XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:38:
.. ik las ook laatst dat firefox blokkeert bij gebruik van fiber???
ftp client gebruiken en bv van de xs4all site een ftp starten,ga met je ftp client naar
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/
Download eens met ftp ( dus niet met firefox ) het 100mb.bin bestand en kijk hoe je snelheid dan is.
In het vorig topic was iemand die van alles geprobeerd had en ten einde raad firefox verving voor internet explorer en het toen kwijt was,het is niet Firefox zelf maar er schijnt een bepaalde plugin te zijn die zich diep nestelt die het probleem veroorzaakt en er daarna zonder her install niet meer uit te halen is.
Door met een FTP client te testen kan je uitsluiten of het in Firefox zit.
Een free FTP (Ace FTP) client vind je bv hier:
http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/
(kan gewoon anoniem,de pub van xs4all vraagt geen username of password)
Welke netwerk kaart heb je er in zitten ?? ik begreep al dat je geen router gebruikte,wil er eens dieper in duiken.
Je kan bij eigenschappen van je netwerk kaart bv full duplex uitzetten en er half duplex van maken of juist andersom hetgeen bij tragere pc's goed wil helpen (op half duplex zetten).
Kan je er de snelheid inzetten,staat die op auto,op 100 zetten of juist andersom.
Al die settings maken wel degelijk uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 01-01-2009 13:07 . Reden: Aanvullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

chocka schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 11:38:
.. ik las ook laatst dat firefox blokkeert bij gebruik van fiber???
Zoals nick zegt een foute plugin oid maar FF zelf niet want ik gebruik alleen FF en ik haal de max ook gewoon :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat dit ook niet helemaal klopt :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/382229579.png
De download lijkt me wel errug snel of heb ik het mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:10:
Kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat dit ook niet helemaal klopt :
[afbeelding]
De download lijkt me wel errug snel of heb ik het mis ?
Waarschijnlijk download accellerators aangezet of op F5 gedrukt,dan ben ik ook turbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee...niets van dat alles....maar als ik het met explorer weer test (normaal met FF) dan ziet et er wel normaal uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/382235330.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermoedelijk kon de cache niet geleegd worden,dan download ie het niet echt (omdat het er al staat) en krijg je extreem hoge snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/LinkSpeed.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

chocka schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 09:36:
[...]

Kan ik dan ergens een handleiding krijgen hoe of wat te doen, want met alleen een cdtje er in te stoppen ben ik er nog niet?!
Veel meer is het toch eigenlijk niet. ;)

OK, had even geen tijd, nieuwjaarwensen, schaatsen, etc. :z

Linux Live CD's zijn online te koop, zitten vaak bij computertijdschriften en zijn natuurlijk ook gewoon te downloaden. Het voordeel is dat je daarmee kan bevestigen of juist uitsluiten dat het probleem aan je hardware ligt. :) Live CD's werken meestal volledig in RAM, dus je verandert niets aan je harde schijf.

Ik heb het eerst zelf even getest, ben ook geen Linux expert en werk normaal ook (nog) gewoon met Windows. Ik heb gekozen voor Puppy Linux. Dat is klein, licht, werkt out of the box, compleet met flash en andere plugins en laadt in zijn geheel in RAM, is dus erg snel, alleen opstarten kost wat meer tijd. Ik tik dit nu vanuit Puppy Linux. :)
  • Downloaden: http://puppylinux.org/dow...-releases/puppy-linux-412 (Download was bij mij iets van 400kB/s in een kleine 5 minuten, niet heel snel dus.)
  • Iso op CD branden. (Ik gebruikte CDburnerXP.)
  • Computer herstarten, boot van de versgebrandde CD. Duurt even.
  • Beantwoordt wat vragen over muis, tobo, scherm, etc. (erg simpel.)
  • Klik op 'Connect' op de desktop, Kies internet by network. (Een kind kan de was doen.)
  • Klik op 'Browse' en ga naar Speedtest.net en/of Tweakers.net.
Zie hieronder het resultaat met een oude Centrino laptop (Pentium M, 1500 MHz) bedraad via een oud Dell routertje (TrueMobile 2300) en Puppy Linux, vers gedownload, out of the box, zonder updates, zonder tweaks of andere wijzigingen. Met betere hardware kan het vast nog veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/382352586.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/382388061.png

:) :) :)

[ Voor 2% gewijzigd door Fiber op 01-01-2009 21:38 . Reden: Typo's en interpunctie.... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2011
Ik heb hier in nijmegen ook opeens een lagere snelheid.
Volgens speedtest 4398 down en 2239 up
En dat met een asus rt-11n router die het eerder wel goed deed.
Alleen de upload was altijd wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speel even met die settings maar probeer eerst met een FTP client zoals genoemd om uit te sluiten dat het ergens in firefox mis gaat.
Je kan natuurlijk ook doen wat anderen zeggen maar even met een FTP programma testen zegt wat sneller hoe of wat, ik werk het liefst via de omgekeerde methode: uitvinden wat er aan de hand is door uit te sluiten wat er niet aan de hand is.
Als het met FTP ook niet lukt is het waarschijnlijker dat er iets in het netwerk niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ok Nick, maar wat mij bevreemd is dat de XMS newsserver ook totaal geen snelheid heeft, terwijl deze niet via Firefox werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
Met dl van 100 mb.bin van xs4all met IE heb ik een dowload van 5.04 MB/s.
Met speedtest nog steeds een lage waarde.
Downloaden 2 files van xs4all tegelijk een 2 en 3.5 MB/s snelheid.
Is de meting op speedtest dan zo fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:07:
Ok Nick, maar wat mij bevreemd is dat de XMS newsserver ook totaal geen snelheid heeft, terwijl deze niet via Firefox werkt?
1-0 voor jou,niet aan gedacht |:( maar dan denk ik niet dat een linux installatie gaat helpen.
Nu is er een tweede melding van traag internet uit jouw regio dus moet er wel opgepast worden dat het wiel niet opnieuw uitgevonden gaat worden.
Maar als het daar niet aan ligt zou ik dus als 1e de netwerk kaart eens op auto zetten.
Als 2e zou ik kijken of er nieuwe netwerk drivers zijn voor de kaart,vaak helpt een herinstallatie de tcp ip stack en registry settings weer de goede kant op.
Dan zou ik overwegen een andere netwerk kaart er in te gooien als er geen nieuwe drivers zijn,gewoon omdat bij de installatie van een nieuwe netwerk kaart in elk geval wat settings geruimd worden en een realtek kaartje kost 10 euro of zo.
Zeker zijn dat de virus scanner niet mee doet en de firewall niet lastig doet, dat zou dan vooralsnog mijn plan van aanpak zijn als ik dit probleem zelf had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
Even een andere speedtest gedaan .
Hier het resultaat
http://www.thinkbroadband...12308484184447719396.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik kom ook uit Arnhem net als Chocka blijkt en ik haal wel de normale snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granddad
Netwerkkaart op auto zetten heeft mij nooit geholpen.
Altijd op 100 mb full duplex geeft beste resultaat hier.
Wel vreemd dat een test in uk betere waarde geeft dan speedtest.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Die Intel Pro 1000 GT heb ik 10062008 gekocht en daarvan heb ik net afgelopen week de laatste nieuwe driver geinstalleerd, versie 13.4.22.0. Dus om nu alweer een nieuwe netwerkkaart te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Probeer eens je PC rechtstreeks aan te sluiten op de SetTopBox (CPE) om uit te sluiten dat wellicht de connectie van je router met de STB de bottleneck is.
Kabel tussen STB en router los, half uurtje wachten en die kabel je PC in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moraxv schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 06:59:
Probeer eens je PC rechtstreeks aan te sluiten op de SetTopBox (CPE) om uit te sluiten dat wellicht de connectie van je router met de STB de bottleneck is.
Kabel tussen STB en router los, half uurtje wachten en die kabel je PC in stoppen.
Hm ik ben blij dat je SetTopBox schrijft en niet Setupbox zoals velen doen. Maar de SetTopBox is voor digitale tv. Ik denk dus dat je het modem bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:03:
[...]

Hm ik ben blij dat je SetTopBox schrijft en niet Setupbox zoals velen doen. Maar de SetTopBox is voor digitale tv. Ik denk dus dat je het modem bedoelt.
Aarch.. je hebt gelijk.. :o Ik bedoel dus het kastje waar de glasverbinding op binnenkomt en alles op wordt aangesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 06:15:
Die Intel Pro 1000 GT heb ik 10062008 gekocht en daarvan heb ik net afgelopen week de laatste nieuwe driver geinstalleerd, versie 13.4.22.0. Dus om nu alweer een nieuwe netwerkkaart te kopen?
Ok,maar ik weet natuurlijk niet dat jij een nieuwe netwerk kaart gekocht heb en nieuwe drivers hebt geinstalleerd, ik loop de opties na.
Een aantal 1 GB netwerk kaarten vinden het niet fijn dat ze handmatig gedwongen worden naar 100 mbits te gaan en willen auto aan hebben zodat ze zelf kunnen "besluiten" dat 100 mbits de max is.
Probeer dat dus eens.
Wat je ook kan doen is: PC aansluiting los halen uit de DRG.
De resetknop 10 seconden van de DRG indrukken beslist niet langer dus tel tot 10,langer indrukken wist de instellingen uit je DRG* en een uur de netwerk kabel van je pc uit de DRG te halen.
De DRG doet dan een DHCP renew release verzoek waardoor een geheel nieuwe route tot stand komt.
Ik garandeer niet dat het helpt.
Niemand met een laptop in de buurt bij Chocka om uit te sluiten dat het iets PC's gebonden is ?
Hoe meer je uitsluit des te gerichter kun je dit bij de XMS TD neerleggen.

@Moraxv ik begrijp best dat je selectief door mijn "boeken" heen leest ;) maar als je het wel gelezen had, of de link die Chocka zelf geeft dan had je kunnen lezen dat hij zegt dat hij zonder router direct op de vezel (via de DRG) zit.

*
5 seconden is resetten.
10 seconden is DHCP renewen.
15 seconden is geheugen flashen (legen en dan is ie dood tot iemand van de TD hem thuis tegen een ruime vergoeding komt reanimeren.)

[ Voor 46% gewijzigd door Nick39 op 02-01-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:32:
[...]

Ok,maar ik weet natuurlijk niet dat jij een nieuwe netwerk kaart gekocht heb en nieuwe drivers hebt geinstalleerd, ik loop de opties na.
Een aantal 1 GB netwerk kaarten vinden het niet fijn dat ze handmatig gedwongen worden naar 100 mbits te gaan en willen auto aan hebben zodat ze zelf kunnen "besluiten" dat 100 mbits de max is.
Sorry Nick, dat had je ook niet kunnen weten, maar tijdens deel III van dit onderwerp in medio juni was ik van mening dat mijn snelheid niet OK! was. Achteraf bleek dat mijn Draytek router niet de juiste doorvoersnelheid had en de Gbit onboard poort van mijn P4P800 niet goed functioneerde, zodoende heb ik toen de Intel Pro 1000 GT gekocht en intussen een nieuwe router, die ik vooralsnog niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt een PB.
Als laatste redmiddel bij een hele lage snelheid kan je tcp/ip repair gebruiken:
http://www.xp-smoker.com/freeware.html

Als je internet gewoon wat trager is, niet doen.
Het is geen tweak wat super snelheden tevoorschijn tovert.
Alleen als er heel duidelijk iets mis is kan je dit doen,eventuele andere tweaks zoals TCP/IP optimizer en dergelijke zul je hierna opnieuw moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 10:35:
Educatief intermezzo

[...]

Ik weet niet hoe ik het je anders moet zeggen, dus ik doe het maar even hier. En als niemand je erop wijst, leer je het niet. Ik zie je vaker de term zo en zo gebruiken. Dit moet zijn sowieso.

Dit is een leenwoord uit het duits en vergelijkbaar met überhaupt wat ook uit het duits geleend is. Ik zie ook veel mensen er iets van maken als zo-ie-zo of zowiezo... maar de enige correcte schrijfwijze is sowieso.

Einde van dit educatieve intermezzo
je hebt gelijk..
maar denk dat de meeste hem snapten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb de TCP en Winsock repair van Xp-smoker uitgevoerd, na de tweede reboot kreeg ik deze speedtest resultaten

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/382955297.png

Het is het nog niet helemaal, maar beter iets dan niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Iedereen de allerbeste wensen voor 2009 en als mijn verbinding blijft zoals deze nu is mag ik niet klagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/383035724.png

Bovendien staan hier nog twee systemen online en een Xbox360 aan het netwerk.

[ Voor 19% gewijzigd door wiebo66 op 03-01-2009 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Is er hier mss iemand die van Hijack this logs verstand heeft, mogelijk kan ik die iemand sturen om er eens na te kijken? Mogelijk zit er iets in mijn systeem wat niet helemaal OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

chocka schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 06:55:
Is er hier mss iemand die van Hijack this logs verstand heeft, mogelijk kan ik die iemand sturen om er eens na te kijken? Mogelijk zit er iets in mijn systeem wat niet helemaal OK is.
Meestal gebruik ik zelf dit: http://www.hijackthis.de/.
Daar kun je je log in kopiëren en loopt die alles na, vind ik zelf goed genoeg maar moet je opzich nog wel verstand hebben van pc's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg Chocka, ik heb niet echt heel zorgvuldig teruggelezen, maar heb je al een verse installatie van windows geprobeerd? Desnoods met een extra hardeschijf (andere even loskoppelen) en dan het liefst windows XP want Vista vertraagt de boel met uploaden met name. Windows 7 doet het overigens ook beter met netwerk.
Ik denk dat heel wat sneller is dan van allerlei tweaks en tests uitvoeren tot je een ons weegt, wat vooral na de feestdagen bij de meeste extra lang duurt :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Chocka natuurlijk eerst alles wil proberen zijn huidige installatie te behouden.
Want niet bij alle gevallen is een verse installatie sneller en makkelijker hoor,
ligt er maar aan wat jij erop heb staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben achter de schermen met Chocka nog wat door gegaan en ik zie nu snelheden van 8 mbits voorbij komen dus we gaan de goede kant op :)
Hij gebruikt al XP dus dat hoeft verder niet.
Als ik een re-install moest doen ben ik zo'n dag of 4 a 5 bezig om alles weer in orde te krijgen.
Daarom gebruik ik drive image pro om elke vrijdag een backup te maken van mijn systeem.
Die gaat op 2 rewritable dvd's waar ik er 60 van heb, ik heb dus backups van 30 weken terug ( iets meer dan een half jaar)
Het enige dat tussen XP en down en uploaden staat is de TCP/IP stack.
Aangezien de patch die ik hier gepost heb de volledige stack en alle layers verwijderd heeft dit het zelfde effect als een nieuwe install.
Alleen voor de snelheid een nieuwe installatie is dus overbodig omdat je het zelfde effect bereikt.
Natuurlijk kan een nieuwe install wel andere problemen verhelpen,maar er wordt wel erg snel geroepen doe een nieuwe install.
Ten eerste ben je er inderdaad tijden mee bezig om je oude systeem terug te krijgen en ten tweede leer je er niets van.
Het is juist zaak om je systeem op orde te houden,je zegt tegen een garagehouder ook niet, zeg mijn auto start wat rottig,doe er ff een nieuwe motor in ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 03-01-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeps idd Nick.
Ikzelf werk ook met een externe Hd en Norton Ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:55:
jeps idd Nick.
Ikzelf werk ook met een externe Hd en Norton Ghost.
Voor de laptops (2x asus EEEpc en 1 HP) gebruik ik ook een externe HD omdat daar de images veel kleiner van zijn en je kan booten via de USB waar een image van Win 98 op staat waar je gewoon op partitie formaat kan restoren, Ghost gebruik ik niet meer, de laatste versie moest met een heel pakket of zo gedaan worden waar ik de helft niet van gebruik,Powerquest drive image pro is een oudje maar doet het prima.
Daarnaast gebruik ik sandboxie,moet ik een programma gebruiken dat ik niet vertrouw dan open ik een sandbox,hiermee heb je een XP met eigen registry waar je een besmet programma in kan laten draaien zonder dat het eigenlijke systeem aangetast kan worden.
Ik heb een HD cam,gebruik heel veel HD software en codecs en doe heel veel aan videobewerking,als je die programma's niet in de juiste volgorde installeert (helaas) werkt de helft niet of niet goed en ik moet niet denken aan een her-install,mijn systeem is ook gescheiden,windows staat op de C partitie,documents and settings op een D partitie samen met de registry en het virtuele geheugen,de programma's zelf staan op de E partitie en samen is dat een ruime 100 gig,met een mirror op een raid 2e HD,ik wil er niet eens over nadenken om het opnieuw te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aurora/speedtest.jpg

Vanaf een Ubuntu server, deze dient ook als router, en hangt dus rechtstreeks aan de glaskast. Vanaf een (bekabelde) Ubuntu PC haal ik dezelfde performance. Mijn XP client heeft wat moeite met de upload, download is hetzelfde. Dat laatste is geen probleem; die zit meestal toch op de 11g wireless vast, en dan haalt ie het uberhaupt niet :P

Een Linux bootable CD/DVD zou in elk geval het OS moeten kunnen uitsluiten bij slechte resultaten

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 03-01-2009 13:47 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:31:
[afbeelding]

Een Linux bootable CD/DVD zou in elk geval het OS moeten kunnen uitsluiten bij slechte resultaten
Natuurlijk... bij een download van 0,niks heeft ie die wel binnen in een half jaar... het is allemaal wel heel goed bedoeld mensen maar dat is waarom we "achter de schermen" door zijn gegaan.
Ik zeg niet dat mijn adviezen goed zijn maar wat in elk geval niet goed is, is 10 verschillende adviezen door elkaar met het risico dat niemand leest.
Zo is er al een paar keer gezegd dat ie geen download snelheid heeft en dan wordt hem geadviseerd een paar 100 MB te downloaden voor een linux distributable,er is al een paar keer gezegd dat ie geen router gebruikt en dan wordt geadviseerd dat ie zijn router moet nazien,er is al een paar keer gezegd dat ie op XP zit en dan moet ie zijn Vista eens door XP vervangen enz.. en bij een totaal vervangen stack kan het zijn OS niet zijn,trouwens zoals ook al gezegd is een heel os niet verantwoordelijk voor internet snelheden,zelfs de Vista stack is simpelweg te vervangen ( http://www.speedguide.net/files/vista/tcpip/ ) waardoor de snelheden gewoon prima zijn,dat is zoiets als een deur vervangen terwijl alleen de brievenbus klemt en er is ook al gezegd dat ie nu ftp op zo'n 8 mbits zit dus waarom dan vervangen,bij een "fout" OS zou die 8 mbits niet te halen zijn.
Ik begrijp de beste bedoelingen van iedereen,maar lees je dan op zijn minst even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Je kan ook iets minder hoog van de toren blazen...

Het niet hebben van eigen connectivity heeft me nog nooit tegengehouden ergens anders (buren, vrienden, werk, school) iets te downloaden als dat nodig was. Enige zelfhulpzaamheid wordt op een forum als Tweakers.net toch wel verwacht.

Zoals hij zelf al aangeeft is zijn installatie nogal kritisch, en wil 'ie daar niet aan rommelen. De combinatie van diverse factoren van een OS als Windows is kan de performance van een verbinding wel degelijk op zijn knieen brengen. En 8 Mbit over een verbinding die een veelvoud moet kunnen doen vind ik niet leiden tot de conclusie dat 'het niet aan het OS ligt'. Testen = uitsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 03-01-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:48:
[...]

............dus waarom dan vervangen..........
Nick, er wordt niet bedoeld vervangen, er wordt bedoeld testen. Dat is juist het voordeel van zo'n bootable live cd, je doet niks definitiefs want je verandert niets aan je systeem, Kost alleen een half uurtje tijd. Als je daarmee de snelheid zonder router wel haalt dan weet je dat het probleem lokaal is, haal je de snelheid daarmee ook niet dan ligt het probleem definitief bij XMS.

Daarna kun je testen met een router ertussen. Snelheid niet gehaald gehaald dan zit het probleem in je router. Snelheid wel gehaald dan weet je dus zeker dat je probleem in je software zat. En dan wordt het weer tijd om XP te booten en eerst eens te gaan zoeken naar spyware, virussen, rootkits, etc. Ook zaken als defragmenteren, register cleanen, CC cleaner eroverheen, etc. kunnen dan helpen. Als dat ook niet helpt eerst eens al je netwerkverbindingen deleten en opnieuw opbouwen, etc. etc.

Maar als je niet bij het begin begint kan het probleem net zo goed bij XMS liggen, los contactje, doorgebrandde server, foutje bij derden, enzovoort. Het komt allemaal voor. En daarom kun je beter eerst testen, dan weet je het zeker en doe je je werk niet voor niets. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nick39 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:48:
[...]

Ik zeg niet dat mijn adviezen goed zijn maar wat in elk geval niet goed is, is 10 verschillende adviezen door elkaar met het risico dat niemand leest.

Ik begrijp de beste bedoelingen van iedereen,maar lees je dan op zijn minst even in.
Sorry Nick, zal voortaan enkel nog hier je adviezen lezen. (ja, ik lees dit topic iedere dag)
Misschien is een verwijzing naar Netwerken op zijn plaats zodat hier weer over XMS glasvezelinternet gesproken wordt en het geen individuele vraagbaak wordt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > zodat ik weet is er niets veranderd (behalve vernieuwingen dan) aan Norton Ghost.
Ikzelf gebruik Norton Ghost 14, en dit is een proggie alleen backup en herstel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:39:
Ik denk dat Chocka natuurlijk eerst alles wil proberen zijn huidige installatie te behouden.
Want niet bij alle gevallen is een verse installatie sneller en makkelijker hoor,
ligt er maar aan wat jij erop heb staan :P
Yeps, ga terug naar start en begin opnieuw is wel het laatste waar ik aan wil denken. Daar wordt ik niet vrolijk van.

Maar ik zie dat Nick al het nodige uit de doeken heeft gedaan dat ik met hem buiten tweakers om met het probleem bezig ben. Maar dat was mijn bewuste keuze, mede doordat sommige slecht lezen. Natuurlijk is alle hulp welkom, maar daarna moet ik gaan filteren wat wel of niet. En het is daarbij vervelend als je net gezegd hebt dat geen router gebruikt en de PC direct op de DRG hebt aangesloten, dat iemand reageert met: Haal je router er eens tussenuit. Zodoende mijn keuze. Maar ondanks niet te min kom ik nu even een update geven.

Wat heb ik vandaag zoal gedaan. TCP repair van XP-Smoker geprobeerd. Geen solaas. Daarna in safemode mijn PC volledig gecleaned. Geen idee waar het vandaan kwam, maar er kwamen 30 lijken boven drijven (rootkits; trojans en worms) Dus daar ben je ven zoet mee. SAS; Malwarebytes en Avira hebben hun best gedaan en met succes.

Via speedtest was er nog geen vooruitgang geboekt, toen de tip van Nick via FTP van xs4all geprobeerd. WAUW, wat gebeurd mij hier nu. Een file van 100mb kwam uiteindelijk binnen met een gemiddelde snelheid van 8MBs. Dus als dat kan moet de rest ook kunnen. Helaas newsserver bleef hangen op 700kbs en de resultaten van speedtest evenzo bedroevend.

Vervolgens alle overbodige software verwijderd incluis firefox en newsleecher. Zelfs de Intel Pro 1000 GT volledig verwijderd (hielp ook niet) Daarna systeem volledig gecleaned. Zowel via verkenner als in het register. Een lekkere voorjaarsschoonmaak met als afsluiter O&O defrag.

Zojuist Firefox opnieuw geinstalleerd met flash en shockwave anders doet speedtest het niet. En het resultaat is bedroevend. http://www.speedtest.net/result/383451375.png

Zelfs FTP opnieuw geprobeerd. Alsof er een engeltje op je tong staat te zeiken zo lekker, gewoon weer 8MBs. Dus er is nog steeds hoop.

Om sommige gerust te stellen ga ik zo eens iets proberen met die lunix cd, baat het niet dan schaadt het niet. Alhoewel het resultaat alleen maar info is en geen beslissing om van mijn XP Pro SP3 af te stappen.

En morgen verder ga uitzoeken om de DRG te resetten.

En wat betreft een image. Ik heb voor veel geld ook ooit Norton Ghost gekocht. Mijn PC draait op een 300Gb sata, waarbij de oude 80GB IDE schijf hangt, welke ik gebruik als HD voor pagefile en de backup van de images van Ghost, welke wekelijks worden aangemaakt.

Als er weer iets te melden is, horen jullie wer van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hey chocka, we leven met je mee! Was die 8 MBs FTP alleen down of ook up? Succes verder! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:15:

Downloaden: http://puppylinux.org/dow...-releases/puppy-linux-412 (Download was bij mij iets van 400kB/s in een kleine 5 minuten, niet heel snel dus.)
Dat was lekker snel, bij mij loopt firefox nu met gemiddeld 30 KB/s, dus dat zal wel even langer duren. Maar Work in Progress. Reactie volgt.

Na 33 minuten was Puppy binnen. Branden op cd met DVD decrypter en reboot. Krijg uiteindelijk melding:

Unlzmaing lunix......Done
Booting the kernel.
(knipperende cursor)

Ik heb circa 15 minuten na die knipperende cursor zitten kijken, maar werd het toen zat. CD eruit en reboot.

Zit nu een oude tip van Jurjen te downloaden van Ubuntu 8.10 live CD, mogelijk wil die beter lukken.

Helaas, de CD start wel op, maar daarna blijf ik 20 minuten naar een zwart beeld kijken met linksbovenin een knipperende cursor. Dus ook nu weer, CD eruit en reboot.

[ Voor 40% gewijzigd door chocka op 03-01-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:02:
Hey chocka, we leven met je mee! Was die 8 MBs FTP alleen down of ook up? Succes verder! ;)
Vooralsnog alleen down. Maar als je idee-en heb waarmee ik via CuteFTP pro (v8.3.2) ook die up kan testen, hou ik mijzelf aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Zojuist n.a.v. het netwerkadapter screenshot van chocka ook eens naar mijn instellingen gekeken, want mijn speedtest resultaten zijn ook niet 'je dat'.
Stond op 100MB Full Duplex.
Nu even op Auto 100FD gezet met het volgende resultaat, een stuk beter dan het was (6 Mbit/sec ofzo)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/383524192.png

De download valt nog wat tegen.
Ga nog wel eens wat proberen met Ubuntu LiveCD, en mijn laptop.
Huidige systeem is 5 jaar oud, kan er ook mee te maken hebben natuurlijk.
Binnenkort iets nieuws bouwen en dan kijken wat dat doet.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
bartware schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:35:
Zojuist n.a.v. het netwerkadapter screenshot van chocka ook eens naar mijn instellingen gekeken, want mijn speedtest resultaten zijn ook niet 'je dat'.
Stond op 100MB Full Duplex.
Nu even op Auto 100FD gezet met het volgende resultaat, een stuk beter dan het was (6 Mbit/sec ofzo)

[afbeelding]

De download valt nog wat tegen.
Ga nog wel eens wat proberen met Ubuntu LiveCD, en mijn laptop.
Huidige systeem is 5 jaar oud, kan er ook mee te maken hebben natuurlijk.
Binnenkort iets nieuws bouwen en dan kijken wat dat doet.
En die ping van 45ms is ook niet om vrolijk van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow..ook nog even aan iedereen de beste wensen..
of had ik dat nou al gedaan! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

chocka schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:06:
..........
Ik heb circa 15 minuten na die knipperende cursor zitten kijken, maar werd het toen zat. CD eruit en reboot.
..........
Tja, das knap k.u.t... Erg vreemd, zou het gewoon moeten doen. dan weet ik het ook niet meer. Het zal toch niet aan je brandprogramma liggen, of aan je bios?

Heb zelf die ftp ook even geprobeerd. xs4all laat geen uploads toe, InterNLnet ook niet. Ik weet zo gauw geen ftp test server waar dat wel kan. Jurjens testserver is ook dicht op dit moment.

Mischien toch eens een topic in 'Netwerken' openen, daar zitten de 'echte' experts. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Chocka,

Een paar dagen terug postte je een screenshot van je NIC settings. Deze liet 100/FD zien (ik vermoed dat dit de fixed setting was, niet het resultaat van negotiation.). Nic39 suggereerde de kaart op auto negotiate te zetten. Ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd?

(De glasbox heeft een 10/100 Mbps poort die op auto negotiate geconfigureerd staat. Daar moet dus een auto negotiate tegenover staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ijdod schreef op zondag 04 januari 2009 @ 02:29:
Chocka,

Een paar dagen terug postte je een screenshot van je NIC settings. Deze liet 100/FD zien (ik vermoed dat dit de fixed setting was, niet het resultaat van negotiation.). Nic39 suggereerde de kaart op auto negotiate te zetten. Ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd?

(De glasbox heeft een 10/100 Mbps poort die op auto negotiate geconfigureerd staat. Daar moet dus een auto negotiate tegenover staan.)
Op de Intel Pro 1000 GT zit maar één keuze voor de instelling auto negotiation 1000 mbps, zodra ik die kies wordt de connection verbroken en heb ik geen lijn meer, maar zodra ik deze weer terugzet op auto-detect of iets met full/half duplex, dan heb ik weer een connection.

En als jij zo goed weet dat een dergelijk poort op de DRG zit, welke poort is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 07:03:
[...]

Op de Intel Pro 1000 GT zit maar één keuze voor de instelling auto negotiation 1000 mbps, zodra ik die kies wordt de connection verbroken en heb ik geen lijn meer, maar zodra ik deze weer terugzet op auto-detect of iets met full/half duplex, dan heb ik weer een connection.
Je zal dan auto detect oid moeten hebben. De naamgeving wil nog wel eens varieren.

Vuistregel:
Gigabit altijd op auto negotiate. Dit is een verplicht onderdeel van de gigabit standaard. Settings wijzigen verandert alleen wat er onderhandeld wordt, niet dat er onderhandeld wordt. De 1000/auto setting verplicht je NIC alleen 1000 te onderhandelen, wat de DRG niet ondersteunt, dus geen link.

voor 10/100: tenzij je expliciet weet dat de poort aan de andere hand handmatig op Full Duplex (FD) gezet is, moet je je poort op auto negotiate of Half Duplex zetten. De combinatie van handmatig Full Duplex aan de ene kant en auto negotiation aan de andere kant geeft een duplex mismatch, met de nodige problemen. De auto negotiation poort ziet van de andere kant geen onderhandeling komen (met de handmatige instelling zet je de duplex negotiation uit voor 10/100), en valt terug op de veilige Half Duplex stand.

Vroegah (jaar of 10 geleden) waren er nog wel eens issues net autoneg op 10/100, waardoor vaak werd gekozen voor een fixed full duplex instelling aan beide kanten (tussen switches of naar servers) of een half duplex setting op de switch voor werkstations.
En als jij zo goed weet dat een dergelijk poort op de DRG zit, welke poort is dat dan?
auto negotiation geldt voor alle poorten van de DRG. Poort 4 zit een bandbreedte beperking op volgens de specsheet (DRG41x = DRG54x). Dit laatste heb ik even geverifieerd door het te testen; op poort 1 - 3 haal ik de volle bandbreedte, op poort 4 aanmerkelijk minder, met name upstream.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 04-01-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eig. was dit ook al een beetje min of meer bekend "als ik het goed heb",
althans door Denan gemeld weet niet of dat op dit forum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:08:
eig. was dit ook al een beetje min of meer bekend "als ik het goed heb",
althans door Denan gemeld weet niet of dat op dit forum was.
Inderdaad, zie: denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Het kwam me niet onbekend over idd, maar ik zocht naar de specifieke port specs van de DRG, en toen kwam ik die informatie daar expliciet tegen. Vandaar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eig. (om hetgeen even te doorbreken waar laatste tijd over gaat) gebeurt er overal maar erg tot zeer weinig nog he.
Betreffende wijzigingen, verbeteringen, vernieuwingen..
Begint erg saai te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na veel geklooi zijn dit nu de snelheden van Chocka:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/383845353.png
Begint er al op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gaat al de goede kant op :)
Wat heb je nu zoal verandert wat invloed heeft op de snelheid?
Mss wel handig voor andere die ook extreem lage snelheid halen.

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 04-01-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:34:
Gaat al de goede kant op :)
Wat heb je nu zoal verandert wat invloed heeft op de snelheid?
Mss wel handig voor andere die ook extreem lage snelheid halen.
Niet ik alleen, Chocka en ik ;) maar:
Een lang verhaal,TCP/IP stack vernieuwd met de patch die ik genoemd heb, alle oude isp layers verwijderd, max mtu,receive window settings e.d. gedaan,spyware verwijderd die bovenkwam nadat ze hun verbindingen kwijt waren met de tcp/ip stack (voordeel van stack en layers verwijderen is dat spyware losgekoppeld is) netwerk kaart settings optimaliseren,reset van de DRG,tcp/ip tweaks,defragmentatie,herinstall Firefox om vertragende plugins te verwijderen,ping testen gedaan om te zien of er packetloss was,traceroutes vergeleken,Malwhere om te zien of er "rare" processen meeliepen, enz enz...

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 04-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nou, dat is lekker dan want vanwege eerdere snelheidsproblemen heeft diezelfde Denan mij intussen al eens geadviseerd de DRB te resetten door deze minimaal een uur uit te zetten en het internet op poort 4 aan te sluiten.

Maar intussen heb ik de raad van Nick gevolgd en de DHCP reset uitgevoerd via de resetknop en na minimaal een uur de internet aansluiting teruggezet op poort 2. En opnieuw een speedtest uitgevoerd.

Gezien de waarde van speedtest lijkt het erop dat het probleem nu verholpen zal moeten wezen, met alleen het vraagteken of dit komt door de DHCP reset of dat ik nu weer poort 2 gebruik ipv poort 4. Alhoewel dat moeilijk te achterhalen is want ik heb nu beide uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik zou alles lekker zo laten zoals het nu is en gewoon weer genieten van je verbinding,uiteindelijk was het toch ook fun om te zien dat het de goede kant op ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:46:
En ik zou alles lekker zo laten zoals het nu is en gewoon weer genieten van je verbinding,uiteindelijk was het toch ook fun om te zien dat het de goede kant op ging ;)
Ondanks wat frustratie van de laatste tijd (mijnerzijds), hebben wij er toch onze vinger achter kunnen zetten. Hartelijk dank voor je inzet en medewerking.

En het is ook fijn dat de PC nu weer lekker schoon is en prettig te weten dat die het nog steeds goed doet. Nu hoef ik alleen Firefox weer terug te brengen in de usermode zoals ik deze gebruikte.

Alleen wel vreemd dat mijn upload achter blijft op de download, of heeft te maken dat er 5 wijkservers tussen zitten. Mss kan ik een bestand naar je server sturen via de FTP om te zien of deze daar ook zo achter blijft?!

[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 04-01-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:01:
[...]

Ondanks wat frustratie van de laatste tijd (mijnerzijds), hebben wij er toch onze vinger achter kunnen zetten. Hartelijk dank voor je inzet en medewerking.

En het is ook fijn dat de PC nu weer lekker schoon is en prettig te weten dat die het nog steeds goed doet. Nu hoef ik alleen Firefox weer terug te brengen in de usermode zoals ik deze gebruikte.

Alleen wel vreemd dat mijn upload achter blijft op de download, of heeft te maken dat er 5 wijkservers tussen zitten. Mss kan ik een bestand naar je server sturen via de FTP om te zien of deze daar ook zo achter blijft?!
Ik zal mijn server ff open gooien dan kun je e.e.a. testen, ik mail je de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:01:
[...]

Die upload is een struikelpunt van wel meer mensen (oa. mezelf) en heb enorm lang zitten prutsen met de instellingen van mijn router maar geen succes (27Mbit max). Rechtstreeks aan de DRG nooit de tijd voor genomen maar vind het ook wel best zo.
Jij zit rechtstreeks of niet? Mss is het iets lokaals (Arnhem)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Nou, dat is lekker dan want vanwege eerdere snelheidsproblemen heeft diezelfde Denan mij intussen al eens geadviseerd de DRB te resetten door deze minimaal een uur uit te zetten en het internet op poort 4 aan te sluiten.
Maar heeft ditgeen niet te maken met of je een 4 of 8 poorts hebt?!
Want daarin zit ook verschil he.
Valt mij trouwens wel op of ik word gek, dat die 4 poorts over het algemeen meer problemen hebben dan de 8 poorts.. maar goed dat kan ook maar zo lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:14:
[...]

Die upload is een struikelpunt van wel meer mensen (oa. mezelf) en heb enorm lang zitten prutsen met de instellingen van mijn router maar geen succes (27Mbit max). Rechtstreeks aan de DRG nooit de tijd voor genomen maar vind het ook wel best zo.
jah.. ach... ik moet hem ook nog eens een keer rechtstreeks aansluiten.
want ik kom met mn up maar tot 8 en mijn buurman 14.
Ook heeft mijn buurman al een andere router gehad en ook maar max 15.
Maar goed we gaan een keer testen zonder router ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:19:
[...]

jah.. ach... ik moet hem ook nog eens een keer rechtstreeks aansluiten.
want ik kom met mn up maar tot 8 en mijn buurman 14.
Ook heeft mijn buurman al een andere router gehad en ook maar max 15.
Maar goed we gaan een keer testen zonder router ertussen.
Ja precies en dat terwijl ik toch wel een destijds erg goede wired router heb gekocht die de 100Mbit aan zou moeten kunnen, max down haalt die wel maar up blijft die steken. Ook zijn de instelling van de DGL-4100 erg uithebreid en wat tips op inet gevolgd maar mocht niet baten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
psychoclown schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:14:
[...]

Idd ik heb er geen router tussen. Ga zo FTP-en naar Nick om te kijken hoe dan de upload is. Maar net even 5x speedtest gedraaid op Amsterdam en kom met een variatie tussen de 3ms en 15ms; upload varieert van 34Mb tot 48 Mb. Dus vergeleken met jullie uploadsnelheden, mag ik niet klagen. Begrijp van Nick overigens dat dit ook met je proccessor te maken heeft.

FTP naar Nick loopt gemiddeld met 26mbs, wetende dat die zelf de lijn ook nog belast, kan dat geen probleem zijn. Nette upload lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door chocka op 04-01-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Idd ik heb er geen router tussen. Ga zo FTP-en naar Nick om te kijken hoe dan de upload is. Maar net even 5x speedtest gedraaid op Amsterdam en kom met een variatie tussen de 3ms en 15ms; upload varieert van 34Mb tot 48 Mb. Dus vergeleken met jullie uploadsnelheden, mag ik niet klagen. Begrijp van Nick overigens dat dit ook met je proccessor te maken heeft.
Ja precies dat is idd wel beter ja.
Mwah mijn processor (niet van mijn sig) is snel zat:
C2D e2140 draaiende op 2.6Ghz had hem eerst een tijd lang op 2.8-3.0Ghz draaien maar heb op deze nog de stockkoeler dus dat trekt die niet met veel stof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee idd. van mij en mijn buurman is het ook onmogelijk dat de processor bij ons the bottle neck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

chocka schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:34:
[...]

FTP naar Nick loopt gemiddeld met 26mbs, wetende dat die zelf de lijn ook nog belast, kan dat geen probleem zijn. Nette upload lijkt mij.
Klinkt goed, heeft een hoop tijd gekost, maar dan heb je ook wat. ;) Is het niet verstandiger (lees veiliger) nu je PC weer goed is er wel weer een router tussen te zetten? Het 'zonder router advies' was wat mij betreft alleen om te testen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Router er tussen is alleen maar makkelijker,je hebt meer verbindingen voor andere pc's, de meeste routers hebben een hardware matige firewall,en je zit achter nat.
Natuurlijk is dat "achter nat" zitten geen garantie meer maar je maakt het eventuele "binnendringers" niet makkelijker op.

Voor een ieder:
Excuus als ik,zoals werd opgemerkt,te hoog van de toren zou blazen.
Terecht werd ook opgemerkt dat iemand een bepaalde zelfredzaamheid hoort te hebben op tweakers.
Echter ik vind dat dit deel eigenlijk een apart stukje binnen tweakers is,en daar mogen wat mij betreft ook minder ervaren mensen best hun vragen stellen.
Hoop ook dat de andere kant begrepen wordt,bij problemen heb ik een bepaald plan van aanpak.
(welke wel vruchten heeft afgeworpen) en ik bijt me erg vast in een probleem.
Het gebeurt gewoon heel vaak op Tweakers dat er dingen tussendoor gegooid worden terwijl al eerder is gezegd dat er geen gebruik ergens van wordt gemaakt.
Heb je je eenmaal vastgebeten in een probleem dan is het erg hinderlijk als tussen door opmerkingen je van dat plan van aanpak afhelpen.
Voor iemand met wat meer ervaring is het makkelijk om op te starten via een opstartdisk met Linux maar als je nog nooit gewerkt hebt met een dergelijk systeem,introduceer je ook weer problemen.
Zeker als je niet kan downloaden,of bijna niet, is een kleine patch die 9 van de 10 keer voldoende is sneller dan iets uitsluiten via een heel nieuw operating system waarna je alsnog aan de originele problemen moet beginnen.
Zeker als je in aanmerking neemt dat ik op dat moment de tijd had, Chocka vrij was,dan kun je er samen aan werken terwijl iemand die een op zich goede tip geeft misschien pas een halve dag later komt kijken en dan zit de persoon met de problemen al die tijd te wachten.

Ik wil best eens een goede discussie hebben ( via PM ) over een O.S. maar ik wilde binnen de beschikbare tijd het probleem oplossen en dat is ook gelukt.
En ik vind het prima als,wanneer ik daar de tijd voor heb,mensen met vergelijkbare problemen me via PM benaderen om het te proberen op te lossen.
Zo hoog van de toren geblazen bedoelde ik het niet,maar het is gewoon wat frustrerend als tussendoor een goed bedoelde raad,op dat moment gewoon niet uitvoerbaar is terwijl je al 2 dagen bezig bent per mail en FTP om het probleem eens goed aan te pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 05-01-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval had ik er geen last van hoor Nick.
Ik weet dat jij een mens bent die mensen probeert te helpen,
en van mij kant uit waardeer ik alleen maar zulk soort actie's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan allen die misschien het XMS forum niet meer regelmatig in de gaten houden.
De nieuwe software update staat klaar :)

edit : betreft voor HDTV pilot!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:23:
Zo hoog van de toren geblazen bedoelde ik het niet,maar het is gewoon wat frustrerend als tussendoor een goed bedoelde raad,op dat moment gewoon niet uitvoerbaar is terwijl je al 2 dagen bezig bent per mail en FTP om het probleem eens goed aan te pakken.
Baast maar lekker hoor, Nick. Als ik het interessant vind lees het en als het niet interessant voor me is ook!
Dat sommigen niet [willen terug-]lezen en daardoor adviezen geven die allang gegeven zijn is hun zaak. Vervelend, maar dat zal altijd zo blijven.

Het advies over die Linux live-cd is overigens bijzonder goed. Ik raad iedereen aan in ieder zo'n schijf in huis te hebben. Als er nu iets simpel is is het wel even Linux op te starten van zo'n cd, die je bijvoorbeeld eens per jaar krijgt bij een aardig computertijdschrift. Je verandert daarmee niets aan je overige instellingen en het is in een mum van tijd geïnstalleerd en je kan al een heleboel uitsluiten. Linux is geen onbegrijpelijk systeem meer zoals vroeger met alleen maar afgeleide Unix regels. Het werkt ook in een 'windows' omgeving met de muis en haalt zelf de drivers op die nodig zijn.
Als je geconstateerd hebt dat je down- en up ineens goed zijn, weet je in ieder geval alweer een hoop meer.

Alle deelnemers nog een goed 2009 toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:28:
Aan allen die misschien het XMS forum niet meer regelmatig in de gaten houden.
De nieuwe software update staat klaar :)

edit : betreft voor HDTV pilot!
Welke update bedoel je dan? Die van begin december??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:08:
[...]

Welke update bedoel je dan? Die van begin december??? :)
duhuh.. nee die van vandaag !!!
als je kijkt op het dtv uitrol forum zal je het zien :)
deze lost oa het probleem op met de logos enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mijn vrouw belde zojuist met melding dat zij thuis niet kan bellen of gebeld worden. (Arnhem) Dus nu maar eens Nick geen PBtje gestuurd maar XMS gebeld. Na circa 15 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon, die kon zien dat het probleem van geen telefoonverkeer hebben lag aan feit dat de internetaansluiting op poort 2 zit in plaats van op poort 4, waar deze behoort te zitten. Met de uitleg dat de internetaansluiting hierdoor de glasvezellijn dermate zwaar belast, dat het dus niet meer mogelijk is om telefoonverkeer te hebben. Advies zet, de DRG een kwartier uit en plaats de internetaansluiting terug van poort 2 naar poort 4.

Toen meteen aangegeven dat ik met veel pijn en moeite eindelijk weer snelheid had gekregen door op poort 2 te gaan zitten en dat op poort 4 mijn snelheid er uiteindelijk helemaal uit is gegaan tot een trieste 700 kbs
Dat maakt niet uit meneer, want u belt nu voor het telefoonprobleem en om dat op te lossen moet uw internetaansluiting van poort 2 naar poort 4. En mocht het dan zo zijn dat u daarna geen internetsnelheid meer heeft, dan moet u ons weer terugbellen en zullen wij kijken waarom dat u geen snelheid heeft op poort 4

Wie had hier al eens van gehoord?! (PS Ik zit nog op mijn werk, wordt vervolgd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cocka > ik heb daar nog nooit van gehoord in ieder geval, maar het zou best wel eens kunnen idd.
btw. bij mij zit alles zo op de poorten zoals het hoort, en geen fone probleem hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:25:
..........

Dat maakt niet uit meneer, want u belt nu voor het telefoonprobleem en om dat op te lossen moet uw internetaansluiting van poort 2 naar poort 4. En mocht het dan zo zijn dat u daarna geen internetsnelheid meer heeft, dan moet u ons weer terugbellen en zullen wij kijken waarom dat u geen snelheid heeft op poort 4
..........
Geen speld tussen te krijgen, toch?..... ;)

Klinkt logisch, dik kans dat je snelheid zelfs nog groter wordt als je de goeie poorten gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:25:
Na circa 15 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon, die kon zien dat het probleem van geen telefoonverkeer hebben lag aan feit dat de internetaansluiting op poort 2 zit in plaats van op poort 4, waar deze behoort te zitten.
Onzin !
Met een hele grote O.
De telefoon zit bij een 4 poorts DRG volledig apart van de poorten.
Het mag voor de werking van de telefoon niets uit maken waar de internet aansluiting op zit.
Poort 2 is geprovisioneerd voor Internet,daar zit ie bij mij al sinds juni vorig jaar op.
Op poort 4 mag geen internet stekker zitten omdat daar de QOS dusdanig staat dat deze gecapt wordt.
Degene die je dat op de helpdesk vertelde mag bij de volgende scholing misschien eens opletten.
Poort 4= nooit internet.
Het is nog meer onzin omdat er 100 mbits internet verkeer is en je abbo er maar 50 toestaat.
Op de overige 50 kan je gemakkelijk telefonie voeren en digitale tv kijken.
Het is juist de bedoeling van de QOS dat als je een telefoontje krijgt je snelheid iets minder wordt (als je de volle 100 mbits gebruikt) zodat dat verkeer kan plaats vinden.
Oftewel,de apparatuur regelt het zo dat hoe zwaar je ook internet trekt er altijd genoeg overblijft voor telefonie.
De goede man zal in de war zijn geweest met een 8 poorts DRG,daar wordt de telefoon adapter op een aparte poort van de DRG gestoken,maar bij de 4 poorts niet.

Brandt het lampje van je telefoon op je drg ?
Zo nee, 5 tellen dat reset knopje indrukken ( dus niet de 10 die we eerst deden, maar nu 5 )
Wachten tot de lampjes uitgeknipperd zijn en daarna even de 220 stekker er uit trekken en er weer in doen.
Klaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Nick39 op 05-01-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:57:
Op poort 4 mag geen internet stekker zitten omdat daar de QOS dusdanig staat dat deze gecapt wordt
Dat heb ik hem ook verteld, maar persoon hield voet bij stuk, want ik belde vanwege het telefoonprobleem en dat was zijn oplossing en anders kon hij mij niet verder helpen, prettige avond.

Misschien weet Denan hier het fijne over te zeggen hoe het nu precies zit? Want ik net weer snelheid en om nu eerst de boel terug te moeten zetten zodat ik wel kan bellen, maar niet (fantsoenlijk) kan internetten, heb ik ook weinig zin natuurlijk. En vervolgens weer te moeten gaan bellen, JA de telefoon doet het weer maar heb geen internetsnelheid meer, bij de gedachte wordt ik er simpel van. Sorry voor frustatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:04:
[...]

Dat heb ik hem ook verteld, maar persoon hield voet bij stuk, want ik belde vanwege het telefoonprobleem en dat was zijn oplossing en anders kon hij mij niet verder helpen, prettige avond.

Misschien weet Denan hier het fijne over te zeggen hoe het nu precies zit? Want ik net weer snelheid en om nu eerst de boel terug te moeten zetten zodat ik wel kan bellen, maar niet (fantsoenlijk) kan internetten, heb ik ook weinig zin natuurlijk. En vervolgens weer te moeten gaan bellen, JA de telefoon doet het weer maar heb geen internetsnelheid meer, bij de gedachte wordt ik er simpel van. Sorry voor frustatie.
5 tellen resetten en klaar.
vermoedelijk staat het telefoon lampje uit op de drg hetgeen een bekend probleem is,hetgeen je reset met 5 tellen dat knopje in te drukken.
Thats all.
Je hoeft geen uur te wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 05-01-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net buitengewoon mooi dubbele spam ontvangen op min xms-webmail.
Zijn er anderen die deze ook hebben gekregen?

Onderwerp: Opnieuw activeren van uw account
Van: "XMSNET SERVICE SUPPORT" <support@xmsnet.nl>
Datum: Ma, januari 5, 2009 19:08
Mailprogramma: SquirrelMail/1.4.16
Opties: Bekijk volledige berichtinformatie | Bekijk printervriendelijke versie
Adres opslaan

Dit bericht is afkomstig van XMSNET messaging center voor alle XMSNET webmail
gebruikers. We zijn momenteel geïntegreerd onze databank en e-mail center.
Wij zijn het verwijderen van alle ongebruikte XMSNET webmail-account. U
bent verplicht te controleren en te actualiseren Youremail door de
bevestiging van uw e-identiteit. Hiermee wordt voorkomen dat uw e-mail van
beenclosed tijdens deze oefening. Om te bevestigen dat u per e-mail
identiteit, youare om de volgende gegevens;

Uw e-mailadres hieronder identiteit
First Name :____________________
Achternaam :____________________
E-mailadres Gebruikersnaam :____________________
E-mail Wachtwoord :____________________

Waarschuwing! XMSNET Webmail Gebruiker die weigert te verifiëren en
vervolgens
update van zijn of haar e-mail binnen zeven dagen na ontvangst van deze
waarschuwing verliest zijn of haar e-permanent.
Dank u voor het gebruik van XMSNET Webmail!
Waarschuwing Code: ASDF2G99AAJ

Met vriendelijke groet,
De XMSNET team management.
De XMSNET team. R geregistreerd merk van XMSNET Corporation Limited.
ABN 33
Alle rechten voorbehouden.

Prachtig Nederlands ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was idd met een 8 poorts eve in mn hoofd.
Maar toch vreemd dat ik dat soort problemen met mn 8 poorts nooit heb.
Gelukkig hoor.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verlies mijn e-permanent ?
Wat is dat,raak ik mijn krullen dan kwijt ?
Ik heb hem niet gehad,maar zou er ook niet op reageren want het mailtje van Olddutch2 is beslist niet van XMS.
Hoewel.. hij zou afkomstig kunnen zijn van die helpdeskmedewerker van Chocka 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:17:
Net buitengewoon mooi dubbele spam ontvangen op min xms-webmail.
Zijn er anderen die deze ook hebben gekregen?
[i]

Onderwerp: Opnieuw activeren van uw account
Van: "XMSNET SERVICE SUPPORT" <support@xmsnet.nl>
Datum: Ma, januari 5, 2009 19:08
Mailprogramma: SquirrelMail/1.4.16
Opties: Bekijk volledige berichtinformatie | Bekijk printervriendelijke versie
Adres opslaan
Zijn idd al meer mensen heb ik te horen gekregen die deze mail hebben ontvangen.
Maar goed als je een beetje oplet, kun je echt zien dat het hier geen mail is van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Nick39 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:05:
5 tellen resetten en klaar.
vermoedelijk staat het telefoon lampje uit op de drg hetgeen een bekend probleem is,hetgeen je reset met 5 tellen dat knopje in te drukken.
Thats all.
Je hoeft geen uur te wachten.
Had jij er al eens over nagedacht een eigen helpdesk voor XMS klanten te beginnen.

Ik ben net thuis en jouw oplossing heeft mij al met al nog geen vijf minuten gekost.

Ja, inderdaad het lampje van van de telefoon op de DRG brandde niet. Weet nu welk gaatje ik moest hebben, dus die kan ik nu blind vinden. En voelde nu wel iets van een knopje. Vijf tellen; even wachten op wat geknipper. Stekker eruit; alle lampjes uit; stekker erin, alle lampjes branden incluis die van de telefoon.

Vrouwtje zit meteen weer te bellen.

Ik heb bovendien feedback gegeven op de melding van vanavond bij de helpdesk, waarbij een alleraardigst meneer mijn boodschap volledig heeft aangenomen en zal zorg dragen dat deze wordt gecommuniceerd.

Jij (wij) hebben het weer leuk gedaan. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben die hele helpdesk niet nodig ;)
Maar even serieus,het advies van die helpdesk meneer had bijna alle moeite die we gedaan hadden om zeep geholpen,dat was echt oliedom.

Het gebeurt vaker als er een netwerk upgrade of zo wordt gedaan,of dat er een kleine stroomstoring is geweest,dat om de een of andere reden alle verbindingen weer up komen behalve de telefoon.
Dat lampje blijft dan uit,maar vaak ziet men dat over het hoofd,of men weet helemaal niet dat het moet branden.
Een reset en even stekker er uit en voila, alles brandt weer en gewoon weer bellen,en geen gezeur over een poort 2 die zou worden overbelast, kom zeg er zit een overmarge van 50 mbit op die drg ( minus dan je digitale tv maar dat is way geen 50 mbit ! )
Ben blij dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/384673113.png

Ik voel weer zo geweldig. Internetsnelheid op en toppie. En de telefoon doet ook weer. Alleen jammer dat die uploadsnelheid een beetje achter blijft, maar ach wie ben ik om daar over te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:56:
[...]

Geen speld tussen te krijgen, toch?..... ;)

Klinkt logisch, dik kans dat je snelheid zelfs nog groter wordt als je de goeie poorten gebruikt. :)
Als hij gelijk had dus, maar blijkbaar heeft hij ongelijk.....

denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

*Mental note, feiten checken, ook helpdeskmedewerkers hebben het wel eens fout* :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ fiber > ik vat jou even niet. Denan heeft het toch harstikke goed wat hij daar omschrijft.

>edit< ik vat em al, je bedoelde de helpdesk medewerker,
de kleine lettertjes waren mij niet zo opgevallen.
Ik ga maar eens vroeg naar bed vandaag.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Als hij gelijk had dus, maar blijkbaar heeft hij ongelijk.....

*Mental note, feiten checken, ook helpdeskmedewerkers hebben het wel eens fout* :$
Blijf het wel vreemd vinden omdat het toch Denan was die mij destijds heeft geadviseerd poort 4 voor mijn internet te gaan gebruiken. Ik zal eens zoeken waar en wanneer.

Gevonden, 17 november 2008, kreeg ik het advies van Denan:

"maar heb zojuist info van Denan om DRG van stroom te zetten voor minimaal een half uur zodat de lease verloopt en zich kan herstellen. Daarna de aansluitingen van de poorten te wijzigen. Namelijk internet van poort 1 naar poort 4 en DTV van poort 2 naar poort 1. Ik heb een 4 poorts DRG."
En ongemerkt is vanaf die tijd mijn snelheid achteruit gegaan. Dus daarmee is mijn oorzaak van het probleem ook weer achterhaald.

[ Voor 35% gewijzigd door chocka op 05-01-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:50:
@ Cocka > ik heb daar nog nooit van gehoord in ieder geval, maar het zou best wel eens kunnen idd.
btw. bij mij zit alles zo op de poorten zoals het hoort, en geen fone probleem hier,
De juiste poortverdeling is:
8 poorts DRG
DRG op poort 1 (of 2),
TV op poort 2 (of 1)
Internet op poort 8

4 poorts DRG
TV op poort 1
Internet op poort 4
Het gebeurt vaker als er een netwerk upgrade of zo wordt gedaan,of dat er een kleine stroomstoring is geweest,dat om de een of andere reden alle verbindingen weer up komen behalve de telefoon.
Dat lampje blijft dan uit,maar vaak ziet men dat over het hoofd,of men weet helemaal niet dat het moet branden.
Een reset en even stekker er uit en voila, alles brandt weer en gewoon weer bellen,en geen gezeur over een poort 2 die zou worden overbelast, kom zeg er zit een overmarge van 50 mbit op die drg ( minus dan je digitale tv maar dat is way geen 50 mbit ! )
Ben blij dat het opgelost is.
Het probleem is echter dat je met die resetknop de DRG compleet kunt wissen. Daarom mag de helpdesk dat ook niet zomaar met een eindklant uitvoeren van de netwerkbeheerder.
chocka schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:33:
[...]

Blijf het wel vreemd vinden omdat het toch Denan was die mij destijds heeft geadviseerd poort 4 voor mijn internet te gaan gebruiken. Ik zal eens zoeken waar en wanneer.

Gevonden, 17 november 2008, kreeg ik het advies van Denan:

"maar heb zojuist info van Denan om DRG van stroom te zetten voor minimaal een half uur zodat de lease verloopt en zich kan herstellen. Daarna de aansluitingen van de poorten te wijzigen. Namelijk internet van poort 1 naar poort 4 en DTV van poort 2 naar poort 1. Ik heb een 4 poorts DRG."
En ongemerkt is vanaf die tijd mijn snelheid achteruit gegaan. Dus daarmee is mijn oorzaak van het probleem ook weer achterhaald.
Dus de snelheid gaat achteruit met internet op poort 4 en IPTV op poort 1? Dat kan alleen gebeuren als je een torrentclient open zou hebben met hoge aantallen connecties (daar zit namelijk een cap op om te voorkomen dat iemand met een slechte configuratie het complete wijknetwerk saturate).

[ Voor 67% gewijzigd door denan op 06-01-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dan toch benieuwd Chocka "als" jij dit gaat wijzigen "internet van poort 2 naar 4" wat de resultaten dan weer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:59:
[...]

4 poorts DRG
TV op poort 1
Internet op poort 4

[...]

Dus de snelheid gaat achteruit met internet op poort 4 en IPTV op poort 1? Dat kan alleen gebeuren als je een torrentclient open zou hebben met hoge aantallen connecties (daar zit namelijk een cap op om te voorkomen dat iemand met een slechte configuratie het complete wijknetwerk saturate).
Ik waag je advies internet voor poort 4 zeer te betwijfelen bij een 4 poorts DRG.
Zojuist even geprobeerd, ik heb niet eens DTV maar gewoon op poort 4 haal ik nog geen 12 mbits met een gewone FTP verbinding. (en absoluut geen torrents)
Ga ik terug naar poort 2 waar deze op stond dan is het weer ruim 50 Mbits.
Net zo goed als dat je niet weet waarom nu in een keer het locked lampje brandt kan de netwerk beheerder het een en ander uit gehaald hebben waar je niets van af weet.

Ik stel je deskundigheid zeer op prijs maar met poort 4 van de gewone DRG zit je volledig er naast.
De praktijk wijst uit,evenals je vorig advies in juni:
Poort 4 niet gebruiken.
Dat is het enige advies wat ik iedereen kan geven,Martijn,raadpleeg netwerk beheer nog eens goed want met deze adviezen van jou en de helpdesk gaat gegarandeerd internet aan puin.
Poort 4 werkt niet voor internet.
Als ik gedwongen zou worden poort 4 te gebruiken zeg ik a la minuut alles op, poort 4 doet het niet en ik hoop niet dat mensen nu massaal overschakelen op poort 4.

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 06-01-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

De juiste poortverdeling is:
8 poorts DRG
DRG op poort 1 (of 2),
TV op poort 2 (of 1)
Internet op poort 8

4 poorts DRG
TV op poort 1
Internet op poort 4

..........
Is toch weer anders dan je vorige advies. En dan had de helpdesk toch gelijk. Is er wat veranderd of was dat een vergissing? O-)

Heb zelf gelukkig een ouderwetse 8-poorts, dus nergens last van..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor een 4 poorts DRG:
Het was poort 2,Denan heeft een week of 4 geleden van netwerk beheer gehoord dat het nu poort 4 zou moeten zijn,het is dus een heel recent advies.

Maar:
Als ik vanaf een andere XMS lokatie mijn pc ping dan is dat iets minder dan 2 ms. (beide aangesloten op poort 2)
Zet ik alleen mijn pc op poort 4 en ik ping dan duurt het ruim 8 ms.
Zet ik beiden op poort 4 dan is de ping ruim 16 ms.
Ftp op poort 4 ( dus geen torrents) daalde van ruim 50 mbits naar 8 mbits ! (en ik heb niet eens digitale tv)
In het geval van Chocka was poort 4 ook onwerkbaar.
Het advies van netwerkbeheer om poort 4 te gebruiken is dus fout,of ze hebben de boel veel te veel gecapt,poort 4 is onbruikbaar voor internet verkeer.
Denan speelt deze info terug naar netwerkbeheer.

(overigens zou nergens gecapt worden of gefilterd,en nu blijkt dat dus toch te gebeuren)
Op speedtest.net vertaalt dit zich:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/384966880.png

Poort 2

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/384966379.png

Poort 4

Hoewel de upload nu wel meevalt ( bij langere test zakt deze dramatisch in ) is het verschil duidelijk te zien, hogere ping, veel lagere snelheden.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick39 op 06-01-2009 12:19 . Reden: Duidelijker omschreven/toevoeging testresultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat kan alleen gebeuren als je een torrentclient open zou hebben met hoge aantallen connecties (daar zit namelijk een cap op om te voorkomen dat iemand met een slechte configuratie het complete wijknetwerk saturate).
Torrentclient??? Zo, uit welk jaar kom jij nog, dat is zo vorige eeuw. :) Nee, dat gebruik ik al heel wat jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 2 testen toegevoegd bij mijn vorige post,hetgeen duidelijk laat zien dat bij gebruik van poort 4 de snelheden meer dan 2/3 dalen en de ping stijgt.
Die poort 4 kan me rug op, het blijft poort 2, de medewerker van netwerk beheer heeft zich gewoon vergist toen hij poort 4 noemde en dat verkeerde advies wordt nu door de helpdesk genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Volgens de DTV handleiding (zie XMS site) hoort de digitale TV in poort 2 (van een 4-poorts modem). ?!?
Het lijkt erop dat poort 1 en 2 niet gecapped worden, en dus geschikt zijn voor Internet en DTV. Jammer dat de verschillende bronnen elkaar zo tegenspreken bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barryl schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:39:
Volgens de DTV handleiding (zie XMS site) hoort de digitale TV in poort 2 (van een 4-poorts modem). ?!?
Het lijkt erop dat poort 1 en 2 niet gecapped worden, en dus geschikt zijn voor Internet en DTV. Jammer dat de verschillende bronnen elkaar zo tegenspreken bij XMS.
Heel in het begin was internet poort 1 en dtv poort 2 en zo staat het ook in de online handleiding, in juni vorig jaar werd er mede gedeeld dat deze poorten geswitched moesten worden en dat poort 1 DTV werd en poort 2 internet.
Nu verwijst de helpdesk opeens naar poort 4 voor internet,wanneer je belt met problemen,er is in dit forum of via mail op geen enkele manier kenbaar gemaakt dat voor internet opeens poort 4 nodig zou zijn.
Echter de netwerk beheerder ( Volker ) zou 4 weken geleden tegen XMS hebben gezegd dat het poort 4 moest zijn.
Als dit al zo is,dan is het slordig dat dit op geen enkele manier gecommuniceerd is.
Nu blijkt dat poort 4 dusdanig gecapped is dat er geen normaal internet verkeer over mogelijk is.
Er is dus ergens iets fout, ofwel de info van netwerk beheer naar XMS over poort 4 is foutief geweest,ofwel de info klopt wel en netwerk beheer heeft de verkeerde instellingen naar de DRG's gestuurd waardoor de boel niet lekker loopt.
Een ieder mag uiteraard zelf beslissen maar met de tests die ik de afgelopen dagen en vanochtend heb gedaan mag duidelijk zijn dat mijn stekkertje gewoon in poort 2 blijft zitten.
Daalt daar de netwerk performance ook zo dramatisch op dan is het simpel,analoge tv, digitale tv alsmede een 2e telefoonlijn voor als XMS weer eens storing heeft is al bij Ziggo,met 1 telefoontje gaat dan internet en de andere telefoonlijn ook over en is het tabee XMS.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste