XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Komt er nog een verslag van de meeting met Folkert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:56:
Zijn er op dit moment achterstanden in het incasseren van facturen. Normaal wordt het eind van de maand altijd geincasseerd. Vorige periode was 2 februari geweeest. En de factuur van 23 februari is nog altijd niet geincasseerd.

Ik heb geen dispuut op de factuur dus vind het ook vreemd dat deze dan niet geincasseerd wordt.
Mijn factuur is ook nog niet geïncasseerd, maar ik maak me daar niet erg druk over. Dat is het voordeel van automatische incasso ten opzichte van acceptgiro's. Je hebt er zelf geen omkijken naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Mijn factuur is ook nog niet geïncasseerd, maar ik maak me daar niet erg druk over. Dat is het voordeel van automatische incasso ten opzichte van acceptgiro's. Je hebt er zelf geen omkijken naar. :)
maar eerst was het altijd rond de 25-27e van de maand standaard. nu wordt het steeds later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:59:
[...]

Een appel kost 50 cent.. een ei kost 50 cent.. Dus een appel is een ei?

0900 nummers kosten gewoon geld.. of dat nu 1 cent is, 100 cent of 1000 cent per minuut boeit verder niet. 0900 nummers die even duur zijn als nummers die onder *lokaal tarief* vallen zijn NIET Lokaal.. Ze hebben dus niets te maken met 'afkoop lokale nummers' en worden gewoon gefactureerd. Die 0900 nummers worden gerate aan de hand van de COIN database en die gebruikt ziggo ook.

Veel succes in ieder geval bij Ziggo.. Ik zal de discussies zeker missen :)
Oftewel, kort samengevat. Als Ziggo het wel kan, waarom kan XMS het niet. En niet alleen omdat XMS geen Ziggo is. Of een appel een ei is. Lokale nummers kosten blijkbaar ook geld.

En natuurlijk zullen wij Nick gaan missen, heerlijk zo'n oude zeur die enorme lappen van teksten schrijft, zal een gemis zijn. 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:38:
Ik wil niet lullig doen maarehhh... eindelijk! Werd er een beetje moe van eerlijk gezegd. Veel plezier en succes bij je nieuwe ISP.
Hé, krisis. Ik wil niet lullig doen, maarehhhh eindelijk eens goed lezen kan geen kwaad. Vooralsnog blijft Nick gewoon XMS gebruiken voor zijn internet, want een dergelijke snelheid kan Ziggo nog niet aanbieden. Dus XMS blijft gewoon nog zijn ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:44:
[...]
maar eerst was het altijd rond de 25-27e van de maand standaard. nu wordt het steeds later.
??Wat is het probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:52:
[...]
Oftewel, kort samengevat. Als Ziggo het wel kan, waarom kan XMS het niet.
Omdat het twee verschillende bedrijven zijn met verschillende voorwaarden?
Het gaat niet om kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:57:
[...]
Hé, krisis. Ik wil niet lullig doen, maarehhhh eindelijk eens goed lezen kan geen kwaad. Vooralsnog blijft Nick gewoon XMS gebruiken voor zijn internet, want een dergelijke snelheid kan Ziggo nog niet aanbieden. Dus XMS blijft gewoon nog zijn ISP.
Goed lezen houdt ook in proberen de teneur van de boodschap te begrijpen en niet iemand op een slip of the pen af te straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > het zal idd erg rustig gaan worden hier.
Maar ik wens je echt veel s6 met alles.
Ik spreek je nog wel eens her en der :)

@ chocka > nou echt een verslag kan ik niet geven.
Er zijn een aantal dingen aangekondigd/besproken, en ik weet gewoon even niet welke wel en welke niet in openbaar forum besproken kunnen/mogen worden.
Dus dan doe ik zelf liever helemaal geen uitspraken.
Zo en zo was het voor een ieder nuttig geweest bij de meeting te wezen.
Ikzelf ben ook nog niet helemaal hersteld (van mn ongeval) maar heb toch alles op alles gezet om erheen te gaan.
En ikzelf heb er zeker geen spijt van.
Wel kan ik zeggen dat als je aanwezig was geweest, zeker positief was weggegaan.

Dus ik kan alleen maar zeggen Go XMS Go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

milenko79 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:42:
Dat Portaal Glasvezel vind tegenvallen is een loze opmerking. Portaal doet er zelf helemaal niets aan namelijk. Als een Portaal woning leeg komt en er komt een nieuwe bewoner in, dan wordt die op geen enkele manier geinformeerd over de aanwezige glasvezel in zijn woning.
Bestaande bewoners zijn nooit geforceerd mee te werken aan de projecten waardoor vezels vaak bleven steken op de 2de verdieping in een flat van 8 verdiepingen. De aansluitingen zitten vaak op een onlogische en onhandige plek in de woning waardoor de klant zelf een kable de hele woning door moet trekken om xmsnet uberhaupt te kunnen gebruiken.

Portaal deed dit juist omdat die onhandige meterkasten gelden als gezamenlijke ruimte zodat ze bewoners konden dwingen mee te werken aan het project om eerder genoemde problemen te voorkomen. Dit hebben ze geheel verzuimd.

Als Portaal het vind tegenvallen is het totaal te wijten aan onder andere hun eigen laksheid (en ik kan het weten, ik heb ruim een jaar letterlijk moeten zaniken om iets gedaan te krijgen (en ja, toen heeft nick me wel een duwtje de goede richting op gegeven).

Sinds ik XMS heb ben ik tevreden. Ik heb alleen internet, dus over de overige diensten kan ik niets zeggen. Het enige wat jammer is is dat ik nog steeds mijn mail niet kan gebruiken. Ik heb al 2 keer de helpdesk gebeld voor een nieuw wachtwoord, 2 keer toezegging gehad dat die verstuurd zou worden, maar nog nooit iets ontvangen.
Hmm actieve inlichting is misschien wat anders maar toen ik mijn contract tekende kreeg ik wel gewoon een voorlichting folder van XMS erbij met uitprobeer aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:57:
[...]

Goed lezen? Mja, ciris is de naam. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb hier geen geluid op de radiozenders, meer mensen last van of ligt het eventueel aan de STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:44:
[...]

Ja jongens,enkelen lopen te klagen over dat rekeningen en facturen te star zijn en te vroeg worden verstuurd waardoor veranderingen aan het einde van de maand niet meegenomen worden en men het op de volgende rekening pas kan crediteren. En nu is het ook al een probleem dat de rekening later wordt afgeschreven.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar als je accuraat wilt factureren zal dus de maandfactuur pas na het einde van de maand geïncasseerd moeten worden. Maar goed nogmaals ik weet niet of de latere facturatie te maken heeft met aanpassingen om tegemoet te komen aan de wens van de klant.

Daarnaast heb ik begrepen van een vriend van mij dat het mogelijk ook nog te maken kan hebben met dat de facturatie net in de week heeft plaatsgevonden dat de postbank naar de ING migreerde. Mogelijk dat daardoor ook een hoop mis gegaan is. Maar dat zijn slechts speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 15:40
Tja, ik word eigenlijk een beetje sip van al die reacties hier.. Het lijkt erop dat er hier een aantal "zuurpruimen" zitten die de activiteiten van XMS onder een loep van 3 leggen en overal over struikelen. Ikzelf heb al een hele tijd XMS en ik vind de snelheid simpelweg heeeerlijk. Ik wil nooit meer zonder.

Wel zijn er wat facturatieproblemen geweest, maar die waren ook snel genoeg opgelost.

Ik neem mijn petje voor jullie af, XMS is wat mij betreft provider no. 1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:36:
@ chocka > nou echt een verslag kan ik niet geven.
Er zijn een aantal dingen aangekondigd/besproken, en ik weet gewoon even niet welke wel en welke niet in openbaar forum besproken kunnen/mogen worden.
Dus dan doe ik zelf liever helemaal geen uitspraken.
Zo en zo was het voor een ieder nuttig geweest bij de meeting te wezen.
Ikzelf ben ook nog niet helemaal hersteld (van mn ongeval) maar heb toch alles op alles gezet om erheen te gaan.
En ikzelf heb er zeker geen spijt van.
Wel kan ik zeggen dat als je aanwezig was geweest, zeker positief was weggegaan.

Dus ik kan alleen maar zeggen Go XMS Go :)
Nee, natuurlijk niet. Dan wacht ik het verslag van Folkert af. Dat het nuttig had geweest, was mij al duidelijk. Maar zoals reeds eerder aangegeven, kwam het mij vanwege mijn werk niet gelegen. Zijn er overigens nog vervolgafspraken gemaakt wanneer de volgende meeting gaat plaatsvinden. Ook ivm het monitoren van de besproken zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik melde het gisteren ook al, maar blijkbaar ben ik de enige.

Radiozenders via de STB wel beeld, geen geluid
UZG en RTL+ blijven beide helemaal zwart
Alleen de TV zenders geven beeld en geluid.

Het is niet vast te stellen waar dit aan ligt?

Heb de hele riedel aan oplos mogelijkheden al uitgeprobeerd, maar zonder succes.

De enige oplossing die ik nog voorzie, is de NIck oplossing om de STB rest knop vijf seconden in te drukken. Verder kan ik niets meer vinden waartoe dit kan leiden. Weet dan ook niet of dit probleem alleen aan de 130 ligt of er ook mensen met een 110 zijn die dit probleem hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door chocka op 07-03-2009 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, van de week gemeld op het dtv forum.
Denan heeft een paar suggesties gedaan, deze helpen helaas niet.
Hij zal er mee bezig zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 06:51:

Ik heb deze klachten niet, maar merk wel dat veel streams regelmatig een hick-up hebben. Dit lijkt weg te gaan als ik de STB even herstart. Het lijkt wel dus of er een buffertje volloopt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:09

Fiber

Beaches are for storming.

.........
Weet dan ook niet of dit probleem alleen aan de 130 ligt of er ook mensen met een 110 zijn die dit probleem hebben.
Animo 110 in Amersfoort werkt prima. Ook radio (afgespeeld via de tv) en UZG, RTL+.... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Fiber schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Animo 110 in Amersfoort werkt prima. Ook radio (afgespeeld via de tv) en UZG, RTL+.... :)
Fiber mag ik vragen in welke wijk je zit ik zit ook in amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Zijn er overigens nog vervolgafspraken gemaakt wanneer de volgende meeting gaat plaatsvinden. Ook ivm het monitoren van de besproken zaken?
Nope.. een vervolg meeting is niet gepland.
Wel is gemeld dat als er behoefte aan mocht wezen,
of nodig mocht wezen daar weer naar gekeken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande problemen heb ik niet.
Gebruik ook de 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dewaal schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:06:
[...]

Fiber mag ik vragen in welke wijk je zit ik zit ook in amersfoort.
Good old Soesterkwartier.... ;) (Portaal huurhuis)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:54:
[...]

Maar hebben er dan wel afspraken plaatsgevonden. Of was het dan meer een informatief praatje??? De aanleg van het gesprek was toch beoogt ter verbetering van diverse zaken, dan is het toch te verwachten dat er een following-up volgt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:13:
[...]

Maar hebben er dan wel afspraken plaatsgevonden. Of was het dan meer een informatief praatje??? De aanleg van het gesprek was toch beoogt ter verbetering van diverse zaken, dan is het toch te verwachten dat er een following-up volgt???
Het was zeker geen "alleen" informatief babbeltje.
XMS is ook met diverse zaken bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Het was zeker geen "alleen" informatief babbeltje.
XMS is ook met diverse zaken bezig.
XMS wil geen provider zijn die zich verschuilt achter een duur nummer en de dienstverlening achter de gratis helpdesk zal de komende tijd verbetert worden.
Zo komen er lokale callcenters waarbij het XMS huis in Utrecht in eerste instantie als proef zal starten.
Lokale problemen kunnen het beste lokaal opgelost worden.
Als er een storing bekend is zal dit zoals vroeger ook weer te horen zijn op een bandje als je XMS belt en na openingstijden van de helpdesk zullen we weer een bericht kunnen acherlaten wat van tijd tot tijd beluisterd zal worden.
De EPG wordt momenteel getest en dat staat helemaal los van straks en nu. In het derde kwartaal zal de prijs van het internet (100 Mb) + telefoon en televisie € 74.95 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52
Is misschien ook bekend hoeveel Internet 100Mb/s (zonder de rest) gaat kosten? Ik ben namelijk niet geïnteresseerd in telefoon en televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:34:
Is misschien ook bekend hoeveel Internet 100Mb/s (zonder de rest) gaat kosten? Ik ben namelijk niet geïnteresseerd in telefoon en televisie.
Nu kost triple €50; het wordt dus €24,95 duurder.
Alleen internet kost nu €32,95 plus €24,95 wordt dan €57,90 lijkt mij.

Je kunt natuurlijk ook naar Nijmegen Hazenkamp verhuizen, want daar is 100Mb/s even duur als 50Mb/s voor de anderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:28:
[...]

Nu kost triple €50; het wordt dus €24,95 duurder.
Alleen internet kost nu €32,95 plus €24,95 wordt dan €57,90 lijkt mij.

Je kunt natuurlijk ook naar Nijmegen Hazenkamp verhuizen, want daar is 100Mb/s even duur als 50Mb/s voor de anderen. :)
Het wordt geen 24,95 duurder,
alleen als je 100 mbit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:20:
[...]
Het wordt geen 24,95 duurder,
alleen als je 100 mbit wilt.
Dat was toch ook mijn antwoord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 16:32:
[...]

Dat was toch ook mijn antwoord!!!
Nou dan zou ik toch eens goed lezen nog :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:59:
[...]

Nou dan zou ik toch eens goed lezen nog :P:P
Ik denk dat ik sylvesterrr's vraag duidelijk heb beantwoord.
Alleen internet 100Mb/s wodt €57,90 als dat met hetzelfde bedrag wordt verhoogd als de triple.
Volgens mij is dat voldoende duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd :)
had niet naar sylvester's berichtje erboven gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Hmm.. die zenders die ik nooit bekijk omdat het erotiek betreft zijn nu ineens niet meer toegankelijk.. :+ Is er een extra-pakket actief geworden? Geen bericht van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Fiber schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:33:
[...]

Good old Soesterkwartier.... ;) (Portaal huurhuis)
dan kan je zomaar mijn buurman zijn. woon ook in het soesterkwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:32:
Hmm.. die zenders die ik nooit bekijk omdat het erotiek betreft zijn nu ineens niet meer toegankelijk.. :+ Is er een extra-pakket actief geworden? Geen bericht van gehad.
Net even gecontroleerd voor je :P
Maar de eerste keer ging het bij mij ook mis,
stb ging vanzelf naar Ned. 1.
Daarna nogmaals via het menu naar erotiek kanalen gegaan,
toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dewaal schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:42:
[...]
dan kan je zomaar mijn buurman zijn. woon ook in het soesterkwartier.
Het Soesterkwartier is groot, kans van 1 op 4500.....
Wikipedia: Soesterkwartier, OK, ik heb 2 buren, dat maakt 1 op 2250..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Fiber schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:43:
[...]

Het Soesterkwartier is groot, kans van 1 op 4500.....
Wikipedia: Soesterkwartier, OK, ik heb 2 buren, dat maakt 1 op 2250..... ;)
ja dat is waar. mag ik vragen welke straat je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één adviesje..
Ik zou niet teveel details gaan schrijven op een openbaar forum.

Tipje : doe het via een pm'etje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:03:
[...]

Net even gecontroleerd voor je :P
Maar de eerste keer ging het bij mij ook mis,
stb ging vanzelf naar Ned. 1.
Daarna nogmaals via het menu naar erotiek kanalen gegaan,
toen werkte het wel.
Misschien was je afstandsbediening overgevoelig en pakte tweemaal eenzelfde getal in je pin of was jezelf overgevoelig en drukte je je per ongeluk tweemaal hetzelfde getal in?? O-) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bekend probleem, pincode is 4x één en als je per abuis 5x één drukt dan springt de STB meteen naar Nederland 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
chocka schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 05:56:
Bekend probleem, pincode is 4x één en als je per abuis 5x één drukt dan springt de STB meteen naar Nederland 1.
Is dat dan een probleem? Het lijkt me redelijk normaal gedrag dat een apparaat wat voor een functie 4 toetsdrukken nodig heeft iets anders doet als je 5 toetsen indrukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Aanpassing outbound mailservers XMS (webmail en SMTP)

De afgelopen maanden heeft de XMS mailserver een aantal keer op blacklists gestaan doordat klanten hun username/password aan spammers gaven. De meeste outbound spam werd vervolgens via de webmail-server verzonden en om te voorkomen dat hierdoor ook de smtp-server op de blacklist kwam zijn enkele weken geleden de smtp-server en de webmail-server op aparte servers geplaatst.

Zojuist is nog een extra maatregel actief geworden: outbound spam & virusfiltering. Emails die een virus bevatten of aan bepaalde spamcriteria voldoen worden door de server geweigerd. Verzenders zullen hiervan een bericht krijgen met daarin de reden(spamassassin) van weigering van de email.

Mocht je dus dit soort meldingen krijgen dan weet je dat je email te veel op spam lijkt of dat je een virus/trojan scan moet draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Goed om te horen :)

De smtp-server is nog steeds smtp.xmsnet.nl toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
swima schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:53:
Goed om te horen :)

De smtp-server is nog steeds smtp.xmsnet.nl toch?
Yup, webmail.xmsnet.nl is op een andere server geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:21:
[...]

Is dat dan een probleem? Het lijkt me redelijk normaal gedrag dat een apparaat wat voor een functie 4 toetsdrukken nodig heeft iets anders doet als je 5 toetsen indrukt :)
Uiteraard weet ik dit.
En inderdaad dit is ook geen probleem,
maar een gebruiker met te drukke vinger :P
Maar nee, ik drukte echt maar 4 maal een toets in,
maar goed het werkt nu ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Beste Folkert,

Fijn dat nieuwe boekhoudsysteem, maar de incasso van februari heeft nog steeds niet plaatsgevonden???

Ik zit er financieel niet op te wachten dat die incasso straks in een keer gaat plaatsvinden met de afrekening van maart, wat zal betekenen dat zo maar even 100~150 euro zal worden afgeschreven.

En met mij waarschijnlijk veel andere ook niet. Dus de vraag is, wat is er aan de hand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
chocka schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:05:
Beste Folkert,

Fijn dat nieuwe boekhoudsysteem, maar de incasso van februari heeft nog steeds niet plaatsgevonden???

Ik zit er financieel niet op te wachten dat die incasso straks in een keer gaat plaatsvinden met de afrekening van maart, wat zal betekenen dat zo maar even 100~150 euro zal worden afgeschreven.

En met mij waarschijnlijk veel andere ook niet. Dus de vraag is, wat is er aan de hand?!
Ik heb het bedrag in overleg met de helpdesk handmatig overgemaakt onder vermelding van het debiteur nummer en factuurnummer. Zij gaven ook aan mocht er dan toch nog een incasso inzake die factuur zijn dat ik deze mag storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of onderstaande mail inhoudt dat de numemrportering zojuist bij xmsnet de deur uitgegaan is, of dat deze dan aangekomen is bij de oude provider?:

--
Uw nummerporteringsformulier is door ons verwerkt.

U krijgt binnenkort een brief van uw telecom provider,
bijvoorbeeld KPN. Hierin staat op welke datum uw huid...
---

Heb namelijk nummerportering 16 dagen geleden aangevraagd en kwam er vanmorgen achter dat bij de oude provider nog steeds niks binnen was. Navraag bij XMS leverde alleen het advies gewoon af te wachten. Aangezien ik tot die tijd mijn hudiieg abo niet op kan zeggen (ruim 50 euro per maand), vind ik dat een wat mager advies. Lijkt erop dat ze de processen totaal niet in de hand hebben en uitgeleverd aan het handelen van derde partijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde

Martijn, Folkert, hebben jullie dit ook gehoord / gelezen? Gaan jullie er nu voor zorgen dat er heel snel BBC in het digitale aanbod van XMS komt? Zou ik geweldig vinden!

Mogelijk mag BBC HD er dan ook definitief in.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:

Martijn, Folkert, hebben jullie dit ook gehoord / gelezen? Gaan jullie er nu voor zorgen dat er heel snel BBC in het digitale aanbod van XMS komt? Zou ik geweldig vinden!

Ben benieuwd!
Yup, goed nieuws :) (en je hebt nu nog alleen maar het Demo kanaal, de werkelijke BBC HD is qua content een stuk leuker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:46:
Weet iemand of onderstaande mail inhoudt dat de numemrportering zojuist bij xmsnet de deur uitgegaan is, of dat deze dan aangekomen is bij de oude provider?:

--
Uw nummerporteringsformulier is door ons verwerkt.

U krijgt binnenkort een brief van uw telecom provider,
bijvoorbeeld KPN. Hierin staat op welke datum uw huid...
---

Heb namelijk nummerportering 16 dagen geleden aangevraagd en kwam er vanmorgen achter dat bij de oude provider nog steeds niks binnen was. Navraag bij XMS leverde alleen het advies gewoon af te wachten. Aangezien ik tot die tijd mijn hudiieg abo niet op kan zeggen (ruim 50 euro per maand), vind ik dat een wat mager advies. Lijkt erop dat ze de processen totaal niet in de hand hebben en uitgeleverd aan het handelen van derde partijen...
XMS heeft het dan verwerkt,
nu is het dan idd gewoon even afwachten.
Mijn ervaring is dat het daarna wel vrij vlot gaat.
Maar goed, iedere portering is weer een andere.
NU is het aan jou oude provider om het nummer vrij te geven.
Zij hebben dit maby gewoon nog niet administratief verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:49:
[...]

XMS heeft het dan verwerkt,
nu is het dan idd gewoon even afwachten.
Mijn ervaring is dat het daarna wel vrij vlot gaat.
Maar goed, iedere portering is weer een andere.
NU is het aan jou oude provider om het nummer vrij te geven.
Zij hebben dit maby gewoon nog niet administratief verwerkt.
Dat is dan toch rijkelijk laat? Heb het 16 dagen geleden al aangevraagd, lijkt me dat er dan toch iets niet goed gegaan is bij XMS? Het heeft er alle schijn van dat ze dus toch vergeten zijn de nummerportering aan te vragen, maar dit niet toe willen geven, vreemd...
Communicatief is er nog een hoop te verbeteren, jammer dat ik niet eerder aangesloten ben, dan was ik zeker naar die meeting in Utrecht gekomen. Wellicht dat iemand van XMS hier toch meeleest, dus zal mijn ervaringen hier ook even neerpennen, het betreft een aansluiting in het glazenkamp-project in Nijmegen:
- Bij oplevering geen enkele communicatie, brief na oplevering is pas na nabellen gekomen.
- Snelheid stond op 50 mbit ipv de beloofde 100 mbit: bij nabellen zou dit omgezte worden, ze konden echter niet terugbellen als dit gebeurd was: ze hadde nhet al druk genoeg op de helpdesk. Ik denk dan: laat de technische dienst een mailtje sturen naar de gebruiker als het geregeld is: kleine moeite, maar je houdt de klant hierbij wel aktief op de hoogte.
- Bij oplevering digitale tv-pakket ontbrak de netwerkkabel. Na nabellen werd een kabel toegestuurd. Dit is heel letterlijk gestuurd: een kabel in een doosje. Een beetje klantvriendelijk bedrijf doet hier toch een briefje bij?
-En dan natuurlijk het verhaal van de nummerportering. Hierbij heb ik zoals gezegd vanmorgen een uur aan de lijn gehangen met een helpdeskmedewerker. Uit dit gesprek bleek dat XMS eigenlijk alleen de numemrportering aan kan vragen maar vervolgens geen enkele grip meer heeft op het proces. ALs het te lang duurt, of gewoon nooit gebeurt omdat er iets in het proces stokt, heb je gewoon pech, XMS heeft geen enkele zicht op dit proces. Hele vreemd zaak. Het kan ook gewoon tot 4 weken duren. Als je aangeeft dat je dit wel erg lang vindt, dan wordt doodleuk gezegd: zo'n lange wachttijd is normaal, want dat komt vaker voor. Mijn antwoord hierop was: er zijn wel meer dingen die gebeuren die wel eens voorkomen, maar die toch niet normaal zijn (zal verder geen voorbeelden geven, maar had niet het idee dat de helpdesk medewerker begreep wat ik bedoelde...). Direct NA dit gesprek kreeg ik dus de mail die ik eerder vandaag aanhaalde; het lijtk erop dat de numemrportering gewoon nog een keer aangevraagd is, toch?

Pfff, wat een verhaal, ik lijk wel een bepaalde andere persoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 08:29
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:46:

Ben benieuwd!
Ik hoop dat nu BBC1, 2 en de HD variant in het pakket van XMS komen.
Die BBC HD is echt top met 5.1 surround geluid erbij (Nature's Great Events).
Moet nog even wachten op de aansluiting maar zat te twijfelen om alleen Internet + Telefoon af te nemen ivm ontbreken BBC in het TV pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:23:
[...]
ALs het te lang duurt, of gewoon nooit gebeurt omdat er iets in het proces stokt, heb je gewoon pech, XMS heeft geen enkele zicht op dit proces. Hele vreemd zaak. Het kan ook gewoon tot 4 weken duren. Als je aangeeft dat je dit wel erg lang vindt, dan wordt doodleuk gezegd: zo'n lange wachttijd is normaal, want dat komt vaker voor. Mijn antwoord hierop was: er zijn wel meer dingen die gebeuren die wel eens voorkomen, maar die toch niet normaal zijn (zal verder geen voorbeelden geven, maar had niet het idee dat de helpdesk medewerker begreep wat ik bedoelde...). Direct NA dit gesprek kreeg ik dus de mail die ik eerder vandaag aanhaalde; het lijtk erop dat de numemrportering gewoon nog een keer aangevraagd is, toch?
Zo werkt het helaas wel: Op nummerporteringen is geen invloed uit te oefenen. Vaak hoort partij X ook pas weken na de klant van partij Y dat de portering is afgeketst. Dit kan allerlei redenen hebben. Wat soms ook wel eens gebeurt is dat een verzoek ingeschoten is maar dat er geen reactie komt vanuit de "donor" partij, in die gevallen kun je niet anders dan een nieuw verzoek inschieten.

Dit is iets waar alle providers tegenaan kunnen lopen en niet zozeer een 'xms'-case. Waar we nu wel mee bezig zijn is om het proces inzichtelijker te maken voor klanten zodat men de porteringsstatus zelf kan checken en eventueel zelf bij de donor kan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Denan.
Nummerporteringen dat is en blijft een onoverzichtelijk iets voor alle providers,
vanaf het moment dat zij de portering verzoek hebben ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Ik heb nu al geruime tijd het glasvezelpakket van XMS in Leiden. Ik heb gewoon het standaard pakket met 50mbit internet, telefoon en tv. Geen klachten wat betreft internet en tel.

Ik heb expres geen digitale tv genomen omdat ik niet eerst voor een digitv decoder wil gaan betalen en een paar maanden later voor een HD decoder. Want het HDTV pakket zou op zeer korte termijn beschikbaar zijn. Nu staat er al maanden dat verhaaltje op de site over de pilot met HDTV maar er gebeurt niks.

Het gewone kabel signaal is zo ontzettend slecht (veel slechter dan Ziggo standaard tv, en ik heb wel alles met A-kwaliteit kabels en connector aangesloten uiteraard) dat ik heel graag een HD decoder zou willen hebben met het HDTV pakket.

Dus ik heb maar eens gemaild naar XMS hoe lang het nog ongeveer zou gaan duren voordat die pilot afgelopen is. (Ik was toen te laat met aanmelden voor de pilot) Ik kreeg als reactie dat ze dat niet met zekerheid konden zeggen maar dat de verwachting was dat ze het HDTV pakket pas tegen het einde van 2009 aan gaan bieden! Nou dan weet je het wel, want op het hele glasvezel verhaal hebben we ook veel langer gewacht dan de bedoeling oorspronkelijk was.
De kabels en alles ligt er, het signaal wordt al doorgegeven want er immers zijn mensen die aan de pilot mee doen, ze moeten dus alleen maar een smartcard leveren om het signaal te decoden. Waarom moet dit in hemelsnaam zo lang duren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm Martijn, als je dit leest... het DTV-forum ligt eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElayZ schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:49:
Waarom moet dit in hemelsnaam zo lang duren???
Ik weet zelf nog niets betreffende dat het uitgesteld is naar eind 2009.
Zover ik weet stond de planning omstreeks half 2009.

Waarom het zolang duurt voordat het uitgerold word,
komt omdat er gewoon nog teveel buckjes inziiten.

Ook is XMS nog met het totale pakket bezig van zenders.
Zo en zo heeft ned. 1,2,3 ook HD uitgesteld naar 2e kwartaal.

Maar goed..
Martijn kan dit alles maby nog beter verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Heeft er iemand een idee hoe het loopt in Arnhem? (zuid..) heb het forum niet echt meer in de gaten gehouden sinds er bij mij bekend werdt dat De Laar geen doorgang vond en ze binnen een andere wijk aan de gang gingen.. echter tot op heden nog niks bijzonders van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:23:
Pfff, wat een verhaal, ik lijk wel een bepaalde andere persoon...
En wat bedoel je hiermee te suggereren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Even een vraagje: hoe kom je in dat packetfront modem? want ik krijg geen ip adres...?

ik neem aan dat je via een webadmin het een en andere moet/kan configgen? :9

[ Voor 32% gewijzigd door tomic op 14-03-2009 16:07 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tomic schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:03:
Even een vraagje: hoe kom je in dat packetfront modem? want ik krijg geen ip adres...?

Kom je niet in, valt niet te configgen. Het werkt, of het werkt niet. Zo niet even bellen met de gratis helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
tomic schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:03:

Denk aan die 1 uur lease-timeout bij het aansluiten van een device met een ander mac-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:37
Het gewone kabel signaal is zo ontzettend slecht (veel slechter dan Ziggo standaard tv, en ik heb wel alles met A-kwaliteit kabels en connector aangesloten uiteraard) dat ik heel graag een HD decoder zou willen hebben met het HDTV pakket.
Da´s dan toch niet goed.

Hier in Amersfoort Nieuwland is er een start gemaakt met de uitrol van glasvezel. Omdat ik één van de vrijwilligers ben van Nieuwland op Glasvezel heb ik veel contact met de bouwmanager van XMS.

Bij een aantal klanten is geconstateerd dat de tv uitgang kapot is. Hierdoor ontstond "ruis".

Ik weet niet of het aan de poort ligt of aan de tv-vezel.

Ik zou gewoon blijven bellen en een ticket aan laten maken.

Mijn signaal is niet beter of slechter dan Ziggo. Ik heb tenminste wel weer geluid bij Canvas / Ketnet. Bij Ziggo was die soms weg;-)

Heb je al met een korte kabel het signaal gecheckt? Coax blijft erg gevoelig hoor.

mvg
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:58:
[...]

En wat bedoel je hiermee te suggereren???
Precies wat jij denkt dat ik ermee bedoel. Maar is als grapje bedoeld en zeker niet negatief, dus die drie vraagtekens zijn niet nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:21:
[...]

Zo werkt het helaas wel: Op nummerporteringen is geen invloed uit te oefenen. Vaak hoort partij X ook pas weken na de klant van partij Y dat de portering is afgeketst. Dit kan allerlei redenen hebben. Wat soms ook wel eens gebeurt is dat een verzoek ingeschoten is maar dat er geen reactie komt vanuit de "donor" partij, in die gevallen kun je niet anders dan een nieuw verzoek inschieten.

Dit is iets waar alle providers tegenaan kunnen lopen en niet zozeer een 'xms'-case. Waar we nu wel mee bezig zijn is om het proces inzichtelijker te maken voor klanten zodat men de porteringsstatus zelf kan checken en eventueel zelf bij de donor kan klagen.
Misschien dat XMS geen invloed kan uit ofenen op dit proces, ze kunnen het natuurlijk wel in de gaten houden en bijv. nog eens er achteraan zitten als er op een verzoek na 14 dagen nog geen respons geweest is. En bijv. bijhouden hoelang het proces duurt bij welke provides, zodat klanten goed geinformeerd kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij stoort DTV momenteel ontzettend. Continu haperingen in zowel het geluid als in het beeld. Meer mensen hier last van? Of ben ik de enige?

Verder @ Martijn, ik heb jou een poos terug op jouw verzoek een reminder gestuurd om het een en ander over mijn analoge signaal uit te zoeken. Ik heb hier echter niets meer over gehoord sinds dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:15:
Bij mij stoort DTV momenteel ontzettend. Continu haperingen in zowel het geluid als in het beeld. Meer mensen hier last van? Of ben ik de enige?
Nee hoor, ik heb ook gruwelijk veel storingen. Om de paar seconden op alle kanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Bij mij stoort DTV momenteel ontzettend. Continu haperingen in zowel het geluid als in het beeld. Meer mensen hier last van?
Jawel, bij mij hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm en nog steeds geen storingsdienst in het weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Hier dezelfde storingen. dtvuitrol.xmsnet.nl is down trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ook hier (Nijmegen) zo nu en dan haperingen in het beeld - maar niet zo gruwelijk storend zoals kennelijk bij anderen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ArjenB64 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:58:
[...]

Jawel, bij mij hetzelfde probleem.
Ja, zelfde hier vanaf zondagochtend 12.00. Lijkt op alle zenders het geval te zijn. Analoge TV werkt wel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt digitale TV weer zoals het hoort :). Zou er stiekem toch een storingsdienst zijn in het weekend ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hier in Arnhem ook al vanaf circa 08.00 uur vanochtend. Ook merk ik vooral 's morgens vroeg dat het internet niet lekker loopt. Zo ook vandaag weer. DTV kijken was sinds vanmorgen geen pretje. Het maakte niet uit waar of hoe ik naar keek. Zowel televisiezenders als UZG en RTL+ bleven haperen.

Even voor Denan: ondere haperen wordt verstaan voortdurend freeze frames waarbij zo en dan het beeld in blokken verviel en het geluid begon mee te stotteren. Met voortdurend wordt bedoeld, tientallen keren per minuut. Tijdstip vanaf 08.00 uur op zondag 15 maart. Op alle zenders die ik zo al bekeken heb; NL1; NL2; RTL4; NET5; NGC en Discovery

Maar ik voel het alweer aankomen, dat er niets bijzonders aan de hand is en wij een standaard riedeltje krijgen voorgeschoteld aan oplossingen. Van aan/uit zetten tot ........... Maar storend is het wel.

Sorry Denan, niet op de persoon af. Maar ondanks dat ik weet dat mijn lijn in een testcircuit zit, valt mij op dat ik keer op keer moet vernemen dat er steeds niks bijzonders aan de hand is. En al die oplossingen wat te doen bij storingen van aan/uit zetten enzo weten we intussen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:52:
Bij mij werkt digitale TV weer zoals het hoort :). Zou er stiekem toch een storingsdienst zijn in het weekend ???
Dat hoop ik altijd maar. Heb er een beetje een hekel aan als storingen spontaan ontstaan en weer verdwijnen. Het kan dan namelijk altijd weer spontaan terugkomen. En dat vind ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
FiberGorilla schreef op zondag 15 maart 2009 @ 07:33:
[...]

Da´s dan toch niet goed.

Hier in Amersfoort Nieuwland is er een start gemaakt met de uitrol van glasvezel. Omdat ik één van de vrijwilligers ben van Nieuwland op Glasvezel heb ik veel contact met de bouwmanager van XMS.

Bij een aantal klanten is geconstateerd dat de tv uitgang kapot is. Hierdoor ontstond "ruis".

Ik weet niet of het aan de poort ligt of aan de tv-vezel.

Ik zou gewoon blijven bellen en een ticket aan laten maken.

Mijn signaal is niet beter of slechter dan Ziggo. Ik heb tenminste wel weer geluid bij Canvas / Ketnet. Bij Ziggo was die soms weg;-)

Heb je al met een korte kabel het signaal gecheckt? Coax blijft erg gevoelig hoor.

mvg
Arthur
Bedankt voor de reactie, ik kan het niet met een hele korte kabel testen omdat ik in een flat woon en de meterkast bij mij zich aan de buitenkant van de flat bevindt. Dus de kabel moet eerst door het beton, komt dan in de keuken binnen en vanaf daar door naar de woonkamer. Nu heb ik wel een klein 15inch LCDtje in de keuken die hangt dus het dichtst bij de aansluiting, ook daar is het niet geweldig maar het is met zo'n schermpje ook niet heel goed te beoordelen natuurlijk.

Ik ga denk ik toch maar eens bellen of ze er niet eens naar kunnen kijken.

Toch baal ik er van dat het niet allemaal wat sneller kan, bugjes of niet, ziggo en consorten bieden toch ook al weet ik hoe lang HD pakketten aan. Kijk dat er pas een paar HD zenders zijn is niet erg dat wordt vanzelf meer.
Als het echt nog een jaar ofzo gaat duren dan denk ik dat ik gewoon zo'n decoder van ziggo ga halen.
Dan betaal ik wel in feite dubbel voor tv maar goed dan heb ik tenminste wel goed beeld want dit nog een jaar volhouden is ook flink k*t... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 15-03-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
ElayZ schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:05:
[...]

Toch baal ik er van dat het niet allemaal wat sneller kan, bugjes of niet, ziggo en consorten bieden toch ook al weet ik hoe lang HD pakketten aan. Kijk dat er pas een paar HD zenders zijn is niet erg dat wordt vanzelf meer.
Als het echt nog een jaar ofzo gaat duren dan denk ik dat ik gewoon zo'n decoder van ziggo ga halen.
Dan betaal ik wel in feite dubbel voor tv maar goed dan heb ik tenminste wel goed beeld want dit nog een jaar volhouden is ook flink k*t... 8)7
Ziggo en consorten hebben al tientalle jaren ervaring met televisie, zij het over de oude coax.
Glasvezel is betrekkelijk nieuw en het wiel moet min of meer opnieuw uitgevonden worden.
Daarnaast heeft Ziggo zo gigantisch veel klanten dat een HD zender "er bij kopen" geen enkel probleem is.
XMS daar en tegen heeft veel minder digitale klanten en een handjevol HD testers.
Hoelang heeft het geduurd voordat de voorganger van de voorganger van de voorganger van de voorganger van Ziggo behoorlijk beeld op de beeldbuis wist te brengen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een of meerdere lcd of plasma televisies en een analoog signaal valt daarop altijd tegen. LCD en Plasma zijn gemaakt voor digitaal signaal!
Het is altijd je goed recht om niet te willen wachten op beter of meer en een overstap te maken maar vroeg of laat zullen Ziggo en consorten ook moeten overstappen op glasvezel om nieuwe brandbreedte vretende diensten te kunnen aanbieden en dan is het maar de vraag waar je beter of goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
wiebo66 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:10:
[...]

Ziggo en consorten hebben al tientalle jaren ervaring met televisie, zij het over de oude coax.
Glasvezel is betrekkelijk nieuw en het wiel moet min of meer opnieuw uitgevonden worden.
Daarnaast heeft Ziggo zo gigantisch veel klanten dat een HD zender "er bij kopen" geen enkel probleem is.
XMS daar en tegen heeft veel minder digitale klanten en een handjevol HD testers.
Hoelang heeft het geduurd voordat de voorganger van de voorganger van de voorganger van de voorganger van Ziggo behoorlijk beeld op de beeldbuis wist te brengen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een of meerdere lcd of plasma televisies en een analoog signaal valt daarop altijd tegen. LCD en Plasma zijn gemaakt voor digitaal signaal!
Het is altijd je goed recht om niet te willen wachten op beter of meer en een overstap te maken maar vroeg of laat zullen Ziggo en consorten ook moeten overstappen op glasvezel om nieuwe brandbreedte vretende diensten te kunnen aanbieden en dan is het maar de vraag waar je beter of goedkoper uit bent.
Ik moet toegeven daar heb je wel een aantal goede punten ja.

Mijn verwachting was alleen, doordat het dus zulke nieuwe/moderne techniek is, dat het met glasvezel allemaal beter/sneller/mooier zou gaanzegmaar... Dat het door de hoge bandbreedte juist makkelijker zou zijn om er HD signaal door heen te pompen. Dus als ik dan na ongeveer een jaar ofzo nog steeds crappy tv signaal heb dan denk ik van why de hell duurt het zo lang... Maar goed, mijn verwachtingen zijn misschien wat te hoog en wat je zegt klinkt wel logisch. Ik moet maar gewoon geduld hebben vrees ik. Jammer dat ze niet meer pilot testers nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ElayZ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:08:
[...]

Ik moet toegeven daar heb je wel een aantal goede punten ja.

Mijn verwachting was alleen, doordat het dus zulke nieuwe/moderne techniek is, dat het met glasvezel allemaal beter/sneller/mooier zou gaanzegmaar... Dat het door de hoge bandbreedte juist makkelijker zou zijn om er HD signaal door heen te pompen. Dus als ik dan na ongeveer een jaar ofzo nog steeds crappy tv signaal heb dan denk ik van why de hell duurt het zo lang... Maar goed, mijn verwachtingen zijn misschien wat te hoog en wat je zegt klinkt wel logisch. Ik moet maar gewoon geduld hebben vrees ik. Jammer dat ze niet meer pilot testers nodig hebben.
Ik denk dat je beter gewoon nu 89 Euro kan uitgeven aan XMS Digitale TV. Dan heb je nu in ieder geval goed beeld en je kan die decoder later altijd nog in bijvoorbeeld de slaapkamer gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op zondag 15 maart 2009 @ 18:10:
Sorry Denan, niet op de persoon af. Maar ondanks dat ik weet dat mijn lijn in een testcircuit zit, valt mij op dat ik keer op keer moet vernemen dat er steeds niks bijzonders aan de hand is. En al die oplossingen wat te doen bij storingen van aan/uit zetten enzo weten we intussen wel.
Klopt, en daarom geef ik ze ook niet. Er liggen nu een aantal testcases bij de netwerkbeheerder en die hebben de zaak nu in onderzoek. Ik zal straks om een update vragen.
(add: aangezien dit een technisch onderzoek van de netwerkbeheerder is weet de CSD hier niets van af, als je de helpdesk belt zullen zij dus niets kunnen zien)

@benbi: staat nog op de to-do list, maar ik was nog wat extra mensen aan het verzamelen.

add: over de storing van afgelopen weekend-> Ik krijg net een email dat er binnen het netwerk issues waren door een plotseling enorme toename van het gebruik van VideoOnDemand-diensten. IPTV en Internet zijn binnen het netwerk gescheiden, maar Unicast (VideoOnDemand-diensten) en Multicast (de normale zenders) lopen wel over dezelfde route. Hier bleek dus een bottleneck in te zitten die ze nu via een workaround verholpen hebben. Dit is wel een tijdelijke fix maar de definitieve oplossing zal tijdens een onderhoudswindow geïmplementeerd worden.
(en ja: de storingsdienst werkt ook in het weekend, het duurde alleen even voordat het probleem gelocaliseerd was)

[ Voor 39% gewijzigd door denan op 16-03-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik had vanmorgen rond half 10 opeens geen internet meer. Had geen tijd meer om goed te kijken en te resetten e.d. Meer mensen last? Ben nu niet thuis dus kan niet testen.

Update: Netwerkkabel van de router was er uitgeschoten.... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 16-03-2009 22:26 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Fiber schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:50:
Ik had vanmorgen rond half 10 opeens geen internet meer. Had geen tijd meer om goed te kijken en te resetten e.d. Meer mensen last? Ben nu niet thuis dus kan niet testen.
Ben daarstraks even weg geweest rond half 10 maar tot kwart over 9 en na 10 uur heel de tijd internet gehad.
Weet dus niet of ik geen internet had in de tussen tijd maar volgens mij had ik er geen last van (Arnhem).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
ElayZ schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:05:
[...]
Bedankt voor de reactie,
Graag gedaan.

Gisteravond was ik Vuurzee aan het bekijken op de Vara website. Deze aflevering wordt gestreamd middels quicktime op m´n Apple MacBook.

Wat een drama om er naar te kijken. Om de paar minuten dropouts waardoor Quicktime weer opnieuw ging connecten. Ik snap het eigenlijk niet want ik heb een gloedje nieuwe Dlink Dir-855 en maak gebruik van de 5Ghz band.

Met m´n oude Alice internet verbinding i.s.m. mn bejaarde Linksys WRT-54G router heb ik dat nog noooiiiiiiitttt gehad.

Zou ik iets over het hoofd zien? kan ik iets in m´n router instellen voor betere prestaties voor streaming media?

[ Voor 0% gewijzigd door FiberGorilla op 16-03-2009 14:35 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
FiberGorilla schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:34:
[...]
Zou ik iets over het hoofd zien? kan ik iets in m´n router instellen voor betere prestaties voor streaming media?
Kan een probleem zijn met de support voor tcp/udp protocollen in de firmware van je router, als de streaming server een protocol gebruikt dat je router niet kent kan het zijn dat je daardoor via een verkeerd protocol gaat streamen. De Copperjet routers die InterNLnet & Alice gebruiken hebben hier ook last van gehad. Probeer anders eens een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Probeer anders eens een firmware upgrade.
Bedankt voor het meedenken denan.

Ik heb bij het uitpakken van de router direct al een firmwareupgrade gedaan.

Misschien moet ik eens in het QoS duiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10
Sinds kort heb ik ook een XMS net abonnement (wijk Nieuwland in Amersfoort). Internet is super, bellen gaat tot nu toe ook prima. Wat me echter tegenvalt is de kwaliteit van het analoge TV signaal, en dan vooral de nederlandse zenders: veel ruis, veel meer dan bij Ziggo (op een 28" Sony breedbeeld CRT).

Nu weet ik dat dit al eerder besproken is in dit topic, maar zijn er nu concrete plannen om dit te gaan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

JungleJim schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:20:
Sinds kort heb ik ook een XMS net abonnement (wijk Nieuwland in Amersfoort). Internet is super, bellen gaat tot nu toe ook prima. Wat me echter tegenvalt is de kwaliteit van het analoge TV signaal, en dan vooral de nederlandse zenders: veel ruis, veel meer dan bij Ziggo (op een 28" Sony breedbeeld CRT).

Nu weet ik dat dit al eerder besproken is in dit topic, maar zijn er nu concrete plannen om dit te gaan verbeteren?
Ik blijf het toch vreemd vinden de klachten over analoge RTV.

In de wijk Hazenkamp in Nijmegen (waar ik veel mensen ken) zijn ze het er vrijwel allemaal over eens dat het beeld van XMS beter is als dat van UPC. Ik heb het ook zelf mogen constateren. Wanneer het beeld slechter was lag dit vrijwel altijd aan de binnenhuisbekabeling. Moet er wel bij zeggen dat ik enorm veel verschil constateer per televisie, het lijkt alsof bepaalde televisies analoog signaal vele malen beter kunnen weergeven dan andere (zo vond ik het beeld op een Panasonic LCD vreselijk waar het op een Philips die ik heb ingesteld echt stukken beter was).

Over het vergelijk met Ziggo kan ik niks zeggen, dat heb ik nog niet mogen vergelijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door d0s op 16-03-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JungleJim schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:20:

Check eerst je bekabeling en splitters.. en verwijder/plaats versterkers. Helpt dat niets email dan even je adresgegevens naar denan@inter.nl.net, ik ben wat testcases aan het verzamelen.
d0s schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:20:
[...]

Ik blijf het toch vreemd vinden de klachten over analoge RTV.

In de wijk Hazenkamp in Nijmegen (waar ik veel mensen ken) zijn ze het er vrijwel allemaal over eens dat het beeld van XMS beter is als dat van UPC. Ik heb het ook zelf mogen constateren. Wanneer het beeld slechter was lag dit vrijwel altijd aan de binnenhuisbekabeling. Moet er wel bij zeggen dat ik enorm veel verschil constateer per televisie, het lijkt alsof bepaalde televisies analoog signaal vele malen beter kunnen weergeven dan andere (zo vond ik het beeld op een Panasonic LCD vreselijk waar het op een Philips die ik heb ingesteld echt stukken beter was).

Over het vergelijk met Ziggo kan ik niks zeggen, dat heb ik nog niet mogen vergelijken :)
Klopt, ik heb het signaal in de glazenkamp ook gezien en dat deed op een grote LCD (37"-philips) maar weinig onder voor het digitale beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcodr25 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:16:
@ Folkert of andere XMS medewerkers (of ieder ander die me kan helpen uiteraard):

Ik heb nu internet via XMS, maar ga (wat internet betreft helaas) verhuizen naar Leidsche Rijn, de wijk 't Zand. Hier is nog geen XMS verkrijgbaar, maar ik zag wel dat men in Vleuterweide een initiatief is gestart waardoor er nu wel glasvezel wordt gelegd. Ik zou uiteraard graag zien dat dit ook bij ons in de wijk gebeurt, en neem aan dat dan een aantal inwoners een initiatief moeten gaan opstarten. Hebben jullie enig idee hoe te werk te gaan ? Helpt de internetprovider of de beheerder van het glasvezelnetwerk hierbij?

In elk geval alvast dank voor de reacties
Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met de initiatiefnemers van Vleuterweide. Zij kunnen je tips en informatie sturen. Als je me even in een PM je email adres stuurt dan mail ik je ook nog even een algemene informatiesheet over vraagbundeling.
MvgFolkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, ik heb het signaal in de glazenkamp ook gezien en dat deed op een grote LCD (37"-philips) maar weinig onder voor het digitale beeld.
[/quote]
Dat lijkt me heel sterk... Ben woonachtig in het Glazenkamp-gebied, maar het verschil tussen analoog en digitaal is op een 42' lcd (Toshiba) dermate groot, dat ik niet kan geloven dat dit enkel aan de gebruikte coax toe te schrijven is. Moet wel zeggen dat ik het digitale signaal echt heel erg goed vind (het verschil tussen digitale tv van XMS en fullHD (1080P) vind ik zelfs verrassend klein...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:54:
[...]

Ik zal een verslag maken van hetgeen besproken is en dat deze week hier posten

Mvg
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:08:
Dat lijkt me heel sterk... Ben woonachtig in het Glazenkamp-gebied, maar het verschil tussen analoog en digitaal is op een 42' lcd (Toshiba) dermate groot, dat ik niet kan geloven dat dit enkel aan de gebruikte coax toe te schrijven is. Moet wel zeggen dat ik het digitale signaal echt heel erg goed vind (het verschil tussen digitale tv van XMS en fullHD (1080P) vind ik zelfs verrassend klein...).
37->42"is natuurlijk weer een stap extra. Verschil is er natuurlijk wel te zien maar op de testlocatie was het beeld dermate strak en ruisvrij dat ik in eerste instantie het verschil niet zag tussen digitaal en analoog. Toen ik de STB aansloot was er wel verschil te zien maar op de 110 was dat niet echt groot. De 130 (HD) gaf natuurlijk wel veel beter beeld :)

Verder is het logisch dat je weinig verschil ziet tussen een digitale SD uitzending en 1080p uitzendingen van andere bronnen, vaak zit er in de nu verkrijgbare 1080p content een hoge vorm van compressie of is het bronmateriaal gewoon SD. Een leuk vergelijk is Brava (720p of 1080i): zet je dat aan op je tv dan is opeens het verschil tussen SD en HD erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

denan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:24:
[...]

Check eerst je bekabeling en splitters.. en verwijder/plaats versterkers. Helpt dat niets email dan even je adresgegevens naar denan@inter.nl.net, ik ben wat testcases aan het verzamelen.

[...]

Ik heb hetzelfde probleem, ook alles getest, ook met nieuwe directe kabels. Analoog is echt omte huilen eigenlijk. DTV is super. Ik mail wel even mijn gegevens naar je (Vathorst).

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:04:
[...]

37->42"is natuurlijk weer een stap extra. Verschil is er natuurlijk wel te zien maar op de testlocatie was het beeld dermate strak en ruisvrij dat ik in eerste instantie het verschil niet zag tussen digitaal en analoog. Toen ik de STB aansloot was er wel verschil te zien maar op de 110 was dat niet echt groot. De 130 (HD) gaf natuurlijk wel veel beter beeld :)

Verder is het logisch dat je weinig verschil ziet tussen een digitale SD uitzending en 1080p uitzendingen van andere bronnen, vaak zit er in de nu verkrijgbare 1080p content een hoge vorm van compressie of is het bronmateriaal gewoon SD. Een leuk vergelijk is Brava (720p of 1080i): zet je dat aan op je tv dan is opeens het verschil tussen SD en HD erg duidelijk.
Eerlijk gezegd heb ik dan toch het idee dat de testlocatie misschien niet helemaal representatief is: ik kan me echt niet voorstellen dat je het verschil nauwelijks kunt zien tussen digitaal en analoog. In eerste instantie vond ik het analoge signaal best acceptabel (niet geweldig, maar acceptabel), maar als je eenmaal het digitale beeld gezien hebt en dan terugschakelt, dan zie je pas hoe slecht dat analoge signaal is.

En met hd-content, bedoel ik ook echt ongecomprimeerde 1080p-content in de zin van blueray-rips (1-1 afgespeeld op een popcorn hour-nmt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:27:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik dan toch het idee dat de testlocatie misschien niet helemaal representatief is: ik kan me echt niet voorstellen dat je het verschil nauwelijks kunt zien tussen digitaal en analoog. In eerste instantie vond ik het analoge signaal best acceptabel (niet geweldig, maar acceptabel), maar als je eenmaal het digitale beeld gezien hebt en dan terugschakelt, dan zie je pas hoe slecht dat analoge signaal is.
Wat wel opviel was dat op de testlocatie een versterker nodig was om het beeld te verbeteren. In eerste instantie was de kwaliteit namelijk erg slecht. Na het plaatsen van een versterker werd het beeld opeens wel scherp en met name bij cartoons (de makkelijkste maatstaf om beeldkwaliteit optisch te meten) was de beeldruis nihil. Digitaal was natuurlijk wel iets scherper door de hogere bitrate maar normaal zie je bij analoog beeld op LCD schermen al snel pixelation als je op 30 cm afstand gaat kijken. Dat was nu niet het geval.
En met hd-content, bedoel ik ook echt ongecomprimeerde 1080p-content in de zin van blueray-rips (1-1 afgespeeld op een popcorn hour-nmt)...
De encoding en bron zegt weinig over de kwaliteit van het beeldmateriaal. Ik heb genoeg 1080p content (19-50gb blueray rips) dat kwalitatief slechter is dan dvd/sd bronmateriaal. Wat je vaak ziet is dat bluerays slecht ge-encode zijn, of goed gencode maar met slecht bronmateriaal. Juist bij 1080p content zijn camerakwaliteit, belichting en pre-postproductie van groot belang. In de regel kun je ervan uitgaan dat de nieuwste films rekening houden met 16:9 beeldformaten en fullhd weergave en er dus beter uit zullen zien... maar dat is niet altijd het geval.

lees voor de gein maar eens het fullhd onderzoek wat vorig jaar gehouden werd onder amerikaanse 720/1080p aanbieders. 80-90% van de content bleek ge-upscalede sd content te zijn, of 1080p content met een 2mb-6mb bitrate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:24:
[...]

Ik kan je vertellen dat het beeld hier op een 40 inch tv aanzienlijk slechter is. Zou graag samen met jou naar hetzelfde beeld kijken om te zien of het een subjectief oordeel is of ook objectief waarneembaar.

Hier heb ik mijn TV tuner gebruikt, ik heb een TVkaart in de PC gebruikt, en ook mijn videorecorder als tuner gebruikt. Alle drie van een ander merk en alle drie slechter beeld. Het ligt dus niet aan de tuner van mijn TV. Verder heb ik de kabel vervangen voor een kabel met Tratec doos die ik gekregen heb in de XMS winkel. De kabel tussen de DRG en mijn TV is 3 meter lang dus daar ligt het niet aan.

Het signaal is gewoon niet goed. Er is ruis en overmodulatie lijkt wel. Interferentie in het beeld waardoor het beeld ook onscherp wordt op de meeste zenders. Finetuning helpt niet. Ik dacht eerst nog dat het lag aan mijn tv die iets met scaling niet netjes deed, maar als ik mijn computer laat scalen (met de TV kaart) dan heb ik het zelfde probleem. Bovendien valt me nu ik er meer naar gekeken heb op dat ook 4:3 beeld niet altijd scherp is. De meeste zenders zijn gewoon niet goed. Het viel me laatst ook al op bij een vriend van me die nog een beeldbuistv heeft ook daar was het niet scherp. Mogelijk dat de hele benedenstad slecht beeld heeft, ik weet het niet, maar het is echt niet goed.

Zou dus graag dat beeld in de glazenkamp willen zien om te zien of ik het daar wel als scherp ervaar.

Misschien is er wel sprake van een slechte batch DRG's met een slechte tv-module erin of zo.

Ik ben benieuwd wat er uit komt als de testcases in behandeling genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Fietste vandaag door veenendaal-west heen, en zag dat ze daar druk bezig waren met de aan-huis glasvezel aansluiting. Ze waren voornamelijk erg druk bezig op de Vondellaan. Daar lag de straat open, en zag ik een hoop vezeltjes op de grond liggen :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Gaat de prijs van 100 Mbit de komende tijd nog naar beneden?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste