Ik denk persoonlijk dat er gewoon een slordige fout zit in de communicatie Nick.
Want "nogmaals" met mijn 8 poorts zijn er no problems @ all.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Nee precies, heb ook een 8poorts DRG (iit chocka) en dat werkt prima maar wat ik wel vind is dat het erg slordig is qua communicatie. Zou opzich handig zijn als het ergens duidelijk vermeld stond oid om misverstanden in de toekomst te vermijden.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:02:
Ik denk persoonlijk dat er gewoon een slordige fout zit in de communicatie Nick.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik vermoed het ook want als er voor internet op poort 4 bij de 4 poorts DRG gecapt wordt dan zal er voor de 8 poorts ook een gecapte poort moeten zijn,het was trouwens altijd policy dat nergens gecapt werd maar dat bij misbruik de persoon zou worden aangesproken.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:02:
Verwijderd
Ho Nick.. niet te snel met de conclusies. XMS 'capped' niets maar uit bescherming voor het netwerk zit er een limiet aan het aantal open p2p connecties. Het blijkt namelijk dat er een aantal mensen zijn die hun torrentclient op 1839012389120 maximale threads hebben staan met een timeout van 24 uur. Dan staan er dus in het netwerk 1839012389120 connecties 24 uur lang niets te doen en hebben de XMS routers het druk met nietsdoen.Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:49:
[...]
Ik vermoed het ook want als er voor internet op poort 4 bij de 4 poorts DRG gecapt wordt dan zal er voor de 8 poorts ook een gecapte poort moeten zijn,het was trouwens altijd policy dat nergens gecapt werd maar dat bij misbruik de persoon zou worden aangesproken.
Nu wordt er dus gecapt bij teveel verbindingen,dat is tegen de afspraken... als er al iemand op die 4e poort zit want officieel is dat bij mijn weten niet meegedeeld..
Ok, dat is duidelijk. Maar per medio 17 november geef jij mij het advies om poort 4 te gaan gebruiken, naar aanleiding van problemen. Ondanks ik het niet zeker weet, maar ervaar ik sinds medio november weer snelheidsproblemen met als uiteindelijk resultaat dat ik voor een week geleden nog maar max aan 700kbs kwam bij een abonnement van 50Mb. Totdat ik nu weer poort 2 zit en alle problemen als voor zon verdwenen zijn. Dan kan jij blijven zeggen dat dit met mensen te maken heeft die p2p gebruiken en het netwerk belasten, maar daar hoef ik dan toch niet de dupe van te worden. Ik gebruik geen enkel p2p programma. Maar blijkbaar wordt mijn poort 4 mede gecapped door het p2p probleem.denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:29:
[...]
Ho Nick.. niet te snel met de conclusies. XMS 'capped' niets maar uit bescherming voor het netwerk zit er een limiet aan het aantal open p2p connecties. Het blijkt namelijk dat er een aantal mensen zijn die hun torrentclient op 1839012389120 maximale threads hebben staan met een timeout van 24 uur. Dan staan er dus in het netwerk 1839012389120 connecties 24 uur lang niets te doen en hebben de XMS routers het druk met nietsdoen.
Verwijderd
Ik denk eerder dat er een aanpassing is geweest in het netwerk waardoor het bovenstaande ontstaan is, toen ik dit in november doorgaf was dit namelijk niet aan de orde. De vraag ligt nu in ieder geval bij de helpdesk en die zoeken het verder uit bij de netwerkbeheerder.Nick39 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:09:
@Denan, sorry misschien voor de te overhaaste conclusie,ben wat allergisch voor het woord Cappen maar los daarvan is poort 4 dus tot nu toe bij iedereen die er op aansluit een probleem geval.
Bescherming of niet,zoals Chocka terecht zegt hoeven "wij" niet de dupe te worden van slechte configuraties van anderen.
Als de protectie alleen voor teveel connecties zou gelden zouden we er geen last van mogen hebben.
Ik, Chocka,Benbi en nog anderen ervaren allemaal problemen op die poort vandaar dat ik niet geloven kan dat netwerkbeheer dit goed gedaan heeft,of wat ik eerder geloof,zich heeft vergist in het doorgeven van de poortnummers.
[ Voor 8% gewijzigd door denan op 07-01-2009 07:50 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 08:47 ]
Verwijderd
We moeten er voor oppassen in elk geval dat jij toch weer niet de grote regelaar gaat worden,alleen hoe krijg je dit zonder een "Denan" aan de kaak gesteld.denan schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:50:
[...]
Ik denk eerder dat er een aanpassing is geweest in het netwerk waardoor het bovenstaande ontstaan is, toen ik dit in november doorgaf was dit namelijk niet aan de orde. De vraag ligt nu in ieder geval bij de helpdesk en die zoeken het verder uit bij de netwerkbeheerder.
Dat ze zich vergist hebben in het doorgeven van poortnummers lijkt me sterk, het was namelijk een lange discussie tussen hen en ons waarom internet opeens van poort 2 naar 4 zou moeten
Hi Ha Hopjesvla
Sterker,het zou helemaal niet hoeven,de netwerkbeheerder kan net zo goed de instellingen die nu op poort 4 staan op poort 2 zetten (wat ze niet moeten doenHopjesvla79 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:55:
wat ik me afvraag is het volgende: stel dat ineens de poorten veranderd moeten worden, waarom wordt dit dan niet naar alle gebruikers gecommuniceerd? Lijkt me toch dat dan alle gebruikers hun poorten moeten verwisselen (ok bij de gebruikers van de 8 poorts versie niet, maar er zou toch iets van een algemene mail uit moeten gaan waarin de gebruikers van de 4 poorts versie erop geattendeerd worden dat per 'bepaalde datum' de poorten omgezet moeten worden).
[ Voor 18% gewijzigd door Nick39 op 07-01-2009 13:01 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:49:
@ Famous,
Ik heb inderdaad de 4 poorts versie...
En ik woon in Nijmegen... mogelijk dat het per wijk of stad nog scheelt, maar daar lijkt het niet op.
Je kan de cookies in de meeste cleanup programma's op uitzonderen zetten of opgeven welke niet gewist mogen worden,bij je profiel van tweakers kan je volgens mij instellen hoe lang je ingelogd moet blijven.chocka schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:28:
[OFF TOPIC] Hoe kan ik mijn log in hier op tweakers zo vastzetten, dat als ik de site open dat ik meteen ben ingelogd. Waar of hoe moet ik cookies zo vast gaan zetten dat deze niet steeds door een of andere schoonmaakprogramma van mijn PC worden verwijderd. Want met of door dat laatste moet ik altijd weer opnieuw inloggen, als ik Firefox heb afgesloten.
Verwijderd
Hier ben ik het helemaal mee eens!Hopjesvla79 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:55: maar er zou toch iets van een algemene mail uit moeten gaan waarin de gebruikers van de 4 poorts versie erop geattendeerd worden dat per 'bepaalde datum' de poorten omgezet moeten worden).
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 05:46 ]
Verwijderd
[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 09:49 ]
Heeft waarschijnlijk mee te maken hoe Firefox en IE omgaan met scriptjes.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 05:40:
Nu ben ik toch eens benieuwd of iemand daar antwoord op gaan geven.
Waarom is Firefox over het algemeen sneller dan Explorer???
Ik gebruik geen snelheidsverhogende proggie's etc etc.
Nee, die speedtest.net servers kunnen dit gewoon niet meten.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 05:42:
En zo loopt mijn snelheid met de router ertussen :
Router WRT300N
Amsterdam:
[afbeelding]
Overigens hoeft je niet de stroom van de drg af te halen.
Hij laat de lease gewoon vanzelf los binnen een uurtje.
Verwijderd
En waarom zouden zei dit niet kunnen meten dan?denan schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:04:
[...]
Nee, die speedtest.net servers kunnen dit gewoon niet meten.
[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 08-01-2009 11:48 . Reden: typo ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| pebbles ~ # wget http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin --21:14:15-- http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin => `file100mb.bin' Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10 Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream] 100%[====================================>] 104,857,600 5.46M/s ETA 00:00 21:14:34 (5.38 MB/s) - `file100mb.bin' saved [104857600/104857600] |
Lekker laten zitten lijkt me,toendertijd werd geadviseerd om van poort 1 naar 2 te gaan,beiden lopen bij mij even snel,poort 4 = niet doen.Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:31:
Ik volg de hele poort discussie nu al even maar ik snap het geloof ik niet helemaal.
Mijn Internet zit op poort 1 van een 4 poorts DRG ..... en eerlijk gezegd heb ik niet erg veel te klagen over de snelheid :
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 pebbles ~ # wget http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin --21:14:15-- http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin => `file100mb.bin' Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10 Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 200 OK Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream] 100%[====================================>] 104,857,600 5.46M/s ETA 00:00 21:14:34 (5.38 MB/s) - `file100mb.bin' saved [104857600/104857600]
Uploaden naar de ftp.xsmnet.nl lukt nu effe niet .... (ftp: bind: Address already in use)
Maar is het beter om dat ding in poort 2, of misschien nog beter poort 4 te steken ?
[ Voor 16% gewijzigd door granddad op 09-01-2009 22:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nee, hier nergens last van, ik heb heerlijk geslapen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 05:06:
Ik kon vannacht weer eens niet slapen,
dus ik dacht ik ga even dtv kijken.
Hebben meerdere mensen hier last van ???
[ Voor 51% gewijzigd door wizkid_niels op 10-01-2009 10:03 ]
Verwijderd
Vaag.. ik heb even het één en ander gedaan, wat ik vannacht ook al gedaan had.chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:01:
[...]
Nee, hier nergens last van, ik heb heerlijk geslapen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 09:58 ]
Verwijderd
Ha ha ik ook niet, heb ook heerlijk liggen ronken in mijn bedchocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:01:
[...]
Nee, hier nergens last van, ik heb heerlijk geslapen.
Verwijderd
Hoe bedoel je dat nou precies? Want ik zie verder niets vreemds hier. Alleen dat het stroomstekkertje dat los hangt nog rechts boven ingestoken moet worden.granddad schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:30:
Maar als ik de foto zie dan is de glasvezel niet in de drg aangesloten.
Waar bij mij de aansluiting zit is bij jou open.
Waar in nijmegen ?ik heb postcode 6538xl
Ja die is inwendig gelijk aan de 150N en doet het goed,maar granddad heeft zo te zien gelijk.wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:41:
Alvast bedankt voor de reacties allemaal.
Ik heb 6537HB als postcode, granddad
Dan ga ik maar eens opzoek naar een router
edit: De routers die worden aanbevolen worden volgens tweakers niet meer verkocht. Daarom deze maar gekozen, die niet al te duur is, en goede reviews heeft. Wordt deze ook door XMS ondersteund?
Linksys WRT160N
Bedankt,
- Niels
[ Voor 47% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 11:27 ]
Dat stroomkabeltje zit erin hoor. Er zaten 2 kabeltjes aan 1 kabel zeg maar.. Allebei een stroomkabeltje, of moeten er 2 stroomkabels in?Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:43:
[...]
Hoe bedoel je dat nou precies? Want ik zie verder niets vreemds hier. Alleen dat het stroomstekkertje dat los hangt nog rechts boven ingestoken moet worden.
Beide stroomkabeltjes moeten aangesloten zijn.wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:56:
[...]
Dat stroomkabeltje zit erin hoor. Er zaten 2 kabeltjes aan 1 kabel zeg maar.. Allebei een stroomkabeltje, of moeten er 2 stroomkabels in?
- niels
[ Voor 140% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 12:01 . Reden: Betere uitleg 2e stoomstekkertje ]
Ik heb nog 2 foto's gemaakt van onder, daar zit ie wel vast.Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:57:
[...]
Ho wacht, het kan wel aangesloten zijn,maar de foto kan net te hoog genomen zijn.
Links zit een soort kapje met 2 schroefjes, als je daar schuin tussendoor kijkt moet je de vezel zien,ik zal er een foto van maken.
Zie hier mijn aansluiting:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/vezel.jpg
In het omcirkelde deel moet een blauw kapje zitten waar de vezel in zit,je moet er een beetje schuin tussendoor kijken,je ziet nu gelijk waar rechts dat andere stekkertje in zit.
Zit dat blauwe stekkertje er niet dan is de vezel niet aangesloten.
Je kan heel voorzichtig de schroefjes los halen om te kijken.
Nu zie je in elk geval de aansluiting beter ja, als ze die moeite gedaan hebben zal de vezel ook wel aangesloten zijn, op de eerste foto's leek het er op alsof de vezel er gewoon achter stak.wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:27:
[...]
Ik heb nog 2 foto's gemaakt van onder, daar zit ie wel vast.
http://img301.imageshack.us/img301/9459/dsc03292sp1.jpg
http://img154.imageshack.us/img154/349/dsc03293ry4.jpg
- Niels
PS. ik zal even kijken voor die blauwe draad. Nader bericht volgt
Heeft geen nut, want daarmee kan je plaatje watr ervoor zit niet loshalen en kan je dus nog niets zien. Vanwege de snelheidsproblemen had Denan geadviseerd om dat blauwe stekketje voorzichtig aan te drukken, maar ondanks dat ik die twee schroeven had losgedraaid was er geen enkele mogelijkheid om bij dat stekkertje te komen. Je kunt alleen tussendoor kijken of die er zit, want dan zit de vezel aangesloten.Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:57:
Je kan heel voorzichtig de schroefjes los halen om te kijken.
Verwijderd
Gelukkig dat jullie beide beters hebben geslapenVerwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:37:
[...]
Ha ha ik ook niet, heb ook heerlijk liggen ronken in mijn bed
Gaat prima, kapje even optillen dan schuift ie er zo overheen:chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:36:
[...]
Heeft geen nut, want daarmee kan je plaatje watr ervoor zit niet loshalen en kan je dus nog niets zien. Vanwege de snelheidsproblemen had Denan geadviseerd om dat blauwe stekketje voorzichtig aan te drukken, maar ondanks dat ik die twee schroeven had losgedraaid was er geen enkele mogelijkheid om bij dat stekkertje te komen. Je kunt alleen tussendoor kijken of die er zit, want dan zit de vezel aangesloten.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2009 11:45 ]
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf helaas niet zo'n kleine schroevendraaier om te kijken, en aangezien het nogal donker is kan ik het niet zo 123 zien (in de meterkast zit ie)Nick39 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:44:
[...]
Gaat prima, kapje even optillen dan schuift ie er zo overheen:
http://home.wanadoo.nl/explore/even/kapje.jpg
Zoals je ziet, vrij zicht op het stekkertje met vezel,zonder kapje.
De 160 is zoals gezegd gelijk aan de 150,het enige verschil is het uiterlijk en bij de 150 zitten de antennes extern en bij de 160 intern,maar het is dezelfde print en werkt uitstekend dus dat kloptwizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:21:
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf helaas niet zo'n kleine schroevendraaier om te kijken, en aangezien het nogal donker is kan ik het niet zo 123 zien (in de meterkast zit ie)
In ieder geval, heb XMS gebeld en nog wat dingen gevraagd. Zodra wij hier Wanadoo kunnen opzeggen gaat die eruit (in maart) - en dan komt de monteur om alles aan te sluiten, dus mocht het nog niet goed zitten dan doet de monteur dat. Ik koop dan dus ook de Linksys WRT160N (De persoon die we aan de telefoon hadden zei ook dat hij wist dat deze zeer goed was, persoonlijke ervaring)
Hopelijk gaat het dus goed, en anders horen jullie het in maart
Bedankt allemaal
- Niels
Uuum geen idee van welke user. Wel via tweakers. Ik heb hem van Martijn gekocht, die in veenendaal woont. (achternaam vanwege privacy zeg ik maar niet ^^) - maar het was idd P5K met 4gb ramgranddad schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:44:
wizkid_niels
Heb je die p5k met 4gb in juni gekocht bij bejit ?
What? iemand op tweakers die niet weet wat een P5K is?Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:48:
Ben helemaal niet nieuwsschierig.. jaja alsweer niet
Maar was een P5K ?
Verwijderd
euuuh, jewel hoor.. ik weet wat het is!wizkid_niels schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:05:
[...]
What? iemand op tweakers die niet weet wat een P5K is?pricewatch: Asus P5K
[ Voor 12% gewijzigd door bartware op 10-01-2009 18:05 . Reden: link naar windows resultaat ]
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Verwijderd
In je RAM.... Vraag niet hoe het kan, profiteer er van. Puppy heeft Flash al ingebakken. Heeft met licensies te maken geloof ik, Flash is geen open source.bartware schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:43:
Zo, even geboot in Ubuntu 8.10 vanaf CD.
Speedtest gedaan, wat nog niet meevalt aangezien er standaard geen flash plugin wordt meegeleverd met Ubuntu. Maar het lukte me om Flash plugin 10.0r15 te installeren.
(Waar installeert ie die dan? Aangezien ik van een LiveCD draai)
Weet je in ieder geval wat er minimaal mogelijk moet zijn! Je ping is ook gehalveerd in Ubuntu.Met het volgende resultaat:
[afbeelding]
Niet zo gek. Weliswaar niet de beloofde 50 MBit/s, maar wel beter dan mijn resultaat onder windhoos.
Wat dus betekent dat ik daar verder moet zoeken/tweaken naar performance verbetering.
edit: Naar Groningen vergelijkbaar resultaat
[afbeelding]
Bij Puppy heb je een bootscreen waar je je resolutie kan opgeven en testen....En nu terugbooten naar windows, want Ubuntu wil niet op 1680x1050 en 800x600 op dit scherm ziet er niet uit, en horizontaal scrollen is al helemaal ....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 11-01-2009 16:08 ]
Verwijderd
4 ports, Had de aansluiting altijd in 1, vorige week omgezet naar 2 n.a.v. wat ik hier las.chocka schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:20:
Alvast wat vragen voor Bartware:
Wat voor DRG kast heb jij, 4 of 8 poorts en op welke poort zit je internetaansluiting.?
Niet als ik een speedtest ga doen. Plug mijn kabeltje wel eens om in een Sitecom DC-207 als ik (ook) wat met mijn laptop wil doen, maar die kan de snelheid echt niet aan.Zit er een router tussen je PC en de DRG, zo ja welke?
Onboard van dit moederbord: MSI k7n420proWat voor netwerkkaart gebruik je?
Cat 5.Welke categorie kabels gebruik jij tussen je PC (evt. router) en de DRG?
Nee, als ik jouw huidige snelheid zie dan word ik ook niet blij van mijn resultaat. Het is nog best onder de maat.Want ondanks dat je ping van 45ms naar 21/16ms is gegaan en je snelheid wat hoger is komen te liggen, ik heb niet het idee dat dit de juiste waarden zijn.
Heb ik me begrepen?
Heb ik me begrepen?
Ben blij dat meer mensen ervaren dat poort 4 het zeker niet is !bartware schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:42:
[...]
4 ports, Had de aansluiting altijd in 1, vorige week omgezet naar 2 n.a.v. wat ik hier las.
Net even port 4 geprobeerd, maar dat is nix. Net weer getest in 1 en dat is iets minder dan 2
Dus weer terug naar 2.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Het gat kan kleiner zijn maar de Z3i info haal ik van de eigen page van ziggo af ( zie link) dus ik mag aannemen dat die snelheden kloppen, er staat duidelijk dat de 30 mbits voor Z3i per januari dit jaar in gaat ?psychoclown schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:10:
Kleine correctie Z3i heeft nu al 40Mbit down dus het gat is iets kleiner dan je denkt nick.
Ergens vind ik de upload vergelijken, als je kijkt naar de doorsnee consument, onzinnig.
Als je dat weg laat in de vergelijking is de prijs/Mbit voor XMS nog steeds beter, dat wel maar bijv niemand die ik direct ken gebruikt de upload (veel). Zelf gebruik ik het een heel klein beetje maar als ik Usenet had zou ik zo goed als geen upload meer gebruiken en zou 1-3Mbit al meer dan genoeg zijn.
Nou nou,dat is wat voorbarig,dat zijn de snelheden volgend jaar.dewaal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:13:
de snelheid van ziggo gaat nog verder omhoog zie de frontpage van vandaag van tweakers. ziggo gaat naar 80 mb.
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2009 21:51 . Reden: vermelding nieuwe tarieven. ]
Een nieuwe dienst ontwikkelen duurt iets langer dan een knopje omzetten hoor.dewaal schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:52:
ik verwacht dit jaar bij xms geen enkele snelheidsverhoging van het basis pakket. Ze moeten namelijk nog steeds hd tv uitrollen. En inmiddels is januari ook al bijna om.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 12-01-2009 23:03 ]
Verwijderd
btw. Windows 7 is in beta versie. Is er eig. al meer bekend wanneer Microsoft met de officiele versie gaat komen?Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:18:
Hm dank voor de tip. Ik ben echter net overgestapt op Windows 7 (die draait bij mij stabieler dan Vista)
Verwijderd
Yep windows 7 is in Beta, maar daar merk ik weinig van. Draait echt geweldig hier!Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:41:
[...]
btw. Windows 7 is in beta versie. Is er eig. al meer bekend wanneer Microsoft met de officiele versie gaat komen?
http://arstechnica.com/articles/paedia/windows-7-beta.arsNick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:39:
Heb je toevallig een linkje met wat meer info over de features van windows 7 ? screenshots e.d. ?
Ik wilde nooit over op vista en heb nog 5 licenties liggen van XP maar dat raakt ooit eens op.
Dank jedenan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:46:
[...]
http://arstechnica.com/articles/paedia/windows-7-beta.ars
Ik moet zeggen dat ik na 10 minuten vista (van het weekend nieuwe computer geïnstalleerd) het os al behoorlijk beu wasWindows 7 is iets sneller/iets stabieler maar heeft dezelfde interface en onderliggende ui-engine als vista. Als je daar een hekel aan hebt zal windows 7 ook irritant zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2009 14:07 ]
Juist dat valt wel mee.... Als je weet wat je zoekt , bijv. msconfig, dan tik je de eerste 4 of 5 letters in het zoekschermpje en drukt op enter. Werkt verbazend snel en goed voor welke functie of programma je ook zoekt.Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:43:
......
100 verschillende opties zitten verspreid over 50 verschillende plekken waar je zowat een tomtom voor nodig hebt om ze terug te vinden...
.......
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 22% gewijzigd door estorino op 13-01-2009 15:43 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan,moet je dan indexeren en zo aanzetten ? ik heb namelijk een hekel aan geratel als ik niet weet waardoor dat komt,beetje para misschien.Fiber schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:32:
[...]
Juist dat valt wel mee.... Als je weet wat je zoekt , bijv. msconfig, dan tik je de eerste 4 of 5 letters in het zoekschermpje en drukt op enter. Werkt verbazend snel en goed voor welke functie of programma je ook zoekt.
Indexing is altijd het eerste dat bij mij uitgaat. Dat geratel als mijn computer even niets doet is enorm irritant.. nog irritanter is het als je plots ziet dat je een spelletje aan het spelen bent en de discacces zo traag is geworden dat je 2x zo lang wacht op popupsNick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan,moet je dan indexeren en zo aanzetten ? ik heb namelijk een hekel aan geratel als ik niet weet waardoor dat komt,beetje para misschien.
Dat moet bij mij ook echt uit,geen gelazer op de achtergrond,ook niet met virusscanners die op de achtergrond zouden scannen,het is allemaal intelligent genoeg om ergens mee te beginnen als je systeem een tijdje idle is,maar niet bijdehand genoeg om te stoppen als je iets gaat doen hetgeen de performance idioot omlaag haalt.denan schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:49:
[...]
Indexing is altijd het eerste dat bij mij uitgaat. Dat geratel als mijn computer even niets doet is enorm irritant.. nog irritanter is het als je plots ziet dat je een spelletje aan het spelen bent en de discacces zo traag is geworden dat je 2x zo lang wacht op popups
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 13-01-2009 17:10 ]
Verwijderd
Geweldig dat die oude gabbers nog bestaan. Ik heb nog met 2.7 gewerkt, geweldige versie; enorme doos met 12x 5.25" floppies. Dat waren nog eens tijden. Had toen al een laptop, zo groot als een naaimachine met een 3.5" oranje scherm. Ach ja, die mooie oude tijd. Het was niet beter maar wel anders.Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
(begonnen met 3.1)
[ Voor 15% gewijzigd door chocka op 13-01-2009 19:38 ]
Verwijderd
Check!!Nick39 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:11:
Met het gevaar dat we volledig off topic gaan
En daar is niets mis mee.!. (denkt aan de Amiga 500 & 1200 die nog steeds op zolder staan in een doos)
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 09:45 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Nick39 op 14-01-2009 11:00 . Reden: typo's ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 14-01-2009 13:39 . Reden: openingstijden museum ;) ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq