Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 34.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:00:
Zet CCC eens op advanced. Onder 3d, All settings, dan alle vinkjes aan(application controlled dus en catalyst AI uit) en draai dan nog eens een standaard rondje 3dm06.
Ok thx! Dit ga ik proberen. Kan het nu nog niet testen, maar ga dit zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Bij werkte het pas goed (17k op een P35) nadat ik Catalyst AI had aangezet...

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Jasper91 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:01:
Bij werkte het pas goed (17k op een P35) nadat ik Catalyst AI had aangezet...
Inderdaad. Catalyst AI uit levert me een score op van 11K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met catalyst AI aan en de rest gewoon op uit. Hoe veel levert je dat op(geen idee dat cat AI zo veel extra punten op levert met cf. Het zijn nl gewoon optimalisaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal. Wanneer kat AI uit staat, staat CF uit. 11000 punten is idd ook een normale single card, core2 @ 3,0Ghz score. :)
Dus AI aanzetten moet CF enablen waarbij je dus op 14500 uitkomt. Dat is al netjes. Kijk eens in 3DM score topic voor referentie. Als het goed is moet je wat meer kunnen halen @ stock .

Spelen met AI is zeker aan te raden. Voor CF sowieso altijd aanzetten. Het hang van de applicatie af welke AI stand de beste performance geeft. Geloof dat AI op high altijd betere beeldkwaliteit geeft, maar dit kan ook nog eens meer performance geven. Meestal geeft AI op low de beste performance met AI enabled.
Uiteindelijk zul je alle drie moeten testen met voor de rest niks aangepast.
Je kunt ook nog flink fine tunen in ATT voor performance of beeldwkaliteit, zo kun voor openGL tripple buffering nog aanzetten, ook in CCC. Dit kan weer verschil maken met V-sync enabled. Meeste staat goed ingesteld zoals mipmap en texture pref.

Kortom een beetje spelen kan geen kwaad toch? :)

edit:
Mooi benchmark werk trouwens Reinman, alleen de conclusie is me een beetje ontgaan. Ik zal wel iets missen maar mss kun je dit nog even toelichten want ik ken die test niet. Engiste wat ik kan concluderen is dat DX9 sneller is, hail to winXP :P, en DX10.0 en DX10.1 er weer iets beter uitziet met AA enabled.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd de conclusie :P. DX9 wint het in performance, maar DX10.1 is (een stuk) mooier. De eigenlijke onderzoek voor mij was meer: Brengt DX10.1 iets op de tafel ten opzichte van DX10. Gezien heel vaak mensen ziet roepen dat het niets toevoegt. Dat doet het dus zeer zeker wel qua IQ. Volgens wat ik van andere mensen met een HD4870 heb gehoord, is DX10.1 ook nog sneller. Je kan het ook zien in mijn score. Het verschil tussen DX10 en 10.1 is groter bij niet OCed. Ik vermoed dat dit vooral door het geheugen snelheid komt. Ik ben nog niet helemaal klaar hoor(Nu 82 benchmarks gedraait 33 screenshots gemaakt, komt nog 9 benchmarks en 6 screenshots bij). Dus je zal het TZT wel in echt goeie onderzoeksformaat langs zien komen. Moet alleen nog bedenken waar ik het neer ga zetten, als ik uiteindelijke klaar ben. :9

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

14.5k is wel netjes, maar niet voor 2x 4850 in CF! Je moet met bijv. een X48 zo boven de 18k moeten komen (P35 is dus een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zeg... had Newegg m'n order gecancelled omdat ik (vanuit Amerika) met een foreign (dutch) creditkaart koop. opnieuw besteld op een ander credit kaart maar toch niet de GTX 260 omdat deze de oude core bleek te hebben (192).... heb toch maar (na extensive research) de Sapphire HD 4870 512mb voor 190 dollar (147 euro) gekocht... deze blijkt het beste aan te sluiten op mijn wensen,... en vooral m'n resolutie van 'maar' 1650x1080.

en ja... eerlijk is eerlijk, ik ben toch wel een beetje een trouwe ATI fan dus het voelde al een beetje vreemd dat ik voor een GeForce ging lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik zit er aan te denken om mijn PC een upgrade te geven en nou keek ik naar de Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition. Nou heb ik er een paar vraagjes over:

- Zal ik veel verschil in spellen (Far Cry 2,GTAIV) merken t.o.v. mijn 8800GTS 640MB (reso 1680 x 1050)?
- Zal mijn voeding (Antec NeoHE 430 Watt) het trekken? (komt ook nog een Intel E8500 in)
- Zijn er reviews van deze kaart uit? (Heb zelf op google niks kunnen vinden over deze versie)

Voor meer specs van mijn pc zie sig.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

NickySantoro schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:39:
Ik zit er aan te denken om mijn PC een upgrade te geven en nou keek ik naar de Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition. Nou heb ik er een paar vraagjes over:

- Zal ik veel verschil in spellen (Far Cry 2,GTAIV) merken t.o.v. mijn 8800GTS 640MB (reso 1680 x 1050)?
- Zal mijn voeding (Antec NeoHE 430 Watt) het trekken? (komt ook nog een Intel E8500 in)
- Zijn er reviews van deze kaart uit? (Heb zelf op google niks kunnen vinden over deze versie)

- Heel veel! De 4870 is vergelijkbaar met de GTX260~280
- Moet wel lukken zolang het er 1 blijft
- Gewoon op 4870 1gb zoeken en dan een beetje erbij optellen ivm OC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

op het moment krijg erg slechte fps met GTA iv op 1680*1050 denk aan 30 zelfs met nieuweste drivers kom ik geen steek verder ik weer niet wat je met je 8800gts haald maar ik ben niet zo te vreden,

ik bezit een saphire hd4870 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Laatst online: 21-05 10:09
Jasper91 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:42:
[...]

- Heel veel! De 4870 is vergelijkbaar met de GTX260~280
- Moet wel lukken zolang het er 1 blijft
- Gewoon op 4870 1gb zoeken en dan een beetje erbij optellen ivm OC :P
Dankje voor het beantwoorden van mijn vragen :) ik zal nog kijken naar meerdere reviews en dan duurt het denk ik niet lang meer voordat ik deze kaart bestel.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Baazie schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:43:
[...]

op het moment krijg erg slechte fps met GTA iv op 1680*1050 denk aan 30 zelfs met nieuweste drivers kom ik geen steek verder ik weer niet wat je met je 8800gts haald maar ik ben niet zo te vreden,

ik bezit een saphire hd4870 1GB
Daar zou ik de schuld eerder bij Rockstar leggen dan bij Ati ;) GTA IV schijnt gewoon baggerperformance te leveren op het moment.

Ik heb de "demo" ongeveer een minuut mogen spelen op tweemaal HD4870, die minuut ging naar mijn mening allesbehalve vloeiend, daarna liep het spel keihard vast, heb gereboot, het spel verwijderd en ook meteen geschrapt van mijn lijstje nog te kopen games voor deze maand. Het feit dat 512MB videogeheugen zwaarder telt dan crossfire (in de zin dat ik alle instellingen vrijwel op het laagst moet zetten om uberhaupt 1920x1200 te mogen selecteren) vind ik een grote domper, als de performance op die lage instellingen dan ook nog eens bagger is vind ik het wel best (heb er verder ook weinig moeite ingestoken, nieuwere betadrivers schijnen betere performance te leveren, de memrestrictie schijn je te kunnen omzeilen).

Dat spel haal ik bij de FRS wel een keer uit de "we-gaan-bijna-geld-toestoppen-als-je-deze-game-nu-eindelijk-eens-van-ons-afneemt-bak" voor een paar euro.

@NickySantoro >>> Ja, je gaat zeker veel winst merken. Ik ben van een 8800GTS512 overgestapt naar in eerste instantie 1 HD4870 en dat was al een behoorlijk verschil. In 3DMark06 redelijke winst (van 15k7 naar 17k7) maar in spellen gewoon veel betere performance, hogere AA en AF kunnen instellen, voor mij echt de moeite waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Catalyst 8.12 is uit!!!:

http://ati.amd.com/support/driver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ze promoten folding@home nu ook meer zie ik, door hem als optie in de driver te stoppen. Persoonlijk hoef ik dat niet, maar vind het wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe videokaart, een ATI 4870, maar wil wel graag een kaart met HDMI hebben, zodat ik mijn lcd tv kan aansluiten om films te kijken.

Momenteel heb ik nog een ATI 1950PRO kaart welke d.m.v. een dvi>hdmi kabel is aansloten op mijn tv.

Als ik in de pricewatch kijk bij kaarten met een HDMI uitgang vind ik enkel de Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition. Nu weet ik dat je met de nieuwere ATI kaarten je tv gewoon via HDMI kan aansluiten d.m.v. een bijgeleverde dongle. Mijn vader heeft ook zo'n ding voor z'n ATI3870 kaart. Hiermee kan hij gewoon geluid en beeld overbrengen naar z''n versterker.

Mijn vraag is dan ook, is er een verschil tussen een kaart met HDMI poort op de kaart zelf en een kaart die HDMI heeft via een bijgeleverde dongle. Is er verschil in werking, aangezien hdmi d.m.v. een dongle gewoon DVI is waarbij ook nog eens audio door geperst wordt.

Andere vraag, is de prijsverlaging van de 4870 serie al doorgevoerd (in Nederland)?

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-12-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn gainward heeft ook gewoon HDMI uitgang. Het verschil kan zijn dat sommige dongles mogelijk geen audio kunnen doorsturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

SinergyX schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:05:
Mijn gainward heeft ook gewoon HDMI uitgang. Het verschil kan zijn dat sommige dongles mogelijk geen audio kunnen doorsturen.
Dat is volgens mij juist de reden dat die dongles gemaakt zijn, om uit de DVI poort ook audio te kunnen trekken, anders kun je gewoon een HDMI <-> DVI kabel gebruiken. Als je zo'n dongle meegeleverd krijgt dan heeft je videokaart onboard HD audio en stuurt dan altijd geluid mee over die dongle. Ik zou dan ook echt geen verschil tussen onboard HDMI of DVI met dongle kunnen benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik merk geen verschil met de nieuwe ATi drivers in GTASA. Ben er wel achtergekomen dat als je schaduw uit hebt staan je veel meer fps hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 10-12-2008 18:34 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Christiano007

Ich bin der champion

Is er nou veel performance verschil tussen de 4870 1 GB en de 4850 1 GB als het voor een resolutie als 1680 x 1050 gaat?

Ik twijfel enorm tussen deze 2, ik heb mezelf na de 7900 GTO aangenomen nooit meer voor een videokaart van hoger als de € 200,- te gaan, maar als de XX70 nou dusdanig veel sneller is..tjah is het dan de investering wel waard?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit nou die mooi avivo converter in 8.12? Ik zie hem nergens staan in advanced of basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem in 11 al gezien :P. Basic opstarten, tapje easy setup wizard => ATI avivo video converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat hij niet tussen, net nog wel toen ik avivo apart had gedownload, maar toen werkte overdrive niet meer. Het zou er toch gewoon standaard in moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die aparte download lijkt alleen voor X1k kaarten te zijn. (Dat staat tenminste onder het kopje info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

Ik kan ook nergens die Avivo Converter vinden .. kijk ik er overheen of ... :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:14
Arfman schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:47:
Ik kan ook nergens die Avivo Converter vinden .. kijk ik er overheen of ... :?
Het moet meteen voor in in het Basic menu staan, onder easy setup wizards

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v115/wwdtourkane/PC%20Zooi/converter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

wwdtourkane schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:10:
[...]

Het moet meteen voor in in het Basic menu staan, onder easy setup wizards

[afbeelding]
Bedankt. Ik heb ze even onder Vista geinstalleerd, en daar staat het inderdaad zoals hierboven. Onder XP echter niet, wazig. Zal alle ATi drivers een deinstalleren, drivercleaner, en dan 8.12, misschien is het dat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17
:( Met 8.12 nog steeds artifacts bij gebruik van de ATI overdrive om de fan speed aan te kunnen passen.
Is dus nog niet opgelost. Na het aanzeten leek het goed te gaan maar na een herstart van de machine was het probleem weer terug en zag ik dat de mem speed settings weer lager stonden dan normaal.
Schijnbaar kan een MSI r4850 daar niet tegen.
Gelukkig met rivatuner kan ik de fan speed settings wel aanpassen zonder dat dit problemen geeft.

(@Arfman: Hier zie ik ook die avivo optie niet)

[ Voor 6% gewijzigd door shaiwa887 op 10-12-2008 23:50 ]

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Hier werkt met cat 8.12 CF-X niet meer. Krijg een knipperende monitor na de 2e reboot als Cf-X probeert te activeren.

Het vreemde is, met m'n oude X38 mobo had ik geen problemen.

Meer mensen dit probleem?

Niet op voorraad.

• Kikk0r
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 00:33
Ik heb een nogal vaag probleem met m'n gloednieuwe Club3D 4870 OC-Edition 1024MB. Telkens als GTA IV draait crasht ie om de ~20 minuten; m'n beeld loopt vast, krijg voor een paar seconden een zwart scherm (waarbij m'n monitor zelfs vermeldt dat ie no signal krijgt) en word daarna weer teruggegooid in de game en kan ik weer verder. Wanneer ik uiteindelijk GTA IV afsluit zie ik dat de VPU Recovery van Catalyst heeft ingegrepen om de kaart te resetten. Even gegoogled, en het leek erop dat de kaart te heet werd. Dus ik had GPU-Z een logfile aan laten maken terwijl ik in GTA IV zit, en wat blijkt: de temperaturen van de kaart komen niet boven de 55° in-game uit. Dus het lijkt me dat ik toch niet te maken heb met overheating.

Hierna nog wat andere games getest:
Call of Duty 4: precies hetzelfde probleem.
Team Fortress 2: loopt perfect, en ik maar denken dat dat kwam omdat TF2 nou eenmaal niet zo'n veel-eisende game is..
..totdat ik FarCry2 probeerde: loopt ook perfect, met alles op high settings.
Dus een echt patroon kan ik in ieder geval niet herkennen. :?

verdere specs:
Asus P5K
E6600 @ 2.40Ghz
3GB DDR2 RAM
Coolermaster Real Power 620W voeding (minimum voor 4870 is 500W)

• Iska

Iska

Als er niks aan de hand is zet je toch gewoon VPU recover uit?

• Kikk0r
  • Laatst online: 10-09 00:33
Even geprobeerd, en met VPU Recover disabled moet ik meteen na de crash m'n systeem rebooten, zonder dat ik even terug ga naar GTA. Er is dus duidelijk wel iets aan de hand.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kikk0r schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:30:
Even geprobeerd, en met VPU Recover disabled moet ik meteen na de crash m'n systeem rebooten, zonder dat ik even terug ga naar GTA. Er is dus duidelijk wel iets aan de hand.
Iets terug klokken je hebt immers een OC edition. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Avivo Video Converter is niet beschikbaar voor 64bit :(

• Iska

Iska

Staat er bij mij anders gewoon bij....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:25:
64bit wat? XP? Linux? MacOSX? FreeBSD? Vista in iedergeval wel :9 . Ik zag hem al staan toen ik 8.11 had... meen ik... jah weet het wel zeker haha. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 20:43 ]

Verwijderd

Net verse install van vista 64bit gedaan, en 8.12 er op gezet maar geen video converter te vinden :/ . Ja en ik kijk bij Basic ;)

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:25:
voor XP32-64 link
laat maar

[ Voor 3% gewijzigd door Blastpe op 11-12-2008 21:03 ]

Verwijderd

Doe je toch iets verkeert, want hier staat ie wel :P Hij werkt ook en snel _/-\o_

Driver Packaging Version 8.561-081201a1-072276C-ATI
Catalyst® Version 08.12
Provider ATI Technologies Inc.
2D Driver Version 7.01.01.849
2D Driver File Path /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000
Direct3D Version 7.14.10.0630
OpenGL Version 6.14.10.8304
Catalyst® Control Center Version 2008.1201.1504.27008

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 21:04 ]

Verwijderd

Na zelf de avivo codec te hebben geinstalleerd in de final 8.12 (rc3 instaleerde hem wel)even geprobeerd.
Ik zie met gpuz om de paar seconden een gpu gebruik van tussen de 11 en 20% ongeveer.
Dit was voor het "streaming" gebeuren 0,0.
De cpu was voor de volle 100 procent bezig hoe kan het ook anders.
Het was een 330mb asf bestand wat 480mb xvid werd in 6.30 min.
Het is een 4870 met mem en core clock op 500mhz dit schakelde niet op ,hoe werkt de UVD clock eigenlijk.
De UVD clock is in de bios te zien op 750/900mhz .
Dacht dat ik gelezen had, dat het naar behoefte aan of uit te schakelen was.
Is dit wat ik er van moet verwachten .
Heb niet de snelste cpu maar daar gaat het mij niet om ,wel de juiste medewerking van de vid kaart

http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/index.html

Verwijderd

Gelukt :) Ik moest de Avivo package nog los installeren.

http://game.amd.com/us-en...?p=vista64/common-vista64 en dan helemaal naar beneden scrollen naar Additional Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is de prijsverlaging van de 4870 serie al doorgevoerd (in Nederland)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik bv pricewatch: Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E mag geloven (pixmania), lijkt het er wel op. Zie ook andere 4870's rond de 218 schommelen (coolprices bv), lijkt er dus wle op.

Ik heb nu eindelijk het probleem gevonden van mijn artifacts. Bij de 8.12 drivers vond ik een nieuwe knop (of niet eerder opgevalen), 'test current clock'. Op de 'turbo' mode (775/1000) krijg ik dus nonstop failed, artifacts ingame. Nu teruggezet naar 'normal' (750/900) en opeens alles passed. Einde artifacts.

Nu het probleem, buiten dus die normal/turbo dipswitch kan ik dus geheel die clocks niet aanpassen. Ook als ik ze via Control center of die Expert Tools (gainward) aanpas, blijven ze steevast op die dipswitch settings staan. Gainward maar een mailtje sturen denk ik :(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:10:
Dat is idd de conclusie :P. DX9 wint het in performance, maar DX10.1 is (een stuk) mooier. De eigenlijke onderzoek voor mij was meer: Brengt DX10.1 iets op de tafel ten opzichte van DX10. Gezien heel vaak mensen ziet roepen dat het niets toevoegt. Dat doet het dus zeer zeker wel qua IQ. Volgens wat ik van andere mensen met een HD4870 heb gehoord, is DX10.1 ook nog sneller. Je kan het ook zien in mijn score. Het verschil tussen DX10 en 10.1 is groter bij niet OCed. Ik vermoed dat dit vooral door het geheugen snelheid komt. Ik ben nog niet helemaal klaar hoor(Nu 82 benchmarks gedraait 33 screenshots gemaakt, komt nog 9 benchmarks en 6 screenshots bij). Dus je zal het TZT wel in echt goeie onderzoeksformaat langs zien komen. Moet alleen nog bedenken waar ik het neer ga zetten, als ik uiteindelijke klaar ben. :9
Ik neem aan dat T.net wel interesse heeft in een diepgaande benchmark reeks tussen dx10.0 en dx10.1.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Kunnen de genen die de Avivo video converter hebben geinstalleerd hem dan ook echt gebruiken? Ik draai Vista 64-bit, maar krijg geen beeld na het converteren.

Hij geeft doodleuk aan dat een bestandje 150mb wordt bijv, en dan convert hij een minuutje, en dan is het uiteindelijke bestand 50Mb, en enkel audio. Duidelijk een codecs probleem. Heb wel de Avivo package geinstalleerd. Zag bij de meuktracker dan een ander dit ook al opviel. Is het iemand wél gelukt? Want het is wel retesnel :P

Edit: hmm, bij mpeg files pakt hij hem wel. Zou hij geen xvid-support hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 12-12-2008 11:10 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Jasper91 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:22:
14.5k is wel netjes, maar niet voor 2x 4850 in CF! Je moet met bijv. een X48 zo boven de 18k moeten komen (P35 is dus een ander verhaal)
Gisteren een test gedaan met catalyst settings op Optimal performance. 14.7K. Ik heb crossfire aanstaan (zie het icoontje als ik die functie aanzet) en haal toch zo'n lage score. Enig idee hoe dat kan met stock settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Mijn HD4870 ervaring stopt waarschijnlijk vandaag of morgen. Ik heb alleen maar crashes gehad, ehb er ook een topic over gehad. Vind het jammer, bloedsnelle kaart voor die 220 euro waar ik em toen voor kocht... Dan maar voor de iets duurdere GTX260 216. Als het goed is vandaag belletje van de computerzaak, die zouden hem namelijk ook nog even testen.

Zijn er meer mensen die dit hebben, en dat elk mogelijke fix niet heeft mogen baten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:32:
[...]
Ik neem aan dat T.net wel interesse heeft in een diepgaande benchmark reeks tussen dx10.0 en dx10.1.
Ik hoop het! Zal wel eens aan iemand vragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van de nieuwe 8.12 onder Vista 64 bit duurt wel lang zeg. Zit nu al 5 minuten vast bij Ati Catalyst installatiebeheer.

Iemand zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:50:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe videokaart, een ATI 4870, maar wil wel graag een kaart met HDMI hebben, zodat ik mijn lcd tv kan aansluiten om films te kijken.
Ik heb deze kaart pricewatch: Gainward HD 4870 1024MB GS

Native HDMI, Displayport en DVI-I. Zeer stille videokaart, hoort het nauwelijk bij Call of Duty 4 onder heavy load. En niks gemerkt van warmte ontwikkeling. Ja, ik ben er laaiend over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:50:
[...]

Ik heb deze kaart pricewatch: Gainward HD 4870 1024MB GS

Native HDMI, Displayport en DVI-I. Zeer stille videokaart, hoort het nauwelijk bij Call of Duty 4 onder heavy load. En niks gemerkt van warmte ontwikkeling. Ja, ik ben er laaiend over :).
Ah kijk :) Ik heb de 512MB variant van deze kaart :P (40 euro vond ik het niet waard, speel geen high-end games).

Maar kan jij de clocks handmatig aanpassen? (neem aan dat jij ook die dipswitch op de achterzijde heb zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Cat 8.12 + 4850 BUG
In UT3 nog steeds crashes bij een close-up explosie op je scherm. 3 verschillende PC's met de ATI4850, 1 weer helemaal clean + win-patches + ut3 + ut3-patches + cat8.12, het maakt niet uit... computer reageert niet, dus reboot nodig.
Het gebeurd niet bij iedere close-up explosie, maar eens in de 2 uur of zo. Best jammer en eigenlijk ook erg irritant...
Bug al sinds 1e week van uitbrengen kaart ingediend bij zowel epic als amd, staat nog nergens op de lijst.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugh, ik kan nog meer benches gaan runnen zie ik.
DX9 no AI
1099

DX10 no AI
974

DX10.1 no AI
974

DX9 AI
1104

DX10 AI
1027

DX10.1 AI
1033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Met 8.12 zijn helaas nog niet de BSOD problemen met 4850 Crossfire setups icm Vista64 opgelost. Tijdens het installeren krijg ik altijd een BSOD om vervolgens bij het opstarten al direct een BSOD te krijgen.

Er zijn wel manieren om er omheen te werken, maar ik vind dit toch niet normaal. Eerst wees ATI klachten af dat het een hardware probleem zou zijn en niet te reproduceren is. Echter zijn ze er nu achter gekomen dat er toch best veel mensen last van hebben. Ik hoop in ieder geval dat het dan in januari eens is opgelost.

Dit grapje heeft me in totaal weer 12 uur aan troubleshooten gekost, maar dat kwam ook omdat de ICH9R controller niet van BSOD's houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Aapenootjes schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:37:
Met 8.12 zijn helaas nog niet de BSOD problemen met 4850 Crossfire setups icm Vista64 opgelost. Tijdens het installeren krijg ik altijd een BSOD om vervolgens bij het opstarten al direct een BSOD te krijgen.

Er zijn wel manieren om er omheen te werken, maar ik vind dit toch niet normaal. Eerst wees ATI klachten af dat het een hardware probleem zou zijn en niet te reproduceren is. Echter zijn ze er nu achter gekomen dat er toch best veel mensen last van hebben. Ik hoop in ieder geval dat het dan in januari eens is opgelost.

Dit grapje heeft me in totaal weer 12 uur aan troubleshooten gekost, maar dat kwam ook omdat de ICH9R controller niet van BSOD's houd...
Ik heb het zo aan de praat gekregen: http://gathering.tweakers...message/31181540#31181540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Laatst online: 04-08 23:36
Jongens, even een kort vraagje (sorry)... is dit de vernieuwde versie van de HD4870 met verbeterde koeling?
Kan van deze namelijk nergens iets concreets terugvinden, evenmin op hun eigen website... het betreft iig niet de toxic-versie, sorry to ask ;)

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814102801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Phenomania schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:26:
Jongens, even een kort vraagje (sorry)... is dit de vernieuwde versie van de HD4870 met verbeterde koeling?
Kan van deze namelijk nergens iets concreets terugvinden, evenmin op hun eigen website... het betreft iig niet de toxic-versie, sorry to ask ;)

Geen idee, echter heb ik deze kaart vandaag binnengekregen. (ik was in de veronderstelling dat ik gewoon de 'rode' kaart zou krijgen) Maar ik vind het tot nu toe nog niet erg. (bij Cool-Prices besteld)

Ik moet zeggen dat die behoorlijk koel blijft, en ook de fan hoor je de fan bijna niet. (tijdens bijv. GTA) Echter wanneer je zelf de snelheid op 100% zet is het niet leuk meer, dan krijg je echt een takkeherrie. Maargoed, eigenlijk heb ik de fan nog weinig/niet gehoord op de normale stand. (helemaal in het begin stond de fan stil en ging die op 100% draaien als die boven een bepaalde temp. kwam, maar volgens mij heb ik dat nu verholpen met Rivatuner, echter moet ik dit nog steeds even goed uitvogelen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Je hebt vandaag dezelfde kaart binnen gekregen?? Haha ik heb hem namelijk ook vandaag binnengekregen (vind het niet erg, hij lijkt me, zo op het oog vergelijkend, beter en stiller te koelen en hij past beter bij de kleuren van mijn systeem, volledig zwart/blauw lol)...

Maar als iemand mij het antwoord weet te geven, it would be much appreciated :)

[ Voor 38% gewijzigd door Phenomania op 12-12-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Haha, inderdaad precies hetzelfde :)

Maar ik zou inderdaad ook wel willen weten wat nu precies het verschil is tussen deze 2 kaarten.

btw, heb jij de snelheid van de fan nog aangepast met een programma oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
hahaha hoe laat jij? ;) jk

Ik dus ook ja! :)

Heb hem nu straks anderhalf uurtje geleden geïnstalleerd samen met nieuwe harddisk (nu dus alles ff her-installeren)...
Heb hem eigenlijk nog niet stressed laten lopen (doe ik morgen op me gemak, ga zo naar een verjaardag :(), en nog niet gespeeld met Riva, sorry... maar loopt nu erg rustig en niet hoorbaar eigenlijk... ik laat je het morgen wel ff weten hier of via pm, ok? :)

Maar hij lijkt me sowieso stuk beter te koelen dan "de rooie", could be wrong though :)

[ Voor 14% gewijzigd door Phenomania op 12-12-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:47
Hmm weirde problemen hier met die avivo video conveter.

Als ik de videofile te erg probeer te verkleinen loopt ie vast., Naja CCC afsluiten en weer starten denk je. maar als ik CCC dan start krijg ik allemaal artifacts.. Na Herstart van pc is alles weer goed..

maar als het converteren lukt gaat het echt enorm snel :)

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 12-12-2008 22:05 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Phenomania schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:26:

Vraag het nogmaals ff ;) haha

http://forums.anandtech.c...catid=31&threadid=2239602

In dit bovenstaande forum wordt ook niet zo bijster veel duidelijk :(

[ Voor 13% gewijzigd door Phenomania op 13-12-2008 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Vraagje:

Ik heb een 4870 kaart van 3dclub erin hangen. Vandaag heb ik mijn 10 meter HDMI kabel besteld zodat ik hem ook op mijn tv kan aansluiten. Maar kan ik dan 2 verschillende reso's laten lopen?

Dus gewoon een 720p signaal naar mijn tv sturen en de 1280x1024 reso op mijn pc houden?

Ik wil mijn tv alleen gebruiken voor films, dus ik blijf gamen op mijn pc monitor. Want ik kan me nogal inbeelden dat dit ook te maken heeft met of ik het beeld clone of dat ik hem extend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Beste Experts,

Ik heb besloten mijn Nvidia 8600GTS (passive) te vervangen door een kaart uit 4850 serie van ATI. Een hele stap voor mij, want ik heb vanaf 1995 alleen maar Nvidia kaarten gehad. De ongekende prijs/prestatie verhoudinging van ATI de laatste tijd heeft bij mij de doorslag te geven.

Voor mij is het geluidsniveau van de kaart erg belangrijk. Ik heb een stille pc. Ik wil de kaart bij Windows gebruik eigenlijk niet horen. Bij het spelen van games mag hij iets hoorbaar zijn.

Na veel wikken en wegen door te lezen op forums en sites kom ik op de volgende kandidaten:
HIS, HD4850 IceQ 4 (Turbo) of de Gainward, HD4850 Golden Sample.

Heeft iemand ervaringen met deze kaarten? Of zie ik iets over het hoofd als alternatief?

Alvast bedankt, Bert
Modbreak:Ervaringen zoek je met de (in-topic) search, niet met een eigen post. Zie de topicwaarschuwing. Dit topic staat er werkelijk bol mee...

Vind je teveel? Scherp dan je zoektermen aan :o

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 13-12-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 24-08 10:47
WiXX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:06:
Vraagje:

Ik heb een 4870 kaart van 3dclub erin hangen. Vandaag heb ik mijn 10 meter HDMI kabel besteld zodat ik hem ook op mijn tv kan aansluiten. Maar kan ik dan 2 verschillende reso's laten lopen?

Dus gewoon een 720p signaal naar mijn tv sturen en de 1280x1024 reso op mijn pc houden?

Ik wil mijn tv alleen gebruiken voor films, dus ik blijf gamen op mijn pc monitor. Want ik kan me nogal inbeelden dat dit ook te maken heeft met of ik het beeld clone of dat ik hem extend.
In mijn ervaring werkt dat niet goed nee. Je kunt het wel instellen, maar dan begint de kaart te schalen en krijg je een erg lelijk beeld op je tv. Niet scherp en zwart is niet echt zwart. Secondary display full screen, zodat je achter je monitor dingen kan doen terwijl iemand anders een film kijkt op de tv, werkt al helemaal niet (onder vista) terwijl de optie er wel is in de drivers...
De enige goede manier om films kijken met een goed beeld is bij mij de desktop op 1280X720 in te stellen en te klonen naar de tv. Als iemand weet hoe het beter kan hoor ik het overigens graag.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magister0451
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03-2021

De Club 3D 4870 1GB OC zit ook in mijn PC en doet het super. Het verschil tegenover de HD3870 is enorm! Dus tegenover jouw GTS zal dat ook zeker zo zijn. Op 1920x1200 loopt elke game prima. Ben niet zo'n fan van stock coolers want die zijn meestal crap, maar deze is prima qua geluid en koeling. Tot zover werken alle oude en nieuwe games prima.

Heb niet echt veel tijd om een volledige review te schrijven, maar mochten er meer mensen een behoefte aan hebben dan wil ik hem wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bertus74 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:21:

Na veel wikken en wegen door te lezen op forums en sites kom ik op de volgende kandidaten:
HIS, HD4850 IceQ 4 (Turbo) of de Gainward, HD4850 Golden Sample.

Heeft iemand ervaringen met deze kaarten? Of zie ik iets over het hoofd als alternatief?
Er is door mij en anderen in de ervarings topics al over gesproken en onze verdict was: Hd4850GS: Hij is goedkoper, overclocked en ook stil. Lees anders de review van Shiro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:05

Zenix

BOE!

De meesten winkels verkopen op dit moment de Sapphire HD4870 1GB GDDR5 Black Editie met Toxic cooler. Volgens iedereen op internet is PCB hetzelfde maar is de koeling wel een heel stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR3 bedoel je, neem ik aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Of de HD4870 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Zenix schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:40:
De meesten winkels verkopen op dit moment de Sapphire HD4870 1GB GDDR5 Black Editie met Toxic cooler. Volgens iedereen op internet is PCB hetzelfde maar is de koeling wel een heel stuk beter!
Dan heb je bij deze mijn vraag beantwoord!!! Super bedankt, wilde hem niet nog een keer stellen ;) Hoop dat er binnenkort wat meer info over naar buiten komt... :)
Hij doet het iig goed, zowel idle als stressed...

Edit: je zegt trouwens: volgens iedereen op internet... als het niet te veel moeite is: heb je voor mij misschien dan een paar linkjes waar ze het hebben over deze kaart, kan nl nergens wat vinden, bedankt alvast ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Phenomania op 14-12-2008 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:42:
[...]

Er is door mij en anderen in de ervarings topics al over gesproken en onze verdict was: Hd4850GS: Hij is goedkoper, overclocked en ook stil. Lees anders de review van Shiro!
Dank voor je reactie. Het wordt duidelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Phenomania schreef op zondag 14 december 2008 @ 04:06:
[...]

Dan heb je bij deze mijn vraag beantwoord!!! Super bedankt, wilde hem niet nog een keer stellen ;) Hoop dat er binnenkort wat meer info over naar buiten komt... :)
Hij doet het iig goed, zowel idle als stressed...

Edit: je zegt trouwens: volgens iedereen op internet... als het niet te veel moeite is: heb je voor mij misschien dan een paar linkjes waar ze het hebben over deze kaart, kan nl nergens wat vinden, bedankt alvast ;)
http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=103868
http://www.overclockerscl...apphire_hd4870toxic/2.htm

Bijvoorbeeld of zoek Sapphire HD4870 black cooler met google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Betekend dit dan dat alle nieuwere 4870 1gb van sapphire voorzien zijn van die nieuwe koeler? Het ziet er namelijk erg goed uit..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Die had ik inderdaad ook al gevonden en nog een ander forum, maar dat was het... toch bedankt kerel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46
Ik heb van de week een
Sapphire 512MB 4870 PCI-E

Productspecificaties:
# Display Output: Dual DL-DVI-I+HDTV
# Core Clock: 750 MHz
# Memory Clock: 900 MHz, 3.6Gbps
# PCI Express 2.0 x16 bus interface
# 512MB /256bit GDDR5 memory interface
# Dual Slot Active Cooler
# HDMI compliant via dongle
# 7.1 Audio Channel Support
# Microsoft® DirectX® 10.1 support
# Shader Model 4.1 support

besteld en gelijk maar even een Kingston 4096Mb, DDR2, 800 CL5.0 Matched Pair setje er bij ...
maar nu wil ik weten of ik erg veel gaat merken qua snelheid.

Ik heb nu staan AMD 64 x2 6000+,Mainboard :Asus M2A-VM,
8800 GTS 320mb, 4 gig DDR2-SDRAM PC2-5300 (333 MHz)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Jaapoes schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:26:
Betekend dit dan dat alle nieuwere 4870 1gb van sapphire voorzien zijn van die nieuwe koeler? Het ziet er namelijk erg goed uit..
Zenix schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:40:
Er is hier een klein misverstand.
Het is de Sapphire HD4870 512MB GDDR5 BLack Editie met Toxic cooler.
Men spreekt in de reviews ook over de 512MB kaart. Op de site van Sapphire vind ik ook niets terug over zo een 1GB kaart met Toxic cooler..

Denk dat je beter een HD4870 1GB kan kopen en daar dan een andere koeler opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
anathema schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:41:
[...]

In mijn ervaring werkt dat niet goed nee. Je kunt het wel instellen, maar dan begint de kaart te schalen en krijg je een erg lelijk beeld op je tv. Niet scherp en zwart is niet echt zwart. Secondary display full screen, zodat je achter je monitor dingen kan doen terwijl iemand anders een film kijkt op de tv, werkt al helemaal niet (onder vista) terwijl de optie er wel is in de drivers...
De enige goede manier om films kijken met een goed beeld is bij mij de desktop op 1280X720 in te stellen en te klonen naar de tv. Als iemand weet hoe het beter kan hoor ik het overigens graag.
De kaart te schalen? De kaart schaalt sowieso niet de totale output. Het enige wat ie schaalt is de content binnen die output (bijvoorbeeld games op non-native resolutie afhankelijk van de instelling, videomateriaal). Bovendien krijg je juist als je laat clonen ergens lelijk beeld. Alleen als je op beide outputs precies dezelfde resolutie nodig hebt is het beeld goed. In 9 van de 10 keer is dat niet zo, zelfs niet met een breedbeeld pc scherm. Dan wordt dus één van de twee niet native aangestuurd wat per definitie een onscherp plaatje oplevert.

Wat dat met zwartweergave te maken heeft ontgaat mij even. Gewoon apart beide outputs aansturen met eigen resolutie en verversing. Gebruik de dongle om op de juiste manier het beeld om te laten zetten van pc-levels (0-255) naar video-levels (16-235). Dit kun je instellen in CCC bij "Pixel Format". Zet die op RGB Limited of op YCbCr 4:2:2 om video-levels uit te sturen. Op zich is dat puur softwarematig, maar die optie komt alleen te voorschijn als je de dongle gebruikt (of een kaart met native HDMI), maar niet als je een DVI->HDMI kabel gebruikt. Dan wordt het gezien als een normale DVI output en stuurt de kaart een full-range signaal uit. Dat resulteert dan in een white- en black-crush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

buffy1966 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:22:
[...]

[...]

Er is hier een klein misverstand.
Het is de Sapphire HD4870 512MB GDDR5 BLack Editie met Toxic cooler.
Men spreekt in de reviews ook over de 512MB kaart. Op de site van Sapphire vind ik ook niets terug over zo een 1GB kaart met Toxic cooler..

Denk dat je beter een HD4870 1GB kan kopen en daar dan een andere koeler opzetten.
Het gaat hier wel om de 1GB versie, kijk bijv naar de post van zeromussov. Ik heb 3 winkels g-emailed over de 1GB versie met black editie met toxic cooler. Oa Afuture en cool-prices zeiden dat ze nu de black editie hebben. Pixmania die had ook de 1GB black editie met toxic cooler.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 14-12-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:07:
[...]

Het gaat hier wel om de 1GB versie, kijk bijv naar de post van zeromussov. Ik heb 3 winkels g-emailed over de 1GB versie met black editie met toxic cooler. Oa Afuture en cool-prices zeiden dat ze nu de black editie hebben. Pixmania die had ook de 1GB black editie met toxic cooler.
Is dat deze?

update: ziet er wel zwart uit he dus zal wel :P

Afbeeldingslocatie: http://www.univendi.com/shop/images/Sapphire%2011133-04-20R.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 14-12-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Dat is inderdaad degene waar we het over hebben (1GB) en welke er nu bij mij inhangt...

Doet ze werk goed en stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Zenix schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:07:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zou op zijn minst wel verwachten dat Sapphire hun website up to date zou houden.

Op Cool Prices zie ik wel nog de rode kaart staan.

[ Voor 5% gewijzigd door buffy1966 op 15-12-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

buffy1966 schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:07:
[...]

Je hebt gelijk. Ik zou op zijn minst wel verwachten dat Sapphire hun website up to date zou houden.

Op Cool Prices zie ik wel nog de rode kaart staan.
Ja, bij meesten winkels staan inderdaad nog rode kaart. Die zijn ook niet zo snel met hun site te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Phenomania schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:01:
Dat is inderdaad degene waar we het over hebben (1GB) en welke er nu bij mij inhangt...

Doet ze werk goed en stil :)
Ik overweeg sterk om deze te bestellen, waar slaat het 'lite' op in de naam?

(Sapphire Radeon HD 4870, 1024MB GDDR5, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0, lite retail)

Een google search maakt me niet veel wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Ik heb nu trouwens een probleem die ik eerder ook had met mijn X1900XTX en ik denk
toch echt dat dit mijn kaart betreft...

Elke keer als ik in M2:TW een battle inga valt vroeg of laat het scherm weg en sluit de computer af.
Dan na een kleine vijf minuten wachten start de computer weer op.

En ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt... ik heb, via RivaTuner de fanspeed inmiddels vast op 65% gezet (wat in mijn ogen voldoende zou moeten zijn) en ik heb, buiten deze kaart om, niks geks in mijn kast hangen dus qua voltage zou ik ook goed moeten zitten... PSU van 650Watt (+12V 31A)

Heeft iemand enig idee? Ik wordt er zo langzamerhand echt gek van...

Ik speel M2:Total War al mijn graphics op full (behalve schaduw en building detail) en unit-size @ large...
Ik heb daarbij anti-aliasing etc op gemiddeld gezet.
Ik heb via RivaTuner de fanspeed op 65% gezet.

Ik heb een Phenom X4 9850 (@ stock)
zoals gezegd dus een HD4870 1G
4GB 800MHz
En ik heb een PSU van 650Watt (+12V 31A)

Heeft iemand enig idee, of suggestie, wat dit kan veroorzaken? Ik wordt er moedeloos van...

Edit: heb inmiddels de fanspeed voor de proef op 100% gezet en hetzelfde resultaat... ik begin nu te denken aan me voeding... heb het nu maar als topic geplaatst :(

[ Voor 14% gewijzigd door Phenomania op 15-12-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Meet je cpu temp ook maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
hmmm zit ik stressed op 55 graden...

Heb er inmiddels een Arctic Cooler Freeze 64 Pro op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Phenomania schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:52:
Ik heb nu trouwens een probleem die ik eerder ook had met mijn X1900XTX en ik denk
toch echt dat dit mijn kaart betreft...
...
Heeft iemand enig idee, of suggestie, wat dit kan veroorzaken? Ik wordt er moedeloos van...

Edit: heb inmiddels de fanspeed voor de proef op 100% gezet en hetzelfde resultaat... ik begin nu te denken aan me voeding... heb het nu maar als topic geplaatst :(
Dubbelpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Agent-X schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:34:
[...]

Ik overweeg sterk om deze te bestellen, waar slaat het 'lite' op in de naam?

(Sapphire Radeon HD 4870, 1024MB GDDR5, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0, lite retail)

Een google search maakt me niet veel wijzer :)
Lite retail= zonder free game(s)
retail= met game(s)
Zo zal men de prijs van een duurdere koeler op de black edition willen compenseren zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
zeromussov schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:39:
...Ik moet zeggen dat die behoorlijk koel blijft, en ook de fan hoor je de fan bijna niet. (tijdens bijv. GTA) Echter wanneer je zelf de snelheid op 100% zet is het niet leuk meer, dan krijg je echt een takkeherrie. Maargoed, eigenlijk heb ik de fan nog weinig/niet gehoord op de normale stand. (helemaal in het begin stond de fan stil en ging die op 100% draaien als die boven een bepaalde temp. kwam, maar volgens mij heb ik dat nu verholpen met Rivatuner, echter moet ik dit nog steeds even goed uitvogelen...)
Als je nu een kaart koopt en daar een Thermilright HR-03 GT of een Accelero S1 Rev. 2, met nexusfan, op zet ben je misschien stiller. Want de fan zal je op die kaart wel niet kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
Ik heb een sapphire 4870 512Mb besteld die ik op mijn ASUS P6T wil plaatsen. Het moederbord heeft 2 PCI Express 2.0x16 slots (blauw en wit).
Maakt het iets uit in welk van de "2 PCI Express 2.0x16" sloten ik de sapphire 4870 steek??
Als ik het blauwe slot gebruik dan kan ik namelijk 1 van de 2 PCI sloten niet meer gebruiken omdat de kaart daar boven komt te zitten.

Zie foto :)
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/3079/imageviewwl2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
The_nv40_man schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:00:
[...]

Wat dat met zwartweergave te maken heeft ontgaat mij even. Gewoon apart beide outputs aansturen met eigen resolutie en verversing. Gebruik de dongle om op de juiste manier het beeld om te laten zetten van pc-levels (0-255) naar video-levels (16-235). Dit kun je instellen in CCC bij "Pixel Format". Zet die op RGB Limited of op YCbCr 4:2:2 om video-levels uit te sturen. Op zich is dat puur softwarematig, maar die optie komt alleen te voorschijn als je de dongle gebruikt (of een kaart met native HDMI), maar niet als je een DVI->HDMI kabel gebruikt. Dan wordt het gezien als een normale DVI output en stuurt de kaart een full-range signaal uit. Dat resulteert dan in een white- en black-crush.
Ik heb dat nooit geweten. Zit ik hier met een dure DVI naar HDMI kabel, terwijl je dus beter een HDM naar HDMI kabel kan hebben en dan de DVI naar HDM dongel gebruiken. Vroeg me al af waarom zwart in video's zo belabberd was op m'n 40" LCD TV.
is die optie niet ergens in het register aan te zetten of te forceren dat je hem wel in CCC ziet?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 24-08 10:47
Demon_Eyez schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:20:
[...]
Ik heb dat nooit geweten. Zit ik hier met een dure DVI naar HDMI kabel, terwijl je dus beter een HDM naar HDMI kabel kan hebben en dan de DVI naar HDM dongel gebruiken. Vroeg me al af waarom zwart in video's zo belabberd was op m'n 40" LCD TV.
is die optie niet ergens in het register aan te zetten of te forceren dat je hem wel in CCC ziet?
Voor mij hetzelfde ja, heb ook DVI-HDMI.
Maar goed, als ik extended desktop gebruik en mn tv instel op 1280X720 is in elke film het zwart perfect. Ik maakte eerst de fout door mijn tv altijd op de native resolutie van 1360X768 te zetten ook als ik hem gebruikte voor films vanaf de pc, waarbij het zwart dus dramatisch vaal werd weergegeven.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Demon_Eyez schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:20:
[...]
Voor zover ik weet niet. Je kunt soms wel even de dongle gebruiken en daarna snel een DVI->HDMI kabel aansluiten waarbij de optie blijft bestaan. Maar naar elke reboot ben je die dan weer kwijt. Sowieso is de hele HDTV aansturing bij ATI nog behoorlijk bugged. Als je een HDMI device er via de dongle aan hot-plugged dan wordt die gewoon keurig als HDMI output gezien en die output default dan ook naar video-levels. Als je daarna reboot stuurt ie op dezelfde output vrolijk full-range uit. De output wordt dan ook gezien als normale DVI output. De "Pixel Format" optie is dan uiteraard ook verdwenen. De enige manier om de tv weer op de juiste manier herkend te laten worden is hem weer los te koppelen en weer eraan. Wordt er een beetje moe van als ik eerlijk ben ;( .

Ook is er al sinds jaar en dag een leuke bug bij ATI waardoor alleen HD filmmateriaal expanded wordt naar pc-levels. SD filmmateriaal (alles lager dan 720p) wordt normaal gesproken in het geval van ATI niet expanded en ziet er te licht uit (zwart is grijs). Om alles op de juiste manier te laten expanden kijk even naar deze post die ik eerder schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Sinds twee maanden heb ik een Sapphire HD4870. Deze bevalt me erg goed. Helaas heb ik een iets verouderde processor (een Pentium D 3.2) op een standaard Dell moederbord, waardoor GTA IV niet super loopt. In mijn bios kan ik niks instellen, dus mijn CPU overclocken is niet eenvoudig (mijn bios flashen vind ik wat eng).

Nu heb ik met overdrive mijn GPU wat overgeclocked. Ik heb het programma de check laten uitvoeren op welke snelheid ik het beste kan draaien. Mijn GPUclock staat nu op 780 en mijn memoryclock staat op 1080. GTA loopt hierdoor merkbaar beter en ik krijg geen artifacts. Mijn fanspeed staat op 45% en daarmee wordt de kaart niet warmer dan zo'n 60/65 graden.

Nu ben ik benieuwd of het kwaad kan en dat de kaart op langere termijn kapot kan gaan door deze overclock?

Nog een tweede vraag: Kan het kwaad om in mijn game profiel de GPU over te clocken en dit in een normaal profiel niet te doen? Of geeft het problemen wanneer je hier regelmatig tussen switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kwaad? Ummm sja, de slijtage is hoger, maar dat zal zijn dat je in plaats van 10 jaar er 9 jaar mee zou kunnen doen. Denk niet dat hij zo lang voor jouw hoeft mee te gaan :9 . De temperatuur is verder goed. Dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vraagje:
Ik zou graag weten welke voeding minimum nodig is om de 4870 te gebruiken (ik ga nooit crossfire doen).
Ik beschik momenteel over een Tagan 430W U15 voeding.

Ik heb al volgende opgezocht:
- Op de site van ATi staat bij de 48xx reeks dat ik 500W voeding nodig heb.
http://ati.amd.com/products/radeonhd4800/requirements.html

- Op de site van ATi/AMD over certified PSUs voor 1 kaart staan wel enkele 430W voedingen waaronder bijvoorbeeld die van Seasonic en Be Quiet; mijn Tagan is een al wat ouder model dus staat hier niet bij, ook niet meer op de site van Tagan:
http://ati.amd.com/products/certified/powersupplies.html

- Op een site waar je de nodig Watt kan berekenen kom ik uit op 330W voor mijn configuratie (http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp):
System Type: Single Processor
Motherboard: High End - Desktop
CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3000 MHz Wolfdale
CPU Utilization (TDP): 85% TDP
RAM: 2 Sticks DDR2 SDRAM
Video Card: ATI Radeon HD 4870
Video Type: Single Card
SATA HDD: 2 HDDs
DVD-RW/DVD+RW Drive: 1 Drive
Sound Blaster w/ Front Bay: Yes
USB: 1 Device
Fan Controller: Yes
Fans
Regular: 3 Fans 120mm;
Keyboard and mouse: Yes
System Load: 90 %
Recommended Wattage: 330 Watts

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen als mijn graka toekomst, maar ik hoop dan dat indien het niet lukt, ik nog tijdens de kerstperiode snel aan een nieuwe voeding geraak. In dat geval had ik gedacht aan:
http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx (staat als 2e stilste op de recommended lijst van SilentPCReview).

UPDATE: staat dit trouwens op de juiste plaats; ik heb namelijk net de "Welke voeding heb ik nodig" topic ontdekt "Welke voeding heb ik nodig? Deel 20)?

[ Voor 5% gewijzigd door zikje op 16-12-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat wel lukken. Je Tagan is een A merk voeding. Die levert dus ook echt wat ie zegt. ATI en voor het zelfde geld nvidia, zeggen zo veel watt om de hokkietokkie merken die niet echt leveren wat ze zeggen uit te sluiten en of te zorgen dat de hokkietokkie voedingen tenminste genoeg leveren voor de kaart. Zodat ze geen boze klanten krijgen met, mijn sweex/q-tec voeding is 350 watt en jullie zeggen dat 350 watt genoeg is, maar hij werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
The_nv40_man schreef op maandag 15 december 2008 @ 23:26:
[...]

Voor zover ik weet niet. Je kunt soms wel even de dongle gebruiken en daarna snel een DVI->HDMI kabel aansluiten waarbij de optie blijft bestaan. Maar naar elke reboot ben je die dan weer kwijt. Sowieso is de hele HDTV aansturing bij ATI nog behoorlijk bugged. Als je een HDMI device er via de dongle aan hot-plugged dan wordt die gewoon keurig als HDMI output gezien en die output default dan ook naar video-levels. Als je daarna reboot stuurt ie op dezelfde output vrolijk full-range uit. De output wordt dan ook gezien als normale DVI output. De "Pixel Format" optie is dan uiteraard ook verdwenen. De enige manier om de tv weer op de juiste manier herkend te laten worden is hem weer los te koppelen en weer eraan. Wordt er een beetje moe van als ik eerlijk ben ;( .

Ook is er al sinds jaar en dag een leuke bug bij ATI waardoor alleen HD filmmateriaal expanded wordt naar pc-levels. SD filmmateriaal (alles lager dan 720p) wordt normaal gesproken in het geval van ATI niet expanded en ziet er te licht uit (zwart is grijs). Om alles op de juiste manier te laten expanden kijk even naar deze post die ik eerder schreef.
Hmmm erg omslachtig, dan hou ik het toch gewoon bij m'n DVI naar HDMI kabel. Wat dat betreft zitten er wel meer bugs in de drivers die nog steeds niet zijn opgelost. ( Zoals een LCD TT aansluiten op de secondary port zonder knipperde of zwarte schermen te krijgen. )
Maar hulde voor je uitgebreide post over de black en white crush! Ik heb je oplossing in het andere topic gelezen en ga meteen vanavond uit proberen. :P Wat mij betreft mag deze info direct in de startpost! _/-\o_
Dit speelt al zoooo lang :|

Wat betreft die voeding verhalen. Anders haal je deze toch als je denkt dat je huidige PSU het niet trekt:
Afbeeldingslocatie: http://nl.thermaltake.eu/db/pictures/modules/PDT/PDT060207001/200863010581937354.jpg
450W, met twee 6-pin PCIE kabels en twee 8-pin PCIE kabels

Goed voor vier HD4850's of twee HD4870X2's :9

Wil je nog meer sap 8)7 dan haal je deze:
Afbeeldingslocatie: http://nl.thermaltake.eu/db/pictures/modules/PDT/PDT060207001/200810271343253343.jpg
650W, ook met twee 6-pin PCIE kabels en twee 8-pin PCIE kabels

Ik heb zelf al een jaar de 250W:
Afbeeldingslocatie: http://nl.thermaltake.eu/db/pictures/modules/PDT/PDT060207001/20087110493064783.jpg
en krijg volgende week de 450W binnen. Hoef ik m'n OCZ GameStream 520W tenminste niet te vervangen, Scheelt me weer alle kabels loshalen enzo en m'n graka's hebben gewoon een dedicated PSU die hun van genoeg juice voorziet :P

[ Voor 22% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-12-2008 16:17 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.