Er wordt een standaard internetlijn opgeleverd en een VoIP-lijn voor telefonie. Of dat gaat werken met je pinapparatuur zou je ook even moeten navragen bij de pinapparatuur-leverancier.sattertje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:43:
Is het mogelijk om een pinautomaat te gebruiken als ik bij XMS internet en telefonie afneem? En moet ik daarvoor aparte pin apparatuur aanschaffen ?
Thanks
Nick, het Hotmail probleem is bij mij al sinds zondagmiddag verholpen.
Ik kan weer mailen naar Hotmail, krijg geen error meer terug en ingelogd met een XMS IP en dan via Hotmail emails versturen gaat ook vlekkeloos. Misschien een bepaalde range nog niet geunblocked door Hotmail?
Vooral met Marktplaats lastig ja, had al iemand (met Hotmail) een mailtje gestuurd zondagmiddag en die belde me netjes op om de deal rond te maken... vandaar dat ik het weet.
Ik kan weer mailen naar Hotmail, krijg geen error meer terug en ingelogd met een XMS IP en dan via Hotmail emails versturen gaat ook vlekkeloos. Misschien een bepaalde range nog niet geunblocked door Hotmail?
Vooral met Marktplaats lastig ja, had al iemand (met Hotmail) een mailtje gestuurd zondagmiddag en die belde me netjes op om de deal rond te maken... vandaar dat ik het weet.
Ik kreeg helaas maandag de errormails nog maar het werkt wat raar, mail ik mezelf van xms op mijn hotmail adres dan komt de mail aan,mail ik mezelf vanaf mijn hotmail adres naar mijn xms adres niet.JK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:29:
Nick, het Hotmail probleem is bij mij al sinds zondagmiddag verholpen.
Uitgaand dus vanuit XMS naar Hotmail wel,maar vanuit hotmail terug niet.
Ik krijg in 1 op de 3 a 4 mails opeens die error er weer tussen.
Gisteren stond de mailserver van xms ook in de spamcop list dus misschien blijft daar nog iets in hangen ook.
Mailen naar hotmail kan misschien werken maar andersom is het nog een probleem dus als iemand op marktplaats reageert op mijn advertentie dan gaat die reactie naar mijn hotmail maar komt niet hier aan,mailforwarding uitzetten van hotmail naar mijn xms adres gaat ook niet omdat het berichtje met de link die hotmail stuurt waar ik dan op moet klikken om te bevestigen niet door hotmail verstuurd wordt naar mijn xmsadres.
Met wat mazzel werkt het morgen weer,de mailservers zijn in elk geval alvast uit de spamcop list zie ik.
Hoop alleen niet dat die figuren nog een keer zo'n mail sturen en dat daar weer mensen op reageren want anders begint het gelazer weer van voren af aan.
[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2009 15:57 ]
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=1674
Uitzending in HD gaat niet door:
Tijdelijke uitzending Nederland1 HD gaat definitief niet door
De tijdelijke uitzending van Nederland1 HD van de inauguratie van de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama gaat definitief niet door. Nederland1 HD had dinsdag 20 januari tussen 17.30 en 18.45 uur voor dit historisch moment tijdelijk willen uitzenden via alle HD aanbieders van Nederland. Ziggo, UPC, CAIW en CanalDigitaal hadden inmiddels toegezegd tijdelijk Nederland1 HD via de zendernetwerken door te geven.
Sinds vanmiddag bereikte Totaal TV geruchten dat het doorgaan van de HD uitzendingen rond de inauguratie van Barack Obama zeer twijfelachtig zou zijn. Dit is inmiddels door de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) bevestigd. “De HD uitzeinding van de inauguratie gaan niet door. Vanwege de live vertaling/ondertiteling is het nodig het HD signaal 30 seconden te vertragen. De benodigde apparatuur daarvoor is niet tijdig beschikbaar” laat Kees Noort van de NPO desgevraagd aan Totaal TV weten.
Nederlanders met een schotelantenne en HD satellietontvanger kunnen in ieder geval de inauguratie van Barack Obama live in HD kwaliteit volgen via de HD zender van de Engelse publieke omroep BBC. Hoewel hier nadrukkelijk bij vermeld moet worden dat de uitzendingen van BBC HD op de Astra2 satelliet niet bestemd zijn voor ontvangst buiten het Verenigd Koninkrijk.
Uitzending in HD gaat niet door:
Tijdelijke uitzending Nederland1 HD gaat definitief niet door
De tijdelijke uitzending van Nederland1 HD van de inauguratie van de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama gaat definitief niet door. Nederland1 HD had dinsdag 20 januari tussen 17.30 en 18.45 uur voor dit historisch moment tijdelijk willen uitzenden via alle HD aanbieders van Nederland. Ziggo, UPC, CAIW en CanalDigitaal hadden inmiddels toegezegd tijdelijk Nederland1 HD via de zendernetwerken door te geven.
Sinds vanmiddag bereikte Totaal TV geruchten dat het doorgaan van de HD uitzendingen rond de inauguratie van Barack Obama zeer twijfelachtig zou zijn. Dit is inmiddels door de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) bevestigd. “De HD uitzeinding van de inauguratie gaan niet door. Vanwege de live vertaling/ondertiteling is het nodig het HD signaal 30 seconden te vertragen. De benodigde apparatuur daarvoor is niet tijdig beschikbaar” laat Kees Noort van de NPO desgevraagd aan Totaal TV weten.
Nederlanders met een schotelantenne en HD satellietontvanger kunnen in ieder geval de inauguratie van Barack Obama live in HD kwaliteit volgen via de HD zender van de Engelse publieke omroep BBC. Hoewel hier nadrukkelijk bij vermeld moet worden dat de uitzendingen van BBC HD op de Astra2 satelliet niet bestemd zijn voor ontvangst buiten het Verenigd Koninkrijk.
[ Voor 1% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2009 16:27 . Reden: vermelding link. ]
Verwijderd
Toch is hij er zeker wel hoor
Maar weet dat het erg druk is bij XMS.
oa. door de telefonie problemen van afgelopen tijd,
en dat niet meer willen voor laten komen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 17:52 ]
Verwijderd
Dan stap je toch over naar die provider, als je dat zo belangrijk vindtNick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker isbij xs4all heb je ook veel meer
Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30: [...] Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker is bij xs4all heb je ook veel meer |
Als ik het me goed herinner heb je zelf een server draaien.
Dan is een site zo opgezet en kun je zelf bepalen hoeveel ruimte je gebruikt .
Ik gebruik mijn homepage niet omdat ik zelf ook een server heb.
Verwijderd
De mailbox capaciteit mag wel wat vergroot worden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 22:14 ]
Stap dan maar over op een andere provider als je dat zo belangrijk vindtVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:11:
De mailbox capaciteit mag wel wat vergroot worden
Sorry niet mijn mening maar zo denkt een ander er hier over als je iets oppert dat wel verbetering mag.
@Granddad
Ik draai inderdaad een eigen server maar niet dag en nacht.
Verwijderd
hahaha die NickNick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:52:
[...]
Stap dan maar over op een andere provider als je dat zo belangrijk vindt
Sorry niet mijn mening maar zo denkt een ander er hier over als je iets oppert dat wel verbetering mag.
ik ken jou al langer
Maar ik denk dat diegene dat ook niet zo bedoeld!
Als dat wel zo mocht wezen, dan is dat natuurlijk een flauwe opmerking.
Ik ga uit van het goede van de mens en deVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:08:
[...]
hahaha die Nickik weet dat jij dat niet zo bedoeld,
ik ken jou al langer![]()
Maar ik denk dat diegene dat ook niet zo bedoeld!
Als dat wel zo mocht wezen, dan is dat natuurlijk een flauwe opmerking.
Nadeel van een eigen server vind ik dus het stroomverbruik en het geluid.
Voor 4 harddisks er in heb je een toch wat grotere voeding nodig en de temperatuur loopt wel op.
De zolder is niet geisoleerd, 's zomers is het er bloedheet.
De server gaat nu uit met een timer omdat ik er recht onder slaap en je de trilling van de fans goed hoort of voelt door de houten vloer.
Maingoal van mijn server is niet zozeer het ding voor de buitenwereld te laten draaien maar om de media er op overal beschikbaar te hebben.
De enige die er eigenlijk op inlogt van buitenaf is mijn zoon die af en toe wat dingen er af haalt of een film streamt.
De linksys NAS is eigenlijk gruwelijk langzaam,feitelijk ben ik dus met de hele opstelling niet tevreden hoewel de snelheden het probleem niet zijn.
Heb nu de server op zo'n dempende mat staan maar ik blijf het een beetje verspilling vinden om het ding 24/7 te laten draaien.
Ik doe veel met fotografie en vind 100 MB voor een homepage ruimte wat achterhaald.
Een moderne modale schijf doet zo'n 7W, minder voor de 'eco' schijven. Dat zet geen zoden aan de dijk. Grote stroomverbruikers zijn CPU en grafische kaart. Het voornaamste probleem is dat onze 'servers' vaak 'oude PCs' zijn. Heb zelf de rekensom gemaakt, waaruit bleek dat het vervangen van mijn oude server (socket A) en Via Epia router door een enkel nieuw Core2 systeem zichzelf op energie kosten in twee jaar terugverdient. Die combinatie was 45% van mijn energieverbuik; 130W voor de server, 30W voor de router. Da's nu 65W voor de nieuwe server. Daanaast natuurlijk nog wat voor de DRG en andere netwerk infra.Nick39 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:38:
[...]
Ik ga uit van het goede van de mens en dedie hij er achter had staan.
Nadeel van een eigen server vind ik dus het stroomverbruik en het geluid.
Voor 4 harddisks er in heb je een toch wat grotere voeding nodig en de temperatuur loopt wel op.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Idee-tje, hang die server op zodat die zweeft, ben je die trilling ook meteen kwijt.Nick39 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 07:38:
De zolder is niet geisoleerd, 's zomers is het er bloedheet.
De server gaat nu uit met een timer omdat ik er recht onder slaap en je de trilling van de fans goed hoort of voelt door de houten vloer.
Waarschijnlijk verkeerd gelezen ,dacht dat je een server had ,maar is dus een nas server.
Alleen bedoeld als opslag.
Ik gebruik mijn server voor website,ircd ,wat eggdrops en diverse andere dingen.
Speciaal gebouwd met energiezuinige onderdelen zoals passieve gekoelde grafische kaart etc.
In bios ingesteld dat cpu fan pas aangaat op 40 c van cpu met temp. geregelde fan in voeding om geluid te verminderen en casefan op 5 volt inplaats van 12 om toch een airflow in stand te houden in kast voor afvoer warmte.(casefan zo dicht mogelijk bij grafische kaart om warmte zo snel mogelijk af te voeren.)
Ik gebruik mijn server voor website,ircd ,wat eggdrops en diverse andere dingen.
Speciaal gebouwd met energiezuinige onderdelen zoals passieve gekoelde grafische kaart etc.
In bios ingesteld dat cpu fan pas aangaat op 40 c van cpu met temp. geregelde fan in voeding om geluid te verminderen en casefan op 5 volt inplaats van 12 om toch een airflow in stand te houden in kast voor afvoer warmte.(casefan zo dicht mogelijk bij grafische kaart om warmte zo snel mogelijk af te voeren.)
Zwaar off topic, maar waarom zit er überhaupt een grafische kaart in je server?granddad schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:16:
.......
.......

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het is een www server, ftp server en nas server.granddad schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:16:
Waarschijnlijk verkeerd gelezen ,dacht dat je een server had ,maar is dus een nas server.
Voor het grootste deel in gebruik als nas server/streaming server voor media files maar met apache draaiend er op en een FTP server.
Maar de web en ftp server zijn dus alleen voor prive gebruik en niet voor publieke doeleinden.
Het is meer dat als ik weg ga en mijn spullen nodig heb ik remote in kan loggen en dan kan ophalen wat ik hebben wil.
Daarnaast draait ook nog 24 uur per dag een aparte nas van linksys met getweakte software er op.
Door het simpelweg enablen of disablen van de desbetreffende poort forward bepaal ik welke er voor de buitenwereld zichtbaar zijn.
De casefan is een 22 cm diameter blower aan de zijkant.
In de zomer is de temperatuur gemiddeld al 35 tot 40 graden met de zon die van opkomst tot ondergang op de pannen staat te branden.
De vloer van de zolder is tegelijk het plafond van de slaapkamers en hoewel daar dus wel dikke isolatie tussen zit voel of hoor je de trilling goed,daarom is ie 's nachts uit.
Als ik de boel ga vervangen voor de EEEpc D200 nas/router dan zal de server wel weg gaan en ben ik van het hele probleem af, ik ben echt allergisch voor geluid van pc's en fan's.
Voor de gene die bij xsnews klant zijn of via xmsnet nieuwsgroepen afnemen:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Abonnee,
Met deze mail willen we u op de hoogte brengen van de vele veranderingen en verbeteringen die op komst zijn. Na als eerste Usenet provider twee jaar geleden de lat te hebben verhoogd van 30 dagen naar 100 retentie en 100 Mbit accounts, willen we weer op alle fronten een flinke sprong maken. Dus kort en goed: veel netwerkcapaciteit en vooral heel veel retentie!
Het gaat om de volgende veranderingen:
Retentie uitbreiding naar 400 dagen
Door de enorm toegenomen uploads van de laatste maanden, was onze retentie helaas teruggelopen naar circa 85 dagen. We hebben onlangs voldoende opslag bijgeplaatst voor minstens 400 dagen retentie. De extra retentie zal vanaf volgende week elke dag met 1 dag groeien. Dus eind februari zal de retentie ongeveer 120 dagen zijn, eind maart 150 enzovoorts.
Verhuizing 27 en 28 januari
Omdat we in ons huidige datacentrum uit ons jasje zijn gegroeid, gaan we naar een nieuw datacentrum verhuizen. De verhuizing zal plaatshebben op dinsdag en woensdag 27 en 28 januari. De werkzaamheden zullen tussen 9:00 en 19:00 worden uitgevoerd. Omdat we al onze apparatuur verhuizen, kunnen gedurende deze tijd downtimes voorkomen.
Nieuw netwerk
Met het verhuizen van datacentrum, gaan we ook het dataverkeer via ons eigen netwerk versturen. Hiervoor is een nieuw netwerk opgebouwd met een totale capaciteit van meer dan 100Gbit. Ook in de toekomst kan XS News hiermee altijd de maximale snelheid bieden.
We hopen u hiermee weer goed op de hoogte te hebben gebracht.
Met vriendelijke groet,
Het XS News team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Abonnee,
Met deze mail willen we u op de hoogte brengen van de vele veranderingen en verbeteringen die op komst zijn. Na als eerste Usenet provider twee jaar geleden de lat te hebben verhoogd van 30 dagen naar 100 retentie en 100 Mbit accounts, willen we weer op alle fronten een flinke sprong maken. Dus kort en goed: veel netwerkcapaciteit en vooral heel veel retentie!
Door de enorm toegenomen uploads van de laatste maanden, was onze retentie helaas teruggelopen naar circa 85 dagen. We hebben onlangs voldoende opslag bijgeplaatst voor minstens 400 dagen retentie. De extra retentie zal vanaf volgende week elke dag met 1 dag groeien. Dus eind februari zal de retentie ongeveer 120 dagen zijn, eind maart 150 enzovoorts.
Omdat we in ons huidige datacentrum uit ons jasje zijn gegroeid, gaan we naar een nieuw datacentrum verhuizen. De verhuizing zal plaatshebben op dinsdag en woensdag 27 en 28 januari. De werkzaamheden zullen tussen 9:00 en 19:00 worden uitgevoerd. Omdat we al onze apparatuur verhuizen, kunnen gedurende deze tijd downtimes voorkomen.
Nieuw netwerk
Met het verhuizen van datacentrum, gaan we ook het dataverkeer via ons eigen netwerk versturen. Hiervoor is een nieuw netwerk opgebouwd met een totale capaciteit van meer dan 100Gbit. Ook in de toekomst kan XS News hiermee altijd de maximale snelheid bieden.
Met vriendelijke groet,
Het XS News team
Fiber Zwaar off topic, maar waarom zit er überhaupt een grafische kaart in je server? |
Als er geen os geinstalleerd is kun je geen verbinding maken van andere pc.
En ik maar denken dat Hijack moeilijk was, gewoon opgestart. Het eea gefixed en mijn twee trojan melden zijn verdwenen voor de zon. Het was gewoon een kwestie van even aandachtig lezen en weten wat er allemaal wel/niet op je PC staat.chocka schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 06:55:
Is er hier mss iemand die van Hijack this logs verstand heeft, mogelijk kan ik die iemand sturen om er eens na te kijken? Mogelijk zit er iets in mijn systeem wat niet helemaal OK is.
PS @Nick, Automated backup van Norton Ghost loopt als een zonnetje. Geduld was het sleutelwoord. Niks hoeven te veranderen.
Ik heb een probleem, vandaag heb ik mijn digitale tv pakket binnen gekregen,
Nu kan ik met mijn afstandbediening die bij het pakket zit alleen het kanaal veranderen, teletekst, uitzendinggemist en wat menu optie kiezen.
Ik heb geprobeerd de afstandbediening in te stellen maar de codes die in het boekje staan worden niet geaccepteerd.
Heb net al de xms helpdesk gebeld maar zijn kunnen mij hier niet mee helpen.
Ik heb de volgende tv: Samsung LE26A450
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
Nu kan ik met mijn afstandbediening die bij het pakket zit alleen het kanaal veranderen, teletekst, uitzendinggemist en wat menu optie kiezen.
Ik heb geprobeerd de afstandbediening in te stellen maar de codes die in het boekje staan worden niet geaccepteerd.
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
Eindelijk, het internet werkt nu bij die vriendin van mij!!!
Denan & Nick39, bedankt voor jullie hulp!!!
Weet niet wat er nou precies gebeurd is, maar de Linksys router was ineens zichtbaar bij XMS en kreeg een IP.
Voor mezelf nog 4 maandjes XMS'en en dan ga ik helaas verhuizen naar een gebied waar XMS niet beschikbaar is. Hemelsbreed 100-150 meter verderop wel, maarja, daar heb ik geen huis.
Nadeel is dat er eigenlijk weinig aan de snelheid van XMS kan tippen als je kijkt naar prijs/snelheid... heel misschien Alice (20-30mbit) ofzo, maar moet het nog allemaal uit gaan zoeken.
Denan & Nick39, bedankt voor jullie hulp!!!
Weet niet wat er nou precies gebeurd is, maar de Linksys router was ineens zichtbaar bij XMS en kreeg een IP.
Voor mezelf nog 4 maandjes XMS'en en dan ga ik helaas verhuizen naar een gebied waar XMS niet beschikbaar is. Hemelsbreed 100-150 meter verderop wel, maarja, daar heb ik geen huis.
Nadeel is dat er eigenlijk weinig aan de snelheid van XMS kan tippen als je kijkt naar prijs/snelheid... heel misschien Alice (20-30mbit) ofzo, maar moet het nog allemaal uit gaan zoeken.
Probeer code 354 eens....nachtwaker schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:37:
Ik heb een probleem, vandaag heb ik mijn digitale tv pakket binnen gekregen,
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281Please note that the above document (and some user guides) incorrectly list 354 against Nokia. 354 is a Samsung code
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Op mijn panasonic 42PZ80 werkt ook helaas geeneen code uit het boekje, ook de philips codes doet hij niets mee.
Verder nog wel erg tevreden over het beeld van de digitale televisie.
Verder nog wel erg tevreden over het beeld van de digitale televisie.
superB
Het is bijna onmogelijk om alle codes in zo'n ding te stoppen, alleen de meest gangbare.
Om die reden heb ik een paar logitech harmony's aangeschaft, de 525 is een leuk "instap" model welke je voor 4 tientjes koopt.
De codes voor tv, stereo, amino's haalt hij vanaf internet en je kan je eigen code's aanleren.
Ook kan je macro's instellen zoals: zet de tv aan op hdmi 1, de decoder aan op een gewenst kanaal, de stereo/receiver op de juiste ingang enz door een druk op 1 knopje.
Het uit knopje op de remote zet dan ook de desbetreffende apparaten uit,als je dat wil.
Maximaal 15 apparaten kun je op 1 remote instellen.
De duurdere modellen hebben meer grafische opties en touch screens maar bedienen niet meer apparaten.
Koop je een nieuwe remote dan kun je de settings uit de oude gewoon overzetten.
Perfect.
Ik heb 2 525's en een 555 van mijn zoon.
In het bejaardenhuis waar hij werkt hebben ze er meerdere,vaak hebben de oudjes een oudere tv waarvan de remote niet meer te krijgen is of met 10.000 opties met shift dit en dat.
Je stelt gewoon teletekst in,op het display komt ook teletekst in woord te staan en dat begrijpt men beter dan al die symbooltjes.
Komt er een andere tv dan blijft de remote hetzelfde,een uitkomst dus.
Om die reden heb ik een paar logitech harmony's aangeschaft, de 525 is een leuk "instap" model welke je voor 4 tientjes koopt.
De codes voor tv, stereo, amino's haalt hij vanaf internet en je kan je eigen code's aanleren.
Ook kan je macro's instellen zoals: zet de tv aan op hdmi 1, de decoder aan op een gewenst kanaal, de stereo/receiver op de juiste ingang enz door een druk op 1 knopje.
Het uit knopje op de remote zet dan ook de desbetreffende apparaten uit,als je dat wil.
Maximaal 15 apparaten kun je op 1 remote instellen.
De duurdere modellen hebben meer grafische opties en touch screens maar bedienen niet meer apparaten.
Koop je een nieuwe remote dan kun je de settings uit de oude gewoon overzetten.
Perfect.
Ik heb 2 525's en een 555 van mijn zoon.
In het bejaardenhuis waar hij werkt hebben ze er meerdere,vaak hebben de oudjes een oudere tv waarvan de remote niet meer te krijgen is of met 10.000 opties met shift dit en dat.
Je stelt gewoon teletekst in,op het display komt ook teletekst in woord te staan en dat begrijpt men beter dan al die symbooltjes.
Komt er een andere tv dan blijft de remote hetzelfde,een uitkomst dus.
Ja, hij doet het. Code 354 is het.
Bedankt voor de hulp en de tip(s)
Bedankt voor de hulp en de tip(s)
Fiber schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:16:
[...]
Probeer code 354 eens....
[...]
http://support.aminocom.c...t/default.asp?deptID=1281
Nick, wat verschillen de twee van elkaar, behalve dat de 555 10 euro duurder is. Want ik begin langzamerhand gek te worden van al die ABs. En zo te lezen voldoet die goedkope logitech het net zo goed als al die veel duurdere modellen. En dat intoetsen van al die codes word ik ook niet vrolijk van. BTW heeft Philps tegnwordig ook van die dingen, ieand ervaring of is die logitech gewoon beter
Verwijderd
Vraag mij even het volgende af.
Hoe kan het eigenlijk dat er een jaar (ongeveer) niet van IP word gewisseld,
en dan opeens wel 2 keer in een week tijd?
Hoe kan het eigenlijk dat er een jaar (ongeveer) niet van IP word gewisseld,
en dan opeens wel 2 keer in een week tijd?
Vanuit Oostenrijkchocka schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:13:
Nick, wat verschillen de twee van elkaar, behalve dat de 555 10 euro duurder is. Want ik begin langzamerhand gek te worden van al die ABs. En zo te lezen voldoet die goedkope logitech het net zo goed als al die veel duurdere modellen. En dat intoetsen van al die codes word ik ook niet vrolijk van. BTW heeft Philps tegnwordig ook van die dingen, ieand ervaring of is die logitech gewoon beter
De 555 is niet meer in de verkoop,alleen nog in oude voorraad,het enige verschil met de ander is dat de achtergrond verlichting oranje is en de remote zelf is antraciet ipv zilver (525).
De Philips heb ik ook,de 760,maar dat is 3 keer niets,het model is meer solide maar je moet knopje voor knopje zelf aanleren, B & O ondersteunt hij niet en een hoop Panasonic's ook niet en je moet gebruik maken van de knoppen die er op zitten je kan geen eigen knoppen definieren zoals bij Logitech en je moet elke knop die niet in de interne database van de remote zelf zit zelf invoeren door learn knopje 4,wachten tot ie gaat knipperen,dan de andere remote knopje 4 indrukken.
Je kan geen knoppen hernoemen en belangrijker,ik had een probleem met mijn airco,ik belde logitech support,ik moest met de airco commando's verzenden en de man maakte een profiel aan die alles ondersteunde en logitech support is gratis,via een 0800 nummer en ze hangen pas op als het werkt.
SUPER !!
philips kwam niet verder dan, als het niet gaat dan kan de remote het niet,sorry via een mailtje na 5 weken.
De goedkope Logitechs kunnen exact hetzelfde als de duurdere maar zijn gewoon grafisch minder,hebben geen touchscreen dus je moet met een knopje door de menu's bladeren.
En belangrijk,de vrouw ziet niet eens meer dat ze digitaal kijkt, als ze het knopje tv indrukt gaat de decoder aan, de tv automatisch op HDMI4 en als ze zapt zapt ze met de decoder maar dat merk je zelf dus niet.
Er is nog een verschil tussen de 525 en de 555.
De 525 kan 20 appparaten aansturen max en de 555 50 stuks, ik vraag me alleen af wie er meer dan 5 afstandsbedieningen in huis heeft die hij wil vervangen met 1 harmony
De 525 kan 20 appparaten aansturen max en de 555 50 stuks, ik vraag me alleen af wie er meer dan 5 afstandsbedieningen in huis heeft die hij wil vervangen met 1 harmony
GerkeP
Alleen in de huiskamer al:Loveparade schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:13:
Er is nog een verschil tussen de 525 en de 555.
Airco,tv,dvd recorder,digitale decoder,multimedia pc,media player,av receiver,dig. fotolijstje,buitenverlichting,huiskamer verlichting,HD camcorder,portable dvd speler.. maar aan de 50 stuks kom ik niet,wist ook niet dat de 550 dat kon
Boven: TV,digitale decoder, Airco,dvd recorder, mediaplayer.
Badkamer,de bubbels van het ligbad,keuken tv.. nou bedien ik natuurlijk het bad niet met een harmony en de tv in de keuken ook niet maar er liggen heel wat van die dingen in de kast..
LEKKER BELANGRIJK
Ga maar meteen een 555 bestellen bij bol.comNick39 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:48:
En belangrijk,de vrouw ziet niet eens meer dat ze digitaal kijkt, als ze het knopje tv indrukt gaat de decoder aan, de tv automatisch op HDMI4 en als ze zapt zapt ze met de decoder maar dat merk je zelf dus niet.
Ik heb ook wel eens naar deze AB's gekeken, maar vind het erg bezwaarlijk (persoonlijk) dat ze batterijen vreten. Nu zijn er als ik goed heb ook versies met een oplaadcradle, maar dat vind ik dan ook weer te ver gaan voor een AB.
Ik las i.e.g. batterijgebruik van 3-5 weken bij een 525. Kan iemand dit verifieren?
Ik las i.e.g. batterijgebruik van 3-5 weken bij een 525. Kan iemand dit verifieren?
Hi Ha Hopjesvla
Daar hebben ze oplaad batterijen voor uitgevondenHopjesvla79 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:28:
Ik heb ook wel eens naar deze AB's gekeken, maar vind het erg bezwaarlijk (persoonlijk) dat ze batterijen vreten. Nu zijn er als ik goed heb ook versies met een oplaadcradle, maar dat vind ik dan ook weer te ver gaan voor een AB.
Ik doe gemiddeld bijna een half jaar met een setje batterijen in mijn 525, dus dat valt heel erg mee. 3 tot 5 weken vind ik wel heel erg veel, waarschijnlijk laten ze het backlight dan continu aanstaan of zo.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:28:
GerkeP
Wat Harmonies betreft: ik heb mijn 525 vervangen voor een 885, en ik moet zeggen dat ik erg blij mee ben. Functioneel niet veel anders dan de 525 (alleen groter kleurenscherm, best lelijk), maar veel prettigere toetsen (allemaal hard), komt wat degelijker over (de 525 kraakt, de 885 niet) en heeft een eigen oplaadbare batterij. Wel wat duurder dan de 525, maar wat mij betreft wel het verschil waard.
Misschien is het handig om verder te kijken in [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]
Verwijderd
Eerst het goede nieuws: de teveel betaalde maand en de maand gratis gebruik van de newsserver zijn gecrediteerdVerwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:21:
Hier ook een factuur voor de newsserver tot 31-1-2009, terwijl ik deze stop heb gezet met als einddatum 01-01-2009.
Ook geen maand gratis zoals toegezegd als pilot deelnemer, vind het allemaal weer erg slordig.
Ik heb een mail gestuurd naar de facturatie afdeling, ik mag toch aannemen dat ze weten wat ze factureren?
Als de projectleider dit vergeet door te geven vind ik dat wel erg knullig, ik heb een mail met mijn gegevens op 17-11 verstuurd als dat na een maand nog niet verwerkt is......
Waarom ik moet betalen voor de newsserver voor de maand februari is mij onduidelijk, ik gebruik deze niet meer sinds 1 januari

Lekker slordig
Same here. Ik hoop wel dat ze niet ook maart weer in rekening gaan brengen en dat dat achteraf gecrediteerd moet worden. Of dat telkens als je een losse maand van de newsserver gebruik maakt, dat je er 2 maanden achteraan moet betalen. Zodat je dus iedere keer de klantenservice moet mailen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:06:
[...]
Eerst het goede nieuws: de teveel betaalde maand en de maand gratis gebruik van de newsserver zijn gecrediteerd![]()
Waarom ik moet betalen voor de newsserver voor de maand februari is mij onduidelijk, ik gebruik deze niet meer sinds 1 januari![]()
Lekker slordig
Bij mij zijn ook 2 maanden gecrediteerd, terwijl ik de server nog wel gebruik, da's dus één maand meer dan ik had verwacht. XMS: bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 10:06:
Eerst het goede nieuws: de teveel betaalde maand en de maand gratis gebruik van de newsserver zijn gecrediteerd
Gelukkig leest niemand van XMS dit topic, anders wordt dat vast weer teruggedraaid
Bij mij idem dito, 27122008 aangemeld en medio 10 januari weer afgemeld. Blijkbaar is het voor XMS nog al moeilijk aan te geven dat door problemen het waarschijnlijk niet mogelijk was om op de nieuwe factuur aan te geven dat de betaling van de newsserver voor maand januari , wordt omschreven als periode februari. Maar dat heet communiceren en daarvan weten wij intussen dat ze daar bij XMS totaal geen kaas van hebben gegeten. Dus zoals Denan altijd zegt, gewoon vriendelijk blijven. ZUCHT. Inderdaad zoals Denan al aangaf gaat het medio dit jaar allemaal gebeuren bij XMS, waarschijnlijk waren ze allemaal druk bezig met de communicatiecursus. En waren ze dit probleempje weer eens vergeten. Veel plezier ermee.
Snelheidstest XMS.
Er wordt hier veel gesproken over snelheidstesten welke wel en niet betrouwbaar zouden zijn.
Ik weet in elk geval zeker dat er een niet betrouwbaar is en dat is die van XMS zelf.
De XMS snelheid volgens de test is 24 Mb en als ik mijn snelheid test t.o. XMS kom ik ergens in de 30Mb uit en halverwege de test blijft de XMS meter staan.We hebben toch al geruime tijd 50Mb!!
Geen goede reclame voor XMS, heeft de webmaster misschien een paar maanden geslapen?
Denan misschien kun je iemand wakker schudden bij XMS of als Folkert dit leest jij zit dichter bij de bron!
Er wordt hier veel gesproken over snelheidstesten welke wel en niet betrouwbaar zouden zijn.
Ik weet in elk geval zeker dat er een niet betrouwbaar is en dat is die van XMS zelf.
De XMS snelheid volgens de test is 24 Mb en als ik mijn snelheid test t.o. XMS kom ik ergens in de 30Mb uit en halverwege de test blijft de XMS meter staan.We hebben toch al geruime tijd 50Mb!!
Geen goede reclame voor XMS, heeft de webmaster misschien een paar maanden geslapen?
Denan misschien kun je iemand wakker schudden bij XMS of als Folkert dit leest jij zit dichter bij de bron!
Je betaalt vooruit met de nieuwsgroepen,nadat ze een eventuele vorige maand verrekend hebben.chocka schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:19:
Bij mij idem dito, 27122008 aangemeld en medio 10 januari weer afgemeld. Blijkbaar is het voor XMS nog al moeilijk aan te geven dat door problemen het waarschijnlijk niet mogelijk was om op de nieuwe factuur aan te geven dat de betaling van de newsserver voor maand januari , wordt omschreven als periode februari.
Dus als je eind december het abbo neemt nadat de factuur van december al is aangemaakt,zo rond de 25e, dan brengen ze in januari de paar dagen december,de maand januari en februari in rekening.
Stop je dus op 27 januari dan wordt eind februari pas weer de maand februari gecrediteerd.
Je krijgt het uiteindelijk allemaal wel weer terug maar ik vind het netter als de nieuwsgroepen achteraf ipv vooraf verrekend zouden worden.
Overigens doe ik enkele maanden met de batterijen van mijn remote,je kan instellen hoe lang de verlichting moet blijven branden nadat je hem opgepakt hebt of een toets bediend hebt.
In de verpakking zaten netjes 4 nieuwe batterijen van Duracell.
Verder niet belangrijk maar ik pak nog effe wat gluhwijn,geniet nog ff van de sneeuw,morgen vroeg gaat het vliegtuig.
Verwijderd
idd. ik ben het daar helemaal mee eens.
Ik vind zelf persoonlijk ook netter als het achteraf berekend word.
Kijk, als ik bij Eweka de dienst afneem,
dan kan ik ook pas op het laaste moment aangeven of ik de dienst verder wil nemen,
tot op de laatste minuut kun je dus beslissen.
Ik vind zelf persoonlijk ook netter als het achteraf berekend word.
Kijk, als ik bij Eweka de dienst afneem,
dan kan ik ook pas op het laaste moment aangeven of ik de dienst verder wil nemen,
tot op de laatste minuut kun je dus beslissen.
Ik schrijf het verkeerd, ik bedoel het was netter als ze het achteraf berekenen,niet verrekenen want dat doen ze nu.
Dus gewoon aan het eind van februari kijk je hoeveel dagen men in februari gebruik ervan gemaakt heeft en die dagen bereken je.
Dus niet aan het begin van de maand vooruit de newsdienst in rekening brengen,maar achteraf.
Dan hoef je ook niet zelf in de gaten te houden hoe of wat.
Eigenlijk net zoals je gebruikskosten van je telefoon,de gevoerde gesprekken,die betaal je ook achteraf.
Het is wel leuk dat je per dag kan stoppen met je newsdienst maar als je dan een volle maand of meer moet wachten voordat je je geld eens terug ziet... terwijl als je zelf te laat bent je gelijk brieven met boetes en bedreigingen krijgt... en oh wee als je het ten onrechte in rekening gebrachte geld zelf storneert (wat een wettelijk recht is) dan krijg je brieven waar de belastingdienst nog een puntje aan kan zuigen en vrees je elk moment een xms knokploeg aan de deur
Dus gewoon aan het eind van februari kijk je hoeveel dagen men in februari gebruik ervan gemaakt heeft en die dagen bereken je.
Dus niet aan het begin van de maand vooruit de newsdienst in rekening brengen,maar achteraf.
Eigenlijk net zoals je gebruikskosten van je telefoon,de gevoerde gesprekken,die betaal je ook achteraf.
Het is wel leuk dat je per dag kan stoppen met je newsdienst maar als je dan een volle maand of meer moet wachten voordat je je geld eens terug ziet... terwijl als je zelf te laat bent je gelijk brieven met boetes en bedreigingen krijgt... en oh wee als je het ten onrechte in rekening gebrachte geld zelf storneert (wat een wettelijk recht is) dan krijg je brieven waar de belastingdienst nog een puntje aan kan zuigen en vrees je elk moment een xms knokploeg aan de deur
Die snelheidstest is ook meer bedoeld voor ADSL/Kabel gebruikers die op de site komen kijken en het snelheidsverschil willen meten. Zoals in de vorige thread aangegeven download deze test maar een zeer klein bestandje en is hij niet betrouwmaar om snelheden boven de 20-24Mbit te meten.wiebo66 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:34:
Snelheidstest XMS.
Verwijderd
Januari duurt nog een week en ik krijg nu al een factuur voor februari?Nick39 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:17:
Ik schrijf het verkeerd, ik bedoel het was netter als ze het achteraf berekenen,niet verrekenen want dat doen ze nu.
Ik gebruik de newsserver van xms vanaf december niet meer, ik heb een andere payserver.
En dan mag ik weer een maand gaan wachten tot ik mijn geld terug krijg?
Beetje vreemde manier van werken daar bij xms, van de vorige factuur die niet klopte kreeg ik een bericht terug dat het verrekend werd met de volgende factuur, ik heb nu een mail verstuurd dat ik een nieuwe factuur wil, waarom moet ik een maand op mijn geld wachten?
Het lijkt mij ook inderdaad handiger om net als de telefoonkosten deze achteraf te factureren.
Als Folkert nog meeleest (reageren doet hij niet meer) hier mag wel eens aandacht aan besteed worden.
Men is dit al aan het aanpassen in de billing-software.Wanneer het 'live' zal staan durf ik echter nog niet te zeggen.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:15:
[...]
Januari duurt nog een week en ik krijg nu al een factuur voor februari?
Ik gebruik de newsserver van xms vanaf december niet meer, ik heb een andere payserver.
En dan mag ik weer een maand gaan wachten tot ik mijn geld terug krijg?
Beetje vreemde manier van werken daar bij xms, van de vorige factuur die niet klopte kreeg ik een bericht terug dat het verrekend werd met de volgende factuur, ik heb nu een mail verstuurd dat ik een nieuwe factuur wil, waarom moet ik een maand op mijn geld wachten?
Het lijkt mij ook inderdaad handiger om net als de telefoonkosten deze achteraf te factureren.
Als Folkert nog meeleest (reageren doet hij niet meer) hier mag wel eens aandacht aan besteed worden.
Verwijderd
Kijk dit is beters nieuwsdenan schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:25:
[...]
Men is dit al aan het aanpassen in de billing-software.Wanneer het 'live' zal staan durf ik echter nog niet te zeggen.
Zijn ze al begonnen met knoeien bij xsnews ?
Ik krijg van veel files problemen met rar's onverwacht einde dit en dat,terwijl uit de reply's van anderen blijkt dat die hem wel kompleet hebben.
Ook bij diverse files in de nzb search engines zie je dat de posts kompleet zijn maar bij xsnews ontbreken er de laatste tijd regelmatig delen.
Ik krijg van veel files problemen met rar's onverwacht einde dit en dat,terwijl uit de reply's van anderen blijkt dat die hem wel kompleet hebben.
Ook bij diverse files in de nzb search engines zie je dat de posts kompleet zijn maar bij xsnews ontbreken er de laatste tijd regelmatig delen.
Verwijderd
Was je al op de hoogte van dit nieuws Nick?dewaal schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:55:
Voor de gene die bij xsnews klant zijn of via xmsnet nieuwsgroepen afnemen:
Beste Abonnee,
Nieuw netwerk
Met vriendelijke groet,
Het XS News team
Waar komt dat berichtje vandaan ? Het was natuurlijk geweldig geweest als ik dit als xms news abbonnee ontvangen zou hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:32:
[...]
Was je al op de hoogte van dit nieuws Nick?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ja,maar dit heeft niets met de verhuizing te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:32:
[...]
Was je al op de hoogte van dit nieuws Nick?
In het forum klaagt men er ook over,verminkte rar's, incomplete postings.
Ze zouden er iets aan gaan veranderen,dit speelt al langer dan vandaag.
2 mede xmsérs die ik ken hebben het ook.
Damaged rar, crc-check failed,header file damaged,files die wel in de index staan maar als je ze retrieved krijg je: no such article,unespected end,en dat is al een week of zo.
Het is al een wat ouder topic maar men is er onderaan op door gegaan...
Staan ook wat domme opmerkingen bij zoals iemand die geen xsnews heeft en dan iets gaat downloaden en zegt,bij mij gaat het wel goed...

http://forum.xsnews.nl/vi...f=5&t=2126&p=17238#p17238
[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 27-01-2009 16:54 ]
Verwijderd
Misschien wat regelmatiger hier lezen.Wilde schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:27:
Waar komt dat berichtje vandaan ? Het was natuurlijk geweldig geweest als ik dit als xms news abbonnee ontvangen zou hebben
Dit bericht is op de 21ste al door 'de waal' hier geplaatst.
http://forum.xsnews.nl/viewtopic.php?f=1&t=2158Wilde schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:27:
[...]
Waar komt dat berichtje vandaan ? Het was natuurlijk geweldig geweest als ik dit als xms news abbonnee ontvangen zou hebben
Het aankondigingen deel van xsnews.. waar ze dingen aankondigen,nieuws en zo,belangrijk voor abonnees
Verwijderd
tot op heden heb ik hier nog geen last van gehad.Nick39 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:45:
[...]
2 mede xmsérs die ik ken hebben het ook.
Damaged rar, crc-check failed,header file damaged,files die wel in de index staan maar als je ze retrieved krijg je: no such article,unespected end,en dat is al een week of zo.
Ik heb dat al een keer of twee eerder gehad (beide keren met altbinz). Gewoon de hele altbinz dir weggooien en opnieuw installeren. Bij mij gebeurde dit omdat ik handmatig een paar oude .nzb files verwijderde en altbinz dacht dat ze er nog waren. Waarom vervolgens alle downloads corrupt waren is mij ook niet duidelijkVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:39:
[...]
tot op heden heb ik hier nog geen last van gehad.
Dat kan een mogelijkheid zijn,daarom ging ik ff over op mijn hele oude "forte's Free Agent" maar die gaf bij hetzelfde file dezelfde foutmeldingen dus dat was het in dit geval zeker niet.denan schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:14:
[...]
Ik heb dat al een keer of twee eerder gehad (beide keren met altbinz). Gewoon de hele altbinz dir weggooien en opnieuw installeren. Bij mij gebeurde dit omdat ik handmatig een paar oude .nzb files verwijderde en altbinz dacht dat ze er nog waren. Waarom vervolgens alle downloads corrupt waren is mij ook niet duidelijk
Alt Binz opnieuw installeren ? wha.. je bedoelt 3 files in een directory gooien
En bij de melding no such article heb ik de post id's opgeschreven en die met Free Agent via een newsgroup retrieve ( alle headers binnen halen) geprobeerd en daar ontbraken ze ook netjes dus dat kan in dit geval ook uitgesloten worden.
/edit
Nog even via een vriend zijn account bij newszilla (xs4all) dezelfde nzb gebruikt met gewoon dezelfde alt binz en no problemo.
Dat forum daar (xsnews) stelt geen reet voor,levert gelijk een nutteloze discussie op met dingen als probeer eens met een andere zoekmachine enz.. als het nzb file bij een andere server geen problemen geeft is het duidelijk dat de fouten op de xsnews server staan en als je dan ook nog eens geen xsnews gebruikt en zegt: bij mij gaat het wel goed dan verdien je een stip notering op de glascow coma schaal

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 28-01-2009 13:12 ]
Verwijderd
Blijft een beetje vaag, waarom het bij mij wel allemaal ok loopt.
Misschien betreft het dus bepaalde files.
Hey, is bij jullie de XMS nieuwsserver ook onbereikbaar? Hij blijft hier hangen met "Connecting..." in GrabIt. Er staat geen nieuwsserverstoring op de XMS support pagina. M'n internet werkt wel gezien ik dit kon posten.
Edit: krijg een socket timeout... een ping naar news.xmsnet.nl geeft ook timeout...
Edit: krijg een socket timeout... een ping naar news.xmsnet.nl geeft ook timeout...
[ Voor 16% gewijzigd door ari3 op 28-01-2009 15:10 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dat vermoed ik ook ja !Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:07:
Blijft een beetje vaag, waarom het bij mij wel allemaal ok loopt.
@ari3 kan komen door de verhuizing !
Verbinding lag er al even voor 3 uur uit en nu nog steeds...
[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 28-01-2009 16:40 ]
Yup, lijkt erop dat er iets bij XSNews is omgevallen. Er is een melding uitgegaan richting XSnews en die zijn er mee bezig.ari3 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:08:
Hey, is bij jullie de XMS nieuwsserver ook onbereikbaar? Hij blijft hier hangen met "Connecting..." in GrabIt. Er staat geen nieuwsserverstoring op de XMS support pagina. M'n internet werkt wel gezien ik dit kon posten.
Verwijderd
Voicemail storing verholpen
Na een lange periode van storingen aan de voicemail,
kan ik nu melden dat de problemen zijn verholpen.
Vanmiddag laatste test gedaan met XMS en alles bljkt nu naar behoren te werken.
Na een lange periode van storingen aan de voicemail,
kan ik nu melden dat de problemen zijn verholpen.
Vanmiddag laatste test gedaan met XMS en alles bljkt nu naar behoren te werken.
helaas is deze er weer:
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
*********-@hotmail.com>
(reason: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be re...l/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support)
----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx1.hotmail.com.:
>>> MAIL From ************@xmsnet.nl> SIZE=1541
<<< 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
554 5.0.0 Service unavailable
Reporting-MTA: dns; webmail10.mail.sp.isp-net.nl
Received-From-MTA: dns; 196-32-215.ftth.xms.internl.net
Arrival-Date: Wed, 28 Jan 2009 17:39:54 +0100 (MET)
Final-Recipient: rfc822; *********-@hotmail.com
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: smtp; 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
We staan blijkbaar nog steeds,of opnieuw op de blocklist van hotmail.
*********-@hotmail.com>
(reason: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be re...l/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support)
<<< 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
Diagnostic-Code: smtp; 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
Mag hopen dat je intussen je Rolex kwijt was, anders is het weer flink balen (hihihi)
Het is even wennen maar daarna vraag je je af hoe je ooit zonder konchocka schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:35:
BTW die 555 werkt super, moest ff het eea uitzoeken, maar nu is zelfs de vrouw er enthousiast mee. Kan ze eindelijk DTV kijken zonder met twee AB's te hoeven omgaan en telkens vergeten de STB aan te zetten.
Dat horloge was verkocht maar er staan er nog 2 op ... ik controleer net de mail maar alle aan hotmail gestuurde komen mooi terug !
[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 28-01-2009 21:41 ]
Verwijderd
Is dit vaker gebeurd dan? Ik heb het sinds vandaag en vind het behoorlijk irritant.Nick39 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:43:
helaas is deze er weer:
*********-@hotmail.com>
Hoe word dit dan opgelost en gaat dat lang duren?
Vorige week ook al... het is echt irritant,je weet gewoon niet meer of je mail nu wel of niet aankomt.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:25:
[...]
Is dit vaker gebeurd dan? Ik heb het sinds vandaag en vind het behoorlijk irritant.
Hoe word dit dan opgelost en gaat dat lang duren?
Xms moet actie ondernemen,zou dat hebben gedaan,maar nu begint het weer van voren af aan,mailtje sturen aan de helpdesk en hopen dat ze het weer snel oppakken en belangrijker,voorkomen dat dit een derde keer gebeurd.
De newsstoring is nu verholpen (dat je niet kon inloggen,foute files weet ik nog niet) maar het is de laatste tijd steeds weer iets anders...
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 28-01-2009 22:34 ]
Verwijderd
Was het vorige keer snel opgelost? Moet nu al mijn mail en adressen naar mijn hotmail kopieren waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.Nick39 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:29:
[...]
Vorige week ook al... het is echt irritant,je weet gewoon niet meer of je mail nu wel of niet aankomt.
Xms moet actie ondernemen,zou dat hebben gedaan,maar nu begint het weer van voren af aan,mailtje sturen aan de helpdesk en hopen dat ze het weer snel oppakken en belangrijker,voorkomen dat dit een derde keer gebeurd.
De newsstoring is nu verholpen (dat je niet kon inloggen,foute files weet ik nog niet) maar het is de laatste tijd steeds weer iets anders...
Een dag of 4.. als het al opgelost was dan want het is er nu weer.. overigens de newsserver haalt op dit moment maar een kleine 10 mbits per seconde,ik begin er best wel pissig om te worden,er is de laatste tijd altijd wel ietsVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:40:
[...]
Was het vorige keer snel opgelost? Moet nu al mijn mail en adressen naar mijn hotmail kopieren waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb.
Verwijderd
Da's leukNick39 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:01:
[...]
Een dag of 4.. als het al opgelost was dan want het is er nu weer.. overigens de newsserver haalt op dit moment maar een kleine 10 mbits per seconde,ik begin er best wel pissig om te worden,er is de laatste tijd altijd wel iets
Voor die newsservers gebruik ik XS News dus ik kan beter dat houden zo te horen.
Het was xsnews die er vanmiddag helemaal uit lag en nu even heel traag is,het herstelt al wel.. en natuurlijk is het de schuld niet van xms dat dit nu weer gebeurde,dat weet ik ook wel,en xms kan ook niet veel aan die blokkade doen,behalve misschien de hoeveelheid mail verminderen die per account per X seconden verstuurd kan worden.
Xms zal maatregelen moeten nemen om de hoeveelheid spam via haar servers te verminderen anders staan we zo weer op de spamcop of andere blocklists.
Alleen is het dus nu al de tweede keer deze maand dat we op die blocklist staan en ik wil gewoon niet dat als ik mail verstuur ik me zorgen moet maken of het wel aankomt.
Tot nu toe waren de internet diensten goed maar ik begin als dit zo blijft echt te overwegen om dan maar met alles terug naar ziggo te gaan,dan maar wat langzamer.
Xms zal maatregelen moeten nemen om de hoeveelheid spam via haar servers te verminderen anders staan we zo weer op de spamcop of andere blocklists.
Alleen is het dus nu al de tweede keer deze maand dat we op die blocklist staan en ik wil gewoon niet dat als ik mail verstuur ik me zorgen moet maken of het wel aankomt.
Tot nu toe waren de internet diensten goed maar ik begin als dit zo blijft echt te overwegen om dan maar met alles terug naar ziggo te gaan,dan maar wat langzamer.
Verwijderd
Oké, heb xsnews al een paar dagen niet gebruikt maar heb er nooit problemen mee gehad, maar dat zegt natuurlijk niks.Nick39 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:27:
Het was xsnews die er vanmiddag helemaal uit lag en nu even heel traag is,het herstelt al wel.. en natuurlijk is het de schuld niet van xms dat dit nu weer gebeurde,dat weet ik ook wel,en xms kan ook niet veel aan die blokkade doen,behalve misschien de hoeveelheid mail verminderen die per account per X seconden verstuurd kan worden.
Dus als ik het goed begrijp zijn er mensen die via xms spammen zodat xms op een lijst komt te staan?
Kan xms dan ook niet al die spam blokkeren die ik elke dag weer krijg, of is dat een hele gekke vraag.
Ik bedoel als hotmail dat kan, waarom xms niet?
Je hebt een spamfilter,die kan je instellen,maar bij de een werkt ie prima (bij mij) en bij de ander totaal niet.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:42:
[...]
Oké, heb xsnews al een paar dagen niet gebruikt maar heb er nooit problemen mee gehad, maar dat zegt natuurlijk niks.
Dus als ik het goed begrijp zijn er mensen die via xms spammen zodat xms op een lijst komt te staan?
Kan xms dan ook niet al die spam blokkeren die ik elke dag weer krijg, of is dat een hele gekke vraag.
Ik bedoel als hotmail dat kan, waarom xms niet?
De vorige keer waren er valse mails in omloop waarin gevraagd werd om je inlognaam en wachtwoord,sommige mensen hebben gereageerd waardoor spammers de xms servers konden gebruiken en we op die spamblock kwamen,wat het deze keer is weet ik niet maar we staan er weer op,ik had er vanochtend weer 3 staan.
@Famous,het is nogal wisselend,ik had 4 dvd's om te downen, 2 gingen op full speed en waren er in 20 minuten,de overige 2 deed ie de hele nacht over,en nee.. ik unpar en unrar pas NA de download,niet TIJDENS... ze waren nu overigens wel allemaal compleet en netjes in orde.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 29-01-2009 08:28 ]
Verwijderd
World of Warcraft latency...
Meer mensen last van insane latency? Heb ineens vandaag latency van 600 - 1200. In den beginne van mijn XMS ook gehad, maar na wat veranderingen bij XMS supersnel.
Maar alle player in mijn guild hebben geen high latency maar ik wel, wordt er gestoord van....
Ja, heb volgens de regels de dirs addons deleted, alles volgens het boekje, helpt niet.
Denan, jouw er iets over bekend? Vorige keer was het de route die traag was
Meer mensen last van insane latency? Heb ineens vandaag latency van 600 - 1200. In den beginne van mijn XMS ook gehad, maar na wat veranderingen bij XMS supersnel.
Maar alle player in mijn guild hebben geen high latency maar ik wel, wordt er gestoord van....
Ja, heb volgens de regels de dirs addons deleted, alles volgens het boekje, helpt niet.
Ik haal ineens nog maar 400/500kb/s van de newsserver van XMS. (Amersfoort Vathorst)Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:31:
[ Voor 56% gewijzigd door Wilde op 29-01-2009 21:47 ]
Leuk nieuwtje voor de mensen uit Veenendaal:
Met het plaatsen van de eerste glashart glasvezel centrale in Veenendaal is vandaag ook een glasvezel bewonersinitiatief in Veenendaal ontstaan, Veenendaal op Glasvezel.
Gehele nieuwsbericht op http://www.glasvezel.nu/n...roep-veenendaal-opgericht
Met het plaatsen van de eerste glashart glasvezel centrale in Veenendaal is vandaag ook een glasvezel bewonersinitiatief in Veenendaal ontstaan, Veenendaal op Glasvezel.
Gehele nieuwsbericht op http://www.glasvezel.nu/n...roep-veenendaal-opgericht
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Newsserver is hier ook niet vooruit te branden !Wilde schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:32:
[...]
Ik haal ineens nog maar 400/500kb/s van de newsserver van XMS. (Amersfoort Vathorst)
Verwijderd
Zal ook is ff proberen!Nick39 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:49:
[...]
Newsserver is hier ook niet vooruit te branden !
edit/ hier is hij idd ook niet vooruit te branden
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 22:09 ]
Check, ook hier wordt mail naar hotmail geblokkeerd. Vorig jaar was dat met mail aan Yahoo aan de hand. Knap irritant.Nick39 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:43:
helaas is deze er weer:
*********-@hotmail.com>
een en al klachten over de newsservers:Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:04:
[...]
Zal ook is ff proberen!
edit/ hier is hij idd ook niet vooruit te branden
http://forum.xsnews.nl/viewforum.php?f=5
Tijd om op te zeggen,hotmail zuigt,de newsdienst zuigt,analoge tv zuigt,ik ga mijn Ziggo modem maar eens uit de kast halen,jeemig wat baal ik hiervan,de enige dienst die goed werkte,internet,zuigt nu ook al.
XMS,we betalen hiervoor !! ACTIE AUB
Misschien allemaal eens mailen met support@xsnews.nl
Op de storingen page van xms:
http://www.xtramediaservices.nl/135_Storing.html
--------------------Geplaatst op 29-01-2009--------------------
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen o.a. @live.com en @MSN.com emailadressen ook onder.
Dit probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.
Onze excuses voor evt. ongemak.
Daar kan dus een newsserver probleem bij gezet worden
Hoe zat het ook al weer met geld terug bij blijvende problemen ?
[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 29-01-2009 22:30 ]
Mail naar live.nl en hotmail.com wordt inderdaad al een tijdje geweigerd. Binnenkomende mail van live.nl en hotmail.com adressen gaat wel goed. Je kunt ze alleen niet beantwoorden.
Hier in Utrecht ligt al de hele avond BBC2 (analoge tv) eruit. Alle andere zenders werken wel (voorzover ik ze op een voorkeur heb staan). Zijn er elders ook problemen met analoge tv?
Verwijderd
Nou Nick, kijk als dat zo gerommel blijft met de news dienst dan ga ik gewoon weer naar mijn oude news dienst terug, Download2Day.Nick39 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:15:
[...]
een en al klachten over de newsservers:
http://forum.xsnews.nl/viewforum.php?f=5
Tijd om op te zeggen,hotmail zuigt,de newsdienst zuigt,analoge tv zuigt,ik ga mijn Ziggo modem maar eens uit de kast halen,jeemig wat baal ik hiervan,de enige dienst die goed werkte,internet,zuigt nu ook al.
XMS,we betalen hiervoor !! ACTIE AUB
Misschien allemaal eens mailen met support@xsnews.nl
Op de storingen page van xms:
http://www.xtramediaservices.nl/135_Storing.html
--------------------Geplaatst op 29-01-2009--------------------
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen o.a. @live.com en @MSN.com emailadressen ook onder.
Dit probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.
Onze excuses voor evt. ongemak.
Daar kan dus een newsserver probleem bij gezet worden
Hoe zat het ook al weer met geld terug bij blijvende problemen ?
Deze lag er noit uit, en als het een keertje gebeurde dan kreeg je die uren dubbel gecompenseerd terug.
Kijk dat vind ik service, en zouden meerdere news diensten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Kijk verders vind ik het de laatste tijd best met alles okey gaan.
*logged in*.. 11 ms (chamber of aspects).. niks mis met de routeVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:31:
@newsserver snelheidsproblemen:
Gisteren is er schijnbaar een grote winxp/vista patch gereleased, onze testcomputers hier haalden ook maar 50kb/sec gedurende een uur of 2-3. Toen de patch klaar was ging het opeens weer met 5600kbps.
Add: ik zie nu toch ook vreemde zaken, het lijkt er sterk op dat er ergens bij XSnews iets mis gaat waardoor de maximale bandbreedte richting XMS gecapped is op 90Mbit. Het totale verkeer weigert namelijk boven de 88Mbit uit te komen op onze XSnews interface.
[ Voor 12% gewijzigd door denan op 30-01-2009 08:26 ]
Uit de netwerkstats blijkt dat het dataverkeer sinds 10:00 omhoogschiet, kunnen jullie ook even testen wat voor snelheden jullie halen? Ik kan mijn testverbinding niet continu openzetten aangezien mijn laptop dat niet trekt.
Dit kan toch niet waar zijn !
Nu zijn ze bij ons glasvezel aan het aanleggen. (Wijk nieuwland in Amersfoort)
Ik kwam gisteren thuis en tot mijn verbazing heeft men zo maar een kast geplaatst tegen de voorkant van mijn huis. Het gaat hierbij om een donkere kast van 1 bij 1,5 meter.
Dit kan men toch niet zomaar doen. De kast is schuin onder mijn keuken raam geplaatst. Het is geen gezicht (Waarde van mijn huis zal zeker zakken).
Volgens de projectleider heeft de gemeente de locaties bepaalt van deze kasten.
Dit mag men toch niet zomaar doen. Hoe kan ik deze kast laten verplaatsen ?
Ik kwam gisteren thuis en tot mijn verbazing heeft men zo maar een kast geplaatst tegen de voorkant van mijn huis. Het gaat hierbij om een donkere kast van 1 bij 1,5 meter.
Dit kan men toch niet zomaar doen. De kast is schuin onder mijn keuken raam geplaatst. Het is geen gezicht (Waarde van mijn huis zal zeker zakken).
server: home.xmsnet.nlVerwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 23:31:
even een vraagje.
Ik heb net een homepage aangemaakt bij xms.
Maar ik kan niet inloggen met mn ftp proggie.
Hoe en welke gegevens moet je invullen bij :
Host : .....
ID : ......
pasword :
wie weet hiervan?
ID is je echte account naam zoals bij je inlog van je email.
Password idem.
@Denan: over de XSNEWS server: automatisch upgraden staat hier uit,mijn systeem werkt prima dus ik haal die patch troep niet op, het is niet de eerste keer dat mijn programma's en pc niet meer goed werkte na een patch van microsoft,mocht er echt een heel groot lek zijn dan wacht ik een dag of 4 a 5 tot ik lees dat alles goed gaat en pas dan haal ik hem binnen, ik ga zo de server ff opnieuw testen.
Test newsserver xsnews,met 3 dvd's van de mentalist,12 GIG:
Update 1: loopt nu op 47 MBits/seconde 10:33
32 mbits/seconde 10:40
20 mbits/seconde 11:05
15 mbits per seconde 11:25
18 mbits per seconde 11:51
11 mbits per seconde 12:03
7 mbits per seconde 12:14

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 12:16 . Reden: tijden aangepast. ]
Is het op jouw grond geplaatst of op gemeentegrond?sattertje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:11:
Dit kan toch niet waar zijn !
Is het jouw grond, dan kun je een procedure starten wanneer je niet bent ingelicht, is het gemeentegrond, dan heb je geen poot om op te staan.
GerkeP
Newsserver loopt nu gemiddeld met 33 mbits hetgeen nog steeds te traag is (hoewel stukken sneller als gisteren) en ik heb de patch niet binnengehaald van Microsoft.
Ach het is heel simpel, morgen is het de 31e dan druk ik als het nog niet is opgelost gewoon op dat knopje dat ik de newsdienst niet meer wil hebben,storneer die 9,95 of xms dat nou leuk vind of niet,ik vind al die storingen ook niet leuk maar hoor niets van hun SLA, en neem ergens anders een abbo, per april komt hier het eurodocsis 3 modem binnen en is het basta,ik heb er genoeg van.
Uiteraard deel ik mijn mening met de bewonerscommissie waar ik zo'n advies rondje doe over techniek en aanbevelingen (ik doe ook nodemetingen voor wireless Leiden) .
Ach het is heel simpel, morgen is het de 31e dan druk ik als het nog niet is opgelost gewoon op dat knopje dat ik de newsdienst niet meer wil hebben,storneer die 9,95 of xms dat nou leuk vind of niet,ik vind al die storingen ook niet leuk maar hoor niets van hun SLA, en neem ergens anders een abbo, per april komt hier het eurodocsis 3 modem binnen en is het basta,ik heb er genoeg van.
Uiteraard deel ik mijn mening met de bewonerscommissie waar ik zo'n advies rondje doe over techniek en aanbevelingen (ik doe ook nodemetingen voor wireless Leiden) .
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 10:51 ]
Het is op gemeentegrond, de stoep. Maar tegen de voorkant van mijn woning.
Zie pic.
Zie pic.

Snap dat je dit niet leuk vindt,maar hier kan je niets aan doen want het is helaas je eigen grond niet.sattertje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:53:
Het is op gemeentegrond, de stoep. Maar tegen de voorkant van mijn woning.
Zie pic.
[afbeelding]
Het enige wat je kan doen is kijken of de klimop er overheen wil groeien of hem in overleg met de projectleider een wat minder opvallend kleurtje geven.
(je hebt ook satelliet schotel folie in de vorm van een gemetselde muur die je er op zou kunnen plakken) ik zou zelf mooi een pot verf pakken en hem met afplakband bewerken en er een metselwerk motiefje aan geven,staat ie nog los en zit er niets in dan zou ik hem een paar keer subtiel verplaatsen,misschien snappen ze de hint.
Toen ik het verhaal de eerste keer las ging ik uit van een grote kast die onder het raam stond, nu laat je een foto zien van een kastje dat ver van je ramen af staat op gemeentegrond. Kijkend naar de foto vraag ik me ook af hoe dit de waarde van je woning zal laten dalen, als er een kastje staat van de nuon op de stoep naast je woning zakt de waarde toch ook niet?Nick39 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:10:
[...]
mooi een pot verf pakken en hem met afplakband bewerken en er een metselwerk motiefje aan geven,staat ie nog los en zit er niets in dan zou ik hem een paar keer subtiel verplaatsen,misschien snappen ze de hint.
Verder is het gemeentegrond dus ik denk dat je gewoon pech hebt, dat zijn risico's die je aangaat als je een woning koopt waarbij je muur grenst aan de stoep.
Enige wat je misschien kan doen is bezwaar aantekenen bij de eerstvolgende WOZ waardebepaling van je huis. Al heb ik het met Denan eens dat de plaatsing daar eigenlijk helemaal niet zo verkeerd lijkt !denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Toen ik het verhaal de eerste keer las ging ik uit van een grote kast die onder het raam stond, nu laat je een foto zien van een kastje dat ver van je ramen af staat op gemeentegrond. Kijkend naar de foto vraag ik me ook af hoe dit de waarde van je woning zal laten dalen, als er een kastje staat van de nuon op de stoep naast je woning zakt de waarde toch ook niet?
Verder is het gemeentegrond dus ik denk dat je gewoon pech hebt, dat zijn risico's die je aangaat als je een woning koopt waarbij je muur grenst aan de stoep.
Iets nuanceren,qua kleur kan ik me voorstellen dat dit niet echt fraai staat,een grijze kast was "mooier" geweest en misschien nog wat meer naar links ook,maar om hem vanuit je keukenraam te kunnen zien moet je denk ik wel echt bewust met je neus tegen het glas gaan staan.denan schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Toen ik het verhaal de eerste keer las ging ik uit van een grote kast die onder het raam stond, nu laat je een foto zien van een kastje dat ver van je ramen af staat op gemeentegrond. Kijkend naar de foto vraag ik me ook af hoe dit de waarde van je woning zal laten dalen, als er een kastje staat van de nuon op de stoep naast je woning zakt de waarde toch ook niet?
Aan de andere kant was een brief wel zo netjes geweest,het is toch even opkijken als zoiets er opeens staat.
De waarde van je huis verminderen vind ik wat ver gezocht,als dat al zo is vergroot de aanwezigheid van glasvezel dat wel weer of compenseert het op zijn minst.
Ikzelf zou zo'n bruine kast tegen een zo goed als witte muur ook niet mooi vinden maar je zit er niet de hele dag tegen aan te kijken.
Dit is het xms "kastje" dat ze bij ons neer hebben gezet..

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 30-01-2009 12:12 . Reden: typo ]