chocka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:57:
Ben zojuist gebeld met de heer Teunissen, maar ondanks blijft het mij een zeer wazig verhaal. De heer Teunissen noteert mijn gegevens waarna Volker Wessels Telecom een inspectie komt uit voeren. Volgens zeggen van de heer Teunissen heeft Volker Wessels Telecom uitermate slecht werk afgeleverd, waartoe de kwaliteit van het netwerk slecht zal zijn. En dit moet Volker Wessels Telecom nu gaan oplossen.
Ik heb geprobeerd wat door te vragen, maar daaruit kreeg weinig informatie dan alleen dat het maken heeft dat veel aansluitingen niet/niet volledig zijn afgeleverd oftwel kabels liggen allemaal los in de meterkast etc. Waartoe de kwaliteit van het netwerk niet ten goede komt???
Hoewel ik me buiten de discussies zou houden moet ik dit nu even rechtbreien.
Er zijn bij Portaal veel klachten binnen gekomen over de kwaliteit van het analoge tv netwerk.
Niet iedereen klaagt hier op tweakers en niet iedereen klaagt bij xms.
Hierop heeft Portaal besloten bij een aantal aansluitingen te laten testen.
Dit is dus
niet het door Folkert aangekondigde onderzoek.
Een hoop mensen switchen van Ziggo/upc en bemerken dan een veel slechtere kwaliteit.
Blijkbaar weet Portaal niet dat XMS dit zelf ook al onderzoekt.
Op de website van XMS wordt de "schuld" een beetje gelegd bij de grote LCD televisies en raadt men digitaal aan.
Hoewel ik dat ondersteun,digitaal zal gewoon altijd beter zijn,moet de kwaliteit van de analoge basisdienst op zijn minst gelijk zijn aan die van de analoge dienst van de locale provider en dat is ie in Leiden beslist niet.
Het hele netwerk in Leiden is doorgemeten van mijn huis tot aan het kopstation via de wijkstations en daar is niets mee mis.
Waar men uiteindelijk terecht kwam is de in Leiden maar ook in vele andere plaatsen gebruikte apparatuur van Hertzinger.
Er komt teveel ruis uit die bakken en dat zie je het best of het eerst op een LCD tv,maar dat is niet de schuld van die LCD tv maar van de door Hertzinger gebruikte apparatuur.
Aangezien Ziggo de prijs van analoog nu in fases optrekt van de ongeveer 9 euro tot 16,25 per 1 januari a.s. is er zeer veel interesse gekomen naar het analoge tv signaal van XMS.
En dan kun je wel LCD schermen de schuld gaan geven omdat die veel beter zijn van kwaliteit maar als je het kabeltje van Ziggo er in prikt/prakt en je analoge beeld is goed, en je priktprakt het XMS kabeltje er in en het beeld is belabberd dan kan je dat kul verhaal niet verkopen.
Vanuit Portaal heb ik begrepen dat er veel meer mensen zijn gaan klagen bij Portaal die ze min of meer als leverancier zien.
De meeste mensen weten van XMS helemaal niets af, Portaal heeft die kastjes opgehangen,er komt nu massaal interesse door de verdubbeling van de kosten door Ziggo, er staat bijna overal gewoon TV signaal op en men gaat proberen,hee is dat ook wat en komt in elk geval in Leiden dan bedrogen uit.
Dus gaat men klagen bij Portaal op wiens kosten het nu eenmaal is aangelegd.
Als je een LCD scherm gaat kopen wordt de kwaliteit altijd anders, gewoon pal signaal heeft een veel lagere resolutie en om dan toch een bruikbaar plaatje op te leveren gaat de tv daar mee stoeien.
Het ene merk tv doet dat beter dan de ander.
Dus dit deel van het XMS verhaaltje klopt zeker op de site.
Als je over gaat op digitaal wordt het beeld inderdaad beter.
Maar als je het analoge tv antenne stekkertje van (hier) Ziggo gaat overzetten op het analoge stekkertje van XMS dient de kwaliteit gelijk te zijn aan die van Ziggo.
Via Portaal heb ik begrepen dat over het
kwaliteitsverschil van Ziggo analoog <->XMS analoog Zoveel klachten zijn binnengekomen dat Portaal zelf deze klachten heeft doorgezet naar Volker/Wessels telecom.
Er lopen dus nu 2 onderzoeken, een van XMS zelf naar de kwaliteit en een van Portaal.
Beiden weten,officieel,niets van elkaar.
De uitslag zal voor mij geheel duidelijk zijn,het ligt niet aan het netwerk,maar aan het door Hertzinger althans in Leiden gebruikte goedkoopste prullaria.
Testbeelden komen bv van een DVD speler die gewoon in een loopje staat,die hebben het nu hier in Leiden begeven en zijn vervangen door een modulatortje op de 2 kanalen te zetten met de 2 bekende witte strepen in een zwart beeld.
Het verschil zal zijn dat het straks Portaal is die bij XMS om opheldering zal gaan vragen voor het beroerde analoge signaal en niet de individuele burger via een forum.
En wat ik begrepen heb zal Portaal zich niet zo maar laten afschepen,het heeft ze miljoenen gekost.
[
Voor 1% gewijzigd door
Nick39 op 08-04-2009 10:46
. Reden: typo ]