iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat Digitale Televisie van XMS qua beeldkwaliteit ongeëvenaard is.[FrEEzEr] schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:23:
Maar is de kwaliteit van digitale tv via XMS ook slechter dan digitale tv van Ziggo?
Ben nu nog aan het twijfelen tussen alles bij XMS of alleen internet via XMS.
Wellicht zul je even moeten wennen aan de decoder (menu, afstandsbediening etc.) maar wanneer ik digitale televisie van XMS naast bijvoorbeeld UPC of Canaal Digitaal (satteliet) leg dan komt XMS hier echt het beste uit.
En het aansluiten van meerdere digitale ontvangers is een kwestie van een switch plaatsen aan poort 2 van het modem?
Dus een aparte router voor internet op poort 1 en dan een switch op poort 2 voor de tv's?
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Verwijderd
Ook hier hetzelfde.d0s schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:05:
[...]
Uit eigen ervaring kan ik je melden dat Digitale Televisie van XMS qua beeldkwaliteit ongeëvenaard is.
Wellicht zul je even moeten wennen aan de decoder (menu, afstandsbediening etc.) maar wanneer ik digitale televisie van XMS naast bijvoorbeeld UPC of Canaal Digitaal (satteliet) leg dan komt XMS hier echt het beste uit.
Als ik XMS Digitaal en Ziggo Digitaal met elkaar vergelijkt dan komt XMS daar als beste uit.
Let op! Digitaal dus!
Verwijderd
idd. gewoon een switchje plaatsen, en je kunt meerdere stb's aansluiten.[FrEEzEr] schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:11:
Goed om te horen!
En het aansluiten van meerdere digitale ontvangers is een kwestie van een switch plaatsen aan poort 2 van het modem?
Dus een aparte router voor internet op poort 1 en dan een switch op poort 2 voor de tv's?
[ Voor 92% gewijzigd door Nick39 op 16-04-2009 15:25 ]
Na lange tijd wachten kwam er dan eindelijk iemand langs op 10 maart om de glasvezel en modem te installeren. Dit leek allemaal goed te gaan, maar de aannemer kon de modem niet afmelden. Het exacte verhaal was nogal lang en ik begreep het niet helemaal. Het kwam er een beetje op neer dat er al iemand anders op mijn poort zat die daar niet hoort. Bij een of andere centrale moet iets omgewisseld worden. Dit mogen ze echter niet zomaar doen, maar hebben toestemming nodig van het NOK of iets dergelijks.
Tot op de dag van vandaag is er nog niks gebeurd. Ik bel zeer regelmatig, maar ze kunnen me nooit iets vertellen, en weten me geeneens te vertellen wat het probleem nou is. Het ligt bij de aannemer is het antwoord wat ik meestal hoor. Het duurt nog een paar dagen meneer. Het duurt nog een week meneer. Het duurt nog twee weken meneer, etc. etc etc. .... Vaak wordt ook beloofd dat ik terug zal worden gebeld, hetgeen niet gebeurd uiteraard.
Kortom, ik ben het helemaal spuugzat. Ik zit nu al maanden zonder TV en zonder internet. Ik verwacht niet een oplossing door deze post hier, maar mijn gal spuwen hier geeft misschien iets meer innerlijke rust...
Hi Nick, dat waren een paar mooie duidelijke posts van jou, dat mag ook wel eens gezegd....Nick39 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:21:
Ze zijn nog even terug geweest na meting van pop en c-pop ( ?) en natuurlijk is dit geen officieel standpunt van iemand en zijn het gewoon informele gesprekken geweest en geen officiele mededelingen,het netwerk zelf is volledig in orde,maar om de problemen in Leiden op te lossen zou alleen "vervanging van de bestaande apparatuur in het headstation" de problemen verhelpen.
Dat betekent ook volgens de monteur dat er een aparte glasvezel aangelegd moet worden naar dit headstation voor de aanvoer van het NOB,dus niet iets dat in een weekje geregeld wordt.
Daarnaast kost de lease van de NOB feeds ook geld.
Ikzelf heb er niet meer zoveel mee te maken maar wilde gewoon graag meewerken om voor de overige XMS klanten hier in Leiden ( ook de toekomstige ) een oplossing te bedenken.
Qua kostenplaatje schatte de man het zo een miljoen.
Maar dat mag Reggefiber mooi met Hertzinger uitvechten,wat ik alleen jammer vind is dat ik al sinds het begin dit roep en pas na jaren eens echt gemeten wordt.
Als Hertzinger bewust "troep" heeft gebruikt is daar misschien nog wat te halen.
Er zijn nu officiele meetrapporten van een onafhankelijke instantie en zoals gezegd gingen die echt heel grondig te werk,van niets werd aangenomen "oh dat zal wel goed zijn" elk kabeltje,elk verbindingstukje werd over het hele spectrum gemeten,glas werd opgepoetst,ongelofelijk zorgvuldige vaklui,kan er niets anders van maken.![]()
Helaas een ongunstige uitslag,dat wel,maar het lijkt me niet dat XMS al die moeite laat doen,en dan de uitslag van zo'n rapport naast zich neerlegt.
Toch heb ik nog een vraagje, gaat dit nou alleen over analoge tv of wordt dat Herzinger spul ook gebruikt voor digitaal?
Kunnen ze dan dat hele analoog niet beter afschaffen en die miljoenen ergens anders in investeren. Ik heb het al eens eerder gezegd denk ik, maar ik vind investeren in analoge tv eigenlijk gewoon geldverspilling. Er lopen 2 vezels naar ieder huis, 1 speciaal voor analoge tv. Ik zou liever zien dat die 2e vezel gebruikt werd voor (hd) dgitale tv, dan houd je de 1e 100 Mbit vezel voor internet en telefoon.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Ik zit zelf bij Ons Net Eindhoven waar Hertzinger ook analoge TV aanbied via de glasvezel naar het packet front kastje bij ons in de woning. Maar de kwaliteit is dus ook hier niet om aan te zien. Het beeld bij alle zenders heeft een 'waas' over zich heen en is dof en ongedetaileerd. Vooral achtergrond details vallen slecht op. Het is gewoon totaal niet scherp en lijkt veel op een webstream of videoband.
Hebben jullie dit ook nog steeds of is dit bij jullie opgelost? In vind de kwaliteit absoluut onacceptabel en ik snap niet dat zoveel mensen er genoegen mee nemen. Ook bij OnsNet Nuenen en OnsBrabantNet is het zo slecht omdat die van hetzelfde ontvangststation uit Nuenen gebruik maken als waar OnsNet Eindhoven ook gebruik van maakt. Op de Reggefiber glasvezel netwerken in Brabant waar Hertzinger actief is heeft iedereen dus exact hetzelfde slechte beeld. Diverse andere mensen in het OnsNet Eindhoven en OnsBrabantNet topic klagen hier ook over. Tevens staan in de reacties in dit bericht ook veel klachten over dof en onscherp beeld: http://www.ed.nl/economie...start=1&sort=asc#reakties
En ook hier is er een topic aangemaakt over het slechte beeld: http://best.startpagina.n...onsbrabantnet#msg-3924028
Is hier bij jullie al wat aan gedaan? Ik heb zelf het idee dat Hertzinger aan apparatuur heeft gesteuteld waardoor het beeld zo een omslag heeft gekregen. Vroeger was het scherper maar zat meer ruis in het signaal. Nu is die ruis dus stukken minder maar is het beeld dus waziger en doffer geworden. Was het bij jullie vroeger ook scherper? De monteur die een tijd terug langs is geweest zei dat er niks veranderd was bij Hertzinger. Ook zeiden ze niet konden controleren hoe de kwaliteit van de aangeleverde bron was. Dus kan het ook nog zo zijn dat de bitrate omlaag is gegaan van hun bronnen bij Canaal Digitaal. Maar dat lijkt me sterk want deze omslag in beeld type is van toepassing op alle 53 zenders. De omslag in beeld type heeft rond de periode juli/augustus/september vorig jaar plaatsgevonden.
Na zoveel klachten van mensen die op verschillende glasvezel netwerken hun dienst afnemen vertikken ze het blijkbaar om drastische maatregelen te nemen zodat het signaal aanzienlijk wordt verbeterd of weer op het oude niveau komt (liever meer ruis met scherpte dan deze videoband kwaliteit). Ongelooflijk wat een troep dat deze firma levert. Ik denk dat Digitenne nog wel scherper is dan Hertzinger op een lcd-tv. Tevens hebben ze ook nog bij onderhoud van vorige week maandag een hoop zenders kapot gemaakt wat betreft 16:9 detectie. Bij een aantal zenders is het nu zo dat 16:9 uitzendingen net als 4:3 uitzendingen door tv breed worden gemaakt in plaats van dat ze worden gezoomt. De tv kan dus blijkbaar niet meer correct het formaat detecteren sinds maandag bij een aantal zenders als er in 16:9 wordt uitgezonden (zowel bij een samsung als sony lcd tv getest). Ik denk dat ik maar weer een monteur laat komen en hem alle deze berichten in al deze topics laat lezen. Het moet onderhand maar eens doordringen bij Hertzinger dat dit niet langer door kan gaan zo. Het is gewoon oplichterij wat hier gebeurd. Men beloofd scherper beeld bij analoge tv via de glasvezel maar in uiteindelijk is het door de slechte bronnen en apparatuur van Hertzinger toch vele malen doffer en slechter dan bij UPC of Ziggo.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 04:46 ]
Verwijderd
Zoals je ook had kunnen lezen in een berichtje van Denan is XMS en Reggefiber hiermee bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 03:50:
Ik heb alle 5 de delen van dit topic eens doorgelezen wat betreft de kwaliteit van analoge TV die door Hertzinger wordt geleverd bij jullie.
Hebben jullie dit ook nog steeds of is dit bij jullie opgelost?
Spuw je klantnummer + NAW-gegevens maar naar denan@inter.nl.net dan zal ik even kijken wat de status is.Sland schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:15:
Kortom, ik ben het helemaal spuugzat. Ik zit nu al maanden zonder TV en zonder internet. Ik verwacht niet een oplossing door deze post hier, maar mijn gal spuwen hier geeft misschien iets meer innerlijke rust...
Nee, de digitale feeds komen via de NOB mediagateway binnen. Analoge TV is echter wel een noodzakelijk product, niet iedereen heeft zin om decoders aan te sluiten voor elke TV (de meeste gezinnen hebben er toch wel 3-4 in huis) en de benodigde kabels te trekken. Als je kijkt naar de klantgroep van XMS (en de resultaten van UPC/Ziggo/Tele2/etc in het recente telecompaper IPTV onderzoek) dan zie je dat de meerderheid van de klanten de voorkeur geeft aan analoge tv.Fiber schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:33:
[...]
Hi Nick, dat waren een paar mooie duidelijke posts van jou, dat mag ook wel eens gezegd....![]()
Toch heb ik nog een vraagje, gaat dit nou alleen over analoge tv of wordt dat Herzinger spul ook gebruikt voor digitaal?
Kunnen ze dan dat hele analoog niet beter afschaffen en die miljoenen ergens anders in investeren. Ik heb het al eens eerder gezegd denk ik, maar ik vind investeren in analoge tv eigenlijk gewoon geldverspilling. Er lopen 2 vezels naar ieder huis, 1 speciaal voor analoge tv. Ik zou liever zien dat die 2e vezel gebruikt werd voor (hd) dgitale tv, dan houd je de 1e 100 Mbit vezel voor internet en telefoon.
Toch zijn er aardig wat kwaliteitswijzigingen geweest bij CanaalDigitaal (VBR ipv CBR) waardoor de beschikbare bandbreedte aardig teruggelopen is (zie het CanaalDigitaal forum). Aangezien de Astra ook al aardig vol zit zal daar waarschijnlijk weinig aan veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 03:50:
Is hier bij jullie al wat aan gedaan? Ik heb zelf het idee dat Hertzinger aan apparatuur heeft gesteuteld waardoor het beeld zo een omslag heeft gekregen. Vroeger was het scherper maar zat meer ruis in het signaal. Nu is die ruis dus stukken minder maar is het beeld dus waziger en doffer geworden. Was het bij jullie vroeger ook scherper? De monteur die een tijd terug langs is geweest zei dat er niks veranderd was bij Hertzinger. Ook zeiden ze niet konden controleren hoe de kwaliteit van de aangeleverde bron was. Dus kan het ook nog zo zijn dat de bitrate omlaag is gegaan van hun bronnen bij Canaal Digitaal. Maar dat lijkt me sterk want deze omslag in beeld type is van toepassing op alle 53 zenders. De omslag in beeld type heeft rond de periode juli/augustus/september vorig jaar plaatsgevonden.
Verder is het niet helemaal eerlijk om Hertzinger de schuld te geven van alle problemen, in een hoop steden hebben zij de oude Headends in beheer genomen die door andere partijen geleverd werden. Met de initiële aanleg hebben ze vaak niets te maken gehad.
Toch zijn er voldoende locaties (aangesloten op headends in beheer van Hertzinger) waarbij de beeldkwaliteit beter is dan UPC/Ziggo. Waar de kwaliteitsverschillen in onze netwerken vandaan komt is nu in onderzoek bij de netwerkbeheerder en Hako. Volgens mij levert Hertzinger trouwens ook digitale tv op basis van een Sagem dualbox, levert dat geen kwaliteitsverbetering op?Na zoveel klachten van mensen die op verschillende glasvezel netwerken hun dienst afnemen vertikken ze het blijkbaar om drastische maatregelen te nemen zodat het signaal aanzienlijk wordt verbeterd of weer op het oude niveau komt (liever meer ruis met scherpte dan deze videoband kwaliteit). Ongelooflijk wat een troep dat deze firma levert. Ik denk dat Digitenne nog wel scherper is dan Hertzinger op een lcd-tv. Tevens hebben ze ook nog bij onderhoud van vorige week maandag een hoop zenders kapot gemaakt wat betreft 16:9 detectie. Bij een aantal zenders is het nu zo dat 16:9 uitzendingen net als 4:3 uitzendingen door tv breed worden gemaakt in plaats van dat ze worden gezoomt. De tv kan dus blijkbaar niet meer correct het formaat detecteren sinds maandag bij een aantal zenders als er in 16:9 wordt uitgezonden (zowel bij een samsung als sony lcd tv getest). Ik denk dat ik maar weer een monteur laat komen en hem alle deze berichten in al deze topics laat lezen. Het moet onderhand maar eens doordringen bij Hertzinger dat dit niet langer door kan gaan zo. Het is gewoon oplichterij wat hier gebeurd. Men beloofd scherper beeld bij analoge tv via de glasvezel maar in uiteindelijk is het door de slechte bronnen en apparatuur van Hertzinger toch vele malen doffer en slechter dan bij UPC of Ziggo.
Verwijderd
Ik heb drie analoge tv's in de huiskamer staan, waarvan er altijd wel twee aanstaan [als er geen bezoek is e.d.].
Eén altijd op een Engelse zender via Astra 2 en één op een zender via XMS.
Ik woon in Nijmegen en het beeld wat ik ontvang via XMS is goed. Een paar zenders zijn wat minder en het overschakelen [zappen] naar Net5 en de ARD gaat altijd gepaard met een plof, eerst veel ruis en dan pas beeld, naar andere zenders is geruisloos.
Wanneer XMS alleen digitaal zou gaan aanbieden, zeg ik mijn abo op, wat ik nu meer of meer uit luiheid nog niet gedaan heb.
Verwijderd
PlusTV is een mislukking bij OnsNet/OnsBrabantNet. Het is vorig jaar juli geintroduceerd en tot nu toe bestaat die dienst nog steeds alleen uit doorgifte van zenders waarbij nog steeds veel problemen optreden zoals haperende/stotterende zenders.denan schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:55:
[...]
Volgens mij levert Hertzinger trouwens ook digitale tv op basis van een Sagem dualbox, levert dat geen kwaliteitsverbetering op?
Er is geen EPG, er zitten geen digitale radio zenders in, er is geen uitzendinggemist/rtlgemist/sbsgemist, er is geen opneemfunctie en veel zenders komen van de satteliet ipv NOB. Ook is de prijs met 21,45 het hoogst van alle kabelaars terwijl het aanbod en de kwaliteit het slechtst is.
Tevens wordt er een gesloten systeem gebruikt. Die Sagem box is met firmware helemaal aangepast aan de afwijkende dvb-c implentatie die Hertzinger gebruikt op het netwerk. Hierdoor is het dus niet mogelijk om bijv een ingebouwde dvb-c decoder van een TV te gebruiken wat toch echt de toekomst is van digitale tv! Als ik bijv met een Sony Bravia een scan uitvoer en de juiste settings gebruik (home frequentie 303mhz en symbolrate 6956) zoals dit ook in de sagem box staat, dan vind de tv bij het scannen maar 1 transponder met zenders. En elke keer dat ik opnieuw scan vind ie dus steeds een andere transponder maar hij zet wel steeds de frequentie van 303mhz bij de gevonden zenders. Dus iets wijkt compleet af daar van de standaard dvb-c settings die elke decoder normaal gebruikt. Zolang ik niet zelf de keuze heb in decoder weiger ik digi tv af te nemen. Daar is de set op box ook veel te duur voor (150 euro). Als ik switch van kabelaar dan heb ik niks meer aan dat ding. Tevens heeft dat ding problemen met autoscalen.
PlusTV is gewoon een slecht model. Het zal nooit niks worden. Het model wat Ziggo en Caiway gebruikt is wel een goed model. Echter kan ik hier alleen UPC krijgen die kwa aanbod en kwaliteit wel veel meer bied voor een lagere prijs dan Hertzinger. Maar ook hun hebben hun eigen kastje. Ik wacht wel tot Ziggo hier komt. Dat kan toch niet lang meer duren nu de kabel is open gesteld.
Hier zijn overigens ook mensen van ik meen regfiber de analoge kabel wezen doormeten, ik was er zelf helaas niet bij (mijn vriendin wel), maar volgens mij was de constatering dat het signaal niet geheel goed was.
En al meer info over de epg? wanneer is de tv gids zichtbaar? Begin het toch wel te missen nu
superB
Helaas.. Bij Ziggo komt sci-fi en 13th street volgende maand in het pakket dus nu mag er wel heel wat gebeuren voordat ik terug ga naar XMS.inXs schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:06:
is er al iets bekend over bijv. de toevoeging van sci-fi channel bij de digitale tv? En klopt het dat ik discovery science en al die andere uitbreidingen in het digitale pakket niet terug kan vinden, maar analoog wel?
Voor alle duidelijkheid :
De meeste klachten gaan over analoge tv hierbij zijn grofweg 2 soort apparatuur in gebruik:
1.Oude headends met schotelaanvoer. (voor analoge tv) zoals in Leiden.
Sorry Denan,ik moet je tegenspreken,de aanvoer van de astra's en canal digitaal heeft niets te maken met de door Hertzinger gebruikte apparatuur in deze centrales.
Het is de apparatuur die niet deugt en dat is nu in diverse steden waar deze headends in gebruik zijn bewezen.
De ruis komt uit de apparatuur,niet van de astra satellieten.
Compressie uit zich in blokjes, niet in ruis.
Ik heb 3 schotels die het tegendeel bewijzen van je opmerkingen.
Gewoon de hand in eigen broekzak steken en geen hidef tv's en satelliet signalen de schuld geven
@Denan,Ik daag je officieel uit om hier het verschil te komen bekijken tussen Ziggo,Astra rechtstreeks en XMS,koffie staat klaar voor broodjes zorg ik,durf je het aan ? .
Het was XMS die in zee ging met Hertzinger omdat die het goedkoopst leveren kon.
Goedkoop blijkt nu duurkoop te zijn vanwege de oudere inferieure apparatuur.
En hier (Leiden) hebben ze niets overgenomen,maar het helemaal zelf aangelegd.
Eigenlijk is Portaal in Leiden de schuldige,die had een X bedrag over voor de diensten en daar moest het maar voor gedaan worden door XMS,dus is goedkopere apparatuur gekocht die nu veel onderhoudsgevoeliger en slechter blijkt te zijn.
Klaar,en daar moet ook niet omheen gedraaid worden.
Nadeel 2, veel gevoeliger voor met name lokale regen en onweersbuien.
2. Nieuwe headends met glasvezel aanvoer. (voor analoge tv)
Op de plaatsen waar deze apparatuur in gebruik is,komt de aanvoer via een glasvezel van het knooppunt van het NOB, het Nederlands Omroep Bedrijf.
Met deze centrales speelt de slechte analoge beeldkwaliteit veel minder en het beeld is goed.
Nadeel: je moet betalen voor de lease ( huur ) van de aanvoer.
Een aantal netten zal toch via de schotel komen.
Voordeel: weinig last van regen en onweersbuien,omdat de feeds over land komen.
Digitale tv.
De kwaliteit is goed tot subliem.
Bron is ook hier meestal het NOB signaal.
Nadeel,de techniek en de gebruikte decoders levert nog wel eens problemen op,maar dat wordt steeds beter beheersbaar.
Nadeel 2,het op dit moment zeer magere pakket.
Maar veel aanbieders hebben wurgkontrakten met Ziggo en UPC en leveren gewoon niet aan derden.
Dan houdt het ook voor XMS op.
Voordeel: op dit moment na de aanschaf van de decoders nog gratis.
De eerste externe provider heeft zich gemeld om gebruik te gaan maken van het glasvezelnet van Reggefiber.
http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=667771
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2009 11:59 . Reden: Uitdaging ]
Verwijderd
is er al wat te melden omtrent de EPG ???
U meldde in februari : "De EPG dienst zal niet lang meer op zich laten wachten, op dit moment wordt deze onder een beperkte groep getest en zal medio maart gelanceerd worden."
zie ook : http://www.glasvezel.nu/n...vredenheidsonderzoek-vrij
Volgens mij reageerde ik op een hertzinger headend in een andere locatieNick39 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:34:
1.Oude headends met schotelaanvoer. (voor analoge tv) zoals in Leiden.
Sorry Denan,ik moet je tegenspreken,de aanvoer van de astra's en canal digitaal heeft niets te maken met de door Hertzinger gebruikte apparatuur in deze centrales.
Wat wel een feit is: de maximaal beschikbare bandbreedte voor zenders bij canaal digitaal is sterk ingekort vorig jaar. Dat zal een effect hebben op de beeldkwaliteit.
Klopt, maar wat jij onder 'ruis' verstaat is niet wat iemand anders onder 'ruis' verstaat. Zo kan een sterkere compressie aan de bronzijde ook leiden tot fletser beeld, minder heldere kleuren en de indruk alsof er een waas over het scherm ligt. Wat de reguliere gebruiker onder 'ruis' verstaat is een korrelig/onrustig beeld.Het is de apparatuur die niet deugt en dat is nu in diverse steden waar deze headends in gebruik zijn bewezen.
De ruis komt uit de apparatuur,niet van de astra satellieten.
Compressie uit zich in blokjes, niet in ruis.
Het is niet mijn broekzak dus ik ga er zeker mijn hand niet insteken (iets wat mijn moeder me altijd geleerd heeft-> steek nooit je hand in de broekzak van andere mensen)Ik heb 3 schotels die het tegendeel bewijzen van je opmerkingen.
Gewoon de hand in eigen broekzak steken en geen hidef tv's en satelliet signalen de schuld geven![]()
@Denan,Ik daag je officieel uit om hier het verschil te komen bekijken tussen Ziggo,Astra rechtstreeks en XMS,koffie staat klaar voor broodjes zorg ik,durf je het aan ? .
Wat betreft de beeldkwaliteit zijn we het wel eens hoor nick:
1: 8Mbit (XMS IPTV vanaf mediagateway)
2: Astra (3-7Mbit voor de CanaalDigitaal zenders)
3: Analoog
Verwijderd
Dit is precies waar wij ook last van hebben in Eindhoven. Je beschrijft het beeld exact zoals het hier is en het is niet om aan te zien. Dit is dus gekomen doordat canaal digitaal zo de bandbreedte heeft teruggeschroeft?denan schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:46:
[...]
Zo kan een sterkere compressie aan de bronzijde ook leiden tot fletser beeld, minder heldere kleuren en de indruk alsof er een waas over het scherm ligt.
Nee, het kwaliteitsverschil wat daardoor ontstaan is zal alleen opvallen als je een 8Mbit digitale bron naast het huidige signaal zet. Wat wel zou kunnen is dat de apparatuur in het headend niet goed is (of niet goed geconfigureerd is) waardoor de teruggang in kwaliteit veel duidelijker naar voren komt.Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:39:
[...]
Dit is precies waar wij ook last van hebben in Eindhoven. Je beschrijft het beeld exact zoals het hier is en het is niet om aan te zien. Dit is dus gekomen doordat canaal digitaal zo de bandbreedte heeft teruggeschroeft?
Verwijderd
Maar als het in het headend zit, zou het dan niet alleen van toepassing moeten zijn op OnsNet Eindhoven? Want bij OnsNet Nuenen en OnsBrabantNet hebben ze namelijk exact hetzelfde beeld bij elke zender als hier. Ik heb dit getest bij een kennis in Nuenen die dezelfde TV kaart heeft als ik hier heb. Heb bij hem opnames gedaan via VNC en de opnames vervolgens hier vergeleken. Elke zenders is daar exact hetzelfde als hier. Je zag duidelijk dat hun hetzelfde signaal binnenkregen als wat wij in Eindhoven ook krijgen. Ik heb ook eens gehoord van Hertzinger dat het 'ontvangststation' waar o.a. Eindhoven gebruik van maakt in Nuenen staat. Dus dit zal ook wel gelden voor OnsBrabantNet denk ik. Als iedereen dus op dezelfde apparatuur zit dan zou het in de bronnen moeten liggen lijkt me? Hertzinger zegt namelijk dat hun niks veranderd hebben in de periode dat het beeld zo veranderd is. Wel zeiden ze dat bepaalde multiplexers vervangen konden zijn. Dat gebeurde 1x per jaar ofzo. Ik had het idee dat hij doelde op iets wat bij hun leverancier van het signaal gebeurde (canaal digitaal).denan schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:38:
[...]
Nee, het kwaliteitsverschil wat daardoor ontstaan is zal alleen opvallen als je een 8Mbit digitale bron naast het huidige signaal zet. Wat wel zou kunnen is dat de apparatuur in het headend niet goed is (of niet goed geconfigureerd is) waardoor de teruggang in kwaliteit veel duidelijker naar voren komt.
Wij hebben overigens geen last van blokjes in het beeld (wat ik vaak hoor bij compressie). Het is puur een wazig, wollig onscherp beeld wat redelijk flets is. Nou las ik op wikipedia dat er in de aanvoer ook nog verschillen kunnen zitten in de gebruikte resolutie. Kan het zijn dat de zenders sinds vorig jaar in een lagere resolutie worden doorgegeven? Want bij compressie zou ik ook een blokkerig beeld moeten hebben toch? En dat heb ik namelijk niet. Overigens zou het ook nog kunnen liggen dat Hertzinger het signaal niet goed converteerd naar analoog (naar een veel te lagere resolutie bijv.). Het is namelijk bij elke zender zo. Er zijn wel wat verschillen in scherpte per zender maar dit ligt denk ik aan de beschikbare bandbreedte. Over het algemeen hebben alle zenders hetzelfde onscherpe beeld type.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 19:32 ]
Soms komt dit voor maar daar komen je huidige klachten niet vandaan, het is eerder de bitrate die lager ligt. (denk aan een schermgroot youtubefilmpje op je monitor met een resolutie van 1900x1050)Nou las ik op wikipedia dat er in de aanvoer ook nog verschillen kunnen zitten in de gebruikte resolutie. Kan het zijn dat de zenders sinds vorig jaar in een lagere resolutie worden doorgegeven? Want bij compressie zou ik ook een blokkerig beeld moeten hebben toch? En dat heb ik namelijk niet. Overigens zou het ook nog kunnen liggen dat Hertzinger het signaal niet goed converteerd naar analoog (naar een veel te lagere resolutie bijv.). Het is namelijk bij elke zender zo. Er zijn wel wat verschillen in scherpte per zender maar dit ligt denk ik aan de beschikbare bandbreedte. Over het algemeen hebben alle zenders hetzelfde onscherpe beeld type.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 20-04-2009 12:18 ]
Nee hoor.. dat hele bandbreedte terug schroeven is gelul,lees het sat4all forum maar.Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:39:
[...]
Dit is precies waar wij ook last van hebben in Eindhoven. Je beschrijft het beeld exact zoals het hier is en het is niet om aan te zien. Dit is dus gekomen doordat canaal digitaal zo de bandbreedte heeft teruggeschroeft?
Bandbreedte terug zetten uit zich in meer blokjes,schokkerig beeld,alsof je een filmpje gemaakt voor een mp4 spelertje van 240 x 110 gaat kijken op een full screen beeld.
Er is een hele groep op Sat4all die regelmatig metingen doen.
Een wollig watterig beeld komt niet van het terugschroeven van bandbreedte,daarvan ligt de oorzaak elders.
Sorry ik zoek geen ruzie maar wordt een beetje pisnijdig om de "het ligt altijd aan anderen maar niet aan ons" houding die hier de laatste tijd overheerst.
Het astra,canal digitaal signaal is zeker niet grandioos.
Uit de laatste metingen blijkt dat alle kanalen behalve de tekenfilm kanalen gewoon op de maximale resolutie uitzenden met welliswaar een lage bitrate ( dus meer blokjes) en bij hele snelle beeldwisselingen gaat het wat schokkerig.
Cartoon network bv heeft een lagere resolutie maar bij tekenfilms kun je ook met een wat lagere resolutie overweg.
Een wollig kontrastloos beeld levert dit niet op.
Als kritische kijker zeikte ik al vanaf het begin over het beeld,en kreeg de hele boel over me heen.
Nu beginnen steeds meer mensen er over, raar ?
Toch staan hier op het dak 3 schotels met 2 ervan een dual LNB waarmee 5 verschillende satellietposities bekeken worden.
Dit is amateuristische apparatuur vergeleken bij wat de professionals gebruiken.
Maar het beeld is haarscherp.
En zelfs de gewone SD satelliet decoder van 59 euro voor alleen FTA uitzendingen levert een zeer scherp beeld.
En de humax HD decoder,met canal digital pakket van diezelfde astra satelliet levert een beeld op waar je je aan kan snijden.
Óp een Full HD tv.
Ach..het blijft roepen in de woestijn he..
Vanuit de gedachte,niet ieder beeld vereist een volle bitrate.
Maar als alle kanalen in een stream toevallig een felle actie scene hebben,stijgt de bitrate.
Als dat over die 10 % heen gaat zit je aan de volle stream capaciteit en gaan alle kanalen in die stream haperen tot de bitrate weer dusdanig zakt dat ze kan worden opgevangen door die 10% overcapaciteit.
Nu hadden ze de sport eredivisie kanalen bij elkaar in een stream gezet met ook maar 10%.
Met als gevolg dat bij 3 wedstrijden de overige kanalen in de stream uitvielen.
Dat hebben ze nu gefixt door een herverdeling maar nog steeds komt het voor dat de 10% overcapaciteit wordt overschreden en er dus beelden verloren gaan.
Vorige week hebben ze de PID's overschreven, in de PID staat info over het kanaal.
Alleen niet goed gedaan, dus gaf bv de zender ned 1 aan,met epg nu en straks info terwijl je Spice platinum kijkt.
Sommige EO kijkertjes waren daar niet erg van gecharmeerd, zo werden de vuurzee mensen die het hadden opgenomen dus getrakteerd op full porn van Hustler.
Paps mag ik vuurzee kijken die je gisteren hebt opgenomen,tuurlijk kind...
Ook de grote jongens maken fouten en het duurt net zo lang voordat je iemand kan overtuigen dat ze het ergens fout gedaan hebben
LMAOROFLOL!Nick39 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:01:
Sommige EO kijkertjes waren daar niet erg van gecharmeerd, zo werden de vuurzee mensen die het hadden opgenomen dus getrakteerd op full porn van Hustler.

Hi Ha Hopjesvla
Volgens mij zeggen we allebei hetzelfde hoor Nick, wat jij echter omschrijft is een extreem terugschroeven van de bandbreedte (5Mbit->0.5Mbit). Waar ik het over heb (die wazige/wollige beeldoverlay) kan ook ontstaan door het terugschroeven van de bitrate van bvb 5 naar 3.5Mbit.Nick39 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:35:
[...]
Nee hoor.. dat hele bandbreedte terug schroeven is gelul,lees het sat4all forum maar.
Bandbreedte terug zetten uit zich in meer blokjes,schokkerig beeld,alsof je een filmpje gemaakt voor een mp4 spelertje van 240 x 110 gaat kijken op een full screen beeld.
Er is een hele groep op Sat4all die regelmatig metingen doen.
Een wollig watterig beeld komt niet van het terugschroeven van bandbreedte,daarvan ligt de oorzaak elders.
Sorry ik zoek geen ruzie maar wordt een beetje pisnijdig om de "het ligt altijd aan anderen maar niet aan ons" houding die hier de laatste tijd overheerst.
Verder is bekend dat er een probleem zit op een aantal locaties in de doorgeefte van het analoge signaal. Dat de netwerkeigenaar nu met een externe partij het hele netwerk aan het nameten is geeft wel aan dat ze geen 'het ligt niet aan ons!'-mentaliteit hebben. Als dat zo zou zijn zouden ze tenslotte ook niet gaan meten
Als laatste punt vraag ik me af waar de 'het ligt aan anderen niet aan ons'-posts in deze thread staan.. ik heb ze in ieder geval nog niet gezien (of ze zijn me niet opgevallen)
Los daarvan is al lang duidelijk (check de UPC en Ziggo forums) dat ze de bitrates van de zenders aanpassen. ipv de zenders op 8Mbit door te geven hebben gebruikers al bitrates gemeten van 4-6Mbit bij minder populaire zenders.Nick39 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:01:
Ook Ziggo is by the way niet heilig hoor.. die past bv variabele bitrate toe (net als astra) maar houdt maar een reserve van 10 % aan.
Vanuit de gedachte,niet ieder beeld vereist een volle bitrate.
Maar als alle kanalen in een stream toevallig een felle actie scene hebben,stijgt de bitrate.
Als dat over die 10 % heen gaat zit je aan de volle stream capaciteit en gaan alle kanalen in die stream haperen tot de bitrate weer dusdanig zakt dat ze kan worden opgevangen door die 10% overcapaciteit.
Nu hadden ze de sport eredivisie kanalen bij elkaar in een stream gezet met ook maar 10%.
Met als gevolg dat bij 3 wedstrijden de overige kanalen in de stream uitvielen.
Dat hebben ze nu gefixt door een herverdeling maar nog steeds komt het voor dat de 10% overcapaciteit wordt overschreden en er dus beelden verloren gaan.
Grappig voorbeeld, alleen denk ik dat Vuurzee spannender is, en schadelijker is voor de tere kinderzieltjes, dan die soft pron van Hustler....Nick39 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:01:
..........
Paps mag ik vuurzee kijken die je gisteren hebt opgenomen, tuurlijk kind...
..........
Zomaar uit nieuwsgierigheid, dit verbaasd me al een tijdje, waarom wil iemand met 3 schotels op het dak überhaupt nog Ziggo en/of XMS hebben...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De lokale zender omroep amersfoort geeft momenteel erg veel blokken is er iets mis met de aanlevering van de stream aan het ontvangst station.
Ik weet dat Omroep Amersfoort een datastream levert aan XMS voor verspreiding aan alle klanten van xms in amersfoort die tv afnemen.
De glazet Dorps tv hooglanderveen werkt dus wel.
Met de Ziggo digitale ontvanger kon de harddisk recorder ook het te ontvangen kanaal van de Ziggo receiver wijzigen d.m.v. een extra oog, wat voor de infrarood ontvanger van de receiver gelegd moest worden.
Ik wil ditzelfde nu ook met de Amino van XMS doen, alleen de harddisk recorder kent wel codes van veel kabelreceivers, maar niet van de Amino. Het aantal in te stellen receivers is ook te groot om ze 'even' allemaal te proberen.
Voor alle duidelijkheid: ik wil dus niet de tv bedienen met de Amino afstandsbediening, maar het te ontvangen kanaal van de Amino wijzigen door aansturing van de harddiskrecorder. Via de scart ingang van de recorder kun je alle kanalen (meer dan de analoge) opnemen.
Weet iemand een mogelijkheid om dit toch te realiseren? Of zijn de Amino codes compatible met een andere receiver?
De Glaset Dorpstv spelen we ook af vanuit een afspeel PC in het headend in Soest.dewaal schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:26:
De glazet Dorps tv hooglanderveen werkt dus wel.
De content wordt opgehaald vanuit de contentserver in het XMS huis in Vathorst
Verwijderd
Hm nou vandaag zou er hier in Nijmegen getweakt moeten zijn aan het analoge signaal. Er is inderdaad iets gebeurd. Het WSS signaal werkt niet meer bij ned 1,2 en 3 en ook bij de Belgen lijkt het niet meer te functioneren. Sommige zenders lijken wat scherper maar Nederland, RTL en SBS TV Gelderland etc. zijn nog steeds niet scherp. Sterker nog, ik heb de indruk dat het in sommige gevallen erger is.denan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:18:
[...]
Wacht 22 april eens af, dan gaan ze het headend in Nijmegen onder de loep nemen:
Planning werkzaamheden:
• 16 april Soest / Amersfoort
• 20 april Utrecht
• 22 april Nijmegen
• 23 april Hilversum
• 27 april Leiden
De werkzaamheden in Arnhem zijn vorige week afgerond.
Reden van werkzaamheden:
- Beeldkwaliteit bijstellen.
- Radiosignalen bijstellen
- Upgrade van de hardware voor het verhelpen van de teletekst bug (laatste rij tekens viel af en toe weg op bepaalde teletekstpagina's)
RTL8 lijkt haarscherp, zo ook Discovery. NGC is weer onscherp.
Ik hoop dat ze nog niet klaar zijn met alles want echt een verbetering is dit niet te noemen.
Verwijderd
ik merk zelf persoonlijk niets van dat de kwaliteit beter is geworden.
Is nog altijd even sneeuwerig.
Het WSS signaal voor ned 1,2,3 en de belgische zenders werkt hier in Amersfoort ook niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:34:
[...]
Hm nou vandaag zou er hier in Nijmegen getweakt moeten zijn aan het analoge signaal. Er is inderdaad iets gebeurd. Het WSS signaal werkt niet meer bij ned 1,2 en 3 en ook bij de Belgen lijkt het niet meer te functioneren. Sommige zenders lijken wat scherper maar Nederland, RTL en SBS TV Gelderland etc. zijn nog steeds niet scherp. Sterker nog, ik heb de indruk dat het in sommige gevallen erger is.
Ik hoop dat ze nog niet klaar zijn met alles want echt een verbetering is dit niet te noemen.
Verwijderd
Vanaf eind van de middag thuis en gemerkt dat Ned 2 regelmatig uitgevallen is [op zwart]Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:34:
[...]
Hm nou vandaag zou er hier in Nijmegen getweakt moeten zijn aan het analoge signaal. Er is inderdaad iets gebeurd. Het WSS signaal werkt niet meer bij ned 1,2 en 3 en ook bij de Belgen lijkt het niet meer te functioneren. Sommige zenders lijken wat scherper maar Nederland, RTL en SBS TV Gelderland etc. zijn nog steeds niet scherp. Sterker nog, ik heb de indruk dat het in sommige gevallen erger is.
Bijv. net voor Man bijt hond en daarna nog een paar maal.
De testbeeldzender [verticale zwart-wit balken] is iets rustiger.
Verder zie ik niet echt veel verschil op mijn analoogjes.
Het ploffen van Net5 en ARD is er nog steeds.
Ik vind het beeld over het algemeen eigenlijk wel fraai, maar ik had al geen klachten.
Verwijderd
RTL5
TMF
één
Ketnet / Canvas
Nickelodeon / Comedy Central
ARD
ZDF
NDR
WDR
BBC 1
BBC 2
hebben we nu constant zwarte balken boven en onder bij 16:9 uitzendingen.
Bij RTL5 is dit sinds gisteren gefixt (waarschijnlijk omdat ik Hertzinger een paar dagen terug erover gemailt had). De rest van de zenders heeft het nog. Vannacht tussen 4 en 6 is er bij ons onderhoud aan het digitale tv signaal. Misschien dat de rest dan ook goed wordt.
En die kwaliteitsmetingen van Reggefiber, gaan die nou allemaal over dat doffe/wazige/wollige/fletse beeld? Want ik hoor ook mensen die last hebben van ruis in het beeld? Hebben die mensen met ruis in het beeld wel een scherp beeld? Of komt die ruis nog eens bovenop het slechte doffe beeld? En zijn de metingen van Reggefiber alleen bij hun glasvezelnetwerken waar XMS opzit? Of worden alle Reggefiber netwerken gemeten? Ik denk dat er in Brabant ook behoorlijk wat mis is namelijk. Want je ziet dus wel onderlinge kwaliteits verschillen tussen zenders. Bijv de lokale omroep is de helderste zender die we hebben. Echter ook deze zender mist net als alle andere zenders 'beeldscherpte'. Het beeldtype is net als de andere zenders wazig/wollig/dof. Wel is deze zender dus helderder, minder flets en heeft hij wat meer detail (Nederland 1,2,3 zijn de enigste die dat ook hebben hier). Dit zal dan waarschijnlijk liggen omdat de bitrate hoger ligt bij deze zenders. Maar het blijft dat geen enkele zender echt scherp is. Ik heb haast het idee dat dit ligt aan het glasvezel netwerk. Het komt gewoon niet zuiver door lijkt het. En anders ligt het denk ik aan de apparatuur in het ontvangststation. Maar daarvan zei Hertzinger dus weer dat er niks veranderd was. Ik weet het ook niet meer. Krijg ook geen mail meer terug van Hertzinger. Denk dat ze me zat zijn want ik klaag hier al maanden over. Het blijft inderdaad roepen in een woestijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 01:42 ]
[ Voor 10% gewijzigd door msh op 23-04-2009 07:35 . Reden: typo ]
Verwijderd
edit : net gebeld, storing lijkt alleen regio Utrecht te zijn, ze zijn er mee bezig.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 08:21 ]
Verwijderd
Momenteel is er een Radio / Televisie storing in Utrecht en omgeving. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:47:
Hier in Nieuwegein (Utrecht) idd ook....Blij dat het niet aan mij ligt.
edit : net gebeld, storing lijkt alleen regio Utrecht te zijn, ze zijn er mee bezig.
Naar verwachting zal het in de loop van de dag opgelost worden.
http://www.xtramediaservices.nl/135_Storing.html
Verwijderd
Kortom, zijn er meer mensen die in 't museumkwartier wonen en die een glasvezel aansluiting hebben?
Op zich zou het wel een goed idee zijn om -bijvoorbeeld op glasvezel.nu?- een Google Maps kaart neer te zetten met daadwerkelijke glasvezel aansluitingen. Dat een gebied 'rood' is op de kaart van XMS zegt uiteindelijk niet zo heel veel...
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 13:14 ]
Verwijderd
Sinds kort heb ik glasvezel via Xms in Hooglanderveen en via een actie heb ik een amino settopbox gratis gekregen.
De kwaliteit valt een beetje tegen maar ja met een simpele scart aansluiting zal het nooit top worden.
Ik heb nog een satelliet schotel met een verbeterde scart aansluiting en ik moet zeggen de kwaliteit is beter.
Misschien is de Amino 130 een verbetering.
Over de uitzending gemist kwaliteit ben ik het eens het beeld valt tegen.
Mijn Tv is een samsung 40 inch
Verwijderd
Ik heb zelf de 130 en ik vind het via de HDMI allemaal erg scherp, maar kan natuurlijk niet wachten tot het echte HDTV geweld losbreekt.
Tuurlijk kan XMS daar wel iets aan doen. Zij nemen een dienst af van de NOB om te resellen. Waarom zou XMS dan niet eisen dat de NOB dit met de best mogelijke kwaliteit doet?Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:27:
De uitzendinggemist kwaliteit ligt lager, dit komt doordat de NOB dit zo aanlevert. Hier kan XMS weinig aan veranderen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Tuurlijk kun jij bij de albertheijn eisen dat verkade meer cacao in de chocolade doet.ari3 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:39:
[...]
Tuurlijk kan XMS daar wel iets aan doen. Zij nemen een dienst af van de NOB om te resellen. Waarom zou XMS dan niet eisen dat de NOB dit met de best mogelijke kwaliteit doet?
Of bij een boetiek eisen dat G-star de broeken voortaan langer maakt.
Dit zit hem niet in de dienst van XMS maar in de kwaliteit van de aangeboden streams. Als cultura TV haar uitzendingen in lage kwaliteit opslaat (om "dure" opslagruimte te besparen) zullen de live uitzendingen van lagere kwaliteit zijn dan die van andere zenders. Veel van de nederlandse digitale themakanalen hebben een lagere kwaliteit dan de uitzendingen van de reguliere kanalen.zoudenbalch schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 21:15:
Over de kwaliteit van het analoge signaal van XMS is al veel gezegd hier, maar ik wil de digitale kwaliteit eens ter spraken brengen. Gisterenavond eigenlijk voor het eerst lang naar een uitzending van Cultura TV gekeken (mooi portret van de zanger Jackson Brown), maar ik vond de kwaliteit nogal matig: blokkerige en pixelige beeldkwaliteit. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk ook dat als ik via XMS uitzending gemist de kwaliteit van een programma minder is dan de originele uitzending.
Voor Uitzendinggemist gaat hetzelfde op: de zenders leveren een internet feed van 0.2-0.5mbps en een 'high quality' 4Mbit feed voor portals als uitzendinggemist. Zodra men in staat is om een 8Mbit feed te leveren zullen wij die ook gewoon doorgeven (volgens mij is men ook met een nieuw systeem bezig).
XMS kan verder alles doen aan de kwaliteit van de dienst zelf, maar niet aan de kwaliteit van de content van de zenders. Een fullHD stream op 1080p is prachtig, maar als DWDD low quality youtube filmpjes uitzend is het beeld nog steeds slecht op je 46"LCD tv.
Uitzendinggemist werkt niet...
Al hoor ik van me broer die met test van ziggo mee doet, dat het daar ook niet werkt. Hopelijk kan ik vandaag nog kijken.
Voor generieke storingen is er wel monitoring hoor, als er iets uitvalt in één van de diensten gaan er direct allemaal alarmbellen rinkelen. Zolang het geen individuele storing is (lees: jij bent de enige met het probleem) zijn er al mensen mee bezig.Mau_Maus schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:38:
Toch jammer dat er op zondag geen storing gemeld kan worden...
Al hoor ik van me broer die met test van ziggo mee doet, dat het daar ook niet werkt. Hopelijk kan ik vandaag nog kijken.
Snap ik best, maar ook al is het een individuele storing. Dan wil je dat toch graag melden. weten of het alleen jou ligt. Of dat er even doorgemeten kan worden, en dan er zo snel mogelijk iets gedaan aan kan worden.denan schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:47:
[...]
Voor generieke storingen is er wel monitoring hoor, als er iets uitvalt in één van de diensten gaan er direct allemaal alarmbellen rinkelen. Zolang het geen individuele storing is (lees: jij bent de enige met het probleem) zijn er al mensen mee bezig.
Maar goed das mijn mening
Ow daar ben ik het helemaal mee eens!Mau_Maus schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:07:
[...]
Snap ik best, maar ook al is het een individuele storing. Dan wil je dat toch graag melden. weten of het alleen jou ligt. Of dat er even doorgemeten kan worden, en dan er zo snel mogelijk iets gedaan aan kan worden.
Maar goed das mijn mening
De ruis krijgen we er extra bovenop,bovenop dat wazige beeld.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:25:
Want ik hoor ook mensen die last hebben van ruis in het beeld? Hebben die mensen met ruis in het beeld wel een scherp beeld? Of komt die ruis nog eens bovenop het slechte doffe beeld?
Officieel mag ik niet klagen want ik heb geen analoog en digitaal via XMS meer.
Vergelijking XMS versus concurrenten:
Digitaal vind ik persoonlijk XMS beter qua beeld kwaliteit dan Ziggo alleen heeft laatstgenoemde een voor mij gewoon interessanter digitaal pakket. (13th street en sci-fi, YES)
Ziggo maximaal 3 decoders voor 1 pakketprijs,xms onbekend maar heb je een 100 mbits abbo dan gaan de tv streams van je internet af.
XMS is daarentegen nog gratis en bij Ziggo betaal je afhankelijk van je keuze maximaal 9,95 meer voor het plus pakket.
Analoge TV: kwalitatief steekt Ziggo met kop en schouders boven XMS uit,alleen zijn er maar 30 analoge kanalen ten opzichte van 38 bij XMS ( officieel 40 maar 2 staan er op testbeeld) en Ziggo is een paar euro duurder op de meeste plaatsen.
Telefonie is Ziggo beter (veel minder ruis) maar ook duurder,zowel in maandkosten als in gesprekskosten.
Internet,ja daar hoeven we niets over te zeggen, 10 op de schaal van 10 voor XMS.
Ziggo internet is nog niet veel soeps en geen constante snelheid.
Newsdiensten: via XMS: te duur en retentie te laag.
Gisteren geprobeerd met buurman een aantal bestanden op te halen uit oktober 2008
XSnews kreeg ze niet binnen, newsXS voor 8,95 de 50 mbits wel.
Bij XSnews gaven 12 verbindingen open zeer regelmatig een foutmelding dat de verbinding niet geopend konden worden omdat er maar 12 verbindingen mochten,terwijl er 10 verbindingen open stonden.
Snelheid XSNEWS ~40 mbits, newsXS ~46 mbits.
Via Ziggo is de retentie van newsgroepen ongeveer 1 week en je hebt een datalimiet afhankelijk van je pakket.
Die kun je dus beter links laten liggen en direct een betaalde dienst ergens nemen.
Via XMS is de snelheid van de gratis newsdienst te laag om er iets fatsoenlijks mee te doen.
[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 27-04-2009 11:15 . Reden: Typo ]
Nick, fijne kerel. Op zijn tijd een duidelijk reactie in je tijd van stilte wordt zeer gewaardeerd. Maar het eindeloos herhalen van de verschillen, begint (mij althans) een beetje te vervelen. Ondanks alles is en blijft dit toch tweakers.net en mogen users ook wel eens de moeite nemen eens wat topics terug te lezen.Nick39 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:12:
Officieel mag ik niet klagen want ik heb geen analoog en digitaal via XMS meer.
Alleen bij de oudere regio's, alle nieuwe regio's krijgen een 1 Gbit Genexis...Nick39 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:12:
[...]
Ziggo maximaal 3 decoders voor 1 pakketprijs,xms onbekend maar heb je een 100 mbits abbo dan gaan de tv streams van je internet af.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Je was niet de enige, hier in Arnhem was er ook geen UZG. Maar dat is allang geen storing meer. Dat is een structureel probleem, wat mogelijk nog wel op zich laat wachten tot dat eens wel goed gaat doen. Voor RTL+ geldt overigens hetzelfde. Je raakt er aan gewend.Mau_Maus schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:38:
Verwijderd
Over de code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #!/bin/bash MAC=00:00:00:00:00:00 ETH=eth0 sudo /sbin/ifconfig $ETH down sudo /sbin/ifconfig $ETH hw ether $MAC sudo /sbin/ifconfig $ETH up sudo /sbin/dhclient $ETH -H aminet11 -V Aminoaminet110fisys -T 15 |
In de laatste regel geef je de opties -H aminet11 -V Aminoaminet110fisys -T 15
mee, maar dhclient heeft toch geen -H, -V of -T opties? Hij doet het iig niet.
Mischien zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Verwijderd in "Ons Net Eindhoven (Deel 1)"
Laat duidelijk de zwakke punten zien bij Hertzinger en Nick39 heeft idd ook gelijk dat er bij Hertzinger meer ruis in het signaal zit dan bij Ziggo. Ik dacht altijd dat dit een normale hoeveelheid was maar dat blijkt dus van niet als je 1 keer Ziggo analoog hebt gezien. Bijna geen ruis te zien in dat beeld.
Verwijderd
Kijk hier wordt dus duidelijk zichtbaar dat bij veel kanalen gewoon echt sprake is van onscherp beeld. Met name ondertitels vind ik afschuwelijk. Zeker als het opgeblazen wordt op een 40 inch scherm. Ik word er tureluurs van en krijg de neiging om mijn bril op te zetten. Kijk ik dan digitaal... dan is het zonder bril haarscherp dus daar ligt het niet aan :-)Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:40:
Ik heb hier een vergelijking gepost tussen Ziggo analoog en Hertzinger analoog:
Laat duidelijk de zwakke punten zien bij Hertzinger en Nick39 heeft idd ook gelijk dat er bij Hertzinger meer ruis in het signaal zit dan bij Ziggo. Ik dacht altijd dat dit een normale hoeveelheid was maar dat blijkt dus van niet als je 1 keer Ziggo analoog hebt gezien. Bijna geen ruis te zien in dat beeld.
Overigens heb ik het idee dat het hier bij mij onscherper is dan bij jou nog.
Ik denk dat het in 2012 ergens opgelost is.

Volgens de man pages http://linux.die.net/man/8/dhclient heeft dhclient toch echt wel een -H, -V en -T opties. Zolang je aan de volgende eisen voldoed zou het moeten werkenVerwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:03:
In de laatste regel geef je de opties -H aminet11 -V Aminoaminet110fisys -T 15
mee, maar dhclient heeft toch geen -H, -V of -T opties? Hij doet het iig niet.
Mischien zie ik iets over het hoofd?
1. Digital TV in Mijn XMS geactiveert
2. Computer direct aangesloten op het glasvezel modem (mag ook achter een switch, maar niet achter een router) op de juiste poort (alleen in de nieuwere gebieden waarschijnlijk)
3. Het MAC address in het scriptje hebt aangepast in een mac adres van een door xmsnet geleverde setopbox
Misschien heb ik een bericht gemist... Maar worden de tarieven duurder van XMS?
Ik betaal nu 42,90 voor TV, Radio & Internet... Dat staat nu op de website als € 52,50 per maand
Dat is een verhoging van 22,38%
En als je telefoon erbij doet is het hele pakket 54,95... Rare marge.
Of is het een foutje op de website?
[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 28-04-2009 19:49 ]
Verwijderd
Bedankt voor het speurwerk. Nooit de behoefte gehad om dat te controleren, maar u heeft gelijk.Mau_Maus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:44:
Hey
Ik betaal nu 42,90 voor TV, Radio & Internet... Dat staat nu op de website als € 52,50 per maand
Ja, al die onderzoeken en verbeteringen in de tv moeten natuurlijk ergens van betaald worden.
Ben benieuwd of die tarieven alleen voor nieuwe aansluitingen gelden of dat dit een verborgen vooraankondiging van een prijsverhoging voor huidige abonnees is.
Zo en nu even [OFFTOPIC] Want we zitten hier tenslotte toch op Tweakers.net. Misschien dat iemand mij tussendoor even kan helpen, want zoveel spannends gebeurd er hier de laatste tijd toch niet meer.
Na het openen van Windows Verkenner (Explorer) en ik ga iets (bvb) verwijderen, loopt die vast. Taskmanager melding "Not responding". Sluit Windows Explorer (end task), wacht even wat seconden en heropen Windows Verkenner opnieuw en probeer alsnog dat gene te verwijderen wat ik eerst ook probeerde. En dan is er geen probleem meer. Heel vreemd.
Nee, ik heb geen last virussen en/of etc.... MalwareBytes en SAS gedraaid, niks gevonden. Ik wordt er een beetje tureluurs van. Wie weet mij mogelijk te helpen. Bij voorbaat dank.
[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 28-04-2009 20:17 ]
Verwijderd
Kijk eens in je logboeken (rechtermuisknop op 'deze computer', dan 'beheren', dan logboeken openklikken.chocka schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:05:
Misschien is dat voor nieuw af te sluiten abonnementen?
Zo en nu even [OFFTOPIC] Want we zitten hier tenslotte toch op Tweakers.net. Misschien dat iemand mij tussendoor even kan helpen, want zoveel spannends gebeurd er hier de laatste tijd toch niet meer.
Na het openen van Windows Verkenner (Explorer) en ik ga iets (bvb) verwijderen, loopt die vast. Taskmanager melding "Not responding". Sluit Windows Explorer (end task), wacht even wat seconden en heropen Windows Verkenner opnieuw en probeer alsnog dat gene te verwijderen wat ik eerst ook probeerde. En dan is er geen probleem meer. Heel vreemd.
Nee, ik heb geen last virussen en/of etc.... MalwareBytes en SAS gedraaid, niks gevonden. Ik wordt er een beetje tureluurs van. Wie weet mij mogelijk te helpen. Bij voorbaat dank.
Dan zou ik een kijken of er bij 'systeem' of 'toepassing' ergen rode kruizen opduiken met "explorer" als de boosdoener
Als je even verder op de site leest zie je dit staan:Mau_Maus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:44:
Hey
Niet in alle gebieden waar XMS actief is gelden dezelfde tarieven. Dit geldt voor de zogenaamde "nieuwe" gebieden waar vraagbundeling loopt. Gebieden waar dit voor geldt zijn Glazenkamp,Veenendaal, Zeewolde en Wijchen. Voor deze gebieden zijn aparte pagina's met de daar geldende tarieven. De prijzen aldaar verschillen omdat in deze gebieden een geheel nieuw netwerk moet worden aangelegd waarvoor andere tarieven gelden. Voor Amersfoort Vathorst, Nieuwland en Hooglanderveen geldt dat de tarieven hetzelfde zijn als voor aansluitingen in het bestaande netwerk.
Het gaat dus inderdaad alleen om nieuwe aansluitingen en in de nieuwe gebieden.
Verwijderd
UitzonderingenVoor huurders van Portaal, Dudok Wonen en Woonstichting Naarden gelden er andere tarieven door gemaakte afspraken met de verschillende woningcorporaties.
In Vathorst, Nieuwland en Hooglanderveen gelden dezelfde tarieven.
Ik had dat inderdaad niet gezien. Maar het viel gewoon op. Omdat de prijzen op de site eerst wel overeen kwamen. Ik vind informatie zoeken op de XMS site ook niet altijd even duidelijk, of vindbaar, of dooie links.
Maar ik had even beter moeten kijken. (Al vind ik dat verhaal wat Wiebbo gevonden heeft erg onduidelijk geformuleerd.) Ik zit bij DudokWonen, dus zal dan meevallen.
Toch is het voor bepaalde mensen wel een flinke verhoging die ind e toekomst willen keizen voor XM. En ik blijf de marges tussen evrschillende pakkete dan raar vinden, maar goed. Ik hoef me geen zorgen meer te maken.
Kijk - *dat* lees ik nou voor het eerst! Nu weet ik ook hoezo het nooit wilde werken met mijn opstelling ;-)irtimmer schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:43:
[...]
2. Computer direct aangesloten op het glasvezel modem (mag ook achter een switch, maar niet achter een router) op de juiste poort (alleen in de nieuwere gebieden waarschijnlijk)
Dank je wel irtimmer
Verwijderd
Ten eerste bestaat het NOB al 2 jaar niet meer. Dat is tegenwoordig Technicolor. Maar de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) gaat over dingen zoals Uitzendinggemist.nl. Wanneer die genoegen nemen met een lagere kwaliteit heeft Technicolor dit te leveren. Het is allemaal een kostenplaatje.ari3 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:39:
[...]
Tuurlijk kan XMS daar wel iets aan doen. Zij nemen een dienst af van de NOB om te resellen. Waarom zou XMS dan niet eisen dat de NOB dit met de best mogelijke kwaliteit doet?
Is echt bloed irritant
Verwijderd
Kun je goed aan af zien hoeveel meer ruis er in het beeld van Hertzinger zit en hoeveel doffer en uitgezakter het is dan bij Ziggo. Iets klopt daar totaal niet met de apparatuur.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 00:23 ]
Verwijderd
Ja, laatste tijd ook veel last van.nachtwaker schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:11:
Momenteel blijft het beeld van de digitale tv regelmatig hangen, hebben meer mensen hier last van.
Is echt bloed irritant
Zojuist maar weer eens de incasso gestorneerd, 2e keer van de twee facturen. Eerste keer 189,- aansluitkosten berekend (terwijl we meedoen met een wijkinitiatief, 30 euro installatiekosten). En vorige maand werd ineens 20,- instelkosten gefactureerd (waar we dus geen gebruik van gemaakt hebben). Gaat goed op de administratie van xms...
Daar zijn wat rode kruizen, maar die zijn bekend en hebben geen invloed. Andere opties???Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:20:
Kijk eens in je logboeken (rechtermuisknop op 'deze computer', dan 'beheren', dan logboeken openklikken.
Dan zou ik een kijken of er bij 'systeem' of 'toepassing' ergen rode kruizen opduiken met "explorer" als de boosdoener
Stem storneringen wel goed af met de helpdesk, want XMS heeft een automatisch systeem die aanmaningen verstuurd waarbij geen rekening word gehouden met afspraken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:18:
[...]
Ja, laatste tijd ook veel last van.
Zojuist maar weer eens de incasso gestorneerd, 2e keer van de twee facturen. Eerste keer 189,- aansluitkosten berekend (terwijl we meedoen met een wijkinitiatief, 30 euro installatiekosten). En vorige maand werd ineens 20,- instelkosten gefactureerd (waar we dus geen gebruik van gemaakt hebben). Gaat goed op de administratie van xms...
Heb het zelf aan de lijve ondervonden. Had een betaling gedaan op een factuur van februari welke door problemen later pas is geïncasseerd. Deze had ik betaalt na overeenstemming met de helpdesk. Afgelopen week kwam er alsnog een aanmaning, waarbij ik de helpdesk heb gebeld en hun verwezen heb na de overeengekomen afspraak aangaande betreffende factuur. Zodat hetweer opgelost kon worden.
Verwijderd
Zoals Denan al zo vaak heeft gemeld, is communicatie de oplossing voor ieder probleem, zekers als je dat netjes aanpakt met helpdesk. Ik heb ook de factuur van februari laten storneren vanwege de reeds gemaakte afspraak en betaling. Waarbij je, je natuurlijk weer uitermate kan storen aan het feit dat ondanks dat betaling en afspraak ruim voor de incasso was gemaakt, er toch een aanmaning komt. en er uberhapt geïncasseerd was. Maar ach, het is een groot bedrijf waarbij de interne communicatie gewoon niet soepel verloopt. Na ruim twee jaar lid te zijn van de club, weet je uiteindelijk ook wel beter. Ze hebben gewoon een beetje hulp nodig om dingen te begrijpen. En daar zorg ik dan ook voor............................Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:11:
Bedankt voor je waarschuwing, maar als ze onterecht gaan factureren, dan ben ik net zo bang voor aanmaningen... Denk eerder dat xms eens uit moet gaan kijken dat ze nog wel mogen blijven automatisch incasseren, met al die storneringen...
Als herkenning had die een raar XMS jasje aan, ondanks zijn Volker Wessel Telecom kaartje. Toen vroeg ik waarom, want deze actie was tenslotte ontsproten vanuit Portaal en niet vanuit XMS. Maar daarop wist mij geen antwoord te geven. Dus blijkbaar dat XMS en Portaal meer samenwerken om het cq de problemen op te lossen dat zij zelf prijsgeven aan de klanten???!!!
Verwijderd
Zoek de directory genaamd minidump op (bij mij C:\windows\minidump\), en haal het bestand in die directory door een debugger. Geeft misschien wat meer info over de richting waarin je moet zoeken.chocka schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:53:
[...]
Daar zijn wat rode kruizen, maar die zijn bekend en hebben geen invloed. Andere opties???
Verwijderd
Ja, hier in Nijmegen ook last van. Gisteren bijna op de helft van de zenders....nachtwaker schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:11:
Momenteel blijft het beeld van de digitale tv regelmatig hangen, hebben meer mensen hier last van.
Is echt bloed irritant
Verwijderd
Idd hier in Amersfoort hetzelfde.Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:54:
[...]
Ja, hier in Nijmegen ook last van. Gisteren bijna op de helft van de zenders....
Kan geen enkele minidump vindenVerwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:51:
Zoek de directory genaamd minidump op (bij mij C:\windows\minidump\), en haal het bestand in die directory door een debugger. Geeft misschien wat meer info over de richting waarin je moet zoeken.
Gaat XMS ook nog deze kant op? Dat is toch zeker wel interressant!
superB
Het enige verschil wat ik kan vinden is een betaalde videotheek. (wat op zich wel een leuke feature is)inXs schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:19:
Mmm de andere aanbieders gaan nu wel erg snel met hun nieuwe producten: http://www.ziggo.nl/produ...rs&ns_linkname=0&ns_fee=0
Gaat XMS ook nog deze kant op? Dat is toch zeker wel interressant!
De overige "interactiviteit" is vooral uitzendinggemist.
Het aanbod in die betaalde videotheek is zeer magertjes.denan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:13:
[...]
Het enige verschil wat ik kan vinden is een betaalde videotheek. (wat op zich wel een leuke feature is)
De overige "interactiviteit" is vooral uitzendinggemist.
Het enige voordeel is dat de decoder zelf,die is HD,heeft een ingebouwde PVR (opnemen op ingebouwde harde schijf) en je kan opnemen van het ene kanaal en kijken naar het andere kanaal.
Ding kost 130 euro op dit moment,maar je hebt een apart abonnement nodig op interactieve tv.
Interactieve tv kost 4,95 hiervoor krijg je uitzending gemist van de nederlandse publieke omroepen ( 10 dagen terug kijken) en van sbs6, veronica en Net 5.
De videotheek kost 9,95 per maand en voor die prijs kun je alle films en series bekijken die er zijn.
Je betaalt dus niet per film of serie.
Serie aanbod:
http://www.ziggo.nl/televisie/itv/series
Film aanbod:
http://www.ziggo.nl/televisie/itv/films/tvtheek
Oude films en oude series dus.
De decoder zelf is wel aantrekkelijk vanwege zijn features,als je hem los koopt kost hij 459 euro.
Neem je de 130 euro aanbieding dan betaal je 2 jaar lang 16,95 voor alle digitale kanalen en uitzending gemist en de online videotheken plus 130 euro.
Dan betaal je dus 406,80 + 130 = 536,80 maar je hebt dan 2 jaar lang alle digitale plus kanalen ( normaal 9,95) en uitzending gemist en de videotheek.
Ik heb deze aanbieding dus ook genomen maar niet vanwege de videotheek want die films haal je zo ook van de nieuwsgroepen af.
Het is gewoon een "goedkope" manier om aan een leuke HD PVR te komen en digitaal alle zenders te kijken,op te nemen en uitzending gemist van alle omroepen met uitzondering van RTL + maar die videotheek is 3 keer niks.
7 Mei zullen een aantal interfaces vervangen worden waarover het IPTV VideoOnDemand verkeer momenteel loopt. Hierdoor zullen diensten als Uitzendinggemist en RTL gemist tijdelijk onbereikbaar zijn.
Aan beide zijden zal de bandbreedte tijdens deze werkzaamheden ook drastisch verhoogd worden om de problemen te voorkomen die begin april speelden (door een plotselinge stijging van 300-500% van het gebruik van OnDemand diensten bleek er te weinig bandbreedte over te zijn).
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Verwijderd
Mijn zoon heeft een paar maanden XMS,Dtv ,tel.en internet (Utrecht,Overvecht) echter zijn downloadsnelheid komt niet boven de 6Mb/s (speedtest.net).
Dit op een nieuwe pc met verse Windows XP,alles geprobeerd maar niet sneller te krijgen.
Helpdesk gebeld,lag niet aan XMS en je mag blij wezen als je een derde van je snelheid haalt werdt er gezegd.
Pc mee naar mijn eigen huis genomen( Overvecht),ik heb al een paar jaar XMS, aangesloten met dezelfde nieuwe kabel.
Getest op speedtest.net en kwam uit op bijna 49Mb/s,ligt dus niet aan de pc imho.
Xms maar weer gebeld maar het lag niet aan hun,kon de man niets uit leggen want hij bleef bij zijn conclusie dat de fout bij mijn zoon lag.
Morgen dan maar even naar het XMS huis met een usbstickie met screens mss dat zij wel luisteren.
Naah, dat maakt niets uit.The Wizard schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:51:
Denan, Glashart Zeewolde wordt aangesloten op de backbone van KPN, heeft dat voordelen en/of nadelen tov de Eurofiber backbone?
Het lijkt me sterk dat de helpdesk heeft gezegd 'dat je blij mag zijn als je een derde van de snelheid haalt'. Ik denk eerder dat ze gezegd hebben 'XMS garandeert 50Mbit en dat krijg je ook. Haal je dat niet dan zit er een probleem in je lokale setup. Veel mensen halen maar een derde van hun snelheid doordat ze een slechte setup hebben'.Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:37:
Ik heb al een tijd het volgende probleem;
Mijn zoon heeft een paar maanden XMS,Dtv ,tel.en internet (Utrecht,Overvecht) echter zijn downloadsnelheid komt niet boven de 6Mb/s (speedtest.net).
Dit op een nieuwe pc met verse Windows XP,alles geprobeerd maar niet sneller te krijgen.
Helpdesk gebeld,lag niet aan XMS en je mag blij wezen als je een derde van je snelheid haalt werdt er gezegd.
Speedtest.net is trouwens een waardeloze test voor glasvezelnetwerken. Je kunt beter het 100Mbit bestand downloaden van http://speedtest.bbned.nl.
De helpdesk kan het profiel op de lijn bekijken. Staat daar 50/50Mbit dan krijg je dat ook. Als er een probleem zou zitten in het profiel of de vezel dan zou je 0.5-2Mbit per seconde maximaal halen. Dat je een screenshotje van de speedtest maakt toont nog niet aan dat het geen lokaal probleem is en daar zal het XMS huis ook weinig mee kunnen. Verder bieden ze bij XMS volgens mij de optie dat ze een monteur kunnen sturen in het geval van snelheidsklachten. Deze monteur neemt zijn eigen speedtester mee en sluit deze in de woning aan. Is er een probleem in het netwerk (tot nu toe 3x voorgekomen op ongeveer 1200 klachten) dan verhelpt hij dat en is het gratis. Meet hij 50/50 (of 100/100) Mbit dan krijgt de klant de rekening (voorrijkosten en uurloon) en vertrekt de monteur weer. Problemen in het thuisnetwerk zal hij niet oplossen dus mocht het probleem daar zitten dan ben je 120 euro armer en moet je nog steeds je eigen netwerk nalopenPc mee naar mijn eigen huis genomen( Overvecht),ik heb al een paar jaar XMS, aangesloten met dezelfde nieuwe kabel.
Getest op speedtest.net en kwam uit op bijna 49Mb/s,ligt dus niet aan de pc imho.
Xms maar weer gebeld maar het lag niet aan hun,kon de man niets uit leggen want hij bleef bij zijn conclusie dat de fout bij mijn zoon lag.
Morgen dan maar even naar het XMS huis met een usbstickie met screens mss dat zij wel luisteren.
Check anders ook even deze links :
http://www.smallnetbuilder.com/ (Kan mijn 100Mbit router nou echt 100Mbit aan?)
http://www.internl.net/in...article&id=322&Itemid=372 (Waar moet ik op letten als ik de snelheid niet haal?)
Ze staan niet voor niets in de startpost
Verwijderd
Met de speedtest op bbnet kom ik niet hoger als 4021,4 kbps. op speedtest.nl niet hoger als 301,2 KByte/sec.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 10:22 ]
Wel op de goede poort? Dit zijn namelijk exact de waarden die je zou krijgen als je de computer op de lan poort van de VoIP-adapter zou aansluiten.Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:12:
Pc zit zonder router op da modem aangesloten,@ Denan,ik heb ook bbnet en speedtest.nl getest.
Met de speedtest op bbnet kom ik niet hoger als 4021,4 kbps. op speedtest.nl niet hoger als 301,2 KByte/sec.
Verwijderd
Net even de kast opzij gezet en ja hoor,verkeerde poort,nu wel de juiste snelheid.
Hehehe.. daar hebben ze een woord voorVerwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:26:
Opgelost!Ik had al een paar keer gevraagd of hij de goede port had,aansluiting zit achter een grote kast dus ik kon het zelf niet controleren.
Net even de kast opzij gezet en ja hoor,verkeerde poort,nu wel de juiste snelheid.