XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:47
chocka schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:22:
[...]

- Ja, want alleen in het weekend heb ik tijd om UZG te bekijken
- 's morgens vanaf 08.00 uur, maar het was meteen drama, daarna 's avonds om 18.00 uur nog eens geprobeerd, maar geen succes.
- De PC stond uit, dus niks geen download, alleen TV kijken.

Het vooral het menu zelf, want de programma's zijn wel goed. Bij RTL+ kom ik vaak niet eens verder dan dat die enorme plus aan komt waaien en dan al blijft hangen in je beeld, op dezelfde tijden.
De menu's en gui's worden direct vanuit RTL gestreamed. Als daar iets mis gaat zit er een probleem aan de RTL zijde. Ik kan het wel doorgeven maar ik kan er niet direct iets aan laten doen aangezien dit niet binnen XMS valt. Als er iets met de streams zelf misgaat kan ik er wel naar laten kijken.
chocka schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:45:
[...]
leuk, die prijsverlaging voor een upgrade naar 100Mb, maar waar laat je dan je DTV??? De oude glasmodems die merendeels overal gebruikt worden zijn maar geschikt tot 100Mb. Dat geeft de fabrikant zelf te weten op hun website, dus waarom betalen voor 100Mb abonnement als je er niet volledig gebruik van kan maken, want dan loopt de QoS voor DTV in de soep. Of je lijn zal minder kunnen leveren dan dat je betaald.

100Mb is leuk, maar dan zal toch de DRG moeten worden vervangen, zodat je DTV boven die 100Mb wordt weergegeven en dan niet eens gesproken over mogelijk HD content.
Dat maakt helemaal niets uit. Alleen als je tv kijkt pakt de STB een stream van 8Mbit weg dus je hebt (minus overhead) nog een 90Mbit over voor je computer. Ook zal in de wijkrouter jouw IPTV stream voorrang krijgen over je gewone ip-verkeer dus je zult geen packetloss/glitches krijgen als je maximaal download en tv kijkt tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Verdwijnt 50 mb dan?

De snelheid van 100mb XSnews... gebeurd dat DAN pas? Of ook mensen met 50mb abbo krijgen dan 100mb snelheid op nieuwsgroepen voor 9,95 p/m?
De 50Mb gaat eruit, als je het 9,95 pakket neemt en je hebt 100Mb dan kun je met 100Mb downloaden anders heb je 50Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:50:
[...]

Als ik mag kiezen zou ik toch (nu al) een 130 nemen, anders kan ik over een paar maanden als de HD content af komt, alsnog een 130 kopen. Dan maar beter nu.
Dit is precies het argument dat wij van veel mensen krijgen. Niemand wil een SD ontvanger kopen en later weer een HD ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
[FrEEzEr] schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:45:
Vanmiddag ga ik het koopcontract tekenen van een appartement in Leiden waar volgens xmsnet.nl glasvezel geleverd kan worden "status: aansluiting klaar voor gebruik". Appartement komt uit de huur van Portaal dus ik denk dat daarom er al glas aanwezig is.

Nu ben ik aan het zoeken naar een goede router (1gbit & wireless N) en kwam op deze uit: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router.

Iemand ervaring met deze router i.c.m. XMSnet en kan de wan poort 50mbit internet aan?
Ik heb deze router ook!!! Werkt perfect, ik heb alles gewoon draadloos en dan haal ik 45 mbit. De WAN poort gebruik is dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:55:
[...]

De 50Mb gaat eruit, als je het 9,95 pakket neemt en je hebt 100Mb dan kun je met 100Mb downloaden anders heb je 50Mb.
Maar als 50 eruit gaat heb je dus minimaal 100mb dan kan je toch alleen maar die van 9,95 nemen met 100mb... of die van 25mb die goedkoper word? Of komt er voor nieuwsgroepen een nieuwe abbo voor 50mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mau_Maus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:33:
[...]
Maar als 50 eruit gaat heb je dus minimaal 100mb dan kan je toch alleen maar die van 9,95 nemen met 100mb... of die van 25mb die goedkoper word?
ja.. dus? :)

50Mbit zal geupgrade worden naar 100Mbit. (waarvan je het merendeel pas kunt gebruiken bij een upgrade naar 100mbit)
25Mbit zal goedkoper worden.

lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:59:
[...]

Dit is precies het argument dat wij van veel mensen krijgen. Niemand wil een SD ontvanger kopen en later weer een HD ontvanger.
dussssssss ? :)

Ik had deze vraag namelijk ook al in het HDTV forum gesteld. We zijn hier momenteel bezig met het uitzoeken van een Flatscreen, en daar hoort (uiteraard) digitale TV bij. Het is mooi dat ik dat zonder al te veel moeite bij XMS kan bestellen, maar dan krijg ik wel de Amino 110 erbij, terwijl er binnen afzienbare tijd HDTV geleverd gaat worden (vrije interpretatie van : "*1Voor Digitale Televisie van XMS is de Amino 110 settop-box vereist. Deze settopbox is niet HDTV geschikt. XMS verwacht in 2009 een HDTV settopbox te introduceren."
Je kan niet zelf een HD settopbox aanschaffen begrijp ik, dus koop ik dat ding wellicht voor een paar weekjes.
Het zou leuk zijn als de 130 al beschikbaar komt voor degenen die dat al willen. Beter 1x € 199,- dan 1x € 99, en na een paar weken alsnog die € 199.
Ik begrijp dat ik dat niet voor het zeggen heb, maar zou die mogelijkheid niet het overwegen waard zijn voor XMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Telefoonstoring Arnhem. Maakt niet uit wie ik bel, ik krijg bij iedereen in gesprekstoon. Terwijl deze wel van mobiel naar vast te bereiken zijn.

Probleem opgelost. Er blijkt een limiet op telefoneren te zitten dat als je boven de 25 euro komt, dat je een dergelijke "storing" krijgt. Dit is via de helpdesk te verhogen, maar aangezien het morgen weer de eerste van de maand is, wordt de teller weer op nul gezet.

Nooit geweten dat dit erop zat.

[ Voor 51% gewijzigd door chocka op 31-03-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:46:
[...]

ja.. dus? :)

50Mbit zal geupgrade worden naar 100Mbit. (waarvan je het merendeel pas kunt gebruiken bij een upgrade naar 100mbit)

Ja zo zit het ook in me hoofd, maar omdat ie zei: "anders heb je 50Mb" dat klopt dan niet echt na de veranderingen.

*** Ik denk dat het misverstand komt, omdat ik denk/dacht dat die wijzigingen tegelijk zouden komen, maar zo te horen komt de verhoging voor 100mb nieuwsgroepen eventueel eerder dan de normale internet verhoging. Dus zullen de klanten die nu al 100mb hebben er eerder van kunne genieten, voor de internet verhoging van 50 naar 100 gaat.

Klopt het zo?:P.

[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 31-03-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:46:
[...]

Serieus antwoord, niet bedoeld om flauw te doen, maar voor mij is het niet duidelijk.
25Mbit zal goedkoper worden??
Is er nu weer ergens sprake van abonnees die 25Mbit kunnen afnemen?
Een tijd geleden hebben 'wij' een gratis update gekregen van 24Mbit naar 50Mbit, maar is het dus op een andere locatie mogelijk om 25Mbit af te nemen? Of schrijven we nu langs elkaar heen?

100Mbit -/- 50Mbit = 50Mbit denk ik. Over welk merendeel heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:36:
[...]
25Mbit zal goedkoper worden??
Is er nu weer ergens sprake van abonnees die 25Mbit kunnen afnemen?
Dat gaat over de news-server, daarbij kan je nu kiezen tussen 25 en 50 Mbit.
Dat wordt kiezen tussen 25 en 100 Mbit. Bij een abonnement op de newsserver van 100 Mbit en een XMS-abonnement van 50 Mbit kan je dus maar de helft van je newsserver-snelheid benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenB64 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:10:
[...]

Dat gaat over de news-server, daarbij kan je nu kiezen tussen 25 en 50 Mbit.
Dat wordt kiezen tussen 25 en 100 Mbit. Bij een abonnement op de newsserver van 100 Mbit en een XMS-abonnement van 50 Mbit kan je dus maar de helft van je newsserver-snelheid benutten.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:44:
Telefoonstoring Arnhem. Maakt niet uit wie ik bel, ik krijg bij iedereen in gesprekstoon. Terwijl deze wel van mobiel naar vast te bereiken zijn.

Probleem opgelost. Er blijkt een limiet op telefoneren te zitten dat als je boven de 25 euro komt, dat je een dergelijke "storing" krijgt. Dit is via de helpdesk te verhogen, maar aangezien het morgen weer de eerste van de maand is, wordt de teller weer op nul gezet.

Nooit geweten dat dit erop zat.
http://www.xmsnet.nl/108_Meer_informatie_Telefoon.html

Het staat btw ook in je welkomstbrief.. maar ik kan me voorstellen dat dat al te lang geleden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

ari3 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:00:
Is er ook al nagedacht over een HD-ontvanger met opnamefunctionaliteit? Of een oplossing die te combineren is met een HTPC?
Even voor alle mensen die IPTV hun mediacenter in willen gooien. Onderstaande link moet je wel op weg helpen. Ik weet niet of ik ook de M3U file kan/mag geven, maar anders staat er op hun forum eventueel ook een goede HOWTO om je eigen M3U file aan te maken.

Het is niet gratis, maar een stuk goedkoper als de Aminet 130 ;)

http://dvblogic.com/iptv.php

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:37:
[...]

Even voor alle mensen die IPTV hun mediacenter in willen gooien. Onderstaande link moet je wel op weg helpen. Ik weet niet of ik ook de M3U file kan/mag geven, maar anders staat er op hun forum eventueel ook een goede HOWTO om je eigen M3U file aan te maken.

Wel even een aandachtspuntje: conditional acces/DRM zit er aan te komen.. Als bovenstaande setup uitvalt weet je waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

KillerBee schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:53:
Ik ben woonachtig in Leiden en heb ongeveer een jaar geleden al eens via mail contact gezocht met XMS met de vraag wanneer zij glasvezel ook beschikbaar stellen aan bewoners van koopwoningen. De kabel loopt vlak langs mijn huis (2331), maar XMS heeft een jaar geleden op mijn mail gereageerd met een "helaas, op dit moment alleen via Portaal, koopwoningen zijn voorlopig niet aan de orde, wellicht in de toekomst".
Ik ben alleen zeer benieuwd wat dat "in de toekomst' inhoudt, is dit over 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar? Ik hoop dat een insider hier meer over kan vertellen.
Kickje. Iemand?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:02:
[...]

Wel even een aandachtspuntje: conditional acces/DRM zit er aan te komen.. Als bovenstaande setup uitvalt weet je waarom :)
Als dat net zo snel gaat als alle andere dingen die er bij XMS aan zitten te komen, dan zitten we voorlopig nog wel goed ;) (ik weet het, een steek onder de gordel)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:55:
[...]

Snap ik het goed als je dus nieuwsgroepen hebt via xms dat je je abbonement voor glas automatisch 100 mb wordt en je dus 60 euro betaald voor internet en news voor 100 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dewaal schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:15:
[...]

Snap ik het goed als je dus nieuwsgroepen hebt via xms dat je je abbonement voor glas automatisch 100 mb wordt en je dus 60 euro betaald voor internet en news voor 100 mbit?
De nu 50mb voor nieuwsgroepen voor 9,95 wordt 100mb voor zelfde bedrag.

En je 50mb voor 32,95 wordt 100mb voor 29,95.

Dus na de veranderingen zal je minder betalen, namelijk 39,90...

Alleen de veranderingen hoeven niet tegelijkertijd actief te worden.. Kan zijn dat de nieuwsserver eerst omhoog gaat bijvoorbeeld.

Zo begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:32:
[...]
En je 50mb voor 32,95 wordt 100mb voor 29,95.

Dus na de veranderingen zal je minder betalen, namelijk 39,90...

Zo begrijp ik het.
Zo heb heb ik het niet begrepen; volgens mij ga je voor 100Mbit 29,95 meer betalen dan voor 50Mbit.
Maar misschien kan er nog eens een samenvattend lijstje worden gemaakt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 20:12 . Reden: typo : van ipv dan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
j1nx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:37:

Aanzich niet verkeerd voor 30 euro, alleen jammer dat die niet draait op XP Pro, althans wordt niet weergegeven als OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:02:
Net nu iedereen, waaronder Microsoft de DRM laat vallen omdat het achterhaalt is, zal XMS het weer gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 20:10:
Zo heb heb ik het niet begrepen; volgens mij ga je voor 100Mbit 29,95 meer betalen dan voor 50Mbit.
Maar misschien kan er nog eens een samenvattend lijstje worden gemaakt.
Klopt inderdaad:

50Mb is 32.95 euro
100Mb wordt dus 32.95 + 29.95 = 62.90 euro

Maar als 100Mb neemt voor 62.90 euro, en je zit DTV te kijken, dan moet je er rekening mee houden dat max. 85~90Mb zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irtimmer
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:02:
[...]
Net nu iedereen, waaronder Microsoft de DRM laat vallen omdat het achterhaalt is, zal XMS het weer gaan invoeren.
De Aminet 110/130 zijn voor zover ik weet alleen in staat om een stream te coderen met behulp van een smartcard. Aangezien het hier om een netwerkaanpassing gaat zullen de streams gewoon nog steeds ongecodeert worden doorgegeven.

Op dit moment is het echter mogelijk om naar bijvoorbeeld Eredivisie Live te kijken op de computer zonder hiervoor een abbonement te nemen en met de komst van de pluspakketten is dat natuurlijk niet echt wenselijk. Ook worden de streams nu op alle poorten aangezet, zodra er een setopbox wordt aangesloten en dat zou ze ook nog kunnen blokkeren, maar daar is makkelijk om heen te werken.

Tv kijken op de je pc zal dan waarschijnlijk nog wel even werken of ik heb ergens een technisch detail over het hoofd gezien al zal Denan daar wel niet uitgebreid op reageren vanwege de kennelijk niet gewenste functionaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:07:
[...]
Klopt inderdaad:

50Mb is 32.95 euro
100Mb wordt dus 32.95 + 29.95 = 62.90 euro

Maar als 100Mb neemt voor 62.90 euro, en je zit DTV te kijken, dan moet je er rekening mee houden dat max. 85~90Mb zal hebben.
Oh nu snap ik hem ook, met dat andere kon je het op meerdere manieren opvaten, vond ik... Beetje verwarrend zo met die nieuwe newsserver snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Heb ik vanmiddag net m'n opzegbrief op de post gedaan voor XMS ivm verhuizen naar Kattenbroek (Amersfoort) en dat daar glasvezel een stuk duurder is (42,50 ipv 32,95)... zie ik nu net een pakket voor 39,95 met 10mbit up&down en analoge tv en radio....

Aangezien Ziggo zo belachelijk 30 euro (administratiekosten) vraagt voor een verhuizing (voor de TV) lijkt me dit toch wel een leuk aanbod. Ik vraag me alleen af hoe analoge XMS tv eruit gaat zien op m'n 32" HD-ready toestel....

Misschien tegen die tijd toch maar opnieuw aanvragen O-) . Denan, weet jij hoe dat in z'n werk gaat in een huis waar er nog geen glasvezelmodem in de meterkast zit? Althans, ik neem aan dat het er nu op dit moment in m'n koophuis nog niet in zit en ik heb pas half mei de sleutels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
fast-server schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:46:
Sigh XMS in Arnhem ligt er weer uit...
Geen inet en telefonie.

Ieder weekeind is het feest als je XMS hebt in Arnhem (stadhouderstraat)

Wat is nou het probleem Denan? elders werkt XMS veel stabieler als hier.
Ieder weekend wegvallende verbindingen wordt je nou niet echt bepaald vrolijk van...
Weet niet of het al opgelost is maar...:
Vriend van me woont op de Oudenboschstraat (ok die is erg lang...) maar die heeft zo goed als nooit downtime met XMS. Dus ik zou toch maar eens verder kijken dan bij XMS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gman schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:41:
[...]

Weet niet of het al opgelost is maar...:
Vriend van me woont op de Oudenboschstraat (ok die is erg lang...) maar die heeft zo goed als nooit downtime met XMS. Dus ik zou toch maar eens verder kijken dan bij XMS zelf.
Ja precies zo hier, van de telefoon zou ik niet zo weten maar inet ligt er eigenlijk zo goed als nooit uit (Monikkenhuizen).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:02:
[...]
Het heeft bar weinig met de wensen van XMS te maken, contentleveranciers stellen eisen aan de afscherming van hun signalen (denk aan bvb filmnet). Voldoe je niet aan die eisen dan krijg je de content niet. (En voordat iemand het roept... Nee.. Er zijn geen plannen om filmnet door te geven.. het is gewoon het meest uitgesproken voorbeeld)

Verder is DRM een overkoepelende term. Wat microsoft en EA doen om hun software af te schermen is iets compleet anders dan wat er op tv gebied gebeurt om streams te coderen/af te schermen.
JK schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:39:
Misschien tegen die tijd toch maar opnieuw aanvragen O-) . Denan, weet jij hoe dat in z'n werk gaat in een huis waar er nog geen glasvezelmodem in de meterkast zit? Althans, ik neem aan dat het er nu op dit moment in m'n koophuis nog niet in zit en ik heb pas half mei de sleutels...
Ik zou even afwachten tot je er woont. Als het goed is kun je dan meeliften op vraagbundelingsacties (indien ze in je wijk/straat bezig zijn).

[ Voor 26% gewijzigd door denan op 02-04-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Dan wacht ik daar inderdaad wel even op. Blijft dat pakket nog wel even bestaan met 10mbit up/down, telefoon, radio en analoge tv? De prijs (39,95 voor dit pakket) vind ik erg mooi en met 10mbit kom ik er ook wel. Zal eens kijken op de kattenbroek op glasvezel site.. her en der zie je spandoeken in de wijk hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:51:
Dan wacht ik daar inderdaad wel even op. Blijft dat pakket nog wel even bestaan met 10mbit up/down, telefoon, radio en analoge tv? De prijs (39,95 voor dit pakket) vind ik erg mooi en met 10mbit kom ik er ook wel. Zal eens kijken op de kattenbroek op glasvezel site.. her en der zie je spandoeken in de wijk hangen ;)
Ja hoor, maar momenteel (alleen als test) alleen in Kattenbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Mooi dat ik daar ga wonen dan 8) . Ik zie het nu idd duidelijk op de site, is inderdaad een instappakket, mits er genoeg participatie is. Ik heb meteen een mail naar info @ xmsnet gestuurd, ik krijg namelijk de sleutels op de dag dat alles bij jullie al binnen moet zijn (15 mei).

Maar ik wil wel meedoen, dus dat doorgegeven.. hoop dat het helpt om de 40% te halen, maar 39,95 is natuurlijk een hele mooie prijs voor telefoon, tv en nog een snel internet. Mijn zegen hebben jullie! :+
Nu hopen dat de rest daar ook een beetje mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14

inXs

known as inXs

ha net gebeld door regfiber, ze komen donderdag het tv signaal doormeten. Ben benieuwd wat daar uit komt, gelukkig is mijn vriendin die dag thuis, ik moet uiteraard gewoon werken.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
meh, verkeerd gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Darkangle op 03-04-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Een vraag: Kun je je eigen hostname kiezen?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:26:
Een vraag: Kun je je eigen hostname kiezen?
Wat bedoel je nou precies? Een domeinnaam? Of een eigen inlognaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik denk dat hij reverse DNS bedoelt. Nee, dat kan (vooralsnog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:55:
[...]
(En voordat iemand het roept... Nee.. Er zijn geen plannen om filmnet door te geven.. het is gewoon het meest uitgesproken voorbeeld)
Eeeeeeeeeh, filmnet heet al sinds 2003 geen filmnet meer. En heeft tot 2006 Canal+ geheten. Sinds 2006 heet het Film1 en Sport1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
sylvesterrr schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:47:
Ik denk dat hij reverse DNS bedoelt. Nee, dat kan (vooralsnog?) niet.
Klopt, ik bedoel ook Reverse DNS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Niks aan het downloaden.
Het was 16.12 uur
Na zojuist al twee progjes te hebben zitten kijken via UZG, loopt het menu weer eens in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
In navolging op de Amersfoortse wijken Hooglanderveen, Nieuwland en Kattenbroek zijn nu ook bewoners van de wijk Zielhorst zich warm aan het lopen voor een snelle XMS glasvezelverbinding. Check http://www.glasvezel.nu/n...k-zielhorst-wil-glasvezel

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op zondag 05 april 2009 @ 18:26:
Niks aan het downloaden.
Het was 16.12 uur
Na zojuist al twee progjes te hebben zitten kijken via UZG, loopt het menu weer eens in de soep.
RTL gemist of Uitzendinggemist? En wat gebeurde er precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jurjen de Vries schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:00:
In navolging op de Amersfoortse wijken Hooglanderveen, Nieuwland en Kattenbroek zijn nu ook bewoners van de wijk Zielhorst zich warm aan het lopen voor een snelle XMS glasvezelverbinding. Check http://www.glasvezel.nu/n...k-zielhorst-wil-glasvezel
Hooglanderveen als wijk van Amersfoort noemen is.. hoe zal ik het zeggen... gewaagd zeg ;)

Beter vathorst noemen ;) Hooglanderveen is een dorp en is daar best trots op volgens mij :D

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
denan schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:14:
[...]

Zondag eind van de middag had ik idd ook problemen met RTL gemist. Ik probeerde het programma Dierz te kijken van afgelopen zaterdag. Het geluid liep wel goed maar het beeld volgde er schokkerig en vertraagd achteraan. Terug naar het beginscherm van RTL gemist en daar bleef de box in hangen. Uiteindelijk kon ik nog wel in het menu instellingen komen waar ik een software update heb uitgevoerd. Dit leek goed te gaan; Nederland 1 kwam even in beeld maar toen voel het beeld weg en bleef de 130 knipperen.
Na een harde reset (stekker eruit) kwam Nederland 1 (digitaal) weer goed op en leek de box weer goed te reageren. In de loop van de avond rond 22.00 uur heb ik Dierz nog eens geprobeerd te kijken en dit ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:14:
UZG, staat voor UitZendingGemist en in de soep lopen houdt in dat die het niet meer doet. Het menu blijft hangen en laat de gemaakte keuze niet meer zien. Ik wil zien de programma's van afgelopen week en die keuze wordt het menu een legpuzzel en ziet niet meer waar of wat je doet. Eruit en opnieuw erin lijkt even te helpen, maar het blijft daarna alsnog klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Laatst online: 10-02-2022
denan schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:58:
[...]

Niet helemaal: in een aantal nieuwe gebieden werken ze met nieuwe hardware (genexis/cisco) en daardoor zijn een aantal netwerkspecifieke zaken anders. Zo is er een andere poortverdeling (zit de dienst niet in de correcte poort dan werkt ie ook niet) en is er default een statisch IP adres (uitgedeeld via DHCP).
Hoi Denan,

Hobbybob hier van Nieuwlandopglasvezel.nl
In Nieuwland in Amersfoort hebben wij dit platform, maar ik mis het in je inleiding ?
Wellicht kun je Genexis er even bij zetten ?
Volgens mij is E1 internet en E2 voor Digitale TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig die http://www.genexis.eu/downloads/datasheet-fxp-100.pdf is minder dan de helft zo groot als de DRG. Is het mogelijk dat ik ook zo'n genexis module krijg? Zeker gezien de tv kwaliteit hier niet goed is? Ik bedoel hier hangt het ding in mijn huiskamer en hoe kleiner, hoe beter natuurlijk.

Ik wacht nog steeds met spanning af wanneer ze hier komen meten voor de analoge tv.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hobbybob123 schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:59:
[...]

Hoi Denan,

Hobbybob hier van Nieuwlandopglasvezel.nl
In Nieuwland in Amersfoort hebben wij dit platform, maar ik mis het in je inleiding ?
Wellicht kun je Genexis er even bij zetten ?
Volgens mij is E1 internet en E2 voor Digitale TV :)
Done.
(al heeft de poortverdeling wel te maken met de volgorde van provisioning van de diensten. Het kan dus voorkomen dat IPTV op poort 1 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03
Iemand een idee of er in Westervoort ook initiatieven zijn voor glasvezelinternet??

Ik las hier wel het een en ander over Arnhen.. Dus ik kreeg al een beetje hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Zal nog wel even duren (if ever).
Zelf woon ik in Arnhem , ook in een gebied (alteveer/cranevelt) die volgens de kaart "geholpen" zou worden.
Maar ook hier is de status niet beschikbaar.

Kreeg wel netjes een brief dat ze gekeken hadden naar mijn buurt.
Maar schijnbaar was deze buurt niet goed genoeg.

Ken zelfs iemand die om de hoek woont bij het XMS huis.
En ook die krijgt het niet :p

Aangezien Westervoort niet eens op hun stedenlijst staat kan je met nagenoeg 99% zekerheid zeggen dat dit niet binnen 5 jaar zal gebeuren.
Je zal dus net zoals mij moeten wachten op het moment dat de kabel open gebroken is zodat docsis3 voor een normale prijs beschikbaar komt via een provider die niet bandbreedte afknijpt (UPC).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Jammer..

Ze waren namenlijk wel hard aan het graven bij ons in de buurt. Allemaal kabels in de grond aan het leggen, hoopte dat het glasvezel was..

Wie weet, ooit in de toekomst.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ProudElm schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:03:
Iemand een idee of er in Westervoort ook initiatieven zijn voor glasvezelinternet??

Ik las hier wel het een en ander over Arnhen.. Dus ik kreeg al een beetje hoop. :)
Nope.. maar het staat je vrij om er een op te starten.. ik ken een collega van mij die er erg blij mee zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Zal eens kijken of er iets mogelijk is.. Eerst maar eens beginnen bij de buren te informeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Wilde schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:45:
[...]

Hooglanderveen als wijk van Amersfoort noemen is.. hoe zal ik het zeggen... gewaagd zeg ;)

Beter vathorst noemen ;) Hooglanderveen is een dorp en is daar best trots op volgens mij :D
HMm, oeps sorry. Heb het aangepast naar dorp.
Ik moet ook niet zoveel gokjes wagen hé ;p

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
roomburg is een tijdje geleden in een van de topics geweest, is daar al enigszins een planning van wanneer dat onder handen wordt genomen of is dit ook een project waarin meerdere mensen moeten "tekenen" (40%) voordat het kan komen? Zo ja, als men zelf die (wat is het?) 1400 euro neerlapt, voor de glasvezel is dat ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ligt er vandaag een brief bij de post van Portaal.
Betreft: kwaliteitscontrole glasvezelnetwerk.

Portaal heeft al zijn woningen in Arnhem voorzien van een glasvezelaansluiting. Om er zeker van te zijn dat u het maximale uit uw aansluiting kunt halen, hebben wij een steekproefgewijze kwaliteitscontrole gedaan op alle glasvezelaansluitingen in Arnhem.

Uit deze controle is gebleken dat de kwaliteit van het netwerk in uw complex of straat niet optimaal is. Daarom hebben wij een aannemer gevraagd de kwaliteit van de aansluiting in uw woning te verbeteren. Wij voeren deze verbetering door in al onze woningen, ook bij diegene die geen gebruik maken van de aansluiting.

De heer J. Teunissen van Portaal neemt contact met u op om een afspraak te maken voor inspectie.

Maakt u nog geen gebruik van de mogelijkheden via glasvezel? Meer informatie kunt u vinden op www.xmsnet.nl
Ook omdat ik van Denan weet dat mijn lijn in een testtraject ligt en gemeten wordt. Schijnbaar geeft Portaal hiermee te kennen dat er wel degelijk problemen zijn met de kwaliteit van de lijn, terwijl ik hiervan via cq Denan of XMS tot op heden niets van heb mogen vernemen.

Dus Denan of Folkert, wat weten jullie hier meer van??? Graag jullie reactie.

[ Voor 12% gewijzigd door chocka op 07-04-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
chocka schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:43:
[...]

UZG, staat voor UitZendingGemist en in de soep lopen houdt in dat die het niet meer doet. Het menu blijft hangen en laat de gemaakte keuze niet meer zien. Ik wil zien de programma's van afgelopen week en die keuze wordt het menu een legpuzzel en ziet niet meer waar of wat je doet. Eruit en opnieuw erin lijkt even te helpen, maar het blijft daarna alsnog klooien.
Ik heb dit fenomeen nu ook al 2x gehad. Beetje veel drukken in navigatie helpt dan (bij mij).. lijkt wel alsof het beeld niet goed ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
chocka schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:42:

"Uit deze controle is gebleken dat de kwaliteit van het netwerk in uw complex of straat niet optimaal is. Daarom hebben wij een aannemer gevraagd de kwaliteit van de aansluiting in uw woning te verbeteren. Wij voeren deze verbetering door in al onze woningen, ook bij diegene die geen gebruik maken van de aansluiting."

Dus Denan of Folkert, wat weten jullie hier meer van??? Graag jullie reactie.
In aanvulling hierop: hoe zit het met particulier aangesloten huizen?(wij hebben nl. geen post ontvangen) Worden die ook 'verbeterd'? Of interpreteer ik het 'al onze woningen' verkeerd en slaat het alleen op de plekken waar de kwaliteit slecht is?
En op welke manier moeten we het 'verbeteren' opvatten? (moeten jullie in de huizen?)

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-04-2009 08:20 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ben zojuist gebeld met de heer Teunissen, maar ondanks blijft het mij een zeer wazig verhaal. De heer Teunissen noteert mijn gegevens waarna Volker Wessels Telecom een inspectie komt uit voeren. Volgens zeggen van de heer Teunissen heeft Volker Wessels Telecom uitermate slecht werk afgeleverd, waartoe de kwaliteit van het netwerk slecht zal zijn. En dit moet Volker Wessels Telecom nu gaan oplossen.

Ik heb geprobeerd wat door te vragen, maar daaruit kreeg weinig informatie dan alleen dat het maken heeft dat veel aansluitingen niet/niet volledig zijn afgeleverd oftwel kabels liggen allemaal los in de meterkast etc. Waartoe de kwaliteit van het netwerk niet ten goede komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:57:
Ben zojuist gebeld met de heer Teunissen, maar ondanks blijft het mij een zeer wazig verhaal. De heer Teunissen noteert mijn gegevens waarna Volker Wessels Telecom een inspectie komt uit voeren. Volgens zeggen van de heer Teunissen heeft Volker Wessels Telecom uitermate slecht werk afgeleverd, waartoe de kwaliteit van het netwerk slecht zal zijn. En dit moet Volker Wessels Telecom nu gaan oplossen.

Ik heb geprobeerd wat door te vragen, maar daaruit kreeg weinig informatie dan alleen dat het maken heeft dat veel aansluitingen niet/niet volledig zijn afgeleverd oftwel kabels liggen allemaal los in de meterkast etc. Waartoe de kwaliteit van het netwerk niet ten goede komt???
Hmmnope.. hier weet ik niets van. Waarschijnlijk is dit meer iets tussen Portaal en VWT met betrekking tot het aansluitproces. Ik weet dat er in de beginperiode in een aantal gemeenten slordige binnenhuisinstallaties uitgevoerd zijn door een aantal aannemers, de meeste gevallen zijn opgelost (indien een bewoner aangaf dat het niet naar wens was) maar er duiken nu nog steeds gevallen op waarbij een aannemer spijkers door UTP kabels heeft geslagen of een coax wandcontactdoos aan een paperclip had opgehangen. Voor al dit soort gevallen blijft het belangrijk dat klanten direct de helpdesk bellen als iets niet naar wens is, XMS werkt met diverse aannemers en het is onmogelijk om alle installaties in alle gebieden na te lopen.
De Vezel en de CPS zijn in 99,9% van de gevallen wel correct gemonteerd.. al kwamen we hier wel eens aannemers tegen die een glasvezel een paar mooie hoeken van 90 graden lieten maken :)

Bovenstaande voorbeelden zijn natuurlijk uitzonderingen, normaliter hebben de monteurs wel opgelet tijdens hun trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:57:

Hoewel ik me buiten de discussies zou houden moet ik dit nu even rechtbreien.
Er zijn bij Portaal veel klachten binnen gekomen over de kwaliteit van het analoge tv netwerk.
Niet iedereen klaagt hier op tweakers en niet iedereen klaagt bij xms.
Hierop heeft Portaal besloten bij een aantal aansluitingen te laten testen.
Dit is dus niet het door Folkert aangekondigde onderzoek.
Een hoop mensen switchen van Ziggo/upc en bemerken dan een veel slechtere kwaliteit.
Blijkbaar weet Portaal niet dat XMS dit zelf ook al onderzoekt.
Op de website van XMS wordt de "schuld" een beetje gelegd bij de grote LCD televisies en raadt men digitaal aan.
Hoewel ik dat ondersteun,digitaal zal gewoon altijd beter zijn,moet de kwaliteit van de analoge basisdienst op zijn minst gelijk zijn aan die van de analoge dienst van de locale provider en dat is ie in Leiden beslist niet.
Het hele netwerk in Leiden is doorgemeten van mijn huis tot aan het kopstation via de wijkstations en daar is niets mee mis.
Waar men uiteindelijk terecht kwam is de in Leiden maar ook in vele andere plaatsen gebruikte apparatuur van Hertzinger.
Er komt teveel ruis uit die bakken en dat zie je het best of het eerst op een LCD tv,maar dat is niet de schuld van die LCD tv maar van de door Hertzinger gebruikte apparatuur.
Aangezien Ziggo de prijs van analoog nu in fases optrekt van de ongeveer 9 euro tot 16,25 per 1 januari a.s. is er zeer veel interesse gekomen naar het analoge tv signaal van XMS.
En dan kun je wel LCD schermen de schuld gaan geven omdat die veel beter zijn van kwaliteit maar als je het kabeltje van Ziggo er in prikt/prakt en je analoge beeld is goed, en je priktprakt het XMS kabeltje er in en het beeld is belabberd dan kan je dat kul verhaal niet verkopen.

Vanuit Portaal heb ik begrepen dat er veel meer mensen zijn gaan klagen bij Portaal die ze min of meer als leverancier zien.
De meeste mensen weten van XMS helemaal niets af, Portaal heeft die kastjes opgehangen,er komt nu massaal interesse door de verdubbeling van de kosten door Ziggo, er staat bijna overal gewoon TV signaal op en men gaat proberen,hee is dat ook wat en komt in elk geval in Leiden dan bedrogen uit.
Dus gaat men klagen bij Portaal op wiens kosten het nu eenmaal is aangelegd.

Als je een LCD scherm gaat kopen wordt de kwaliteit altijd anders, gewoon pal signaal heeft een veel lagere resolutie en om dan toch een bruikbaar plaatje op te leveren gaat de tv daar mee stoeien.
Het ene merk tv doet dat beter dan de ander.
Dus dit deel van het XMS verhaaltje klopt zeker op de site.
Als je over gaat op digitaal wordt het beeld inderdaad beter.
Maar als je het analoge tv antenne stekkertje van (hier) Ziggo gaat overzetten op het analoge stekkertje van XMS dient de kwaliteit gelijk te zijn aan die van Ziggo.
Via Portaal heb ik begrepen dat over het kwaliteitsverschil van Ziggo analoog <->XMS analoog Zoveel klachten zijn binnengekomen dat Portaal zelf deze klachten heeft doorgezet naar Volker/Wessels telecom.

Er lopen dus nu 2 onderzoeken, een van XMS zelf naar de kwaliteit en een van Portaal.
Beiden weten,officieel,niets van elkaar.
De uitslag zal voor mij geheel duidelijk zijn,het ligt niet aan het netwerk,maar aan het door Hertzinger althans in Leiden gebruikte goedkoopste prullaria.
Testbeelden komen bv van een DVD speler die gewoon in een loopje staat,die hebben het nu hier in Leiden begeven en zijn vervangen door een modulatortje op de 2 kanalen te zetten met de 2 bekende witte strepen in een zwart beeld.

Het verschil zal zijn dat het straks Portaal is die bij XMS om opheldering zal gaan vragen voor het beroerde analoge signaal en niet de individuele burger via een forum.
En wat ik begrepen heb zal Portaal zich niet zo maar laten afschepen,het heeft ze miljoenen gekost.

[ Voor 1% gewijzigd door Nick39 op 08-04-2009 10:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevoeging:
Wat Ziggo in Leiden voor de concurrentie dan ook nog doet is bonnen verspreiden waarmee je een digitale ontvanger (SD) voor 35 euro kan kopen en 100 euro korting krijgt op de HD ontvanger van Ziggo waardoor deze nog maar 99 kost.
Dat is ook al stukken goedkoper dan de decoders van XMS.
Neem je gelijk het alles in 1 pakket dan is de eerste decoder gratis, en geldt de bon voor de tweede decoder.

Ook mag je per 1 mei 3 digitale decoders hebben en hoef je maar 1 keer de kosten te betalen.
Voor 3 kaartjes betaal je dan dus nog maar 1 keer 9,95 plus pakket, nog maar 1 keer 14,95 voor Film1 enz.
Op alle 3 dezelfde kaartjes komt hetzelfde abonnement,dus voeg je eredivisie voetbal toe dan betaal je 1 keer het abonnementsgeld voor 3 kaartjes.
Het is dus juist nu zaak voor XMS in in elk geval in Leiden met een goed analoog beeld te komen,want ondanks de zometeen hogere basisprijs van 16,25 voor analoog delen ze de decoders zowat uit en als de mensen eenmaal een abbo hebben genomen met decoders dan switchen ze echt niet zo maar over.

Zo,gelijk weer laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds zeer tevreden over XMS, de enige reden dat ik voor TV over zal stappen naar Ziggo digitale TV is de meerdere Discovey kanalen.

Wat mijn betreft kunnen alle sex en voor ons Hollanders :+ overstaanbare zenders eraf, maak voor mensen zoals ik een speciaal pakket.

Enige reden dat ik nu nog niet naar Ziggo stap is dat het digitale pakket van XMS nog niet vast staat. Heb nog wel een paar maanden geduld, maar als de Discovery's er niet komen ga ik toch echt switchen.

Internet bijft zonder meer bij XMS, ben hopeloos verpest door de snelheid 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Portaal laat er geen gras over groeien, vrouw belde zojuist dat er al iemand van VWT aan de deur stond. Vervolgens heb ik betreffende persoon ook nog gesproken en kort gezegd waar het neer komt dat er twee jaar geleden in Arnhem door Volker Wessels Telecom nogal slordig te werk is gegaan, met als gevolg dat er onnodig veel kabel in de meterkast hangt en de aansluitingen onjuist gestript zijn, waardoor de aansluiting niet volledig optimaal te noemen is. Althans dat hebben ze vooralsnog vastgesteld. Er schijnt twee jaar geleden niet overal van gecertificeerd personeel gebruik te zijn gemaakt, met deze gevolgen dus. Nu zal dat wel gaan gebeuren?! Wel heb ik aangegeven dat indien er daarna wel storingen gaan ontstaan dat zij volledig aansprakelijk worden gesteld en ik niet weer terug verwezen ga worden naar XMS, daar mijn verbinding na mijn idee aardig storingsloos is. Ze komen 01 mei terug, dus wordt vervolgd.......

Misschien wel praktisch voor XMS om te weten dat Volker Wessels Telecom, alle Portaal aansluitingen opnieuw gaan aansluiten en mochten daaruit problemen ontstaan, dat de klanten mogelijk weer XMS gaan bellen. Ja, wie stuurt wie van het kastje naar de muur.

[ Voor 15% gewijzigd door chocka op 08-04-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbybob123
  • Laatst online: 10-02-2022
denan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:44:
[...]

Done.
(al heeft de poortverdeling wel te maken met de volgorde van provisioning van de diensten. Het kan dus voorkomen dat IPTV op poort 1 zit)
Zou je eens willen kijken hoe dat bij mij het geval is ?
Ik heb nl. 100Mbit maar haal precies 50Mbit op dit moment, echt alsof het hard gecapped is.
Ben al bezig met Remi om te achterhalen hoe dit komt, staat ook al een call bij Operator uit, maar zou natuurlijk knullig zijn als zometeen blijkt dat het aan mijzelf ligt en de kabel voor internet toch net in poort 2 had moeten zitten. Want wat jij nu zegt , heeft nog niemand gesuggereerd :)
Ik heb nu dus de kabel voor internet in poort 1 en digitale tv in poort 2.

Zou je het eens willen nakijken ? Bij voorbaat dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hobbybob123 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:50:
[...]

Zou je eens willen kijken hoe dat bij mij het geval is ?
Ik heb nl. 100Mbit maar haal precies 50Mbit op dit moment, echt alsof het hard gecapped is.
Ben al bezig met Remi om te achterhalen hoe dit komt, staat ook al een call bij Operator uit, maar zou natuurlijk knullig zijn als zometeen blijkt dat het aan mijzelf ligt en de kabel voor internet toch net in poort 2 had moeten zitten. Want wat jij nu zegt , heeft nog niemand gesuggereerd :)
Ik heb nu dus de kabel voor internet in poort 1 en digitale tv in poort 2.

Zou je het eens willen nakijken ? Bij voorbaat dank !
Stuur maar even een email naar het bekende adres.. maar waarom bel je niet gewoon de helpdesk ipv operator? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinash
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-09 07:39
Is er in Utrecht - Rivierenwijk, al mogelijkheid voor een aansluiting bij XMS??? Op de site staat dit gebied namelijk wel rood gemarkeerd. Echter bij een postcodecheck blijkt het nog niet te kunnen. Hoe gaat het in zn werk, als er een hoeveelheid aanmeldingen nodig zijn om toch de aansluitingen te kunnen realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51

PeaceNlove

Deugleuter

Avinash schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:16:
Is er in Utrecht - Rivierenwijk, al mogelijkheid voor een aansluiting bij XMS??? Op de site staat dit gebied namelijk wel rood gemarkeerd. Echter bij een postcodecheck blijkt het nog niet te kunnen. Hoe gaat het in zn werk, als er een hoeveelheid aanmeldingen nodig zijn om toch de aansluitingen te kunnen realiseren?
Daar zijn in eerste instantie alleen de woningen van Portaal voorzien van glas. Als je zo'n woning hebt, dan zal de postcodecheck positief uitvallen. Als je een koopwoning hebt, dan heb je voorlopig nog niks aan het glas dat er ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reggefiber komt hier volgende week meten en heeft een afspraak gemaakt, Portaal is al geweest,evenals Ziggo,had een probleempje wat in de wijkkast bleek te zitten.
Omdat ik het hem vroeg heeft hij (ziggo monteur) ook even het XMS signaal gemeten.
Nu is het natuurlijk een concurrent maar op zich zal die Ziggo monteur het een worst zijn.
In de zelfde zenders ned 1, 2,3 rtl5 enz zit bij XMS 22% meer ruis.
Bij Net 5 was dit 30% meer ruis dus daar is vermoedelijk iets anders aan de hand.
Het DB level uit de kast van xms was hoger dan dit van Ziggo.
Na het plaatsen van een verzwakker heeft de aardige man even het db level van de te meten zenders exact gelijk gebracht op het db level van XMS.
Hierbij werd de ruis niet meer,bleef op dezelfde nivo's.

Zijn conclusie: het signaal uit de DRG is hard zat qua DB,maar het ruisnivo is veel en veel te hoog.

Ook heeft hij dezelfde metingen na een bak koffie met een paar slagroom soesjes even in mijn slaapkamers gedaan.
Op de verste tak heb ik 3 DB verlies ( 20 meter kabel,maar met hirschmann versterker)
Op alle andere takken was het nivo niet noemenswaardig hoger of lager dan bij de input.
Bekabeling is goed.
Met de spectrum analizer en een speciaal kastje heeft hij nog even gekeken of rond de frequentie van Net 5 van XMS soms een raar signaal in de ether was dat misschien toch invloed had.
Dit was niet het geval.

Uiteraard ook even internet laten zien en wat gedownload.. meneer ging nog net niet kwijlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 15-09 13:05

BLACKfm

o_O

Ik heb de laatste pagina een beetje snel doorlopen maar kom geen antwoord tegen op de volgende vraag,

Kan het zijn dat de snelheden van het (voorheen c.q. huidige) 50Mbit netwerk zijn verhoogt ?

Utorrent geeft aan dat er met ruim 8MB/s wordt geüpload en bijna 1MB wordt gedownload. Als ik hiernaast nog een BIN bestand ergens vandaan wil trekken gaat deze niet harder dan 1,5MB/s.

Volgens mij zit ik dan kwa bandbreedte wel aan de grens van het 100Mbit netwerk.

Klopt het dat het is verhoogt? Ik heb geen nieuw abbonement afgesloten ofzo.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

BLACKfm schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:16:
Ik heb de laatste pagina een beetje snel doorlopen maar kom geen antwoord tegen op de volgende vraag,

Kan het zijn dat de snelheden van het (voorheen c.q. huidige) 50Mbit netwerk zijn verhoogt ?

Utorrent geeft aan dat er met ruim 8MB/s wordt geüpload en bijna 1MB wordt gedownload. Als ik hiernaast nog een BIN bestand ergens vandaan wil trekken gaat deze niet harder dan 1,5MB/s.

Volgens mij zit ik dan kwa bandbreedte wel aan de grens van het 100Mbit netwerk.

Met 50 zou je gewoon tussen de 5 en 6 moeten halen, je upload kan vertekend zijn en je download haalt dit nog niet zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:25:

In de zelfde zenders ned 1, 2,3 rtl5 enz zit bij XMS 22% meer ruis.
Bij Net 5 was dit 30% meer ruis dus daar is vermoedelijk iets anders aan de hand.
...............
Zijn conclusie: het signaal uit de DRG is hard zat qua DB,maar het ruisnivo is veel en veel te hoog.
..............
Met de spectrum analizer en een speciaal kastje heeft hij nog even gekeken of rond de frequentie van Net 5 van XMS soms een raar signaal in de ether was dat misschien toch invloed had.
Dit was niet het geval.
Dit zijn ook mijn bevindingen als ik kijk naar de kwaliteit van genoemde zenders. Enkele analoge zenders zijn namelijk wel scherp. Met name NET5 vind ik te erg voor woorden. Het lijkt dus overal zo te zijn, niet alleen hier in Nijmegen.

Toch fijn dat je deze info nog even verstrekt. Alleen hoe maak je dit nu hard naar XMS?

Maar goed daar heb jij als Ziggo klant nu geen boodschap meer aan.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

d0s schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:20:
[...]

Met 50 zou je gewoon tussen de 5 en 6 moeten halen, je upload kan vertekend zijn en je download haalt dit nog niet zo te zien?
Een constante stroom van 8MB/s uo vind ik niet bepaald een vertekend beeld. Verlaag ik het upload limiet naar 4MB en download ik dan een BIN bestand (van verschillende locaties) raakt deze net niet de 3MB/s download aan.
Dus mits iemand mij kan vertellen waar ik een BIN kan downloaden die minimaal wel 5MB/S gaat kan ik niet bepalen of het spookwaardes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ahum, als er een schaap (bericht) over de dam is dan................. :) (Hij is lief)

[ Voor 3% gewijzigd door chocka op 09-04-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
BLACKfm schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:36:
[...]

Een constante stroom van 8MB/s uo vind ik niet bepaald een vertekend beeld. Verlaag ik het upload limiet naar 4MB en download ik dan een BIN bestand (van verschillende locaties) raakt deze net niet de 3MB/s download aan.
Dus mits iemand mij kan vertellen waar ik een BIN kan downloaden die minimaal wel 5MB/S gaat kan ik niet bepalen of het spookwaardes zijn.
Je moet ff zoeken naar een knoppix test download uit Heidelberg Duitsland, die hebben lijnen waar de tranen van je in de ogen springen. Daarmee kan je de torrent lijn goed testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
BLACKfm schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:16:

Ik heb het ooit ook wel eens gehad dat ik spontaan op een sneller profiel zat ofzo (http://files.spenkman.nl/xms/100mbit-netpersec.png) moet zeggen dat het wel even aangenaam was :D

Bij mij was het met een uur weer uit met de pret helaas :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Zal het vanavond eens uitgebreid testen (als nog zo is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen iets gemerkt met digi TV ?

Toen ik zojuist m'n Amino 110 en TV aanzette, ging de Amino op "loading...." om na een minuut ofzo weer beeld te geven. Ik dacht even, Yessssss, we zullen wel EPG gekregen hebben middels software update. Die kon ik echter niet ontdekken. Wel zag ik dat onder het menu "Over deze settop box" mijn naam en adres ineeens opduiken. Misschien is er meer verandert, maar dat heb ik nog niet ontdekt/gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:47:
Meer mensen iets gemerkt met digi TV ?

Toen ik zojuist m'n Amino 110 en TV aanzette, ging de Amino op "loading...." om na een minuut ofzo weer beeld te geven. Ik dacht even, Yessssss, we zullen wel EPG gekregen hebben middels software update. Die kon ik echter niet ontdekken. Wel zag ik dat onder het menu "Over deze settop box" mijn naam en adres ineeens opduiken. Misschien is er meer verandert, maar dat heb ik nog niet ontdekt/gezien.
Naam en adres is al weer een tijdje zichtbaar in het menu.. Geen idee of je een update gekregen hebt maar dit dus niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:29:
[...]

Dit zijn ook mijn bevindingen als ik kijk naar de kwaliteit van genoemde zenders. Enkele analoge zenders zijn namelijk wel scherp. Met name NET5 vind ik te erg voor woorden. Het lijkt dus overal zo te zijn, niet alleen hier in Nijmegen.

Toch fijn dat je deze info nog even verstrekt. Alleen hoe maak je dit nu hard naar XMS?

Maar goed daar heb jij als Ziggo klant nu geen boodschap meer aan.

:-)
Reggefiber komt hier meten.
Zou een slechte zaak zijn als ze met de uitslag niets zouden doen.
Een uitslag die al jaren bekend is.
Je dan verschuilen achter LCD schermen met hoge resolutie die nu eenmaal...
Flauw verhaal.
Natuurlijk is digitaal beter maar analoog dient net zo goed te zijn als dat van de concurrent.
En dat komt niet in de buurt hier.
Uit kosten overwegingen is gewoon troep gebruikt en zouden alle analoge kopstations direct op de NOB streams moeten worden aangesloten.
Ziggo is ook niet heilig,die gaat niet investeren in een buurt die in 5 jaar plat gaat.
Feit is dat zelfs Portaal toegeeft dat analoge tv vergeleken bij XMS bagger is,en dan durf ik best namen te noemen ook.
Reggefiber gaat meten,voor mij inderdaad niet meer van toepassing,maar voor de rest van Leiden moet die troep uit dat kopstation.
Geef niet de HD tv's de schuld, dan zou het beeld van Ziggo net zo "rot" moeten zijn,en dat is het beslist niet.
Erken gewoon,het was een dure investering,het moest zo goedkoop mogelijk en dat geeft deze "kwaliteit" .

Pluspunt,er wordt nu in elk geval wederom gemeten.. als de uitslag binnen de "marges" valt dan is het een goedkope marketing truuk om iedereen digitaal te krijgen.
Zigo kijkt lachend toe, sorry.

En toch wil ik niet meer verder mee gaan hier in de discussie,alleen je vraag beantwoorden.
Ik werk mee aan de meting uit belang voor aanstaande en huidige xms klanten,maar niet meer voor mezelf.
Alleen internet blijft onvolprezen,helaas ook veel fouten bij de newsdienst,dus zit ik nu voor 1 euro minder 50 mbits onbeperkt bij de concurrent met een retentie die veel hoger ligt dan xsnews.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 13-04-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 08:37
Ik heb even gezocht op dit forum maar kon er helaas niets over vinden ;-(

Hoeveel digitale decoders kun je gebruiken bij XMS?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiberGorilla schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:23:
Ik heb even gezocht op dit forum maar kon er helaas niets over vinden ;-(

Hoeveel digitale decoders kun je gebruiken bij XMS?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
Zover ik weet is er "geen" max aantal decoders wat je kunt aansluiten.
Zowieso kun je er zeker 4 aankoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > snap je frustraties helemaal hoor.
Maar Ziggo is ook geen lievertje.
Die is momenteel gewoon het aantal analoge zenders aan't verminderen ivm capaciteit voor digitaal.
Maar goed.. Toch hoop ik ook dat Reggefiber in Amersfoort gaat meten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vast weer niet de enige ;

Radio 538 en Veronica hebben via het analoge signaal (hier in Nijmegen) opeens weer heel veel ruis. Precies hetzezlfde als een jaar geleden. Wat willekeurige andere zenders hebben dit niet.

Helpdesk maar weer eens gemailed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 07:48:
Ik ben vast weer niet de enige ;

Radio 538 en Veronica hebben via het analoge signaal (hier in Nijmegen) opeens weer heel veel ruis. Precies hetzezlfde als een jaar geleden. Wat willekeurige andere zenders hebben dit niet.

Helpdesk maar weer eens gemailed...
Wacht 22 april eens af, dan gaan ze het headend in Nijmegen onder de loep nemen:

Planning werkzaamheden:

• 16 april Soest / Amersfoort
• 20 april Utrecht
• 22 april Nijmegen
• 23 april Hilversum
• 27 april Leiden

De werkzaamheden in Arnhem zijn vorige week afgerond.

Reden van werkzaamheden:
- Beeldkwaliteit bijstellen.
- Radiosignalen bijstellen
- Upgrade van de hardware voor het verhelpen van de teletekst bug (laatste rij tekens viel af en toe weg op bepaalde teletekstpagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd vandaag gebeld of er een lijnmeting uitgevoerd kon worden.
Monteur stond al bij me voor de deur, helaas voor hem niemand thuis.
Vanmiddag komt hij terug om meting uit te voeren, hij deed dit in opdracht van reggefiber.
Ik zou hier bericht van hebben ontvangen?
Martijn weet jij hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:49:
Ik werd vandaag gebeld of er een lijnmeting uitgevoerd kon worden.
Monteur stond al bij me voor de deur, helaas voor hem niemand thuis.
Vanmiddag komt hij terug om meting uit te voeren, hij deed dit in opdracht van reggefiber.
Ik zou hier bericht van hebben ontvangen?
Martijn weet jij hier iets van?
Is dat niet die CATV kwaliteitsmeting? Als het goed is worden daar deze week afspraken voor gemaakt.
Het bedrijf Hako komt op locatie wat metingen doen en trekt vervolgens de wijk in om het hele traject uit te meten tot aan het headend van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:50:
[...]

Is dat niet die CATV kwaliteitsmeting? Als het goed is worden daar deze week afspraken voor gemaakt.
Het bedrijf Hako komt op locatie wat metingen doen en trekt vervolgens de wijk in om het hele traject uit te meten tot aan het headend van de stad.
Ik vermoed van wel, volgens de monteur kwamen ze een aantal metingen verrichten.
Ik heb hier echter geen schrijven van gehad dat ze langs kwamen.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen geen medewerking verlenen omdat ze niet thuis zijn of omdat er onaangekondigd monteurs voorbij komen.
Werken deze mensen in opdracht van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:03:
[...]

Ik vermoed van wel, volgens de monteur kwamen ze een aantal metingen verrichten.
Ik heb hier echter geen schrijven van gehad dat ze langs kwamen.
Ik kan me voorstellen dat een hoop mensen geen medewerking verlenen omdat ze niet thuis zijn of omdat er onaangekondigd monteurs voorbij komen.
Werken deze mensen in opdracht van jullie?
Ja, maar ze worden ingeplanned door de netwerkbeheerder. Die zou eerst afspraken moeten maken met de bewoners van de testlocaties die wij hebben doorgegeven. Laat maar even horen wat hij exact kwam doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:18:
[...]

Ja, maar ze worden ingeplanned door de netwerkbeheerder. Die zou eerst afspraken moeten maken met de bewoners van de testlocaties die wij hebben doorgegeven. Laat maar even horen wat hij exact kwam doen :)
Ik was zelf niet aanwezig maar er zijn diverse metingen verricht en een aantal dingen getest, hoe of wat precies weet ik niet, volgens mijn vrouw lag de hele gang vol met meetapparatuur en hebben ze vandaag in de omgeving meerdere testen gedaan.
De monteur is bijna 2 uur bezig geweest, hij heeft verder niks gezegd over de resultaten.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoudenbalch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2024
Wat betreft de kwaliteit van het analoge signaal heb ik hier in Utrecht absoluut geen klachten. Op mijn 32 inch Sharp LCD is analoog ietsjes minder scherp, maar ik vind het prima te doen (kijk niet echt veel TV). Gelukkig maar, want ik heb altijd problemen om de TV op het digitale signaal te krijgen. Ik weet niet goed of dat aan de TV ligt of aan de amino.

Het enige waar ik aan twijfel is aan de betrouwbaarheid van de telefoon. Het gebeurt nog wel eens dat iemand mij belt, het signaal gaat bij mij over, ik neem op en de persoon aan de andere kant van de lijn zegt hé, ik had 'm nog geen eens horen overgaan en nu neem je al op. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
chocka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:13:
Vervolgens heb ik betreffende persoon ook nog gesproken en kort gezegd waar het neer komt dat er twee jaar geleden in Arnhem door Volker Wessels Telecom nogal slordig te werk is gegaan, met als gevolg dat er onnodig veel kabel in de meterkast hangt en de aansluitingen onjuist gestript zijn, waardoor de aansluiting niet volledig optimaal te noemen is.
Ik ben jaloers. Toen wij werden aangesloten was er nauwelijks genoeg glasvezelkabel over, waardoor de kabel strak gespannen door de kruipruimte (en voor het luik langs) loopt. Het werkt allemaal goed, maar de wijze waarop het aangelegd is verdient zeker geen schoonheidsprijs. Bovendien kan de kabel zo kapot gaan als er iemand een beetje onhandig de kruipruimte in kruipt.

We zitten hier in Arnhem in een koopwoning tussen de Portaal-woningen in, dus ik ben bang dat wij hier weer helemaal niets van zullen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

zoudenbalch schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:18:
..........
Gelukkig maar, want ik heb altijd problemen om de TV op het digitale signaal te krijgen. Ik weet niet goed of dat aan de TV ligt of aan de amino.
..........
Volgens mij pakt de Animo gewoon automatisch een van de videokanalen. Gewoon eerst je tv aanzetten en dan de Animo aanzetten. (Lampje uit is Animo aan gek genoeg...) En anders gewoon met de ab van je tv kanaal 0 of vcr oid kiezen. Kan bijna niet fout. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meetploeg van XMS Reggefiber geweest.
Conclusie (uit onderlingen opmerkingen) Leiden is nog slechter dan de andere plaatsen waar ze geweest zijn. (er is dus verschil in onderlinge plaatsen)
Het is exact hetzelfde verhaal als de Ziggo medewerkers vastgesteld hebben, de signal to noise wijkt met bijna 9 DB af van dat van Ziggo.
3DB is 1 Keer.
Er zit dus 3x meer ruis in het tv signaal van XMS dan bij Ziggo.
Een aantal zenders zat zelfs onder de kritische grens van wat nog acceptabel is. (WDR 3,TV West< Animal Planet)
De FM band met radio stations ( nooit naar geluisterd) zit zelfs onder de kritische grens en men verbaasde zich er over dat er uberhaupt nog stereo te beluisteren was.

Het komt wel goed uit de vezel,dus de conslusie is voor Leiden: De apparatuur in het plaatselijk headend deugt niet.

Het DB level klopt wel aardig,maar bij ziggo liet de grafiek in het hele frequentiebereik van vhf laag tot uhf hoog netjes een rechte lijn zien.
Dat van XMS was een hele flinke golf.
Ook mijn eigen bekabeling is doorgemeten, prima in orde, ook zoals Ziggo al gemeten had.

Hele beleefde en secure mensen ook,ieder kabeltje werd eerst doorgemeten alvorens te gebruiken.
Met het netwerk is niets mis,maar de Hertzinger apparatuur is bagger.
Men heeft ook buiten de DRG gemeten om te voorkomen dat de DRG het zelf fout deed en men heeft in het kopstation en popstation gemeten.
Ze komen zo nog even terug.
Dit is geen officieel rapport,dit is wat men gewoon met mij en onderling besproken heeft.
Alle grafieken zowel van Ziggo als XMS hebben ze opgeslagen en alle waardes hebben ze opgeslagen op een laptop voor verdere analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn nog even terug geweest na meting van pop en c-pop ( ?) en natuurlijk is dit geen officieel standpunt van iemand en zijn het gewoon informele gesprekken geweest en geen officiele mededelingen,het netwerk zelf is volledig in orde,maar om de problemen in Leiden op te lossen zou alleen "vervanging van de bestaande apparatuur in het headstation" de problemen verhelpen.
Dat betekent ook volgens de monteur dat er een aparte glasvezel aangelegd moet worden naar dit headstation voor de aanvoer van het NOB,dus niet iets dat in een weekje geregeld wordt.
Daarnaast kost de lease van de NOB feeds ook geld.

Ikzelf heb er niet meer zoveel mee te maken maar wilde gewoon graag meewerken om voor de overige XMS klanten hier in Leiden ( ook de toekomstige ) een oplossing te bedenken.
Qua kostenplaatje schatte de man het zo een miljoen.
Maar dat mag Reggefiber mooi met Hertzinger uitvechten,wat ik alleen jammer vind is dat ik al sinds het begin dit roep en pas na jaren eens echt gemeten wordt.
Als Hertzinger bewust "troep" heeft gebruikt is daar misschien nog wat te halen.

Er zijn nu officiele meetrapporten van een onafhankelijke instantie en zoals gezegd gingen die echt heel grondig te werk,van niets werd aangenomen "oh dat zal wel goed zijn" elk kabeltje,elk verbindingstukje werd over het hele spectrum gemeten,glas werd opgepoetst,ongelofelijk zorgvuldige vaklui,kan er niets anders van maken. _/-\o_
Helaas een ongunstige uitslag,dat wel,maar het lijkt me niet dat XMS al die moeite laat doen,en dan de uitslag van zo'n rapport naast zich neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Nick, ik hoop dat de resultaten hier ook slecht genoeg zijn om het een en ander te vervangen.

Weet je zo nog wat een head-end is? Is dat de schotel plus ontvanger? of is dat nog heel andere apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Toch heel frappant dat opeens zowel Portaal als Reggefiber overal aan het meten is geslagen, waarbij Volker Wessel Telecom informeel zomaar laat weten dat er tijdens de aanleg veel fouten zijn gemaakt en er met "goedkoop" onkundig/niet gecertificeerd personeel is gewerkt.

Natuurlijk kan XMS daar niets aan doen. XMS was tenslotte niet verantwoordelijk voor de aanleg van het netwerk, XMS biedt alleen maar diensten aan op dat netwerk. Desondanks laat XMS nu wel metingen uitvoeren. Blijkbaar gaat er toch ergens iets knagen, want al die meldingen moeten toch ergens vandaan komen. En als nu inderdaad blijkt dat de basis niet goed is aangelegd, heeft het weinig zin nog dure netwerken aan te leggen op Hertzinger head-ends die niet voldoen, althans vooralsnog informeel wel kan worden aangenomen.

PS Is Folkert weer met vakantie, hoor je weinig van de laatste tijd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:21:
Ze zijn nog even terug geweest na meting van pop en c-pop ( ?)
De City-POP, het punt waar de backbone binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:49:
Weet je zo nog wat een head-end is? Is dat de schotel plus ontvanger? of is dat nog heel andere apparatuur?
Simpel gezegd is dat gewoon de locatie waar de zenders worden aangevoerd (satelliet, DVB-T, glasvezel etc.) en weer worden doorgestuurd om vervolgens (via-via) bij jou thuis aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sylvesterrr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 06:55:
[...]

Simpel gezegd is dat gewoon de locatie waar de zenders worden aangevoerd (satelliet, DVB-T, glasvezel etc.) en weer worden doorgestuurd om vervolgens (via-via) bij jou thuis aan te komen.
Klopt, in het geval van Leiden staan er dus een aantal schotels opgesteld in, ik meen de Frederik van Eedenstraat,in ieder geval bij de Cornelis Schuitlaan.
Daar worden de signalen bij elkaar gevoegd en die gaan in modulators waarna ze de vezel op gaan naar de klant.
Overigens had men er over dat Reggefiber het headend moest moderniseren en aan moest sluiten op het NOB knooppunt via een KPN vezel,dus niet Hertzinger.
Nu staat er wel een glasvezel centrale van KPN op de Cornelis Schuitlaan zelf welke naast telefonie ook diverse studentenflats daar bedient van digitale tv van Lijbrandt.
Als men zou besluiten ( en dat moet eigenlijk wel, en daar zou ook over vergaderd gaan worden ) om de boel te moderniseren dan lijkt het me niet dat er kilometers kabel hoeft te worden ingegraven die afstand is niet zo heel groot,maar Leiden is niet zo vlot qua vergunningen.

Het is overigens niet geheel terecht (ook van mij niet) om hier Hertzinger op aan te spreken.
Qua budget van XMS (en vermoedelijk ook Portaal) is besloten tot gebruik en aanschaf van deze mindere apparatuur.
Vanaf het begin heb ik geroepen,jongens dat deugt niet,daar staat iets niet goed.
Reeds 1 jaar of 1,5 jaar geleden is toen Volker Wessels al samen met Hertzinger hier komen meten en toen was men er al tot deze conclusie gekomen.
Blijkbaar had men toen zoiets van,er wordt niet geklaagd dus laat het maar zo.
Maar toen was het gewoon ook nog goedkoper om internet en telefonie van XMS te hebben + analoog van Ziggo, dat kwam onder die 50 euro van alles uit de kast uit.
Nu Ziggo de prijs mag opdraaien naar 16,25 ipv 8 euro,is het alles uit de kast abbo van XMS wel goedkoper dus mensen gaan nu toch eens dat kabeltje omgooien en zien dat de kwaliteit bedroevend is ( in Leiden met nadruk,op andere plaatsen kan dit heel anders zijn maar Leiden is een "oud" en zo goedkoop mogelijk headend/kopstation ).

De nieuwe apparatuur van Hertzinger is wel geschikt voor directe NOB feeds en zal nauwelijks onderdoen voor digitaal en die worden nu bijna overal gebruikt.
Alleen op een paar lokaties staan dus goedkopere bakken.
Er was in de pops al rekening gehouden met plaatsing van nieuwe apparatuur in 19 inch rekken volgens de monteurs.

Volgens de monteurs heb je ook nog zoiets als menselijke interpretatie,wat ik storend en slecht vind,daar kan een ander van zeggen,hoezo,prima beeldje toch ?
Hoewel er dus al metingen waren gedaan door Volker Wessels en Hertzinger,en Ziggo hier thuis die allen exact aantoonden wat ik zei, nu heeft een onafhankelijk ingehuurd buro dit ook vastgelegd en geconstateerd en ik weet dat,hoewel ik bij Ziggo blijf vanwege het aanbod ( per mei ook scifi en 13th street ) XMS/Reggefiber niet een buro gaat inhuren om dan vervolgens te gaan zeggen,nou jammer dan.
Dat geloof ik niet,vooral niet met deze meet resultaten hier.

Folkert zal tzt als alles bekend is en in een rapportage is verwerkt,zelf wel aankondigen wat XMS nu met deze gegevens gaat doen,dat weet ik zeker.

En nu trek ik me zoals aangekondigd weer terug.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste