Wat ik heb gedaan is op lvl 48 Book 1 van Volume 2 gespeeld. Heb dan mijnm Legendary gehaald en na afronden van Book 1(dus voor het echte ingaan van Moria) terug naar Angmar, MM, Forochel enz. Kan ik prettig mijn LI upgraden voor ik echt Moria inga.
Verwijderd
Moet ik wel even kwijt dat het craften volledig un-balanced en veel te eenvoudig geworden is voor sommige professions en vrij moeilijk voor andere (tailor anyone?).
Ik had al men jeweller, metalsmith en scholar op SM gebracht en zag er al tegenop om mijn weaponsmith naar SM te tillen vermits me dit toch enkele weken op metalsmith had gekost.
Wel nu, voor SM Weaponsmith heb ik welgeteld 5 uur nodig gehad, inclusief het gatheren van alle materials. Een echte teleurstelling wel.
Moet nu enkel nog naar SM op mijn woodworker en tailor (had al een GM, maar heb een tweede tailor char moeten starten omdat je maar bij één guild kan aansluiten en als je GM metalsmith/tailor bent is dit echt wel balen)
Cook en farmer moet ik ook nog doen maar die tel ik niet mee want die kan je zo halen door er een paar g tegenaan te gooien en veel geduld te hebben.
Zal bovendien ook nog een tweede scholar starten, enkel en alleen om die te kunnen laten aansluiten bij de scholar guild.
Mij dunkt het dat ze die guilds enkel gebuiken om je te verplichten om nog een tweede char met dezelfde profession aan te maken en die ook te levelen (niet echt een mooie beloning voor de mensen die al hun crafts op GM gebracht hadden pre-moria).
Ik had al men jeweller, metalsmith en scholar op SM gebracht en zag er al tegenop om mijn weaponsmith naar SM te tillen vermits me dit toch enkele weken op metalsmith had gekost.
Wel nu, voor SM Weaponsmith heb ik welgeteld 5 uur nodig gehad, inclusief het gatheren van alle materials. Een echte teleurstelling wel.
Moet nu enkel nog naar SM op mijn woodworker en tailor (had al een GM, maar heb een tweede tailor char moeten starten omdat je maar bij één guild kan aansluiten en als je GM metalsmith/tailor bent is dit echt wel balen)
Cook en farmer moet ik ook nog doen maar die tel ik niet mee want die kan je zo halen door er een paar g tegenaan te gooien en veel geduld te hebben.
Zal bovendien ook nog een tweede scholar starten, enkel en alleen om die te kunnen laten aansluiten bij de scholar guild.
Mij dunkt het dat ze die guilds enkel gebuiken om je te verplichten om nog een tweede char met dezelfde profession aan te maken en die ook te levelen (niet echt een mooie beloning voor de mensen die al hun crafts op GM gebracht hadden pre-moria).
ja dat dacht ik ook al, ik hoopte al dat ik een beetje tegen eht eind liep daarmee en ik hoop ook dat de beloning er een beetje naar is. Van hot naar her gestuurd. Ik zoek wel even een persoon om mee te lopen, zit op Evernight trouwens. ben 38 en had gsietren een ongelukkig pull, daarom ging ik dood. Ik activeerde 3 lvl 37's ipv 2 en dat was net te veel van het goeie.Rexcore schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:32:
[...]
klopt!dat is ook gelijk de 1-na laatste (de laatste is te simpel), het is mij gelukt op lvl 39 geloof ik om daar solo te komen. zowel runekeeper als loremaster. maar met een groepje van 2 weet je tenminste zeker dat je er komen kan. En het gaat ook wat sneller
Ik ben nu 49,3 met mijn runekeeper. ik ben rond 47,5 naar eregion gegaan, en daar nu alle quests gedaan van de eerste drie "dorpen". ben nu bezig met de laatste quests in dat dorp links onderin. (en zit nu al over de 65 quests complete, dus verwacht dat er rond de 80-90 quests zijn in eregion) Dus zoals het nu gaat raak ik misschien net tot de 50 in eregion. En dan laat ik angmar mooi links liggen. en duik gelijk moria in. (angmar al teveel gedaan met mijn loremaster) oh ja, dat links laten liggen van angmar bedoel ik dus de quests in en rond garth forthenir. De rest heb ik wel allemaal gedaan (die van aughaire)Lointje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:22:
Mijn runekeeper is nu net lvl 46 geworden. Zit nu als leider van ons groepje (2 runies en een capt) beetje te denken waarheen. Als je nu alles van MM, angmar, forochel en eregion doet, zit je aan lvl 56 voor je moria ingaat. Waarsch dus wat goblin town, dan eregion en dan moria in. GF quests gewoon helemaal skippen op boekquests na.
Volume2, dus voor je legendary item, heb ik met mijn tweede hunter ook zo snel mogelijk gedaan. Beetje overpowered wel om met een lvl 45 dat te kunnen doen, ook al was ik lvl 46 voordat ik het afgerond had. Alles solo zonder hulp btw.
Nu ga ik met mijn RK direct met vol2 beginnen op het moment dat ik de 45 aantik, alhoewel, mss toch eerst class-quest doen? Classquest weapon zal ik ws nooit meer gebruiken als ik mijn legendary krijg.
Overigens doe ik nu twee toons tegelijk levelen, RK45 kan mooi Hunt48 healen
Op 44/47 kon ik (konden we
) solo-duo de 18K Ancient Turtle in Angmar de baas, niet makkelijk maar wel een leuke solo-duo uitdaging
. Sowieso wel erg makkelijk om een persoonlijke chaffeur in de vorm van een porting hunter tot je beschikking te hebben, ik 'vlieg' van hot naar her en kan op die manier lekker makkelijk de beste quests om te levelen er uitpikken. Nadeel is wel dat ik mijn RK skills nooit tot het uiterste hoef te stretchen, vrijwel uitsluitend healen is nu niet het meest uitdagende
Nu ga ik met mijn RK direct met vol2 beginnen op het moment dat ik de 45 aantik, alhoewel, mss toch eerst class-quest doen? Classquest weapon zal ik ws nooit meer gebruiken als ik mijn legendary krijg.
Overigens doe ik nu twee toons tegelijk levelen, RK45 kan mooi Hunt48 healen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ja, ik zat ook te denken om met mn RK gelijk bk1 van V2 te doen? Is dat te doen op lvl 45? Ben het al weer vergeten wat je ook al weer moest doen met die quests. ^^
Het zal niet heel makkelijk zijn als RK om op lvl45 book1 vol2 te soloën, maar evt kan je altijd met iemand anders een stukje teamen
. De solo-quest aan het eind lijkt me niet bijzonder lastig.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Solo-instance aan het einde is vrij makkelijk.botoo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:00:
Het zal niet heel makkelijk zijn als RK om op lvl45 book1 vol2 te soloën, maar evt kan je altijd met iemand anders een stukje teamen. De solo-quest aan het eind lijkt me niet bijzonder lastig.
Mijn taktiek.
Zorgen dat ik vantevoren heb gegeten zodat ik steeds moral erbij kreeg. Ik had dan ook nog een kampvuurtje gemaakt. en nog wat andere items ingezet. En gewoon gaan met die banaan. Uiteindelijk had ik zelfs wel een overkill aan maatregelen genomen.
Verwijderd
Oh, ik bedenk me nu dat ik beter een dagje kan wachten tot mn vaste questbuddies ook 45 zijn (44 nu), dat maakt het een stukje makkelijker. 
Maar thnx voor tips.
Maar thnx voor tips.
Je krijgt nog wel een legendary healing skill als je je class quest items hebt verzameld, dus wel verstandig om te doen. (vraag me niet welke healing skill, want ik wacht nog steeds op mijn rune of winged dominancebotoo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:40:
is zeer gemakkelijk hoor. Het doel van de meeste uitdagende quests is om iemand in level te houden. Laat je nu als runekeeper net de juiste skills daar voor te hebben.botoo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:00:
Het zal niet heel makkelijk zijn als RK om op lvl45 book1 vol2 te soloën, maar evt kan je altijd met iemand anders een stukje teamen. De solo-quest aan het eind lijkt me niet bijzonder lastig.
spoiler:
je zal eerst wat raven moeten killen, geen probleem.
daarna wat rondlopen en praten, en nog wat hout zoeken en wat steentjes, ook geen probleem
daarna moet je volgens mij weer wat zoeken en uitzoeken waarom wargs zijn geraged, nogmaals geen probleem
daarna food rondbrengen enz enz
daarna wordt het kamp aangevallen door wargs, gewoon dwarven aggro laten trekken en dan stuk voor stuk healen. geen probleem.
baas warg, idem
en daarna dat beest in het water, tentakels enz.
same weer, gewoon dwarven aggro laten nemen, en dan weer stuk voor stuk healen. laat hun maar voor jou vechten.
daarna wat rondlopen en praten, en nog wat hout zoeken en wat steentjes, ook geen probleem
daarna moet je volgens mij weer wat zoeken en uitzoeken waarom wargs zijn geraged, nogmaals geen probleem
daarna food rondbrengen enz enz
daarna wordt het kamp aangevallen door wargs, gewoon dwarven aggro laten trekken en dan stuk voor stuk healen. geen probleem.
baas warg, idem
en daarna dat beest in het water, tentakels enz.
same weer, gewoon dwarven aggro laten nemen, en dan weer stuk voor stuk healen. laat hun maar voor jou vechten.
[ Voor 16% gewijzigd door Rexcore op 22-01-2009 13:22 ]
Dat kan ik me toch niet zo goed voorstellen... voor sommige quests zul je toch wat mobs neer moeten leggen en als je 10 levels lager bent dan doe je niet eens damage op dit soort mobs (als level 37 doe je 0 damage op een level 45 mob, laat staan op een level 50 mob). Ik denk overigens dat het met level 45 toch zeker een poging waard is. Daaronder zou ik het niet proberen.Rexcore schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:20:
[...]
Ik heb book 1 vol 2 gedaan op lvl 47, en ik moet zeggen dat ik zelfs 10 levels lager me nog wel steeds had gered.
The Flying Dutchman
De quest is pas beschikbaar vanaf lvl 45
Bovendien kan je enkel geiten nemen in moria indien je lvl 50 of meer bent. Je wapen vroeger gaan halen is een goed idee en raad ik iedereen ook aan. Als je eerst heel eregion afdoet, moet je daarna zo saai gaan grinden om dat wapen tot 10 te brengen.
daaromLointje schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:05:
De quest is pas beschikbaar vanaf lvl 45Bovendien kan je enkel geiten nemen in moria indien je lvl 50 of meer bent. Je wapen vroeger gaan halen is een goed idee en raad ik iedereen ook aan. Als je eerst heel eregion afdoet, moet je daarna zo saai gaan grinden om dat wapen tot 10 te brengen.
Ik speel nu ook op Laurelin en heb een elf hunter die me wel bevalt, maar eigenlijk spreken alle classes me wel aan, dat word dus veel proberen
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Waar heb je je ore gehaald dan? ik heb in moria echt moeite om ore te vinden, laat staan dat ik lekker ore kan grinden zonder dat ik hele volksstammen orcs e.d. moet mollen...Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:35:
Dat vroeg ik me dus ook al af... ik ben een aantal weken heel fanatiek aan het spelen geweest in de Mijnen. Daarbij heb ik me niet speciaal gericht op het verzamelen van ore, maar wel gewoon regelmatig opgepakt. Ik ben nog geen supreme master weaponsmith geworden. Toen ik een keer een stuk of 15 khazad iron ore nodig had om iets te maken voor een kingenoot ben ik meer dan een uur bezig geweest om het te vinden...RonnieB82 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:25:
[...]
Waar heb je je ore gehaald dan? ik heb in moria echt moeite om ore te vinden, laat staan dat ik lekker ore kan grinden zonder dat ik hele volksstammen orcs e.d. moet mollen...
The Flying Dutchman
share the secret!Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:35:
(...)
lvl 39 nu en heb the riddle nu complete en emteen een paar quests in die garuadan kampen gedaan.
Nu op naar 40 en dan weer eens wat aan de boeken gaan werken. the Red pass moet nog steeds, ben nu 10 lvls hoger dus wordt tijd...
Nu op naar 40 en dan weer eens wat aan de boeken gaan werken. the Red pass moet nog steeds, ben nu 10 lvls hoger dus wordt tijd...
Verwijderd
En daar is helemaal niets mis mee.T!m0n schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:08:
Ik speel nu ook op Laurelin en heb een elf hunter die me wel bevalt, maar eigenlijk spreken alle classes me wel aan, dat word dus veel proberen
Verwijderd
Binnen 5 uur SM weaponsmith?? petje af man. Ik zoek me ondersteboven naar ore (ik ben methalsmith) maar ik ben nog niet halverwege de 1200 points. Tailor gaat wat rapper omdat de huiden makkelijk te krijgen zijn dmv af en toe een uurtje farmen.
Gistern met mijn kin een eerste poging tegen de watcher gedaan, veel plezier gehad maar hij ook. Nog nooit zoveel wipes gehad in 2 uur spelen:) We komen er stukje bij beetje achter hoe te werk te gaan maar het valt niet mee. Wat we wel allemaal hadden is dat er niets boven een 12 man kin raid gaat, de rift tijden herleven weer riep iemand
Vanavond gaan we weer een poging wagen, kijken hoe ver we komen.
Gistern met mijn kin een eerste poging tegen de watcher gedaan, veel plezier gehad maar hij ook. Nog nooit zoveel wipes gehad in 2 uur spelen:) We komen er stukje bij beetje achter hoe te werk te gaan maar het valt niet mee. Wat we wel allemaal hadden is dat er niets boven een 12 man kin raid gaat, de rift tijden herleven weer riep iemand
Tja, time sink he. Er is per profession wel veel verschil. Scholar is echt makkelijk, met de hoeveelheid nodes die Moria rijk is. Je struikelt over die krengen en daarnaast krijg je ook nog eens redelijke hoeveelheden van NPCs. Tailor daarentegen is een ramp. Die hides zijn moeilijk te farmen, vooral de Extraordinary. Dit maakt Metalsmith ook weer lastig, want die moet ook tailor spelen. Vervolgens heb je er ook nog eens een bak van nodig voor een enkel stukje armour. Volgens mij is weaponsmith een stuk gemakkelijker geworden, om te compenseren voor het verlies van hun nutVerwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:35:
Moet ik wel even kwijt dat het craften volledig un-balanced en veel te eenvoudig geworden is voor sommige professions en vrij moeilijk voor andere (tailor anyone?).
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Nog als reactie op de level 30 loremasters quests, ik heb het opgelost. Lage level loremastertjes niet lezen
:
spoiler:
Het blijkt dat als je de juiste loremaster trainer vraagt naar het raadsel, dat sommigen een duidelijke hint geven naar welke plek je toe moet gaan. Ik had eerder al gezien dat loremaster trainers hints gaven, maar de trainers in Celondim, Gondamon en Thorin's hall gaven allemaal hints waarmee ik niets kon (wat ze in de hint zeiden had ik zelf ook al bedacht). Maar toen ik na twee uren zoeken voor het tweede raadsel maar eens in Michel Delving ging kijken en op het laatste moment bedacht dat ik daar toch ook maar even met de loremaster trainer moest praten (er vanuit gaande dat ik weer zo'n nietszeggende hint zou krijgen), kreeg ik van die trainer plotseling een exacte beschrijving waar die locatie zou moeten zijn.
Voor het derde raadsel ben ik vervolgens gewoon alle loremaster trainers af gegaan, in Bree kwamen ze toen met hints die wat duidelijker werden en de daadwerkelijke hint die me rechtstreeks naar de juiste plek stuurde kreeg ik in Esteldin.
Voor het derde raadsel ben ik vervolgens gewoon alle loremaster trainers af gegaan, in Bree kwamen ze toen met hints die wat duidelijker werden en de daadwerkelijke hint die me rechtstreeks naar de juiste plek stuurde kreeg ik in Esteldin.
The Flying Dutchman
Verwijderd
Daarentegen is scholar een ramp in lagere gebieden..MueR schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:52:
[...]
Tja, time sink he. Er is per profession wel veel verschil. Scholar is echt makkelijk, met de hoeveelheid nodes die Moria rijk is. Je struikelt over die krengen en daarnaast krijg je ook nog eens redelijke hoeveelheden van NPCs. Tailor daarentegen is een ramp. Die hides zijn moeilijk te farmen, vooral de Extraordinary. Dit maakt Metalsmith ook weer lastig, want die moet ook tailor spelen. Vervolgens heb je er ook nog eens een bak van nodig voor een enkel stukje armour. Volgens mij is weaponsmith een stuk gemakkelijker geworden, om te compenseren voor het verlies van hun nut
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het farmen van huiden wel meevalt, een rondje first en second hall en je bent zo een stack verder.
Wat ik wel moeilijk kan vinden zijn die infused saphires voor de Dolven solo instance, adamants zijn geen probleem. Iemand een tip welk gebied ik af moet gaan struinen?
Wat ik wel moeilijk kan vinden zijn die infused saphires voor de Dolven solo instance, adamants zijn geen probleem. Iemand een tip welk gebied ik af moet gaan struinen?
Tailor is inderdaad een ramp, je hebt een hoop nodig en levert ook maar echt weinig puntjes op.
Ik voorzie m'n tailor dan ook maar met m'n andere char van huiden, anders schiet het helemaal niet op.
Forrester daarentegen als een speer.
Ik voorzie m'n tailor dan ook maar met m'n andere char van huiden, anders schiet het helemaal niet op.
Verwijderd
Forrester is inderdaad easy as taking candy from a baby, dat laatste zou zelfs wel eens moeilijker kunnen zijn.Hiawatta schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:08:
Tailor is inderdaad een ramp, je hebt een hoop nodig en levert ook maar echt weinig puntjes op.
As for scholar, ja..dies zijn een oplossing, en daar kun je dan een deel van de ingredienten al van kopen, maar da's dan weer een duur grapje. Ach ja, ook mijn scholar krijg ik ooit wel een keer op SM.
Gelukkig heb ik van mijn scholar het lage level gedeelte ondertussen voltooid. Master en Supreme niveau gaan heel erg gemakkelijk. Heel veel drops van mobs hiervoor. Mijn scholar is supreme op dit moment (nog geen master, maar als ik alle stacks op maak die ik nog heb staan, dan kom ik een heel eind). Helaas is hij nog maar level 30, dus de crits zijn nog niet al te bestVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:37:
[...]
Forrester is inderdaad easy as taking candy from a baby, dat laatste zou zelfs wel eens moeilijker kunnen zijn.Tailor duurt lang en je hebt gewoon heel veel boiled hides nodig. Daar vind ik overigens ook het nadeel aan dat het ook best lang duurt voor je dan wel iets tofs kunt maken. Dan moet je al minimaal een crit ergens op hebben om iets interessants te maken, anders is alles wat er dropt al beter.
As for scholar, ja..dies zijn een oplossing, en daar kun je dan een deel van de ingredienten al van kopen, maar da's dan weer een duur grapje. Ach ja, ook mijn scholar krijg ik ooit wel een keer op SM.Ooit...
The Flying Dutchman
Bevalt me zeer goed ook de prachtige DirectX10 Graphics was aan het boek begonnen en zag het allemaal voor me dus deze game leek me wel wat, en dat is ie ookVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 09:18:
En daar is helemaal niets mis mee.Fijn dat het je bevalt T!mon
Welkom in de wondere wereld van LOTRO.
[ Voor 13% gewijzigd door Rynji op 23-01-2009 14:16 ]
Verwijderd
Er staat je dan nog heel wat visuele pracht te wachten hoor.
Zeker als je je nu nog in de begingebieden bevindt. Het wordt eigenlijk alleen maar mooier. (althans, da's mijn mening)
Verwijderd
Een ander nadeel van het craften op dit moment is, is dat de drops veelal beter zijn dan de te craften gear. volgens mij verkoop je af en toe een cloak en houdt het daarna snel op.
Gisteren kreeg ik van een kinmember te horen dat hierover in book7 wijzigingen komen... Hij had het 1 en ander gelezen op het USA forum.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:
Een ander nadeel van het craften op dit moment is, is dat de drops veelal beter zijn dan de te craften gear. volgens mij verkoop je af en toe een cloak en houdt het daarna snel op.
En wel 't tin oppakken, anders staan in no-time al die plekkies ermee vol.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:11:
Tipje van de sluier: Eregion - tussen Echad Dunann en Mirobell en weer terug
@Crafting: dit is inderdaad stukken minder leuk geworden in MoM dan dat het daarvoor was. In de SoA dagen hadden alle profs wel nut, was er ook wel verschil in maar niet zo groot als nu. Woodworking, Tailoring en armoursmithing zijn nu next-to-waardeloos geworden, Jewelcrafting is eigelijk alleen nog voor de Hope tokens interesant, Weaponsmithing voor de classes die dualwheelden voor hun off-hand. Cooking, farming en scholar zijn gelijk gebleven. Als de craftable Legendaries nu gefixed worden, en de tier6 jewelry niet zo crappy was waren de meeste profs nog wel ok geweest. Hopelijk wordt dit snel aangepakt.
Blub
Scholar is inderdaad erg simpel, heb een aantal keer de spullen van m'n 2 lvl 60's tijdens 't lvl-en er heen gestuurd en gisteren SM scholar geworden zonder er gericht op te hoeven farmen.
Verwijderd
Ik hoop dat wij ook snel iets horenRonnieB82 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:21:
[...]
Gisteren kreeg ik van een kinmember te horen dat hierover in book7 wijzigingen komen... Hij had het 1 en ander gelezen op het USA forum.
Verwijderd
Oh, je kan trouwens de solo instances in Dolven View in fellowship doen, maar dan puur om het ouwehoeren. Is wat gezelliger.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 15:26 ]
Aardige actie van Codemasters, van 2 tot 9 februari kan je gratis spelen. Komt mooi uit, mijn abbonement verloopt komende dinsdag (was even van plan te ''pauzeren'' maar dat stel ik dan maar 1 weekje uit
)
Laat ik daar nou weer eens niks aan hebben. Bah zeg, wanneer doen eens een actie voor lifetime members? Leuke cosmetic ofzo.
Verwijderd
Mopperen vind je wel lekker he MueR?MueR schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:18:
Laat ik daar nou weer eens niks aan hebben. Bah zeg, wanneer doen eens een actie voor lifetime members? Leuke cosmetic ofzo.
Ik zou er gewoon wat minder mee zitten als ik jou was. Ja, er is een actie die alleen handig is voor mensen die geen lifetime membership hebben..so what? Dat veranderd toch voor jou niks? Jij kunt sowieso altijd wel spelen. Sorry, moest ik effe kwijt..
Verwijderd
Helemaal mee eens. Wij trouwe honden die lifetime hebben en daarvoor ooit een ribje hebben uitgetrokken, moeten ook wat unieks krijgen.MueR schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:18:
Leuke cloak, uniek sierraad, doe iets...
Marketingtechnisch zijn we natuurlijk niets en is dit vrij logisch; we gaan nooit weg, hebben al betaald en echt veel kunnen ze niet uit ons halen.
------------------------------------------------------------------------
Loremaster level 60 geworden. This army is getting bigger...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 16:49 ]
Op zich wel raar dat er nooit een speciaal fluff item aan lifetime members is gegeven imo. Een cape of een housing item zou niet mistaan. Ik heb geen life, betaal maandelijks en denk ondertussen al meer dan life, maarja, zo loopt dat he. Die return week is zowiezo niet voor life subs, it's all in the name. Je gaat namelijk nooit weg
Blub
Verwijderd

En dat was van de 2e keer Watcher neer.
En om heel eerlijk te zijn, wat is het gevecht ontzettend saai zeg...
Zit er aan te denken om ook maar (weer) met LotRO te beginnen, asa ik een nieuwe PC heb (zal nog wel een paar maandjes duren), maar ben al lange tijd dit topic aan het volgen. Heb zelfs enkele weken al LotRO gespeeld, zat toen volgens mij bij MueR in de kinship.. Toen echter gestopt ivm performance problemen op mijn 3400+ 
Is het spel tegenwoordig nog lekker newbie proof, of is het ala andere MMORPGS, dat heel Middle Earth rondloopt met high levels en er bijzonder weinig low lvl players rondlopen?
Is het spel tegenwoordig nog lekker newbie proof, of is het ala andere MMORPGS, dat heel Middle Earth rondloopt met high levels en er bijzonder weinig low lvl players rondlopen?
[ Voor 21% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-01-2009 11:26 ]
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Het spel is zeker nog noob proof. En ook ik als lvl 60 hunter weet niet alles, en ook voor mij zijn er nog mensen die het rustig allemaal uitleggen. Noob is een woord wat eigenlijk niet in het spel gebruikt wordt overigens.Thrace Grumble schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:23:
Maar als je opnieuw begint raad ik je wel aan om met een nieuw karakter te beginnen. Dan kom je er langzaam weer in.
Hoe zit het eigenlijk met de tijden in middle-earth? de klok klopt wel maar klopt het dat het nacht ingame en overdag hier is? of is het sneller ingame?
Ik ga trouwens een elf hunter spelen op Laurelin als 'echte' character, bevalt me toch het beste.
Het word een male moet alleen nog een naam verzinnen en dan ga ik spelen
Ik heb wel een female champion op level 8 en wat is die sfeer prachtig in bree-land!
Ik liep daar in een hobbit plaatsje en het gaf gewoon een warm gevoel
edit:
Als ik een elf maak, kan ik dan nadat ik de 'start level instance' heb gedaan naar Combe gaan en daar questen als dat gebied me meer bevalt dan het elven gebied? of zit ik vast aan het elven gebied?
Mijn (male)Elf hunter heet : Rheanyr op [EN-RP]Laurelin
Ik ga trouwens een elf hunter spelen op Laurelin als 'echte' character, bevalt me toch het beste.
Ik heb wel een female champion op level 8 en wat is die sfeer prachtig in bree-land!
edit:
Als ik een elf maak, kan ik dan nadat ik de 'start level instance' heb gedaan naar Combe gaan en daar questen als dat gebied me meer bevalt dan het elven gebied? of zit ik vast aan het elven gebied?
[ Voor 22% gewijzigd door Rynji op 24-01-2009 14:14 ]
Zolang je nog iets te mopperen of klagen hebt, is er nog iets te verbeteren in je leven
Het zou leuk zijn als CM hun waardering voor mensen toont die al sinds het begin meedoen. Hoeft echt niks bijzonders te zijn. Turbine heeft dit bijvoorbeeld al gedaan dmv de Bree Horse. Al is het maar een cosmetic of title, het gaat om het gebaar. Dat mis ik een beetje.Ik zou er gewoon wat minder mee zitten als ik jou was. Ja, er is een actie die alleen handig is voor mensen die geen lifetime membership hebben..so what? Dat veranderd toch voor jou niks? Jij kunt sowieso altijd wel spelen. Sorry, moest ik effe kwijt..
Die Bree Horse is echter alleen voor de Founders. Ik heb lifetime en heb geen Bree Horse hoor.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Verwijderd
Ingame loopt de afwisseling van dag en nacht sneller. Gevoelsmatig heb ik echter het idee dat het meer nacht dan dag is, maar dat kan toeval zijn.T!m0n schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:41:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden in middle-earth? de klok klopt wel maar klopt het dat het nacht ingame en overdag hier is? of is het sneller ingame?
Als je het Hobbit thema leuk vind kun je beter naar The Shire gaan.Ik ga trouwens een elf hunter spelen op Laurelin als 'echte' character, bevalt me toch het beste.
Je kan gaan en staan waar je wil. Je kan dus, nadat je het beginstuk hebt gedaan (dat is tot lvl 7 ongeveer), naar elk willekeurig gebied lopen om daar quests op te pikken van jouw lvl.edit:
ok, maar dan mis je wel de hoofd verhaallijn? van de men is die met amdir etc.
Verwijderd
Hobbits en mensen hebben het zelfde beginverhaal en elven en dwergen ook. (althans, dat dacht ik. Zelf heb ik enkel dwergen en 1 keer mens gespeeld)T!m0n schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:37:
ok, maar dan mis je wel de hoofd verhaallijn? van de men is die met amdir etc.
Na de inleiding ga je verder met de epic boeken. En die zijn voor iedereen hetzelfde.
Nee, elk ras heeft zijn eigen 'prelude book' ,(een reden temeer om van elk ras een character te maken.) Na het laaste hoofdstuk van je prelude word je naar Bree gestuurd om met Aragorn te praten en te starten met Book 1. Vanaf daar is het voor iedereen identiek.
Verwijderd
Ok, maar als ik het goed begrepen heb dan hebben bijvoorbeeld de dwergen en de elven wel hetzelfde prelude book enkel van de andere kant bekeken. Toch, of heb ik het helemaal bij het verkeerde eind?garathane schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:54:
Nee, elk ras heeft zijn eigen 'prelude book' ,(een reden temeer om van elk ras een character te maken.) Na het laaste hoofdstuk van je prelude word je naar Bree gestuurd om met Aragorn te praten en te starten met Book 1. Vanaf daar is het voor iedereen identiek.
Helaas kan ik het niet controleren bij de elven want ik speel principieel geen elf maar een dwerg (en als het echt nodig is zou ik ook wel weer eens een mens willen spelen).
Er zitten een paar gelijke hoofdstukken tussen, maar ook wel enige verschillen. Het slot van de prelude is voor beiden gelijk. Daar staat tegenover dat, hoewel ze beiden in Ered Luin starten, ze toch wel, zeker in het begin, verschillende quests krijgen.
Enne..principieel geen Elf ? Welke principes heb je tegen elven ?
Je kan de prelude van een ander ras spelen en je eigen prelude ditchen, geen probleem. Alleen de intro gedeelte, waar je nog even in een apart gebied zit (Archet die nog niet aangevallen is, etc) is wel ras-specifiek, maar dat is gewoonlijk toch maar heel kort (en kan je skippen als je dat al eens heb gedaan). Daarna kan je meteen naar het gebied van je keuze (even paardje pakken), en daar verderspelen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ok, bedankt voor de informatie ik ga even rondkijken
Verwijderd
Vele. Als dwerg vind ik de elven bemoeials, betweters. Daarnaast zijn ze lang niet zo standvastig als dwergen. Zijn niet te vertrouwen. Als je bijvoorbeeld book 6 vol II speelt is hun misplaatste superioriteit gevoel duidelijk zichtbaar. Maar lees ook eens de Hobbit of kijk eens naar de films van LOTR. Midden Aarde met de staart tussen de benen verlaten maar ondertussen wel doen alsof ze het beste en wijste zijn.garathane schreef op zondag 25 januari 2009 @ 01:18:
Zegguh, Dwurfje. Eerst zorgen dat je hoger komt dan mijn knieen, dan eens zorgen dat je ooit nuchter wordt en dan zal ik eens kijken of ik ooit de behoefte heb om op je gebral te reagerenVerwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:15:
[...]
Vele. Als dwerg vind ik de elven bemoeials, betweters. Daarnaast zijn ze lang niet zo standvastig als dwergen. Zijn niet te vertrouwen. Als je bijvoorbeeld book 6 vol II speelt is hun misplaatste superioriteit gevoel duidelijk zichtbaar. Maar lees ook eens de Hobbit of kijk eens naar de films van LOTR. Midden Aarde met de staart tussen de benen verlaten maar ondertussen wel doen alsof ze het beste en wijste zijn.
pfffff ik zeg maar 1 ding: try and grow a beard ^^maartend schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:20:
[...]
Zegguh, Dwurfje. Eerst zorgen dat je hoger komt dan mijn knieen, dan eens zorgen dat je ooit nuchter wordt en dan zal ik eens kijken of ik ooit de behoefte heb om op je gebral te reageren
Ach dwergen zijn maar vieze schepsels die ook niet weten hoe ze moeten leven, want dan doe je een queeste waarbij hun voedsel op is en jij nieuw gaat halen heb je 5stukken vlees gaan ze gelijk keihard feesten zodat je gelijk weer nieuw moet halen. En dwergen zijn niet vertrouwen kijk maar naar de Dourhands helemaal corrupt.
You mighty blow killed The Watcher!
Yay... Alleen jammer dat ik dit voor de eerste keer op m'n huntard alt mee moet maken in plaats van op m'n Guardian
Yay... Alleen jammer dat ik dit voor de eerste keer op m'n huntard alt mee moet maken in plaats van op m'n Guardian
Verwijderd
Wat is er precies mis met de gecrafte legendaries?bstard schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:26:
Als de craftable Legendaries nu gefixed worden, en de tier6 jewelry niet zo crappy was waren de meeste profs nog wel ok geweest. Hopelijk wordt dit snel aangepakt.
Gisteravond trouwens een soort server outage op Laurelin - we kwamen net van Forges HM en tijdens het porten naar 21st klapte de server eruit. Bij het reloggen bleek iedereen zijn loot kwijt te zijn van het laatste half uur of zo, inclusief het teal item....Nou ja, konden we nog een keer
Nice TAA 
Hoe laat was die outage dan Makiyu? Ik heb nergens last van gehad? Moet ik wel zeggen dat ik in Forochel zat. Dit weekend even goed werk gemaakt van de Captain. Zaterdagmiddag begonnen op een verse 51, en de dag afgesloten op 20k van 54 af. Die heb ik dus gisteravond maar even gehaald. Ben nu pas net Moria in, kheb van 50 tot 53 enkel in Eregion gedaan. Besefte alleen wel dat ik heb zitten slapen in de legendary weapon instance, kheb de med. armour helm gepakt om een of andere reden
Mn Warden zit ondertussen bijna op 50, kheb Forochel nu eigenlijk af. Tijd om naar Eregion te gaan. Turbine heeft trouwens wel een enorme veer verdiend met de warden. Wat een gave class zeg. Exhultation of Battle is wel zo'n enorme fijne skill... 6m range, max 10 target, targets worden voor ~50morale gedrained per tick van 4 sec en die krijg ik er bij. Met mn huidige traits heb ik 5 ticks van die heal, wat behoorlijk oploopt. Als ik mn Way of the Fist trait (volgende level unlock ik de deed) er bij slot, komen daar nog eens 2 ticks bij
Hoe laat was die outage dan Makiyu? Ik heb nergens last van gehad? Moet ik wel zeggen dat ik in Forochel zat. Dit weekend even goed werk gemaakt van de Captain. Zaterdagmiddag begonnen op een verse 51, en de dag afgesloten op 20k van 54 af. Die heb ik dus gisteravond maar even gehaald. Ben nu pas net Moria in, kheb van 50 tot 53 enkel in Eregion gedaan. Besefte alleen wel dat ik heb zitten slapen in de legendary weapon instance, kheb de med. armour helm gepakt om een of andere reden
Mn Warden zit ondertussen bijna op 50, kheb Forochel nu eigenlijk af. Tijd om naar Eregion te gaan. Turbine heeft trouwens wel een enorme veer verdiend met de warden. Wat een gave class zeg. Exhultation of Battle is wel zo'n enorme fijne skill... 6m range, max 10 target, targets worden voor ~50morale gedrained per tick van 4 sec en die krijg ik er bij. Met mn huidige traits heb ik 5 ticks van die heal, wat behoorlijk oploopt. Als ik mn Way of the Fist trait (volgende level unlock ik de deed) er bij slot, komen daar nog eens 2 ticks bij
Nou, ze kosten stiekem best veel materials. Behalve dat ze level 60 zijn, hebben ze geen voordelen tov de rest. Legacies zijn net zo random. Met 1 stuk per 3 dagen is dat best zuur.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:15:
Wat is er precies mis met de gecrafte legendaries?
[ Voor 14% gewijzigd door MueR op 26-01-2009 08:37 ]
Verwijderd
Mijn Minstrel op Eldar heeft dit weekend een flinke klimpartij uitgevoerd, van level 12, naar level 20
Dit is tevens mijn eerste karakter ooit dat level 20 heeft gehaald zonder dood te gaan.
Om precies te zijn: je hebt er een mithril shard voor nodig om er eentje te maken. Na weken en weken spelen heb ik een stuk of 8 van die dingen in de bank staan (als ik er echt naar op zoek was gegaan had dat eventueel iets meer kunnen zijn misschien). Als je dan beseft dat je wapen helemaal random wordt en dat ik na ongeveer 50 wapens gebarterd te hebben in de Dolven View ik nog steeds niet het 100% perfecte wapen heb (die ik nu heb zit er wel heel dicht bij), dan weet je dat je niet wilt beginnen aan het craften van legendary wapens.MueR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:36:
[...]
Nou, ze kosten stiekem best veel materials. Behalve dat ze level 60 zijn, hebben ze geen voordelen tov de rest. Legacies zijn net zo random. Met 1 stuk per 3 dagen is dat best zuur.
Gisteravond heb ik met een groep uit mijn kin eindelijk dan eens de Grand Stair op hard mode voltooid. Het eerste gedeelte hadden we al een behoorlijke tijd geleden voltooid. Het tweede gedeelte was echter nog nooit gelukt. Nu met de juiste tactieken dan wel. Gelijk daarna nog een run gedaan, helaas nog geen radiance item voor mij, maar dinsdag gaan we weer een paar runs doen.
Overigens ook geen last gehad van Laurelin die down was? Een aantal kingenoten van mij hadden wel weer de loading screen bug toen ze even in de 21st hall hun radiance item wilden halen. Ik hoorde trouwens dat die bug veroorzaakt wordt door 4Gb geheugen in combinatie met een videokaart met minimaal 512 mb en een 32 bits windows vista. Zelf geen last van, ik voldoe aan alle voorwaarden behalve dat ik 64 bits vista draai.
The Flying Dutchman
Ben nu bijna 41, nog 3K er vanaf en die ga ik vanavond even binnentikken. met een beetje mazzel vanavond de trollshaws zo'n beetje finishen en dan maar door naar de misty mountians.
Ik heb nog een vraagje trowuens, zijn shield spikes permanent?
Ik heb gisteren even snel gekeken en dacht van niet, maar twijfel nu. Als ze niet permanent zijn, zijn ze dan wel de moeite waard?
Ik heb gisteren even snel gekeken en dacht van niet, maar twijfel nu. Als ze niet permanent zijn, zijn ze dan wel de moeite waard?
Ehm je hebt toch 3x Legendary shard nodig voor het craften van legendary wapens/items.The Flying Dutchman schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:35:
[...]
Om precies te zijn: je hebt er een mithril shard voor nodig om er eentje te maken. Na weken en weken spelen heb ik een stuk of 8 van die dingen in de bank staan (als ik er echt naar op zoek was gegaan had dat eventueel iets meer kunnen zijn misschien). Als je dan beseft dat je wapen helemaal random wordt en dat ik na ongeveer 50 wapens gebarterd te hebben in de Dolven View ik nog steeds niet het 100% perfecte wapen heb (die ik nu heb zit er wel heel dicht bij), dan weet je dat je niet wilt beginnen aan het craften van legendary wapens..
De mitrhil flakes zijn voor de gewone non-legendary wapens nodig om die te critten..
Verwijderd
Nope, voor zover ik weet zijn shield spikes niet permanent, ze gaan een x aantal minuten mee en daarna zul je weer nieuwe shield spikes erop moeten plaatsen om ze werkend te houden. Wat mij betreft zijn ze echter wel de moeite waard, het doet echt wel iets als je er spikes op zet.Hiawatta schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:45:
Ben nu bijna 41, nog 3K er vanaf en die ga ik vanavond even binnentikken. met een beetje mazzel vanavond de trollshaws zo'n beetje finishen en dan maar door naar de misty mountians.
Je hebt beide nodig. De flake is nodig voor de Mithril-infused ingot/leather/shaft. Legendary Shards echter zijn het probleem niet. Daar heb ik een stack van liggen, tegenwoordig gaan ze gewoon naar de vendor als ik ze krijg.vage schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:52:
Ehm je hebt toch 3x Legendary shard nodig voor het craften van legendary wapens/items.
De mitrhil flakes zijn voor de gewone non-legendary wapens nodig om die te critten..
Ik zou willen dat de warden ze ook kon gebruikenVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:55:
Nope, voor zover ik weet zijn shield spikes niet permanent, ze gaan een x aantal minuten mee en daarna zul je weer nieuwe shield spikes erop moeten plaatsen om ze werkend te houden. Wat mij betreft zijn ze echter wel de moeite waard, het doet echt wel iets als je er spikes op zet.

[ Voor 39% gewijzigd door MueR op 26-01-2009 10:14 ]
Hmmz toch nog maar eens even goed naar kijken dus. het lijkt me zoveel gedoe, omdat continue weer aan te zetten. Aangezien je ze ook eerst moet kopen en ze dus blijkbaar verdwijnen, kan dat een flinke kostenpost worden.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:55:
[...]
Nope, voor zover ik weet zijn shield spikes niet permanent, ze gaan een x aantal minuten mee en daarna zul je weer nieuwe shield spikes erop moeten plaatsen om ze werkend te houden. Wat mij betreft zijn ze echter wel de moeite waard, het doet echt wel iets als je er spikes op zet.
Verwijderd
Vanaf vrijdag LOTRO kunnen spelen op mijn nieuwe pc. Gelukkig geen medium settings meer voor mij 
Heb er nu wel last van dat soms mijn karakter helemaal freezed tijdens het lopen. Kan dan niet meer voor of achteruit (draaien lukt nog wel) Na een beetje wachten en wat op escape of de spatiebalk drukken schiet ik dan ineens weer los en kan rustig mijn weg vervolgen. Iemand hier ook ervaring mee of ligt het toch aan mijn switchbox die ik er nu tussen heb zitten ivm dat ik even 2 pc's heb?
Dit weekend druk bezig geweest in Eregion voor de eerste keer. Loont het om met mijn level 48 nog terug te gaan naar Forochel (ben vanuit Angmar eigenlijk direct doorgegaan en heb Forochel dus grotendeels links laten liggen) of kan ik hier beter blijven en dan doorgaan naar Moria als ik 50 heb bereik??
Heb er nu wel last van dat soms mijn karakter helemaal freezed tijdens het lopen. Kan dan niet meer voor of achteruit (draaien lukt nog wel) Na een beetje wachten en wat op escape of de spatiebalk drukken schiet ik dan ineens weer los en kan rustig mijn weg vervolgen. Iemand hier ook ervaring mee of ligt het toch aan mijn switchbox die ik er nu tussen heb zitten ivm dat ik even 2 pc's heb?
Dit weekend druk bezig geweest in Eregion voor de eerste keer. Loont het om met mijn level 48 nog terug te gaan naar Forochel (ben vanuit Angmar eigenlijk direct doorgegaan en heb Forochel dus grotendeels links laten liggen) of kan ik hier beter blijven en dan doorgaan naar Moria als ik 50 heb bereik??
Verwijderd
Hiawatta schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:51:
[...]
De shieldspikes zijn consumed on use. Ik gebruik ze echter wel, geven westernesse ipv common damage bijvoorbeeld.
Je moet inderdaad steeds nieuw kopen/laten maken.
Hmmz toch nog maar eens even goed naar kijken dus. het lijkt me zoveel gedoe, omdat continue weer aan te zetten. Aangezien je ze ook eerst moet kopen en ze dus blijkbaar verdwijnen, kan dat een flinke kostenpost worden.
Die spikes waren vroeger niet de moeite. nu zijn ze wat verbeterd maar ik gebruik ze precies toch nooit (zelden). Misschien moet ik ze nog eens uit mijn vault halen en wat proberen. Common damage op schilden is inderdaad lastig tegen baas-achtigen. Of wat meer criticals voor extra aggro.
En dwarf vs elf. Dat dwergen corrupt zijn is niet echt conform met de boeken. Er zijn heel weinig dwergen die zich groepen met sauron. Ook staat ergens een quote dat de dwergen niet te verleiden zijn met donkere macht. Het enige dat hun harten sneller doet slaan is goud/mithril echter.
En het klopt dat dwergen standvastiger zijn, zo zegt galadriel zelf dat zij dwergen verkiest boven elfen om tegen orcs te vechten, gewoon omdat dwergen beter zijn. (staat in unfinished tales). Om maar te zwijgen dat dwergen lange afstanden kunnen afleggen met een zware last op de rug (ondanks wat de film fout vertoont).
En hehe vage
het klopt dat elfen geen baard kunnen laten groeien, op 1 of 2 uitzonderingen na (cirdan bv).
En dwarf vs elf. Dat dwergen corrupt zijn is niet echt conform met de boeken. Er zijn heel weinig dwergen die zich groepen met sauron. Ook staat ergens een quote dat de dwergen niet te verleiden zijn met donkere macht. Het enige dat hun harten sneller doet slaan is goud/mithril echter.
En het klopt dat dwergen standvastiger zijn, zo zegt galadriel zelf dat zij dwergen verkiest boven elfen om tegen orcs te vechten, gewoon omdat dwergen beter zijn. (staat in unfinished tales). Om maar te zwijgen dat dwergen lange afstanden kunnen afleggen met een zware last op de rug (ondanks wat de film fout vertoont).
En hehe vage
Verwijderd
Outage was rond 2145 uur gisteravond, in 21st hall. Wij waren niet de enigen, in OOC-chat waren er meer te vinden die ineens van de server afgegooid werden en hun voorgang van het laatste kwartier (inclusief loot) kwijt waren. Kan gebeuren...MueR schreef op maandag 26 januari 2009 @ 08:36:
Hoe laat was die outage dan Makiyu? Ik heb nergens last van gehad? Moet ik wel zeggen dat ik in Forochel zat.
Iig, het verhaal over het craften van Legendaries is me duidelijk!
ja ik had gisteren ook een vastloper inderdaad.
Eindelijk.... Ik heb alle pagina´s van dit draadje doorgelezen... Is al een queste op zich! 
Ben sinds een weekje ook begonnen met LOTRO en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Met mijn AD&D achtergrond en voorliefde voor Tolkien is deze game precies geschikt voor mij. Maar eens een maandje of 3 uitproberen en dan evalueren (als in kijken hoe het met mijn vrouw, baby en sociaal leven is...
)
Ondanks het enorm aantal posts in dit topic toch nog een aantal vraagjes:
1. Betalingen. Ik las ergens dat het zinvol is om als UK te registreren en zo profijt te hebben van de lage koers van de GBP? Zou iemand dit kunnen bevestigen?
2. Een paar vrienden spelen ook de trial maar hebben een andere startarea. Hoe zoek je elkaar zo snel mogelijk op in deze immense wereld? Is dit alleen mbv de stables en dan naar een grote stad in de buurt? Zijn er ook andere mogelijkheden, en hoe gaat dit op later lvl? (Begreep dat er ook skills zijn die daarbij helpen?)
3. Het craften vergt de nodige uitleg. Heeft iemand een goede beginnersguide daarvoor?
Mocht iemand me willen toevoegen, ik ben een lvl 11 captain op Eldar luisterend naar de naam Noperian. Iemand die lid is van een leuke kinship daar en mij kan voordragen?
P.S. Na +/- 500 posts gelezen te hebben kan ik wel zeggen dat je af en toe moppert MueR.... Of is het toch ´passion for the game?´
Ben sinds een weekje ook begonnen met LOTRO en moet zeggen dat het me uitstekend bevalt. Met mijn AD&D achtergrond en voorliefde voor Tolkien is deze game precies geschikt voor mij. Maar eens een maandje of 3 uitproberen en dan evalueren (als in kijken hoe het met mijn vrouw, baby en sociaal leven is...
Ondanks het enorm aantal posts in dit topic toch nog een aantal vraagjes:
1. Betalingen. Ik las ergens dat het zinvol is om als UK te registreren en zo profijt te hebben van de lage koers van de GBP? Zou iemand dit kunnen bevestigen?
2. Een paar vrienden spelen ook de trial maar hebben een andere startarea. Hoe zoek je elkaar zo snel mogelijk op in deze immense wereld? Is dit alleen mbv de stables en dan naar een grote stad in de buurt? Zijn er ook andere mogelijkheden, en hoe gaat dit op later lvl? (Begreep dat er ook skills zijn die daarbij helpen?)
3. Het craften vergt de nodige uitleg. Heeft iemand een goede beginnersguide daarvoor?
Mocht iemand me willen toevoegen, ik ben een lvl 11 captain op Eldar luisterend naar de naam Noperian. Iemand die lid is van een leuke kinship daar en mij kan voordragen?
P.S. Na +/- 500 posts gelezen te hebben kan ik wel zeggen dat je af en toe moppert MueR.... Of is het toch ´passion for the game?´
En je hebt niet eens alle draadjes gelezen? Tsss...Noper schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:18:
Eindelijk.... Ik heb alle pagina´s van dit draadje doorgelezen... Is al een queste op zich!
Geen flauw idee, zou wel goed kunnen...Ondanks het enorm aantal posts in dit topic toch nog een aantal vraagjes:
In de meeste grote steden kan je een swift travel pakken. Bijvoorbeeld Thorin's hall naar Bree. Dan kun je daar verder met zijn allen.2. Een paar vrienden spelen ook de trial maar hebben een andere startarea. Hoe zoek je elkaar zo snel mogelijk op in deze immense wereld? Is dit alleen mbv de stables en dan naar een grote stad in de buurt? Zijn er ook andere mogelijkheden, en hoe gaat dit op later lvl? (Begreep dat er ook skills zijn die daarbij helpen?)
Wat wil je precies weten?3. Het craften vergt de nodige uitleg. Heeft iemand een goede beginnersguide daarvoor?
* MueR moppert op al die newbies die zeggen dat ik mopperNoper schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:18:
Ik mopper best veel ja. Dat is mijn manier om kleine en grote frustaties weg te werken. Ik ken ook mensen die gewoon het spel afsluiten en een dag of wat niet meer inloggen als ze tegen problemen aanlopen. Anderen slikken dat in. Ieder zijn manier denk ik dan maar.
Ik heb laatst een mooie klacht geschreven op het CM forum over de gamemasters, omdat er 1 specifieke GM mij al een paar keer geweigerd heeft te helpen terwijl hij dat volgens de regels wel moet bijvoorbeeld. Op het moment dat een CM vertegenwoordiger dan zegt dat er niks mis is met de GMs en dat er slechts een "vocal minority" is die problemen heeft, kan je dat op twee manieren zien: 1) Er is echt maar een klein percentage spelers die problemen heeft, of 2) Veel mensen bezoeken de fora niet of nemen de moeite niet om hun klachten kenbaar te maken.
Nou zullen er altijd notoire azijnpissers als ik bij een groep MMO spelers zijn, die over elke hobbel struikelen en dan gaan vloeken. Zoals meneer Steeffel zelf zei (van GamersWithJobs): "When you make people pay a monthly fee to use your service, you are giving them the right to complain, nag, moan, hate and shout". Nou, dat doe ik graag, als daarmee de service verbeterd kan worden.
Verwijderd
Ha, jullie dachten dat Muer hier veel moppert, wacht maar tot je met hem in kinship-chat zit, en hij zijn verhaal even kwijt moet over de PUG waar die net ingezeten heeft
Maar zoals hij zelf al zegt, inderdaad altijd met de beste bedoelingen en het geeft ook heel veel lol
De xp kwam gisteren bij mij met grote stappen binnen en inmiddels bijna de 49 bereikt. Ben begonnen aan Vol 2 book 1, leuk verhaaltje maar weinig uitdagend de eerste 7 chapters. Vanavond eerst die paar quests doen bij de dwergen, die je moet doen voordat je Moria betreedt en daarna is het chapter 8 afronden en op naar mijn legendary weapon. Hoogste tijd dus om mij in te gaan lezen over al dat nieuwe wapen en tier gedoe. Mines of Moria Here I come!! (nadat ik level 50 gehaald heb natuurlijk
)
De xp kwam gisteren bij mij met grote stappen binnen en inmiddels bijna de 49 bereikt. Ben begonnen aan Vol 2 book 1, leuk verhaaltje maar weinig uitdagend de eerste 7 chapters. Vanavond eerst die paar quests doen bij de dwergen, die je moet doen voordat je Moria betreedt en daarna is het chapter 8 afronden en op naar mijn legendary weapon. Hoogste tijd dus om mij in te gaan lezen over al dat nieuwe wapen en tier gedoe. Mines of Moria Here I come!! (nadat ik level 50 gehaald heb natuurlijk
Oh vorige keer vergeten, ik denk dat het nacht-dag systeem afwisselt elke 3 uur. Dus 3 uur nacht, 3 uur dag, 3 uur nacht.
Als je hovert over het maan-zon icoontje zie je welk deel van de dag het is. Als er dawn of morning staat, en je hebt een quest te doen die enkel snachts is, dan heb je er niet veel aan te wachten. Dan doe je beter wat andere quests. Als het al evening/dusk is, kan je eventueel even wachten en ondertss kinchat volspammen.
Net begonnen met de runekeeper in eregion, ben lvl 49 en dat lukt vrij aardig. Ook leuk dat er niemand meer in pembar zit, zoals toen moria net uit was. Niet echt lang gespeeld maar het was wel fun.
Als je hovert over het maan-zon icoontje zie je welk deel van de dag het is. Als er dawn of morning staat, en je hebt een quest te doen die enkel snachts is, dan heb je er niet veel aan te wachten. Dan doe je beter wat andere quests. Als het al evening/dusk is, kan je eventueel even wachten en ondertss kinchat volspammen.
Net begonnen met de runekeeper in eregion, ben lvl 49 en dat lukt vrij aardig. Ook leuk dat er niemand meer in pembar zit, zoals toen moria net uit was. Niet echt lang gespeeld maar het was wel fun.
Verwijderd
Een manier om elkaar te vinden is inderdaad afspreken in een stad. Als je in een fellow zit zie elkaar dmv een groene stip op de worldmap. Hunters kunnen snel reizen tussen bepaalde punten, de captain kan je een summon geven naar waar hij staat en de guardian kan een acorn maken en deze aan iemand geven/sturen. Als deze acorn gebruikt wordt dan summon je naar die persoon.
Het craften wijst zich op zich vanzelf, materiaal verzamelen om punten te krijgen en eindproducten te maken die je kunt gebruiken/verkopen.
Ik zit ook op Eldar, als je hulp nodig hebt ims me maar.
Het craften wijst zich op zich vanzelf, materiaal verzamelen om punten te krijgen en eindproducten te maken die je kunt gebruiken/verkopen.
Je kan in je Codemasters account je land ID op UK zetten. Hierdoor kun je in Ponden betalen. Ik heb op deze manier zowel MoM gekocht en al 3 maanden vooruit betaald, voor de helft van het geld.Noper schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:18:
Gisteren naar lvl 41 gegroeid en ondertussen alweer een derde onderweg naar lvl 42, zijn nu in de trollshaws al bijna klaar, op de epic en een paar kleine questjes na. Speel nu veel samen met een andere guardian uit de kin en das een mooie combo, beide dezelfde level dus dat werkt lekker vlot.
Verwijderd
En dan vergeet je nog de summoning horn die bij kampjes staan verspreid over Middle Earth, het nadeel is dat ze voor beide partijen travelling rations kosten, maar het is wel verrekte handig als je daarmee in een keer op de plek waar je wil zijn bent.Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:49:
Een manier om elkaar te vinden is inderdaad afspreken in een stad. Als je in een fellow zit zie elkaar dmv een groene stip op de worldmap. Hunters kunnen snel reizen tussen bepaalde punten, de captain kan je een summon geven naar waar hij staat en de guardian kan een acorn maken en deze aan iemand geven/sturen. Als deze acorn gebruikt wordt dan summon je naar die persoon.
De pug's kunnen best vervelend zijn jaVerwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:31:
Ha, jullie dachten dat Muer hier veel moppert, wacht maar tot je met hem in kinship-chat zit, en hij zijn verhaal even kwijt moet over de PUG waar die net ingezeten heeftMaar zoals hij zelf al zegt, inderdaad altijd met de beste bedoelingen en het geeft ook heel veel lol
Vorige week een avondje wat runs gedaan met een alliance-group, en wat is het heerlijk om met een ervaren groep mee te gaan!
Eerst 1x Grand Stairs gedaan, en aangezien alles voor mij redelijk nieuw was, werd alles netjes uitgelegd, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan, en weet wat ik moet doen.
Grand Stairs netjes in 1x zonder wipes op hard mode gedaan, helaas geen helm voor mij.
Daarna zijn we naar skumfil gegaan, en ook dat ging behoorlijk goed! (ook de eerste keer voor mij)
Bij de eerste run hadden we aan het eind 3 dooie, grotendeels door het niet uitkijken voor het acid
de 2e run ging het stukken beter, in 24 minuten hadden we de spin op z'n kont! Ook rollde ik goed voor de leggings, dus nu heb ik mijn eerste stukje radiance gear!
Kan het alleen nog niet dragen, ik ben nog lvl59
Op zich niet zo vreemd... normaal droppen daar namelijk de bootsRonnieB82 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:27:
[...]
Grand Stairs netjes in 1x zonder wipes op hard mode gedaan, helaas geen helm voor mij.
Haha, boots bedoel ikTAA schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:22:
[...]
Op zich niet zo vreemd... normaal droppen daar namelijk de bootsDe helm vind je in de Dark Delvings, een instance die ik niet graag in een PUG zou doen
GS in de meest eenvoudige, DD de moeilijkste imho...
Dark Delvings heb ik 1x gedaan, met 2 kinmembers en de rest onbekende (halve PUG dus
(en als het mislukt kan je weer gaan lopen kloten om de instance weer op gang te krijgen)
Volgende keer ga ik mooi weer met een groep bekende
ligt er aan of je DD wel of niet in exploit mode doet 
burglar uit de kin heeft DD op die manier gesolood op HM
Maar naar wat ik begrepen heb is dat met patch 3 opgelost, gelukkig, zo schijn je ook nog maar 20seconden te hebben om uit fs te zijn voordat je uit instance gekickt wordt.
Maar naar wat ik begrepen heb is dat met patch 3 opgelost, gelukkig, zo schijn je ook nog maar 20seconden te hebben om uit fs te zijn voordat je uit instance gekickt wordt.
De exploits zijn leuk om snel je radiance gear te halen, maar eigenlijk vind ik er geen reet aan. Doe mij maar het echte werk, dan doe ik er maar wat langer over! (en dan heb ik meer voldoening ervan)rik86 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:35:
ligt er aan of je DD wel of niet in exploit mode doet
Gelukkig hebben we genoeg mensen in de kin zitten die niet te beroerd zijn om een instance te doen waarvan ze de items al hebben, dus dat maakt het stukken makkelijker om een groep bij elkaar te krijgen. En zo leer je elkaar ook een beetje kennen qua speelstijl e.d.
We doen nu ook regelmatig een CD-run, voor de class items. Vaak gaan er dan 3 of 4ervaren lui mee, en 2 of 3 mensen die de items nodig hebben. Altijd erg gezellig omdat het niet super moeilijk is (tenzij we naar morodith gaan), en de onervaren lui leren er ook gelijk van.
Oh, dan help je me vanavond zeker wel met een GA run he? Dankje.
edit:
edit:
[ Voor 9% gewijzigd door Wiertz op 28-01-2009 08:45 ]
Verwijderd
Mijn probleem met instances op HM is dat de balans totaal zoek is
Skumfil: snelste tot nu is 9 minuten
Forges: zo'n 30 minuten
Grand Stairs: zo'n 30 minuten
DD: zo'n 45 minuten
Fil Gashan: zeker een uur
16th Hall: anderhalf uur
Heel de discussie ivm de exlpoits/creative gameplay is pointless imo, CM moet het maar onmogelijk maken om de instances op de niet voorziene manier te doen (testing, beta???) en dan zal iedereen het op de manier doen die bedoeld was.
Vooral indien je reeds met je derde character de instances doet voor de gear kan ik je verzekeren dat je niet telkens zin hebt om urenlang te zwoegen voor een stukje gear.
Gisteren nog even mijn gloves op minstrel gehaald zodat ik daar nu ook 4/6 radiance heb. Nog een stukje en ik kan met een tweede character The Watcher gaan plagen.
Ook dropte er nog een lvl56 second age captain spear dus zal ik ook mijn captain van stal moeten halen en door Moria sturen.
Skumfil: snelste tot nu is 9 minuten
Forges: zo'n 30 minuten
Grand Stairs: zo'n 30 minuten

DD: zo'n 45 minuten

Fil Gashan: zeker een uur

16th Hall: anderhalf uur

Heel de discussie ivm de exlpoits/creative gameplay is pointless imo, CM moet het maar onmogelijk maken om de instances op de niet voorziene manier te doen (testing, beta???) en dan zal iedereen het op de manier doen die bedoeld was.
Vooral indien je reeds met je derde character de instances doet voor de gear kan ik je verzekeren dat je niet telkens zin hebt om urenlang te zwoegen voor een stukje gear.
Gisteren nog even mijn gloves op minstrel gehaald zodat ik daar nu ook 4/6 radiance heb. Nog een stukje en ik kan met een tweede character The Watcher gaan plagen.
Ook dropte er nog een lvl56 second age captain spear dus zal ik ook mijn captain van stal moeten halen en door Moria sturen.
Met mijn kin heb ik gisteren weer twee keer een run op de Grand Stair gedaan. Het gaat steeds beter (we maken geen gebruik van exploits), het eerste gedeelte legden we nu keurig in 9 minuten af, zodat we nog een minuut konden picknicken voordat we met de boss bij de poort gingen vechten
.
Bij een van de runs werden we bij de laatste boss toch nog een keer verrast met een wipe. Gelukkig in tweede instantie wel gewoon neergehaald (hoewel dat ook op het randje was) en in totaal weer twee kinmembers blij gemaakt met de boots (overigens ging de eerste run op de boss heel erg goed, we waren zelf dan ook erg verbaasd toen de 2e run een wipe opleverde).
Zelf heb ik nog steeds geen boots, maar binnenkort doen we weer een paar runs. In de Grand Stair duurt het verdelen van de loot trouwens het langst... als je de loot gewoon zou laten liggen, dan ben je in 30 minuten klaar. Maar nu duurt het vaak toch bijna 40 minuten (je probeert het toch ook een beetje eerlijk te verdelen met kinmembers). Ik kwam er wel achter dat het een flink stuk sneller gaat als je al die kisten gewoon tegelijk opent, dan eerst wat van die trousers helmen en andere losse items uitdelen, dan blijven er vervolgens voor iedereen nog wat leuke muntjes over.
Bij een van de runs werden we bij de laatste boss toch nog een keer verrast met een wipe. Gelukkig in tweede instantie wel gewoon neergehaald (hoewel dat ook op het randje was) en in totaal weer twee kinmembers blij gemaakt met de boots (overigens ging de eerste run op de boss heel erg goed, we waren zelf dan ook erg verbaasd toen de 2e run een wipe opleverde).
Zelf heb ik nog steeds geen boots, maar binnenkort doen we weer een paar runs. In de Grand Stair duurt het verdelen van de loot trouwens het langst... als je de loot gewoon zou laten liggen, dan ben je in 30 minuten klaar. Maar nu duurt het vaak toch bijna 40 minuten (je probeert het toch ook een beetje eerlijk te verdelen met kinmembers). Ik kwam er wel achter dat het een flink stuk sneller gaat als je al die kisten gewoon tegelijk opent, dan eerst wat van die trousers helmen en andere losse items uitdelen, dan blijven er vervolgens voor iedereen nog wat leuke muntjes over.
The Flying Dutchman
Fil gashan doe je duidelijk helemaal fout als je er 1.5 uur over doet ^^ (okay wij gebruiken wel de "leave fellowship" trick bij het allerlaatste deel, maar al de rest doen we de normale manier. Beneden hoef je niet voor jan en alleman een "ding" halen, kan je gewoon oplossen door slim te pullen en enkel die te doden die nodig zijn. De keuken cleanen we helemaal, gewoon voor de fun
(niet altijd even simpel maar zeker plezant). Dan kan je rustig tot en met de tweede baas doden, en zou je al 3 dingen hebben. Ipv op dat verdiep nog 3 te halen met de mensen die er een hebben, gaan wij voor de iets sneller techniek. Maar dat is wel snel te omzeilen.
DD is ook niet zo moeilijk op de niet exploit manier. Elke deftige tank kan die laatste baas aan, indien hij een goede mincer meeheeft. Een LM of capt of RK voor wat extra healing kan geen kwaad. Ik heb die baas nog overleefd toen we allemaal 100% extra incoming damage hadden. Het deed wel pijn
16th hall vind ik het moeilijkste om op hard mode normal way te verslaan.
En ja de exploits zijn er, maar ik hoop ook dat ze snel gefixed worden.
DD is ook niet zo moeilijk op de niet exploit manier. Elke deftige tank kan die laatste baas aan, indien hij een goede mincer meeheeft. Een LM of capt of RK voor wat extra healing kan geen kwaad. Ik heb die baas nog overleefd toen we allemaal 100% extra incoming damage hadden. Het deed wel pijn
16th hall vind ik het moeilijkste om op hard mode normal way te verslaan.
En ja de exploits zijn er, maar ik hoop ook dat ze snel gefixed worden.
Oh trouwens, heeft er iemand meer info over de situatie in de Ettenmoors met betrekking tot de Delving? Hoe unlock je die nu (voor de TS van deeltje 11)?
MueR: 2 van die kleine torens veroveren, control points heten die volgens mij
@ Lointje, leave fs kan straks niet meer met de nieuwe patch en volgens mij wordt zelfs rennen en dan doodliggen van bijv minstrel wordt volgens mij ook nog als exploiten beschouwd door CM/Turbine
16th hall zal lastiger zijn na de patch omdat noble mark van capt minder werkt, maar aan de andere kant, 't was 1 van de eerste instances voor mij die ik op HM haalde en toen wisten we geen eens dat we konden exploiten. Maar je moet wel een juiste groepssamenstelling hebben
@ Lointje, leave fs kan straks niet meer met de nieuwe patch en volgens mij wordt zelfs rennen en dan doodliggen van bijv minstrel wordt volgens mij ook nog als exploiten beschouwd door CM/Turbine
16th hall zal lastiger zijn na de patch omdat noble mark van capt minder werkt, maar aan de andere kant, 't was 1 van de eerste instances voor mij die ik op HM haalde en toen wisten we geen eens dat we konden exploiten. Maar je moet wel een juiste groepssamenstelling hebben
Verwijderd
Hoe men de play dead tactiek van de minstrel als een exploit kan aanzien is mij totaal onduidelijk.
De skill bestaat en je moet de groep niet leaven om hem te gebruiken => geen exploit in mijn ogen maar zeer creatief van de gamers die er een repair bill voor over hebben om wat tijd uit te sparen.

De skill bestaat en je moet de groep niet leaven om hem te gebruiken => geen exploit in mijn ogen maar zeer creatief van de gamers die er een repair bill voor over hebben om wat tijd uit te sparen.
ja, dat vind ik persoonlijk ook hoor; maar je speelt een instance niet zoals die bedoelt is of zo...
Dit topic is gesloten.