ik zou ook wel eens een foto van je museum willen zien!
[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-01-2009 14:12 ]
Hi Ha Hopjesvla
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-01-2009 14:12 ]
Hi Ha Hopjesvla
Vandaag is het museum geslotenHopjesvla79 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:12:
ik zou ook wel eens een foto van je museum willen zien!
[ Voor 89% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 08:19 . Reden: Museum gesloten. ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 16:34 ]
Met het ontbijt is wat gebeurd..Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:31:
nah... Nick... op die foto's zat ik nou net te wachten!
Je gasten moeten wel weten wat ze te eten krijgen enzo hoor,
en hoe hun overnachting plaats eruit ziet hahaha!
[ Voor 31% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 08:19 . Reden: wc wegens verbouwing dicht. ]
Verwijderd
Verwijderd
Je zou sowieso even hier kunnen kijken!Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
Hahaha die Nick.
Ik ga strax even al je fotootjes bekijken.
Maar ok, even een vraagje aan allen.
Ik wil een nieuwe router aanschaffen en deze sprak mij erg aan de :
Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router.
Maar wil toch even een oordeel van de exper's hier.
Is dit wel een OK router.
Het is zo en zo een Gigabit router, dus dat moet ok zijn.
Klopt.chocka schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:47:
Dus situatie is nu. PC rechtstreeks aangesloten op poort 2 van de DRG (zonder router dus) met een Cat 5e kabel.
WinXP SP3 (geëvolueerd van basis via SP1 en SP2), drivers die bij het moederbord zaten. Hier heb ik wel eens een update voor geprobeerd, vooral voor de grafische kanten van de chipset. Ik kan max. 16bits kleur krijgen op de native resolutie van mijn scherm.Volgende stap: Welke versie OS draai je op je machine en welke drivers gebruik je voor de onboard LAN poort van je plank.
Ik heb mijn machine altijd schoon gehouden. Zou niet weten hoe virii, spam of rootkits er op zouden gekomen moeten zijn.Wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is een samenloop van handelingen geweest. TCP/IP repair van XP-smoker (Tip NIck); in safemode gaan cleanen op virus; spam; rootkits etc. Vervolgens eens alle onnodige overbodige niet lang gebruikte software verwijderen, incluis firefox. Daarna de machine helemaal schoongemaakt, incluis het register. Een DHCP reset van de DRG.
Heb ook met IE6 getest. Zelfde ongeveer als met Firefox, dus die kunnen we uitsluiten. Heb ook al getest met Zonealarm en Avira uitgeschakeld, maar geen verbetering.En daarna de machine weer langzaam stap voor stap ingericht, waarbij begonnen met Firefox. Een schone installatie zonder toeters of bellen en alleen installeren wat je werkelijk nodig hebt om bijvoorbeeld een speedtest te doen. En uiteindelijk had ik weer de snelheid, waarbij ergens in dit proces de bottleneck heeft gezeten. Dus neem de tijd en neem geen overhaaste stappen. En blijf goed filteren wat een ieder zegt of adviseert.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Dat wilden ze hier ook niet doen,alleen lieten toen een kleine 15 huishoudens de plaatsing niet toe waardoor de netwerk aanlegger alsnog besloot om het dan maar in de meterkast te doen.dewaal schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:26:
ik zag bij nick dat de modem in de meterkast hing maar niet overal heeft de netwerkbeheerder de aansluiting in de meterkast gemonteerd.
Verwijderd
Dit klinkt toch wel okVerwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:48:
[...]
Je zou sowieso even hier kunnen kijken!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Verwijderd
Het zit in de packetfront. Dus zodra die vervangen is, zijn gigabitsnelheden (up en down) geen probleem. Het is dat ik er het geld niet voor over heb, maar ik zou het haast willen om maar die arrogante kabelbedrijven voor te zijn.Fiber schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:55:
Waar zit de 100 Mbit limiet van XMS eigenlijk in? In de vezel? Of in de PacketFront / DRG modems?
Verwijderd
Als je voornamelijk bedraad werkt... is de Zyxel echt wel interessant. Ietwat lagere troughput bij Gbit lan, maar goed dat merk je nauwelijks tot niet. Maar wel de hoogste want to lan throughput. Mocht dus XMS overschakelen op hogere snelheden, dan kun je voorlopig meekomen :-).Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:10:
[...]
Dit klinkt toch wel ok
Router in de praktijk
Een test me de router toonde aan dat het kwalitatief een hoogstaand apparaat is. De WAN-LAN snelheid zat rond de 240Mbit/s wanneer er bestanden verstuurd werden. Binnen het netwerk was deze snelheid ongekend hoog namelijk om en rond 900Mbit/s.
Door gebruik te maken van de Sitecom WL-128 300N stick en mijn laptopje te verplaatsen op 10M afstand (in huis, open deuren) kan een snelheid gehaald worden van 100Mbit/s. Verdubbeld men de afstand naar 20M dan zakt de snelheid algauw terug naar 70Mbit/s.
Prima router, heb hem zelf ook een tijdje in de test gehad. Hij verslaat het meeste dure cisco/linksys/d-link spul wat over het algemeen 2/3x zo duur is. Vooral met UDP verkeer bleek de sitecom een ster, waarbij de meeste cisco routers inzakten tot 30Mbit bleek de sitecom gewoon 100Mbit te verstoken wlan-lan.Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:13:
Hahaha die Nick.
Ik ga strax even al je fotootjes bekijken.
Maar ok, even een vraagje aan allen.
Ik wil een nieuwe router aanschaffen en deze sprak mij erg aan de :
Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router.
Maar wil toch even een oordeel van de exper's hier.
Is dit wel een OK router.
Het is zo en zo een Gigabit router, dus dat moet ok zijn.
Dat ligt er een beetje aan,ik bedoelde met de kabel is niet zo rot,dat er meer kan dan dat men dacht,men riep steeds de kabel zit aan haar limiet en dat was de reden om over te gaan op glas, nu blijkt dat diezelfde kabel toch veel meer kan dan dat iedereen dacht en de vraag is zelfs nu,is het rendabel om overal glas aan te leggen als er al coax ligt.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 08:04:
[...]
@ Nick, kabel niet zo rot? Ik las laatst nog (en mogelijk kwam dat zelfs van jou) dat men analoge tv eruit wil doen om meer ruimte te creëren voor dataoverdracht. Ik denk dat dit veel weerstand gaat opleveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2009 11:24 ]
Verwijderd
@ Denan > dus ik doe een goede aankoop met deze router ?denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:03:
[...]
Prima router, heb hem zelf ook een tijdje in de test gehad. Hij verslaat het meeste dure cisco/linksys/d-link spul wat over het algemeen 2/3x zo duur is. Vooral met UDP verkeer bleek de sitecom een ster, waarbij de meeste cisco routers inzakten tot 30Mbit bleek de sitecom gewoon 100Mbit te verstoken wlan-lan.
Kun je nog wel in 'safe mode' opstarten? (F8 tijdens het opstarten meen ik.)chocka schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:14:
Juist nu ik weer snelheid heb, is de snelheid uit mijn PC. Na een reboot gisterenavond, kwam windows terug met het inlogscherm waarop geen userslogin stonden. Ik vermoed dat ik nu echt een re-install moet gaan doen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 110% gewijzigd door Nick39 op 15-01-2009 15:46 ]
Yup.. prima ding.. we raden hem ook aan in de nieuwe gebiedenVerwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:19:
[...]
@ Denan > dus ik doe een goede aankoop met deze router ?
En deze werkt ook gewoon klasse met al het overige verkeer (buiten gaming om) zoals gewoon internetten, downloaden (newsserver) etc etc ?
Dit gaat de mijne worden zodra ie er is:denan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:42:
[...]
Yup.. prima ding.. we raden hem ook aan in de nieuwe gebieden
Ik vind het ook niet erg. Toevallig is dat ook gelijk mijn computer hoek dus wel makkelijk.Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:28:
Hier hebben ze de PacketFront ook in de woonkamer opgehangen.
Vind het niet erg, anders weer meer lange kabels.
Verwijderd
Vind ik er goed uitzien hoor voor die prijsNick39 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:38:
[...]
Dit gaat de mijne worden zodra ie er is:
nieuws: Asus kondigt Eee-nas met touchscreen aan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 03:32 ]
Verwijderd
Jups klopt.Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:39:
Zag dat de prijzen tussen de 129 en 149 lagen,ziet er idd goed uit.
Je kan een hoop terug vinden op internet,wat ik altijd doe is bij mijn netwerk kaart de settings nalopen en deze dan ook in de router instellen en daarnaast heb ik zoiets van,als het draait dan blijf ik er af.Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:33:
[...]
Jups klopt.
Hij ziet er goed uit, en tot nu toe zeer tevreden over de stabiliteit.
Alleen een beetje erg veel instellingen kun je doen in het configuratie scherm..
Ik weet echt kei veel geen eens wat het betekend,
dus dat laat ik ook maar zo staan als het stond.
Maar goed, deze router heeft echt talrijke meerdere instellingen dan van Linksys gewend ben.
Maby moet ik jou maar is te logee vragen Nick
Verwijderd
Kan ik niet mee in de kofferNick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:19:
[...]
ben donderdag al weg tot maandag,lekker een paar daagjes naar Oostenrijk.
Jeps idd.. ik kom er verder ook niet meer aan.en daarnaast heb ik zoiets van,als het draait dan blijf ik er af.
Die hebben destijds ook niet zo'n kast laten monteren.Nick39 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 22:43:
Van de 100 huizen hier in de straat hebben 3 a 4 huizen een abonnement op xms.
Ik kan me voorstellen dat als je het niet wil gebruiken dat je dan zo'n toch redelijk grote kast niet midden in je woonkamer wil.
En ach,de meterkast zit tegen de huiskamer aan,er lopen 2 lege kontaktdozen vanuit de kamer de meterkast in,gelukkig ligt het kabeltje dus heel snel binnen.
Portaal eigendom,moest wel.dewaal schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:06:
[...]
Die hebben destijds ook niet zo'n kast laten monteren.
[ Voor 55% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 15:43 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 16:22 ]
Verwijderd
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit. Zodoende zit de DRG bij mij gewoon in de meterkast, waar een dergelijk fijn apparaat ook thuis hoort.Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:32:
[...]
Portaal eigendom,moest wel.
We hebben allemaal een brief gehad dat Portaal dit wilde en dat degenen die dit niet zouden toelaten het bij het verlaten van de woning alsnog zou worden geinstalleerd op kosten van de "weigerende" oud bewoner hetgeen enkele honderden euro's zou kosten.
Nu kan je een discussie voeren of dit wel of niet kan/mag,maar de meesten zijn hiervoor toch gezwicht.
Het netwerk valt onder het glashart naampje, alle projecten van Reggefiber trouwens... We krijgen hier XMS en Solcon. Het netwerk komt in handen van de Stichting Open Netwerk Zeewolde, tenminste, ze krijgen een grote vinger in de pap. Mede om lokale initiatieven goed te kunnen ontplooien en een soort keurmerk te ontwikkelen voor elke provider die zijn diensten wil gaan aanbieden op het netwerk.Nick39 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:17:
Zeewolde, is dat ook via XMS of reggefiber ? ding heeft in elk geval gigabits poorten,je blijft gelimiteerd tot wat de provider er uiteindelijk doorheen pompt maar je zit niet vast aan de 100 mbits limiet en bij digitale tv houd je dus je 100 mbits.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Misschien hebben ze geleerd,hier kwam er iemand met een mooie pot verf die zonder zelfs in de huizen te komen, een mooie witte stip op de muur buiten plantte bij elk huis waar hij vond dat de DRG moest komen.chocka schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:57:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit. Zodoende zit de DRG bij mij gewoon in de meterkast, waar een dergelijk fijn apparaat ook thuis hoort.
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 19:19 ]
Verwijderd
Nou bij ons was er geen keuze hoor,chocka schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:57:
[...]
Niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n portaalhuis, maar bij ons kon ik gewoon overleggen met de mannen van Volker Wessels hoe en waar ik de DRG geplaatst wilden hebben. En zij voerde dit zo uit.
Hi Ha Hopjesvla
Welke router heb je ?Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:58:
Heb ik laatst mijn connecties gepatched met Event ID 4226 Patcher, valt m'n router de hele tijd stil wanneer ik aan het downloaden ben.
kijk ik in het logboek staat er:
Friday Jan 16 22:42:43 2009 1 Blocked by DoS protection XXX.XXX.X.XXX, dat is dus mijn eigen comp...
Tenminste, ik ga er van uit dat het daar mee te maken heeft aangezien ik afgelopen week nog alles een keer nagelopen heb: virusscan, spyware, hijacklog bekeken.
Eens kijken of het helpt wanneer ik de originele file weer terug zet.
[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 16-01-2009 23:12 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-01-2009 23:51 ]
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb ook zitten spitten,je kan de qos als die er op zit voor de sip telefoon wat hoger zetten,je laat wel de poorten voor de sip telefoon door ?Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:
thanks, ik heb idd een Belkin f5d7231-4, geen top-notch router, maar werkt goed voor me, tot afgelopen tijd. Mocht het nu door het downloaden komen, dan zou ik dat niet zo erg vinden, ware het niet dat er ook een S450ip telefoon op aangesloten is.
Ik ga eens even de stukjes doorlezen...
[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 17-01-2009 00:01 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-01-2009 00:17 ]
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
jah want die draaidech toppieHopjesvla79 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:
*en anders tch maar eens die Sitecom router kopen*
Als je zonealarm hebt moet je in elk geval het ip nummer van de router toevoegen als vertrouwde bron zeg maar anders gaat het geheid ook fout.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:05:
thanks again,
moet zeggen sinds ik het aantal connecties heb teruggezet met de patch loopt het nu al een hafluurtje perfect.
De SIP staat al in de DMZ, en als extra zekerheid staan ook de poorten die hij gebruikt open (dubbelop, maar heb eerder problemen gehad en deze opstelling werkt).
Que firewall heb ik het trouwens ook dubbelop, aangezien ik op de comp ook nog zonealarm heb draaien, de firewall van de router lijkt me niet echt top, moet hem wellicht maar eens helemaal uit zetten. wat denk jij?
superB
Verwijderd
Dit probleem heeft een vriendin van me sinds ze net in haar koophuis is komen te wonen waar al een XMS modem in hangt. Krijgt geen IP door, TV en telefoon gaat prima, maar geen internet.DocB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:59:
Ik heb een deel van het topic doorgelezen, maar kon niets vinden over mijn vraag...
Gisteren is in mijn meterkast zo'n mooi packetfront ding geplaatst. Er branden één of twee groene lampjes op, maar als ik een apparaat aansluit krijg ik geen IP.
Verwijderd
Zo dat ik weet blijft deze altijd eigendom van de netwerk eigenaar.JK schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:22:
[...]En dan nog de vraag, is die modem in het koophuis nu eigendom van XMS of van de eigenaar van de woning (ivm defecten enz.) ?
Verwijderd
Vaag.swima schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:04:
Nu ben ik jaloers! Ik heb weliswaar ook een 80211n-router (D-Link 655) met 2 80211n-adapters (D-Link DWL140 & iwl4965 agn) maar dit soort resultaten haal ik bij verre niet!!! :-/ En ook de resultaten LAN-WLAN/WLAN-WLAN zijn simpelweg teleurstellend :-{ Het zal vast weer aan mijn bekwaamheid liggen ...
In het geval van Portaal is deze eigendom van Portaal,maar bij defecten loopt dit altijd via XMS,die is de leverancier en heeft er garantie op.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:29:
[...]
Zo dat ik weet blijft deze altijd eigendom van de netwerk eigenaar.
[ Voor 91% gewijzigd door Nick39 op 18-01-2009 12:06 ]
superB
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 21:35 ]
top het lijkt alsof het voorbij is nuVerwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:04:
@ > inXs > dit probleem heb ik ook al vaker gehad, (edit> btw wel met de amino 130),
stroom eraf etc etc niets hielp.
Maar draai eens een update, handmatig vanuit het menu.
Dit hielp bij mij wel en alles werkte toen weer.
Laat even het resultaat weten !!!
Overigens is dit eigenlijk een vraagje voor het "http://dtvuitrol.xmsnet.nl/".
superB
Verwijderd
ja een update, hij draait nu weer goed. Wij hebben trouwens een animo 110, ben benieuwd hoe de HDTV pilot afloopt trouwens.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:07:
@ > inXs > over epg is nog niets bekend.
XMS zijn prioriteit ligt op dit moment hoofdzakelijk op het stabiel maken van de Amino 130.
epg staat ook hoog op het verlanglijstje.
Maar even btw. heb je nou een update gedraaid of iets anders ?
superB
Zo'n filter is al een tijd geleden op de wish-list geplaatst maar daarvoor moet de telefonieprovider wat aanpassingen doen in hun admin systeem. Wanneer (en: of) het gaat komen is dus onduidelijk. Momenteel staat vooral kwaliteitsbewaking hoog op de agenda.Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:32:
De laatste tijd loopt het weer goed met telefonie.
Wel vraag ik me af,ik heb even bij Solcon zitten neuzen,zo'n telefonie filter waarin je bepaalde nummers kunt opslaan die je niet meer kunnen bellen,komt dat er ook ooit bij XMS ?
De verhalen waren er toen van wel maar ik heb er niets meer van mogen lezen.
Ik zou het een handige optie vinden om door middel van een portal bepaalde nummers op te geven die je niet mogen bellen.
Vroeger had ik daar de telepathic voor,maar die werkt niet meer bij xms helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-01-2009 11:58 ]
Hi Ha Hopjesvla
chocka schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:58:
Ligt het aan mij of aan XMS, maar berichten verstuurd aan hotmail ed komen per direct retour als niet verstuurbaar. Meer mensen hier last van???
Hi Ha Hopjesvla
Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."chocka schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:58:
Ligt het aan mij of aan XMS, maar berichten verstuurd aan hotmail ed komen per direct retour als niet verstuurbaar. Meer mensen hier last van???
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:07 ]
Hi Ha Hopjesvla
[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:19 ]
toch geen spullen uit je museum?Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:13:
Vervelende is dat ik e.e.a. te koop heb op marktplaats
Hi Ha Hopjesvla
Nee,dubbele exemplaren uit mijn horloge collectie
[ Voor 64% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 12:24 ]
Helpdesk meldt niets aan het probleem te kunnen doen, want dat moet Live cq Hotmail doen. Laatst genoemde moet XMS van de blocklist afhalen, tot die tijd is het afwachten. Als verklaring geeft XMS te weten, dat het probleem is ontstaan nadat XMS gebruikers de SPAM mail wel beantwoord hebben. Hierdoor kon er misbruik worden gemaakt van de mailserver van XMS en zodoende is XMS op de blocklist van Live/Hotmail terecht gekomen.Hopjesvla79 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:00:
-------------------Geplaatst op 15-01-2009--------------------
Mogelijk kunt u momenteel geen email versturen naar Hotmail gerelateerde emailadressen. Hier vallen live.com en MSN.com emailadressen ook onder.
Dit probleem wordt zo spoedig mogelijk opgelost.
Onze excuses voor evt. ongemak.
Natuurlijk hebben ze dat meteen gedaan toen duidelijk was dat we op een blacklist stonden bij hotmail, maar of dat bij Hotmail doorgevoerd is hangt voornamelijk af van Hotmail.Nick39 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:26:
XMS kan er wel wat aan doen,althans ik hoop dat ze dat al gedaan hebben, in de link die bij de mail zit staat dat xms haar ip ranges moet opgeven en daarbij moet opgeven wat de contact adressen zijn, als ze dat gedaan heeft is het afwachten ja,heeft ze dat niet gedaan dan kost het tijd.
Misschien is het handiger als ook een uitgaand spamfilter actief wordt bij xms,en dan een die iets effectiever is dan het inkomende filter
Aangezien iedereen mijn hotmail adres heeft kost mij dit dus geld,ik kan het nergens omzetten.
90% van alle mail komt via hotmail en wordt niet afgeleverd en veranderen kan ook niet omdat de activatiemail daarvoor niet aankomt.
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 19-01-2009 14:34 ]
Het overkwam ziggo ook..denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:33:
[...]
Kun je trouwens niet gewoon in hotmail je .forward uitzetten? (via een proxyserver als je thuisadres op een blacklist staat)
@choka:
Hotmail zelf staat bijvoorbeeld regelmatig in de top3 blacklists van de wereld met een subselectie van de 20 servers die ze gebruiken.
[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 15:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door JK op 19-01-2009 15:59 ]
Lijkt me niet. Ik heb toch echt 150 euries betaald voor de DRG dus die is van mij.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 10:29:
[...]
Zo dat ik weet blijft deze altijd eigendom van de netwerk eigenaar.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Als default gateway kun je zonder router dit proberen: 82.215.32.1JK schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:56:
@Nick39;
Ik zal het eens proberen, maar ik kan natuurlijk ook even proberen zonder router. Dus rechtstreeks de laptop aansluiten en dan een statisch IP invoeren met de DNS adressen. Dan zit je alleen nog met je standaard gateway.... of niet?
Wat ik zelf al bedacht, is het niet mogelijk dat de vorige eigenaar van de woning een statisch IP adres gebruikte en dat XMS dit over het hoofd ziet? Zij heeft namelijk een gewoon abonnement met een dynamisch IP adres. Kan het niet zo zijn dat er nu maar op 1 IP-adres data wordt doorgegeven?
Dit heb ik ook al aangekaart bij XMS maar die zeiden dat ze maar moest bellen... (wat ze dus gedaan heeft en zal nu dus wel bij 2e lijn liggen)
edit: Ohja, wereldbolletje brandt wel ja. En ook een lampje dat er dus een fysieke netwerkconnectie is tussen DRG en computer/router/enz.
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 16:43 ]
De NOS zendt het ook "gewoon" op nederland 1 uit,maar juist in HD lijkt het me leuk.schaduw schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
Voor de gebruikers van de 50Mbit verbinding: je kunt Obama vanaf 17 uur ook op Joost bekijken![]()
http://www.joost.com/Obama_Inauguration_Live
[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 19-01-2009 20:34 ]
Verwijderd
Okey dan toppieinXs schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:19:
[...]
ja een update, hij draait nu weer goed. Wij hebben trouwens een animo 110, ben benieuwd hoe de HDTV pilot afloopt trouwens.
Voor XMS pilotdeelnemers is de inauguratie ook in hd te bekijken op ned 1 HD.schaduw schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
Voor de gebruikers van de 50Mbit verbinding: je kunt Obama vanaf 17 uur ook op Joost bekijken![]()
http://www.joost.com/Obama_Inauguration_Live
Waarschijnlijk staat er een lock in de wijkrouter op je mac-adres. Bel anders de helpdesk even om te kijken wat er daar in de DHCP registratie staat (ARP leases).JK schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb direct messaging aangezet.. neem aan dat dat de PM-functie is
Telefonie gaat wel en als dat blijkbaar via internet gaat dan mag die DRG wel eens een IP adres doorgeven aan wat we er aan hangen!!!
Eve char: Warock <TEST>
De snelste weg is even bellen en vragen of er een sticky arp-lease in de registratie staat.. of stuur de klantgegevens even naar denan@inter.nl.net dan kijk ik wel even in de systemen van XMS.JK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:39:
Het balletje ligt nu eigenlijk wel bij XMSNet. Ik heb alles gedaan wat ik van daaruit kon doen (incl. de tips van Nick39), hoop alleen wel dat het een beetje snel wordt opgelost, is geen leuke binnenkomer voor haar, terwijl ik altijd vol lof ben over XMSNet en glasvezel
Misschien is het een idee om dit gewoon voor alle duidelijkheid in de start post te zetten ??denan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:
Definitieve poortverdeling 4 poorts CPS (DRG)
Zojuist contact gehad met iemand van de netwerkbeheerder. Ze zijn in het verhaal gedoken en zijn tot de conclusie gekomen dat er sprake is geweest van een communicatiefout. De poortverdeling die ze richting XMS hebben gecommuniceerd was niet correct. De correcte verdeling is:
Poort 1: IPTV
Poort 2: internet
Poort 3: leeg
Poort 4: leeg
DoneNick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:17:
[...]
Misschien is het een idee om dit gewoon voor alle duidelijkheid in de start post te zetten ??
Het is in elk geval leuk geweest dat wij als gebruikers gezien hebben dat poort 4 niet juist was en daar zit toch het belang in van de terug koppeling,alleen zonder jou was dit dus weer niet gelukt.
We komen er wel uit zo allemaal
[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 20-01-2009 11:34 ]
Hotmail is iets wat nu bij hotmail ligt, het is aan hen om de blacklist te updaten.Nick39 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:30:
[...]
Nu Hotmail de probleempjes weer op laten lossen zodat ik mijn horloges verkoop en XMS eens zien te overtuigen dat 100 MB voor een homepage wat krap wordt (ben al over de 60 heen en dat 250 mb leuker isbij xs4all heb je ook veel meer
Mja... Folkert is al net zo onzichtbaar als mijn hotmail adresdenan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:08:
[...]
Hotmail is iets wat nu bij hotmail ligt, het is aan hen om de blacklist te updaten.
Wat betreft die homepageruimte:-> dat kun je beter aan Folkert vragen.
De moderne pin apparatuur werkt via een internet verbinding en zou moeten werken.sattertje schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:43:
Is het mogelijk om een pinautomaat te gebruiken als ik bij XMS internet en telefonie afneem? En moet ik daarvoor aparte pin apparatuur aanschaffen ?
Thanks
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq