Ok door een DVI->HDMI kabel te gebruiken omzeil je het probleem van het steeds resetten naar DVI device. Maar daarmee wordt de tv wel constant als DVI output gezien en ook zodanig aangestuurd. Full-range dus. Sommige tv's kun je wel instellen op full-range input, maar de meeste niet. De enige optie die je hebt om met een DVI->HDMI kabel de juiste levels te krijgen is met de brightness en contrast van de desktop te spelen. Dan doe je in principe iets vergelijkbaars als de "Pixel Format" optie alleen kan het wel wat banding opleveren. Dus als je goed beeld wil op een tv die geen full-range optie heeft kun je niet om HDMI->HDMI heen helaas.Demon_Eyez schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:49:
[...]
Hmmm erg omslachtig, dan hou ik het toch gewoon bij m'n DVI naar HDMI kabel. Wat dat betreft zitten er wel meer bugs in de drivers die nog steeds niet zijn opgelost. ( Zoals een LCD TT aansluiten op de secondary port zonder knipperde of zwarte schermen te krijgen. )
Maar hulde voor je uitgebreide post over de black en white crush! Ik heb je oplossing in het andere topic gelezen en ga meteen vanavond uit proberen.Wat mij betreft mag deze info direct in de startpost!
![]()
Dit speelt al zoooo lang
Als je zonder aanpassingen toch DVI-HDMI gaat gebruiken zoals jij zegt zie je dus dat grijze dingen zwart worden en lichte dingen wit. Veel details vallen in heel donker en heel licht beeld weg.