Toon posts:

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste
Acties:

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 21:21
Zou mij niks verbazen als dit voor de grote meerderheid van de XMS klanten wel nieuws is.. Je moet niet vergeten dat dit soort marketing meestal op leken gericht is, niet op mensen dus die alles vanaf dag 1 al weten omdat ze elke dag op forums zoals deze kijken etc, en ook bijna alles van hun verbinding weten.. De nerds zeg maar..

Maar dan nog vind ik het ook nogal een zwak cadeautje idd.. 512Kb is echt een joke als je 50Mb tot je beschikking hebt.. XMS doet er imho beter aan om meer nieuwe klanten te werven dan om zich bezig te houden om bestaande klanten met dit soort zwakke cadeautjes proberen zoet te houden.. Dit komt meer over zo van we moesten ook iets doen rond de kerst maar hebben eigenlijk niet veel (nieuws) te bieden.. Maar zoals ik hierboven al zei, dat geldt waarschijnlijk lang niet voor iedere XMS klant, er zullen dus mensen zijn voor wie het echt nieuws is dat ze nu ook gratis van binariesgroepen op usenet gebruik kunnen maken via XMS (al stelt het met 512Kb dus weinig voor)..

Anoniem: 22438

Jongens jongens jongens, ik zou ook graag gehoord hebben dat we gratis naar 100mbit zouden gaan of het dtv pakket dramatisch zou worden geupdate. En ik geef toe dat het cadeautje een koekje van eigen deeg is. (overigens heb ik de kaart niet ontvangen dus ik kan me voorstellen dat de teleurstelling groter is als je het zo op het kaartje leest dan nu hier via het forum).
Als je nou alleen een kerstkaartje had ontvangen? Had je dan op zijn minst de attentiewaarde kunnen waarderen van het versturen van een kaartje? Ik denk dat inderdaad voor het merendeel van mensen de gratis nieuwsserver niet echt bekend is. Ik kan me de gedachtengang van een kaartje sturen en dan tevens mensen erop attenderen heel goed voorstellen.
Ik vind het echt jammer om zulke negatieve berichten te lezen. Tuurlijk, je bent teleurgesteld, maar om nou allemaal zo fel van leer te trekken.

Ik zou zeggen geef het signaal op een ludieke manier terug aan XMS en stuur een kerstkaart met een afbeelding van een sigaar met een bandje van XMS of zo naar de klantenservice terug :-) Ik vind de reacties die ik nu lees echt meer van het caliber "ik ben opgelicht door XMS" en dat is toch absoluut niet het geval.

Anoniem: 214837

Geen kaartje gehad, als ik de reacties lees niks aan gemist ook.
Toen ik 2 jaar geleden aan het xms avontuur begon was het een enthousiaste club met een doel en een bepaald streven voor ogen.
Nu is het een slap aftreksel daarvan, zoethoudertjes, weinig tot geen noviteiten meer, helpdesk laat te wensen over, kortom het is een beetje een sof geworden.

Wat betreft de gratis newsserver daar heb je niet veel aan als je iets wil downloaden, voor de prijs ga ik wel naar een andere payserver, de volle 50 Mbit hoef ik niet, als ik ergens een abbo neem voor ca 20 mbit neem vind ik dat snel genoeg.
Een snelheidsverhoging hoef ik ook niet, de 100 Mbit zal voor mij en ik denk voor velen geen meerwaarde hebben.

Jammer dat xms zo is ingekakt, hopelijk gaan ze in 2009 weer iets doen om de klanten tevreden te stellen.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
Anoniem: 22438 schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:19:
Als je nou alleen een kerstkaartje had ontvangen? Had je dan op zijn minst de attentiewaarde kunnen waarderen van het versturen van een kaartje? Ik denk dat inderdaad voor het merendeel van mensen de gratis nieuwsserver niet echt bekend is. Ik kan me de gedachtengang van een kaartje sturen en dan tevens mensen erop attenderen heel goed voorstellen.
Het gaat mij er niet om dat ik geen gratis upgrade naar 100Mbit/s krijg (dat heb ik in een eerdere post reeds aangegeven, ik ben al blij met de gratis upgrade naar 50Mbit/s). Het gaat er puur om dat men
1) een reeds geleverde dienst als kerstcadeau aanprijst
2) denkt dat je met het gratis abonnement snel kan downloaden. Snel is een relatief begrip, echter met dat gratis abonnement kun je slechts 2% van de snelheid van het goedkoopste abonnement (50Mbit/s) benutten.

Als ik van mijn baas een kerstkaart met "Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. Trouwens, we hebben nog een kerstcadeau voor je: onbeperkt gratis koffie op kantoor." zou versturen terwijl ik al jarenlang gratis koffie kan drinken, dan zou ik ook woest worden. Ik hoef geen kerstcadeau, maar ga geen reeds geleverde diensten als kerstcadeau aanprijzen.
Ik zou zeggen geef het signaal op een ludieke manier terug aan XMS en stuur een kerstkaart met een afbeelding van een sigaar met een bandje van XMS of zo naar de klantenservice terug :-) Ik vind de reacties die ik nu lees echt meer van het caliber "ik ben opgelicht door XMS" en dat is toch absoluut niet het geval.
Kijk, dat is een goed idee. En nee, ik voel me zeker niet opgelicht. Ik vind dit gewoon een mislukte marketing stunt.

Anoniem: 245454

Gisteren twee kerstkaarten ontvangen van bedrijven.

Op het PortaalPanel heb ik wel eens mijn mening gegeven dit jaar en blijkbaar vinden ze dat interessant genoeg om daar een vvvirischeque tegenover te stellen. Dus huurders van Portaal die een cadeautje willen met kerst, doe eens mee op dat panel.

De tweede kaart was van Xm[a]s; Was als 1 aprilgrap verzonnen; heeft iemand serieus opgevat en is per ongeluk uitgevoerd.
Tussen kerst en oud & nieuw krijgen we natuurlijk het echte cadeau.
Ik blijf in ieder geval nog wel een jaartje abonnee, want ik houd wel van dit soort grappen.

Bij nadere lezing staat er die mooie dubbele kaart:

Kerstcadeautje voor alle XMS internetters
XMS heeft voor al haar internetabonnees een kerstcadeau! [cadeautje is al cadeau geworden]

Zouden er XMS'ers zijn die geen XMS internet hebben?

Ik kan mij alleen alle medewerkers van XMS voorstellen!
En die missen nu deze grap. Maar misschien krijgen die wel een kerststaaf in de vorm van een X.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-07 18:03
Ik vind de reacties die ik nu lees echt meer van het caliber "ik ben opgelicht door XMS" en dat is toch absoluut niet het geval.
In zekere zin zijn we ook opgelicht. Er staat duidelijk in de kaart dat je als internetabonnee een gratis abonnement krijgt op XMS Newsserver. Voor de reeds gratis aangeboden newsserver van 512Kb met twee threads, is het namelijk niet mogelijk om hiervoor een apart abonnement af te sluiten. Dus zal XMS conform hun schrijven met een daadwerkelijk abonnement moeten komen, waarbij je wel profijt hebt van je snelle internetverbinding.

• chocka
Voor de klanten van XMS die de kaart niet hebben ontvangen:

http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/Scan0006.png
Inflatable schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:40:
Zou mij niks verbazen als dit voor de grote meerderheid van de XMS klanten wel nieuws is.. Je moet niet vergeten dat dit soort marketing meestal op leken gericht is, niet op mensen dus die alles vanaf dag 1 al weten omdat ze elke dag op forums zoals deze kijken etc, en ook bijna alles van hun verbinding weten.. De nerds zeg maar..
Natuurlijk, nu snap ik het. Dit is een pilot test voor de helpdesk van XMS. Want al die "leken" gaan in de kerstvakantie massaal bellen omdat die newsserver totaal niet zo snel is als dat XMS je doet geloven.

[Voor 99% gewijzigd door chocka op 21-12-2008 10:56]

• Mawlana
(..) via deze nieuwsgroepen kunt u eenvoudig en snel onbeperkt downloaden. (..)
:N

Ik zou de persoon die dit heeft bedacht, geschreven en de personen die dit hebben geaccordeerd graag willen spreken. Ik kan me niet voorstellen dat mensen met een beetje gezond verstand zoiets verzinnen.

Zou Folkert de persoon die dit heeft bedacht, geschreven en de personen die dit hebben geaccordeerd een cursusje "Kerstcadeau voor dummies" cadeau gaan geven. 8)7

[Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 21-12-2008 10:49]

@Benbi, ik ben niet woest,zeker niet om een kaart die ik niet gehad heb.
En XMS wordt van mij niets wijzer,ik heb dan nu de pay server maar daarvoor onbeperkt bellen en televisie de deur uit gedaan.
Dat men een blunder heeft begaan met het kerstkaartje,helemaal mee eens.

Maar wat ik jammer vind,toen XMS begon,zoals meer mensen zeggen,was men enthousiast.
XMS begon heel basic,met een heel klein pakket aan diensten.
Maar wat je dan normaal ziet is dat de diensten uitgebreid worden maar dat de prijs gelijk blijft.
Er is ook in het begin beloofd,er zullen steeds meer diensten komen.
Nu blijkt dat voor al die diensten betaald moet worden.
En dan niet weinig,maar de hoofdprijs.
9,95 voor usenet toegang van 50 mbits is redelijk duur.
Digitale tv duurde ruim 1,5 jaar langer dan beloofd,en ook al is het er nog niet,men begint al over een pluspakket van 9,95 terwijl het aantal zenders ver achterblijft op wat de concurrenten gratis aanbieden en er alleen pulp bij komt.
Tel daarbij de recente storingen op en de gebrekkige andere diensten,dan denk ik dat een kado als,deze maand gratis,of januari gratis,een veel mooier gebaar was geweest.
De gratis nieuwsdienst snelheid staat niet in verhouding tot wat je met je lijn kan.
EPG is al aangekondigd maar waar deze overal gratis is,heeft ook XMS al aangekondigd dat hiervoor betaald dient te worden.

Neem dan xs4all: de virtuele harddisk hebben ze daar al jaren en is gratis,bij je abonnement krijg je gratis mc afee anti spyware en mc afee anti virus,je krijgt gratis toegang tot de grootste newsserver die er is,je kan gratis bellen en krijgt een gratis nummer.
Het is duidelijk dat XMS te weinig abonnees heeft,veel minder dan ze hoopte,en nu met extra diensten de huidige klanten meer geld uit de zakken wil kloppen ipv ze te belonen.

Neem mezelf,ik was de grootste pleiter voor XMS,elk negatief bericht pareerde ik met een positief.
En nu:met televisie en digitale tv en telefonie ben ik al terug naar Ziggo,heb bij de bewonerscommissie negatief geadviseerd over XMS en erger,ik sta voor de 100% achter dit advies.

[Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-12-2008 11:11]

Anoniem: 214837 schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:34:
Geen kaartje gehad, als ik de reacties lees niks aan gemist ook.
Toen ik 2 jaar geleden aan het xms avontuur begon was het een enthousiaste club met een doel en een bepaald streven voor ogen.
Nu is het een slap aftreksel daarvan, zoethoudertjes, weinig tot geen noviteiten meer, helpdesk laat te wensen over, kortom het is een beetje een sof geworden.
.....
Jammer dat xms zo is ingekakt, hopelijk gaan ze in 2009 weer iets doen om de klanten tevreden te stellen.
Ik probeer geen oude discussies op te halen, maar XMS is geen club, maar een gewoon bedrijf met als doel winst te maken en het geluk heeft [nog] het monopolie te hebben op de glaskabel die in onze huizen ligt.
Zolang er geen concurrentie is kan zij zelf bepalen hoe ingeslapen het is. Het overgrote deel van de abonnees is prima tevreden met de internetverbinding en de rest is allemaal versiering en daar gaan de meeste klachten dan ook over. Ze speculeren erop dat de meeste mensen geen meerdere providers willen hebben, maar zo langzamerhand vertrekken zelfs de trouwste abonnees voor een deel omdat de telefonie hapert, de televisie, kwalitatief en/of qua content, zowel analoog als digitaal beneden peil is en de newsservers elders beter, sneller en/of goedkoper zijn.

Dat ze zich wat die zaken betreft uit de markt prijzen is wel duidelijk, maar het is de vraag of ze daar er rouwig over zijn, aangezien ze bepaald niet hard lopen om klachten daarover op te lossen.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:08

Younes

Wie, Wat, Waar?

Wat een gezeik over iets wat je gratis krijgt. Een gegeven paard doet veel stof opwaaien hier, blijkbaar. Ik ben al blij als ik van adsl af ben en gebruik mag maken van glasvezel op dezelfde dl snelheid als mijn 20Mbit adsl snelheid!

Hoe dan ook... Fijne dagen en een gelukkig en bovenal, happy 2009!

...en waarom?

• chocka
Nick39 schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:06:
9,95 voor usenet toegang van 50 mbits is redelijk duur.
[...]
Tel daarbij de recente storingen op....
De prijs voor de newsserver is (denk ik) relatief marktgebonden. Ondanks Eweka altijd de goedkoopste is geweest en mss nog wel, komen zij niet verder dan 40Mb voor 7.50 euro per maand. Het voordeel van XMS is wel dat de newsserver specifiek op glas is gericht en daardoor mogelijk betere snelheden haalt met een XMS abonnement dan ieder ander payserver abonnement. Daarnaast kan je bij XMS per maand opzeggen, terwijl jij bij (bijvoorbeeld) Eweka deze keuze vooraf moet gaan maken, want je betaalt wel per maand, maar je moet dan gelijk de keuze maken voor hoeveel maanden. Heb jij betaald voor zes maanden, dan blijft de dienst ook voor zes maanden actief. Kan jij na drie maanden geen gebruik meer maken van deze service, dan loopt deze wel door. En daar heb jij bij XMS geen last van, want dan heb jij nog de mogelijkheid om de newsserver na drie maanden te stoppen.

En wat betreft die storingen, daarvan zal geen enkele XMS medewerker zijn hand in eigen boesem steken en toegeven dat de fout aan XMS heeft gelegen. Zoals wij uit de reacties hebben kunnen vernemen, heeft het probleem altijd aan een ander (derden) gelegen. Alhoewel dit laatste ook wel een maatschappelijk tendens is van de laatste tijd. In zeker mate zal er een waarheid in liggen, maar dat doet niets af van de service die XMS ermee bied.

Zo ervaar ik de laatste tijd dat mijn snelheid in zekere mate minder is geworden. Maar als ik dat zal aankaarten wordt er geen service geboden en alleen verwezen dat probleem ergens anders zal liggen dan bij XMS. In zeker mate zal dit kunnen kloppen, want er is nergens nog zo iets om dit relatief te meten, want mijn PC is voorzien van allerlei programmatuur (en hardware) welke van invloed is op deze snelheid. Maar wegens een gebrek aan kennis, voel je je tekort geschoten door de service van je ISP, omdat je het probleem niet zelf kan oplossen, maar wel de 100% betaalt voor hun product.
Younes schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:00:
Wat een gezeik over iets wat je gratis krijgt. Een gegeven paard doet veel stof opwaaien hier, blijkbaar. Ik ben al blij als ik van adsl af ben en gebruik mag maken van glasvezel op dezelfde dl snelheid als mijn 20Mbit adsl snelheid!

Hoe dan ook... Fijne dagen en een gelukkig en bovenal, happy 2009!
Zou dit voor een groot deel met je eens zijn,maar het is niet iets dat je zo maar gratis krijgt,het is iets wat de meeste andere providers gewoon gratis mee geven wat je hier in een zeer beperkte,afgeknepen dienst krijgt en dan gepresenteerd alsof het het kado van de eeuw is.
Het is als de bekende u heeft de loterij gewonnen brieven,en als je in de kleine lettertjes kijkt blijkt dat je alleen een kans gewonnen hebt.
Het is een koekje dat bij de meeste providers gebakken wordt van eigen deeg dat je krijgt aangeboden als een luxe appeltaart.

Laten we wel wezen,de laatste tijd staan er ( ook van mij,mr positievo genoemd) erg veel negatieve reacties over xms,er is dus wel iets structureels aan de hand.

Natuurlijk is de snelheid van 50 mbit erg belangrijk,maar er zijn weinig diensten waar je die snelheid ook haalt,de torrents zijn door veel gebruikers zo afgeknepen dat je daar echt geen 50 mbits haalt,de meeste servers staan die snelheid ook niet toe,met FTP is de tegenpartij ook meestal niet zo snel.
Eigenlijk is een lokale newsserver juist de enige dienst waar je je volle 50 mbits mee kan benutten,en juist die cappen ze op een paar procent en moet je ruim 30% van je internetabonnement bij betalen om je snelheid ook ten volle te benutten.
En daar gaat de grootste boosheid om denk ik.
Ik ben zeer te spreken over de internet dienst,maar niet over de door XMS ingeslagen koers om ons als citroenen uit te knijpen.

Uiteraard wel de beste wensen retour,en voor iedereen ook mee.
I

Anoniem: 269348

Inflatable schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:40:
Maar zoals ik hierboven al zei, dat geldt waarschijnlijk lang niet voor iedere XMS klant, er zullen dus mensen zijn voor wie het echt nieuws is dat ze nu ook gratis van binariesgroepen op usenet gebruik kunnen maken via XMS (al stelt het met 512Kb dus weinig voor)..
Klanten hebben al dmv de nieuwsbrief 13 november jl. dit bovenstaande te horen gekregen

Als je nou alleen een kerstkaartje had ontvangen? Had je dan op zijn minst de attentiewaarde kunnen waarderen van het versturen van een kaartje?
Een gewoon kerstkaartje had ik dan meer gewaardeerd dan door wat er in dit kaartje beschreven stond.

chocka schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:17:
[...]
Eweka deze keuze vooraf moet gaan maken, want je betaalt wel per maand, maar je moet dan gelijk de keuze maken voor hoeveel maanden.
Je kan bij Eweka gewoon elke maan verlengen (per/maand) dus dan gaat er nooit geen maand verloren,
alleen moet je elke maand even 7,50 betalen via bv. Ideal.

Ook een posi bericht.
Ik ben verder uiteraard ook zeer tevreden over het Inet product van XMS,
dat moet ook gezegt worden.
Tel. moet ik zeggen gaat de laatste tijd beters,
maar terug koppeling over hoe en wat is echt minders.

Ook wens ik verders iedereen van dit Forum en XMS die meeleest hele fijne kerstdagen toe,
en een goed en gezond 2009 !!!

Overigens ben ik wel benieuwd hoe het met het "klanttevredenheidsonderzoek" staat !!!
Wanneer we oa. deze uitslagen tegemoet kunnen zien.
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:07:
Overigens ben ik wel benieuwd hoe het met het "klanttevredenheidsonderzoek" staat !!!
Wanneer we oa. deze uitslagen tegemoet kunnen zien.
Dat geeft een vertekend beeld, het klant tevredenheidsonderzoek kwam voor de introductie van de newsserver en voor de 2 flinke internet en telefonie storingen (waarvan 1 internetstoring door de ams-ix kwam) en voor de aankondiging van uitstel van HD tv en voordat bekend werd dat het gewone digitale pakket niet uitgebreid zou worden, en de vragen zelf waren ook nogal "suggestief" zoals in het vorig topic te lezen was kon je bepaalde keuzes niet maken of vielen weg als je de verkeerde keuze nam,dat zou verbeterd worden.
Als dat onderzoek nu gehouden werd zou de uitkomst denk ik heel anders zijn nu we al deze zaken kennen.
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:56:
[...]

Een gewoon kerstkaartje had ik dan meer gewaardeerd dan door wat er in dit kaartje beschreven stond.
Ik kende de actie niet maar ik lees het als een attentie voor mensen die de nieuwsbrief niet lezen (dat is toch gemm. 80% :P). Niet alles is meteen zo negatief uit te leggen. Niet zozeer een sigaar uit eigen doos als wel een reminder waar de doos ligt waarvan je het bestaan niet kende.

• Mawlana
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:56:
[...]

Inderdaad. Voor de rest ben ik trouwens ook tevreden over de internetverbinding.

Nick39 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:15:
[...]

Dat geeft een vertekend beeld, het klant tevredenheidsonderzoek kwam voor de introductie van de newsserver en voor de 2 flinke internet en telefonie storingen (waarvan 1 internetstoring door de ams-ix kwam) en voor de aankondiging van uitstel van HD tv en voordat bekend werd dat het gewone digitale pakket niet uitgebreid zou worden, en de vragen zelf waren ook nogal "suggestief" zoals in het vorig topic te lezen was kon je bepaalde keuzes niet maken of vielen weg als je de verkeerde keuze nam,dat zou verbeterd worden.
Als dat onderzoek nu gehouden werd zou de uitkomst denk ik heel anders zijn nu we al deze zaken kennen.
Jah zo'n onderzoek blijft natuurlijk een op dat moment genomen onderzoek,
en idd ik geef je gelijk dat het onderzoek dan idd niet beters eraf gekomen zou zijn.

denan schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:29:
[...]

Ik kende de actie niet maar ik lees het als een attentie voor mensen die de nieuwsbrief niet lezen (dat is toch gemm. 80% :P). Niet alles is meteen zo negatief uit te leggen. Niet zozeer een sigaar uit eigen doos als wel een reminder waar de doos ligt waarvan je het bestaan niet kende.
Okey Denan, maar toch blijft het zo en zo (ook voor de mensen die het nog niet wisten) een magere atentie.
En de inhoud klopt niet.
Want om dat profijt van je snelle internet verbinding te kunnen testen, heb je toch het 50 mbit abonnement nodig van de newsserver dienst.
Dus ik vind spreek dan niet in je kaart over een kadootje, eerder een mededeling..
Of geef 1 mnd gratis om te testen,
dan hou je er misschien nog abonnees aan over ook.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat XMS niets in eigen beheer heeft.
Internet komt via Internlnet,van BBNed af.
DTV loopt via Lijbrandt,analoog wordt via Hertzinger gedaan,News via XSnews,Telefonie via Optibel/Telio.
Omdat er niets in eigen beheer is (op het netwerk na) kan je geen acties aanbieden omdat er altijd een derde partij moet zijn die de diensten dan ook bereid is te verlenen voor een actie periode.
Er zit altijd weer een bv tussen,onder,noem maar op.
Hoewel Internlnet (volgens de site overigens wel weer een volle dochter van XMS) vroeger zelf het newsdeel deed,doet ze nu dat dus niet.

XMS is niets meer dan een lege schil,de 512 kb gratis is vermoedelijk de beste deal die ze er bij XSnews uit kregen.
Wil XMS een hogere snelheid gratis uitdelen,of een gratis maand,dan zal ze dat omdat ze niets zelf heeft,dus moeten betalen aan de desbetreffende provider.

De vraag is alleen,heb ik als gebruiker van XMS iets te maken met die achterliggende providers?
Nee, ik heb te maken met XMS die voor een koopje overal bij derden diensten inkoopt.
Koopje tussen haakjes,maar XMS hoeft niet te investeren in hardware.
Alleen door overal die koopjes te halen,zal je dus overal voor moeten dokken :(

denan schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:29:
[...]
Ik begrijp hieruit dat de 20% die de nieuwsbrief wel lezen, feitelijk niet kunnen lezen en zo stom zijn dat ze niet begrijpen dat er als er Kerstcadeautje voor alle XMS internetters staat het natuurlijk niet voor hen geldt.
Voor de Digitale kijkers:
5 zenders verdwijnen uit het digitale pakket.
** De publieke landelijke omroep stopt op 31 december met het doorgeven van vijf publieke themazenders. De 12 overige kanalen blijven bestaan. Het einde van de vijf kanalen was al eerder aangekondigd. Een deel van de programmering van de te schrappen kanalen zal zijn plek moeten vinden bij de blijvende 12 kanalen alsmede deels al dan niet op aanvraag per programmatitel via Uitzending Gemist via internet beschikbaar blijven. Het gaat om de evangelische zender Omega TV (EO), de educatieve zender Nederland E (RVU-Teleac/NOT), Dier & Natuur TV (AVRO) en de alternatieve muziek-zender 3voor12 Central (VPRO) alsmede 3voor12 On Stage (VPRO). De 3voor12 zenders van de VPRO gaan wel op internet door.**

Bron:
http://dutchmedia.nl/blog/?p=1394
Voor alle duidelijkheid,dit is geen besluit van XMS maar van de P.O. zelf.
Nick39 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:20:
De vraag is alleen,heb ik als gebruiker van XMS iets te maken met die achterliggende providers?
Nee, ik heb te maken met XMS die voor een koopje overal bij derden diensten inkoopt.
Koopje tussen haakjes,maar XMS hoeft niet te investeren in hardware.
Alleen door overal die koopjes te halen,zal je dus overal voor moeten dokken :(
Zoals ik het begrijp heeft XMS gewoon gratis acces geregeld voor alle klanten, zij het niet op volle snelheid. Bij veel mensen is dat nog niet duidelijk (dat is ook te merken aan de vragen/reacties van klanten op dit kaartje).. waarbij je niet moet vergeten dat jullie vaak beter op de hoogte zijn dan een doorsnee klant.
Anoniem: 245454 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:26:
[...]

Ik begrijp hieruit dat de 20% die de nieuwsbrief wel lezen, feitelijk niet kunnen lezen en zo stom zijn dat ze niet begrijpen dat er als er Kerstcadeautje voor alle XMS internetters staat het natuurlijk niet voor hen geldt.
Hmmm.. het kan mijn koppijn zijn.. of het feit dat ik nog te weinig koffie op heb.. Maar ik begrijp de strekking van je post voor geen meter :)
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:14:

Zoals ik het begrijp heeft XMS gewoon gratis acces geregeld voor alle klanten, zij het niet op volle snelheid.
Maar omdat zij dit geregeld heeft bij een commerciele maatschappij ipv het door internlnet te laten doen zal XMS er niet veel meer uit hebben kunnen krijgen,immers een hogere snelheid zal er toe leiden dat mensen minder snel geneigd zijn om het betaalde product af te nemen hetgeen voor XMS en de commerciele partij dus minder centjes oplevert.

Hmmm.. het kan mijn koppijn zijn.. of het feit dat ik nog te weinig koffie op heb..
Ik heb van beide ook last,aspirine heb ik al op en ga nu eens een dampende kop koffie regelen,oh en voor ik het vergeet: fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar speciaal voor jou.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 20:42
Anoniem: 269348 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:54:
[...]

Klanten hebben al dmv de nieuwsbrief 13 november jl. dit bovenstaande te horen gekregen
Erm... nieuwsbrief? ...begint me te dagen dat er ook iets van een e-mail account bij het abo zat, nu je het zegt. Zal daar dan wel staan.

Verder ben ik nog steeds uitermate tevreden over de door mij gebruikte internet dienst: connectivity. TV neem ik niet van XMS af (verschil in pakket tussen XMS en Ziggo hier), telefoon zit ook nog bij KPN. Die laatste is niet de goedkoopste, maar heeft er ook nog nooit uitgelegen. Het enthousiasme waarmee mensen tried & tested spul de deur uitdoen verbaast me op dat vlak vaak :D.

Persoonlijk hoef ik niet per se de snelste/goedkoopste provider te hebben (heb tot XMS XS4ALL ADSL gehad), zolang het maar enigszins marktconform blijft. Gezien de prijzen voor ADSL vind ik het een uitstekende deal. Ik ben wel van mening dat een dienst aan de gestelde eisen moet voldoen, tegelijk ben ik ook van mening dat alleen op prijs vergelijken wat de consument doorgaans doet ook niet altijd reeel is.

[Voor 9% gewijzigd door ijdod op 22-12-2008 10:23]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 13:32
Hoe lang duurt het voor dat je digitale Televisie krijgt als het besteld hebt?
heb vandaag besteld en vroeg me af of dat lang duurd, vooral nu met al die feest dagen enzo

https://bettyskitchen.nl

halo schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:15:
Hoe lang duurt het voor dat je digitale Televisie krijgt als het besteld hebt?
heb vandaag besteld en vroeg me af of dat lang duurd, vooral nu met al die feest dagen enzo
De dienst gaat direct aan en binnen 3-5 werkdagen heb je de STB in huis. Vraag me wel af hoe snel TNT dat voor elkaar gaat krijgen met de drukte tijdens de feestdagen :)

• aegis
als je niet via TNT post verstuurd Next bussines day, alleen spreek uit ervaring pakketjes kunnen nog wel een kwijt raken bij TNT :P maar dat komt meestal wel goed. maar dat is dus Maandag of woensdag volgende week dan is het gewoon afwachten.

Anoniem: 213435

denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:16:
[...]

De dienst gaat direct aan en binnen 3-5 werkdagen heb je de STB in huis.
Als alles goed gaat, tenminste. Ik had voor de zomervakantie een STB besteld, die kwam niet voordat ik op vakantie ging (twee weken nadat ik hem had besteld) en heb ik toen 'in de koelkast' moeten zetten. Vervolgens heb ik 'm 2x opnieuw besteld en betaald, maar net na de 2 weken nadat ik 'm voor de 3e keer had besteld (toen iemand van XMS de bestelling handmatig had ingevoerd), kreeg ik 'm in huis - vlak voor november toen de introductie-aanbieding zou aflopen. Uiteindelijk is het allemaal goed afgehandeld, maar er kan dus wel het een en ander verkeerd gaan.
Dit is niet als klacht bedoeld - waar mensen werken, kunnen dingen fout gaan - maar ik hoop voor je dat het goed gaat met de DTV. Je wilt niet meer terug!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
halo schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:50:
Even een vraagje aan Denan, misschien kan jij me verder helpen.

Nu de XMS news pilot is afgelopen hebben de pilot deelnemers bij afname van de newsdienst een maand gratis toegang tot de newsserver.. Ik heb daarvoor een mailtje met klantnr gestuurd aan het news-mailadres van XMS. Echter deze maand is er anderhalve maand 17-11 tm 31-12 gefactureerd. Ik neem aan dat ik de helpdesk hier niet voor kan bellen, omdat zij de pilot niet ondersteunden. Het news pilot forum is echter ook verdwenen.. Weet nu niet precies waar ik zijn moet om dit recht te laten trekken ?
denan schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:01:
De projectleider zal op de eerstvolgende factuur een maand crediteren.
Mooi niet gebeurd dus... Ik had het kunnen weten gewoon. Ga vandaag een klachtenbrief schrijven (want aan de helpdesk ondersteunen ze de pilot niet zeggen ze) en zeg xmsnews ook op als ik er geen reaktie op krijg. Vind dit dus echt geen stijl, en dan gaat het me niet om de hoogte van het bedrag ofzo.. Wordt wat beloofd en vervolgens vergeten..
Wilde schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:03:
Mooi niet gebeurd dus... Ik had het kunnen weten gewoon. Ga vandaag een klachtenbrief schrijven (want aan de helpdesk ondersteunen ze de pilot niet zeggen ze) en zeg xmsnews ook op als ik er geen reaktie op krijg. Vind dit dus echt geen stijl, en dan gaat het me niet om de hoogte van het bedrag ofzo.. Wordt wat beloofd en vervolgens vergeten..
Een brief schrijven hoeft niet.. stuur je contactgegevens + klantnummer even naar denan@inter.nl.net dan zal ik de betrokken projectleider vragen om het uit te zoeken.

Add: nvm.. heb al met de projectleider gesproken en die had de 'gratis maand' inderdaad nog niet laten verrekenen. Gezien de vakantieperiode zal het waarschijnlijk niet deze week gebeuren maar ik zal hem vragen dit zo snel mogelijk door te voeren.

[Voor 16% gewijzigd door denan op 22-12-2008 16:18]

Anoniem: 213435 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:29:
[...]

Als alles goed gaat, tenminste. Ik had voor de zomervakantie een STB besteld, die kwam niet voordat ik op vakantie ging (twee weken nadat ik hem had besteld) en heb ik toen 'in de koelkast' moeten zetten. Vervolgens heb ik 'm 2x opnieuw besteld en betaald, maar net na de 2 weken nadat ik 'm voor de 3e keer had besteld (toen iemand van XMS de bestelling handmatig had ingevoerd), kreeg ik 'm in huis - vlak voor november toen de introductie-aanbieding zou aflopen. Uiteindelijk is het allemaal goed afgehandeld, maar er kan dus wel het een en ander verkeerd gaan.
Dit is niet als klacht bedoeld - waar mensen werken, kunnen dingen fout gaan - maar ik hoop voor je dat het goed gaat met de DTV. Je wilt niet meer terug!
Toch ook een positief puntje. Toen mijn buurman hem bestelde die had hem met 2 werkdagen in huis.
Ze rekenen wel erg aardig vooruit, ik had eind november de newsdienst aangezet en deze wordt nu gefactureerd tot en met 31 januari.
Kan er niet beter achteraf net als met de telefoonkosten gefactureerd worden, als ik nu het eind van de maand stop wordt dit dus op zijn vroegst eind januari/begin februari een keer verrekend.
Het is gelijk weer 22,50 wat er af gaat terwijl ik op 1 maand rekende.

Hmmm.. het kan mijn koppijn zijn.. of het feit dat ik nog te weinig koffie op heb.. Maar ik begrijp de strekking van je post voor geen meter :)
Ik dacht dat het redelijk duidelijk was, maar blijkbaar schrijf ik ook onbegrijpelijk.
Als het cadeau bedoeld was voor die 80% die de nieuwsbrief niet lezen hadden die 20% die hem wel lezen, volgens uw lezing dat moeten begrijpen en niet in de veronderstelling moeten verkeren dat zij ook wat kregen.

Hier ook een factuur voor de newsserver tot 31-1-2009, terwijl ik deze stop heb gezet met als einddatum 01-01-2009.
Ook geen maand gratis zoals toegezegd als pilot deelnemer, vind het allemaal weer erg slordig.
Ik heb een mail gestuurd naar de facturatie afdeling, ik mag toch aannemen dat ze weten wat ze factureren?
Als de projectleider dit vergeet door te geven vind ik dat wel erg knullig, ik heb een mail met mijn gegevens op 17-11 verstuurd als dat na een maand nog niet verwerkt is......

• B4MB4M
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12-2017
@denan,

Ik ben gebruiker geweest in de news server pilot, en heb een mailtje gestuurd (17 november) met mijn debiteuren nummer naar de newspilot. Vorige maand is het abonnements geld voor december + een deel van november in rekening gebracht (vanaf de 17de) , zojuist krijg ik de rekening voor de maand Januari. Op welke termijn gaat de maand korting ongeveer komen ? of wil ik te snel ;-)

• chocka
denan schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:04:
Add: nvm.. heb al met de projectleider gesproken en die had de 'gratis maand' inderdaad nog niet laten verrekenen. Gezien de vakantieperiode zal het waarschijnlijk niet deze week gebeuren maar ik zal hem vragen dit zo snel mogelijk door te voeren.
Het is wederom weer zo teleurstellend. Had het nu eens de moeite geweest dat dit juist wel goed was verlopen. Die pilot testers hebben tijd noch moeite geïnvesteerd om het product met succes af te ronden en wat doet XMS, ze maken er alsnog weer een puinhoop van. In plaats van mensen de gratis maand direct te verrekenen, wordt ze nog eens een extra maand afgeschreven. En dan ga je toch afvragen wat voor invloed al onze reacties hebben op de organisatie van XMS. Ja ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. En lovende woorden "Wij doen ons best". Ach ja, als ze daadwerkelijk hun best hadden gedaan was dit niet eens voorgevallen.

Het sneeuwbal effect begint steeds grotere vormen te krijgen. Mr. Positivo bengint al negativo te worden over XMS. En het is net als met dominostenen en schapen, als er een gaat, gaan er vele over het hek.

Hoop doet leven, maar wanneer mogen we weer eens positief zijn over XMS? Wie zal het ons vertellen?!

• B4MB4M
oeps ..... had de eerdere berichten niet gezien over dit onderwerp.
excuus. Maar ja..... idd weer jammer

Zo en nu weer even iets positiefs over XMS. Er was iets mis met de factuur van gisteren. Ik belde om 21.58 naar de helpdesk en verwachtte dat er niet werd opgenomen. Maar dat deden ze wel. Ik werd nog netjes tewoord gestaan.

Anoniem: 238539

Wij gebruiken het gratis abbo voor newsgroepen en bevalt me prima zou iets sneller mogen maar toch ik ben een zuinige hollander . Nu moet ik 15 uur wachten voor dat er een dvd 5 binnen is nou zowat soms ging het bij torrents nog langzamer heeft ie wel eens 3 dagen aan gestaan . Verder gaat hier alles goed met XMS geen problemen.

Verder wens ik iedereen hier op Tweakers fijne feest dagen en een goed begin voor 2009 en hoop met minder problemen.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 238539 op 23-12-2008 08:48]

Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:51:
Zo en nu weer even iets positiefs over XMS. Er was iets mis met de factuur van gisteren. Ik belde om 21.58 naar de helpdesk en verwachtte dat er niet werd opgenomen. Maar dat deden ze wel. Ik werd nog netjes tewoord gestaan.
Maar er was wel iets mis met de factuur ;)

Gisteren 2 keer gehad:
Midden in een telefoongesprek wordt de verbinding verbroken.
Ik gelijk terug bellen,maar kreeg een hele rare in gesprektoon, heel kort en veel lager in toon.
De andere partij kreeg toen hij mij belde alleen een ruis,geen oproeptoon,geen beltoon dus.
Welk nummer ik ook belde,ik kreeg overal die korte in gesprektoon.
Ik ben maar verder gaan bellen via budgetphone.
Het heeft in totaal zo ongeveer een uur geduurd dat ik dus wel een kiestoon kreeg maar na het kiezen van het nummer die korte in gesprek toon,en dat ik zelfs als ik mobiel mezelf belde alleen een ruis hoorde,geen oproep/beltoon.
Gisteravond was ik weer bereikbaar en kon ik weer bellen.
Tijdens het gesprek gebeurde weer het zelfde,alsof Telio lijnen te kort kwam en dan die van mij maar pikte.

[Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 23-12-2008 09:59]

B4MB4M schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:26:
@denan,

Ik ben gebruiker geweest in de news server pilot, en heb een mailtje gestuurd (17 november) met mijn debiteuren nummer naar de newspilot. Vorige maand is het abonnements geld voor december + een deel van november in rekening gebracht (vanaf de 17de) , zojuist krijg ik de rekening voor de maand Januari. Op welke termijn gaat de maand korting ongeveer komen ? of wil ik te snel ;-)
Gisteren is alles in gang gezet maar waarschijnlijk is de factuurronde van XMS nu al geweest (geen idee hoe die timing exact loopt). Op de eerstvolgende factuur zal het abonnement gecrediteerd worden.

@overig commentaar: (disclaimer: eigen mening.. geen XMS reactie) Mensen mensen.. niet zo negatief. Het is niet het einde van de wereld.. Natuurlijk is het niet handig als men die éénmalige creditering van € 9,95 vergeet uit te voeren voor Pilotdeelnemers... maar om nou zo fatalistisch te reageren in deze thread vind ik wel erg 'over the top'.

Net zoals de reacties op dat kaartje van XMS: XMS had zich ook kunnen beperken tot twee betaalde abonnementen en de gratis acces weg kunnen laten. De wens vanuit XMS klanten voor een (betaalde) binary newsserver bestaat al bijna net zolang als XMS zelf.. Nu heb je die mogelijkheid en vervolgens valt iedereen over de tekst op een kaartje wat puur bedoelt is om alle XMS klanten te informeren over de gratis versie.

XMS is natuurlijk ook bezig met nieuwe producten, maar dan moet de markt er wel klaar voor zijn. Het heeft weinig nut voor XMS om een dienst/product te introduceren waar maar een zeer klein percentage gebruik van kan (of: wil) maken. De focus ligt momenteel voornamelijk op het DTV/HDTV product maar er staan nog voldoende andere zaken op de roadmap voor 2009. Verder is men druk bezig met het verscherpen/verduidelijken van alle processen (bouwprocessen/brieven/klantenportal/etc) en heeft men recentelijk ook de capaciteit op de helpdesk sterk uitgebreid (met een gemm wachttijd van 1min10 tot gevolg).
Ook heeft men de laatste tijd scherpere afspraken gemaakt met externe partijen die zaken beheren die een impact kunnen hebben op de kwaliteit van de XMS-diensten. Zo is de monitoring verscherpt en zijn nieuwe escallatietrajecten vastgesteld voor het geval dat er iets mis gaat met één van de dienstenleveranciers. Naast dit alles zijn er ook verschillende trajecten gestart om de kwaliteit van alle diensten van XMS te meten (en zo nodig bij te sturen).

Laten we de focus in ieder geval terugbrengen tot het basisproduct: Jullie hebben allemaal een perfect stabiele 50/50Mbit verbinding met de laagste ping van Nederland. Jullie hebben digitale tv, een nieuwsserver, telefonie en analoge tv voor een prijs die bij de meeste andere leveranciers stukken hoger ligt. Natuurlijk gaan er hier en daar wel eens zaken mis, maar dat gebeurt in alle bedrijven waar mensen werken. De kunst is alleen dat je leert van je eigen fouten en je coulant opstelt richting klanten. Mijn ervaring is dat XMS voldoet aan beiden :)

Over het algemeen ben ik nog redelijk jaloers op jullie.. ik zit namelijk thuis op een 6/1Mbit ADSL lijntje van Alice te werken :P
Wat de telefoondienst betreft,zie: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Wat de rest betreft,op zich heb je gelijk,ik heb me ook buiten de discussie van het kaartje gehouden,moest ook wel want ik heb um niet gehad.
Maar wat mijn telefoon storing betreft: door alle negatieve ervaringen met de helpdesk,nog steeds geen reactie op brieven en storingsmeldingen,ik ga deze nieuwe storing echt niet meer melden,mijn vertrouwen in de helpdesk is zo geschaad dat ik gewoon voel dat dit geen zin heeft,en daar ligt toch een taak van XMS,een hoop mensen,dat is mijn interpretatie van de posts,heeft een geschaad vertrouwen in xms.
Zelfs Folkert houdt het na 2 keer hier komen al voor gezien,mijn persoonlijke vragen over hoe het met de brieven zit wordt niet beantwoord.

Hoewel ik het met je strekking van je verhaal wel eens ben,kan ik niet als de bewonerscommissie vraagt: hoe zit het met je ervaringen met XMS zeggen: Grandioos.
Ook het Portaal panel niet.

Natuurlijk zullen een hoop mensen jaloers zijn,en op de internetverbinding ben ik ook apetrots,heb daar laatst ook voor gestemd.
Maar voor de rest ligt toch een punt voor XMS.
Natuurlijk,de focus ligt nu op digitale tv en de kwaliteit is grandioos,maar daar tegenover staat een zeer matige dienst,analoog.
En het pakket van digitale tv is zeer,zeer mager vergeleken bij de concurrent.
Voor 9,95 heb ik een kleine 120 zenders, 6 HD kanalen,gratis news en een werkende telefoon.

Men moppert nu om schijnbare futiliteiten,maar ik denk zelf wel dat het gemopper is ingegeven door een gebrek aan vertrouwen in XMS,dat is toch ergens door veroorzaakt,en zal toch goedgemaakt dienen te worden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:10

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:09:

..........

Voor 9,95 heb ik een kleine 120 zenders, 6 HD kanalen,gratis news en een werkende telefoon.

..........
9,95? Bij wie? 120 TV zenders + telefoon + HDTV + snel Usenet voor 9,95? Permanent of tijdelijk lokkertje?

Als je Ziggo bedoelt, moet je er wel bij vertellen daar ook nog het gewone paket van 16,25 bij komt en dat de meeste extra's zoals uitzending gemist en HD zenders ook extra kosten. :z

[Voor 3% gewijzigd door Fiber op 23-12-2008 15:12. Reden: aanvulling]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Fiber schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:10:
[...]

9,95? Bij wie? 120 TV zenders + telefoon + HDTV + snel Usenet voor 9,95? Permanent of tijdelijk lokkertje?

Als je Ziggo bedoelt, moet je er wel bij vertellen daar ook nog het gewone paket van 16,25 bij komt en dat de meeste extra's zoals uitzending gemist en HD zenders ook extra kosten. :z
Ik bedoelde met de 9,95 het plus pakket van Ziggo, ik tel de gewone kosten voor het gewone abonnement niet mee want dat doe ik bij XMS ook niet,bij XMS ben ik ook verplicht analoge tv er bij te nemen en in Leiden is analoog Ziggo goedkoper dan XMS.
Usenet news bij bv Ziggo/XS4all is niet gelimiteerd en gewoon net zo snel als je snelheid is.
Een aantal HD zenders zijn bij Ziggo gratis zoals Eurosport HD, de rest kost 3,95 maar is het eerste half jaar weer gratis.
Al die dingen kun je dus tegen elkaar weg strepen.
Dus bij Ziggo betaal ik de kosten voor analoog,maar dat doe je bij XMS ook.
Bij Ziggo kost het pluspakket 9,95 en dat gaat het bij XMS ook kosten,echter met beduidend minder zenders dan Ziggo.
HD kost bij Ziggo voor een aantal zenders 3,95 maar zal bij XMS ook niet gratis zijn.
Uitzending gemist kost bij Ziggo geld,maar gaat bij XMS ook geld kosten (tenzij je een gelimiteerde versie wil,die is gratis maar dat is het via internet ook)

Het ging me niet zozeer om bedragen maar meer om het feit dat Ziggo veel meer zenders biedt.
Ik verklaar Ziggo niet heilig en er is ook zat op ze aan te merken,maar qua diensten loopt XMS er wel achteraan en is zeker niet meer de goedkoopste.
Overigens ging mijn betoog over iets anders en pik je alleen een regeltje met een bedragje er uit.

[Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 23-12-2008 19:55. Reden: ingekort]

• chocka
denan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:54:
Over het algemeen ben ik nog redelijk jaloers op jullie..
En wij op jou, want jij weet wat er zo al gaat komen in 2009 En waarover je met ons niet mag spreken. Dus bij deze alvast een fijne kerst en een spetterend nieuwjaar gewenst.

• chocka
Nick, is het niet handigere om en linkje te plaatsen naar een van je antwoorden uit deel IV, waarin je lang en breed zowel financieel als optioneel de vergelijking tussen en met XMS versus Zoggi hebt behandeld. Scheelt een hoop tijd en typewerk (plus corrigeren) 8)
chocka schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:06:
Nick, is het niet handigere om en linkje te plaatsen naar een van je antwoorden uit deel IV, waarin je lang en breed zowel financieel als optioneel de vergelijking tussen en met XMS versus Zoggi hebt behandeld. Scheelt een hoop tijd en typewerk (plus corrigeren) 8)
Dat zou kunnen,ik wilde er ook geen Ziggo/XMS vergelijk van gaan maken,maar een verwijzing heeft niet zoveel zin,er is sinds Casema Ziggo is geworden heel veel veranderd,negatief maar ook positief waardoor eerdere berichten niet meer kloppen,zowel het aanbod van Ziggo/KPN/XMS/Tele2/UPC enz is nogal veranderd,ik zal het wat in proberen te korten.

denan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:54:
[...]

Gisteren is alles in gang gezet maar waarschijnlijk is de factuurronde van XMS nu al geweest (geen idee hoe die timing exact loopt). Op de eerstvolgende factuur zal het abonnement gecrediteerd worden.

@overig commentaar: (disclaimer: eigen mening.. geen XMS reactie) Mensen mensen.. niet zo negatief. Het is niet het einde van de wereld.. Natuurlijk is het niet handig als men die éénmalige creditering van € 9,95 vergeet uit te voeren voor Pilotdeelnemers... maar om nou zo fatalistisch te reageren in deze thread vind ik wel erg 'over the top'.

Net zoals de reacties op dat kaartje van XMS: XMS had zich ook kunnen beperken tot twee betaalde abonnementen en de gratis acces weg kunnen laten. De wens vanuit XMS klanten voor een (betaalde) binary newsserver bestaat al bijna net zolang als XMS zelf.. Nu heb je die mogelijkheid en vervolgens valt iedereen over de tekst op een kaartje wat puur bedoelt is om alle XMS klanten te informeren over de gratis versie.

XMS is natuurlijk ook bezig met nieuwe producten, maar dan moet de markt er wel klaar voor zijn. Het heeft weinig nut voor XMS om een dienst/product te introduceren waar maar een zeer klein percentage gebruik van kan (of: wil) maken. De focus ligt momenteel voornamelijk op het DTV/HDTV product maar er staan nog voldoende andere zaken op de roadmap voor 2009. Verder is men druk bezig met het verscherpen/verduidelijken van alle processen (bouwprocessen/brieven/klantenportal/etc) en heeft men recentelijk ook de capaciteit op de helpdesk sterk uitgebreid (met een gemm wachttijd van 1min10 tot gevolg).
Ook heeft men de laatste tijd scherpere afspraken gemaakt met externe partijen die zaken beheren die een impact kunnen hebben op de kwaliteit van de XMS-diensten. Zo is de monitoring verscherpt en zijn nieuwe escallatietrajecten vastgesteld voor het geval dat er iets mis gaat met één van de dienstenleveranciers. Naast dit alles zijn er ook verschillende trajecten gestart om de kwaliteit van alle diensten van XMS te meten (en zo nodig bij te sturen).

Laten we de focus in ieder geval terugbrengen tot het basisproduct: Jullie hebben allemaal een perfect stabiele 50/50Mbit verbinding met de laagste ping van Nederland. Jullie hebben digitale tv, een nieuwsserver, telefonie en analoge tv voor een prijs die bij de meeste andere leveranciers stukken hoger ligt. Natuurlijk gaan er hier en daar wel eens zaken mis, maar dat gebeurt in alle bedrijven waar mensen werken. De kunst is alleen dat je leert van je eigen fouten en je coulant opstelt richting klanten. Mijn ervaring is dat XMS voldoet aan beiden :)

Over het algemeen ben ik nog redelijk jaloers op jullie.. ik zit namelijk thuis op een 6/1Mbit ADSL lijntje van Alice te werken :P
Xms vergeet een maand te crediteren en berekenen een maand langer door, dat is € 19,90 wat ik teveel betaald heb.
Dat het dan weer volgende maand verrekend wordt zal best maar jij kan niet in mijn portemonnee kijken in deze dure december maand, misschien kan ik dat wel helemaal niet missen.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de facturatie met het verzoek de factuur aan te passen, ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Wat betreft de gratis newsserver die gebruik ik niet, je hebt er niks aan met die snelheid, xms had dan inderdaad beter alleen 2 betaalde kunnen aanbieden met een interessante prijs.

De servicedesk is goed en snel bereikbaar, behalve in het weekend, en te woord gestaan worden betekent nog niet dat je daadwerkelijk geholpen bent.
Op de xms site bijvoorbeeld staat nog steeds de melding:
Momenteel zijn er problemen met het terugluisteren van eerder beluisterde berichten. Er wordt hard aan gewerkt dit probleem op te lossen.
Die scherpe afspraken met leveranciers klinken mooi maar wat heb ik daar als klant mee te maken?
Ik neem bij xms produkten af en verwacht dat deze naar behoren geleverd worden, hoe jullie dat doen zal mij een worst wezen.

Het basisproduct:
stabiele 50/50 Mbit verbinding _/-\o_ check.
digitale tv, werkt goed na een paar maanden met een hypere stb is deze eindelijk redelijk te bedienen.
nieuwsserver, niet echt interessant met de geboden snelheid (gratis variant), voor meer snelheid moet betaald worden, andere payserver is goedkoper en net zo goed.(of beter, retentie bij xs laat wel eens te wensen over).
telefonie, soms niet bereikbaar, voicemail werkt niet goed, regelmatig storing.
analoge tv, beeld is matig tot slecht.

De prijs ligt bij andere providers hoger, als dat al zo is, is dat een excuus om een crappy dienst of een brak product te leveren?

Bovenstaand is mijn mening als klant van xms, kritisch misschien maar wel zoals ik het ervaar.

Ik heb dit forum altijd erg leuk gevonden maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik van het enorme geklaag van de afgelopen dagen een beetje moe word.

Heren, zeg je diensten op als het je niet bevalt. En geef daarbij vooral aan waarom je het opzegt. Dit gezeur hier verandert vrees ik weinig aan de problemen.

Begrijp me niet verkeerd ik wil allerminst ontkennen dat er problemen zijn maar het is gewoon niet leuk meer de negatieve spiraal die dit forum momenteel volgt. Schrijf een aangetekende brief naar de directie. En als dat geen bevredigend antwoord oplevert. Ga dan in godsnaam over op ziggo of upc of weet ik welk product je ook beter lijkt en leg je daar dan vervolgens bij neer.

Bah het is notabene bijna kerst.

Tjah.. daar is het toch een forum voor, dat mensen hun mening kunnen en mogen geven.
En ik vind het geen reden als het product(ten) niet goed werken dat je het dan maar moet opzeggen.

Ik kan een ieders mening hier wel begrijpen,
en idd moet XMS nog heel wat aan de communicatie gaan werken met hun klanten.

Tjah voor de rest heb ik mijn mening al gegeven,
en in herhaling vallen dat word idd vervelend.

Ik ga niet ontkennen dat je in een forum je mening moet kunnen geven. Maar er is een verschil tussen een genuanceerde mening geven / discussie voeren en het met een aantal personen tegelijk volledig afschieten van een provider. En niet één keer, maar je leest hetzelfde wel tien keer of vaker.

Dit is in mijn ogen niet meer een mening geven dit is puur je beklag doen en niet in de gaten hebben dat dit in mijn ogen egocentrische gedrag, niet meer in verhouding staat tot waar het over gaat. Men loopt elkaar een beetje op te fokken en op den duur lees je hier alleen nog maar ellende. Er gaat één ding niet goed en hups gelijk wordt alles op één hoop gegooid. En dan ook de toon waarop het gebeurd, daarmee bereik je naar mijn mening niks behalve dan dat je een zeer negatieve sfeer creëert op dit forum en daar jaag je op den duur mensen mee weg. Ik ga ervan uit dat er veel meer mensen dit forum lezen dan alleen de 4 of 5 personen, heb ze niet precies geteld, die zo stellig en in mijn ogen overdreven boos reageren.

Ik denk dat als er zo'n grote onvrede is, dat het dan verstandiger is om je krachten te bundelen en een gezamenlijke brief te sturen. Of verzamel handtekeningen van andere gebruikers. Spreek op die manier XMS als organisatie aan. Vraag desnoods aan of je gezamenlijk een keer bij Folkert op de koffie kunt komen om daar eens je onvrede te uiten. Doe iets constructiefs!

Maar goed, het is niet aan mij om te bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden op dit forum. Ik geef alleen aan, en dat is mijn mening, dat ik het niet leuk meer vind zo.

Even ter verduidelijking, ik keur de personen niet af op wie ze zijn, ik bekritiseer hun gedrag.

Fijne kerstdagen allemaal!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 22438 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:05:
Ik ga niet ontkennen dat je in een forum je mening moet kunnen geven. Maar er is een verschil tussen een genuanceerde mening geven / discussie voeren en het met een aantal personen tegelijk volledig afschieten van een provider. En niet één keer, maar je leest hetzelfde wel tien keer of vaker.

Dit is in mijn ogen niet meer een mening geven dit is puur je beklag doen en niet in de gaten hebben dat dit in mijn ogen egocentrische gedrag, niet meer in verhouding staat tot waar het over gaat. Men loopt elkaar een beetje op te fokken en op den duur lees je hier alleen nog maar ellende. Er gaat één ding niet goed en hups gelijk wordt alles op één hoop gegooid. En dan ook de toon waarop het gebeurd, daarmee bereik je naar mijn mening niks behalve dan dat je een zeer negatieve sfeer creëert op dit forum en daar jaag je op den duur mensen mee weg. Ik ga ervan uit dat er veel meer mensen dit forum lezen dan alleen de 4 of 5 personen, heb ze niet precies geteld, die zo stellig en in mijn ogen overdreven boos reageren.

Ik denk dat als er zo'n grote onvrede is, dat het dan verstandiger is om je krachten te bundelen en een gezamenlijke brief te sturen. Of verzamel handtekeningen van andere gebruikers. Spreek op die manier XMS als organisatie aan. Vraag desnoods aan of je gezamenlijk een keer bij Folkert op de koffie kunt komen om daar eens je onvrede te uiten. Doe iets constructiefs!

Maar goed, het is niet aan mij om te bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden op dit forum. Ik geef alleen aan, en dat is mijn mening, dat ik het niet leuk meer vind zo.

Even ter verduidelijking, ik keur de personen niet af op wie ze zijn, ik bekritiseer hun gedrag.

Fijne kerstdagen allemaal!
Er gaan een aantal dingen mis bij XMS, en daar wordt melding van gemaakt. Ik vind dat niet meer dan logisch. Nu ik mijn eerdere melding over de factuur van de nieuwsgroepen teruglees vind ik hem wel te negatief, dat was niet helemaal zo bedoeld :o Maargoed je hebt met kritische gebruikers te maken die melding maken als een dienst niet goed/stabiel werkt. Ik vind dat niet zo vreemd eigenlijk, als het wel zou werken of in ieder geval stukken beter dan zou er toch ook veel minder te klagen zijn ?

Overigens zal ik het nog maar eens zeggen: de internet verbinding werkt grandioos _/-\o_
Anoniem: 22438 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:55:

Heren, zeg je diensten op als het je niet bevalt. En geef daarbij vooral aan waarom je het opzegt. Dit gezeur hier verandert vrees ik weinig aan de problemen.
Gedaan, heb alleen nog internet,telefonie "hangt"erbij voor die 3 euro omdat ik het porteer gedoe met grote vrees tegemoed zie gezien andere mededelingen hier.

Schrijf een aangetekende brief naar de directie. En als dat geen bevredigend antwoord oplevert. Ga dan in godsnaam over op ziggo of upc of weet ik welk product je ook beter lijkt en leg je daar dan vervolgens bij neer.
Beiden gedaan,een brief wordt niet beantwoord (meerdere niet) en overgestapt naar Ziggo.
Als ik het even op mezelf betrek:
Nogmaals ik begrijp jou en ik begrijp Denan,maar als ik positief deed mocht ik niets zeggen want dan was ik te positief,als het te lang was mocht ik niets zeggen want dan vond men het te lang en als ik negatief doe mag ik niets zeggen want dan is het bijna kerst en te negatief,met alle respect Ben en dat weet je denk ik best ( dat ik dat heb) maar wat is de functie van het forum dan nog,als niets mag ?
Ik weet dat het bijna kerst is en gelukkig heb ik de kerstgedachte,maar op dit moment is blijkbaar een grotere groep mensen XMS even zat en wil dat ventileren,ik denk dat je dan even gewoon niet moet lezen.
Folkert reageert niet op persoonlijke en gewoon fatsoenlijke oproepen (die ik buiten het forum heb gedaan) om er eens over te praten,te bellen of te mailen,dus die mogelijkheid is er ook niet.
Niet dat ik me erg aangesproken voel,kan hier ook wel weer een rel starten omdat ik mijn kerstkaart niet eens heb gehad ;) en ik ga ook in het andere forum geen herrie schoppen.
Het heeft ook voordelen,toen ik begon over bv analoge tv klaagde er niemand en er was geen probleem,nu erkent bijna iedereen dat de kwaliteit matig is en zijn er al centrales rechtstreeks op de NOB feeds aangesloten en heeft zelfs Folkert er zijn zegje over gedaan,zonder het forum was dat nooit gebeurd.
Naar mijn idee is mijn toon in elk geval niet te fel geweest en heb ik mijn lof uitgesproken voor de wel goed werkende diensten.

[Voor 20% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2008 09:01]

Dan een poging het tij te keren, weet er iemand wat er gebeurd is met de series die ik dankzij de razendsnelle glasvezel van XMS graag volgde:
Supernatural, al geen post meer gezien sinds weken, is deze serie soms gestopt ?
Idem voor Fringe, en Lost en 24 en Heroes ?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-08 01:36

psychoclown

Back in black

Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:11:
Dan een poging het tij te keren, weet er iemand wat er gebeurd is met de series die ik dankzij de razendsnelle glasvezel van XMS graag volgde:
Supernatural, al geen post meer gezien sinds weken, is deze serie soms gestopt ?
Idem voor Fringe, en Lost en 24 en Heroes ?
Heroes gaat in februari pas weer verder, 24 is al meer dan een jaar niks omdat ze bezig zijn met s07 die januari 2009 uitkomt. Van Lost snap ik ook geen zak meer van waar die elke keer opeens naartoe schiet is mij echt een raadsel.. nja om die maak ik me het minst druk sinds season 2 is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met de serie :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik graag glasvezel wil maar dat hier niet beschikbaar is. De laatste tijd gaat dit topic eigenlijk vooral om de diensten van XMS buiten internetaanbieding en natuurlijk de facturatie. Wat me hierbij opvalt is dat iedereen tevreden is over hun internet verbinding en eigenlijk struikelt over het overige.

Ik heb zelf een adsl verbinding van xs4all waar ik tevreden mee ben, had graag stukje sneller gegaan maar dat is niet mogelijk. Toen xs4all extra diensten gingen leveren zoals voip en ik dus de keuze had om over te stappen heb ik meteen gezegd dat ik dat niet wou. Dit puur om het feit dat het een nieuwe dienst is waardoor het vrijwel nooit meteen goed werkt. En dit bleek ook zo te zijn. Het heeft even geduurd voordat het goed werkte, je las op forums over slechte telefoons, slechte verbinding etc.. Nu is dat allemaal verholpen en werkt het als een trein. Maar zoals ik al zei heeft hier aan voor af gegaan dat veel mensen op een forum hun zegje doen, vaak vooral negatief.
Ik hoop daarom dat dit een "fase" is waarin xms hard bezig is aan verbetering en de forum gebruikers nog even klagen(lees: mening geven). Zodat ik en hoogst waarschijnlijk ook andere mensen snel weer leuke verhalen kunnen lezen over de snelle internetverbinding(en dat ik er in de toekomst ook gebruik van kan maken;-)).

ps. moest dit even kwijt!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Ik heb dit forum altijd erg leuk gevonden maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik van het enorme geklaag van de afgelopen dagen een beetje moe word.

Begrijp me niet verkeerd ik wil allerminst ontkennen dat er problemen zijn maar het is gewoon niet leuk meer de negatieve spiraal die dit forum momenteel volgt. Schrijf een aangetekende brief naar de directie. En als dat geen bevredigend antwoord oplevert. Ga dan in godsnaam over op ziggo of upc of weet ik welk product je ook beter lijkt en leg je daar dan vervolgens bij neer.

Bah het is notabene bijna kerst.
Ik vind het enorme geklaag wel meevallen, klanten geven hier weer hoe ze over bepaalde diensten denken.
Misschien is het voor je kerstgedachte beter om dit topic over te slaan?
En waarom opzeggen? Internet bevalt mij prima en dat is voor mij reden genoeg om te blijven.
Als er op langere termijn niets aan de overige diensten verbeterd wordt trek ik mijn eigen conclusies dat hoef jij niet voor mij te doen.
Ik wil ook helemaal niet op de koffie met Folkert of met wie dan ook, ik wil gewoon mijn problemen opgelost hebben net als ieder ander.
Al mijn klachten zijn bekend bij xms en ik geef ze ook hier weer, als het goed is of het wordt opgelost meld ik het ook.
Fijne feestdagen allemaal O-)

• aegis
vond gisteren ineens een briefje van TNT in de bus dat zie iets niet kunnen leveren, en het enigste wat ik verwachte is de STB voor dtv die ik maandag heb besteld. als dit hem is gaat dat echt snel, het betalen ging ook heel snel maandag ochtend besteld krijg 's middags de maand factuur en daar stond die al op.

idd.. niet leuke meldingen zijn ook niet leuk om te lezen veelal,
geld voor zowel de forum gebruikers als XMS.
Maar goed als er geen problemen zijn, dan staan deze meldingen er ook niet op..
maak zelf hier je conclusie uit!

En als ik zo alles nog eens doorgelopen heb,
waar mensen zich het meest aan irriteren is dat ze vaak meer dan één keer achter een probleem aan moeten om dit opgelost te krijgen.
Dat is natuurlijk erg jammers.

Ik moet gelukkig bekennen dat ik nooit geen factuur problemen heb gehad met XMS,
"laat ik het afkloppen :P "
Verders ben ik over de rest best wel redelijk tevreden, vooral inet en dig. tv is toppie (op wat bugjes na).
Alleen dus de kwaliteit van tv (analoog) en telefoon (soms uitval storingen) zijn matig,
maar goed daar word aan gewerkt naar XMS zeggen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 24-12-2008 15:07]

Wat ik hoopte was eigenlijk dat XMS een bedrijf was dat zelf de negatieve spiraal zou doorbreken.
De problemen begonnen met Casema analoog een jaar of 10 geleden waarna ik uitweek naar Canal Digitaal omdat Casema de problemen niet ging oplossen,vervolgens ging Canal Digitaal over op een nieuwe codering en kon er weer een nieuwe Decoder gekocht worden,uit protest toen terug gegaan naar Casema die inmiddels de wijkcentra had aangepakt en weer goed analoog leverde,maar geen digitale tv en telefonie aanbood,Demon sloot zijn inbelpop Zoetermeer waardoor ik niet meer lokaal kon inbellen,KPN bood InternetPlusbellen aan wat enorm slecht was maar ook de problemen niet wilde of kon oplossen,ondertussen bood Casema wel digitale tv maar moest je voor iedere tv en smartcard betalen en digitale tv had een hardnekkige storing waardoor XMS voor mij in de picture kwam.
De digitale tv belofte van XMS liet vervolgens meer dan een jaar op zich wachten en de matige analoge kwaliteit werd pas echt zichtbaar na de aanschaf van een HD tv.
Op telefonie gebied liet Tele2 me in de steek,door een porteringsfout kon ik niet bellen of gebeld worden.
De nog steeds aanhoudende telefoonproblemen bij XMS dwingen me eigenlijk weer naar een ander.
Analoog en digitaal is nu weer bij Ziggo die nu ook meerdere smartcards toestaat zonder deze te berekenen ( per eind februari) en qua telefonie probeer ik mijn nummer weer te laten porteren.
Los van XMS ben ik eigenlijk juist de houding van: bevalt het niet dan ga je naar een ander en accepteer dat dan,verschrikkelijk zat.
Elk bedrijf,dus echt niet alleen XMS,zegt de problemen serieus te nemen en belooft beterschap,maar doet dat vervolgens niet,en dat steeds weglopen hangt me de keel uit,los het eens op in plaats van te zeggen: bevalt het niet ga dan naar een ander,iedere overstap is een overdaad aan administratieve regelingen,dubbele rekeningen,verrekeningen en noem maar op,als consument blijf je maar "vluchten".

[Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2008 12:46]

IDD Nick !!!

• chocka
chocka schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:17:
Zo ervaar ik de laatste tijd dat mijn snelheid in zekere mate minder is geworden. Maar als ik dat zal aankaarten wordt er geen service geboden en alleen verwezen dat probleem ergens anders zal liggen dan bij XMS. In zeker mate zal dit kunnen kloppen, want er is nergens nog zo iets om dit relatief te meten, want mijn PC is voorzien van allerlei programmatuur (en hardware) welke van invloed is op deze snelheid. Maar wegens een gebrek aan kennis, voel je je tekort geschoten door de service van je ISP, omdat je het probleem niet zelf kan oplossen, maar wel de 100% betaalt voor hun product.
Ondanks dat dit mogelijk in de golf van negatieve reacties is weggespoeld, was de melding wel degelijk serieus bedoeld. Waar ik normaal 5.5 MBs had op usenet, zat ik gisterenavond op een max van 2.25 MBs. Heel vreemd. Voor de moeite maar weer eens een speedtest gedaan, maar de resultaten daarvan waren dermate triest dat ik die maar niet vermeld.

Als ik eens wist hoe dit te fixen, want hier wordt ik niet vrolijk van. Mss moet ik maar eens gaan uitkijken naar een nieuwe PC en alles opnieuw installeren. Volgens mij begint mij PC (P4P800; P4 2.4Ghz; 2Gb RAM) een beetje aan zijn tijd voorbij te gaan. Ik weet het niet.En helaas geen nerd in de buurt die mij mogelijk eens even kan helpen.

Volgens mij heeft de update naar SP3, weer wat terug gezet in de standaard windows instellingen?!

• B4MB4M
Meer mensen met newsserver problemen ? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2008-12-24 19:43:06,979 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:07,033 XMSnews[7] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:07,034 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:10,139 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:10,142 XMSnews[7] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-18: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-18
2008-12-24 19:43:10,143 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:13,089 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:13,119 XMSnews[7] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:13,120 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:13,350 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:13,430 XMSnews[7] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-19: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-19
2008-12-24 19:43:13,431 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:21,068 XMSnews[0] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:25,710 XMSnews[0] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:25,722 XMSnews[0] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-18: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-18
2008-12-24 19:43:25,723 XMSnews[0] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:30,330 XMSnews[0] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:30,415 XMSnews[0] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:30,416 XMSnews[0] CONNECTION LOST

[Voor 73% gewijzigd door B4MB4M op 24-12-2008 19:44. Reden: meer log info]

B4MB4M schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:41:
Meer mensen met newsserver problemen ? :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2008-12-24 19:43:06,979 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:07,033 XMSnews[7] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:07,034 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:10,139 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:10,142 XMSnews[7] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-18: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-18
2008-12-24 19:43:10,143 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:13,089 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:13,119 XMSnews[7] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:13,120 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:13,350 XMSnews[7] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:13,430 XMSnews[7] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-19: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-19
2008-12-24 19:43:13,431 XMSnews[7] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:21,068 XMSnews[0] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:25,710 XMSnews[0] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:25,722 XMSnews[0] PASSIVE state failed: 400 frontend-D-18: Server error, fd pass failed - news@frontend-D-18
2008-12-24 19:43:25,723 XMSnews[0] CONNECTION LOST
2008-12-24 19:43:30,330 XMSnews[0] CONNECTION MADE
2008-12-24 19:43:30,415 XMSnews[0] AUTHINFO failed: 502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 19:43:30,416 XMSnews[0] CONNECTION LOST
Jeps.. kan er niet in... heb xsnews gemaild.

Hier ook niet, kijken of XS reageert.

2008-12-24 20:05:31,796 ERROR [downloader] Connecting 4@news.xmsnet.nl:119 failed, message=400 frontend-D-18: Server too busy - please try later - news@frontend-D-18
2008-12-24 20:05:31,967 ERROR [downloader] Connecting 10@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:05:32,405 ERROR [downloader] Connecting 3@news.xmsnet.nl:119 failed, message=400 frontend-D-20: Server too busy - please try later - news@frontend-D-20
2008-12-24 20:05:33,983 ERROR [downloader] Connecting 6@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:06:31,780 ERROR [downloader] Connecting 2@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:06:32,015 ERROR [downloader] Connecting 8@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:06:32,390 ERROR [downloader] Connecting 5@news.xmsnet.nl:119 failed, message=400 frontend-D-20: Server too busy - please try later - news@frontend-D-20
2008-12-24 20:06:32,405 ERROR [downloader] Connecting 9@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:10,953 ERROR [downloader] Connecting 7@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:16,875 ERROR [downloader] Connecting 1@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:40,796 ERROR [downloader] Connecting 3@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:41,092 ERROR [downloader] Connecting 4@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:48,812 ERROR [downloader] Connecting 10@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
2008-12-24 20:07:49,405 ERROR [downloader] Connecting 6@news.xmsnet.nl:119 failed, message=502 news.xmsnet.nl: Access denied to your node - support@xmsnet.nl
Probeer even ook te mailen naar xsnews,misschien reageren ze sneller bij meer klachten ?
Weet niet of XMS zelf er is,anders een kerst zonder news..gelukkig is er eten genoeg :)

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:56
chocka schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:51:
[...]

Ondanks dat dit mogelijk in de golf van negatieve reacties is weggespoeld, was de melding wel degelijk serieus bedoeld. Waar ik normaal 5.5 MBs had op usenet, zat ik gisterenavond op een max van 2.25 MBs. Heel vreemd. Voor de moeite maar weer eens een speedtest gedaan, maar de resultaten daarvan waren dermate triest dat ik die maar niet vermeld.

Als ik eens wist hoe dit te fixen, want hier wordt ik niet vrolijk van. Mss moet ik maar eens gaan uitkijken naar een nieuwe PC en alles opnieuw installeren. Volgens mij begint mij PC (P4P800; P4 2.4Ghz; 2Gb RAM) een beetje aan zijn tijd voorbij te gaan. Ik weet het niet.En helaas geen nerd in de buurt die mij mogelijk eens even kan helpen.

Volgens mij heeft de update naar SP3, weer wat terug gezet in de standaard windows instellingen?!
Die pc is zeker een jaar of 6 oud?

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:56
Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:24:
Probeer even ook te mailen naar xsnews,misschien reageren ze sneller bij meer klachten ?
Weet niet of XMS zelf er is,anders een kerst zonder news..gelukkig is er eten genoeg :)
xsnews is vrij snel met de mail.

dewaal schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:30:
[...]

xsnews is vrij snel met de mail.
Ik heb ze ook een mailtje gestuurd, bij XMS staat het bandje er op.
Iemand een plak kerstbrood met spijs en echte boter? :9~
Anoniem: 214837 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:42:
[...]

Ik heb ze ook een mailtje gestuurd, bij XMS staat het bandje er op.
Iemand een plak kerstbrood met spijs en echte boter? :9~
Mjammie,doe maar lekker dik boter er op :)
We hebben het gegeven kerstkado te diep in de bek gekeken denk ik..nou heeft niemand meer een newsserver O-)

[Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2008 21:12]

Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:05:
[...]

Mjammie,doe maar lekker dik boter er op :)
We hebben het gegeven kerstkado te diep in de bek gekeken denk ik..nou heeft niemand meer een newsserver O-)
_O- _O- _O-
Overigens is dit wel iets voor xms om ander te gaan doen, ik bedoel dat als je belt krijg je een bandje maar kan niks inspreken, als dat wel zou kunnen dat er bij meer berichten bij iemand de telefoon gaat om eens te kijken wat er aan de hand is, dat was eerst wel toch?
Anoniem: 214837 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:35:
[...]

_O- _O- _O-
Overigens is dit wel iets voor xms om ander te gaan doen, ik bedoel dat als je belt krijg je een bandje maar kan niks inspreken, als dat wel zou kunnen dat er bij meer berichten bij iemand de telefoon gaat om eens te kijken wat er aan de hand is, dat was eerst wel toch?
Ja dat was eerst wel maar al een tijdje niet meer en het is kerstavond,dan zou ik ook vrij willen ;)

Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:56:
[...]

Ja dat was eerst wel maar al een tijdje niet meer en het is kerstavond,dan zou ik ook vrij willen ;)
Begrijp ik, maar wat als de telefoon het niet meer doet of internet is het dan afwachten tot iemand van xms het toevallig ziet of is dat dan de 1e werkdag?
Bij xs is volgens mij ook niemand aanwezig in ieder geval nog geen reactie behalve dat mijn melding in behandeling is.
Anoniem: 214837 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:12:
[...]

Begrijp ik, maar wat als de telefoon het niet meer doet of internet is het dan afwachten tot iemand van xms het toevallig ziet of is dat dan de 1e werkdag?
Bij xs is volgens mij ook niemand aanwezig in ieder geval nog geen reactie behalve dat mijn melding in behandeling is.
Was laatst ook,duurde het een heel weekeind,er is vrees ik pas op zijn vroegst zaterdag iemand bij xms/xsnews.

Het lijkt er op dat het xms gebonden is, ik zie nergens storingen voorbijkomen bij andere providers of xs gebruikers.
Anoniem: 214837 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:36:
Het lijkt er op dat het xms gebonden is, ik zie nergens storingen voorbijkomen bij andere providers of xs gebruikers.
Nah,het ligt vast weer aan een externe storing bij een andere provider,weer een vastgelopen disk of wat was het de vorige keer ook al weer ? O-)
Ik vrees dat het met veel bombarie,bij sommige slecht gevallen kerstkado,het niet zal doen deze kerst ;)

[Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 24-12-2008 22:57]

• Mawlana
sylvesterrr@Earth:~$ telnet reader.xsnews.nl nntp
Trying 213.239.142.50...
Connected to reader.xsnews.nl.
Escape character is '^]'.
201 reader.xsnews.nl (frontend-D-01.ams) Server Ready - support@xsnews.nl (no posting)
AUTHINFO USER xxxxx
381 PASS required
AUTHINFO PASS xxxxxx
281 Ok  [xsnews_elite]
help
100 Legal commands
  article [MessageID|Number]
  body [MessageID|Number]
  date 
  head [MessageID|Number]
  help 
  ihave 
  mode reader|stream
  slave 
  quit 
  group newsgroup
  last 
  next 
  list [active|active.times|newsgroups|extensions|distributions|distrib.pats|moderators|overview.fmt|subscriptions]
  listgroup newsgroup
  newgroups yymmdd hhmmss ["GMT"] [<distributions>]
  xgtitle [group_pattern]
  xhdr header [range|MessageID]
  hdr header [range|MessageID]
  over [range]
  xover [range]
  xpath MessageID
  authinfo user Name|pass Password
.
quit
205 Transferred 646 bytes in 0 articles, 0 groups.  Disconnecting.
Connection closed by foreign host.
sylvesterrr@Earth:~$ 

Hier werkt xsnews prima. :)
jij hebt denk ik geen XMS account.. hier werkt het in elk geval niet.

• Wilde
  • Niet online
Bijzonder :X dit.. Ben erg benieuwd hoe lang het nu gaat duren

• Mawlana
Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:58:
jij hebt denk ik geen XMS account.. hier werkt het in elk geval niet.
Klopt. Het lijkt erop dat de frontend-server voor XMS eruit ligt.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:38
hier geen problemen (amersfoort-vathorst) met de xms newsserver.

Anoniem: 284997

Hier ook geen newsserver in nijmegen

• chocka
dewaal schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:29:
[...]

Die pc is zeker een jaar of 6 oud?
Goeie gok, klopt inderdaad.

• chocka
Toch wel weer vervelend dat storingen altijd ontstaan zodra er niemand te bereiken is bij XMS en dat je zal moeten wachten tot maandag voordat er mogelijk iets kan worden opgelost.

Nick39 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:42:
[...]

Nah,het ligt vast weer aan een externe storing bij een andere provider,weer een vastgelopen disk of wat was het de vorige keer ook al weer ? O-)
Ik vrees dat het met veel bombarie,bij sommige slecht gevallen kerstkado,het niet zal doen deze kerst ;)
De kerstman heeft met rondbrengen van het slecht gevallen kerstcadeau per ongeluk een paar kabels los gehaald in de server? 8)7 8)7 8)7 of de front end server zit vol met kerstkransjes 8)7 8)7 8)7
Het werkt in ieder geval nog niet, ik vrees dat Nick gelijk heeft en dat pas zaterdag iemand van xms dit gaat opmerken.
Het wordt voor mij denk ik een kwestie om ook news voor XMS er uit te gooien en een direct abonnement ergens te nemen.
En het is alsof de duivel er mee speelt altijd tijdens feestdagen of weekeind dat dit soort storingen opduikt..
Willen we met zijn allen positief doen om de kerstgedachte,veroorzaakt er weer een storing dat je niet positief kan doen.
Wij hebben een perfect kadootje voor u,een niet werkende newsserver waar u uw snelheid optimaal mee kunt benutten |:(

Anoniem: 214837 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 08:27:
[...]
De kerstman heeft met rondbrengen van het slecht gevallen kerstcadeau per ongeluk een paar kabels los gehaald in de server? 8)7 8)7 8)7 of de front end server zit vol met kerstkransjes 8)7 8)7 8)7
Het werkt in ieder geval nog niet, ik vrees dat Nick gelijk heeft en dat pas zaterdag iemand van xms dit gaat opmerken.
Zouden er XMS'ers zijn die geen XMS internet hebben?
Ik kan mij alleen alle medewerkers van XMS voorstellen!

Mijn opmerking van een paar dagen geleden schijnt te kloppen. Denan heeft dit al bevestigd en als er storingen zijn merkt blijkbaar niemand van XMS dit, omdat ze geen gebruik maken van de XMS diensten?

Jammer dat er nu weer iets mis gaat. Het is te hopen dat die 80% niet-lezers van de nieuwsbrief, de kerstkaart ook niet lezen of hem niet ontvangen hebben of zouden ze nu massaal die newsserver over de kop hebben geholpen?

Volgend jaar wordt alles vast beter.
Ondertussen heeft er iemand van xsnews kontakt opgenomen met me,ik hoop dat het nu snel is opgelost.

Het is hoe dan ook duidelijk dat XMS geen enkel storings monitor systeem heeft.
Nu is dit de newsdienst en,bijna gelukkig,wordt deze dienst geleverd door een derde partij die in elk geval nog bereikbaar zijn.
Of ze er ook iets aan kunnen doen is vraag 2 natuurlijk,maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat je een abonnement hebt bij XMS en bij een storing maar kontakt moet opnemen met die derde partij.
Nu is het de newsdienst en gelukkig,het is even lastig,maar er is mee te leven,we gaan straks om een uur of 4 kerst vieren,maar wat als de telefoon er weer uit ligt of internet zelf ?
Ondanks de beloftes van XMS is er dus in dat soort gevallen geen enkele mogelijkheid om iemand te bereiken.
Geld terug ? een news abbo kost een kwartje per dag dus daar zal niemand wakker om liggen,maar duidelijk is dat als XMS serieus genomen wil worden ze heel snel met een storingsmonitor systeem moet gaan komen,of een meld systeem.
En dan kan geroepen worden,we hebben de helpdesk versterkt,we hebben alle externe partijen aangeschreven bladiebla,bij de eerste storing blijkt weer dat het niet werkt en dat de klanten zelf actie moeten ondernemen,als wij niet zelf naar XSNEWS waren gaan mailen wist niemand nu al iets van een storing af.

[Voor 85% gewijzigd door Nick39 op 25-12-2008 10:55]

• Wilde
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:40:
Ondertussen heeft er iemand van xsnews kontakt opgenomen met me,ik hoop dat het nu snel is opgelost.

Het is hoe dan ook duidelijk dat XMS geen enkel storings monitor systeem heeft.
Nu is dit de newsdienst en,bijna gelukkig,wordt deze dienst geleverd door een derde partij die in elk geval nog bereikbaar zijn.
Of ze er ook iets aan kunnen doen is vraag 2 natuurlijk,maar het is eigenlijk te zot voor woorden dat je een abonnement hebt bij XMS en bij een storing maar kontakt moet opnemen met die derde partij.
Nu is het de newsdienst en gelukkig,het is even lastig,maar er is mee te leven,we gaan straks om een uur of 4 kerst vieren,maar wat als de telefoon er weer uit ligt of internet zelf ?
Ondanks de beloftes van XMS is er dus in dat soort gevallen geen enkele mogelijkheid om iemand te bereiken.
Geld terug ? een news abbo kost een kwartje per dag dus daar zal niemand wakker om liggen,maar duidelijk is dat als XMS serieus genomen wil worden ze heel snel met een storingsmonitor systeem moet gaan komen,of een meld systeem.
En dan kan geroepen worden,we hebben de helpdesk versterkt,we hebben alle externe partijen aangeschreven bladiebla,bij de eerste storing blijkt weer dat het niet werkt en dat de klanten zelf actie moeten ondernemen,als wij niet zelf naar XSNEWS waren gaan mailen wist niemand nu al iets van een storing af.
Ik heb het idee dat het probleem bij de frontend van XMS ligt, en niet bij XSNEWS. Maargoed hopelijk kunnen zij een medewerker van xms wakker bellen. Crap :(

Okay okay okay... het wordt nu wel heel erg bont. Ik geef het op...

Het kerstkaartje (dat ik ook nog steeds niet heb ontvangen) is nu inderdaad extra misplaatst.

Ik heb een mailtje gehad van XSnews en ze geven aan dat bij hen alles goed is, en dat ik bij XMS moet aankloppen. Ik vrees dus dat er inderdaad pas zaterdag naar gekeken gaat worden.

Ondanks dat nog steeds hele prettige kerstdagen en niet teveel banketstaaf eten en zo :-)

Hm nu lijkt hij plots te werken....

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 22438 op 25-12-2008 12:12]

Anoniem: 284997

Hier in nijmegen werkt de newsserver ook weer.
Anoniem: 284997 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:25:
Hier in nijmegen werkt de newsserver ook weer.
Jeps.. mailtje naar XSNEWS had in mijn geval dus wel zin,naar XMS niet.
Ik moest ze wel mijn username en settings geven en zo maar neem aan dat ze die toch al hadden,en een status rapport verzenden,heb ze ook maar op dit topic gewezen.
Ze wensten me ook nog fijne kerstdagen toe :) en zouden het oplossen.

[Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 25-12-2008 12:39]

Nou ik heb meteen mijn XMS news opgezegd en weer een abonnement genomen bij XSnews zelf... als ze zelfs tijdens kerst hun best doen vind ik dat zeer de moeite waard.

En xmsnews kun je per 1-1-09 opzeggen als je het deze week nog doet
Anoniem: 22438 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:50:
Nou ik heb meteen mijn XMS news opgezegd en weer een abonnement genomen bij XSnews zelf... als ze zelfs tijdens kerst hun best doen vind ik dat zeer de moeite waard.

En xmsnews kun je per 1-1-09 opzeggen als je het deze week nog doet
Ga ik ook doen,alleen hebben ze me al tot eind januari berekend,heb het nog geen maand maar voila,we berekenen alvast ruim 2 maanden dan kunnen we altijd nog weer eens crediteren.
Half januari stap ik over naar XSNEWS,bedankt YURI (xsnews) als je dit leest,voor het oplossen van de problemen.

Als Folkert ooit nog opduikt hier heb ik een paar puntjes voor um :+
Pagina: 1 2 3 ... 21 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee