XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:44:
[...]
Zou dus graag dat beeld in de glazenkamp willen zien om te zien of ik het daar wel als scherp ervaar.

Misschien is er wel sprake van een slechte batch DRG's met een slechte tv-module erin of zo.

Ik ben benieuwd wat er uit komt als de testcases in behandeling genomen worden.
Bij deze moet je me op mijn woord geloven, het was op een klantlocatie en niet in een XMS headend waardoor ik niet zomaar een afspraak kan maken om de beeldkwaliteit te testen.
Verder heb ik (naar ik aanneem) genoeg ervaring met digitaal bronmateriaal om te kunnen zien wanneer een signaal goed, matig of slecht is. :)

Ook is de gebruikte hardware in de glazenkamp anders (genexis) en door het verschil in ingangssterkte slecht te vergelijken met de rest van Nijmegen. Daarnaast het koppelstation nieuw en zijn de EDFA's vanaf de start goed ingeregeld, ik sluit dan ook niet uit dat door de opgedane ervaring van de afgelopen jaren de beeldkwaliteit hierdoor beter is.

Om de kwaliteit van het analoge beeld goed te kunnen testen zullen er op korte termijn wat kwaliteitstests plaatsvinden op klantlocatie. Het Hoe/Wat/Wanneer stem ik binnenkort met Folkert af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Thanx, ik had het ergens gelezen, maar wist niet meer waar :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
Er is een storing gaande met de Digitale TV: http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Yup, vezelbreuk (en redelijk grote ook) dus waarschijnlijk iets met een lompe aannemer + graafmachines + gaten graven op locaties waar dat niet toegestaan is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:38
Waarom kunnen we trouwens Arrow niet meer ontvangen? Ze zijn uit de ether, maar wel nog bereikbaar via de 'kabel'. Lijkt me toch dat we hem dan ook zouden moeten kunnen ontvangen? jammer jammer...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:44:
Waarom kunnen we trouwens Arrow niet meer ontvangen? Ze zijn uit de ether, maar wel nog bereikbaar via de 'kabel'. Lijkt me toch dat we hem dan ook zouden moeten kunnen ontvangen? jammer jammer...
De Arrow-zenders verloren hun FM-frequenties omdat Arrow een betalingsachterstand heeft van bijna 9 miljoen euro bij de Nederlandse overheid voor het gebruik van de frequenties.

De gebruikte frequenties in het analoge zenderpakket van XMS worden binnenkort door twee andere stations ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
eeh klopt, dat had ik ook gelezen , en de reden wist ik ook. Maar ik vraag me dan af...ik luister toch niet via de ether? Ze blijven wel via internet en kabel uitzenden, dus lijkt het me dat het toch mogelijk moet zijn voor XMS om ze door te blijven geven? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn, anders zaten ze er nog op... (of plukt XMS de zenders uit de ether, en zet ze vervolgens op de vezel?)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:45:
[...]

Om de kwaliteit van het analoge beeld goed te kunnen testen zullen er op korte termijn wat kwaliteitstests plaatsvinden op klantlocatie. Het Hoe/Wat/Wanneer stem ik binnenkort met Folkert af.
Ik stel me graag beschikbaar. Door het niet functioneren van de STB (130) zit ik nu weer eens even noodgedwongen analoog te kijken. WAUW, wat een beeld. Jawel, digitaal is nog ffkes scherper, maar dat analoog is zekers niet slecht op onze locatie hier in Arnhem (City) En dat nog wel op een 50 inch plasma. Mogelijk kan er bekeken worden waartoe het hier wel zo scherp is en elders niet.

PS. Ik heb volledig 6mm 12KVA coax liggen en maak geen gebruik van versterkers.

Maar ga nu ff naar HDTV pilot, want die 130 heeft weer eens kuren. Laterzzz.

[ Voor 5% gewijzigd door chocka op 18-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Daar zijn we weer.
Oke, maar waar is die kabelbreuk dan??? In hoeverre heeft bijvoorbeeld kabelbreuk in Leiden invloed op het signaal in Arnhem???

Bij de HDTV pilot hebben ze wel een leuke (nieuwe) topic omschrijving voor een storing. Naast de BSOD voor Windows , hebben we nu ook de WSOD voor XMS. Oftwel WSOD White Screen Of Dead. :(

[ Voor 24% gewijzigd door chocka op 18-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf wel benieuwd of er al een indicatie te geven valt hoelang het verhelpen van de breuk gaat duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Volgende keer kijk ik eerst hier, voordat ik zonder resultaat een half uur aan de slag ga met aan/uitzetten van de STB en stekkers eruit en erin halen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ArjenB64 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Volgende keer kijk ik eerst hier, voordat ik zonder resultaat een half uur aan de slag ga met aan/uitzetten van de STB en stekkers eruit en erin halen ...
Aanzich idd niet direct een probleem omdat zo te doen, maar waar is die kabelbreuk wordt er nog niet bij verteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:32:
Ze blijven wel via internet en kabel uitzenden, dus lijkt het me dat het toch mogelijk moet zijn voor XMS om ze door te blijven geven? Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn, anders zaten ze er nog op... (of plukt XMS de zenders uit de ether, en zet ze vervolgens op de vezel?)
Of heeft Arrow ook een betalingsachterstand bij XMS en worden ze daarom van de kabel gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:12:
[...]

Aanzich idd niet direct een probleem omdat zo te doen, maar waar is die kabelbreuk wordt er nog niet bij verteld???
Omdat dat ook niet in de melding staat.. het is ook een generiek storing voor Alle IPTV klanten dus de locatie maakt niet uit. Lijkt me dat er dus een hoofdlijn geraakt is door een graafmachine :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

lol heb hetzelfde, ben al uren aan het resetten ;) Maar voor de tests en dergelijke voor analoge TV geef ik me ook op, ik heb al een mailtje de deur uit naar Denan.

[ Voor 3% gewijzigd door inXs op 18-03-2009 22:19 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:30

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:18:
[...]

Omdat dat ook niet in de melding staat.. het is ook een generiek storing voor Alle IPTV klanten dus de locatie maakt niet uit. Lijkt me dat er dus een hoofdlijn geraakt is door een graafmachine :/
*Is toch wel blij dat analoog er nog is, en er prima uitziet....* ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > maar is uberhaupt al wel exact bekend waar het probleem zit?
En een indicatie is die al te geven?
want alwel mag het dan een fixe breuk zijn, ligt toch al een tijdje eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Folkert

ten tijde dat ik nog aangesloten was bij UPC, voordat ik overstapte naar XMS. Kreeg ik netjes een creditering op mijn factuur over de periode dat er storing was over de afgenomen producten. Zo kwam het nog wel eens voor dat er een telefoonstoring was, welke ik dan via een min bedrag terug vond op mijn factuur. In hoeverre denkt XMS hierover om klanten tegemoet te komen zodra een product niet voldoet door bijvoorbeeld een storing, om na ratio hiervoor iets verrekenen. Daarbij stelde UPC nooit het bedwongen feit waar of hoe een dergelijke storing was ontstaan. Erg vervelend zo'n dergelijke kabelbreuk. Daar heeft niemand om gevraagd, maar de klant betaald ook voor de periode dat hij/zij hierdoor het product niet na behoren kan afnemen. UPC stelde zich daarmee volledig verantwoordelijk. Iets wat ik van XMS nog niet heb mogen meemaken, althans op het probleem van de newsserver na. Maar die creditering mag vooralsnog niet de schoonheidsprijs ontvangen door een gratis maand aan te bieden, ook voor klanten die het product niet eens meer afnemen.

Graag uw reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:29:
@ Denan > maar is uberhaupt al wel exact bekend waar het probleem zit?
En een indicatie is die al te geven?
want alwel mag het dan een fixe breuk zijn, ligt toch al een tijdje eruit.
Zojuist kreeg ik een update. Het is een serieuze schade. Er moeten nieuwe stukken geblazen worden en de blazers zijn onderweg/bezig. Verwacht wordt dat het morgenochtend opgelost is.

Mvg,
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Bedankt voor de reactie op dit late tijdstip Folkert - laat maar hopen dat het morgen daadwerkelijk verholpen is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Nijmgen) doet DTV het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:42:
[...]

Zojuist kreeg ik een update. Het is een serieuze schade. Er moeten nieuwe stukken geblazen worden en de blazers zijn onderweg/bezig. Verwacht wordt dat het morgenochtend opgelost is.

Mvg,
Folkert
Thnks Folkert.
Hier werkt (H)DTV ook weer, Amersfoort.
Alleen de programma info ligt er nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ArjenB64 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:17:
[...]

Of heeft Arrow ook een betalingsachterstand bij XMS en worden ze daarom van de kabel gehaald?
Lijkt me niet (kan het fout hebben), maar blijf het vreemd vinden waarom problemen in de ether, gevolgen voor de 'kabel' moeten hebben.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de dtv ook weer, gisteren verplicht analoog gekeken, verschil is toch aanzienlijk.
Er zit blijkbaar een hoop verschil in per regio, bij de een is het analoge beeld bijna net zo goed als digitaal, bij een ander is het verschil vele malen groter.
Op mijn oude tv valt het niet zo op maar op mijn 42'' plasma is het verschil overduidelijk.
Als iemand van xms dit wil bekijken is hij of zij van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hmm - net nog even gecheckt en de STB deed het nog niet - moet ie even van de stekker voordat ie weer zijn werk kan verrichten?

PS: IK begin er langzaam weer te wennen aan de blokjes van analoog TV - het is net "r_picmip 5" in Q3 ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door swima op 19-03-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:33:
Bij mij werkt de dtv ook weer, gisteren verplicht analoog gekeken, verschil is toch aanzienlijk.
Er zit blijkbaar een hoop verschil in per regio, bij de een is het analoge beeld bijna net zo goed als digitaal, bij een ander is het verschil vele malen groter.
Op mijn oude tv valt het niet zo op maar op mijn 42'' plasma is het verschil overduidelijk.
Als iemand van xms dit wil bekijken is hij of zij van harte welkom.
Stuur me je adresgegevens even per PM of heeft Denan die al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:12:
[...]

Stuur me je adresgegevens even per PM of heeft Denan die al?
Die had ik al ergens op een lijstje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Die had ik al ergens op een lijstje staan :)
Die had ik met dezelfde opmerking naar Folkert gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Voor ons als XMS abonnees ook interessant, op GlasVezel.nu een interview met Jan Davids, directielid bij Reggefiber. O.a. over het open netwerk karakter en zijn visie op toepassingen en andere netwerken.

http://www.glasvezel.nu/n...twerken-verliezen-de-race

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programma info werkt ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Zijn er momenteel problemen met de XMS uplink en/of bepaalde route? Ik krijg hier wisselend wel/geen verbinding met mijn mail en webserver.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bezig met het traceren van de route naar X-49-223.ftth.xms.internl.net [85.223.
49.X]
via maximaal 30 hops:
  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.0.254
  2     9 ms     9 ms     8 ms  84-53-64-X.adsl.unet.nl [84.53.64.X]
  3    10 ms    10 ms     9 ms  82-148-223-201-ams-unet-tc1-dx01.network.unet.nl [82.148.223.201]
  4    10 ms     9 ms     9 ms  82-148-204-53-ams-unet-sar-cx01.network.unet.nl[82.148.204.53]
  5     9 ms     9 ms    10 ms  90-145-29-174-ams-unet-sar-br01.network.unet.nl[90.145.29.174]
  6    29 ms     9 ms     9 ms  pr1.nik-asd.internl.net [195.69.144.204]
  7    10 ms     9 ms     9 ms  xms-nh.customer.internl.net [217.149.196.46]
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.

code:
1
2
3
4
5
6
traceroute to 85.223.49.X (85.223.49.X), 30 hops max, 40 byte packets
 1  ip-space.by.X.nl (85.158.248.X)  8.450 ms  8.522 ms  8.604 ms
 2  te-1-2.cr1.nkf.nl.proserve.nl (80.84.254.45)  0.422 ms  0.438 ms  0.467 ms
 3  pr1.nik-asd.internl.net (195.69.144.204)  0.936 ms  0.931 ms  0.912 ms
 4  xms-nh.customer.internl.net (217.149.196.46)  1.207 ms  1.322 ms  1.430 ms
 5  * * *

[ Voor 18% gewijzigd door sPENKMAN op 20-03-2009 10:51 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

De weblink van xmsnet.nl voor stedeninfo in Arnhem klopt niet.

De goede link moet http://arnhem.opglasvezel.nl/ zijn.

Maar gezien het drama in de Laar zullen ze Arnhem wel in de steek hebben gelaten.
Moet ik over op UPC fiber voor snelheid bwerlgh ;(

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Digitale TV en amiNET 110 Ik ben er niet zo blij mee.

Ik weet niet of het aan mij ligt maar vanaf het begin het ik probleem dat ik mij TV moeilijk op het digitale signaal krijg. TV aan en start op analoog en het eindeloos drukken op de aminet 110 afstandbediening om op het digitale signaal te komen. Afgelopen dagen lukte het helemaal niet meer en nu de amiNET maar helemaal ontkoppeld. De scart kabel (van aminet naar TV) los gehaald en nu blijkt dat de pinnentjes aan de andere kant zo verbogen zijn dat ik 'm er niet meer in krijg. Balen, maar hoe heet nu zo'n kabel en zijn die los te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ zoudenbalch > jeps, ze zijn los te verkrijgen.
En ik zou gewoon even de oude meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zoudenbalch schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:55:

Ik weet niet of het aan mij ligt maar vanaf het begin het ik probleem dat ik mij TV moeilijk op het digitale signaal krijg. TV aan en start op analoog en het eindeloos drukken op de aminet 110 afstandbediening om op het digitale signaal te komen. Afgelopen dagen lukte het helemaal niet meer en nu de amiNET maar helemaal ontkoppeld. De scart kabel (van aminet naar TV) los gehaald en nu blijkt dat de pinnentjes aan de andere kant zo verbogen zijn dat ik 'm er niet meer in krijg. Balen, maar hoe heet nu zo'n kabel en zijn die los te krijgen?
Is de batterij in je ab wel goed? Anders vragen of ze het hele apparaat onder garantie willen omruilen. Hij hoort het gewoon goed te doen, als hij correct is aangesloten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:48:
Zijn er momenteel problemen met de XMS uplink en/of bepaalde route? Ik krijg hier wisselend wel/geen verbinding met mijn mail en webserver.

[code]Bezig met het traceren van de route naar X-49-223.ftth.xms.internl.net [85.223.
49.X]
Nope, niets aan de hand.. servertje dood?
GekkeR schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:59:
De weblink van xmsnet.nl voor stedeninfo in Arnhem klopt niet.

De goede link moet http://arnhem.opglasvezel.nl/ zijn.

Maar gezien het drama in de Laar zullen ze Arnhem wel in de steek hebben gelaten.
Moet ik over op UPC fiber voor snelheid bwerlgh ;(
Doorgegeven aan XMS-marketing
zoudenbalch schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:55:

Die kun je inderdaad los krijgen.. maar de een paar dagen terug is er een grote storing geweest doordat een aannemer een glasvezelbundel kapot had gegraven.. ben je toen zo boos geweest dat je de scart kabel eruit gerukt hebt? Die pinnetjes zijn namelijk best stevig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een telefoniestoring ? Ik kan hier (Nijmegen) niet bellen en niet gebeld worden op m'n vaste lijn. (hoor ik zojuist van persoon die mij probeerde te bellen; hij had een dode lijn zei hij..) Om de seconde hoor ik een pieptoon als ik de hoorn opneem... :( :(

Heb al de spanning van het glasvezelaansluitpunt gehaald, maar dat helpt niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:38:
Meer mensen last van een telefoniestoring ? Ik kan hier (Nijmegen) niet bellen en niet gebeld worden op m'n vaste lijn. (hoor ik zojuist van persoon die mij probeerde te bellen; hij had een dode lijn zei hij..) Om de seconde hoor ik een pieptoon als ik de hoorn opneem... :( :(

Yep, telefoon is hier ook dood.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier werkt de telefoon niet, is al de 3e keer dit jaar.
En weer in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (in Leiden) nergens last van *afkloppen*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaag
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09-2023
Is er onderhand al iets meer duidelijk over de mogelijkheid van ipv6 binnen xms netwerken?

Ik heb gezien dat in september vorig jaar het even besproken is, maar ik kon daar niet duidelijk uit halen waneer dit op de planning stond.

Groet,

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 15:40
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:38:

Hier hadden wij ook problemen mee. Voor de zoveelste keer alweer... Ik ben uiterst tevreden over internet en televisie.. maar telefoon is een ramp !! Ook ik vind dat er een compensatieregeling moet komen voor dit soort situaties, aangezien ze naar mijn smaak veel te vaak voorkomen.

En tevens krijg ik zojuist een mail van XMS dat vanwege een fout in XMS zijn incasso-systeem de incasso voor maart niet heeft kunnen plaatsvinden. Nu had ik dat natuurlijk allang gezien, maar ik vind het wel erg vervelend dat de volgende 2 incasso's zo dicht op elkaar gaan plaatsvinden. Al met al begint XMS in mijn ogen toch ook wat scheurtjes te vertonen en dat wil wat zeggen voor een gebruiker die zo blij met XMS is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk XMS probeert toch aan de behoefte te voldoen van zijn klanten,
en daarom zijn er ook aanpassingen gedaan aan de incasso software.
Nu zijn daardoor de incasso's wel mis gelopen vorige maand,
maar een ieder weet toch dat deze betalingen gedaan moeten worden.
Dus daardoor hadden mensen dat geld gewoon opzij kunnen zetten.
Maar goed dat is mijn oordeel hoor.
Hopende dat hier nu weer geen eindeloze lange discussies aan te pas gaan! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de incasso betreft is het niet meer dan logisch dat je moet betalen, dat het kort achter elkaar gebeurt is misschien voor sommigen onhandig, mij maakt het niet zoveel uit.

Positief nieuws over de hypere afstandbediening van de Amino 110, er is een oplossing gevonden.
Zie http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=8&t=395#p3598

Negatief was weer de storing van de telefoon van zondagavond, hoelang het heeft geduurd en wat er aan de hand was is mij niet bekend, op de xms site staat niks over een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:17:
Kijk XMS probeert toch aan de behoefte te voldoen van zijn klanten,
en daarom zijn er ook aanpassingen gedaan aan de incasso software.
Nu zijn daardoor de incasso's wel mis gelopen vorige maand,
maar een ieder weet toch dat deze betalingen gedaan moeten worden.
Dus daardoor hadden mensen dat geld gewoon opzij kunnen zetten.
Maar goed dat is mijn oordeel hoor.
Hopende dat hier nu weer geen eindeloze lange discussies aan te pas gaan! :9
Famous, je hebt helemaal gelijk. Alleen jammer dat XMS dan heel te eenvoudig het oude incasso bestand van februari uitvoert, zonder te controleren of er mogelijk klanten zijn geweest die tussentijds al een betaling hadden gedaan. Oftewel toch een fijne discussie.

Want conform afspraak en overeengekomen met onze spookmedewerker van de helpdesk JACCO, had ik het bedrag voor februari reeds voldaan. Maar nee hoor, daar heeft XMS niet naar gekeken en wordt het factuurbedrag van februari gewoon geïncasseerd. Jawel, we hebben de incasso alweer gestorneerd. In afwachting van de vriendelijke brieven.

Was het toch een kleine moeite geweest om na de conversie van je nieuwe software een nieuw incasso bestand aan te maken waarbij rekening wordt gehouden met eventueel betaalde facturen. Oeps foutje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:31:
Wat de incasso betreft is het niet meer dan logisch dat je moet betalen, dat het kort achter elkaar gebeurt is misschien voor sommigen onhandig, mij maakt het niet zoveel uit.
Allen maar netjes te noemen dat ze het melden, alhoewel ik mijn factuur voor april nog moet ontvangen.
Positief nieuws over de hypere afstandbediening van de Amino 110, er is een oplossing gevonden.
Zie http://dtvuitrol.xmsnet.nl/viewtopic.php?f=8&t=395#p3598
Er was al een oplossing, maar die kost geld. Schaf een Logitech AB aan en programmeer zowel je STB als je TV AB en het probleem was ook opgelost. Dan heb je één AB waarmee je beide kan bedienen. Ook mogelijk handig als je de geschikte code niet kan vinden die je TV beantwoord bij het gebruik van de AB voor de 110 (of de 130), zoals ik bijvoorbeeld. PS En mijn vrouw is er ook erg happy mee, één AB om DTV mee te kunnen kijken. Geen gekloot meer met twee AB's en mogelijk alleen analoog te zitten kijken. (mss is mijn vrouw daarmee een uitzondering? Nee toch niet, die Nick had er ook last van :) ;) )
Negatief was weer de storing van de telefoon van zondagavond, hoelang het heeft geduurd en wat er aan de hand was is mij niet bekend, op de xms site staat niks over een storing.
Mogelijk zal Denan nog kunnen reageren dat er uit hun metingen niets aan de hand was (hahaha) :) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door chocka op 23-03-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:59:
[...]

Allen maar netjes te noemen dat ze het melden, alhoewel ik mijn factuur voor april nog moet ontvangen.

[...]
Nou ik denk dat deze ook iets later komt,
omdat deze ook later dan de 23e geincaseerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:39:
[...]

Nou ik denk dat deze ook iets later komt,
omdat deze ook later dan de 23e geincaseerd word.
Dat is nu weer jammer, dat het nieuwe incasso systeem, het reeds nieuwe in gebruik genomen boekhoud programma zo in de soep laat lopen dat de facturen niet op tijd kunnen worden verzonden. Maar ach ja, daarmee probeert XMS toch aan de behoefte te voldoen van zijn klanten. Welke behoefte hiermee wordt voldaan, geen idee???

Misschien was het handig geweest in de melding van de incasso, ook even te melden dat hiermee de facturen voor april later komen. Was wel weer zo prettig geweest. Oeps, vergeten! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik haalde dat er zelf al uit hoor :P
als hij later geincasseerd word,
krijg je de factuur ook later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, niks te vinden. Jammer.

Had ze nog proberen te bellen (mobiel) maar niemand aanwezig. Vervolgens dus een e-mal gestuurd naar XMS omtrent deze storing. Ik kreeg een automatische e-mail terug die begon met :

" Uw email is in goede orde ontvangen en zal zo spoedig mogelijk in behandeling genomen worden.
In verband met de drukte kan het een paar dagen duren voordat uw mail wordt beantwoord. " :? :?

Die e-mail over die incasso had ik ook gekregen. Vond de eerste zin heel vreemd :

"Zoals u wellicht is opgevallen heeft een aantal klanten van XMS in februari geen maandelijkse incasso gezien van de abonnementsgelden voor de maand maart. "

Hè ? Ik moest hem ff 2x lezen, en nog snap ik hem niet.
Denkt XMS nou echt dat het mij op zou vallen als een andere klant van XMS geen maandelijke incasso heeft gezien ??? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:59:
[...]
Mogelijk zal Denan nog kunnen reageren dat er uit hun metingen niets aan de hand was (hahaha) :) ;)
Nee, er was zondag een generieke storing voor al het telefonieverkeer. Aangezien dat ongeveer een uur later weer verholpen was is ervoor gekozen om maandag geen storingsmelding op de website te plaatsen.

Het onderzoek naar de oorzaak/bron van de storing loopt nog.
chocka schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:55:
[...]
Dat is nu weer jammer, dat het nieuwe incasso systeem, het reeds nieuwe in gebruik genomen boekhoud programma zo in de soep laat lopen dat de facturen niet op tijd kunnen worden verzonden. Maar ach ja, daarmee probeert XMS toch aan de behoefte te voldoen van zijn klanten. Welke behoefte hiermee wordt voldaan, geen idee???
Het was niet zozeer het incassosysteem als een combinatie van factoren bij de bank, nieuwe typen factuurregels in de output van het systeem en de toename in de hoeveelheid incasso-opdrachten. Alle factoren zijn nu 'under control' en zullen dus niet meer voor problemen zorgen.

[ Voor 42% gewijzigd door denan op 24-03-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Heel vervelend, maar er is nu weer een stroing op telefonie:

http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html

We hebben hier met Telio over gesproken en de oplossing staat klaar in de vorm van een nieuwe telefooncentrale. Deze is klaar en draait al in Amsterdam. De huidige centrale die we gebruiken draait alweer een aantal jaar en voldoet blijkbaar niet meer. De nieuwe centrale is 'proven" technology aangezien ze nu al een tijdje met Telio Noorwegen draaien op dit platform en biedt betere fallback mogelijkheden. Telio gaat alle aansluitingen omzetten naar het nieuwe platform zodra XMS de interfaces naar dit nieuwe platform aangepast heeft en de boel getest is met een aantal account. Er moet dus wel wat geprogrammeerd worden, en dat zal even tijd kosten.
We hebben een incident rapport gehad van afgelopen zondag. Er is een "power flip (rapport van Telio, we vragen nog na wat dit betekent)" geweest in de stroomvoorziening wat ervoor gezorgd heeft dat de SIP server en de powerbar niet meer reageerden op IP verkeer. Nadat de server handmatig herstart was werkte het weer. Het is onbekend waar de power flip vandaan gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
@Folkert, kan je mogelijk aangeven wanneer je met het verslag van 04 maart zal komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:32:
Allen,

Heel vervelend, maar er is nu weer een stroing op telefonie:

http://www.xmsnet.nl/135_Storing.html
Kan aan mijn ogen liggen maar er staat niets over een storing.
Er is een "power flip (rapport van Telio, we vragen nog na wat dit betekent)"
Denk dat het in het Noors een flipflop heet en in het Nederlands vlaflip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:20:
[...]

Kan aan mijn ogen liggen maar er staat niets over een storing.

[...]

Denk dat het in het Noors een flipflop heet en in het Nederlands vlaflip :)
ze zullen hem al weggehaald hebben, hij stond er gisteren wel nl.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor..

Kan iemand me vertellen wat de juiste poortverdeling is op de 4 en 8 poorts modems? Misschien ook de OP hiermee updaten ? Wil bij een nieuwe glasvezelaar de boel gaan installeren, maar weet niet of de bijgeleverde brief klopt enzo..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wilde schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:21:
Even een vraagje tussendoor..

Kan iemand me vertellen wat de juiste poortverdeling is op de 4 en 8 poorts modems? Misschien ook de OP hiermee updaten ? Wil bij een nieuwe glasvezelaar de boel gaan installeren, maar weet niet of de bijgeleverde brief klopt enzo..

denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, bij ons zit internet toch echt op poort 1, tv op poort 2 (4 poorts geval). vandaag precies 4 weken aangesloten, dus wellicht is het onlangs nog veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:38:
[...]

Hmm, bij ons zit internet toch echt op poort 1, tv op poort 2 (4 poorts geval). vandaag precies 4 weken aangesloten, dus wellicht is het onlangs nog veranderd?
Dat is ook de reden dat ik het nog even vraag ter controle. Er zijn wat discussies over geweest en ik vroeg me dus af wat definitief bekend gemaakt was. Denan verwijst naar een eerdere post, dus ik ga er nu ook vanuit dat die klopt :9

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Power flip is een synoniem voor power cycle of stroom eraf/erop doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik moet even een stoffige quote doen :)
denan schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:05:
[...]

Je staat gewoon niet als klant in ons systeem: als alles aangesloten is zal de snelste weg een digitale aanmelding zijn. Als je op www.xmsnet.nl je gegevens invult zal binnen een paar minuten je abonnement actief zijn.
Ik krijg binnenkort mijn appartement waar al XMS fiber is geinstalleerd en ik vroeg me af of het zin heeft me al aan te melden als klant, of dat ik beter kan wachten tot een week voor mijn verhuizing.
Aan de quote te zien gaat het "activeren" erg snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

d0s

sssst

Gman schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:09:
Ik moet even een stoffige quote doen :)

[...]

Ik krijg binnenkort mijn appartement waar al XMS fiber is geinstalleerd en ik vroeg me af of het zin heeft me al aan te melden als klant, of dat ik beter kan wachten tot een week voor mijn verhuizing.
Aan de quote te zien gaat het "activeren" erg snel?
Als je weet hoe je je apparatuur op je glasvezelmodem aansluit ben je binnen enkele uren actief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Sigh XMS in Arnhem ligt er weer uit...
Geen inet en telefonie.

Ieder weekeind is het feest als je XMS hebt in Arnhem (stadhouderstraat)

Wat is nou het probleem Denan? elders werkt XMS veel stabieler als hier.
Ieder weekend wegvallende verbindingen wordt je nou niet echt bepaald vrolijk van...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen internet hier in Nieuwland geinstalleerd.. Wat me opviel is dat

a) De poortverdeling toch anders is (enigsinds verwacht helaas): poort 1 is Internet en poort 2, 3 en 4 werken niet... Wijkt toch weer af van wat in de OP staat!
b) IP adres is dynamisch. Ik heb de helpdesk gebeld en die wisten me te vertellen dat iedereen een dynamisch adres heeft welke niet wijzigd. Klopt dit ? Ik was altijd in de veronderstelling dat het IP adres eens de zoveel tijd wijzigd...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:53:

a) De poortverdeling toch anders is (enigsinds verwacht helaas): poort 1 is Internet en poort 2, 3 en 4 werken niet... Wijkt toch weer af van wat in de OP staat!
b) IP adres is dynamisch. Ik heb de helpdesk gebeld en die wisten me te vertellen dat iedereen een dynamisch adres heeft welke niet wijzigd. Klopt dit ? Ik was altijd in de veronderstelling dat het IP adres eens de zoveel tijd wijzigd...
Jij hebt waarschijnlijk het Genexis modem, deze zijn anders als de packetfronts welke worden beschreven in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Folkert,

Ik doe al maaaaaaanden mee aan de HD Pilot die tot oktober vorig jaar zou duren. Er is de laatste tijd niets, maar dan ook niets veranderd. Geen nieuwe firmware niets. Kun jij uitleggen waarom er niets meer gebeurd? Ik snap het niet zo goed. De techniek lijkt er klaar voor, nieuwere firmware komt er (voorlopig) niet en het lijkt allemaal stabiel te draaien. Waar wacht XMS nog op?

Waarom biedt XMS niet alvast aminet 130's aan aan mensen die liever al voorbereid willen zijn op HD, ook al bied je nog geen HD als service.

Het gaat traag en XMS mist kansen als je het mij vraagt.

Ook de EPG die later in Maart in gebruik genomen zou worden is nog niet te zien en dat terwijl het al 28 maart is nu, tuurlijk tot en met dinsdag kan het nog komen om het ook echt in maart te laten gebeuren, maar daar geloof ik niet in.

Wat gaat er mis? Zitten er te weinig mensen op de ontwikkeling van DTV? Zitten er überhaupt naast Martijn mensen op de ontwikkeling van HDTV?

Wat gebeurt er achter de schermen Folkert? Ik snap dat er geen data genoemd kunnen worden maar zou je op zijn minst inzicht kunnen geven in de ontwikkelingen? Martijn mag vaak niks zeggen hierover, jij vast wel :).

Maak voor mijn part een downloadbare nieuwsbrief of een weblog voor die personen die het interesseert. Het hoeft niet naar alle klanten omdat er velen zijn die het niet zoveel kan schelen. Maar de stilte rondom DTV en HDTV duurt al zo enorm lang dat je wel heeeeeeel veel geduld vraagt naar mijn mening van de klanten die graag verder willen.

Tuurlijk, er is nog niet veel content, maar er is content. Blijkbaar genoeg voor de concurrentie om een HDTV pakket aan te bieden.

Bij Kadaka, waar eerst het DTV signaal vandaan kwam (en mogelijk nog maar dan met een ander logo) zie ik ook niets over HDTV. Ja Brava, maar das wel een heel mager aanbod.

Er zijn zenders zoals Anixe HD in duitsland. BBC HD die zover ik weet probleemloos kunnen worden doorgegeven. Ook Prosieben HD Sat 1 HD, het zijn vrij te ontvangen kanalen op de satelliet. Mogelijk dat deze niet zonder overleg mogen worden doorgegeven, maar daar moet toch wat voor te regelen zijn. En dan Discovery HD, NGC HD. Binnenkort MTV HD.

Kom op er moet toch iets te verzinnen zijn om een pakket aan te bieden?

En natuurlijk over enkele maanden Ned 1, 2 en 3 in HD.

Ik wacht al sinds 1990 toen ik voor het eerst HD zag op de Firato op HDTV. Het is dus al 19 jaar geleden. Mijn HDTV hangt al 3 jaar aan de muur te wachten op serieuze content. Ik heb zelfs al de Amino 130 thuis staan. Doe a.u.b. iets!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:55:
@Folkert, kan je mogelijk aangeven wanneer je met het verslag van 04 maart zal komen???
Ik ben dit helemaal vergeten, je hebt gelijk. Ik heb de aantekeningen op de zaak liggen dus in de loop van maandag zal ik het posten.
Sorry !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:46:
Geen inet en telefonie.

Ieder weekend wegvallende verbindingen wordt je nou niet echt bepaald vrolijk van...
Hier wist ik helemaal niets van, heb je dit ook als probleem gemeld bij de helpdesk (ik denk het wel, just checking..). Anders ga ik ook nog wel even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs zijn ze in Veenendaal flink aan het graven geweest voor de aanleg van het glasvezel netwerk. Inmiddels ligt de rode draad al voor de drempel, maar tot op heden hebben wij ons nog niet aangemeld.

Na vele brieven stilzwijgend bedankt te hebben voor glasvezel, lag er deze week weer een brief in de bus. De twijfel begint toch toe te slaan. In vergelijking met de huidige combinatie van TV, internet en telefonie is glasvezel 4 euro duurder. Daar staat tegenover een snellere verbinding (nu 20mbit in theorie, praktijk 1200kb/s). In principe is dit ruim voldoende, maar voor die paar euro extra...

Wat wij nu nog als vraag hebben is het televisie gebeuren. Voorzover ik het nu begrijp komt er een unit te hangen, waar rechtstreeks een coax kabel op aan kan worden gesloten!? Dit houdt dus in dat er eigenlijk niks veranderd, en alle televisies dus 'gewoon' aangesloten blijven, alleen is het even kabeltje prikprak naar een andere aansluiting. Is dit correct? En wat is de kwaliteit van dit analoge signaal? Is dit beter dan het huidige televisie signaal (waarbij we veel signaal verlies hebben ondanks enkele versterkers). We hebben nu vijf televisies op aangesloten, waar alleen de televisie van beneden optimaal beeld heeft op alle zenders. Is het signaal verlies bij het analoge signaal vanaf glasvezel meer of minder?

Dan de laatste vraag tot slot. Bij het nemen van digitale televisie, kunnen daar ook meerdere toestellen op worden aangesloten (ik verwacht van niet), en als dat dus niet kan, blijft er ook nog het analoge signaal via de geluidsverbinding beschikbaar?

Zou iemand (praktijkervaring) antwoorden kunnen geven op deze vragen? Zelf natuurlijk al enige informatie in gewonnen, maar dat is natuurlijk vanaf een commerciële bron verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:53:
Wat wij nu nog als vraag hebben is het televisie gebeuren. Voorzover ik het nu begrijp komt er een unit te hangen, waar rechtstreeks een coax kabel op aan kan worden gesloten!? Dit houdt dus in dat er eigenlijk niks veranderd, en alle televisies dus 'gewoon' aangesloten blijven, alleen is het even kabeltje prikprak naar een andere aansluiting. Is dit correct? En wat is de kwaliteit van dit analoge signaal? Is dit beter dan het huidige televisie signaal (waarbij we veel signaal verlies hebben ondanks enkele versterkers). We hebben nu vijf televisies op aangesloten, waar alleen de televisie van beneden optimaal beeld heeft op alle zenders. Is het signaal verlies bij het analoge signaal vanaf glasvezel meer of minder?
Je zult daarnaast je tv's waarschijnlijk opnieuw moeten instellen omdat de kanaalindeling anders is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat glasvezel minder signaalverlies op de binnenbekabeling geeft. Als er veel signaalverlies is ondanks het gebruik van versterkers, dan klopt er iets niet in je bekabeling. Met goede versterkers op de goede plaats geplaatst, moet je overal even goed beeld kunnen krijgen. Dat je meerdere versterkers gebruikt geeft of aan dat je een kast van een huis hebt, of dat er gewoon echt iets niet goed aangesloten is, beter 1 goede met meer uitgangen dan meerdere versterkers achter elkaar, goede dikke bekabeling met massieve kern en vooral ook kijken of de stekkers goed zijn aangesloten.
Dan de laatste vraag tot slot. Bij het nemen van digitale televisie, kunnen daar ook meerdere toestellen op worden aangesloten (ik verwacht van niet),
Je kunt meerdere tv's van digitaal beeld voorzien. Je moet echter wel per toestel een eigen STB (set top box) aanschaffen indien je op elke tv een andere zender wilt kunnen kijken deze kastjes zijn 90 euro en voor hdtv waarschijnlijk het dubbele. Ook zul je naar elke tv een eigen CAT5 kabel moeten trekken en dat moet in principe gescheiden zijn van computernetwerk (je kunt wel met trucjes één kabel gebruiken hiervoor, maar dan kun je onderling niet met GBit verbindingen werken dus als je dan toch moet aanleggen, zou ik meteen alles goed aanleggen)
en als dat dus niet kan, blijft er ook nog het analoge signaal via de geluidsverbinding beschikbaar?
huh? wat bedoel je nou precies analoogsignaal via de geluidsverbinding? wat voor geluidsverbinding? Het analoge signaal komt over een andere vezel binnen dan het internet/dvb signaal en blijft dus beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:53:
Het dynamische IP adres dat je krijgt kan maandenlang hetzelfde blijven, maar plotseling veranderen.
Wil je een statisch IP adres, dan kan je dat via mijn XMS aanvragen [kwestie van een hokje aanvinken] en kost eenmalig €25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik ben woonachtig in Leiden en heb ongeveer een jaar geleden al eens via mail contact gezocht met XMS met de vraag wanneer zij glasvezel ook beschikbaar stellen aan bewoners van koopwoningen. De kabel loopt vlak langs mijn huis (2331), maar XMS heeft een jaar geleden op mijn mail gereageerd met een "helaas, op dit moment alleen via Portaal, koopwoningen zijn voorlopig niet aan de orde, wellicht in de toekomst".
Ik ben alleen zeer benieuwd wat dat "in de toekomst' inhoudt, is dit over 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar? Ik hoop dat een insider hier meer over kan vertellen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:46:
Geen inet en telefonie.

De helpdesk is op zaterdag gewoon geopend. Bel ze als het uitvalt gewoon op om te vragen of ze iets aan de verbinding kunnen zien. Met een lijntest is zo te zien of je een lokaal probleem hebt of dat er iets mis is met je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:04:
[...]

Het dynamische IP adres dat je krijgt kan maandenlang hetzelfde blijven, maar plotseling veranderen.
Wil je een statisch IP adres, dan kan je dat via mijn XMS aanvragen [kwestie van een hokje aanvinken] en kost eenmalig €25.
Niet helemaal: in een aantal nieuwe gebieden werken ze met nieuwe hardware (genexis/cisco) en daardoor zijn een aantal netwerkspecifieke zaken anders. Zo is er een andere poortverdeling (zit de dienst niet in de correcte poort dan werkt ie ook niet) en is er default een statisch IP adres (uitgedeeld via DHCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:58:
[...]
Niet helemaal: in een aantal nieuwe gebieden werken ze met nieuwe hardware (genexis/cisco) en daardoor zijn een aantal netwerkspecifieke zaken anders. Zo is er een andere poortverdeling (zit de dienst niet in de correcte poort dan werkt ie ook niet) en is er default een statisch IP adres (uitgedeeld via DHCP).
Oké, wist ik niet, maar dan is er dus ook geen sprake van een dynamisch IP adres [leuke omschrijving voor een statisch adres: een dynamisch adres dat niet wijzigt!] en hebben die aansluitingen blijkbaar alvast €25 korting [althans t.o.v. anderen die per se een statisch adres willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:19:
[...]

Hier wist ik helemaal niets van, heb je dit ook als probleem gemeld bij de helpdesk (ik denk het wel, just checking..). Anders ga ik ook nog wel even navragen.
Het werkt ondertussen weer, heb een kwartier in de wacht gestaan bij XMS en toen heb ik het maar opgegeven aangezien ik mobiel belde.
0800 nummers vallen bij mobiel bellen buiten je bundel namelijk.

Maar meer als een kwartier wachten is wel erg lang, normaal heb zo iemand aan de lijn, dus ik denk dat er meer met problemen waren.

[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 28-03-2009 20:45 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Misschien mag het een idee zijn om zodra een storing bekend is, deze vooraf aan het keuze menu van helpdesk te plaatsen. Voorkomt een hoop onnodig bellen en de helpdesk blijft bereikbaar voor andere zaken. Ik heb deze ervaring vaak meegemaakt bij UPC en NUON in het verleden. Zodat meteen wist dat er sprake was van een storing en niet hoefde te wachten tot je iemand te spreken kreeg om de storing alsnog individueel te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:04:
Misschien mag het een idee zijn om zodra een storing bekend is, deze vooraf aan het keuze menu van helpdesk te plaatsen. Voorkomt een hoop onnodig bellen en de helpdesk blijft bereikbaar voor andere zaken.
Ik wil dit verzoek graag ondersteunen. Heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken van het nummer, maar het lijkt me erg vervelend om na een kwartier of meer van een medewerker te horen dat de storing al tigmaal is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met de initiatiefnemers van Vleuterweide. Zij kunnen je tips en informatie sturen. Als je me even in een PM je email adres stuurt dan mail ik je ook nog even een algemene informatiesheet over vraagbundeling.
MvgFolkert
@ Folkert: wil je graag mijn gegevens doorgeven, maar heb geen idee hoe een pm te versturen :$ (schaam me diep, sorry...)
Had overigens ook al naar de intiatiefnemers van Vleuterweide gemaild, en gelukkig nu na ongeveer 4 a 5 weken antwoord gehad. Wordt er van XMS uit ook eventueel actief meegedaan met het 'werven' van klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:58:
[...]

Ik heb inderdaad een Genexis modem en ik heb alleen internet via poort 1.

Ik kan namelijk ook niet via mijn XMS een een statisch IP adres aanvragen.....dus dan klopt het wel wat je zegt......
Scheelt me 25 euro ;)

Maar wat een feest glasvezel...dat is wat anders als mijn 8Mbit lijntje van xs4all waar ik 69 euro per maand voor betaalde 8)7

Ben zo blij als een klein kind in een snoepwinkel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:45:
[...]

Je zult daarnaast je tv's waarschijnlijk opnieuw moeten instellen omdat de kanaalindeling anders is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat glasvezel minder signaalverlies op de binnenbekabeling geeft. Als er veel signaalverlies is ondanks het gebruik van versterkers, dan klopt er iets niet in je bekabeling. Met goede versterkers op de goede plaats geplaatst, moet je overal even goed beeld kunnen krijgen. Dat je meerdere versterkers gebruikt geeft of aan dat je een kast van een huis hebt, of dat er gewoon echt iets niet goed aangesloten is, beter 1 goede met meer uitgangen dan meerdere versterkers achter elkaar, goede dikke bekabeling met massieve kern en vooral ook kijken of de stekkers goed zijn aangesloten.

[...]

Je kunt meerdere tv's van digitaal beeld voorzien. Je moet echter wel per toestel een eigen STB (set top box) aanschaffen indien je op elke tv een andere zender wilt kunnen kijken deze kastjes zijn 90 euro en voor hdtv waarschijnlijk het dubbele. Ook zul je naar elke tv een eigen CAT5 kabel moeten trekken en dat moet in principe gescheiden zijn van computernetwerk (je kunt wel met trucjes één kabel gebruiken hiervoor, maar dan kun je onderling niet met GBit verbindingen werken dus als je dan toch moet aanleggen, zou ik meteen alles goed aanleggen)

[...]

huh? wat bedoel je nou precies analoogsignaal via de geluidsverbinding? wat voor geluidsverbinding? Het analoge signaal komt over een andere vezel binnen dan het internet/dvb signaal en blijft dus beschikbaar.
Bedankt voor de antwoorden, is voor mij weer een stuk helderder.

De laatste opmerking over geluidsverbinding, moest glasverbinding zijn. :) Maar volgens mij is die vraag nu ook beantwoord. Tv signaal komt binnen, en afhankelijk van een STB heb je digitaal of analoog signaal op de TV.

Op de vraag of we nu moeten overstappen of niet zal ik mijn licht nog wel laten schijnen in de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Even aanhaken :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ligt het aan mij, maar waarom doet kijken liezen het in het weekend altijd zo bar slecht. Eindelijk eens even lekker tijd om wat uitzendingen gemist te kijken en gaat het weer de hele dag gek doen. Of is ergens weer eens storing waardoor het allemaal weer eens niet lekker loopt. Zoals vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:39:
Ligt het aan mij, maar waarom doet kijken liezen het in het weekend altijd zo bar slecht. Eindelijk eens even lekker tijd om wat uitzendingen gemist te kijken en gaat het weer de hele dag gek doen. Of is ergens weer eens storing waardoor het allemaal weer eens niet lekker loopt. Zoals vorige week.
Nou, het ligt niet aan jou hoor. Hier (Nijmegen) is zowel Uitzending Gemist als RTL-gemist niet te kijken. Mega veel artifacts en menu's zijn super traag. Kijk daar zelden naar, maar wilde vanmiddag iets kijken en toen viel dat echt op. Weet niet hoe het vorig weekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan

Wat me trouwens opviel aan de "Nu & Straks" info onder in beeld bij digi TV: die moet ook nog even naar de juiste (zomer) tijd bijgesteld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:29:
Wat gaat er mis? Zitten er te weinig mensen op de ontwikkeling van DTV? Zitten er überhaupt naast Martijn mensen op de ontwikkeling van HDTV?
Het enige project dat ik met HDTV doe is de pilot, met de ontwikkeling van HDTV heb ik weinig te maken :)

Verder heb ik laatst al wat uitbreidingen live gezien (oa een volledige EPG) die in de nabije toekomst gepilot zullen worden. Verder zijn er wat zaken geweest die de ontwikkelingen op het gebied van IPTV hebben vertraagd maar recentelijk is er een hernieuwde focus gekomen op IPTV/HDTV. Persoonlijk verwacht ik de komende tijd dus een flink aantal vernieuwingen.
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 08:48:
[...]

Ik wil dit verzoek graag ondersteunen. Heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven maken van het nummer, maar het lijkt me erg vervelend om na een kwartier of meer van een medewerker te horen dat de storing al tigmaal is gemeld.
Zo'n meldtekst is er ook, maar dan moet er wel iets aan de hand zijn. Bovenstaande poster kan best een lokaal probleem hebben gehad. Die meldteksten worden alleen geplaatst als er iets 'generiek' aan de hand is (bvb een hele wijk valt uit).
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:27:
[...]
Nou, het ligt niet aan jou hoor. Hier (Nijmegen) is zowel Uitzending Gemist als RTL-gemist niet te kijken. Mega veel artifacts en menu's zijn super traag. Kijk daar zelden naar, maar wilde vanmiddag iets kijken en toen viel dat echt op. Weet niet hoe het vorig weekend was.
Ik hoorde inderdaad meer klachten uit mijn omgeving, specifiek over de VideoOnDemand diensten. RTL+ heeft aardig wat problemen gehad de laatste tijd (die ontstonden bij RTL zelf) maar Uitzendinggemist zou goed moeten werken. Wel is er vorige week een wijziging geweest bij de partij die de streams doorzet van UZG/RTL+ naar partijen als UPC/Ziggo/XMS. Wellicht dat dat er mee te maken heeft ? (dat was volgens mij do-vrij btw)

Houd het anders even in de gaten:
- Is het specifiek in het weekend?
- Welke tijdstippen exact?
- Wat ben je op dat moment aan het downloaden/doen?

De Quality of Service instellingen voor IPTV komen namelijk erg nauw. De streams (live kanalen) hebben andere QoS instellingen dan de VideoOnDemand streams en het zou kunnen dat ze daardoor anders reageren op bepaalde netwerksituaties.

Verder is er een tijd geleden een probleem geweest met een bottleneck tussen het XMS netwerk en de leverancier van VoD-streams. Daarvoor is een workaround ingericht maar dat was geen definitieve oplossing. Een upgrade van die specifieke interface was ergens in de eerste/tweede week van April geplanned.

Blijf het in ieder geval melden als je 'vreemde' dingen ziet!
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:30:
Wat me trouwens opviel aan de "Nu & Straks" info onder in beeld bij digi TV: die moet ook nog even naar de juiste (zomer) tijd bijgesteld worden ;)
Ik zal het doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 01-08 09:31
Vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen van een appartement in Leiden waar volgens xmsnet.nl glasvezel geleverd kan worden "status: aansluiting klaar voor gebruik". Appartement komt uit de huur van Portaal dus ik denk dat daarom er al glas aanwezig is.

Nu ben ik aan het zoeken naar een goede router (1gbit & wireless N) en kwam op deze uit: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router.

Iemand ervaring met deze router i.c.m. XMSnet en kan de wan poort 50mbit internet aan?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb zelf de dir 655, en die werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

[FrEEzEr] schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:45:
Vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen van een appartement in Leiden waar volgens xmsnet.nl glasvezel geleverd kan worden "status: aansluiting klaar voor gebruik". Appartement komt uit de huur van Portaal dus ik denk dat daarom er al glas aanwezig is.

Nu ben ik aan het zoeken naar een goede router (1gbit & wireless N) en kwam op deze uit: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router.

Iemand ervaring met deze router i.c.m. XMSnet en kan de wan poort 50mbit internet aan?
Dat is een prima router, alleen volgens eerdere berichten en tests uit dit topic presteert een model van Sitecom (uit de gaming reeks, volgens mij de XR308) het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:13:
[...]
Zo'n meldtekst is er ook, maar dan moet er wel iets aan de hand zijn. Bovenstaande poster kan best een lokaal probleem hebben gehad. Die meldteksten worden alleen geplaatst als er iets 'generiek' aan de hand is (bvb een hele wijk valt uit).
Zoals eerder geschreven heb ik nooit de behoefte gehad om het nummer te bellen. Ik weet dus ook niet wat er geantwoord wordt als je belt: "Al onze medewerkers zijn in gesprek" of "Er zijn nog 25.., 24.., 23... bellers voor u".
In het laatste geval kan je op je klompen aanvoelen dat jouw storing al gemeld is en het dus 'generiek' is.
Als er al zo'n meldtekst als Chocka bedoelt aanwezig is en aangezet wordt bij een generieke storing is dat natuurlijk helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overleg forumgebruikers
04-03-2009, XMS huis te Utrecht

Bijeenkomst is ’s avonds dus we starten met een broodje. Vanuit XMS zijn aanwezig Folkert (Directeur) en Wiepke de Jong (Productmanager). Op de oproep zijn 2 forumgebruikers afgekomen Famous en wiebo66 daarnaast is Jurjen de Vries (Glasvezel.nu) aanwezig.
Folkert start met een introductie van XMS en wat de plannen zijn voor 2009. In eerste instantie wordt gemeld dat XMS een decentrale helpdesk zal gaan opzetten. De centrale helpdesk zal in Hillegom komen (waar XMS nu kantoor houdt) en in de verschillende gebieden waar XMS diensten levert wordt een helpdesk met het XMS huis gecombineerd. Utrecht wordt de eerste locatie en in april zal deze verbouwd gaan worden zodat medewerkers van XMS deze permanent kunnen gaan bemannen. Voordeel van deze opzet is dat mensen uit een gebied eerst via de callrouting terecht komen bij de helpdesk uit hun gebied. Mocht telefonische hulp niet werken dan kan een eindgebruiker altijd bij het XMS huis langsgaan en daar de helpdesk persoonlijk spreken. XMS wil op deze manier meer invulling geven aan het “lokaal” aanwezig zijn. Utrecht is een pilot locatie om te bekijken of het in de praktijk ook zo goed gaat werken.

Verder wordt er vooral gesproken over lopende issues die het forum bezighoud;
1. analoge TV kwaliteit
2. Content DTV
3. Status HD en content
4. News server issues
5. Aanpassing tarief 100Mb

Ad 1;
XMS heeft de cases die bij ons bekend zijn neergelegd bij de netwerk operator (die verantwoordelijk is voor aanlevering signaal). Een onafhankelijk bureau gaat door het hele netwerk metingen verrichten om na te gaan waar eventuele kwaliteitsissues kunnen zitten. Vanuit oa de klantonderzoeken blijkt namelijk dat een deel van de XMS klanten hier last van heeft (wazig beeld, ruis). Het lijkt zich volgens XMS op bepaalde plekken te manifesteren. Metingen moeten uitsluitsel bieden.
Ad 2;
XMS is bezig het pakket DTV uit te breiden van +/- 70 zenders naar een volwaardiger pakket maar dat gaat langzaam vanwege de contracten die voor distributie moeten worden afgesloten. Er is nu iemand 3 dagen per week bezig dit te organiseren maar het zijn langlopende discussies/gesprekken met contentleveranciers. Op dit moment zijn kanalen die eigenlijk in het pluspakket horen nog zonder extra kosten te ontvangen.
Ad 3;
Medio mei verwacht XMS de Amino 130m te gaan leveren aan gebruikers die deze willen bestellen. Prijs wordt € 199,00. Voor HD content is hetzelfde van toepassing als onder ad3.
Ad 4;
Op het overleg is gemeld dat XMS een afspraak had gemaakt met XSnews om de issues door te spreken. De afspraak is inmiddels geweest en de belangrijkste zaken die met XSnews besproken zijn: 1. Analyse en oplossen van de problemen zal samen plaats gaan vinden. Hiervoor wordt een performance server in ons netwerk geplaatst om de noodzakelijk testen uit te voeren. Testen lopen. 2. Het 50Mb abonnement gaat omhoog naar 100Mb 3. Het 25Mb abonnement wordt iets goedkoper. Alle actie lopen nog en XMS zal jullie op de hoogte houden wanneer we het kunnen uitvoeren.
Ad 5;
XMS is bezig een nieuwe redundant IP netwerk aan te leggen (zodat stroomstoringen op Nikhef ook niet leiden tot totale onbeschikbaarheid). Als dit project is afgerond (waarschijnlijk september) dan zal de prijs van de 100Mb optie dalen naar € 29,95 p/m

Groet,
Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
XMS is bezig een nieuwe redundant IP netwerk aan te leggen (zodat stroomstoringen op Nikhef ook niet leiden tot totale onbeschikbaarheid). Als dit project is afgerond (waarschijnlijk september) dan zal de prijs van de 100Mb optie dalen naar € 29,95 p/m
Nog steeds vrij duur, maar de drempel om te upgraden naar 100Mbit/s is wel aanzienlijk verlaagd. Met deze prijsstelling trek je mij hoogstwaarschijnlijk wel nét over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:13:
Houd het anders even in de gaten:
- Is het specifiek in het weekend?
- Welke tijdstippen exact?
- Wat ben je op dat moment aan het downloaden/doen?
- Ja, want alleen in het weekend heb ik tijd om UZG te bekijken
- 's morgens vanaf 08.00 uur, maar het was meteen drama, daarna 's avonds om 18.00 uur nog eens geprobeerd, maar geen succes.
- De PC stond uit, dus niks geen download, alleen TV kijken.

Het vooral het menu zelf, want de programma's zijn wel goed. Bij RTL+ kom ik vaak niet eens verder dan dat die enorme plus aan komt waaien en dan al blijft hangen in je beeld, op dezelfde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:22:
[...]

Nog steeds vrij duur, maar de drempel om te upgraden naar 100Mbit/s is wel aanzienlijk verlaagd. Met deze prijsstelling trek je mij hoogstwaarschijnlijk wel nét over de streep.
Verdwijnt 50 mb dan?

De snelheid van 100mb XSnews... gebeurd dat DAN pas? Of ook mensen met 50mb abbo krijgen dan 100mb snelheid op nieuwsgroepen voor 9,95 p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:33:
Ad 3;
Medio mei verwacht XMS de Amino 130m te gaan leveren aan gebruikers die deze willen bestellen. Prijs wordt € 199,00. Voor HD content is hetzelfde van toepassing als onder ad3.
Ad 4;
Op het overleg is gemeld dat XMS een afspraak had gemaakt met XSnews om de issues door te spreken. De afspraak is inmiddels geweest en de belangrijkste zaken die met XSnews besproken zijn: 1. Analyse en oplossen van de problemen zal samen plaats gaan vinden. Hiervoor wordt een performance server in ons netwerk geplaatst om de noodzakelijk testen uit te voeren. Testen lopen. 2. Het 50Mb abonnement gaat omhoog naar 100Mb 3. Het 25Mb abonnement wordt iets goedkoper. Alle actie lopen nog en XMS zal jullie op de hoogte houden wanneer we het kunnen uitvoeren.
Ad 5;
Allereerst hartelijk dank voor je verslag. Een opmerking Ad3 verwijst naar ad3, je zal ad2 bedoelen.

Bovendien de vraag waartoe je klanten in de mogelijkheid stelt een Amino 130 te kopen voor 199 euro, terwijl je nu verwijst naar ad2 en zegt dat er geen content is voor een HD STB. Daarnaast waren er in het laatste klanten onderzoek, vragen voorgelegd waarbij er drie opties waren om die 130 aan te kunnen schaffen. Direct betalen; of in termijnen of indirect via een abonnement (of iets dergelijks). Hoe waren daar de reacties op??? Gezien het content aanbod lijkt het mij niet verstandig nu al een 130 aan te gaan schaffen. "Kom eerst maar eens met content" zullen velen klanten denken.

Wat voor plezier heb ik van een 100Mb newsserver abonnement op een 50Mb lijn???

Leuk, die prijsverlaging voor een upgrade naar 100Mb, maar waar laat je dan je DTV??? De oude glasmodems die merendeels overal gebruikt worden zijn maar geschikt tot 100Mb. Dat geeft de fabrikant zelf te weten op hun website, dus waarom betalen voor 100Mb abonnement als je er niet volledig gebruik van kan maken, want dan loopt de QoS voor DTV in de soep. Of je lijn zal minder kunnen leveren dan dat je betaald.

100Mb is leuk, maar dan zal toch de DRG moeten worden vervangen, zodat je DTV boven die 100Mb wordt weergegeven en dan niet eens gesproken over mogelijk HD content.

Dus al met al zitten er nog een hoop gaten in die te vullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:45:
[...]
Bovendien de vraag waartoe je klanten in de mogelijkheid stelt een Amino 130 te kopen voor 199 euro, terwijl je nu verwijst naar ad2 en zegt dat er geen content is voor een HD STB. Daarnaast waren er in het laatste klanten onderzoek, vragen voorgelegd waarbij er drie opties waren om die 130 aan te kunnen schaffen. Direct betalen; of in termijnen of indirect via een abonnement (of iets dergelijks). Hoe waren daar de reacties op??? Gezien het content aanbod lijkt het mij niet verstandig nu al een 130 aan te gaan schaffen. "Kom eerst maar eens met content" zullen velen klanten denken.
Als ik mag kiezen zou ik toch (nu al) een 130 nemen, anders kan ik over een paar maanden als de HD content af komt, alsnog een 130 kopen. Dan maar beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
chocka schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:45:
[...]Gezien het content aanbod lijkt het mij niet verstandig nu al een 130 aan te gaan schaffen. "Kom eerst maar eens met content" zullen velen klanten denken.
De HDMI-uitgang en upscaling-mogelijkheden van de 130 zijn natuurlijk wel eigenschappen die ook zonder HD-pakket interessant zijn.

Is er ook al nagedacht over een HD-ontvanger met opnamefunctionaliteit? Of een oplossing die te combineren is met een HTPC?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ari3 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:00:
De HDMI-uitgang en upscaling-mogelijkheden van de 130 zijn natuurlijk wel eigenschappen die ook zonder HD-pakket interessant zijn.

Is er ook al nagedacht over een HD-ontvanger met opnamefunctionaliteit? Of een oplossing die te combineren is met een HTPC?
Upscaling is leuk, maar het blijft SD content. En nee er komt vooralsnog geen andere keuze dan de 110 of de 130. En HTPC oplossing is er al, maar dan moet je ff teruglezen. Iets met VLC player.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:00:
[...]
Er is beloofd dat er een firmware update komt in de toekomst, waarmee je een Harddisk aan de 130 kunt pluggen via de usb poort en dan is opname van tvprogramma's mogelijk. En ja het zou technisch mogelijk moeten zijn om zowel iets op te nemen en iets anders te kijken met 1 STB.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste