Warning! Lang verhaal
Gisteren een super gezellige CD run met wat kinmembers gedaan:
De opstelling:
GRD57 (ik)
MIN60
HTR60
RK54
HTR53
GRD54
De bovenste 3 hebben CD al wel eens vaker gedaan, maar dat was lang geleden, voordat forochel uit was... De andere 3 waren voor de 1e keer mee op een instancerun met 6 man.
Alles moest dus nog even uitgelegd worden, vooral de hunter moest even uitgelegd worden dat ie niet in het wilde weg moest gaan schieten. (vooral niet de stunned mobs

)
Gelukkig is CD niet te moeilijk in het begin, en omdat het een lvl50 instance is, is er redelijk wat ruimte voor kleine foutjes.
spoiler:De eerste wipe was bij het bruggetje, met de palefolk die dan een hoop elites oproepen. niemand wist meer hoe dat precies in zn werk ging, dus ineens werden we belaagd door 10 van die orcs

.
Leuk leermoment, wel alle palefolk kunnen killen, dus toen we daar terugkwamen, konden we zonder problemen de brug over.
Erg grappig, stukje verder kom je bij de mega wormen/slakken, daar gelijk even duidelijk gemaakt dat je uit moet kijken voor het water, dat betekend instant-death!
Toch kreeg onze hunter het voor elkaar om 3x een misstap te maken, die had dus een aantal keer een res nodig

Gelukkig zat de sfeer er goed in, en kon iedereen er goed om lachen
Eenmaal aangekomen bij Helchgam, kwamen we erachter dat er een hoop veranderd was sinds de laatste keer dat we er waren, ik miste een hoop pilaren, en het gevecht is dus een stuk lastiger geworden!
De eerste keer was het niet helemaal duidelijk, waardoor we halverwege een wipe kregen:
spoiler:We hadden netjes de tentacles gekilld, en kwamen bij de eerste pilaar aan. Ik kreeg te horen dat ik niet de pilaar op mocht, alleen de hunters moeten damage gaan doen.
we wisten alleen niet wanneer we door moesten, en onze HTR53 dacht dat ie verder moest, dus die rende ineens door, uit range van de healer.
Hij ging halverwege dood, dus de healer erop af, die word halverwege gestunned, en word ook hard afgeslacht.
De RK snapte niet dat ie achter de pilaar moest blijven, dus die gaat er ook snel aan...
Dan maar verder proberen zonder healer, maar met veel skills op cooldown kunnen de guards zich niet meer in leven houden, en gaat de htr60 er ook snel aan.
Voor de 2e poging de tactics nog even goed doorgenomen.
Totdat we de pilaar moeten oversteken gaat het goed, helaas krijgt de MIN een lagstoot tijdens het oversteken, waardoor ie in het water lazert.
Ik stond al aan de overkant, 4 tentacles en helchgam te tanken, maar zonder healing gaat m'n morale snel naar beneden. (en de RK had nog niet in de gaten dat ie moest gaan healen)
Ik ga dus ook snel de pijp uit, en we houden 4 man over... Dat word een behoorlijke vuurdoop voor de 'groentjes'! (geen classes met in-combat res)
Snel de RK duidelijk gemaakt dat ie enkel en alleen maar moet gaan healen, en zoveel mogelijk zijn power moet sparen!
wonder boven wonder begint de RK het te snappen, en hij krijgt het voor elkaar om de groep goed in leven te houden!
Op de weg terug naar de laatste pilaar vergeet ie even zichzelf te healen, en gaat ie bijna dood met nog maar 150 morale in zijn balk.
Gelukkig houdt hij stand, en blijft de groep in leven.
Het word heel erg spannend, power begint een probleem te worden, maar de ervaren hunter zorgt ervoor dat de tank netjes agggro kan houden, zodat er minimale heals nodig zijn.
Het duurde even, maar 10 minuten nadat de main tank en healer dood zijn gegaan, gaat ook Helchgam de pijp uit!
Echt heel erg netjes van de 'rookies', de MIN en ik hadden dit niet verwacht!
De bedoeling was om een gehele run te doen (we hadden nogal wat class-items nodig voor verschillende members), maar met deze groep was dit al een hele prestatie!
Deze week gaan we de rest nog doen, deze run duurde toch best lang vanwege uitleg enzo. (zelfs het rollen voor items moest even goed uitgelegd worden)
Heb er al wel zin in om de rest te doen, het liefst met deze groep, het is erg leuk om wat lui mee te hebben waarvan je merkt dat ze goed leren!