XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:08:
Uit de netwerkstats blijkt dat het dataverkeer sinds 10:00 omhoogschiet, kunnen jullie ook even testen wat voor snelheden jullie halen? Ik kan mijn testverbinding niet continu openzetten aangezien mijn laptop dat niet trekt.
Vanmorgen aan het begin downloade hij op 30-35 mbit (wat trouwens al laag is), normaal zit ik op 45-48 mbit.
En nu komt ie niet hoger dan 25 mbit. :'(

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:30
Aan de ene kant hebben jullie wellicht gelijk en overdrijf ik misschien over dat de waarde van mijn huis gaat dalen. Maar het word er zeker niet mooier van. Als het jullie was overkomen zouden velen van jullie wellicht iets anders gereageerd hebben
Als ik verder in de wijk kijk hebben ze de kasten vaak tegen blinde muren aan gezet of zelfs bij perkjes (tuusen stoep en straat). Ik heb blijkbaar de pech dat men het precies tegen de voorkant van mijn huis plaatst.
In ieder geval bedankt voor jullie suggesties, zal de klimop wel verder laten doorlopen en over het kastje heengooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nachtwaker schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Vanmorgen aan het begin downloade hij op 30-35 mbit (wat trouwens al laag is), normaal zit ik op 45-48 mbit.

Deel je opmerkingen ook hier:
http://forum.xsnews.nl/vi...f=5&t=2178&p=17317#p17317
en via support@xsnews.nl dit moet beter,hier betaal ik geen 9,95 voor.
De server is al 3 keer down geweest in de afgelopen 1,5 maand.
Denan kennende (en hulde voor hem) zit hij er wel achteraan (als niet XMS medewerker notabene) maar ik neem deze diensten af via XMS,ik betaal aan XMS,dus ik verwacht ook dat XMS er achteraan gaat,er staat zelfs geen storingsmelding op de page.
Dit duurt nu al een aantal dagen dus ik wil ook aanspraak maken op de SLA.
Meldingen aan de xms helpdesk worden niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtwaker
Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:49:
[...]

Deel je opmerkingen ook hier:
http://forum.xsnews.nl/vi...f=5&t=2178&p=17317#p17317
en via support@xsnews.nl dit moet beter,hier betaal ik geen 9,95 voor.
De server is al 3 keer down geweest in de afgelopen 1,5 maand.
Denan kennende (en hulde voor hem) zit hij er wel achteraan (als niet XMS medewerker notabene) maar ik neem deze diensten af via XMS,ik betaal aan XMS,dus ik verwacht ook dat XMS er achteraan gaat,er staat zelfs geen storingsmelding op de page.
Dit duurt nu al een aantal dagen dus ik wil ook aanspraak maken op de SLA.
Meldingen aan de xms helpdesk worden niet beantwoord.
Het vreemde nu is dat het lijkt dat het alweer veel beter gaat. Momenteel zit ie tussen de 42-47 mbit in

Hmm te vroeg gejuicht zit weer onder de 30 mbit, was een schijt zooi, wordt het wel een beetje zat. Dit kost te veel tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door nachtwaker op 30-01-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
nachtwaker schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:05:
[...]

Het vreemde nu is dat het lijkt dat het alweer veel beter gaat. Momenteel zit ie tussen de 42-47 mbit in

Hmm te vroeg gejuicht zit weer onder de 30 mbit, was een schijt zooi, wordt het wel een beetje zat. Dit kost te veel tijd.
Krijg net bericht dat ze bij XSnews wat zaken gaan omgooien, de verbinding zal zo dus even compleet wegvallen en hopelijk zit daarna weer iedereen op 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:34:
[...]

Krijg net bericht dat ze bij XSnews wat zaken gaan omgooien, de verbinding zal zo dus even compleet wegvallen en hopelijk zit daarna weer iedereen op 50Mbit.
Helaas.. het begint op 45 tot 48 mbits maar bij een 4 gig download eindig je op zo'n 16 mbit.

(@famous,heb ook een sitecom wl-308 gehaald vanmiddag,voor aan het eurodocsis modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:48:

Ach het is heel simpel, morgen is het de 31e dan druk ik als het nog niet is opgelost gewoon op dat knopje dat ik de newsdienst niet meer wil hebben,storneer die 9,95 of xms dat nou leuk vind of niet,ik vind al die storingen ook niet leuk maar hoor niets van hun SLA, en neem ergens anders een abbo, per april komt hier het eurodocsis 3 modem binnen en is het basta,ik heb er genoeg van.
Ik snap sowieso niet dat mensen niet meteen naar XSnews overstappen. Als je deze voor langere periode afsluit is hij sowieso goedkoper en sneller, ik heb geen gedoe met dedicated verbindingen naar XMSnet toe en krijg van XSnews veranderingen meteen naar me toe gemaild. Je kunt het account ook nog eens delen met iemand als je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:36:
[...]

Ik snap sowieso niet dat mensen niet meteen naar XSnews overstappen. Als je deze voor langere periode afsluit is hij sowieso goedkoper en sneller, ik heb geen gedoe met dedicated verbindingen naar XMSnet toe en krijg van XSnews veranderingen meteen naar me toe gemaild. Je kunt het account ook nog eens delen met iemand als je daar behoefte aan hebt.
Ik wil wel zeker weten dat dit alleen de xms verbindingen treft,als de gewone xsnews wel goed is stap ik liever over,daar heb ik straks bij Ziggo ook alleen maar profijt van.
Ik begrijp dat jij bij xsnews direct geen last heb,ook niet bij langere downloads maar dat dit wederom door de constructie XMS < > xsnews komt ?

Nou wil ik mijn account niet sharen maar:
ELITE abonnement
● Onbeperkt downloaden
● Ongelimiteerde snelheid
● 100+ dagen retentie op binaire bestanden
● 99%+ volledigheid alle nieuwsgroepen
● 12 connecties
● Gratis proefperiode van 5 dagen
● > 150.000 ongecensureerde nieuwsgroepen
● Gratis SSL toegang
● Accountsharing NIET toegestaan

NewsXS komt op 7,95 per maand trouwens..

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnk nog voor je antwoord Nick.
had namelijk bij de host ook nog de website naam erachteraan gezet :P

Nou en zal mij benieuwen of de news dienst idd beter gaat werken wat Denan net melde.
Anders ga ik ook morgen switchen.

edit/ ik had ook nooit geen problemen bij Download2Day.
Als iemand overstapt kan ik deze zeker aanbevelen.
En je hebt dan een 100mbit account.

Okey dan Nick,
je zal zeker geen spijt krijgen van de sitecom.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:49:
[...]

Ik wil wel zeker weten dat dit alleen de xms verbindingen treft,als de gewone xsnews wel goed is stap ik liever over,daar heb ik straks bij Ziggo ook alleen maar profijt van.
Ik begrijp dat jij bij xsnews direct geen last heb,ook niet bij langere downloads maar dat dit wederom door de constructie XMS < > xsnews komt ?
Ik heb hier nergens last van....

Oh ja en de retentie is opgevoerd naar 400 dagen, dat is dus meer dan een jaar. Duurt natuurlijk even voordat hij ook vol staat, maar ik ben er blij mee.

Die dedicated lijn heeft tot nu toe alleen maar ellende opgeleverd volgens mij. Niet doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:16:
[...]

Ik heb hier nergens last van....

Oh ja en de retentie is opgevoerd naar 400 dagen, dat is dus meer dan een jaar. Duurt natuurlijk even voordat hij ook vol staat, maar ik ben er blij mee.

Die dedicated lijn heeft tot nu toe alleen maar ellende opgeleverd volgens mij. Niet doen dus!
Dank je, morgen is de laatste dag,dan druk ik in elk geval de nieuwsgroepen uit bij XMS,ik heb het er mee gehad.
edit: ik heb nu weer een 45 mbits.. durf nog niet te juichen.. te vroeg.. ligt al weer op 15 mbit..

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 07:30:
[...]

*logged in*.. 11 ms (chamber of aspects).. niks mis met de route :)
Zit zelf op Runetotem, geprobeerd ook op Zenedar, Alonsus, Trollbane, zelfs lat van 1285.

Nu nog op het werk, straks ff kijken of de 11 tot 33 ms weer terug is "wordt vervolgd" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benbi je hebt een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:49:
Nou wil ik mijn account niet sharen maar:
ELITE abonnement
● Onbeperkt downloaden
● Ongelimiteerde snelheid
● 100+ dagen retentie op binaire bestanden
● 99%+ volledigheid alle nieuwsgroepen
● 12 connecties
● Gratis proefperiode van 5 dagen
● > 150.000 ongecensureerde nieuwsgroepen
● Gratis SSL toegang
● Accountsharing NIET toegestaan

NewsXS komt op 7,95 per maand trouwens..
Niet vanwege die paar centen, maar hier staat toch duidelijk te lezen dat een dergelijk abonnement 8.20 euro kost als deze afsluit voor een jaar. En die van NewsXS is limited.

Ik gebruik sinds vorig jaar deze aanbieding. 11$ per maand via Paypal, afhankelijk van koers zit ik na zes maanden gemiddeld op een maand prijs van 8~8.50 euro per maand. Als test had XMS tijdelijk even genomen, maar die flauwekul dat XMS beter op glasvezel is gericht en hierdoor een betere snelheid zal hebben, vind ik maar een groot brrodje AAP verhaal. Kwam gisterenavond nog op 6 MBs gemiddeld uit met een DVD9 download. Nee hoor, voor mij geen XMS news meer.

XMS = Xtra Minder Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fluisteren in gezelschap is niet toegestaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Leeft die Folkert nog of is die dood ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh, waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nare is dat die proefperiode van xsnews dus niet werkt.. heb er nu een beetje een wrange smaak van in mijn mond.. misschien eerst een maand proberen en dan over eventueel ?
Feit blijft dat XMS wel steeds diensten onderbrengt bij leveranciers die steeds problemen hebben,alleen zou ik dus naar zo'n dienstverlener overstappen ?
Ik wil eerst weten waar het fout gaat,we gaan nu het weekeind in met een dienst die weer bagger draait en waarbij je het als XMS abonnee maar moet uitzoeken.
Gaat het bij XMS fout dan ga ik wel over naar xsnews maar anders ga ik over van de regen in de drup.
In april komt mijn eurodocsis modem en ga ik over naar ziggo met alles.
Denan doet zijn stinkende best maar de helpdesk van xms doet helemaal niets.
Waar ik gewoon het meest van baal is dat ik gisteren alle kabels omgezet heb naar cat 6, overal gigabit switches heb tussen gezet,een gigabit modem heb gekocht,mijn overige pc's heb voorzien van gigabit kaarten en dan download met 10 mbit van een brakke newsdienst.
De zooi kostte me weer 400 euro en door iets externs waar je niets op kunt uitoefenen gaat de boel de mist in.
Alsof ik een Ferrari heb gekocht terwijl de straat aan het eind is opengebroken.
En zelfs op de storingspage staat niets behalve die ook al zo irritante Hotmail storing en Folkert laat zich hier niet zien de held ,die laat Denan de kastanjes uit het vuur halen !

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 19:42 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boven aan de page in het geel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons doet de GRATIS server van de newsserver nu 3 dagen helemaal niets meer kan geen verbinding maken met de server dit is balen ging net zo lekker .Kan niet downloaden meer snik snik . Verder werkt alles goed hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:51:
Bij ons doet de GRATIS server van de newsserver nu 3 dagen helemaal niets meer kan geen verbinding maken met de server dit is balen ging net zo lekker .Kan niet downloaden meer snik snik . Verder werkt alles goed hier geen problemen.
Tja.. ik neem aan dat je dat ook gemeld hebt bij XMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:36:
In april komt mijn eurodocsis modem en ga ik over naar Ziggo met alles.
Wat ziet mijn oog, Mr.Positivo will left the XMS building. En wanneer zullen we weer terug zien. :) Het gras is echt niet groener bij de buren. :9

Alles behalve internet van XMS is OK! alleen moet je geen XMS news gebruiken.

Nick "vriend" wees niet zo naïef (lief bedoeld ;) ), ga niet veel tijd investeren om alles maar weer uit te zoeken. Want dat doen ze bij XMS blijkbaar ook niet. Folkert is dood en waar mogelijk helpt Denan ons enigszins verder.

BTW wat voor netwerkkaarten heb je gekocht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ugh, na Hotmail heeft ook Yahoo de XMS-mailservers geblacklist. Niet voor het eerst.
... while talking to b.mx.mail.yahoo.com.:
>>> >>> QUIT
<<< 421 4.7.0 [TS02] Messages from 217.149.192.62 temporarily deferred due to user complaints - 4.16.56.1; see http://postmaster.yahoo.com/421-ts02.html
<xxx@yahoo.com>... Deferred: 421 4.7.0 [TS02] Messages from 217.149.192.62 temporarily deferred due to user complaints - 4.16.56.1; see http://postmaster.yahoo.com/421-ts02.html
Slechte zaak, ik ken de mensen van XMS als een stel enthousiaste techneuten maar er gaat me iets te veel mis. Regelmatig de mailservers geblacklist, en zaken die andere providers al lang goed voor elkaar hebben, krijgt XMS maar niet goed van de grond (news, digitale tv, hdtv).

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:57:
[...]

Wat ziet mijn oog, Mr.Positivo will left the XMS building. En wanneer zullen we weer terug zien. :) Het gras is echt niet groener bij de buren. :9

Alles behalve internet van XMS is OK! alleen moet je geen XMS news gebruiken.

Nick "vriend" wees niet zo naïef (lief bedoeld ;) ), ga niet veel tijd investeren om alles maar weer uit te zoeken. Want dat doen ze bij XMS blijkbaar ook niet. Folkert is dood en waar mogelijk helpt Denan ons enigszins verder.

BTW wat voor netwerkkaarten heb je gekocht?!
Sitecom gigabit netwerk kaarten,anderen waren eigenlijk niet te krijgen behalve sweex, op mijn moederboard van deze pc en de serverpc zat al 1 gigabit on board.
De linksys 150N is vervangen voor de sitecom WL-308 gamerouter en de switches zijn 3 stuks sitecom 5 poorts gigabit LN116.
Per april zou Ziggo de eurodocsis 3 voldoende op voorraad hebben en aangezien ik al analoge en digitale tv heb van Ziggo zou ik "goedkoop" over kunnen.
Qua upload kan ik het natuurlijk wel vergeten maar 100 mbits down moet wel kunnen.
Dat het gras elders groener zou zijn weet ik ook wel dat dit niet werkt,maar de laatste tijd is er bij XMS ook wel elke maand ergens wat loos,of het nou bij XMS zelf is of haar toeleveraars.
Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt en zonder Denan was ik allang weg !
Nu krijg ik bij Yahoo ook al foutmeldingen :( ook daar op de blacklist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was het voor XMS beter geweest een deal te sluiten met Eweka.
Standaard haal je daar 40 mbit a € 7,50 p/mnd maar denk dat ze met wat onderhandelingen wel 50 los hadden gepeuterd.
Ik gebruik hem nu zelf ook en haal 55 mbit (8 lijntjes van mijn eigen account en 1 + 2 lijntjes van vrienden van mij gekregen die die 40 mbit niet dicht trekken).
Misschien een tip om een een 2e account onder elkaar te verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:20:
Misschien was het voor XMS beter geweest een deal te sluiten met Eweka.
Standaard haal je daar 40 mbit a € 7,50 p/mnd maar denk dat ze met wat onderhandelingen wel 50 los hadden gepeuterd.
Ik gebruik hem nu zelf ook en haal 55 mbit (8 lijntjes van mijn eigen account en 1 + 2 lijntjes van vrienden van mij gekregen die die 40 mbit niet dicht trekken).
Misschien een tip om een een 2e account onder elkaar te verdelen?
40 vind ik ook zat,hou je nog wat over om te browsen en zo,retentie daar nog een beetje netjes ?
Het komt niet op een euro aan,voor betrouwbaarheid wil ik wel wat meer betalen,ik zit nu met 45 mbits via newszilla van xs4all omdat die vriend er nu toch niet is,helaas kan je het daar niet delen dus als hij het gebruiken wil moet ik er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nachtwaker schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:09:
[...]

Wtf je haalt 25Mbit symmetrisch wees maar blij dat jij wel een woningbouwcorporatie hebt die het woord bij de daad voegt en glasvezel heeft aangelegd d.m.v. afspraken met Reggefiber. Ik moet het hier doen met een ADSL abonnement van 1,40Mb/s dat is bijna 17 keer sneller dan met jouw ‘trage’ verbinding. Ja en echt waar ik woon ook in Nederland! Shit kom maar een dag hier logeren dan piepje wel anders. Ik vrees dat je dan jankend naar huis fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:30:
[...]

40 vind ik ook zat,hou je nog wat over om te browsen en zo,retentie daar nog een beetje netjes ?
Het komt niet op een euro aan,voor betrouwbaarheid wil ik wel wat meer betalen,ik zit nu met 45 mbits via newszilla van xs4all omdat die vriend er nu toch niet is,helaas kan je het daar niet delen dus als hij het gebruiken wil moet ik er af.
Uit mijn ervaring (sinds een week of 2 Eweka) denk ik dat de echte retentie nu rond de 140 dagen zit.
Ik heb er ook nog een astra (pay by download) account bij mocht er iets niet compleet zijn.
Voordat ik glas kreeg zat ik bij tweakdsl deze provider krijgt van mij op ADSL en newsserver (tweaknews) gebied een dikke tien, vind hem alleen te duur nu. Bij mijn ADSL abonnement kreeg ik namelijk de news service gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:33:
[...]

Wtf je haalt 25Mbit symmetrisch wees maar blij dat jij wel een woningbouwcorporatie hebt die het woord bij de daad voegt en glasvezel heeft aangelegd d.m.v. afspraken met Reggefiber. Ik moet het hier doen met een ADSL abonnement van 1,40Mb/s dat is bijna 17 keer sneller dan met jouw ‘trage’ verbinding. Ja en echt waar ik woon ook in Nederland! Shit kom maar een dag hier logeren dan piepje wel anders. Ik vrees dat je dan jankend naar huis fietst.
Onzin reactie,je betaalt voor 50 mbits dan hoor je dat ook te krijgen ongeacht of ze verderop maar 5 mb krijgen,slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:36:
..........
In april komt mijn eurodocsis modem en ga ik over naar ziggo met alles.
.........
Je kan ook XMS aanhouden als back-up lijntje..... ;) :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:50:
[...]

Je kan ook XMS aanhouden als back-up lijntje..... ;) :z
Dat is 32 euro extra,en Ziggo is ook al duurder.. dan kan ik beter alice of zo nemen,heb ook nog een 3 mbits of zo mobiele verbinding van Vodafone.. als er nou gewoon eens een bericht van XMS kwam met uitleg,tot nu toe alleen maar Denan die er niet eens werkt maar wel de ondankbare taak heeft opgenomen om het woord te doen,als die er niet was... het is iedere keer bladiebla externe partij,we doen er alles aan om.... qua televisie was ik al helemaal weg maar voorlopig staat XMS nu bij Yahoo op de Blocklist, bij Hotmail,ligt 2 a 3 keer per maand de newsverbinding er uit, 2009 zou het helemaal worden bij XMS.. nou als dit het is... vanavond tijdens het bellen ook weer 2 keer de telefoon er uit,ik begin het idee te krijgen dat de boel aardig failliet is bij XMS,de helpdesk reageert niet,Folkert niet,de ene na de andere dienst klapt er uit,geen krantjes of nieuwsbrieven,bedragen die vooruit eerst geincasseerd worden over langere periodes,het zijn wel van die typische voortekenen.
Enige voordeel,er is altijd wel een koper voor die vezel,maar waar kom je dan terecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:19:
[...]Qua upload kan ik het natuurlijk wel vergeten maar 100 mbits down moet wel kunnen.
Nou Ziggo komt pas op z'n vroegst 2010 met 80 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:42:
[...]

Dat is 32 euro extra,en Ziggo is ook al duurder.. dan kan ik beter alice of zo nemen,heb ook nog een 3 mbits of zo mobiele verbinding van Vodafone.. als er nou gewoon eens een bericht van XMS kwam met uitleg,tot nu toe alleen maar Denan die er niet eens werkt maar wel de ondankbare taak heeft opgenomen om het woord te doen,als die er niet was... het is iedere keer bladiebla externe partij,we doen er alles aan om.... qua televisie was ik al helemaal weg maar voorlopig staat XMS nu bij Yahoo op de Blocklist, bij Hotmail,ligt 2 a 3 keer per maand de newsverbinding er uit, 2009 zou het helemaal worden bij XMS.. nou als dit het is... vanavond tijdens het bellen ook weer 2 keer de telefoon er uit,ik begin het idee te krijgen dat de boel aardig failliet is bij XMS,de helpdesk reageert niet,Folkert niet,de ene na de andere dienst klapt er uit,geen krantjes of nieuwsbrieven,bedragen die vooruit eerst geincasseerd worden over langere periodes,het zijn wel van die typische voortekenen.
Enige voordeel,er is altijd wel een koper voor die vezel,maar waar kom je dan terecht ?
Wees eens toch blij met die 25Mb/s up en down zou ik willen zeggen! Ik zou een gat in de lucht springen als er meer concurrentie was in Tilburg. Die lelijke monopolist van een Ziggo en die fraters van ADSL providers geven geen reet om je verbinding. Verlagen de snelheid en verhogen de prijzen onverwachts en dat allemaal wanneer het hen uitkomt. Je haalt een complete DVD in 3 minuten binnen en het aller beste is, is dat je ondertussen net zo snel een complete DVD upload. Geloof me, ik zou hier een complete straatfeest geven als glasvezel hier mogelijk was. F*ck die 50Mb/s als je die niet haalt het kan nog altijd slechter!

Ziggo is nog erger dan XMS, want uit eigen ervaring, zakt de snelheid tijdens piek tijdstippen drastisch naar beneden. Oh wee als je ze hierop wijst dan wordt je afgesloten alsof je geen dag hebt betaalt. En als je klaagt bij die lelijke monopolist, zijn ze instaat om express je TV abonnement af te sluiten (vandaar dat ik KPN Digitenne heb). Dus kop op en hoop dat je hier iets van opsteekt! Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 01:24:
Wees eens toch blij met die 25Mb/s up en down zou ik willen zeggen!
[snip, snip]
Dus kop op en hoop dat je hier iets van opsteekt! Sterkte
Als nu één van de grootste adepten van XMS van positivo naar negativo verandert, dan zal er toch wel iets aan de hand zijn.
Het gegeven dat een andere provider ook niet echt super is, is toch geen vrijbrief voor het niet leveren van wat afgesproken is en waarvoor je betaalt.

Folkert heeft zijn hoofd hier een keer om de hoek gestoken, is vervolgens op vakantie gegaan en geniet nog na, of er groei een tuin op z'n buik.
Het grootste probleem is en blijft het stilzwijgen; wanneer er fatsoenlijk gecommuniceerd wordt is er over het algemeen best begrip, maar kop in het zand en net doen of er niets aan de hand is is dodelijk, want daarmee verspeel je veel goodwill. En mond op mondreclame is heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wees eens toch blij met die 25Mb/s up en down zou ik willen zeggen!
Ik wil geen flamewar beginnen maar je wil iets niet snappen.
XMS levert 50 mbits als gegarandeerde snelheid.
Daar betaal je voor.
XMS levert 2 news abonnementen, een 24 mbits en een 50 mbits.
Daar betaal je ook voor. (extra op de kosten,bij "normale" providers is dat inbegrepen)
Als ik 24 mbits wil hebben dan neem ik dat abonnement.
Als ik 50 mbits neem en daarvoor betaal wil ik 50 mbits hebben en hoort ze dat te leveren.

Als jij een heel brood koopt bij de bakker, een heel brood betaalt, en je krijgt een halfje, zeg je dan ook tegen de bakker, ik moet blij zijn want in zuid africa hebben ze helemaal geen brood ?
Dank u wel bakker ?
Dacht het niet.
De discussie is niet of je blij moet zijn met 24 mbits terwijl je voor 50 betaalt omdat anderen met adsl zoveel minder hebben.
De discussie is dat ik betaal voor een product en dat product niet krijg.

Dat Ziggo minder is weet ik,ik heb eerder Ziggo gehad.
Dat de klantendienst van Ziggo sucks, ok, klopt ook,doet de klantendienst van XMS ook,die beantwoorden ook geen enkele mail meer.
Als ik me nu bij de KVK laat inschrijven kan ik in april als zakelijke aansluiting op de glasvezel van Ziggo,en op coax kan ik in april al een 50 mbits aansluiting hebben (alleen down,iets van 5 up).
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen

Alles in 1 extra wat dus 50 mbits levert in april (volgend jaar 80 ) heeft analoge tv, digitale tv en deel van pluspakket,telefonie,gratis en onbeperkte newsdienst en een gratis digitale ontvanger voor 64,95 euro.
Bij XMS: alles uit de kast 50 euro, newsdienst er bij 9,95 en straks het pluspakket TV voor 9,95 en moet ik 7 tientjes voor een digitale doos met een minimaal digitaal aanbod betalen.
Is Ziggo dus ook nog goedkoper dan XMS.

Daarentegen doet de digitale decoder van Ziggo prima zijn werk en heb ik die nog geen enkele keer hoeven herstarten,heb ik iets van 6 HD netten,ruim 100 digitale zenders,kan je nu tot 5 decoders aan sluiten op 1 abonnement,is de analoge tv 10 keer beter qua beeld,mijn beiden buren en zoon hebben Ziggo internet en dat heeft er nog geen dag uitgelegen,dus als ik die brief krijg in April en XMS heeft haar zaakjes nog niet op orde dan is het toedeloe.
Heeft ook een voordeel,zijn jullie in dit topic van mijn "gezeik" af. 8)7

Voor de rest onderschrijf ik de stelling van Olddutch2 volledig.
Zo en nu ga ik mijn nieuwe NAS halen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wees eens toch blij met die 25Mb/s up en down zou ik willen zeggen! Ik zou een gat in de lucht springen als er meer concurrentie was in Tilburg. Die lelijke monopolist van een Ziggo en die fraters van ADSL providers geven geen reet om je verbinding. Verlagen de snelheid en verhogen de prijzen onverwachts en dat allemaal wanneer het hen uitkomt. Je haalt een complete DVD in 3 minuten binnen en het aller beste is, is dat je ondertussen net zo snel een complete DVD upload. Geloof me, ik zou hier een complete straatfeest geven als glasvezel hier mogelijk was. F*ck die 50Mb/s als je die niet haalt het kan nog altijd slechter!
Ik geloof niet dat jij door hebt wat het verschil is tussen 50Mb/s en 50MB/s. Wij downloaden niet met 50 megabyte per seconde, was het maar waar. Een DVD downloaden duurt dan ook echt wel langer dan 3 minuten. Maak daar maar gerust een half uur tot drie kwartier van. We downloaden dus met 5 a 6 MB/s (megabyte per seconde) maximaal.

Kijk je dus naar 25Mb/s dan hebben we het over 2,5 a 3 megabyte per seconde (theoretisch 25/8 = 3,125 MB/s maar dat haal je in de praktijk lang niet altijd).

Je schrijft elders dat je ongeveer aan 1,40 Mb/s komt met je ADSL aansluiting. Als je hiermee bedoelt dat het 1,4 megabyte per seconde is, dan is dit een gemiddelde snelheid voor ADSL. Je berekening van 17 keer zo snel klopt in dat geval niet, het is dan hooguit twee keer zo snel en bij 50Mb/s is het ruim 4 keer zo snel.

Oh en verder, de hoge upload is wel lekker, maar om daar nou een straatfeest voor te geven...

Ik zou kwa betrouwbaarheid glasvezel niet meer willen inruilen voor een ander product, maar ook ik vind ondertussen wel dat XMS vaak steekjes laat vallen en het is fijn om te merken in dit forum dat er mensen bestaan die zich nog sneller boosmaken over iets dan ik :+ Iets waarvan ik voorheen niet wist dat dit mogelijk was. Gezien mijn voornemen voor dit jaar "me niet zo snel meer opfokken over zaken" is, laat ik anderen dit doen en lees ik op de achtergrond wat mee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een tabelletje en ander onderwerp.
Routers en snelheden met 50 mbits bij xms getest op speedtest.

Linksys wrt 54 G, down 40 mbits up 25 mbits
Linksys 150N en 160 N down gemakkelijk 50 ( gemeten 90 bij 100 mbits) up 40 mbits
Sitecom WL-306 en WL-308 down 50 en up 50. (zie geen verschil tussen up en down)

Al deze routers in mijn bezit gehad.

(vanwege een test met digitale tv heb ik de Linksys 150N en 160N kunnen testen bij een tijdelijke 100 mbits verbinding.)

@Benbi ;) ik laat me ook niet snel opfokken,tot ik op een bepaald punt kom,ben ik daar overheen dan kon je het best eens over mij hebben... en ik ben over dat punt heen na ruim 1,5 jaar XMS met hand en tand ( Mister Positivo als bijnaam krijg je niet zo maar) te hebben verdedigd.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En om het probleem compleet te maken, de newsserver doet het nu helemaal niet meer.
[31-1-2009 11:47:39] [T5] Could not connect (xms) 502 Authentication error - check newsreader settings, then check account status [B]
Mail weer onderweg naar xsnews.
@Benbi, bij jou nog wel ???

Mogelijk te maken met:
Post subject: Re: Verhuizing 27 en 28 Januari 2009
Posted: Today, 11:49

Dit betekend helaas dat er nog een aantal erg kritische zaken verhuisd moeten worden.
Aangezien dit vrijwel altijd via failover gaat zal er neit heel veel downtime zijn, maar het kan helaas niet zonder.
We hopen eea met een uur uitgezet te hebben, adn wordt het binnen een paar minuten opgepakt vanaf de nieuwe locatie.

Bijna klaar dus!

Hierna gaan we ons focussen op de performance.

Even geduld nog helaas.....

Ben nu rechtstreeks in gesprek met iemand van xsnews via msn om e.e.a. op te lossen.

[ Voor 119% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hopen op dat de newsserver vandaag weer ok werkt.
Anders denk ik toch maar weer over te gaan op mn oude newsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn volop aan het testen.. ik download hele dvd's alleen voor dataverkeer en beantwoord vragen via msn,wel grappig zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:28:
Zijn volop aan het testen.. ik download hele dvd's alleen voor dataverkeer en beantwoord vragen via msn,wel grappig zo...
Okidoki dan!
Dus ze zijn gewoon vandaag ook aan het werk dsaar mee van XS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:19:
[...]

Okidoki dan!
Dus ze zijn gewoon vandaag ook aan het werk dsaar mee van XS?
Ik zit al sinds ff 12 uur met een van de mensen van xsnews daar op msn,alleen ze zijn het oude datacenter aan het afbreken,hij is nu blijkbaar ff bezig en stil,zou zich vanzelf weer melden,heeft mijn mail,msn en telefoonnummer dus ik wacht ff af... het loopt nu stabiel op 38 mbits,was aan het begin rond de 45,hij zou e.e.a. veranderen dus afwachten..

/edit update:
Paar uurtjes later.. we zitten nu zo rond de 38 mbits maar dit wordt nog gefinetuned omhoog.
Blijft dat ik hier eigenlijk werk van de helpdesk zit te doen door de hele middag te zitten downloaden en msn-en met een xsnews medewerker,ben blij dat xsnews zelf die service in elk geval ook wilde verlenen en zelfs een gratis testaccount hebben aangemaakt.
Indien nodig belt ie nog.

[ Voor 27% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Snelheid is nu rond de 20mbit hier.. de snelheidsgrafiek in Newsleecher is normaal een horizontale lijn zo stabiel, maar nu kan je er een soort mickey-mouse in herkennen

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:05:
Snelheid is nu rond de 20mbit hier.. de snelheidsgrafiek in Newsleecher is normaal een horizontale lijn zo stabiel, maar nu kan je er een soort mickey-mouse in herkennen
Meld dat dan ff in het forum daar,hier komen ze niet lezen en ik ga zeker geen ambassadeur spelen.

problemen met newsserver via XMS hier:
http://forum.xsnews.nl/vi...f=5&t=2178&p=17362#p17362 melden aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > ik heb ook even een account aangemaaktop het XS forum,
en een melding achtergelaten.
Maar ik zit te dim dammen.
Ik denk toch mijn account zo stop te zetten en weer naar Download2Day te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:49:
@ Nick > ik heb ook even een account aangemaaktop het XS forum,
en een melding achtergelaten.
Maar ik zit te dim dammen.
Ik denk toch mijn account zo stop te zetten en weer naar Download2Day te gaan.
Probleem is dat XMS februari al weer heeft afgeboekt,dat wordt dus dubbel dokken.
Nieuwe accounts aanmaken geeft ook problemen bij xsnews las ik, dus het wordt dan toch een andere,xms zelf bellen heeft ook weinig zin "ze zijn aan het verhuizen" dus ik weet ff niet meer waar ik aan moet kloppen en we kunnen Denan ook maar niet steeds de modder van XMS laten opruimen.
Er zal iemand bij xsnews moeten aankloppen als het niet beter wordt,want aankloppen bij xms voor centjes die ken ik nog van de vorige keer toen ik met analoge tv wilde stoppen...
Ik heb xms wel een mail gestuurd dat ik een bedrag terug verwacht voor het niet (goed) functioneren van de newsdienst.
Als anderen dat ook willen doen kan dat via factuur@xtramediaservices.nl of factuur@xmsnet.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 31-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is de nieuwdienst nog niet gefixed? Lukt al een paar dagen niet. Ik heb nu wel een andere melding in GrabIt:
"502 Authentication error - check newsreader settings, then check account status [B]"

Gaat XMS deze verloren dagen nog compenseren qua abonnement? Betaal hier namelijk wel voor...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:59:
[...]

Meld dat dan ff in het forum daar,hier komen ze niet lezen en ik ga zeker geen ambassadeur spelen.

problemen met newsserver via XMS hier:
http://forum.xsnews.nl/vi...f=5&t=2178&p=17362#p17362 melden aub.
Nee ik ga het daar niet melden. Ik heb opgezegd, was er wel even klaar mee ;)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:09:
Is de nieuwdienst nog niet gefixed? Lukt al een paar dagen niet. Ik heb nu wel een andere melding in GrabIt:
"502 Authentication error - check newsreader settings, then check account status [B]"

Gaat XMS deze verloren dagen nog compenseren qua abonnement? Betaal hier namelijk wel voor...
Zie 2 berichten hoger.
Ik heb het weer aan Michiel doorgegeven..
In elk geval heb ik nu ook de newsdienst opgezegd, vroeger kon dit per dag,nu nog per maand dus ik ben nu te laat het kan pas per 01-03,ik ga in elk geval niet naar xsnews.

Newsxs is 8,95 per maand 50 mbits.
Download2day is 11,95 per maand 100 mbits.
Eweka 7,95 per maand max 40 mbits.

Bij powernews kun je een gratis account aanvragen voor 5 dagen,dat overbrugt de xsnews ellende.
Welliswaar maar 24 mbits maar dat is meer dan 0,niks nu.

Zijn er nog meer mensen met een betrouwbare verbinding en newsserver ? vul het lijstje dan nu aan.
Mijn voorkeur neigt naar newsxs.

[ Voor 42% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik moet zeggen dat ik de dienst ook heb opgezegd. Sowieso komt er voor mij een einde als XMS gebruiker daar ik ga samenwonen ( *O* ) en in het appartement is natuurlijk geen glasvezel te verkrijgen :+. Waarschijnlijk zal Alice ons als nieuwe klant mogen binnenhalen.

Ben erg benieuwd of de kosten van het abonnement nog vergoed gaan worden daar xsnews per dagdeel dat de verbinding niet werkt een dag aan kosten vergoed. Inmiddels zijn dat dus al enkele dagen geworden.

De problemen welke nu gaande zijn, beperkt dat zich nou tot de XMS gebruikers of hebben alle xsnews gebruikers hier nou problemen?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sPENKMAN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:37:
Ben erg benieuwd of de kosten van het abonnement nog vergoed gaan worden daar xsnews per dagdeel dat de verbinding niet werkt een dag aan kosten vergoed. Inmiddels zijn dat dus al enkele dagen geworden.

De problemen welke nu gaande zijn, beperkt dat zich nou tot de XMS gebruikers of hebben alle xsnews gebruikers hier nou problemen?
Mixje van beiden, gisteren deed de boel het weer maar was de snelheid minder, nieuwe klanten krijgen zowieso de 502 error en alle xmsklanten ook,maar er zijn ook reguliere klanten die hem krijgen.
Ik heb wel direct kontakt met iemand van xsnews via MSN en daar heb ik het gemeld.
Daarnet was het even wel mogelijk en kreeg ik verbinding maar downloaden ging niet.
Mensen die toch willen downloaden verwijs ik graag door naar http://www.powernews.nl waar je een gratis test account van 5 dagen kan nemen,die gebruik ik nu ook en dat werkt tot nu toe goed.
Snelheid zou 24 mbits zijn maar ligt in de praktijk op ongeveer 30.
Misschien zijn er meer mensen die gratis proef accounts weten zodat we in elk geval de ellende kunnen overbruggen.
Graag hier posten.

Van XMS verwacht ik zowieso een tegemoedkoming,met xsnews heb ik niets te maken,xms is mijn leverancier.
Neem dus massaal kontakt op met xms en vraag een deel van je geld terug,zij vechten het maar met xsnews uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist met michiel gesproken,de inlog werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier xl ned per maand 9,99 120 mbits
als je het per jaar doet is het 7,24 per maand
Nick39 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Zie 2 berichten hoger.
Ik heb het weer aan Michiel doorgegeven..
In elk geval heb ik nu ook de newsdienst opgezegd, vroeger kon dit per dag,nu nog per maand dus ik ben nu te laat het kan pas per 01-03,ik ga in elk geval niet naar xsnews.

Newsxs is 8,95 per maand 50 mbits.
Download2day is 11,95 per maand 100 mbits.
Eweka 7,95 per maand max 40 mbits.

Bij powernews kun je een gratis account aanvragen voor 5 dagen,dat overbrugt de xsnews ellende.
Welliswaar maar 24 mbits maar dat is meer dan 0,niks nu.

Zijn er nog meer mensen met een betrouwbare verbinding en newsserver ? vul het lijstje dan nu aan.
Mijn voorkeur neigt naar newsxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is ook niet duur.
Kan je 3 dagen proberen.
http://www.hitnews.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt de telefoon weer eens niet.
Als ik mijn nummer bel krijg ik de melding: deze mobiele telefoon is niet bereikbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:15:
Hier werkt de telefoon weer eens niet.
Als ik mijn nummer bel krijg ik de melding: deze mobiele telefoon is niet bereikbaar 8)7
Op "mijn xms" kijken,staat vermoedelijk een doorschakeling aan.
Anders #21# invoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
nope, hier in Arnhem werkt de telefoon ook niet. Gelukkig kan ik de voipbuster nog gebruiken, maar ik kan i.e.g. niet gebeld worden of bellen via het XMS netwerk.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:09:
nope, hier in Arnhem werkt de telefoon ook niet. Gelukkig kan ik de voipbuster nog gebruiken, maar ik kan i.e.g. niet gebeld worden of bellen via het XMS netwerk.
Leiden in elk geval wel,of nog.. niemand de voicemail aan ? die deed gisteren weer moeilijk..
Nationaal xms storings weekeind denk ik, XMS zou in 2009 nog heel wat van zich laten horen... vreemd... ik had toch wat anders in mijn gedachten 8)7
Gelukkig heeft Ziggo afgelopen vrijdag al een werkende telefoonlijn opgeleverd hier voor het geval dat...

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 01-02-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:33:
Astraweb 11$ per maand via Paypal, komt ongeveer uit op 8~8.50 euro.

Unlimited DSL - US$ 11 every month

# No Speed Limits
# No Download Limits
# Exactly the same as Unlimited DSL Plan
# You will pay $11 for every month as long as your subscription remains active. We will not raise the price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Nou gaat lekker vandaag
Internet verbinding klappert sinds 15:30 (zet voor de lol maar eens een ping open voor een uurtje)
Telefoon werkte dus schijnbaar niet (werkt hier inmiddels wel)
Nieuwsgroepen geeft nog altijd een 502

Het is dat TV nog probleemloos werkt -O-

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:07:
[...]

Op "mijn xms" kijken,staat vermoedelijk een doorschakeling aan.
Anders #21# invoeren.
Geen doorschakeling aan staan, die gebruik ik niet want die zijn niet betrouwbaar bij xms (voicemail)
Ik heb ook geen kiestoon, krijg een soort in gesprek toon maar dan langzamer.
geeft weer aan dat xms zijn zaakjes niet op orde heeft, telefoon werkt niet, newsserver is brak en in het weekend niemand bereikbaar.
De nieuwsserver gebruik ik overigens sinds december niet meer, hij wordt wel gefactureerd, heb ik vorige week een mail over gestuurd en je raad het al......geen reaktie.
Reden dat ik de newsserver niet gebruik is dat er meerdere goedkopere zijn en dat ik niet van xms afhankelijk ben.
Deze week is er hier in de buurt een voorlichtingsavond van upc over het nieuwe fiber pakket, ga toch maar eens kijken denk ik.
Ik heb in 2 jaar xms meer problemen gehad dan de 10 jaar bij upc ervoor, dan maar geen 50 mbit internet.

Internet werkt ook niet goed, meerdere sites die ik niet kan bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 20:52 . Reden: Alles zuigt eigenlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik ben klant bij xsnews rechtstreeks dus zonder tussenkomst van xms. Wat ik merk qua snelheid is dat de snelheid gewoon goed is. Ik merk dus niet dat deze traag is. ook login problemen zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Laatst online: 01-09 23:38
Ik zal vast weer geluk hebben, maar ik kan nu (net als gisterochtend) gewoon downloaden via mijn XMS-newsserver abbo van 25 Mb.
En anders wacht ik gewoon een maand, er is tenslotte iets van 100 dagen retentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001

inXs

known as inXs

sPENKMAN schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:29:
Nou gaat lekker vandaag
Internet verbinding klappert sinds 15:30 (zet voor de lol maar eens een ping open voor een uurtje)
Telefoon werkte dus schijnbaar niet (werkt hier inmiddels wel)
Nieuwsgroepen geeft nog altijd een 502

Het is dat TV nog probleemloos werkt -O-
Heb een beetje dezelfde problemen vandaag, vooral het internet is niet alles. De ping is ontzettend hoog helaas en ik heb heel veel time-outs. De analoge tv valt me ook nog steeds erg tegen qua kwailteit als ik eerlijk ben. digitale tv ziet er erg goed uit..

Eigenlijk moet XMS naar zo'n soort formule denk ik, vooral nu de concurentie ook dichterbij komt: http://www.kpnglasvezel.nl/web/voordelen.htm

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
Hier ook last van webpagina's die niet altijd in 1x laden, druk je daarna op de refresh knop werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Ik had vanmiddag ook last van onbereikbare websites.
toen even gecontroleerd en het zijn de dns servers die niet goed zijn.
Na wisseling van dns met een open dnsserver werkte het wel weer goed.
Weer een misser van xms.
dns : 208.67.222.222 / 208.67.220.220.

[ Voor 8% gewijzigd door granddad op 01-02-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks met XMS te maken.

Hier kan je lezen dat er meer mensen last van hebben.

Veel timeouts naar sites in Nederland*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Je hebt gelijk maar vanmiddag werkte het wel :/ en nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
idem hier in Arnhem, weet niet sinds wanneer, maar het heeft er dus wel ettelijke uren plat gelegen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Hopjesvla79 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:19:
[...]

idem hier in Arnhem, weet niet sinds wanneer, maar het heeft er dus wel ettelijke uren plat gelegen...
Ik zal het laten onderzoeken, storingsmeldingen heb ik in ieder geval niet langs zien komen. Was er geen dialtone? of kreeg je een ingesprek-toon? Wat waren de symptomen exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:37:
[...]

Ik zal het laten onderzoeken, storingsmeldingen heb ik in ieder geval niet langs zien komen. Was er geen dialtone? of kreeg je een ingesprek-toon? Wat waren de symptomen exact?
Bij mij geen kiestoon maar een soort in gesprek toon maar dan langzamer.
Als ik mezelf belde kreeg ik bericht dat deze telefoon niet bereikbaar is, probeert u het later nog eens.
Storing viel mij op rond 16:00 toen ik wilde bellen, rond 22:00 nog geen kiestoon, vanmorgen om 06:00 werkte het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier dus ook last van:
inXs in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Veel timeouts naar sites in Nederland*
Mijn hele bekabeling al veranderd, nieuwe router,maar verkeer binnen nederland is soms ongelofelijk traag !!!

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Volgens Henk Steenman van AMS-IX heeft het dit keer door een samenloop van omstandigheden erg lang geduurd voordat de storing werd opgemerkt. "Ons monitoringsysteem heeft deze storing niet opgemerkt. Dat had wel moeten gebeuren als het verkeersniveau op een van de lijnen ineens lager is. We gaan uitzoeken hoe dit komt. Ook hebben we dit keer geen klachten van onze klanten ontvangen. Blijkbaar hebben eindgebruikers dus wel problemen ervaren, maar providers niet."

Beetje dom.. er was niemand... geen enkele provider is er zo'n beetje op zondag..
Ben blij,heb nieuwe router,cat 6 bekabeling getrokken,nieuwe gigabit switches overal,nieuwe nas,.. en dan is het slomer ipv sneller.
Ik heb nog wel een 10/100 switch voor ze liggen.. 5 zelfs :z maar goed,dit was wel een ramp weekeind voor xms zo..

Overigens blijkt hier: nieuws: Ams-ix: Nikhef of Sara ongeschikt voor aansluiting op backbone al dat Nikhef wordt ontraden als backbone en daar draait xms wel op.
Reden voor het negatieve advies is o.a. dat het niet compleet redundant is aangelegd hetgeen gisteren dus weer bleek.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:37:
[...]

Wanneer ik uit belde (naar bv mobiel) kreeg ik een sort of ingesprekstoon, maar zoals Edensandra al vermelde, een stukje langzamer (en volgens mij ook iets lagere toonhoogte) dan normaal. Belde ik in (dus naar een XMS nummer, via mijn mobiel) dan kreeg ik een bericht te horen dat 'het nummer is niet bereikbaar/beschikbaar' o.i.d.

Ik zag op mijn 4-poorts DRG dat er geen lampjes brandden bij de 'telefoon'. internet en tv werkte wel, stroom eraf deed niets. Vanochtend zag ik dat de lampjes weer brandden en de telefoon werkte weer.

Slecht is dat je XMS dus niet kan bereiken wanneer er iets gebeurd op zondag, nergens kan je melden dat er iets aan de hand is. Nu was het probleem vanochtend alweer voorbij, maar toch...

*edit*
ik zag gisteren wel op de XMS site bij Storing een submenu met 'telefoonstoring', alleen wanneer ik daar op klikte kreeg ik een blanco pagina (weliswaar XMS layout, maar stond niets bij). Ik weet niet of dit iets met onze storing te maken heeft gehad, maar ik zie nu wel dat dat submenu nu niet meer te zien is op de site. Mocht dit wel iets met de storing te maken hebben gehad, dan vind ik het een beetje jammeer dat er geen info bij stond (waardoor ik heet eerder als een bug interpreteerde dan een melding)

[ Voor 20% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-02-2009 11:59 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige hardnekkige telefoonprobleem wat ik hier heb is dat wat ik ook doe,steeds weer standaard wisselgesprek aanstaat waardoor de fax aanslaat als ik een wisselgesprek heb.
Ik kan het uitzetten maar een week later staat het net zo hard weer aan en daar word ik echt een beetje gestoord van want er is geen gesprek mogelijk zo.
Heb van ellende maar een XOIP account aangemaakt waar mijn faxen terecht komen en fax beantwoording maar uitgezet,maar als je xoip een bepaalde tijd niet gebruikt wordt ie uitgezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:12
inXs schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:09:
[...]

Eigenlijk moet XMS naar zo'n soort formule denk ik, vooral nu de concurentie ook dichterbij komt: http://www.kpnglasvezel.nl/web/voordelen.htm
Jammer dat ik de prijzen niet kan opvragen. Pakketten zijn niet klikbaar. Maar wat ik weet zijn de pakketten wel wat minder dan xms.
Ach, hopelijk heeft stichting Wijchen vanavond een goed gesprek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over XMS
XMS is een provider die de zaken anders dan anderen aanpakt. We bieden al onze diensten aan via een glasvezelnetwerk. Dat is ongekend snel, toekomstvast en vrij van de bekende capaciteitsproblemen waar traditionele providers en hun klanten vaak mee worstelen.

Daarnaast stelt XMS zich anders dan anderen op. Als enige provider in Nederland heeft XMS een gratis telefoonnummer 0800 555 2 555. Tevens zijn wij met onze XMS huizen bij u in de buurt te vinden. Natuurlijk zijn al onze medewerkers deskundig, vriendelijk en behulpzaam.

Waar xms klanten mee worstelen is een gebrek aan service, brakke telefoon en nieuwsserver diensten, matige kwaliteit analoge tv en verkeerde facturen.
Xms stelt zich inderdaad anders op dan andere providers, ze reageren niet.

Als dit zo doorgaat bij xms ben ik bang dat ze een hoop klanten gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbeterpunten XMS.
1.Storingsdienst en of bandje dat afgeluisterd wordt na sluitingstijden. (al in september/oktober toegezegd maar nog niet gedaan)
2.Betere communicatie naar klanten toe. (helpdeskmail wordt niet beantwoord)
3.Minder uitbesteden aan externe partijen en meer in eigen beheer zoals de newsservers.
4.Betere facturering,iedere credit betekent een vooraf gemaakte fout.
5.Verbetering analoge tv ( misschien kom ik dan wel terug ;) )
6.Verbetering Digitale tv en een volwaardig aanbod. (op zijn minst discovery kanalen)
7.Instelling van een klanten panel waarin een aantal klanten zitting nemen waar op reguliere basis gesprekken mee zijn bij verbeterpunten.
8.Een volwaardige xms vertegenwoordiger in dit forum,niet een Folkert die aankondigt elke 2 weken te komen en vervolgens nooit meer zich laat zien of een eigen algemeen XMS forum met minimaal 1 iemand die ook daadwerkelijk wat kan doen.
(Denan is grandioos maar haalt kastanjes van anderen uit het vuur)
9.Duidelijke vergoedingen indien een dienst niet werkt waarbij aantoonbaar de oorzaak niet bij de klant ligt.

Wat punt 3 betreft, internlnet deed vroeger ook de newsdiensten van anderen,ze zou dat weer kunnen doen.
De aankondiging van de newsdienst verhuizing van 27 en 28 januari en alle ellende daarna heeft NIET op de werkzaamheden/storingspage gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:25:
Het enige hardnekkige telefoonprobleem wat ik hier heb is dat wat ik ook doe,steeds weer standaard wisselgesprek aanstaat waardoor de fax aanslaat als ik een wisselgesprek heb.
Ik kan het uitzetten maar een week later staat het net zo hard weer aan en daar word ik echt een beetje gestoord van want er is geen gesprek mogelijk zo.
Heb van ellende maar een XOIP account aangemaakt waar mijn faxen terecht komen en fax beantwoording maar uitgezet,maar als je xoip een bepaalde tijd niet gebruikt wordt ie uitgezet.
Dit is een bijzonder verhaal Nick, als je fysiek een fax hebt aangesloten op dezelfde lijn als waarmee je belt, kan het niet zo zijn dat hij aanslaat door een wisselgesprek als je in gesprek bent. Hiervoor zou namelijk de bel moeten overgaan, dit gebeurt echter niet als je in gesprek bent, je hoort slechts een piepje in je hoorn en daar mag / kan een fax nooit op reageren.
Indien het zo is dat je fax begint te piepen zodra er een piepje van wisselgesprek hoorbaar is, dan is je fax aan het meeluisteren met je gesprek en wacht hij op een faxtoon. In dat geval heb je je fax op te weinig belsignalen staan. Overigens zou het in dat geval zo moeten zijn dat de fax automatisch detecteert dat je de telefoon hebt opgenomen en zou de fax dus de verbinding moeten verbreken.

Even los gezien van het feit dat wisselgesprek natuurlijk uit moet blijven als je het eenmaal uitzet. Lijkt er dus iets niet helemaal goed te zijn met je fax. Afgaande op jouw verhaal.

Mogelijkheden:

Zet het aantal belsignalen van je fax hoger

Kijk of je je toestel wel goed hebt aangesloten. Staat deze parallel aan de fax aangesloten? Of heb je je telefoon in "serie" geschakeld door die weer op de fax aan te sluiten? Heb je een speciale stekker gebruikt die bij de fax hoort? Of heb je er zelf een aan gezet? Sommige stekkers zijn namelijk zo aangesloten (waar je weer een andere stekker in kunt doen) dat het toestel dan feitelijk NA de fax wordt aangesloten. Als je dan zelf een andere stekker eraan zet, werkt dit systeem niet meer zoals het hoort.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Benbi
Omdat fax en telefoonlijn samen zijn heeft elke fax een hele mooie regeling:
Meeluisteren tijdens een gesprek.
Elke fax heeft namelijk een protocol waarmee hij zich meldt, wordt die toon niet gehoord dan gaat de fax niet in werking.
In praktijk gebeurt het volgende, de fax neemt de lijn niet op maar luistert mee zodra iemand opneemt.
Is het een telefoon gesprek dan is alleen een stem te horen en zal de fax dus gewoon mee blijven luisteren maar de fax reageert niet en meldt zich niet.
Wordt echter een oproeptoon gehoord tijdens het meeluisteren dan interpreteert elke fax dit als een oproeptoon en zal antwoorden.
Het voordeel van dit protocol is bv dat als de bellende partij ook een fax heeft dat je eerst met elkaar kan spreken ( bv een fax aankondigen) en dan tijdens het gesprek de fax kan versturen zonder dat hier de verbinding voor verbroken hoeft te worden.
Nadien kan men het gesprek weer overnemen.
De fax neemt dus niet zelf op na een x aantal belsignalen maar luistert tijdens het gesprek gewoon mee.
Niets aan de hand,dit is een internationaal protocol.
Anders wordt het als je opeens een wisselgesprek krijgt ( daarom mag dit niet aan staan).
De meeluisterende fax interpreteert de pieptoontjes van een wisselgesprek als een oproeptoon van een andere fax en geeft antwoord dwars door het gesprek heen.
Daarom mag wisselgesprek dus niet aanstaan.
Wat er dus gebeurt is, de telefoon gaat over, de fax neemt niet op, dat doe ik.
De fax grijpt niet in en het gesprek kan moeiteloos gevoerd worden.
Alleen,komt er een wisselgesprek binnen dan gaat de fax opeens antwoorden dwars door het gesprek heen omdat ie "denkt" dat de wisselgesprektoon een oproeptoon is van een andere fax.
Het zelfde kan je bij een bedrijf bv bereiken door tijdens het gesprek te fluiten.
Luistert een fax mee, dan gaat die geheid antwoorden,niet leuk voor de partij,maar soms wel hilarisch leuk.
Staat wisselgesprek dus uit dan hoort de meeluisterende fax dus geen oproep toon en houdt zich stil (tenzij de tegenpartij gaat fluiten).
Nu moet ik dus OF een faxlijn nemen, OF de fax selector laten antwoorden (met als nadeel dat nergens in huis de telefoon nog overgaat,de fax heeft immers al opgenomen) of zoals nu dan maar, de fax ontvangst helemaal uitschakelen en een apart xoip faxnummer gebruiken waar mensen heen kunnen faxen en dat alleen omdat dat wisselgesprek steeds weer aangaat.
Tweede nadeel is dat de bellende persoon bij een wisselgesprek een gewone beltoon hoort ipv een gesprektoon en denkt dat je niet thuis bent,een antwoord apparaat reageert nl dan ook niet omdat je al een gesprek voert en de lijn dus al open is.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:51:
@Benbi
Alleen,komt er een wisselgesprek binnen dan gaat de fax opeens antwoorden dwars door het gesprek heen omdat ie "denkt" dat de wisselgesprektoon een oproeptoon is van een andere fax.
Het zelfde kan je bij een bedrijf bv bereiken door tijdens het gesprek te fluiten.
Luistert een fax mee, dan gaat die geheid antwoorden,niet leuk voor de partij,maar soms wel hilarisch leuk.
Dus je fax slaat al aan als er 1x een piepje te horen is van 500ms? Lijkt me eigenlijk (zoals benbi al aangeeft) een slordigheidje van de fax. Kun je hem niet minder gevoelig instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:54:
[...]

Dus je fax slaat al aan als er 1x een piepje te horen is van 500ms? Lijkt me eigenlijk (zoals benbi al aangeeft) een slordigheidje van de fax. Kun je hem niet minder gevoelig instellen?
Het gaat niet om het pieptoontje zelf ( het zijn er trouwens 2) of om de lengte hiervan maar om de toonhoogte,deze is helaas gelijk aan die van de oproeptoon en dat is een internationaal protocol.
Geen idee hoeveel hertz of kilohertz dat is maar in elk geval te hoog.
Bij Ziggo is de wisselgesprektoon lager van toonhoogte en daar reageert de fax niet op.
Het is geen slordigheidje van de fax,het is een slordigheidje van de dienst wisselgesprek, als je die uit zet,moet ie uit blijven.
Ook al had ik geen fax dan nog, als je wisselgesprek aan hebt hoort de bellende partij gewoon een beltoon ipv de in gesprek toon.
Een antwoordapparaat zal ook niet opnemen,je bent immers al in gesprek en de lijn is open.
Je geeft nu de schuld aan de fax maar dat is niet terecht,als ik een dienst uit zet moet ie uit blijven en niet na een paar dagen weer aangaan.
Daarnaast is het ook nog eens hinderlijk steeds door het gesprek heen die toon te horen,je bent toch geneigd snel je gesprek af te maken of te wisselen.

Ik kan alles veranderen aan de fax,maar niet de toonhoogte waarop ie wel of niet moet reageren,als dat wel kon,zou ie niet meer antwoorden bij een fax die zich netjes aan het protocol houdt.

En niet dat Ziggo nu hemels is maar die heeft nog iets moois: als je daar belt en de persoon is in gesprek maar heeft wisselgesprek aan dan hoor je als bellende partij: het nummer dat u belt is in gesprek maar heeft gehoord dat u belt,blijft u aan de lijn of belt u later terug ( of iets van die strekking)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:00:
[...]
Het gaat niet om het pieptoontje zelf ( het zijn er trouwens 2) maar om de toonhoogte,deze is
Ik leg de schuld niet puur bij de fax, als je wisselgesprek uit zet moet het ook uit blijven. Wel kan ik uit je geschiedenis halen dat in jouw geval meerdere keren (bijna 2x per week) de firmware in de DRG herladen is. Bij elke reload ging wisselgesprek weer aan aangezien alle settings dan in de reset gingen. Aangezien ze nu je firmware met rust laten zou het eenmalig uitzetten voldoende moeten zijn (via #43# oid?).

Los daarvan vind ik het wel erg snel als een fax na 1 piepje van 500ms aan slaat, ongeacht de toonhoogte. Dat DTMF toontje heeft juist die toonhoogte zodat je daar telefoons op kunt aansluiten die wisselgesprekken herkennen en een melding in beeld kunnen geven (voorzover die in Nederland bestaan btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick, een prachtige uitleg, maar zoals je in mijn reactie kon teruglezen heb ik dit principe al benoemd.

Het is vervelend dat de toonhoogten overeenkomen. En ik denk je inmiddels al genoeg te kennen om te weten dat: ook al ontvang je nog maar 1 fax per jaar, je persé wilt dat het goed werkt :+
Nog steeds deel ik je mening dat een uitgeschakeld wisselgesprek uitgeschakeld dient te blijven, ik heb namelijk zelf ook een grote hekel aan wisselgesprek.

Ik vind het overigens knap dat jij uiteraard weer die ene fax hebt die op dit toontje reageert. Als alle faxen hierop reageren, dan lijkt het me handig dat XMS kijkt of de toon op een andere hoogte geprogrammeerd kan worden.

Verder vind ik de vraag van Denan of hij anders in te stellen is heel schappelijk. Hij probeert in mijn ogen alleen mee te denken om een oplossing te vinden voor jouw praktische probleem. Erg praktisch gericht, terwijl je zelf voor mijn gevoel meer met de principe kwestie bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:20:
[...]
Dat DTMF toontje heeft juist die toonhoogte zodat je daar telefoons op kunt aansluiten die wisselgesprekken herkennen en een melding in beeld kunnen geven (voorzover die in Nederland bestaan btw).
Is het een DTMF (Dual Tone Multi Frequency) (door KPN gebruikt voor nummerweergave) toontje? De faxtonen die ik ken uit mijn KPN tijd zijn geen DTMF. Daarnaast weet ik niet beter dan dat wisselgesprekherkenning bij je telefoon (en ook nummerweergave van het nummer dat jou belt tijdens een wisselgesprek) alleen mogelijk is met het FSK (Frequency Shift Keying) (door UPC gebruikt voor nummerweergave) systeem. Maar goed ik werk al sinds november 2001 al niet meer bij KPN dus mogelijk dat er inmiddels nieuwe technieken zijn die het wel mogelijk maken met DTMF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Benbi en Denan, ik ga uit van jullie beider goede wil,dus ik vind de opmerking van Denan niet verkeerd maar dit is niet in te stellen.
Het is een stand alone fax.
Ik kan helaas niets aan de toonhoogte of duration veranderen,ik kan niet instellen van,het toontje moet minimaal een seconde zijn en dan mag je gaan roepen.
Ik had hiervoor een HP stand alone fax, die reageerde er op, ik heb nu een Brother stand alone, die doet het ook. (dus geen fax kaartje in de PC)
Beiden niet bij Ziggo,omdat daar de toonhoogte lager van is.
Bij Ziggo gaat weer heerlijk het modem in de war,dus uitgaand faxen via Ziggo is een ramp,na 1 page kan je die hele motorola modem gaan resetten terwijl faxen via XMS zelfs 14400 werkt in plaats van standaard 9600 ongeacht het aantal pagina's dat ik er doorheen jas.
Kortom faxen en wisselgesprekken via Ziggo gaan ontvangend goed,reageren niet op de wisselgesprek toon maar uitgaand is nagenoeg onmogelijk,daarin is XMS dus 10.000 keer beter.

Uiteraard heb ik #43# vandaag weer gedaan,ik begrijp alleen niet waarom steeds die &&(*^%$ DRG steeds staat te resetten waardoor die setting er weer uit is. (of waarom netwerk beheer zo aan het klooien is, slotje is gisteren weer de hele dag uit geweest op de DRG, nu weer aan,wat gebeurt er.
Ik had daarentegen geen telefoonstoring gisteren.

Kijk ik kan de fax switch alles laten doen maar de ellende is dan dat de fax opneemt en kijkt wat het is,als het binnenkomend gesprek een telefoon gesprek is gaat de fax staan rinkelen: telefoongesprek.
Leuk,maar dat hoor ik boven niet.
De fax selector stuurt geen belsignaal uit waar alle telefoons van gaan staan rinkelen.
Blijkbaar zijn beide faxen gevoelig genoeg om getriggerd te worden door dat wisselgesprek toontje.
Brother heeft nooit antwoord gegeven, HP geeft als oplossing dat wisselgesprek uit moet omdat ze niet mogen afwijken van de CITT norm.

Het staat weer uit,helaas is er geen setting in de DRG te branden dat het ook na een reset uit blijft.
Beiden bedankt voor jullie visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Definition of: CNG tone

An 1100Hz tone transmitted by a fax machine when it calls another fax machine. The half-second tone is repeated every 3.5 seconds for approximately 45 seconds.

Bron: http://www.pcmag.com/ency...t=CNG+tone&i=39895,00.asp

Dat is dus de standaard. Vraag is nu dus op welke frequentie het XMS wisselgesprek-toontje zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Kan het niet laten om toch maar even te reageren. Met een paar smilies, maar wel een serieuze ondertoon. :) ;) :P O-) :z >:) Sorry voor de Bold, is alleen voor de duidelijkheid. :)
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:51:
Verbeterpunten XMS.
1.Storingsdienst en of bandje dat afgeluisterd wordt na sluitingstijden. (al in september/oktober toegezegd maar nog niet gedaan)
Zeer mee eens. Storingsdienst moet 24/7
2.Betere communicatie naar klanten toe. (helpdeskmail wordt niet beantwoord)
Zie punt 3, kun je je helpdesk waarschijnlijk halveren.
3.Minder uitbesteden aan externe partijen en meer in eigen beheer zoals de newsservers.
Back to Basics! Minder diensten aanbieden, simpelere diensten. Snel kaal internet in 1 smaak (30E), goede digi tv (15E), kale telefoonlijn zonder opties. (5E flat fee) Al het andere gewoon schrappen. Webspace, mailboxen, news, gameservers, voicemail, etc. kun je allemaal zelf regelen als je het echt wil.
4.Betere facturering,iedere credit betekent een vooraf gemaakte fout.
Zie punt 3, kan bijna niet fout + jaarcontracten.
5.Verbetering analoge tv ( misschien kom ik dan wel terug ;) )
Analoge tv afschaffen. Is uit het stenen tijdperk! Beter 1 glasvezel voor digi tv en de andere voor 100 Mbit internet.
6.Verbetering Digitale tv en een volwaardig aanbod. (op zijn minst discovery kanalen)
Eens. Plus: Digi TVgids en BBC 1,2,3,4,etc. en Engelse commerciëlen en Vlaamse commerciëlen.
7.Instelling van een klanten panel waarin een aantal klanten zitting nemen waar op reguliere basis gesprekken mee zijn bij verbeterpunten.
Bestaat volgens mij al, klankbordgroep oid, hoor je inderdaad weinig over. Als dit lijstje serieus besproken wordt wil ik er wel in.
8.Een volwaardige xms vertegenwoordiger in dit forum,niet een Folkert die aankondigt elke 2 weken te komen en vervolgens nooit meer zich laat zien of een eigen algemeen XMS forum met minimaal 1 iemand die ook daadwerkelijk wat kan doen.
(Denan is grandioos maar haalt kastanjes van anderen uit het vuur)
Moet niet nodig zijn, met een goede helpdesk, storingsdienst en website.
9.Duidelijke vergoedingen indien een dienst niet werkt waarbij aantoonbaar de oorzaak niet bij de klant ligt.
Onzin, zie ook punt 3, behalve wanneer de in punt 3 genoemde diensten er langer dan een week volledig uit liggen. 1 maand gratis alle 3 diensten lijkt me dan redelijk. Als je 100% uptime wil moet je een zakelijke lijn tegen een zakelijk contract en een zakelijke prijs regelen. En dan nog moet je back-up lijnen verspreiden over glasvezel, kabel, adsl, sateliet en G3.....

Wat punt 3 betreft, internlnet deed vroeger ook de newsdiensten van anderen,ze zou dat weer kunnen doen.
De aankondiging van de newsdienst verhuizing van 27 en 28 januari en alle ellende daarna heeft NIET op de werkzaamheden/storingspage gestaan.

Een dag zonder news is een dag niet geleefd! ;) De news-dienst van XMS bestaat pas een paar weken, geef ze een kans, dit zijn kinderziektes. Als het over een jaar nog zo is mag je klagen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er überhaupt gebruik van maken. als het er enkele honderden zijn is het veel schat ik.
Over de Fax perikelen. Een fax is vooral zakelijk en bovendien analoog. Als je er van afhankelijk ben dan neem je bij KPN een gewone analoge lijn voor E9,95 en dan werkt je fax perfect. Volgens mij is XMS voor consumenten bedoelt, niet zakelijk, en wordt fax verkeer niet gegarandeerd. Als het werkt heb je geluk, zoniet dan heb je gewoon pech. ;)

Gisteravond had bijna half Nederland haperend internet, natuurlijk zou XMS beter moeten zijn dan al die adsletjes, maar helaas. Voor de rest denk ik dat je eisen gewoon te hoog liggen. Perfectie bestaat vast wel, maar niet voor deze prijs. Als je overal een nulletje achter zet mag je perfectie gaan eisen denk ik. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Fiber op 02-02-2009 17:49 . Reden: Opmaak ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het grootste deel wel met je eens,maar als je zegt dat met telefonie alles ondersteund wordt en je geen nieuwe apparatuur hoeft aan te sluiten dan zou een fax ook moeten werken ( wat ie overigens dus ook prima doet)
Misschien had de telefonie wel last van de storing met de switch bij ams-ix.
Wat de newsdienst betreft en het vermelden van de verhuizing,ik vind dat niet netjes,ongeacht of het nu een week of niet werkt,de informatie over de aanstaande verhuizing was voor handen,maar werd door XMS niet gecommuniceerd.
De overige punten waren meer een opgooi balletje waar het volgens mij verkeerd gaat,de manier waarop kan iedereen over verschillen,en dat vind ik ook niet erg als een en ander maar in een beter sausje wordt gegoten dan nu.
Verder vind ik je input netjes en overzichtelijk.

Overigens eis ik niets voor een bepaald bedrag,ik eis dat hetgeen dat beloofd wordt ook wordt nagekomen,de prijs bepaal ik niet,die bepaalt XMS.
Als ik,heel overdreven,adverteer met,onbeperkt internet,1 gigabit,voor 20 cent per maand,dan heb ik dat te leveren en hoef ik bij een rechtszaak niet te zeggen,ja maar als je dat ook wil moet je er een zooi nullen achter zetten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 02-02-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hier in Arnhem valt zowel telefoon als DTV per 19.17 uur volledig uit. Telefoon gaf melding "Lijn onderbroken" vervolgens geluisterd, maar in zijn geheel geen kiestoon. Daarna schoonouders terug laten bellen (mobiel), dan gaat de telefoon wel over en ik krijg hun te spreken. Meteen teruggebeld (hé dat is vreemd) ondanks geen kiestoon gaat de telefoon wel over. Hang intussen mobiel in de wacht bij XMS, maar daar schijnt het nogal druk te zijn, hang al drie minuten en krijg alleen maar melding: "Op dit moment is het erg druk, wij doen er alles aan u te woord te staan". Maar DTV doet nog niets. Intussen hangen alweer vijf minuten. Wordt vervolgd.....

PS Internet doet het wel. ;)

Tien minuten verder en nog steeds: "Op dit moment is het erg druk, wij doen er alles aan u te woord te staan"

Jawel na 18 minuten met excuus wordt er opgenomen. Maar helaas geen hulp. Jan doedel (naam onbekend) geeft als advies wat hem bekend is, dat bij DTV en/of telefoon problemen, ik mijn internetaansluiting moet overzetten van poort 2 naar poort 4. Dus ik vraag naar een verantwoordelijke cq supervisor, deze schijnt niet aanwezig te zijn en ook in geheel niet bereikbaar op dit moment. Oftewel als je nu XMS helpdesk belt, krijg je een randdebiel aan de lijn die volledig uit zijn nek zit lullen en waarbij ik als klant niet zijn verantwoordelijk te spreken kan krijgen. Hij geeft als antwoord "Klant wenst geboden advies niet te accepteren, dus als u verder geen vragen meer heeft, beëindig ik hierbij ons gesprek" en flikkert de hoorn op haak. Werkelijk waar, mijn bloed kookt ervan. Schijnbaar is de laatste info van Denan nog niet binnen de XMS helpdesk gecommuniceerd. Gewoon te triest voor woorden.

[ Voor 43% gewijzigd door chocka op 02-02-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ben nu opnieuw aan het bellen met XMS Helpdesk, het is nog steeds erg druk en ze doen moeite mij te woord te staan. Heb intussen het bericht van Denan terug gevonden van dd 20 januari 2009

Zal weer langer dan 15 minuten gaan duren. Wordt vervolgd......

Na 11 minuten krijg ik een zekere JACO aan de lijn. Welke mij laat weten:
1. NEE, er is geen eindverantwoordelijke aanwezig.
2. JA, er zijn de laatste tijd veel klachten over het feit dat zowel DTV als telefoon er uit vliegen.
3. JA, de helpdesk heeft als enige info dat men dan als advies moeten geven om de internetaansluiting van poort 2 naar poort 4 moeten worden omgezet.

Ik had een enorm prettig gesprek met JACO, die bovendien bovengenoemde Jan Doedel ook nog zal aanspreken over het eerder gevoerde gesprek. Ondanks dat JACO weinig tot betekenis heeft kunnen wezen, heb ik hem er op aan gestuurd dat die info van Denan over die poorten van 20 januari 2009, morgen maar eens goed moet gaan doorspreken met de helpdesk. Want blijkbaar zijn zij nog steeds niet geinformeerd, hoe die poortverdeling nu werkelijk is. Hij noemde het ROMMELIG, ik noemde het TRIEST.

Ben nu nog bezig om de STB weer aan de praat te krijgen, conform standaard procedure (stroom eraf; stroom erop) Maar om een of andere reden wil de STB nog niet helemaal. Gelukkig doet analoog het bij ons nog steeds als backup. Dus vrouwtje kan nog gewoon TV kijken. Maar wat het probleem nu weer is, weet ik vooralsnog steeds niet. Groeten.

[ Voor 64% gewijzigd door chocka op 02-02-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Hier bij mij ligt het internet eruit sinds 20:05?
(in utrecht)

nevermind, is weer up

[ Voor 20% gewijzigd door Terryb47 op 02-02-2009 20:48 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:00:
Ook al had ik geen fax dan nog, als je wisselgesprek aan hebt hoort de bellende partij gewoon een beltoon ipv de in gesprek toon.
Een antwoordapparaat zal ook niet opnemen,je bent immers al in gesprek en de lijn is open.
Ik heb geen fax en ben erg blij met de optie voor wisselgesprek. Zodra ik in gesprek ben, hoor ik aan het piepje dat er iemand belt. En weet dat die persoon niet hoort of ik in gesprek ben, maar weet wel dat na 4~5 keer overgaan hij/zij het antwoordapparaat krijgt om iets in te spreken. Of ik had ervoor kunnen kiezen om even te wisselen. Voor faxen gebruik ik winfax via de PC, werkt voor mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
beetje laat, maar hier bij mij in Arnhem (Centrum) geen enkel probleem (zal wel komen omdatde telefoon er bij mij al gisteren uit lag.....)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Helaas, krijg net een schreeuw uit de woonkamer "Hé, DTV doet het weer" Geweldig dacht ik, dus ZAP van RTL4 naar RTL5, prima niets aan de hand. ZAP weer terug naar RTL4, krijg melding "Deze zender is nu niet beschikbaar" Dit terwijl ik probeerde iemand te bellen, maar wanneer ik terug ZAPte naar RTL4 en die melding kreeg werd bovendien mijn telefoonlijn verbroken en kreeg daarop weer de melding "lijn onderbroken" (21:04)

Daar ik nu niet weet of bij alles fout gaat bij mij doordat ik een Amino STB 130 gebruik, vervolg ik mijn meldingen hier. En plaats deze zodoende niet op de HDTV pilot forum. :) Maar de STB doet het nu (weer) niet. Dus standaard procedure (aan/uit). Wordt vervolgd,.......

21:38 uur De STB doet ook weer normaal zijn werk.

Sorry, maar hier wordt ik dus niet vrolijk van hé. Dit hele probleem heeft mij nu vanavond al weer 2.5 uur te veel tijd gekost. Jawel, alles doet het nu weer. Maar kom op zeg, die meuk moet op het een gegeven toch gewoon doen. Toch gewoon om stront ziek van te worden. En als er nu daadwerkelijk een herkenbaar probleem zal zijn geweest, kan ik er nog vrede mee hebben. Maar ben met die 2.5 uur alleen bezig geweest om de STB te laten her(her(her(her))))-starten, in de hoop dat die het uiteindelijk eens zal doen. En jawel hoor na 2.5 uur herstarten doet die het weer. Gelukkig zitten we nog in een pilot met STB 130, want dit wil je in de live versie toch niet meemaken als klant. 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door chocka op 02-02-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hopjesvla79 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:05:
beetje laat, maar hier bij mij in Arnhem (Centrum) geen enkel probleem (zal wel komen omdatde telefoon er bij mij al gisteren uit lag.....)
Ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Nick39 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:11:
.........
De overige punten waren meer een opgooi balletje waar het volgens mij verkeerd gaat,de manier waarop kan iedereen over verschillen,en dat vind ik ook niet erg als een en ander maar in een beter sausje wordt gegoten dan nu.
.........
Ik chargeer natuurlijk ook wel eens een beetje, voor de duidelijkheid ;) . Maar ik geef mijn mening altijd graag voor een betere. Sommige opties die ik niet gebruik kunnen best superhandig zijn voor anderen, natuurlijk. Maar wat ik bedoel is dat je als XMS beter een dienst niet kan aanbieden, dan een dienst wel aanbieden die niet helemaal goed functioneert. Liever 3 supergoed werkende basisdiensten, dan 12 diensten die het allemaal net niet zijn. ;)

Het Hotmail probleem bijvoorbeeld daar heeft volgens mij bijna iedereen last van, de News dienst kunnen er volgens mij nooit zoveel zijn, dus moet Hotmail prioriteit hebben. Is er trouwens ook een probleem tussen bijvoorbeeld een Yahoo adres en een hotmail adres op een XMS ip? Ga ik zo even testen. :z

Waar ik me dan weer mateloos aan irriteer is het eindeloze verwijzen naar derden als er iets mis gaat. Zet er dan minimaal een gratis telefoonnummer bij of zo, dan gaan we daar wel aankloppen. Of beter nog geef het telefoon menu bij XMS de volgende opties: Voor derden kies 1....., Voor Optibel kies 1, voor GNEM kies 2, etc, etc... O-)

Zal wel weer wishfull thinking zijn maar Denan zou ze minimaal in de Startpost kunnen zetten. Van AMX IX tot XS en van Herzinger tot Optibel. _/-\o_

Hier overigens geen telefoonstoring, geen tv storing en internet lijkt het na gisteren ook weer goed te doen. :)
(Amersfoort, 8 poorts kastje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:33:
Waar ik me dan weer mateloos aan irriteer is het eindeloze verwijzen naar derden als er iets mis gaat.
Dank u wel. En met mij waarschijnlijk vele andere. Iedereen betaalt XMS als dienstverlener van, maar als er problemen zijn dan ligt het vaak anderen en niet aan XMS. Mogelijk zal dit soms daadwerkelijk zo zijn, maar dan nog blijft XMS ons aanspreekpunt. En niet die derden dienst.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste