Thanks, dat vind ik best een compliment..Wiertz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:32:
hehe, grappig verhaaltje, alsof je The Hobbit aan het lezen bent.
Gisteren m'n guardian naar lvl 30 getilt, dan komen er leuke skills beschikbaar en ik kan nu ook een boog gebruiken zag ik.
Morgenavond maar eens even proberen.
Morgenavond maar eens even proberen.
das echt vreemd trouwens dat je pas op lvl 30 bowskills krijgt voor je guardian...beetje laat
Ach ja, is de class ook niet echt voor bedoeld.
klopt maar het is wel handig als je mobsen kan pullen...en een boog is daar uitermate voor geschikt
Verwijderd
Ja, dat vond ik ook wel raar eigenlijk qntal, een champion krijgt die skills dacht ik al eerder...lvl 20 volgens mij, maar ook daarin kan ik me vergissen, want dat is ook alweer eventjes geleden.
Toch zijn er natuurlijk nog best andere opties om te pullen, alleen is het met de boog makkelijker en gerichter pullen.
Toch zijn er natuurlijk nog best andere opties om te pullen, alleen is het met de boog makkelijker en gerichter pullen.
mijn guardian is lvl 20 en heeft nog geen skill om mobsen te pullen...en das toch wel een must
Stapeltje van die werpmessen kopen en je kan pullen.qntal schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:16:
mijn guardian is lvl 20 en heeft nog geen skill om mobsen te pullen...en das toch wel een must
Blub
Het is in theorie beter om mobs te pullen door er heen te lopen. Als je één autoschotje doet, of let fly voor de extra range/damage, komen ze ook wel maar meestal denken de hunters dan dat ze vrij spel hebben en beginnen te schieten alsof ze hun pijlen niet meer moeten hebben. ^ ^
Dat is theorie, praktijk is een boog handig tijdens het kiten van bazen, of het pullen. Pullen kan ook van zodra je "fray the edge" skil hebt, maar ik kan me niet herinneren welk level je dat krijgt, ik was namelijk al 50 toen die skill werd geintroduceert.
en bstard, werpmessen? speel jij wel hetzelfde spel
Dat is theorie, praktijk is een boog handig tijdens het kiten van bazen, of het pullen. Pullen kan ook van zodra je "fray the edge" skil hebt, maar ik kan me niet herinneren welk level je dat krijgt, ik was namelijk al 50 toen die skill werd geintroduceert.
en bstard, werpmessen? speel jij wel hetzelfde spel
Throwing Daggers en Throwing Axes, ja hoor, die bestaan. Worden per 4 door een Weaponsmith gemaakt.
offtopic:
Het meervoud van "mob"/"npc" is gewoon "mobs"/"npcs"
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Verwijderd
Verrekte taalpuristMueR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:16:
Throwing Daggers en Throwing Axes, ja hoor, die bestaan. Worden per 4 door een Weaponsmith gemaakt.
offtopic:
MueR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:16:
offtopic:
offtopic:
Ik had nog niet van "mobsen" gehoord en vond het wel leuk klinken
euh...ja
offtopic:
In Nederland staat Mobsen vast ook voor iets anders...
Ik ga morgenavond eens een boog equippen en kijken of dat prettig werkt.
In Nederland staat Mobsen vast ook voor iets anders...
Ik ga morgenavond eens een boog equippen en kijken of dat prettig werkt.
[ Voor 44% gewijzigd door Hiawatta op 06-01-2009 16:18 ]
Kan je nu geloven dat ik ze gewoon niet herinnerde door de nederlandse naam, lolMueR schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:16:
offtopic:
En voor hiawatta. Je hebt een skill let fly die 30m schiet en wat meer damage maar heeft een inductie en cooldown. Voor de rest kan je de grote autoattack knop (of rechtsklikken) op een mob om gewoon snel wat pijltjes te schieten (niet al te veel damage echter)
En hoe wissel je snel van boog naar zwaard/schild dan of gebeurt dat automatisch?
Gebeurt automatisch, je kan een zwaard of ander wapen + schild + boog dragen als guardian.
Ook als champ trouwens bijvoorbeeld.
ik weet dat het mobs is maar ook ik vind mobsen leuker klinkenRfce schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:00:
[...]
offtopic:
maar ik zie maar 1 attack met boog, de rest is dus automatisch zwaard?MADG0BLIN schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:22:
Gebeurt automatisch, je kan een zwaard of ander wapen + schild + boog dragen als guardian.
Denk het wel, ik heb met mijn champ ook 1 boog skill waarmee ik van 30 meter, dus iets verder als normaal mee kan schieten. Ook doet de skill iets meer damage als een auto attack met de boog.
Verwijderd
Als je begint met je boog skill als de mob op afstand is, dan zul je je boog automatisch blijven gebruiken tot de mob dicht genoeg bij is, waarna je automatisch in melee combat verder gaat.Hiawatta schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:25:
[...]
maar ik zie maar 1 attack met boog, de rest is dus automatisch zwaard?
Je moet het zo zien:Hiawatta schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:25:
[...]
maar ik zie maar 1 attack met boog, de rest is dus automatisch zwaard?
Als je ver van de mob staat zodat je er niet aan kan met je zwaard/bijl/mace, dan schiet je met je boog pijltjes af (autoattack). Ondertussen kan je als guardian (en champ) één damage skill gebruiken, namelijk let fly. Deze schiet 30 meter ver en doet iets meer damage. Niet echt supergoed dus, behalve als je een monster uit de verte moet neerhalen, of gebruiken om mee te starten.
Van zodra je dichtbij een mob staat, switch je naar zwaard/bijl en slaag je daarmee. Je kan dan veel meer skills gebruiken, omdat bijna alle guardian skills alleen in close combat werken. Tussen de skills door, slaag je automatisch (autoattack) met je zwaard/bijl zolang je dicht genoeg blijft staan. Loopt dat monster van je weg, switch je automatisch weer naar je boog en schiet je daarmee.
Helaas werkt dit bij alle klasses zo. Er zit echter een heel kleine vertraging (0.1 sec ofzo) tussen het switchen. Als hunter is dat minder tof, omdat je melee bagger is
Gisteravond na lang niet gespeeld te hebben weer eens begonnen. Ik stond te wachten aan het begin van Fornost City. Had daar die quest om Zultrhugh (of hoe die gast dan ook heet) af te maken en om de restless shades te bevrijden..
Met 2 man van mijn KS naar binnen gegaan. Beiden houden ze niet van FS, maar ze wilden me wel helpen. Dus leaf en bado samen met mij naar binnen, geen echte healer bij ons, maar jammer dan. En een lol dat we hebben gehad. Met 3, maar het liep als een tietelier. 1 Wipe doordat we even niet zaten op te letten, maar verder alles zonder probs afgemaakt. Incl. wat prettige elites. Eigenlijk hadden we op een gegeven moment een prettig systeem.
1 in een trap, 1 wer gestunned en de 3de maakten we steeds acuut af. Afijn, na ong. 2 uur spelen ale shades bevrijd en had ik mijn quest. Maar waar die Zutrrugh nou zit? Geen idee. Dat is die gast uit A Leader Unveiled.
En achteraf hadden mijn partners het ook zeer naar hun zin gehad daarzo.
Met 2 man van mijn KS naar binnen gegaan. Beiden houden ze niet van FS, maar ze wilden me wel helpen. Dus leaf en bado samen met mij naar binnen, geen echte healer bij ons, maar jammer dan. En een lol dat we hebben gehad. Met 3, maar het liep als een tietelier. 1 Wipe doordat we even niet zaten op te letten, maar verder alles zonder probs afgemaakt. Incl. wat prettige elites. Eigenlijk hadden we op een gegeven moment een prettig systeem.
1 in een trap, 1 wer gestunned en de 3de maakten we steeds acuut af. Afijn, na ong. 2 uur spelen ale shades bevrijd en had ik mijn quest. Maar waar die Zutrrugh nou zit? Geen idee. Dat is die gast uit A Leader Unveiled.
En achteraf hadden mijn partners het ook zeer naar hun zin gehad daarzo.
Ik heb gister, na een aantal jaar WoW, een trial account for LotrO aangemaakt en wat gespeeld met een dwarf guardian op de server Laurelin.
Tot nu toe ziet het er goed uit; Je krijgt al snel een aantal leuke skills om mee aan te modderen en qua graphics vind ik vooral de omgeving er een stuk beter uitzien dan cartooney WoW.
Alleen de performance is matig bij mij, ik heb een redelijke desktopvervanger (HP pavillion 9880ED, duocore 2.1GHz, 3GB intern geheugen, nvidia geforce 8600M GS) maar ik heb een hoop graphics op low-medium moeten zetten om niet teveel te haperen..
Tot nu toe ziet het er goed uit; Je krijgt al snel een aantal leuke skills om mee aan te modderen en qua graphics vind ik vooral de omgeving er een stuk beter uitzien dan cartooney WoW.
Verwijderd
En daar stond Marmaric dan, toch nog steeds met de woorden van Tom Bombadil in zijn hoofd, er was iets gaande in de Great Barrows. Het zal Marmaric niet lekker dat hij niet meteen de Great Barrows in was gedoken om daar iets aan te doen. Tom was duidelijk zat geweest met zijn opmerking dat hij zeker niet alleen zou moeten gaan, dus dit keer was hij vastberaden, vandaag ging het gebeuren. Terwijl hij eerst nog eventjes wat board heads ging afleveren bij Butterbur, de gezellige rondbuikige innkeeper van de Prancing Pony en daarna weer terug moest naar Adso Haybank om die zijn beloning te brengen, plaatste hij een oproep voor een groep dappere strijders die hem zouden kunnen helpen om de Great Barrows weer veilig te maken.
Het duurde niet lang of hij kreeg een reactie van een lvl 20 hunter, da's mooi dat compenseert dan weer mooi de lvl 16 die hij zelf was. Deze hunter was nog nieuw in het spel en wist ook niet hoe hij een fellowship moest beginnen, geen probleem, dus Marmaric werd leider. De groep vulde snel op en toen er ook een lvl 36 meewilde was het al snel geregeld. De groep stroomde vol en Marmaric moest zelfs mensen weigeren omdat hij er niet meer dan 6 mee kon nemen. Een minuut later ongeveer was iedereen bij elkaar gekomen bij Tom.
Daar gingen we dan en het ging best vlotjes. Marmaric is een verrekt dappere hobbit want ondanks dat hij de minst ervaren uit de groep was, stond hij samen met de meest ervaren veteraan vooraan. Dat was wel handig ook, want als er dan eens een elite op het pad kwam dan was het triggeren van een aanval die door iedereen werd uitgevoerd snel gebeurd. Als een mes door warme boter werd alles neergehaald en niet al te lang later stond Marmaric oog in oog met de grote baas wight. Terwijl vier mensen van de groep alle adds van deze wight neerhaalde werkte Marmaric goed samen met de veteraan van het stel. De wight had geen schijn van kans door alle tricks en stuns van Marmaric. En het duurde niet lang of de Wight moest zijn woorden inslikken "You cannot defeat me" toen Tom zelf ook ten tonele kwam en met een welgeplaatste bliksem een eind maakte aan de strijd.
Iedereen bedankte elkaar en we gingen weer ons eigen weg, waarbij Marmaric nog even stond na te gloeien van een stapel complimenten van vooral de veteraan. Nog even napraten met Tom Bombadil dan maar terwijl verder iedereen alweer op pad was om met Strider te gaan praten.
Nadat een van zijn vorige companen nog even vroeg of Marmaric misschien ook nog Malin moest vinden stond hij weer op. Dat moest hij inderdaad en hij had een vrij goed idee waar hij die zou kunnen vinden. Ze spraken samen af bij de ingang van de southern barrows en gingen op pad. Niet veel later hadden ze hem inderdaad gevonden, maar op de glooing waar deze Malin stond, stonden ook een hele berg wights te wachten. Voorzichtig dan maar. Rustig gingen ze te werk en Marmaric begon de meeste aanvallen in sneak mode, daardoor kon hij de wights verrassen, wat natuurlijk groot voordeel opleverde. Een paar minuten later stonden ze voor Malin, die helaas niet meer te redden viel en stierf aan het zwaard van Marmaric, die zich voornam om Malin's moeder "Addie Wheatley" niet te gaan vertellen hoe diens zoon gestorven was, maar er een helden verhaal omheen te breien (leugendje om bestwil is soms best fijn) zodat zijn moeder geen slecht beeld van hem zou krijgen.
Nu werd het best wel een beetje verleidelijk om de Bone Man ook gelijk even om zeep te helpen zoals Marmaric door een Shade in Bree was gevraagd. Dus snel doorgelopen naar de dichtbij gelegen ruine, maar nu was Marmaric alleen dus dat zou moeilijker worden. De Bone Man was immers twee levels hoger en had ongeveer 3x zoveel morale. Zijn grote vriend Serinia bood echter aan om te komen helpen, hij moest toch in de buurt zijn en vond het niet erg. Nu wist Marmaric zeker dat de Bone Man geen kans zou hebben, want Serinia is groot en sterk. Brutaal als hij is gaf Marmaric de Bone Man een tik op de wang omdat deze teveel aan het praten was. Wat een kletskous! Serinia kwam in de tussentijd aan op de locatie en een paar seconden later was de Bone Man gevloerd! Marmaric bedankte zijn grote vriend en ging daarna weer terug naar Bree, tijd om weer te trainen!
Het duurde niet lang of hij kreeg een reactie van een lvl 20 hunter, da's mooi dat compenseert dan weer mooi de lvl 16 die hij zelf was. Deze hunter was nog nieuw in het spel en wist ook niet hoe hij een fellowship moest beginnen, geen probleem, dus Marmaric werd leider. De groep vulde snel op en toen er ook een lvl 36 meewilde was het al snel geregeld. De groep stroomde vol en Marmaric moest zelfs mensen weigeren omdat hij er niet meer dan 6 mee kon nemen. Een minuut later ongeveer was iedereen bij elkaar gekomen bij Tom.
Daar gingen we dan en het ging best vlotjes. Marmaric is een verrekt dappere hobbit want ondanks dat hij de minst ervaren uit de groep was, stond hij samen met de meest ervaren veteraan vooraan. Dat was wel handig ook, want als er dan eens een elite op het pad kwam dan was het triggeren van een aanval die door iedereen werd uitgevoerd snel gebeurd. Als een mes door warme boter werd alles neergehaald en niet al te lang later stond Marmaric oog in oog met de grote baas wight. Terwijl vier mensen van de groep alle adds van deze wight neerhaalde werkte Marmaric goed samen met de veteraan van het stel. De wight had geen schijn van kans door alle tricks en stuns van Marmaric. En het duurde niet lang of de Wight moest zijn woorden inslikken "You cannot defeat me" toen Tom zelf ook ten tonele kwam en met een welgeplaatste bliksem een eind maakte aan de strijd.
Iedereen bedankte elkaar en we gingen weer ons eigen weg, waarbij Marmaric nog even stond na te gloeien van een stapel complimenten van vooral de veteraan. Nog even napraten met Tom Bombadil dan maar terwijl verder iedereen alweer op pad was om met Strider te gaan praten.
Nadat een van zijn vorige companen nog even vroeg of Marmaric misschien ook nog Malin moest vinden stond hij weer op. Dat moest hij inderdaad en hij had een vrij goed idee waar hij die zou kunnen vinden. Ze spraken samen af bij de ingang van de southern barrows en gingen op pad. Niet veel later hadden ze hem inderdaad gevonden, maar op de glooing waar deze Malin stond, stonden ook een hele berg wights te wachten. Voorzichtig dan maar. Rustig gingen ze te werk en Marmaric begon de meeste aanvallen in sneak mode, daardoor kon hij de wights verrassen, wat natuurlijk groot voordeel opleverde. Een paar minuten later stonden ze voor Malin, die helaas niet meer te redden viel en stierf aan het zwaard van Marmaric, die zich voornam om Malin's moeder "Addie Wheatley" niet te gaan vertellen hoe diens zoon gestorven was, maar er een helden verhaal omheen te breien (leugendje om bestwil is soms best fijn) zodat zijn moeder geen slecht beeld van hem zou krijgen.
Nu werd het best wel een beetje verleidelijk om de Bone Man ook gelijk even om zeep te helpen zoals Marmaric door een Shade in Bree was gevraagd. Dus snel doorgelopen naar de dichtbij gelegen ruine, maar nu was Marmaric alleen dus dat zou moeilijker worden. De Bone Man was immers twee levels hoger en had ongeveer 3x zoveel morale. Zijn grote vriend Serinia bood echter aan om te komen helpen, hij moest toch in de buurt zijn en vond het niet erg. Nu wist Marmaric zeker dat de Bone Man geen kans zou hebben, want Serinia is groot en sterk. Brutaal als hij is gaf Marmaric de Bone Man een tik op de wang omdat deze teveel aan het praten was. Wat een kletskous! Serinia kwam in de tussentijd aan op de locatie en een paar seconden later was de Bone Man gevloerd! Marmaric bedankte zijn grote vriend en ging daarna weer terug naar Bree, tijd om weer te trainen!
Verwijderd
Vergelijkbaar systeem, en ik speel op high met postprocessing uit, daarmee haal ik wel een redelijke fps. Wel jammer, wat zo kan je niet ten volle genieten van ontzettend mooie grafixswvdveer schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:23:
Ik heb gister, na een aantal jaar WoW, een trial account for LotrO aangemaakt en wat gespeeld met een dwarf guardian op de server Laurelin.
Tot nu toe ziet het er goed uit; Je krijgt al snel een aantal leuke skills om mee aan te modderen en qua graphics vind ik vooral de omgeving er een stuk beter uitzien dan cartooney WoW.Alleen de performance is matig bij mij, ik heb een redelijke desktopvervanger (HP pavillion 9880ED, duocore 2.1GHz, 3GB intern geheugen, nvidia geforce 8600M GS) maar ik heb een hoop graphics op low-medium moeten zetten om niet teveel te haperen..
Dat is het probleem van die hunters. Wie aggro krijgt, mag het houden is altijd een goede stelregel.Lointje schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:12:
Het is in theorie beter om mobs te pullen door er heen te lopen. Als je één autoschotje doet, of let fly voor de extra range/damage, komen ze ook wel maar meestal denken de hunters dan dat ze vrij spel hebben en beginnen te schieten alsof ze hun pijlen niet meer moeten hebben. ^ ^
Nou, daar ben ik het niet mee eens.... wat doe jij als midden in de battle als de minstrel agro krijgt? Lekker de EM op die minstrel in laten hakken doordat uiteindelijk iedereen whiped? Dacht het niet hè. Zelfs als LM pull ik de mobs van de minstrel af zodra deze agro krijgt (en de rest bezig is en niet in de gaten heeft wat in de achtergrond gebeurt).Litpho schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:18:
[...]
Dat is het probleem van die hunters. Wie aggro krijgt, mag het houden is altijd een goede stelregel.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt... je doelt voornamelijk op hunter, die vanaf range alles pullen wat los en vast zit (waardoor ze al extra agro opbouwen). Kijk.. op normale mobs en de weg naar EM's is het niet altijd nodig om de tank te laten pullen, dan is het vaak zo dat de mobs neer zijn voordat ze de ranged members van je fellow bereiken. Maar bij bosses en zware groepjes is het idd not done om als hunter te pullen (en zeker niet in strenght-mode).
Vanaf MoM vind ik wel dat hunter héél rap agro opbouwen, mede door de class-virtues (zeker als je focused op strength) en doordat guardians (zover ik heb vernomen) sneller agrocontrol verliezen dan in SoA (correct me if im wrong).
euh...ja
Ik vind het wel meevallen als guardian, het is inderdaad wel iets moeilijker om aggro vast te houden in MoM. Maar of het komt doordat de hunters meer aggro trekken of de verandering m.b.t. de guardian de reden is weet ik niet.Rfce schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:41:
[...]
Vanaf MoM vind ik wel dat hunter héél rap agro opbouwen, mede door de class-virtues (zeker als je focused op strength) en doordat guardians (zover ik heb vernomen) sneller agrocontrol verliezen dan in SoA (correct me if im wrong).
Ik heb vrij weinig moeite om de aggro vast te houden in de MoM instances etc, ik moet wel iets vaker op de Oh-fuck buttons drukken zoals challenge & darkness.
Als je in een goed samenwerkend team speelt dan moet het geen probleem zijn, so what als de hunter wat aggro krijgt? Met ruim 4.5k aan moraal of nog meer met buffs kan hij heus wel wat klappen hebben. En met Fray & Engage heb ik in 90& van de gevallen de aggro weer terug.
Maar je hebt gelijk, pullen doe ik meestal fysiek of met fray en dan een challenge om iedereen op te vangen, ze met de rug naar de groep te plaatsen en dan m'n shieldtaunt te gebruiken.
[ Voor 8% gewijzigd door Freelance op 07-01-2009 12:01 ]
(...)
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. In strength kan je ook prima je aggro onder controle houden. Dat 90% van de hunters een stel idioten is kan ik ook niet helpen. Geef me een goede minstrel, of zelfs een halfbakken minstrel, en ik kan een EM of Nemesis makkelijk tanken. Dat kon ik in SoA al, nu nog steeds. Kheb meer dan eens in de Rift beide Elder Fire Matrons getankt bij de 4e baas. Door de relatief hoge Evade kans op de Hunter is dit vrij goed te doen.Rfce schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:41:
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt... je doelt voornamelijk op hunter, die vanaf range alles pullen wat los en vast zit (waardoor ze al extra agro opbouwen). Kijk.. op normale mobs en de weg naar EM's is het niet altijd nodig om de tank te laten pullen, dan is het vaak zo dat de mobs neer zijn voordat ze de ranged members van je fellow bereiken. Maar bij bosses en zware groepjes is het idd not done om als hunter te pullen (en zeker niet in strenght-mode).
Eigenlijk wordt ik als hunter best wel wat moe van dat gbash op hunters.
Oke, ik speel niet zo vaak (pas lvl 48 met 1 character en zit er al sinds de beta in), maar zo slecht voel ik me toch ook niet. Gewoon even wachten met schieten tot de tank of whoever dat ding aggro'ed en dan pas lekker gaan schiten. Krijg bijna nooit de aggro, hoef ook bijna niet gered te worden.
Soms is het wel eens lastig als het erg druk is, doordat je dan niet precies ziet wie je gaat schieten, maar veel komt dat niet mee.
Zoals aangegeven; gisteren FC ingegaan en dan de higher parts met een burglar en een dwerg die lekker mept, ik geloof dat ik 4 maal de aggro pulde.
En ja, ik geloof dat er hommels zijn bij de hunters, maar dat zal in de andere classes net zo zijn. Als dodospeler kom je volgens mij nooit zo ver zonder je speelstijl aan te passen.
PUH!
Oke, ik speel niet zo vaak (pas lvl 48 met 1 character en zit er al sinds de beta in), maar zo slecht voel ik me toch ook niet. Gewoon even wachten met schieten tot de tank of whoever dat ding aggro'ed en dan pas lekker gaan schiten. Krijg bijna nooit de aggro, hoef ook bijna niet gered te worden.
Soms is het wel eens lastig als het erg druk is, doordat je dan niet precies ziet wie je gaat schieten, maar veel komt dat niet mee.
Zoals aangegeven; gisteren FC ingegaan en dan de higher parts met een burglar en een dwerg die lekker mept, ik geloof dat ik 4 maal de aggro pulde.
En ja, ik geloof dat er hommels zijn bij de hunters, maar dat zal in de andere classes net zo zijn. Als dodospeler kom je volgens mij nooit zo ver zonder je speelstijl aan te passen.
PUH!
Ik doel op iedereen die doelgericht pullt terwijl afgesproken is dat de guardian pullt en die niet zelf hetgene wat ze pullen ook aankunnen. Iedereen die maar niet begrijpt waarom er zoveel mensen met hun solospelletje meelopen, zeg maar. En ja, iedereen drukt wel eens op de verkeerde toets en dan spring ik er ook rustig voor. Maar keer op keer pullen (en tja, hunters hebben daar nou eenmaal meer skills voor dan een willekeurige andere class) terwijl je probeert als team gecontroleerd door een instance te gaan? Krijg maar een keertje klappen.Rfce schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:41:Maar ik begrijp wel wat je bedoelt... je doelt voornamelijk op hunter, die vanaf range alles pullen wat los en vast zit (waardoor ze al extra agro opbouwen).
Vorige week skumfil HM met 3 geprobeerd - champ, hunter, minstrel volgens mij; 't is dat ik niet op stond te letten toen we halverwege waren met 't omleggen van de boss, anders hadden we 't nog gered ook 
En gisterenavond Grand Stairs weer op HM gedaan, voor 't eerst sinds de patches, laatste boss is een stuk pittiger geworden, maar daardoor wel meer HM te noemen.
En gisterenavond Grand Stairs weer op HM gedaan, voor 't eerst sinds de patches, laatste boss is een stuk pittiger geworden, maar daardoor wel meer HM te noemen.
Verwijderd
Persoonlijk heb ik echt helemaal niets tegen hunters, ik vind het zelfs wel fijn om hunters in de groep erbij te hebben. Weet je in ieder geval dat het met de DPS wel snor zit. Mijn hoogste karakter, mijn minstrel lvl 52, heeft er over het algemeen ook helemaal geen problemen mee om de groepen in leven te houden. Ik heb uiteraard ook wel eens meegemaakt dat een hunter een beetje ADHD leek te hebben en alles pullde wat er te pullen viel, wat hem/haar dan ook snel duidelijk gemaakt werd dat daarmee gekapt diende te worden, maar dat heb ik evengoed ook gezien met Lore Masters, Champions die de tank uithangen terwijl er een tank in de groep zit etc...
Ik zeg zelf dat als de rest van de groep goed oplet, er altijd wel een oplossing is ook al heb je er een keer een persoon tussen zitten die niet goed oplet of meer pulled dan hij zou moeten doen. Als Minstrel zorg ik altijd dat ik de balken goed in de gaten hou en zie ik een van de balken drastisch harder omlaag schieten dan shift ik mijn healing naar die persoon. Als ik met mijn lore-master speel zorg ik altijd ervoor dat een guardian genoeg power houdt (zonder power geen aggro) en dat de Minstrel niet zonder komt te zitten. Ook ik krijg wel eens de aggro doordat ik driftig heal. Een snelle opmerking als "Please help, they're on me" is dan vaak genoeg om te zorgen dat iemand zorgt dat de aggro weer weggehaald wordt. En ik mag Minstrel zijn, maar ook dan heb ik nog wel mogelijkheden om een beetje van me af te bijten natuurlijk, lig ook weer niet zomaar ondersteboven.
Vooral niet met de skill lay of the hammerhand, waarbij zolang ik nog power heb, de damage niet van morale af gaat, maar van power.
Ik zeg zelf dat als de rest van de groep goed oplet, er altijd wel een oplossing is ook al heb je er een keer een persoon tussen zitten die niet goed oplet of meer pulled dan hij zou moeten doen. Als Minstrel zorg ik altijd dat ik de balken goed in de gaten hou en zie ik een van de balken drastisch harder omlaag schieten dan shift ik mijn healing naar die persoon. Als ik met mijn lore-master speel zorg ik altijd ervoor dat een guardian genoeg power houdt (zonder power geen aggro) en dat de Minstrel niet zonder komt te zitten. Ook ik krijg wel eens de aggro doordat ik driftig heal. Een snelle opmerking als "Please help, they're on me" is dan vaak genoeg om te zorgen dat iemand zorgt dat de aggro weer weggehaald wordt. En ik mag Minstrel zijn, maar ook dan heb ik nog wel mogelijkheden om een beetje van me af te bijten natuurlijk, lig ook weer niet zomaar ondersteboven.
Maarten, dat komt gewoon omdat er veel meer hunters zijn, en er dus ook meer zijn die foute dingen doen. Ook is hunter een relatief eenvoudige klas om te spelen (begrijp me niet verkeerd hier, om je hunter te masteren is het vaak niet eenvoudig, zoals CC gebruiken. Maar het is een eenvoudig concept, daarom dat vele champ en hunter nemen, je klikt en je doet veel damage).
Probleem is wel dat het vaak de champs en hunters zijn die een pijl mis schieten en zo een overpull creëren, aoe doen terwijl mobs gemezzed zijn en in heel veel gevallen begrijpen ze niet hoe ze hun aggro onder controle moeten houden. Een tank heeft ook vaak resists bij shouts en zonder in threat stance te gaan is het praktisch onmogelijk een hunter in strength stance bij te houden als die maar blijft geven. Enige wat je dan kan doen is je force taunts zo vaak mogelijk gebruiken.
Champs die aggro doorgeven aan de tank en hunters die even op auto-attack/beneath notice gaan als ze te veel aggro hebben ken ik zeker, en dat zijn zeer goede mensen.
In andere klassen heb je ook altijd mensen die er niets van kunnen of die zich gewoon kinderachtig gedragen, maar aangezien minder mensen die klas spelen en het effect vaak minder duidelijk is, valt dat minder op.
Anyway gisteren naar fornost geweest. Heel succesvol ware het niet dat niemand op zijn alt een hope token meehad. Bijgevolg waren we allemaal aan het coweren en het vervolg kan je wel raden
Men runekeeper zit nu op 38,75 lvl. Met men guardian gisteren ook een lvl 60 burglar afgemaakt in een spar. Irritant als je je stunskills niet mag gebruiken in een spar en dat je niet meer kan draaien als je gestunned bent om Turn The Tables te lanceren.
Probleem is wel dat het vaak de champs en hunters zijn die een pijl mis schieten en zo een overpull creëren, aoe doen terwijl mobs gemezzed zijn en in heel veel gevallen begrijpen ze niet hoe ze hun aggro onder controle moeten houden. Een tank heeft ook vaak resists bij shouts en zonder in threat stance te gaan is het praktisch onmogelijk een hunter in strength stance bij te houden als die maar blijft geven. Enige wat je dan kan doen is je force taunts zo vaak mogelijk gebruiken.
Champs die aggro doorgeven aan de tank en hunters die even op auto-attack/beneath notice gaan als ze te veel aggro hebben ken ik zeker, en dat zijn zeer goede mensen.
In andere klassen heb je ook altijd mensen die er niets van kunnen of die zich gewoon kinderachtig gedragen, maar aangezien minder mensen die klas spelen en het effect vaak minder duidelijk is, valt dat minder op.
Anyway gisteren naar fornost geweest. Heel succesvol ware het niet dat niemand op zijn alt een hope token meehad. Bijgevolg waren we allemaal aan het coweren en het vervolg kan je wel raden
Het is heel simpel. Als een group wiped, gebeurt het volgende:
Minstrel is een lamzak en healt alleen tank, let niet op de rest
> Blame teh hunter, die kan zn aggro niet onder controle houden
Guardian bakt er niks van en kan geen +3 mobs op zich houden
LM/Burglar is een zak hooi die zn CC niet/te laat doet, of ze worden door willekeurige AoE onderbroken
> Blame teh hunter/champ, die breekt steeds alles
Meestal worden de DPS classes gewoon aangewezen als zondebok, dat is makkelijker, die zijn toch snel te vervangen.
Minstrel is een lamzak en healt alleen tank, let niet op de rest
Guardian bakt er niks van en kan geen +3 mobs op zich houden
LM/Burglar is een zak hooi die zn CC niet/te laat doet, of ze worden door willekeurige AoE onderbroken
> Blame teh hunter/champ, die breekt steeds alles
Meestal worden de DPS classes gewoon aangewezen als zondebok, dat is makkelijker, die zijn toch snel te vervangen.
Verwijderd
Je wil anders niet weten MueR hoe vaak het gebeurd dat de Minstrel de schuld krijgt. Ik heb het zelf ook regelmatig te horen gekregen hoor, "you're a lame healer!" terwijl ik me het schompus stond te healen omdat er totaal niet gecoordineerd werd, de lore-master van een groep niet oplette en me dus nooit van power voorzag, ja op een bepaald moment is dan de power op en dan kan ik dus niet meer healen..
Het is altijd makkelijk om een ander persoon de schuld te geven als het niet goed gaat. Mijn redenering..wiped een groep, dan is het 99% van de tijd de schuld van slechte communicatie in de groep. Weet iedereen wat hij of zij doen moet en houdt die zich daar ook aan, zelden problemen. Wees ook vooral niet bang om iemand er op te wijzen als die wat doet wat niet handig is, zelfs op hogere levels zijn er nog best momenten dat iemand toch nog kan bijleren. Het is nooit de schuld van 1 individu dat een groep whiped. Het heet niet voor niets een groep..
Het is altijd makkelijk om een ander persoon de schuld te geven als het niet goed gaat. Mijn redenering..wiped een groep, dan is het 99% van de tijd de schuld van slechte communicatie in de groep. Weet iedereen wat hij of zij doen moet en houdt die zich daar ook aan, zelden problemen. Wees ook vooral niet bang om iemand er op te wijzen als die wat doet wat niet handig is, zelfs op hogere levels zijn er nog best momenten dat iemand toch nog kan bijleren. Het is nooit de schuld van 1 individu dat een groep whiped. Het heet niet voor niets een groep..
Zie oa http://lotro.mmodb.com/items/throwing-dagger-454.php . Kan je kopen voor een paar koper bij de locale NPC, juist handig voor lage level ventjes voor mobsen op afstand te pullen voor chars die geen ranged hebben. Geen crafting ofzo voor nodig.]en bstard, werpmessen? speel jij wel hetzelfde spel
Ehm ohjawel hoor. Een greep uit de recently pug history van me minstrel: een LM met kapotte staff, die kan dan dus niets meer. De beste kerel had geen geld voor repairs, dus hield z'n mond maar dicht. Ik vertrouw erop dat ik power van 'm krijg, en als dat op moment supreme dus niet kan is er een probleem. Of event 2, een mafkees die bedenkt dat de 2e boss in de Grant Stairs maar alvast gepullt moet worden zonder eerst alle mobkes daar te killen, scheelde tijd was de professor zijn redenering. Etc. Oh, en ja, het is de minstrel z'n schuld, die healde (hael me maor noob!) niet genoegVerwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 13:55: Het is nooit de schuld van 1 individu dat een groep whiped. Het heet niet voor niets een groep..
[ Voor 59% gewijzigd door bstard op 07-01-2009 14:33 ]
Blub
Inderdaad, mijn verontschuldigingen bstard
zoals eerder vermeld wist ik enkel van throwing axes en ik had de link niet gelegd dat er ook messen zijn.
Bij ons in de kin is de sfeer meestal goed als we wipen. Zelfs als er met de vinger gewezen wordt, doen we dat alleen om extra tips te geven, of zeggen dat ze wat moeten opletten op dit en dat. Het is uitzonderlijk dat de groep ge-ergerd raakt. Dat is enkel indien het steeds dezelfde persoon is en die niet openstaat voor nieuwe dingen, of probeert te verbeteren. Dat komt in onze kin gelukkig weinig voor. Vaak lachen we zelfs bij een overpull. Of blamen we de hunter/champ voor de grap (wel enkel als we weten dat die weet dat we dat doen en er mee kan lachen). Vaak wordt het dan een spelletje: I blame ... cause ... met de meest onnozele redenen.
In een pug probeer ik ook nooit (luidop) iemand de grond in te boren. Ik geef tips en dan proberen we het opnieuw. Als het echt niet lukt ermee, dan doe ik het wel een andere dag opnieuw. Iedereen maakt fouten, ook ik als guardian
Bij ons in de kin is de sfeer meestal goed als we wipen. Zelfs als er met de vinger gewezen wordt, doen we dat alleen om extra tips te geven, of zeggen dat ze wat moeten opletten op dit en dat. Het is uitzonderlijk dat de groep ge-ergerd raakt. Dat is enkel indien het steeds dezelfde persoon is en die niet openstaat voor nieuwe dingen, of probeert te verbeteren. Dat komt in onze kin gelukkig weinig voor. Vaak lachen we zelfs bij een overpull. Of blamen we de hunter/champ voor de grap (wel enkel als we weten dat die weet dat we dat doen en er mee kan lachen). Vaak wordt het dan een spelletje: I blame ... cause ... met de meest onnozele redenen.
In een pug probeer ik ook nooit (luidop) iemand de grond in te boren. Ik geef tips en dan proberen we het opnieuw. Als het echt niet lukt ermee, dan doe ik het wel een andere dag opnieuw. Iedereen maakt fouten, ook ik als guardian
Verwijderd
Ok, uitzonderingen altijd daargelaten natuurlijk. De Grand Stairs ben ik zelf nog niet geweest, maar een Lore-Master die met een kapotte staff mee gaat met een groep is gewoon een enorme eikel die gewoon gratis XP wil.bstard schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:03:
[...]
Ehm ohjawel hoor. Een greep uit de recently pug history van me minstrel: een LM met kapotte staff, die kan dan dus niets meer. De beste kerel had geen geld voor repairs, dus hield z'n mond maar dicht. Ik vertrouw erop dat ik power van 'm krijg, en als dat op moment supreme dus niet kan is er een probleem. Of event 2, een mafkees die bedenkt dat de 2e boss in de Grant Stairs maar alvast gepullt moet worden zonder eerst alle mobkes daar te killen, scheelde tijd was de professor zijn redenering. Etc. Oh, en ja, het is de minstrel z'n schuld, die healde (hael me maor noob!) niet genoeg
Inderdaad... ik speel voornamelijk in PUGs doordat ik nogal gevarieerde speeltijden heb en eigenlijk maar met 1 vast iemand samen speel, en mijn ervaringen na 1,5 jaar spelen zijn positief.Lointje schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:33:
Je moet zeer zeker niet iemand door de grond boren, gewoonweg tips geven als het niet van een andere kant komt... als je whiped, np iedereen maakt fouten, ook jezelf.
Het wordt pas vervelend als je er iemand tussen hebt die eigenwijs is, niet luistert en je al bijv. hierdoor 3 whipes heeft gekost. Meestal is er altijd wel iemand in de group die hier iets van zegt, anders zeg ik hetzelf... als dan iedereen dezelfde mening heeft wordt de grapjas gewoon gekicked, maar zovaak heb ik dat echt nog niet mee gemaakt.
Voor RAID's is het trouwens een ander verhaal, deze doe ik wel met mijn kin (als ik er tijd voor heb), meestal is zo'n instance door de hardcores vrij goed uitgeijzerd en wordt je via Teamspeak dan ff goed geïnformeerd (de instance wordt niet voorgekauwd maar er komen tips waar je op moet letten)... Mede doordat de raid mbv TS gespeelt wordt, speelt het heel makkelijk en gecoördineerd. Het komt dan ook niet vaak voor dat iets mis gaat
@Muer mbt hunter verhaal:
Ik zeg niet dat je in strength je aggro niet onder controle houden (ik heb zelf een lvl54 hunter dus ik denk wel dat ik erover mee kan praten). Ik zeg dat het lijkt alsof je na MoM je sneller aggro opbouwt. Zeker als je je gefocused hebt op die strenght traits.
euh...ja
als je focust op strength, heb je inderdaad zo'n 25% meer aggro (tov van 15% vroeger). Met die massieve damage increase en de grotere tactical resists bij mobs (zodat guardian moeilijker aggro pakt) lijkt me dat een juist gevoel. Echter, als je even wacht voor je de hel loslaat, is het doenbaar. Hunters in endurance stance zijn natuurlijk nog toffer voor een guardian
Verwijderd
Heb besloten om men oude account maar es te reactiveren en opnieuw te starten, heb de eerste 2 maanden van de release hier en daar een beetje gespeeld maar omdat het (toen) vrijwel onmogelijk was om degelijk solo te levelen ben ik vrij snel gestopt.
Nu ben ik alle andere mmo's wat beu en is er zoveel bijgekomen in lotr online dat ik het nog wel eens een kansje wou geven... alleen dat updaten... zit al op 130% geweldig toch
Nu ben ik alle andere mmo's wat beu en is er zoveel bijgekomen in lotr online dat ik het nog wel eens een kansje wou geven... alleen dat updaten... zit al op 130% geweldig toch
Ik zou dan ook niet auto-updaten via de launcher... bij mij liep dat vaker mis, als je hem nu afkapt en opnieuw start is hij opeens een stuk verder oid.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:14:
Ik zou de updates downloaden, de links staan in de startpage.
[ Voor 19% gewijzigd door Rfce op 08-01-2009 09:00 ]
euh...ja
Ik heb sinds gisterenavond ook maar een accoutn aangemaakt op Snowbourn. Ik heb een hobbit guardian aangemaakt en dit is dan ook de eerste keer (op een trial na) dat ik LOTRO ga spelen. Voor de mensen die me als friend toe willen voegen mn naam in-game is: Multensor. Had gistere helaas gee ntijd meer om echt te beginnen maar mn character is iig af
erhmm.
Dat vind ik juist de kracht van het spel, dat je dus niet alles alleen kunt doen, zeker niet de epic quests. Je moet er soms wel wat moeite voor doen, en je zal soms wel eens wat frustraties hebben met een pug group. Maar persoonlijk vindt ik het juist iets extras toevoegen aan het spel. Tuurlijk, je kan nu als je wil wel alle fellowship quests overslaan en nog lvl 60 bereiken. maar je mist dan zoveel leuke momenten, waardoor ik me het ook wel goed kan voorstellen dat je MMORPG's snel zat bent. (en je kan je boeken ook niet afronden..)Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:14:
Heb besloten om men oude account maar es te reactiveren en opnieuw te starten, heb de eerste 2 maanden van de release hier en daar een beetje gespeeld maar omdat het (toen) vrijwel onmogelijk was om degelijk solo te levelen ben ik vrij snel gestopt.
Het mooie is inderdaad dat je sommige dingen wel gewoon samen moet doen. Dat maakt het gewoon leuk en geeft een extra ervaring aan het spel. Soms is het wel even doorbijten, maar vaak lukt het met een samengeraapt zooitje ook wel
Goh ik weet het nog als de dag van vandaag, mijn allereerste fellowship die ik speelde én in Othrongroth. wow wat een spanning en leuke ervaring :-).Hiawatta schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:33:
Het mooie is inderdaad dat je sommige dingen wel gewoon samen moet doen. Dat maakt het gewoon leuk en geeft een extra ervaring aan het spel. Soms is het wel even doorbijten, maar vaak lukt het met een samengeraapt zooitje ook wel
euh...ja
Je kan best de auto-updater gebruiken. Ik heb 3 boeken en MoM gedownload en geinstalleerd doormiddel van de auto-updater. Dit heeft me ongeveer een halve dag gekost(8 uurtjes). Maar ik was toen toch nog druk bezig met WoW, dus ik liet de updater op de achtergrond zijn ding doen.Rfce schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:00:
[...]
Ik zou dan ook niet auto-updaten via de launcher... bij mij liep dat vaker mis, als je hem nu afkapt en opnieuw start is hij opeens een stuk verder oid.
Ik zou de updates downloaden, de links staan in de startpage.
Zo he. Ik dacht even te mopperen over de GMs, krijg je een lekkere discussie waarin CM zich compleet voor lul zet door met cijfers te gaan smijten.
Dragonspirit heeft niet opgemerkt dat Serinia, ronde vormen heeft, borsten heeft, langhaar heeft en ondanks het 2 handige slagzwaard en stoere voorkomen toch een vrouw is? Waar kan ik in Bree een brilletje halen voor de dappere maar ozo blinde hobbit burglar?
Verwijderd
LOL, uhh..jawel hoor..dat had ie wel opgemerkt...hij was er gewoon een beetje van in de war..zo groot en dan ook nog vrouw...dat ziet een hobbit niet zo vaak..qntal schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:04:
Dragonspirit heeft niet opgemerkt dat Serinia, ronde vormen heeft, borsten heeft, langhaar heeft en ondanks het 2 handige slagzwaard en stoere voorkomen toch een vrouw is? Waar kan ik in Bree een brilletje halen voor de dappere maar ozo blinde hobbit burglar?
jij kleine g**le hobbit! viespeuk!Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 11:14:
[...]
LOL, uhh..jawel hoor..dat had ie wel opgemerkt...hij was er gewoon een beetje van in de war..zulke grote ... en dan ook nog vrouw...dat ziet een hobbit niet zo vaak..
[ Voor 3% gewijzigd door Rexcore op 08-01-2009 11:59 ]
Verwijderd
Leuk gesprek. Wat je er nu zelf van achteraf?MueR schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:44:
Zo he. Ik dacht even te mopperen over de GMs, krijg je een lekkere discussie waarin CM zich compleet voor lul zet door met cijfers te gaan smijten.
Ik moet altijd wel glimlachen als ik figuren zie lopen met 'Leggolass' of 'TheSonoftheDevil' of een domme Nederlandse naam zie rondhobbelen, en probeer daarna uit hun buurt te blijven. Beetje kifterig dan mensen te gaan reporten. De aandacht die ze met die domme naar vroegen geef je hun dan op een presenteerblaadje. Je hebt wel gelijk met je punt dat CM zich er nogal goedkoop vanaf maakt wat de forums/website/etc betreft. Daarin doet Turbine het stukken beter.MueR schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:44:
Blub
Ach ja, als iemand op de naam van een van mijn characters wil kiften, moet ie doen wat ie niet laten kan. Als er een GM naar me toekomt dat ik mijn naam moet wijzigen, sgoed, ik verzin wel een nieuwe. Ongefundeerd beschuldigen is alleen een beetje jammer. Offtopic gezwam komt er altijd in dit soort topics, want er zijn nou eenmaal een paar mensen die altijd en eeuwig uit een lap tekst maar 1 zin pikken en dat compleet uit context trekken.
Ik ben me de laatste maanden gewoon gruwelijk aan het ergeren aan de houding van GMs. Op het moment dat CM dan zegt "ja maar uit onze cijfers blijkt dat.." en daarmee voor hun de kous af is, staan ze gewoon voor lul. Een helpdesk gaat uiteraard zijn SLA halen, maar of ze ook echt daaraan voldoen is een tweede.
Ik ben me de laatste maanden gewoon gruwelijk aan het ergeren aan de houding van GMs. Op het moment dat CM dan zegt "ja maar uit onze cijfers blijkt dat.." en daarmee voor hun de kous af is, staan ze gewoon voor lul. Een helpdesk gaat uiteraard zijn SLA halen, maar of ze ook echt daaraan voldoen is een tweede.
Verwijderd
Ik ben echt een gezegende LOTRO speler volgens mij, in de hele tijd dat ik het spel speel heb ik volgens mij 2x de hulp van een GM nodig gehad, en allebei de keren ben ik toen ook netjes geholpen. Een van de keren was in CD, waar het gedeelte met die Morroval bugged was, en een andere keer was Othrongroth bugged en werd dat gewoon onderkend en de quest completed.. Bij CD was echt humor, kwam een level 7 GM eventjes kijken wat wij dan deden en of dat inderdaad niet standard behaviour was. Toen voor de derde keer (we hadden het twee keer aangekeken voor we een GM inschakelden) wederom alles resette voordat we die Morroval (Azgul ofzo, weet niet zeker) resette midden in het gevecht applaudiseerde de GM voor ons, dat we (inmiddels op dat moment nog met 3 man over) alles overeind hielden en liet ons weten dat dat inderdaad niet was hoe het hoorde en hij ging het effe fixen. Zo kan het dus ook gewoon.
De GM's op snowbourn (of zijn het dezelfde gm's over alle servers?) vind ik best altijd hulpvol. Maar ik maak dan ook wel enkel een ticket aan als iets echt gebugged is. Meestal heb ik binnen de 5 minuten een respons en op 1 ongelukkige removal van de kleine dingskes in 16th waardoor we HM failden (nu ja, we waren toch al gewiped) altijd goede hulp gehad.
Nog maar 1 keer een "this is a known issue, but no solution available at the moment" message gehad toen men tribe chat wit en onveranderbaar van kleur was op men warg (duidelijk een server issue btw). Daar zouden ze toch de moeite kunnen doen dit even te vermelden in GM chat en zich te verontschuldigen of zo. Sommige gm's maken er nog een grappige text van terwijl ze je helpen. Over het algemeen ben ik best tevreden over de GM's in lotro.
Een vriendelijke aanpak lijkt altijd te werken bij mij, de GM doet dan vriendelijk terug
Nu, ik ben dan ook niet snel supergeërgerd als iets gebugged is, ik werk zelf in de IT wereld en een project als Lotro kan nu eenmaal niet 100% bugfree zijn.
Wat ik wel zou willen is wat meer communicatie en interactie met de devs (bv ivm guardian threat issues, goede suggesties bevestigen, ...) maar dat is dan voornamelijk turbine en niet CM. Ook omdat die onconstructieve klagers met hun grote mond te veel lawaai maken en de mensen met constructieve kritiek en mogelijke oplossingen de grond in boren. Ik zou als DEV ook niet verschijnen (en ik blijf door die whiners ook wat van de fora weg momenteel) ^^
Een betere site met sneller forum mag van mij ook.
Nog maar 1 keer een "this is a known issue, but no solution available at the moment" message gehad toen men tribe chat wit en onveranderbaar van kleur was op men warg (duidelijk een server issue btw). Daar zouden ze toch de moeite kunnen doen dit even te vermelden in GM chat en zich te verontschuldigen of zo. Sommige gm's maken er nog een grappige text van terwijl ze je helpen. Over het algemeen ben ik best tevreden over de GM's in lotro.
Een vriendelijke aanpak lijkt altijd te werken bij mij, de GM doet dan vriendelijk terug
Wat ik wel zou willen is wat meer communicatie en interactie met de devs (bv ivm guardian threat issues, goede suggesties bevestigen, ...) maar dat is dan voornamelijk turbine en niet CM. Ook omdat die onconstructieve klagers met hun grote mond te veel lawaai maken en de mensen met constructieve kritiek en mogelijke oplossingen de grond in boren. Ik zou als DEV ook niet verschijnen (en ik blijf door die whiners ook wat van de fora weg momenteel) ^^
Een betere site met sneller forum mag van mij ook.
Nu moet je het niet verkeerd opvatten hoor, met alle respect. Maar kun je je ook indenken dat de GM's misschien moe van jou worden? net zoals jij moe van hun wordt? Niemand heeft hier ooit nog problemen gehad met houdingen van GM's. alleen jij. Ik kan me heel goed indenken dat bepaalde dingen zeer frustrerend kunnen zijn. Maar soms moet je ook gewoon een stapje terug doen, ff relaxen. Vaak zul je dan zien dat je dan ook beter geholpen wordt. Met bepaalde dingen ben ik het ook met je eens (lees dit draadje meerdere keren per dag, dus weet wat er allemaal speelt bij je) en met sommige dingen ben ik het ook wat minder eens. Maar ik krijg de indruk een beetje dat je niet echt tegen onrecht kunt, wat ook goed is. Maar hoe feller jij reageert hoe minder support je krijgt en juist meer tegenwerking. Want die GM's denken ook :"daar heb je Muer ALWEER...:|". Ik snap dat je support wil, maar probeer het gewoon tactisch te houden daar kom je vaak het verst mee.MueR schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:31:
Ach ja, als iemand op de naam van een van mijn characters wil kiften, moet ie doen wat ie niet laten kan. Als er een GM naar me toekomt dat ik mijn naam moet wijzigen, sgoed, ik verzin wel een nieuwe. Ongefundeerd beschuldigen is alleen een beetje jammer. Offtopic gezwam komt er altijd in dit soort topics, want er zijn nou eenmaal een paar mensen die altijd en eeuwig uit een lap tekst maar 1 zin pikken en dat compleet uit context trekken.
Dus ik zou je de tip mee willen geven om je gewoon eens wat rustig te houden, dan erger je je misschien ook wat minder.
nogmaals: geen offence verder..
Hey jungsss
wat vinden jullie op het moment van player housing in lotro?
Ik vind het idee erachter geweldig alleen de uitvoering wat minder. m.a.w. er is gewoon niks te doen in gebieden waar de huizen staan. Ben de discussie al een tijdje aan het volgen op het officiele forum maar wat vinden jullie ervan. Ik vind het iig wel jammer.
wat vinden jullie op het moment van player housing in lotro?
Ik vind het idee erachter geweldig alleen de uitvoering wat minder. m.a.w. er is gewoon niks te doen in gebieden waar de huizen staan. Ben de discussie al een tijdje aan het volgen op het officiele forum maar wat vinden jullie ervan. Ik vind het iig wel jammer.
Tjah idd Rpol, ik heb een groot huis en gebruik hem alleen voor de extra chests en om wat leuk spul in neer te zetten.... voor de rest :-S
Maar wat stel je dan voor? Craften wordt bijv. in TH of in Esteldin gedaan... wat zou je er nu daadwerkelijk kunnen doen??
Maar wat stel je dan voor? Craften wordt bijv. in TH of in Esteldin gedaan... wat zou je er nu daadwerkelijk kunnen doen??
euh...ja
None taken hoorRexcore schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:30:
ven om je gewoon eens wat rustig te houden, dan erger je je misschien ook wat minder.
nogmaals: geen offence verder..
Overigens zijn mijn tickets altijd gewoon netjes, duidelijk en beleefd. Ik ga niet verwachten dat een GM mij helpt met "OMFG teh instance bugged you need to help me now lolz!". Als een probleem kort maar duidelijk wordt uigelegd, verwacht ik en eis ik dat er actie wordt ondernomen. Daar betalen we immers voor. Dat er bugs in een spel zitten, snap ik. Dat het vervelend is, weet ik maar al te goed. Dat een GM een paar minuutjes nodig heeft om mn ticket te beantwoorden weet ik ook, het is een queue. Maar ik eis wel dat ze een ticket goed lezen, niet zomaar bij het zien van het woord "quest" de canned response geven dat ze geen hints mogen geven.
[ Voor 26% gewijzigd door MueR op 08-01-2009 19:18 ]
Iemand kwam bijvoorbeeld met het idee om de instance ingangen binnen de stad te plaatsen ipv erbuiten zoals het nu is. Geen idee of het mogelijk is.
Verder kwam er iemand met het idee om het ook mogelijk te maken om te craften in je eigen huis. Bijvoorbeeld een Forge in je huis plaatsen oid. Dan ga je al vaker naar je huis toe. Nu gebruikt het gros van de mensen het alleen als opslag.
Misschien is het leuk als je een soort van vendor in je huis kan plaatsen die items kan verkopen die je zelf gecraft hebt.
Verder kwam er iemand met het idee om het ook mogelijk te maken om te craften in je eigen huis. Bijvoorbeeld een Forge in je huis plaatsen oid. Dan ga je al vaker naar je huis toe. Nu gebruikt het gros van de mensen het alleen als opslag.
Misschien is het leuk als je een soort van vendor in je huis kan plaatsen die items kan verkopen die je zelf gecraft hebt.
Dat soort dingen zijn een slecht idee Rpol. De reden dat Turbine juist geen crafting stations in de housing instances wil, is om mensen naar Esteldin, Bree en al die grote steden te krijgen. Wanneer iedereen zich in hun housing instance gaat bezighouden met crafting, lopen de steden leeg. Voor de Superior faciliteiten moet je naar die specifieke locaties, voor gewone bijna elk dorp.
Wanneer ze enkel normale faciliteiten zouden toevoegen aan huizen of instances, gaan mensen klagen dat ze ook superior willen. Krijgen ze die, staan ze vervolgens te mekkeren dat er geen AH in de instance zit, nu moeten ze alsnog daar heen om te gaan kopen. Hebben ze eindelijk hun zin, beginnen anderen weer te klagen dat de steden leeg zijn.
Turbine heeft herhaaldelijk duidelijk gezegd dit niet te willen, omdat het waardevoller is om de steden levendig te houden. De vendor staat zelfs maar een paar meter van je huis vandaan, midden in de instance.
Wanneer ze enkel normale faciliteiten zouden toevoegen aan huizen of instances, gaan mensen klagen dat ze ook superior willen. Krijgen ze die, staan ze vervolgens te mekkeren dat er geen AH in de instance zit, nu moeten ze alsnog daar heen om te gaan kopen. Hebben ze eindelijk hun zin, beginnen anderen weer te klagen dat de steden leeg zijn.
Turbine heeft herhaaldelijk duidelijk gezegd dit niet te willen, omdat het waardevoller is om de steden levendig te houden. De vendor staat zelfs maar een paar meter van je huis vandaan, midden in de instance.
[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 08-01-2009 20:08 ]
Verwijderd
Dat housing wat magertjes is daar zijn we het allemaal wel over eens.
Turbine heeft zelf ook al aangegeven dat ze daar meer aandacht aan willen besteden, ze waren toen nog erg druk met Moria, en dat had voorrang. Wellicht dat we binnen nu en een half jaartje veranderingen krijgen.
Turbine heeft zelf ook al aangegeven dat ze daar meer aandacht aan willen besteden, ze waren toen nog erg druk met Moria, en dat had voorrang. Wellicht dat we binnen nu en een half jaartje veranderingen krijgen.
Ik hoop eigenlijk dat housing een beetje zoals die van Everquest 2 zal worden, daar had je meer vrijheid om je items te plaatsen en had je nogal wat house pets wat het geiniger maakte. Zal wel nooit gebeuren, maar hopen kan altijd.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
En daar ben ik het volledig mee eens, anders wordt inderdaad iedereen verspreid en wordt het een dode boel.MueR schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:07:
Vendors zijn alleen noodzakelijk op plekken waar gecraft wordt, dus in de housing instance is dat niet nodig.
En wat verwacht je dan? Dat iedereen alle housinginstances af gaat om te kijken of iemand iets te koop heeft? Misschien kunnen er wel NPC's geplaatst worden die je een opdracht/order kunt geven, zovan; ik heb volgende week 100 high-grade steel ingots nodig, je betaalt de NPC of geeft andere (barter) items en daar blijft het bij voor die week (cooldown dus).rPol
Wat ik verder leuk zou vinden, is een kleine stable bij je huis (die je uiteraard moet kopen), hierin plaats je je paard(en) en ze worden dan ook zichtbaar op die plek. Daarnaast natuurlijk de optie voor meer huisdieren (ik heb momenteel een vogel en een muis
Het zou ook een optie kunnen zijn om afwisselend van de maand speciale quests te laten starten (zoals bij festivals) met een terugkerend iets (zoals die mushroom quests bijv.).
euh...ja
Verwijderd
Dat met die stalling voor je dieren vind ik best een geinig idee ja, eigenlijk zou het ook dan wel het mooiste zijn vind ik als je je paard of geit bij een summon ziet komen aanrennen, in plaats van dat hij meteen voor je neus staat, geeft net een tikkie meer realisme zeg maar. Maar dat gaat toch niet gebeuren.
Die lijkt me erg tricky dragonspirit. Hoewel het idee leuk is, is de technische kant daarvan een ramp, dus ik denk dat we dat voorlopig iig nog niet gaan zien. Free item placement in huizen willen ze wel naar kijken in ieder geval, volgens mij waren ze daar mee bezig zelfs.
Verwijderd
Like I said, gaat niet gebeuren. Ik heb wel ongeveer een idee wat voor technische consequenties dat zou hebben en die zijn net te legio om het door te willen voeren. Zou het alleen wel echt heel gaaf vinden als het zo zou werken, krijg je een beetje het zelfde effect als wanneer Gandalf Shadowfax fluit in de films.MueR schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:26:
Die lijkt me erg tricky dragonspirit. Hoewel het idee leuk is, is de technische kant daarvan een ramp, dus ik denk dat we dat voorlopig iig nog niet gaan zien. Free item placement in huizen willen ze wel naar kijken in ieder geval, volgens mij waren ze daar mee bezig zelfs.
Ik moet nog een huis gaan kopen, maar eerst is het paard aan de beurt, ben ik heel druk voor aant sparen want kost echt een vermogen zeg.
Gisteren een boog gekocht en daar even mee gespeeld, werkt wel goed zeg, geeft een stukje rust.
Gisteren een boog gekocht en daar even mee gespeeld, werkt wel goed zeg, geeft een stukje rust.
Verwijderd
Ik heb ook nog steeds geen huis met welk van mijn karakters dan ook. Zou op zich wel handig zijn om dat wel te hebben zodat ik eindelijk een beetje meer ruimte ga kweken, en niet alleen dat natuurlijk trophys aan de muur worden dan ook interessant en ik zou eens gezellig een feestje kunnen geven in mijn huisje enzo..
Sociaal mensen uitnodigen enzo..vaatje drank in je huisje doet dan wonderen..
Wat ik ook een geinig idee van Everquest 2 vind is hoe ze de Auctions hebben geregeld. Ze hebben gewoon auctions zoals we hebben, maar ze hebben nog een extra's: Je kan de auction fee verlagen of voorkomen (vergat even welke, waarschijnlijk veel lager) als je de item persoonlijk bij de player's thuis komt ophalen. Dus heeft housing extra nut en krijg je wat van andermans huis te zien. Ze moeten hun huistoegang natuurlijk wel publiek maken (anders konden ze dit niet op de auction aanbieden) en je moet dan in hun huis op hun 'bulletin board' klikken en zou dan hun goederen ontvangen ofzo.
Ik zou Turbine eens moeten vragen bij Everquest 2 te gaan spieken...
Ik zou Turbine eens moeten vragen bij Everquest 2 te gaan spieken...
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ik gebruik mijn huizen voornamelijk als opslagplaats. Ik heb al mijn chars bij mijn huis staan zodat die indien nodig meteen iets uit of in de storage kunnen plaatsen. Zeker nu ik een Warden aan het lvlen ben komt dit zeer van pas. Bij bijvoorbeeld crafting quests of nieuwe gear die een main kan maken teleport ik naar me huis, relog op me main, ga met die naar bree, craft de spullen die de alt nodig heeft en teleport weer terug. Dan relog ik weer terug op me alt en neem de desbetreffende spullen mee en teleport terug naar me questen en ga verder. Het is ook zeer handig dat mijn kinhuis(prive villa) in dezelfde instance is als mijn normale huis, zorgt weer voor extra storage. In huis de hoognodige spullen en in het kinhuis alle lower/higer lvl crafting mats, pages en diverse.
Ze zouden inderdaad iets moeten doen waardoor het housing systeem leuker/interactiever wordt. Persoonlijk vind ik het super dat je de mogelijk hebt om gewoon overal een huis te kunnen bouwen (SWG), maar deze feature zal er waarschijnlijk nooit komen.
Ze zouden inderdaad iets moeten doen waardoor het housing systeem leuker/interactiever wordt. Persoonlijk vind ik het super dat je de mogelijk hebt om gewoon overal een huis te kunnen bouwen (SWG), maar deze feature zal er waarschijnlijk nooit komen.
je kunt dus ook in je kinhouse spullen opslaan, heeft iedereen daar een persoonlijk box dan ofzo? Od is dat een gezamenlijke storage?
Hoeveel extra storage krijg je in je huis btw?
Gezamelijke storage, drie kisten als ik me niet vergis.Hiawatta schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:03:
je kunt dus ook in je kinhouse spullen opslaan, heeft iedereen daar een persoonlijk box dan ofzo? Od is dat een gezamenlijke storage?
Een deluxe huis levert twee kisten om elk 30 items in op te slaan, een normaal huis geeft je één kist voor 30 items.
The Flying Dutchman
In je kinhuise kan je aangeven wie er in de vaults mogen.
In een standard huis heb je 1 vault met 30 slots voor dingen.
In een deluxe huis heb je 2 vaults, ook beide met 30 slots.
Je moet trouwens deze vaults er wel bij kopen.
Voor veel informatie over housing kan je ook hier kijken: http://lotro-wiki.com/index.php/Housing
Gisteravond the grand stair weer gedaan. Nu ook de boots. Erg leuke instance en de boss was best pittig moet ik zeggen. Was wel met een PUG, maar ging erg goed en toffe lui.
Daarna direct de Forges ook 2x gedaan. Eerste keer gewiped bij de laatste boss, maar de tweede keer direct goed. Ook een toffe instance, tot nu toe bevallen de instances me zeker wel. Een hoop diversiteit vind ik zelf. Heb nog niet alle instances gedaan en ben benieuwd naar de rest.
In een standard huis heb je 1 vault met 30 slots voor dingen.
In een deluxe huis heb je 2 vaults, ook beide met 30 slots.
Je moet trouwens deze vaults er wel bij kopen.
Voor veel informatie over housing kan je ook hier kijken: http://lotro-wiki.com/index.php/Housing
Gisteravond the grand stair weer gedaan. Nu ook de boots. Erg leuke instance en de boss was best pittig moet ik zeggen. Was wel met een PUG, maar ging erg goed en toffe lui.
Daarna direct de Forges ook 2x gedaan. Eerste keer gewiped bij de laatste boss, maar de tweede keer direct goed. Ook een toffe instance, tot nu toe bevallen de instances me zeker wel. Een hoop diversiteit vind ik zelf. Heb nog niet alle instances gedaan en ben benieuwd naar de rest.
Je kan 3 kisten voor je kinhouse kopen en dan kan je de rechten instellen wie wat mag. Maar aangezien dat kinhouse voor mijzelf is heb ik hier geen last van.Hiawatta schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:03:
LOL je hebt een kinhouse voor jezelf gekocht? Vink wel een goeie.Wiertz schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:00:
[...]
Je kan 3 kisten voor je kinhouse kopen en dan kan je de rechten instellen wie wat mag. Maar aangezien dat kinhouse voor mijzelf is heb ik hier geen last van.
Tjah dat kan, en daarnaast gewoon nog een huisje kopen... dan heb 5 chests a 30 items, lol en natuurlijk veel space voor je furniture. Bedenk wel dat je dan 500s per week upkeep hebt (150s medium house en 350s kinhouse)Hiawatta schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:21:
[...]
LOL je hebt een kinhouse voor jezelf gekocht? Vink wel een goeie.
euh...ja
Ach, heb ik ook gedaan. Kheb een kin-house en 2 deluxe huizen
Storage ftw!
Kan je trouwens een kin-house kopen zonder kin? Want als je een kin begint moet je toch ook minimaal 10 members hebben?
En niet te vergeten natuurlijk alle charslots gebruiken voor bergen bagspace en een bankvaults... Moet je ze alleen niet gaan levellen en serieus mee craften; heb je alleen maar nog meer ruimte nodig 
En als je echt gek wilt doen... maak voor elke alt een kin aan en vul die met behulp van trial accounts tot 8 members... Dat is pas storage als je dan overal kinhouses voor hebt
Alleen beetje minder gemakkelijk met uitwisselen; travel to kinhouse wordt dan een beetje ingewikkeld!

En als je echt gek wilt doen... maak voor elke alt een kin aan en vul die met behulp van trial accounts tot 8 members... Dat is pas storage als je dan overal kinhouses voor hebt
[ Voor 41% gewijzigd door TAA op 09-01-2009 13:55 ]
Verwijderd
Nee, dat kan niet. Je kinship moet ook een bepaalde tijd bestaan om een kinshiphouse te kunnen kopen. Als je een nieuw kinship hebt kun je dus niet gelijk een kinshiphouse kopen.MADG0BLIN schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:51:
Kan je trouwens een kin-house kopen zonder kin? Want als je een kin begint moet je toch ook minimaal 10 members hebben?
Grappig allemaal, eerst maar een een paard kopen, dat is al duur zat.
10 min in Bree staan en je hebt een rank 10 kin gekocht voor 1gVerwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:57:
[...]
Nee, dat kan niet. Je kinship moet ook een bepaalde tijd bestaan om een kinshiphouse te kunnen kopen. Als je een nieuw kinship hebt kun je dus niet gelijk een kinshiphouse kopen.
Kun je dit wat verder toelichten?Wiertz schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:39:
[...]
10 min in Bree staan en je hebt een rank 10 kin gekocht voor 1g
The Flying Dutchman
ja je kunt toch geen kins kopen?
of bedoel je dat je willekeurige mensen aanschiet om even je kin te joine voor 20 silver?
of bedoel je dat je willekeurige mensen aanschiet om even je kin te joine voor 20 silver?
ik denk dat hij toch bedoelt dat je een kin kunt kopen... wellicht zijn er mensen die een kin hebben (waar bijna geen gebruik van wordt gemaakt) en die er vanaf willen, voor een paar goud willen ze mogelijk de stap maken, kortom ze maken je tot leader en je hebt de kin.Hiawatta schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:55:
ja je kunt toch geen kins kopen?
Ik ben het eigenlijk nog nooit tegen gekomen, dat iemand "/trade wtb of wts kinship" heeft getikt.
euh...ja
Ik heb gewoon geem huis. Ben een elf en woon in het bos.
Rfce heeft helemaal gelijk. Ik had toen het geluk om iemand tegen te komen die zijn kinship wilde verkopen voor een paar honderd silver. Hij heeft me leader gemaakt en toen hem gekickt
. Toen had ik mijn prive kinship, even me alt leader gemaakt en een kinhouse gekocht.
Als je een kinship maakt kun je vanaf rank 7 een kinhouse kopen. Het duurt 90 dagen om dit te bereiken. Niet echt onoverkomelijk lijkt me...
Mijn idee is dat hoe meer storage je hebt hoe meer zooi je blijft bewaren. Daarom heb ik alle nieuwe bankvaults ook nog niet geunlocked maar eerst eens goed opgeruimd
Mijn idee is dat hoe meer storage je hebt hoe meer zooi je blijft bewaren. Daarom heb ik alle nieuwe bankvaults ook nog niet geunlocked maar eerst eens goed opgeruimd
Gisteren voor het eerst in Moria geweest (wel, de Walls of Moria).
Mijn ks riep me daar naar toe, vonden dat ik ook eens moest kijken. Ben in Volume 1 pas aan B7C7, Toch gedaan, wilde nl. ook levelen. Gaat erg hard daar, was 48 1/2, zat snel op 49. Moet nu naar Moria zelf toe, heb alle expeditions ook gedaan.
Ging best goed voor een lvl 48.
Mijn ks riep me daar naar toe, vonden dat ik ook eens moest kijken. Ben in Volume 1 pas aan B7C7, Toch gedaan, wilde nl. ook levelen. Gaat erg hard daar, was 48 1/2, zat snel op 49. Moet nu naar Moria zelf toe, heb alle expeditions ook gedaan.
Ging best goed voor een lvl 48.
ga straks weer eens verder levelen naar 33.
@maartend, probeer echt nog even te wachten voor je in moria verder gaat. Als je daar op 48 naar binnen gaat, moet je het grootste deel van level 58 en 59 grinden. Doe eerst Eregion ofzo.
bedankt. Ik sta nu op het punt die solo-quest te doen van moria en ik denk dat ik dan stop en weer terug ga naar Angmar, MistyMountains enz. Maar wil wel gewoon Moria instappen even. Toch??MueR schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:12:
@maartend, probeer echt nog even te wachten voor je in moria verder gaat. Als je daar op 48 naar binnen gaat, moet je het grootste deel van level 58 en 59 grinden. Doe eerst Eregion ofzo.
Sure kan je Moria even instappen. Geen probleem. Ff verkennen, vele keren doodgaan en lol hebben. Dat kan best.
Makker van me was level 46 toen hij Moria ff ging verkennen met me (48). Questen kan je daar toch moeilijk voordat je 50 bent, omdat vele dingen pas bij level 50 beschikbaar worden (inclusief swifttravel enzo).
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Je legendary weapons halen en dan weer eregion in gaan
Ik heb dus maanden niet gespeeld en heb daar dus helemaal geen kaas van gegeten.MueR schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:24:
Je legendary weapons halen en dan weer eregion in gaan
Verwijderd
Bij book 1 van Moria leer je op een gegeven moment legendarische wapens te hanteren. Deze wapens lvl'en ook, net zoals je karakter. En ook bij deze wapens heb je ontzettend veel mogelijkheden om het beter te laten worden. En je kunt het wapen zelf een naam geven. Op een gegeven moment heb je dus een uniek wapen wat perfect past bij datgene waar jij het voor wil gaan gebruiken.maartend schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:30:
[...]
Ik heb dus maanden niet gespeeld en heb daar dus helemaal geen kaas van gegeten.
Dit topic is gesloten.