The Lord of the Rings Online - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 13:39

bstard

---------------

Anoniem: 219289 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:54:We weten de exacte tactics, en ergens lukt het niet. We krijgen teveel damage, en doen zelf te weinig damage. Weten nog steeds niet helemaal hoe we dat moeten oplossen.
Ehm contradictum. Je hebt twee opties, meer DPS of meer subtiliteit.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-05 11:36
Lointje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:46:

En spreken we hier over B2ch 8 the red pass, of over GA gebied.Dat eerste zou ik net wel doen, goede rewards (hoewel op lvl 34 niet meer ^^) en boeken zijn altijd leuk te doen vind ik.
Fornost kan je best bijna lvl 40 zijn.
Bk2 ch8, ik wil gewoon verder en niet een boek laten staan, ben nu al lvl 35, dus ja al 6 lvl's boven par :P
maar ja als het niet gaat gaat het niet... ga ik wel richting Rivendell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219289

bstard schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:04:
[...]

Ehm contradictum. Je hebt twee opties, meer DPS of meer subtiliteit.
Heb je de Watcher al gedaan? If not, dan zal de een hoop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Hou wel in de gaten dat een RK niet op de seconde kan wisselen he. Een volledig damage attuned RK zit niet binnen 2 sec op healing.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Anoniem: 219289 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:29:
Heb je de Watcher al gedaan? If not, dan zal de een hoop verklaren.
En zo ja? Ik bedoel, je zegt de tactics exact te weten naar het lukt niet, dat lijkt me een contraditie. Daarop geeft ik je een hint, die je blijkbaar niet opviel ;)
MueR schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:32:
Hou wel in de gaten dat een RK niet op de seconde kan wisselen he. Een volledig damage attuned RK zit niet binnen 2 sec op healing.
4.5seconden is me verteld door een RK, moet je wel een legendary Triait ervoor geslot hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door bstard op 16-01-2009 16:06 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
En dat heeft onze ook; mijn idee is ook vooral dat hij tussen de verschillende fases door kan switchen, fase x bijvoorbeeld healing, fase y damage en dan fase z weer healing. Zal hij de eerste seconden wat minder effectief zijn, maar daarna gaan we sneller/beter door die fase heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bstard schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:05:
[...]

En zo ja? Ik bedoel, je zegt de tactics exact te weten naar het lukt niet, dat lijkt me een contraditie. Daarop geeft ik je een hint, die je blijkbaar niet opviel ;)

[...]

4.5seconden is me verteld door een RK, moet je wel een legendary Triait ervoor geslot hebben.
Tactics weten en tactics uitvoeren zijn 2. Nu zouden ze normaal gesproken heel dicht bij elkaar moeten liggen, maar waarom het onze groep al verscheidene pogingen niet lukt is ons allemaal een totaal raadsel, en ook lichtelijk frustrerend, dus sorry voor een geprikkelde reactie.
Maar de tactics zijn niet moeilijk, we hadden zelf na een paar pogingen door hoe je de healing kon stoppen. Gecombineerd met dat de tactics op internet staan, en we al een aantal filmpjes gezien hebben, en gesproken hebben met anderen die hem neer hebben, weet ik dat we de tactics hebben.

Maar ik neem je punt mee. Met name de 2e optie. :)

Over RK: swichten incombat van attunement is nogal vervelend. Heb nu een lvl 41 zonder de legendary trait, maar als je dan een beetje snel van 9 naar 0 wil komen ben je zo'n 6 seconden bezig waarin je een paar cooldowns van 3 minuten gebruikt. Vervolgens moet je van 0 naar 9 komen, wat vaak ook vrij wat power kost, en niet optimale healing/damage.
Kortom, incombat switchen vind ik nogal vervelend. Daarnaast is je damage range maar 20 meter, en dat kan bij de watcher tot vervelendere positionering leiden.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 219289 op 17-01-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
nou, we zijn van kwart voor 9 tot kwart over 11 aan 't wipen geweest, maar phase 1 doen we nu probleemloos ;)

Toen waren we 't zat en zijn we rift gaan doen, half 12 begonnen, om half 2 kreeg ik de broken chain link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
vandaag maar naar lvl 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:08
Hiawatta schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:38:
Ik speel op 1680 bij 1050 en eigenlijk alles op very high en speelt goed met zo ongeveer 80 fps gemiddeld.

vanavond maar eens even lvl 36 gaan halen en kijken of ik mensen kan vinden voor the red pass. het lukt maar niet daar een groep voor bij elkaar te krijgen.
Red pass... Ik ben lvl 30 capt. maar volgensmij heb ik die al gedaan?
Geweldige quest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
Heb je al paard gekocht dan :) ?

Edit:
Oeps, ik ben gewend dat dit automatisch in die andere post komt.. kan een mod dit samenvoegen?

[ Voor 23% gewijzigd door Bobmeister op 18-01-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/eg1uoj.jpg

Oh yeah! :D

(ohja, met dat screenshotje bedoel ik te zeggen dat we als 2e kin van Evernight de Watcher neerhebben :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
gefeliciteerd :)

't is ons nog niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Gefeliciteerd goed gedaan.

En ja ik heb m'n paard gekocht en ben gister ook nog eens lvl 38 geworden. In Evendim zijn echt een hoop quests zeg, sjemig.
Dus het gaat als een speer allemaal, vanavond nog even wat spul wegtraden en opruimen en dan kan ik op naar 39/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701

Gisteren weer gezellig met mijn vaste LOTRO-dinnetje (ja, het virtuele karakter is een dame ;)) Morendeth, rondgequest in Middle Earth. Ik begon als Shocka ergens halfverwege level 32 en eindigde de dag halfverwege level 34. Morendeth begon ergens in het begin van level 33 en eindigde op lvl 34 een stukje dichterbij 35 dan ikzelf. ;)

Het ging weer heel erg goed. Dol Dinen in geweest en een aantal quests gedaan met wat pug groepjes, en op het laatst toch maar weer een keer gezien dat het hebben van een hoog level bepaald geen garantie is voor een goede speler. We kregen een hunter level 51 in de groep en de rest zat ergens rond de lvl 33 a 34 op een lvl 40 burglar na. We wilden de quests "Siegecraft" gaan doen en verder nog de Bone-Speakers om leggen. Je zou zeggen dat dat met een dergelijke groep wel moet lukken, nou niet dus. De hunter van lvl 51 lette totaal niet op en racete gewoon in zijn eentje een heel stuk verder naar voren. Pullde vervolgens meer dan hij kon handelen en zei toen "Uggh.. I am dead" gelukkig liet ie het wel uit zijn hoofd om te zeggen dat het de schuld van de healer (ondergetekende, ik was namelijk Rune Keeper en het enige wat enigszins healer-like was) want ik had het al druk genoeg met het overeind houden van de mensen die WEL in mijn buurt bleven.

Al met al gewoon weer erg gezellig geweest. Er gaan weinig boven het naast elkaar zitten als je een groepje vormt. :) Je kunt veel makkelijker communiceren en alles gaat gewoon waanzinnig vloeiend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Dat is waar ik ben er ondertussen wel achter dat Dol DInen aardig lastig is, erg veel elites daar en snelle respawns, waardoor terugtrekken erg moeilijk is.
Moet daar jammer genoeg nog een keer naar terug. Eerst maar eens een paar extra lvl's scoren, dat helpt allicht.

Naast elkaar zitten werkt altijd een stuk makkelijker trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287563

Goedemorgen allemaal.

Ik heb deze game geprobeerd tijdens de release, toen echter maar tot level 8 ofzo gespeelt en eigenlijk links laten liggen. Verder gegaan met World of Warcraft. Nu ik met dat spel alweer alles gezien heb van de nieuwe uitbreiding "Wrath of the Lich King", ben ik een beetje WoW-moe aan het worden. Zat dit weekend na te denken om OF verder te gaan met Warhammer (daar was ik vrij ver mee), dat is toch vooral PvP based of nu eens echt LOTRO te gaan spelen. Het is het laatste geworden.

Echter toen ik een paar jaar terug met WoW begon, ben ik verkeerd begonnen. Geen professions (main en secondary), weapon skills niet ophogen etc. Wat adviseren jullie mij als ik weer met LOTRO online begin? Met welke dingen moet je tijdens het levelen rekening houden met dit spel? En voor mij wel een belangrijk iets: van welke klasses is er een overvloed op de servers en welke juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren de Treasury en Grand stairs (HM) gedaan.

Treasury ging erg soepel, veel ervaren spelers, en ik kreeg goede duidelijke uitleg wat er allemaal precies ging gebeuren.
Bij het laatste gevecht met de 2 trollen ging het op het eind alleen even mis, we hadden ze opgesplitst naar 2 groepen, in elke groep een hunter voor max dps.
Helaas kreeg 1 hunter zoveel damage, dat er niet tegenop te healen was, en ik als 56 guard kan dan ook geen aggro houden. (de rest was allemaal 60)
Gelukkig werd de combo-aanval van beide trollen niet getriggerd, dus lagen ze alsnog snel plat.

Grand stairs was wel een stuk lastiger, ik kon daar niet zoveel uithalen (wat wil je met 3 lvl60 hunters), het enige waarvoor ik diende, was het apart houden van 1 of 2 mobs, terwijl de 3 hunters de rest afknalde.
bossfight hebben we 3x moeten doen, maar de 3e keer gelukkig wel geslaagd :)
Uiteindelijk was het een dure run (800s aan repairs ofzo), maar wel heel leerzaam en heel veel lol gehad.
En ik heb nu een wall of the resolute guardian schild, naar zeggen 1 van de beste voor guardians! kan hem alleen nog niet dragen, maar is wel een stimulans om snel 58 te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 09:56
Gisteren de rog gedood first try. Ik heb de chain link "gewonnen" (enkel officers hebben gerold omdat we binnenkort gaan watcheren). Het was de eerste keer met volledige kingroup (vorige keer was het 6 onze kin, 6 andere, pre moria). Die radiance set maakt het echt gemakkelijk, zeker als main tank. De helft van onze groep was wel nog lvl 50 en aan het coweren, including the mincers. maar dankzij mooi werk van de loremasters was dat geen probleem.

Nu nog thorog (we hadden nooit genoeg mensen voor helegrod maar met de lvl 60's lijkt me dat nu zeker simpeler) en de watcher over. Al de rest hebben we gedaan. (including ferndur die vaak wordt vergeten ^^)

Runekeeper zit nu op een zucht van 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik je zou aanraden is om gewoon rustig te kijken welke classes je bevallen. Momenteel zijn er vrij veel van de twee nieuwe classes (Warden en Runekeeper) aanwezig op de diverse servers, want iedereen wil die natuurlijk proberen (overigens moet je daarvoor wel de uitbreiding Mines of Moria hebben en of je die hebt weet ik niet. ;)

Waar altijd tekorten aan zijn, zijn goede healers. In eigenlijk iedere kinship waar ik in zit is wel een tekort aan healers, zeker op de hogere levels. Hunters zie je vrij veel, maar die zijn dan ook waanzinnig sterk, vooral ook in solo-play. Guardians zie je ook niet zo heel veel, je hebt namelijk als guardian het nadeel dat je als tank best zware klappen moet opvangen en dus ook hoge repair costs hebt. Je armour is namelijk zwaarder en dus ook duurder.

Toch zou ik je echt met klem adviseren om een class niet te spelen omdat er tekorten van zijn, maar omdat je die leuk vindt om te spelen. Speel je graag vooraan in melee combat, dan zou je kunnen gaan voor een Warden, Champion, Burglar, Guardian of Champion waarbij de Burglar dan best wel weer een gevalletje apart is, omdat deze ook crowd control kan doen en Fellowship skills kan triggeren.

Blijf je liever wat meer op afstand en doe je graag veel damage dan is de hunter echt jouw class, doe je graag op afstand damage en wat meer crowd control, dan is een lore-master meer je ding, zorg je graag dat iedereen overeind blijft dan zou je voor een Runekeeper of een Minstrel kunnen gaan.

Tijdens het spelen zou ik vooral je tijd nemen. Lees de quests (daar haal je echt veel meer plezier uit als je het de eerste keer doet) probeer zoveel mogelijk alle quests te doen in je gebied. Kies een crafting profession die goed past bij je karakter. (Ben je bijvoorbeeld Minstrel of Lore-Master, dan draag je voornamelijk light armour, een profession met tailor erbij betekend dat je dan zelf je eigen light armour kunt craften, wat vaak al snel beter is dan de standaard armour die je krijgt) en bedenk dat het soms erg kan lonen om een tweede karakter erbij te hebben die dan weer net een onderdeel kan craften wat je zelf niet kunt. Zo kun je je karakters ondersteunen en voorzien van crafting onderdelen die je nodig hebt.

Wat ik zelf erg vervelend vind bij crafting, is wanneer ik een bepaalde tier nog niet heb gemastered en dan later terug moet naar een lager gebied om dit nog voor elkaar te krijgen, dus dat probeer ik over het algemeen te voorkomen (lukt niet altijd).

Succes in ieder geval Energyroy :) Laat anders even weten op welke server je zit, wie weet is er hier wel iemand die je nog een beetje kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Ik heb een vraagje over de sys specs. Ik wil een HTPC samenstellen en daar eigenlijk ook lotro op kunnen spelen op een 46"lcd tv. Nu vroeg ik me af of de onboard Nvidia 9300 op het volgende sysboard: MSI P7NGM Digital sterk genoeg is om dit te draaien met een redelijk fatsoenlijke resolutie?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 13:57

TAA

Liever IRC

Gisteravond 3x GS gedaan; 1e keer voor de quests op m'n Hunter, 2e keer semi-hardmode voor de Devouted en de laatste run voor de Boots. In totaal waren de runs goed voor ruim 180k XP! Vanavond dezelfde grap uithalen in de 16th Hall :+ Eind van de week hopelijk Watcher-ready. Geloof alleen niet dat het straks funny zal zijn als een van m'n alts eerder de Watcher neerhaalt als m'n main... Ben erg benieuwd naar de changes die Book VII gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dragonspirit:

Hartstikke bedankt voor je advies! Hier kan ik wel wat mee. In World of Warcraft is mijn main een warrior. Opzich leuk, maar ondertussen een beetje moe van. Misschien is een soort ranged dps en/of healer wel wat voor mij. Healen vind ik altijd erg leuk om te doen, echter ben ik wel benieuwd hoe een healer is met het levelen in deze game. Als het 10 minuten duurt voordat je een mob dood hebt, is het nogal vervelend.

Het spel heb ik nog niet. Ja, ooit een trial versie. Ik ga dus vanmiddag even naar de BartSmit die editie halen waar het spel + de uitbreiding in zit. Ook zit ik nog niet op een server, dus ook daar mag nog advies over worden gegeven. Direct starten op een server met een leuke sfeer en een goed aantal spelers is altijd leuk natuurlijk. Heb je ook nog met een economie te maken in dit spel? Zoals een Auction House? Dat kan met sommige games (zoals WoW) ook belangrijk zijn. Soms kan een economie totaal verpest zijn op een server.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 287563 op 19-01-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lj_tree schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:10:
Ik heb een vraagje over de sys specs. Ik wil een HTPC samenstellen en daar eigenlijk ook lotro op kunnen spelen op een 46"lcd tv. Nu vroeg ik me af of de onboard Nvidia 9300 op het volgende sysboard: MSI P7NGM Digital sterk genoeg is om dit te draaien met een redelijk fatsoenlijke resolutie?
Ik denk dat hij het wel kan draaien, maar ik zou toch kiezen voor iets krachtigers, nu weet ik natuurlijk niet hoeveel geheugen je in dat systeem dacht te gaan stoppen, maar de onboard kaart gebruikt over het algemeen vooral ook veel systeemgeheugen om te draaien en daar wordt het geheel niet bepaald sneller van.

@Energyroy, Healers staan zeker hun mannetje hoor. Hangt er ook een beetje vanaf hoe je die gaat speccen natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld op latere levens met behulp van traits een aantal skills omzetten naar buffs voor je fellowship, maar je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen. Doe je het wel, lever je uiteraard in aan DPS, doe je het niet dan hou je wel je DPS skills, maar ben je dus iets minder nuttig in een fellowship, je kunt het natuurlijk ook veranderen als je gaat solo-en en weer terugzetten als je met een groep mee gaat.

Er zijn inderdaad ook auction houses in het spel en voor de Mines of Moria uitbreiding zag je soms echt waanzinnig hoge prijzen en dat zie je nu ook nog wel, maar de echt hoge prijzen vind ik eigenlijk niet eens zo buiten proportioneel als je ziet hoeveel moeite je voor bepaalde items moet doen, dan mag daar ook wel voor betaald worden.

Even voor je referentie, ik heb net weer een nieuwe healer gestart, en de meeste mobs die ik tegenkom zijn met een 3 a 4 klappen dood of op sterven na dood.. ;) Een van de fijne skills die je als healer hebt is een shout die al meteen heel veel damage doet, die heeft ook een grote range dus je kunt al aanvallen ver voordat de mob je ziet. Vaak is al gelijk een kwart van diens morale weg na het gebruik van deze shout. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 218701 op 19-01-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 09:38
Anoniem: 218701 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat hij het wel kan draaien, maar ik zou toch kiezen voor iets krachtigers, nu weet ik natuurlijk niet hoeveel geheugen je in dat systeem dacht te gaan stoppen, maar de onboard kaart gebruikt over het algemeen vooral ook veel systeemgeheugen om te draaien en daar wordt het geheel niet bepaald sneller van.
Het zou wellicht inderdaad handig van me zijn wat meer specs te posten:)
Ik zit te denken aan een Intel E8400, 2x2GB 6400 (nog geen idee welk precies maar zal wel iets budget worden). Verder niks speciaals. Zat te denken aan een 500GB OS schijf (beetje groot maar kost tegenwoordig niks meer) en 2x 1TB striped.

Mocht het nodig zijn kan ik eventueel nog een videokaart erin proppen en in hybrid sli(?) draaien met de onboard gpu. Deze videokaart moet dan wel stil zijn! Het komt in een HTPC en wil die eigenlijk (bijna) niet horen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals bedankt voor je antwoord dragonspirit. Ik moet nu even offline, je hoort het vanzelf wel wanneer het spel binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 13:33
Anoniem: 287563 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:29:
@dragonspirit:

Hartstikke bedankt voor je advies! Hier kan ik wel wat mee. In World of Warcraft is mijn main een warrior. Opzich leuk, maar ondertussen een beetje moe van. Misschien is een soort ranged dps en/of healer wel wat voor mij. Healen vind ik altijd erg leuk om te doen, echter ben ik wel benieuwd hoe een healer is met het levelen in deze game. Als het 10 minuten duurt voordat je een mob dood hebt, is het nogal vervelend.

Het spel heb ik nog niet. Ja, ooit een trial versie. Ik ga dus vanmiddag even naar de BartSmit die editie halen waar het spel + de uitbreiding in zit. Ook zit ik nog niet op een server, dus ook daar mag nog advies over worden gegeven. Direct starten op een server met een leuke sfeer en een goed aantal spelers is altijd leuk natuurlijk. Heb je ook nog met een economie te maken in dit spel? Zoals een Auction House? Dat kan met sommige games (zoals WoW) ook belangrijk zijn. Soms kan een economie totaal verpest zijn op een server.
In de startpost (als het goed is) staat een lijstje waar de meesten van ons zich bevinden (qua server). Zelf zit ik op laurelin, waar ook tot nu toe de meeste got'ters op zitten. Goeie sfeer, iedereen is behulpzaam en nog genoeg low level mensen. (dus het is niet zo dat je alleen in een massive gebied bent).

Misschien een goede tip voor je: je zegt dat je healen leuk vindt maar dat je niet 10 min. wil wachten totdat de mob dood is. Dan zou ik je toch adviseren om Runekeeper te kiezen. hij wordt ook wel omschreven als een glass cannon. dus veel DPS (damagepersecond, maar dat weet jij ook wel uit WOW verwacht ik) maar weinig armour. Mobs snel killen kan heel goed, maar healen kan de runekeeper ook voldoende. Alleen beide tegelijk kan weer niet (maar daar kom je wel achter tijdens het spel). maar wel 1 waarschuwing, het is niet de makkelijkste class om mee te spelen!! en om ook nog een GOEDE runekeeper te zijn wordt alleen maar moeilijker! vooral in het begin is het lastig met de runekeeper te spelen, omdat je domweg niet meer dan 1 mob tegelijk aan kunt. daarvoor heb je nog te weinig healing en dps power. ik ben nu zelf level 48, en moet zeggen het wordt alleen maar beter. kan nu rond de 3 mobs tegelijk aan die lvl 51 zijn. dus het is even doorbijten :) zelf heb ik ook nog een lvl 50 loremaster. Ook dit is een leuke class om te spelen, maar dit is toch echt meer gericht op crowd control. (dus het stunnen en vertragen van mobs, maar ook een hele leuke class om mee te spelen)

economie heb je ook nog in het spel ja, heel veel zelfs! en ook nog een goeie. (op laurelin dan). Je werkt bij LOTRO ook met een auction house. sommige dingen vind ik persoonlijk wel belachelijk duur, maar over het algemeen is er een gezonde handel op laurelin. Je kan echt merken dat de economie heel erg afhangt van het "vraag en aanbod" principe. mensen die spul posten op de AH gaan altijd net iets onder de concurrent zitten om het spul maar te verkopen, en als er maar genoeg mensen zijn die posten wordt het spul later spotgoedkoop :)
Maar mocht je helemaal geen belang hebben bij economie en alles. geen punt! je kan er prima zonder!

(p.s. En mocht je bezig zijn en je hebt nog wat ingame hulp nodig of vragen stuur dan even een /tell naar Rexandir. ik ben vanavond aanwezig)
(p.p.s. ALS je laurelin kiest natuurlijk, anders moet je iemand anders zoeken ;))
(p.p.p.s Die healer waar dragonspirit het over heeft, dat is dus de minstrell (een ECHTE healer), de Runekeeper is een iets mindere healer, maar heeft een betere DPS. Maar het is niet zo dat de runekeeper geen fellowship levend kan houden. Het kost wel wat, maar het kan altijd net.. bij de minstrell gaat het dan toch iets makkelijker.)

[ Voor 7% gewijzigd door Rexcore op 19-01-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Tegenadvies van mijn kant: Ga als nieuwe speler geen Runekeeper of Warden starten. Begin eerst een level of 20 met een van de andere classes, kijk dan eventueel naar RK/WRD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bewust niet verteld over hoe een runekeeper healt Rexcore, dit om precies dezelfde reden dat MueR zegt om er niet mee te beginnen. De mechaniek van een runekeeper of warden is namelijk nogal anders dan die van de eerder bestaande classes. Niet dat een runekeeper slecht is voor healing hoor, want zo heb ik gisteren ook toch aardig wat mensen overeind weten te houden met een runekeeper. Ik durf zelfs te beweren dat je sneller kunt healen op latere levels met een runekeeper als je je daar ook echt op focust. Ik blijf fan van de skill van de runekeeper waarmee je de in combat morale regeneration omhoog gooit. Bij mij doet die inmiddels +1917 icmr en dat is vaak echt een lifesaver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
1 ding te zeggen ; eindelijkl Ding 50.

En ja, ik weet dat ik nu naar de 60 moet, maar toch, wel een kleine overwinning en feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:23:
1 ding te zeggen ; eindelijkl Ding 50.

En ja, ik weet dat ik nu naar de 60 moet, maar toch, wel een kleine overwinning en feestje.
Gratz ;) En nu op naar de legendary weapons en items. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191619

Gisteren naar de 59,5 gegaan met de LM en dit is dus bijna de tweede level 60-er in de reeks. Daarbij SM jeweller met de captain en SM scholar geworden met de champion.

Maar dit zijn ook makkelijke vocations vergeleken met metal, weapon en tailoring.

Trouwens een pic van de Watcher trouwens met de tentacle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 17:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die kun je toch echt op lvl46/47 al hebben, imho ook wel handig, dan heb je lvl 15+ items zodra je wel als lvl50 echt iets in Moria wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 218701 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:40:
[...]

Gratz ;) En nu op naar de legendary weapons en items. ;)
Bedankt
Legendary wapens had ik al op mijn lvl 48 gepakt.
Boog en axe (geen smoel bij een hunter, maar mept wel lekker weg in melee)
Boog is tier 12, axe = tier 9

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 19-01-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Anoniem: 219289 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:33:
Oh yeah! :D (ohja, met dat screenshotje bedoel ik te zeggen dat we als 2e kin van Evernight de Watcher neerhebben :D )
Grtz. Wat voor een setup kwa classes hadden jullie?

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
Ik vind 't zelf wel meevallen met de beperkte damageoutput van een minstrel. Het wordt pas vervelend tegen meerdere mobs (3 of meer) tegelijk, maar dat geldt volgens mij voor een hoop classes.

Vanaf lvl 20 volgens mij krijg je een skill waardoor je extra veel damage kan doen, ten kosten van healing, maar solo is dat over het algemeen geen probleem en je kan het met 1 druk op de knop uitzetten.

Verder onderschrijf ik de mening van de rest dat runekeeper niet de meest makkelijke class is om te spelen, solo lvl-en schijnt zelfs erg lastig te zijn, maar je ben aan de andere kant al wel weer ervaren in mmo's.

Ik zou ook vooral zeggen, probeer classes gewoon uit; En als starting region: hoewel op z'n tijd best leuk, de shire is wat vechten en quests betreft een redelijk saaie starting region

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bstard schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Grtz. Wat voor een setup kwa classes hadden jullie?
3x hunter
2x champ
2x capt
2x mincer
1x burglar
1x LM
1x warden

In de categorie zo triest dat het grappig is:
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/4634/minstrel1stagegz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik vond de starting area voor men wel redelijk interessant.
veel verschillende quests en je kon vrij snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
dan weer een reactie op muer en dragonspirit.

Jullie hebben gelijk wat betreft de speelstijl van de runekeeper ten opzichte van de rest van de classes. Het speelt heel anders. het is ook pittiger. Maar energyroy heeft voldoende ervaring met WoW. Tuurlijk, je kan het niet over 1 kam scheren, maar hij heeft blijkbaar ervaring met een MMORPG. Dus daarom mijn advies ook om de runekeeper ook bij zijn keuze te betrekken. Het zal niet makkelijk worden, maar hij wil uitdaging.. die krijgt hij hier ook mee. Het zal doorbijten worden, zeker in het begin. Maar als je de runekeeper door begint te krijgen, wat er nodig is en wat niet, dan is het een geweldige class om mee te spelen. Zelfs mijn originele main (rexcore lvl 50 loremaster) staat nu stof te happen omdat de runekeeper gewoon stukken leuker en veelzijdiger is om mee te spelen. Alleen om die reden wou ik hem al informeren. En dat het anders speelt dan de rest en dat het moeilijker is, dat beschouw ik alleen maar als een uitdaging. maar goed, dat is mijn mening. hij is natuurlijk helemaal vrij in zijn keuze. Maar ik vind niet dat hij tegen gehouden moet worden door een iets andere speelstijl.
Anoniem: 219289 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:41:
[...]

In de categorie zo triest dat het grappig is:
[afbeelding]
help me ff.. zie het zo niet.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rexcore op 19-01-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Is dat geen goed item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rik86 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:34:
Verder onderschrijf ik de mening van de rest dat runekeeper niet de meest makkelijke class is om te spelen, solo lvl-en schijnt zelfs erg lastig te zijn, maar je ben aan de andere kant al wel weer ervaren in mmo's.
Runekeepers zijn vooral in de eerste levels erg squishy, ik had de grootst mogelijke moeite in de starting area om overeind te blijven, terwijl ik momenteel met betrekkelijk gemak 2 of 3 mobs van een gelijk level aan kan. Je moet alleen wel zorgen dat je de battle voor bent, dus daadwerkelijk zelf de eerste klap kunt uitdelen. De induction time van een van de skills die je hebt bijvoorbeeld is behoorlijk lang, net als de warden met een van zijn skills, (die overigens ideaal is om een gevecht mee te beginnen) waardoor je die niet echt meer kunt gebruiken als het gevecht al bezig is.

Het is dus effe doorbijten met de eerste levels van de runekeeper, maar dat komt wel goed als je wat verder bent, om de titel voor het niet dood gaan op level 20 te krijgen is het zeker niet de makkelijkste class.. ;) Daarentegen zijn de class quests tot nu toe (level 15 en level 30) redelijk goed te doen. Die van level 15 vond ik moeilijker dan die van level 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die dat plaatje niet snappen:

First age legendaries zouden de beste items ingame moeten zijn, zeker gezien de ontzettend grote moeite die je moet doen om er 1 te pakken te krijgen. Je krijgt ze alleen van de Watcher, daar zit een lock van 7 dagen op, en dan moet je nog maar net geluk hebben dat het item voor jou class dropt, en dan ook nog het item wat jij wilt (captains dagger of the first age, anyone?).
Probleem alleen is dat dit item ZO ontzettend slecht is, dat zelfs het startersboek dat je bij volume 2 boek 1 krijgt, een stuk beter is. Ja, zo slecht is het. :P

Dus aan de ene kant is dat gewoon ZO slecht van Turbine dat je erom kan huilen, aan de andere kant kan ik er ook om lachen hoe enorm bizar stupide dit is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
aan de andere kant, krijg je er nu een bolster courage healing bij en op lvl 30 een healing en motivation er bij, dan zal die op lvl 50 wel weer gewoon goed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet hoe groot die kans is he? :P

We gokten eigenlijk massaal dat er mentor cooldown op zou zitten, maar dat viel nog mee. Maargoed, ook die kan nog komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
die gaat vast op die voor mij zitten ;)

maar dat geldt voor de meeste classes, meest champs gruwen van de gedachte aan een dagger met + ardour damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Random Legacies op LI is wel een truukje van Turbine, om mensen nog langer uitzicht op betere items te bieden. Wel een heel triest MInstrel boekje inderdaad, en net als die gecrafte LI zou er iets meer moeten kunnen. Legacies kiezen uit een random lijst, of een tweetal rank 5+en erop. Zoals het nu is kan je met heel veel moeite een compleet crap item krijgen.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:47
Hey,

Ik ben ook aan het nadenken of ik zal overstappen van WoW naar LOTRO.
WoW wordt mij gewoon te saai, ben nu helemaal heroic geared enzz en van de raids wordt ik ook niet vrolijker.

Ik heb 2 jaar geleden toen de pre-start gekocht ofzo toen kon je 3 dagen ofzo van te voren al beginnen.
Alleen ik ben mij login gegevens kwijt/vergeten.

Maar hoe zit het met dungeons? enz?

En is laurelin server een beetje bevolkt? Ik heb niet echt veel zin om alles alleen te doen totdat ik lvl 60 ben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel nog allemaal voor de leuke reacties. Zeker een forum om lekker actief om te blijven. Doordat jullie zeggen dat de Runekeeper best lastig is, krijg ik juist de neiging om daarmee te beginnen. Hou wel van een beetje uitdaging, zeker na de laatste patches van WoW :(. Een alt levelen vind ik daar niet eens leuk meer, véél te makkelijk.

Ervaring met MMO's heb ik zeker wel, dus dat komt wel goed. Ben ooit begonnen met Asheron's Call 2, daarna WoW en ondertussen nog Tabula Rasa, Age of Conan, Everquest 2, Pirates of the Burning Sea, LOTRO trial en Warhammar Online gespeeld.

Op de één of andere manier heb ik wel de indruk dat de community van LOTRO erg 'volwassen' is. Misschien omdat het spel PvE-wise ook wel uitdagend is? Met het makkelijke niveau van WoW tegenwoordig heb ik namelijk heel veel dat ik kinderen online zie komen tussen de 10 - 14 jaar. Natuurlijk hartstikke leuk voor die kinderen hoor, ik was zelf ook rond die leeftijd met AC2, maar het speelt toch anders en er worden op fora dan andere berichten gezet.

Heb ik daar gelijk in, dat de PvE in LOTRO vrij pittig is? Dus de instances/raids etc.

EDIT: @Ryatzu: Check even de vorige+deze pagina. Ik ben ook een switcher en heb veel antwoorden gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 287563 op 19-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is op dit moment geen van de servers onderbevolkt. Gisteren als voorbeeld op Eldar een groepje gezocht voor de Dol Dinen quests en dat was echt gewoon een kwestie van minuten werk...zo snel had ik het eerder nooit meegemaakt. Heb echt het idee dat het steeds voller wordt de laatste tijd. Dat kunnen alts zijn, maar ik merk toch wel dat er ook best een flinke hoeveelheid nieuwe spelers bij zijn.

Dungeons neem ik aan dat je instances bedoeld. Die zijn er best wel redelijk wat in LOTRO, al is het geen WoW. Raids zijn er niet ontzettend veel, maar er is over het algemeen meer dan voldoende om je mee te vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:47
Ja zojuist gelezen, heeft me al erg geholpen.
Mischien deze week even de switch maken aangezien me wow account verloopt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik heb even een vraag, als je je betalingsgegevsn hebt ingevuld bij Codemasters neem ik aan dat dat allemaal automatisch gaat en dat m'n account gewoon actief blijft en dat zij gewoon een bedrag afboeken? Totdat ik m'n account cancel?

[ Voor 7% gewijzigd door Hiawatta op 19-01-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:40
Vergeet niet dat Laurelin een Roleplay server is. Ik speel er verder niet op, maar ik heb begrepen dat je dan wel dient te roleplayen. Als je dus voor Laurelin kiest, houd hier rekening mee.

PS: Add Ronnie(Dwergie) en Wiertz(Wiertzard,Wiertzus,Armarth) aan de playerlist op de 1ste pagina als dat kan, thx. We spelen beide op de Gilrain server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:40
Hiawatta schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:01:
Ik heb even een vraag, als je je betalingsgegevsn hebt ingevuld bij Codemasters neem ik aan dat dat allemaal automatisch gaat en dat m'n account gewoon actief blijft en dat zij gewoon een bedrag afboeken? Totdat ik m'n account cancel?
Je hebt 2 opties om te betalen: automatic en single time.
Automatic is bijvoorbeeld via Ideal, dus elke maand automatisch afboeken.

Single time is bijvoorbeeld een game card, die zul je dus zelf elke keer moeten toevoegen.

Als het goed is zal je betaling vanzelf verlengt worden. Dit zal je moeten nakijken: https://cogaccounts.codemasters.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
De instances in Moria zijn in ieder geval erg pittig. Veel instances in Shadows of Angmar gebieden zijn ondertussen wat simpeler gemaakt (sommige zijn nog steeds uitdagend genoeg hoor) omdat er te veel mensen aan het huilen waren. Evengoed zijn ze nog altijd erg leuk om te doen.

Wat betreft de servers: Ze zitten allemaal aardig vol. Snowbourn en Laurelin zijn de drukste engelse servers gok ik, maar daarbij moet wel gemeld worden dat Laurelin voornamelijk een Roleplay server is. Er gelden veel strengere regels. Namen als 'Majorsystemcrash' zoals op de andere servers worden niet toegestaan bijvoorbeeld.

edit:
Goh, volgende keer iets minder lang doen over het op "verstuur bericht" drukken

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 19-01-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah dat is mooi. Wel dus wat strenger als op WoW. Daar heb je op 9 van de 10 RP servers geen RP namelijk en zie je alleen maar mensen rondlopen met de namen "Bierdopje" "Meatball" en "Iwillstunyou". Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan heb je natuurlijk nog de beroemde optie voor lifetime subscription ;) Het is een hap geld die je ophoest, maar je bent er dan wel weer vanaf. Maar in ieder geval alvast welkom allebei in de gezellige wereld van Middle Earth.

Over Laurelin, ja dit is een role playing server en het is er gebruikelijker dan op andere servers dat er in character wordt gespeeld. Toch doet ook daar lang niet iedereen een roleplay. Mocht je echt niet willen roleplayen dan zou ik zeker geen roleplay server kiezen, maar een server als Evernight of Eldar waar ook echt meer dan voldoende Nederlanders zitten (mocht dat een factor zijn)

Overigens maakt het niet veel uit om hulp te krijgen hoef je namelijk maar weinig moeite te doen. Als ik een quest niet alleen voor elkaar kan krijgen hoef ik zelden lang te wachten op een groepje en duurt het toch onverhoopt eens wat langer, dan ga ik wel een andere quest doen tussendoor. Quests zijn er echt meer dan voldoende namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
MueR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:07:
De instances in Moria zijn in ieder geval erg pittig. Veel instances in Shadows of Angmar gebieden zijn ondertussen wat simpeler gemaakt (sommige zijn nog steeds uitdagend genoeg hoor) omdat er te veel mensen aan het huilen waren. Evengoed zijn ze nog altijd erg leuk om te doen.

Wat betreft de servers: Ze zitten allemaal aardig vol. Snowbourn en Laurelin zijn de drukste engelse servers gok ik, maar daarbij moet wel gemeld worden dat Laurelin voornamelijk een Roleplay server is. Er gelden veel strengere regels. Namen als 'Majorsystemcrash' zoals op de andere servers worden niet toegestaan bijvoorbeeld.

edit:
Goh, volgende keer iets minder lang doen over het op "verstuur bericht" drukken
Wat dat betreft zouden ze op andere servers ook wel een beetje meer op de namen mogen letten. Aan de andere kant, kingenoot van me heet majorsystemcrash (en nog 2/3 van zulke namen) en daar stoor ik me dan ook totaal weer niet aan. Mensen die zichzelf dan weer naar items vernoemen vind ik dan nog storender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:20

ResuCigam

BOFH

Wiertz schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:02:
Vergeet niet dat Laurelin een Roleplay server is. Ik speel er verder niet op, maar ik heb begrepen dat je dan wel dient te roleplayen. Als je dus voor Laurelin kiest, houd hier rekening mee.
Je hoeft NIET te roleplayen om op de roleplay server te spelen, er lopen alleen ook roleplayers rond. Ik heb zelf voor Laurelin gekozen omdat de sfeer op een RP server over het algemeen wat gemoedelijker is en er vaak ook een grotere bereidheid is om anderen te helpen. Ik speel er nu een jaar en heb het er erg naar mijn zin 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Namen als Majorsystemcrash storen mij dus wel behoorlijk. Daarom haalde ik hem aan als voorbeeld. Maar de GMs zijn behoorlijk inconsequent in het uitdragen van die policy, dus er lopen genoeg mensen rond met een naam die echt niet kan. Zo loopt er op Laurelin iemand rond met de naam Hengest. Voor de historisch onderlegden, Hengest is een van de twee "grondleggers" van Engeland. Zo'n historische naam zou m.i. niet toegestaan mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
ResuCigam schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:19:
[...]

Je hoeft NIET te roleplayen om op de roleplay server te spelen, er lopen alleen ook roleplayers rond. Ik heb zelf voor Laurelin gekozen omdat de sfeer op een RP server over het algemeen wat gemoedelijker is en er vaak ook een grotere bereidheid is om anderen te helpen. Ik speel er nu een jaar en heb het er erg naar mijn zin 8)
/hail resu!! ;)

Maar true! Je hoeft niet te roleplayen op een RP server, dus wordt het automatisch een mild-RP server. En dat is wat een RP server nu zo leuk maakt. Je ziet mensen om je heen het WEL doen, en dat is soms gewoon genieten om er naar te kijken. En zo nu en dan krijg ik (of de kin) het op de heupen om wel te gaan RP'en, en dan krijg je ook genoeg ruimte om het dus wel te doen. (bijvoorbeeld met je dwerg als een dolle in een groeps orcs bashen; daar kom je op een RP server wel mee weg, want ja, als dwerg zijnde gaat er wel eens een knop om in je hoofd als je orcs ziet, dus jij kan het ook niet helpen. Maar volgens mij kom je er op een normale server niet zo makkelijk mee weg :P lees: scheldkannonade)

oh ja, en wat betreft de namen: mocht je op de RP servers namen gaan kiezen als "meatball", "piemol" "adolf" of wat ook maar, dan krijg je keihard een name change om je oren, en dan wordt er gewoon een naam voor je bedacht. (en dat zijn niet altijd de makkelijkste namen.. :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Rexcore op 19-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ik zal vanavond m'n gegevens nog eens even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Op snowbourn loopt er sinds kort een jaqwaeqwaedwaeswea (iets in die aard) rond, en hij speelt ook daadwerkelijk met dat char. Kan je het al voorstellen over voice: "can you invite jaqwaeqwaedwaeswea?" 'how do you write that?' "just as you pronounce it" hehe ^^

Gisteren lvl 45 geworden met de runekeeper en ik heb bijna alle items voor men classquests al! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284918

Ik zit op Eldar en daar heb je wel een aantal 'meatball's' rondlopen. Gelukkig zijn de 'serieuze'spelers in de meerderheid en wat me opvalt is dat er veel oudere spelers zijn. In mijn kin is de oudste 64 maar ook een aantal 50-ers die vaak spelen. Hulp is altijd te krijgen en dat is wat ik erg prettig vind aan deze server.

Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Iemand een idee hoe je betalingsgegevens kan bekijken, wil gewoon even zeker weten dat het allemaal klopt, maar zie niet echt waar dat kan. De enige optie is dan je subscription te cancellen en opnieuw aan te maken?
beetje vage site wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Gelukkig zien de GM's ook wel dat zoveel spelers, zoveel meningen, en wordt er niet teveel naar de puristen geluisterd.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
bstard schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:21:
Gelukkig zien de GM's ook wel dat zoveel spelers, zoveel meningen, en wordt er niet teveel naar de puristen geluisterd.
Wat mij betreft mag men ook wel redelijk streng zijn in het namenbeleid hoor. Ik ben niet voor niets op een roleplaying server gaan spelen. Daar hoor je gewoon met een naam te spelen die past in Midden Aarde, dat wordt je van tevoren verteld. Ik kan wel snappen dat het soms gebeurt dat je een naam kiest die in een bepaald land één of andere betekenis heeft (of die toevallig overeenkomt met de naam van een minder bekend bedrijf). Een beetje objectiviteit kan dan natuurlijk ook geen kwaad. Zolang de naam er een is die objectief (dus zonder dat je weet dat er een bedrijf is dat zo heet, of dat het een Pools woord is) gezien in Midden Aarde past, vind ik het wel best.

Hetzelfde voor hoe je je kleed of gedraagt... als iets niet klopt met de lore (en ik ben niet de allerstrengste hierin), dan maak ik er een ticket voor aan. Meestal zijn het namen waar ik me aan erger (voorbeelden van wat ik gezien heb 'Harlingen Friesland' of 'Kleine broer'), maar ook andere dingen komen voor: zoals een kinship bestaande uit identieke characters (allemaal exact hetzelfde uiterlijk, dezelfde kleding aan en allemaal namen die variaties op elkaar zijn).

Kortom: als je ervoor kiest om op een roleplaying server te gaan spelen, gedraag je er dan ook naar. Zo simpel ligt het.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dat je op een role playing server bepaalde namen absoluut niet moet gebruiken en dat daar wat aan gedaan moet worden ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar als iemand de naam van een historisch figuur wil gebruiken en het is er een die je ook niet bepaald eventjes allemaal weet, dan vind ik dat geen probleem. Goed voorbeeld is de Hengest van MueR, ik had absoluut niet geweten wie dat was.

Dat je een naam als "grafhond" of "noob" niet op een roleplaying server mag gebruiken lijkt me common sense, maar historische namen...waarom zou je je daar aan storen. Ook op roleplaying servers is echt niet iedereen op de hoogte van alle namen die dan wel zouden mogen. En waar trek je de grens, wat mag er dan nog wel? Alleen namen die in de lore voorkomen? Dan ben je snel uitgespeeld omdat die namen al bezet zijn, iets wat er op lijkt? Dan is het ook niet goed, volgens velen. Lastige discussie wat mij betreft want wie bepaald wat WEL lore is en wat niet?

En nu weer effe over het spel zelf, waar Morendeth en ik gisteren weer lekker bezig zijn geweest en allebei level 35 hebben gehaald. :) We hadden een groepje gevonden voor wat quests in Dol Dinen waar behalve wij tweeen ook nog twee andere kingenoten bij zaten, dan zit je groepje natuurlijk al snel vol. :) Het ging dan ook echt als een tierelier. Behalve op het einde waar we een behoorlijke bad pull kregen. Ik heb persoonlijk geen idee hoeveel mobsen we toen op ons kregen, maar het waren er veel. Shocka (ik dus) healde zijn runestones bijna aan gort, maar het mocht niet baten. Ook ik raak een keertje out of power ondanks de Self Motivation en toen was het snel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Puristen zijn het ene uiterste, ronduit idiote namen zoals eerder aangehaalde majorsystemcrash is het andere bstard. Als er een goed onderbouwde reden is waarom een naam tegen de policy is, zou er tegen opgetreden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260458

Leuk om te zien dat het forum steeds drukker wordt, lijkt me.

Zondag zijn we met onze alliance voor de eerste keer een bezoekje gaan brengen aan de Watcher.

We hebben behoorlijk wat afgelachen met de waanzinnige dread die er daar heerst en de random kills tijdens de eerste pogingen.

Als ik het goed heb zijn we tot in de tweede fase geraakt:
Fase 1: 2 tentacles en een spuwende Watcher
Fase 2: 2 tentacles met vele kleine tentacles die je zo leuk onderstboven houden :)
Fase 3: ???

Niemand van ons kent de tactics om de watcher te doen dus is het toch leuk om nog eens een end-boss (na Thrang & Thaurlach) te bekampen. Ik vermoed dat we nu ongeveer door hebben hoe we fase 1 moeten doorkomen zonder deaths en dan zal fase 2 ook wel lukken, dus op naar fase 3 dit weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat gevoel ook op de servers zelf. Kom steeds meer mensen tegen overal en heb echt het idee dat het spel weer meer en meer gespeeld wordt momenteel. Hoe dat komt geen idee, maar dat maakt me ook weinig uit. Vind het alleen maar beter dat er meer gespeeld wordt. Laat de bevolking nog maar een beetje meer aantrekken..geen probleem. :) Gezelligheid kent geen tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoe kun je eigenlijk zien of een server een roleplaying server is of niet? Er wordt niets aangegeven daarbij?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Er staat [RP] voor. De enige engelse is Laurelin dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine tip voor de Watcher: zet je post-processing uit. Hierdoor zie je beter wat er onder water zit. Dit maakt verder allemaal niet zoveel uit voor je tactics, maar handig is het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Ik heb het spel nu ook gekocht, had al 3x de trial gedaan en nu heb ik het gekocht, €7,- is toch geen geld dus waarom niet proberen :)
Het bevalt me wel en ik ga voor een elf huntress op Laurelin, naam word aan gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rynji op 20-01-2009 17:08 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MADG0BLIN schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:47:
Er staat [RP] voor. De enige engelse is Laurelin dacht ik.
Mm, gek. De Amerikaanse servers (ik zit op de US servers) hebben helemaal niets met dat. Alleen de servernamen. Mmm. Ah well, doesn't matter anyway. ;) Ben tevreden op de server waar ik nu op zit (Brandywine).

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231567

Gisteren niet kunnen spelen door problemen met mijn computer. Nu gelukkig opgelost. Hier is ie dan, mijn eerste char. Ik zit op de server Laurelin.

http://img105.imageshack....52/screenshot00014id0.jpg

Bevalt me erg goed tot nu toe moet ik zeggen. Erg leuk verhaal en mooie gebieden (heb meerdere chars geprobeerd/starting areas). Ook een goede populatie. Net /who in Archet en zag toch al 30 man tussen de 1-10 rondhuppelen. Ik denk dat ik mijn nieuwe MMO-plek wel gevonden heb :)

P.S.: Ik ben dezelfde user als Energyroy.. was iets fout gegaan met aanmelden. Mail ontvangen en dit account moet ik nu gebruiken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 231567 op 20-01-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Anoniem: 231567 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:
Gisteren niet kunnen spelen door problemen met mijn computer. Nu gelukkig opgelost. Hier is ie dan, mijn eerste char. Ik zit op de server Laurelin.

Bevalt me erg goed tot nu toe moet ik zeggen. Erg leuk verhaal en mooie gebieden (heb meerdere chars geprobeerd/starting areas). Ook een goede populatie. Net /who in Archet en zag toch al 30 man tussen de 1-10 rondhuppelen. Ik denk dat ik mijn nieuwe MMO-plek wel gevonden heb :)

P.S.: Ik ben dezelfde user als Energyroy.. was iets fout gegaan met aanmelden. Mail ontvangen en dit account moet ik nu gebruiken :)
Lvl 7 al zo te zien. :)
Ik ben net een nieuwe Guardian begonnen voor naast mijn lvl 60 Hunter. Dit is mijn eerste alt en het bevalt wel prima, de Hunter speelt echter totaal anders. Ik zie dat je voor een Human hebt gekozen, een leuk beginnersgebied en erg dicht bij Bree wat altijd wel een leuke en levendige stad is.
Zelf heb ik wederom voor een Dwarf gekozen, simpelweg omdat dwergen mij erg aanspreken en in RP de elven plaagstootjes te geven. Ik heb het namelijk niet zo op elven.

LEuke server heb je uitgekozen. Ik zit er zelf ook op en heb tot nu toe eigenlijk enkel positieve ervaringen. Met een uitzondering van de eerste twee weken na het verschijnen van Moria, simpelweg teveel mensen in een gebied levert enkele problemen op met hoffelijkheid (bijvoorbeeld iemand die net aan komt lopen en als eerste op de mob schiet waar jij al minuten op aan het wachten bent voor de respawn.. Maar over het algemeen is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231567 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:14:

Fijn dat je je plek hebt gevonden. :) Voor mij was het hetzelfde in april 2007. ;) Toen ik voor de eerste keer Middle Earth binnenstapte was ik al snel verkocht... Ik heb zelf gisteren met mijn Runekeeper mijn paard gehaald. Was even vergeten hoe ver dat ook al weer was om die paarden steeds weg te brengen.. ;) En mijn runekeeper is jeweller en heeft dus nog wel wat silver ore nodig...die kom ik zelden tegen...BEHALVE als ik een paard aan het wegbrengen ben en dus niet af kan gaan stappen zonder mijn quest te verknallen. Kom je terug..weg silver.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Gisteren naar de ettenmoors gegaan met een kleine kingroup (8 man). Eerst niet veel creeps gezien, dus even (zonder mincer, enkel twee LM's als healing) TR en LC ingenomen (op de kill all manier). Ta hadden we al. Bijgevolg dat de creeps zich allemaal bij orc camp-crossroads moesten verzamelen. Toen enkele mooie acties gedaan! Niet veel gestorven, de renown was niet denderend door de groep van 8 en mensen die er rond stonden te hoppen maar als we als groep iemand doden die niemand anders had getagged was het doenbaar. leuke avond wel, en de kin was blij met men leadercapaciteiten.

Voor de rest nog steeds op zoek naar een goede 2nd age belt, maar die zijn schaars. (er staan er op AH voor buyout 1G999s gewoonweg (lv l53 wel maar), dat is niets voor een 2nd age, maar het zijn legacies die ik niet moet hebben ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisterenavond toch nog eventjes door gespeeld met mijn Minstrel, hij is nu level 8. Ook mijn eerste fellowship questje gehad. Altijd lekker voor de xp en reward. Het was die spin in de grotten van Archet.

Ook eventjes door blijven killen daar voor de "deed" van het killen van spinnen. Dus weer een titeltje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, voor die spin heb je op een laag level nog wel een groepje nodig. Iornaith of iets dergelijks heette dat beest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 05-02 17:08
volgems mij is dat beest de eerste reden waarom je dood gaat.
Ow ik ga wel ff kijken en hoppa geswarmed door 5 spinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Mijn alt (Linrohir) is gisteren level 30 geworden. Ik verheugde me helemaal op een leuke nieuwe lore master quest, maar wat kreeg je: heel veel heen en weer rennen in de Lone Lands (waar je drie keer een stuk heen en weer moet rennen wat bijna 5 minuten lopen kost... in totaal dus 30 minuten rennen, ging nog een keer mis ook: 40 minuten dus)... en een setje ontzettend moeilijk te ontcijferen raadsels in Ered Luin...

Jammer... maar goed, als het goed is loop ik binnenkort dus wel eindelijk met een Lynx rond :) en de extra kist bij de bank is natuurlijk ook zeer welkom ;). Op naar het volgende doel: level 35 voor het paard :).
Trinsec schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:07:
[...]

Mm, gek. De Amerikaanse servers (ik zit op de US servers) hebben helemaal niets met dat. Alleen de servernamen. Mmm. Ah well, doesn't matter anyway. ;) Ben tevreden op de server waar ik nu op zit (Brandywine).
Ik zat even te kijken op de US forums, het lijkt er op dat de US geen officiele roleplaying servers hebben. Ik las wel dat Landroval de onofficiele RP server zou zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door The Flying Dutchman op 21-01-2009 10:19 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is al weer een tijd geleden dat ik de level 30 lore-master quest heb gedaan, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit hele lange stukken voor moest rennen eigenlijk..wat moest je doen dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218701 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:00:
Ja, voor die spin heb je op een laag level nog wel een groepje nodig. Iornaith of iets dergelijks heette dat beest toch?
Iornaith klopt inderdaad. En nee, niet dood gegaan ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 231567 op 21-01-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Warning! Lang verhaal ;)

Gisteren een super gezellige CD run met wat kinmembers gedaan:

De opstelling:
GRD57 (ik)
MIN60
HTR60
RK54
HTR53
GRD54

De bovenste 3 hebben CD al wel eens vaker gedaan, maar dat was lang geleden, voordat forochel uit was... De andere 3 waren voor de 1e keer mee op een instancerun met 6 man.
Alles moest dus nog even uitgelegd worden, vooral de hunter moest even uitgelegd worden dat ie niet in het wilde weg moest gaan schieten. (vooral niet de stunned mobs :P)
Gelukkig is CD niet te moeilijk in het begin, en omdat het een lvl50 instance is, is er redelijk wat ruimte voor kleine foutjes.

spoiler:
De eerste wipe was bij het bruggetje, met de palefolk die dan een hoop elites oproepen. niemand wist meer hoe dat precies in zn werk ging, dus ineens werden we belaagd door 10 van die orcs :D.
Leuk leermoment, wel alle palefolk kunnen killen, dus toen we daar terugkwamen, konden we zonder problemen de brug over.

Erg grappig, stukje verder kom je bij de mega wormen/slakken, daar gelijk even duidelijk gemaakt dat je uit moet kijken voor het water, dat betekend instant-death!
Toch kreeg onze hunter het voor elkaar om 3x een misstap te maken, die had dus een aantal keer een res nodig :P
Gelukkig zat de sfeer er goed in, en kon iedereen er goed om lachen ;)

Eenmaal aangekomen bij Helchgam, kwamen we erachter dat er een hoop veranderd was sinds de laatste keer dat we er waren, ik miste een hoop pilaren, en het gevecht is dus een stuk lastiger geworden!

De eerste keer was het niet helemaal duidelijk, waardoor we halverwege een wipe kregen:
spoiler:
We hadden netjes de tentacles gekilld, en kwamen bij de eerste pilaar aan. Ik kreeg te horen dat ik niet de pilaar op mocht, alleen de hunters moeten damage gaan doen.
we wisten alleen niet wanneer we door moesten, en onze HTR53 dacht dat ie verder moest, dus die rende ineens door, uit range van de healer.
Hij ging halverwege dood, dus de healer erop af, die word halverwege gestunned, en word ook hard afgeslacht.
De RK snapte niet dat ie achter de pilaar moest blijven, dus die gaat er ook snel aan...
Dan maar verder proberen zonder healer, maar met veel skills op cooldown kunnen de guards zich niet meer in leven houden, en gaat de htr60 er ook snel aan.

Voor de 2e poging de tactics nog even goed doorgenomen.
Totdat we de pilaar moeten oversteken gaat het goed, helaas krijgt de MIN een lagstoot tijdens het oversteken, waardoor ie in het water lazert.
Ik stond al aan de overkant, 4 tentacles en helchgam te tanken, maar zonder healing gaat m'n morale snel naar beneden. (en de RK had nog niet in de gaten dat ie moest gaan healen)
Ik ga dus ook snel de pijp uit, en we houden 4 man over... Dat word een behoorlijke vuurdoop voor de 'groentjes'! (geen classes met in-combat res)

Snel de RK duidelijk gemaakt dat ie enkel en alleen maar moet gaan healen, en zoveel mogelijk zijn power moet sparen!
wonder boven wonder begint de RK het te snappen, en hij krijgt het voor elkaar om de groep goed in leven te houden!

Op de weg terug naar de laatste pilaar vergeet ie even zichzelf te healen, en gaat ie bijna dood met nog maar 150 morale in zijn balk.
Gelukkig houdt hij stand, en blijft de groep in leven.

Het word heel erg spannend, power begint een probleem te worden, maar de ervaren hunter zorgt ervoor dat de tank netjes agggro kan houden, zodat er minimale heals nodig zijn.
Het duurde even, maar 10 minuten nadat de main tank en healer dood zijn gegaan, gaat ook Helchgam de pijp uit!
Echt heel erg netjes van de 'rookies', de MIN en ik hadden dit niet verwacht!

De bedoeling was om een gehele run te doen (we hadden nogal wat class-items nodig voor verschillende members), maar met deze groep was dit al een hele prestatie!

Deze week gaan we de rest nog doen, deze run duurde toch best lang vanwege uitleg enzo. (zelfs het rollen voor items moest even goed uitgelegd worden)
Heb er al wel zin in om de rest te doen, het liefst met deze groep, het is erg leuk om wat lui mee te hebben waarvan je merkt dat ze goed leren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Anoniem: 218701 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:33:
Het is al weer een tijd geleden dat ik de level 30 lore-master quest heb gedaan, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit hele lange stukken voor moest rennen eigenlijk..wat moest je doen dan als ik vragen mag?
Zal hem even spoileren voor de Loremasters die nog niet willen weten wat ze moeten doen:

spoiler:
Je moet van Radagast the Brown drie beesten ophalen in Harloeg. Dat is van Radagast naar het beest ongeveer 5 minuten rennen, daarna moet je met dat beest weer terug waarvoor je een deadline hebt van 5 minuten. Meestal kan het wel in ongeveer 4 minuten, maar onderweg dan gewoon doorrennen en niet vechten. Op de heenweg is het eerst echter een beetje zoeken natuurlijk. Daardoor ben je al snel een dikke 10 minuten bezig per dier. De eerste keer was ik wat langzaam en kwam ik net 30 seconden te kort.

De 2e loremaster quest op lvl 30 is het oplossen van drie raadsels die je krijgt in Duillond. Het eerste raadsel daarvan heb ik nu gedaan, het was zoiets als:

`She runs through the blue, passing the falling shadow. On one side a silent guardian'.

Ik had werkelijk geen flauw idee... en ook geen flauw idee hoever weg de oplossing kon zijn. Uiteindelijk heeft iemand me verteld waar ik moest zijn. Ik ben nu bij het 2e raadsel en nu ik een beetje weet wat ik ongeveer moet verwachten zal ik eens proberen om dat zelf op te lossen. Ik ben echter bang dat het een hoop rondrennen in de buurt van Celondim/Duillond/Gondamon wordt en hopen dat ik een object vind dat voldoet aan de beschrijving van het raadsel (aangezien het lang geleden ik daar aan het questen ben geweest weet ik ook niet meer zo heel goed wat voor objecten er allemaal zijn en hoe die er uitzien).

De lvl 15 quest vond ik een stuk leuker: dat was in die bibliotheek vlakbij Bree, waar twee goblins rondlopen en jij in een serie boekenkasten naar bepaalde boeken moest zoeken.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van level 15 wist ik nog wel inderdaad, maar dat was vooral een leuke omdat je daar echt je class skills slim moet gebruiken om de quest vrij makkelijk voor elkaar te krijgen, maar ik kan me zelfs nu niet meer herinneren dat ik die lvl 30 quest ooit op die manier heb moeten doen.. :S Nou is dat ook een slordig jaar geleden, dus dat kan ik me misschien om die reden niet meer herinneren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Moet je je voorstellen, ben al member sinds de beta.

Maar door zaken de afgelopen maanden niet gespeeld. Heb ik daardoor dus een mooi solo-gebied gemist, Forochel. Gisteravond door een lid van de pug waar ik bijzat naar toe geleid (mijn hele map van evendim en omgeving bleek ook weg te zijn, maar dat terzijde) en dat zag er mooi uit. Zit precies p het goed level, dus dat wordt lekker farmen en grinden.

Met de pug trouwnes gisteravond battle of Aughair en Amass geprobeerd. Niet te doen. We gaan dan wel niet dood, maar de tegenstander ook niet snel genoed, dus we kunnen de grote attack-waves niet op tijd platduwen, waardoor we weer een failed mission hebben. Maar eens proberen als we een stuk in lvl 50 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Wat dat betreft zijn de Guardian quests wat meer straight forward dus.
ga daarheen en help die en die met de verdediging. Niet altijd makkelijk, maar wel makkelijker te begrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
Heb afgelopen week een uru run gedaan met voornamelijk lvl 60's, binnenkort eens met 2 gaan proberen, het ging namelijk erg snel en simpel :) Weer wat deeds hierdoor af, moet nu nog zo'n 60 trollen voor +1 valour. Wil daarom snel ook een hele CD run doen voor valour, moet nog redelijk wat op m'n minstrel

Extra reden om m'n burglar te lvl-en, zodat we met 2 burglars alle bosses kunnen proberen, heb op lvl 50 al met 3 burglars de boss die key dropt neergehaald en die draak ook al eens. Andere bosses zelfs met 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
Ja ik ben er nu ook wel achter dat voor sommige deeds je behoorlijk moet grinden :p ben nu bezig met enemy of the warg 3, daar moet je er 250 voor omleggen, dat hakt er behoorlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hiawatta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:25:
Ja ik ben er nu ook wel achter dat voor sommige deeds je behoorlijk moet grinden :p ben nu bezig met enemy of the warg 3, daar moet je er 250 voor omleggen, dat hakt er behoorlijk in.
Dat klopt wel ja...

Meestal organiseren we dit soort dingen binnen de kin, zodat we met 3 of 4 man in een fs aan het grinden zijn, dat gaat dan super snel, en iedereen krijgt z'n deed :)
Zo kan je er gemakkelijk meerdere op een avond doen, je ramt met 4 man zo door 200 wargs heen.

Gisteren kwam ik in CD erachter dat er allemaal nieuwe deeds waren, dus die wil ik ook nog gaan halen. (ik loop met mijn virtues echt megaver achter, moet alleen nog even uitzoeken welke voor mij als guardian de beste zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 21-01-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Anoniem: 218701 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:35:
Kijk dat je op een role playing server bepaalde namen absoluut niet moet gebruiken en dat daar wat aan gedaan moet worden ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar als iemand de naam van een historisch figuur wil gebruiken en het is er een die je ook niet bepaald eventjes allemaal weet, dan vind ik dat geen probleem. Goed voorbeeld is de Hengest van MueR, ik had absoluut niet geweten wie dat was.
Helemaal mee eens Dragonspirit. Absurde dingen horen niet op een rollplay server, dan ben je alleen maar aan het flamen daar, maar men kan niet alles weten, en verder vinden mensen (oa. ikzelf) namen met een knipoog juist leuk, en makkelijk te onthouden.
Anoniem: 260458 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:24:
Als ik het goed heb zijn we tot in de tweede fase geraakt:
Fase 1: 2 tentacles en een spuwende Watcher
Fase 2: 2 tentacles met vele kleine tentacles die je zo leuk onderstboven houden :)
Fase 3: ???
Niemand van ons kent de tactics om de watcher te doen dus is het toch leuk om nog eens een end-boss (na Thrang & Thaurlach) te bekampen. Ik vermoed dat we nu ongeveer door hebben hoe we fase 1 moeten doorkomen zonder deaths en dan zal fase 2 ook wel lukken, dus op naar fase 3 dit weekend ;)
Nou goodluck ermee, zelf de tacs uitzoeken is wel 't leukste jah, hebben wij ook gedaan. Watcher is questie van heel vaak proberen en steeds weer wat van leren. In verband met die 'random' kills is het verstandig de minstrels uit te rusten met Rally! cooldown legendary weapons: eens in de 13min40 een res is toch wel erg handig in het begin hehe.

spoiler:
Fase2 eindigt met een 12tal kleine tentacles onder elke speler 1,
fase 3 is de laatste en meest lange als je de Watcher himself gaat dpsen, athans, als als als ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
ben nu in Evendim bij de wat lastigere quests gekomen, dat riddle is toch best wel erg lastig, moet nu iets zoeken bij de waterval achter het meer, maar moet dan volgens mij door een aantal kampen heen, want de berg op wandelen kan daar niet. Beetje veel tegenstanders daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hiawatta schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:38:
ben nu in Evendim bij de wat lastigere quests gekomen, dat riddle is toch best wel erg lastig, moet nu iets zoeken bij de waterval achter het meer, maar moet dan volgens mij door een aantal kampen heen, want de berg op wandelen kan daar niet. Beetje veel tegenstanders daar.
Hee Hiawatta.

Mocht je wat hulp nodig hebben. op Aurelin zitten en me zien, geef dan een brul. Ik moet wel veel werken aankomende dagen.

Name ; Erawen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah de riddle quest chain.. :) Je bedoeld degene waar je steeds een of andere steen moet vinden die aangeduid wordt door een raadsel..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
klopt! :) dat is ook gelijk de 1-na laatste (de laatste is te simpel), het is mij gelukt op lvl 39 geloof ik om daar solo te komen. zowel runekeeper als loremaster. maar met een groepje van 2 weet je tenminste zeker dat je er komen kan. En het gaat ook wat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren weer eventjes met mijn character verder gespeeld. Hij is nu level 10 en is lekker bezig in Combe. Blijft een goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Blij dat je het leuk vindt in combe. Ik vind het spel persoonlijk het beste in de proloog (even uittesten) en dan pas van de lone lands. (ered luin vind ik nog wel een tof startgebied maar bree vanaf staddle niet echt). Vanaf de lone lands vind ik het pas echt openbloeien. (lvl 14+)) Boekquesten zijn altijd wel goed.

Mijn runekeeper is nu net lvl 46 geworden. Zit nu als leider van ons groepje (2 runies en een capt) beetje te denken waarheen. Als je nu alles van MM, angmar, forochel en eregion doet, zit je aan lvl 56 voor je moria ingaat. Waarsch dus wat goblin town, dan eregion en dan moria in. GF quests gewoon helemaal skippen op boekquests na.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.