XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat er gewoon een slordige fout zit in de communicatie Nick.
Want "nogmaals" met mijn 8 poorts zijn er no problems @ all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:02:
Ik denk persoonlijk dat er gewoon een slordige fout zit in de communicatie Nick.
Nee precies, heb ook een 8poorts DRG (iit chocka) en dat werkt prima maar wat ik wel vind is dat het erg slordig is qua communicatie. Zou opzich handig zijn als het ergens duidelijk vermeld stond oid om misverstanden in de toekomst te vermijden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:02:
Ik vermoed het ook want als er voor internet op poort 4 bij de 4 poorts DRG gecapt wordt dan zal er voor de 8 poorts ook een gecapte poort moeten zijn,het was trouwens altijd policy dat nergens gecapt werd maar dat bij misbruik de persoon zou worden aangesproken.
Nu wordt er dus gecapt bij teveel verbindingen,dat is tegen de afspraken... als er al iemand op die 4e poort zit want officieel is dat bij mijn weten niet meegedeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd. maar goed we wachten wel even af Of Denan er binnenkort met een antwoord op komt,
want hij moet dit toch ook communiceren met het netwerk beheer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Ik vermoed het ook want als er voor internet op poort 4 bij de 4 poorts DRG gecapt wordt dan zal er voor de 8 poorts ook een gecapte poort moeten zijn,het was trouwens altijd policy dat nergens gecapt werd maar dat bij misbruik de persoon zou worden aangesproken.
Nu wordt er dus gecapt bij teveel verbindingen,dat is tegen de afspraken... als er al iemand op die 4e poort zit want officieel is dat bij mijn weten niet meegedeeld..
Ho Nick.. niet te snel met de conclusies. XMS 'capped' niets maar uit bescherming voor het netwerk zit er een limiet aan het aantal open p2p connecties. Het blijkt namelijk dat er een aantal mensen zijn die hun torrentclient op 1839012389120 maximale threads hebben staan met een timeout van 24 uur. Dan staan er dus in het netwerk 1839012389120 connecties 24 uur lang niets te doen en hebben de XMS routers het druk met nietsdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Ho Nick.. niet te snel met de conclusies. XMS 'capped' niets maar uit bescherming voor het netwerk zit er een limiet aan het aantal open p2p connecties. Het blijkt namelijk dat er een aantal mensen zijn die hun torrentclient op 1839012389120 maximale threads hebben staan met een timeout van 24 uur. Dan staan er dus in het netwerk 1839012389120 connecties 24 uur lang niets te doen en hebben de XMS routers het druk met nietsdoen.
Ok, dat is duidelijk. Maar per medio 17 november geef jij mij het advies om poort 4 te gaan gebruiken, naar aanleiding van problemen. Ondanks ik het niet zeker weet, maar ervaar ik sinds medio november weer snelheidsproblemen met als uiteindelijk resultaat dat ik voor een week geleden nog maar max aan 700kbs kwam bij een abonnement van 50Mb. Totdat ik nu weer poort 2 zit en alle problemen als voor zon verdwenen zijn. Dan kan jij blijven zeggen dat dit met mensen te maken heeft die p2p gebruiken en het netwerk belasten, maar daar hoef ik dan toch niet de dupe van te worden. Ik gebruik geen enkel p2p programma. Maar blijkbaar wordt mijn poort 4 mede gecapped door het p2p probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm poort 4 levert bij mij geen tragere download maar wel een aanzienlijk tragere upload...

Een upload die ik nog ken uit de tijd dat ik UPC als provider had :-)

Slecht idee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enne benbi jij had ook een 4 poorts?
(had even geen zin om alles terug te lezen, sorry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan, sorry misschien voor de te overhaaste conclusie,ben wat allergisch voor het woord Cappen maar los daarvan is poort 4 dus tot nu toe bij iedereen die er op aansluit een probleem geval.
Bescherming of niet,zoals Chocka terecht zegt hoeven "wij" niet de dupe te worden van slechte configuraties van anderen.
Als de protectie alleen voor teveel connecties zou gelden zouden we er geen last van mogen hebben.
Ik, Chocka,Benbi en nog anderen ervaren allemaal problemen op die poort vandaar dat ik niet geloven kan dat netwerkbeheer dit goed gedaan heeft,of wat ik eerder geloof,zich heeft vergist in het doorgeven van de poortnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:09:
@Denan, sorry misschien voor de te overhaaste conclusie,ben wat allergisch voor het woord Cappen maar los daarvan is poort 4 dus tot nu toe bij iedereen die er op aansluit een probleem geval.
Bescherming of niet,zoals Chocka terecht zegt hoeven "wij" niet de dupe te worden van slechte configuraties van anderen.
Als de protectie alleen voor teveel connecties zou gelden zouden we er geen last van mogen hebben.
Ik, Chocka,Benbi en nog anderen ervaren allemaal problemen op die poort vandaar dat ik niet geloven kan dat netwerkbeheer dit goed gedaan heeft,of wat ik eerder geloof,zich heeft vergist in het doorgeven van de poortnummers.
Ik denk eerder dat er een aanpassing is geweest in het netwerk waardoor het bovenstaande ontstaan is, toen ik dit in november doorgaf was dit namelijk niet aan de orde. De vraag ligt nu in ieder geval bij de helpdesk en die zoeken het verder uit bij de netwerkbeheerder.

Dat ze zich vergist hebben in het doorgeven van poortnummers lijkt me sterk, het was namelijk een lange discussie tussen hen en ons waarom internet opeens van poort 2 naar 4 zou moeten :)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 07-01-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey dan!
Thnks voor de Info Denan.
Dit verhaal zou het wel eens kunnen wezen.
Denk persoonlijk dat er iets aangepast moet worden int netwerk.
Maar wij wachten.
Dadelijk zit er bij mij ook gewoon zo'n soort probleem waardoor ik en mijn buurman niet de upload halen die wij moeten hebben.
Dat zou toch ook kunnen bij de 8 poorts ?!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Famous,

Ik heb inderdaad de 4 poorts versie...

En ik woon in Nijmegen... mogelijk dat het per wijk of stad nog scheelt, maar daar lijkt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:50:
[...]

Ik denk eerder dat er een aanpassing is geweest in het netwerk waardoor het bovenstaande ontstaan is, toen ik dit in november doorgaf was dit namelijk niet aan de orde. De vraag ligt nu in ieder geval bij de helpdesk en die zoeken het verder uit bij de netwerkbeheerder.

Dat ze zich vergist hebben in het doorgeven van poortnummers lijkt me sterk, het was namelijk een lange discussie tussen hen en ons waarom internet opeens van poort 2 naar 4 zou moeten :)
We moeten er voor oppassen in elk geval dat jij toch weer niet de grote regelaar gaat worden,alleen hoe krijg je dit zonder een "Denan" aan de kaak gesteld.
(er ook voor oppassen dat het geen de boodschapper krijgt de schuld iets gaat worden)
Dit zelf bij de helpdesk neerleggen heeft weinig zin getuige de ervaringen van Chocka en mijn eigen ervaringen.
Folkert zie je hier niet meer.
Jij werkt niet bij XMS en strikt gezien heeft internlnet weinig te maken met de kastjes.
Toevallig valt het "slotje" op de DRG samen met dat advies.
De rest laten we gewoon nu over aan netwerk beheer,als zoals jij zegt,het geen mededeling maar meer een discussie was dan zal netwerk beheer inderdaad iets moeten veranderen,alleen hoop ik dus niet dat ze daarna met poort 2 iets doen zodat je min of meer gedwongen wordt naar die poort 4 te gaan.
Internet was de enige dienst die feilloos bleef werken en voor mij de enige reden om bij XMS te blijven,dus hoe minder daar aan gekloot wordt des te liever het me is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
wat ik me afvraag is het volgende: stel dat ineens de poorten veranderd moeten worden, waarom wordt dit dan niet naar alle gebruikers gecommuniceerd? Lijkt me toch dat dan alle gebruikers hun poorten moeten verwisselen (ok bij de gebruikers van de 8 poorts versie niet, maar er zou toch iets van een algemene mail uit moeten gaan waarin de gebruikers van de 4 poorts versie erop geattendeerd worden dat per 'bepaalde datum' de poorten omgezet moeten worden).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:55:
wat ik me afvraag is het volgende: stel dat ineens de poorten veranderd moeten worden, waarom wordt dit dan niet naar alle gebruikers gecommuniceerd? Lijkt me toch dat dan alle gebruikers hun poorten moeten verwisselen (ok bij de gebruikers van de 8 poorts versie niet, maar er zou toch iets van een algemene mail uit moeten gaan waarin de gebruikers van de 4 poorts versie erop geattendeerd worden dat per 'bepaalde datum' de poorten omgezet moeten worden).
Sterker,het zou helemaal niet hoeven,de netwerkbeheerder kan net zo goed de instellingen die nu op poort 4 staan op poort 2 zetten (wat ze niet moeten doen ;) ) maar deze vraag had ik dus ook al gesteld.
De vorige keer,ergens in juni,is het alleen via het forum medegedeeld dat het voor de 4 poort gebruikers van 1 naar 2 ging.
Ook toen is dat niet van xms zijde medegedeeld.
Het lijkt me dat juist een overlast beperking van lieden die met honderden torrents de boel verzieken voor anderen,massaal moet worden ingevoerd.
Maar als die lieden niet weten dat ze poort 4 moeten gebruiken..,sterker die zien ook wel in dat er iets niet meer lukt met die honderden verbindingen en gaan stante pede terug naar poort 2...
Je hebt niets aan een overlast beperkende maatregel als niemand weet dat ze moeten switchen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 07-01-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woon ook in nijmegen heb internet gewoon in poort 2 zitten heb ook een 4 poorts modem
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
@ Famous,

Ik heb inderdaad de 4 poorts versie...

En ik woon in Nijmegen... mogelijk dat het per wijk of stad nog scheelt, maar daar lijkt het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[OFF TOPIC] Hoe kan ik mijn log in hier op tweakers zo vastzetten, dat als ik de site open dat ik meteen ben ingelogd. Waar of hoe moet ik cookies zo vast gaan zetten dat deze niet steeds door een of andere schoonmaakprogramma van mijn PC worden verwijderd. Want met of door dat laatste moet ik altijd weer opnieuw inloggen, als ik Firefox heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:28:
[OFF TOPIC] Hoe kan ik mijn log in hier op tweakers zo vastzetten, dat als ik de site open dat ik meteen ben ingelogd. Waar of hoe moet ik cookies zo vast gaan zetten dat deze niet steeds door een of andere schoonmaakprogramma van mijn PC worden verwijderd. Want met of door dat laatste moet ik altijd weer opnieuw inloggen, als ik Firefox heb afgesloten.
Je kan de cookies in de meeste cleanup programma's op uitzonderen zetten of opgeven welke niet gewist mogen worden,bij je profiel van tweakers kan je volgens mij instellen hoe lang je ingelogd moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:55: maar er zou toch iets van een algemene mail uit moeten gaan waarin de gebruikers van de 4 poorts versie erop geattendeerd worden dat per 'bepaalde datum' de poorten omgezet moeten worden).
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. ik ben even met de snelheden bezig geweest,
en de router ertussen uit gehaald.
(kon toch niet slapen).
En inderdaad, de router houd (hoofdzakelijk) veel van de upload tegen.

Dit zijn de resultaten Zonder router !!!

Met de Firefox Browser,
Amsterdam :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386133816.png

Met de Microsoft Explorer Browser.
Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386134138.png

Nu ben ik toch eens benieuwd of iemand daar antwoord op gaan geven.
Waarom is Firefox over het algemeen sneller dan Explorer???
Ik gebruik geen snelheidsverhogende proggie's etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo loopt mijn snelheid met de router ertussen :

Router WRT300N

Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/386162713.png

Overigens hoeft je niet de stroom van de drg af te halen.
Hij laat de lease gewoon vanzelf los binnen een uurtje.

[ Voor 196% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Denan > Klopt het dat de max. upload nooit bereikt word ?
Zie mijn bovenstaande testjes.
Als je het gemiddelde van de bovenste 2 neemt dan komt de upload dus op zo'n 38 Mb.
Dus altijd nog 12 minder dan de 50 die het behoort te zijn.
(ik heb dus getest zonder router)

En is een ping van zo'n 8 ms netjes ?

Graag hoor ik deze 2 dingetjes even.

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 05:40:
Nu ben ik toch eens benieuwd of iemand daar antwoord op gaan geven.
Waarom is Firefox over het algemeen sneller dan Explorer???
Ik gebruik geen snelheidsverhogende proggie's etc etc.
Heeft waarschijnlijk mee te maken hoe Firefox en IE omgaan met scriptjes.
Je zult ook zien als je iets download in IE dan krijg je zo'n popup met de gemiddelde snelheid en de tijd erin hoelang het gaat duren.
Over het algemeen noemen ze dit ook vaak Windows minuten, omdat die tijd vaak niet helemaal klopt.

Verder kan het ook zijn dat je pc misschien net iets aan het doen was op de achtergrond, waardoor de berekening beinvloed werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 05:42:
En zo loopt mijn snelheid met de router ertussen :

Router WRT300N

Amsterdam:
[afbeelding]

Overigens hoeft je niet de stroom van de drg af te halen.
Hij laat de lease gewoon vanzelf los binnen een uurtje.
Nee, die speedtest.net servers kunnen dit gewoon niet meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:04:
[...]

Nee, die speedtest.net servers kunnen dit gewoon niet meten.
En waarom zouden zei dit niet kunnen meten dan?
Ik wil ook graag de reden weten want ben altijd nieuwsschierig.
Want zeliggen toch wel veel bij de realiteit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt met te korte testfiles gemeten.
Een max mtu van 1500 bv doet zijn werk pas bij grotere bestanden.
Download wordt eerst in een geheugen cache geladen en daarna pas naar je harddisk.
Dus heb je bij download in het begin een zwieper en dan zakt je snelheid in want dan wordt er gelijk naar cache en disk geschreven.
De tweaks die je overal tegen komt maken je download sneller maar doen niets met je upload.
Het verschil tussen Firefox en IE komt door het aantal verbindingen dat tegelijk geopend wordt naar een server.
Standaard opent firefox er meer dan IE waardoor een download in het begin sneller loopt.
Ook zijn er een aantal servers die een max download per verbinding hebben.
Met bv 15 verbindingen in firefox tegen 10 in IE zal in het begin firefox sneller lijken.
Totdat alle caches volgeschreven zijn en de echte disk transfer gaat beginnen,dan zal de download gelijk gaan lopen maar dan heeft die test het allang opgegeven.

Vergelijk het met 2 riool deksels,waarbij de een een put heeft en de ander direct op de pijp loost.
Beiden hebben een gelijke pijp.
Gooi er een emmer water in.
De riooldeksel met put zal in het begin sneller lopen,het water verdwijnt in de put en daarna pas door de pijp.
Maar als de put vol is zullen beide riooldeksels even veel water doorlaten.

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 08-01-2009 11:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg de hele poort discussie nu al even maar ik snap het geloof ik niet helemaal.
Mijn Internet zit op poort 1 van een 4 poorts DRG ..... en eerlijk gezegd heb ik niet erg veel te klagen over de snelheid :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pebbles ~ # wget http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
--21:14:15--  http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
           => `file100mb.bin'
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream]

100%[====================================>] 104,857,600    5.46M/s    ETA 00:00

21:14:34 (5.38 MB/s) - `file100mb.bin' saved [104857600/104857600]

Uploaden naar de ftp.xsmnet.nl lukt nu effe niet .... (ftp: bind: Address already in use)

Maar is het beter om dat ding in poort 2, of misschien nog beter poort 4 te steken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:31:
Ik volg de hele poort discussie nu al even maar ik snap het geloof ik niet helemaal.
Mijn Internet zit op poort 1 van een 4 poorts DRG ..... en eerlijk gezegd heb ik niet erg veel te klagen over de snelheid :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pebbles ~ # wget http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
--21:14:15--  http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
           => `file100mb.bin'
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream]

100%[====================================>] 104,857,600    5.46M/s    ETA 00:00

21:14:34 (5.38 MB/s) - `file100mb.bin' saved [104857600/104857600]

Uploaden naar de ftp.xsmnet.nl lukt nu effe niet .... (ftp: bind: Address already in use)

Maar is het beter om dat ding in poort 2, of misschien nog beter poort 4 te steken ?
Lekker laten zitten lijkt me,toendertijd werd geadviseerd om van poort 1 naar 2 te gaan,beiden lopen bij mij even snel,poort 4 = niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Hoi,

Zou jij kunnen zeggen welke router ik heb? Ik heb deze van portaal gekregen toen wij werden aangesloten. Er staan 2 aanbevolen routers op de website van XMS, maar helaas lijken deze 2 niet op degene die ik heb. Ik heb een paar foto's gemaakt, ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.
En weet je ook of ik met deze ook draadloos kan?

Alvast bedankt.

- Niels

http://img166.imageshack.us/img166/7373/dsc03288di6.jpg

http://img246.imageshack.us/img246/5645/dsc03289lt1.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/6831/dsc03290bh4.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/3316/dsc03291hq0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen router.. dat is je DRG je hoofdaansluiting voor glasvezel zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Ah sorry, weet er niet al te veel van :P Moet hieraan nog een router gehangen worden,of kan hiervandaan een kabeltje naar de pc lopen? Ben van plan om rond maart (als mijn huidige ADSL afloopt) over te stappen. Als ik nog een router nodig heb, moet die dan zelf gekocht worden, of word deze geleverd door XMS?

Bedankt,

- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Aan de de foto's te zien ben je nog niet aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door granddad op 09-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Volgens xms check wel hoor, ik heb het nu ook nog niet hoor, heb nu nog Wanadoo/Orange/Online (stomme naamswijzigingen) - maar iig:

Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.
Als ik de post/huiscode check do krijg ik dit:

<straat + huisnummer> , <postcode> te NIJMEGEN (Aansluiting klaar voor gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

Dan kun je inderdaad direct gebruik maken van de diensten. Een router is enkel noodzakelijk als je meerdere computers of wireless internet wenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Niels > Een router moet je btw. zelf aanschaffen,
deze krijg je niet van XMS.
Maar je kan idd. ook gewoon een kabeltje van je glasvezelaansluiting naar je pc laten lopen,
dan zit je dus niet draadloos.
Wel moet je dus als je gebruik wilt maken van de diensten nog een abonnement aanvragen bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon vannacht weer eens niet slapen,
dus ik dacht ik ga even dtv kijken.
Maar op alle zenders is te zien "Deze zender is op dit moment niet beschikbaar"!!!

Hebben meerdere mensen hier last van ???
en is er een storing gaande !!!

btw. de tekstbalk onderaan elke zender waar de info staat betreffende de zender, oa. het logo,
dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 05:06:
Ik kon vannacht weer eens niet slapen,
dus ik dacht ik ga even dtv kijken.

Hebben meerdere mensen hier last van ???
Nee, hier nergens last van, ik heb heerlijk geslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
Wizkid_niels

Volgens xms check wel hoor, ik heb het nu ook nog niet hoor, heb nu nog Wanadoo/Orange/Online (stomme naamswijzigingen) - maar iig:

Op het onderstaande adres kan een aansluiting op het glasvezelnetwerk geleverd worden.
Als ik de post/huiscode check do krijg ik dit:

<straat + huisnummer> , <postcode> te NIJMEGEN (Aansluiting klaar voor gebruik)

Maar als ik de foto zie dan is de glasvezel niet in de drg aangesloten.
Waar bij mij de aansluiting zit is bij jou open.
Waar in nijmegen ?ik heb postcode 6538xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Alvast bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb 6537HB als postcode, granddad

Dan ga ik maar eens opzoek naar een router :)
edit: De routers die worden aanbevolen worden volgens tweakers niet meer verkocht. Daarom deze maar gekozen, die niet al te duur is, en goede reviews heeft. Wordt deze ook door XMS ondersteund?
Linksys WRT160N

Bedankt,

- Niels

[ Voor 51% gewijzigd door wizkid_niels op 10-01-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:01:
[...]

Vaag.. ik heb even het één en ander gedaan, wat ik vannacht ook al gedaan had.
En het werkt weer hier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:01:
[...]

Ha ha ik ook niet, heb ook heerlijk liggen ronken in mijn bed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

granddad schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:30:

Maar als ik de foto zie dan is de glasvezel niet in de drg aangesloten.
Waar bij mij de aansluiting zit is bij jou open.
Waar in nijmegen ?ik heb postcode 6538xl
Hoe bedoel je dat nou precies? Want ik zie verder niets vreemds hier. Alleen dat het stroomstekkertje dat los hangt nog rechts boven ingestoken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:41:
Alvast bedankt voor de reacties allemaal.

Ik heb 6537HB als postcode, granddad

Dan ga ik maar eens opzoek naar een router :)
edit: De routers die worden aanbevolen worden volgens tweakers niet meer verkocht. Daarom deze maar gekozen, die niet al te duur is, en goede reviews heeft. Wordt deze ook door XMS ondersteund?
Linksys WRT160N

Bedankt,

- Niels
Ja die is inwendig gelijk aan de 150N en doet het goed,maar granddad heeft zo te zien gelijk.
http://img176.imageshack.us/img176/3316/dsc03291hq0.jpg
Je kan de foto net niet goed genoeg bekijken,hij is net te hoog genomen.

[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:43:
[...]

Hoe bedoel je dat nou precies? Want ik zie verder niets vreemds hier. Alleen dat het stroomstekkertje dat los hangt nog rechts boven ingestoken moet worden.
Dat stroomkabeltje zit erin hoor. Er zaten 2 kabeltjes aan 1 kabel zeg maar.. Allebei een stroomkabeltje, of moeten er 2 stroomkabels in?

- niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:56:
[...]

Dat stroomkabeltje zit erin hoor. Er zaten 2 kabeltjes aan 1 kabel zeg maar.. Allebei een stroomkabeltje, of moeten er 2 stroomkabels in?

- niels
Beide stroomkabeltjes moeten aangesloten zijn.
Ho wacht, het kan wel aangesloten zijn,maar de foto kan net te hoog genomen zijn.
Links zit een soort kapje met 2 schroefjes, als je daar schuin tussendoor kijkt moet je de vezel zien,ik zal er een foto van maken.

Zie hier mijn aansluiting:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/vezel.jpg
In het omcirkelde deel moet een blauw kapje zitten waar de vezel in zit,je moet er een beetje schuin tussendoor kijken,je ziet nu gelijk waar helemaal rechts dat andere stroom stekkertje (ondersteboven) in zit.
Zit dat blauwe stekkertje er niet dan is de vezel niet aangesloten.
Je kan heel voorzichtig de schroefjes los halen om te kijken.

[ Voor 140% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 12:01 . Reden: Betere uitleg 2e stoomstekkertje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:57:
[...]

Ho wacht, het kan wel aangesloten zijn,maar de foto kan net te hoog genomen zijn.
Links zit een soort kapje met 2 schroefjes, als je daar schuin tussendoor kijkt moet je de vezel zien,ik zal er een foto van maken.

Zie hier mijn aansluiting:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/vezel.jpg
In het omcirkelde deel moet een blauw kapje zitten waar de vezel in zit,je moet er een beetje schuin tussendoor kijken,je ziet nu gelijk waar rechts dat andere stekkertje in zit.
Zit dat blauwe stekkertje er niet dan is de vezel niet aangesloten.
Ik heb nog 2 foto's gemaakt van onder, daar zit ie wel vast.

http://img301.imageshack.us/img301/9459/dsc03292sp1.jpg

http://img154.imageshack.us/img154/349/dsc03293ry4.jpg

- Niels

PS. ik zal even kijken voor die blauwe draad. Nader bericht volgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Ik heb nog 2 foto's gemaakt van onder, daar zit ie wel vast.

http://img301.imageshack.us/img301/9459/dsc03292sp1.jpg

http://img154.imageshack.us/img154/349/dsc03293ry4.jpg

- Niels

PS. ik zal even kijken voor die blauwe draad. Nader bericht volgt :P
Nu zie je in elk geval de aansluiting beter ja, als ze die moeite gedaan hebben zal de vezel ook wel aangesloten zijn, op de eerste foto's leek het er op alsof de vezel er gewoon achter stak.
Als je in dat omcirkelde kapje ook het blauwe stekkertje ziet dan zit ie er in,moet je alleen het voedingsstekkertje wat nu los hangt rechts er in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:57:
Heeft geen nut, want daarmee kan je plaatje watr ervoor zit niet loshalen en kan je dus nog niets zien. Vanwege de snelheidsproblemen had Denan geadviseerd om dat blauwe stekketje voorzichtig aan te drukken, maar ondanks dat ik die twee schroeven had losgedraaid was er geen enkele mogelijkheid om bij dat stekkertje te komen. Je kunt alleen tussendoor kijken of die er zit, want dan zit de vezel aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:37:
[...]

Ha ha ik ook niet, heb ook heerlijk liggen ronken in mijn bed :P
Gelukkig dat jullie beide beters hebben geslapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:36:
[...]

Heeft geen nut, want daarmee kan je plaatje watr ervoor zit niet loshalen en kan je dus nog niets zien. Vanwege de snelheidsproblemen had Denan geadviseerd om dat blauwe stekketje voorzichtig aan te drukken, maar ondanks dat ik die twee schroeven had losgedraaid was er geen enkele mogelijkheid om bij dat stekkertje te komen. Je kunt alleen tussendoor kijken of die er zit, want dan zit de vezel aangesloten.
Gaat prima, kapje even optillen dan schuift ie er zo overheen:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/kapje.jpg
Zoals je ziet, vrij zicht op het stekkertje met vezel,zonder kapje.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:44:
[...]

Gaat prima, kapje even optillen dan schuift ie er zo overheen:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/kapje.jpg
Zoals je ziet, vrij zicht op het stekkertje met vezel,zonder kapje.
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf helaas niet zo'n kleine schroevendraaier om te kijken, en aangezien het nogal donker is kan ik het niet zo 123 zien (in de meterkast zit ie)

In ieder geval, heb XMS gebeld en nog wat dingen gevraagd. Zodra wij hier Wanadoo kunnen opzeggen gaat die eruit (in maart) - en dan komt de monteur om alles aan te sluiten, dus mocht het nog niet goed zitten dan doet de monteur dat. Ik koop dan dus ook de Linksys WRT160N (De persoon die we aan de telefoon hadden zei ook dat hij wist dat deze zeer goed was, persoonlijke ervaring :))

Hopelijk gaat het dus goed, en anders horen jullie het in maart :P

Bedankt allemaal :)

- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf helaas niet zo'n kleine schroevendraaier om te kijken, en aangezien het nogal donker is kan ik het niet zo 123 zien (in de meterkast zit ie)

In ieder geval, heb XMS gebeld en nog wat dingen gevraagd. Zodra wij hier Wanadoo kunnen opzeggen gaat die eruit (in maart) - en dan komt de monteur om alles aan te sluiten, dus mocht het nog niet goed zitten dan doet de monteur dat. Ik koop dan dus ook de Linksys WRT160N (De persoon die we aan de telefoon hadden zei ook dat hij wist dat deze zeer goed was, persoonlijke ervaring :))

Hopelijk gaat het dus goed, en anders horen jullie het in maart :P

Bedankt allemaal :)

- Niels
De 160 is zoals gezegd gelijk aan de 150,het enige verschil is het uiterlijk en bij de 150 zitten de antennes extern en bij de 160 intern,maar het is dezelfde print en werkt uitstekend dus dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
wizkid_niels

Heb je die p5k met 4gb in juni gekocht bij bejit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
granddad schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:44:
wizkid_niels

Heb je die p5k met 4gb in juni gekocht bij bejit ?
Uuum geen idee van welke user. Wel via tweakers. Ik heb hem van Martijn gekocht, die in veenendaal woont. (achternaam vanwege privacy zeg ik maar niet ^^) - maar het was idd P5K met 4gb ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben helemaal niet nieuwsschierig.. jaja alsweer niet :P
Maar was een P5K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:48:
Ben helemaal niet nieuwsschierig.. jaja alsweer niet :P
Maar was een P5K ?
What? iemand op tweakers die niet weet wat een P5K is? :P pricewatch: Asus P5K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:05:
[...]

What? iemand op tweakers die niet weet wat een P5K is? :P pricewatch: Asus P5K :)
euuuh, jewel hoor.. ik weet wat het is!
Nu wel :*)

Nee wist ik veel dat P5K een type was, ik dacht eerst een merk,
en je kan niet alles bijhouden he.
Maar goed, drom kun je beter vragen wat het is,
dan leer je tenminste nog wat.
Er zijn genoeg, die het niet vragen omdat ze dan denken dat ze als dummy over komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Zo, even geboot in Ubuntu 8.10 vanaf CD.
Speedtest gedaan, wat nog niet meevalt aangezien er standaard geen flash plugin wordt meegeleverd met Ubuntu. Maar het lukte me om Flash plugin 10.0r15 te installeren.
(Waar installeert ie die dan? Aangezien ik van een LiveCD draai)

Met het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/387695245.png

Niet zo gek. Weliswaar niet de beloofde 50 MBit/s, maar wel beter dan mijn resultaat onder windhoos.
Wat dus betekent dat ik daar verder moet zoeken/tweaken naar performance verbetering.

edit: Naar Groningen vergelijkbaar resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/387702922.png

En nu terugbooten naar windows, want Ubuntu wil niet op 1680x1050 en 800x600 op dit scherm ziet er niet uit, en horizontaal scrollen is al helemaal ....

[ Voor 12% gewijzigd door bartware op 10-01-2009 18:05 . Reden: link naar windows resultaat ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Alvast wat vragen voor Bartware:

Wat voor DRG kast heb jij, 4 of 8 poorts en op welke poort zit je internetaansluiting.?
Zit er een router tussen je PC en de DRG, zo ja welke?
Wat voor netwerkkaart gebruik je?
Welke categorie kabels gebruik jij tussen je PC (evt. router) en de DRG?

Want ondanks dat je ping van 45ms naar 21/16ms is gegaan en je snelheid wat hoger is komen te liggen, ik heb niet het idee dat dit de juiste waarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je eigenlijk geen speedtest doen in "veilige modus"?
Want dan kun je ook kiezen voor beperkt opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

bartware schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:43:
Zo, even geboot in Ubuntu 8.10 vanaf CD.
Speedtest gedaan, wat nog niet meevalt aangezien er standaard geen flash plugin wordt meegeleverd met Ubuntu. Maar het lukte me om Flash plugin 10.0r15 te installeren.
(Waar installeert ie die dan? Aangezien ik van een LiveCD draai)
In je RAM.... Vraag niet hoe het kan, profiteer er van. Puppy heeft Flash al ingebakken. Heeft met licensies te maken geloof ik, Flash is geen open source.
Met het volgende resultaat:
[afbeelding]

Niet zo gek. Weliswaar niet de beloofde 50 MBit/s, maar wel beter dan mijn resultaat onder windhoos.
Wat dus betekent dat ik daar verder moet zoeken/tweaken naar performance verbetering.

edit: Naar Groningen vergelijkbaar resultaat
[afbeelding]
Weet je in ieder geval wat er minimaal mogelijk moet zijn! Je ping is ook gehalveerd in Ubuntu.
En nu terugbooten naar windows, want Ubuntu wil niet op 1680x1050 en 800x600 op dit scherm ziet er niet uit, en horizontaal scrollen is al helemaal ....
Bij Puppy heb je een bootscreen waar je je resolutie kan opgeven en testen.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een Zyxel NBG 460 N gekocht omdat hier uit de test kwam dat deze de hoogste WAN to LAN throughput haalt.

Gezien ik voornamelijk bedraad werk vond ik dat het belangrijkst. Mocht XMS spontaan omhoog gaan met de snelheid, dan kan ik voorlopig mee met de snelheid :-)

Had eerst een Linksys WRT 54GL met tomato firmware. Die haalde vrijwel de zelfde downloadsnelheid bij 50mbit, maar de Zyxel reageert toch net soepeler als ik bijvoorbeeld van een nieuwsserver download. Met name bij de Upload zie ik een groot verschil. Haalde ik met Windows 7 bij de Linksys maximaal 20Mbit bij www.speedtest.net, nu kom ik aan ruim 30 Mbit. Het is mij nog altijd een raadsel waarom ik niet de volle 50 Mbit aan upload haal. Onder Windows Vista haal ik maar 17Mbit dus wat daar mis gaat snap ik niet (ook op mijn andere systeem met andere hardware kom ik niet hoger onder Vista).

Ergo: Ik kan de Zyxel NBG 460 N erg aanraden. DLink is beter in bandwithmanagement, en ook Sitecom lijkt met zijn gaming router beter met bandbreedteverdeling om te gaan. Maar jah... who needs bandwithmanagement als je 50Mbit hebt :-) met zulke lage ping tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de TCP IP stack van Vista hackt krijg je de snelheden behoorlijk omhoog.
http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=2744
>415 Mbit... zou voorlopig ff genoeg moeten zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 11-01-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm dank voor de tip. Ik ben echter net overgestapt op Windows 7 (die draait bij mij stabieler dan Vista) en daarbij lijken de problemen niet voor te komen.

Overigens had ik niet alleen problemen met speedtests in vista... ook het overzetten van grote bestanden over mijn Gbit netwerk wilde maar niet vlotten. Ook dit lijkt in Windows 7 beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:20:
Alvast wat vragen voor Bartware:
Wat voor DRG kast heb jij, 4 of 8 poorts en op welke poort zit je internetaansluiting.?
4 ports, Had de aansluiting altijd in 1, vorige week omgezet naar 2 n.a.v. wat ik hier las.
Net even port 4 geprobeerd, maar dat is nix. Net weer getest in 1 en dat is iets minder dan 2
Dus weer terug naar 2.
De ubuntu test is ook gedaan met poort 2.
Zit er een router tussen je PC en de DRG, zo ja welke?
Niet als ik een speedtest ga doen. Plug mijn kabeltje wel eens om in een Sitecom DC-207 als ik (ook) wat met mijn laptop wil doen, maar die kan de snelheid echt niet aan.
Wat voor netwerkkaart gebruik je?
Onboard van dit moederbord: MSI k7n420pro
Mind you, mijn hele PC is uit november 2002. Zelfbouw.
Sta nu op het punt een systeem te bestellen/bouwen o.b.v. deze: pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Daar zit iig een 1 Gbit aansluiting op.
(Geen Gigabyte aansluiting helaas, wat je bij zo'n merknaam toch verwacht :+ )
Welke categorie kabels gebruik jij tussen je PC (evt. router) en de DRG?
Cat 5.
Had eerst een 25m hangen, maar die was grotendeels opgerold want de afstand tot de DRG is een meter of 6. Aangezien ik las dat opgerold ook niet zo goed is, laatst vervangen door een kabel die ik nog had liggen die net lang genoeg is.
Want ondanks dat je ping van 45ms naar 21/16ms is gegaan en je snelheid wat hoger is komen te liggen, ik heb niet het idee dat dit de juiste waarden zijn.
Nee, als ik jouw huidige snelheid zie dan word ik ook niet blij van mijn resultaat. Het is nog best onder de maat.

Net 100MB.bin van XS4all gedownload, waarbij de downloadmanager van Firefox aan het eind 3,6 MB/s aangaf. Dit is onder windows, dus aanzienlijk beter dan wat de speedtest aangeeft.

Bedankt voor het meedenken!

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ouderdom van je machine, hoeft geen invloed te zijn op de internetsnelheden. Ik heb zelf ook een machine uit 2002. Ik heb er zelf een Intel Pro 1000 GT netwerkkaart ingestoken. Dus dat kan nog een optie zijn om niet de onboard aansluiting te gebruiken, maar een losse netwerkkaart. Daarbij moet je wel minimaal een UTP uit de categorie 5e gebruiken. Die kabel die je nu gebruikt, schijnt niet geschikt te zijn voor dergelijke glasvezelsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

OK, nu weer een cat5e kabel ertussen geprikt, maar dat heeft vooralsnog geen effect op de speedtest onder windows.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
OK, het klinkt ouderwets, maar probleem oplossen is en blijft een stappenplan door het uitsluiten van mogelijkheden.

Dus situatie is nu. PC rechtstreeks aangesloten op poort 2 van de DRG (zonder router dus) met een Cat 5e kabel.

Volgende stap: Welke versie OS draai je op je machine en welke drivers gebruik je voor de onboard LAN poort van je plank.

Wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is een samenloop van handelingen geweest. TCP/IP repair van XP-smoker (Tip NIck); in safemode gaan cleanen op virus; spam; rootkits etc. Vervolgens eens alle onnodige overbodige niet lang gebruikte software verwijderen, incluis firefox. Daarna de machine helemaal schoongemaakt, incluis het register. Een DHCP reset van de DRG. En daarna de machine weer langzaam stap voor stap ingericht, waarbij begonnen met Firefox. Een schone installatie zonder toeters of bellen en alleen installeren wat je werkelijk nodig hebt om bijvoorbeeld een speedtest te doen. En uiteindelijk had ik weer de snelheid, waarbij ergens in dit proces de bottleneck heeft gezeten. Dus neem de tijd en neem geen overhaaste stappen. En blijf goed filteren wat een ieder zegt of adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartware schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:42:
[...]

4 ports, Had de aansluiting altijd in 1, vorige week omgezet naar 2 n.a.v. wat ik hier las.
Net even port 4 geprobeerd, maar dat is nix. Net weer getest in 1 en dat is iets minder dan 2
Dus weer terug naar 2.
Ben blij dat meer mensen ervaren dat poort 4 het zeker niet is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
gaat xms nu ook zijn snelheid verhogen voor zijn internet? Ook ziggo gaat zijn snelheid verhogen en de prijzen blijven namelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En wat voor snelheid had je willen hebben van XMS voor dezelfde prijs. Ik denk namelijk dat XMS een QOS probleem gaat krijgen met hun DTV aanbod. Oftewel meer dan 100Mb is er vooralsnog niet aan te bieden, maar dan kan het zo maar zijn dat je DTV gaat stotteren, zodra je via newsserver aan het downloaden bent. En dat moet je ook niet willen, lijkt mij. En even wat anders, overtuig mij nu eens waarom je liever 100Mb zal willen hebben ipv 50Mb. Wat denk jij dan meer te kunnen??? Dan alleen maar dat het downloaden nog sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan 100 kan zowieso niet,dat staat de DRG niet toe, er zit maar een 100 mbits poort in.

Ziggo heeft als snelst (incl de verhoging) Z3i
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i
Hierbij heb je maximaal 30 mbits down tegen 3 mbits up.
En dat kost 69,95
Voor 32,95 heb je bij xms 50 mbit up en down.

Hoewel het een klein beetje vertekend is,bij ziggo heb je namelijk een news abbo bij die prijs in begrepen,maar die heeft weer een datalimiet van 200 gig en maximaal 20 mbits down.

Neem je via XMS een abbo op de nieuwsgroepen er bij dan kost het 42,90 en geen datalimiet en geen limiet in download snelheid.
Dan ben je nog steeds 27 euro goedkoper uit bij XMS, ruim 20 mbits sneller in download en ruim 45 mbits in upload,kan je onbeperkt gebruik maken van de nieuwsgroepen.
Dat vind ik redelijk concurrerend.
Tuurlijk,sneller is mooier,misschien dat ooit de snelheid naar 75 mbits gaat (heb je nog net genoeg voor digitv als je dat afneemt) maar voorlopig lopen ze Ziggo er nog ruim uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Kleine correctie Z3i heeft nu al 40Mbit down dus het gat is iets kleiner dan je denkt nick.

Ergens vind ik de upload vergelijken, als je kijkt naar de doorsnee consument, onzinnig.
Als je dat weg laat in de vergelijking is de prijs/Mbit voor XMS nog steeds beter, dat wel maar bijv niemand die ik direct ken gebruikt de upload (veel). Zelf gebruik ik het een heel klein beetje maar als ik Usenet had zou ik zo goed als geen upload meer gebruiken en zou 1-3Mbit al meer dan genoeg zijn.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:10:
Kleine correctie Z3i heeft nu al 40Mbit down dus het gat is iets kleiner dan je denkt nick.

Ergens vind ik de upload vergelijken, als je kijkt naar de doorsnee consument, onzinnig.
Als je dat weg laat in de vergelijking is de prijs/Mbit voor XMS nog steeds beter, dat wel maar bijv niemand die ik direct ken gebruikt de upload (veel). Zelf gebruik ik het een heel klein beetje maar als ik Usenet had zou ik zo goed als geen upload meer gebruiken en zou 1-3Mbit al meer dan genoeg zijn.
Het gat kan kleiner zijn maar de Z3i info haal ik van de eigen page van ziggo af ( zie link) dus ik mag aannemen dat die snelheden kloppen, er staat duidelijk dat de 30 mbits voor Z3i per januari dit jaar in gaat ?
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
de snelheid van ziggo gaat nog verder omhoog zie de frontpage van vandaag van tweakers. ziggo gaat naar 80 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:13:
de snelheid van ziggo gaat nog verder omhoog zie de frontpage van vandaag van tweakers. ziggo gaat naar 80 mb.
Nou nou,dat is wat voorbarig,dat zijn de snelheden volgend jaar.
"Ziggo heeft dit jaar enkele snelheidsverhogingen voor zijn abonnees in petto. Begin volgend jaar zal het topabonnement zelfs een snelheid van 80Mbps hebben, zo heeft de kabelaar aan Tweakers.net bevestigd"

Dat wordt dus begin 2010 voor het top abonnement,je weet niet wat XMS tegen die tijd gedaan heeft.
En voor een Top Prijs dus.
In het Ziggo forum staat namelijk dat voor nieuwe abonnees de combi korting vervalt.
Internet Z3i + Telefonie Z1 € 79,90 per maand en daarbij nog ruim 16 euro analoge tv.
Daarnaast verhoogt ziggo elk jaar de tarieven,dus wat het volgend jaar gaat worden weet nog niemand.

Ik citeer:
Combinatiekorting verdwenen bij Ziggo?

--------------------------------------------------------------------------------

Een kennis heeft mij gevraagd om te helpen met het aanpassen van zijn abonnement.
Op dit moment heeft hij internet Z3 en telefonie voor € 47,95 per maand, door de combinatiekorting worden er geen abonnementskosten voor telefonie gerekend.
Nu wel hij graag naar internet Z2 en telefonie wat met combinatiekorting normaal €34,90 per maand kost.
Nu zie ik op de wijzigingspagina van Ziggo de volgende tarieven:
Internet Z1 + Telefonie Z1 € 29,90 per maand
Internet Z2 + Telefonie Z1 € 39,90 per maand
Internet Z3 + Telefonie Z1 € 57,90 per maand
Internet Z3i + Telefonie Z1 € 79,90 per maand

Bij alle abonnementen moet je nu het volledige bedrag voor telefonie betalen.
(deze tarieven zijn exclusief 16,25 per maand voor analoge tv wat je er bij moet af nemen,onbekend is wat deze prijs in 2010 is maar goedkoper zal het niet worden ;) )
Bij:Internet Z3i + Telefonie Z1 € 79,90 per maand+16,25 verplicht analoog tv = 96,18 per 2009

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2009 21:51 . Reden: vermelding nieuwe tarieven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ik verwacht dit jaar bij xms geen enkele snelheidsverhoging van het basis pakket. Ze moeten namelijk nog steeds hd tv uitrollen. En inmiddels is januari ook al bijna om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dewaal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:52:
ik verwacht dit jaar bij xms geen enkele snelheidsverhoging van het basis pakket. Ze moeten namelijk nog steeds hd tv uitrollen. En inmiddels is januari ook al bijna om.
Een nieuwe dienst ontwikkelen duurt iets langer dan een knopje omzetten hoor.
(knopje hoeft niet eens,ze kunnen op afstand zo een hogere snelheid invoeren)
Bij mij is januari nog niet eens op de helft trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:18:
Hm dank voor de tip. Ik ben echter net overgestapt op Windows 7 (die draait bij mij stabieler dan Vista)
btw. Windows 7 is in beta versie. Is er eig. al meer bekend wanneer Microsoft met de officiele versie gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:41:
[...]

btw. Windows 7 is in beta versie. Is er eig. al meer bekend wanneer Microsoft met de officiele versie gaat komen?
Yep windows 7 is in Beta, maar daar merk ik weinig van. Draait echt geweldig hier!

Volgens Microsoft zou het voor eind 2009 gepland staan. Of dit ook zo is, moet je natuurlijk maar weer afwachten. De beta werkt tot 1 augustus, mogelijk dat dan ergens die release gepland staat? Er gaan ook geruchten over 2010, maar ik denk dat Microsoft zo snel mogelijk van het monster Vista afwil dus het lijkt me sterk. Zeker als ik bekijk hoe stabiel W7 inmiddels al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toevallig een linkje met wat meer info over de features van windows 7 ? screenshots e.d. ?
Ik wilde nooit over op vista en heb nog 5 licenties liggen van XP maar dat raakt ooit eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:
Heb je toevallig een linkje met wat meer info over de features van windows 7 ? screenshots e.d. ?
Ik wilde nooit over op vista en heb nog 5 licenties liggen van XP maar dat raakt ooit eens op.
http://arstechnica.com/articles/paedia/windows-7-beta.ars

Ik moet zeggen dat ik na 10 minuten vista (van het weekend nieuwe computer geïnstalleerd) het os al behoorlijk beu was :) Windows 7 is iets sneller/iets stabieler maar heeft dezelfde interface en onderliggende ui-engine als vista. Als je daar een hekel aan hebt zal windows 7 ook irritant zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:
[...]

http://arstechnica.com/articles/paedia/windows-7-beta.ars

Ik moet zeggen dat ik na 10 minuten vista (van het weekend nieuwe computer geïnstalleerd) het os al behoorlijk beu was :) Windows 7 is iets sneller/iets stabieler maar heeft dezelfde interface en onderliggende ui-engine als vista. Als je daar een hekel aan hebt zal windows 7 ook irritant zijn :)
Dank je :) zal zo eens kijken, ik vind het uiterlijk van Vista best wel mooi,maar de enige handige optie vind ik de sidebar en die werkt onder XP ook.
Het ergste van Windows versies vind ik eigenlijk dat elke optie steeds weer een nieuwe plek krijgt en dieper begraven zit dan de vorige versie.
Laat dat opstarten nou gewoon via opstarten gaan en niet via moeilijk te bereiken services.
16 waarschuwingen voordat ik iets kan wijzigen.
Wil ik nu iets veranderen dan weet ik waar dat staat,maar bij Vista zit dat weer op een hele andere plek en als dat dan bij Windows 7 weer veranderd is dan hoeft het van mij allemaal niet meer.
100 verschillende opties zitten verspreid over 50 verschillende plekken waar je zowat een tomtom voor nodig hebt om ze terug te vinden...
Artikel gelezen en:
"Vista's foundation was solid, and Windows 7 just makes it better. And that Vista foundation hasn't gone away—if you couldn't stand Vista's UI (whether it's because you didn't like Explorer, Aero, Control Panel, UAC, or anything else), Windows 7 is unlikely to do much to help, as it builds on the same UI. "
Samen met de conclusies over IE8 denk ik, XP doet wat ik wil :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:43:
......
100 verschillende opties zitten verspreid over 50 verschillende plekken waar je zowat een tomtom voor nodig hebt om ze terug te vinden...
.......
Juist dat valt wel mee.... Als je weet wat je zoekt , bijv. msconfig, dan tik je de eerste 4 of 5 letters in het zoekschermpje en drukt op enter. Werkt verbazend snel en goed voor welke functie of programma je ook zoekt. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb al bijna twee jaar internet via xms, kost me 32,95. Nu wou ik weten wat de meerprijs van is van 100/100 ipv de huidige 50/50 snelheid. Ik lees 59,95, maar is dat de totaalprijs of is dat de meerprijs bovenop de normale prijs. Dat kan ik namelijk nergens vinden, weet iemand hoe het zit?

Update: http://www.xmsnet.nl/158_100_Mb/s.html
Zo te zien is het een meerprijs van 59,95, dan zou het 92,90 worden in totaal, dat is me iets te gortig...

[ Voor 22% gewijzigd door estorino op 13-01-2009 15:43 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:32:
[...]

Juist dat valt wel mee.... Als je weet wat je zoekt , bijv. msconfig, dan tik je de eerste 4 of 5 letters in het zoekschermpje en drukt op enter. Werkt verbazend snel en goed voor welke functie of programma je ook zoekt. :)
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan,moet je dan indexeren en zo aanzetten ? ik heb namelijk een hekel aan geratel als ik niet weet waardoor dat komt,beetje para misschien.
Ach ik was een van de laatste denk ik die van dos 6 (begonnen met 3.1) naar windows 3.11 overstapte en ook alleen maar om dan te internetten ( eerst trumpet winsock aanslingeren,dan dialen.. enz.. ) en ook denk ik een van de laatste die naar windows 95 over ging,toen windows 98,millennium heb ik overgeslagen en nu onder XP staat het klassieke menu altijd aan,ook bij het configuratie menu.
Ik begreep al dat die mogelijkheid in Vista en 97 er niet meer is,dus voorlopig zal ik niet snel overstappen,ik zie nog even geen voordelen (behalve de mooie grafische look van Vista) en ken de weg in Xp blindelings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
Hier ook zo'n dos beginner :) en precies dezelfde volgorde met overslaan van die vreselijke millennium.
Ook nog geen vista ,wel freebsd en linux .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan,moet je dan indexeren en zo aanzetten ? ik heb namelijk een hekel aan geratel als ik niet weet waardoor dat komt,beetje para misschien.
Indexing is altijd het eerste dat bij mij uitgaat. Dat geratel als mijn computer even niets doet is enorm irritant.. nog irritanter is het als je plots ziet dat je een spelletje aan het spelen bent en de discacces zo traag is geworden dat je 2x zo lang wacht op popups :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Indexing is altijd het eerste dat bij mij uitgaat. Dat geratel als mijn computer even niets doet is enorm irritant.. nog irritanter is het als je plots ziet dat je een spelletje aan het spelen bent en de discacces zo traag is geworden dat je 2x zo lang wacht op popups :P
Dat moet bij mij ook echt uit,geen gelazer op de achtergrond,ook niet met virusscanners die op de achtergrond zouden scannen,het is allemaal intelligent genoeg om ergens mee te beginnen als je systeem een tijdje idle is,maar niet bijdehand genoeg om te stoppen als je iets gaat doen hetgeen de performance idioot omlaag haalt.
Alsof je de index zo vaak gebruikt dat het dit gedrag rechtvaardigd en even niet meegeteld hoeveel diskruimte dat index gedoe inneemt.
Leuk om te zien dat meer mensen er zo over denken,leuk ook dat Granddad zich er in kan herkennen,de goede oude tijd :)
En maar klooien met memmaker,dos=high,umb en dat soort settings :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouwe.. hier zit er nog zo eentje hoor!
Die niet snel van z'n ouwe geloof is af te krijgen hahaha :P
Ik hou het maar voorlopig bij XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Geweldig dat die oude gabbers nog bestaan. Ik heb nog met 2.7 gewerkt, geweldige versie; enorme doos met 12x 5.25" floppies. Dat waren nog eens tijden. Had toen al een laptop, zo groot als een naaimachine met een 3.5" oranje scherm. Ach ja, die mooie oude tijd. Het was niet beter maar wel anders. ;)

Maar voor nu houd ik het nog even op XP Pro wat gewoon klassiek is ingesteld. Ik vind al dat visuele gedoe maar flauwekul. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door chocka op 13-01-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Chocka..
kijk het oog wil ook wel wat :P
Maar als je maar ermee kan doen wat je wil, daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan
Check!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
En daar is niets mis mee.!. (denkt aan de Amiga 500 & 1200 die nog steeds op zolder staan in een doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Je bent de eerste topicstarter op Tweakers die off-topic geleuter onderschrijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JME > kijk er word wel offtopic gegaan.
Maar zo houden we wel het leven in het XMS topic.
Als er weer meer nieuwe Info betreffende allerlei zaken komt van XMS,
dan gaat het roer vanzelf weer om :)

enne btw... jij bent druk dan met al die topic's afgaan :9 :9 :9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach er wordt in dit topic best veel negatief gedaan (ook ikzelf) over XMS dat een keer de oude doos best open mag (geen erotische opmerking over mijn partner 8)7 ) en bovendien gooi ik zelf de deur open door de off topic opmerking maar goed:begonnen met een zx spectrum compleet met basic cursus bij de LOI.
Later microdrives bij gekocht en een printer,in die printer ging thermisch papier wat heel duur was,maar een doorgezaagde faxrol deed het zelfde dan had je gelijk 2 printer rollen.
Uren bezig met basic codes uit boekjes over te tikken voor een programma.
Een weergaloos geheugen van 48 K vrij te besteden ram,met rom erbij was ie 64K

De spectrum met de rubber toetsjes werd vervangen door een ombouw waar de spectrum print in ging en dan hoefde je geen alt shift combi's meer te tikken.

Daarna een 8088 pc formaat brandkast van IBM met 2 floppy drives voor de grote flops van 360K,welke ik dubbelzijdig maakte door met een speciale tang er een hoekje uit te halen.
Harddisk was er niet.
Mijn eerste harddisk was 80 MB,jawel.. met stacker er op haalde ik wel 120 MB.
Compleet met CGA modem en een hercules kaart, IBM dos 3.0

Daarna een 386 want daarin kon je dos en drivers hoog laden met dos 5.0 introduceerde men memmaker die dat voor je kon doen,met wel 4 mb aan geheugen en 300 MB harddisk.
Als je hem aanzette ging het licht flauwer branden ;)

Windows 3.11 kwam er bij maar dat had ik al zo gesloopt dat het niet meer automatisch startte,je moest eerst naar de windows directory en dan met win.com starten.
Een muis was onhandig,daar wilde ik niet aan.

Als je dan nu komt,het gemiddelde reepje geheugen is 100 keer meer dan de gemiddelde harddisk toen !

Mijn allereerste laptop was een dell 486 met 5 gig harddisk en die heb ik nu nog, een dell latitude CPi en als ik ga tellen kom ik aan een behoorlijk aantal, dat oude ding, een amd Phenom quad op zolder als server,een idem beneden als werk pc, een amd dual als HTPC op de full hd tv, 2 asus EEE 901 laptops, een Grote HP laptop voor het iets zwaardere werk, een barebone in de slaapkamer met weet ik veel welk board op de hd ready tv, en een pentium 5 in de logeerkamer. :o

Toch heb ik alle versies van windows en dos nog op een cd'tje staan,gewoon voor fun :)
En vraag je me wat is nou het leukst: dat oude spectrummetje met uren lang code's intikken om met wat fantasie er een helicoptertje in te kunnen zien wat mensen moet redden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 14-01-2009 11:00 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom even een keertje logeren Nick haha.. en alles bewonderen :P
je hebt toch een logeerkamer LOL :P

Maare goed.. is je vrouw daar blij mee :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat zijn de openingstijden van dat PC museum in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, mijn vriendin werkt overdag en ook regelmatig in de weekeinden dus ik heb tijd zat om te spelen en van de meeste dingen heeft ze alleen maar gemak als er weer een nieuwe film is die we kijken,of een serie.
En ja,van die oude laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.baber.com/baber/gifs/laptopgifs/delllatitude_cpi266_2.jpg

kan ik nog geen afscheid nemen _/-\o_
Openingstijden op afspraak, wc bezoek 20 cent, koffie 25 cent :+
Overnachting + ontbijt 15 euro ( ontbijt afhankelijk of ik wel of niet op sta ) korting bij uitlaten van de honden of schoonmaken van de kattenbakken >:)

Mijn grootste passie zijn het verzamelen van automaat horloges by the way waar ik er nu zo'n 20 van bezit,en gelaserde kristalglas blokken > 300.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 14-01-2009 13:39 . Reden: openingstijden museum ;) ]

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste