdeel=ja

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 12-12-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Tijd dat dus XMS ook 100 / 100 gaat aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
denan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:45:
[...]

Typo is gefixed.. het HDTV verhaal herschrijf ik zodra er een dienst is :)

@ransbal:
Lever eens een tracert aan naar de newsserver van xs4all, wellicht dat daar iets vreemds opvalt.
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\mkrabbe>tracert -d newszilla.xs4all.nl

Tracing route to newszilla.xs4all.nl [194.109.133.133]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
21 3 ms 3 ms 3 ms 194.109.133.133

Trace complete.

C:\Documents and Settings\mkrabbe>

Het resultaat met mijn firewall uit en als enige protectie NAT, hier valt dus weinig uit af te leiden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan.
Bij mijn buurman brandde zijn eerste lampje van zijn DRG rood, er was geen digiTV en geen Internet.
Bij inspectie bleek dat de hond een van zijn netwerkkabels had aangevreten.
Wist niet eens dat de DRG ook rode lampjes had.
Anyway,na een reset brandde ook daar het "lock" lampje.
Blijkbaar heeft de netwerkbeheerder toch iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C:\Documents and Settings\Nick>tracert newszilla.xs4all.nl

Bezig met het traceren van de route naar newszilla.xs4all.nl [194.109.133.133]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 1-32-215.ftth.xms.internl.net [82.215.32.1]
3 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26
4 1 ms 1 ms 1 ms 10.254.3.26
5 2 ms 1 ms 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
6 2 ms 2 ms 2 ms ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
7 2 ms 2 ms 2 ms 0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
8 3 ms 3 ms 2 ms 10ge8-1.nr1.1d12.xs4all.net [194.109.5.122]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 3 ms 2 ms 2 ms newszilla.xs4all.nl [194.109.133.133]

De trace is voltooid.

Hij loopt hier duidelijk door tot xs4all zelf en daar treedt de vertraging op,buiten het xms netwerk.

[ Voor 61% gewijzigd door Nick39 op 12-12-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dewaal schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:14:
Tijd dat dus XMS ook 100 / 100 gaat aanbieden
Doen ze al, was ik vergeten

XMS 100/100 voor 33+60=93 Euro / maand ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:31:
@Denan.
Bij mijn buurman brandde zijn eerste lampje van zijn DRG rood, er was geen digiTV en geen Internet.
Bij inspectie bleek dat de hond een van zijn netwerkkabels had aangevreten.
Wist niet eens dat de DRG ook rode lampjes had.
Anyway,na een reset brandde ook daar het "lock" lampje.
Blijkbaar heeft de netwerkbeheerder toch iets veranderd.
Ook hier in arnhem zit ik 'locked'...heb er nog geen last van, maar was idd eerst nog niet

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:54:
[...]

Ook hier in arnhem zit ik 'locked'...heb er nog geen last van, maar was idd eerst nog niet
Het schijnt hier ook niets uit te maken,alleen geen idee waarom,er is geen DRG manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Fiber schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:47:
[...]

jah maar ik vind het toch eig. wel een belachelijk hoog bedrag (voor bij glasvezel, vergeleken met andere glas aanbieders) die 59,95 die je extra moet betalen voor die 50 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:15:
[...]

jah maar ik vind het toch eig. wel een belachelijk hoog bedrag (voor bij glasvezel, vergeleken met andere glas aanbieders) die 59,95 die je extra moet betalen voor die 50 mbit.
Als je gaat vergelijken met andere glasvezel aanbieders zoals ons brabant net zijn de kosten voor 100 up en down gelijk aan die van onze 50/50 abbonement.

Dus opvoeren naar 100 / 100 zou dan geen problemen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dewaal schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:20:
[...]

Als je gaat vergelijken met andere glasvezel aanbieders zoals ons brabant net zijn de kosten voor 100 up en down gelijk aan die van onze 50/50 abbonement.

Dus opvoeren naar 100 / 100 zou dan geen problemen moeten zijn.
Helemaal met je eens!
Dus XMS laat je eens van de goeie kant zien ;)
Zou bv. vind ik wel persoonlijk een heel goed begin zijn voor 2009.
Ik ben even kwijt welke provider dat toen ook deed in de maand december als kadootje aan al zijn klanten.
(dit was uiteraard) ook een glasvezel aambieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22438

Hm ik heb ook een extra lampje.. weet niet of het een slotje is hoor. Vind het een beetje een vaag symbooltje, het zit in ieder geval links van het wereldbolletje.

Zou het te maken kunnen hebben met het wel of niet hebben van een vast IP adres? Want dat heb ik namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:36:

Zou het te maken kunnen hebben met het wel of niet hebben van een vast IP adres? Want dat heb ik namelijk wel.
nope, aangezien ik dat niet heb, of is het gewoon een teken dat er een 'verified' verbinding met XMS is ofzo?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja als het telefoongerelateerd is.. dan merk ik het snel. Vanaf maandag heb ik geen telefonie meer van XMS dus als dan het lampje uitgaat was het daaraan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 15:01

msh

Is er iemand (ik woon in in regio Utrecht) die ook zijn radio op de glasvezel heeft aangesloten die bereid is te checken of KinkFM (93.6 mhz) het doet?

Ik heb het uitvallen als storing doorgegeven aan de helpdesk gisteren maar werd (naar mijn gevoel) enigszins met een kluitje in het riet gestuurd: ik moest maar even kijken op de site www.stai.nl alwaar gewezen wordt op de mogelijkheid van interferentie in je tv-signaal door het doorlekken van digitale ether-tv in je coaxkabels tussen het aansluitpunt en je tv. Mij komt het erg onwaarschijnlijk over dat van de ene dag op de andere één radio(!)zender van 100% signaal naar 0% gaat, dat de RDS-zendernaam nog wel doorkomt, dat alle andere radiozenders het gewoon doen en dat dat aan mijn eigen bekabeling zou liggen waar niets in veranderd is.

PS. Bij mij brandt het slotje op de DRG ook en ik heb geen vast ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hier in nijmegen zit kink fm op 101.8 en hier doet hij het prima. Maar goed is een heel andere regio dus zal wel helemaal niets met elkaar van doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier in Amersfoort doet Kink fm het ook gewoon ok 95.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:22
zijn er meer mensen die problemen hebben met trage downloads ?
normaal haal ik wel 300KB/s maar nu komt het niet hoger dan 15KB/s
downloads die normaal 25 min duren, lopen nu in de dagen :(

ik heb niets aan Transmission verandert of ge-upgrade, ook niet aan mijn router,
als ik een speed test doet geeft die de volle snelheid aan.

dit is al meer dan een week aan de hand |:(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij nog niet genoemd, maar de link naar Deel IV in de TS gaat naar dit topic. De juiste link is deze: XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV :)

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 13-12-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
msh schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:16:
Is er iemand (ik woon in in regio Utrecht) die ook zijn radio op de glasvezel heeft aangesloten die bereid is te checken of KinkFM (93.6 mhz) het doet?

Ik heb het uitvallen als storing doorgegeven aan de helpdesk gisteren maar werd (naar mijn gevoel) enigszins met een kluitje in het riet gestuurd: ik moest maar even kijken op de site www.stai.nl alwaar gewezen wordt op de mogelijkheid van interferentie in je tv-signaal door het doorlekken van digitale ether-tv in je coaxkabels tussen het aansluitpunt en je tv. Mij komt het erg onwaarschijnlijk over dat van de ene dag op de andere één radio(!)zender van 100% signaal naar 0% gaat, dat de RDS-zendernaam nog wel doorkomt, dat alle andere radiozenders het gewoon doen en dat dat aan mijn eigen bekabeling zou liggen waar niets in veranderd is.

Ik heb mijn pc aan mijn audio installatie gekoppeld en gebruik als ik wil radio luisteren altijd de internet streams. Dit omdat ik vaak naar internet radio stations luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
absrnd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:39:
zijn er meer mensen die problemen hebben met trage downloads ?
normaal haal ik wel 300KB/s maar nu komt het niet hoger dan 15KB/s
downloads die normaal 25 min duren, lopen nu in de dagen :(

ik heb niets aan Transmission verandert of ge-upgrade, ook niet aan mijn router,
als ik een speed test doet geeft die de volle snelheid aan.

dit is al meer dan een week aan de hand |:(

.
heb je al gekeken als je je pc rechtreeks aan het modem hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

msh schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 09:16:

Bij mij werkt Kink ook niet, volgens mij al sinds donderdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Laatst online: 01-05 15:01

msh

@schaduw: Kijk da's handig te weten dat ik toch niet de enige ben...

@dewaal: ik heb natuurlijk wel even de internetstream gechecked om te kijken of de zender er niet bij de bron al uit lag. Verder is kan ik in mijn computerkamer wel goed naar een stream luisteren, maar is dat in de huiskamer niet zo praktisch, en als een zender in het pakket zit moet ie het gewoon doen.

Ook heb ik nav. de meldingen van Benbi en Famous (ik was me er niet van bewust dat er regionaal zulke verschillen in de frequenties zijn) het radioprogrammeringsoverzicht voor Utrecht gedownload en systematisch alles getest op 2 stereoinstallaties: Radio 538 Dance, JuizeFM en Radio6 geven dezelfde ruis als KinkFM, maar geven wel een RDS stationnaam door. De rest van de zenders werkt wel. Dit heb ik weer doorgegeven aan de helpdesk, maar die kon mij niets nieuws vertellen, alleen dat ze het doorgegeven hadden aan de technische dienst.

[ Voor 0% gewijzigd door msh op 13-12-2008 15:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je nog geen digitale tv / radio? want dat is wel overal het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:22
Anoniem: 269348 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:37:
[...]

Helemaal met je eens!
Dus XMS laat je eens van de goeie kant zien ;)
Zou bv. vind ik wel persoonlijk een heel goed begin zijn voor 2009.
Ik ben even kwijt welke provider dat toen ook deed in de maand december als kadootje aan al zijn klanten.
(dit was uiteraard) ook een glasvezel aambieder.
Ik ben al blij dat we vorig jaar een gratis upgrade van 24/24 Mbit/s naar 50/50 Mbit/s hebben gekregen. _/-\o_ XMS hoeft van mij de verbindingen niet eens gratis te upgraden naar 100/100 Mbit/s als die meerprijs van € 60 maar iets (minstens 50% ;) ) omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 12:49
chocka schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:38:
Bij diensten ontbreekt nog de nieuwe info aangaande het gebruik van de newsserver?!
Die miste ik ook ja.

Wat voor snelheid halen jullie ongeveer?
Ik haal met 1 lijntje xms maar 50kb/s
terwijl een eweka lijn 500 haalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:27
joeri-slots schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:48:
[...]

Die miste ik ook ja.

Wat voor snelheid halen jullie ongeveer?
Ik haal met 1 lijntje xms maar 50kb/s
terwijl een eweka lijn 500 haalt....
1 lijn gaat rustig over de MB/ps heen hoor, maar niet met een gratis account, die is namelijk gelimiteerd op 512 kbit :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

De snelheid van de betaalde newsserver is prima, ik haal gewoon de volle snelheid. Helaas is de retentie maar matig. Boven de 80-90 dagen is veel al incompleet. Ik stap in januari maar over naar een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 22438 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:36:
Hm ik heb ook een extra lampje.. weet niet of het een slotje is hoor. Vind het een beetje een vaag symbooltje, het zit in ieder geval links van het wereldbolletje.

Ik maak er een slotje van maar het zit inderdaad links naast het wereldbolletje en is nieuw,er zouden wat aanpassingen aan het netwerk worden gedaan begreep ik van een medewerker van Volker ook ivm het upgraden van software voor de digitale tv boxen dus misschien daarom dat slotje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
schaduw schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:25:
[...]

Bij mij werkt Kink ook niet, volgens mij al sinds donderdag...
Ook bij mij in Utrecht ligt radio 6 en Kink FM eruit, dwz ik hoor alleen maar geruis. Vorig jaar zat er ook een keer een en ander fout, toen zat er een andere zender op de 'frequentie' van radio 6. Na een mailtje naar helpdesk en naar hertzingen was dat snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saboteur
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06-2020
Na een halfjaar wachten is nu eindelijk mijn glasvezel aansluiting (particulier) opgeleverd. (@ Denan 3553CR 14)
Vreemd is het voor mij wel dat hierover zeer weinig bekend is bij XMS.
Ze zijn nu nog steeds uit aan het uitzoeken zijn hoe ik aangesloten moet gaan worden, dat terwijl een telemarketier van XMS mij in juli zelf deze aansluiting heeft aangeboden/verkocht en een XMS medewerker deze aansluiting afgelopen week zelf begeleid heeft.
Ik hoop van harte dat dit aankomende week afgehandeld kan worden zodat ik eindelijk kan gaan genieten van deze voor mij nieuwe glas ervaring.

Maar nu mijn vragen;

Waarom gaat het digitale signaal niet over het analoge signaal zodat dit geen bandbreedte kost van de internet verbinding?
Klopt het dat VideoOnDemand ongeveer 4Mbit kost en standaard XMS digitale televisie ongeveer 8Mbit kost van je 50 Mb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saboteur schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:11:
Na een halfjaar wachten is nu eindelijk mijn glasvezel aansluiting (particulier) opgeleverd. (@ Denan 3553CR 14)
Ze zijn nu nog steeds uit aan het uitzoeken zijn hoe ik aangesloten moet gaan worden, dat terwijl een telemarketier van XMS mij in juli zelf deze aansluiting heeft aangeboden/verkocht en een XMS medewerker deze aansluiting afgelopen week zelf begeleid heeft.
Ik hoop van harte dat dit aankomende week afgehandeld kan worden zodat ik eindelijk kan gaan genieten van deze voor mij nieuwe glas ervaring.

Maar nu mijn vragen;

Waarom gaat het digitale signaal niet over het analoge signaal zodat dit geen bandbreedte kost van de internet verbinding?
Klopt het dat VideoOnDemand ongeveer 4Mbit kost en standaard XMS digitale televisie ongeveer 8Mbit kost van je 50 Mb/s?
Nee, je glasvezel is standaard 100 mbit, het digitale tv signaal ligt "boven" je 50 mbits signaal.
Alleen als je 100 mbits snelheid neemt gaat je digitale signaal hier vanaf.
Dus bij een standaard 50 mbits snelheid heb je geen last van digitale tv en dit gaat dus niet van je snelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Saboteur schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:11:
Je staat gewoon niet als klant in ons systeem: als alles aangesloten is zal de snelste weg een digitale aanmelding zijn. Als je op www.xmsnet.nl je gegevens invult zal binnen een paar minuten je abonnement actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie
  • Laatst online: 03-05 01:29
Maar ze mogen het nu onderhand wel wat goedkoper maken als je de markt bekijkt :) Nu dit zo allemaal is zit ik wel te twijfelen om mijn lijn weer te downgraden naar 50/50 aangezien dit nu de standaard is en de prijs nog niet aangepast is, deze zou wel aan worden gepast als de standaardsnelheid 50/50MBit werd, maar dit is mij verteld door iemand van de helpdesk, zou wel niet zo betrouwbaar zijn. (ik had mijn lijn geupgrade toen de 10/10MBit nog standaard was).
Fiber schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:47:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meerprijs voor 100/100 zou ikzelf vinden 19,95,
aangezien hier ook nog de dig. tv signaal vanaf gaat.
Maar eig. moet 100/100 gewoon al standaard wezen,
als je een beetje "de koploper" wilt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Denan > klein opmerkinkje.
als je naar Mijn XMS gaat,
en je kijkt daar bij internet instellingen.
Dan staat er 48 Mbit is 0,00 euro, dit moet uiteraard 50 Mbit wezen.

En bij vast IP adres staat éénmalig éénmalig 24,95,
is dit niet één éénmaligje teveel :9

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 15-12-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saboteur
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06-2020
denan schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:05:
[...]

Je staat gewoon niet als klant in ons systeem: als alles aangesloten is zal de snelste weg een digitale aanmelding zijn. Als je op www.xmsnet.nl je gegevens invult zal binnen een paar minuten je abonnement actief zijn.
Daar zit nu juist het probleem, mijn adres is daar onbekend.
Alles is hier werkend en getest door de installateur.
Dat is toch vreemd aangezien XMS deze aansluiting zelf geregeld en afgehandeld heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Saboteur op 15-12-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Je raad het nooit... Vorige week vrijdag stond er zomaar iemand van glashart voor de deur die ging meten waar het modem moet gaan komen :o

Echt zo apart. Geen belletje of niets van te voren, opeens waren ze daar :-)

Ben benieuwd wanneer er weer zomaar mensen op de stoep staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mooi, eindelijk een nieuw deel! Deel 4 was echt te verzadigd als je het mij vraagt :)
sylvesterrr schreef op zondag 14 december 2008 @ 09:54:
[...]

Ik ben al blij dat we vorig jaar een gratis upgrade van 24/24 Mbit/s naar 50/50 Mbit/s hebben gekregen. _/-\o_ XMS hoeft van mij de verbindingen niet eens gratis te upgraden naar 100/100 Mbit/s als die meerprijs van € 60 maar iets (minstens 50% ;) ) omlaag gaat.
Daar kan ik me helemaal in vinden maar ik snap sommige reacties ook maar al te goed.
Een vriend van mij (van mijn studie) gaat een dezer dagen aangesloten worden op OnsBrabantnet met 100Mbit voor in principe hetzelfde geld. Nu ben ik niet jaloers want ik heb al meer dan een jaar mogen genieten van glasvezel maar als je alleen al de meerprijs voor 100Mbit van XMS ziet en je weet van OnsBrabantnet dan denk je wel twee keer na voordat je de volle pond gaat betalen.
swtimmer schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:57:
Je raad het nooit... Vorige week vrijdag stond er zomaar iemand van glashart voor de deur die ging meten waar het modem moet gaan komen :o

Echt zo apart. Geen belletje of niets van te voren, opeens waren ze daar :-)

Ben benieuwd wanneer er weer zomaar mensen op de stoep staan!
Geef je adres eens dan sta ik in de vakantie ook opeens op de stoep :+

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:57:
Kom ik ook wel, de XMS "wijzen" uit het oosten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanDM schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:55:
Volgens mij nog niet genoemd, maar de link naar Deel IV in de TS gaat naar dit topic. De juiste link is deze: XMS glasvezelinternet voor particulieren deel IV :)
Heb ik hier: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." al gezegd maar is nog niet gefixt :9

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 15-12-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[b][message=31203776,noline]psychoclown schreef op maandag 15 december 2008 @
Meneer kon zich legitimeren, ik was er zelf niet maar mijn pa laat niet zomaar iemand binnen. Maar het geeft wel aan hoe de communicatie van XMS (of glashart dan :P) richting de klant is....

[ Voor 15% gewijzigd door swtimmer op 15-12-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef:
[...]

Kom ik ook wel, de XMS "wijzen" uit het oosten
Dan gaan we als de 3 wijzen Nick :9

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 15-12-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:40:
[...]

Anoniem: 269348 schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:26:
[...]

Dan gaan we als de 3 wijzen Nick :9
Haha beter :D
swtimmer schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:04:
[...]

Meneer kon zich legitimeren, ik was er zelf niet maar mijn pa laat niet zomaar iemand binnen. Maar het geeft wel aan hoe de communicatie van XMS (of glashart dan :P) richting de klant is....
Nee en groot gelijk voor hetzelfde geld heb je een johova getuige voor de deur, met alle respect hoor maar dat hoeft van mij echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:40:
[...]

Hé flapdrol, jij woont in Leiden. Waar haal je de wijsheid vandaan dat jij uit Oosten komt? En Famous is nog half kreupel van zijn laatste gevalletje.....

Volgens mij kan je er beter The Good, the Bad and the Ugle van maken (hahaha) 8)7 O-) ;)

(en om voorspellingen te voorkomen, ik ben geen drie-en want ik kom wel uit het Oosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 05:12:
[...]

Hé flapdrol, jij woont in Leiden. Waar haal je de wijsheid vandaan dat jij uit Oosten komt? En Famous is nog half kreupel van zijn laatste gevalletje.....

Volgens mij kan je er beter The Good, the Bad and the Ugle van maken (hahaha) 8)7 O-) ;)

(en om voorspellingen te voorkomen, ik ben geen drie-en want ik kom wel uit het Oosten)
Voor iemand uit engeland kom ik echt uit het oosten hoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chocka schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 05:12:
[...]

en ik heb een vakantie huisje in het oosten ;) ;) ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yup.. druk met andere projecten :)
Het is aangepast nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dronten op glas geeft consumenten verkeerde informatie.
http://www.emerce.nl/nieu...source=rss&utm_medium=rss
De groep die via Glashart/Reggefiber glasvezel wil geeft verkeerde informatie over UPC en is door de reclame code commissie op de vingers getikt.
Zo moet het dus niet !

En:
KPN wil Reggefiber helemaal overnemen:
http://www.nlkabel.nl/showWeblog.php?ID=40
Kpn heeft aan de NMA toestemming gevraagd Reggefiber in zijn geheel over te nemen.
"Nu mag dat bedrijf dus Reggefiber opkopen. De verzameling infrastructuren van KPN wordt, met de zegen van de overheid, wéér groter. "

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 16-12-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf ben er dan ook echt tegen dat dit "evt. kan" gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
maar een 100/100 voor de zelfde prijs van 50/50 kan je voorlopig denk ik wel vergeten. Dat zal pas over enkele jaren het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dewaal schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:
maar een 100/100 voor de zelfde prijs van 50/50 kan je voorlopig denk ik wel vergeten. Dat zal pas over enkele jaren het geval zijn.
Waar basseer je dat dan op ???
Immers er zijn al glasvezel internet aanbieders die het voor minder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

dewaal schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:46:
Dat weet ik zo net nog niet, sowieso kan het (zie OnsBrabantnet) en het zou een zeer slechte zaak zijn voor XMS als die pas over een aantal jaar 100Mbit tegen de prijs van 50Mbit nu gaat aanbieden dan lopen ze x jaar achter op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:04:
Dronten op glas geeft consumenten verkeerde informatie.
http://www.emerce.nl/nieu...source=rss&utm_medium=rss
De groep die via Glashart/Reggefiber glasvezel wil geeft verkeerde informatie over UPC en is door de reclame code commissie op de vingers getikt.
Zo moet het dus niet !

En:
KPN wil Reggefiber helemaal overnemen:
http://www.nlkabel.nl/showWeblog.php?ID=40
Kpn heeft aan de NMA toestemming gevraagd Reggefiber in zijn geheel over te nemen.
"Nu mag dat bedrijf dus Reggefiber opkopen. De verzameling infrastructuren van KPN wordt, met de zegen van de overheid, wéér groter. "
Ik hoef mezelf niet op de borst te kloppen of zo nodig veren in mijn reet te steken. Maar het vervelende wil wel dat ik in deel 4 hierover al melding had gemaakt. Bovendien in de hoop dat Folkert hierop mogelijk had kunnen regearen, maar ook daar hoor niets meer van. Behalve een popie berichtje waarop iedereen, waaronder mijzelf positief reageerde en een vaag bericht over de ontwikkeling van virtuele ruimte bij XMS, hoor je van hem ook niets meer. Hij zal het wel te druk hebben met andere zaken, maar van die wekelijkse reactie is weinig tot niets meer te vernemen.

In termen van economische strategie doet KPN nu een goeie zet. Ondanks
Concurrentie tussen infrastructuren is de manier om een land digitaal voort te stuwen. Dat hebben de afgelopen jaren geleerd. Nog meer dan voorheen komt het nu op de kabelbedrijven aan om de concurrentie te bieden die nodig is voor een voorspoedige ontwikkeling van de Digitale Delta Nederland. Dat is geen schone schijn, dat is realiteit.
Te weten dat leveringen via COAX kabel intussen ruim op eind lopen, zal er geen "meer" concurrentie komen dan UPC nu heeft kunnen bieden door de upgrade naar naar sodecs 3 (ofzoiets).

De rek zal eruit gaan bij (ook) UPC. Glas heeft de toekomst, ondanks dat het togenblik een miljarden investering zal zijn, wordt het op termijn heus wel terug verdiend. Zo is KPN ook ooit begonnen met landelijk aanleggen van van koper en dat heeft ze uiteindelijk ook geen windeieren gelegd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EuroDocsis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45

JME

zeg maar Jamie

chocka schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:24:
[...]
Bovendien in de hoop dat Folkert hierop mogelijk had kunnen regearen, maar ook daar hoor niets meer van. Behalve een popie berichtje waarop iedereen, waaronder mijzelf positief reageerde en een vaag bericht over de ontwikkeling van virtuele ruimte bij XMS, hoor je van hem ook niets meer. Hij zal het wel te druk hebben met andere zaken, maar van die wekelijkse reactie is weinig tot niets meer te vernemen.
Past mooi in het rijtje met andere loze beloftes van XMS :'(
Ze moeten hier in Veenendaal nog beginnen met de eigenlijke dienstverlening en ik ben ze nu al spuugzat. Verwachtingen worden niet waargemaakt en op vragen daarover krijg je geen reactie. De informatie die je wel krijgt, is lulkoek waar je niets mee kan. Ik sta echt op het punt om op die gronden mijn voorinschrijving op te zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:41

The Wizard

Moderator Mobile
chocka schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:24:
[...]

De rek zal eruit gaan bij (ook) UPC. Glas heeft de toekomst, ondanks dat het togenblik een miljarden investering zal zijn, wordt het op termijn heus wel terug verdiend. Zo is KPN ook ooit begonnen met landelijk aanleggen van van koper en dat heeft ze uiteindelijk ook geen windeieren gelegd?!
1 groot verschil, toen was KPN nog in handen van de overheid. Nu is het een commercieel met bijbehorende belangen. Als KPN de doelstelling heeft om Nederland te verglazen, is dat natuurlijk een uitstekend idee, maar wat zal er achter zitten? Gebruiken ze dit netwerk om VDSL uit te rollen of FttH? Of beide? Buitengebieden/onrendabele gebieden op VDSL zetten en FttH in de overige gebieden?

Toekomst zal het uitwijzen. Wij in Zeewolde krijgen in ieder geval glasvezel :), en heel toevallig heeft UPC hier zijn zware abbo's geintroduceerd... Dat is wel dus een goed voorbeeld van concurrentie!

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal wat sneller gaan,volgens zeggen gaat ziggo in de nieuwbouw bij nieuwe wijken nu zelf over tot aanleg van fiber to the home.
Alle ringleidingen zijn al verglaasd en wijkleidingen worden bij aanleg van internet/digitale tv al van glasvezel voorzien.
Dit betekent dat in ruim 70% van het dekkingsgebied er in elk geval al fiber tot in de wijk is.
Zodra de rek uit eurodocsis 3 is,is het relatief gezien een kleine stap om vanuit de wijk nog naar het huis te gaan.
Of men ontwikkelt simpelweg eurodocsis 4 of geef hem eens een subtropische naam.

Ook UPC heeft de meeste netwerken op de betuwe en veluwe na al volledig van glas.
Beiden (Ziggo/UPC) hebben dus in elk geval al de infra struktuur in de meeste gevallen tot in de wijk van glas.
Hoewel het best nog wel wat voeten in aarde zal hebben om ftth aan te leggen is dit toch een minder grote operatie dan het compleet van scrap aanleggen van netwerken hetgeen XMS/Reggefiber nu doet.
Je kan nu al bij Ziggo als "ondernemer" in 90% van de gevallen ftth aanvragen.
Ondernemer tussen haakjes want een KVK inschrijving is voldoende en als "adviseur in tropische bloemkolen" kun je ook een KVK inschrijving doen,kost een paar tientjes.

Nee die rek is bij lange na nog niet uit het koper,en zo wel dan ligt het glas vaak al om de hoek.
En dat nu de upload nog lager is dan bij XMS zal de meeste mensen een worst zijn,die downloaden toch als hoofdactiviteit.

Anoniem: 207306

JME schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:43:
[...]

Past mooi in het rijtje met andere loze beloftes van XMS :'(
Ze moeten hier in Veenendaal nog beginnen met de eigenlijke dienstverlening en ik ben ze nu al spuugzat. Verwachtingen worden niet waargemaakt en op vragen daarover krijg je geen reactie. De informatie die je wel krijgt, is lulkoek waar je niets mee kan. Ik sta echt op het punt om op die gronden mijn voorinschrijving op te zeggen |:(
Ach, heb als Portaal huurder dacht ik maar 3 jaar gewacht. Ben nu blij dat ik naar XMS overgestapt ben. En ja, analoge TV signaal is beroerd, maar via tips hier op het forem kijk ik via de coax uitgang lekker digitaal in de slaapkamer.

Weet iemand Of >Denan< of Folkert op vakantie is of..... !!!???

edit> bovenstaand had ik ook een beetje vreemd geschreven..
ik bedoel dan dus ook of iemand of evt Denan weet of Folkers er niet is.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 18-12-2008 23:16 ]

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:22:
Weet iemand Of >Denan< of Folkert op vakantie is of..... !!!???
Denan zal het druk hebben, Folkert.. ach... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik ben er gewoon.. maar het is inderdaad 'eindejaarsdrukte'.. Folkert is volgens mij op vakantie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96451

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om het dtv signaal met de computer te ontvangen zolang je maar een stb heb aanstaan.
Is het op die manier mogelijk om de hd zenders op de computer te ontvangen terwijl je niet de hd variant van de stb heb (zodra de hd zenders beschikbaar zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213435

Is het normaal dat een radiokabel al na ruim 2 maanden verslijt? Geruime tijd geleden begon de radio-ontvangst in stereo verschrikkelijk te ruisen (die ruis verdween in mono), en dat bleek aan het kabeltje van de radio naar de splitter te liggen. De connector zat niet goed vast aan het kabeltje, en dat zorgde voor sluiting en dus ruis. Twee maanden geleden (16 oktober) is dat kabeltje vervangen (er zitten nu degelijke metalen connectors aan), maar deze week begint de radio op sommige zenders weer te ruisen. Het gaat vooral om zenders met veel dynamiek (klassieke muziek), en in mono is die ruis weer niet hoorbaar.
De helpdesk adviseert zoals gebruikelijk om de radio rechtstreeks aan te sluiten zonder splitter, maar ik zie me nog niet mijn hi-fi tuner-versterker (Marantz, gewicht 14 kg) naar de meterkast sjouwen. Bovendien is die mooi ingebouwd en zit ik nog steeds in een rolstoel...
Weten de technisch meer onderlegden onder jullie of dit normaal is? Zou een nieuw kabeltje het niet langer dan 2 maanden moeten kunnen uithouden? Dit soort toestanden heb ik bij UPC nooit gehad, al moet ik toegeven dat ik toen ook minder geavanceerde geluidsapparatuur had en problemen toen waarschijnlijk minder zouden opvallen. En ik ben het steeds meer met criticasters als Nick eens dat de kwaliteit van de helpdesk er niet beter op wordt.

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Interessant nieuwtje, 'NMa akkoord met KPN en Reggefiber glasvezel samenwerking'

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) geeft onder voorwaarden groen licht aan de op te richten joint venture door KPN en Reggefiber. De op te richten joint venture legt de komende jaren glasvezelnetwerken aan voor Nederlandse consumenten. KPN- Reggefiber stellen dat met deze joint venture een uitrol van een glasvezelnetwerk in Nederland mogelijk wordt. Tegelijkertijd wordt gegarandeerd dat andere telecombedrijven op non-discriminatoire wijze en tegen een redelijk tarief toegang tot het netwerk krijgen.

Complete bericht op http://www.glasvezel.nu/n...er-glasvezel-samenwerking .

Ik ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Anoniem: 213435 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:49:
Is het normaal dat een radiokabel al na ruim 2 maanden verslijt? Geruime tijd geleden begon de radio-ontvangst in stereo verschrikkelijk te ruisen (die ruis verdween in mono), en dat bleek aan het kabeltje van de radio naar de splitter te liggen. De connector zat niet goed vast aan het kabeltje, en dat zorgde voor sluiting en dus ruis. Twee maanden geleden (16 oktober) is dat kabeltje vervangen (er zitten nu degelijke metalen connectors aan), maar deze week begint de radio op sommige zenders weer te ruisen. Het gaat vooral om zenders met veel dynamiek (klassieke muziek), en in mono is die ruis weer niet hoorbaar.
De helpdesk adviseert zoals gebruikelijk om de radio rechtstreeks aan te sluiten zonder splitter, maar ik zie me nog niet mijn hi-fi tuner-versterker (Marantz, gewicht 14 kg) naar de meterkast sjouwen. Bovendien is die mooi ingebouwd en zit ik nog steeds in een rolstoel...
Weten de technisch meer onderlegden onder jullie of dit normaal is? Zou een nieuw kabeltje het niet langer dan 2 maanden moeten kunnen uithouden? Dit soort toestanden heb ik bij UPC nooit gehad, al moet ik toegeven dat ik toen ook minder geavanceerde geluidsapparatuur had en problemen toen waarschijnlijk minder zouden opvallen. En ik ben het steeds meer met criticasters als Nick eens dat de kwaliteit van de helpdesk er niet beter op wordt.

Jasper
Sluit je STB van de DTV aan op je Marantz en luister radio via de STB. Digitale radio kent geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jasper Kok.
Een kabel wordt niet uit zichzelf slecht.
Het kan zijn dat de splitter niet helemaal in orde is en dat het apparaat aan de andere kant van de splitter storing veroorzaakt. (als daar een sluiting in zit is dus 1 kant van de splitter kortgesloten hetgeen storing veroorzaakt aan de andere kant van de splitter)
Je kan dit controleren,als je er bij kan,door de andere kabel uit de splitter te halen.
Verdwijnt de ruis,dan zit het daar,haal desnoods heel even de splitter er tussen uit,dan kun je in elk geval deze opties elimineren.
Een regelbare versterker,hoeft echt niet zo duur te zijn,met 2 uitgangen kan je de hele splitter vervangen en dan ben je in elk geval verzekerd van een goed signaal nivo.

Als een radio gaat ruisen en in mono verdwijnt die ruis dan is het signaal niet hoog genoeg.
Bij metalen splitters zit tegenwoordig aan elke uitgang een spoeltje met een ferriet kerntje (varkensneusje) hetgeen de uitgang kortsluit ten opzichte van de andere wat een demping geeft van ongeveer 20 DB van uitgang naar uitgang, van ingang naar uitgang geeft dit ongeveer 3 DB verlies.
Zit er echter een sluiting in de 2e kabel ( die nog niet vervangen is) dan wordt de demping van 20 DB van de uitgangen onderling opgeheven.
De impendantie is dan niet meer 75 ohm en voila, ruis.

Door toepassing van een regelbaar versterkertje ontkoppel je de uitgangen en kan de splitter achterwege blijven.
Zelf sloop ik altijd de splitters open en vervang de ferriet kerntjes voor 2 condensatortjes waardoor de ingangen altijd gescheiden blijven.
Een regelbaar versterkertje kost in de bouwmarkt niet zo duur ( ongeveer 30 euro ) en je kan het zonder moeite terug brengen als het niet goed is.
Werkt het niet goed, PM me dan,dan kunnen we even bellen met elkaar om wat meer opties te bespreken en dit uit de wereld helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 20-12-2008 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
vandaag ontving ik van xmsnet een kerstkaart met de mededeling van de gratis newsserver. Betekend dat de nieuwsserver helemaal niet meer betaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
HELP 8)7

Weet iemand hoe ik een Airport Extreme met mijn iMac aan het xmsweb kan koppelen ?
gisteren en vandaag uren geprobeerd mijn Airport Extreme aan XMS te koppelen maar geen geluk.
het netwerk werkt maar kan niet via de airport het web op :(,
mijn oude router werkte wel gewoon zoals het hoort !

moet de airport langere tijd aan de kast verbonden zijn ?, of speciale handmatige instellingen nodig ?
of in de firewall iets aan zetten ?

ik had ook deze instellingen gevonden, maar dat doet ook niks

Configureer IPv4: Handmatig

IP-adres: vast: persoonlijk/ontvangen per post
(wel invullen onder IP adres)

netmask: 255.255.240.0
(subnetmasker)

gateway: 85.223.48.1
(routeradres)

DNS-server1: 217.149.196.6
DNS-server2: 217.149.192.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
absrnd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:44:
HELP 8)7

Weet iemand hoe ik een Airport Extreme met mijn iMac aan het xmsweb kan koppelen ?
gisteren en vandaag uren geprobeerd mijn Airport Extreme aan XMS te koppelen maar geen geluk.
het netwerk werkt maar kan niet via de airport het web op :(,
mijn oude router werkte wel gewoon zoals het hoort !

moet de airport langere tijd aan de kast verbonden zijn ?, of speciale handmatige instellingen nodig ?
of in de firewall iets aan zetten ?

ik had ook deze instellingen gevonden, maar dat doet ook niks

Configureer IPv4: Handmatig

IP-adres: vast: persoonlijk/ontvangen per post
(wel invullen onder IP adres)

netmask: 255.255.240.0
(subnetmasker)

gateway: 85.223.48.1
(routeradres)

DNS-server1: 217.149.196.6
DNS-server2: 217.149.192.6
Je moet altijd 1 uur wachten tot je verbinding hebt als je een andere mac adres aansluit op het glasvezel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
nu een uur later nog niets :(

maar is mijn MAC adres van mijn iMac ?, want die was al maanden al verbonden met mijn oude router, dat zou dan niet uit moeten maken !.

ik heb nu de Airport zonder password aangesloten, de airport geeft groen licht, kan verbinding maken met de Extreme, maar kan nog steeds niet via de Extreme het web op.
ik heb toch het idee dat er wat instellingen niet goed zijn om het internet op te kunnen.

.

[ Voor 15% gewijzigd door absrnd op 20-12-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dewaal schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:11:
vandaag ontving ik van xmsnet een kerstkaart met de mededeling van de gratis newsserver. Betekend dat de nieuwsserver helemaal niet meer betaald gaat worden?
Ik heb de kerstkaart ook ontvangen. Ik heb het gevoel dat men de gratis toegang tot XSNews bedoelt (2 threads van max. 512 Kbit/s). Deze gratis dienst is echter al sinds enkele weken (officieel) mogelijk.

En dan durft men ook nog "via deze nieuwsgroepen kunt u eenvoudig en snel onbeperkt downloaden" te roepen. :/ Sorry, maar dit is dus geen geslaagde actie wat mij betreft. De PR- en/of Marketing-afdeling van XMS loopt een beetje achter de feiten aan én denkt blijkbaar dat 2x512Kbit/s snel is. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 20-12-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
absrnd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:50:
nu een uur later nog niets :(

maar is mijn MAC adres van mijn iMac ?, want die was al maanden al verbonden met mijn oude router, dat zou dan niet uit moeten maken !.

ik heb nu de Airport zonder password aangesloten, de airport geeft groen licht, kan verbinding maken met de Extreme, maar kan nog steeds niet via de Extreme het web op.
ik heb toch het idee dat er wat instellingen niet goed zijn om het internet op te kunnen.
Clone het mac-adres van de router die verbinding heeft in je airport en hij gaat direct online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
denan schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:40:
[...]

Clone het mac-adres van de router die verbinding heeft in je airport en hij gaat direct online.
het MAC adres van een Airport Extreme kan, zover ik weet, niet gecloned worden, tenzij jij weet hoe :)
betekend dit dat de Extreme nooit met internet een verbinding kan maken zolang mijn oude router er ook nog aan hangt ?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:18

d0s

sssst

absrnd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:08:
[...]

het MAC adres van een Airport Extreme kan, zover ik weet, niet gecloned worden, tenzij jij weet hoe :)
betekend dit dat de Extreme nooit met internet een verbinding kan maken zolang mijn oude router er ook nog aan hangt ?

.
Uurtje stroom van je packetfront afhalen, dan wordt het 'oude' mac adress vergeten en zal het mac van je Airport gewoon werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snik, geen kaart :(

** KPN nv heeft onder voorwaarden toestemming gekregen van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) voor de joint venture met Reggefibe. Dat meldt de NMa vrijdag nabeurs. KPN en Reggefiber hebben de joint venture Reggefiber opgericht, die als doel heeft glasvezelnetwerken aan te leggen en te exploiteren. KPN neemt een minderheidsbelang van 41% in Reggefiber. De NMa zegt groen licht te hebben gegeven, omdat KPN en Reggefiber garanderen dat andere telecombedrijven op non-discriminatoire wijze toegang tot het netwerk van de joint venture krijgen. Daarnaast wordt de huur voor de toegang tot de glasvezelnetwerken vastgelegd op maximaal euro 14,50 tot euro 17,50 per maand per aansluiting. **

http://www.bnr.nl/artikel...-joint-venture-reggefiber

Internet naar delen van Europa en Azie kan trager zijn:
Internet- en telefoonverbindingen tussen Europa, het Midden-Oosten en Azië zijn vrijdag ernstig ontregeld, omdat drie kabels onder de Middellandse Zee zijn beschadigd. Dat heeft France Telecom laten weten. France Telecom weet niet waardoor de schade is ontstaan. Het bedrijf heeft een schip naar de Middellandse Zee gestuurd om de kabels te herstellen. Volgens France Telecom zijn de problemen mogelijk pas op 31 december volledig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Volgens mij zitten de boys van XMS mee te lezen, want plots hield de verbinding van de oude router op en had de nieuwe Extreme verbinding _/-\o_

als dat zo was, DANK !

en wat mijn instellingen nou precies zijn...ik weet het niet...mar het werkt :LOL

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Werkelijk om schaamteloos te noemen. Kreeg vandaag een in kerst vormgegeven kaart met een groot cadeau erop en een kaartje eraan met de tekst "Kerstcadeautje voor alle XMS internetters"

Alleen de eerste alinea al van de kaart:
"XMS heeft voor al haar internetabonnees een kerstcadeau! Bij uw internetverbinding krijgt u een gratis abonnement op XMS Newsserver. Hiermee heeft u nog meer profijt van uw snelle internetverbinding

[...]

Op www.xmsnet.nl/newsserver vindt u alle informatie om er snel mee aan de slag te gaan."
Denken ze bij XMS dat de klanten een stel randdebielen zijn ofzo. Ja, het betreft hier de reeds gratis aangeboden newsserver van 512Kb met twee threads. 512Kb is circa 8% van de daadwerkelijke internetverbinding welke je hebt met een XMS aansluiting. Dus vertel mij maar eens hoeveel PROFIJT je van dit cadeautje hebt bij een glasaansluiting van 50Mb?

Denan (geen XMS) heeft altijd gezegd om netjes en aardig te blijven, want daar bereik je meeste mee. Maar ik ken ook nog zo iets als "Je wordt behandeld zoals je anderen behandeld". En hiermee voel ik mijzelf behoorlijk beledigd, dus bij ieder XMS contact zal ik deze frustratie ook heerlijk uitte. Jullie behandelen mij als klant hiermee enorm denegerend, dus verwacht dezelfde reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het ook waardeloos,elke zichzelf respecterende provider ,zelfs de gratis provider,heeft een newsserver en die wordt niet gecapt,ergens vind ik het wel een beetje logisch dat je dan niet full speed kan,maar in het begin gaf Denan zelf aan dat ze zelf bij internlnet de newsservers zelf hostten,(nu niet meer) dat je misschien niet de volle 50 mbit kan lostrekken is nog daar aan toe maar de gratis snelheid is gewoon NUL comma NIKS.
Van ellende neem je dus een betaald abonnement,eigenlijk is het gewoon een verkapte prijsverhoging.
Neem dan max 10 mbit of zo als snelheid,maar 512 kbit is gewoon te idioot voor woorden.
Maar ze gokken er gewoon op dat je net als ik wel een betaald abonnementje neemt.
Het wordt tijd voor die concurrent op dat kabelnet..maar zo open is het blijkbaar niet want ik hoor nog weinig van concurrentie op het net van XMS.

Hou op met die toeters en bellen als virtuele harddiskruimtes en Rabo en Postbanknetten en Hyves,lever een fatsoenlijk basisproduct niet met gammele analoge tv,telefonie met steeds problemen en een nog steeds niet goed werkende voicemail en een niet in te vullen digitaal pakket,kom eens ergens mee !
Ik was zo enthousiast over XMS maar heb nu bij de bewonerscommissie een negatief advies afgegeven.
Het enige dat goed is,is de internetsnelheid.
XMS (Folkert) luister naar je klanten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chocka schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:32:
Werkelijk om schaamteloos te noemen. Kreeg vandaag een in kerst vormgegeven kaart met een groot cadeau erop en een kaartje eraan met de tekst "Kerstcadeautje voor alle XMS internetters"
Ook ik kreeg dit kaartje vandaag!
In eerste instantie dacht ik leuk, "toen ik de voorkant las".
Als je iets gratis krijgt is natuurlijk altijd toppie.

Maar goed toen ik de kaart openklapte,
bleef mijn burostoel nog staan, en viel nog net niet van verbazing naar achteren :9

Echt ik vind dit dus idd ook een zeer slechte marketing stunt.

In eerste instantie had ik nog zo van,
lees ik de kaart misschien niet goed.
Dus even inloggen op "mijn xms",
want ik had zo'n idee misschein staat het op de kaart niet volledig.

Nee.. Marketing van XMS dat loopt niet zo op wieltjes,
misschien kunnen ze mij er neer zetten _/-\o_

Dan had ik bv gedaan als stunt (je)...
Nu 1 maand gratis 50Mbit abonnement twv 9,95,
om tijdens de kerstvakantie eens goed het max uit uw verbinding te halen !!!

Ik denk dat mensen dan 10 keer meer tevreden waren geweest.
Maar jah wie ben ik O-)

edit> ten tweede was de gratis newsserver (512) allang bekend gemaakt door XMS via de mail,
dus jah wat blijft er dan nog over van een evt. kadootje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 20-12-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zoals ik al zei, volgens mij moet de PR- en/of Marketing-afdeling beter op de hoogte blijven van reeds gecommuniceerde zaken én op de hoogte zijn van wat een "snelle verbinding" is voor usenet.

De persoon die dit heeft bedacht en degenen die dit hebben geaccordeerd (meestal worden dit soort brieven door tig mensen gereviewd) zijn gezakt voor hun examen "Marketing stunt voor dummies".

Ik ben het overigens ook geheel eens met chocka, dit is echt denigrerend. Ik ga eens op zoek naar een antwoordnummer van XMS, ik ga een klachtbrief in X-voud versturen (waarbij X > 10). Desnoods geef ik de brieven persoonlijk af op het kantoor in Nijmegen.

P.S. Ik zie dat mijn kerstkaart in de handen van kleine kinderen is gevallen. Zou iemand deze kaart voor me kunnen scannen?

[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 21-12-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hier ook zo'n dom kaartje gehad..... Kerstkado, ik dacht eerst nog van hé, dat gaat 100 mbit standaard worden in 2009, dat zou een mooi kado geweest zijn. Toen las ik news-server, hoopte nog even dat de snelle nieuws-server gratis zou worden voor bestaande klanten, maar nee, het blijkt gewoon een sigaar uit eigen doos. Beetje zonde van het geld, zo'n mailing. Kost al gauw 1 Euro per klant, (kaartje, enveloppe, porto, arbeid) kun je beter in nuttige zaken steken. Ideetje van Folkert? Of van de briljante marketing afdeling van XMS? Ik heb verder weinig klachten hoor, internet is prima, tv en telefoon ook over het algemeen, maar hier wordt ik een beetje ziek van. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Helaas moet ik me hier aansluiten - en je hoort me niet zo gauw slecht over XMS praten maar dit slaat werkelijk alles. Het is maar dat ik voldoende heb aan een tekst-newsserver want anders zou ik ook behoorlijk boos over zijn.

Zo ga je niet met mondige klanten om!!!
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste