Heb er geen ervaringen mee, maar ze zijn wel mooi.
Net als de dunste laptop ter wereld,
Net als de dunste laptop ter wereld,
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 293263
Dan heb je gewoon een niet al te beste wifi kaart/usb stick.Anoniem: 218468 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:04:
Ik vind mijn Macbook steeds geweldiger. Was zojuist de WoW client aan het downloaden, en het schoot maar niet op op mijn Windows PC. 300 / 400kB/s wireless. Ik was veel sneller gewend, de Macbook haalt altijd 1MB/s.
Ik een crossover kabeltje tussen mijn pc en Macbook geplakt en de Macbook hetzelfde bestand vanaf dezelfde locatie laten downloaden naar mijn pc: 1MB/s(ter verduidelijking: Macbook downloadde dus via het draadloos netwerk, en het bestand werd via de crossover kabel op mijn desktop pc opgeslagen).
[ Voor 92% gewijzigd door Póg mo Thóin op 02-03-2009 11:49 . Reden: whoopsy ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Joost
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 03-03-2009 20:02 ]
Joost
Ik heb mijn superdrive weer aan de gang gekregen door heel even met een wattenstaafje en schoonmaakalcohol het lensje te beroeren. Daarvoor moet je hem wel openmaken, en dat zijn best wat schroefjes.boom1001 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:55:
Ik heb hier een macbook 1,1 (Core Duo 2Ghz) waarbij de superdive (MATSHITADVD-R UJ-857) van kapot is. Deze leest / schrijft helemaal geen cd en/of dvd's meer.
[ Voor 7% gewijzigd door torp op 05-03-2009 08:45 ]
Sorry maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk, maar hij doet het helemaal niet meer. Het mechanische gedeelte is echt helemaal kapot. Toch bedankt!torp schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:44:
[...]
Ik heb mijn superdrive weer aan de gang gekregen door heel even met een wattenstaafje en schoonmaakalcohol het lensje te beroeren. Daarvoor moet je hem wel openmaken, en dat zijn best wat schroefjes.
Joost
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Launching containers into space
jah maar dat gaat dan het hele clamshell principe voorbij heWhieee schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:53:
Werkt de audio jack wel als de MacBook 'opengeklapt' is?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Anoniem: 269606
Zelfde probleem hier, het vreemde is dat het niet altijd voorkomt maar wel vaak.Anoniem: 269606 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:14:
Hallo,
Ik heb sinds ongeveer een maand het probleem dat het beeld van YouTube steeds hapert. Geluid is geen probleem dat loopt gewoon door.
In het begin had ik nergens last van, maar ineens was het daar. Zowel in firefox als in safari.
Heb een Macbook Alu 2.4
Iemand een idee hoe dit komt?
Groet, Kay
Blog (Linux-related)
Ik heb sinds kort ook een MB (unibody, 2Ghz, 2Gb) en heb een soort gelijk probleem (misschien wel het zelfde).CrankyGamerOG schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:49:
Weet iemand hoe ik in hemelsnaam output krijg op de headphone jack als de macbook in clamshell mode staat ? :x
is niet zo handig zo , monitor heeft er boxen bij, maar zodra ik de jack insteek is het stil
Ik had eerst een MacBook van de eerste generatie (ook 2GHz en 2GB ram) en sinds december een unibody met dezelfde specificaties. De nieuwe is duidelijk sneller, dat is ook zichtbaar in verschillende benchmarks, zoals hier, waar de Yonah uit de eerste MacBook op plaats 61 staat en de Penryn uit de unibody MacBook op 38.sjobiscity schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:12:
Nu vroeg ik me af wat voor snelheidsverschil er zit tussen mijn oude macbook (2ghz, 2gb ram, eerste generatie) en de nieuwe, die standaard ook met 2ghz, 2gb ram komt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
93247
Dat niet alleen, de nieuwe unibody beschikt ook weer over een Nvidia grafische kaart met eigen geheugen in plaats van een onboard video van Intel met gedeeld geheugen. Dus net zoals het geval was bij de voorganger, de PowerBook G4.Canaria schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:09:
[...]
Ik had eerst een MacBook van de eerste generatie (ook 2GHz en 2GB ram) en sinds december een unibody met dezelfde specificaties. De nieuwe is duidelijk sneller, dat is ook zichtbaar in verschillende benchmarks, zoals hier, waar de Yonah uit de eerste MacBook op plaats 61 staat en de Penryn uit de unibody MacBook op 38.
Wat ik vooral merk is dat de nieuwe veel stiller is en koeler blijft.
Dat is niet waar, de 9400M heeft geen dedicated geheugen maar maakt ook gebruik van het ram.93247 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:16:
[...]
Dat niet alleen, de nieuwe unibody beschikt ook weer over een Nvidia grafische kaart met eigen geheugen in plaats van een onboard video van Intel met gedeeld geheugen.
Helaas, het geheugen van de 9400m wordt gedeeld met het werkgeheugen. Zie http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html93247 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:16:
[...]
Dat niet alleen, de nieuwe unibody beschikt ook weer over een Nvidia grafische kaart met eigen geheugen in plaats van een onboard video van Intel met gedeeld geheugen. Dus net zoals het geval was bij de voorganger, de PowerBook G4.
https://www.strava.com/athletes/10490675
dit heb ik dan ook altijd vaag gevonden dat de drivers wel aangeven dat er dedicated geheugen is. maar maakt neit zo heel veel uit, DDR3 is aardig snel terwijl het toch geen uber snelle grafische processor is.estorino schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:20:
[...]
Helaas, het geheugen van de 9400m wordt gedeeld met het werkgeheugen. Zie http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html
Neemt niet weg dat ie een stuk sneller is dan de GMA950 van Intel natuurlijk...
edit: too late...
Anoniem: 218468
Anoniem: 199761
Anoniem: 189219
Joost
Anoniem: 285165
Dat 'probleem' heb ik zelf ook. De Macbook zuigt gewoon te weinig lucht naar mijn zeggen en daardoor wordt hij zo heet.seninha schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:19:
Ik heb hier een Macbook mid 2007 versie.Nu ben ik vaak bezig op de bank en valt me op hoe heet deze wordt.
Als ik normaal aan het surfen ben gaat de temp naar ongeveer 52gr.
Ik heb pas geleden nog de fan vervangen omdat de oude een nare tik had.Ook heb ik gelijk de koelpasta vevangen omdat de oude erg droog was.
Vraag me nu eigenlijk af of een temp van 52gr normaal is voor deze type macbook?
Maar van me heeft eentje van eind 2008 en vanmiddag stond deze ongeveer 10 minuten aan en temp was ongeveer 40gr. Veel lager dus.
Ik teken nergens meer voor
Wat bedoel je met dat niet 100% afsluiten van klepje?Quakie schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:03:
Ik zou dit proberen. Let wel op! Als je het progje wilt verwijderen is er een SMC reset nodig! En dit vereist dat je batterij eruit moet. Sommige willen dat niet wegens het niet 100% afsluiten van klepje.
Ik heb daar ook van gehoord. Bij de nieuwe MacBook schijnt de klep waaronder de accu zit, na het verwijderen soms niet meer goed vast te zitten. Daar is een hele discussie over geweest op MacRumors toen hij net uit was. Symptoom is een spleet tussen de klep en soms een wiebelende MacBook (omdat 2 van de pootjes ook op die klep zitten).BloodDragon schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:21:
[...]Wat bedoel je met dat niet 100% afsluiten van klepje?
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Ik denk dat de standaard unibody Macbook aan al je wensen gaat voldoenHuig schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:46:
Ik ben voor een uitwisseling van mijn opleiding (psychologie aan de UvA) aan het kijken voor een laptop. Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van windows, en wil voor een macbook gaan. Nu is mijn oog gevallen op de macbook unibody, dat zal dan het standaard model worden. Nu is er ook een vriend van me die mij zijn macbook pro penryn wil verkopen. Wat is in mijn geval handig om te doen? Die Mbp is wel cool, met een 15 inch scherm, maar ik vind dat eigenlijk net iets te groot. De unibody vind ik er heel erg gelikt uitzien. Het enige wat ik ga doen is wat documentjes schrijven, muziek luisteren, films kijken en internetten. Kan iemand mij advies geven over de keuze? Ik heb namelijk geen idee. Ik heb wel rondgekeken op de apple site en gezocht op type nummers, en technisch ontloopt het elkaar niet zo veel. Is er iemand die me uit de "brand" kan helpen?
Ik heb dat klepje al vaak verwijderd en teruggeplaatst. Een enkele keer leek het alsof hij niet meer goed aansloot na het terugplaatsen, hij was krom en stond bol. Dit trok tot nu toe elke keer binnen een dag vanzelf weg, dus nu schrik ik er niet meer van. Het klepje sluit beter af dan de batterijklep van de oude MacBook die na verloop van tijd niet meer netjes aansloot.
Mag ik vragen waarom je dat in vredesnaam doet?Canaria schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:59:
[...]
Ik heb dat klepje al vaak verwijderd en teruggeplaatst.
🌞🍃
Vraag anders aan hem of je z'n Macbook Pro een dagje mag uitproberen. Ik zelf heb ook een Macbook Pro en zou echt niet meer kleiner willen. Een hogere resolutie (1680x1050) zou ik nog fijner vinden zelfs. Voor internetten is een beetje schermruimte ook wel fijn. En een MBP is goed te vervoeren hoor, niet te zwaar met z'n 2,5 kilo en ook erg dun. En design is persoonlijk, maar ik vind zowel de uni-body als de oude MBP's erg mooi.Huig schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:46:
Ik ben voor een uitwisseling van mijn opleiding (psychologie aan de UvA) aan het kijken voor een laptop. Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van windows, en wil voor een macbook gaan. Nu is mijn oog gevallen op de macbook unibody, dat zal dan het standaard model worden. Nu is er ook een vriend van me die mij zijn macbook pro penryn wil verkopen. Wat is in mijn geval handig om te doen? Die Mbp is wel cool, met een 15 inch scherm, maar ik vind dat eigenlijk net iets te groot. De unibody vind ik er heel erg gelikt uitzien. Het enige wat ik ga doen is wat documentjes schrijven, muziek luisteren, films kijken en internetten. Kan iemand mij advies geven over de keuze? Ik heb namelijk geen idee. Ik heb wel rondgekeken op de apple site en gezocht op type nummers, en technisch ontloopt het elkaar niet zo veel. Is er iemand die me uit de "brand" kan helpen?
- geheugen vervangen: een schroefje was dolgedraaid, verschillende keren alsnog geprobeerd eruit te krijgenDatafeest schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:32:
[...]
Mag ik vragen waarom je dat in vredesnaam doet?
Anoniem: 111618
Houdt dit in dat als ik 4GB ram, ipv de 2GB die nu in mijn late 2008 2.0GHz zit, installeer de grafische kaart 'meer kracht' heeft / 'sneller' is?Canaria schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:17:
[...]
Dat is niet waar, de 9400M heeft geen dedicated geheugen maar maakt ook gebruik van het ram.
[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 16-03-2009 23:31 ]
Dat is erg frappant, Counter-Strike: Source speelt mijn unibody Macbook [2.0 Ghz, 2GB] gemakkelijkAnoniem: 111618 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:08:
[...]
Houdt dit in dat als ik 4GB ram, ipv de 2GB die nu in mijn late 2008 2.0GHz zit, installeer de grafische kaart 'meer kracht' heeft / 'sneller' is?
Ik merk bijvoorbeeld dat als ik onder Boot Camp icm WinXP het antieke Counter-Strike 1.6 speel er nogal wat vertraging zit tussen het bewegen van de muis en het bewegen van het beeld (dat volgt een fractie later, dit maakt de game onspeelbaar). Ik had eigenlijk wel verwacht dat deze MacBook deze game gemakkelijk aan zou kunnen.
* Kanarie mompelt iets over vsync, max render-a-head frames en google.Anoniem: 111618 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:08:
[...]
...
Ik merk bijvoorbeeld dat als ik onder Boot Camp icm WinXP het antieke Counter-Strike 1.6 speel er nogal wat vertraging zit tussen het bewegen van de muis en het bewegen van het beeld (dat volgt een fractie later, dit maakt de game onspeelbaar). Ik had eigenlijk wel verwacht dat deze MacBook deze game gemakkelijk aan zou kunnen.
....
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Anoniem: 111618
Ah, kijk. Ik ga even GooglenKanarie schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:40:
[...]
* Kanarie mompelt iets over vsync, max render-a-head frames en google.
Weet niet meer precies hoe het zat, maar het komt vaker voor bij CS1.6.
Inderdaad, de 'klep' van de oude is gewoon de onderkant van de accu, maar die sluit bij mijn witte MB ook totaal niet goed aan. Aan de ene kant zit hij zo 2mm dieperCanaria schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:59:
[...]Het klepje sluit beter af dan de batterijklep van de oude MacBook die na verloop van tijd niet meer netjes aansloot.
Misschien is deze update trouwens een oplossing voor dit probleem? Is net uitgekomen en ik moest gelijk aan deze vraag denkenSaURoN schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:35:
Heeft er hier ook iemand last van het volgende probleem?
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9103154
Ik heb er wel last van in iedergeval....Heb me monitor ook al op 60hz precies gezet met switchresx..
Gebeurt alleen met een MDP > VGA connector niet met DVI.
Betreft een 24" dell monitor.....Hoop dat er echt een oplossing komt want heb het nu al wel 10x gehad afgelopen uur
[ Voor 49% gewijzigd door GekkePrutser op 17-03-2009 22:59 ]
Ik ga het zometeen direct proberen, moet ik wel eerst de DVI connector er weer uithalen etcGekkePrutser schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:37:
[...]
Inderdaad, de 'klep' van de oude is gewoon de onderkant van de accu, maar die sluit bij mijn witte MB ook totaal niet goed aan. Aan de ene kant zit hij zo 2mm dieperWat dat betreft valt me de kwaliteit van de behuizing erg tegen na een PowerBook gewend te zijn.
Maargoed de unibody is al een stuk beter.
Edit:
[...]
Misschien is deze update trouwens een oplossing voor dit probleem? Is net uitgekomen en ik moest gelijk aan deze vraag denken
Misschien een idee om bijv. timemachine te gebruiken? upgrade tiger naar leopard en dan maar backuppen met timemachine?fabulaus schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:16:
Ik moet het momenteel nog doen met de oude witte macbook met tiger maar wil volgende week overstappen naar de unibody met leopard. Nu vroeg ik mij af hoe ik het best al mijn bestanden (muziek, films, foto's en data) over kan zetten op "de nieuwe". Helaas heb ik de twee niet tegelijk in mijn bezit, de witte gaat eerst de deur uit voordat ik de unibody koop.
Ik verwacht wel een externe hardere schijf te kunnen lenen en anders zal ik het met DVD's moeten gaan doen.
Maar de vraag is, hoe ga ik dit doen?
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het lijkt te hebben gewerkt! Hij heeft nu al een uur niet meer geflikkerd na de update! ThanksGekkePrutser schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:37:
[...]
Inderdaad, de 'klep' van de oude is gewoon de onderkant van de accu, maar die sluit bij mijn witte MB ook totaal niet goed aan. Aan de ene kant zit hij zo 2mm dieperWat dat betreft valt me de kwaliteit van de behuizing erg tegen na een PowerBook gewend te zijn.
Maargoed de unibody is al een stuk beter.
Edit:
[...]
Misschien is deze update trouwens een oplossing voor dit probleem? Is net uitgekomen en ik moest gelijk aan deze vraag denken
Anoniem: 285165
Lees ~10 posts terug.Anoniem: 285165 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:32:
Misschien is de vraag al langs gekomen maar ik weet het niet zeker. Kan de macbook white 2,16Ghz (2gb blabla) Counterstrike Source draaien? Bij CS 1.6 heb ik een soort van lag, dan is de muis net een tikkeltje te traag..
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
oke, met niet uit? continue aan of met sleep er bij?Nitai schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:31:
Als hem dichtklap dan houdt hij het bij een volle batterij toch iets van 2,5 dag uit. Ik laad de Macbook op als het nodig is, maar uit doe ik hem nooit.
Klik op desktop, cmd+J (show view options in het rechtsklikmenu), show item info.Fipotje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:00:
Net nieuwe macbook maar hoe deed je onder HD icoon de schijf grootte en beschikbare ruimte ook al weer laten zien ?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
breinonline schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:16:
[...]
Klik op desktop, cmd+J (show view options in het rechtsklikmenu), show item info.
Ik sluit m'n MacBook (Black, 2,5 jaar oud) z.g.a. nooit af. Altijd dichtklappen en in sleep, onderweg, 's nacht...Quakie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:43:
Op voorhand wil ik geen batterijdiscussie op gang brengen, maar ik ben benieuwd hoe mensen hun MacBook gebruiken qua powercable en settings. Ik ben nogal conservatief en sluit dus netjes mijn MacBook af, powercord los.
Nu kost het hier enorm veel batterij als ik mijn scherm dichtklap en vervolgens hem laat slapen tot de volgende dag. Ik vroeg me dus af of mensen hem gewoon dichtklappen met stroom aan en vervolgens hem een dag of dagen laten liggen? En vervolgens hem pakken met (98 a 99% batterij) en verder werken.
Nu stoort het afsluiten en opstarten niet want dat is gewoon voor mij ook instant (ivt windows vista).
Het is misschien een gekke vraag, maar ik kom van Windows, heel veel dingen die ik raar in begin vond op de Mac, vind ik nu extreem handig.
Ik moet het momenteel nog doen met de oude witte macbook met tiger maar wil volgende week overstappen naar de unibody met leopard. Nu vroeg ik mij af hoe ik het best al mijn bestanden (muziek, films, foto's en data) over kan zetten op "de nieuwe". Helaas heb ik de twee niet tegelijk in mijn bezit, de witte gaat eerst de deur uit voordat ik de unibody koop.
Ik verwacht wel een externe hardere schijf te kunnen lenen en anders zal ik het met DVD's moeten gaan doen.
Maar de vraag is, hoe ga ik dit doen?
Upgraden zie ik niet echt zitten, wil mijn macbook gewoon origineel verkopen. Ik heb "schijfhulp programma" gevonden bij de hulp programma's. Kan ik hier iets mee?Misschien een idee om bijv. timemachine te gebruiken? upgrade tiger naar leopard en dan maar backuppen met timemachine?
[ Voor 56% gewijzigd door fabulaus op 19-03-2009 08:56 ]
Toevallig een bluetooth muis? Deze heeft nogal wat meer lag dan een 'non-bt-wireless' en 'non-wireless' muis.Anoniem: 285165 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:32:
Misschien is de vraag al langs gekomen maar ik weet het niet zeker. Kan de macbook white 2,16Ghz (2gb blabla) Counterstrike Source draaien? Bij CS 1.6 heb ik een soort van lag, dan is de muis net een tikkeltje te traag..
ik denk eerder gewoon framerate lagZpAz schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:33:
[...]
Toevallig een bluetooth muis? Deze heeft nogal wat meer lag dan een 'non-bt-wireless' en 'non-wireless' muis.
Anoniem: 110871
Flink aandouwen op de top case? en dan maar inruilen?Anoniem: 110871 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:
De vrouw hier heeft een macbook met een scheur ik de bottomcase....
Binnen de garantie dus ik terug naar de shop...
Helaas is het sinds een paar weken de policy van Apple dat scheuren in de BOTTOM case niet meer
onder de garantie vallen maar dat dit altijd de schuld is van de gebruiker.
Scheuren in de TOP case worden wel gewoon vergoed nog steeds
Dat ding is zelfs nog nooit het huis uit geweest, of gevallen oid...
Dus helaas is de ooh zo beroemde apple service weer ver te zoeken![]()
En ja ik heb zelf apple gebeld en geloof ik 6 maal aan de tel gehangen maar helaas No Sigar
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Is altijd zo bagger he !Anoniem: 110871 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:23:
De vrouw hier heeft een macbook met een scheur ik de bottomcase....
Binnen de garantie dus ik terug naar de shop...
Helaas is het sinds een paar weken de policy van Apple dat scheuren in de BOTTOM case niet meer
onder de garantie vallen maar dat dit altijd de schuld is van de gebruiker.
Scheuren in de TOP case worden wel gewoon vergoed nog steeds
Dat ding is zelfs nog nooit het huis uit geweest, of gevallen oid...
Dus helaas is de ooh zo beroemde apple service weer ver te zoeken![]()
En ja ik heb zelf apple gebeld en geloof ik 6 maal aan de tel gehangen maar helaas No Sigar
gewoon nee.
Anoniem: 163039
Anoniem: 163039
Daarom zei ik ook dom vraagje tussendoor.Anoniem: 193933 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:06:
Weergave -> Toon bladwijzerbalk ?
Dus helaas is de ooh zo beroemde apple service weer ver te zoeken
Ik wil wel eens weten waar jullie dit op baseren? Hebben jullie gegeven of statistieken waaruit blijkt dat Apple service achter blijft bij andere fabrikanten?Is altijd zo bagger he !
Als er iets mis is met het product ( een fabricage fout duidelijk ) dan maar gewoon uitsluiten voor garantie ?![]()
Echt 100% gaar die apple service soms.
[ Voor 10% gewijzigd door cmegens op 22-03-2009 16:25 ]
Nah ergens is het voor Apple typerend dat de vormgeving de degelijkheid tegenwerkt.cmegens schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:20:
[...]
[...]
Ik wil wel eens weten waar jullie dit op baseren? Hebben jullie gegeven of statistieken waaruit blijkt dat Apple service achter blijft bij andere fabrikanten?
Sorry dat ik erover zeur, maar ik wordt altijd zo moe van dit soort berichten. Het lijkt er wel op dat er voor Apple een andere standaard geld dan voor een andere fabrikant. De Apple service is gewoon goed. Ze voldoen aan alle wettelijke eisen die gelden voor garantie, en willen vaak nog coulance toepassen wanneer ze geen verplichtingen meer hebben. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer iemand belt met een defect aan een product en dan standaard coulance eist, de mensen van Apple niet meer zo snel meewerken.
Over je bottomcase.. Dat klopt, Apple heeft toegegeven dat er problemen zijn met de topcase van de witte Macbooks. De eerste modellen verkleurden nogal erg. De latere modellen scheuren nogal snel vanwege het openen en sluiten van de macbook. Hier wordt een magnetische sluiting voor gebruikt die behoorlijk sterk is. Nu zorgen de horizontale afstandhoudertjes aan de bovenkant van het scherm en voor dat de topcase daardoor scheurt. Als het probleem van je bottomcase zich in dit gebied bevind dan kun je gewoon naar een official Apple reseller gaan, en zij regelen de rest.
Als er echter problemen elders op je bottomcase zitten, dan is het een volgende probleem. Als je de Macbook korter dan 6 maanden hebt, moet Apple aantonen dat het defect door verkeerd gebruik is ontstaan. Als je hem langer dan 6 maanden hebt, moet jij aan kunnen tonen dat het probleem ontstaan is zonder verkeerd te gebruiken. Das nu eenmaal de wet. Die scheur komt er dan ook niet spontaan door het niets doen, dus dat is dan toch door eigen gebruik. Als je hem dan dus langer dan 6 maanden hebt, dan wordt het lastig aan te tonen dat er nooit iets mee gebeurt is. Die bewijslast ligt echter wel bij de consument.
Geen enkele fabrikant van laptops zal zomaar zoiets repareren, of je nou wilt of niet. Tenzij je natuurlijk aan kunt tonen dat het een fabricatiefout is, maar dan zul je nog eerst veel meer mensen met hetzelfde probleem moeten vinden, die allemaal dezelfde oorzaak aan kunnen duiden. Kortom, valt je macbook binnen het bekende probleem dan heb je geluk. Doet ie dat niet dan kan Apple er eigenlijk niks aan doen en is het dus ook een beetje flauw om over slechte service te gaan zeuren.
Tja, is dit niet gewoon bij elk merk?? Kijk naar Microsoft en hun Xbox RROD, Sony en problemen met PS2 dvd lasers. Ik had een HP laptop 2 jaar terug, die drie keer terug kon, omdat de wireless kaart op het moederbord erop meegehouden was. Ik weet wel beter dan een merk hierop veroordelen, het gaat er dan natuurlijk met name om hoe met deze problemen om wordt gegaan.Sn0wblind schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:35:
[...]
Ik heb nu een Apple Macbook unibody die geen enkele kuurt vertoont en prima werkt. Hier laat Apple zien dat ze het wel kunnen. Daarintegen moet me Iphone deze week voor de 3de keer terug. Zo ook 2 White macbooks van vrienden. Het is soms echt hit or miss bij Apple.
Het zijn bij Apple voornamelijk behuizings problemen of problemen door de vormgeving. De Xbox vind ik sowieso een bagger product. Maar in het algemeen hebben andere fabriekanten het wel minder.BloodDragon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:56:
[...]
Tja, is dit niet gewoon bij elk merk?? Kijk naar Microsoft en hun Xbox RROD, Sony en problemen met PS2 dvd lasers. Ik had een HP laptop 2 jaar terug, die drie keer terug kon, omdat de wireless kaart op het moederbord erop meegehouden was. Ik weet wel beter dan een merk hierop veroordelen, het gaat er dan natuurlijk met name om hoe met deze problemen om wordt gegaan.
Die laptops zijn vaak allemaal van dezelfde amterialen,lowfi schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:47:
Andere fabrikanten hebben vaak een veelvoudig aantal types laptops. Kijk bv naar asus. Als dus daarmee een probleem is valt dat gewoon minder op.
Dat plus het feit dat mensen die een apple laptop kopen verwachten dat het 100% goed is en dus sneller gaan zeiken
Ik typ vaak een beetje rommelig maar check het vaak niet na, Als je een apple keyboard gewend bent en je zit ff achter een standaard toestenbord tikt dat was crap.lowfi schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:23:
Zonder harde cijfers kom je niet verJe spelchecker werkt iig niet goed, apple laptop I presume?
Natuurlijk is niets perfect maar worden sommige zaken sterk overdreven.
Anoniem: 296282
Volgens mij heeft iedereen dit met een witte Macbook.Anoniem: 296282 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:01:
Even een vraagje omdat ik dit niet met de zoekfunctie kon vinden,
Ik heb sinds vorige week een MacBook white, en nu kom ik er net achter dat er wat speling op de topcase zit. Rechts in de hoek (aan de voorkant) zit er een hele kleine speling tussen topcase en de rest van de MacBook. Ik kan de topcase hier ook indrukken en het kraakt dan een beetje. Zijn jullie hier bekend mee en denken jullie dat dit verder los laat? Misschien komt het namelijk over als zoeken naar problemen![]()
Ik heb de MacBook in de Apple Online store gekocht en kan hem dus niet even snel bij de winkel langs brengen. Alvast bedankt!
Niets aan laten doen dus?Shrien schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:07:
[...]
Volgens mij heeft iedereen dit met een witte Macbook.
Even afwachten of er verder nog iemand wat over te zeggen heeft hier
Maar het blijft stil... niemand anders hier ervaring mee?Shrien schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:32:
[...]
Even afwachten of er verder nog iemand wat over te zeggen heeft hierMaar ik had het in ieder geval ook.
motabeatz.com
Hier ook een macbook white, de topcase kan ik op een aantal plaatsen een klein stukje (1mm) indrukken als ik er wat kracht op zet. Dit lijkt me vrij normaal aangezien topcase en bottomcase 2 losse onderdelen zijn. Aan de linkerkant (waar alle poorten zitten) en de rechterkant (bij de cd/dvd-sleuf) kan ik de bottomcase aan de zijkant wat indrukken.Anoniem: 296282 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:01:
Ik heb sinds vorige week een MacBook white, en nu kom ik er net achter dat er wat speling op de topcase zit. Rechts in de hoek (aan de voorkant) zit er een hele kleine speling tussen topcase en de rest van de MacBook. Ik kan de topcase hier ook indrukken en het kraakt dan een beetje. Zijn jullie hier bekend mee en denken jullie dat dit verder los laat? Misschien komt het namelijk over als zoeken naar problemen
[ Voor 12% gewijzigd door Oviparous op 24-03-2009 12:24 . Reden: typo's, alinea vergeten ]
Kan ik ook langs gaan als ik mn MB in the apple online store heb gekocht? Ik heb geen zin om hem hiervoor op te sturen en 2 weken kwijt te zijn namelijkseninha schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:25:
Nou,ik heb erg GEEN last van.Maar als ik jou was zou ik gewoon langs een Apple center gaan om er naar te laten kijken.
Volgens mij is het gewoon een paar schroefjes los en weer vast maken.
Doet dit probleem zich trouwens nog steeds voor bij de laatste lichtingen MacBooks of is het probleem inmiddels opgelost?messi schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:01:
Ik heb het ook voor elkaareen mooie barst in mijn macbook. De andere kant is ook bijna "door" (plastic is witter dan de rest van de case). Ook op de plek waar die randen aan het scherm de body raken.
Van de week maar eens naar de apple store.
[afbeelding]
Bij de aluminium Macbooks is de bouw gewoon superAnoniem: 296282 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:11:
[...]
Doet dit probleem zich trouwens nog steeds voor bij de laatste lichtingen MacBooks of is het probleem inmiddels opgelost?
Maar de laatste lichting witte mb's 2009 hebben het ook nog? Dan kan ik me vast voorbereidenShrien schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:14:
[...]
Bij de aluminium Macbooks is de bouw gewoon super
Dat zou ik ook graag willen weten!Anoniem: 296282 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:26:
[...]
Maar de laatste lichting witte mb's 2009 hebben het ook nog? Dan kan ik me vast voorbereiden
Anoniem: 179047
Heb je ook eventueel geprobeerd om je harde schijf even te formatteren ipv meteen een herinstall uit te voeren?Anoniem: 179047 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:45:
Hoi Luitjes,
Ik heb sinds 4/5 maanden een MacBook ALU. Sinds gister wil deze niet meer booten. De error welke hij weergeeft is: "Ongeldige nodestructuur B Tree." Uiteraard heb ik het halve web, en apple-site, afgespoord waar geen juiste oplossing gevonden. Ik heb al geprobeerd om via de bijgeleverde Mac OS X disc de EHBO (FirstAid) op de schijf toe te passen, helaas zonder succes. Hij geeft dan nog steeds de "Ongeldige nodestructuur B Tree."-error. Ook heb ik geprobeerd om, zoals aangegeven in de manual, het OS opnieuw te instaleren; ook dit zonder succes.
Ik ga er nu dan ook vanuit dat de HD kapot is. Dit is mijn eerst Apple, gekocht via de AppleStore online, en baal dus als een stekker dat ik niet op mijn geliefde machientje kan werken.
Heeft iemand tips? Dé oplossing?
Ik val onder het jaar garantie dat Apple biedt zodra je een product aanschaft. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik met een belletje naar een AppleStore bij mij in de buurt het probleem laten fixen?
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Weswyp op 24-03-2009 21:08 ]
Anoniem: 113201
ik heb nu sinds 30 januari zo'n whitebook (geupdate versie met nvidia 9400 erin) en ik heb er geen last van.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq