XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
ik zou ook wel eens een foto van je museum willen zien! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-01-2009 14:12 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:12:
ik zou ook wel eens een foto van je museum willen zien! _/-\o_
Vandaag is het museum gesloten :)

[ Voor 89% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 08:19 . Reden: Museum gesloten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah... Nick... op die foto's zat ik nou net te wachten! :p
Je gasten moeten wel weten wat ze te eten krijgen enzo hoor,
en hoe hun overnachting plaats eruit ziet hahaha!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:31:
nah... Nick... op die foto's zat ik nou net te wachten! :p
Je gasten moeten wel weten wat ze te eten krijgen enzo hoor,
en hoe hun overnachting plaats eruit ziet hahaha!
Met het ontbijt is wat gebeurd..
http://www.aybocada.nl/pap.jpg
Sorry !

Excuus.. en nu maar weer on topic.. hoewel dit is ook on topic, dit kun je allemaal doen met een xms abonnement :)

[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 08:19 . Reden: wc wegens verbouwing dicht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha die Nick.
Ik ga strax even al je fotootjes bekijken.

Maar ok, even een vraagje aan allen.
Ik wil een nieuwe router aanschaffen en deze sprak mij erg aan de :

Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router.

Maar wil toch even een oordeel van de exper's hier.
Is dit wel een OK router.
Het is zo en zo een Gigabit router, dus dat moet ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een linkje naar deze router : http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik zag bij nick dat de modem in de meterkast hing maar niet overal heeft de netwerkbeheerder de aansluiting in de meterkast gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
Hahaha die Nick.

Je zou sowieso even hier kunnen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

chocka schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:47:
Dus situatie is nu. PC rechtstreeks aangesloten op poort 2 van de DRG (zonder router dus) met een Cat 5e kabel.
Klopt.
Volgende stap: Welke versie OS draai je op je machine en welke drivers gebruik je voor de onboard LAN poort van je plank.
WinXP SP3 (geëvolueerd van basis via SP1 en SP2), drivers die bij het moederbord zaten. Hier heb ik wel eens een update voor geprobeerd, vooral voor de grafische kanten van de chipset. Ik kan max. 16bits kleur krijgen op de native resolutie van mijn scherm.
Geen idee of dit iets aan de netwerk drivers heeft gewijzigd.
Die updates van MSI zijn zeer wazig qua installatie, je weet niet wat er allemaal geüpdatet wordt.
Kreeg een tijdje geleden wel steeds BSODs met een melding van NVENET.sys als ik bittorrent aan had staan. (Nieuw seizoen van My Name Is Earl moest even binnengehaald worden)
Maar volgens mij heb ik toen drivers gerollbacked.
Nu zegt ie in elk geval 4.14.01.0236 voor nvenet.sys, en 2.3.6.0 voor de Nvidia nForce MCP Networking adapter (31-3-2002)
Wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is een samenloop van handelingen geweest. TCP/IP repair van XP-smoker (Tip NIck); in safemode gaan cleanen op virus; spam; rootkits etc. Vervolgens eens alle onnodige overbodige niet lang gebruikte software verwijderen, incluis firefox. Daarna de machine helemaal schoongemaakt, incluis het register. Een DHCP reset van de DRG.
Ik heb mijn machine altijd schoon gehouden. Zou niet weten hoe virii, spam of rootkits er op zouden gekomen moeten zijn.
Een reset van de DRG is misschien nog een idee. 5 sec was het he?
En ik zal eens naar XP smoker kijken.
En daarna de machine weer langzaam stap voor stap ingericht, waarbij begonnen met Firefox. Een schone installatie zonder toeters of bellen en alleen installeren wat je werkelijk nodig hebt om bijvoorbeeld een speedtest te doen. En uiteindelijk had ik weer de snelheid, waarbij ergens in dit proces de bottleneck heeft gezeten. Dus neem de tijd en neem geen overhaaste stappen. En blijf goed filteren wat een ieder zegt of adviseert.
Heb ook met IE6 getest. Zelfde ongeveer als met Firefox, dus die kunnen we uitsluiten. Heb ook al getest met Zonealarm en Avira uitgeschakeld, maar geen verbetering.
Wat ik nog kan doen is mijn laptop aan de DRG hangen, kijken wat die haalt. Maar dan moet ik een uur op een nieuwe lease wachten, dus alleen als ik echt niets te doen heb ;-)

Maar goed, het heeft geen enorme prio voor mij. Ben (nog) geen heavy downloader, want daar staat mijn HDD te vol voor. A.s. weekend hopelijk mijn spullen in huis om een nieuw systeem te bouwen. Wie weet verandert er dan wat aan mijn gedrag.
Het zou wel leuk zijn als je krijgt kan ervaren waarvoor je betaalt, dat wel. Maar ik zie zo 1 2 3 geen direct ontzettend praktisch nut in mijn situatie.

offtopic: hier van DOS3, 5, 6 Win3.1, 3.11, OS/2Warp4, XP en op laptop van werk 98, NT4, 2000, XP
Altijd classic mode, alhoewel ik thuis het Royale Noir theme heb geinstalleerd en dat wel ok vind. Alleen de startknop is niet afgemaakt en is nog het standaard groen als je erover heen hovert.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:26:
ik zag bij nick dat de modem in de meterkast hing maar niet overal heeft de netwerkbeheerder de aansluiting in de meterkast gemonteerd.
Dat wilden ze hier ook niet doen,alleen lieten toen een kleine 15 huishoudens de plaatsing niet toe waardoor de netwerk aanlegger alsnog besloot om het dan maar in de meterkast te doen.
Bij Portaal was de afspraak gemaakt via de bewonerscommissie dat de DRG kwam te hangen op de plek waar het AOP van de CAI zat,en dat was toch echt in de meterkast alleen betekende dat hier extra graafwerk.
Jammer maar ik wil dat ding echt niet in de huiskamer en zo dacht dit hele blok er over toen ik huis aan huis een briefje had gedropt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:48:
[...]

Je zou sowieso even hier kunnen kijken!
Dit klinkt toch wel ok :)

Router in de praktijk
Een test me de router toonde aan dat het kwalitatief een hoogstaand apparaat is. De WAN-LAN snelheid zat rond de 240Mbit/s wanneer er bestanden verstuurd werden. Binnen het netwerk was deze snelheid ongekend hoog namelijk om en rond 900Mbit/s.

Door gebruik te maken van de Sitecom WL-128 300N stick en mijn laptopje te verplaatsen op 10M afstand (in huis, open deuren) kan een snelheid gehaald worden van 100Mbit/s. Verdubbeld men de afstand naar 20M dan zakt de snelheid algauw terug naar 70Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
hier hebben ze dus in de gehele straat alle kastjes in de woonkamer opgehangen. Ik kan geen keuze voor plaatsing in de meterkast omdat alles al was geplaatst voor ik er ging wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cisco kondigt een nieuwe DOCSIS 3.0 kabelmodem aan die downloadsnelheden mogelijk moet maken van maximaal 320 Mbps. Deze hoge snelheid wordt bereikt door acht frequenties tegelijkertijd te gebruiken. De modem kan in de VS medio 2010 op de markt komen. De huidige generatie DOCSIS 3.0 modems bundelt slechts vier kanalen, en heeft daardoor een maximum van 160 Mbps. Het theoretische maximum van DOCSIS 3.0 wordt met deze ontwikkelingen steeds verder opgerekt. Bundelen van vier kanalen legt het bij 200 Mbps (aldus Texas Instruments), met acht kanalen gaat het naar 400 Mbps (aldus Broadcom) en CableLabs denkt dat het voor nieuwe generaties in de gigabits per seconde loopt. (NL Kabel)

Coax lijkt opeens niet meer zo rot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Waar zit de 100 Mbit limiet van XMS eigenlijk in? In de vezel? Of in de PacketFront / DRG modems?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben ze de PacketFront ook in de woonkamer opgehangen.
Vind het niet erg, anders weer meer lange kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:55:
Waar zit de 100 Mbit limiet van XMS eigenlijk in? In de vezel? Of in de PacketFront / DRG modems?
Het zit in de packetfront. Dus zodra die vervangen is, zijn gigabitsnelheden (up en down) geen probleem. Het is dat ik er het geld niet voor over heb, maar ik zou het haast willen om maar die arrogante kabelbedrijven voor te zijn.

Overigens denk ik dat de 100mbit snelheid voorlopig voldoende is. Althans... op het feit na dat mijn newsserver downloads nog best hoger zouden mogen (word steeds ongeduldiger :-) vind ik het internetten snel genoeg.

@ Nick, kabel niet zo rot? Ik las laatst nog (en mogelijk kwam dat zelfs van jou) dat men analoge tv eruit wil doen om meer ruimte te creëren voor dataoverdracht. Ik denk dat dit veel weerstand gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:10:
[...]

Dit klinkt toch wel ok :)

Router in de praktijk
Een test me de router toonde aan dat het kwalitatief een hoogstaand apparaat is. De WAN-LAN snelheid zat rond de 240Mbit/s wanneer er bestanden verstuurd werden. Binnen het netwerk was deze snelheid ongekend hoog namelijk om en rond 900Mbit/s.

Door gebruik te maken van de Sitecom WL-128 300N stick en mijn laptopje te verplaatsen op 10M afstand (in huis, open deuren) kan een snelheid gehaald worden van 100Mbit/s. Verdubbeld men de afstand naar 20M dan zakt de snelheid algauw terug naar 70Mbit/s.
Als je voornamelijk bedraad werkt... is de Zyxel echt wel interessant. Ietwat lagere troughput bij Gbit lan, maar goed dat merk je nauwelijks tot niet. Maar wel de hoogste want to lan throughput. Mocht dus XMS overschakelen op hogere snelheden, dan kun je voorlopig meekomen :-).

Maar goed ik game niet en zo, dus mogelijk dat een router met streaming engine dan beter is. Heeft iemand hier ervaring mee via glasvezel? Of het uitmaakt? Kan me met zulke bandbreedtes niet voorstellen dat je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
Hahaha die Nick.

Prima router, heb hem zelf ook een tijdje in de test gehad. Hij verslaat het meeste dure cisco/linksys/d-link spul wat over het algemeen 2/3x zo duur is. Vooral met UDP verkeer bleek de sitecom een ster, waarbij de meeste cisco routers inzakten tot 30Mbit bleek de sitecom gewoon 100Mbit te verstoken wlan-lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:04:
[...]

@ Nick, kabel niet zo rot? Ik las laatst nog (en mogelijk kwam dat zelfs van jou) dat men analoge tv eruit wil doen om meer ruimte te creëren voor dataoverdracht. Ik denk dat dit veel weerstand gaat opleveren.
Dat ligt er een beetje aan,ik bedoelde met de kabel is niet zo rot,dat er meer kan dan dat men dacht,men riep steeds de kabel zit aan haar limiet en dat was de reden om over te gaan op glas, nu blijkt dat diezelfde kabel toch veel meer kan dan dat iedereen dacht en de vraag is zelfs nu,is het rendabel om overal glas aan te leggen als er al coax ligt.

Natuurlijk zal men roepen als analoog uitgeschakeld wordt,aan de andere kant er zijn nu al veel tv's te koop met ingebouwde decoder.
En de overheid is al voor gegaan met het er uit gooien van analoge verspreiding via de ether.
Ook de kabel maatschappijen gaan dit doen:
http://www.digitalekabelt...stopt_eind_2010_met.shtml
en http://dutchmedia.nl/blog/?p=1401
Natuurlijk heb ik hier gemengde gevoelens over,aan de andere kant krijg je er wel heel wat voor terug, honderden zenders en gigasnel internet zal mogelijk zijn als iedereen digitaal gaat kijken,waarvan vele zenders dan in HD kunnen.
Het is weer een beetje het breedbeeld verhaal en het HD ready verhaal en mensen die zoiets niet willen aanschaffen.. aan de andere kant deelt men nu al gratis ontvangers uit en als je die hebt wordt je beeld wel veel beter ook dan analoog,caiw verstrekt ze voor 10 euro !
Per 1 maart kun je kosteloos bij Ziggo 5 smartcards registreren en je betaalt dan maar 1 keer het maandtarief voor de dure pakketten,de overige zijn dan ook gratis.
Hoe dan ook,dat analoog gaat eens uit,en het aantal digitale kijkers is al enorm gegroeid.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Juist nu ik weer snelheid heb, is de snelheid uit mijn PC. Na een reboot gisterenavond, kwam windows terug met het inlogscherm waarop geen userslogin stonden. Ik vermoed dat ik nu echt een re-install moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:03:
[...]

Prima router, heb hem zelf ook een tijdje in de test gehad. Hij verslaat het meeste dure cisco/linksys/d-link spul wat over het algemeen 2/3x zo duur is. Vooral met UDP verkeer bleek de sitecom een ster, waarbij de meeste cisco routers inzakten tot 30Mbit bleek de sitecom gewoon 100Mbit te verstoken wlan-lan.
@ Denan > dus ik doe een goede aankoop met deze router ?
En deze werkt ook gewoon klasse met al het overige verkeer (buiten gaming om) zoals gewoon internetten, downloaden (newsserver) etc etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

chocka schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:14:
Juist nu ik weer snelheid heb, is de snelheid uit mijn PC. Na een reboot gisterenavond, kwam windows terug met het inlogscherm waarop geen userslogin stonden. Ik vermoed dat ik nu echt een re-install moet gaan doen.
Kun je nog wel in 'safe mode' opstarten? (F8 tijdens het opstarten meen ik.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.google.nl/sear...ogin+XP&btnG=Zoeken&meta=
2e en 3e artikel.

en:
http://internetducttape.c...en-with-no-user-accounts/

Toevallig geen cd/dvd er in zitten,dan wil dit ook wel eens gebeuren.
hit Ctrl+Alt+Del key twice on the welcome screen and you should get the classic login dialog box.

Genoemde links geven genoeg info om hier uit te komen.

Kan je er met 2 keer control+Alt+Delete wel in ( xp pro, home zou via safe mode als administrator kunnen) kijk dan naar deze key met regedit:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
“dontdisplaylastusername”=dword:00000000
Als het laatste getal een 1 is,moet je er een 0 van maken.
Sommige virusjes vinden het "grappig" om deze waarde te veranderen of geheel te wissen waardoor 9 van de 10 users uiteindelijk besluit om de boel maar te formatteren...
Maak daarna eens met ghost of drive image pro een goede backup.

[ Voor 110% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:19:
[...]

@ Denan > dus ik doe een goede aankoop met deze router ?
En deze werkt ook gewoon klasse met al het overige verkeer (buiten gaming om) zoals gewoon internetten, downloaden (newsserver) etc etc ?
Yup.. prima ding.. we raden hem ook aan in de nieuwe gebieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Yup.. prima ding.. we raden hem ook aan in de nieuwe gebieden :)
Dit gaat de mijne worden zodra ie er is:
nieuws: Asus kondigt Eee-nas met touchscreen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bedankt voor jullie hulp. Ik ben weer online. Werkelijk soms snap ik dat ding (PC) echt niet. Ooit voor heel veel geld Norton Ghost aangeschaft. Maar wat ik ook deed het lukte gisterenavond niet om de laatste image terug te zetten. De ene error na de andere, zoiets met koppelingspunt wat mogelijk niet goed zal zijn.

Ben nu een dag verder, stop recovery cd van Norton er weer in en kan meteen image terugzetten. Probleem opgelost. Snap jij het, dan ik ook. Maar toch bedankt.

En weer wat geleerd over die kale userlogin. Dus zie ik het maar weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghost of Drive image pro kan je het best vanaf de dosprompt terug zetten,dus met een opstart flop/cd/dvd/usb stick opstarten en dan image terug zetten.
Voordeel is inderdaad dat je hier weer van leert en gelukkig niet vanaf scratch hoeft te beginnen hetgeen veel gedaan werk om bv je snelheid terug te krijgen weer teniet zou doen.
Aan het eind voelt toch weer de voldoening van,wow weer gelukt :)
Met vallen en opstaan heb ik het meest geleerd,en eigenlijk is een backup terug zetten ook de weg van de minste weerstand maar soms ben ik ook wel eens lui.
Het kan een stukje spyware of virus zijn geweest wat zich aan een user account gehecht heeft,dus spyware starten,user account kan geladen worden,haal je de spyware/virus weg dan is de pc de koppeling naar de useraccounts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:28:
Hier hebben ze de PacketFront ook in de woonkamer opgehangen.
Vind het niet erg, anders weer meer lange kabels.
Ik vind het ook niet erg. Toevallig is dat ook gelijk mijn computer hoek dus wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de 100 huizen hier in de straat hebben 3 a 4 huizen een abonnement op xms.
Ik kan me voorstellen dat als je het niet wil gebruiken dat je dan zo'n toch redelijk grote kast niet midden in je woonkamer wil.
En ach,de meterkast zit tegen de huiskamer aan,er lopen 2 lege kontaktdozen vanuit de kamer de meterkast in,gelukkig ligt het kabeltje dus heel snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik er goed uitzien hoor voor die prijs :*)

Nou ik heb hem hoor.
Nou kijk mijn upload is goed gestegen via de nieuwe router.
Van 9 Mb naar 35 Mb. Dus ben er best tevree mee, en ziet er goed uit. En loopt Top stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/391249912.png

edit> met andere woorden.. hij heeft nu wel een correcte upload nu de nieuwe router ertussen zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag dat de prijzen tussen de 129 en 149 lagen,ziet er idd goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:39:
Zag dat de prijzen tussen de 129 en 149 lagen,ziet er idd goed uit.
Jups klopt.
Hij ziet er goed uit, en tot nu toe zeer tevreden over de stabiliteit.
Alleen een beetje erg veel instellingen kun je doen in het configuratie scherm..
Ik weet echt kei veel geen eens wat het betekend,
dus dat laat ik ook maar zo staan als het stond.
Maar goed, deze router heeft echt talrijke meerdere instellingen dan van Linksys gewend ben.
Maby moet ik jou maar is te logee vragen Nick _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:33:
[...]

Jups klopt.
Hij ziet er goed uit, en tot nu toe zeer tevreden over de stabiliteit.
Alleen een beetje erg veel instellingen kun je doen in het configuratie scherm..
Ik weet echt kei veel geen eens wat het betekend,
dus dat laat ik ook maar zo staan als het stond.
Maar goed, deze router heeft echt talrijke meerdere instellingen dan van Linksys gewend ben.
Maby moet ik jou maar is te logee vragen Nick _/-\o_
Je kan een hoop terug vinden op internet,wat ik altijd doe is bij mijn netwerk kaart de settings nalopen en deze dan ook in de router instellen en daarnaast heb ik zoiets van,als het draait dan blijf ik er af.
Logeren kan niet voorlopig ;) ben donderdag al weg tot maandag,lekker een paar daagjes naar Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:19:
[...]

ben donderdag al weg tot maandag,lekker een paar daagjes naar Oostenrijk.
Kan ik niet mee in de koffer :9
en daarnaast heb ik zoiets van,als het draait dan blijf ik er af.
Jeps idd.. ik kom er verder ook niet meer aan.
Want het loopt stabiel en goed, dus waarom verder klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Nick39 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:43:
Van de 100 huizen hier in de straat hebben 3 a 4 huizen een abonnement op xms.
Ik kan me voorstellen dat als je het niet wil gebruiken dat je dan zo'n toch redelijk grote kast niet midden in je woonkamer wil.
En ach,de meterkast zit tegen de huiskamer aan,er lopen 2 lege kontaktdozen vanuit de kamer de meterkast in,gelukkig ligt het kabeltje dus heel snel binnen.
Die hebben destijds ook niet zo'n kast laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:06:
[...]

Die hebben destijds ook niet zo'n kast laten monteren.
Portaal eigendom,moest wel.
We hebben allemaal een brief gehad dat Portaal dit wilde en dat degenen die dit niet zouden toelaten het bij het verlaten van de woning alsnog zou worden geinstalleerd op kosten van de "weigerende" oud bewoner hetgeen enkele honderden euro's zou kosten.
Nu kan je een discussie voeren of dit wel of niet kan/mag,maar de meesten zijn hiervoor toch gezwicht.

[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Hier in Zeewolde gaan ze in maart (planning) beginnen met graven. Ze gaan hier gelijk beginnen met het ophangen van de 1 Gbit versie van de Genexis. Betekend dit nou ook dat als je een 100 Mbit abbo hebt, je niks hoeft in te leveren bij het kijken van DTV? Lijkt me logisch, maar ik weet niet of die dingen intern ook op 1 Gbit werken...

Edit: Als het deze gaat worden, dan is het antwoord duidelijk :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeewolde, is dat ook via XMS of reggefiber ? ding heeft in elk geval gigabits poorten,je blijft gelimiteerd tot wat de provider er uiteindelijk doorheen pompt maar je zit niet vast aan de 100 mbits limiet en bij digitale tv houd je dus je 100 mbits.

By the way, storing:
Mail naar hotmail abonnees levert een foutmelding op dat XMS in de blocklist zit van Hotmail:

550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
554 5.0.0 Service unavailable

Op de storingspage van xms staat:
Email
-------------------Geplaatst op 15-01-2009--------------------
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen live.com en MSN.com emailadressen ook onder.

Dit probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.

Onze excuses voor evt. ongemak.

[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrijf hier waarschijnlijk niets nieuws, maar dit is een aardig programmaatje om up- & downsnelheid live te volgen:

http://service.t-online.de/c/12/70/41/66/12704166.html

Houdt ook de totalen bij per maand. Enige 'nadeel', behalve dat het in het Duits is, dat elke keer dat je je browser opnieuw opstart je een rapport ontvangt.

Hoewel het dsl-manager heet werkt het prima met glas.
Ik heb het een paar keer gecontroleerd door een test op speedtest.net te doen en tegelijkertijd de opgaven hiervan live te volgen en dan klopt het heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:32:
[...]

Portaal eigendom,moest wel.
We hebben allemaal een brief gehad dat Portaal dit wilde en dat degenen die dit niet zouden toelaten het bij het verlaten van de woning alsnog zou worden geinstalleerd op kosten van de "weigerende" oud bewoner hetgeen enkele honderden euro's zou kosten.
Nu kan je een discussie voeren of dit wel of niet kan/mag,maar de meesten zijn hiervoor toch gezwicht.
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit. Zodoende zit de DRG bij mij gewoon in de meterkast, waar een dergelijk fijn apparaat ook thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:17:
Zeewolde, is dat ook via XMS of reggefiber ? ding heeft in elk geval gigabits poorten,je blijft gelimiteerd tot wat de provider er uiteindelijk doorheen pompt maar je zit niet vast aan de 100 mbits limiet en bij digitale tv houd je dus je 100 mbits.
Het netwerk valt onder het glashart naampje, alle projecten van Reggefiber trouwens... We krijgen hier XMS en Solcon. Het netwerk komt in handen van de Stichting Open Netwerk Zeewolde, tenminste, ze krijgen een grote vinger in de pap. Mede om lokale initiatieven goed te kunnen ontplooien en een soort keurmerk te ontwikkelen voor elke provider die zijn diensten wil gaan aanbieden op het netwerk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:57:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit. Zodoende zit de DRG bij mij gewoon in de meterkast, waar een dergelijk fijn apparaat ook thuis hoort.
Misschien hebben ze geleerd,hier kwam er iemand met een mooie pot verf die zonder zelfs in de huizen te komen, een mooie witte stip op de muur buiten plantte bij elk huis waar hij vond dat de DRG moest komen.
Daarna kwam er een graafploeg die de hoofdkabels in de grond legde, weer daarna kwam er een andere ploeg die uiteindelijk weer de stoep open groef en de oranje tules vanaf de stip met een lus van 4 a 5 meter meter opgerold naar de hoofdbuis aansloot.
Daarna kwam een groepje van Stam Glasvezel vanuit het wijkkastje vezels blazen en een week of 4 later kwam weer een andere aannemer gaten boren in die stip (leuk,mensen kwamen thuis en hadden opeens een gat in de muur want of je nu thuis was of niet men boorde gewoon dat gat) waarna Volker Wessels bij die stip de straat weer open groef,die lus naar binnen voerde en een hap kit er in spoot om buiten het gat te dichten.

Wij waren hier zo slim om de stip met een slijptol van de muur te halen en op de juiste plek op de buitenmuur bij de meterkast een nieuwe stip te maken.
Alleen toen de boormeneer dus het gat geboord had en de stoep bij de (door ons gemaakte) stip ging open maken kwam ie geen kabel tegen.
Logisch want die lag 4 meter verderop bij de "oude" weg geslepen stip.
Dus moest weer een andere aannemer komen,bij de oude stip de lus op graven die gelukkig 5 meter was,een geul graven naar "onze" stip waarna de Volkers Meneer die daar kon doorvoeren.
Daarna kwam er een ploeg van XMS kastjes op plankjes ophangen en kwam Volkers die aansluiten.
Vervolgens kwam het energiebedrijf ze weer weghalen want de XMS ploeg had de plankjes schuin over de gasleiding heen geplaatst en dat mocht niet.
Sommige mensen waren behoorlijk pissig dat er gewoon geboord was zonder dat ze thuis waren,de leuk wit gepleisterde muur had opeens een megagat waar de boor er doorheen was geschoten en lieten de XMS mensen met de DRG daarom niet toe.
Er waren steenstrips afgebroken,men kwam achter en door schrootjeswanden heen...

Onze "stip verplaats actie" was dus best slim,ware het alleen niet dat dus weer door een aannemer vanaf de "stip plek" een geul gegraven moest worden naar onze "verplaatste stip".
Snapt u hem nog ?
2 jaar later staat de hele wijk nog vol met witte verf stippen op elk huis en steken her en der oranje tules uit de grond waar boze mensen het plaatsen van de DRG niet toestonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:57:
[...]

Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit.
Nou bij ons was er geen keuze hoor,
hij kwam daar waar het besloten was, en portaal staat niet toe anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heb ik laatst mijn connecties gepatched met Event ID 4226 Patcher, valt m'n router de hele tijd stil wanneer ik aan het downloaden ben.
kijk ik in het logboek staat er:
Friday Jan 16 22:42:43 2009 1 Blocked by DoS protection XXX.XXX.X.XXX, dat is dus mijn eigen comp...
Tenminste, ik ga er van uit dat het daar mee te maken heeft aangezien ik afgelopen week nog alles een keer nagelopen heb: virusscan, spyware, hijacklog bekeken.
Eens kijken of het helpt wanneer ik de originele file weer terug zet.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:58:
Heb ik laatst mijn connecties gepatched met Event ID 4226 Patcher, valt m'n router de hele tijd stil wanneer ik aan het downloaden ben.
kijk ik in het logboek staat er:
Friday Jan 16 22:42:43 2009 1 Blocked by DoS protection XXX.XXX.X.XXX, dat is dus mijn eigen comp...
Tenminste, ik ga er van uit dat het daar mee te maken heeft aangezien ik afgelopen week nog alles een keer nagelopen heb: virusscan, spyware, hijacklog bekeken.
Eens kijken of het helpt wanneer ik de originele file weer terug zet.
Welke router heb je ?
De WRT54G van Linksys kan vastlopen als je teveel torrent verbindingen opent.
De Belkin kan deze foutmelding ook geven maar dat komt in beide gevallen niet door de patch.
Zie:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/666484.html
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=241531
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/361779.html
http://www.cableforum.co....-firewall-dos-report.html
en verder op:
http://www.google.nl/sear...d+by+dos+protection&meta=

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
thanks, ik heb idd een Belkin f5d7231-4, geen top-notch router, maar werkt goed voor me, tot afgelopen tijd. Mocht het nu door het downloaden komen, dan zou ik dat niet zo erg vinden, ware het niet dat er ook een S450ip telefoon op aangesloten is.
Ik ga eens even de stukjes doorlezen...

*en anders tch maar eens die Sitecom router kopen :P *

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-01-2009 23:51 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:
thanks, ik heb idd een Belkin f5d7231-4, geen top-notch router, maar werkt goed voor me, tot afgelopen tijd. Mocht het nu door het downloaden komen, dan zou ik dat niet zo erg vinden, ware het niet dat er ook een S450ip telefoon op aangesloten is.
Ik ga eens even de stukjes doorlezen...
Ik heb ook zitten spitten,je kan de qos als die er op zit voor de sip telefoon wat hoger zetten,je laat wel de poorten voor de sip telefoon door ?
Het schijnt wat ik gelezen hebt als je in de firewall intern lan<> tussen ip pc en router toestaat dat het dan weg is.
Je moet maar eens spitten maar het schijnt voornamelijk bij de Belkin te zitten vaak wil het helpen als je de nat tabel flushed maar ik weet niet of dit met een ftp commando naar de router kan.
Het is wel zo dat als je veel connecties gaat toestaan bv bij torrents je nat ook sneller vol loopt.
(zoek eens bij google op Belkin en NAT table flushing)

Als ik vannacht weer niet kan slapen wil ik me wel verder inlezen maar ik herkende je foutmelding van eerdere slapeloze nachten.
(Ja Nick gaat dan fora's lezen op problemen met het idee,misschien kan ik er later iemand mee helpen ;) )
Blijft het problemen geven dan kun je altijd de firewall uitgooien en een softwarematige aangooien.
Loop in elk geval deze link ff na,desnoods zet je er nog ff Belkin bij en misschien staat er op tweakers ook het e.e.a.
http://www.google.nl/sear...ed+by+dos+protection&meta
Verlaag eens het aantal connecties in je torrent prog ( als het daar het meeste optreedt) hoeveel heb je er open staan ?

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
thanks again,
moet zeggen sinds ik het aantal connecties heb teruggezet met de patch loopt het nu al een hafluurtje perfect.
De SIP staat al in de DMZ, en als extra zekerheid staan ook de poorten die hij gebruikt open (dubbelop, maar heb eerder problemen gehad en deze opstelling werkt).
Que firewall heb ik het trouwens ook dubbelop, aangezien ik op de comp ook nog zonealarm heb draaien, de firewall van de router lijkt me niet echt top, moet hem wellicht maar eens helemaal uit zetten. wat denk jij?

*edit* inmiddels al 45 min, ik denk dat het opgelost is.Ga nog snel een potje old school JOT spelen, eens kijken wat dat doet. (mmm niet goed voor de biervoorraad zo'n avond :9 )

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-01-2009 00:17 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:

*en anders tch maar eens die Sitecom router kopen :P *
jah want die draaidech toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:05:
thanks again,
moet zeggen sinds ik het aantal connecties heb teruggezet met de patch loopt het nu al een hafluurtje perfect.
De SIP staat al in de DMZ, en als extra zekerheid staan ook de poorten die hij gebruikt open (dubbelop, maar heb eerder problemen gehad en deze opstelling werkt).
Que firewall heb ik het trouwens ook dubbelop, aangezien ik op de comp ook nog zonealarm heb draaien, de firewall van de router lijkt me niet echt top, moet hem wellicht maar eens helemaal uit zetten. wat denk jij?
Als je zonealarm hebt moet je in elk geval het ip nummer van de router toevoegen als vertrouwde bron zeg maar anders gaat het geheid ook fout.
Ikzelf heb de router firewall aan staan en niet op de pc, een firewall in de router aan en dan ook nog achter NAT, als ze er dan nog per-se in willen en kunnen hebben ze mijn zegen.
Voor scriptkiddies is het meer dan voldoende en een echte hacker heeft weinig te zoeken ( en te vinden) op mijn pc's .
Bij torrents ga ik niet verder dan maximaal 100 verbindingen.
Het is van bepaalde types Belkin en ook de internetplusbellen Siemens router bekend dat ie volledig over zijn nek gaat als je de nat tabel niet regelmatig leeg gooit,maar je zit met de patch zelf niet vast aan de 50 connecties,je kan ook een lager getal ingeven.
Ook veel UDP verbindingen laten bepaalde types Belkin en Linksys crashen.
Je zou ook pingen e.d. uit kunnen zetten, een hoop torrent clients verfrissen hun lijst maar eens in de zoveel tijd waardoor bv een heleboel clients nog proberen een stukje software bij jou weg te halen dat je net gedownload hebt terwijl jij je torrent proggie al gesloten hebt.
Dat geeft een enorme lijst met firewall fouten maar laat ook een router soms crashen, het uitzetten van pingen wil dat nog wel eens verminderen.
Stel jij download de film nerds via u torrent.
Jij wordt dan in de lijst opgenomen dat jij daar ook delen van shared.
Maar jij bent klaar en sluit je u torrent.
Zolang jij nog in de server lijst staat zullen andere clienten proberen stukjes op te vragen.
Je router forward die verzoeken naar je pc.
Maar zonealarm heeft je u torrent poort gesloten omdat u torrent uit staat.
Vervolgens geeft Zonealarm dus foutmeldingen door naar je router die vervolgens helemaal vol loopt.
In dat geval kun je beter zonealarm uitzetten,of ping uitzetten waardoor de server sneller in de gaten hebt dat je niet meer in het torrent netwerk hangt.
Als dat allemaal ook niet helpt ja dan kan je Belkin het echt niet aan en zal je het aantal verbindingen terug moeten zetten,zoals je hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ook nog maar even de snelheid getest, standaard volgens het boekje heb ik internet op poort 1, en dtv op poort 2 (4 poorts router), dit zijn de resultaten:

met router poort 1
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392055711.png

zonder router poort 1
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392057126.png

zonder router poort 2
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392057646.png

zonder router poort 4
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392058311.png

De upload komt "helaas" niet hoger dan 32mbit, maar de reden was hier in het topic al voorbij gekomen, dus dat is wel ok ;) Dit is uiteraard allemaal bedraad.. Draadloos haal ik 20/20 mbit ofzo.

Poort 4 is verreweg de langzaamste ;)

Verder heb ik dus sinds gister DTV van XMS, hirevoor van Ziggo. Moet zeggen dat het beeld van XMS digitaal stukken beter is dan Ziggo, ziet er erg goed uit! Ben benieuwd of het HD ooit doorbreekt, daar ben ik wel benieuwd naar..

Wat ook gek is, mijn PS3 zit ook bekabeld aan de router uiteraard, als ik daar naar speedtest ga, dan haal ik een download van 96mbit down en 6mbit up.. En dat ongeveer alle tests.. Zal wel een foutje zijn denk ik :P

Analoog signaal is daarentegen wel minder dan van Ziggo (andere TV), maar dat verschilt dan ook weer van zender tot zender. Al met al erg tevreden verder, hopelijk gaat de uitrol ook lekker vlot in Vathorst, aangezien we over 1.5 jaar gaan verhuizen binnen Vathorst, naar een nog op te leveren stuk naast de IKEA.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik heb een deel van het topic doorgelezen, maar kon niets vinden over mijn vraag...

Gisteren is in mijn meterkast zo'n mooi packetfront ding geplaatst. Er branden één of twee groene lampjes op, maar als ik een apparaat aansluit krijg ik geen IP. Wil dit zeggen dat er ergens bij XMS nog een schakelaar om moet? Ik had wel begrepen dat het even kan duren voor je een IP krijgt, maar na een nachtje aangesloten te zijn heeft mijn Airport Express nog steeds een oranje knipperend lampje.

Ik ben al lang blij dat er nu íets gebeurt, want ik ben al sinds december 2007 bezig om een aansluiting geregeld te krijgen. Na drie formulieren (studentenaanbieding) opgestuurd te hebben, en veel teveel aan de telefoon gehangen te hebben bleek dat ik al een jaar betaal voor een geactiveerde aansluiting die ik nooit heb kunnen gebruiken....

Maargoed, geld heb ik al terug, en d'r zit al een kastje. Nu nog hopen dat er binnenkort internet uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DocB > nou activatie moet binnen een aantal minuten gedaan zijn.
Maar goed ik las dat jij een studentenkorting krijgt,
dus dat zal vermoedelijk het formulier wezen van Portaal.
Dan kan het idd wel wat langer duren omdat de verwerking niet via internet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kheb er ook maar even een wireless N USB adapter bijgenomen,
en dan vind ik dit resultaat bijzonder prettig :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/392136270.png

edit> dit is dus een wireless test !!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Nu ben ik jaloers! Ik heb weliswaar ook een 80211n-router (D-Link 655) met 2 80211n-adapters (D-Link DWL140 & iwl4965 agn) maar dit soort resultaten haal ik bij verre niet!!! :-/ En ook de resultaten LAN-WLAN/WLAN-WLAN zijn simpelweg teleurstellend :-{ Het zal vast weer aan mijn bekwaamheid liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

JK

DocB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:59:
Ik heb een deel van het topic doorgelezen, maar kon niets vinden over mijn vraag...

Gisteren is in mijn meterkast zo'n mooi packetfront ding geplaatst. Er branden één of twee groene lampjes op, maar als ik een apparaat aansluit krijg ik geen IP.
Dit probleem heeft een vriendin van me sinds ze net in haar koophuis is komen te wonen waar al een XMS modem in hangt. Krijgt geen IP door, TV en telefoon gaat prima, maar geen internet.
Heb haar laptop rechtstreeks aangesloten en nog wat uren gewacht en release / renew enz. op mijn laptop, op een linksys router en zelfs nog andere kabels geprobeerd. De netwerkverbinding is er wel, maar geen IP adres. En dan komt de XMS helpdesk lekker bijdehand met dat de netwerkkaart wel stuk zal zijn of een kortere kabel proberen. Ja hoor, 3 NICs stuk en 2 niet zulke lange kabels zeker kapot.

Gelukkig wordt het nu doorgezet naar ik denk 2e lijns, maar of de modem is kapot of er is iets niet goed gekoppeld vanuit XMS zelf. Ik neem aan dat de 'modem' een bridgefunctie heeft?

En dan nog de vraag, is die modem in het koophuis nu eigendom van XMS of van de eigenaar van de woning (ivm defecten enz.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JK schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:22:
[...]En dan nog de vraag, is die modem in het koophuis nu eigendom van XMS of van de eigenaar van de woning (ivm defecten enz.) ?
Zo dat ik weet blijft deze altijd eigendom van de netwerk eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swima schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:04:
Nu ben ik jaloers! Ik heb weliswaar ook een 80211n-router (D-Link 655) met 2 80211n-adapters (D-Link DWL140 & iwl4965 agn) maar dit soort resultaten haal ik bij verre niet!!! :-/ En ook de resultaten LAN-WLAN/WLAN-WLAN zijn simpelweg teleurstellend :-{ Het zal vast weer aan mijn bekwaamheid liggen ...
Vaag.
Want deze D-link moet toch ook wel hoge snelheden aankunnen.
Misschien een keer de router resetten en opnieuw instellen alles?

Jah ik moet zeggen dat ik mijn sitecom super stabiel vind,
en draaid lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:29:
[...]

In het geval van Portaal is deze eigendom van Portaal,maar bij defecten loopt dit altijd via XMS,die is de leverancier en heeft er garantie op.
Bij mij is de boel al een keer kosteloos omgeruild.
@JK
Vraagje,brandt het wereldbolletje op de DRG ?
Als je er wel telefonie op krijgt lijkt het me onwaarschijnlijk dat de DRG (modem) kapot is maar lijkt het me meer dat XMS iets verkeerd heeft staan.
Een dhcp release en zo heeft niet veel zin via de router omdat je dan de DRG om een nieuwe vraagt.
Wat je wel kan doen is in de netwerk settings van de netwerk kaart handmatig een vast ip invoert in de range van je router.
Dus niet je pc automatisch een ip adres laten verkrijgen maar een vast ip invullen binnen de uitdeel reeks van je router.
Tcp ip eigenschappen van je lan kaart:
Als ip een ip adres in je router range.
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: ipnummer waarop je router bereikbaar is (dat je normaal invoert om op de config pagina van je router te komen)

De volgende DNS server adressen gebruiken:
217.149.196.6
217.149.192.2

Voordeel hiervan is ook nog eens dat een nat rule in de router voor een pc altijd blijft werken omdat het ip van die machine niet verandert.

Ik zal een voorbeeld geven aan de hand van mijn linksys welke begint met uitdelen van ip's tussen 192.168.1.2 tot 192.168.1.50
Ipnummer: 192.168.1.2
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaard gateway:192.168.1.1 (ip nummer waarop ik in de config van de router kan)

De volgende DNS server adressen gebruiken:
217.149.196.6
217.149.192.2

Mijn pc zal nu dus altijd het interne ip nummer 192.168.1.2 houden.

[ Voor 91% gewijzigd door Nick39 op 18-01-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

mmm bij ons ligt nu al vanaf 12uur DTV plat, zender is niet beschikbaar.. Komt dat vaker voor? Of is er een algemene storing. Internet werkt uiteraard wel gewoon.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ > inXs > dit probleem heb ik ook al vaker gehad, (edit> btw wel met de amino 130),
stroom eraf etc etc niets hielp.
Maar draai eens een update, handmatig vanuit het menu.
Dit hielp bij mij wel en alles werkte toen weer.
Laat even het resultaat weten !!!

Overigens is dit eigenlijk een vraagje voor het "http://dtvuitrol.xmsnet.nl/".

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:04:
@ > inXs > dit probleem heb ik ook al vaker gehad, (edit> btw wel met de amino 130),
stroom eraf etc etc niets hielp.
Maar draai eens een update, handmatig vanuit het menu.
Dit hielp bij mij wel en alles werkte toen weer.
Laat even het resultaat weten !!!

Overigens is dit eigenlijk een vraagje voor het "http://dtvuitrol.xmsnet.nl/".
top het lijkt alsof het voorbij is nu ;) Ik zag daar ook wat onderwerpen staan over EPG, maar daar werd gemeld dat het binnenkort geintroduceert zal worden, is dat binnenkort al bijna? Bij Ziggo hadden we dat wel, mis het toch behoorlijk :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ > inXs > over epg is nog niets bekend.
XMS zijn prioriteit ligt op dit moment hoofdzakelijk op het stabiel maken van de Amino 130.
epg staat ook hoog op het verlanglijstje.

Maar even btw. heb je nou een update gedraaid of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:07:
@ > inXs > over epg is nog niets bekend.
XMS zijn prioriteit ligt op dit moment hoofdzakelijk op het stabiel maken van de Amino 130.
epg staat ook hoog op het verlanglijstje.

Maar even btw. heb je nou een update gedraaid of iets anders ?
ja een update, hij draait nu weer goed. Wij hebben trouwens een animo 110, ben benieuwd hoe de HDTV pilot afloopt trouwens.

Ik heb ook even op het forum van XMS zitten neuzen, is ook opzich veel te vinden, alleen jammer dat het daar een beetje stil ligt qua reacties.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste tijd loopt het weer goed met telefonie.
Wel vraag ik me af,ik heb even bij Solcon zitten neuzen,zo'n telefonie filter waarin je bepaalde nummers kunt opslaan die je niet meer kunnen bellen,komt dat er ook ooit bij XMS ?
De verhalen waren er toen van wel maar ik heb er niets meer van mogen lezen.
Ik zou het een handige optie vinden om door middel van een portal bepaalde nummers op te geven die je niet mogen bellen.
Vroeger had ik daar de telepathic voor,maar die werkt niet meer bij xms helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:32:
De laatste tijd loopt het weer goed met telefonie.
Wel vraag ik me af,ik heb even bij Solcon zitten neuzen,zo'n telefonie filter waarin je bepaalde nummers kunt opslaan die je niet meer kunnen bellen,komt dat er ook ooit bij XMS ?
De verhalen waren er toen van wel maar ik heb er niets meer van mogen lezen.
Ik zou het een handige optie vinden om door middel van een portal bepaalde nummers op te geven die je niet mogen bellen.
Vroeger had ik daar de telepathic voor,maar die werkt niet meer bij xms helaas.
Zo'n filter is al een tijd geleden op de wish-list geplaatst maar daarvoor moet de telefonieprovider wat aanpassingen doen in hun admin systeem. Wanneer (en: of) het gaat komen is dus onduidelijk. Momenteel staat vooral kwaliteitsbewaking hoog op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
@Nick -> toch nog steeds problemen met de router. Ik heb nog wat meer rondgekeken en het probleem komt erg vaak voor bij dit model, maar een concrete oplossing heb ik nergens gezien. Toch maar eens een mailtje naar de service van Belkin gestuurd, eens kijken waar ze mee aankomen... wel vreemd dat ik de afgelopen jaren nergens last van heb gehad, en nu ineens wel.. Ben benieuwd naar hun reactie...

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-01-2009 11:58 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ligt het aan mij of aan XMS, maar berichten verstuurd aan hotmail ed komen per direct retour als niet verstuurbaar. Meer mensen hier last van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
chocka schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:58:
Ligt het aan mij of aan XMS, maar berichten verstuurd aan hotmail ed komen per direct retour als niet verstuurbaar. Meer mensen hier last van???

Email
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen live.com en MSN.com emailadressen ook onder.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:58:
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Ja dus.. internlnet staat in de blacklist van Hotmail/Livemail.
Vervelende is ook dat als je inlogt bij Hotmail en je verstuurt iets dat ie het dan ook niet doet,er komt geen fout maar de mail wordt niet afgeleverd.
Ze zien aan je ip waar je vandaan komt en de boel wordt gelijk gewist.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ha ha, ik wist dat ik het ergens had gelezen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervelende is dat ik e.e.a. te koop heb op marktplaats en in mijn profiel staat een hotmail adres, ik kan niet reageren op kopers en loop zo het een en ander mis :( Om mijn mail adres te veranderen moet ik een activatiemailtje beantwoorden via Hotmail en 9 van de 10 kopers heeft ook hotmail.
Beiden komen dus niet aan.
Mijn mail wordt vanuit hotmail geforward naar xms en dat gebeurt ook niet,en het de-activeer mailtje wordt niet gestuurd omdat wegens "policy overtredingen" mail niet naar XMS wordt gestuurd.
Ik had hier donderdag al over geklaagd bij XMS.
Men moet via internlnet/xmsnet inloggen op de providerspage en daar spam gegevens en zo achterlaten,abuse mail adressen en ip ranges en zolang men dat niet of niet goed doet blijft de blokkade.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:13:
Vervelende is dat ik e.e.a. te koop heb op marktplaats
toch geen spullen uit je museum? ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:18:
[...]

toch geen spullen uit je museum? ;)
Nee,dubbele exemplaren uit mijn horloge collectie :(
Joehoe XMS:
http://postmaster.live.com/Services.aspx#ISPSolutions
http://postmaster.live.com
"Microsoft ziet in dat geen enkele organisatie e-mailmisbruik in zijn eentje kan doen verdwijnen. ISP's (Internet Service Providers) spelen een belangrijke rol in het signaleren en in toom houden van misbruik aangezien zij miljoenen e-mailaccounts overal ter wereld hosten. Daarom hebben wij een aantal services ontwikkeld om ISP's te helpen een goed inzicht te krijgen in het type verkeer dat afkomstig is van hun netwerken en gebruikers van Windows Live Hotmail bereikt. ISP's kunnen deze gegevens vervolgens gebruiken om ongewenste activiteiten (ongewenste berichten, phishing, enzovoort) op hun netwerken een halt toe te roepen, waarmee hun kosten afnemen en hun reputatie verbetert. "

[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hopjesvla79 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:00:

Email

Helpdesk meldt niets aan het probleem te kunnen doen, want dat moet Live cq Hotmail doen. Laatst genoemde moet XMS van de blocklist afhalen, tot die tijd is het afwachten. Als verklaring geeft XMS te weten, dat het probleem is ontstaan nadat XMS gebruikers de SPAM mail wel beantwoord hebben. Hierdoor kon er misbruik worden gemaakt van de mailserver van XMS en zodoende is XMS op de blocklist van Live/Hotmail terecht gekomen.

Wat vervelend, weer een XMS probleem waar ze zelf geen schuld aan hebben. Het zijn weer door andere ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XMS kan er wel wat aan doen,althans ik hoop dat ze dat al gedaan hebben, in de link die bij de mail zit staat dat xms haar ip ranges moet opgeven en daarbij moet opgeven wat de contact adressen zijn, als ze dat gedaan heeft is het afwachten ja,heeft ze dat niet gedaan dan kost het tijd.
Misschien is het handiger als ook een uitgaand spamfilter actief wordt bij xms,en dan een die iets effectiever is dan het inkomende filter ;)
Aangezien iedereen mijn hotmail adres heeft kost mij dit dus geld,ik kan het nergens omzetten.
90% van alle mail komt via hotmail en wordt niet afgeleverd en veranderen kan ook niet omdat de activatiemail daarvoor niet aankomt.

Rolex te koop !!! :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:26:
XMS kan er wel wat aan doen,althans ik hoop dat ze dat al gedaan hebben, in de link die bij de mail zit staat dat xms haar ip ranges moet opgeven en daarbij moet opgeven wat de contact adressen zijn, als ze dat gedaan heeft is het afwachten ja,heeft ze dat niet gedaan dan kost het tijd.
Misschien is het handiger als ook een uitgaand spamfilter actief wordt bij xms,en dan een die iets effectiever is dan het inkomende filter ;)
Aangezien iedereen mijn hotmail adres heeft kost mij dit dus geld,ik kan het nergens omzetten.
90% van alle mail komt via hotmail en wordt niet afgeleverd en veranderen kan ook niet omdat de activatiemail daarvoor niet aankomt.
Natuurlijk hebben ze dat meteen gedaan toen duidelijk was dat we op een blacklist stonden bij hotmail, maar of dat bij Hotmail doorgevoerd is hangt voornamelijk af van Hotmail.

Kun je trouwens niet gewoon in hotmail je .forward uitzetten? (via een proxyserver als je thuisadres op een blacklist staat)

@choka:
Op een blacklist uitkomen is iets wat elke provider kan overkomen.. vooral als veel gebruikers niet opletten en alle links in spammails aanklikken of .exe attachments openen. Aangeven waar het probleem vandaan komt zie ik niet als een poging om de verantwoordelijkheid af te schuiven :) Hotmail zelf staat bijvoorbeeld regelmatig in de top3 blacklists van de wereld met een subselectie van de 20 servers die ze gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 19-01-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:33:
[...]
Kun je trouwens niet gewoon in hotmail je .forward uitzetten? (via een proxyserver als je thuisadres op een blacklist staat)

@choka:
Hotmail zelf staat bijvoorbeeld regelmatig in de top3 blacklists van de wereld met een subselectie van de 20 servers die ze gebruiken.
Het overkwam ziggo ook..
Maar uitzetten kan dus niet,als je dat wil doen wordt er een bericht gestuurt met een link naar het laatst opgegeven adres waarnaar geforward wordt.
Op die link moet je klikken.
Alleen wordt de link niet verstuurd omdat de mailserver van xms in de blacklist staat.
Het mail adres veranderen kan niet,want dan zou iedereen dat kunnen doen,dat kan je pas nadat je die link hebt geactiveerd.

Hopen dat Hotmail/Windows Live een beetje opschiet,want mail verzenden via een proxy is weer even wat anders..zou zo snel geen proxy weten die dat toestaat en als die er al is zal die ongetwijfeld zo gebruikt worden door spammers dat die ook geblockt staat...
Wel jammer, ieder mens dat een beetje weldenkend is snapt wel dat XMS niet via een mail om wachtwoorden gaat vragen,zeker niet in een mail die zo onlogisch zit en vol fouten staat als de bewuste mail.
Dus waarom verstrek je dat dan ?

Daarnaast vraag ik me af waarom Hotmail niet zelf het abuse adres gebruikt heeft van XMS/Internlnet dan had XMS zelf de mail van de desbetreffende accounts kunnen blokkeren.
Het abuse@xmsnet of abuse@internlnet.nl is gewoon actief.
Ze draaien het nu een beetje om.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@Nick39;

Ik zal het eens proberen, maar ik kan natuurlijk ook even proberen zonder router. Dus rechtstreeks de laptop aansluiten en dan een statisch IP invoeren met de DNS adressen. Dan zit je alleen nog met je standaard gateway.... of niet?

Wat ik zelf al bedacht, is het niet mogelijk dat de vorige eigenaar van de woning een statisch IP adres gebruikte en dat XMS dit over het hoofd ziet? Zij heeft namelijk een gewoon abonnement met een dynamisch IP adres. Kan het niet zo zijn dat er nu maar op 1 IP-adres data wordt doorgegeven?

Dit heb ik ook al aangekaart bij XMS maar die zeiden dat ze maar moest bellen... (wat ze dus gedaan heeft en zal nu dus wel bij 2e lijn liggen)

edit: Ohja, wereldbolletje brandt wel ja. En ook een lampje dat er dus een fysieke netwerkconnectie is tussen DRG en computer/router/enz.

[ Voor 9% gewijzigd door JK op 19-01-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Lijkt me niet. Ik heb toch echt 150 euries betaald voor de DRG dus die is van mij.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JK schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:56:
@Nick39;

Ik zal het eens proberen, maar ik kan natuurlijk ook even proberen zonder router. Dus rechtstreeks de laptop aansluiten en dan een statisch IP invoeren met de DNS adressen. Dan zit je alleen nog met je standaard gateway.... of niet?

Wat ik zelf al bedacht, is het niet mogelijk dat de vorige eigenaar van de woning een statisch IP adres gebruikte en dat XMS dit over het hoofd ziet? Zij heeft namelijk een gewoon abonnement met een dynamisch IP adres. Kan het niet zo zijn dat er nu maar op 1 IP-adres data wordt doorgegeven?

Dit heb ik ook al aangekaart bij XMS maar die zeiden dat ze maar moest bellen... (wat ze dus gedaan heeft en zal nu dus wel bij 2e lijn liggen)

edit: Ohja, wereldbolletje brandt wel ja. En ook een lampje dat er dus een fysieke netwerkconnectie is tussen DRG en computer/router/enz.
Als default gateway kun je zonder router dit proberen: 82.215.32.1
Als het wereldbolletje wel brandt lijkt het me een probleem bij XMS,maar wat,dat kan echt van alles zijn.
Je kan ook geen enkele server pingen ?
bv de gateway ?
Pingen naar 82.215.32.1 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 82.215.32.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=254
Antwoord van 82.215.32.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=254

Ping-statistieken voor 82.215.32.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 0ms

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Ziggo kijkers ( waaronder ik ;) ) :
De inauguratie van Barack Obama is dinsdag 20 januari vanaf 17.30 u. live in HD te volgen op kanaal 14 (Ned1 HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Voor de gebruikers van de 50Mbit verbinding: je kunt Obama vanaf 17 uur ook op Joost bekijken :P
http://www.joost.com/Obama_Inauguration_Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@Nick39;

Helaas, niet gelukt. Wereldbolletje brandt dus echt wel, maar bij direct aansluiten krijg ik een APIPA-adres, dan met handmatig alles invoeren dus met vast IP en de DNS servers die jij me gaf werkt het nog niet.
Hosts zijn niet bereikbaar en de firewall staat uit... en anders had het wel op mijn EeePC gewerkt toen ik bij haar was. Net even alles telefonisch gedaan.

Het ligt nu dus echt in handen van XMS. Ben benieuwd of het een beetje vlot wordt opgelost en waar het probleem 'm nu precies in zit. Heb zelf jaren voor Planet Internet gewerkt en zelfs ook nog even voor Tiscali (gelukkig maar kort :o ) dus wat betreft internet instellingen etc. is het me allemaal wel redelijk bekend.

Maargoed, TV en telefoon komen prima door, het wereldbolletje brandt, XMS ziet de internet verbinding ook maar toch gaat het ergens mis... en waarom zou er dan iets in de DRG niet mis kunnen zijn? That's the question.... wel vervelend want ze zit nu al 3 maanden zonder internet (al had ze in het begin niet zo'n haast om er achter aan te gaan ivm de verhuizing en alle zaken die eerst in huis moeten worden gedaan).

Maargoed, ik wacht wel af... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
En natuurlijk met VLC de volgende stream (Ned1 HDTV) :
[url="udp://@224.1.3.1:12110"]udp://@224.1.3.1:12110[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaduw schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
Voor de gebruikers van de 50Mbit verbinding: je kunt Obama vanaf 17 uur ook op Joost bekijken :P
De NOS zendt het ook "gewoon" op nederland 1 uit,maar juist in HD lijkt het me leuk.
@JK Ik denk zelf dat als er in de DRG iets mis gaat dat dan telefonie ook niet werkt, dit gaat ook via internet namelijk.
Ik kijk even of ik je een PM kan sturen,nee dus, zet effe je PM mogelijkheid aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:19:
[...]

ja een update, hij draait nu weer goed. Wij hebben trouwens een animo 110, ben benieuwd hoe de HDTV pilot afloopt trouwens.
Okey dan toppie :)
Nou zal nog wel even gaan duren eer HDTV voor iedereen er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb direct messaging aangezet.. neem aan dat dat de PM-functie is ;)
Telefonie gaat wel en als dat blijkbaar via internet gaat dan mag die DRG wel eens een IP adres doorgeven aan wat we er aan hangen!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
schaduw schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
Voor XMS pilotdeelnemers is de inauguratie ook in hd te bekijken op ned 1 HD.
JK schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb direct messaging aangezet.. neem aan dat dat de PM-functie is ;)
Telefonie gaat wel en als dat blijkbaar via internet gaat dan mag die DRG wel eens een IP adres doorgeven aan wat we er aan hangen!!! :o
Waarschijnlijk staat er een lock in de wijkrouter op je mac-adres. Bel anders de helpdesk even om te kijken wat er daar in de DHCP registratie staat (ARP leases).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb 2 weken terug al een mail naar XMS gestuurd met daarin overigens het MAC adres van de linksys router die dan wordt aangesloten op de DRG. Ik heb hier ook geen gegevens bij de hand en het probleem lag al bij een andere afdeling (2e lijns?) dus neem aan dat daar ook naar gekeken wordt door de betreffende afdeling?

Ik kreeg in elk geval toen een mail terug dat ze zelf moest bellen en dat er al werd gezegd dat er geen apparatuur achter mocht hangen op moment van testen. Al zou dat niets uitmaken, uit een router kan je ook genoeg informatie lezen en bij het krijgen van een IP adres weet je al meteen dat het werkt.

Dacht namelijk zelf dat er een soort van lock op het MAC adres zou zitten voor 2 uur en dat bij aansluiten van een nieuwe NIC het 2 uur zou duren voor deze werd geaccepteerd.

Het balletje ligt nu eigenlijk wel bij XMSNet. Ik heb alles gedaan wat ik van daaruit kon doen (incl. de tips van Nick39), hoop alleen wel dat het een beetje snel wordt opgelost, is geen leuke binnenkomer voor haar, terwijl ik altijd vol lof ben over XMSNet en glasvezel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Denan, heb jij toevallig advies over waar ik terecht zou kunnen voor een zakelijke aanvraag voor aansluiting op glasvezel? Op dit moment hebben we hier een gestapelde SDSL verbinding liggen (4x 2 Mbit) maar deze voldoet niet qua stabiliteit en snelheid.

Ik neem althans aan dat XMS zich meer richt op de particuliere markt met grotere aantallen qua aansluitingen.

Mocht je iemand contact met me op willen laten nemen is dat prima, dan zie ik wel een mailtje tegemoet (zie profiel) of hoor ik wel waar ik mijn gegevens naar toe kan verzenden.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:39:
Het balletje ligt nu eigenlijk wel bij XMSNet. Ik heb alles gedaan wat ik van daaruit kon doen (incl. de tips van Nick39), hoop alleen wel dat het een beetje snel wordt opgelost, is geen leuke binnenkomer voor haar, terwijl ik altijd vol lof ben over XMSNet en glasvezel 8)
De snelste weg is even bellen en vragen of er een sticky arp-lease in de registratie staat.. of stuur de klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan kijk ik wel even in de systemen van XMS.

Spenkman:
1 bedrijfspand verglazen gebeurt in de praktijk bijna nooit. Voor de meeste leveranciers moet je toch wel met een heel industrieterrein komen wil het kostendekkend zijn.
Als het pand in het gebied van XMS ligt (ie: tussen de woningen) dan is een normale XMS aansluiting wel mogelijk. Het enige verschil daarin met een zakelijke aansluiting is dat je geen SLA's kunt afsluiten en XMS geen aansprakelijkheid draagt voor bedrijfsmatige schade ontstaan door verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Definitieve poortverdeling 4 poorts CPS (DRG)

Zojuist contact gehad met iemand van de netwerkbeheerder. Ze zijn in het verhaal gedoken en zijn tot de conclusie gekomen dat er sprake is geweest van een communicatiefout. De poortverdeling die ze richting XMS hebben gecommuniceerd was niet correct. De correcte verdeling is:

Poort 1: IPTV
Poort 2: internet
Poort 3: leeg
Poort 4: leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:
Definitieve poortverdeling 4 poorts CPS (DRG)

Zojuist contact gehad met iemand van de netwerkbeheerder. Ze zijn in het verhaal gedoken en zijn tot de conclusie gekomen dat er sprake is geweest van een communicatiefout. De poortverdeling die ze richting XMS hebben gecommuniceerd was niet correct. De correcte verdeling is:

Poort 1: IPTV
Poort 2: internet
Poort 3: leeg
Poort 4: leeg
Misschien is het een idee om dit gewoon voor alle duidelijkheid in de start post te zetten ??
Het is in elk geval leuk geweest dat wij als gebruikers gezien hebben dat poort 4 niet juist was en daar zit toch het belang in van de terug koppeling,alleen zonder jou was dit dus weer niet gelukt.

"Voor XMS pilotdeelnemers is de inauguratie ook in hd te bekijken op ned 1 HD."
Kijk, ook al is het maar een uurtje of zo, dit is toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:17:
[...]

Misschien is het een idee om dit gewoon voor alle duidelijkheid in de start post te zetten ??
Het is in elk geval leuk geweest dat wij als gebruikers gezien hebben dat poort 4 niet juist was en daar zit toch het belang in van de terug koppeling,alleen zonder jou was dit dus weer niet gelukt.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We komen er wel uit zo allemaal :) thanks voor je moeite ! _/-\o_
Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker is ;) bij xs4all heb je ook veel meer :)

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker is ;) bij xs4all heb je ook veel meer :)
Hotmail is iets wat nu bij hotmail ligt, het is aan hen om de blacklist te updaten.

Wat betreft die homepageruimte:-> dat kun je beter aan Folkert vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:08:
[...]

Hotmail is iets wat nu bij hotmail ligt, het is aan hen om de blacklist te updaten.

Wat betreft die homepageruimte:-> dat kun je beter aan Folkert vragen.
Mja... Folkert is al net zo onzichtbaar als mijn hotmail adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:10
Is het mogelijk om een pinautomaat te gebruiken als ik bij XMS internet en telefonie afneem? En moet ik daarvoor aparte pin apparatuur aanschaffen ?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sattertje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:43:
Is het mogelijk om een pinautomaat te gebruiken als ik bij XMS internet en telefonie afneem? En moet ik daarvoor aparte pin apparatuur aanschaffen ?
Thanks
De moderne pin apparatuur werkt via een internet verbinding en zou moeten werken.
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste