XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Fiber, sorry een boek,zal ongetwijfeld commentaar op komen dat ik toch niet lees.:
Helemaal mee eens dat je beter 2 goed werkende diensten kan aan bieden dan 5 gedeeltelijk werkende diensten.
Wat het Hotmail probleem betreft..er is nog een variant,als ik via xms een mail verstuur met als return (reply) adres mijn hotmail adres,dan komt ie wel aan.
Terwijl dat wel via de smtp server van xms gaat en dat ip en mijn ip dus meekrijgt.
Schiet mij maar lek.
Alleen waar ik dus wel op hoop is dat als die mail niet afgeleverd wordt er wel een foutmelding komt want ik heb er een bloedhekel aan dat ik moet twijfelen van "is die mail wel verstuurd/aangekomen" .
En wat gebeurt er met mijn niet afgeleverde mail,gaat die in de digitale schredder of komt die bij de ander in de ongewenste post ?

Het verwijzen naar derden verhaal,ik erger me daar ook erg aan,ook omdat ik niets met die derden te maken heb.
In eerste instantie zegt xsnews ook,u bent geen klant van ons,u bent klant van xms,die is weer klant bij ons,dus u meldt het bij xms en zij melden het bij ons, u heeft alleen rechtstreeks recht op support als u ook rechtstreeks klant bent bij ons.
Vind ik heel terecht.
Alleen bij xsnews zijn ze er wel in het weekeind en bij xms niet.
Ik krijg nu mails beantwoord van de helpdesk van xms die op 22 januari verzonden zijn,ja zo lust ik ze ook wel.
Telefoonnummers van Hertzinger en zo,ja weet je het is wel handig,maar je gaat dan wel op de stoel van xms zitten,al heb ik dat ook gedaan met de newsserver.
Waar het allemaal om draait is dat er gewoon geen adequate storingsdienst is bij XMS en dat je buiten kantoor tijden het eigenlijk maar moet uitzoeken.
Xsnews was ook echt blij dat ze eindelijk een klant van xms hadden met wie ze dingen konden testen want zij konden ook niemand van xms bereiken.
Nadeel is ook dat als iedereen zelf de leveranciers van de diensten gaat bellen XMS geen enkel overzicht meer heeft over klachten.
Ze moeten gewoon een achterwacht hebben,klaar,dat is al 3 keer beloofd.
Niet steeds diensten er bij verzinnen,eerst de gewone diensten op orde hebben.

We hebben al een paar keer een grote internetstoring gehad in het weekeind,geen xms beschikbaar.
Een grote telefoonstoring gehad (meerdere) en wederom geen xms beschikbaar.
Een grote newsstoring,niemand beschikbaar.
Een maandenlang durende voicemail storing.
En dan wordt er geroepen,we hebben de verantwoordelijke dienst op het matje geroepen en zullen er op toezien dat.... maar ze vergeten even toen de storing zich voordeed dat er bij XMS weer eens niemand bereikbaar was.
u spreekt met de voicemail van 112, helaas,het is buiten kantoortijd,wacht met het krijgen van een ongeluk tot morgenochtend.
Krijgt u toch een ongeluk dan komt de ambulance niet,maar we zullen de ambulancedienst uiteraard op het matje roepen... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:27:
als klant niet zijn verantwoordelijk te spreken kan krijgen. Hij geeft als antwoord "Klant wenst geboden advies niet te accepteren, dus als u verder geen vragen meer heeft, beëindig ik hierbij ons gesprek" en flikkert de hoorn op haak. Werkelijk waar, mijn bloed kookt ervan. Schijnbaar is de laatste info van Denan nog niet binnen de XMS helpdesk gecommuniceerd. Gewoon te triest voor woorden.
Jawel hoor want ik heb de emails voor de XMS helpdesk over dit onderwerp langs zien komen (gelijk aan mijn post hier). Email de naam van de helpdeskmedewerker naar denan@inter.nl.net dan zal ik het aankaarten.
Fiber schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:33:
[...]
Waar ik me dan weer mateloos aan irriteer is het eindeloze verwijzen naar derden als er iets mis gaat. Zet er dan minimaal een gratis telefoonnummer bij of zo, dan gaan we daar wel aankloppen. Of beter nog geef het telefoon menu bij XMS de volgende opties: Voor derden kies 1....., Voor Optibel kies 1, voor GNEM kies 2, etc, etc... O-)

Zal wel weer wishfull thinking zijn maar Denan zou ze minimaal in de Startpost kunnen zetten. Van AMX IX tot XS en van Herzinger tot Optibel. _/-\o_

Hier overigens geen telefoonstoring, geen tv storing en internet lijkt het na gisteren ook weer goed te doen. :)
(Amersfoort, 8 poorts kastje) :)
Volgens mij valt dat verwijzen naar derden door de helpdesk wel mee, zij weten heel goed dat zij altijd het primaire aanspreekpunt zijn. De enige die wel eens diepgaand aangeeft waar bepaalde problemen vandaag komen ben ik op dit forum, maar dat is om zaken te verduidelijken.

Wat betreft het 1 op 1 doorzetten naar de storingsdiensten van derden: Helaas kan dit vaak niet. Deze bedrijven hebben geen consumenteningang en zullen niet zomaar calls aannemen over individuele klachten. Via de helpdesk moeten in alle gevallen ook een groot aantal basistests uitgevoerd worden voordat een outage doorgezet kan worden naar bvb een Telio of HSO. Als alle calls 1 op 1 doorgezet zouden worden naar dit soort partijen zouden ze overspoeld worden met onzinigge calls (trust me.. 90% van de supportcalls gaat vaak nergens over) en daarvoor zijn deze organisaties niet ingericht.
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:01:
@Fiber, sorry een boek,zal ongetwijfeld commentaar op komen dat ik toch niet lees.:
Helemaal mee eens dat je beter 2 goed werkende diensten kan aan bieden dan 5 gedeeltelijk werkende diensten.
Wat het Hotmail probleem betreft..er is nog een variant,als ik via xms een mail verstuur met als return (reply) adres mijn hotmail adres,dan komt ie wel aan.
Terwijl dat wel via de smtp server van xms gaat en dat ip en mijn ip dus meekrijgt.
Schiet mij maar lek.
Alleen waar ik dus wel op hoop is dat als die mail niet afgeleverd wordt er wel een foutmelding komt want ik heb er een bloedhekel aan dat ik moet twijfelen van "is die mail wel verstuurd/aangekomen" .
En wat gebeurt er met mijn niet afgeleverde mail,gaat die in de digitale schredder of komt die bij de ander in de ongewenste post ?
Zo'n weigermelding kan alleen vanuit de server die de email weigert komen. Zolang hotmail geen 'denied' stuurt weet de XMS mailserver nooit of een mail geweigerd is of niet. Aangezien je ook geen foutmeldingen vanuit de XMS mailserver krijgt zal de mail geaccepteerd worden door hotmail, waarschijnlijk om daar in /dev/null te verdwijnen.
We hebben al een paar keer een grote internetstoring gehad in het weekeind,geen xms beschikbaar.
Een grote telefoonstoring gehad (meerdere) en wederom geen xms beschikbaar.
Een grote newsstoring,niemand beschikbaar.
Een maandenlang durende voicemail storing.
En dan wordt er geroepen,we hebben de verantwoordelijke dienst op het matje geroepen en zullen er op toezien dat.... maar ze vergeten even toen de storing zich voordeed dat er bij XMS weer eens niemand bereikbaar was.
Dat storingsprocedures buiten kantoortijden staan op de lijst voor XMS maar ik zal het balletje nogmaals opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > Hoe staat het nu met de XSNews storing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
@Denan: Ik wist dat die vraag zal komen zodoende heb ik namen in mijn antwoorden opgenomen, dus gewoon even goed teruglezen....... (JACO en die andere is mij de naam ontgaan zodoende werd die Jan Doedel genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:59
chocka schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:10:
[...]

Ik heb je een PM gestuurd.
..en weer eentje terug.....

ai, ik zie trouwens net pas dat je het over DTV had, die heb ik niet (las het bericht gisteren in een flits :/ ) en de telefoon heb ik niet getest gisteren...dus mijn bewering dat er bij mij niets aan de hand was klopt niet helemaal (de analoge tv en internet werkte i.e.g. )...mea culpa

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:48:
Ik haal weer netjes 5700kbps en het dataverkeer op onze interface ziet er goed uit. Het probleem lijkt verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:48:
Naar mijn idee draait de boel weer goed, zo rond de 44 mbits.
Ik heb het nu zelfs andersom, een file wat volgens nzb index incompleet zou zijn ( baantjer zeizoen 7 ) stond compleet op de server.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 03-02-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
test

[ Voor 46% gewijzigd door chocka op 03-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als antwoord op mijn klacht over de betaalde nieuwsdienst:

Geachte heer/mevrouw,

Klachten en verzoeken tot creditering van betaalde bedragen dienen schriftelijk, voorzien van handtekening, gericht te worden aan:

XMS BV
Postbus 31081
6503 CB Nijmegen
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

D**** - XMS servicedesk.
Ach,er staan sinds oktober vorig jaar nog 3 brieven onbeantwoord open,he Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Zou je de postzegel ook vergoed kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sylvesterrr schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:33:
Zou je de postzegel ook vergoed kunnen krijgen?
Gaan we proberen ;) het gaat me niet om een dubbeltje,het gaat me nu eens om een princiepe zaak om uit te zoeken hoe XMS om gaat met diensten die niet of niet goed werken,iedere provider hoort dit te hebben geregeld.
Mocht ik al iets los krijgen dan schenk ik het wel aan een goed doel.
XSNEWS heeft een regeling dat elke dag dat er geen verbinding mogelijk is,geld terug gegeven wordt,alleen omdat je geen direct klant bent maar via XMS gaat dat dus nu niet naar de abonnee.
xms zou hier dus aanspraak op kunnen maken,alleen hoort dat dan wel terug te gaan naar de abonnee en niet in het xms spaarpotje te blijven hangen.

[ Voor 62% gewijzigd door Nick39 op 03-02-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat soort gevallen noteer ik altijd de antwoordnummers:

XMS
Antwoordnummer 1450
6500 VD Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:23:
Klachten en verzoeken tot creditering van betaalde bedragen dienen schriftelijk, voorzien van handtekening, gericht te worden aan:
Laten we poll starten, wedden dat die zoek raakt.

Wederom te triest voor woorden, modern bedrijf vraagt om ouderwets getekend briefpapier. Ze hebben bij XMS al moeite om hun interne mail fatsoenlijk te lezen, laat staan dat ze uit voeten kunnen met briefpapier.

PS @Denan: Heb je die helpdeskmedewerkers nog kunnen spreken, JACO en die Jan Doedel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:11:
[...]

Laten we poll starten, wedden dat die zoek raakt.

Wederom te triest voor woorden, modern bedrijf vraagt om ouderwets getekend briefpapier. Ze hebben bij XMS al moeite om hun interne mail fatsoenlijk te lezen, laat staan dat ze uit voeten kunnen met briefpapier.
Het is heel normaal hoor dat klachten die tot teruggave van abonnementsgeld leiden schriftelijk ingediend moeten worden, de meeste bedrijven werken zo :)
PS @Denan: Heb je die helpdeskmedewerkers nog kunnen spreken, JACO en die Jan Doedel???
Beide namen waren niet bekend (ook doedel niet ;))maar ik heb de helpdesk verzocht om nogmaals de email met instructies rond te mailen, uit een check blijkt dat de vorige keer info toch echt heel duidelijk is doorgegeven aan alle medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klachten over een verkeerde factuur worden ook niet gelezen of in ieder geval niet beantwoord.
Mail verstuurd op 24-1 dat het factuurbedrag niet klopt, aangegeven dat ik niet akkoord ga met een verrekening op de volgende factuur, geen reactie, de vorige maand moest ik ook 2x een mail versturen om een reactie te krijgen.
Vandaag werd toch het bedrag afgeschreven, ik heb het gestorneerd.
Als ik een herinnering krijg over een achterstallige betaling reageer ik ook maar niet, schijnt bij xms normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt toch geen antwoord op, ik heb DAS rechtsbijstand,die reageren niet alleen op mail die doen er ook iets mee.
De correspondentie die XMS al maanden niet wil beantwoorden ligt nu daar.
Die brief met handtekening komt er dus wel,alleen staat er dan DAS rechtsbijstand boven,wie weet maakt dat wat meer indruk dan mijn brieven.

Storneren is je goed recht,maar maak dan wel het resterende juiste bedrag over anders heb je nergens recht op en ben je gewoon een wanbetaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak het juiste bedrag ook wel over, ik wacht eerst op een reactie van xms.
Je zou verwachten dat xms in het nieuwe jaar extra haar best zou doen om de klachten van de laatste tijd terug te dringen, vooralsnog is er niks veranderd, sterker nog volgens mij wordt het alleen maar slechter.
Is xms een zinkend schip en zijn wij de laatste opvarenden?

Ik heb bij kpn de postcodecheck gedaan, helaas is het glasvezel netwerk niet beschikbaar. :|
http://www.kpnglasvezel.nl/web/voordelen.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan, Nick > thnk.
Nu maar hopen dat het zo ook blijft draaien.
Maar rond de 44 is nog te weinig, liep zo rond de 47/48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:42:
Beide namen waren niet bekend (ook doedel niet ;))maar ik heb de helpdesk verzocht om nogmaals de email met instructies rond te mailen, uit een check blijkt dat de vorige keer info toch echt heel duidelijk is doorgegeven aan alle medewerkers.
Toch vreemd, als de helpdeskmedewerker de telefoon aanneemt met jaco of jacko/jakko (of zo iets) en jij een dag later gaat informeren dat er geen enkel persoon is geweest die een dergelijke naam heeft en afgelopen maandagavond op de helpdesk heeft gewerkt. Schijnbaar heb ik met een spook zitten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 06:12:
[...]
Toch vreemd, als de helpdeskmedewerker de telefoon aanneemt met jaco of jacko/jakko (of zo iets) en jij een dag later gaat informeren dat er geen enkel persoon is geweest die een dergelijke naam heeft en afgelopen maandagavond op de helpdesk heeft gewerkt. Schijnbaar heb ik met een spook zitten praten.
Dat.. of het is een communicatiefoutje geweest. Persoonlijk ben ik meer 'down to earth' en geloof ik niet zo snel in spoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:57:
[...]

Dat.. of het is een communicatiefoutje geweest. Persoonlijk ben ik meer 'down to earth' en geloof ik niet zo snel in spoken :)
Ik heb ook vaker een Jacco aan de lijn gehad. Dus Denan of je bent verkeerd voorgelicht. Of iemand zit onder een pseudoniem te werken.

Tip. meeluisteren met medewerkers en nulmetingen doen. Je weet dan hoe hoog het kennisniveau is en kunt eventueel bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
TV kwaliteit Utrecht/Maarsen bijgesteld

Eind januari heeft de netwerkbeheerder met een onafhankelijke meetpartij een bezoek gebracht aan het analoge headend voor Utrecht/Maarsen omdat er wat kwaliteitsklachten waren over een aantal zenders. Alle componenten zijn doorgemeten en, waar nodig, bijgesteld. In de praktijk moet dit leiden tot een verbetering van de kwaliteit van Analoge TV. Voor de andere regio's zullen de komende tijd gelijksoortige acties uitgevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:58:

Eind januari heeft de netwerkbeheerder met een onafhankelijke meetpartij een bezoek gebracht aan het analoge headend voor Utrecht/Maarsen omdat er wat kwaliteitsklachten waren over een aantal zenders. Alle componenten zijn doorgemeten en, waar nodig, bijgesteld. In de praktijk moet dit leiden tot een verbetering van de kwaliteit van Analoge TV. Voor de andere regio's zullen de komende tijd gelijksoortige acties uitgevoerd worden.
Kan je berichten of en wanneer dat in Leiden ook wordt gedaan,ik kan dan eens kijken,het lampje in de DRG is nog groen dus volgens mij moet ik dan analoog hebben.
Niet dat ik overstap want voor digitaal van ziggo heb ik nu eenmaal die analoge kabel nodig maar dan kan ik eens zien of e.e.a. verbeterd is ?
speciaal voor jou:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.nature.com/nm/spoonful/ghost.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 04-02-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Volgens mij is het die Jacco van de XMS helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een reactie op mijn telefoonstoring van afgelopen zondag.

Geachte heer/mevrouw,

Er is zondag inderdaad een telefoon storing geweest. Een van de servers van de
telefonie toeleverancier was 'volgelopen'. Na een herstart was het probleem
verholpen.

Excuses voor het ongemak

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

******** - XMS servicedesk.

Wederom een probleem van derden wat blijkbaar niet gemonitord wordt door xms of de derde partij.
Om 16:00 viel het mij op, om 22:00 deed de telefoon het nog niet, het is dus minimaal 6 uur geweest voordat er iemand op reset gedrukt heeft.

Ik heb ook al een tijdje geen nieuwsbrief gezien, in de vorige was er veel hosanna en een hiep hiep hoera stemming over het geslaagde klantenonderzoek.
Daarna is er weer zo'n onderzoek geweest maar de resultaten vallen zeker tegen, ik heb er tenminste niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:49

GerkeP

Vragen mag altijd........

Lijkt wel wat op Tele2, wordt er toevallig de zelfde telefonieprovider gebruikt?

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet heb gewacht op XMS in Veenendaal, wanneer ik dit allemaal een beetje goed gevolgd heb, is Denan de enige die er serieus mee bezig is en de rest is een voorbeeld van hoe het niet moet?

Overigens werd/wordt er gecommuniceerd binnen Veenendaal dat er 7 dagen support is, ik vraag me af hoe dat dan in mekaar zit.

Mijn schoonouders krijgen XMS in de komende maanden, maar ik zal het in de gaten houden, als het inderdaad zo slecht is als oa door Nick wordt weergegeven, dan wordt dat een heel snel ontbonden contract ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Loveparade schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:12:
..........
Mijn schoonouders krijgen XMS in de komende maanden, maar ik zal het in de gaten houden, als het inderdaad zo slecht is als oa door Nick wordt weergegeven, dan wordt dat een heel snel ontbonden contract ;)
Zal best loslopen. :) Nick is niet helemaal een doorsnee consument en overdrijft ook wel eens een tikje... ;) Alleen als ze echt afhankelijk zijn van telefoon voor alarmering etc. dan kunnen ze beter KPN Analoog houden. Geen enkele VOIP oplossing kan helaas nog tippen aan de betrouwbaarheid van analoge telefonie. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het onderzoek wat als laatste gedaan is door XMS,
naar die uitslagen ben ik idd ook wel erg benieuwd.
Moet idd toegeven dat dat erg lang duurd voordat die uitslagen bekend worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:36
Ik had rond oud nieuw ook een mijn DTV opgezegd, was on tevreden met wat er geboden was, rond 22-12-08 DTV besteld, 31-12 opgehaald bij het postkantoor, 6 jan opgestuurd en 7 ontvangen bij BNS logistics. dus ik heb voldaan aan de criteria van XMS binnen 7 dagen retourneren, om het geld van de STB terug te krijgen waren 3 telefoontjes en 1 mail en een aangetekende brief nodig. terwijl in de doos van de STB al een brief zat die ik later nog een keer moest sturen. dus dit had beiden voor mij en voor XMS al op gelost kunnen zijn in de week van 7 januari. maar heeft uiteindelijk tot 3 feb moeten wachten, en het geld krijg ik pas weer als ze de rekening sturen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben telefonisch onbereikbaar,meerdere mensen dit probleem ?
@Fiber,nergens is ook maar iets overdreven,beetje jammer.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 04-02-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:30:
Ik ben telefonisch onbereikbaar,meerdere mensen dit probleem ?
@Fiber,nergens is ook maar iets overdreven,beetje jammer.
Je bent in gesprek.. kabeltje eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

denan schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:58:

Ik heb eind december een schriftelijke klacht over de kwaliteit van analoge TV (in Utrecht) ingediend. Helaas merk ik nog helemaal geen verbetering van de beeldkwaliteit, verschillende zenders vertonen een lichte doch merkbare ruis. Jammer maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb een tijdje niet meegedaan en moet zeggend dat ik niet erg vrolijk wordt van alles wat ik hier lees. Ik heb de laatste maand eens doorgenomen en een lijstje gemaakt en ga die zaken eens najagen. Om te beginnen met de newsdienst.
Sorry nog dat ik zo'n lange tijd niet van me heb laten horen. Buiten het feit dat ik het enorm druk heb en ik op vakantie ben geweest heb ik eigenlijk geen excuus. Zal vanaf nu weer reageren en meelezen.
Grt Folkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:35:
[...]

Je bent in gesprek.. kabeltje eruit?
Mijn zus belt me en krijgt een of andere chinees aan de telefoon dus ze belt me maar mobiel, ik sta gewoon in de voorkeurlijst met nummer,dus niet verkeerd gedraaid.
Ik bel mezelf met mobiel, krijg een wildvreemde aan de lijn !!! niet te verstaan iemand. (kan best wel eens inderdaad een chinees zijn.
Daarna nog een keer gebeld en krijg de "afgesloten" toon.
Nu lijkt het weer te werken,maar hoe dit nu kan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:39:
Zal vanaf nu weer reageren en meelezen.
Grt Folkert
Fijn te lezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
@folkert / denan

Is er geen compensatie regeling als bepaalde diensten niet werken. Bijv. afgelopen zondag is er dus de telefoon storing dat je dus een deel van het abbonement van die maand vergoed.

Tenslotte moeten wij een andere manier gebruiken voor onze communicatie met andere wat dus meer kosten met zich mee brengt dan de kosten die ik zou hebben gemaakt met onze XMS abbonement.

Dit zou voor vele abbonee's een gebaar kunnen zijn van dat XMS onderkent dat er de laatste tijden een behoorlijk aantal storingen zijn geweest.

Zelf heb ervaring bij andere provider waarbij ook een storing was dat een deel van het abbonement werd gecrediteerd. Omdat we omdat moment niet van deze dienst gebruik kunnen maken terwijl wij als klanten er wel voor betalen.

Voor deze coulance zou je een aantal richtlijnen kunnen opstellen. Welke dat is aan XMS. Maar om de schuld door te schuiven naar 3e partijen zoals sommige hier op het forum typen kan maar dan ben je als leverancier altijd nog eind verantwoordelijke. Als eind verantwoordelijke draag je dus zorg dat je de geleverde diensten juist en op tijd brengt bij de klant. En indien dit niet goed of hapert dat hier dus compensatie voor komt.

Ook is als wens van vele een klankbord groep geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een erg herkenbaar verhaal:
EINDHOVEN - Veel klanten zijn ontevreden over glasvezelaanbieder OnsBrabantNet. Bij het bedrijf kwamen de afgelopen maanden duizenden telefoontjes binnen van klanten die hun onvrede uitten.

skip..
"Ze beloofden dat een monteur terug zou bellen, maar er gebeurde niks. Ik bel zelf weer, de medewerker van het callcenter gaat diep door het stof, maar verder bleef het stil", aldus Sjef Gulpers in de Helmondse wijk Brandevoort. "Ze pretenderen een lokaal karakter te hebben, makkelijk toegankelijk te zijn. Maar dat lijkt show; ze zijn net als andere kabelboeren."

skip..
OnsBrabantNet is een maatschappij van Reggefiber, dat glasvezelnetwerken bouwt en beheert.
Reggefiber is voor 41 procent eigendom van KPN.

Lees het hele artikel op:
http://www.ed.nl/economie...oest-op-OnsBrabantNet.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:56:
Ook is als wens van vele een klankbord groep geen slecht idee.
Er zijn al diverse klankbordgroepen.
In Soest oa, en ook Amersfoort is een dergelijk iets.
Ikzelf vind dat deze groepen actiever moeten worden,
en ook enigzins zeggenschap krijgen.
Ik heb zelf al eens zitten denken om met een groepje uit Amersfoort eens samen te gaan zitten,
en dan ook echt actief te wezen als XMS daaraan mee wil werken.

Het huidige groepje wat samen komt is toch meer vathorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:23:
[...]

Er zijn al diverse klankbordgroepen.
In Soest oa, en ook Amersfoort is een dergelijk iets.
Ikzelf vind dat deze groepen actiever moeten worden,
en ook enigzins zeggenschap krijgen.
Ik heb zelf al eens zitten denken om met een groepje uit Amersfoort eens samen te gaan zitten,
en dan ook echt actief te wezen als XMS daaraan mee wil werken.

Het huidige groepje wat samen komt is toch meer vathorst.
in welke wijk zit jij dan. Ik zit zelf in het soesterkwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:44:
[...]

in welke wijk zit jij dan. Ik zit zelf in het soesterkwartier.
Schothorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

vathorst hiero

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey. wiltoch even een peilinkje houden.
Voor degeen onder ons uit Amersfoort,
en die het wat lijkt.
Stuur mij even een PM'tje.

enne zet er even bij uit welke wijk! thnk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
sPENKMAN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:37:
Ik moet zeggen dat ik de dienst ook heb opgezegd. Sowieso komt er voor mij een einde als XMS gebruiker daar ik ga samenwonen ( *O* ) en in het appartement is natuurlijk geen glasvezel te verkrijgen :+. Waarschijnlijk zal Alice ons als nieuwe klant mogen binnenhalen.
Het verwerken van opzeggingen lijkt wel goed te gaan, vanuit het perspectief van XMS dan. Er is betaald tot 28-2 voor de nieuwsdienst:
code:
1
2
50Mbit bandbreedte XS News
€ 9.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 9.95

Maar inloggen ho maar, toch maar even mailen dan ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sPENKMAN schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:21:
[...]

Het verwerken van opzeggingen lijkt wel goed te gaan, vanuit het perspectief van XMS dan. Er is betaald tot 28-2 voor de nieuwsdienst:
code:
1
2
50Mbit bandbreedte XS News
€ 9.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 9.95

Maar inloggen ho maar, toch maar even mailen dan ;)
Dat corrigeert men automatisch de volgende maand, heeft te maken met het vooruit incasseren van bepaalde kosten. Zoals een paar pages terug aangegeven is men bezig om de financiele software aan te passen zodat deze 'bewust' is van pakketwijzigingen met een toekomstige datum. Zodra dat afgerond is komen dit soort dingen niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:45:
[...]

Dat corrigeert men automatisch de volgende maand, heeft te maken met het vooruit incasseren van bepaalde kosten. Zoals een paar pages terug aangegeven is men bezig om de financiele software aan te passen zodat deze 'bewust' is van pakketwijzigingen met een toekomstige datum. Zodra dat afgerond is komen dit soort dingen niet meer voor.
Dat had de financiële administratie wel even mogen melden, ik krijg nu al 2x een factuur voor de newsserver terwijl ik die niet gebruik.
Dus als de software niet is aangepast eind deze maand krijg ik weer de kosten voor de newsserver?
Ik heb trouwens nog geen reactie mogen ontvangen nav de laatste factuur.

Ik zag dat Folkert ook weer in het land is, misschien ook wel een punt voor op de agenda, de informatie naar de klant en het beantwoorden van klachten van de facturatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:31:
[...]

Dat had de financiële administratie wel even mogen melden, ik krijg nu al 2x een factuur voor de newsserver terwijl ik die niet gebruik.
Dus als de software niet is aangepast eind deze maand krijg ik weer de kosten voor de newsserver?
Ik heb trouwens nog geen reactie mogen ontvangen nav de laatste factuur.

Ik zag dat Folkert ook weer in het land is, misschien ook wel een punt voor op de agenda, de informatie naar de klant en het beantwoorden van klachten van de facturatie.
Hij loopt maximaal 1 maand door, dus als je hem 2 maanden geleden hebt stopgezet mag je geen incasso's meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:33:
[...]

Hij loopt maximaal 1 maand door, dus als je hem 2 maanden geleden hebt stopgezet mag je geen incasso's meer krijgen.
En wat als je aan het begin van de maand de dienst hebt uit gezet ( zoals ik) maar halverwege besluit hem toch weer aan te zetten ?
Betaal je dan dubbel,gaat de software volledig over zijn nek,of kan je het beste wachten tot de 1e van de volgende maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:11:
[...]

En wat als je aan het begin van de maand de dienst hebt uit gezet ( zoals ik) maar halverwege besluit hem toch weer aan te zetten ?
Betaal je dan dubbel,gaat de software volledig over zijn nek,of kan je het beste wachten tot de 1e van de volgende maand ?
Geen idee, volgens mij betaal je dan per de 1e van de volgende maand oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:33:
[...]

Dat werkt dan niet goed, ik heb hem in december stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:27:
[...]

hmmm stuur je adresgegevens even naar denan@inter.nl.net dan log ik even in bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:12:
[...]

Geen idee, volgens mij betaal je dan per de 1e van de volgende maand oid :)
Er staat nu een annuleer opzegging knopje bij zie ik.
Uit eigen ervaringen weet ik nu in elk geval dat wijzigingen opgegeven na de 24e van een kalendermaand niet meer worden verwerkt.
Dus als je 24 januari de newsdienst uit zet staat er dat deze per 1 februari wordt geannuleerd.
Dat gebeurt ook,maar op de factuur die de 25e wordt aangemaakt zal de maand februari dan gewoon berekend worden.
Je betaald dan dus wel februari,maar kan geen gebruik meer ervan maken.
25 februari wordt dan een nieuwe factuur gemaakt en wordt de newsdienst gecrediteerd.
Wat er gebeurt als je in februari de dienst toch weer aanzet weet ik niet.
Als je tussen factuur en afschrijving ( zit ongeveer een week tussen) probeert door te geven aan de factuur afdeling dat dit ongewenst is,dat je hebt opgezegd,dat er staat dat de opzegging per de 1e ingaat,dat je er geen gebruik meer van kan/wil maken maar het niet eens bent met de afschrijving dan wordt er niet gereageerd.
Kortom, een verandering gaat voor administratieve dus kostenverwerking, niet per de 1e in maar moet voor de 24e van een kalendermaand worden ingevoerd.
Doe je het na de 25e van een maand dan wordt het abonnement wel op de 1e stopgezet maar wordt de volledige maand in rekening gebracht.

@Folkert, welkom terug.
Ik lees je bericht met stijgende verbazing.
Als je als directeur van een bedrijf in een discussie forum moet lezen hoe je bedrijf het de afgelopen maanden heeft gedaan en welke problemen er allemaal zijn geweest dan zou ik zelf maar 2 conclusies kunnen trekken.
1.Je laat je niet goed informeren of je informeert niet zelf.
2.Men deelt je bewust bepaalde zaken niet mede.
Beide conclusies passen een directeur van een bedrijf niet best.
Graag wil ik je er voor de 4e keer op wijzen dat zowel schriftelijk,per mail en per fax je een aantal klachten zijn ingediend en dat ik nu DAS rechtsbijstand heb ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:27:
[...]

Het klopt ook, alleen door een foutje verschijnt hij nog wel op de facturen. Wat je echter op de volgende regel in je facturen steeds ziet staan is dat er direct een creditering achteraan komt:

C&P uit jouw factuur:
25Mbit bandbreedte XS News € 7.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 7.95
Creditering: Crediteren van 25Mbit bandbreedte XS News € -7.95

Het kost je dus geen geld maar het staat een beetje slordig op de factuur. Men zal dit van de eerstvolgende factuur wissen, vanuit de financiële administratie stond al een ticket open om dit te verwijderen.
@Folkert, welkom terug.
Ik lees je bericht met stijgende verbazing.
Als je als directeur van een bedrijf in een discussie forum moet lezen hoe je bedrijf het de afgelopen maanden heeft gedaan en welke problemen er allemaal zijn geweest dan zou ik zelf maar 2 conclusies kunnen trekken.
1.Je laat je niet goed informeren of je informeert niet zelf.
2.Men deelt je bewust bepaalde zaken niet mede.
Beide conclusies passen een directeur van een bedrijf niet best.
Graag wil ik je er voor de 4e keer op wijzen dat zowel schriftelijk,per mail en per fax je een aantal klachten zijn ingediend en dat ik nu DAS rechtsbijstand heb ingeschakeld.
Vergeet aub niet dat de klachten op dit forum niet generiek zijn voor de hele klantenbase waar Folkert mee te maken heeft:

- De nieuwsdienst is pas sinds kort van start gegaan en heeft nog betrekkelijk weinig gebruikers (waarvan de meesten hier actief zijn)
- De telefoniestoring van afgelopen zondag was geen generieke storing, slechts een aantal klanten hebben hier overlast van ondervonden.
- Jullie vallen over het algemeen onder de 'power users' die hun dienst optimaal benutten en belasten. Hierdoor vallen zaken bij jullie sneller op dan bij 'generieke klanten'.

Folkert is als directeur verantwoordelijk voor alle XMS klanten, niet alleen voor de (altijd zeer aanwezige) technische klantengroep die op Tweakers actief is :)

Persoonlijk ben ik van mening dat de tendens in dit forum erg flexibel is, zoals op de meeste fora. Het ene moment is alles goed en het andere moment is alles slecht. Momenteel zitten we duidelijk in een 'XMS is SLECHT!' cyclus waarbij we momenteel elk
- storingsbericht
- foutje van nieuwe helpdeskmedewerkers
- Persoonlijk probleem
- Random persbericht over glasvezel
- etc

zien als bewijs dat XMS slecht bezig is.

De meeste XMS klanten hebben nergens problemen mee en zijn zeer tevreden over hun dienst. Natuurlijk kunnen wat zaken beter aangepakt worden (de helpdesk heeft het momenteel te druk door groeiende klantpopulatie & oplevertrajecten/de financiele software mag wat slimmer worden/etc) maar 'an sich' zijn er echt geen grote verschillen tussen de dienstverlening van XMS in de startperiode en de dienstverlening nu.

Als klanten een probleem ergens mee hebben lost de helpdesk het op, als een klant recht heeft op een creditering krijgt hij/zij die ook.. etc.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 05-02-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in ieder geval tevreden. Nooit gezeur en altijd verbinding. En is dat niet zo dan komt dat over het algemeen door iets waar XMS niets aan kan doen.

Enige puntje van kritiek is het prijsverschil tussen de 50mb en 100mb verbinding. Daar mag wel wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:42:
[...]
Het klopt ook, alleen door een foutje verschijnt hij nog wel op de facturen. Wat je echter op de volgende regel in je facturen steeds ziet staan is dat er direct een creditering achteraan komt:

C&P uit jouw factuur:
25Mbit bandbreedte XS News € 7.95 per maand, over de periode 01-02-2009 t/m 28-02-2009 € 7.95
Creditering: Crediteren van 25Mbit bandbreedte XS News € -7.95

Het kost je dus geen geld maar het staat een beetje slordig op de factuur. Men zal dit van de eerstvolgende factuur wissen, vanuit de financiële administratie stond al een ticket open om dit te verwijderen.
Ik heb een aantal pagina's teruggelezen en de kritiek die xms krijgt over storingen, bereikbaarheid, en kwaliteit van service en/of diensten zijn over het algemeen wel terecht.
Dat xms in een ''slechte'' periode zit is wel duidelijk, ik zie alleen van xms niets gebeuren om het tij te keren, er wordt elke keer beterschap belooft maar tot op heden gebeurt er niet veel.

Ik had zondag ook de telefoonstoring, het probleem werd veroorzaakt door derden, het was geen generieke storing, maakt dat het minder erg?
Of heeft het dan voor xms minder prioriteit?

Het is allemaal erg negatief wat er hier neer gezet wordt maar het is zoals mensen het ervaren en dat zijn toch de betalende klanten.
Positief vind ik wel jouw inbreng, ondanks dat je niet voor xms werkt neem je wel de tijd om hier te reageren waarvoor dank _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 20:58 . Reden: Factuurverhaal verwijderd, klopte wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach.. XMS raakt mij en een aantal klanten zowieso kwijt en dat heeft niets te maken met haar dienstverlening.
Portaal: De technische staat van uw wijk en de woningen laat te wensen over.
In de woningen moet meer gebeuren dan een reguliere onderhoudsbeurt om u de komende jaren prettig te laten wonen.
Wij willen dan ook een zorgvuldig onderzoek doen naar de staat van de woningen waarna we een zorgvuldige overweging maken wat er met de woningen en de wijk zal moeten gebeuren....

De 3 vorige wijken die ook zo'n brief kregen,bestaan niet meer...
Wat ook mee speelt is dat de gemeente heel graag dwars door deze wijk een weg wil aanleggen omdat een deel van de binnenstadswegen vervalt omdat de provincie een tram dwars door de binnenstad gaat laten aanleggen tussen Gouda en Noordwijk.
Vergeleken bij die problemen en dit vooruitzicht is die hele glasvezel een stuk minder belangrijk geworden.
We hebben het hier dan over zo'n 500 Portaal woningen met vezel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 05-02-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:51:
Enige puntje van kritiek is het prijsverschil tussen de 50mb en 100mb verbinding. Daar mag wel wat aan gedaan worden.
Sterker nog, volgens Denan zitten de kosten hem niet in de snelheid van de verbinding ( en laten we wel wezen, hoeveel procent van de dag gebruik je echt je volle snelheid? ) . Ik zou er dus zelfs voor zijn dat iedereen gewoon standaard de volle verbindingssnelheid heeft.

Die 59,95 euro per maand voor die 50Mb/s extra is niet terecht in mijn ogen, met name omdat als je ook digitale tv kijkt, en dan bijvoorbeeld op twee tv's tegelijk, dan hou je maar iets van 70Mb/s over (uitgegegaan van HD signaal op den duur) daar kun je dus niet serieus 60 euro in de maand meer voor vragen.

Ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk 100mbit afnemen bij XMS. Kan me niet voorstellen dat dit een enorme inkomstenbron is bij XMS. Dus maak er lekker standaard 100mbit van... zijn wij allemaal weer extra gelukkig als we een filmpje of zo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:13:
[...]

Die creditering is van januari, dus heb ik 7,95 teveel betaald. (op papier dan, ik heb deze factuur gestorneerd)
Wat ik veel erger vind is dat de facturatie niet reageert op mijn mail, ik vorige maand hetzelfde had en ook pas op mijn 2e mailtje gereageerd werd, nu helemaal niet.
Nee hoor, want op de factuur van januari zaten 2 crediteringen van 7,95, kijk maar eens op je klantenportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:23:
[...]

Ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk 100mbit afnemen bij XMS. Kan me niet voorstellen dat dit een enorme inkomstenbron is bij XMS. Dus maak er lekker standaard 100mbit van... zijn wij allemaal weer extra gelukkig als we een filmpje of zo downloaden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:42:
[...]

Als klanten een probleem ergens mee hebben lost de helpdesk het op, als een klant recht heeft op een creditering krijgt hij/zij die ook.. etc.
Ondanks dat je er niet meer werkt, zal je toch denken met een dergelijke reactie dat je indirect op provisie basis nog werkt voor XMS. Voor ieder positief bericht over XMS hier op tweakers, mag je maandelijks tikken. ;)

Maar dat even terzijde.

Ondanks dat je die Jacco van maandagavond niet hebt kunnen achterhalen, ervaar ik het als "hardcore" gebruiker van XMS toch als erg triest dat als ik dan weer eens noodzakelijk contact moet hebben met de helpdesk, dat zo iets als die poortverdeling dan nog niet bekend blijkt te zijn bij de helpdeskmedewerkers. En dan mag jij het allemaal wel weer recht praten, maar helemaal kloppen doet het gewoon niet. En dan te weten dat al die klanten die geen "hardcore" gebruiker zijn, daarmee wel met het kluitje in het riet worden gestuurd met foutieve informatie. Daarbij was Jacco bereid om te luisteren, maar die Jan Doedel van die avond komt gewoon met een standaard zinnetje die hij/zij tijdens cursus heeft geleerd en flikkert de hoorn op haak. Hardcore gebruiker of niet, maar als ik bel refereer bovendien naar zaken die hier besproken worden en zelfs daar wordt dan niet geluisterd.

Het is na mijn mening de structuur van dit moment waardoor XMS togenblik in een negatieve spiraal terecht is gekomen, althans vooral hierop tweakers. Ja, wij zijn heel scherp, maar zien ook meteen dat er een periode van 2~3 maanden met vriendelijke toegezegde verbeteringen, geen positieve veranderingen.

Hoop doet leven, maar voor sommige is de koek toch aardig op (zie ook Mr.Positivo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 00:51:
Okey. wiltoch even een peilinkje houden.
Voor degeen onder ons uit Amersfoort,
en die het wat lijkt.
Stuur mij even een PM'tje.

enne zet er even bij uit welke wijk! thnk.
wat voor peiling wil je gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 16:26:
[...]

Nee hoor, want op de factuur van januari zaten 2 crediteringen van 7,95, kijk maar eens op je klantenportal.
Oops je hebt gelijk, de factuur klopt wel dus, iets te snel geoordeeld.
Het staat inderdaad raar omschreven maar het klopt wel.
Excuses xms, dit was mijn fout. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

Was het alweer bekend dat je vanaf XMS weer niet naar Hotmail kan mailen ivm spam policy enz? :(
Ik kon het in de vorige 2 pagina's niet vinden en had er volgens mij gister nog geen last van, maar pas net....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was volgens mij al bekend maar kan inderdaad nog steeds niet naar hotmail iets versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd terug een Zyxel NBG460 gekocht. Prima routertje razend snel voor de link naar het internet. MAAR als je een Wii hebt (en die heb ik) grrrrrrr. dan blijkt deze hier niet mee compatible te zijn.

Hij knikkert de Wii online steeds na 9 minuten eruit. Om je groen en geel aan te ergeren.

Vandaag dus maar een nieuwe router gekocht en die levert totaal geen problemen op. Nu maar hopen dat ik het geld van mijn Zyxel nog terug krijg... grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste Iedereen,
De laatste tijd overheersen de negatieve berichten op dit forum terwijl in het verleden de gebruikers elkaar onderling van tips en info gaven, waar zo nu en dan een verdwaalde leek iets aan had of aan de ervaren gebruikers om meer uitleg vroeg. En dit is denk ik ook de functie van een forum! Klachten over een factuur, een misplaatste kerstkaart of verkeerde berichtgeving vanuit XMS horen bij XMS zelf thuis. Daar is een helpdesk die de ene keer beter functioneert dan de andere keer maar die uiteindelijk toch met een oplossing moet komen. De negatieve spiraal gaat maar door en maar door en met welke bedoeling? De leek die hier komt met een vraag leest een en ander en denkt direct hier moet ik niet wezen en stapt over op de concurrentie. Is dit groepje actieve forumleden wel representatief voor alle gebruikers van XMS producten. Hier zit de hardcore zoals Denan ook al omschreef maar de gemiddelde gebruiker is al lang blij als zijn filmbestand in bijvoorbeeld 5 minuten gedownload is terwijl de forumleden roepen het had in principe in 4 minuten en 40 seconden binnen kunnen en moeten zijn. En dan denk ik waar hebben we het allemaal over stelletje azijnpissers bij elkaar!!! Natuurlijk hebben we een giga verbinding en willen we ook letterlijk alles uit de kast halen maar soms ben je afhankelijk van het aanbod en als het aanbod niet sneller aangeleverd wordt kan het nooit in 4 minuut 40 binnen komen. Verder wordt er veel geklaagd dat XMS alles afschuift op derden maar dat betekend nog niet dat XMS daarmee de handen wast in onschuld maar als kleine speler op de markt heb je weinig in te brengen. XMS is rond 2005 van start gegaan met een pilot in Soest en dit is met vallen en opstaan uitgegroeid tot wat het nu is. Maar alles wat nieuw is heeft aanloopproblemen maar XMS is zeer vernieuwend bezig met de glasvezel en ja dat gaat niet altijd goed maar heeft Alexander Graham bell in 1867 ook direct een perfect product afgeleverd?
Nee, deze werd pas jaren later verbeterd door Thomas Edison. Hoe is KPN en Ziggo groot geworden niet door kwaliteit maar door (mis)gebruik van een monopolie positie. Maar heeft een van jullie de directeur van KPN of Ziggo wel eens op een forum langs zien komen?
Terwijl hun klachtenregen veel groter is of was dan enige klimatoloog kon voorspellen.
Misschien is XMS te klein om zo’n mooi product als alles uit de kast via de glasvezel optimaal te realiseren maar ze doen wel een verdomd goede poging. En wat al veel eerder is gezegd iedereen is vrij om zijn of haar provider te kiezen maar om op elke slak zout te gooien kan XMS nooit uitgroeien tot wat ik en velen anderen in 2005 voor ogen hadden.
Misschien dat XMS en Reggefiber op een gegeven moment KPN heet maar of we daar zo blij mee moeten zijn vraag ik me af. We hebben nu nog een naam maar dan zijn we een nummer en dan geldt 95% is tevreden dus laat die overige 5% maar iets anders opzoeken.
Nu hebben we nog diversen klankbordgroepen en een Denan die zich uit de naat werkt voor ons en een directeur die zich (misschien te weinig) maar zich toch via dit forum laat informeren. Alsjeblieft laten we met elkaar iets zuiniger zijn op wat we hebben en laten we elkaar helpen en informeren via dit forum en klachten over facturen etc. horen thuis op een mailadres of helpdesk van XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Met bovenstaande bericht wil ik XMS niet de hemel in prijzen maar dat betekent ook niet dat we met alles uit de kast het onderste uit de kan moeten hebben of voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten. De ADSL en kabelleveranciers hebben de jarenlange kennis en ervaring waar ze op teren maar wij hebben de snelheid dus de toekomst!

[ Voor 6% gewijzigd door wiebo66 op 05-02-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

wiebo66 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:52:
Met bovenstaande bericht wil ik XMS niet de hemel in prijzen maar dat betekent ook niet dat we met alles uit de kast het onderste uit de kan moeten hebben of voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten. De ADSL en kabelleveranciers hebben de jarenlange kennis en ervaring waar ze op teren maar wij hebben de snelheid dus de toekomst!
Zeer mee eens Wiebo, en ook met Denan! _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ de Waal > ik wil gewoon kijken hoeveel animo ervoor is om zo'n groepje op te zetten hier in Amersfoort.

@ Wiebo > Deels ben ik het eens met je beweringen, deels heb ik ook mijn twijfels!
In ieder geval vind ik een forum ervoor dat als iemand wat kwijt wilt,
zei het positief, zei het negatief dat juist ook hier kwijt moet kunnen.
Er zijn gewoon nog heel wat probleempjes gaande, en voor vele is het prettig dit zo te kunnen delen met anderen cq uiten.

@ Denan > het werk wat jij hier ook doet, kan ik alleen maar grote Lof over spreken.
(heb ik ook al is eerder aangegeven).

@ Denan, Folkert > Wat ik ook vind is dat de meerprijs van 59,95 euro voor 100Mbit internet aan de zeer hoge kant is.
Denan > jij hebt al eerder (maar dat is zelf nog in het vorige forum geweest) dat je dit eens ging aangeven/aankaarten bij XMS.

Kijk op z'n minst zou er wat aan die prijs gedaan moeten worden, maar als XMS een beetje gaat kijken naar wat sommige glasvezel providers al hebben, dan gooien ze het gewoon naar standaard 100.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:38:
[...]

Ondanks dat je er niet meer werkt, zal je toch denken met een dergelijke reactie dat je indirect op provisie basis nog werkt voor XMS. Voor ieder positief bericht over XMS hier op tweakers, mag je maandelijks tikken. ;)
Was dat maar waar.. :)
Maar dat even terzijde.

Ondanks dat je die Jacco van maandagavond niet hebt kunnen achterhalen, ervaar ik het als "hardcore" gebruiker van XMS toch als erg triest dat als ik dan weer eens noodzakelijk contact moet hebben met de helpdesk, dat zo iets als die poortverdeling dan nog niet bekend blijkt te zijn bij de helpdeskmedewerkers. En dan mag jij het allemaal wel weer recht praten, maar helemaal kloppen doet het gewoon niet.
Ik ben er ondertussen achter wie het is, het is een nieuwe medewerker op de helpdesk. Rechtpraten doe ik het zeker niet. Aan de hand van dit verhaal heb ik ook de helpdeskmanager verzocht om mensen eraan te herinneren dat ze de informatie-updates moeten bijhouden en bij twijfel naar een 2e/3e lijns gaan. Wat ik gewoon aanhaal is dat een menselijke fout niet direct het bewijs is voor het feit dat XMS 'the root of all evil' is ;)

Als ik jouw posts lees weet ik wat de gedachte erachter is, net als bij de posts van Nick. Daardoor kan ik jullie uitingen nuanceren, maar mensen die hier vers op het forum komen zullen dat niet doorhebben. Als ik niet af en toe een tegengeluid zou geven zou deze thread wegzakken in een eenzijdige discussie of flamewar, ongeacht de kwaliteit van de diensten van XMS :)

Voor een voorbeeld zie Edensandra's case: er is al een aantal keer aangegeven dat de kosten gewoon in rekening worden gebracht terwijl zijn contract afgelopen is (voor news). Mensen reageren erop en zeggen dat de administratie niet op orde is, vervolgens roept iemand dat de schuld bij finance ligt.. en uiteindelijk is iedere werknemer bij XMS een prutser en stelt het bedrijf niets voor. Als ik vervolgens ga kijken en het blijkt dat het wel degelijk correct is uitgevoerd post Edensandra netjes een excuusje.. maar wat denk je dat bij de meeste mensen blijft hangen? Die 8 posts dat de facturatie k*t is of die laatste post waarin blijkt dat het wel goed zat? Bij mij zouden in ieder geval die eerste 8 posts blijven hangen :)
JK schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:31:
Was het alweer bekend dat je vanaf XMS weer niet naar Hotmail kan mailen ivm spam policy enz? :(
Ik kon het in de vorige 2 pagina's niet vinden en had er volgens mij gister nog geen last van, maar pas net....
Yup, we staan er weer op. Evenals XS4all, UPC en Ziggo. Het blijkt toch lastig te zijn om klanten duidelijk te maken dat men niet moet reageren op slecht opgestelde half engels emails van mailadmin@emailadmin.cz.tr.gd.gsd.tw waarin men mensen oproept op hun username/password te bevestigen omdat anders hun account verloopt :P
wiebo66 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:52:
Aan de andere kant is het wel zo dat een 50Mbps newsdienst ook 50Mbps moet zijn (dat is ie btw weer sinds maandag.. haal je minder dan is er iets anders aan de hand). :)

Maar om op je post in te haken: Ik ben het er grotendeels mee eens, de negatieve tendens is af en toe wel erg sterk aanwezig. Maar over het algemeen is dat juist de kracht van een forum als dit (mits genuanceerd): zaken die misgaan worden direct sterk uitvergroot en zijn makkelijker aan te pakken. Wat ik af en toe echter wel mis is is het besef dat een probleemoplossing een startfase, uitvoeringsfase en afsluitfase heeft. Als iemand hier roept dat de server maar 40Mbit haalt dan moet iemand dat gaan onderzoeken. Vervolgens (als het goed is) weet men waar het probleem zit en daarna verhelpt men het. Uiteindelijk gaan we dan testen of alles weer in orde is en sluiten we de case. Dit kost tijd.. en dat gunnen jullie XMS (of: de beruchte "derden")niet altijd O-)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:52:
@ Denan, Folkert > Wat ik ook vind is dat de meerprijs van 59,95 euro voor 100Mbit internet aan de zeer hoge kant is.
Denan > jij hebt al eerder (maar dat is zelf nog in het vorige forum geweest) dat je dit eens ging aangeven/aankaarten bij XMS.
Klopt, het staat ook op de agenda maar heeft momenteel een lagere prioriteit dan de 328492384 zaken die verder nog op de agenda staan. Het productmanagement van XMS is er in ieder geval van op de hoogte.

[ Voor 36% gewijzigd door denan op 06-02-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:58:
[...]
Voor een voorbeeld zie Edensandra's case: er is al een aantal keer aangegeven dat de kosten gewoon in rekening worden gebracht terwijl zijn contract afgelopen is (voor news). Mensen reageren erop en zeggen dat de administratie niet op orde is, vervolgens roept iemand dat de schuld bij finance ligt.. en uiteindelijk is iedere werknemer bij XMS een prutser en stelt het bedrijf niets voor. Als ik vervolgens ga kijken en het blijkt dat het wel degelijk correct is uitgevoerd post Edensandra netjes een excuusje.. maar wat denk je dat bij de meeste mensen blijft hangen? Die 8 posts dat de facturatie k*t is of die laatste post waarin blijkt dat het wel goed zat? Bij mij zouden in ieder geval die eerste 8 posts blijven hangen :)
Klopt inderdaad, door mijn fout is dit onnodig hier geuit, wat ik jammer vind is dat ik een mail verstuurd heb naar de facturatie waar dan geen antwoord op komt.
Als men mij gebeld had of mijn mail beantwoord dat het wel degelijk klopt maar dat het een beetje raar staat weergegeven was deze discussie hier ook niet geweest.

Jij behartigt hier de belangen van xms en dat wordt door een ieder hier zeer gewaardeerd, maar dat nivo zou ook bij xms moeten zijn, vaak worden hier storingen of problemen hier sneller opgelost of besproken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 09:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het dan geen zaak om toch net als het glasvezel forum,breng het er desnoods in onder, een eigen forum te openen waar mensen alleen terecht kunnen na inschrijving ?
Zodat dingen als factuur problemen daar gemeld en behandeld kunnen worden.
Is de case closed dan kan desnoods de hele post weg.
Bovendien kan daar gemodereerd worden.

Ik ben het er wel deels mee eens dat de boel hier negatief dreigt te worden en dat ik daar ook deels "verantwoordelijk" voor ben.
Verantwoordelijk tussen haakjes want als er niets te klagen is dan meld ik dat niet.

Aan de andere kant en ik hoef geen veer in mijn reet,ben ik gvd 2 dagen aan het testen met personeel van een newsdienst (wat de klantenservice zou moeten doen) de vorige keer ben ik ook toen er gewoon een newsdienst storing was wel degene die het met Yuri oploste,zelfs geen bedankje van XMS en dan nog moeilijk doen als ik een paar centen terug vraag, en ben ik ook dagen bezig geweest achter de schermen met Chocka en ook met Famous en dan wordt er gezegd dat ik overdrijf en geen standaard klant ben enz. dat kwetst.
Ik klaag niet alleen,ik kom ook met oplossingen en werk constructief mee aan oplossingen.
Heeft iemand een probleem dan ga ik dagen door,over mail,telefoon,noem maar op en ga er desnoods naartoe om het op te lossen,in een geval kreeg ik een PB waarin iemand via de klantenservice van XMS rechtstreeks de persoon naar mij stuurde met een probleem !
En als iemand van XMS mij steeds helpt zeg ik niet dankjewel maar stuur ik die persoon een attentie als blijk van waardering,ik ben geen onruststoker die alleen maar bij negatieve dingen mee gaat lopen roepen. (niet bedoelend dat die persoon dat ook zegt)

Als een nieuwe klant alleen het negatieve wil lezen en niet het positieve er tussen door,ja dat is dan jammer.
Toch zou een forum met stapsgewijze menu structuur zoals Problemen en dan een subverdeling met bv snelheid,newsdienst,mail,telefonie een stukje administratie met als subverdeling facturering, een algemeen deel misschien veel frustraties kunnen verhelpen en het ook overzichtelijker houden.
Zeker ook een huiskamer ;)
Dan kun je als lezer de berichten die je niet interesseren, skippen.
Het ziggo forum heeft dat ook en daar zijn constant 4 ziggo medewerkers bezig.

En dan een positief woord,toen ik hoorde dat deze huizen mogelijk onder de slopershamer gingen vallen had ik toch ook zoiets van, Klompen Uit Trekken, of Kortom Uitermate Teleurstellend,daar gaat mijn glasvezel !

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:49:
[...]

Klopt inderdaad, door mijn fout is dit onnodig hier geuit, wat ik jammer vind is dat ik een mail verstuurd heb naar de facturatie waar dan geen antwoord op komt.
Als men mij gebeld had of mijn mail beantwoord dat het wel degelijk klopt maar dat het een beetje raar staat weergegeven was deze discussie hier ook niet geweest.

Jij behartigt hier de belangen van xms en dat wordt door een ieder hier zeer gewaardeerd, maar dat nivo zou ook bij xms moeten zijn, vaak worden hier storingen of problemen hier sneller opgelost of besproken.
Mijn punt was niet dat jouw post onterecht was maar dat in een forum de neiging bestaat om daar massaal op in te gaan voordat duidelijk is of het terecht is. Wat betreft de reactie op je email->ze hebben een intern ticket geopend met het verzoek je factuur aan te passen, waarschijnlijk wachten ze daar tot dat gedaan is (meestal een paar dagen voor de volgende factuurrun) voor ze een reactie sturen. Het zou eigenlijk netter zijn als ze meteen een reactie hadden verzonden ("we pakken het op!").
Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:57:
Aan de andere kant en ik hoef geen veer in mijn reet,ben ik gvd 2 dagen aan het testen met personeel van een newsdienst (wat de klantenservice zou moeten doen) de vorige keer ben ik ook toen er gewoon een newsdienst storing was wel degene die het met Yuri oploste,zelfs geen bedankje van XMS
De helpdesk van XMS is ook tijdens alle outages bezig geweest met XSnews. Dat men uiteindelijk sneller reageerde op jouw reacties en klachten dan op die van de directe afnemer(XMS) is iets waarover men bij de CSD/XMS uiterst ontevreden was. Dit is intern opgepakt bij zowel XMS als XSnews (Folkert heeft hier als het goed is vandaag/maandag een reactie over).
en dan nog moeilijk doen als ik een paar centen terug vraag, en ben ik ook dagen bezig geweest achter de schermen met Chocka en ook met Famous en dan wordt er gezegd dat ik overdrijf en geen standaard klant ben enz. dat kwetst.
Ik denk dat de meeste mensen hier je reacties wel op waarde schatten hoor :) "Geen standaard klant" is in mijn ogen ook meer een compliment dan een dooddoener.
Als een nieuwe klant alleen het negatieve wil lezen en niet het positieve er tussen door,ja dat is dan jammer.
Persoonlijk wil ik ervoor waken dat we wegzakken in een negatieve discussie en daardoor niet meer constructief bezig kunnen zijn.. Het zou prettig zijn als we op een positieve manier met elkaar om kunnen gaan en als XMS als bedrijf dicht bij de mensen staat.. ondanks de drukte van de laatste tijd lukt dat toch meestal aardig, maar je moet niet verwachten dat een 1e lijns helpdesk erg flexibel kan handelen. Dat ik nou af en toe (voor testdoeleinden) bij een XMS klant een 100/100Mbit profiel liet activeren of een dienst gratis activeerde zijn natuurlijk uitzonderingen :)
Toch zou een forum met stapsgewijze menu structuur zoals Problemen en dan een subverdeling met bv snelheid,newsdienst,mail,telefonie een stukje administratie met als subverdeling facturering, een algemeen deel misschien veel frustraties kunnen verhelpen en het ook overzichtelijker houden.
Zeker ook een huiskamer ;)
Dan kun je als lezer de berichten die je niet interesseren, skippen.
Het ziggo forum heeft dat ook en daar zijn constant 4 ziggo medewerkers bezig.
Wellicht dat XMS in de toekomst ook met iets dergelijks kan komen, persoonlijk vind ik het wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze (xsnews) in het tweede geval er wel mee bezig zijn geweest ( met de melding van XMS ) maar er gewoon niet teveel mee konden.
Ze hadden een testkonijn nodig.
Zo werd me gevraagd om mijn ip, zijn er pingtests en traceroutes geweest,hebben ze mijn account gebruikt en via msn kon men dus ook doelgericht vragen nadat ik een paar megadownloads had gestart, hoe is de snelheid nu, moment ff wat anders proberen.. hup weg connecties.. hoe is het nu ? ja daar gingen ze weer maar veel langzamer.. ok wacht ff.. en nu ??
Test account aangemaakt dus niet via XMS, hoe is het nu,zie je verschil ?
Toen kwamen de 502 errors, ook dan weer, ik probeer dit even,kan je er al in.. nee.. moment.. en nu dan ? nee ook niet, en via de directe account ? ja.. ok dan weet ik waar ik verder moet kijken...
Dat werkt ff anders dan steeds moeten wachten op meldingen via de xms helpdesk.
En begrijp me niet verkeerd, ik vond het ook gewoon leuk en uiteindelijk ook in mijn eigen belang dus ik speel echt de goedzak niet.
Ze konden mij meteen bereiken ( de helpdesk was zelfs gesloten ) en gelijk a la minuut zien of een verandering ook effectief was.
Waar ik een beetje "bang" voor ben als ze op hun "flikker" krijgen en er gebeurt weer iets dat ze niet meer op mijn meldingen reageren en dit soort dingen niet meer doen maar alles via XMS hetgeen stukken trager zou gaan.

(ik hik nu af en toe tegen de 47 mbits aan maar niet meer onder de 45)

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 13:09 . Reden: toevoeging snelheid xsnews ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:50:
Waar ik een beetje "bang" voor ben als ze op hun "flikker" krijgen en er gebeurt weer iets dat ze niet meer op mijn meldingen reageren en dit soort dingen niet meer doen maar alles via XMS hetgeen stukken trager zou gaan.
IDD Nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yup, we staan er weer op. Evenals XS4all, UPC en Ziggo. Het blijkt toch lastig te zijn om klanten duidelijk te maken dat men niet moet reageren op slecht opgestelde half engels emails van mailadmin@emailadmin.cz.tr.gd.gsd.tw waarin men mensen oproept op hun username/password te bevestigen omdat anders hun account verloopt :P
Maar is het dan niet mogelijk om dergelijk berichten te filteren, om zo te voorkomen dat mensen er uberhaupt op reageren. BTW ondanks alle waarschuwingen, heb ik er nog géén enkele ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de wishlist telefonie: 5 bij in gesprek... dat was de enige KPN dienst die ik erg waardeerde.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:39

JK

[...]

Dat is gewoon het nadeel van 'domme' gebruikers... daar plukken ik en andere zeker niet de vruchten van ;)
Wel lastig want zoveel mensen gebruiken Hotmail die ik moet benaderen.
Heb alleen nog niet getest om vanuit Hotmail te mailen... ach, we wachten wel weer, het enige wat een provider hier aan kan doe is die mensen die er op reageren echt af te sluiten >:)

Nog 3 1/2 maand XMS en dan is het helaas byebye (ivm buiten XMS gebied verhuizen)... heb zelf nooit problemen gehad met mijn verbinding, op dit bovenstaande probleem na, maar dat is dus niet alleen XMS die daar last van heeft. Verder altijd tevreden met antwoorden van Denan & Nick39, beiden doen erg hun best om iedereen zo goed mogelijk te helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JK schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 13:37:
[...]

Dat is gewoon het nadeel van 'domme' gebruikers... daar plukken ik en andere zeker niet de vruchten van ;)
http://www.postbank.nl/in...=update_vals_emailbericht
Je zou toch denken... maar er is een generatie we klikken op alles en we doen maar..ondanks de 3 keer kloppen campagne en zo op tv..
Wat de rest betreft bedankt voor het bedanken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:05:
[...]
maar er is een generatie we klikken op alles en we doen maar..ondanks de 3 keer kloppen campagne en zo op tv..
Wat de rest betreft bedankt voor het bedanken ;)
jah die denken dat 3 keer kloppen, 3 keer klikken is en dan pas denken :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal, Wij proberen het alle XMS klanten naar de zin te maken dus ook onze power users. Wat betreft de discussie over de negatieve spiraal in deze groep; ik kan me sommige onvrede wel begrijpen maar uit ons recente klantonderzoek scoren wij toch wel meer dan gemiddeld (ik zal het volgende week in de nieuwsbrief meesturen). Ik denk dat het beter is dat ik geïnteresseerden onder jullie uitnodig op ons kantoor om issues en wensen te bespreken. Op dit manier kunnen wij iets constructiefs doen met jullie feedback. Als je geïnteresseerd bent in het bijwonen van zo'n gesprek stuur me dan even een PM.
Dan terugkoppeling over de diensten. Eerst de newsdienst. XS news heeft een nieuw platform en de migratie van al het verkeer naar dit platform levert enkele vervelende issues op in authenticatie en snelheid. Migratie betekent echter wel dat zaken zoals retentie omhoog gaan dus ik denk dat jullie uiteindelijk deze actie van XS news wel kunnen waarderen. Om de pijn te verzachten zullen XS news en XMS de dienst voor 1 maand crediteren op de factuur van februari. Ik hoop dat jullie dit gebaar waarderen en snap heel goed dat je liever geen problemen hebt op de diensten. Jullie moeten maar van me aannemen dat we er aan werken om outages allemaal te minimaliseren.
Verder zie ik klachten over de helpdesk. Op dit moment rollen we 3 gebieden uit en nieuwe aansluitingen geven altijd een piek op de helpdesk. Combineer dit met een griepepidemie en het opleiden van nieuwe mensen voor de helpdesk en je krijgt langere wachttijden. Ook het vinden van nieuwe mensen (zie advertentie monsterboard van XMS) is niet altijd makkelijk....(dus als je nog iemand weet). Allemaal geen dingen waar ik jullie mee lastig moet vallen, maar het kan een dip in de tevredenheid verklaren. Ga nu achter telefonie aan dus ik meld me later weer.
Folkert

Ps De € 59,95 voor de 100Mb gaat eraan dit jaar. Dat is een belofte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:50:
Ik denk dat ze (xsnews) in het tweede geval er wel mee bezig zijn geweest ( met de melding van XMS ) maar er gewoon niet teveel mee konden.
Ze hadden een testkonijn nodig.
Dat snap ik, maar op vrijdag/zaterdag was de helpdesk ook bereikbaar en in staat tot het uitvoeren van tests. Het is mooi dat ze uiteindelijk met jou in het weekend bezig zijn geweest maar ze hadden dit natuurlijk netjes met de helpdesk op moeten lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:12:
SNIP.
Als je geïnteresseerd bent in het bijwonen van zo'n gesprek stuur me dan even een PM.
Ik woon helaas in Leiden en heb een hele boel aan mijn kop,helaas gaat dat niet lukken,wel interesse in een verslag.
Om de pijn te verzachten zullen XS news en XMS de dienst voor 1 maand crediteren op de factuur van februari. Ik hoop dat jullie dit gebaar waarderen en snap heel goed dat je liever geen problemen hebt op de diensten.
Waardeer ik,het is meer als waar ik om vroeg,ik ging gewoon vanuit princiepe van de gemiste dagen uit,niet een hele maand.
Ben benieuwd in welke vorm het er aan gaat,gaat de snelheid gewoon omhoog of blijft er een bedrag bestaan,zelf had ik bv 75/75 in gedachten zodat er wat ruimte blijft voor de digitale tv kijkers en men dan niet kan zeggen,ik heb 100 mbits maar door de telefoon/televisie red ik dat niet.
Voorzichtig optimistisch dus hier.
@Denan, de snelheids problemen waren zaterdag,maar de 502 errors ontstonden zaterdag avond laat en zondag.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst waardeer ik dit gebaar van Folkert zeker.
XMS laat nu gewoon wat van zich horen,
en net wat Nick al schreef zo hoort het min of meer ook.
Dat XMS nu een hele maand geeft dat is alleen maar top.

@ Folkert > Krijgen al de News gebruikers deze creditering automatisch in februari ?

Kijk als men (XMS) niets laat horen dan gaan mensen klagen.
Nu door ditgeen en gebaar laat XMS toch zien hoe het hoort.

Ook ben ik idd benieuwd hoe het zal gaan met die "59,95 die eraan gaat"!
Wacht met spanning af dit jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Allereerst, fijn te zien dat je weer boven water bent gekomen. Inderdaad zoals Wiebo schetst is het nog steeds heel bijzonder te noemen dat jij als directeur van XMS hier komt reageren. Daarvoor mijn complimenten.
Allemaal, Wij proberen het alle XMS klanten naar de zin te maken dus ook onze power users. Wat betreft de discussie over de negatieve spiraal in deze groep; ik kan me sommige onvrede wel begrijpen maar uit ons recente klantonderzoek scoren wij toch wel meer dan gemiddeld (ik zal het volgende week in de nieuwsbrief meesturen).
Dan mag er toch wel bijgezegd worden dat het laatste klantenonderzoek lichtelijk positief gericht was. Er was weinig tot geen geen ruimte om negatief te zijn. Ergens op het einde was er ruimte om je mogelijk wat kritischer uit te laten over XMS. Mogelijk zal een nieuw onderzoek met meer open vragen misschien een betere indicatie kunnen geven. Maar ja, over het algemeen zal de gemiddelde klant weinig te klagen hebben over XMS, zolang alles het doet waarvoor men betaald.
Ik denk dat het beter is dat ik geïnteresseerden onder jullie uitnodig op ons kantoor om issues en wensen te bespreken. Op dit manier kunnen wij iets constructiefs doen met jullie feedback. Als je geïnteresseerd bent in het bijwonen van zo'n gesprek stuur me dan even een PM.
Ook mijnerzijds is die interesse er zeker. En ondanks dat ik in Arnhem woon, zou dit mogelijk moeten kunnen wezen. Waren het niet dat ik in de regio Amsterdam werk en lange dagen maak. Ik zou er speciaal een dag voor vrij moeten nemen, wat mij dan eigenlijk teveel is, sorry. Maar zoals Nick ook aangeeft, zal ik graag de notulen van de bijeenkomsten willen ontvangen om zo de gesprekken met enige diepgang te kunnen volgen.
Dan terugkoppeling over de diensten. Eerst de newsdienst. XS news heeft een nieuw platform en de migratie van al het verkeer naar dit platform levert enkele vervelende issues op in authenticatie en snelheid. Migratie betekent echter wel dat zaken zoals retentie omhoog gaan dus ik denk dat jullie uiteindelijk deze actie van XS news wel kunnen waarderen. Om de pijn te verzachten zullen XS news en XMS de dienst voor 1 maand crediteren op de factuur van februari. Ik hoop dat jullie dit gebaar waarderen en snap heel goed dat je liever geen problemen hebt op de diensten. Jullie moeten maar van me aannemen dat we er aan werken om outages allemaal te minimaliseren.
Bij deze alvast hartelijk voor het gebaar. alhoewel de factuur voor de periode februari al langs is geweest. Zie ik creditering graag tegemoet op de eerst volgende factuur. Mijn debiteurennummer is 35534

Daarnaast moet ik wel toegeven dat ik intussen ben overgestapt naar andere payserver. En wil daarmee eigenlijk ook wel eens te weten komen in hoeverre XMS newsdienst daadwerkelijk zo dedicated is, dat er betere snelheden zal worden gehaald. Want ik gebruik nu Astraweb (8/8.50 euro per maand) en haal daarmee op hetzelfde glas ook snelheden van circa 5.5~6 MBs, dus zo extra super heb ik XMS newsdienst niet ervaren.
Verder zie ik klachten over de helpdesk. Op dit moment rollen we 3 gebieden uit en nieuwe aansluitingen geven altijd een piek op de helpdesk. Combineer dit met een griepepidemie en het opleiden van nieuwe mensen voor de helpdesk en je krijgt langere wachttijden. Ook het vinden van nieuwe mensen (zie advertentie monsterboard van XMS) is niet altijd makkelijk....(dus als je nog iemand weet).
Goed dat je dit communiceert, want de klant ziet of hoort nooit de achterkant van dergelijke problemen. En ik vind het togenblik ook positief te noemen dat er al excuus wordt geboden bij het aannemen van de lijn wegens het lange wachten. Misschien een idee om dei stilte tijdens het wachten wat in te vullen, dan alleen maar die droge stem stem om de zoveel seconden dat iedereen bezet is en je zo spoedig mogelijk geholpen wordt. Of zo iets als op welke plaats in de wachtrij dat je staat. Idee-en te over.
Allemaal geen dingen waar ik jullie mee lastig moet vallen, maar het kan een dip in de tevredenheid verklaren.
Juist dingen om ons mee lastig te vallen. Hallo, dit is een open forum waar iedereen zijn lach of traan kwijt kan. Dus zo ook jouw verhaal, dat is geen kwestie dat het als lastig wordt ervaren. :P
Ik heb persoonlijk geen behoefte aan 100Mb, of dat die download nu in 4 of 10 minuten binnenkomt, boeit mij niet. Als nu al over gaat naar 100Mb, lijkt mij er een probleem bij te komen. Want hoe zit het dan met die DRG kast, welke maar geschikt is voor max 100 Mb. Als er elders dan weer meer wordt geboden dan 100Mb, gaat er vanzelf weer iemand daarover piepen ( ;) ) En zal je alle kasten moeten gaan vervangen welke geschikt zijn voor 100Mb plus.... Of maak een poll met de vraag hoeveel die overstap van 50 naar 100 iemand mag kosten. Tenslotte voor niets gaat de zon op.

Wat mij tenslotte meer interesseert zijn de ontwikkeling van jullie diensten, zoals HDTV (pilot) of DTV en eventuele toevoegingen daarop. RabobankTV is een aanfluiting, maar kom dan bijvoorbeeld met een uitbreiding van de uitzendgemist mogelijkheden van SBS erbij. Aansluitmogelijkheden op de STB en misschien nog wel zoveel om op te noemen. Maar hier laat ik het nu even bij. Dus al met al valt het mogelijk wel weer even mee in de negatieve spiraal. Maar communiceer jullie idee-en, want van Denan weet ik dat er veel in pijpleiding zit, maar daarover mag vooralsnog niet worden gesproken. Spannend...... 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door chocka op 06-02-2009 19:53 . Reden: Excuses voor mijn lange bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wederom blijkt dat communicatie hét toverwoord is. Nu er wordt gecommuniceerd vanuit XMS/InterNLnet komt het positieve weer een beetje naar boven... :)

Met andere woorden: blijven communiceren XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik zou zelf opzich best wel geïnteresseerd zijn om een gesprek aan te gaan, ware het niet dat ik persoonlijk niet zo heel veel problemen heb. De problemen die ik had, zijn opgelost of heb ik opgelost door mijn dienst af te nemen bij een andere provider.
Ik zou, gezien ik in Nijmegen woon en verwacht dat Folkert daar ook zijn kantoor heeft, best wel punten willen verzamelen om die te bespreken namens anderen?
Zou het ook wel leuk vinden om in een soort van klankbordgroep te zitten die feedback geeft over nieuwe producten. Ook vanuit mijn eigen ervaring als helpdeskmedewerker bij KPN EN als klant kan ik mogelijk nog ideeën uitwisselen over hoe dingen anders kunnen.

Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat Nick en Chocka niet op gesprek willen. Dit leek me nou juist de uitgelezen kans om voor eens en voor altijd je frustraties neer te leggen bij iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen en ook de positie heeft om hier wel of iets mee te doen. Maar goed, mogelijk kan dat ook via het forum.

Ik hoor het wel als ik iets hierin kan betekenen (ooh ja ik ben dan doordeweeks alleen beschikbaar op vrijdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:13:
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat Nick en Chocka niet op gesprek willen. Dit leek me nou juist de uitgelezen kans om voor eens en voor altijd je frustraties neer te leggen bij iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen en ook de positie heeft om hier wel of iets mee te doen. Maar goed, mogelijk kan dat ook via het forum.
Die voelde ik aankomen, maar Chocka staat 's morgens om 05.00 uur op en komt uiteindelijk om circa 18.30/19.00 uur weer thuis en dat vijf dagen in de week. Dus wordt het mij lastig om eens in de week even naar Nijmegen te komen voor een bijeenkomst. Daartoe ik wel graag indirect erbij wil zijn, stelde ik voor om geïnformeerd te blijven cq te worden. :)

En wat betreft Nick, Leiden ligt inderdaad niet naast Nijmegen ala Lent. Begint ook met een L, maar scheelt een hoop kilometers. ;)

Dus als wij, jouw als onze vertegenwoordiger aanstellen. Scheelt dat ons een hoop. ;) Sorry voor het ongemak, maar eventuele andere optie zie ik op dit moment even niet. _/-\o_ O-) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie je PM
Wegens gezondheids redenen moet ik even afhaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
hoger dan 100 mb up en down gaat het voorlopig nog niet worden de komende jaren. in geheel NL.

Dus 100 MB zou voor iedereen goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:52:
@ de Waal > ik wil gewoon kijken hoeveel animo ervoor is om zo'n groepje op te zetten hier in Amersfoort.

----------------

Ik weet niet hoeveel gebruikers hier op dit forum uit amersfoort komen. Maar we zouden iets kunnen afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:29:
hoger dan 100 mb up en down gaat het voorlopig nog niet worden de komende jaren. in geheel NL.

Dus 100 MB zou voor iedereen goed zijn.
Toch worden bij nieuwe aansluitingen nu gigabit DRG's geinstalleerd,dus het kan wel.
@Denan,worden de "oude"DRG's ook vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
dewaal schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:31:
Ik weet niet hoeveel gebruikers hier op dit forum uit amersfoort komen. Maar we zouden iets kunnen afspreken.
Ik rij er iedere dag twee keer langs, maar dat zal niet meetellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zou, gezien ik in Nijmegen woon en verwacht dat Folkert daar ook zijn kantoor heeft, best wel punten willen verzamelen om die te bespreken namens anderen?
Mocht je niet in je eentje durven te gaan, dan wil ik best meegaan. ;) Ik woon ook in Nijmegen, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:12:
[...]

Mocht je niet in je eentje durven te gaan, dan wil ik best meegaan. ;) Ik woon ook in Nijmegen, dat scheelt.
Gezellig, gaan we samen op de koffie bij Folkert :-), nu maar hopen dat ze lekkere koffie hebben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ De Waal > ik denk dat het verstandiger nu is om eerst even af te wachten, aangezien het mij verstandig lijkt eerst dit gesprek af te wachten.
Niet om ervan af te zien hoor,
dit issue ligt hoog bij mij in het vaandel.

En misschien is het dan zelfs wat om een landelijke XMS gebruikers (klankbord) groep te maken.
Maar dan blijft altijd het reizen een issue.
Maar als dat mensen wel aanspreekt kijk dan kun je maby Utrecht als meeting plaats houden.
Maar goed,
laat ik niet te ver vooruit lopen.
Kijk als dit niets is en word dan kunnen we altijd nog in Amersfoort een groepje opzetten.
Maar dit lijkt mij dus wel iets om met Folkert te bespreken.
Dan weten we gelijk of we de medewerking krijgen van XMS.

Ben jij trouwens ook aanwezig dan in Nijmegen voor het gesprek met Folkert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:00:

Maar als dat mensen wel aanspreekt kijk dan kun je maby Utrecht als meeting plaats houden.
He he ik vond Nijmegen nou juist net zo'n geschikte plek.

1 ik woon er
2 XMS zit hier
3 ik woon er

:+

Klankbord hoeft natuurlijk persé altijd fysiek bij elkaar te komen. Je kunt ook veel via een apart forum doen. Hoewel ik stiekem soms ook wel benieuwd ben naar welke gezichten er achter de die hard xmssers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:04:
[...]

Hoewel ik stiekem soms ook wel benieuwd ben naar welke gezichten er achter de die hard xmssers zitten.
check my homepage ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Misschien dom gedacht. Maar we hebben toch allemaal die hele snelle verbinding dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om een soort teleconferencing op te zetten. Webcam erbij en iedereen heeft zijn of haar vertrouwde eigen koffie. Is misschien meteen een goede manier om de mogelijkheden van de glasvezel verder te bekijken. Het scheelt in elk geval een hele hoop reistijd waardoor er meerdere mensen kunnen en willen deelnemen natuurlijk wel alles netjes achter een login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk idd een "klankbord" groep hoeft idd niet altijd samen te komen,
en er zijn idd heel wat mogelijk heden die hier al omschreven zijn.
Maar soms is bijeen komen toch wel fijn.
Maar kijk dat hoef je maby alleen te doen als nodig is.
De rest kan idd, via evt. forum etc etc.

Ik neem in ieder geval graag het voortouw hiervoor "als degeen die het zien zitten" dit ook okey vinden.
1. Ik heb er namelijk ook ruim de tijd voor (voor degeen die het interesseren: ivm een ongelukje,
en dit zal voor altijd zn beperkingen houden) en iemand zal dat moeten gaan doen.
2. Btw ik doe het ook erg graag.
3. Ik heb al ervaring met een klankbordgroep (ook bij XMS),
en ik heb werkzaamheden gedaan bij XMS.

Maar goed laten we dit eerst met Folkert bespreken en kijken wat hij van het idee vind,
want is toch wel fijn als je de medewerking van XMS hebt.

En het mooist is als een klankbordgroep dan ook uit verschillende mensen bestaat.
Zoals leeftijden, m/v etc etc.
Want een ieder soort mens heeft zijn eigen gedachten en ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een idee om dit te doen via de plaatselijke XMS huizen ?
Ik heb toch zo mijn vragen over glasvezel en Portaal... 2 jaar geleden liet Portaal die vezel de grond in gaan maar sloopt nu wijk voor wijk en de mijne is straks ook aan de beurt.
Portaal heeft ook nieuwbouwprojecten,maar legt daar geen vezel aan.
Beschouwt Portaal het vezel project als mislukt ?
Niemand die het zeggen kan.
Met wat sloopwerk zal hier als er nieuwbouw staat misschien wel weer gebruik gemaakt kunnen worden van die vezel maar wie gaat dat doen... stel dat ik terug kan gaan naar een nieuwbouwhuis hier in deze straat,gewoon,stel... Portaal is eigenaar van de DRG's maar gaat die bij sloop echt niet bewaren.
Natuurlijk wordt het nieuwe huis wel afgeleverd met een KPN kabeltje en een Ziggo kabeltje.
Misschien beiden zelfs vezel.
Gaat er dan ooit nog iemand het XMS kabeltje uitgraven en dat aansluiten voor de mensen die dat zouden willen ?
En wie gaat dat betalen ?
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste