Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[Geheugen] Geheugen upgrade tips & weetjes

Check dat stukje even.
Instructies volgen op een normale (of liever een redelijk stressvolle) dag en je weet het :)
Maar ik denk wel dat je aan 2GB meer dan genoeg hebt :)

[Edit]
Mocht je nog interesse hebben, ik heb hier nog een 1GB reepje liggen.. afkomstig uit mijn Macbook :P O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 26-01-2009 21:57 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:50:
[Geheugen] Geheugen upgrade tips & weetjes

Check dat stukje even.
Instructies volgen op een normale (of liever een redelijk stressvolle) dag en je weet het :)
Maar ik denk wel dat je aan 2GB meer dan genoeg hebt :)
Hey,

De meeste zeggen 2GB is genoeg dan is 2GB meer dan genoeg, kost me wat minder omdat ik al toevallig 2GB heb liggen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een BTW kortingsactie op de aluminium macbooks (MediaMarkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De korting geldt in elk geval voor de normale MacBooks, daar heb ik vandaag nog over gebeld. Hij zal ongetwijfeld ook gelden voor de unibody's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit balen zeg. Nog geen maand geleden de aluminium versie gehaald met studentenkorting. Als ik dit had geweten kon ik beter dus nog even wachten. Maarja het zij zo. Wat een prachtding is het trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:17:
De korting geldt in elk geval voor de normale MacBooks, daar heb ik vandaag nog over gebeld. Hij zal ongetwijfeld ook gelden voor de unibody's!
Klopt, voor alle Macbooks die op voorraad zijn. Bij bestellingen hangt het van de MM af of ze dan wel of niet die BTW korting voor je op de bon zetten. Als je het hele bedrag vooruit betaalt lijkt de kans groter dat ook bij bestellingen de korting wordt verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:19:
Wat is dit balen zeg. Nog geen maand geleden de aluminium versie gehaald met studentenkorting. Als ik dit had geweten kon ik beter dus nog even wachten. Maarja het zij zo. Wat een prachtding is het trouwens.
Ach je was 48 uur geleden nog enorm blij met je Macbook. Dus geniet er van :-)
MM heeft trouwens ieder jaar, de laatste week van januari , deze actie. Dus mocht je volgend jaar (alweer) een nieuwe willen dan kun je wachten tot eind januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er ook hartstikke tevreden mee. De volgende keer dus onthouden dat ik op Januari moet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:48:
Ik maak gewoon website's, soms ff een mooie achtergrond dus niet echt extreem. Dus 2GB is meer dan genoeg?
Ik maak ook website's en heb op dit moment 2GB er in, draait opzich goed. Maar in extreme geval dat ik heel veel open heb staan (photoshop cs4, zend studio, mail, ichat, ical, adium, vmware fusion, flash cs4, skype en sabnzbd) dan wil hij af en toen nog wel even hangen, maarja, kan ook niet anders he... :+

Binnenkort wel upgrade naar 4GB... Als je nog goedkoop 2GB (1066MHz) nodig hebt.... PM maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
Blijf je altijd houden, koop je iets, is het een week later afgeprijsd. Nou valt het met Apple producten vaak toch al heel erg mee.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:17:
Een unibody MacBook is ook een normale MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mezelf af of ze ook met grappen komen als "helaas niet op voorraad", bestellen is de volle pond betalen. Iemand ervaring mee? Wat ik bedoel is dat de apple computers dan toch gewoon achter staan in het magazijn. Of prijzen van macbooks die in 1 keer omhoog schieten voor een dagje.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:50:
Ik vraag mezelf af of ze ook met grappen komen als "helaas niet op voorraad", bestellen is de volle pond betalen. Iemand ervaring mee? Wat ik bedoel is dat de apple computers dan toch gewoon achter staan in het magazijn. Of prijzen van macbooks die in 1 keer omhoog schieten voor een dagje.
Een beetje normale winkel laat je het gewoon bestellen voor de prijs die op dat moment geldt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

Nitai

Live the life you love.

Vanochtend even naar MM Rijswijk geweest. De 20" iMac vlogen er al om 8.15 uur uit :+

De goedkoopste Macbook was van 1199 voor 1007 euro. De tweede Macbook was er voor rond de 1259 (rond dat bedrag).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik heb vanmorgen bij MM Utrecht een Macbook White gehaald voor m'n vriendin :).

2.4 Ghz / X3100 / 2GB / 160GB voor €850,-

Het is allemaal snel genoeg voor m'n vriendin, en het grootste verschil voor haar zou die NVIDIA 9400 zijn welke ze toch niet gebruikt!

Ik vind het een prima deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
damn, t weekend een mini-display cable gehaald voor mn macbook 2ghz unibody, maar fullHD filmpjes trekt hij toch niet lekker via VLC player of XBMC ... (blu ray rips) .

Heb pas een gruwelijke pioneer fhd plasma gehaald dus zonde als ik de kwaliteit van de filmpjes moet downscalen... iemand nog tips of kan ik beter voor de 2,4ghz gaan ... of toch gewoon een mediacenter pc. Ik kan de unibody misschien nog inruillen/geld terug .

19% btw niet betalen bij MM :X had ik vorige week moeten weten !! magoed waarschijnlijk is de macbook niet voor mij als ik geen FHD kan afspelen.

(mis trouwens ook een hoop alternatieven voor bv. newsleecher op mac OS X :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vermoedelijk krijg je ook de korting als je vandaag bestelt en betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

BlowFish, heb je het met Plex geprobeerd. Hoeveel intern geheugen heb je? Mijn nog langzamere Mac Mini doet het prima, zelfs 1080p content. (Als alternatief voor newsleecher moet je Sabnzbd+ gebruiken 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 27-01-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
De verkoper bij de MediaMarkt hier gaf aan dat ze een beste partij bij Apple hadden ingekocht en dat deze verdeeld werden onder alle vestigingen.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Dat lijkt mij ook. Verkoop is verkoop voor de MediaMarkt. Ze verdienen er nog steeds op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flaterik op 27-01-2009 11:05 ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Nitai schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:49:
BlowFish, heb je het met Plex geprobeerd. Hoeveel intern geheugen heb je? Mijn nog langzamere Mac Mini doet het prima, zelfs 1080p content. (Als alternatief voor newsleecher moet je Sabnzbd+ gebruiken 8) )
zal plex eens proberen . dat newsleech progje heb ik al voorbij zien komen ja . ga dat ook eens bekijken , heb overigens 2gb geheugen maar dat lijkt me irrelevant voor het afspelen van filmpjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:49:
[...]

Nou vergeet het maar! :( Ik was gisteren in de MM voor een MBP en ze hadden alleen een showroom model. Maar als ik hem vandaag zou bestellen, dan kon ik hem volgende week voor het kortingstarief op halen. Vandaag stond ik dus om 8 uur voor de MM, maar als ik er een wilde bestellen mocht ik mooi het volle pond betalen of het showroom model nemen.

Ik ben toch niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:40
Welke vestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Vandaag langs geweest en de korting geld inderdaad op alle mac's. Ook op de cinema display's (oud en nieuw). Had bijna de 20'' meegenomen voor 500 euro maar toch maar mezelf behoed van een impulsaankoop :)

Ze hebben gewoon een tafel staan waar ze een X aantal macbooks op neerdonderen en op = op. (in Eindhoven waren er in een periode van 30 minuten 7 unibody macbooks verkocht overigens :))

Stonden overigens ook nog oude Pro's bij als ik me niet vergis (ook nieuw trouwens).

Hoefde ik ook niet meer te twijfelen of ik mijn bestelde witte macbook ging terugsturen of niet :P

[ Voor 48% gewijzigd door stefan_el op 27-01-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

BlowFish schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:37:
damn, t weekend een mini-display cable gehaald voor mn macbook 2ghz unibody, maar fullHD filmpjes trekt hij toch niet lekker via VLC player of XBMC ... (blu ray rips) .

Heb pas een gruwelijke pioneer fhd plasma gehaald dus zonde als ik de kwaliteit van de filmpjes moet downscalen... iemand nog tips of kan ik beter voor de 2,4ghz gaan ... of toch gewoon een mediacenter pc. Ik kan de unibody misschien nog inruillen/geld terug .

19% btw niet betalen bij MM :X had ik vorige week moeten weten !! magoed waarschijnlijk is de macbook niet voor mij als ik geen FHD kan afspelen.

(mis trouwens ook een hoop alternatieven voor bv. newsleecher op mac OS X :'( )
9 van de 10 keer ligt het slecht afspelen van een hdfilm (.mkv) aan een slecht gecodeerd bestand en ligt het dus niet aan je macbook, soft- of hardware. Je 2.0ghz macbook zou zowel 720 en 1080p makkelijk moeten trekken (dat kon m'n oude zwarte macbook immers ook), dus check eens je filmbestanden.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik ben maar even langs de MM Rijswijk gegaan (weer). En heb dit keer de Macbook 2 Ghz meegenomen voor 1007 euro. Was overigens de laatste :) Dat ging best hard daar...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OHHxzEM8jJvF9coTco69qlzd/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 27-01-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook naar de MM in Maastricht gegaan, de laatste (witte) Macbook meegenomen. De unibody macbooks waren al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:39:
Vandaag ook naar de MM in Maastricht gegaan, de laatste (witte) Macbook meegenomen. De unibody macbooks waren al uitverkocht.
Warme broodjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Sjonge. Ik ben weer zeer te spreken over de service van Apple! Echt top!
Ik had een afbrokkelende topcase aan de rechterkant. Met Apple gebeld en een uitzondering (zwarte MacBook van 2,5 jaar oud, dus buiten garantie) en casenummer toegewezen gekregen.
Ik naar MacHouse in Amsterdam. Moest ik 'm inleveren en was ik 'm een week kwijt.
Vond ik te gek, dus bij iCentre geprobeerd. Daar zeiden ze dat het niet nodig was dat ik een casenummer had. Want dit konden zij zo ook wel doen. Zij zouden 'm bestellen en dan kon ik 'm een keer langsbrengen voor vervanging, zou ongeveer een dag duren.
Vandaag dus langsgeweest. Om half elf ingeleverd en werd om 12:19u gebeld dat hij al klaar was. Supergoed! M'n hele topcase is vervangen, inclusief toetsen en trackpad. Hij ziet eruit als nieuw, waar ie daarvoor flinke gebruiksslijtage had! Echt super!
Tijdje geleden ook al m'n batterij kunnen vervangen dmv een uitzonderingsregel.
Echt supergoeie ervaringen met de service van Apple en iCentre Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/5163/dsc00859cf6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/7615/dsc00860ck3.jpg

Extra ladertje voor me macbook gekocht voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 06:58
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:12:
[afbeelding]

[afbeelding]

Extra ladertje voor me macbook gekocht voor een mooie prijs.
Waarom vertel je ons dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over laders gesproken, hoe lang gaat de lader van een Macbook normaal mee?
De pinnen die het stopcontact in gaan zitten namelijk los bij mij. Of beter gezegd, de pinnen zitten aan een stukje plastic, en dat plastic zit weer geklemd in de [bepaald land stekker] die op de adapter geklemd zit.
De adapter is nu... anderhalf jaar oud zoiets (net zoals de Macbook dus). Kan ik gewoon een nieuwe 'eisen' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geef je commentaar als je het niet boeit :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:37:
De pinnen die het stopcontact in gaan zitten namelijk los bij mij. Of beter gezegd, de pinnen zitten aan een stukje plastic, en dat plastic zit weer geklemd in de [bepaald land stekker] die op de adapter geklemd zit.
De adapter is nu... anderhalf jaar oud zoiets (net zoals de Macbook dus). Kan ik gewoon een nieuwe 'eisen' ?
Ik zou het iig proberen. Ze zullen misschien wel snel komen met: "U heeft 'm waarschijnlijk wat onvoorzichtig gebruikt. Eigen schuld dikke bult".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Yes!!! de laatste Macbook in Hengelo (MM) meegenomen :-)
Probleem nu is alleen dat mijn schatje er achter zit (en ik dus nog steeds sta te kijken)

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Flaterik
En of het als warme broodjes ging, het was immers pas half 10 's ochtends..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:39:
[...]

Nou vergeet het maar! :( Ik was gisteren in de MM voor een MBP en ze hadden alleen een showroom model. Maar als ik hem vandaag zou bestellen, dan kon ik hem volgende week voor het kortingstarief op halen. Vandaag stond ik dus om 8 uur voor de MM, maar als ik er een wilde bestellen mocht ik mooi het volle pond betalen of het showroom model nemen.

Ik ben toch niet gek!
Raar, bij mij ging het vorig jaar wel (was toen ook een BTW actie). Zal dus per MM wisselen en kennelijk dus per verkoper? In dit geval zou ik morgen weer proberen. Morgen namelijk nogmaals alles met korting (dus ook hetgeen gisteren en vandaag al met korting kon worden gekocht: tv's en laptops/pc's). http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:49:
[...]

Waarom geef je commentaar als je het niet boeit :)?
Omdat hij het onzinnig vindt dat je 2 foto's van een lader post die je net gekocht hebt...op een onzinnige post kun je een onzinnige reactie terug verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goed, zullen we het nu weer over MacBooks hebben? Pics passen overigens beter in Het grote "Show je Apple computer" topic - Deel 9 of Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel 82! ;)

Heeft iemand hier al grote verschillen gemerkt na het installeren van de NVIDIA Graphics Update? Ik nog niet echt namelijk. ik had dan ook nog geen problemen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb zojuist een offerte van Prowarehouse binnen gekregen.
MacBook 2.4GHz, 320GB 7200rpm, 4GB RAM voor €1581,91 incl btw en bezorging.

Hoop dat ik hem voor het weekend binnen heb, wordt mij eerste eigen Mac, dus ben erg benieuwd hoe het is om er dagelijks mee te werken. :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:04:
Heb zojuist een offerte van Prowarehouse binnen gekregen.
MacBook 2.4GHz, 320GB 7200rpm, 4GB RAM voor €1581,91 incl btw en bezorging.

Hoop dat ik hem voor het weekend binnen heb, wordt mij eerste eigen Mac, dus ben erg benieuwd hoe het is om er dagelijks mee te werken. :)
Geweldig. Ik had in het begin stiekem wel een beetje heimwee. Dit gaat heel dom klinken maar het voelde alsof ik een stuk van mezelf in de steek liet :+ 8)7 Dat is een PC toch wel een beetje, met al die uren die je erachter zit en al je documenten etc. Soort haat-liefde verhouding met Windows.

Maar goed. Daar was ik na een paar uur al overheen. Dus dat zegt genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:05:
[...]

Raar, bij mij ging het vorig jaar wel (was toen ook een BTW actie). Zal dus per MM wisselen en kennelijk dus per verkoper? In dit geval zou ik morgen weer proberen. Morgen namelijk nogmaals alles met korting (dus ook hetgeen gisteren en vandaag al met korting kon worden gekocht: tv's en laptops/pc's). http://www.mediamarkt.nl/specials/btwdagen/index.html
Zeker raar. In Arnhem konden ze hem niet bestellen, hoewel me dat een dag eerder toegezegd werd. Toen heb ik naar MM Ede gebeld of ze hem op voorraad hadden. Nee, maar als ik naar het filiaal kwam konden ze hem wel bestellen 8)7

Afijn, hij is besteld en hopelijk snel binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die voor 6 januari een macbook hebben gekocht: er is recentelijk een actie van Apple. Als je op of na 6 januari een macbook koopt krijg je een update van iLife 09 voor maar 8.95 (verzendkosten). Ik heb mijn macbook voor 6 januari 2009 gekocht, contact gehad met applesupport, deze vertelde mij het volgende: Helaas meneer ik kan niks voor u doen. Is er iemand geweest die deze upgrade wel heeft ontvangen voor 8.95 en heeft de macbook voor 6 januari 2009 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:19:
Voor de mensen die voor 6 januari een macbook hebben gekocht: er is recentelijk een actie van Apple. Als je op of na 6 januari een macbook koopt krijg je een update van iLife 09 voor maar 8.95 (verzendkosten). Ik heb mijn macbook voor 6 januari 2009 gekocht, contact gehad met applesupport, deze vertelde mij het volgende: Helaas meneer ik kan niks voor u doen. Is er iemand geweest die deze upgrade wel heeft ontvangen voor 8.95 en heeft de macbook voor 6 januari 2009 gekocht?
Hoeveel dagen voor 6 jan 09 heb je je macbook gekocht? Als er geen controle op aanschafdatum is zou je de gok kunnen wagen.

Ik zal hem dadelijk ook even bestellen. Ik laat je weten hoe dit ging.

http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

29 december is mijn aankoopdatum. Jezus wat is weer balen zeg. Twee keer in 2 dagen, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:19:
Je moet ergens de grens trekken en 6 Jan is net na de keynote waar het bekend werd gemaakt. Dus ja denk dat je gewoon pech hebt ;)

Word volgens mij wel gechecked namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:44:
[...]

Gewoon proberen. Als ze niet coulant zijn dan kun je altijd nog annuleren. Of morgen naar een fysieke Apple store gaan (Den Haag bijvoorbeeld) en kijken of ze daar de korting willen geven. Of een andere MM. Maar bestellen in de Apple store op internet en dan bellen met Apple en kijken of ze die korting willen geven lijkt me het beste. Laat een eventuele coulancetoezegging wel per mail bevestigen.
Ik heb ook alleen maar lof over de manier waarmee Apple met haar klanten omgaat.

Ik wilde dus (als nieuwe mac gebruiker) de nieuwe macbook white hebben. Ben in 2 MM geweest maar daar hadden ze enkel de "oudere" met 1gb Ram en de x1300.

Ik heb dus de geupdate (is meer up zijn plaats dan nieuwe) maandag avond besteld via de website en gister naar de klantenservice gebeld met de vraag of ik enig vorm van tegemoetkoming kan krijgen. Zonder moeilijk te doen heeft de vriendelijke meneer mij gecompenseerd tot een bedrag van 825 euro! Ik heb dus de geupdate versie (Die overigens al verstuurd is) uiteindelijk voor deze prijs gekregen.

Ik belde met het vermoede dat het wellicht niet zou lukken maar ik moet zeggen dat ik het wel een hele goede service vind.
Het heeft misschien niet veel met de macbook te maken maar ik wilde het wel ff kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:37:
bij mij brak dat stukje na 1,5 jaar af. Een van de pinnen bleef gewoon in het stopcontact zitten 8)7 Ik heb hem nu met zo'n kabel aangesloten (uiteraard wel met nl stekker):
Afbeeldingslocatie: http://www.ztnetstore.com/images/P22139.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door fotoklaasje op 28-01-2009 17:57 ]

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:48:
29 december is mijn aankoopdatum. Jezus wat is weer balen zeg. Twee keer in 2 dagen, pff.
Volgens de voorwaarde moet je de bon kunnen tonen. Echter bij het bestellen hebben ze het er met geen woord over. Valt dit ook niet onder: gewoon bestellen en retourneren binnen 14 dagen? Dan zou je de gok kunnen wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hem hem voor 8.95 in het mandje kunnen krijgen. Ik heb echter wel een andere datum gebruikt. Het is wel geaccepteerd. Krijg ik denken jullie problemen als ik deze zo verzend en ik krijg het opgestuurd? Dus dat ik dan toch de volle pond moet betalen ofzo als ze er achter komen.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik vind het wel aardig riskant (en asociaal) om zoiets te doen. Je had het aan zien kunnen komen in principe, en je bent wel aardig wat dagen later dan de termijn die zij hebben gesteld.

Nou ja, ik hoop het beste voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
osc4r schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:14:
Ik vind het wel aardig riskant (en asociaal) om zoiets te doen. Je had het aan zien kunnen komen in principe, en je bent wel aardig wat dagen later dan de termijn die zij hebben gesteld.

Nou ja, ik hoop het beste voor je.
Ach niet zo bang. Niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even een paar reacties af en probeer het dan morgen. Inderdaad, niet geschoten is altijd mis maar vraag me af of ze het zien of niet.

Ik heb elders gezien dat mensen het wel hadden opgestuurd gekregen.

En kan dit effect hebben op de garantie periode ofzo? Of gaat dit puur aan de hand van de aankoopnota. Want als ik dit zou doen, hebben ze twee data van mij. Mijn aankoopnota zal dan een andere datum hebben in vergelijking tot de registratie bij apple want er moet een serienummer worden ingevoerd. Ik denk toch dat ik het dus niet doe. Pech is pech.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Als het misgaat zul je gewoon het volledige bedrag moeten gaan betalen waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
SaURoN schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:51:
Als het misgaat zul je gewoon het volledige bedrag moeten gaan betalen waarschijnlijk
Dat verwacht ik niet. Ik denk dat de order alleen geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie er vanaf. Dit omdat ik er toch vrij weinig gebruik van ga maken. Ik gebruik iLife 08 ook niet. Wil geen onnodige risico's oplopen. Wat was de persoon bij de helpdesk trouwens bot zeg.

DIT GAAT GEWOON NIET MENEER! zo kwam het over de telefoon. Hij schreeuwde net niet, maar als ik even was doorgegaan zou dat vast gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:30:
Ik zie er vanaf. Dit omdat ik er toch vrij weinig gebruik van ga maken. Ik gebruik iLife 08 ook niet. Wil geen onnodige risico's oplopen. Wat was de persoon bij de helpdesk trouwens bot zeg.

DIT GAAT GEWOON NIET MENEER! zo kwam het over de telefoon. Hij schreeuwde net niet, maar als ik even was doorgegaan zou dat vast gebeuren.
Toch wel een beetje begrijpelijk? Ik bedoel, de grens is duidelijk 6 januari. 29 december is duidelijk voor de grens, dus gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Donderdag 22e savonds laat besteld en vandaag in huis. Nieuwe witte macbook. Was iets mis bij UPS waardoor hij eerst niet goed afgeleverd was maar de apple jongens hebben erg hun best gedaan en was in notime geregeld. Zeer goede service.
Heb het topic al geruime tijd gevolgd, ook bij mijn besluitvorming. Weet dat de wifi verbinding wegzakt zodra de klep dicht zit maar is die alleen bij de unibook? Volgens mij viel mijn wifi weg toen ik hem dichtklapte. Is dit te voorkomen of alleen door de klep deels open te houden om zo slaapstand te voorkomen? Airport settings wijzen niet op een "slaapstand instelling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SFRtje schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:05:
[...]

Toch wel een beetje begrijpelijk? Ik bedoel, de grens is duidelijk 6 januari. 29 december is duidelijk voor de grens, dus gaat het niet.
Ben ik het niet met je eens. Bij een klantenservice zijn ze er om een bepaalde situatie normaal uit te leggen vind ik. Ook al is het een "stomme" vraag.

Dit vind ik ook niet zo belangrijk, de service bij een bepaalde klacht/probleem is belangrijker.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Ik ga waarschijnlijk vandaag een MacBook 2.0 Ghz kopen. Hierbij wil ik voor prive gebruik OSX draaien en voor zakelijk gebruik Windows XP. Het scherm heeft een grootte van 13" en een resolutie van 1280x800. Is dit een beetje een werkbare resolutie voor applicaties als Word en Outlook? Of past er te weinig op het scherm om hier prettig mee te kunnen werken?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

shorty schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:38:
Ik ga waarschijnlijk vandaag een MacBook 2.0 Ghz kopen. Hierbij wil ik voor prive gebruik OSX draaien en voor zakelijk gebruik Windows XP. Het scherm heeft een grootte van 13" en een resolutie van 1280x800. Is dit een beetje een werkbare resolutie voor applicaties als Word en Outlook? Of past er te weinig op het scherm om hier prettig mee te kunnen werken?

ik neem aan dat je ook gewoon goed kon tekstverwerken op een 1024x768 scherm ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
shorty schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:38:

Is werkbaar hoor :)
Ben zelf vanaf een 15,4" 1920x1200 laptop naar een 13" 1280x800 macbook gegaan en het is prima werkbaar :) Hoef niet zo te turen meer ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

SaURoN schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:55:
[...]

Is werkbaar hoor :)
Ben zelf vanaf een 15,4" 1920x1200 laptop naar een 13" 1280x800 macbook gegaan en het is prima werkbaar :) Hoef niet zo te turen meer ;) :P
Precies, dat wou ik even weten. Omdat het scherm ook een stuk kleiner is ga je er denk ik niet veel op achteruit toch?
amahusu schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:44:
[...]

ik neem aan dat je ook gewoon goed kon tekstverwerken op een 1024x768 scherm ;)
Dat kon inderdaad haha. Maar of het prettig was is een tweede. Ik wil gewoon ff weten of het allemaal een beetje overzichtelijk is, ook bijvoorbeeld in iTunes. Heb nu een 22" scherm staan met een resolutie van 1680x1050 en wil weten of iTunes er op de MacBook een beetje hetzelfde uit ziet. Omdat je natuurlijk ook 9" minder scherm hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 20:08
shorty schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:01:
[...]

Precies, dat wou ik even weten. Omdat het scherm ook een stuk kleiner is ga je er denk ik niet veel op achteruit toch?
Heb zelf een iMac 20" en MacBook, maar vind de indeling van Word voor de Mac onhandig met die extra zijbalk, neemt veel ruimte in en dat merk je op een lage resolutie extra goed! Dan moet je of uitzoomen in Word (zie je de letters nauwelijks) of gaan schuiven met die balk (Dit probleem is dus minder bij Word voor Windows). Het is te doen als je er niet uren per dag achter zit, anders zou ik een extern scherm erbij nemen voor thuis.

Voor mail/itunes/etc is het geen gemis en kan je prima op een MacBook werken. Wel is het aan te raden bij langdurig gebruik extern toetsenbord en muis te nemen + laptopstandaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word werkt naar mijn mening perfect op een 13.3 inch scherm. Wel raad ik het aan om op windows met word te werken. Dit omdat de office versie voor de mac minder fijn is t.o.v. de windows versies.

Dit is dus wel persoonlijk. Zijn er mensen die de office versie voor de Mac wel fijn vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
shorty schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:01:
[...]

[...]

Dat kon inderdaad haha. Maar of het prettig was is een tweede. Ik wil gewoon ff weten of het allemaal een beetje overzichtelijk is, ook bijvoorbeeld in iTunes. Heb nu een 22" scherm staan met een resolutie van 1680x1050 en wil weten of iTunes er op de MacBook een beetje hetzelfde uit ziet. Omdat je natuurlijk ook 9" minder scherm hebt...
Nou, het kan wel, maar persoonlijk ben ik toch erg blij met m'n 15" Pro. Ik zie collega's toch net iets teveel voorover gebogen zitten te turen naar de 13" schermpjes. En uiteraard heb je gewoon minder ruimte, het went, het kan, maar prettig kan ik het nu ook weer niet noemen. Maar die indruk kan ik ook gewoon hebben omdat ik pas sinds dit jaar uberhaupt een laptop gebruik.

ps. Overigens gebruik ik virtualisatie voor MS Office, gaat prima en office voor Windows is toch echt wel beter. Op de Mac gebruik ik iWork '09, kan minder maar werkt dan weer superlekker.

[ Voor 8% gewijzigd door vgroenewold op 29-01-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38

Shrien

frequent snoozer

Ik heb nu een Windows 7 partitie gemaakt van 32gb en daar alles op geinstalleerd etc. maar 32gb is eigenlijk best weinig. Nu heb ik geen zin om alles weer te wissen, de partitie groter te maken en weer alles te installeren..

Is er een alternatief ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Schijnt te kunnen met Camp Tune:
http://www.paragon-software.com/home/camptune/

(wel eerst back up maken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:48
Werkt partition magic van norton niet voor een apple ? of een vervangen programma daarvoor.
Is er vast wel voor een apple

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38

Shrien

frequent snoozer

Thanks ! Ik ga het zo meteen even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Weet iemand of er ergens een tabelletje oid is om te zien hoe hard de fans zouden moeten draaien bij bepaalde temperaturen?

Bij mij zijn ze steeds vaker ontzettend hard aan het blazen (tegen de 6000rpm) en ik ben benieuwd of dat ook hoort bij de temperatuur die hij dan aangeeft. Als dat niet goed correspondeert is dat tooltje (smcFanControl dacht ik) misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Weet iemand hoe je in Bootcamp je MacBook in Clamshell Mode krijgt?
Als ik 't op de Leopard manier probeer dan gaat het beeldscherm van de MacBook gewoon aan terwijl ie dicht is.
En ik krijg m'n externe monitor niet als primaire monitor geselecteerd. De optie blijft grijs...
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44
andere videokaart driver geprobeerd? Geen idee of het helpt maar dat is het eerste wat ik zou doen in die situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb een oudere MacBook Pro met een ATI kaart erin, en daarbij lukt het me alleen als ik de Catalyst software erop zet, oftewel: de driver van de fabrikant. Met de Apple (Bootcamp) driver werkt het niet.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers ik heb ff een klein vraagje waar niet echt een objectief antwoord op te geven is maar een aantal meningen vind ik altijd fijn om te horen. Ik heb een MacBook mid 2008, 2,4 Ghz met 2 GB RAM. Dit was een prive laptop die ik nu zakelijk gebruik. Ik heb de mogelijkheid om een MacBook Pro aan te schaffen maar ik twijfel of ik dit nodig heb.

De Pro's zijn niet echt sneller en qua RAM kan ik in mijn huidige MacBook ook nog 2 GB bij pluggen... Wat is het verschil, de pro heeft een groter scherm en een wat betere videokaart zover als ik net heb gezien. Mis ik iets of zijn dit idd de grootste verschillen? Aangezien ik ook met veel regelmaat op de laptop moet werken (dus geen extern scherm) vermoed ik dat een pro met een groter scherm een stuk beter beter werkt maar ik geen ervaring met die machine. Verder heeft ie misschien nog andere voordelen. Iemand ideeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Behalve dat het scherm groter is is de kwaliteit hier ook beter van. Een betere kijkhoek, betere kleuren enzo.

En tsja verder. Een betere videokaart, iets snellere CPU, wat meer harde schijf ruimte en dan heb je het wel gehad.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was ook mijn idee, verder HD en RAM zijn te vergroten dus dat maakt me niet zoveel uit. Kijkhoek had ik nog niet aan gedacht dat moet ik misschien in de shop een keer uittesten. Groter scherm is mijn grootste twijfelpunte... 15 inch klinkt een stuk groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 15:31

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik mag op me nieuwe werk kiezen waar ik op wil werken.
Het budget is 1500 euro.

Nu wil ik graag een macbook(altijd al een willen hebben).

Nu kan ik om te werken kiezen uit een full setup (dus met een los scherm en muis en tobo etc)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Kosten setup

Apple MacBook                                  E1199,00
Apple Keyboard                                 E  49,00
Logitech MX400                                 E  29,95
LG  22inch TFT WideE                           E 149,95
Apple Mini DisplyPort - Naar DVI               E  29,00

Totaal                                         E1481,90

Of ik kan een zwaardere Macbook nemen.

Nu is mijn vraag eigenlijk om mijn keus te kunnen maken,
Is het makkelijk een volle dag te werken op een macbook, of is dan zoals ik hierboven heb een los scherm + tobo en muis dan beter ?
Wie heeft er hier ervaring mee ?

Nu kan ik uiteraard ook kiezen voor een gewone mac of zelfs een pc, maar het lieftste wil ik gewoon een macbook

[ Voor 9% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-01-2009 20:08 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Vandaag is mijn MacBook binnen gekomen :) Erg snel en netjes via ProWarehouse.nl. Er zat een brief bij, Pro Warehouse vergoed de upgrade naar iLife '09 :)

* CrashOne is blij

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TBH vind ik de touchpad van de macbook white echt zuigen:S. troep touchpad, maar voor de rest is ie top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:10:
TBH vind ik de touchpad van de macbook white echt zuigen:S. troep touchpad, maar voor de rest is ie top.
Vergeleken de Unibody touchpad is hij inderdaad niet erg fijn. Maar vergeleken de meeste Windows-laptops is het toch een prima ding? 360 Graden scrollen met twee vingers, heel fijn :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 11:25

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Vandaag ook de overstap gemaakt naar mac. Mijn vorige laptop begon het te begeven en had totaal geen zin om aan vista's eigenaardigheden te gaan wennen (ok, xp is ook nog te krijgen, maar dat is geen vooruitgang).

Ik moet zeggen, dat na een paar uurtjes gespeeld te hebben alles intuïtief werkt. Je gebruikt wat vaker het cmd knopje ipv de control knop, maar dat is snel aangeleerd. Het toetsenbord is ook zeer OK voelt lekker aan, en maar weinig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
_Erikje_ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:59:
Vandaag ook de overstap gemaakt naar mac. Mijn vorige laptop begon het te begeven en had totaal geen zin om aan vista's eigenaardigheden te gaan wennen (ok, xp is ook nog te krijgen, maar dat is geen vooruitgang).

Ik moet zeggen, dat na een paar uurtjes gespeeld te hebben alles intuïtief werkt. Je gebruikt wat vaker het cmd knopje ipv de control knop, maar dat is snel aangeleerd. Het toetsenbord is ook zeer OK voelt lekker aan, en maar weinig geluid.
En mocht je willen dan kun je XP of Vista ook nog installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Flaterik schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 07:44:
[...]

En mocht je willen dan kun je XP of Vista ook nog installeren :+
Mocht ik ooit weer C# gaan programmeren zal dat wel moeten denk ik, maar ik ga het wel zoveel mogelijk uitstellen.
Ben wel ontzettend aan het kloten van mijn outlook 2007 pst naar entourage... Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

_Erikje_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:52:
[...]

Mocht ik ooit weer C# gaan programmeren zal dat wel moeten denk ik, maar ik ga het wel zoveel mogelijk uitstellen.
Ben wel ontzettend aan het kloten van mijn outlook 2007 pst naar entourage... Iemand nog tips?
Zonder een progje gaat dat niet, of in iedergaval heel lastig. Iets met tunderbird gebruiken enzo. In de FAQ van de software kun je er iets over vinden. Ik heb me er maar gewoon bij neergelegd dat ik mijn mails niet meer had. Contacten heb ik via mijn telefoon overgezet.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:01:
Is het makkelijk een volle dag te werken op een macbook, of is dan zoals ik hierboven heb een los scherm + tobo en muis dan beter ?

Nu kan ik uiteraard ook kiezen voor een gewone mac of zelfs een pc, maar het lieftste wil ik gewoon een macbook
Ik ben slechts een 'lurker' in dit topic, maar het lijkt mij dat je voor bureauwerk sowieso geen ganse dagen voor een 13 inch scherm wil zitten. Ga voor het comfort van dat 22 inch paneel.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Damn begin mijn delete knop toch echt wel een beetje te missen. Is er niet de mogelijkheid om die nutteloze "eject" knop, delete uit te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:17
_Erikje_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:
Damn begin mijn delete knop toch echt wel een beetje te missen. Is er niet de mogelijkheid om die nutteloze "eject" knop, delete uit te voeren...
CMD+Backspace misschien een optie? Daar verwijder je onderdelen mee op een apple besturingssysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:52
1voud schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:44:
[...]

CMD+Backspace misschien een optie? Daar verwijder je onderdelen mee op een apple besturingssysteem
En in text-modus:
fn+Backspace = delete
fn+alt+Backspace = delete een woord rechts naast de cursor
alt+Backspace = delete een woord links naast de cursor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Yay, ik heb sindskort ook een mooie gloednieuwe alu 13" macbook *O*

Ongelofelijk eigenlijk dat ik dit ding voor grofweg hetzelfde bedrag heb gekocht als ik destijds voor mijn G4 iBook heb neergeteld.... Flinke vooruitgang :)

Wel meteen een vraag: de toetsen van de macbook zijn redelijk verzonken in het frame én het scherm ligt wat dieper ten opzichte van de rand.. Is het nog nodig om heel voorzichtig altijd braaf het stukje folie tussen de laptop te doen bij vervoer of is dit niet nodig?

Ik vond het altijd maar aanstellerij, mensen met van die doekjes enzo maar op mijn iBook zie ik toch maar mooi duidelijk de toetsen terug op 't scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:34:
Wel meteen een vraag: de toetsen van de macbook zijn redelijk verzonken in het frame én het scherm ligt wat dieper ten opzichte van de rand.. Is het nog nodig om heel voorzichtig altijd braaf het stukje folie tussen de laptop te doen bij vervoer of is dit niet nodig?

Ik vond het altijd maar aanstellerij, mensen met van die doekjes enzo maar op mijn iBook zie ik toch maar mooi duidelijk de toetsen terug op 't scherm :|
Bij de unibody macbook plaats je inderdaad best de doorzichtige folie die tussen het scherm en het toetsenbord zat toen je hem voor het eerst open deed. Zonder deze extra bescherming zie je inderdaad bij een zwarte achtergrond keyboard toetsen op het scherm, en dit zelfs als je de macbook niet transporteert maar gewoon dichtklapt op je bureau. Gelukkig kon ik met dat zwarte doekje de afdruk wegboenen (à propos: doekje is ook ideaal om je bril te schonen B)). Hier gaat dus altijd de beschermende folie tussen het scherm en het toetsenbord wanneer de lid gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met een MacBook met scherm, maar wel met een MacBook zonder scherm. Ik wacht momenteel op de vernieuwde iMac dus ik werk nu sinds een paar maanden op een MacBook. Om eerlijk te zijn, ik vind het niet lekker werken de hele dag. Het formaat is prima voor school en onderweg, maar thuis is het toch heerlijk om een toetsenbord, muis en een scherm te gebruiken. :) Dat zeg ik dan omdat ik hiervoor wel een iMac had en dat was toch een stuk comfortabeler dan dit.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 01-02-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als je er de hele dag op moet werken gewoon een scherm en tobo aan hangen!
Even kan best, maar 5 dagen in de week de hele dag ga je aan dood! Niet echt ergonomisch, je nek gaat je dat niet in dank afnemen.
Voor een paar uurtjes is het prima te doen, maar als je er dag in dag uit mee werkt moet je echt wel een gewoon scherm hebben dat hoog genoeg staat. En dan gelijk ook maar een stukkie groter :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Spike_wolf schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:23:
Als je er de hele dag op moet werken gewoon een scherm en tobo aan hangen!
Even kan best, maar 5 dagen in de week de hele dag ga je aan dood! Niet echt ergonomisch, je nek gaat je dat niet in dank afnemen.
Voor een paar uurtjes is het prima te doen, maar als je er dag in dag uit mee werkt moet je echt wel een gewoon scherm hebben dat hoog genoeg staat. En dan gelijk ook maar een stukkie groter :P
Ik heb eergisteren mijn Mstand ontvangen en een bedraad toetsenbord, werkt naar mijn mening prima. Ik kwam van een 15.4'' ASUS notebook, dus het was wel even wennen. Uiteraard is het wel belangrijk om te weten wat voor werk je op je Macbook gaat doen. Toen ik in een sales department werkte, had ik een 17'' scherm; ik moet er niet aan denken om de hele dag met excel te werken op een 13'' scherm.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ik had een vraag met betrekking tot de rechte scheurtjes die onvermijdelijk bij elke kunststof MacBook ontstaan (ik heb er thuis 3 liggen, en vaak genoeg gezien).

http://farm2.static.flick...669649_55e267055b.jpg?v=0

http://i155.photobucket.c.../thegoldenfox/macrack.jpg

http://farm4.static.flick...82211583_f917329600_m.jpg

Ik heb er zelf ook plakband opzitten. Met name omdat anders het scherm eraan gaat omdat het toetsenbord erin gaat drukken.

Afijn, kun je dit gewoon bij bijvoorbeeld Mac Support langsbrengen en voor een redelijke prijs laten repareren? En over welke prijs hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk toch duurder dan 50 euro, en het hele bovenkant, waar de toetsenbord zit enzo kan je voor 50 kopen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Sgreehder schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:04:
Ik had een vraag met betrekking tot de rechte scheurtjes die onvermijdelijk bij elke kunststof MacBook ontstaan (ik heb er thuis 3 liggen, en vaak genoeg gezien).

http://farm2.static.flick...669649_55e267055b.jpg?v=0

http://i155.photobucket.c.../thegoldenfox/macrack.jpg

http://farm4.static.flick...82211583_f917329600_m.jpg

Ik heb er zelf ook plakband opzitten. Met name omdat anders het scherm eraan gaat omdat het toetsenbord erin gaat drukken.

Afijn, kun je dit gewoon bij bijvoorbeeld Mac Support langsbrengen en voor een redelijke prijs laten repareren? En over welke prijs hebben we het dan?
ik heb exact op dezelfde plek zo'n scheur gehad. Gewoon ff bellen met apple, het probleem omschrijven en als je geen gekke dingen gaat vertellen dan geven ze je een beperkte garantie voor een nieuwe case (ook al is je garantie verlopen, ik had al bijna een jaar geen garantie meer, maar kreeg dus zonder al te veel moeite te doen een extra reparatie).

topservice dus van Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sgreehder schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:04:
die onvermijdelijk bij elke kunststof MacBook ontstaan
Elke? Mijn MacBook is 18 maanden oud en er is geen scheur te bekennen. :) Afkloppen dan maar?

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 01-02-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook scheurtjes.. mijn macbook is 18 maanden jong, geen garantie dus... wordt hij alsnog gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag op me nieuwe werk kiezen waar ik op wil werken.
Het budget is 1500 euro.

Nu wil ik graag een macbook(altijd al een willen hebben).

Nu kan ik om te werken kiezen uit een full setup (dus met een los scherm en muis en tobo etc)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Kosten setup

Apple MacBook                                  E1199,00
Apple Keyboard                                 E  49,00
Logitech MX400                                 E  29,95
LG  22inch TFT WideE                           E 149,95
Apple Mini DisplyPort - Naar DVI               E  29,00

Totaal                                         E1481,90

Of ik kan een zwaardere Macbook nemen.

Ik heb zelf een los scherm en tobo + muis als ik langer achter mijn macbook wil werken. Je houding is beter en je kan meer informatie kwijt op je scherm(en) Het is ook mogelijk om bijvoorbeeld je wmware op het secundaire scherm te draaien.

Ik zou zelf voor je huidige keuze gaan. Je zal toch weinig verschil merken tussen de 1250e macbook en de 1500e macbook.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.